Δευτέρα 9 Μαρτίου 2020

"Πιστοί νυν εξέλθωμεν προς λιτανείαν σεμνήν..."

"Πιστοί νυν εξέλθωμεν προς λιτανείαν σεμνήν..."
Ένα από τα ωραιότερα έθιμα του θρησκευτικού βίου των Κυθήρων είναι και η λιτάνευση της πανιέρου Εικόνας της Μυρτιδιώτισσας, την Κυριακή της Ορθοδοξίας. Το έθιμο, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με βιώματα αιώνων και ανεξίτηλες αναμνήσεις, τηρήθηκε και φέτος με την πρέπουσα εκκλησιαστική τάξη και επισημότητα.
Η ιερή προσκυνηματική αυτή αποδημία μέσα στην πανέμορφη μαρτιάτικη φύση με τις κατάλευκες αμυγδαλιές και τον κατακίτρινο ασπάλαθο, δημιουργεί, από τα παιδικά μας χρόνια, αληθινό συγκλονισμό, μας γεμίζει πνευματική χαρά και ιερή συγκίνηση και μας καλεί να βιώσουμε για λίγο τη χαρμολύπη της Μεγάλης Τεσσαρακοστής.
Άλλωστε "απλή μόνον μετά πίστεως και ευλαβείας ενατένισις της πανσέπτου και χαριτοβρύτου Εικόνος πείθει περί της εν αυτή οικούσης θείας χάριτος, πληροί δε γαλήνης, ελπίδος, ευφροσύνης και αγιασμού τας καρδίας των πιστών", όπως μας λέει ο ιερός υμνογράφος της.
Το έθιμο πρέπει να διατηρηθεί " πάση θυσία".
Η επίσκεψη της Μυρτιδιώτισσας στα χωριά μας είναι μια ιδιαίτερη ευλογία που πρέπει να συνεχιστεί. Το έχουμε όλοι ανάγκη.
Και του χρόνου!

Γιώργος Λουράντος
 

Κυριακή 8 Μαρτίου 2020

ΕΛΕΝΗ ΧΑΡΟΥ:Έξοδος της Αγίας Εικόνος

Η Λιτάνευση της Εικόνας την Κυριακή της Ορθοδοξιας περί το 1995
Η λιτάνευση της Εικόνας στη ΧΩΡΑ την Κυριακή της Ορθοδοξιας το 1960, με το Μητροπολίτη Κυθηρων Μελετιο Γαλανόπουλο.
Σήμερα, Κυριακή της Ορθοδοξίας τα Κύθηρα βρίσκονται σε θρησκευτικό συναγερμό. Η Εικόνα της Μυρτιδιώτισσας, το ιερότερο κειμήλιο του Κυθηραϊκού λαού εξέρχεται από το προσκύνημά της στα Μυρτίδια, όπου θα επιστρέψει μετά από δύο μήνες, στις 22 Απριλίου, την Κυριακή των Μυροφόρων.
Σήμερα θα λιτανεύσει 16 χιλιόμετρα από τα Μυρτίδια μέχρι τη Χώρα με ενδιάμεσους σταθμούς στις Καλοκαιρινές και στο Λειβάδι.
Αυτό το θρησκευτικό έθιμο καθιερώθηκε επίσημα από την τοπική κυβέρνηση πριν από 176 χρόνια, το 1842 με μια «ρηματογραφία» του Επάρχου Κυθήρων και του Επαρχιακού Συμβουλίου, η οποία επικυρώθηκε από τον Άγγλο Τοποτηρητή J. Colchunt.
Η θρησκευτική χαρά που προκαλεί στο λαό η λιτάνευση της Εικόνας είναι απερίγραπτη.
Πολλοί Κυθήριοι και φίλοι των Κυθήρων ταξιδεύουν επίτηδες για να συμμετάσχουν στη λιτάνευση, στην οποία συμμετέχει πολύς κόσμος με το ιερατείο. Άλλοι βγαίνουν εις προϋπάντησιν, άλλοι μένουν επί της υποδοχής, με θυμιάματα και χαρμόσυνες κωδωνοκρουσίες.
Συγκινητική είναι η συμμετοχή στο πανηγυρικό κλίμα της ημέρας και στη λιτάνευση πολλών ετεροδόξων και αλλοθρήσκων.eleniharou.gr

Η έξοδος της Εικόνας περί το 1925 με το Μητροπολίτη Κυθηρων Δωρόθεο Κοτταρά, μετέπειτα Αρχιεπίσκοπο      

Κλειστά τα ΚΑΠΗ και ακύρωση συνεδρίων για 4 εβδομάδες, όχι σχολικές εκδρομές για δύο εβδομάδες, κεκλεισμένων των θυρών οι αθλητικές εκδηλώσεις για δύο εβδομάδες,

Κορωνοϊός: Έκτακτα μέτρα από το υπουργείο Υγείας και 7 νέα κρούσματα

Κορωνοϊός: Κλείνουν τα ΚΑΠΗ και ακυρώνονται τα συνέδρια για 4 εβδομάδες - Όχι σχολικές εκδρομές για δύο εβδομάδες - Κεκλεισμένων των θυρών οι αθλητικές εκδηλώσεις για δύο εβδομάδες

Επτά νέα κρούσματα του κορωνοϊού ανακοίνωσε ο αρμόδιος εκπρόσωπος του υπουργείο Υγείας Σωτήρης Τσιόδρας σε δηλώσεις που έκανε το μεσημέρι της Κυριακής, επισημαίνοντας ότι τα έξι από αυτά συνδέονται με προηγούμενα κρούσματα, ενώ για το ένα πραγματοποιείται ιχνηλάτηση.

Επιπλέον, ο καθηγητής λοιμωξιολογίας προχώρησε σε ανακοινώσεις σχετικά με μέτρα προστασίας του πληθυσμού που λαμβάνει η κυβέρνηση για τις επόμενες εβδομάδες.

Αυτά περιλαμβάνουν τα εξής:

Αναστολή λειτουργίας ΚΑΠΗ σε όλη τη χώρα για 4 εβδομάδες

Αναστολή όλων των σχολικών εκδρομών για δύο εβδομάδες

Πραγματοποίηση όλων των αθλητικών εκδηλώσεων κεκλεισμένων των θυρών για δύο εβδομάδες 

Επίσης, συνεχίζεται η προληπτική αναστολή λειτουργίας κατά περίπτωση για όλα τα σχολεία, εφόσον υπάρχει λόγος.

 protothema.gr

ΣΤΑΥΡΟΣ ΑΡΑΧΩΒΙΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ.

Η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 8 Μαρτίου, σε ανάμνηση της μεγάλης διαδήλωσης που έγινε στις 8 Μαρτίου του 1857 από εργάτριες κλωστοϋφαντουργίας στη Νέα Υόρκη, οι οποίες ζητούσαν καλύτερες συνθήκες εργασίας.
Η ημέρα είναι αφιερωμένη στη γυναίκα στην οποία μέχρι σήμερα δεν χαρίστηκε δυστυχώς κανένα αυτονόητο δικαίωμα.

Τα δικαιώματα των γυναικών κατακτήθηκαν με αγώνες, και πολλές φορές με μεγάλες θυσίες. Οι γυναίκες όμως συνεχίζουν να αγωνίζονται και σήμερα, μέσα στην καθημερινότητα, ως μάνες, ως αδελφές, ως εργαζόμενες, ως σύντροφοι. Το «ευχαριστώ» είναι πολύ λίγο για να εκφραστεί η ευγνωμοσύνη μας στο γυναικείο πληθυσμό.
Η 8η Μαρτίου είναι μία ακόμη ευκαιρία να εκφράσουμε τη βαθιά εκτίμηση και τον σεβασμό μας στη γυναίκα. Είναι μία ευκαιρία να αναλογιστούμε ότι πρέπει να σταθούμε δίπλα της στον αγώνα της για ίσα δικαιώματα και ίσες ευκαιρίες στη ζωή. Αγώνας ώστε να εξαλειφτεί κάθε μορφή βίας, διάκρισης ή διαφορετικής μεταχείρισης λόγω φύλου. Αγώνας επίσης για να δυναμώσουμε τις φωνές εκείνων που τολμούν να καταγγείλουν τέτοια φαινόμενα.
Σταύρος Αραχωβίτης

 

Ενωσις Αντικυθηρίων Αγιος Μύρων:Αναβολή Ετήσιας Χοροεσπερίδας



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αναβολή Ετήσιας Χοροεσπερίδας

Το Δ.Σ της Ένωσης λαμβάνοντας υπόψη την έκτακτη κατάσταση που επικρατεί λόγω των τελευταίων εξελίξεων στην υγεία και τις οδηγίες που έχουν δοθεί αποφάσισε την αναβολή της ετήσιας χοροεσπερίδας που είχε προγραμματιστεί για την Κυριακή 15-03-2020 στο μουσικό κέντρο Νέα Κοκινιώτισσα στην Νίκαια, η οποία θα πραγματοποιηθεί σε μεταγενέστερο χρόνο που θα ανακοινωθεί από το Δ.Σ.
ΤΟ Δ.Σ.

Αντιπεριφερειάρχης Νήσων για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας

Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας
Ημέρα τιμής και μνήμης όλων αυτών των γυναικών που ξεσηκώθηκαν διεκδικώντας ίσα δικαιώματα και θεμελιώδεις ελευθερίες.
Ίσα δικαιώματα στην εργασία, στην οικογένεια στην πολιτική .
Δυστυχώς ακόμα και στις ημέρες μας οι γυναίκες βιώνουν σεξουαλική παρενόχληση (40%-50% στην Ευρώπη ) και πέφτουν θύματα ενδοοικογενειακής βίας .
Έφηβες στην χώρα μας σε ποσοστό 70% πιστεύουν ότι για να πετύχουν επαγγελματικά θα πρέπει να είναι όμορφες .Στα ΜΜΕ και στο διαδίκτυο συνεχίζουν να υπάρχουν εικόνες που προάγουν την σεξουαλοποίηση της κοινωνίας σε βάρος των γυναικών .
Η μάχη όλων ενάντια στα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις κατά των γυναικών θα πρέπει να είναι καθημερινή .
Ευχαριστούμε τους άντρες για τα ωραία λόγια τα λουλούδια και τις ευχές αλλά θα ήταν πιο ωφέλιμο να βάλουμε τέλος στις διακρίσεις και την βία εναντίον των γυναικών .
Ισότητα ,Αξιοπρέπεια ,Σεβασμός .

Βάσω Θεοδωρακοπούλου Μπόγρη

 

ΒΑΤΙΚΑ: ΕΝΟΡΙΑ ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Β ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ Μ.ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ


Παγκόσμια ημέρα της γυναίκας 8 Μαρτίου.Χρόνια Πολλά στις γυναίκες

Η Παγκόσμια ημέρα της γυναίκας εορτάζεται στις 8 Μαρτίου κάθε χρόνο[ ως ημέρα μνήμης των αγώνων του κινήματος για τα δικαιώματα των γυναικών.
Ενώ η πρώτη τήρηση της Ημέρας της Γυναίκας πραγματοποιήθηκε στις 28 Φεβρουαρίου 1909 στη Νέα Υόρκη, η 8η Μαρτίου προτάθηκε από τη Διεθνή Διάσκεψη Γυναικών του 1910 ώστε να καθιερωθεί μια «Διεθνής Ημέρα της Γυναίκας». Αφού οι γυναίκες κέρδισαν το δικαίωμα ψήφου στη Σοβιετική Ρωσία το 1917, η 8η Μαρτίου καθιερώθηκε ως εθνική αργία εκεί. Την εποχή εκείνη εορταζόταν κατά κύριο λόγο από το σοσιαλιστικό κίνημα και τις κομμουνιστικές χώρες μέχρι την υιοθέτησή της το 1975 από τα Ηνωμένα Έθνη
Διαδήλωση των γυναικών για ψωμί και ειρήνη - 8 Μαρτίου 1917, Πετρούπολη, Ρωσία
Η πρώτη τήρηση της "Ημέρας της Γυναίκας", ονομαζόταν «Εθνική Ημέρα της Γυναίκας» και πραγματοποιήθηκε στις 28 Φεβρουαρίου του 1909 στη Νέα Υόρκη, όποΣοσιαλιστικό Κόμμα της Αμερικής  κατόπιν εισήγησης της Τερέζα Μαλκίελ.Αν και υπήρξαν ισχυρισμοί ότι η μέρα γιόρταζε την διαμαρτυρία των εργατριών στην κατασκευή ενδυμάτων στην Νέα Υόρκη στις 8 Μαρτίου του 1857, οι ερευνητές τους καταρρίπτουν ως μύθο.
Στις 19 Αυγούστου 1910 διοργανώθηκε Διεθνής Διάσκεψη Γυναικών ως πρόδρομος της γενικής συνάντησής της Δεύτερης Διεθνούς Σοσιαλιστικής Κοινότητας στη Κοπεγχάγη της Δανίας. Εμπνευσμένη εν μέρει από τους Αμερικανούς σοσιαλιστές, η Γερμανίδα Σοσιαλίστρια Λουίζε Τσίτς πρότεινε την καθιέρωση μιας ετήσιας Διεθνούς Ημέρας της Γυναίκας και υποστηρίχθηκε από τη συνάδελφο σοσιαλίστρια και αργότερα κομμουνίστρια ηγέτιδα Κλάρα Τσέτκιν, υποστηριζόμενη από την Κέιτ Ντούκε χωρίς όμως να καθοριστεί συγκεκριμένη ημερομηνία.[Οι αντιπρόσωποι (100 γυναίκες από 17 χώρες) συμφώνησαν με την ιδέα ως μέσο προώθησης των ίσων δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος του εκλέγειν για τις γυναίκες.Το επόμενο έτος, στις 19 Μαρτίου 1911, η Παγκόσμια ημέρα της γυναίκας σηματοδοτήθηκε για πρώτη φορά με τη συμμετοχή πάνω από ένός εκατομμυρίου ανθρώπων στην Αυστρία, τη Δανία, τη Γερμανία και την Ελβετία.Μόνο στην Αυστροουγγρική Αυτοκρατορία υπήρξαν 300 διαδηλώσεις. 
Η Κλάρα Τσέτκιν και η Ρόζα Λούξεμπουργκ τον Ιανουάριο του 1910
Στη Βιέννη, οι γυναίκες παρέλασαν στην Ρίνγκστρασσε και σήκωσαν πανό για να τιμούν τους μάρτυρες της Κομμούνας των Παρισίων.Οι γυναίκες ζήτησαν να τους δοθεί το δικαίωμα του εκλέγειν και της κατοχής δημοσίων αξιωμάτων. Διαμαρτυρήθηκαν επίσης κατά της διάκρισης λόγω φύλου στην εργασία .Οι Αμερικανοί συνέχισαν να γιορτάζουν την Εθνική Ημέρα της Γυναίκας την τελευταία Κυριακή του Φεβρουαρίου.
Το 1913 οι Ρωσίδες όρισαν την πρώτη τους Διεθνή Ημέρα της Γυναίκας το τελευταίο Σάββατο του Φεβρουαρίου (σύμφωνα με το ιουλιανό ημερολόγιο που στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε στη Ρωσία).Παρόλο που υπήρξαν κάποιες απεργίες, πορείες και άλλες διαμαρτυρίες από γυναίκες κατά τα έτη που προηγήθηκαν μέχρι το 1914, καμία από αυτές δεν συνέβη στις 8 Μαρτίου.Το 1914 έλαβε χώρα η Διεθνής Ημέρα της Γυναίκας στις 8 Μαρτίου, πιθανόν επειδή η ημέρα αυτή ήταν Κυριακή και έκτοτε πραγματοποιείται πάντα αυτήν την ημερομηνία σε όλες τις χώρες. Η τήρηση της Ημέρας στη Γερμανία το 1914 ήταν αφιερωμένη στο δικαίωμα ψήφου των γυναικών, το οποίο οι Γερμανίδες απέκτησαν τελικά το 1918.
Στο Λονδίνο πραγματοποιήθηκε πορεία από το Μπόου μέχρι την πλατεία Τραφάλγκαρ προς υποστήριξη της γυναικείας ψηφοφορίας στις 8 Μαρτίου 1914. Η Σίλβια Πάνκχερστ συνελήφθη μπροστά από το σταθμό Τσάρινγκ Κρος πηγαίνοντας να μιλήσει στην πλατεία Τραφάλγκαρ.
Η Άννυ Κένυ και η Κρίσταμπελ Πάνκχερστ κάνοντας εκστρατεία για τις Σουφραζέτες
 
Στις 8 Μαρτίου του 1917 (σύμφωνα με το Γρηγοριανό ημερολόγιο), στην πρωτεύουσα της Ρωσικής Αυτοκρατορίας Πετρούπολη, οι εργάτριες κλωστοϋφαντουργίας διαδήλωσαν γεμίζοντας τους δρόμους όλης την πόλη. Αυτό σηματοδότησε την αρχή της ρωσικής επανάστασης.Οι γυναίκες στην Αγία Πετρούπολη έκαναν απεργία εκείνη την ημέρα για το "Ψωμί και την Ειρήνη" - απαιτώντας το τέλος του Α 'Παγκοσμίου Πολέμου, τον τερματισμό των ελλείψεων τροφίμων και το τέλος του τσαρισμού.Ο Λέων Τρότσκι έγραψε ότι "η 23η Φεβρουαρίου (8 Μαρτίου) ήταν η Διεθνής Ημέρα της Γυναίκας και υπήρξαν συναντήσεις και δρώμενα. Όμως δεν φανταζόμασταν ότι αυτή η «Ημέρα της Γυναίκας» θα κήρυττε την έναρξη της επανάστασης. Έγιναν επαναστατικές ενέργειες αλλά χωρίς συγκεκριμένη ημερομηνία. Το πρωινό, παρά τις διαταγές που είχαν λάβει, οι εργάτριες των κλωστοϋφαντουργίων εγκατέλειψαν τη δουλειά τους στα διάφορα εργοστάσια και έστειλαν αντιπροσώπους για να ζητήσουν υποστήριξη για την απεργία ... που οδήγησε σε μαζική απεργία ... όλοι βγήκαν στους δρόμους". Επτά ημέρες αργότερα, ο αυτοκράτορας της Ρωσίας, ο Νικόλαος Β παραιτήθηκε και η προσωρινή κυβέρνηση χορήγησε στις γυναίκες δικαίωμα ψήφου.
Μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση, η Μπολσεβίκικη Αλεξάνδρα Κολλοντάι και ο Βλαντιμίρ Λένιν όρισαν την 23η Φεβρουαρίου (8 Μαρτίου) ως επίσημη αργία στη Σοβιετική Ένωση, αλλά συνέχισε να είναι εργάσιμη μέρα μέχρι το 1965. Στις 8 Μαΐου 1965 με το διάταγμα του ΕΣΣΔ Προεδρείου του Ανωτάτου Σοβιέτ, η Διεθνής Ημέρας της Γυναίκας κηρύχθηκε ως μη εργάσιμη ημέρα στην ΕΣΣΔ "για τον εορτασμό των εξαιρετικών προτερημάτων των σοβιετικών γυναικών στην κομμουνιστική οικοδόμηση, στην υπεράσπιση της πατρίδας τους κατά τη διάρκεια του Μεγάλου Πατριωτικού Πολέμου, στον ηρωισμό και την ανιδιοτέλεια στο μέτωπο και στα μετόπισθεν και επίσης σηματοδοτώντας τη μεγάλη συμβολή των γυναικών στην ενίσχυση της φιλίας μεταξύ των λαών και τον αγώνα για την ειρήνη. Έτσι η ημέρα των γυναικών πρέπει να γιορτάζεται όπως και οι άλλες αργίες". 
 Γυναίκες μέλη της Αυστραλιανής Ομοσπονδίας Εργάτων Οικοδόμων διαδηλώνουν κατά την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας το 1975 στο Σίδνεϊ
Από την επίσημη υιοθέτησή της στη Σοβιετική Ρωσία μετά την Επανάσταση το 1917, η ημέρα εορταζόταν κυρίως στις κομμουνιστικές χώρες και από το κομμουνιστικό κίνημα παγκοσμίως. Άρχισε να εορτάζεται από τους κομμουνιστές της Κίνας από το 1922. Μετά την ίδρυση της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας την 1η Οκτωβρίου 1949, το Κρατικό Συμβούλιο κήρυξε στις 23 Δεκεμβρίου ότι η 8 Μαρτίου ορίζεται ως επίσημη αργία, με της γυναίκες στην Κίνα να δικαιούνται μισή ημέρα άδεια.
Η κομμουνίστρια ηγέτιδα Ντολόρες Ιμπάρρουρι οδήγησε μια πορεία γυναικών στη Μαδρίτη το 1936 την παραμονή του ισπανικού εμφυλίου πολέμου.
Τα Ηνωμένα Έθνη ξεκίνησαν να γιορτάζουν την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Διεθνές Γυναικείο Έτος του 1975. Το 1977, η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών κάλεσε τα κράτη μέλη να ανακηρύξουν την 8η Μαρτίου ως Ημέρα του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των γυναικών και την παγκόσμια ειρήνη.


Σε όλο τον κόσμο

Η μέρα είναι επίσημη αργία στο Αφγανιστάν,την Αγκόλα, την Αρμενία, το Αζερμπαϊτζάν,τη Λευκορωσία,τη Μπουρκίνα Φάσο,τη Καμπότζη,τη Κίνα (μόνο για γυναίκες), τη Κούβα,τη Γεωργία,τη Γουινέα-Μπισάου, την Ερυθραία, το Καζακστάν,τη Κιργιζία, το Λάος, τη Μαδαγασκάρη
(μόνο για γυναίκες), τη Μολδαβία,τη Μογγολία,το Νεπάλ, τη Ρωσία, το Τατζικιστάν, το Τουρκμενιστάν, την Ουγκάντα, την Ουκρανία,, το Ουζμπεκιστάν,το Βιετνάμ, και τη Ζάμπια.
Σε ορισμένες χώρες, όπως το Καμερούν,η Κροατία, η Ρουμανία, η Βοσνία-Ερζεγοβίνη, η Βουλγαρία και η Χιλή η μέρα δεν είναι αργία, αλλά εορτάζεται ευρέως. Την ημέρα αυτή συνηθίζεται οι άντρες να δίνουν δώρα στις γυναίκες της ζωής τους (φίλες, μητέρες, σύζυγοι, αρραβωνιαστικοί, κόρες, συνάδελφοι κτλ.) λουλούδια και μικρά δώρα. Σε ορισμένες χώρες (όπως η Βουλγαρία και η Ρουμανία) γιορτάζεται επίσης ως ισοδύναμο της Ημέρας της Μητέρας, όπου τα παιδιά επίσης δίνουν μικρά δώρα για τις μητέρες και τις γιαγιάδες. Στη Ρωσία, η ημέρα έχει χάσει το πολιτικό πλαίσιο μέσα στο χρόνο και έχει γίνει απλά μια μέρα για να τιμήσει τις γυναίκες και την γυναικεία ομορφιά.
Στη Σοσιαλιστική Δημοκρατία της Τσεχοσλοβακίας, γίνονταν τεράστιοι σοβιετικού τύπου εορτασμοί σε ετήσια βάση. Μετά την πτώση του Κομμουνισμού, η αργία, η οποία θεωρείται ως ένα από τα σημαντικότερα σύμβολα του παλιού καθεστώτος, έπεσε στην αφάνεια. Η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας επανιδρύθηκε ως επίσημη "σημαντική μέρα" από το Κοινοβούλιο της Τσεχίας το 2004 με πρόταση των Σοσιαλδημοκρατών και Κομμουνιστών. Αυτό προκάλεσε κάποια διαμάχη σε μεγάλο μέρος του κοινού καθώς το θεωρούν ως απομεινάρι του κομμουνιστικού παρελθόντος του έθνους.
Η Διεθνής Ημέρα της Γυναίκας πυροδότησε βία στην Τεχεράνη του Ιράν στις 4 Μαρτίου του 2007, όταν η αστυνομία χτύπησε εκατοντάδες άνδρες και γυναίκες που σχεδίαζαν συλλαλητήριο. (Προηγούμενο συλλαλητήριο για την περίσταση πραγματοποιήθηκε στην Τεχεράνη το 2003.)Η αστυνομία συνέλαβε δεκάδες γυναίκες και τις αποφυλάκισε μετά από αρκετές ημέρες απομόνωσης και ανάκρισης. Οι Σαντί Σαχρ, Μαχμπουμπέχ Αμπασγκολιζαντέχ και άλλοι ακτιβιστές της κοινότητας απελευθερώθηκαν στις 19 Μαρτίου 2007 τελειώνοντας την δεκαπεντάμερη απεργία πείνας.
 wikipedia.org

ΚΥΡΙΑΚΗ Α' ΝΗΣΤΕΙΩΝ - ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ.ΓΡΑΠΤΟΝ ΘΕΙΟΝ ΚΗΡΥΓΜΑ

 kyriaki orthodoxias 2ΓΡΑΠΤΟΝ ΘΕΙΟΝ ΚΗΡΥΓΜΑ
Μέ τή βοήθεια τοῦ Θεοῦ, χριστιανοί μου, διανύσαμε τήν πρώτη ἑβδομάδα τῆς Μ. Τεσσαρακοστῆς καί σήμερα βρισκόμαστε στήν πρώτη Κυριακή τῶν Νηστειῶν, ἤ τῆς Ὀρθοδοξίας, ὅπως ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία τήν ὀνόμασε.
Οἱ Κυριακές τῆς Μ. Τεσσαρακοστῆς στούς πρώτους αἰῶνες ἦταν περίοδος κατήχησης γιά τό Βάπτισμα τῶν Χριστιανῶν. Γι΄ αὐτό καί ἡ ὑμνολογία καί τά ἀναγνώσματα εἶχαν σκοπό νά εἰσάγουν τούς νέους χριστιανούς στίς ἀλήθειες τῆς πίστεως. Μέ τό πέρασμα τοῦ χρόνου, ὅμως, προστέθηκε σέ κάποιες ἀπό αὐτές τίς Κυριακές ἕνα δεύτερο νόημα, πού ἀφοροῦσε καί σέ ἱστορικά γεγονότα.
Σήμερα πανηγυρίζουμε τό θρίαμβο τῆς ἀληθινῆς πίστεως ἐνάντια στίς αἱρέσεις. Μετά ἀπό διαμάχη περίπου 150 ἐτῶν στούς κόλπους τῆς Ἐκκλησίας, ἐπικράτησε ἡ ὀρθή ἄποψη (ὀρθή δόξα = ὀρθοδοξία ) γιά τήν προσκύνηση τῶν εἰκόνων, σύμφωνα μέ τήν ὁποία, ὅταν προσκυνοῦμε τίς εἰκόνες δέν φιλᾶμε τό ξύλο ἤ τά χρώματα (ἄποψη τῶν εἰκονομάχων), ἀλλά τά εἰκονιζόμενα πρόσωπα. Ἔτσι, τό 843 μ.Χ. ἀποφασίστηκε ἡ ὁριστική τοποθέτηση τῶν εἰκόνων (ὅπως εἶναι σήμερα) γιά νά μποροῦν οἱ πιστοί νά τίς προσκυνοῦν.
Γιορτάζουμε τό θρίαμβο τῆς Ὀρθοδοξίας, ὄχι τό θρίαμβο τῶν ὀρθοδόξων ἐπί ἄλλων ἀνθρώπων, ἀλλά τό θρίαμβο τοῦ Θεοῦ ἐπί τῶν ἀνθρώπων. Τό θρίαμβο τῆς Ἀλήθειάς Του, τό θρίαμβό Του στή ζωή μας.
Ἡ Μ. Σαρακοστή πού διανύουμε σηματοδοτεῖ τήν ἔναρξη μιᾶς καινούριας ζωῆς, ὅπου βασιλεύει ὁ Χριστός καί ἡ Ἀνάσταση Του. Γιά νά ζήσουμε ὁ καθένας τή Βασιλεία τοῦ Χριστοῦ στή ζωή μας, ὀφείλουμε νά ἐγκαταλείψουμε τό φθαρμένο ἀπό τίς ἁμαρτίες καί γεμᾶτο πάθη ἑαυτό μας καί νά προσεγγίσουμε τόν Χριστό. Γιά νά γίνει ὅμως αὐτό ὀφείλουμε νά μετανοήσουμε, νά ἀλλάζουμε δηλαδή τρόπο σκέψης καί ζωῆς καί νά ἐμπιστευθοῦμε τήν ὕπαρξή μας (αὐτό σημαίνει πίστη ) στό Θεό.
Χριστιανοί μου, ἄς δείξουμε ἐμπιστοσύνη στή Χάρη τοῦ Θεοῦ, ὑπηρετώντας τήν ἀλήθειά Του, χωρίς φανατισμούς ἤ ἐμμονές, χωρίς νά βλέπουμε παντοῦ ἐχθρούς πού ἐπιβουλεύονται τήν Ἐκκλησία, ἀλλά μέ ἀγάπη, ἠρεμία καί προσευχητική διάθεση νά παρακαλοῦμε τόν Παντοδύναμο Κύριο μας νά δίνει λύση στά προβλήματα καί στίς δυσκολίες, ὅπως καί ὅποτε θέλει. ΑΜΗΝ.
π.Παναγιώτης Μεγαλοκονόμος

Οδηγίες για τον περιορισμό ή και την κατάργηση του επισκεπτήριου σε Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων.

Οδηγίες για τον περιορισμό ή και την κατάργηση του επισκεπτήριου σε Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων στην επικράτεια της Περιφέρειας Αττικής απέστειλε την Κυριακή 1η Μαρτίου, μετά από εντολή του Περιφερειάρχη, η προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας Α. Μεγάλου. Οι σχετικές οδηγίες εκδόθηκαν στο πλαίσιο αντιμετώπισης των κρουσμάτων του κορωνοϊού, με βασικό στόχο την προφύλαξη των ηλικιωμένων.
Στο σχετικό κείμενο επισημαίνονται τα εξής:

«Η Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας, κατόπιν οδηγιών του Περιφερειάρχη Αττικής, κ. Γιώργου Πατούλη, συστήνει στις Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων που λειτουργούν στην χωρική αρμοδιότητα της Περιφέρειας Αττικής, τον περιορισμό του επισκεπτηρίου ή και την κατάργησή του, όπου κρίνεται αναγκαίο, προκειμένου να προστατευθούν οι ηλικιωμένοι που διαμένουν στις ως άνω Μονάδες.

Τυχόν επισκέπτες, η παρουσία των οποίων κρίνεται απολύτως απαραίτητη, θα πρέπει να είναι ενήμεροι για την εφαρμογή των ενδεικνυόμενων προφυλάξεων (απολύμανση χεριών, χρήση μάσκας κλπ). Οι προαναφερόμενες οδηγίες ισχύουν μέχρι νεοτέρας».

Σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης τόνισε τα εξής:

«Είναι υποχρέωσή μας ως εποπτεύουσα αρχή να προστατεύσουμε ευάλωτες ομάδες των πολιτών μας όπως είναι τα άτομα τρίτης ηλικίας που διαμένουν σεΜονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων. Η Περιφέρεια Αττικής βρίσκεται σε εγρήγορση και επιχειρησιακή ετοιμότητα για την αποτελεσματική διαχείριση και αντιμετώπιση της κατάστασης που έχει προκαλέσει η εμφάνιση του κορωνοϊού στη χώρα μας, σύμφωνα με τις συστάσεις του υπ. Υγείας και του ΕΟΔΥ. Είμαστε σε επαγρύπνηση και παρακολουθούμε επισταμένα όλες τις εξελίξεις. Σε περίπτωση που κριθεί αναγκαίο θα υπάρξουν νεότερες οδηγίες και συστάσεις. Συνιστούμε ψυχραιμία σε όλους τους πολίτες».

Πηγή: skai.gr

Σάββατο 7 Μαρτίου 2020

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΣΤΟ ΛΙΒΑΔΙ


DYNAMO KYTHIRA :ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ



Αγαπητοί Αγγλόφωνοι πολίτες και φίλοι του νησιού Κυθήρων, εδώ σας παρουσιάζουμε ένα ενημερωμένο pdf: "WIND Generators Information 05 _ 03 _ 2020", σχετικά με το προτεινόμενο έργο εγκατάστασης ανεμογεννητριών, στα Κύθηρα.
 Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο 
https://drive.google.com/file/d/10h4GvWHq-KhYCVK3j5yloast2TOQ5xj_/view?fbclid=IwAR2gLsppvvg9Za24ZuVXKA9-q45DsTz8pvP5Ml90Y21EPduWBucfVRB1hkk

ΕΛΕΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ


Καθιερώθηκε πριν από 110 χρόνια η 8 Μαρτίου ως Παγκόσμια Ημέρα των Γυναικών από τη Διεθνή Συνδιάσκεψη των Σοσιαλιστριών γυναικών.
Αποτελεί φάρο και σήμερα για τις εργαζόμενες γυναίκες, για ισότητα, δικαιώματα με τον άνδρα στην εργασία,στη μόρφωση στις προσωπικές σχέσεις,στην κοινωνική δράση.
Τα σύγχρονα δικαιώματα δε συμβιβάζονται με την κάλπικη ισότητα και τις δήθεν ίσες ευκαιρίες στην εργασιακή ζούγκλα που χτίζουν και η σημερινή κυβέρνηση της Ν.Δ,πατώντας στο καλά στρωμένο έδαφος των προηγούμενων.
Πρόκειται για αντιδραστικές κατευθύνσεις made in EU,που αξιοποιούνται για να πιέσουν προς τα κάτω τους μισθούς και τα εργασιακά δικαιώματα.Τα αποτελέσματα τα βιώνουν καλύτερα οι γυναίκες σε όλους τους χώρους δουλειάς χωρίς μέτρα προστασίας επαρκή και ιδιαίτερα για το γυναικείο οργανισμό χωρίς άδειες,προστασία της εγκύου και της μητέρας.
Στον 21ο αιώνα έχουμε μια πολιτική που κόβει δαπάνες από τον κρατικό προυπολογισμό για την Υγεία,την Πρόνοια,τους βρεφονηπιακούς σταθμούς,τα σχολεία τις κοινωνικές υπηρεσίες,αλλά δίνει πάνω  από 4 δις ευρώ για ΝΑΤΟικές δαπάνες και αποστολές.
Σήμερα την εποχή της ψηφιοποίησης και αυτοματοποίησης την εποχή της ραγδαίας ανάπτυξης της επιστήμης και της τεχνολογίας υπάρχουν όλες οι προυποθέσεις να έχουν οι γυναίκες ισότιμα δικαιώματα στη δουλειά σε κάθε πλευρά της ζωής τους.
Κι επειδή η βαριά σωματική εργασία έχει αντικατασταθεί από τις μηχανές, η μεγάλη παραγωγικότητα της εργασίας δίνει τη δυνατότητα να έχουν όλες και όλοι σταθερή εργασία,με σταθερό ωράριο δουλειάς,με γενική μείωση του εργάσιμου χρόνου και αυξήσεις στους μισθούς,ώστε όλες οι γυναίκες και όλοι να έχουν ελεύθερο χρόνο να συμμετέχουν στην πολιτική και κοινωνική δράση.Η 8 του Μάρτη σαν μέρα της γυναίκας σηματοδοτεί τον αγώνα για μια κοινωνία χωρίς εκμετάλλευση χωρίς καταπίεση,πολέμους προσφυγιά.
                                                              Ελένη Αναγνωστοπούλου
                                                              Επικεφαλής 
                                                              Λαικής Συσπείρωσης 
                                                              Δήμου Μονεμβασίας

Παρασκευή 6 Μαρτίου 2020

ΠΡΟΣΟΧΗ.Ανακοίνωση σχετικά με καταγγελίες για περιστατικά απόπειρας εξαπάτησης πολιτών με αφορμή τον κορωνοΐο.



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Με αφορμή καταγγελίες, σύμφωνα με τις οποίες, άτομα εμφανίζονται σε οικίες επικαλούμενοι πως είναι στελέχη του Ε.Ο.Δ.Υ. ή του Υπουργείου Υγείας, που ενημερώνουν για τον κορωνοΐό ή διανέμουν σχετικά ενημερωτικά φυλλάδια, διευκρινίζεται ότι, κατόπιν πληροφόρησης από το Υπουργείο Υγείας, δεν υπάρχουν κλιμάκια Υπηρεσιών του ή του Ε.Ο.Δ.Υ. που επισκέπτονται σπίτια για τέτοιου είδους ενημερώσεις. 
Πρόκειται προφανώς για απόπειρα εξαπάτησης και στην περίπτωση που γίνει αντιληπτό τέτοιο περιστατικό παρακαλούνται οι πολίτες να ενημερώνουν αμέσως την Αστυνομία (100).

ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ:ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ 220.000 € ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ( ΜΑΡΙΝΑ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ - ΜΑΝΔΡΑΚΙ - ΒΟΡΕΙΑ ΠΡΟΒΛΗΤΑ )

ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ 220.000 € ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ( ΜΑΡΙΝΑ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ - ΜΑΝΔΡΑΚΙ - ΒΟΡΕΙΑ ΠΡΟΒΛΗΤΑ )
Μετά την εκπόνηση του πρώτου σταδίου της μελέτης για τις Λιμενικές Εγκαταστάσεις της Μονεμβασίας με πίστωση 30.000 € από χρήματα του Δήμου Μονεμβασίας , που αφορούν τη Μαρίνα Μονεμβασίας , το παραλιακό μέτωπο από την Μαρίνα ως το Μανδράκι με επέκταση του προβλήτα και την κατασκευή μώλου για προσάραξη κρουαζεροπλοίων στην βόρεια Προβλήτα και την έγκριση των μελετών ( τεχνική , περιβαλλοντική ) από τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ναυτιλίας , εγκρίθηκε η πρόταση του Δήμου Μονεμβασίας στο πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ για χρηματοδότηση της οριστικής μελέτης με πίστωση 200.000 € . Περισσότερα για το περιεχόμενο της μελέτης στους συνδέσμους 

ΕΛΕΝΗ ΧΑΡΟΥ :Καλαθοπλεκτική στα Κύθηρα

Ο παπά Σταυρος, ταλέντο στα χειροτεχνήματα, φτιάχνει το σκελετό για το καλαθάκι του.

Άλλοτε, πριν εισβάλει στη ζωή μας το πλαστικό, σε πολλές δουλειές της καθημερινότητας χρησιμοποιούσαν τα έργα της καλαθοπλεκτικής, που είναι από τις αρχαιότερες χειροτεχνίες.
Οι καλαθοποιοί στα Κύθηρα χρησιμοποιούσαν σαν πρώτες ύλες κυρίως βέργες από σκίνους και καλάμια. Τις βέργες τις μάζευαν με καλόφεγγο, δηλ. μετά την πανσέληνο, για να μη σουφριάνουν, τις έβαζαν στο νερό για να είναι ευλύγιστες και με αυτές έφτιαχναν το σκελετό στα χειροτεχνήματά τους. Στη συνέχεια έπλεκαν με καλάμια γύρω γύρω, ή με βέργες.
Τα χειροτεχνήματα της καλαθοπλεκτικής τα χρησιμοποιούσαν στις μπουγάδες (μπουγαδοκόφινα) για να ξηράνουν τα τυριά (τυροκαλάθες) για να νετάρουν τα παραγάδια (παραγαδόκοφες) για να μεταφέρουν χαλίκια και υλικά (πετροκόφινα) κοφίνια για τη μεταφορά των σταφυλιών, καλάθια για εμπορεύματα, για ψώνια κ.τ.λ.
Εάν το κοφινι ήταν πλεγμένο με βέργες, λεγόταν βεργοκόφινο, εάν ήταν πλεγμένο με καλάμια, καλαμοκόφινο.

Ενα καλαθάκι 50 ετών στα Κύθηρα πλεγμένο με βέργες και καλάμια.

ΛΑΚΩΝΙΑ:Το Νοσοκομείο Μολάων «φοράει» μάσκα!



ΜΟΛΑΟΙ. Αυστηροί είναι οι κανόνες επισκεπτηρίου στο νοσοκομείο Μολάων με απόφαση της Διοίκησης λόγω της ανάγκης προστασίας της Δημόσιας Υγείας και την λήψη όλων των αναγκαίων προληπτικών μέτρων προστασίας για το νέο κοροναϊό. Περιορίζει αυστηρά σε μία ώρα ημερησίως το επισκεπτήριο στη νοσοκομειακή μονάδα και, συγκεκριμένα, από τις 6:30 μ.μ. ως τις 7:30 μ.μ. και αυστηρά μόνο ένα άτομο ανά ασθενή. Η είσοδος στο νοσοκομείο θα πραγματοποιείται αποκλειστικά και μόνο από την είσοδο του τμήματος επειγόντων περιστατικών.
 notospress.gr

Ανδρέας Μαριάτος: περι εγχωρίου & ανεμογεννητριών


“Όπου γάρ εστιν ο θησαυρός ημών, εκεί έσται και η καρδία υμών”
(Ματθ. στ΄ 21).
ή
Τι κρύβεται πίσω από τις λέξεις. 


Στις 28 Φεβρουαρίου, ο πρόεδρος της Εγχωρίου εξέδωσε ΔΤ με παράκληση να προσκομίσουν τοπογραφικά και τίτλους ιδιοκτησίας όσοι έχουν ιδιοκτησία στις προτεινόμενες για ανεμογεννήτριες περιοχές. Πέραν του ότι η ικανοποίηση αυτής της παράκλησης έχει την ίδια θεσμική βαρύτητα με το να μου φέρετε κι έμενα τα στοιχεία σας όσοι έχετε κοσμοδρόμιο στο Βύθουλα, κατ’αρχήν θέτω τον εξής προβληματισμό : ποιόν αληθινά βοηθάει η πρόταση αυτή, όταν είναι ευρέως γνωστό πως ο σημαντικότερος ανασχετικός παράγοντας στην επιχειρηματικότητα είναι το ασαφές επενδυτικό τοπίο;
Γιατί, με ανοικτή την (πολυετή) διαδικασία για το εθνικό κτηματολόγιο, να επισπεύσουμε το ξεκαθάρισμα των ιδιοκτησιών ειδικά για τις ανεμογεννήτριες;
Ακούγοντας στο ΔΣ της 25ης Φεβρουαρίου τον δήμαρχο να προσαυξάνει* πιστεύω οτι αυτή η κοινή πρόταση δημάρχου/προέδρου Εγχωρίου ήταν προσυζητημένη και μάλιστα, αναλύοντας την ομιλία του τελευταίου, εκτίμησή μου είναι οτι (υποσυνείδητα θέλω να πιστεύω) δεν ήταν εντελώς αθώα.
Το συμπέρασμα που δυστυχώς εξάγεται από την έως τώρα τοποθέτηση του προέδρου της Εγχωρίου είναι πως αυτό, το βασικό εργαλείο μας απέναντι στο υποτελές σε μεγάλα οικονομικά συμφέροντα διεφθαρμένο κράτος, στην παρούσα φάση δεν διαθέτει συγκροτημένο, αταλάντευτο λόγο αντίστασης. Παρουσιάζεται ως αφερέγγυος σύμμαχος, που δείχνει ωσαν να έχει απρόθυμα συρθεί σε περιστασιακή συμπόρευση υπό την πίεση της τοπικής κοινωνίας κι όχι ως οδηγός ή έστω συνοδοιπόρος. Και εν τέλει, την ώρα που υποτίθεται οτι αντιμετωπίζεις τους ανεμογεννητριάδες, δεν λες «εσείς οι πολίτες» και «εμείς της Εγχωρίου».**
Όσο για το πως και πότε θα τολμούσε η Εγχώριος να αποσπαστεί από την κοινή πορεία, οι ψυχολογικές βαλβίδες είναι πολλές και κάποιες έχουν ήδη ανοίξει. Πχ, δεν είναι μακρυά η στιγμή που στο όνομα του «φόβου μήπως την καταργήσουν», η Εγχώριος «αναγκαστεί» να συμφωνήσει με τις ανεμογεννήτριες.***
Ας δούμε όμως τι πραγματικά είπε ο πρόεδρος της Εγχωρίου μέσα σε αυτά τα όλα κι όλα 165 δευτερόλεπτα που μίλησε :
- Ξεκινάει την τοποθέτησή του με ένα «φυσικά θα στηρίξουμε την προσφυγή του δήμου» και αμέσως μετά λέει : «Πρέπει να κάνει και η Περιφέρεια προσφυγή», με άλλα λόγια φοβάται μην δείξει οτι είναι ο μόνος που αντιδράει.
- Αυτό που λέει κατόπιν (οπότε υποθέτω οτι προφανώς τον απασχολεί) είναι τα αντισταθμιστικά οφέλη! «Δεν σας τα είπε ο δήμαρχος, θα σας τα πει ...».
- Αμέσως μετά λέει, «εμάς δεν είναι τώρα η ώρα μας αλλά όταν φτάσει η στιγμή να μισθώσουμε» και «εκεί θα συνεκτιμήσουμε όλα τα δεδομένα [...] και θα αποφασίσουμε τι θα κάνουμε» γιατί «το θέμα έχει πολλές προεκτάσεις» ! Προσέξτε οτι ο πρόεδρος της Εγχωρίου δεν λέει κάθετο ΟΧΙ πουθενά στο λόγο του. Η θέση του είναι μόνο «θα δούμε» (και με τον δήμαρχο υπάρχει πλήρης ταύτιση).
- Ύστερα, με αφορμή την εκπόνηση χωροταξικού λέει «κι εμείς είμαστε υπέρ» όμως όχι για να αποφασίσουμε οτι δεν θέλουμε βιομηχανικό αιολικό πάρκο αλλά «για να ξέρουμε που και πόσες θα μπούνε»!
- Κατόπιν λέει: «Η ημερίδα πρέπει να γίνει στις αμέσως επόμενες μέρες, δεν ξέρουμε πολλά πράγματα». Οι εταιρείες βιάζονται, εμείς βιαζόμαστε για κάποιο λόγο;
- Μετά αναφέρεται στο ιδιοκτησιακό. Μα, την ώρα που σύσσωμο το νησί λέει ΟΧΙ για λόγους προστασίας του τοπίου, η εγχώριος ενδιαφέρεται για το ιδιοκτησιακό; Ποιός εκτός των εταιρειών καίγεται να λυθεί αυτό το θέμα; Είμαστε ή δεν είμαστε μαζί; Είτε έρθουν σε εμένα, είτε στο γείτονα, είτε στην εγχώριο, το ΟΧΙ είναι δεδομένο - ή όχι; Λέει ο πρόεδρος: «Οταν θα έρθουν οι εταιρείες να μας πούνε το σημείο που θα νοικιάσουνε, θα πρέπει να φέρουνε σε εμάς τίτλους γιατί ακούω οτι όλοι έχουν χωράφια εκεί κάτω και μόνο η εγχώριος δεν έχει τίποτα!» Συγνώμη αλλά εδώ φαίνεται ωσάν η Εγχώριος απλά να φοβάται μην της πάρουν ιδιώτες τα ενοίκια!
- Και συνεχίζει: «Αν είναι εμφανής η ιδιοκτησία τότε δεν
Και συνεχίζει: «Αν είναι εμφανής η ιδιοκτησία τότε δεν ασχολούμαστε καθόλου». Ώστε αν πάει η εταιρεία σε ιδιώτες με καθαρούς τίτλους η Εγχώριος δεν θα ασχοληθεί καθόλου! Εντυπωσιακό, αν μη τι άλλο....

Όταν κάποιος χωρίς επιτήδευση στην πολιτικάντικη σκηνή μιλάει δημόσια, πολλές φορές αντί να κρύπτει, αποκαλύπτει τις αδυναμίες του. Αυτό δεν σημαίνει οτι δεν τις πολεμά, οτι δεν μπορεί να αλλάξει γνώμη, θέση και πράξη. Όμως για να ξέρουμε όλοι ποιοί θα είμαστε μέχρι τέλους πραγματικά μαζί στον αγώνα ενάντια στα βιομηχανικά πάρκα, θεωρώ επιτακτική στρατηγική και πολιτική ανάγκη να πάρουν όλοι οι φορείς θέση. Επίσημα και Τώρα.
- Η Εγχώριος με επίσημη απόφαση του ΔΣ.
- Ο Δήμος, παρομοίως
- Όλα τα Δημοτικά διαμερίσματα.
- Όλοι οι πολίτες μέσω δημοψηφίσματος.
Και εφόσον υπάρξει κοινή θέση των παραπάνω φορέων, να απαιτηθεί από την Περιφέρεια επίσημη πολιτική δέσμευση οτι θα σεβαστεί την απόφαση του νησιού και θα αποφασίσει αρνητικά σε αιτήσεις για άδεια εγκατάστασης των ανεμογεννητριών πρώτα για λόγους σεβασμού της λαϊκής βούλησης κι ύστερα για όποιον άλλο λόγο (περιβαλλοντικό, τεχνικό, προστασίας του τοπίου και της κληρονομιάς).


* λέγοντας (ο δήμαρχος) οτι το ίδιο έγινε και για την επέκταση του αεροδιαδρόμου (εδώ χωρίς δημοψήφισμα ή ημερίδα κι ο νοών νοείτω για το εάν αυτή η πρακτική βοήθησε υπέρ ή κατά της επέκτασης).
**Θυμίζω εδώ οτι η Εγχώριος απέρριψε την πρόταση συνολικής προσφυγής ενάντια στους απαράδεκτους δασικούς χάρτες και προτίμησε τις μεμονωμένες προσφυγές δικού της ενδιαφέροντος. Και τώρα την έχουμε απέναντι στους πολίτες, με πάγωμα δικαιοπραξιών, αμφισβητήσεις κλπ.
***«Να τό’χουμε υπόψιν μας κι αυτό» όπως κατάληξε ο πρόεδρος της Εγχωρίου, τόσο ανάγλυφα προδίδοντας οτι ήδη σκέφτεται το ενδεχόμενο μελλοντικής μεταστροφής.
________________________________________________________________________________
«For where your treasure is, there will your heart be also"
(Matt. 21).
οr Behind the Words.
By Andreas Mariatos.
It is widely accepted that the most important deterrents to entrepreneurship are vague investment conditions.

On February 28, the President of EEPKA (Εγχώριος, the local committee that administrates public land in Kithira) issued a press release asking those who possess land within the proposed wind turbine areas to provide proof of their property ownership. This plea has no institutional weight, let’s leave it aside. Let’s raise the following question: to whom is this proposal to divulge private information really helpful?
While the procedure for the National Land Registry is in operation (and will take years to complete), why should we accelerate the clearance of properties specifically for the sake of wind turbine parks?
Listening to the Mayor’s endorsement* on February 25th, I believe that the joint proposal of the Mayor & the President of EEPKA was prearranged, and, analyzing the latter's speech, my estimation is that the proposal was not innocent (I would like to believe it was an innocent proposal).
The unfortunate conclusion I draw from the position of the EEPKA president, so far, is that EEPKA, our best tool against the corrupt state, (the slave of multinational companies) at this stage, has no coherent, unyielding voice. It stands as our untrustworthy ally, reluctantly drawn to conditional camaraderie under the pressure of local society. And finally, when it comes to dealing with wind turbines, we citizens should not be referred to as “you”, but as “we”; EEPKA is part of us. **
As for how and when EEPKA would dare to deviate from the common path, the psychological valves are many and some are already opened. For example, we are not far from the moment when, in the name of "the fear that EEPKA will be abolished", we will be "forced" to agree to the wind turbines.
But let's look at what the President of EEPKA really said during the 165 seconds he spoke:
- He begins with "of course we will support the municipality's appeal" and immediately follows with: "the District must also appeal". In other words, he is afraid to show that he is the only one reacting.
- Immediately afterwards comes the talk about compensatory benefits! "The mayor didn't tell you, he'll tell you...".
- Subsequently, "It is not our time now but when the time comes to lease […] then we will consider all the data [...] and decide what to do [because] the matter has many implications"! Note that the President never says a clear NO. His position is "we shall see in time".
- Then, on the proposal for a spatial planning study, he says "we, too, are in favor" but not to decide that we do not want an industrial wind farm, just "to know where and how many of these wind turbines will be"!
- Then he says: "A conference should take place ASAP, in the next few days." Yes, companies are in a hurry; are we too in a hurry for some reason?
- Then he speaks about land ownership. But at a time, in order to protect the landscape, the whole population is saying NO, what’s EEPKA’s interest in … real estate? Who–except for the companies-–is in any urgency to solve potential ownership disputes? Are we or are we not together in this? Whether they come to me or to my neighbor or EEPKA, isn’t NO a given? The president says: "When the companies come and tell us where they want to rent, the locals should prove to us their rights because I hear everyone has fields down there and only EEPKA has nothing!" Am I wrong to assume that it looks as if his only concern is whether the rents will be collected by individuals instead of EEPKA?
- And he goes on: "If ownership is obvious then we don't care at all." So if the wind turbines are installed inside private properties, the EEPKA will not care at all! Impressive, if nothing else...

When one speaks light-heartedly in public, instead of hiding, he often reveals his weaknesses. This does not mean that he will not fight, that he cannot change his opinion, position or practice. But in order to know who we can trust in this long fight against industrial wind parks, I find it strategically and politically imperative that all players state their firm position. Make it official and do it now.
- The Board of Directors of EEPKA should make an official decision.
- The municipality, the same
- All Municipal District Councils.
- All citizens through a referendum.
If all the aforementioned bodies come to a decision against the window parks, the Region must be bound under a formal political commitment to respect the island's decision and reject all applications for wind turbine installation permits.
* Saying (the mayor) that the same procedure (people voluntarily bringing their surveys and contracts) was used for the extension of the runway (in that particular case, without any referendum or conference and one can guess whether this method gave favor to the extension).
** I would like to recall here that EEPKA rejected the proposal of a comprehensive appeal against unacceptable forest maps and proceeded to appeals in a way that now EEPKA is turning against citizens, freezing deals, creating disputes, etc.
*** "Keep this in mind, too" as the President of EEPKA concluded, so clearly betraying that he is already thinking of his future inversion.

Kithira, 6/3/2020