ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
Δημήτρης Κατσικάρης-Άννα Μεθυμάκη, Περιφερειακοί Σύμβουλοι Αττικής, μέλη της Οικονομικής Επιτροπής
Δήλωση - Καταγγελία στην Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Αττικής για το θέμα της προμήθειας Rapid tests:
«Η παράταξή μας Ανεξάρτητη Αυτοδιοίκηση Αττικής, είναι εκείνη που πρότεινε τη συγκεκριμένη δράση της Περιφέρειας Αττικής, πρόταση που έγινε αποδεκτή από το Περιφερειακό Συμβούλιο.
Για την σωστότερη προετοιμασία, τις προδιαγραφές και τη σωστή λειτουργία αυτής της προμήθειας και της περαιτέρω δράσης, αποφασίστηκε η σύσταση ειδικής επιτροπής επιστημόνων από όλες τις παρατάξεις, η οποία, δυστυχώς, επί της ουσίας κατέληξε «διακοσμητική», αφού δεν είχε αποφασιστικό ρόλο και λόγο στην εν λόγω προμήθεια και ιδιαίτερα στις προδιαγραφές του προϊόντος, αφού όλες οι εισηγήσεις -και ως προς τα τεχνικά χαρακτηριστικά και ως προς τις τρεις προσκαλούμενες εταιρείες- έγιναν από τον Αντιπεριφερειάρχη Υγείας.
Στον κλειστό αυτό διαγωνισμό συμμετείχαν τελικά δύο εταιρείες -αφού η τρίτη αποκλείστηκε- εκ των οποίων η μία έδωσε μηδενική έκπτωση και η άλλη, η τελική μειοδότρια ελάχιστη έκπτωση, με βάση τη μεγάλη ποσότητα της προμήθειας αυτής.
Καταψηφίσαμε την εισήγηση για τους εξής λόγους:
1. Αγοράζουμε το προσφερόμενο Κινέζικης παρασκευής Τεστ με 9,26 ευρώ, ενώ μπορεί να αγοραστεί από τη «ηλεκτρονική αγορά» της Κίνας στα 2,80 δολλάρια = 2,30 ευρώ -ανά τεμάχιο, για την ποσότητα που μας ενδιαφέρει, όπως προκύπτει από μια απλή αναζήτηση στον παγκόσμιο ιστό, ενδεικτικά: https://guangman.en.made-in-china.com/product/UKfQzShdrZpF/China-Fast-Rapid-Testing-Kits.html. Είναι απολύτως προφανές ότι αγοράζουμε τα Τεστ σε τετραπλάσια τιμή από αυτή που υπάρχει στην αγορά. Επιπλέον επ’ αυτού, σημειώνουμε ότι ο ΙΦΕΤ (υπουργείο Υγείας) αγόρασε τα Τεστ από τη γνωστότερη Αμερικάνικη εταιρεία της παγκόσμιας αγοράς με 5 ευρώ ανά τεμάχιο, δηλαδή εμείς προμηθευόμαστε τα κινέζικα Τεστ σε σχεδόν διπλάσια τιμή.
2. Στο διαγωνισμό μας αναφέρουμε επί λέξει: «Ο προσφέρων, λαμβάνει γνώση των Τεχνικών Προδιαγραφών (Τ.Π.) και δεσμεύεται επί ποινή αποκλεισμού, ότι θα συμμορφωθεί με όλους τους όρους των Τεχνικών Προδιαγραφών των παρεχόμενων ειδών, ..».
Ειδικότερα στον 15ο όρο των απαιτούμενων τεχνικών προδιαγραφών, αναφέρεται επί λέξει: «Να έχει υψηλή κλινική ευαισθησία άνω του 98% και κλινική ειδικότητα άνω του 99%, που να τεκμηριώνεται από δημοσιευμένη κλινική μελέτη». Με βάση το φυλλάδιο της προμηθεύτριας κινεζικής εταιρείας https://en.joysbio.com/wp-content/uploads/2020/11/SARS-COV-2-Ag-Test-Brochure.pdf και https://en.joysbio.com/wp-content/uploads/2020/12/IFU-JOYSBIO-SARS-COV-2-Antigen-Rapid-Test-Kit.pdf και από την επίσημη ιστοσελίδα τους προκύπτει ότι έχει Ευαισθησία (Sensitivity) 98,72% και Ειδικότητα (Specificity) 97,32%!
Συνεπώς, στην εν λόγω προμήθεια υπάρχει πρόβλημα, απόκλιση και μη συμμόρφωση στην τεχνική προδιαγραφή «Ειδικότητα» (Specificity), σύμφωνα με το επίσημο τεχνικό της φυλλάδιο που η προμηθεύτρια εταιρία από την Κίνα έχει αναρτημένο στην επίσημη σελίδα της, ενώ εμείς σήμερα καλούμαστε να αποφασίσουμε με βάση φυλλάδιο του Μαρτίου 2020 που έχει καταθέσει στα δικαιολογητικά της η ανάδοχος εταιρεία, όπου αναφέρει, τότε, Ειδικότητα (Specificity) 99,67%, ποσοστό που σήμερα ΔΕΝ δίνει η ίδια προμηθεύτρια Κινεζική εταιρεία!
Με βάση τη μη συμμόρφωση αυτή, είναι προφανές ότι δεν μπορεί να γίνει κατακύρωση του διαγωνισμού, αφού δεν τηρείται βασικός τεχνικός όρος του διαγωνισμού και μάλιστα με ποινή αποκλεισμού.
3. Στο επίσημο site του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, -στο πιο επίσημο Reference- φαίνεται ποια ακριβώς προϊόντα συμπεριλαμβάνονται στα Αντιγόνα, και εκεί το προσφερόμενο δεν υπάρχει. Ιδού το πιο πρόσφατο -αφού δεν δημοσιεύθηκε νέα λίστα ακόμη:https://extranet.who.int/pqweb/sites/default/files/documents/201127_eul_sars-cov-2_product_list.pdf
Αν είχε αξιολογηθεί το προσφερόμενο προϊόν και συμπεριληφθεί στη λίστα του W.H.O., θα έπρεπε να είχε προσκομιστεί το σχετικό έγγραφο μελέτη αξιολόγησης/αποδοχής. (Στη σελίδα του W.H.O., βρίσκουμε ένα τέτοιο έγγραφο αξιολόγησης και αποδοχής για ένα άλλο προϊόν:https://extranet.who.int/pqweb/sites/default/files/documents/EUL_WHOPR_Abbott-PanbioCOVID-19AgRapidTestDeviceNASAL_EUL-0587-032-00.pdf.
Στην περίπτωσή μας, κανένα από τα προσκομισθέντα έγγραφα δεν αναφέρει ότι το προϊόν έχει συμπεριληφθεί στη λίστα του WHO. Όλα τους αφορούν τα εξής: Την αποστολή των σχετικών εγγράφων από τη Joys Bio προς τον W.H.O. για επιθεώρηση/αξιολόγηση. Την καλή παραλαβή αυτών των εγγράφων από την πλευρά του W.H.O. Την αποδοχή του φακέλου ως επαρκή για να πάει για αξιολόγηση. Την αποδοχή της μονάδας παραγωγής ότι πληροί τα απαραίτητα που ζητάει ο W.H.O. Κατά συνέπεια, το προϊόν δεν έχει ακόμη αξιολογηθεί και δεν έχει συμπεριληφθεί στη σχετική λίστα του WHO.
Για όλους αυτούς τους λόγους, καταψηφίζουμε την εισήγηση και καλούμε την διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής και ιδιαίτερα τον Περιφερειάρχη -και ως Πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου Αττικής, που εκ της ιατρικής του ιδιότητας κατανοεί ενδελεχώς την αλήθεια των προβαλλόμενων επιχειρημάτων μας- να σταματήσει αυτή την προμήθεια και να προβεί σε ανοιχτό μειοδοτικό διαγωνισμό με ξεκάθαρους όρους, ώστε να έχουμε το καλύτερο προϊόν για τους πολίτες της Αττικής, στην πιο συμφέρουσα τιμή. Με την παρούσα διάτρητη διαδικασία και με την εξωφρενική τιμή 9,26 ευρώ ανά τεμάχιο που προτείνετε δεν υπηρετούμε τους πολίτες ποιοτικά, ούτε διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον»