Η προσπάθεια για την ποιοτική αναβάθμιση των υποδομών του Δήμου Ευρώτα συνεχίζεται,με ένταξη έργων και εργασιών σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα. Τελικά μετά από προσπάθεια και σοβαρή μελέτη των υπηρεσιών του Δήμου και εκ της συνεχούς και τακτικής παρακολούθησης του Δημάρχου τελικά παιδικές χαρές του Δήμου Ευρώτα εντάχθηκαν στο Πράσινο Ταμείο.με προϋπολογισμό 199.968,60 ευρώ.
Δύο νέα ασθενοφόρα παρέλαβε την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου το ΕΚΑΒ Λακωνίας, όπως ενημέρωσε μέσω facebook ο κυβερνητικός βουλευτής του νομού μας Σταύρος Αραχωβίτης.
Ο κ. Αραχωβίτης τόνισε πως στόχος είναι να ενισχυθεί η παροχή επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας στο νομό και ευχήθηκε τα νέα οχήματα να είναι πάντα κοντά και γρήγορα στους πολίτες που έχουν ανάγκη.
Ο Άγιος Μηνάς γεννήθηκε στην Αίγυπτο στα μέσα περίπου του 3ου αιώνα μ.Χ. από γονείς ειδωλολάτρες. Ωστόσο, το ειδωλολατρικό περιβάλλον στο οποίο μεγάλωνε, δεν κατάφερε να σκληρύνει την καρδιά του η οποία, όταν ήλθε η στιγμή, σκίρτησε ακούγοντας την φωνή του «ετάζοντος καρδίας καί νεφρούς» (Ψαλμοί 7,10) Θεού και έτσι ο, έφηβος ακόμη, Μηνάς έγινε χριστιανός.
Μεγαλώνοντας, επέλεξε να σταδιοδρομήσει στον Ρωμαϊκό στρατό, στο ιππικό τάγμα των Ρουταλικών, υπό την διοίκηση του Αργυρίσκου. Η έδρα της μονάδας του ήταν στο Κοτυάειον (σημερινή Κιουτάχεια) της Μικράς Ασίας.
Εκεί ο Μηνάς διακρίθηκε και για την φρόνησή του αλλά και γιατο ανδρείο του φρόνημα και γι’ αυτό έχαιρε εκτιμήσεως στο κύκλο των στρατιωτικών.
Δυστυχώς όμως, τρεις αιώνες μετά την έλευση του Χριστού και ο παλαιός κόσμος ακόμη δεν ήθελε να δεχθεί το λυτρωτικό μήνυμα της Αναστάσεως, παραμένοντας αυτάρεσκα, εγωιστικά και αυτοκαταστροφικά προσκολλημένος στη φθορά και το σκοτάδι. Οι αυτοκράτορες της Ρώμης άρχισαν και πάλι «πρός κέντρα λακτίζειν» (Πράξεις 26,14). Ο Διοκλητιανός και ο Μαξιμιανός διέταξαν διωγμό εναντίον των λογικών προβάτων του Χριστού, διωγμό ο οποίος κράτησε από το 303 έως το 311 μ.Χ. Έτσι, οι Ρωμαίοι στρατιώτες διατάχθηκαν να συλλαμβάνουν και να τυραννούν τους χριστιανούς προσπαθώντας να τους κάνουν να αλλαξοπιστήσουν. Αυτή ήταν και η πρώτη κρίσιμη στιγμή κατά την οποία ο Μηνάς κλήθηκε να πει «το μεγάλο ναι ή το μεγάλο όχι».Η πίστη του στον Χριστό νίκησε την κοσμική «σύνεση» και λογική.
Ο Άγιος δεν άντεξε, πέταξε στη γη την στρατιωτική του ζώνη απεκδυόμενος μ’ αυτόν τον τρόπο την ιδιότητα του στρατιώτη – διώκτη των χριστιανών, και διέφυγε στο παρακείμενο όρος. Εκεί ασκήτευε, προτιμώντας την συντροφιά των θηρίων της φύσης από την συντροφιά των αποθηριωμένων ειδωλολατρών. Εκεί, «εν ερημίαις πλανώμενος καί όρεσι καί σπηλαίοις καί ταίς οπαίς τής γής» (Προς Εβραίους 11,38), έζησε επί αρκετό διάστημα με νηστεία, αγρυπνία και προσευχή.Η ασκητική ζωή και η ησυχία εθέρμαναν την καρδιά του ανάβοντας τον θείο έρωτα και τον πόθο του μαρτυρίου.
Έτσι, σε ηλικία πενήντα περίπου ετών, μετά από θεία αποκάλυψη ότι είχε φτάσει η ώρα του μαρτυρίου, κατέβηκε στην πόλη, σε μέρα ειδωλολατρικού πανηγυριού και με παρρησία, εν μέσω των μαινομένων ειδωλολατρών, ομολόγησε τον Χριστό ως τον ένα και αληθινό Θεό, μυκτηρίζοντας τα κωφά και αναίσθητα είδωλα. Συνελήφθη και σύρθηκε δερόμενος μπροστά στον Πύρρο, τον διοικητή της πόλεως. Εκεί, μιλώντας με θάρρος, αποκάλυψε το όνομά του, την καταγωγή του, το στρατιωτικό του παρελθόν και, φυσικά, διεκήρυξε με τόλμη και αταλάντευτη επιμονή την πίστη του στον Χριστό. Οδηγήθηκε στη φυλακή και το πρωί της επομένης ημέρας, μετά το πέρας του ειδωλολατρικού πανηγυριού, τον παρουσίασαν και πάλι ενώπιον του ηγεμόνος ο οποίος τον κατηγόρησε ότι εξύβρισε τους θεούς και μάλιστα μπροστά του και ότι λιποτάκτησε από τον στρατό.Ο Άγιος αποδέχθηκε τις κατηγορίες χωρίς δισταγμό.
Ο Πύρρος, ευλαβούμενος στην αρχή την ηλικία και την ευκοσμία του, προσπάθησε με λόγια και υποσχέσεις αλλά και με απειλές στη συνέχεια, να τον αποσπάσει από την πίστη του Χριστού. Όταν οι προσπάθειές του προσέκρουσαν στην σταθερή άρνηση του Αγίου, διέταξε να τον υποβάλουν σε ανυπόφορα βασανιστήρια. Οι δήμιοι τον μαστίγωσαν τόσο πολύ ώστε άλλαξαν δύο και τρεις φορές οι μαστιγωτές του. Τον κρέμασαν και τον έγδερναν μέχρι που άρχισαν να φαίνονται τα εσωτερικά όργανα του Αγίου. Έπειτα, σαν να μην έφθαναν αυτά, έτριβαν το καταπληγωμένο του σώμα με τρίχινο ύφασμα και στο τέλος τον έσερναν γυμνό και κατακρεουργημένο πάνω σε μεταλλικά αγκάθια. Όλα τα υπέμενε με γενναιότητα και καρτεροψυχία ο Μάρτυς του Χριστού, εφαρμόζονταςτο Ευαγγελικό «καί μή φοβηθήτε από τών αποκτεννόντων τό σώμα, τήν δέ ψυχήν μή δυναμένων αποκτείναι» (Ματθαίος 10,28).
Μάλιστα, την ώρα του μαρτυρίου, κάποιοι παλιοί συστρατιώτες του τον προέτρεπαν να θυσιάσει στα είδωλα λέγοντας ότι ο Θεός του θα τον δικαιολογήσει βλέποντας τα βασανιστήρια στα οποία τον υπέβαλλαν. Ο Άγιος αρνήθηκε αποφασιστικά και τους απάντησε ότι προσφέρει θυσία ακόμη και τον εαυτό του στον Χριστό, ο οποίος τον ενδυναμώνει για να υπομένει τις πληγές.
Ο ηγεμόνας, θαυμάζοντας την ευστοχία και την σοφία των απαντήσεων του Μάρτυρα, τον ρώτησε απορημένος πώς είναι δυνατόν ένας τραχύς στρατιώτης σαν αυτόν να μπορεί να απαντά κατ’ αυτόν τον τρόπο. Και ο Άγιος, με τη φώτιση του Θεού, του αποκρίθηκε ότι αυτή την ικανότητα την χαρίζει στους μάρτυρές του ο Χριστός, όπως έχει υποσχεθεί στο Ευαγγέλιο: «όταν δέ προσφέρωσιν υμάς επί τάς συναγωγάς καί τάς αρχάς καί τάς εξουσίας, μή μεριμνάτε πώς ή τί απολογήσησθε ή τί είπητε. Τό γάρ Άγιον Πνεύμα διδάξει υμάς εν αυτή τή ώρα ά δεί ειπειν» (Λουκά ιβ’, 11-12).
Τότε, απελπισμένος ο τύραννος, διέταξε να τον αποκεφαλίσουν.Βαδίζοντας προς τον τόπο της εκτέλεσης ο Άγιος πρόλαβε να ζητήσει από κάποιους κρυπτοχριστιανούς να μεταφέρουν το λείψανό του στην Αίγυπτο.
Ο αποκεφαλισμός του έγινε την 11η Νοεμβρίου στις αρχές του 4ου αι. μ.Χ. (πιθανότατα το 304 μ.Χ.) και έτσι η ψυχή του πέταξε χαρούμενη προς τον Σωτήρα Χριστό τον οποίο τόσο επόθησε ο Άγιος και για τον οποίο θυσιάσθηκε. Οι δήμιοι άναψαν φωτιά για να κάψουν το σώμα του.
Ότι κατάφεραν οι χριστιανοί να περισώσουν από την πυρά το μετέφεραν στην Αίγυπτο και το έθαψαν κοντά στην Μαρεώτιδα λίμνη, νοτιοδυτικά της Αλεξάνδρειας.
Στο σημείο εκείνο σταμάτησε, κατά την παράδοση, η καμήλα που μετέφερε τα λείψανα αρνούμενη πεισματικά να προχωρήσει.Έτσι οι χριστιανοί κατάλαβαν ότι ήταν θέλημα Θεού να ενταφιασθούν εκεί τα λείψανα του Αγίου.
Η περιοχή του τάφου πολύ σύντομα εξελίχθηκε σε προσκυνηματικό – λατρευτικό κέντρο.
Ο Μέγας Κωνσταντίνος, όταν ήταν Πατριάρχης Αλεξανδρείας ο Μέγας Αθανάσιος, ανήγειρε ναό πάνω στον τάφο του Αγίου. Σε λίγα χρόνια δημιουργήθηκε εκεί εκτεταμένο κτιριακό συγκρότημα το οποίο περιελάμβανε δύο ναούς, μοναστήρι, ξενώνες και άλλες εγκαταστάσεις.
Απολυτίκιο: Ήχος δ’. Ταχύ προκατάλαβε. Tρισάριθμον σύνταγμα των αθλητών του Χριστού συμφώνως τιμήσωμεν ως καθαιρέτας εχθρού, Μηνάν τον αοίδημον, Βίκτωρα τον γενναίον και Βικέντιον άμα, τούτοις συνευφημούντες στεφανίδα την θείαν. Αυτών, Χριστέ, ικεσίαις πάντας ελέησον.
Την Τετάρτη 09/11/2016 από τό πρωί μέχρι τό βράδυ,μαζί μέ τό Θανάση Δαβάκη και ο βουλευτή Κοζάνης Γιώργο Κασαπίδη υπεύθυνος του Τομέα Αγροτικής Ανάπτυξης τής Ν.Δ ,επισκέφθηκε πολλές παραγωγικές καί μεταποιητικές μονάδες τής Λακωνίας:Ελαιοτριβεία,συσκευαστήρια ελαιολάδου και βρώσιμης ελιάς, χυμού ,τυροκομεία και οινοποιεία και το βράδυ στα Παπαδιανικα πραγματοποιήθηκε ομιλία.
Στις 12:50 σήμερα στα Αντικύθηρα, η ερευνητική ομάδα καταδίωξης των κρυπτομένων διακινητών, υπό τον Ανθ/μο Χ.Γιαννόπουλο, αποτελούμενη από τον Αστυφύλακα Π.Τσολάκογλου και τους μόνιμους κατοίκους Μύρο Προγουλάκη, Γιώργο Χαρχαλάκη και Μανώλη Κατσανεβάκη, εντόπισε στην κορυφογραμμή του Προφήτη Ηλία τους δύο διαφεύγοντες διακινητές. Κατόπιν τούτου ξεκίνησε η καταδίωξη τους με αποτέλεσμα ένας εκ των δύο να γλιστρήσει στο ανώμαλο έδαφος και να πέσει κτυπώντας. Στην συνέχεια κατευθύνθηκε στον οικισμό όπου βρέθηκε στο σπίτι του παππά Αντώνη Λιγοψυχάκη όπου και εζήτησε πληγωμένος και καταπονημένος βοήθεια και φυσικά παραδόθηκε στην Αστυνομική αρχή η οποία και τον συνέλαβε.
Ο έτερος των διακινητών κατορθωσε να απομακρυνθεί αλλά τα ίχνη του είναι ορατά και ελπίζεται ότι σύντομα θα βρίσκεται και αυτός στα χέρια της αστυνομίας, καθώς βρίσκεται ήδη υπό το καθεστώς εξάντλησης από την πολυήμερη διαφυγή και με δυνάμεις που τον εγκαταλείπουν.
Αξίζουν πραγματικά συγχαρητήρια στην ΕΛΑΣ αλλά και στους λιγοστούς κατοίκους που αψηφώντας κούραση και συνθήκες συνέχισαν και συνεχίζουν τις προσπάθειες αναζήτησης μέχρι το τελικό σκοπό και αποτέλεσμα. ADELIN 107,3 FM-ΑΝΤΩΝΗΣ ΛΑΜΠΡΙΝΗΔΗΣ
Το Σάββατο 12 Νοεμβρίου και ώρα 17:30 θα γίνει προβολή ταινίας για τα παιδιά των κατηχητικών του νησιού μας, καθώς και για όλους τους μαθητές και μαθήτριες. Στο Πνευματικό κέντρο του Κεραμωτού. Μαζί με τα παιδιά μπορούν να έρθουν και οι γονείς. Στην διάρκεια της προβολής υπάρχει παιχνίδι και κέρασμα. Όποιες πληροφορίες θέλετε στους εφημερίους της Καρβουνάδας πατήρ Νικόλαο και Φρατσίων πατήρ Ιωάννη. Σας περιμένουμε να διασκεδάσουμε. πατήρ Ιωάννης ΠαΠανδρόπουλος
Μητρώο ιδιοκτητών οχημάτων και μηχανημάτων έργων, που θα επεμβαίνουν για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών από πλημμύρες, χιονοπτώσεις – παγετό, κατολισθήσεις, πυρκαγιές και λοιπές καταστροφές στην περιοχή ευθύνης του, πρόκειται να καταρτίσει ο δήμος Ευρώτα.
Για το σκοπό αυτό καλεί όσους επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής μέχρι και τις 21/11 στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος, Υπηρεσίας Δόμησης και Τεχνικών Υπηρεσιών, στο Βλαχιώτη. Στην αίτηση θα πρέπει να αναφέρεται η πλήρης επωνυμία, έδρα, ταχυδρομική διεύθυνση, τηλέφωνο (κινητό – σταθερό), e-mail και fax. Περισσότερες πληροφορίες στο τηλέφωνο 27350 42210.
Ο Άγιος Μηνάς (3ος-4ος αι.) θεωρείται προστάτης των αγροτών και των κτηνοτρόφων. Είναι στρατιωτικός Άγιος με λαμπρή πορεία στο Ρωμαϊκό στρατό, από τον οποίο απομακρύνθηκε μετά την ομολογία πίστεως. Ημερολογιακά η γιορτή του Αγίου Μηνά συμπίπτει με τη γιορτή του Αγίου Μαρτίνου των Καθολικών και στις βενετοκρατούμενες περιοχές ταυτίζονται οι δυο άγιοι που ειναι και οι δυο στρατιωτικοί. Στα Κύθηρα τιμάται στους εξής ναούς: Άγιος Μηνάς στα Λογοθετιάνικα Άγιος Μηνάς στο Διακόφτι Άγιος Μηνάς στα Αλοϊζιανικα Άγιος Μηνάς στα Κυπριωτιάνικα Άγιος Μηνάς στο Καλαδί Άγιος Μηνάς στο Στραπόδι Άγιος Μηνάς στη Χώρα, στα Πηγάδια, που ταυτίζεται με το San Martino, το καθολικό μοναστήρι της Βενετοκρατίας. Ο Άγιος Μηνάς στα Λογοθετιανικα χτίστηκε απο τον παπά Μανωλη Λογοθετη στις αρχές του 17ου αι. Το 1886 ο ναός εγκαινιάστηκε ευρύτερος και μεγαλοπρεπεστερος. Το πωρινο καμπαναρίο έγινε με δαπάνη των απανταχού ενοριτών και εγκαινιάστηκε το 1926.
Μόλις πριν λίγο εμφανίστηκε τελείως εξαντλημένος και ζήτησε βοήθεια από τον παππά Αντώνη Λιγοψυχάκη στα Αντικύθηρα ο ένας εκ των δύο καταζητουμένων διακινητών που αναζητούνταν από δυνάμεις της ΕΛΑΣ και της ΕΛΑΚΤ.
Είναι φανερό ότι η φύση του νησιού δεν φάνηκε φιλική στους κρυπτόμενους δραπέτες και τους ώθησε στην μοναδική λύση, δηλαδή την παράδοση.
Ακόμη διαφαίνεται ότι σύντομα θα βρίσκεται στα χέρια της αστυνομίας και ο έτερος των διαφευγόντων.
Δωρεάν διανομή φρούτων στους δικαιούχους των επισιτιστικών προγραμμάτων θα πραγματοποιήσει ο Δήμος Ευρώτα την Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2016, από τις 09:00 έως τις 13:00 στον χώρο του Κλειστού Γυμναστηρίου Βλαχιώτη.
Συγκεκριμένα θα διανεμηθούν ακτινίδια. Οι δικαιούχοι παρακαλούνται για την έγκαιρη προσέλευσή τους καθώς θα τηρηθούν αυστηρά οι καθορισμένες ώρες διανομής.
Οι ωφελούμενοι κατά την προσέλευσή τους θα πρέπει να προσκομίσουν κάποιο από τα κάτωθι δικαιολογητικά :
αστυνομική ταυτότητα
διαβατήριο
βιβλιάριο υγείας
άδεια οδήγησης
Πληροφορίες :
Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας και Πολιτισμού Δήμου Ευρώτα στο τηλέφωνο2735360030.
Με λαμπρότητα και θρησκευτική κατάνυξη γιορτάστηκε η εορτή του αγίου Νεκταρίου, στο ομώνυμο ιερό προσκύνημα στη Συκιά. Η προσέλευση των προσκυνητών ήταν αθρόα, καθώς πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες πανηγύρεις της Λακωνίας.
Στον ιερό ναό φυλάσσεται απότμημα του ιερού λειψάνου του αγίου. Οι εκατοντάδες προσκυνητές είχαν σχηματίσει μεγάλη ουρά και περίμεναν υπομονετικά, προκειμένου να φθάσει η σειρά τους για να προσκυνήσουν.
Στον πανηγυρικό εσπερινό προεξήρχε και μίλησε ο αρχιερατικός επίτροπος Μολάων αρχιμανδρίτης π. Γεράσιμος Πετρολέκας, ενώ συμμετείχαν ιερείς των ενοριών της περιοχής. Μετά το πέρας του εσπερινού τελέσθηκε η ιερά παράκληση στον άγιο, και τα μεσάνυκτα τελέσθηκε από τον εφημέριο του ιερού προσκυνήματος, πρωτοπρεσβύτερο π. Σταύρο Βαρρά, ιερά αγρυπνία για τους αγρυπνούντες προσκυνητές.
Την κυριώνυμη ημέρα ο σεβασμιώτατος μητροπολίτης Μονεμβασίας και Σπάρτης κ. Ευστάθιος χοροστάτησε στον όρθρο και προεξήρχε της αρχιερατικής θείας λειτουργίας, καθώς επίσης και της ιεράς λιτανεύσεως του ιερού λειψάνου και της εικόνας του θαυματουργού αγίου Νεκταρίου, πλαισιούμενος από τον αρχιμανδρίτη π. Γεράσιμο Πετρολέκα και ιερείς της περιοχής, ενώ μίλησε επικαίρως για τις πολλές αρετές και το έργο του τιμωμένου αγίου.
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, με ανακοίνωσή της, ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό αναφορικά με τις υποχρεώσεις των πωλητών καυσόξυλων και καυσίμων στερεής βιομάζας.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει, σύμφωνα με τα άρθρα 132 και 133 της Υπουργικής Απόφασης Α2-718/2014 (ΦΕΚ 2090/Β/2014) «Κωδικοποίηση κανόνων διακίνησης και εμπορίας προϊόντων και παροχής υπηρεσιών», και προκειμένου να αποφεύγονται τυχόν φαινόμενα παραπλάνησης, ισχύουν τα εξής:
Λιανική πώληση καυσόξυλων
1. Οι λιανοπωλητές καυσόξυλων οφείλουν να εξασφαλίζουν με κάθε πρόσφορο τρόπο την προστασία των καυσόξυλων από δυσμενείς καιρικές συνθήκες που ενδέχεται να αλλοιώσουν τα χαρακτηριστικά των προς διάθεση προϊόντων.
2. Η λιανική πώληση καυσόξυλων γίνεται κατ’ όγκο με μονάδα μέτρησης είτε το «χωρικό κυβικό μέτρο στοιβαχτού» (m3 στοιβαχτού) είτε το «χωρικό κυβικό μέτρο χύδην» (m3 χύδην), τα οποία ορίζονται ως εξής: • χωρικό κυβικό μέτρο στοιβαχτού νοείται ο όγκος του κυβικού μέτρου που καταλαμβάνεται από τακτικά στοιβαγμένα καυσόξυλα, συμπεριλαμβανομένων των ενδιάμεσων κενών. • χωρικό κυβικό μέτρο χύδην νοείται ο όγκος του κυβικού μέτρου που καταλαμβάνεται από χύδην καυσόξυλα, συμπεριλαμβανομένων των ενδιάμεσων κενών. Ο καταναλωτής οφείλει να ενημερώνεται για το αν η προσφερόμενη τιμή αναφέρεται σε στοιβαχτή ή χύδην μορφή πώλησης.
3. Στους χώρους πώλησης οι λιανοπωλητές οφείλουν να αναρτούν σε εμφανές σημείο τιμοκατάλογο ανά είδος ξύλου, με την τιμή σε m3 χύδην και m3 στοιβαχτού, αντίστοιχα, καθώς και τον όγκο των περιεκτών (κλωβοί, παλέτες, σάκοι, κλπ), που ενδεχομένως χρησιμοποιούν για τη διάθεση των καυσόξυλων. Επίσης οφείλουν να διαθέτουν κατάλληλο εξοπλισμό μέτρησης μήκους για τον υπολογισμό του όγκου.
4. Απαγορεύεται η πώληση ή δωρεάν διάθεση οποιασδήποτε ξυλείας εμποτισμένης με πισσέλαιο (κομμένη ξυλεία από παλιούς στύλους ΔΕΗ/ΟΤΕ) ή «πράσινης» ξυλείας (εμποτισμένης με άλατα) ή οποιασδήποτε τεχνητής ξυλείας συγκολλημένου ξύλου (κόντρα πλακέ, νοβοπάν, ινοσανίδων/MDF), καθώς η καύση των ανωτέρω προκαλεί σοβαρά προβλήματα στην υγεία και στο περιβάλλον.
Λιανική πώληση καυσίμων στερεής βιομάζας
1. Τα προσυσκευασμένα καύσιμα στερεής βιομάζας κατά τη λιανική τους πώληση πρέπει να αναγράφουν στη συσκευασία τους, μεταξύ άλλων, τα εξής: • εμπορική μορφή προϊόντος (πέλετς ξύλου, μπριγκέτες ξύλου, ροκανίδια ξύλου – woodchips, δαδί, καυσόξυλα, μη ξύλινα πέλετς, ελαιοπυρήνας, πυρηνόξυλο, χημικά επεξεργασμένη βιομάζα κτλ), • προέλευση – πηγή (πχ είδος ξυλείας) – κλάση (βάσει προτύπου ΕΛΟΤ), • τόπος παραγωγής, • ονομαστική ποσότητα περιεχομένου σε χιλιόγραμμα (kg), • μέγιστη υγρασία (%), • εμπορική ονομασία – στοιχεία του υπεύθυνου διάθεσης του προϊόντος. Επιπλέον, στο χώρο διάθεσής τους πρέπει να υπάρχει πινακίδα όπου θα αναγράφονται εμφανώς η εμπορεύσιμη μορφή, η προέλευση, η πηγή και η κλάση τους (βάσει προτύπου ΕΛΟΤ).
2. Η λιανική πώληση των καυσίμων στερεής βιομάζας (πλην των καυσόξυλων) γίνεται κατά βάρος με μονάδα μέτρησης το χιλιόγραμμο (kg).