Σε νέο διαγωνισμό για την πολύπαθη ακτοπλοϊκή σύνδεση των Χανίων με τα Κύθηρα και την Πελοπόννησο προχωρά τώρα το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Η Λασιθιώτικη Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία (ΛΑΝΕ), που είχε μέχρι τώρα τη συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή, αλλά δεν μπορούσε εδώ και ένα μήνα να την εξυπηρετήσει λόγω ακινητοποίησης (από βλάβη) του πλοίου "Βιτσέντζος Κορνάρος", κηρύχθηκε έκπτωτη από το υπουργείο, και πλέον η αγωνία επιβατών και επιχειρηματιών σε Κύθηρα, Αντικύθηρα, Χανιά, Καλαμάτα και Γύθειο είναι αν θα βρεθεί στον επικείμενο διαγωνισμό νέα ακτοπλοϊκή εταιρεία και νέο πλοίο ώστε να ξαναρχίσουν τα δρομολόγια που έχουν σταματήσει στην "καρδιά" της τουριστικής σεζόν...
Αναλυτικότερα, με ακινητοποιημένο εδώ και ένα περίπου μήνα το επιβατηγό πλοίο "Βιτσέντζος Κορνάρος" λόγω βλάβης, και με τα δρομολόγια στη συγκεκριμένη γραμμή να παραμένουν ανεκτέλεστα, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αποφάσισε να αναλάβει δράση...
Με απόφαση λοιπόν του υφυπουργού Ναυτιλίας Νεκτάριου Σαντορινιού, που αναρτήθηκε στη "Διαύγεια", η Λασιθιώτικη Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία (ΛΑΝΕ) κηρύχθηκε έκπτωτη από τη συγκεκριμένη δρομολογιακή γραμμή, με μερική κατάπτωση της εγγυητικής της επιστολής. Συγκεκριμένα, με την απόφαση κηρύχθηκε έκπτωτη «η υπ' αριθμ. 2252.1.3.1/1593/2017/10.1.2017 σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση των δρομολογιακών γραμμών α) Πειραιάς - Κύθηρα - Αντικύθηρα - Καστέλι και επιστροφή, β) Πειραιάς - Κύθηρα - Καστέλι και επιστροφή, γ) Γύθειο - Κύθηρα - Αντικύθηρα - Καστέλι και επιστροφή και δ) Καλαμάτα - Κύθηρα - Καστέλι».
Κατάπτωση και της εγγυητικής
Όπως αναφέρεται στην απόφαση, το υπουργείο προχωρά και στη μερική κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης της σύμβασης (ποσού 400.868 ευρώ) και συγκεκριμένα «κατά το ποσό των 186.165,19 ευρώ το οποίο αναλογεί στο χρονικό διάστημα κατά το οποίο το εν λόγω πλοίο δε δύναται να εξυπηρετήσει την εν θέματι γραμμή, υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, σύμφωνα με του όρους της ανωτέρω σύμβασης και της σχετικής προκήρυξης.
Οι ανωτέρω κυρώσεις επιβάλλονται καθόσον η εταιρεία με την επωνυμία Λασιθιώτικη Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Α.Ε. από τη 16η Ιουνίου 2017 και εντεύθεν δεν εκτελεί τα εγκεκριμένα δρομολόγιά της και συναφώς δεν εκτελεί, ως όφειλε, τις συμβατικές της υποχρεώσεις για την εξυπηρέτηση των δρομολογιακών γραμμών α) Πειραιάς - Κύθηρα - Αντικύθηρα - Καστέλι και επιστροφή, β) Πειραιάς - Κύθηρα - Καστέλι και επιστροφή, γ) Γύθειο - Κύθηρα - Αντικύθηρα - Καστέλι και επιστροφή και δ) Καλαμάτα - Κύθηρα - Καστέλι».
Στο υπουργείο έχει ξεκινήσει από τις προηγούμενες ημέρες η διαδικασία αναζήτησης νέου πλοίου προκειμένου να συνεχιστεί η εκτέλεση του δρομολογίου, που θεωρείται μείζονος σημασίας για τους κατοίκους και επιχειρηματίες στα Κύθηρα, στα Αντικύθηρα και στο Καστέλι.
Θυμίζουμε ότι η εταιρεία ΛΑΝΕ είχε ανακοινώσει εδώ και καιρό ότι, λόγω τεχνικού προβλήματος του επιβατηγού-οχηματαγωγού "Βιτσέντζος Κορνάρος", τα εγκεκριμένα δρομολόγια του πλοίου από Πειραιά για Κύθηρα - Αντικύθηρα - Καστέλι θα παρέμεναν ανεκτέλεστα.
Η Λασιθιώτικη Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία στη σχετική ενημέρωση που είχε κάνει προς το υπουργείο επισήμανε ότι υπάρχει σοβαρή ζημιά στο στροφαλοφόρο άξονα και η ανεύρεση νέου, η μεταφορά του, η προσαρμογή και τοποθέτηση απαιτεί χρόνο τουλάχιστον δύο μηνών. Επιπλέον σημείωνε ότι το γεγονός της βλάβης που προέκυψε δεν μπορούσε να προβλεφθεί και μάλιστα εν μέσω θερινής περιόδου και παράλληλα δε διαθέτει άλλο πλοίο, ενώ έκανε λόγο για μεγάλη δική της οικονομική ζημιά από την ακινητοποίηση του καραβιού...
Στη Βουλή το θέμα
Το θέμα της παρατεταμένης ακινησίας του "Βιτσέντζος Κορνάρος" είχε προκαλέσει αναστάτωση στις εμπλεκόμενες με τη συγκεκριμένη γραμμή περιοχές - ιδίως στην τοπική κοινωνία των Κυθήρων, που δεν έχουν άλλο τρόπο διασύνδεσης με την υπόλοιπη χώρα. Ο δήμαρχος Κυθήρων, Ευστράτιος Χαρχαλάκης, είχε αποστείλει επιστολή διαμαρτυρίας στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Για το θέμα, μάλιστα, είχαν κατατεθεί ερωτήσεις στη Βουλή, από βουλευτές διαφόρων κομμάτων, με αποδέκτη τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή.
Μετά από τις διαμαρτυρίες και οχλήσεις, το υπουργείο Ναυτιλίας αποφάσισε να κηρύξει έκπτωτη τη ΛΑΝΕ και να διενεργήσει άμεσα νέο διαγωνισμό ώστε να βρεθεί άλλο πλοίο... Το ζητούμενο, βεβαίως, είναι να υπάρξουν ενδιαφερόμενες εταιρείες και να μην αποβεί άγονος ο νέος διαγωνισμός.
Στο υπουργείο φαίνεται να υπάρχει κάποιος προβληματισμός και σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες δεν αποκλείεται να υπάρξει νέος σχεδιασμός της γραμμής για τη σύνδεση του Πειραιά με τα Κύθηρα, τα Αντικύθηρα και το Καστέλι Χανίων...
Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης
http://www.neakriti.gr/