Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2021

Στρατηγός Μανωλάκος :Περί ανδρών παλαιάς κοπής …

Είχαν λόγο τιμής, το ναι τους, ήταν ναι και το όχι τους, όχι και αντίστοιχα αποδέχονταν τα ναι και τα όχι των άλλων.  Υπήρχε  ευγένεια  και  ιδιαίτερα σεβασμός  στο γυναικείο φύλο. Αυτά στον Πειραιά… κάποιες δεκαετίες πριν.

Ερχόμενοι στο σήμερα, βλέπουμε μια καταιγίδα δημοσιευμάτων,  που ακολούθησαν την καταγγελία της κ. Μπεκατώρου και έχουν σχέση με την κακοποίηση, σεξουαλική και όχι μόνον, από άνδρες παλαιάς κοπής… αλλά νέας σοδειάς.

Το γεγονός αυτό, έκανε μια μεγάλη μερίδα  των Ελλήνων, να ‘’πέσει απ’ τα σύννεφα΄΄! Κυρίως, γιατί οι καταγγελλόμενοι ήταν υπεράνω πάσης υποψιας, με φήμη και αναγνώριση.

Έκτοτε,  ένα τσουνάμι καταγγελιών πλημμύρισε τα κανάλια, το διαδίκτυο, τις αστυνομικές αρχές  και τα αρμόδια συλλογικά όργανα. Την σκυτάλη πήραν τα πρωϊνάδικα, ακόμα και δελτία ειδήσεων, όπου  συζητήσεις επί συζητήσεων, σχόλια, τηλεδικεία, ψυχολογικές αναλύσεις, εμπεριέχονται στην καθημερινή ατζέντα.

Είναι κάποια πράγματα τα οποία μου έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση:

Ζούμε σε μια βαθιά υποκριτική κοινωνία, η οποία καμώνεται ότι δεν ήξερε τίποτε, ενώ όλα αυτά ως γεγονότα, κυκλοφορούσαν από στόμα σε στόμα, ειδικά για τους συγκεκριμένους θύτες, όχι μόνον στο κύκλους τους, αλλά και στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, τα οποία μέχρι πριν λίγες ημέρες, τους έπλεκαν εγκώμια, τους αφιέρωναν εκπομπές και γενικά ευρίσκονταν σε αγαστή συνεργασία και αλληλεγγύη.

Φαντάζομαι τον λόγο, που ένας από τους πλέον συστημικούς σκηνοθέτες, ηθοποιός και  κριτής τηλεοπτικών θεαμάτων, ζήτησε από  τους συναδέλφους του ‘’να καθίσουν καλά΄΄, ένας άλλος διανοούμενος μεγαλοδημοσιογράφος και κριτικός ταινιών, έκανε συγκρίσεις του  ‘’δύσκολου΄΄ σκηνοθέτη και ηθοποιού με τον Κουν ή τον Βογιατζή, εκφράζοντας εν πολλοίς την άποψη, ότι οι χαρισματικοί καλλιτέχνες, είναι ΄΄ιδιαίτεροι΄΄ και ‘’ιδιόμορφοι’’, ενώ ένας τρίτος, μπαρουτοκαπνισμένος, φοβερός και τρομερός, δημοσιογράφος της τέχνης, δήλωνε ότι στην διένεξη  του θύτη σκηνοθέτη- ηθοποιού και του θύματος,  γυναίκας ηθοποιού, είναι  εκατό τοις εκατό, με τον θύτη, διότι όταν καταγγέλλεις κάτι μετά από χρόνια, δεν έχει αξία κι αν μάλιστα είναι και στον εργασιακό χώρο… δεν είσαι αθώος του αίματος τούτου.

Θαυμάστε λογική, θαυμάστε υποκρισία, θαυμάστε ποιους αναγνωρίζουμε ως σημαντικούς ανθρώπους, οι οποίοι επηρεάζουν συνειδήσεις και διαμορφώνουν χαρακτήρες.

Οι  καταγγελλόμενοι δεν είχαν αντιληφθεί πόσο κακό έκαναν στους νέους ανθρώπους; Ή μήπως δεν τους ένοιαζε; Με ποιο θράσος εκμεταλλεύονταν την θέση ισχύος, την οποία κατείχαν και  εκβίαζαν την ικανοποίηση των αρρωστημένων τους ορέξεων; Και πως οι οικογένειες να στέλνουν τώρα τα παιδιά τους στις σχολές της τέχνης;

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, στη βάση ποιας λογικής,  προβάλλει την περίπτωση του τέως διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, χωρίς να συνεχίζει την σκέψη του για τον γνωστό ηθοποιό – σκηνοθέτη, στέλεχος του κόμματος του, διορισμένο από τον ίδιο στο ίδρυμα  ΄΄Σταύρος Νιάρχος’’  και στην ‘’Επιτροπή για την Αναθεώρηση του Συντάγματος’’  αλλά και στον ηθοποιό, υπουργό για ένα φεγγάρι στην κυβέρνηση του;   Το θέμα δεν είναι πολιτικό αλλά κοινωνικό.
Για να είμαι, δίκαιος όμως, η ευθύνη της κυρίας Υπουργού Πολιτισμού, ως προς την επιλογή του τέως Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, είναι ακέραιη.

Κλείνοντας, η κοινωνία θα πρέπει  να μην  ΄΄θεοποιεί΄΄ το ταλέντο οιουδήποτε, όταν γνωρίζει την μικρότητα της ανθρώπινης υπόστασης του, διότι η ιδιότητα του ανθρώπου προηγείται, του όποιου ταλέντου.  Ελπίζω  στο μέλλον, οι νέοι άνθρωποι, να έχουν τη δύναμη πλέον, να μην ανέχονται την κάθε μορφής  κακοποίηση και να αντιδρούν.

Όσο για τις καταγγελλόμενες φίρμες της τέχνης, τους αυτοαποκαλούμενους, ‘’παλαιάς κοπής΄΄ άντρες,  καλύτερα να  βρουν λαγούμι να κρυφτούν και ας μη μιλάνε…

Νικόλαος Μανωλάκος

Αντιστράτηγος ε.α. – Επίτιμος Διοικητής ΑΣΔΕΝ

Βουλευτής  Ν.Δ, Α΄ Πειραιώς και Νήσων

ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ:ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΕΡΒΟΣ:ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΟ adelinfm.blogspot.com από άτομο με το απρόσωπο ψεύτικο προφίλ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΕΡΒΟΣ:

Στο κακοηθεστατο άτομο, που σχολιάζει στο διαδικτυο με το απρόσωπο ψεύτικο προφίλ

" Β.Στρατηγος" θα έλεγα ότι η πρακτική του είναι ξεπερασμένη και να προσέχει, γιατί υπάρχει τρόπος να αποκαλυφθεί
________________________________________________________________
Σχόλιο Σελίδας:
Για το άτομο που αναφέρετε ο κύριος Ζερβός το απαράδεκτο σχόλιο έχει ήδη διαγραφεί μαζί με αρκετά άλλα απαράδεκτα σχόλια από τις αναρτήσεις του blog.
Εχει προηγηθεί Δ/Τ του σταθμού βλέπε εδώ:

ΚΥΘΗΡΑ:ΑΓΙΑ ΠΕΛΑΓΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ 1980


 Πηγή kythera family net

ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ:Δ/Τ

 


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Απεβίωσε σήμερα, Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2021 και ώρα 11:10, ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά ΑΝΔΡΙΑΝΟΣ ΜΙΧΑΛΑΡΟΣ, μετά από πολυήμερη μάχη με τον κορονοϊό.
Ο Ανδριανός Μιχάλαρος συνδέθηκε με την ιστορία του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά και την εκπληκτική πορεία του τα τελευταία χρόνια.
Από το 1997 συμμετείχε ενεργά στο Διοικητικό Συμβούλιο και διετέλεσε Γενικός Γραμματέας, Α’ Αντιπρόεδρος και από το 2012 έως και σήμερα, Πρόεδρος του Β.Ε.Π.
Ιδρυτής και Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Δυτικής Αττικής (Σ.Επ.Δ.Α.)
Δραστηριοποιήθηκε έντονα σε πολιτικούς, κοινωνικούς και αυτοδιοικητικούς αγώνες προσφέροντας ανιδιοτελώς στην κοινωνία και την επιχειρηματικότητα.
Από το 1998 έως το 2010 διετέλεσε Νομαρχιακός Σύμβουλος και Αντινομάρχης Δυτικής Αττικής, ως υπεύθυνος Πολιτικής Προστασίας. Μέλος του Εθνικού Συμβουλίου και του τομέα ΜΜΕ του ΠΑ.ΣΟ.Κ – ΚΙΝ.ΑΛ και ΚΙ.ΔΗ.ΣΟ.
Ήταν πατέρας δύο τέκνων.
Ασχολήθηκε με το επιχειρείν από το 1986, όταν σε ηλικία 21 ετών ξεκίνησε την πρώτη του επιχείρηση στον κλάδο του αυτοκινήτου. Ίδρυσε και διατηρούσε δυο εταιρείες, η μία στο χώρο τους αυτοκινήτου, Ι.Κ.Τ.Ε.Ο Δυτικής Αττικής και ή άλλη στον κλάδο της πυρασφάλειας – πυροσβεστικών υλικών και αντιμετώπισης κρίσεων από τεχνολογικές καταστροφές .
Αποδεδειγμένη η έμπρακτη στήριξη του στο επιχειρείν, ιδίως της μικρομεσαίας επιχείρησης. Οραματιστής και θερμός υποστηριχτής της τεχνικής εκπαίδευσης. Από τους πρώτους που έθεσε την ανάγκη αναβάθμισής της και τη σύνδεση της ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ με την ΠΑΡΑΓΩΓΗ.
Δυσαναπλήρωτο το κενό που αφήνει.
Γραφείο Τύπου Β.Ε.Π

ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΕΝΝΙΑ :ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ (ΒΕΠ) ΑΝΔΡΙΑΝΟΥ ΜΙΧΑΛΑΡΟΥ



ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΕΝΝΙΑ:

 Ένας φίλος καλός , ένας εξαιρετικός άνθρωπος , που υπερασπίστηκε τα δικαιώματα των επαγγελματιών του Πειραιά και όχι μόνο ανεξάρτητα από κομματικές πεποιθήσεις και κομματικά στρατόπεδα ...

Ο Πρόεδρος του #ΒΕΠ #ΑνδριανόςΜιχάλαρος ένα από τα θύματα του COVID-19 ξεκίνησε το μεγάλο Ταξίδι .
Είμαι συγκλονισμένη ... τελευταία φορά είχαμε συναντηθεί στην Τρίπολη , στην Εξόδιο του κοινού μας αγαπημένου π.Δημάρχου Παυλή ..
Τα θερμά μου και ειλικρινή συλλυπητήρια στην οικογένειά του ..
Καλό Ταξίδι φίλε μου
Καλό Παράδεισο

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ:ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ (ΒΕΠ) ΑΝΔΡΙΑΝΟΥ ΜΙΧΑΛΑΡΟΥ


ΣΤΡΑΤΟΣ ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ:

Ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΒΕΠ) Ανδριανός Μιχάλαρος έχασε σήμερα τη μάχη με τον κορωνοϊό, μετά από μακρά νοσηλεία. Ένας άνθρωπος απίστευτα ενεργητικός, με διαρκή διάθεση προσφοράς για την κοινωνία και κυρίως για τους μικρομεσαίους και τους επαγγελματίες. Με φρέσκες ιδέες και απόψεις, με καινοτόμες προτάσεις, με διαρκείς παρεμβάσεις στην κεντρική διοίκηση.

Προστίθεται δυστυχώς στη μακάβρια λίστα των θυμάτων της θανατηφόρας πανδημίας.
Στους οικείους του θερμά συλλυπητήρια.

ΜΠΟΥΤΣΙΚΑΚΗΣ:ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

 


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ

ΤΟΥ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

Πειραιάς, 14 Φεβρουαρίου 2021

Ο Βουλευτής ΝΔ Α΄ Πειραιώς & Νήσων, κ. Χριστόφορος Μπουτσικάκης εκφράζει τη βαθιά οδύνη του για την απώλεια του Προέδρου του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Ανδριανού Μιχάλαρου, ύστερα από άνιση μάχη με τον κορωνοϊό.

Ο επιχειρηματικός κόσμος έχασε ένα από τα πιο ικανά, δραστήρια, έντιμα και μαχητικά στελέχη του, με μακρά και ανεξίτηλη πορεία στην εκπροσώπηση του βιοτεχνικού κλάδου, πρωτοστατώντας σε όλες τις προσπάθειες για την παραγωγική ανάπτυξη, την υπεράσπιση και την ενίσχυση της πειραϊκής επιχειρηματικότητας.

Θερμά συλλυπητήρια στους οικείους του.

ADELIN 107,3 FM -BLOGSPOT.COM :Σχετικά με τα άκρως ΑΠΑΡΕΔΕΚΤΑ σχόλια κάποιων...

ADELIN 107,3 FM -BLOGSPOT.COM 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σχετικά με τα άκρως ΑΠΑΡΕΔΕΚΤΑ σχόλια κάποιων ¨σχολιαστών¨ σε αναρτήσεις του adelinfm.blogspot.com που σκοπός τους είναι να προσβάλουν επαγγελματίες του νησιού για να θίξουν τις προσωπικότητες τους και μετά από καταγγελίες που δεχτήκαμε σας ενημερώνουμε για ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΡΑ ότι κάθε είδους προσβλητικό ή υβριστικό σχόλιο δεν θα δημοσιεύεται.

Κάποιοι ¨σχολιαστές¨ χρησιμοποιούν ΨΕΥΤΙΚΑ ΟΝΟΜΑΤΑ !

Στο πλαίσιο της κοσμιότητος και του ήθους που επιθυμούμε για το κανάλι μας θα παρακαλούσαμε να το σεβαστείτε,σε αντίθετη περίπτωση το κανάλι μας σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες  θα κινηθεί νομικά.

Πιστεύουμε σε εσάς και στην ποιοτική σας υπόσταση.

ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ TTV ΚΥΘΗΡΑ:Άγιος Μάμας Κύθηρα 01.09.1994

 

ΖΩΝΤΑΝΑ! ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ, Ι. ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ & ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΙΣ 14-2-2021


 ΚΥΡΙΑΚΗ 14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021, ΙΖ' ΜΑΤΘΑΙΟΥ,  Ὥρα 5 μ.μ.

Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ μετά τῆς Ἱερᾶς Παρακλήσεως εἰς τήν Παναγίαν Μυρτιδιώτισσαν ἐν τῷ Ἱερῷ Ναῷ Ἐσταυρωμένου Χώρας – Κυθήρων, χοροστατοῦντος τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ. 
Καί, ἐν συνεχείᾳ, ἡ ὁμιλία διά τούς Γονεῖς καί Κηδεμόνας (διαδικτυακῶς) ἀπό τόν Πρωτοπρεσβύτερο π.Παναγιώτη Μεγαλοκονόμο, μέ θέμα :  «Η ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ ΤΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ "ΠΙΣΤΟΥΣ" ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ».

ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ:ΔΙΑΚΟΜΙΔΗ ΑΣΘΕΝΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΕΛΑΓΙΑ ΣΤΗΝ ΝΕΑΠΟΛΗ

Με μέριμνα του Κέντρου Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής διεκομίσθη, μεσημβρινές ώρες χθες, από το λιμένα  Αγίας Πελαγίας ν. Κυθήρων στο λιμένα Νεάπολης Βοιών, με το Ε/Γ-Τ/Ρ ''ΚΟΥΝΑΡΑ'' Ν.Π. 11828, 67χρονος, ο οποίος έχρηζε άμεσης νοσοκομειακής περίθαλψης.

Άγιος Βαλεντίνος: Ποιος είναι ο “προστάτης” των ερωτευμένων - Όλοι οι θρύλοι - ΦΩΤΟ

Στις 14 Φεβρουαρίου είναι η γιορτή του έρωτα και οι ερωτευμένοι όλο του κόσμου έχουν την τιμητική τους. Ωστόσο, φέτος η σημερινή ημέρα είναι αρκετά διαφορετική εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού. Τα ζευγάρια δεν θα μπορέσουν να γιορτάσουν τον έρωτά τους με ένα δείπνο σε κάποιο εστιατόριο λόγω του lockdown που έχει επιβληθεί . Ωστόσο, ανοικτά θα είναι τα ανθοπωλεία για όσους θέλουν να προσφέρουν λουλούδια στους αγαπημένους τους.

Σύμφωνα με τον θρύλο, ο Άγιος Βαλεντίνος ήταν ιερέας στη Ρώμη και βοηθούσε τους Χριστιανούς που ήταν θύματα διώξεων στην περιοχή. Μαρτύρησε και θάφτηκε σε χριστιανικό κοιμητήριο στη Βία Φλαμινία κοντά στο Πόντε Μιλβίο της βόρειας Ρώμης στις 14 Φεβρουαρίου, η οποία εορτάζεται ως ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου από το 496.

Τα υπολείμματα του κρατήθηκαν στην Εκκλησία και Κατακόμβες του Σαν Βαλεντίνο, η οποία παρέμεινε σημαντικός χώρος προσκυνήματος κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα, μέχρι τη μεταφορά των λειψάνων του στην εκκλησία Σάντα Πρασέντε στο ποντιφικάτο του Νικολάου Δ'. Το λουλουδοσκέπαστο κρανίο του Αγίου Βαλεντίνου εκτίθεται στη βασιλική της Σάντα Μαρία ιν Κοσμεντίν της Ρώμης, ενώ άλλα λείψανα μεταφέρθηκαν στην Καρμελιτική Εκκλησία Γουαϊτφράιαρ Στριτ στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας, όπου παραμένουν μέχρι σήμερα. Αυτός ο χώρος αποτελεί δημοφιλή χώρο προσκυνήματος, ιδιαίτερα στις 14 Φεβρουαρίου, γι' αυτούς που ψάχνουν για αγάπη.

Σύμφωνα με τον καθηγητή Τζακ Μπ. Όρατς του πανεπιστημίου του Κάνσας, ο Άγιος Βαλεντίνος της Ρώμης, όπως και ο Άγιος Βαλεντίνος του Τέρνι, είναι "αφηρημένοι των πράξεων των δύο αγίων που βρίσκονται σχεδόν σε κάθε μοναστήρι στην Ευρώπη". Στην Αγγλικανική και στις Λουθηρανικές εκκλησίες, ο Άγιος Βαλεντίνος εορτάζεται στις 14 Φεβρουαρίου. Στην Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία, ο Άγιος Βαλεντίνος εορτάζεται στις 6 Ιουλίου.Το 1969 η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία τον αφαίρεσε από το Γενικό Ρωμαιοκαθολικό Ημερολόγιο, αφήνοντας το λειτουργικό εορτασμό του στα τοπικά ημερολόγια, παρόλο που η χρήση των προ του 1970 ημερολογίων επιτρέπεται. Η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία τον αναγνωρίζει ως άγιο, και τον αναφέρει στη καταχώρηση της 14ης Φεβρουαρίου στη Ρωμαιοκαθολική Μαρτυρολογία.

Η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου ξεκίνησε ως ο λειτουργικός εορτασμός ενός ή περισσότερων Χριστιανών μαρτύρων που ονομάζονταν Βαλεντίνοι. Πολλές ιστορίες μαρτυρίων δημιουργήθηκαν για διάφορους Βαλεντίνους οι οποίες έλαβαν χώρα 14 Φεβρουαρίου και προστέθηκαν αργότερα στους βίους των αγίων. Μια δημοφιλής αγιογραφική αναφορά του Αγίου Βαλεντίνου της Ρώμης αναφέρει ότι φυλακίστηκε επειδή πάντρευε στρατιώτες οι οποίοι απαγορεύονταν να παντρευτούν Χριστιανές, καθώς ο χριστιανισμός ήταν υπό διωγμό στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία.

Σύμφωνα με τον θρύλο, κατά τη φυλάκισή του, θεράπευσε την κόρη του φύλακά του, Αστέριου. Σύμφωνα με αυτήν την ιστορία, πριν από την εκτέλεσή του της έγραψε ένα γράμμα υπογράφοντας «ο Βαλεντίνος σου». Η ημέρα συσχετίστηκε με την ημέρα των ερωτευμένων από τον Τζέφρι Τσόσερ στον ύστερο Μεσαίωνα, όταν άκμαζε η κουλτούρα του ιπποτικού έρωτα. Τον 18ο αιώνα στην Αγγλία εξελίχθηκε σε περίσταση κατά την οποία οι ερωτευμένοι εξέφραζαν την αγάπη τους με λουλούδια, δώρα ή ευχητήριες κάρτες.

Στην Ευρώπη, κλειδιά του Αγίου Βαλεντίνου δίνονταν στους εραστές «ως ένα ρομαντικό σύμβολο και πρόσκληση για να τους ξεκλειδώσουν την καρδιά», καθώς και στα παιδιά, ώστε να απομακρύνουν τη νόσο του αγίου Βαλεντίνου. Τον 19ο αιώνα οι χειρόγραφες κάρτες αντικαταστάθηκαν από μαζικής παραγωγής ευχητήριες κάρτες.

Η ταύτιση του εορτασμού της μνήμης του Αγίου Βαλεντίνου με την ημέρα των Ερωτευμένων ξεκίνησε από την Αγγλία του ύστερου Μεσαίωνα, με παγανιστικές και χριστιανικές αναφορές. Στην εποχή της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, από τις 13-15 Φεβρουαρίου γιόρταζαν τα Λουπερκάλια προς τιμή του θεού Φαύνου (του Πάνα των Ελλήνων).

Οι Ρωμαίοι θυσίαζαν κατσίκια και σκυλιά, ενώ νεαρά αγόρια χτυπούσαν με λωρίδες από δέρμα κατσίκας τις νεαρές κοπέλες για να τους μεταδώσουν τη γονιμότητα. Η γιορτή καταργήθηκε από την Εκκλησία τον 5ο αιώνα μ.Χ., ως ειδωλολατρική Στη θέση της στις 14 Φεβρουαρίου μπήκε ο εορτασμός της μνήμης του Αγίου Βαλεντίνου, μάρτυρα της χριστιανικής πίστης από τη Ρώμη, με απόφαση του Πάπα Γελάσιου.

Μία ανάλογη γιορτή υπήρχε και στην Αρχαία Αθήνα τον μήνα Γαμηλιώνα (αντιστοιχούσε στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου και το πρώτο του Φεβρουαρίου), τα Θεογάμια, προς τιμήν του Δία και της Ήρας.

Με πληροφορίες από τη Βικιπαίδεια, History.com

ΓΡΑΠΤΟΝ Θ. ΚΗΡΥΓΜΑ-Μήνυμα τῆς Κυριακῆς (ἠχητικό μήνυμα) ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων & Ἀντικυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΥΡΙΑΚH ΙΖ' ΜΑΤΘΑΙΟΥ

 Τό Μήνυμα τῆς Κυριακῆς (ἠχητικό μήνυμα)

ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη
Κυθήρων & Ἀντικυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ
ΚΥΡΙΑΚH ΙΖ' ΜΑΤΘΑΙΟΥ

 

ΓΡΑΠΤΟΝ Θ. ΚΗΡΥΓΜΑ

     «Κύριε, υἱέ Δαυίδ, ἐλέησόν με. Ἡ θυγάτηρ μου κακῶς δαιμονίζεται». Πένθος ἐλεεινό καί θέαμα γιά τήν μητέρα, πιό πικρό καί ἀπό τόν θάνατο. Δαιμόνιο πολεμοχαρές παλεύει μέ τήν κόρη.
     -Πῶς νά ἀναγγείλω τό δεινό, πῶς νά κηρύξω τό πάθος; Δέν ὑποφέρω νά τήν βλέπω. Γιά καταγώγιο τοῦ δαίμονα τό γέννησα τό παιδί μου;
     


-Ἐλέησόν με Κύριε, πού μαστιγώνομαι ἀπό τήν θυγατέρα μου. Ἐκείνης τό πάθημα, δικός μου ὁ πόνος. Ἐλέησον ἡμᾶς, Κύριε.

 

     Ὁ Κύριος σιωπᾶ. Δέν τῆς ἀποκρίνεται λόγο. Τί κρύβει ἡ σιωπή του; Ἀπανθρωπιά, ἀδιαφορία ἤ κάτι άλλο;
     Ἡ γυναίκα συνεχίζει νά φωνάζει καί νά κλαίει σέ βαθμό πολύ ἐνοχλητικό. Ὁ χορός τῶν Ἀποστόλων ἀδυνατεῖ νά ὑποφέρει τήν φωνή τῆς πονεμένης μητέρας: «Ἀπόλυσον αὐτήν, ὅτι κράζει ὄπισθεν ἡμῶν». Ο Κύριος στέκεται καί ἀπαντᾶ: «Δέν εἶναι σωστό νά πάρει κανείς τό ψωμί τῶν παιδιῶν του καί νά τό ρίξει στά σκυλάκια». Ἡ ἀπάντηση αὐτή φαίνεται τώρα βαρύτερη ἀπό τήν μέχρι τότε σιωπή του. Κυνάριο τήν ἀποκαλεῖ. Σκυλάκι.
     -Ναί Κύριε, σκυλάκι εἶμαι, ὅπως τό λές. Σκυλάκι μέ ὀνόμασες; Τότε σάν κατοικίδιο θά ἀπολαύσω τήν τράπεζα τοῦ Κυρίου. Τό σκυλάκι ἔχει καὶ αὐτό μερίδιο ἀπό τά ψίχουλα τῶν τέκνων. Δέν ἁρπάζω τόν ἄρτο, τά ψίχουλα ζητῶ. Δέν ἁπλώνω τό χέρι μου πάνω στό τραπέζι, αὐτά μοῦ φθάνουν. Δέν ὁμιλῶ γιά ἀπόλαυση, ἄς ἀπολαύσει ὁ κληρονόμος σου ἐκεῖνο τό τραπέζι. Ἄς πέσει ὅμως ἀπό τό χέρι σου κάποιο ψίχουλο καί γιά ἐμᾶς.
     Τί πίστη! τί σύνεση! πόση ἡ εὐλάβεια τῆς Χαναναίας!
     Τί κάνει λοιπόν ὁ Σωτήρ; Ἀποκαλύπτει τί ἔκρυβε ἡ σιωπή: «Ὦ γύναι, μεγάλη σου ἡ πίστις»! Γιά αὐτό ἀνέβαλα τήν χάρη, γιά νά δείξω τήν πίστη σου. Δέν σιωποῦσα ὡς ἀπάνθρωπος, ἀλλά ἡσύχαζα ὡς προγνώστης. Περίμενα νά φανεῖ ὅλη σου ἡ πίστη. Σοῦ ἀνοίγω ὅλο τό τραπέζι τῆς θεραπείας καί σοῦ χαρίζω ὄχι σάν σέ κυνάριο τά ψίχουλα, ἀλλά ὡς θυγατέρα τόν ἄρτο. Ἄς γίνει σέ σένα ὅπως τό θέλεις. Λάβε ὡς ἔπαθλο τῆς πίστεως τήν θεραπεία τῆς θυγατέρας σου.
     Ἄς ἀγαπήσουμε τήν πίστη. Ἄς ἀκούσουμε τόν Ἀπόστολο Παῦλο πού φωνάζει:-«Στήκετε ἐν τῇ πίστει», «Ἀδιαλείπτως προσεύχεσθε», ὥστε νὰ ἀκούσουμε καί ἐμεῖς τόν Δεσπότη νά λέει: «Γενηθήτω ὑμῖν ὡς θέλετε». Αὐτῷ ἡ δόξα καὶ τό κράτος εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.

Πρεσβ. π.Παῦλος Καλλίκας

Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2021

Οι ιερουργούντες τα φρικτά μυστήρια Αρχιερείς μας ποιο μικρόβιο φοβούνται ότι θα κολλήσουν και φασκιώθηκαν πάνω από τα Τίμια Δώρα;

 

Σ.Τζούμας

Η καρδιά της Εκκλησίας μας είναι η Θεία Ευχαριστία. (…γνωρίζουν πολύ καλά τί πράττουν όσοι την πολεμούν…). Στα πρωτοχριστιανικά χρόνια όλα τα μυστήρια της Εκκλησίας μας ήταν συνδεδεμένα με το μυστήριο των μυστηρίων, την Θεία Ευχαριστία. Και ο λειτουργός του Υψίστου, ο ιερέας «ενδεδυμένος την της ιερωσύνης χάριν» μεταδίδει στον λαό του Θεού αυτό το Πανάγιο Σώμα και Αυτό το Τίμιο Αίμα του Χριστού και την αγιαστική και σωστική χάρη του Θεού.

Το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας τελείται –εκτός από σπάνιες περιπτώσεις- επί της Αγίας Τραπέζης, εντός του Ιερού Ναού, ο οποίος είναι Σώμα του ζώντος Θεού.
Γι’ αυτό και πιστεύουμε (;) ότι στον Ναό ως Σώμα Χριστού υπάρχει η Χάρη του Θεού…
Αυτά μας κηρύττουν οι ποιμένες μας!

Αυτά μας λέγει η Εκκλησία μας αιώνες τώρα. Κι εμείς τα ακούμε και τα πιστεύουμε. Εκείνοι τα πιστεύουν;

Ιδού η απορία!

Έγινα κοινωνός κάποιων περιστατικών, μάλιστα μου απεστάλη και πλούσιο φωτογραφικό υλικό, από Μητροπολίτες της Εκκλησίας μας εντός και εκτός Ελλάδος οι οποίοι ιερουργούν φορώντας μάσκα(ενδεικτικά αναφέρω τις περιπτώσεις του Σεβ. Γαλλίας Εμμανουήλ και του Σεβ. Ιωαννίνων Μαξίμου οι οποίοι φωτογραφήθηκαν μασκοφορεμένοι πάνω από τα Άγια των Αγίων).

Δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν, την πολεμική πανταχόθεν και την περιρρέουσα ατμόσφαιρα, ως ένα βαθμό να το δεχθώ και να το κατανοήσω! Αλλά την ώρα του καθαγιασμού των Τιμίων Δώρων να φορούν μάσκα, αυτό προσωπικά μας ξεπερνά!

Φοβούνται μην κολλήσουν ή μήπως μη μεταδώσουν τον ιό; Και στις δύο περιπτώσεις είναι βλάσφημο και απαράδεκτο.

Στην Θεία Λειτουργία, την ώρα του καθαγιασμού των Τιμίων Δώρων «…παρίσταται κύκλω τα Σεραφείμ, έξ πτέρυγες τω ενί και έξ πτέρυγες τω ενί και ταις μεν δυσί κατακαλύπτουσι τα πρόσωπα εαυτών…». Άγγελοι περιβάλλουν τον ιερέα και την Αγ. Τράπεζα την ώρα της Θείας Λειτουργίας και από ευλάβεια καλύπτουν τα πρόσωπά τους… Οι ιερουργούντες τα φρικτά μυστήρια γιατί μασκοφορούνται; Ποιό μικρόβιο φοβούνται ότι θα κολλήσουν και φασκιώθηκαν ακριβώς πάνω από τα Τίμια Δώρα;

Θέλω να αγιάσω Άγιοι και δεν μ’ αφήνετε! Έλεος πια! Δεν αντέχω άλλο αυτήν την ανωριμότητα και την έλλειψη πίστεως που υπάρχει. Φοβάστε τον κορονοϊό περισσότερο απ’ ότι φοβάστε τον Θεό! Και αυτό είναι το μεγάλο δράμα μας ως Εκκλησία.

Μα, πού είναι τα κηρύγματά σας;

Εσείς δεν μας λέγατε για αιώνιο ζωή, για φάρμακο αθανασίας;

Εσείς δεν μας κοινωνάτε «εις ζωήν αιώνιον»;

Πιστεύετε ή δεν πιστεύετε τελικά στην αιώνιο ζωή;

Πιστεύετε ή όχι στις άκτιστες ενέργειες του Θεού;

Αυτό δεν λέγεται αίσχος, λέγεται αίρεση! Ζήλωσαν «δόξα» Βαρλαάμ;

Πού είσαι Άγιε Γρηγόριε Παλαμά να καταδικάσεις τους… βαλσαμωμένους οπαδούς του Βαρλαάμ και να προσευχηθείς: «Κύριε, φώτισόν μου το σκότος»! Και το δικό μας…

πηγή

yiorgosthalassis

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ:Οι συμπολίτες μας που έχουν νοσήσει από τον κορωνοϊό δεν είναι μιάσματα.Θα μπορούσα να είμαι εγώ ή εσύ.

Οι συμπολίτες μας που έχουν νοσήσει από τον κορωνοϊό δεν είναι μιάσματα. Είναι συνάνθρωποί μας που θα πρέπει να τηρήσουν ευλαβικά τις οδηγίες των γιατρών για να ξεπεράσουν αυτή τη δυσκολία. Θα μπορούσα να είμαι εγώ ή εσύ. Θα μπορούσε να είναι οποιοσδήποτε. Όσοι βρέθηκαν θετικοί και δεν κρίθηκε επιβεβλημένο να νοσηλευτούν, ΟΦΕΙΛΟΥΝ να τηρούν την 15μερη καραντίνα και να μην έρχονται σε επαφή με κανέναν άλλον άνθρωπο και για κανέναν λόγο. Εκτός από τη δική τους υγεία και ανάρρωση, θα πρέπει να μεριμνούν και για την υγεία των φίλων, οικείων και συγγενών τους και να μην «σπάνε» την καραντίνα για ΚΑΝΕΝΑΝ ΛΟΓΟ.

Τέτοιες συμπεριφορές θέτουν σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία ειδικά σε ένα μικρό μέρος όπως το δικό μας. Για το λόγο αυτό, αφού ευχηθώ καλή ανάρρωση σε όλους τους συμπολίτες μας που ευρέθησαν θετικοί στον κορωνοϊό, τους παρακαλώ να μην κυκλοφορούν πουθενά, να μην «σπάνε» την καραντίνα, να μην έρχονται σε επαφή με κανέναν άλλον και για κανέναν λόγο. Το διοικητικό πρόστιμο είναι 5.000€ σε περίπτωση μη τήρησης των μέτρων αυτοπεριορισμού και το προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ. θα προβεί από απόψε σε εκτεταμένους ελέγχους σε όλο το νησί.

Οι επόμενες εβδομάδες θα είναι ίσως οι δυσκολότερες ολόκληρης της υγειονομικής κρίσης.

Τα μέτρα αυτοπεριορισμού, η αυστηρή χρήση της μάσκας παντού, η προσωπική αντισηψία και όλα όσα προβλέπονται, θα πρέπει να τηρηθούν κατά γράμμα αν θέλουμε να πάρουμε πίσω τις ζωές και την καθημερινότητά μας.
Τηρούμε τα μέτρα, εμβολιαζόμαστε, προσέχουμε τον εαυτό μας και τους γύρω μας.

Οφείλουμε να προστατεύσουμε τη δημόσια υγεία και θα το κάνουμε με οποιοδήποτε κόστος.

OΡΕΙΝΗ ΑΡΚΑΔΙΑ:ΧΡΥΣΟΒΙΤΣΙ - ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΤΕΜΝΙΤΣΑΣ (ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ADELIN FM)

ΕΙΚΟΝΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΦΑΚΟ ΤΟΥ ADELIN FM ΚΥΘΗΡΑ

Το Χρυσοβίτσι είναι ορεινό χωριό του νομού Αρκαδίας. Είναι χτισμένο σε υψόμετρο 1.100 μέτρων σε μία ελατοσκέπαστη πλαγιά του Μαινάλου και αποτελεί έναν από τους πιο ορεινούς οικισμούς της Πελοποννήσου. 

Έχει ανακηρυχθεί παραδοσιακός οικισμός. Βρίσκεται στα νοτιοδυτικά της Τρίπολης, σε απόσταση 21 χιλιομέτρων. Με το πρόγραμμα Καλλικράτης ανήκει στο δήμο Τρίπολης, ενώ με το πρόγραμμα Καποδίστριας ανήκε στον δήμο Φαλάνθου.

 Σύμφωνα με την απογραφή του 2001 είναι 196 κάτοικοι, οι οποίοι ασχολούνται με την κτηνοτροφία και την ξυλεία.

Το Χρυσοβίτσι είναι από τα πιο ιστορικά χωριά της Αρκαδίας. Ως οργανωμένος οικισμός υπάρχει ήδη από το 15ο αιώνα. 
Γύρω στα 1700, αναφέρεται σαν Chrissovizzi σε ενετική απογραφή και λίγο αργότερα σαν παραφθαρμένο σε Ξοβίτζι σε πατριαρχικό έγγραφο ή Ξωβίτσι. 

Το χωριό υπήρξε κέντρο δράσης των επαναστατών του 1821. Βρίσκεται κοντά στο Λιμποβίσι, χωριό του Κολοκοτρώνη. 

Εδώ είχε το ιδιαίτερο γραφείο του ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης με γραμματέα του τον Αναγνώστη Ζαφειρόπουλο από το Ζυγοβίτσι. Πολλοί αγωνιστές είχαν σαν γενέτειρά τους το Χρυσοβίτσι, όπως ο ξακουστός Κουντάνης, ξάδερφος του Κολοκοτρώνη.

Το 1935, στο χωριό άρχισε να λειτουργεί εργοστάσιο επεξεργασίας ξυλείας μέχρι το 1972. Οι εγκαταστάσεις του σήμερα χρησιμοποιούνται για το Μουσείο Δασικής Ιστορίας Μαινάλου.




Τον Ιούλιο του 2008, εκδηλώθηκε πυρκαγιά στην περιοχή, η οποία κατασβέστηκε από δυνάμεις της Πυροσβεστικής
.el.wikipedia.org




Το Λαογραφικό Μουσείο Στεμνίτσας δημιουργήθηκε το 1985, ως Ίδρυμα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα (ΝΠΙΔ) με την ιδιωτική πρωτοβουλία και δαπάνες του Ιωάννη και της Ειρήνης Σαββοπούλου.

Το Λαογραφικό Μουσείο είναι εποπτευόμενο από το Υπουργείο Πολιτισμού και είναι μέλος του Ελληνικού Τμήματος του Διεθνούς Συμβουλίου Μουσείων (ICOM).
Σκοπός του είναι η διάσωση, η διατήρηση και η εξασφάλιση πάσης φύσης λαογραφικού υλικού της Ελλάδας και ειδικότερα α) η δημιουργία αρχείων λαογραφικών μελετών και β) η συγκρότηση και εγκατάσταση στη Στεμνίτσα λαογραφικού μουσείου.

Πόροι του Λ.Μ.Σ. είναι οι επιχορηγήσεις του ΥΠΠΟ και δωρεές από ιδιώτες.
Διοικείται από αιρετό επταμελές συμβούλιο αποτελούμενο από τους: Σωκράτη Κουγέα - Πρόεδρο, Ελένη Τσίρου - Αντιπρόεδρο, Τέτη Χατζηνικολάου - Γεν. Γραμματέα, Δημήτρη Σαββόπουλο - Ταμία, Ελένη Καρασταμάτη, Νέλλα Συναδινού και Παύλο Κωνσταντινίδη - μέλη.

Το κτίριο του Λαογραφικού Μουσείου Στεμνίτσας

Το Λαογραφικό Μουσείο Στεμνίτσας στεγάζεται σε δυο κτίρια, εκ των οποίων το πρώτο είναι ένα τριόροφο σπίτι του 18ου αιώνα, πρώην οικία Γεωργίου Χατζή, το οποίο παραχωρήθηκε στην τότε Κοινότητα Στεμνίτσας και στη συνέχεια στο ΄Ιδρυμα με την επωνυμία « Λαογραφικό Μουσείο Στεμνίτσας» για να λειτουργήσει ως Μουσείο.
Το 1995 οικοδομήθηκε με παραδοσιακούς όρους δόμησης το δεύτερο κτίριο με δαπάνες των: Ιωάννη και Ειρήνης Σαββοπούλου, Παναγιώτη Αγγελόπουλου καθώς και Ιωάννη Μαρτίνου.

Οι Συλλογές του Λαογραφικού Μουσείου Στεμνίτσας

Στο Λαογραφικό Μουσείο αφενός παρουσιάζονται αναπαραστάσεις παραδοσιακών εργαστηρίων, εσωτερικό στεμνιτσιώτικου σπιτιού αφετέρου εκτίθενται μεταβυζαντινές εικόνες, έργα μεταλλοτεχνίας, κεραμικής, ξυλογλυπτικής, κεντήματα, φορεσιές, εκκλησιαστικά σκεύη, φιγούρες θεάτρου σκιών φιλοτεχνημένες από τον καραγκιοζοπαίκτη Λάμπρου Καραδήμα.

Παλαιά πτέρυγα
Στο Ισόγειο εκτίθενται - σε αναπαράσταση - εργαστήρια παραδοσιακών επαγγελμάτων (αργυροχρυσοχόου, κηροπλάστη, καμπανά-κουδουνά, καλαντζή, κανταρτζήδων με μέτρα και σταθμά, τσαγκάρη, καθώς και αποστακτήριο σταφυλιών).
Στο Μεσοπάτωμα έχουν διαμορφωθεί εσωτερικά του στεμνιτσιώτικου σπιτιού με αυθεντικά έπιπλα, υφαντά, μεταξωτά, φωτογραφίες, κασέλες, αντικείμενα χρηστικά και διακοσμητικά. Πρόκειται για τη σάλα ενός εύπορου σπιτιού του 19°ου αιώνα, δωμάτιο με αργαλειό και εργαλεία υφαντικής καθώς το τρίχωρο (χειμωνιάτικοκάμαρη και κελάρι) μιας μεσαίας οικονομικά οικογένειας.
Στον πρώτο όροφο εκτίθεται σε ειδικά διαμορφωμένο με προθήκες χώρο η συλλογή/δωρεά του ζεύγους Σαββοπούλου, η οποία αποτελείται από αντικείμενα που εκπροσωπούν σχεδόν όλους τους τομείς της ελληνικής λαϊκής τέχνης: ενδυμασίες, αργυροχοϊα, κεντήματα, υφαντά, μεταλλοτεχνία, ξυλογλυπτική και μεταβυζαντινές φορητές εικόνες.

Νέα πτέρυγα
Στο Μεσοπάτωμα έχει διαμορφωθεί μια αίθουσα διαλέξεων με την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή για προβολές και παρουσιάσεις, ενώ φιλοξενούνται επιτοίχιες βιτρίνες με αντικείμενα εκκλησιαστικής αργυροχρυσοχοίας, υφαντά και άλλα είδη οικιακής τέχνης.
Στον πρώτο όροφο εκτίθεται η Συλλογή του καραγκιοζοπαίκτη Λάμπρου Καραδήμα (φιγούρες, σκηνικά, ρεκλάμες), δωρεά της οικογένειάς του καθώς και αστικές και αγροτικές ενδυμασίες.

 

Συνεργασίες με φορείς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό
Το Λ.Μ.Σ. είναι μέλος του Ελληνικού Τμήματος του Διεθνούς Συμβουλίου Μουσείων (ICOM), συμμετέχει σε όλες τις δραστηριότητες του ICOM και συνεργάζεται επίσης με ξένα Πανεπιστήμια.
Συνεργάζεται με άλλα Λαογραφικά Μουσεία της Ελλάδας και το Υπουργείο Πολιτισμού.
Συμμετέχει επίσης σε πανελλήνιες διοργανώσεις υπό την αιγίδα του ΥΠΠΟ.

Οι επισκέπτες του Λαογραφικού Μουσείου Στεμνίτσας
Ετησίως επισκέπτονται το Μουσείο περίπου 10.000 άτομα.
Λειτουργεί καθημερινά, εκτός Τρίτης με είσοδο €1.

 

Ιωάννης (1908-1998) και Ειρήνη Σαββοπούλου (1918-2005): ο πρώτος καταγόμενος από τη Στεμνίτσα, σπούδασε νομικά στην Αθήνα και δραστηριοποιήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία στη δικηγορία. Η επαγγελματική του δραστηριότητα ουδέποτε τον απέκοψε από τον τόπο του, την Στεμνίτσα, στον οποίο επέστρεφε όποτε η πολυσχιδείς δραστηριότητές του το επέτρεπαν. Αγάπησε τη Στεμνίτσα και πολέμησε γι' αυτήν και την αγάπη του αυτή τη μετέδωσε και στην αφοσιωμένη του σύζυγο Ειρήνη Κουγέα-Σαββοπούλου, που μέσα στο μακρόχρονο συζυγικό βίο τους, πολιτογραφήθηκε κι αυτή Στεμνιτσιώτισσα. Κι οι δυο μαζί καθώς πλησίαζε η δύση της ζωής τους, απόθεσαν ό,τι απομένει από τον άνθρωπο, όνομα και υπάρχοντα, στο αγαπημένο τους τόπο τη Στεμνίτσα, ιδρύοντας το Λαογραφικό Μουσείο Στεμνίτσας, που φέρει ως ίδρυμα διακριτικά το όνομά τους.

http://www.stemnitsamuseum.gr/