Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2020

ΜΑΝΗ:Νεκρός 49χρονος από σύγκρουση δικύκλου με ζώο

ΜΕΣΣΗΝΙΑ. Στις 27.11.2020 το βράδυ, στο 62ο χιλιόμετρο της Επαρχιακής Οδού Καλαμάτας – Αρεόπολης Μεσσηνίας, Ι.Χ. δίκυκλο, που οδηγούσε 49χρονος ημεδαπός, συγκρούστηκε με ζώο, εξετράπη της πορείας του και ανετράπη, με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του 49χρονου. Προανάκριση διενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Δυτικής Μάνης.

https://notospress.gr/

ΚΥΘΗΡΑ:1924 ΖΩΗΛΑΤΟ ΚΑΡΟ ΜΑΛΛΟΝ Η ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΑΜΑΞΑ ΤΟΥ ΜΗΝΑ ΠΑΝΑΡΕΤΟΥ ( ΝΟΤΟΜΗΝΑ) ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΤΑΜΟ

ΑΡΧΕΙΟ ΚΟΣΜΑ Δ. ΜΕΓΑΛΟΚΟΝΟΜΟΥ

Το ζωήλατο κάρο ήταν ένα μεταφορικό μέσον,που έφερε κι αυτό ένα μεγάλο βάρος του μεταφορικού έργου για πολλούς αιώνες.

Εδώ μια σπάνια φωτογραφία με ένα φορτωμένο μαθητές,στα 1924.

Πρόκειται μάλλον για την ταχυδρομική άμαξα του Μηνά Πανάρετου (Νοτομηνά) από τον Ποταμό

ΠΗΓΗ ημερολόγιο του Κυθηραικού Συνδέσμου Αθηνών 1999

Το 2021 είναι έτος εορτασμού του «χρυσού Ιωβηλαίο» του Κρατικού Αερολιμένα Κυθήρων, τα πενήντα χρόνια λειτουργίας του αερολιμένα, από την ιστορική πρώτη πτήση


Απευθύνομαι σε ανθρώπους που έχουν το προνόμιο να διαθέτουν κώδικες επικοινωνίας με τους κατοίκους αυτού του ευλογημένου νησιού και μάλιστα με την άποψη τους να είναι σεβαστή στην πλειονότητα των Κυθηρίων, ασφαλώς καθένας με το ακροατήριο του ή τους αναγνώστες του.

 

Απευθύνω λοιπόν κάλεσμα σε όλους εσάς τους σημαντικούς, που μπορείτε να ενημερώσετε και να ευαισθητοποιήσετε τους κατοίκους και τους επισκέπτες των Κυθήρων, έτσι ώστε τις δύσκολες αυτές μέρες να στρέψουν την προσοχή και το ενδιαφέρον τους, σε κάτι αισιόδοξο που φέρνει ο νέος χρόνος που σε λίγο θα υποδεχθούμε, πέρα από την προσδοκία όλων για το τέλος της πανδημίας.

 

Το 2021 είναι έτος εορτασμού του «χρυσού Ιωβηλαίο» του Κρατικού Αερολιμένα Κυθήρων, τα πενήντα χρόνια λειτουργίας του αερολιμένα, από την ιστορική πρώτη πτήση της 20ης Δεκεμβρίου του 1971. Μετά την ανάγνωση της συνοδευτικής επιστολής και την κοινοποίηση των ενημερωτικών αφισών στο μέσον σας, παρακαλώ για την διατύπωση εποικοδομητικών προτάσεων, για την καλύτερη οργάνωση διαφόρων εκδηλώσεων και δρώμενων μέσα στο επετειακό έτος, για το καλό του νησιού. Παρεμφερή επιστολή απεύθυνα στον κ. Δήμαρχο Κυθήρων και στον κ. Διοικητή ΥΠΑ, ζητώντας την συμβολή τους στην όλη προσπάθεια, χάρις και στην ιδιαιτέρου κύρους παρουσία τους.

 

                    Με εκτίμηση

 

         Stavros IPaizanos

                Airport Manager

 

          logo

    

Hellenic Civil Aviation Authority

    National Airport of KYTHIRA

       "Alexandros Ar. Onassis"

 

Tel:  +30 2736033297

Fax: +30 2736038039

Mob: +30 6979169019, 6945124723

E:mail : kakth@hcaa.gr 













Σχόλιο Σελίδας:
Είστε ΑΞΙΕΠΑΙΝΟΣ κύριε Αερολιμενάρχα !!!
Κύριε Παιζάνο ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ !!!
Σαν τοπικό ΜΜΕ θα είμαστε στην διάθεση σας και τώρα για την προβολή και την ενημέρωση του κοινού μας σε αυτό το πολύ σημαντικό γεγονός ,αλλά και πάντα σε ότι μας χρειαστείτε.

 Σας ευχαριστούμε πολύ για την τιμή.
ADELIN 107,3 FM ΚΥΘΗΡΑ

ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ:Συνέχεια ενημέρωσης για εκδήλωση πυρκαγιάς σε αγκυροβολημένο Φ/Γ πλοίο στη Νεάπολη Βοιών την 11/11/2020

 


Συνέχεια ενημέρωσης:
Αναφορικά με την εκδήλωση πυρκαγιάς την 11/11/2020 στο αγκυροβολημένο Φ/Γ πλοίο “AL HANI” σημαίας Τόγκο, στη θαλάσσια περιοχή βόρεια ν. Ελαφονήσου, με επιβαίνοντες δεκατέσσερις (14) αλλοδαπούς μέλη πληρώματος, απέπλευσε μεσημβρινές ώρες σήμερα το Ρ/Κ «Χ. ΓΕΜΙΤΖΟΓΛΟΥ» Ν.Π. 12514 με ρυμουλκούμενο το ανωτέρω πλοίο με προορισμό το Πέραμα Πειραιά.

Σπ. Σπυρίδων: Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην αυτοδιοίκηση θα εξαλείψει την γραφειοκρατία και θα ενισχύσει την διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα

 


Σπ. Σπυρίδων: Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην αυτοδιοίκηση θα εξαλείψει την γραφειοκρατία και θα ενισχύσει την διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα

Στην σημασία να υπάρξει ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός για την επόμενη ημέρα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ώστε να υπάρξει μία ισόρροπη ανάπτυξη μεταξύ των Περιφερειών αναφέρθηκε ο Σπύρος Σπυρίδων, διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ).

Μιλώντας στο 3ο Digital Dialogue, που διοργανώνεται στο πλαίσιο του Regional Growth Conference με θέμα «Περιφερειακή Ελλάδα και Ταμείο Ανάκαμψης», ο κ. Σπυρίδων αναφέρθηκε στον ρόλο της ΕΕΤΑΑ, επισημαίνοντας ότι είναι ο τεχνικός και επιστημονικός σύμβουλος κυρίως των δήμων, αλλά και των Περιφερειών.

Επίσης, ανακοίνωσε πως η ΕΕΤΑΑ θα συγκροτήσει μια μεγάλη τεχνική υπηρεσία και δύο μητρώα μηχανικών για να στηρίξει τους δήμους που δεν έχουν τεχνικές υπηρεσίες.

Υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, τη σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού στην αυτοδιοίκηση. «Ο ψηφιακός μετασχηματισμός που στο κράτος είναι ορατός, έχει ξεκινήσει να  εφαρμόζεται και στην αυτοδιοίκηση. Σε λίγο θα γίνει εμφανής τόσο στη λειτουργία των εσωτερικών  δομών των Περιφερειών και Δήμων όσο και στις συναλλαγές του πολίτη μαζί τους», ανέφερε ο Σπύρος Σπυρίδων.

Στην ίδια συζήτηση, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης περιέγραψε το σχέδιο στήριξης της κυβέρνησης για τις επιχειρήσεις και ιδίως για τις μικρομεσαίες που έχουν πληγεί από την πανδημία.

Σε ό,τι αφορά το Ταμείο Ανάκαμψης, εκτίμησε πως οι πόροι του θα λειτουργήσουν ως ανάχωμα στην πανδημία. Σημείωσε ότι για πρώτη φορά οι μεταρρυθμίσεις και οι επενδύσεις και ότι ένας βασικός πυλώνας για την απορρόφηση των πόρων θα είναι οι συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Τόνισε ακόμα πως με την σωστή αξιοποίηση αυτών των πόρων μπορεί να τεθούν οι Περιφέρειες σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης, καθώς θα κατευθυνθούν σε αυτές πολλοί σημαντικοί πόροι και θα αυξηθεί και το ενδιαφέρον των επενδυτών.

Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας μιλώντας στο ίδιο συνέδριο επισήμανε ότι «τα λύματα μάς δείχνουν ότι θα έχουμε αρκετά σημαντική πτώση των κρουσμάτων την επόμενη εβδομάδα και άρα, με καθυστέρηση 10 ημερών, αυτή η αποκλιμάκωση θα είναι φανερή και στα νοσοκομεία μας, με αποσυμφόρηση των ΜΕΘ».

Σε ό,τι αφορά τον ρόλο των Περιφερειών, είπε πως έχουν αποδείξει ότι είναι φορείς αποτελεσματικότητας και σταθερότητας και ταυτόχρονα ότι αποτελούν τις πιο ισχυρές ατμομηχανές ανάπτυξης για τη χώρα.

Τέλος, ο Nicola De Michelis, διευθυντής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Έξυπνη και Βιώσιμη Ανάπτυξη, χαρακτήρισε τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης για την Ελλάδα σημαντικούς και σημείωσε: Υπάρχουν 9 δισ. ευρώ από την παρούσα προγραμματική περίοδο που δεν έχουν απορροφηθεί ακόμα.

Αποτυπώνοντας το πλαίσιο που επικεντρώνεται η Κομισιόν, είπε πως εστιάζει στην πράσινη ατζέντα και στην ψηφιοποίηση. «Η πανδημία έδειξε ότι απαιτούνται επενδύσεις σε αυτούς τους τομείς. Αυτά τα δύο στοιχεία θέλουμε να δούμε και στο σχέδιο Ανάκαμψης και στο ταμείο Συνοχής».

ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ: rapid tests στους κατοίκους του νησιού.

 


ΔΗΜAΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ:

 
Ο Δήμος Κυθήρων σε συνεργασία με το Γενικό Νοσοκομείο Κυθήρων "Τριφύλλειο" βρίσκονται από χθες το βράδυ στα Αντικύθηρα και πραγματοποιούν rapid tests στους κατοίκους του νησιού.
Ο Δήμος μας προμηθεύτηκε πριν λίγες ημέρες 1000 rapid tests, μέσω της έκτακτης χρηματοδότησης από το ΥΠΕΣ για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού.
Στην αποστολή συμμετέχουν ο Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας Γιάννης Κατσανεβάκης, ο Δημοτικός Σύμβουλος και πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στο Νοσοκομείο Κυθήρων Κώστας Καψάλης και η Προϊσταμένη Νοσηλευτικού Τμήματος του Νοσοκομείου Κυθήρων Γιώτα Μούμου.
Τα εισιτήρια μετάβασης και επιστροφής (ΙΧ και 3 άτομα) είναι προσφορά της εταιρείας ΤΖΑΜΠΟ ΤΖΕΤ Ν.Ε. με το πλοίο AQUA JEWEL.
Βρισκόμαστε κοντά στους ακρίτες μας, με έργα και πράξεις.




 

Κατσίγαρος: Τοξικό απόβλητο ή πόρος;

 

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

Ο κατσίγαρος είναι το βασικό υποπροϊόν που εξάγεται από τα ελαιοτριβεία αλλά που για πολλά χρόνια θεωρείτο «τοξικό» και ιδιαίτερα επιβαρυντικό για το περιβάλλον. Κι αυτό γιατί ο κατσίγαρος περιέχει ουσίες, τις πολυφαινόλες, που όταν πέφτουν στο νερό δεσμεύουν οξυγόνο και το στερούν από τους ζωντανούς οργανισμούς. Ως εκ τούτου, είναι απαγορευμένη η απευθείας διάθεση των αποβλήτων ελαιοτριβείου στο υπάρχον αποχετευτικό δίκτυο και υπάρχει αυστηρή νομοθεσία για την ανεξέλεγκτη διάθεση των αποβλήτων ελαιοτριβείων στους φυσικούς αποδέκτες.

Του Σταύρου Αραχωβίτη

Βουλευτή Ν. Λακωνίας ΣΥΡΙΖΑ

Συντονιστής ΕΠΕΚΕ Αγροτικής Ανάπτυξης

 

Εντούτοις, σήμερα, ο κατσίγαρος δε θα πρέπει να θεωρείται πλέον τοξικό απόβλητο αλλά πολύτιμος «πόρος», πλούσιος σε κάλιο, άζωτο, φωσφόρο, οργανική ουσία αλλά και νερό.

Με το νομοθετικό πλαίσιο του Δεκεμβρίου του 2016 και την τροποποίησή του τον Δεκέμβριο του 2017, τα υγρά απόβλητα ελαιοτριβείων (ο κατσίγαρος δηλαδή), μπορούν πλέον να αξιοποιούνται για την υδρολίπανση ελαιώνων, όπως γίνεται και σε άλλες ελαιοπαραγωγές ευρωπαϊκές χώρες. Η χρήση δε αυτή, έχει ήδη μελετηθεί διεξοδικά σε ερευνητικό επίπεδο και στη χώρα μας.

Με τη δυνατότατα αξιοποίησής του για την λίπανση του ελαιώνα, εξοικονομούνται χρήματα για τον παραγωγό και δίνεται διέξοδος στο πρόβλημα διάθεσης του κατσίγαρου που αντιμετώπιζαν τα ελαιουργεία. Έτσι, οι ελαιοπαραγωγοί μπορούν να κερδίσουν χρήματα από την υδρολίπανση, που θα έδιναν για λιπάσματα.

Στη χώρα μας, λειτουργούν χιλιάδες μονάδες μικρής και μεσαίας δυναμικότητας για την επεξεργασία του καρπού της ελιάς λόγω της πολύ μεγάλης επέκτασης της καλλιέργειας της ελιάς. Αυτές οι μονάδες έχουν δυο σημαντικά εργαλεία για την υλοποίηση της διαχείρισης των υγρών αποβλήτων κι όχι μόνον.

  • Τις δράσεις 4.2.1. και 4.2.2 του υπομέτρου 4.2 «Μεταποίηση, εμπορία ή και ανάπτυξη γεωργικών προϊόντων» αλλά και μέσω των προγραμμάτων Leader του ΠΑΑ 2014- 2020 του ΥΠΑΑΤ. Μέσω αυτών μπορούν να προχωρήσουν σε εκσυγχρονισμό της μονάδας τους (αντικατάσταση ή/και συμπλήρωση μηχανολογικού εξοπλισμού, όπως είναι η επέκταση δυναμικότητας ενεργών και ανενεργών μονάδων) αλλά και σε αγορά καινούργιων οχημάτων, όπως βυτιοφόρα αυτοκίνητα μεταφοράς ελαιοπυρήνα και υγρών αποβλήτων ελαιοτριβείων και διασποράς τους σε γεωργική γη.
  • Παράλληλα, το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, μέσω της δράσης «Ενίσχυση της Περιβαλλοντικής Βιομηχανίας» συνολικού προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ, θα προσφέρει σύντομα την ευκαιρία, να δημιουργηθεί κεντρική μονάδα διαχείρισης υγρών αποβλήτων ελαιοτριβείων σε επίπεδο Δήμου, Νομού ή Περιφέρειας.

Ένα υποπροϊόν λοιπόν που μέχρι πρότινος θεωρείτο τοξικό, γίνεται πολλαπλά ευεργετικό, αλλάζοντας χρήση με μικρό κόστος για τα ελαιοτριβεία και σχετικά απλή, τεχνικά, επένδυση.

Η νέα διαχειριστική αλλά και αναπτυξιακή κατεύθυνση που δίνεται στο παράδειγμα του κατσίγαρου, παράλληλα με τα κατάλληλα εργαλεία, είναι για τη χώρα μας ένα πρωτοπόρο παράδειγμα της πολλά υποσχόμενης «κυκλικής οικονομίας», που μάλιστα έρχεται από τον αγροτικό χώρο.

 eforigi.com.gr

Χιλιάδες κατ’ επάγγελμα αγρότες εκτός αποζημιώσεων λόγω υπαιτιότητας του ΟΠΕΚΕΠΕ!

 


 Πολλές χιλιάδες υπολογίζεται ότι είναι οι κατ’ επάγγελμα αγρότες (που ασχολούνται και με την ελαιοκαλλιέργεια) που μένουν εκτός των αποζημιώσεων λόγω κορωνοιου, βλέποντας τα χρήματα που δικαιούνται από το κονδύλι των 126 εκ. ευρώ να απομακρύνεται, με υπαιτιότητα του συστήματος.

Όπως αποκαλύπτει σήμερα το newshub.gr αποκλειστικά, κατ΄επάγγελμα αγρότες είναι αποκλεισμένοι από τον ΟΠΕΚΕΠΕ.

Είναι δεδομένο πως όσοι έχουν ελιές και είναι κατ΄επάγγελμα αγρότες. Η λογική του κορωνοεπιδόματος είναι πως ο κατά κύριο επάγγελμα αγρότης πρέπει να αποζημιωθεί γιατί δεν έχει λάβει από πουθενά αλλού εισόδημα, όπως και κάθε άλλος εργαζόμενος.

Το πρόβλημα όμως σε σχέση με τους αγρότες οι οποίοι επειδή τους έχει πετάξει το Μητρώο έξω δεν αναγνωρίζονται από το σύστημα ως δικαιούχοι της αποζημίωσης.

Τι έχει γίνει

Το Μητρώο ενημερώνεται από το ΟΣΔΕ κάθε χρόνο. Είναι υποχρεωμένος ο κάθε παραγωγός να τσεκάρει και να βλέπει αν είναι δηλωμένος κάθε χρόνο ως κατά κύριο επάγγελμα αγρότης ή αν από λάθος ή για κάποιο λόγο δε φαίνεται στο σύστημα. Όσοι δεν τα είχαν τσεκάρει μέχρι μια συγκεκριμένη ημερομηνία (περίπου στα τέλη του Σεπτέμβρη, πιθανότατα), μένουν εκτός.

«Τσέκαρα τα στοιχεία μου στα μέσα του Οκτώβρη. Πήγα έπειτα στο ΚΕΠΠΥΕΛ και πήρα το χαρτί 16 του μήνα. Και φαίνομαι τώρα στο Μητρώο Αγροτών κατά κύριο επάγγελμα αγρότης. Το θέμα είναι ότι το σύστημα δε με αφήνει να κάνω τη δήλωση! Και σαν εμένα είναι πάρα πολλοί. Ο ΟΠΕΚΕΠΕ έχει τραβήξει από το σύστημα όσα στοιχεία υπήρχαν μέχρι τις 30 Σεπτέμβρη. Και από εκεί και πέρα δεν έχει ενημερωθεί τίποτα.

Για να κάνεις τη δήλωση, πρέπει να έχει τσεκαριστεί το σημείο στο Ε1, που συνεπάγεται με τον κωδικό του κατά κύριο επάγγελμα αγρότη», επισημαίνει αγρότης στο newshub.gr.

Οι λογιστές

Όπως είναι λογικό οι αγρότες που εντόπισαν το πρόβλημα απευθύνθηκαν στους λογιστές τους. Όμως και εκείνοι δεν κατάφεραν τίποτα, αφού το σύστημα έχει κλειδώσει και είναι ανενημέρωτο! Οι λογιστές των συγκεκριμένων αγροτών, όσο κι αν προσπάθησαν δεν κατάφεραν τίποτα, μιας και ο ΟΠΕΚΕΠΕ – όπως επισημάνθηκε παραπάνω – έχει «κλειδώσει» το σύστημα.

Το χειρότερο απ ΄όλα είναι ότι οποιαδήποτε τροποποίηση του συστήματος ή ενημέρωση του δεν προβλέπεται όπως έχει ειπωθεί στους αγρότες από τον ΟΠΕΚΕΠΕ. «Είναι απορίας άξιον γιατί δεν προχωρούν στην ενημέρωση του συστήματος. Είναι απορίας άξιον γιατί δεν έχει τραβήξει ο ΟΠΕΚΕΠΕ στοιχεία από το σύστημα!», σημειώνει ένας ακόμη αγανακτισμένος αγρότης.


To θέμα στη Βουλή

To θέμα έχει φτάσει μέχρι τη Βουλή μέσα από Ερώτηση του Βουλευτή Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας Γιάννη Ανδριανού που κατέθεσε στη Βουλή προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Μ. Βορίδη με θέμα την ανάγκη άμεσης αντιμετώπισης του προβλήματος που ανέκυψε με την υποβολή αιτήσεων για την προσωρινή στήριξη σε αγρότες.



Το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής: 

«Όπως ενημερώθηκα από αγρότες στην Αργολίδα, έχει παρουσιαστεί πρόβλημα στην υποβολή αιτήσεων για το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014-2020, που αφορά την ενεργοποίηση του νέου Μέτρου 21 « Έκτακτη, προσωρινή στήριξη στους γεωργούς των τομέων που πλήττονται ιδιαίτερα από τις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 » για την στήριξη του τομέα ελαιολάδου με 126 εκ. €, του οποίου η προθεσμία λήγει κανονικά σήμερα, 27/11/2020. 

Συγκεκριμένα, πολλοί κατά κύριο επάγγελμα αγρότες διαπίστωσαν ότι ενώ πληρούν τα κριτήρια ένταξης, απορρίπτονται βάσει της αιρεσιμότητας να είναι γραμμένοι στο Μητρώο Αγροτών έως τις 31/8/2020. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι οι αγρότες αυτοί είχαν απενταχθεί από το Μητρώο χωρίς να το έχουν διαπιστώσει, αλλά και χωρίς να ενημερωθούν σχετικά, ενώ από την στιγμή που ενημερώθηκαν προέβησαν αμέσως στις απαραίτητες διαδικασίες για την επανένταξή τους. 

Στο πλαίσιο της αντιμετώπισης του προβλήματος, προτείνεται η ολιγοήμερη παράταση της υποβολής των αιτήσεων έως τις 3/12/2020 και η τροποποίηση της ημερομηνίας ένταξης στο μητρώο αγροτών, για παράδειγμα μέχρι την προτελευταία μέρα της καταληκτικής ημερομηνίας δηλαδή τις 2/12/2020. 

Κατόπιν αυτού, 

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ: 

1. Τι ενέργειες προτίθεται να αναλάβει η Κυβέρνηση για την αντιμετώπιση του ως άνω προβλήματος με την υποβολή αιτήσεων για την προσωρινή στήριξη σε αγρότες». 

 argolikeseidhseis.gr

ΕΛΓΑ: Δόθηκε παράταση για την πληρωμή ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς

 


Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΛ.Γ.Α. και λόγω των εξαιρετικών οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών, οι οποίες δημιουργούνται από την εξέλιξη της πανδημίας COVID 19, παρατείνεται  η καταληκτική ημερομηνία καταβολής ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς για το έτος 2019 έως τις 15 Δεκεμβρίου 2020. ΠΗΓΗ https://www.agrocapital.gr/

Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2020

Ένας στρατηγός στα Κύθηρα: Μια ιστορία από την εποχή της επταετίας.

 

Πίνακας του Ανδρέα Έρσελμαν, από το Ημερολόγιο Κυθηραϊκού Συνδέσμου Αθηνών (2010)

Είναι, πολλές φορές, ενδιαφέρον να κοιτάζει κανείς πίσω τη μικροϊστορία του τόπου του, ανακαλύπτοντας κάποιες –ασήμαντες εκ πρώτης όψεως – λεπτομέρειες, οι οποίες, όμως, άφησαν την σφραγίδα τους, στον τόπο και στο χρόνο. Ο Στρατηγός Ανδρέας Έρσελμαν είναι ιστορικό πρόσωπο που συνέβαλε αποφασιστικά στις ιστορικές εξελίξεις της Ελλάδος σε μια δύσκολη στιγμή για τη χώρα μας και μετά από αυτό, συνέδεσε την ζωή του με το νησί των Κυθήρων. To πώς θα το διαβάσετε παρακάτω. Πρέπει να διευκρινιστεί ότι στο σημείωμα αυτό, ασφαλώς δεν επιχειρείται μια βιογραφία του Έρσελμαν˙ υπάρχουν άλλωστε αρκετές και πολύ καλές. Πρόσφατα, μάλιστα, ο Κυθηραϊκός Σύνδεσμος Αθηνών εξέδωσε ένα πολύ ενδιαφέρον ημερολόγιο αφιερωμένο στον Έρσελμαν και στο έργο του στα Κύθηρα. Εδώ θα αναφέρω μόνο μερικά περιστατικά που αποτελούν πλέον ιστορικά γεγονότα και ορισμένες εντυπώσεις που προκάλεσε η παρουσία του Στρατηγού Έρσελμαν στον υπογράφοντα, αφού είχα την τύχη, αν και μικρό παιδί ακόμα, να τον γνωρίσω προσωπικά.

Ο Ανδρέας Έρσελμαν γεννήθηκε στην Πετρούπολη το 1916, γόνος παλαιάς γερμανικής οικογένειας, κλάδος της οποίας μετανάστευσε στην τσαρική Ρωσία. Μετά την Επανάσταση η οικογένεια ήρθε στην Ελλάδα και εγκαταστάθηκε στον Πύργο Ηλείας όπου ο πατέρας εξελίχθηκε σε διευθυντή της τοπικής τράπεζας, τα βήματα του οποίου ακολούθησε ο μεγάλος του γιος. Ο Ανδρέας ήθελε να σπουδάσει στο Πολυτεχνείο αλλά κάποια γραφειοκρατικά εμπόδια τον έκαναν να στραφεί στην Σχολή Ευελπίδων. Απέκτησε μεγάλη στρατιωτική παιδεία αλλά και ευρύτερη μόρφωση και σπουδαίο πολιτισμό. Ως στρατιωτικός εκπαιδεύτηκε και πολέμησε στους καταδρομείς και στους αλεξιπτωτιστές, μαζί με τις μαχόμενες βρετανικές δυνάμεις της Μέσης Ανατολής, εναντίον των δυνάμεων του Άξονος. Μετά, ειδικεύθηκε στα Τεθωρακισμένα και υπηρέτησε σε διάφορες μονάδες του Ελληνικού Στρατού.

Στις 21 Απριλίου 1967 ξεσπάει στην Ελλάδα το κίνημα της Χούντας των συνταγματαρχών και βρίσκει το Έρσελμαν στην 20η Τεθωρακισμένη μεραρχία με έδρα το Λιτόχωρο Πιερίας. Ποτέ δεν είδε με καλό μάτι τους συνταγματάρχες και στις 13 Δεκεμβρίου 1967 συμμετέχει στο κίνημα το Βασιλέως Κωνσταντίνου για την ανατροπή της Χούντας. Η αποστολή του Έρσελμαν ήταν να παρατάξει τα τεθωρακισμένα της 20ης Ταξιαρχίας στην περιοχή έξω από την Κομοτηνή και να κλείσει την δίοδο προς Θεσσαλονίκη ώστε να μην μεταφερθούν δυνάμεις πιστές στη Χούντα από την περιοχή του Έβρου, μέχρι οι δυνάμεις οι πιστές στο Βασιλιά Κωνσταντίνο να καταλάβουν την πόλη. Η αποστολή του Έρσελμαν ήταν ζωτικής σημασίας για την επιτυχία του κινήματος. Όμως το κίνημα απέτυχε για λόγους που δεν είναι του παρόντος, και ο Έρσελμαν συνελήφθη από τους χουντικούς αξιωματικούς της 20ης Τεθωρακισμένης και μαζί με άλλους εστάλη εξόριστος στα Κύθηρα. Αξίζει να σημειώσω, ότι τον συνέλαβαν οι υφιστάμενοί του και φίλοι του, όπως ο ίδιος μου έλεγε, και για τους οποίους δεν πίστευε ποτέ ότι θα έβαζαν πιο πάνω τον φανατισμό τους από όσα τους ένωναν, τόσα στρατιωτικά και προσωπικά γεγονότα που τους είχαν συνδέσει στην κοινή τους ζωή στις φρουρές και στα στρατόπεδα. Είχε δε, τόση βεβαιότητα και εμπιστοσύνη στον εαυτό του που την νύχτα της 12ης προς 13ην Δεκεμβρίου, όταν έδωσε την διαταγή για την κίνηση των μονάδων, ήταν άοπλος την στιγμή που οι Απριλιανοί ήταν πάνοπλοι! Πρέπει, ακόμα, να αναφέρω, πως όταν τον συνέλαβαν, είχε επάνω του έναν κατάλογο με ονόματα αξιωματικών και πληροφορίες για το κίνημα, τον οποίο προσπάθησε με κίνδυνο της ζωής του να καταστρέψει, και που το κατάφερε μόνον μερικώς.

Όταν έφθασε στα Κύθηρα κέρδισε αμέσως την συμπάθεια και την αγάπη των Κυθηρίων, διότι ήταν και ο ίδιος ένας καλός και πρόσχαρος άνθρωπος. Πολύ μετά, τον θυμάμαι στο μαγαζί μας, πάντα χαμογελαστό και ευγενικό, χωρίς καμία δόση υπεροψίας, να απαντά στις επίμονες και πολλές φορές άστοχες ερωτήσεις, ενός μικρού παιδιού όπως ήμουν τότε εγώ. Η ικανότητά του στην ζωγραφική ήταν αξιόλογη και στα Κύθηρα βρήκε την ευκαιρία να απεικονίσει πολλά από τα γραφικά τοπία του νησιού. Με την δεξιότητά του, μάλιστα, στο σχέδιο αλλά και με τις γνώσεις που είχε, χαρτογράφησε το νησί, δίδοντας ένα χάρτη τόσο λεπτομερή και πλήρη που μέχρι και σήμερα παραμένει αντικείμενο μελέτης και βάση αναφοράς και για άλλους.

Στα Κύθηρα συνδέθηκε, μεταξύ άλλων, και με τον τότε μητροπολίτη μακαριστό Μελέτιο Γαλανόπουλο, ο οποίος είχε την ευχαρίστηση, να καλέσει το Στρατηγό Έσερμαν στην κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίττας της Μητροπόλεως Κυθήρων. Και μάλιστα ο μακαριστός Μελέτιος περίμενε τον Στρατηγό για να αρχίσει την τελετή, μπροστά στα έκπληκτα μάτια των αστυνομικών και πολιτικών αρχών της Δικτατορίας, οι οποίοι φυσικά δεν έβλεπαν με καλό μάτι τον Δεσπότη να περιμένει έναν εξόριστο! Αυτό ήταν και το τέλος του Μελετίου ως Μητροπολίτη, διότι την επομένη, που πληροφορήθηκε το συμβάν ο Παττακός, θέσπισε όριο ηλικίας για συνταξιοδότηση των Μητροπολιτών ακριβώς την ηλικία του Μελέτιου, και τον έπαψε από Μητροπολίτη Κυθήρων.

Μετά το τέλος της δικτατορίας, η καλή μοίρα των Κυθήρων (γιατί υπήρξε και καλή μοίρα για τον εξόριστο στρατηγό) θέλησε, η μοναχοκόρη του, Αλεξία, να παντρευτεί τον διακεκριμένο κυθήριο δικηγόρο Στέφανο Νικηφοράκη και έτσι να διατηρηθούν οι δεσμοί της οικογένειας Έρσελμαν με το νησί εσαεί.

 Μανώλης Λουραντος (Πιέρρος)

ΠΗΓΗ  tripelago.wordpress.com

Τατόι- Απίστευτη Ανακάλυψη: Βρέθηκαν… θαμμένες 70 βαλίτσες της Φρειδερίκης – Τι περιέχουν

 

Περίπου 70 βαλίτσες και μπαούλα βρέθηκαν στο βασιλικό κτήμα του Τατοΐου καθώς και σε άλλα βασιλικά ακίνητα, γράφει σήμερα ο το Βήμα και συγκεριμένα η στήλη ΒΗΜΑτοδότης.

 Ήταν, όπως γράφει ο ΒΗΜΑτοδότης, σχεδόν εξαφανισμένα, κάτω από τόνους σκόνης. Άρχισαν όμως μέρα με τη μέρα να αποκαλύπτονται. Με προσοχή όμως και με τη μέθοδο που χρησιμοποιούν οι αρχαιολόγοι για τα αρχαία αντικείμενα, ώστε όταν εμφανισθούν στο φως να μην πάθουν καμία φθορά.

Τόσα χρόνια οι βαλίτσες παρέμεναν εξαφανισμένες σε ντουλάπες και σε ερμάρια χωρίς ποτέ κανείς να ενδιαφερθεί για το τι έχουν μέσα και γιατί δεν είχαν μεταφερθεί τότε αλλού, όπως είχε μεταφερθεί με νταλίκες η υπόλοιπη βασιλική περιουσία.

Τα μυστήρια των βασιλικών κτημάτων αναμένονται να συνεχιστούν έως ότου ανοίξουν και τα 70 μπαούλα και τα συρτάρια, έως ότου δηλαδή φωτιστεί η κάθε γωνιά του κτήματος του Τατοΐου. Την όλη επιχείρηση την έχει αναλάβει προσωπικά η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, η οποία συχνά επισκέπτεται το βασιλικό κτήμα. Να σημειώσω ότι βρέθηκαν στον σταύλο του Βασιλέως Γεωργίου, πέραν από τις άμαξες και πολλά μπουκάλια κόκκινου ξηρού κρασιού κάπου 70 χρονών (όπως μου είπαν) με την ετικέτα να γράφει «Δεκέλεια», γράφει το Βήμα!

 newsbomb.gr

ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ:Πρόσληψη με 8μηνη σύμβαση, δύο Χειριστών Μηχανημάτων έργων



Ο Δήμος Μονεμβασίας ανακοινώνει την πρόσληψη, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (8 μηνών), δύο ατόμων – ΔΕ Χειριστών Μηχανημάτων έργων [Εκσκαφέα – Φορτωτή (ομάδας Β΄ – τάξης Δ΄)] – για την κάλυψη εποχικών ή παροδικών αναγκών ανταποδοτικού χαρακτήρα, με τα αντίστοιχα απαιτούμενα (τυπικά και τυχόν πρόσθετα) προσόντα:

ΚΥΡΙΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ
α) Άδεια μηχανοδηγού-χειριστή μηχανημάτων εκτέλεσης τεχνικών έργων ομάδας Β΄ τάξης Δ΄, ή άδεια χειριστή μηχανημάτων έργου (Μ.Ε.) ομάδας Β’ ειδικότητας 1 του Π.Δ. 113/2012 για τα Μ.Ε. 1.3 της κατάταξης του άρθρου 2 της υπ’ αριθμ. οικ. 1032/166/Φ.Γ. 9.6.4 (Η)/5.3.2013 απόφασης όπως τροποποιήθηκε-συμπληρώθηκε και ισχύει (*),
β) Ισχύουσα άδεια οδήγησης αυτοκινήτου ερασιτεχνική ή επαγγελματική,
γ) Ο ομώνυμος ή αντίστοιχος τίτλος ΙΕΚ ή Επαγγελματικού Λυκείου ή Τεχνικού Επαγγελματικού Εκπαιδευτηρίου Α’ ή Β’ κύκλου σπουδών ή Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου ή Τεχνικού Επαγγελματικού Λυκείου ή Επαγγελματικής Σχολής ή Τεχνικών Επαγγελματικών Σχολών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή σχολών μαθητείας του ΟΑΕΔ του Ν. 1346/1983 ή Ν. 3475/2006 ή άλλος ισότιμος τίτλος σχολικών μονάδων τηςημεδαπής ή αλλοδαπής, αντίστοιχης ειδικότητας, ο οποίος οδηγεί στην απαιτούμενη άδεια μηχανοδηγού-χειριστή.
Γίνεται επίσης δεκτός οποιοσδήποτε τίτλος ΙΕΚ ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή άλλος ισότιμος και αντίστοιχος τίτλος σχολικών μονάδων της ημεδαπής ή αλλοδαπής, υπό την προϋπόθεση ότι ο υποψήφιος υποβάλλει βεβαίωση της αρμόδιας για την έκδοση της άδειας υπηρεσίας, ότι η ανωτέρω άδεια μηχανοδηγού- χειριστή χορηγήθηκε βάσει του συγκεκριμένου τίτλου είτε αυτοτελώς είτε με συνυπολογισμό και εμπειρίας.

ΠΡΟΣΟΝΤΑ Α΄ΕΠΙΚΟΥΡΙΑΣ:
(Εφόσον οι θέσεις δεν καλυφθούν από υποψηφίους/ες με τα ανωτέρω προσόντα)
α) Άδεια μηχανοδηγού-χειριστή μηχανημάτων εκτέλεσης τεχνικών έργων ομάδας Β΄ τάξης Δ΄, ή άδεια χειριστή μηχανημάτων έργου (Μ.Ε.) ομάδας Β΄ ειδικότητας 1 του Π.Δ. 113/2012 για τα Μ.Ε. 1.3 της κατάταξης του άρθρου 2 της υπ’ αριθμ. οικ. 1032/166/Φ.Γ. 9.6.4 (Η)/5.3.2013 απόφασης όπως τροποποιήθηκε-συμπληρώθηκε και ισχύει (*),
β) Ισχύουσα άδεια οδήγησης αυτοκινήτου ερασιτεχνική ή επαγγελματική,
γ) Ο ομώνυμος ή αντίστοιχος, απολυτήριος τίτλος αναγνωρισμένης κατώτερης τεχνικής σχολής της ημεδαπής ή ισότιμος και αντίστοιχος τίτλος σχολής της αλλοδαπής, ο οποίος οδηγεί στην απαιτούμενη άδεια μηχανοδηγού-χειριστή.
Γίνεται επίσης δεκτός οποιοσδήποτε τίτλος αναγνωρισμένης κατώτερης τεχνικής σχολής της ημεδαπής ή αλλοδαπής, υπό την προϋπόθεση ότι ο υποψήφιος υποβάλλει βεβαίωση της αρμόδιας για την έκδοση της άδειας υπηρεσίας, ότι η ανωτέρω άδεια μηχανοδηγού-χειριστή χορηγήθηκε βάσει του συγκεκριμένου τίτλου είτε αυτοτελώς είτε με συνυπολογισμό και εμπειρίας.

ΠΡΟΣΟΝΤΑ Β΄ ΕΠΙΚΟΥΡΙΑΣ:
(Εφόσον οι θέσεις δεν καλυφθούν από υποψηφίους/ες με τα ανωτέρω προσόντα)
α) Άδεια μηχανοδηγού-χειριστή μηχανημάτων εκτέλεσης τεχνικών έργων ομάδας Β΄ τάξης Δ΄, ή άδεια χειριστή μηχανημάτων έργου (Μ.Ε.) ομάδας Β΄ ειδικότητας 1 του Π.Δ. 113/2012 για τα Μ.Ε. 1.3 της κατάταξης του άρθρου 2 της υπ’ αριθμ. οικ. 1032/166/Φ.Γ. 9.6.4 (Η)/5.3.2013 απόφασης όπως τροποποιήθηκε-συμπληρώθηκε και ισχύει (*),
β) Ισχύουσα άδεια οδήγησης αυτοκινήτου ερασιτεχνική ή επαγγελματική,
γ) Απολυτήριος τίτλος τουλάχιστον υποχρεωτικής εκπαίδευσης (απολυτήριο τριταξίου γυμνασίου ή για υποψηφίους που έχουν αποφοιτήσει μέχρι και το 1980 απολυτήριο δημοτικού σχολείου) ή ισοδύναμος απολυτήριος τίτλος κατώτερης Τεχνικής Σχολής του Ν.Δ. 580/1970 ή απολυτήριος τίτλος Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του άρθρου 1 του Ν. 2817/2000 της ημεδαπής ή άλλος ισότιμος τίτλος της αλλοδαπής και αντίστοιχη εμπειρία τουλάχιστον τριών (3) ετών, μετά την απόκτηση της παραπάνω άδειας μηχανοδηγού-χειριστή (*).

ΠΡΟΣΟΝΤΑ Γ΄ΕΠΙΚΟΥΡΙΑΣ:
(Εφόσον οι θέσεις δεν καλυφθούν από υποψηφίους/ες με τα ανωτέρω προσόντα)
α) Άδεια μηχανοδηγού-χειριστή μηχανημάτων εκτέλεσης τεχνικών έργων ομάδας Β΄ τάξης Δ΄, ή άδεια χειριστή μηχανημάτων έργου (Μ.Ε.) ομάδας Β΄ ειδικότητας 1 του Π.Δ. 113/2012 για τα Μ.Ε. 1.3 της κατάταξης του άρθρου 2 της υπ’ αριθμ. οικ. 1032/166/Φ.Γ. 9.6.4 (Η)/5.3.2013 απόφασης όπως τροποποιήθηκε-συμπληρώθηκε και ισχύει (*),
β) Ισχύουσα άδεια οδήγησης αυτοκινήτου ερασιτεχνική ή επαγγελματική,γ) Απολυτήριος τίτλος τουλάχιστον Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (απολυτήριο τριταξίου γυμνασίου ή για υποψηφίους που έχουν αποφοιτήσει μέχρι και το 1980 απολυτήριο δημοτικού σχολείου) ή ισοδύναμος απολυτήριος τίτλος κατώτερης Τεχνικής Σχολής του Ν.Δ. 580/1970 ή απολυτήριος τίτλος Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, του άρθρου 1 του Ν. 2817/2000 της ημεδαπής ή άλλος ισότιμος τίτλος της αλλοδαπής και αντίστοιχη εμπειρία τουλάχιστον έξι (6) μηνών, μετά την απόκτηση της παραπάνω άδειας μηχανοδηγού-χειριστή (*).
(*)ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ:
Υποψήφιοι που κατείχαν άδεια την οποία αντικατέστησαν βάσει του π.δ 113/2012, εφόσον στη νέα αυτή άδεια δεν αναγράφεται η αρχική άδεια και η ημεροχρονολογία κτήσης αυτής, οφείλουν να προσκομίσουν σχετική βεβαίωση της αρμόδιας υπηρεσίας από την οποία να προκύπτουν τα ανωτέρω στοιχεία.
Η εν λόγω βεβαίωση απαιτείται, προκειμένου να προσμετρηθεί το βαθμολογούμενο κριτήριο της εμπειρίας.

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ
Για τα θερμικά μηχανήματα γίνονται δεκτές και οι άδειες μηχανοδηγών χειριστών μηχανημάτων εκτέλεσης τεχνικών έργων που χορηγήθηκαν βάσει του π.δ. 22/1976 (ΦΕΚ 6/12.01.1976/τ.Α’).
Ισχύουσα άδεια οδήγησης που έχει εκδοθεί από κράτος − μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή από τη Νορβηγία, ή από την Ισλανδία ή από το Λιχτενστάιν, εξακολουθεί να ισχύει στο ελληνικό έδαφος, ως έχει, εφόσον τηρούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις χορήγησης της αντίστοιχης κατηγορίας άδειας οδήγησης του π.δ. 51/2012, όπως ισχύει (παρ. 6, άρθρο τρίτο, Ν. 4383/2016_ ΦΕΚ 72/20.4.2016/τ.Α΄). Στην περίπτωση που οι υποψήφιοι είναι κάτοχοι επαγγελματικής άδειας οδήγησης αλλοδαπής (εκτός κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης), για να γίνουν δεκτοί πρέπει να προσκομίσουν αντιστοιχία της άδειας οδήγησης αλλοδαπής με τις επαγγελματικές άδειες οδήγησης ημεδαπής.

Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι ηλικίας από 18 έως 65 ετών.

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να συμπληρώσουν την αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και να την υποβάλουν είτε ηλεκτρονικά στη διεύθυνση  ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (bkolliakou@monemvasia.gr), είτε ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή, στα γραφεία της υπηρεσίας μας στην ακόλουθη διεύθυνση: «Δήμος Μονεμβασίας, Μολάοι Λακωνίας, Τ.Κ.:23052,  Δ/νση Διοικητικών Υπηρεσιών, Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού και Διοικητικής Μέριμνας, υπόψιν κας Κολλιάκου Παναγιώτας (τηλ. επικ.: 2732360524) »

Η υποβολή των αιτήσεων ξεκινά την Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου και λήγει την Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου.

Για πληρέστερη πληροφόρηση ανατρέξτε στην Ανακοίνωση ΣΟΧ 4/2020 ενώ για τη συμμετοχή σας συμπληρώστε το Έντυπο Αίτησης – Υπεύθυνης Δήλωσης

ΔΗΜΟΠΡΑΤΕΙΤΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΔΙΚΤΥΟ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΕΛΑΓΙΑΣ

ΔΗΜΟΠΡΑΤΕΙΤΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΔΙΚΤΥΟ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΕΛΑΓΙΑΣ



ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ:
Αναρτήθηκε σήμερα στη Διαύγεια και το Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων η διακήρυξη για την δημοπράτηση του έργου "Κατασκευή Εσωτερικού Δικτύου Ύδρευσης Αγίας Πελαγίας Κυθήρων" συνολικού προϋπολογισμού 3.100.000,00€ με το Φ.Π.Α. που χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Αττικής.
Πρόκειται για ένα μεγάλης σημασίας έργο για τον οικισμό της Αγίας Πελαγίας, που λόγω της ταχύτατης οικιστικής του ανάπτυξης και της μεγάλης συγκέντρωσης τουριστικών και εμπορικών επιχειρήσεων, απαιτεί νέες σύγχρονες υποδομές με στόχο, όχι μόνο τις παρούσες ανάγκες, αλλά κυρίως τις μελλοντικές. Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί μια πολυετή εκκρεμότητα για την ευρύτερη περιοχή, καθώς η σύμβαση εκπόνησης της μελέτης του υπεγράφη στις 15/3/2002 ανάμεσα στην ανάδοχο εταιρεία και τον τότε πρώτο Δήμαρχο Κυθήρων Αρτέμιο Καλλίγερο, ενώ οι μελέτες παραδόθηκαν στο Δήμο το 2004-5.
Ουσιαστικά οι μελέτες παρέμειναν ανενεργές επί σχεδόν 15 χρόνια, ενώ το 2014 η τότε Δημοτική Αρχή τις υπέβαλε για χρηματοδότηση στο ΕΠ.ΠΕΡ.Α.Α., ωστόσο η πρόταση υποβλήθηκε εκπρόθεσμα και συνεπώς απορρίφθηκε.
Πρέπει επίσης να τονιστεί ότι το έργο αυτό απασχόλησε την τελευταία δεκαπενταετία την τοπική κοινωνία καθώς αποτελούσε διαχρονική υπόσχεση τόσο των Δημοτικών όσο και των Περιφερειακών Αρχών, χωρίς όμως να υλοποιείται, καθώς χάθηκαν πολλές χρηματοδοτικές ευκαιρίες (ΚΠΣ, ΕΣΠΑ, ΥΠΕΧΩΔΕ κ.λπ.).
Προβλέπεται η κατασκευή 4 νέων δεξαμενών 600 συνολικά κυβικών, νέων αγωγών δεκάδων χιλιομέτρων, 177 φρεατίων ομαλής λειτουργίας και απομόνωσης, 16 φρεατίων καθαρισμού, 54 πυροσβεστικών κρουνών και όλες οι απαραίτητες συνοδευτικές εργασίες. Η κατασκευή του νέου δικτύου ύδρευσης θα ακολουθήσει τις ρυμοτομικές γραμμές του εγκεκριμένου σχεδίου του οικισμού της Αγίας Πελαγίας.
Με το έργο αυτό έχει υπολογιστεί η πλήρης κάλυψη των υδροδοτικών αναγκών του οικισμού μέχρι το 2050, σε συνδυασμό με τις 2 μονάδες αφαλάτωσης που δημοπρατούνται σύντομα και με όλα τα υπόλοιπα έργα ύδρευσης στην ευρύτερη περιοχή (νέα δίκτυα, νέες γεωτρήσεις, φίλτρα, τηλεμετρία, αυτόματη χλωρίωση, αυτόματη παρακολούθηση Ph κ.λπ.).
ΜΕ ΕΡΓΑ ΠΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ!