Τρίτη 10 Οκτωβρίου 2017

Το κανόνι του Λυκοδήμου! Επανατοποθετήθηκε

Το κανόνι του Λυκοδήμου!
Κάποιοι "άγνωστοι" επιχείρησαν να κλέψουν το κανόνι από την γραφική παραλία του Λυκοδήμου.
Το γκρέμισαν από την θέση, με "γύφτικο" τρόπο προσπάθησαν να το φορτώσουν.
Λόγω του βάρους του δεν τα κατάφεραν αλλιώς το κανόνι θα είχε ταξιδέψει μακριά από το νησί μας.
Δεν γνώριζαν οι επίδοξοι κανονιοκλέφτες ότι το κανόνι αυτό έχει Ιστορία.
Η αξιοποίηση της παραλίας του Λυκοδήμου ήταν το όραμα ενός ανθρώπου, ο οποίος έχει φύγει από την ζωή.
Ο Γιάννης Σίμος, οραματίστηκε και εργάστηκε σκληρά για την υλοποίηση του οράματος του.
Η διάνοιξη του δρόμου, οι υποδομές στο λιμανάκι και η ανάπλαση του χώρου φέρουν την σφραγίδα του!
Ως πρόεδρος της κοινότητος Λογοθετιανίκων αλλά και ως ιδιώτης μετέπειτα δεν έπαψε να φροντίζει για την περιοχή.
Την περίοδο της κατασκευής των έργων αυτών, ένας άλλος που έφυγε πρόσφατα και πολύ νέος, ο Πολυχρόνης Χρισαφίτης, ενώ έκανε ψαροντούφεκο στην περιοχή ανακάλυψε στο βυθό το εν λόγω κανόνι.
Οργάνωσε επιχείρηση ανέλκυσης το έφερε στο λιμανάκι του Λυκοδήμου και τοποθετήθηκε σε περίοπτη θέση.
Στη μνήμη αυτών των δύο φίλων μου πήγα σήμερα και ξανά τοποθέτησα το κανόνι στη θέση του.
Προτείνω στους αρμόδιους να φροντίσουν για την τοποθέτηση του κανονιού σε κατάληλη βάση!
 Μιχάλης Πρωτοψάλτης






ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ¨ΕΦΗΒΕΙΑ, ΝΕΟΙ ΕΝ ΚΙΝΔΥΝΩ" 15.10.2017


ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΞΥΛΙΝΗ ΒΑΡΚΑ (ΠΑΠΑΔΙΑ) ΣΤΟ ΔΙΑΚΟΦΤΙ

ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΣΤΟ ΔΙΑΚΟΦΤΙ ΚΥΘΗΡΩΝ ΞΥΛΙΝΗ ΒΑΡΚΑ "ΠΑΠΑΔΙΑ" ΜΗΚΟΣ 4,60 ΜΕ ΕΣΩΛΕΜΒΙΑ ΜΗΧΑΝΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ "ΚΟΥΜΠΟΤΑ"
ΚΑΛΟΣΥΝΤΗΡΗΜΕΝΗ-ΦΡΕΣΚΟΒΑΜΜΕΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΓΜΕΝΗ !
ΓΙΑ ΜΕΡΑΚΛΗΔΕΣ...ΕΤΟΙΜΗ ΓΙΑ ΨΑΡΕΜΑ 
ΤΗΛΕΦΩΝΑ 27360 33053 6977255627


ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΕΠΙ ΤΟΥ Ν/Σ ΤΗΣ ΝΟΜΙΚΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΦΥΛΟΥ

Τό πλῆρες κείμενο τῆς ἀπόφασης τῆς Ι.Σ. ἔχει ὡς ἑξῆς:
«Ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος παρακολουθεῖ μέ προσοχή τήν ὡς μή ὤφειλε ἔντονη συζήτηση ἐπί τοῦ Νομοσχεδίου γιά τή νομική ἀναγνώριση τῆς ταυτότητας φύλου. Πρός τοῦτο κατέθεσε τίς ἀπόψεις της στή γενομένη ἀνοιχτή διαβούλευση, παρέστη δι' ἐκπροσώπου της στήν ἁρμόδια Κοινοβουλευτική Ἐπιτροπή καί προέβη στά διαβήματα πού τῆς ἀναλογοῦν ἁρμοδίως.




Ὡς ὕστατη ὅμως κίνηση ἀγάπης πρός τόν λαό μας καί ἐν ὄψει τῆς ἐπικειμένης συζήτησής του στήν ὁλομέλεια τῆς Βουλῆς, ἐπαναλαμβάνει τίς βασικές της θέσεις:
(α) Τό φύλο στόν ἄνθρωπο ἀποτελεῖ ἱερή παρακαταθήκη καί ὑπηρετεῖ στή βάση τῆς ψυχοσωματικῆς συμπληρωματικότητας τό μυστήριο τῆς ζωῆς καί τῆς ἀγάπης. Ὑπό τήν ἔννοια αὐτήν, δέν εἶναι ἐπιλέξιμο, ἀλλά ὡς δῶρο ἀποτελεῖ θεῖο χάρισμα στόν ἄνθρωπο πού πρέπει αὐτός νά ἀξιοποιήσει γιά τόν ἁγιασμό του.
(β) Θεωρεῖ ὅτι ἡ νομολογία τῶν δικαστηρίων τῆς πατρίδας μας καλύπτει, ὅπου ὑπάρχει ἀνάγκη, ὑφιστάμενα προβλήματα, μέ τό δεδομένο ὅτι τό φύλο, οὔτε ἐπιλέγεται ἐλεύθερα, οὔτε καί μεταβάλλεται κατά βούλησιν, ἀλλά ἐπί τή βάσει ἀνατομικῶν, φυσιολογικῶν καί βιολογικῶν χαρακτηριστικῶν, πού ὁρίζουν τήν ταυτότητα τοῦ ἀνθρώπου καί βεβαιώνονται μέσω ἰατρικῶν γνωματεύσεων πρός τό δικαστήριο. Ὁ νόμος δέν μπορεῖ νά ἀρκεῖται ἁπλῶς στήν ἐπιστημονικά ἀτεκμηρίωτη δήλωση τοῦ πολίτη, πού ἐνδεχομένως ἀργότερα δύναται νά μεταβληθεῖ.
(γ) Τό προτεινόμενο Νομοσχέδιο προκαλεῖ τό αἴσθημα τῆς κοινωνίας, τορπιλίζει τόν ἱερό θεσμό της οἰκογένειας, ἔρχεται σέ ἀντίθεση μέ τά χρηστά ἤθη καί τήν κοινή λογική καί κυρίως καταστρέφει τόν ἄνθρωπο. Ἀντί νά λιγοστεύει τή σύγχυση καί τίς ψυχικές διαταραχές, θά τίς αὐξήσει καί θά δώσει διαστάσεις ἐπικίνδυνου κοινωνικοῦ φαινομένου. Ἰδίως ὅταν ἐπεκτείνει τίς δυνατότητές του καί μεταξύ τῶν μαθητῶν, δημιουργεῖ ἐκρηκτική κατάσταση καί στά σχολεῖα.
(δ) Πίσω ἀπό ὅλες αὐτές τίς προσπάθειες δέν διακρίνει τό ἐνδιαφέρον γιά τόν ταλαιπωρημένο καί ἀδικημένο συνάνθρωπο, ἀλλά τήν ὕπαρξη ἰσχυρῶν ὁμάδων, μέ ἀποτέλεσμα τή διάλυση τῆς κοινωνικῆς συνοχῆς καί τήν πνευματική νέκρωση τοῦ ἀνθρώπου καί
(ε) Κάνει μιά ὕστατη ἔκκληση στό σύνολο τοῦ πολιτικοῦ κόσμου νά ἀρθεῖ στό ὕψος τῆς εὐθύνης καί ἀποστολῆς του καί πέρα ἀπό πολιτικά ἰδεολογήματα, προκαταλήψεις καί τήν ἐπίκληση τοῦ ἀνεξέλεγκτου δικαιωματισμοῦ, νά ἀποσύρει τό Νομοσχέδιο, νά δείξει ἀνάλογο ἐνδιαφέρον γιά τήν ἐπίλυση τῶν σοβαρότατων προβλημάτων πού μαστίζουν τήν κοινωνία, τό ἔθνος μας καί τόν λαό καί ἀντί νά ἐνισχύει τήν ἔνταση, τόν διχασμό καί τόν παραλογισμό, νά συμβάλει στήν πνευματική ἀνόρθωση τῶν πολιτῶν μας.
Σέ ἐποχή πού ἡ ἀνάγκη ταυτότητας καί συνοχῆς ἀποτελεῖ ἀνάγκη ἐθνικῆς καί πνευματικῆς ἐπιβίωσης, ἡ νομική κατοχύρωση τῆς ρευστότητας τῆς προσωπικῆς ταυτότητας εἶναι ὅ,τι χειρότερο ὑπάρχει. Ἡ Ἐκκλησία περιβάλλει μέ ἀγάπη καί κατανόηση ἀδιακρίτως ὅλους τούς ἀνθρώπους, ἀλλά προσβλέποντας πάντοτε στή σωτηρία τους ὀφείλει νά καταδείξει τήν ἀστοχία κρισίμων ἐπιλογῶν τους».
---------------------------------
Πηγή: imkythiron.gr
---------------------------------

“Τα Βελανίδια της καρδιάς μου” (της Αναστασίας Μουτσάτσου)

Ένα κείμενο με προσωπικό τόνο και λαογραφικές αναφορές δημοσίευσε στον προσωπικό της λογαριασμό στο facebook η λάκαινα τραγουδίστρια Αναστασία Μουτσάτσου. Φέρει τον τίτλο “Τα Βελανίδια της καρδιάς μου” και είναι αφιερωμένο, όπως αναφέρει η συντάκτριά του, “σ’ αυτούς που αποφάσισαν να γεμίσουν τον τόπο της πυλώνες μεταφοράς ρεύματος”, αναφερόμενη προφανώς στο έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Πελοποννήσου, το οποίο έχει προκαλέσει αντιδράσεις:
Τα Βελανίδια της καρδιάς μου
Κλείνω τα μάτια κι ακούω το ρυθμικό χτύπημα της μηχανής του ελαιοτριβείου που ήταν κάτω από το σπίτι μας… τακ – τακ – τακ… Μυρίζω τη μυρωδιά της λιωμένης ελιάς και νοιώθω το κρύο να με περονιάζει και τη νοσταλγία να ξύνει γλυκά το στήθος μου. Βλέπω τον πατέρα μου ανασκουμπωμένο ν’ αδειάζει με τους τενεκέδες το καυτό νερό από τα βαρέλια της μηχανής και να καταβρέχει τα σφυρίδια με τον πολτό της ελιάς. Τη μάνα μου να κουβαλάει βιαστικά, από τη φωτιά που καίει στο πλυσταριό, τα κάρβουνα με το φαράσι, στο μαγκάλι της κουζίνας και θυμάμαι τα χέρια της, μικροκαμωμένα σαν κι εκείνη, μα δυνατά, γεμάτα ρόζους, να με χαϊδεύουν βιαστικά. Πού καιρός για χάδια και τρυφερότητες… Μόνο δουλειά!
Η αδερφή μου κλεισμένη όλη μέρα στο ραφείο, ένα δωμάτιο πλάι στην κουζίνα, με πέντε, έξη μαθήτριες –ήταν καλή μοδίστρα– να ράβει για να συμπληρώσουμε το οικογενειακό εισόδημα κι ο αδερφός μου, μια συνεχής απουσία, στο γυμνάσιο στο διπλανό χωριό, τη Νεάπολη, που τότε με το χωματόδρομο τα δεκαοχτώ χιλιόμετρα που μας χώριζαν έμοιαζαν ταξίδι μακρινό. Όλος ο κόσμος, τότε φάνταζε μακρινός κι ο χωματόδρομος που το χειμώνα με τις βροχές έκλεινε, τον έκανε ακόμα πιο δυσπρόσιτο και γέμιζε την καρδιά μας φόβο για το τι θα γινόταν αν κάποιος αρρώσταινε και έπρεπε να πάει στον γιατρό. Το σπίτι μας βορεινό μπροστά στο καταπράσινο λαγκάδι με τις λεμονοπορτοκαλιές, τις αμυγδαλιές, τις τζιτζιφιές και τα σφεντάμια και πιο μπροστά το Μυρτώο πέλαγος, ο καμβάς που κεντούσα τα όνειρά μου.
Απλά καθημερινά πράγματα, ήταν τα όνειρά μου, που τότε έμοιαζαν ανέφικτα. Ένα ζεστό σπίτι, που να μην το περονιάζει το κρύο και οι αέρηδες, βιβλία, μια βόλτα με το δικό μου αυτοκίνητο, ένα σινεμά… αστεία πράγματα…
Μια μέρα ήρθε ο πατέρας μου στο σπίτι ξαναμμένος. “Θα μας βάλουν ηλεκτρικό, άντε μπορεί να πάρουμε και τηλεόραση, αν περισσέψουνε…”. Κι ένα πρωί, γέμισε το χωριό, εργάτες, κολώνες στοιβαγμένες, κουλούρες με σύρματα κι εργαλεία. Όλος ο κόσμος ανάστατος και παντού η μυρωδιά τις πίσσας απ’ τις κολώνες. Περνούσαν την ηλεκτρική εγκατάσταση.
Έπειτα, ήρθε κι η τηλεόραση στο καφενείο του χωριού, μία και μοναδική κι όλοι εμείς να μαζευόμαστε τα βράδια και να χαζεύουμε τον “Άγνωστο πόλεμο”, την “Χαρούμενη Κυριακή”, μουσική εκπομπή με τραγούδια και τραγουδιστές, της εποχής, τη “Γειτονιά μας” κι άλλα που δεν θυμάμαι κι έξω να βρέχει να φυσάει, να μαίνεται ο χειμώνας.
Οι εποχές άλλαζαν και τις καταλαβαίναμε. Υπήρχαν όλες τότε. Ο χειμώνας άγριος, η άνοιξη με τις μυρωδιές τις, τα λουλούδια, τις εκδρομές με το σχολείο πάνω στο βουνό, κάτω στο γιαλό, να περπατάμε και να μυρίζουμε τον καπνό απ’ τις φωτιές του Μάρτη, που καίγαν τα ξερά… Αστείο μοιάζει, που ζούσαμε μέσα στη φύση και πηγαίναμε εκδρομή να τη βρούμε γιατί δε μας έφτανε. Και τι ήταν εκείνο το παράξενο συναίσθημα που με κυρίευε και με τρέλαινε, όταν μύριζα τον καπνό και τον έβλεπα από μακριά ν’ ανεβαίνει ψηλά… Ήθελα να γίνω ένα μαζί του.
Οι δουλειές του σπιτιού ήταν αλλιώτικες την άνοιξη. Όλα τα ρούχα απλωμένα στην αυλή, να φύγει η υγρασία. Οι κουβέρτες, τα παπλώματα, τα προικιά της μάνας μου, αλλά και τα δικά μας, εμένα και της αδερφής μου, που τα μάζευε από νωρίς, μην έρθει ώρα και δεν μας τάχει ετοιμασμένα… Η άνοιξη έφερνε και το Πάσχα. Λουλούδια για τον επιτάφιο, ψαλμωδίες, ο “τόκας”, το τοπικό παιχνίδι που παίζουνε ακόμα, το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής οι άντρες χωρισμένοι σε δυο ομάδες, παντρεμένοι και ανύπαντροι, οι έρωτες από μακριά με κείνους που έρχονταν για διακοπές, μυστηριώδεις, καλοντυμένοι και αρωματισμένοι, πρωτευουσιάνοι και ναυτικοί.
Χωριό κυρίως ναυτικό τα Βελανίδια. Αυτό ήταν που έδινε και τον τόνο στην καθημερινότητα των περισσότερων. Πού ταξιδεύει ο γιος της μιας, πότε θα ‘ρθει ο άντρας της άλλης, από ποιο λιμάνι στείλανε γράμμα και ποια θάλασσα είναι η πιο παράξενη. Οι μόνιμες κουβέντες στα καφενεία, ανακατεμένες με προγράμματα για λαζέματα, ψεκάσματα και κουτσομπολιό. Κι όταν χαλούσε ο καιρός και το κύμα καβαλούσε τα “Κουρνενήσια”, όλων τα μάτια καρφώνονταν στο πέλαγος, με τα ραδιόφωνα ανοιχτά ν’ ακούνε τις ειδήσεις με αγωνία κι αυτό δεν είχε πάντα αίσιο τέλος… Η κακιά είδηση έπεφτε σαν βόμβα στο χωριό, που την υποδέχονταν με κραυγές και “πουπιά”. Ύστερα έπιαναν το μοιρολόι για μέρες εξιστορώντας έτσι τη ζωή εκείνου που χάθηκε. Βράδια ατέλειωτα να τρυπώνουν οι συγχωριανοί στο σπίτι που πενθούσε, κρατώντας πιατέλες με φαγητά –οι λυπημένοι δεν κάνει να μαγειρεύουν– κι ύστερα γύρω απ’ το τραπέζι, να λένε ιστορίες για τον πνιγμένο κι από το κλάμα, κάποτε να ξεφεύγουν με γέλια και αστεία, γιατί δεν υπάρχει βέβαια, λύπη χωρίς γέλια και χαρά χωρίς δάκρυα.
Τόπος παράξενος τα Βελανίδια, γεμάτος ιστορίες με φαντάσματα, πειρατές και ξωτικά. Σ’ αυτό βοηθάει ο βορειοανατολικός προσανατολισμός του, που στέλνει τον ήλιο νωρίτερα στη δύση και το φως μετά το μεσημέρι παίρνει ένα χρώμα αχνοκίτρινο και λίγο μελαγχολικό κάνοντας τους ανθρώπους κάπως κλειστούς και απόμακρους, αλλά ευαίσθητους και ρομαντικούς, έτοιμους να παρασυρθούν από μια φανταστική ιστορία.
Κάπως έτσι θυμάμαι να περνούν τα παιδικά μου βράδια μπροστά στο τζάκι με τη μάνα και τον πατέρα μου, τ’ αδέρφια, τα ξαδέρφια και το θείο μου να διηγείται ιστορίες δικές του σε συνέχειες για μέρες. Τύφλα νάχουν τα σήριαλ. Θυμάμαι τη μάνα μου να σκάει στα γέλια μαζί του, γιατί ήξερε πως οι ιστορίες κράταγαν επειδή εκείνος δυσκολευόταν να βρει το τέλος. Κι όταν πια δεν πήγαινε άλλο, αφού συνήθως ιστορίες αγάπης διηγούταν, έλεγε: “Δεν θυμάμαι τι έγινε στο τέλος, πάντως θα τον ακλούθησε!”. Κάτι σαν “ζήσαν αυτοί καλά και μεις καλύτερα” δηλαδή.
Την πιο όμορφη ανατολή του ήλιου την είδα εκεί γύρω στα έξη μου, από το μπαλκόνι του σπιτιού μας. Καλοκαίρι κι η ζέστη αφόρητη, ζήτησα από τη μάνα μου να κοιμηθώ στο μπαλκόνι μας που αγνάντευε τη θάλασσα. Ύστερα από ατέλειωτα παρακάλια –φοβόταν μη σηκωθώ τη νύχτα και πέσω από κάτω μες στον ύπνο μου– την έπεισα, κι όταν επιτέλους ξάπλωσα κάτω από τ’ αστέρια, κοιμήθηκα τον πιο όμορφο ύπνο της ζωής μου με το δροσερό αεράκι να με χαϊδεύει και τα βατράχια απ’ το λαγκάδι να με νανουρίζουν με το τραγούδι τους μπαϊλντισμένα από τη ζέστη. Το ξημέρωμα με την ανατολή σηκώθηκα μισοκοιμισμένη, να πάω μέσα στο κρεβάτι να συνεχίσω τον ύπνο μου, μα ξαφνικά συνειδητοποίησα αυτό που συνέβαινε μπροστά στα μάτια μου και έμεινα καθηλωμένη στα στρωσίδια να το κοιτάζω. Μια φωτιά μέσα στη θάλασσα, ο ήλιος που ανέβαινε σιγά–σιγά! Κοιμόμουν από τότε συχνά στο μπαλκόνι που ήταν ακόμα πιο μαγικά, σαν τύχαινε νάχει πανσέληνο. Πανσέληνος τον Αύγουστο, μπροστά στη θάλασσα σ’ ένα τόπο χωρίς ηλεκτρικό! Τι να πεις παραπάνω…
Τον Αύγουστο, ήταν και το μεγάλο πανηγύρι της Παναγίας της Δεκαπεντίστρας, που βρισκόταν σ’ ένα λόφο λίγο έξω απ’ το χωριό. Από την αρχή του μήνα, μ’ έπαιρνε μαζί της η γιαγιά μου, η Τασούλα, η μάνα της μάνας μου, μαυροντυμένη χήρα από τα εικοσιπέντε της που ο άντρας της έζησε και πέθανε μετανάστης στην Αμερική, και φεύγαμε για το ξωκλήσι. Φόρτωνε ο πατέρας μου το άλογο με στρωσίδια και προμήθειες και μεις από πίσω ακολουθούσαμε με τα πόδια. Μας άφηνε εκεί όλο τον Δεκαπενταύγουστο. Εκεί να ιδείς στρωματσάδες! Για δεκαπέντε μερόνυχτα, καμιά δεκαπενταριά γυναικόπαιδα, στην αυλή της εκκλησίας, παίζαμε ολημερίς, τρώγαμε και κοιμόμασταν κάτω απ’ τ’ αστέρια. Γιαγιάδες και χήρες οι πιο πολλές, να διηγούνται ολονυχτίς ιστορίες παλιές και πικάντικα κουτσομπολιά ανάμεσα σε προσευχές και ψαλμωδίες ώσπου μας έπαιρνε ο ύπνος. Ανήμερα της Παναγίας, ανέβαινε πια όλο το χωριό για τη λειτουργία, όλοι ντυμένοι με τα “καλά τους” κι ύστερα όλοι μαζί μαζεύαμε τα συμπράγκαλά μας και παίρναμε το δρόμο της επιστροφής για το χωριό, για ν’ αρχίσουν οι ετοιμασίες για το βραδινό γλέντι. Λαγούτα και βιολιά, και νησιώτικα τραγούδια κι άιντε να χορεύουν οι οικογένειες, η κάθε μια με τη σειρά, το δικό της τραγούδι. Ακόμα έχω στ’ αυτιά μου τον ήχο εκείνου του “ψιλοξεκούρδιστου” βιολιού. Τη γλύκα και το πάθος του δύσκολα τα ξαναβρήκα σε πολλά καλοκουρδισμένα βιολιά. Εμείς χορεύαμε με το “Μπαρμπούνι”.
“Μπαρμπούνι μου θαλασσινό και ψάρι του πελάγου όσο μποράς φυλάγου”…
Η μάνα μου μού τόμαθε κι αυτό, μαζί με το “Τζιβαέρι”. Τα τραγουδούσε υπέροχα, κάνοντας δουλειές, με μια φωνή εύθραυστη, γεμάτη νοσταλγία και παράπονο…
Ο χορός και το τραγούδι κι η ανεμελιά του πανηγυριού, γεννούσε και τα πρώτα ειδύλλια κι έστηνε τα προξενιά. Έσβηνε παρεξηγήσεις και καυγάδες και καμιά φορά γεννούσε καινούργιους…
Τα χρόνια πέρασαν, το χωριό ερήμωσε… Ελάχιστοι έμειναν να το κρατούν ζωντανό ηρωικά. Η Γιώτα κι ο Γιάννης με το μπακάλικο, η θεια Μαρούλη κι ο Κώστας στην μικρή πλατεία με τα καφενεία τους. Η Πόπη κι ο Γιώργος, η Ελένη, ο Σταύρος, η Ειρήνη, ο Θοδωρής, η Μαρία, ο Κυριάκος, η Μάρθα, ο Δημήτρης, η Χριστίνα και ο Βαλάντης που αγαπάνε τη φωτογραφία και μας συνδέουν συχνά με κείνα που μας λείπουν στα “σόσιαλ μίντια”… Άλλοι καιροί άλλα κόλπα! Κι ο “σύλλογος γυναικών”, που φυλάει τις μνήμες και φτιάχνει καινούργιες με γλέντια και γιορτές. Άνθρωποι του μόχθου που καταπίνουν την ερημιά τους περιμένοντας τα καλοκαίρια που κατεβαίνουμε όλοι, τσούρμο να κάνουμε τα μπάνια μας και να φρεσκάρουμε τα σπίτια για να τα ξανακλειδώσουμε…
Τώρα πια στην αυλή του σπιτιού μας το τραγούδι των πουλιών ακούγεται δυνατά πλάι στη φωνή των βατράχων απ’ το λαγκάδι, μιας και σίγησε το βουητό των ανθρώπων. Ο ίσκιος της μάνας μου περιδιαβαίνει τις γωνιές του κι ο πατέρας μου καθηλωμένος σε μια πολυθρόνα, εδώ στην πόλη, μπροστά στη μπαλκονόπορτα, αγναντεύει την απέναντι πολυκατοικία, κι είναι λες και περιμένει από στιγμή σε στιγμή να φανεί το κουρνενήσι…

(Η φωτογραφία είναι του Χρυσοβαλάντη Καραντζή)

ΒΑΤΙΚΑ Νεκρή καρέτα-καρέτα στο Δήμο Μονεβασιάς

Μία θαλάσσια χελώνα του είδους καρέτα - καρέτα εντοπίστηκε νεκρή βραδινές ώρες χθες, από στελέχη της Λιμενικής Αρχής Νεάπολης Βοιών, στη θαλάσσια περιοχή κάβος “ΑΡΟΥ ΑΣΠΡΟΥΔΙΑ” Τ.Δ. Βιγκλαφιών, Δήμου Μονεμβασίας Λακωνίας.
Από την οικεία Λιμενική Αρχή ενημερώθηκε σχετικά η αρμόδια Υπηρεσία για την υγειονομική της ταφή.

http://www.dimotikiagoratislakonias.gr

ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ "ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ"


ΜΑΝΩΛΗΣ ΠΑΥΛΑΚΗΣ (3.9.1919 - 9.10.2017)

ΜΑΝΩΛΗΣ ΠΑΥΛΑΚΗΣ
(3.9.1919 - 9.10.2017)

Τον γνωρίσαμε ίσιο, γλυκομίλητο, ήπιο και σοφό. Στο πρωινό καφενείο, στην πλατεία, στον κήπο με τις μυγδαλιές.

Μα όταν η λευτεριά ζητούσε την ζωή κορώνα-γράμματα, εκείνος δεν δίστασε να ζωστεί τα φυσεκλίκια της αντίστασης.

Δυο στιγμές, δυο εικόνες, ένας σπουδαίος άνθρωπος του καιρού μας. Έτσι ας πορευτεί στην αιωνιότητα...

DragoNera Left

Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2017

ΕΛΕΝΗ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Α΄ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ - ΣΥΡΙΖΑ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



ΕΛΕΝΗ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Α΄ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ - ΣΥΡΙΖΑ
Πειραιάς, 9 Οκτωβρίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«Επίσκεψη της βουλευτή Α΄ Πειραιά και Νήσων του ΣΥΡΙΖΑ Ελένης Σταματάκη στις “Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.” για τις διαδικασίες ανέγερσης του Σχολικού Διδακτηρίου του Δημοτικού Σχολείου στο Βόρειο Τμήμα των Κυθήρων»
Η βουλευτής Α΄ Πειραιά και Νήσων του ΣΥΡΙΖΑ Ελένη Σταματάκη, επισκέφθηκε τις «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.» την Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2017 και συναντήθηκε με την πρόεδρο του Δ.Σ. κ. Ιωάννα Κοντούλη.
Η βουλευτής έθεσε το κτιριακό πρόβλημα του Δημοτικού Σχολείου στον Ποταμό Κυθήρων. Το Δημοτικό Σχολείο του Βόρειου Τμήματος των Κυθήρων στεγάζεται σε παλιό κτίριο στον Ποταμό που δεν πληροί τις προϋποθέσεις και δεν καλύπτει τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. Ο Δήμος Κυθήρων εδώ και πολλά χρόνια έχει ζητήσει να κατασκευαστεί νέο διδακτήριο και για το λόγο αυτό, από το 2003 έχει δεσμεύσει και έχει χαρακτηρίσει οικόπεδο στη θέση Ξυλοκερατέα, στον Ποταμό Κυθήρων, εκτάσεως 17.126 τ.μ.. Κατά τον έλεγχο των τίτλων ιδιοκτησίας του συγκεκριμένου οικοπέδου ανέκυψαν σοβαρά νομικά κωλύματα σε ότι αφορά την απόκτησή του με αγορά.
Στο μεταξύ από 30.05.2016 υπάρχει πρόταση του «Τριφύλλειου Ιδρύματος» (Ν.Π.Ι.Δ. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα) για μακροχρόνια μίσθωση (από πενήντα έως ενενήντα εννιά έτη) του οικοπέδου τεσσάρων στρεμμάτων με ακίνητο 1.100 τ.μ. που βρίσκεται εντός του οικιστικού ιστού του Ποταμού Κυθήρων και στο οποίο μέχρι πρότινος στεγάζονταν το νοσοκομείο Κυθήρων. Η παραπάνω πρόταση τυγχάνει της απολύτου αποδοχής του Δήμου Κυθήρων, καθώς κρίνει ότι το εν λόγω ακίνητο αποτελεί ιδανική λύση για τον ανωτέρω σκοπό, όπως προκύπτει από το υπ’ αρίθμ.2994/ 24-08-2017 έγγραφο του Δημάρχου Κυθήρων. Ωστόσο η πρόταση αυτή χρήζει διερεύνησης για τη νομική δυνατότητα ανέγερσης σχολικού κτιρίου σε ακίνητο που δεν είναι ιδιοκτησία του Δήμου ή της ΚτΥπ Α.Ε., αλλά παραχωρείται κατά χρήση.
Η βουλευτής, αφού ενημερώθηκε, επισημαίνοντας ότι η απόκτηση του οικοπέδου στη θέση Ξυλοκερατέα μπορεί να γίνει και με τη διαδικασία της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης, ζήτησε από την πρόεδρο, οι υπηρεσίες της ΚτΥπ Α.Ε. να εξετάσουν άμεσα και ενδελεχώς τις νομικά εφικτές λύσεις και να γίνει επιλογή της καλύτερης δυνατής προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαδικασίες υλοποίησής της.
Η πρόεδρος αναγνώρισε την ανάγκη ανέγερσης του σχολικού κτιρίου, έκανε δεκτή την πρόταση της βουλευτή και δεσμεύτηκε ότι θα μεριμνήσει ώστε σε σύντομο χρονικό διάστημα να απαντήσουν οι υπηρεσίες για τις εφικτές λύσεις. Συμφώνησαν, επίσης, να γίνει μια νέα συνάντηση, στην οποία η πρόεδρος θα ενημερώσει τη βουλευτή για το σημαντικό έργο που γίνεται εκ μέρους της ΚτΥπ Α.Ε. στην Α΄ Πειραιά και στα νησιά του Αργοσαρωνικού.

ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ Πρόσληψη εργατοτεχνικού προσωπικού για το μήνα Οκτώβριο

Ο Δήμαρχος Μονεμβασίας ανακοινώνει την πρόσληψη εργατοτεχνικού προσωπικού έως δέκα (10) ατόμων για το μήνα Οκτώβριο στη Δημοτική Ενότητα Μονεμβασίας.
Η απασχόληση αφορά έως πέντε ημερομίσθια κατ’ άτομο κατά τον αναφερόμενο μήνα προκειμένου να καλυφθούν πρόσκαιρες και κατεπείγουσες ανάγκες των υπηρεσιών.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν την αίτησή τους στο Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού και Διοικητικής Μέριμνας του Δήμου Μονεμβασίας στην υπάλληλο Κολλιάκου Παναγιώτα έως την Παρασκευή 13 Οκτωβρίου 2017.
Περισσότερη πληροφόρηση στην ανακοίνωση της υπηρεσίας.

«Στον βυθό των Αντικυθήρων είναι σπαρμένοι άνθρωποι και ζώα»



«Ένα πλοίον ταξιδεύον», κατά τη ρωμαϊκή εποχή, περίπου το 60- 50 π.Χ. ναυάγησε ανοιχτά των Αντικυθήρων. Το πολύτιμο φορτίο του, κυρίως με αγάλματα, αμφορείς και άλλα αντικείμενα αμύθητης αξίας, χρονολογούνταν ανάμεσα στον 4ο έως και τον 1ο αιώνα π.Χ. Ολοι οι θησαυροί  ήταν ελληνικής τέχνης. Ισως είχαν ξεκινήσει από τη μικρασιατική ακτή. Αυτό προσπαθούν να διαπιστώσουν Ελληνες και ξένοι αρχαιολόγοι, στις συνεχιζόμενες έρευνές τους στην περιοχή.
Ο τέως διευθυντής του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, Νίκος Καλτσάς,  σημειώνει πως ήταν «παραγγελία για να κοσμήσουν την έπαυλη κάποιου πλούσιου Ρωμαίου, ή επρόκειτο να πουληθούν στις αγορές». Κατά την άποψή του, τα ευρήματα «μαρτυρούν τις αισθητικές προτιμήσεις των παραγγελιοδοτών ή των υποψήφιων αγοραστών, παράλληλα όμως σηματοδοτούν για πρώτη φορά το φαινόμενο της εμπορίας των έργων τέχνης, το οποίο στη συνέχεια θα πάρει μεγάλες διαστάσεις στον δυτικό πολιτισμό».
Σφουγγαράδες από τη Σύμη σταμάτησαν με δύο πλοιάρια Πάσχα του 1900 στα Αντικύθηρα λόγω καιρού. Όταν αποφάσισαν να καταδυθούν στην περιοχή, έφτασαν σε βάθος 60 μέτρων και ξαναβγήκαν στον αφρό συγκλονισμένοι λέγοντας: «εκεί κάτω είναι σπαρμένοι άνθρωποι και ζώα». Επρόκειτο για αγάλματα, τα οποία ανελκύσθηκαν την ίδια και την επόμενη χρονιά με τη βοήθεια του Βασιλικού Ναυτικού. Ακόμα μία έρευνα έγινε το  1976 από την ελληνική αρχαιολογική υπηρεσία με το ωκεανογραφικό πλοίο του Κουστώ «Καλυψώ».
Τα μαρμάρινα αγάλματα φέρουν τρομακτικά όσο και άκρως ενδιαφέροντα σημάδια από την παραμονή τους στα νερά της θάλασσας. Αυτά, καθώς και τα ταπεινά σκεύη του πληρώματος αλλά και κομμάτια από χάλκινα αγάλματα, όπως από τον Εφηβο και τα 72 θραύσματα του μηχανισμού των Αντικυθήρων, αντιμετωπίσθηκαν κατά καιρούς από τα εργαστήρια συντήρησης του πρώτου μουσείου της χώρας, του ΕΑΜ.
Επτά ή εννέα;
 Τα φετινά αποτελέσματα της ανασκαφής, πάντως, στον βυθό των Αντικυθήρων, προοιωνίζονται νέες ανευρέσεις αγαλμάτων σε επόμενες περιόδους. Τυχόν νέες επιτυχίες θα επαλήθευαν απόλυτα την φράση των σφουγγαράδων «εκεί κάτω είναι σπαρμένοι άνθρωποι και ζώα» και αναμένεται με ανυπομονησία η επόμενη φάση, τον Μάιο του 2018.
Για τρίτη συνεχή χρονιά, η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων διεξήγαγε υποβρύχια ανασκαφή στο χώρο του Ναυαγίου των Αντικυθήρων, από τις 4 μέχρι τις 20 Σεπτεμβρίου, με τις καιρικές συνθήκες να είναι ιδιαίτερα ευνοϊκές για τους ερευνητές. 
Η έρευνα περιελάμβανε τη συνέχιση της ανασκαφής στον θαλάσσιο χώρο, από τον οποίο προέρχονται τα σκελετικά κατάλοιπα της περσινής αποστολής, καθώς και εξαρτήματα από το ίδιο το πλοίο, όπως ενδεικτικά τμήματα μολύβδινων σωλήνων (σεντίνες), αντίβαρα και συσσωματώματα από σιδηρά αντικείμενα. Παράλληλα, κατά τη φετινή περίοδο ανελκύστηκε πλήθος θραυσμάτων αμφορέων και άλλων αγγείων.
Αυτό που δίνει φτερά στις ελπίδες όλων είναι ένα ιδιαίτερο εύρημα σε δύο αδιερεύνητες μέχρι τώρα περιοχές. Κάτω από λίθους, που πιθανώς καταβυθίστηκαν λόγω σεισμών, έχουν εντοπισθεί θραύσματα και άλλων αγαλμάτων από χαλκό και μάρμαρο. Είναι επτά, είναι εννέα; Ο δρ Brendan Foley δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα. Μόνο η ανέλκυση θα το δείξει, αν και πρόκειται για μια εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία.
Ένα χέρι φιλοσόφου;
Επίσης ανελκύστηκαν:
1) Χάλκινο τμήμα με πτυχώσεις ενδύματος, προερχόμενο από άγαλμα.
2) Χάλκινο δεξί χέρι, που σώζεται  από τον ώμο μέχρι τα δάκτυλα. Κάνει λεπτή χειρονομία και ίσως ανήκει σε άγαλμα φιλοσόφου.
3) Συσσωμάτωμα, που δημιουργήθηκε γύρω από κάποιο σιδερένιο αντικείμενο, το οποίο έχει πλήρως οξειδωθεί και έχει αφήσει το αποτύπωμά του. Στο ίδιο συσσωμάτωμα παρατηρήθηκαν εγκλωβισμένα φύλλα μολύβδου, όστρακα και κομμάτια ξύλου. Μέσα στο συσσωμάτωμα, όπως έδειξε η ραδιογραφία, υπάρχει και μία μεσόμφαλη μεταλλική φιάλη, το είδος μετάλλου της οποίας  θα φανεί μετά την απελευθέρωσή της από τον επίπαγο.
 4)Ορθογώνια, πρακτικώς ακέραιη πλάκα από πολύχρωμο ερυθρωπό μάρμαρο, από επίστεψη τράπεζας με περιχείλωμα στην κυρία όψη, διαστάσεων 68 εκ. x 35 εκ., πάχους 5 εκ.
5)Βρέθηκε επίσης μία ακόμα ενσφράγιστη λαβή αμφορέως, παρόμοια με δύο άλλες που είχαν βρεθεί στις παλαιότερες έρευνες.
Εξαιρετικής σημασίας είναι ότι ανάμεσα στα χάλκινα ευρήματα συγκαταλέγεται πολύ οξειδωμένο δισκοειδές αντικείμενο, με τέσσερις διάτρητες αποφύσεις, πάνω στο οποίο, όπως έδειξε η ραδιογραφία, υπάρχει παράσταση ζώου, πιθανόν βοοειδούς. Αλλά η εξέτασή του στον αξονικό τομογράφο, έδειξε πως μάλλον δεν σχετίζεται με τον μηχανισμό.
Τμήμα από το ξύλινο σκαρί
Τέλος, ιδιαίτερα σημαντικό εύρημα αποτελεί ένα ξύλινο τμήμα από το ίδιο το πλοίο (κέλυφος και νομείς), το οποίο συνδυαζόμενο με τα ευρήματα του φορτίου και το σημείο εντοπισμού του, διασαφηνίζει περαιτέρω την εικόνα του γεγονότος του ναυτικού ατυχήματος, ιδιαίτερα σε συνδυασμό με τις έμμεσες πληροφορίες από την ανέλκυση των σφουγγαράδων το 1900.
Περαιτέρω μικροαντικείμενα, θραύσματα κεραμικής, καρφιά από το ίδιο το πλοίο, ελάσματα από την επιμολύβδωση του σκάφους, καθώς και αντικείμενα που μαρτυρούν την παρουσία της ομάδας Cousteau – ΥΠΠΕ το 1976, σημάνθηκαν ή ανελκύστηκαν. Από την ανασκαφή προέρχονται και αδιάγνωστα, με την αρχική οπτική επισκόπηση, αντικείμενα τα οποία θα μελετηθούν στην συνέχεια για την ταύτισή τους.
Καταδυόμενοι αρχαιολόγοι της αποστολής είναι ο δρ Θεοτόκης Θεοδούλου και ο δρ Δημήτριος Κουρκουμέλης. Με την ερευνητική ομάδα συνεργάζεται ο δρ B. Foley, αρχαιολόγος - τεχνολόγος από το Πανεπιστήμιο του Lund, χάρη στον οποίο πραγματοποιείται η έρευνα, καθώς η χρηματοδότησή της γίνεται από πόρους που εξασφάλισε ο ίδιος διά μέσου του Πανεπιστημίου του και της μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας «Αργώ». Παράλληλα φέτος εντοπίστηκαν εξαρτήματα από το ίδιο το πλοίο, όπως: τμήματα μολύβδινων σωλήνων (σεντίνες), αντίβαρα και συσσωματώματα από σιδερένια αντικείμενα. Ανελκύστηκε πλήθος θραυσμάτων αμφορέων, ενώ η ενάλια ανασκαφή επεκτάθηκε σε δύο ακόμα περιοχές, όπου κάτω από μεγάλους λίθινους όγκους (κατέληξαν στον βυθό ίσως μετά από ισχυρό σεισμό) εντοπίστηκαν θραύσματα χάλκινων και μαρμάρινων αγαλμάτων, τα οποία θα αποτελέσουν αντικείμενο μελλοντικής έρευνας.
Η έρευνα του υπουργείου Πολιτισμού τελεί υπό την αιγίδα της Προεδρίας της Δημοκρατίας και υποστηρίζεται από την ελβετική εταιρεία Hublot, το Ιδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, το Swordspoint Foundation, την Autodesk, τον ΟΤΕ-COSMOTE, και την Επιτροπή Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων και Αντικυθήρων. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Δήμος Κυθήρων παρέχει όλες τις δημοτικές υποδομές φιλοξενίας στα Αντικύθηρα, ενώ τα πλείστα κάνουν οι κάτοικοι των Αντικυθήρων, όπως εξάλλου είχε συμβεί και μερικές δεκαετίες πριν.
Η… κρασοκατάνυξη!
Ας κλείσουμε το κείμενο με το διασκεδαστικό γεγονός της εποχής. Ο καπετάνιος Δημήτριος Κοντός επιβεβαίωσε το ναυάγιο του 1900 το οποίο ερεύνησαν σφουγγαράδες του πλοίου του.
Η είδηση γρήγορα διαδόθηκε στους κατοίκους του μικρού νησιού. Δέκα ημέρες μετά την ανακάλυψη του ναυαγίου, την Παρασκευή 14 Απριλίου 1900, εορτή της Ζωοδόχου Πηγής, οι κάτοικοι του Καψαλίου (του λιμανιού των Κυθήρων) διαπίστωσαν, προς μεγάλη έκπληξή τους, ότι ο τηλεγραφητής των Αντικυθήρων ζητούσε επείγουσα επικοινωνία μέσω οπτικού τηλεγράφου. Η επικοινωνία  διήρκεσε περίπου μία ώρα, κατά την οποία οι κάτοικοι και οι διοικητικές αρχές των Κυθήρων ενημερώθηκαν για την ανακάλυψη του ναυαγίου των Αντικυθήρων με την επίμονη παράκληση να προωθήσουν το μήνυμα στην Αθήνα, πράγμα το οποίο έγινε.
Στο Υπουργείο Παιδείας (αρμόδιο για αρχαιολογικά θέματα) και τους αρχαιολογικούς κύκλους η ανακοίνωση της ανακάλυψης, μετά από διερεύνηση του πρόσφατου βίου και της φήμης του τηλεγραφητή των Αντικυθήρων απορρίφθηκε ως «προϊόν κρασοκατάνυξης»!
 Οι σφουγγαράδες  συνέχισαν την πορεία τους προς τις ακτές της Β. Αφρικής και επέστρεψαν στη Σύμη μετά από μερικούς μήνες. Λίγους μήνες αργότερα η Αρχαιολογική Υπηρεσία ξεκίνησε μια σειρά συστηματικών ενάλιων ανασκαφών, με τη βοήθεια του οπλιταγωγού «Μυκάλη», κατά τη διάρκεια των οποίων ανασύρθηκαν σημαντικά ευρήματα, όπως για παράδειγμα ο περίφημος Έφηβος των Αντικυθήρων και ο Φιλόσοφος των Αντικυθήρων, πολλά από τα οποία εκτίθενται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στην Αθήνα.
Ανάμεσά τους ήταν και ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων, ο οποίος, διαβρωμένος, κομματιασμένος και απολιθωμένος πλέον μετά από 2000 χρόνια στο βυθό της θάλασσας, έμελλε να αλλάξει τη γνώμη πού είχαμε μέχρι σήμερα για τις τεχνολογικές ικανότητες των προγόνων μας.
Αγγελική Κώττη
ΠΗΓΗ http://www.liberal.gr