Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2021

ΚΡΗΤΗ:ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΡΚΑΔΙΟΥ.EIKONEΣ ΜΕ ΤΟ ΦΑΚΟ ΤΟΥ ADELIN FM (ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ)


ΑΡΧΕΙΟ ADELIN FM

Η Ιερά Μονή Αρκαδίου έχει γεωγραφικές συντεταγμένες στη νήσο Κρήτη, αλλά δεν ανήκει μόνο σε αυτήν. Ανήκει σε όλη την Ελλάδα, την Ευρώπη, στις πέντε ηπείρους – σε όλον τον κόσμο.

Είναι ένα από τα μοναστήρια της Ορθοδοξίας που υπογραμμίζει την καθολικότητα και την οικουμενικότητα της Εκκλησίας. Κάθε χρόνο δέχεται και φιλοξενεί επισκέπτες και προσκυνητές από διάφορες χώρες και μακρινούς πολιτισμούς. Εδώ σμίγουν πολλές γλώσσες, ποικιλία πολιτισμών, πλειάδα παραδόσεων, η ιστορία, η πολυμορφία. Τίποτε από όλα αυτά δεν παρεμποδίζει την ενότητα της πίστεως, την καθολικότητα του ορθόδοξου πνεύματος, την οικουμενικότητα της εκκλησιαστικής μαρτυρίας.


Το «Αρκάδι» έχει μια μοναδικότητα η οποία έγκειται στην απαράμιλλη φυσική ομορφιά του. Στην αίγλη της λαμπρής ιστορίας του. Στο πλήθος των βαθιά ριζωμένων στο χρόνο θρύλων του. Στον πλούτο των κειμηλίων και θησαυρών του. Ίσως, γιατί, το παλιό είναι πιο ζωντανό από το νέο, και το σύγχρονο συχνά πιο ώριμο από το γηρασμένο. Ο κάθε προσκυνητής και επισκέπτης του καταλαβαίνει κάτι αποκλειστικά δικό του, προσωπικό, πρωτότυπο στη βιωματική και πνευματική εμπειρία του.
Σκοπός της ιστοσελίδας μας είναι να προσεγγίσει ο επισκέπτης – προσκυνητής αυτήν την ιδιαιτερότητα της Ιεράς Μονής Αρκαδίου, να ταξιδέψει μέσω Διαδικτύου, να πληροφορηθεί, να ενημερωθεί, να τη γνωρίσει και να την επισκεφθεί και επί τόπου.
Καλώς ωρίσατε.

Αρχιμ. Άνθιμος Καλπάκης
Ηγούμενος Ιεράς Μονής Αρκαδίου
πηγή arkadimonastery.gr

Σύντομη Ιστορία της Μονής Αρκαδίου
Η συνεχής και ακατάπαυστη παρουσία οκτώ αιώνων της Μονής στη ζωή του νησιού της Κρήτης αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας της.

Το πολύπλευρο έργο της Μονής ξεδιπλώνεται στο διάβα των αιώνων. Από πηγές γνωρίζουμε ότι η Μονή υπήρξε κέντρο παιδείας και αντιγραφής χειρογράφων. Τα δε εργαστήρια παραγωγής χρυσοκεντημάτων κατά το 17ο και 18ο αιώνα θάμπωσαν τον κόσμο.

Οι αγώνες της Μονής ενάντια στους κατακτητές ενέπνευσαν. Οι θυσίες των ανθρώπων που έζησαν και πέθαναν εκεί συγκίνησαν και παραδειγμάτισαν.
Η κατάληψη της Κρήτης από τους Τούρκους γίνεται τη στιγμή που η Μονή Αρκαδίου βρίσκεται σε άνθηση.
Κατά την επανάσταση του 1821 οι μοναχοί συμμετέχουν και πρωτοστατούν στα γεγονότα.Η πρώτη καταστροφή έρχεται. Τότε λεηλατείται και αναγκαστικά εγκαταλείπεται από τους μοναχούς για ένα μικρό διάστημα. Πολύ σύντομα επιστρέφουν.

Το ανώτατο σημείο στην πυραμίδα της προσφοράς της Μονής είναι όταν ανεβαίνει το σκαλοπάτι της αυτοθυσίας, του ηρωισμού και του θεάρεστου αλτρουισμού. Είναι το Ολοκαύτωμα της 8ης Νοεμβρίου 1866. Η Μονή έδωσε το δικό της παρόν στον αγώνα ενάντια στη σκλαβιά. Πέτυχε να αποτινάξει τα δεσμά που λυσσωδώς οι εχθροί ζητούσαν να της περάσουν και να καταφέρει να αλλάξει τον ρου της ιστορίας της Κρήτης.
Έκτοτε η Μονή φέρει το βάρος της ιστορίας στους ώμους της συνεχίζοντας να λαμβάνει μέρος στους αγώνες που ακολούθησαν σε όλες τις εκφάνσεις στο πολύπαθο νησί μας και προσπαθεί με κάθε τρόπο να ανταποκριθεί επάξια στο λαμπρό παρελθόν της.
Κορυφαία πράξη του απελευθερωτικού αγώνα των Κρητών, σύμβολο ηρωισμού και θυσίας. Είναι το σημαντικότερο επεισόδιο της Κρητικής Επανάστασης του 1866.

Η κακοδιοίκηση και η καταπίεση της τουρκικής διοίκησης ανάγκασε την Παγκρήτια Συνέλευση που συνήλθε στα Χανιά να αποστείλει στις 14 Μαΐου 1866 αναφορά στον Σουλτάνο με μια σειρά αιτημάτων. Συγκεκριμένα, ζητούσε: βελτίωση του φορολογικού συστήματος, σεβασμό της χριστιανικής θρησκείας, αναγνώριση του πληθυσμού να εκλέγει ελεύθερα τους δημογέροντές του και τη λήψη μέτρων για την οικονομική ανάπτυξη του νησιού.

Παράλληλα, απέστειλε μυστικό υπόμνημα προς τους μονάρχες της Αγγλίας, της Γαλλίας και της Ρωσίας, με το οποίο τους καλούσε να ενεργήσουν για την ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα ή να μεσολαβήσουν στη χορήγηση από τον Σουλτάνο «Οργανικού Νόμου». Στη συγκέντρωση αυτή συμμετείχε και ο Γαβριήλ Μαρινάκης, ηγούμενος της Μονής Αρκαδίου, που ήταν το επαναστατικό κέντρο της περιοχής Ρεθύμνης.

Οι Μεγάλες Δυνάμεις αδιαφόρησαν, ενώ η ελληνική κυβέρνηση δήλωνε ουδετερότητα και δεν πήρε ανοιχτά το μέρος των επαναστατών. Μόνο η Ρωσία κινήθηκε δραστήρια, χάρη στους υποπροξένους της στο νησί Ιωάννη Μιτσοτάκη και Σπυρίδωνα Δενδρινό.

Μη αναμένοντας βοήθεια από πουθενά, οι Κρητικοί αποφάσισαν να ξεσηκωθούν μόνοι τους και ύψωσαν τη σημαία της Επανάστασης στις 21 Αυγούστου 1866, με το σύνθημα «Ένωσις ή Θάνατος» και αρχηγούς τον Ιωάννη Ζυμβρακάκη στα Χανιά, τον Ελλαδίτη συνταγματάρχη Πάνο Κορωναίο στο Ρέθυμνο και τον Μιχαήλ Κόρακα στο Ηράκλειο. Στην Ελλάδα συγκροτήθηκαν εθελοντικές ομάδες, που βοήθησαν τους Κρητικούς, με χρήματα, τρόφιμα και άλλα εφόδια.

Ο Σουλτάνος θορυβήθηκε από την εξέγερση και έστειλε στις 30 Αυγούστου 1866 τον Μουσταφά Ναϊλή Πασά, με εντολή να την καταστείλει, αφού προηγουμένως είχε απορρίψει τα αιτήματα των Κρητικών. Ο Πασάς έφερε το προσωνύμιο Γκιριτλί (Κρητικός), επειδή είχε συντελέσει στην κατάπνιξη της επανάστασης του 1821 στην Κρήτη. Πρώτα προσπάθησε να καλοπιάσει τους επαναστάτες και να τους πείσει να επιστρέψουν στις δουλειές τους. Όταν αυτοί αρνήθηκαν, αποφάσισε να θέσει σε εφαρμογή το στρατιωτικό του σχέδιο για την κατάπνιξη της επανάστασης.


Η Μονή Αρκαδίου
Τον Σεπτέμβριο και Οκτώβριο προέβη σε εκκαθαριστικές επιχειρήσεις στην περιοχή των Χανίων και στη συνέχεια στράφηκε προς το Ρέθυμνο και τη Μονή Αρκαδίου, όπου ήταν η έδρα της τοπικής επαναστατικής επιτροπής, αποθήκη πολεμοφοδίων και τροφίμων, καθώς και καταφύγιο πολλών χριστιανών. Ο Μουσταφά Πασάς έφθασε έξω από το μοναστήρι το απόγευμα της 6ης Νοεμβρίου 1866. Στη διάθεσή του είχε 15.000 άνδρες (Τούρκους, Αλβανούς, Αιγυπτίους και Τουρκοκρητικούς) και ισχυρό πυροβολικό. Στη Μονή βρίσκονταν 966 άνθρωποι, από τους οποίους μόνο 250 μπορούσαν να πολεμήσουν. Επικεφαλής των αγωνιστών του Αρκαδίου ήταν ο πελοποννήσιος ανθυπολοχαγός Ιωάννης Δημακόπουλος και ο ηγούμενος Γαβριήλ.Οι προτάσεις προς παράδοση απορρίφθηκαν από τους πολιορκημένους και το πρωί της 8ης Νοεμβρίου άρχισαν οι εχθροπραξίες. Οι Οθωμανοί, παρά τις λυσσαλέες επιθέσεις τους, δεν κατάφεραν να καταλάβουν τη Μονή την πρώτη μέρα. Το βράδυ ζήτησαν ενισχύσεις και μετέφεραν ένα μεγάλο πυροβόλο από το Ρέθυμνο. Την επομένη, 9 Νοεμβρίου, άρχισε το δεύτερο κύμα της επίθεσης. Νωρίς το απόγευμα γκρεμίστηκε το δυτικό τείχος της Μονής από τις βολές του πυροβόλου και οι επιτιθέμενοι εισέβαλαν στο μοναστήρι, αρχίζοντας τη μεγάλη σφαγή.


Στη μπαρουταποθήκη της μονής γράφτηκε η τελευταία πράξη του δράματος και μία ακόμα ένδοξη σελίδα της ελληνικής ιστορίας. Ο Κωστής Γιαμπουδάκης ή κατ' άλλους ο Εμμανουήλ Σκουλάς την ανατίναξε, σκορπίζοντας το θάνατο, όχι μόνο στους χριστιανούς, αλλά και στους εισβολείς. Αμέσως μετά, οι Τουρκοκρητικοί και οι Αλβανοί όρμησαν και κατέσφαξαν όσους είχαν διασωθεί, ενώ έκαψαν τον ναό και λεηλάτησαν τα ιερά κειμήλια.

Από τους Έλληνες που βρίσκονταν στη Μονή, μόνο 3 ή 4 κατόρθωσαν να διαφύγουν, ενώ περίπου 100 πιάστηκαν αιχμάλωτοι. Μεταξύ αυτών και ο Δημακόπουλος, που εκτελέστηκε λίγο αργότερα. Ο ηγούμενος της Μονής Αρκαδίου Γαβριήλ Μαρινάκης είχε σκοτωθεί πριν από την ανατίναξη της μπαρουταποθήκης. Οι νεκροί και τραυματίες του Μουσταφά ανήλθαν σε 1.500 ή σε 3.000, σύμφωνα με κάποιους υπολογισμούς.
Το Ολοκαύτωμα του Αρκαδίου, όπως είχε συμβεί με την καταστροφή των Ψαρών και την Έξοδο του Μεσολογγίου, συγκίνησε όλο τον χριστιανικό κόσμο κι ένα νέο κύμα φιλελληνισμού δημιουργήθηκε στην Ευρώπη. Σπουδαίες προσωπικότητες της εποχής, όπως ο Τζουζέπε Γκαριμπάλντι και ο Βίκτωρ Ουγκώ, πήραν θέση υπέρ του Κρητικού Αγώνα και ξένοι εθελοντές έσπευσαν να ενισχύσουν από κοντά την Επανάσταση. Σημαντικές ήταν και οι χρηματικές συνεισφορές από τη Ρωσία και τις ΗΠΑ, με προεξάρχοντα τον φιλέλληνα Σαμουήλ Χάου.

Η Κρητική Επανάσταση φυλλορρόησε τον Ιανουάριο του 1869, αλλά ο Σουλτάνος δεν μπόρεσε να καθυποτάξει ολοκληρωτικά τους Χριστιανούς της Κρήτης. Έτσι, υπό την πίεση των Μεγάλων Δυνάμεων αναγκάστηκε να παραχωρήσει τον «Οργανικό Νόμο» (3 Φεβρουαρίου 1868), ένα είδος Συντάγματος, που προέβλεπε προνόμια για τους χριστιανούς και καθεστώς ημιαυτονομίας για το νησί. Η Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα πήρε αναβολή για το 1912.

ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/337#ixzz3nhwphVsh

8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1866: ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΣΤΟ ΑΡΚΑΔΙ... Ο ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΕΥΛΟΓΕΙ ΚΙ Ο ΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΣ ΛΕΥΤΕΡΙΑΣ ΑΝΑΤΙΝΑΖΕΙ!
"Βράχε θυσίας ιερέ, στα

σκόρπια απομεινάρια

ακόμη δεν ξεθώριασαν του

αίματος τ' αχνάρια"

ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ "ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ"

Μηνιαία Έκδοση του ΥΠ. ΔΗΜ. ΤΑΞΗΣ

Σε απόσταση 23 χιλιομέτρων από το Ρέθυμνο στη Βορειοδυτική πλευρά του Ψηλορείτη και σε υψόμετρο 500 μέτρων από τη θάλασσα, βρίσκεται η ιστορική Μονή Αρκαδίου , το ιερότερο σύμβολο της Κρητικής λευτεριάς. Είναι κτισμένη σε οροπέδιο , εκεί που ενώνονται οι επαρχίες Ρεθύμνης , Αμαρίου και Μυλοποτάμου. Το Τοπίο συναρπάζει, γοητεύει και ξεκουράζει κάθε προσκυνητή , το οποίο και υποδέχεται καλοσυνάτα η Μονή .

Για την ίδρυση του μοναστηριού , δεν υπάρχουν ακριβείς πληροφορίες. Η παράδοση λέει πως θεμελιώθηκε από τον Ηράκλειο και ανοικοδομήθηκε απο τον Βυζαντινό αυτοκράτορα Αρκάδιο τον 5ο μ.Χ. αιώνα από τον οποίο πήρε και το όνομα του. Κατ' άλλη εκδοχή ιδρύθηκε απο κάποιο Μοναχό Αρκάδιο και γι αυτό ονομάστηκε Μονή Αρκαδίου.

Ο μεγαλόπρεπος δίκλυτος Ναός είναι αφιερωμένος στη Μεταμόρφωση του Σωτήρα Χριστού και στον Άγιο Κωνσταντίνο και την Αγία Ελένη.

Τη χρονιά του 1866 το Αρκάδι θα γίνει ένας Θρύλος, μια ολοζώντανη Ιστορία , ένας φάρος άσβεστος, που θα φέγγει σε όλους τους αιώνες και θα διδάσκει τους Λαούς πόσο αξίζει , αλλά και πόσο στοιχίζει η Ελευθερία .

Διακόσια πενήντα χρόνια βρίσκονταν οι Τούρκοι στο πολύπαθο νησί της Κρήτης. Οι επαναστάσεις των Κρητικών πνίγονταν στο αίμα , όπως του 1770,1811,1821,1822,1828. και κάθε φορά η Κρήτη ντυνόταν στα μαύρα και φορούσε και μαύρο κεφαλομάντηλο. Σ' όλους αυτούς τους ιερούς αγώνες , πόθος του Κρητικού λαού ήταν η ένωση με τη μητέρα πατρίδα.

1η Μαΐου 1866
Χίλιοι Πεντακόσιοι Κρητικοί επαναστάτες συγκεντρώνονται στο ιστορικό μοναστήρι με αρχηγό τον Χατζή Μιχάλη Γιάνναρη , και αποφασίζουν να χτυπήσουν τον Τούρκο δυνάστη. Πρόεδρος της επιτροπής Ρεθύμνης , εκλέγεται ο Ηγούμενος της Μονής Χατζή Γαβριήλ Μαρινάκης, απο το χωριό Μαργαρίτες Μυλοποτάμου. Ο Ισμαήλ πασάς παραγγέλνει στον ηγούμενο να διώξει την Επιτροπή γιατί αλλιώς θα καταστρέψει το μοναστήρι. Ο Γαβριήλ γνήσιος απόγονος των πολεμάρχων της Κρήτης αρνείται. Το Σεπτέμβριο του ίδιου χρόνου ο Πασάς ξαναμηνά , να φύγει η Επιτροπή, αλλά οι αγωνιστές , γαλουχημένοι απο τα νάματα του ¨Κρυφού σχολειού" και τραγουδώντας το τιμημένο τραγούδι "Πότε θα κάμει ξαστεριά...." περιφρονούν πάλι το βάρβαρο καταχτητή.

24 Σεπτεμβρίου 1866

Ο Συνταγματάρχης Πυροβολικού Πάνος Κορωναίος μαζί με τον ανθυπολοχαγό πεζικού Ιωάννη Δημακόπουλο απο την Βυτίνα της Αρκαδίας , αποβιβάζονται στο Μπαλί και αμέσως πηγαίνουν στο Αρκάδι για να βοηθήσουν τον αγώνα.

7 Νοεμβρίου 1866

Μέσα στο μοναστήρι βρίσκονται 964 ψυχές, 325 άνδρες απο τους οποίους ςίναι 259 με όπλα και τα υπόλοιπα γυναικόπαιδα . Ο Μουσταφά πασάς , που στο μεταξύ έχει αντικαταστήσει τον Ισμαήλ , ξεκινά απο το Ρέθυμνο με 15.000 ταχτικό στρατό και 30 κανόνια. Το πρωί της 8ης Νοεμβρίου , οι Τούρκικες ορδές βρίσκονται στο Αρκάδι και ορίζεται αρχηγός τους ο Σουλειμάν Βέης (γαμπρός του Μουσταφά) , ενώ ο ίδιος παραμένει στο χωριό Μέση .

Οι "Ελεύθεροι Πολιορκημένοι" κάνουν το σημείο του Σταυρό και ετοιμάζονται για τον άνισο αγώνα με τους άπιστους. Ο Ηγούμενος Γαβριήλ ιερουργεί τιμώντας τους Αρχαγγέλους Μιχαήλ και Γαβριήλ και σαν θεματοφύλακας των ιερών και οσίων της Φυλής μας , εμψυχώνει το εκκλησίασμα να αντισταθεί μέχρι θανάτου στους "σκύλους" που περιφέρονται λυσσασμένοι έξω απο το Άγιο Μοναστήρι. Σε λίγο ο Σουλεϊμάν Βέης καλεί απο το λόφο Κορέ τους χριστιανούς να παραδοθούν . Την απάντηση όμως τη δίνουν τα τουφέκια των επαναστατών.

Το Ιερό λάβαρο της Μονής κυματίζει περήφανα μαζί με τη Γαλανόλευκη . Οι Τούρκοι μαζί με τα κανόνια τους χτυπούν αδιάκοπα τη δυτική πόρτα . Το πολύπρακτο Αρκαδικό δράμα έχει αρχίσει .

Οι γυναίκες που ήταν μέσα στο Μοναστήρι παίρνουν μέρος στον αγώνα και προσφέρουν ανεκτίμητες υπηρεσίες. "Διακόσιοι πενήντα εννιά Κρήτες επολεμούσαν γέροι, γυναίκες και παιδιά φυσέκια κουβαλούσαν....."

Οι πολιορκημένοι δεν αστοχούν με τα βόλια τους , έτσι οι Τούρκοι δεν μπαίνουν στο Αρκάδι. Η σκληρή μάχη συνεχίζεται όλη τη μέρα με πολλούς τούρκους νεκρούς. Η σκοτεινή βροχερή νύχτα που φθάνει , σωπαίνει τα όπλα . Η Θέση των πολιορκημένων χειροτερεύει , γιατί οι Τούρκοι φέρνουν απο το Ρέθυμνο δύο βαριά κανόνια και τα τοποθετούν στους στάβλους δίπλα στη Μονή.

Την ίδια νύχτα οι χριστιανοί στέλνουν στον Παπά Κρανιώτη , απο την Κράνα Μυλοποτάμου, και τον Αδάμ Παπαδάκη απο το Πίκρι Ρεθύμνου, στο Κλησίδι Αμαρίου , όπου βρισκόταν ο Πάνος Κορωναίος για να ζητήσουν βοήθεια. Το βράδυ της 8ης Νοεμβρίου η καμπάνα καλεί τους πιστούς για τελευταία φορά , στο θυσιαστήριο του Θεού και καταλαμβάνουν των αχράντων μυστηρίων \.

Ξημερώνει η 9η Νοεμβρίου. Η μάχη αρχίζει με πολλή λύσσα . Τα κανόνια σφυροκοπούν την δυτική πόρτα , ασταμάτητα και τραντάζει συθέμελα το Μοναστήρι μέχρι που η πόρτα αποχωρεί. Οι άπιστοι ρίχνονται σαν τίγρεις να κατασπαράξουν το αθώο θήραμα.

"Γιουρούσι κάνει η Τουρκιά

απάνω στα τειχειά του

και μεταθέτουν τα θρονιά κι'

ανοίγουν τα κελιά του ..."

Οι τούρκοι μπαίνουν στο περίβολο της εκκλησίας και αρχίζει η γιγαντομαχία ανάμεσα στους υπερασπιστές της Λευτεριάς και στα ανθρωπόμορφα τέρατα που δεν σέβονται τίποτα ιερό στο τόπο του μοναστηριού. Ο Γαβριήλ , ο τιμημένος αυτός ρασοφόρος , συνεχιστής της δόξας και των μεγαλείων του ιερού μας κλήρου , δίνει θάρρος και με βροντερή φωνή καλεί τους Χριστιανούς , να πολεμήσουν μέχρι θανάτου, για του Χριστού την πίστη και για την ελευθερία της Πατρίδας . όσοι επιζήσουν , να τρέξουν στην μπαρουταποθήκη , στην Καστρινή πόρτα για να δώσουν φωτιά στο μπαρούτι, να καούν ζωντανοί , για να μην πιαστούν αιχμάλωτοι.

Σκηνές αλλοφροσύνης εκτυλίσσονται στο μοναστήρι . Δύσκολο πράγμα να περιγράψει κανείς τον ηρωισμό που έδειξαν οι "Ελεύθεροι Πολιορκημένοι" της Μονής Αρκαδίου. Είχαν νικήσει το θάνατο και αγωνίζονταν για τη πίστη τους , τη θρησκεία τους , την πατρίδα τους . Βραδιάζει και τα περισσότερα γυναικόπαιδα είναι συγκεντρωμένα στη Μπαρουταποθήκη . Ο Κωνσταντίνος Δημ. Γιαμπουδάκης , απο το Άδελε Ρεθύμνης με τη πιστόλα στο χέρι είναι έτοιμος . Περιμένει να ευλογήσει ο Ηγούμενος , αλλά και να μαζευτούν, πολλοί τούρκοι να τους πάρει κι αυτούς ο χάρος. Ο Ηγούμενος ευλογεί και τότε ο μάρτυρας της λευτεριάς κάνει το σταυρό του και ανάφτει τη "λαμπάδα" που θα συμβολίζει αιώνια τη δόξα του Αρκαδίου.

Μια θεώρατη λάμψη φάνηκε κι ένας τεράστιος κρότος ακούστηκε . Η λάμψη αυτή θα φωτίσει απο τη μια ως την άλλη της άκρη τη μαρτυρική Μεγαλόνησο, και ο Κρότος θα ξυπνήσει όλους όσους κοιμούνται ακόμη.

Το όραμα είχε συντελεστεί. Πέτρες, κορμιά , κεφάλια , βαρέλια και χώματα βρέθηκαν σ'ένα παράξενο ανακάτωμα , όπως μας λέει η λαϊκή μούσα:

"Σφαγή μεγάλη αρχινά, περίσσια φωνοκλήσι

ετούτ' η ώρα θ'ακουστεί σ' Ανατολή και Δύση.

Και μέσα στον αναβρασμό , που ο Χάρος εβρουχάτο

βροντή, σεισμός εγίνηκε , κι ο κόσμος άνω - κάτω

φωθιά, καπνός και κτήρια , κορμιά κομματιασμένα

άντρες και γυναικόπαιδα στα νέφελα ανεβαίνουν.

Τρόχαλος έγινε η Μονή κι' εσείστη ο Ψηλορείτης

κι' αντιλαλούνε τα βουνά κι απ' άκρου ως άκρου η Κρήτη"

Οι Τούρκοι, που στο μεταξύ έχουν εξαγριωθεί, σφάζουν όποιο βρίσκουν μπροστά τους . Το μοναστήρι είναι γεμάτο απο σκοτωμένους χριστιανούς και τούρκους. Ανεξάντλητοι οι αγώνες του Κρητικού λαού ,για λευτεριά και ανεξαρτησία , πλημμυρίζουν την ιστορία του νησιού , μα πάνω απ' όλους στέκεται η μεγάλη θυσία του Αρκαδίου. Το Αρκάδι είναι ένα φαινόμενο που λάμπει και διδάσκει όχι μόνο την έκταση, αλλά και με το ύψος του μεγαλείου του.

Το Αρκάδι παρέδωσε στις νεότερες γενιές ένα ολόφωτο στεφάνι, μια δόξα κι έναν έπαινο, αλλά και ένα χρέος , βαρύ και δυσβάσταχτο: Τούτο τον ιερό τόπο, που καθαγιάστηκε με αίμα των υπερασπιστών της Μονής , να τον φυλάξομε "σαν τα μάτια μας" και να φανούμε αντάξιοι , άν χρειαστεί και γνήσιοι απόγονοι των πολεμάρχων εκείνων .Χαρακτηριστική είναι η επιγραφή που διαβάζει ο ευλαβικός προσκυνητής του Αρκαδίου στη Μπαρουταποθήκη , η οποία δείχνει περίτρανα την αδούλωτη ψυχή του Κρητικού λαού.

"Αυτή η φλόγα π' άναψε μέσα εδώ στη κρύπτη

κι απάκρου σ' άκρο φώτισε τη δοξασμένη Κρήτη,

ήτανε φλόγα του Θεού μέσα εις την οποία

Κρήτες ολοκαυτώθηκαν για την Ελευθερία "



















Παράλογους περιορισμούς και απαγορεύσεις στους ερασιτέχνες αλιείς ζητά η Ένωση Επαγγελματιών Αλιέων από το ΥΑΑΤ


Τι ζητά ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιοκτητών Παράκτιων Επαγγελματικών Αλιευτικών Σκαφών Γιώργος Λιβανός από το ΥΑΑΤ

Η Πανελλήνια Ένωση Πλοιοκτητών Παράκτιων Επαγγελματικών Αλιευτικών Σκαφών, με έγγραφο που στάλθηκε στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και συγκεκριμένα προς την Υφυπουργό (αρμόδια για την Αλιευτική Πολιτική) η κ. Φωτεινή Αραμπατζή, ζητά τον κάθετο περιορισμό της ερασιτεχνικής αλιείας, όπου μεταξύ άλλων ζητούν:

– Να μπουν περιορισμοί στην ιπποδύναμη και την χωρητικότητα(?) των ερασιτεχνών σκαφών, δηλαδή να μην επιτρέπεται η αλιεία σε σκάφη ιπποδύναμης πάνω από κάποιο όριο, όπως γραφόταν στο άρθρο.43 του 2016

– Κατάργηση του παραγαδιού και της συρτής βυθού που τα θεωρούν επαγγελματικά αλιευτικά εργαλεία και πρακτικές

– Μείωση των ημερών, μόνο Τετάρτη και Σαββατοκύριακο στη θάλασσα

– Μείωση του ήδη χαμηλού μέγιστου βάρους, συγκεκριμένα 3 κιλά ανά βάρκα!

– Θέσπιση ημερολογίου για καταγραφή αλιευμάτων

– Μοναχικό ψάρεμα ερασιτεχνικά σκάφη, κατά το ψάρεμα, να επιβαίνει μόνο ο ιδιοκτήτης και κανείς άλλος!

– Αναγγελία απόπλου και κατάπλου από τα λιμεναρχεία μία ώρα πριν την εξόρμηση

– Επαναφορά των ατομικών ερασιτεχνικών αδειών αλιείας

– Αυστηροποίηση ποινών από 2.000 ευρώ την πρώτη φορά, 4.000 ευρώ την επόμενη και κατάσχεση σκάφους και αλιευτικών εργαλείων την 3η.

Οι θέσεις της ΠΑΝΕΠΕΣ δημιουργεί κλίμα “εμφυλίου” στη θάλασσα

Θα προτιμούσαμε να δούμε προτάσεις που να βάζουν τάξη στα εσωτερικά προβλήματα των επαγγελματιών αλιέων και όχι να διχάζουν τους ανθρώπους της θάλασσας, γιατί όπως ήδη γνωρίζουν, υπάρχουν μεταξύ αυτών, ορισμένα άτομα που πωλούν ψάρια χωρίς άδεια ή παραστατικά.

Αυτοί δεν είναι ερασιτέχνες, είναι παράνομοι αλιείς που φοροδιαφεύγουν (είτε δεν έχουν κάνει έναρξη επαγγέλματος, είτε δεν εκδίδουν παραστατικά) σε ένα εντελώς διάτρητο σύστημα, το οποίο αδυνατεί καν να ελέγξει το «πόθεν έσχες» των ψαριών που έχει στο ψυγείο του ένα εστιατόριο ή ένα ιχθυοπωλείο.

Επίσης θα θέλαμε να δούμε προτάσεις που θα ζητούσαν ελέγχους και λιμενικά σκάφη στη θάλασσα, στελέχωση των λιμενικών αρχών και των ειδικών φορολογικών αρχών, ώστε να καταστεί εφικτός ο αυστηρότερος έλεγχος στις ακτές μας, των ψαράδων και των επιχειρήσεων που αγοράζουν και μεταπωλούν ψάρια χωρίς παραστατικά.

Είναι παράλογο ενώ υπάρχουν ήδη πολύ αυστηροί κανόνες και θεσμικό πλαίσιο, να ζητάμε και άλλους . Όποιες και αν είναι οι απαγορεύσεις, θα αφορούν πάλι τους ερασιτέχνες, όχι τους παράνομους αλιείς. Μη ζητάμε λοιπόν να κόψετε την μοναδική ψυχαγωγική απασχόληση – αντίδοτο στη σκληρή καθημερινότητα όλα τα χρόνια της κρίσης, για χιλιάδες Έλληνες, κυρίως συνταξιούχους με μικρά βαρκάκια που έχουν την δυνατότητα να ψαρέψουν καθημερινά.

Η πρότασή σας λοιπόν ακούγεται σαν να ζητάτε απαγόρευση των Ι.Χ. αυτοκινήτων ως φάρμακο για την καταπολέμηση πειρατικών ταξί, επιδιώκοντας αποκλειστικά και μόνο την προστασία των αυτοκινητιστών ταξί!

Οποιαδήποτε μορφή απαγόρευσης αφορά μόνο τους νόμιμους πολίτες οι παράνομοι θα συνεχίσουν να με κάθε τρόπο να παρανομούν. Τέλος να αναφέρουμε ότι ιπποδύναμη και η δυνατότητα μετακίνησης ουδεμία σχέση έχει με την αλιευτική δυνατότητα ενός σκάφους, που μπορεί για να αναψυχή να ταξιδεύει ελεύθερα στο Αιγαίο. Για το θέμα της πιστοποίησης ιπποδύναμης, δεν θα διαφωνήσει κανείς, εφόσον θα είναι καθολικό τόσο στα ερασιτεχνικά όσο και στα επαγγελματικά σκάφη.

Τέλος, η συνεισφορά εν γένει της ερασιτεχνικής αλιείας αντιστοιχεί σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ όπως και κατεπέκταση ΦΠΑ, ασφαλιστικές εισφορές και έσοδα για το ελληνικό κράτος συντηρώντας χιλιάδες άμεσα εργαζόμενους (ναυπηγεία, εισαγωγείς σκαφών, ναυτιλιακών οργάνων, μηχανών θαλάσσης, ηλεκτρονικού εξοπλισμού, οργανισμούς λιμένων και λιμενικά ταμεία, ειδών αλιείας, παροχής υπηρεσιών, καταστήματα λιανικής σε όλη την Ελλάδα) αλλά και έμεσα (καύσιμα, τρόφιμα, ναυτικό τουρισμό).


Ακολουθεί αυτούσιο (χωρίς να επέμβουμε στο κείμενο, ούτε καν για τονισμό των λέξεων) το έγγραφο που στάλθηκε στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, προς την κ. Αραμπατζή:

ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΩΝ ΠΑΡΑΚΤΙΩΝ ΕΠΕΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΑΛΙΕΥΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΑΛΙΕΙΑ .

Προς : ΥΠΑΑΤ ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

ΚΟΙΝ: 1) Γ/ΔΣΗ ΑΛΙΕΙΑΣ
2) γραφειο κυριας υφυπουργου
Νεαπολη Λακωνιας 10 /01 /2021
Αρ .πρ 67
Πληρ: 6980383122

Η ερασιτεχνικη αλιεια είναι μια δραστηριοτητα η οποια ασκειται από Ελληνες πολιτες όχι για βιοπορισμο αλλα για λογους αναψυχης .

Πανω από 200.000 σκαφη δραστηροποιουνται σε ολο τον Ελληνικο θαλασσιο χωρο με μια πληθωρα αλιευτικων εργαλειων και πρακτικων εκ των οποιων το 90% είναι καθαρα επαγγελματικα αλιευτικα εργαλεια .

Με βαση την ισχυουσα νομοθεσια η ποσοτητα των επιτρεπομενων αλιευματων είναι ανα επιβαινοντα στο σκαφος , αθροιστικα όμως είναι πολλαπλασια του συνολου των αλιευματων της επαγγελματικης αλιειας . Ο λογος αυτος και μονο επιβαλλει την αντιμετωπιση της ερασιτεχνικης αλιειας υπο το πρισμα των νομοθετηματων που διεπουν την επαγγελματικη αλιεια . Δεν είναι απλα μια δραστηριοτητα αλλα μια ουσιαστικη συνεκμεταλλευση των θαλασσιων αποθεματων τα οποια όχι μονο πληττονται καθημερινα από την υπεραλιευση αλλα αρκετα από αυτά είναι υπο καταρευση .

Τα σκεπτικο της απαγορευσης των δυχτιων από τους ερασιτεχνες κατά την διαβουλευση του σχεδιου 589 Ε.Κ και η τελικη του μορφη με την υπογραφη του Ε.Κ 1967 / 2006 ηταν να ελαχιστοποιηθει η ασκουμενη πιεση στα ιχθυαποθεματα και φυσικα να μειωθει η απωλεια της βιοποικιλοτητας που ηταν υποχρεωση της Ε.Ε που απορεει από τις διεθνεις συμβασεις που εχουν υπογραφει .

Πιο συγκεκριμενα :
1) Η συμβαση του Ριο που εγινε υπο τον Ο.Η.Ε στις 03/06/1992 και που επικυρωθηκε με το νομο 2204/1994 φεκ 59 Α 1994.

2) Η συμβαση Ραμσαρ που υπογραφει στις 02/ο2/1971 και που επικυρωθηκε με το νομνο 191/ 1974.

3) Η συμβαση της Βερνης που υπογραφει στις 19/08/1975 τεθηκε σε ισχυ την 901/03/2002 και επικυρωθηκε με το νομο 1335/1983.

4) Η συμβαση CITES που επικυρωθηκε με το νομο 1055/1992 .
Στο πλαισιο μιας προληπτικης προσεγγισης επρεπε να παρθουν μετρα προστασιας της βιοποικιλοτητας και φυσικα των απειλουμενων ειδων από δραστηριοτητες που εχουν αθροιστικα καταστροφικες συνεπειες . Ετσι με παρεμβασεις της Συνομοσπονδιας αλιεων Ελλαδας κατεστει δυνατον και με την συμφωνη γνωνη της Επιτροπης να απαγορευτει ένα επαγγελματικο αλιευτικο ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΠΟ τους ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΤΑ ΔΥΧΤΙΑ .
Λογο της συζητησης που γινεται στη χωρα σχετικα με την επικειμενη νομοθετηση για την ερασιτεχνικη αλιεια θεωρουμε ότι εκτος των δεκαδων παραμβασεων μας που μεχρι τωρα εχουν γινει για το συγκεκριμενο θεμα εχουμε υποχρεωση κοινωνικη , ιστορικη , πολιτικη αλλα και συντεχνιακη να καταθεσουμε δημοσια πλεον για άλλη μια φορα τις θεσεις μας που εχουν ως εξης :

1) Να υπαρξει πραγματικη καταγραφη των ερασιτεχνικων σκαφων στο συνολο τους καταγραφοντας ταυτοχρονα την ιπποδυναμη του κάθε ενός χωριστα όπως και την χωρητικοτητα τους .
Αιτιολογια : Αυτό ζητηται γιατι πρεπει να γνωριζουμε ποιος είναι ο πραγματικος αριθμος των σκαφων , η συνολικη ιπποδυναμη και η συνολικη χωρητικοτητα ώστε να μπορεσουμε να εκτιμησουμε επ ακριβως την αλιευτικη ικανοτητα και την αλιευτικη προσπαθεοια του στολου των ερασιτεχνικων σκαφων και τις επιπτωσεις που εχει στους αλιευτικους πορους και τα θαλασσια οικοσυστηματα .

2) Ενταξη της ερασιτεχνικης αλιειας σε καθεστως ελεγχου αλιευτικης προσπαθειας . Μεγιστη ιπποδυναμη και χωρητηκοτητα για τα ερασιτεχνικα σκαφη .

Αιτιολογια : Η ερασιτεχνικη αλιεια συμετεχει στην εκμεταλευση των αλιευθτικων πορων εχοντας ένα συμαντικο μεριδιο από αυτους πολαπλασιο λογο του τεραστιου αριθμου των σκαφων της από την παρακτια επαγγελματικη αλιεια . Ενας μεγαλος αριθμος ειδων κινδυνευει με εξαφανιση λογο της υπεραλιευσης αλλα και παραγοντων που εχουν να κανουν με την υποβαθμιση των υδατων από ανθρωπογενεις παρεμβασεις . Πρεπει να διατηρηθουν τμηματα των οικοσυστηματων που δεν εχουν ακομα πληγει ,στην αρχικη τους κατασταση . Αυτά τα οικοσυστηματα ευρισκονται σε καπως απομακρυσμενες περιοχες στις οποιες δεν μπορουν να φτασουν ουτε οι επαγγελματιες λογο του περιορισμου των ιπποδυναμεων και της χωρητηκοτητας των σκαφων τους. Σε αυτές τις περιοχες όμως φτανουν τα ερασιτεχνικα σκαφη τα οποιια διαθετουν τεραστιες ιπποδυναμεις και μεγαλες χωρητηκοτητες που επιτρεπουν στους επιβαινοντες να παραμενουν στη θαλασσα περαν από την μια ημερα και να καλυπτουν τεραστιες αποστασεις πηγαινοντας σε οποιο αλιευτικο πεδιο θελουν . Με την απογραφη και με ορισμο ενός πλαφον θα υπαρχει δυσκολια στα μεγαλα ταξιδια και εκ των πραγματων αυτά τα οικοσυστηματα θα αντεξουν και αν εχουν πληγει σε καποιο βαθμο συντομα θα ανακαμψουν .

3) Καταργηση ολων των επαγγελματικων αλιευτικων εργαλιων και πρακτικων.
Ατιολογια : Τα δυχτια καταργηθηκαν από τους ερασιτεχνες στο πλαισιο της μειωσης της πιεσης στα ιχθυαποθεματα και της απωλειας της βιοποικιλοτητας που υπαρχει , λογο του ότι από τον μεγαλο αριθμο των ερασιτεχνικων σκαφων ασκειται πραγματικη υπεραλιευση με τηγν χρηση επαγγελματικων αλιευτικων εργαλειων . Φανταστηται 200.000 σκαφη να ριχνουν στην θαλασσα από 100 αγκιστρια την ημερα θα εχουμε κάθε ημερα 20.000.000 αγκιστρια με ότι αυτό συνεπαγεται για τους ιχθυοπληθυσμους . Σημετρα ριχνουν πανω από 1000 το κάθε σκαφος σε κάθε περιοχη της θαλασσιας επικρατειας . Επισεις οι συρτες βυθου που δουλευουν στα βαθια νερα εχουν δημιουργησει σοβαρο προβλημα στους γεννητορες των μεγαλων θηρευτων όπως είναι οι Ροφοι οι Σφυριδες οι Βλαχοι οι Συναγριδες τα Φαγκρια και δεκαδες αλλα ειδη που στηριζουν τα παρακτια αποθεματα μετα την ωοτοκια όταν τα νεαρα ψαρια αναζητουν ζεστα και ρηχα νερα για να αναπτυχθουν .

4) Μειωση των ημερων εργασιας στην θαλασσα . Να δινονται αδειες για ερασιτεχνικη αλιεια μονο την Τεταρτη και το Σαββατοκυριακο απαγορευμενης απολυτως της νυχτερινης ερασιτεχνικης αλιειας .
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ : Οσες λιγοτερες ημερες ασκειται η ερασιτεχνικη τοσο λιγοτερη πιεση θα ασκηται στα θαλασσια οικοσυστηματα και θα δωθει η δυνατοτητα σε οσα από αυτά αντιμετωπιζουν προβλημα να μπορεσουν με αυτή την αναπαυλα να ανακαμψουν . Η απαγορευση της νυχτερινης αλιειας εχει να κανει με επαγγελματικες αλιευτικες εραγσιες ( για καλαμαρια νυχτερινο ψαροντουφεκο ) και επειδη μειωνεται η δυνατοτητα ελεγχου από τις δομες που είναι επιφορτισμενες με αυτή την αρμοδιοτητα ( Λιμενικο ).

5) Προσδιορισμος μεγιστου βαρους αλιευματων ανα σκαφος
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ : Κάθε σκαφος πρεπει να εχει την δυνατοτητα να αλιευση μεχρι 3 κιλα την ημερα που ασκει την ερασιτεχνικη αλιεια με ανοχη συν πλην 10% πραγμα που επιβεβαιωνει τον μη βιοποριστικο χαρακτηρα της δραστηριοτητας η ένα ψαρι πανω από τρια κιλα μονο .Γιώρ

6) Θεσπιση ημερολογιου καταγραφεις αλιευματων κάθε φορεα που θα διενεργηται ερασιτεχνικη αλιευτικη δραστηριοτητα .
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ :Με αυτό τον τροπο θα δημιουργηθει μια βαση επιστημονικων δεδομενων για την ερασιτεχνικη αλιεια πραγμα που θα οδηγει σε χαραξη ορθολογικης πολιτικης που θα βασιζεται σε πραγματικα στοιχεια και όχι σε αφορισμους

7) Στα ερασιτεχνικα σκαφη κατά την διαρκεια της δραστηριοτητας θα πρεπει να επιβαινουν μονο οι πλοιοκτητες και κανεις άλλος .
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ :΅Στο πλαισιο της ισης μεταχειρησης με τα επαγγελματικα αλιευτικα σκαφη ζηταμε να εφαρμοστει αυτό και επι πλεον γιατι ανθρωποι που επιβαινουν και δεν είναι ιδιοκτητες του σκαφουε αυξανουν την αλιευτικη ικανοτητα του ερασιτεχνικου σκαφους .

8) ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ της εμποριας των αλιευματων που προερχονται από την ερασιτεχνικη αλιεια .
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ : Η εκμεταλευση αλιευτικων πορων ( Ε.Κ 26/2004 και 1261/ 2006) και η εμπορια αλιευτικων προιοντων γινεται μονο από επαγγελματικα αλιευτικα σκαφη που είναι καταχωρημενα στο Κοινοτικο Αλιευτικο Μητρωο και διαθετουν Α.Μ.Α.Σ. Επισεις η εμπορια αλιευτικων προιοντων που δεν εχουν αλιευθει από επαγγελματικο σκαφοε είναι ουσιαστικα αθεμιτος ανταγωνισμος .

9) Κατά τον αποπλου των σκαφων της ερασιτεχνικης αλιειας να δινεται αναγγελια αποπλου και καταπλου μια ωρα πριν .
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ : Αυτό το μετρο επιβαλλεται ώστε σε περιπτωση δειγματοληπτικων ελεγχων να υπαρχει η δυανατοτητα πραγματοποιησης . Επι πλεον θα υπαρχει καταγραφει των ενεργων σκαφων των εργαλιων που χρησημοποιουν αλλα και των αλιευματων σε ποσοτητα, ειδος και μεγαθος .

10) Επαναφορα της ατομικης ερασιτεχνικης αδειας αλιειας .
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ : Η ατομικη αδεια αλιειας είναι αστυνομικης φυσεως και εκδιδεται με βαση τον Γενικο Κανονισμο Λιμενα και σαν σκοπο εχει την δυνατοτητα επιβιβασης του ιδιοκτητη στο αλιευτικο επεγγελματικο η ερασιτεχνικο . Είναι αστυνομικο εγγραφο που συμβαλει στον ελεγχο .

11) Οι ποινες από παρανομη ερασιτεχνικη αλιεια πρεπει να ξεκινουν από 2000 ευρω σε πρωτη παραβαση σε υποτροπη 4000 ευρω και σε τριτη υποτροπη στο ιδιο ετος κατασχεση ολων των μεσων ( σκαφος και αλιευτικα εργαλεια ). Πρεπει να θεσμοθετηθει η αναρχη παρανομη και λαθραια αλιεια όπως προβλεπεται από τους Ε.Κ 1224/2009 ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΙΚΟ 404 /2011
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ : Οι ποινες για την παρανομη ερασιτεχνικη αλιεια δεν πρεπει να είναι προσχηματικες αλλα Δρακοντιες ώστε να λειτουργουν αποτρεπτικα στην ασκηση της

Η Πανελληνια Ενωση Πλοιοκτητων Παρακτιων Επαγγελματικων αλιευτικων Σκαφων εχοντας πληρη συναισθηση της ευθυνης των επαγγελματιων ψαραδων απαναντι στις επομενες γενιες και στο δικαιωμα τους για προσβαση στην θαλασσα και φυσικα στα προιοντα της σας καταθετει αυτές τις προτασεις ελπιζοντας να λαβεται υπ οψιν σας όχι το προσορινο συμφερον καποιων αλλα το δικαιωμα των επομενων γενεων . Οσο σκληρες και αν φαινονται αποτελουν την λυση . Ολοι μαζι επαγγελματιες διοικηση ερασιτεχνες εμποροι και γενικα ολοι οι εμπλεκομενοι πρεπει να εχουμε ως μεγιστο καθηκων να μπορει αυτή η πηγη να φερνει συνεχως προιοντα εστω και αν κατι χανουμε στην προσπαθεια αυτή.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΛΙΒΑΝΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΠΗΓΗ boatfishing.g

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ RAPID TESTS ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΕΥΡΩΤΑ


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ RAPID TESTS ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΕΥΡΩΤΑ

Ο Δήμος Ευρώτα συνεχίζοντας την προσπάθεια ελέγχου των κρουσμάτων κορωνοϊού στην περιοχή μας, διοργανώνει σε συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), δωρεάν έλεγχο ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου (rapid test). Κλιμάκιο του ΕΟΔΥ θα βρίσκεται για 3 ημέρες στην περιοχή μας και πιο συγκεκριμένα:
Σήμερα 15/01 15:00-18:00 στο Δημαρχείο του Δήμου Ευρώτα στη Σκάλα.
Το Σάββατο 16/01 9:00-12:00 στο Δημαρχείο (Σκάλα), 12:00- 15:00 στον καταυλισμό Ρομά και 15:00- 18:00 στο Βλαχιώτη (κεντρική πλατεία).
Την Κυριακή 17/01 10:00-12:00 στον Βρονταμά (Δημοτικό ιατρείο).
Όσοι πολίτες το επιθυμούν, ελεύθερα και χωρίς ραντεβού ,μπορούν να προσέλθουν προκειμένου να υποβληθούν δωρεάν σε ανώδυνο τεστ ταχείας ανίχνευσης.
Από Δευτέρα 18/01 θα διενεργηθούν rapid tests και στα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου μας.➡

Κορωνοϊός: Στα 500 ευρώ το πρόστιμο σε όσους παραβιάζουν τα περιοριστικά μέτρα

Το πρόστιμο για μη τήρηση των μέτρων έναντι του κορωνοϊού αυξάνεται στα 500 ευρώ, από 300 που ήταν ως τώρα, όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη συζήτηση σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών στη Βουλή.. 

Ο κ. Μητσοτάκης διευκρίνισε ότι η κυβέρνηση αντιμετώπισε το 2020 πολλές κρίσεις, όπως το μεταναστευτικό, η Τουρκία, η πανδημία, οι οικονομικές επιπτώσεις. «Αντιμετωπίσαμε με τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα, με τη στήριξη και την αρωγή της κοινωνίας» είπε, επιμένοντας στην ανάγκη να πορευτούμε ενωμένοι και με ατομική υπευθυνότητα, όχι με επίκληση της ευθύνης που αποτελεί άλλοθι…

«Αδύνατο να πετύχουμε αν καθένας δεν κάνει αυτό που του αναλογεί, ατομική υπευθυνότητα προτιμώ, ατομική στάση αδελφή ελευθερίας. Θα επιμένουμε στη σταδιακή χαλάρωση. Η έννοια της ατομικής υπευθυνότητας είναι πιο σημαντική από ποτέ» ανέφερε μεταξύ άλλων και επισήμανε πως λίγες ατομικές συμπεριφορές κάνουν μεγάλη ζημιά και αναγκαζόμαστε στη λήψη μέτρων.

cnn.gr

ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ TTV ΚΥΘΗΡΑ:Πισάδικο Κανδύλη 2 Κύθηρα 1992 Μανώλης Πράπας

 

Ιερώνυμος: Το Ισλάμ δεν είναι θρησκεία, είναι πολιτικό κόμμα

Tην άποψη πως το Ισλάμ δεν είναι θρησκεία αλλά πολιτικό κόμμα εξέφρασε ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, Ιερώνυμος.

«Το Ισλάμ, οι πολίτες του, δεν είναι θρησκεία, είναι πολιτικό κόμμα, είναι πολιτική επιδίωξη και οι άνθρωποί του είναι άνθρωποι του πολέμου» υποστήριξε ο προκαθήμενος της Εκκλησίας προσθέτοντας: «Είναι οι άνθρωποι της εξαπλώσεως, αυτό είναι χαρακτηριστικό του Ισλάμ».

Στη συνέχεια, αναφερόμενος στον Μωάμεθ Πορθητή, είπε πως είχε συμβούλους Έλληνες, ενώ έπρεπε να ενώσει όλη τη χριστιανική κοινότητα και να την αναθέσει στον Πατριάρχη, κι έτσι επελέγη ο Γεννάδιος Σχολάριος.

Μιλώντας σε εκπομπή του Open, για τον ρόλο της Εκκλησίας στην Επανάσταση του 1821, ο αρχιεπίσκοπος αναφέρθηκε και στον κομβικό ρόλο που έπαιξε η Εκκλησία στον εθνικό αγώνα για την ελευθερία.

Ο κ. Ιερώνυμος περιέγραψε περιστατικά που αφορούν τον Αθανάσιο Διάκο και μίλησε για τους κληρικούς που συμμετείχαν στον πόλεμο της Ανεξαρτησίας. Εξήγησε ακόμα γιατί υπήρχαν σταυροί σε όλες τις σημαίες της Επανάστασης και πρόσθεσε πως «δεν υπήρχε κανένα σημαδάκι επαναστάσεως που δεν ξεκίνησε από κάποιον κληρικό».

https://www.zougla.gr/