ΑΠΟ documentonews.g
Κατεπείγουσα έρευνα για την παράνομη ανέλκυση αρχαιοτήτων από τον Π. Λασκαρίδη.
Η εικόνα ανέβηκε στα social media και δείχνει τον πατέρα Πρόδρομο, ιερέα του Αγίου Νικολάου να στέκεται μόνος του στην άκρη της προβλήτας στο λιμάνι του Πειραιά και να τελεί τον αγιασμό των υδάτων για τα Θεοφάνεια.
Ο ιερέας, που σύμφωνα με πληροφορίες συνοδευόταν από την πρεσβυτέρα και ελάχιστους πιστούς φαίνεται μόνος στο βίντεο να τελεί κανονικά τον αγιασμό των υδάτων.
Το newsit.gr επικοινώνησε μαζί του αλλά ο ίδιος ζήτησε να μείνουμε απλά στην εικόνα και όταν ρωτήθηκε αν σωστά απαγορεύθηκε η τέλεση του αγιασμού είπε ότι δεν κάνει σχόλια για τα δημόσια πράγματα.
Παρέπεμψε στους εκπροσώπους Τύπου της Μητρόπολης Πειραιά και είπε ότι έκανε αυτό που στηρίζει η ορθόδοξη παράδοση.
Το ημερολόγιο έδειχνε 6 Ιανουαρίου 1828 και ο πρώτος Κυβερνήτης της Ελλάδας Ιωάννης Καποδίστριας, σύμφωνα με την απόφαση της Γ΄ Εθνοσυνέλευσης της Τροιζήνας (1827), συνοδευόμενος από τα πλοία των Τριών Δυνάμεων (Αγγλίας, Γαλλίας, Ρωσίας) επιβαίνων στο αγγλικό Warspite κατέπλευσε στο Ναύπλιο.
Τον καθορισμό εκείνων που απαλλάσσονται από ασφαλιστική ενημερότητα και βεβαίωση οφειλής του e-ΕΦΚΑ προβλέπει το ΦΕΚ του υπουργείου Εργασίας.
Συγκεκριμένα, οι κατηγορίες που δεν υποχρεώνονται σε ασφαλιστική ενημερότητα και τη βεβαίωση οφειλής του e-ΕΦΚΑ είναι:
Με την απόφαση Α 1293/2020, η οποία ισχύει από 01/02/2021, καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις θεώρησης από τις αρμόδιες τελωνειακές αρχές του Βιβλίου Ατελείας αλιευτικών σκαφών, όπως αυτό ορίζεται στο άρθρο 7 της υπό στοιχεία Τ1940/41/14.4.2003, όπως ισχύει.
Για την εφαρμογή της απόφασης νοούνται ως:
α) Αλιευτικά σκάφη: Τα επαγγελματικά σκάφη, όπως αυτά ειδικότερα ορίζονται στο άρθρο 2 του Β.Δ. 666 της υπ΄αρ. 25.07/22.08 του 1966 (Α΄ 160), ήτοι όσα χρησιμοποιούνται, κατ’ αποκλειστικότητα, στην αλιεία σπογγαλιεία από επαγγελματίες αλιείς, ήτοι από πρόσωπα που πληρούν, σωρευτικά, τα ειδικότερα οριζόμενα στην περ. β της παρ. 1 στο άρθρο 2 του ν. 3874/2010 και τα οποία εμπίπτουν στις διατάξεις απαλλαγής από τον Ε.Φ.Κ.
β) Αρμόδια τελωνειακή αρχή: Το Τελωνείο στη χωρική αρμοδιότητα του οποίου έχει την έδρα του ο επαγγελματίας αλιέας.
γ) Τελωνείο παρακολούθησης Βιβλίου Ατελειών: Το Α΄ Τελωνείο Εισαγωγής ΕΦΚ και Εφοδίων Πειραιά, στο οποίο τηρείται Μητρώο των πλοίων που εφοδιάζονται με Βιβλίο Ατελειών.
Α. Θεώρηση του Βιβλίου Ατελείας αλιευτικών σκαφών παράκτιας αλιείας
1. Για τη θεώρηση των Βιβλίων Ατελείας των αλιευτικών σκαφών παράκτιας αλιείας απαιτείται τα εισοδήματα από την αλιεία που δηλώνονται από τον ενδιαφερόμενο αλιέα να αντιστοιχούν στο 50% τουλάχιστον του συνολικού ετήσιου εισοδήματός του.
2. Ο ενδιαφερόμενος για τη θεώρηση του Βιβλίου Ατελείας προσκομίζει στην αρμόδια τελωνειακή αρχή τα κάτωθι δικαιολογητικά:
α. Επαγγελματική άδεια του αλιευτικού σκάφους σε ισχύ.
β. Ατομική επαγγελματική άδεια αλιείας.
γ. Έγγραφο εθνικότητας.
δ. Πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης ή Άδεια Εκτέλεσης Πλόων κατά περίπτωση.
ε. Πιστοποιητικό καταμέτρησης από το οποίο θα πρέπει να προκύπτει η χωρητικότητα των δεξαμενών καυσίμων, η ιπποδύναμη, η μάρκα και ο τύπος της μηχανής.
στ. Υπεύθυνη δήλωση με την οποία ο ενδιαφερόμενος επαγγελματίας αλιέας δηλώνει ότι η μηχανή (ισχύς, τύπος κ.λπ.) είναι αυτή που είναι καταχωρημένη στα ναυτιλιακά έγγραφα και στην επαγγελματική άδεια αλιείας του σκάφους.
ζ. Αντίγραφο της ετήσιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, καθώς και αντίγραφο της κατάστασης οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα του ίδιου φορολογικού έτους για φυσικά πρόσωπα.
3. Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες το Βιβλίο Ατελείας χορηγείται και θεωρείται για πρώτη φορά, πέραν των ανωτέρω, απαιτείται και η υποβολή στην αρμόδια τελωνειακή αρχή αντιγράφου της δήλωσης έναρξης εργασιών δραστηριότητας που έχει κατατεθεί στην αρμόδια ΔΟΥ.
4. Η αρμόδια τελωνειακή αρχή σε κάθε περίπτωση ενημερώνει για τη χορήγηση του Βιβλίου Ατελειών το αρμόδιο Τελωνείο διαχείρισης του Βιβλίου Ατελειών.
Β. Θεώρηση του Βιβλίου Ατελείας αλιευτικών σκαφών μέσης αλιείας
1. Για τη θεώρηση των Βιβλίων Ατελείας αλιευτικών σκαφών μέσης αλιείας απαιτείται τα εισοδήματα που δηλώνονται από την αλιεία, στις περιπτώσεις αλιευτικών σκαφών μέσης αλιείας φυσικών προσώπων να αντιστοιχούν στο 50% τουλάχιστον του συνολικού ετήσιου εισοδήματός τους.
2. Ο ενδιαφερόμενος για τη θεώρηση του Βιβλίου Ατελείας προσκομίζει στην αρμόδια τελωνειακή αρχή τα κάτωθι δικαιολογητικά:
α. Επαγγελματική άδεια του αλιευτικού σκάφους σε ισχύ.
β. Έγγραφο εθνικότητας.
γ. Πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης ή Άδεια Εκτέλεσης Πλόων κατά περίπτωση.
δ. Πιστοποιητικό καταμέτρησης, από το οποία πρέπει να προκύπτει η χωρητικότητα των δεξαμενών καυσίμων, η ιπποδύναμη, η μάρκα και ο τύπος της μηχανής.
ε. Υπεύθυνη δήλωση με την οποία θα δηλώνεται ότι η μηχανή (ισχύς, τύπος κ.λπ.) είναι αυτή που είναι καταχωρημένη στα ναυτιλιακά έγγραφα και στην επαγγελματική άδεια αλιείας του σκάφους.
στ. Βεβαίωση της αρμόδιας λιμενικής αρχής, από την οποία θα πρέπει να προκύπτει ότι το σκάφος βρίσκεται σε επαγγελματική αλιευτική δραστηριότητα.
ζ. Αντίγραφο της ετήσιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, καθώς και αντίγραφο της κατάστασης οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα του ίδιου φορολογικού έτους για φυσικά πρόσωπα ή αντίγραφο κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης για νομικά πρόσωπα νομικές οντότητες.
3. Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες το Βιβλίο Ατελείας χορηγείται και θεωρείται για πρώτη φορά, πέραν των ανωτέρω, απαιτείται και η υποβολή στην αρμόδια τελωνειακή αρχή αντιγράφου της δήλωσης έναρξης εργασιών δραστηριότητας που έχει κατατεθεί στην αρμόδια ΔΟΥ.
4. Η αρμόδια τελωνειακή αρχή σε κάθε περίπτωση ενημερώνει για τη χορήγηση του Βιβλίου Ατελειών το αρμόδιο Τελωνείο διαχείρισης του Βιβλίου Ατελειών.ΠΗΓΗ https://www.agrocapital.gr/
Αγώνα ζωής δίνει στη ΜΕΘ του νοσοκομείου «Σωτηρία» για 20η μέρα ο Λεωνίδας Γρηγοράκος.
Ο οργανισμός του Λάκωνα πολιτικού φαίνεται να ανταποκρίθηκε θετικά στη νέα θεραπεία που του χορήγησαν οι θεράποντες ιατροί με το οικείο περιβάλλον του να μιλά για μικρά αλλά σταθερά βήματα βελτίωσης.
Ωστόσο η κατάστασή του εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται κρίσιμη.
Σε μία σημαντική συνεργασία προχώρησαν τα δύο Ιδρύματα των Κυθήρων, Τριφύλλειο Ίδρυμα Κυθηρίων και Κ.Ι.Π.Α. για τους μαθητές των Δημοτικών Σχολείων και των Νηπιαγωγείων. Συγκεκριμένα, προσέφεραν στα σχολεία 42 tablets, με τα οποία θα μπορούν οι μαθητές όχι μόνο να παρακολουθήσουν τα μαθήματα τηλεκπαίδευσης, όσο αυτά διαρκέσουν, αλλά και να υποστηρίξουν τις σχολικές τους εργασίες γενικότερα.
Έτσι, βελτιώνεται η πρόσβαση των μαθητών στην εξ αποστάσεως διδασκαλία άμεσα και όποτε αυτή καταστεί απαραίτητη. Παράλληλα, τα tablet είναι συγκεκριμένων προδιαγραφών για να συμβάλλουν μακροπρόθεσμα στην εξοικείωση των μαθητών με τις νέες τεχνολογίες αλλά και στην εξάσκηση των ψηφιακών τους δεξιοτήτων. Τα tablet θα είναι κτήμα των σχολείων, αποτελώντας έτσι πολύτιμο εργαλείο και για τις επόμενες χρονιές.
Το Τριφύλλειο Ίδρυμα αγόρασε και προσέφερε 28 tablets για τα δύο Δημοτικά σχολεία και το Κ.Ι.Π.Α. 14 για τα δύο Νηπιαγωγεία. Το συνολικό κόστος για τις 42 συσκευές ανήλθε περίπου στα 7.200 ευρώ. Τα tablets έχουν ήδη αγορασθεί και θα παραδοθούν άμεσα στα σχολεία.
Η πανδημία του COVID-19 άλλαξε δραματικά τις ζωές όλων μας, πολλές φορές χωρίς να έχουμε τη δυνατότητα να προσαρμοστούμε στην νέα αυτή κατάσταση. Όπως και αλλού, έτσι και στα Κύθηρα, επέφερε σημαντικές επιπτώσεις στην εύρυθμη λειτουργία της κοινωνικής και οικονομικής ζωή του τόπου. Ευχόμαστε καλή πρόοδο στους μαθητές μας και ελπίζουμε σύντομα τα σχολεία του νησιού να γεμίσουν ξανά ζωή και να εξομαλυνθούν οι εκπαιδευτικές προσπάθειες των δασκάλων
Περισσότερες Πληροφορίες
Τριφύλλειο Ίδρυμα Κυθηρίων: Από το 1948, το Τριφύλλειο Ίδρυμα Κυθηρίων προσφέρει αδιάλειπτο φιλανθρωπικό και κοινωνικό έργο στα Κύθηρα και τους Κυθήριους. Αποτελεί όραμα του ιδρυτή του και ευεργέτη Νικόλαου Ι. Τριφύλλη. Μεταξύ των μεγάλων έργων του Ιδρύματος, συμπεριλαμβάνονται το Τριφύλλειο Νοσοκομείο στον Ποταμό, η συντήρηση του Γηροκομείου Κυθήρων, η στέγαση φοιτητών και το Τριφύλλειο Μέγαρο Κυθηρίων, στο οποίο εδρεύει, στεγάζει το Πνευματικό Κέντρο και φιλοξενεί τα γραφεία άλλων κυθηραϊκών σωματείων. Για περισσότερες πληροφορίες: Ιστοσελίδα
Κυθηραϊκό Ίδρυμα Πολιτισμού & Ανάπτυξης (ΚΙΠΑ): Από το 2006, το Κυθηραϊκό Ίδρυμα αναδεικνύει την πολιτιστική και φυσική κληρονομιά των Κυθήρων, συμβάλλοντας παράλληλα στη βιώσιμη ανάπτυξη και την ποιότητα ζωής της τοπικής κοινωνίας με εκπαιδευτικές δραστηριότητες, εκδηλώσεις, επιστημονικά συνέδρια αλλά και με την αποκατάσταση των παραδοσιακών μονοπατιών, μεταξύ άλλων. Για περισσότερες πληροφορίες: Ιστοσελίδα / Facebook / Instagram
Αθήνα, 5/1/2021
Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση διεξάγεται από το 5ο Ανακριτικό Τμήμα της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιά αναφορικά με την καταγγελλόμενη ως παράνομη ανέλκυση αρχαιοτήτων στα Κύθηρα τον περασμένο Αύγουστο από τον εφοπλιστή Παναγιώτη Λασκαρίδη έπειτα από αναφορά που υποβλήθηκε από το Λιμενικό Κυθήρων.
Πρόκειται για την υπόθεση ανέλκυσης μιας αρχαίας λίθινης άγκυρας και ενός κανονιού από τον βυθό των Αντικυθήρων, η οποία έγινε δίχως ο εφοπλιστής Π. Λασκαρίδης να έχει λάβει προηγουμένως άδεια από την αρμόδια Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων του υπουργείου Πολιτισμού, όπως προβλέπει ρητά η αρχαιολογική νομοθεσία αλλά και η Σύμβαση της UNESCO για την Προστασία της Ενάλιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Στο μεταξύ, για τη συγκεκριμένη υπόθεση και τις παρανομίες που έχουν διαπιστωθεί έχει ήδη διαβιβαστεί από τον περασμένο Σεπτέμβρη αναφορά από την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών.
Η κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση του 5ου Ανακριτικού Τμήματος Πειραιά είναι σε εξέλιξη και έχουν ήδη αποσταλεί οι πρώτες κλήσεις σε εμπλεκόμενα πρόσωπα της σχηματισθείσας δικογραφίας. Οι εισαγγελικές αρχές ερευνούν κατά πόσο στην προκειμένη περίπτωση έχουν διαπραχθεί παραβάσεις της νομοθεσίας. Εάν δηλαδή όντως στοιχειοθετείται, όπως καταγγέλλεται, σε βάρος της πλευράς Λασκαρίδη παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας σε ό,τι αφορά την ανέλκυση των αρχαιοτήτων από τον βυθό των Αντικυθήρων.
Η υπόθεση σχετίζεται με όσα εκτυλίχθηκαν στα Αντικύθηρα το περασμένο καλοκαίρι. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Documento, όλα συνέβησαν το πρωινό της 12ης Αυγούστου 2020. Το ιδιωτικό γιοτ «Γλάρος», που κατά δήλωση του Π. Λασκαρίδη ανήκει στον ίδιο και κατά καιρούς έχει συμβάλει στη διενέργεια αρχαιολογικών ερευνών, βρέθηκε στη θαλάσσια περιοχή των Αντικυθήρων όπου πραγματοποίησε ανέλκυση ενός κανονιού και μιας λίθινης άγκυρας. Ωστόσο η διαδικασία ανέλκυσης των ιστορικών αντικειμένων έγινε χωρίς να έχει προηγηθεί ενημέρωση των αρμόδιων εκ του νόμου υπηρεσιών, δηλαδή της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων και του Λιμενικού Σώματος, ενώ η υπόθεση γνωστοποιήθηκε αφότου κατατέθηκε επίσημη καταγγελία από ταξιδιώτη που παρατήρησε το ιδιωτικό σκάφος και φωτογράφισε τους δύτες τη στιγμή που αναδύονταν μαζί με το κανόνι.
Την ανέλκυση είχε παραδεχτεί άλλωστε ο ίδιος ο Π. Λασκαρίδης με επιστολή του προς την αρχαιολόγο και πρώην προϊσταμένη της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων Αγγελική Σίμωση στις 17 Αυγούστου, ενώ είχε κοινοποιηθεί και στο γραφείο της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη. Στην εν λόγω επιστολή ο εφοπλιστής παραδεχόταν ότι κατά τη διάρκεια ταξιδιού του στον κόλπο Φάρου Απολυτάραις Αντικυθήρων ανελκύστηκε «αρχαία άγκυρα», ενώ επισήμαινε πως στην ίδια περιοχή φαίνονταν να υπάρχουν και πολλοί «σπασμένοι αρχαίοι αμφορείς». Επίσης ο Π. Λασκαρίδης παραδεχόταν ότι είχε ανελκυστεί και ένα παλιό κανόνι από τον λιμένα Ποταμό των Αντικυθήρων.
Τόσο η λίθινη άγκυρα όσο και το σιδερένιο κανόνι μεταφέρθηκαν σε αποθήκες εταιρείας του Λασκαρίδη στο Λαύριο. Με λίγα λόγια, ο εφοπλιστής ομολογούσε για όσα τον κατήγγειλαν. Οτι ο ίδιος είχε ανελκύσει αρχαιότητες από τον βυθό των Αντικυθήρων και τις είχε μεταφέρει σε δικό του χώρο, δίχως από ό,τι φαίνεται να έχει λάβει σχετική άδεια. Μάλιστα σε επιστολή προς τον Π. Λασκαρίδη, την οποία είχε αποκαλύψει το Documento, οι αρμόδιοι της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων τον ενημέρωναν ότι «η ανέλκυση αρχαίων αντικειμένων και ευρημάτων από τον βυθό απαγορεύεται ρητώς» με βάση τις διατάξεις νόμων και κοινών υπουργικών αποφάσεων. Οπως επίσης ότι «απαγορεύεται η ανέλκυση, μετακίνηση ή φωτογράφιση αντικειμένων αρχαιολογικής ή άλλης αξίας που βρίσκονται στον βυθό», ενώ «κάθε αυτοδύτης έχει υποχρέωση να ενημερώνει αμέσως και με κάθε πρόσφορο μέσο την αρμόδια λιμενική αρχή αν εντοπίσει αντικείμενα αρχαιολογικού ή αστυνομικού ενδιαφέροντος ή ναυάγια».
Για την υπόθεση, εκτός από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά, έχει ενημερωθεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο και η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών. Σύμφωνα με πηγές από τον χώρο της Δικαιοσύνης, κάτι τέτοιο σημαίνει ότι οι δύο δικογραφίες θα πρέπει να συσχετιστούν. Εκτός από τις παραβάσεις της σχετικής νομοθεσίας, αυτό που θα πρέπει επίσης να διερευνηθεί από τις αρμόδιες αρχές είναι και κατά πόσο οι ενέργειες από πλευράς Λασκαρίδη προκάλεσαν τυχόν φθορές τόσο στη λίθινη άγκυρα όσο και στο σιδερένιο κανόνι. Σε αυτή την περίπτωση, θα έχουμε να κάνουμε με καταστροφή πολιτιστικής κληρονομιάς.
Τους κινδύνους αυτούς είχε επισημάνει με δελτίο Τύπου που είχε εκδώσει ο Σύλλογος Συντηρητών Αρχαιοτήτων και Εργων Τέχνης Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΣΑΕΤΤΕ). Οπως ανέφερε συγκεκριμένα, «η οποιαδήποτε υποβρύχια ανασκαφική δραστηριότητα και ενέργεια ανέλκυσης αρχαιοτήτων και κινητών μνημείων που βρίσκονται σε ενάλιο περιβάλλον από ιδιώτες χωρίς α) την άδεια και παρουσία των αρμόδιων Υπηρεσιών με εξειδικευμένο προσωπικό (αρχαιολόγους, συντηρητές και τεχνίτες), β) την παροχή εξειδικευμένου εξοπλισμού και υλικών συντήρησης, καθώς και γ) τη γνώση των ανασκαφικών πρακτικών και των τεχνικών συντήρησης και μεταφοράς των αντικειμένων, εγκυμονεί κινδύνους για τη διατήρηση της ανασκαφικής πληροφορίας και τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης διατήρησης των αντικείμενων». Επίσης στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται ότι «συνέπεια των μη ενδεδειγμένων ενεργειών είναι η υποβάθμιση και η μερική ή ολική καταστροφή του αντικειμένου, με ανεξέλεγκτο ρυθμό και ταυτόχρονα η απώλεια καθοριστικών πληροφοριών».
ΤΕΤΑΡΤΗ 6 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021, ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ.
Ήταν 17 Φεβρουαρίου 2020, όταν δημοσιοποιήσαμε το σοβαρό ιατρικό πρόβλημα που αντιμετώπιζε ο Κώστας Καλλάς από τη Μονεμβασία. Παρουσιάσαμε την κατάσταση του και απευθυνθήκαμε στον κάθε φιλότιμο και ευαίσθητο συνάνθρωπό μας, ζητώντας την υλική και ηθική συμπαράστασή του.
Να υπενθυμίσουμε ότι Κώστας, ηλικίας 37 ετών και πατέρας δύο παιδιών, είχε ένα ατύχημα με το άλογο, στις 12 Οκτωβρίου 2016, με αποτέλεσμα να υποστεί κατάγματα στα οστά του προσώπου του. Νοσηλεύτηκε αρκετές φορές και πέρασε πολλές ημέρες διασωληνωμένος στην Εντατική.
Κινδύνευε μέρα με τη μέρα όλο και περισσότερο, μια και είχε διαρροή εγκεφαλονωτιαίου υγρού από τη μύτη, με κίνδυνο μόλυνσης απειλητικό για τη ζωή του. Έπρεπε να χειρουργηθεί άμεσα για να αποκατασταθεί αυτό το πρόβλημα.
Επιπρόσθετα οι πολλές ημέρες νοσηλείας στην εντατική του προκάλεσαν δυσλειτουργία και στα δύο του πόδια, με αποτέλεσμα να είχε υποστεί μερική αναπηρία, να μην μπορούσε να εργασθεί και να έπρεπε να υποβληθεί σε ένα χειρουργείο στο κάθε πόδι.
Η ανταπόκριση των πολιτών στο κάλεσμα μας υπήρξε συγκινητική, συγκεντρώνοντας το ποσό των 29.000,00 ευρώ, δίνοντας ελπίδες για ένα καλύτερο μέλλον.
Όλο αυτό το διάστημα και εν μέσω της δύσκολης κατάστασης που επικράτησε, ο Κώστας Καλλάς, με την αμέριστη συμπαράσταση της μητέρας του, φίλων και γνωστών, μπόρεσε και πραγματοποίησε, με εξειδικευμένους γιατρούς σε ειδικό θεραπευτήριο, τέσσερα (4) χειρουργεία. Τα δύο (2) αφορούσαν την αποκατάσταση της πολύ σοβαρής βλάβης που είχε να κάνει με την διαρροή εγκεφαλονωτιαίου υγρού από τη μύτη, ενώ τα υπόλοιπα δύο (2) αφορούσαν τα σοβαρά κινητικά προβλήματα που αντιμετώπιζε.
Απομένει πλέον η θεραπεία αποκατάστασης σε ειδικό κέντρο, διαδικασία σημαντική και απαραίτητη, προκειμένου να επανέλθει η ζωή και η κίνηση του σε φυσιολογικούς ρυθμούς.
16.000,00 ευρώ απομένουν ακόμα για να δώσουμε πίσω στον Κώστα τη ζωή που του αξίζει. Για να ανατείλει ένα υγιές και αισιόδοξο 2021, αφήνοντας πίσω του 4 δύσκολα χρόνια δοκιμασίας.
Καλούμε όλους να ενισχύσουν αυτή την προσπάθεια, προσφέροντας στον ατομικό ερανικό τραπεζικό λογαριασμό στην Εθνική Τράπεζα, ο οποίος δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια με Α.Δ.Α. : 6ΥΝΟ46ΜΤΛΚ-99Ε, με τα παρακάτω στοιχεία:
Αριθμός λογαριασμού: 418/00369518
IBAN λογαριασμού: GR 5101104180000041800369518
Όνομα Δικαιούχου: ΚΑΛΛΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΟΥ ΙΟΡΔΑΝΗ
Η αγάπη προς τον συνάνθρωπό μας. Αυτή είναι η υπέρτατη αρετή.
Μαζί μπορούμε να τα καταφέρουμε!
Εικόνες με τις μασκότ του Καψαλιου σημερα το απόγευμα.
Ο Μακαριώτατος Πρόεδρος της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, απέστειλε σήμερα το απόγευμα Συνοδική Επιστολή προς τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος, από τους οποίους ζητά, σύμφωνα με τις σχετικές από 15.12.2020 και 4.1.2021 Αποφάσεις της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, την αυστηρή και απαρέγκλιτη τήρηση των υγειονομικών μέτρων ως προς την λειτουργία των Ιερών Ναών με την παρουσία καθορισμένου αριθμού πιστών κατά την αυριανή Εορτή των Θεοφανείων.
Προς τούτο και θέλοντας να δώσει το καλό παράδειγμα, ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος αποφάσισε να μην κάνει χρήση της σχετικής εξουσιοδοτήσεως, την οποία έλαβε από την Ιερά Σύνοδο, και να μη μεταβεί σε οποιοδήποτε θαλάσσιο χώρο.
Η Εκκλησία της Ελλάδος, έχοντας υψηλό αίσθημα ευθύνης έναντι του Θεού και των ανθρώπων, όπως έπραξε από την αρχή της πανδημίας συμπορεύεται με την Πολιτεία στον αγώνα για την προστασία της δημόσιας υγείας, δίνει το θετικό παράδειγμα τήρησης των υγειονομικών μέτρων και παραμένει αρωγός στη μεγάλη προσπάθεια που καταβάλει η Ελληνική Πολιτεία ώστε να περιοριστούν οι επιπτώσεις από την πανδημία στην ζωή των ανθρώπων του Τόπου μας.
Είναι απαραίτητη, όσο ποτέ άλλοτε, ιδίως σ’ αυτές τις κρίσιμες για την Πατρίδα μας στιγμές, η διαρκής, ανοικτή και ειλικρινής συνεργασία και επικοινωνία Εκκλησίας και Πολιτείας και μάλιστα στο ανώτατο δυνατό επίπεδο. Η επικοινωνία Πρωθυπουργού και Αρχιεπισκόπου μόνο καλούς καρπούς για το Έθνος μπορεί να φέρει.
Επίσης, οι αρχιερατικοί επίτροποι ενημέρωσαν τους ιερείς των εκκλησιών της Αρχιεπισκοπής Αθηνών ότι αύριο Τετάρτη 06/01/2021 ημέρα των Θεοφανείων θα τελεστεί μόνο μια θεία λειτουργία έτσι ώστε στις 08.30 να έχει ολοκληρωθεί ο αγιασμός.
Όλα αυτά, με εντολή του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου. Έτσι, σύμφωνα με το orthodoxia.info οι αυριανές Ακολουθίες του Όρθρου, της Θείας Λειτουργίας και του Μεγάλου Αγιασμού των Θεοφανείων θα τελεστούν από τις 6.00 π.μ. έως 8.30 π.μ.
Πρός
Τόν Ἱερόν Κλῆρον καί
τόν Χριστώνυμον Λαόν
τῆς καθ΄ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων
Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί καί Συλλειτουργοί,
Ἀδελφοί μου Χριστιανοί, τέκνα μου ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά!
Εὐλογημένο, εἰρηνικό, χαριτοφόρο, ὑγιεινό κατ’ ἄμφω καί μεστό πνευματικῶν καί βιοτικῶν ἀγαθῶν τό νέο σωτήριο ἔτος 2021.
Διανύσαμε μέ τήν Χάριν τοῦ Κυρίου καί Θεοῦ καί Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, τοῦ δι’ ἄκραν ἀγαθότητα καί φιλανθρωπίαν ἐνανθρωπήσαντος Κυρίου καί Θεοῦ ἡμῶν, τό Ἅγιο Δωδεκαήμερο (Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά καί εἴσοδος εἰς τό νέο χρόνο) καί ἐφθάσαμε σύν Θεῷ εἰς τήν ἀκροτελεύτιο Δεσποτική ἑορτή τῶν Θεοφανείων ἤ τῶν Φώτων.
Κατά τήν μεγάλην αὐτήν ἑορτήν τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς μας Ἐκκλησίας, κατά τήν ὁποίαν «ἐν Ἰορδάνῃ βαπτιζομένου (τοῦ Σωτῆρος ἡμῶν Χριστοῦ) ἡ τῆς Τριάδος ἐφανερώθη προσκύνησις», «ἐπεφάνη ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ ἡ σωτήριος πᾶσιν ἀνθρώποις, παιδεύουσα ἡμᾶς ἵνα ἀρνησάμενοι τήν ἀσέβειαν καί τάς κοσμικάς ἐπιθυμίας σωφρόνως καί δικαίως καί εὐσεβῶς ζήσωμεν ἐν τῷ νῦν αἰῶνι», σύμφωνα μέ τό σημερινό Ἀποστολικό Ἀνάγνωσμα τοῦ ἁγίου τῶν ἐθνῶν Ἀποστόλου Παύλου.
Ἄς ἀκούσωμεν τί λέγει ὁ μελίρρυτος Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος διά τήν σωτήριον Χάριν τοῦ σαρκί ἐπιφανέντος Θεοῦ (παραθέτομεν τόν λόγον του σέ μετάφρασι): «Ἡ Χάρις εἶναι τό μέγιστο ὅπλο. Εἶναι τό τεῖχος τό ἄρρηκτο, εἶναι ὁ πύργος ὁ ἀσάλευτος. Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος τούς ὑπενθύμισε τήν Χάριν, διά νά τούς κάμῃ περισσότερο προθύμους. Ἄν ἀπό τά πολύ χειρότερα ἀπαλλαχθήκατε μέ τήν βοήθεια τῆς Θείας Χάριτος, πολύ περισσότερο θ’ ἀπαλλαγῆτε ἀπό τά μικρότερα, ὅταν ἔχετε καταστῇ πλέον φίλοι καί ὁ καθένας συνεισφέρῃ μέ τόν ἀγῶνα του» (Ε.Π.Ε. 17, 722). «Καί ἄν εἶναι κάποιος δοῦλος, ἐπάνω ἀπό τήν ἐκτίμησιν τοῦ κυρίου του, νά ζητῇ τήν Χάριν ἀπό τόν Θεόν. Ἡ γυναίκα ἐπάνω ἀπό τήν ἀγάπη τοῦ ἄνδρα της, νά ζητῇ τήν Χάριν ἀπό τόν Θεόν. Ὁ στρατιώτης ἐπάνω ἀπό τήν ἐκτίμησι τοῦ ἄρχοντα, νά ζητῇ τήν Χάριν ἀπό τόν Θεόν… Καί πῶς ἀλλοιῶς εἶναι δυνατόν κάποιος νά εὕρῃ τήν Χάριν τοῦ Θεοῦ, παρά μόνο μέ τήν ταπεινοφροσύνη;» (Ε.Π.Ε. 18, 28). «Ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ δέν εἶναι ὀφειλή, ἀμοιβή, οὔτε ἀνταπόδοσις» (Ε.Π.Ε. 18, 36).
Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος, ὁμιλῶν διά τήν δωρεάν τοῦ Θεοῦ πρός τούς ἀξίους καί πιστούς, γράφει: «Ὁ Θεός κατά συνήθεια σῴζει πάντοτε τούς ἀξίους, ἄν καί ἡ ὑπόσχεσίς του ὑπάρχει δι’ ὅλον τό ἔθνος… Ἔτσι μέ τό νά εἰπῇ ὁ Ἀπόστολος Παῦλος «ἐκλογή», ἔδειξε τήν ἐκλογή τῶν Χριστιανῶν τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρώμης, ἐνῷ μέ τό νά κάμῃ λόγον διά τήν χάριν ἔδειξε τήν δωρεά τοῦ Θεοῦ» (Ε.Π.Ε. 17, 376). Καί ὁ χρυσορρήμων Ἅγιος ἐρωτᾶ ρητορικά καί ἀπαντᾶ ὁ ἴδιος: «Ἄν ἡ δωρεά τῆς Χάριτος σώζῃ, διατί δέν σῳζόμεθα ὅλοι; Ἐπειδή δέν θέλετε. Ἡ Χάρις, παρ’ ὅλο πού εἶναι Χάρις, σῴζει μόνον ἐκείνους πού θέλουν, ὄχι βεβαίως ἐκείνους πού δέν τήν θέλουν, πού τήν ἀποστρέφονται, πού ἐναντιώνονται καί τήν πολεμοῦν» (Ε.Π.Ε. 17, 376).
Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί,
Ψάλλει πανευφρόσυνα σήμερα ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία: «Ἐπεφάνης σήμερον τῇ οἰκουμένῃ, καί τό φῶς Σου Κύριε· ἐσημειώθη ἐφ’ ἡμᾶς, ἐν ἐπιγνώσει ὑμνοῦντας σε, ἦλθες ἐφάνης τό φῶς τό ἀπρόσιτον». Ἐφανερώθη σήμερα ἐπίσημα καί πανηγυρικά εἰς τήν οἰκουμένη (ὁ Θεῖος Λυτρωτής μας) καί τό θεϊκό Του φῶς ἐσημειώθη ἐπάνω εἰς τήν ἀνθρώπινη ὑπόστασί μας, καθώς τόν ὑμνοῦμε μέ ἐπίγνωσιν, λέγοντας εἰς Αὐτόν· ἦλθες καί ἐφανερώθης εἰς τόν κόσμον, Ἐσύ πού εἶσαι τό φῶς τό θεῖο καί ἀπρόσιτο.
Τά Ἅγια Θεοφάνεια εἶναι ἡ κατ’ ἐξοχήν ἑορτή τοῦ Θείου Φωτός. Μέ αὐτή φωτίζεται ὅλη ἡ Δημιουργία τοῦ Θεοῦ, ὅλη ἡ ἀνθρωπότητα, ὁ ὅλος ἄνθρωπος, ὁ νοῦς, ἡ ψυχή καί ἡ καρδία του, ὁ οὐρανός καί ἡ γῆ, τά οὐράνια καί τά ἐπίγεια. «Αἱ Ἀγγελικαί, προπορεύεσθε Δυνάμεις, ἐκ τῆς Βηθλεέμ, πρός τά ῥεῖθρα Ἰορδάνου», «πᾶσα δέ γῆ ἀγαλλιάσθω, Χριστός ἔρχεται, τήν ἁμαρτίαν τοῦ Ἀδάμ, καθᾶραι ὡς εὔσπλαγχνος», ψάλλει ἐπικαίρως ὁ ἱερός ὑμνῳδός. «Φῶς ἐκ φωτός, ἔλαμψε τῷ κόσμῳ Χριστός ὁ Θεός ἡμῶν, ὁ ἐπιφανείς Θεός· τούτον λαοί προσκυνήσωμεν».
Εἰσήλθαμε, μέ τήν Χάριν τοῦ ἐνανθρωπήσαντος Κυρίου καί Θεοῦ μας, εἰς τό νέο σωτήριο ἔτος 2021, μέ τίς καλύτερες ἐλπίδες καί προσδοκίες, καταπονημένοι, ὅμως, ἀπό τά θλιβερά γεγονότα καί τήν βαρειά δοκιμασία, πού ἐπέφερε ἡ ἐπιδημία τοῦ δεινοῦ κορωνοϊοῦ κατά τό διαρρεῦσαν διάστημα τοῦ παρελθόντος ἔτους εἰς τήν Ἑλληνορθόδοξη Πατρίδα μας καί ὁλόκληρο σχεδόν τόν κόσμο. Διά τήν μεταβολήν αὐτῆς τῆς ἐπαχθοῦς κάι δυσαρέστου καταστάσεως δέν φθάνει ἁπλῶς ἡ ἡμερολογιακή ἀλλαγή τοῦ νέου χρόνου, ὅπως φαντάζονται πολλοί συνάνθρωποί μας κατά ἕνα τρόπο μηχανικό, ἀλλά πρέπει νά κινητοποιηθοῦν καί νά συνεργασθοῦν δύο παράγοντες: ὁ θεῖος καί ὁ ἀνθρώπινος. Ὁ Πανάγαθος Κύριος καί Θεός μας, δεχόμενος τήν μετάνοια, τίς προσευχές καί τά ἐγκάρδια αἰτήματα τοῦ Λαοῦ τοῦ Θεοῦ διά τήν καλήν ὑγιείαν τῆς ψυχῆς καί τοῦ σώματος, τήν πνευματική ἐγρήγορσι καί νῆψι, τήν κατά Θεόν ἀναγέννησι καί ἀνακαίνισι, τήν κάθαρσι, τόν θεῖο φωτισμό καί τήν μέθεξι τῆς Θείας Χάριτος, ἀφ’ ἑνός. Καί ἀφ’ ἑτέρου, ὁ θεῖος πόθος τῶν πιστῶν, ὁ συνεχής πνευματικός ἀγώνας καί ἡ ἐνάρετη κατά Χριστόν διαγωγή καί ἀναστροφή, ἡ πίστις, ἡ ἐλπίδα καί ἡ ἀγάπη, ἡ ὑπομονή καί ἡ καρτερία εἰς τά συμβαίνοντα εἰς τήν ζωήν μας κατά τήν δυσχερῆ αὐτήν περίοδο τοῦ κορωνοϊοῦ καί ἡ μέ ἐμπιστοσύνη εἰς τόν Παντοδύναμο Κύριο καί Θεό μας καί τήν πάνσοφη Πρόνοιά Του ἀνάθεσις «ἑαυτῶν κάι ἀλλήλων καί πάσης τῆς ζωῆς ἡμῶν Χριστῷ τῷ Θεῷ», ὅλα τά ἀνωτέρω θά φέρουν σύν Θεῷ τήν ποθούμενη ἀλλαγή καί μετάνοια, τήν εἰρήνη, τήν ὁμόνοια καί τήν ἀδελφωσύνη, τήν πνευματική ἄνοδο καί τήν κατά Θεόν προκοπή τοῦ Χριστεπωνύμου Πληρώματος.
Ἄρχοντες, Ἱερός Κλῆρος καί Λαός, ἐάν κατανοήσωμεν τόν λόγον τοῦ Κυρίου μας· «χωρίς ἐμοῦ οὐ δύνασθε ποιεῖν οὐδέν», θά ἐξέλθωμεν συντόμως ἀπό τήν δεινήν συμφοράν καί τήν κατάθλιπτον κατάστασιν, πού ἕνα σχεδόν χρόνο ἔχει ἐπιφέρει εἰς τήν ζωήν μας ὁ φοβερός αὐτός ἰός τοῦ κορωνοϊοῦ, ὁ ὁποῖος μεταλλασσόμενος γίνεται ἔτι προβληματικός καί ἐπικίνδυνος. Εἶναι καλά καί ἐπιβεβλημένα τά ὑποδειχθέντα μέτρα ἀσφαλείας καί αὐτοπροστασίας καί πρέπει νά τηροῦνται, διά νά ἀποφεύγωμεν τόν κίνδυνον διασπορᾶς τοῦ κορωνοϊοῦ.
Ἰδιαιτέρως, θά πρέπει νά προσέξουν οἱ κυβερνῶντες ὅ,τι πάντοτε ἐτηροῦσαν μέ εὐλάβεια καί προσοχή οἱ εὐσεβεῖς πρόγονοί μας. Σέ περιπτώσεις καί περιστάσεις σοβαρῶν – καί σοβαρωτέρων τοῦ κορωνοϊοῦ- λοιμωδῶν ἀσθενειῶν καί ἐπιδημιῶν ἡ πρώτη τους κίνησις ἦτο νά προστρέξουν εἰς τούς Ἱερούς Ναούς νά λειτουργηθοῦν, νά ἁγιασθοῦν, νά κοινωνήσουν τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων, νά τελεσθῇ τό Ἱερόν Μυστήριον τοῦ Εὐχελαίου, ἡ Ἀκολουθία τοῦ Ἁγιασμοῦ, Ἱερή Ἀγρυπνία κ.ἄ. Οὐδέποτε ἔκλεισαν οἱ Ἐκκλησίες μας, οὔτε καί στίς πιό σκληρές Κατοχές (Τούρκων, Γερμανῶν, Βουλγάρων κ.ἄ.).
Ἡ Ἁγία μας Ἑλληνορθόδοξη Καθολική Ἐκκλησία, παρότι συνεφωνήθη μέ τήν πολιτική ἡγεσία τῆς Πατρίδος μας νά διεξαχθῇ κανονικά ἡ Θεία Λατρεία εἰς τούς Ἱερούς Ναούς μας κατά τάς τρεῖς Δεσποτικάς ἑορτάς (Χριστούγεννα – Περιτομή - Θεοφάνεια), προβάλλει δικαίως, κανονικῶς καί νομίμως τό συνταγματικό της δικαίωμα τῆς ἐλευθέρας Θείας Λατρείας, ὅταν ἐν τῷ μεταξύ οἱ κυβερνητικοί παράγοντες ἀπεφάσισαν μονομερῶς νά κλείσουν οἱ Ἐκκλησίες μας διά τόν Λαόν τοῦ Θεοῦ κατά τήν ἑορτήν τῶν Θεοφανείων, τοῦθ’ ὅπερ συνιστᾶ ἐνέργειαν ἀντικανονικήν καί ἀντισυνταγματικήν. Ἐάν, λοιπόν, δέν κατανοηθῆ ἀπό τήν Πολιτεία ὅτι μέ κλειστές Ἐκκλησίες δέν εἶναι δυνατόν νά ξεπερασθῆ συντόμως καί αἰσίως ἡ «φαραωνική πληγή» τοῦ κορωνοϊοῦ καί ὅτι ὁ εὐσεβής Λαός δέν δύναται νά ἀντέξῃ τήν πολύμηνον στέρησιν τοῦ δικαιώματος τῆς Θείας Λατρείας, καί δή τοῦ Θείου Δώρου τῆς Θείας Κοινωνίας, τότε θά παρατείνεται ἡ ταλαιπωρία τῶν Χριστιανῶν μας καί ἡ Πατρίδα μας θά ὑφίσταται ὅλες τίς συνέπειες μιᾶς μακρονοσίας, δηλ. μιᾶς παρατεταμένης ἐπιδημίας.
Εὐχόμενος, ὅθεν, εὐλογημένην καί εἰρηνικήν τήν ἐνιαύσιον περίοδον τοῦ νέου σωτηρίου ἔτους καί ταχίστην ἀπαλλαγήν ἀπό τῆς ἐπελθούσης δεινῆς συμφορᾶς τοῦ κορωνοϊοῦ, διατελῶ,
Μετά πατρικῶν εὐχῶν καί εὐλογιῶν
Ὁ Μητροπολίτης
† Ὁ Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ