Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2021

Παράλογους περιορισμούς και απαγορεύσεις στους ερασιτέχνες αλιείς ζητά η Ένωση Επαγγελματιών Αλιέων από το ΥΑΑΤ


Τι ζητά ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιοκτητών Παράκτιων Επαγγελματικών Αλιευτικών Σκαφών Γιώργος Λιβανός από το ΥΑΑΤ

Η Πανελλήνια Ένωση Πλοιοκτητών Παράκτιων Επαγγελματικών Αλιευτικών Σκαφών, με έγγραφο που στάλθηκε στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και συγκεκριμένα προς την Υφυπουργό (αρμόδια για την Αλιευτική Πολιτική) η κ. Φωτεινή Αραμπατζή, ζητά τον κάθετο περιορισμό της ερασιτεχνικής αλιείας, όπου μεταξύ άλλων ζητούν:

– Να μπουν περιορισμοί στην ιπποδύναμη και την χωρητικότητα(?) των ερασιτεχνών σκαφών, δηλαδή να μην επιτρέπεται η αλιεία σε σκάφη ιπποδύναμης πάνω από κάποιο όριο, όπως γραφόταν στο άρθρο.43 του 2016

– Κατάργηση του παραγαδιού και της συρτής βυθού που τα θεωρούν επαγγελματικά αλιευτικά εργαλεία και πρακτικές

– Μείωση των ημερών, μόνο Τετάρτη και Σαββατοκύριακο στη θάλασσα

– Μείωση του ήδη χαμηλού μέγιστου βάρους, συγκεκριμένα 3 κιλά ανά βάρκα!

– Θέσπιση ημερολογίου για καταγραφή αλιευμάτων

– Μοναχικό ψάρεμα ερασιτεχνικά σκάφη, κατά το ψάρεμα, να επιβαίνει μόνο ο ιδιοκτήτης και κανείς άλλος!

– Αναγγελία απόπλου και κατάπλου από τα λιμεναρχεία μία ώρα πριν την εξόρμηση

– Επαναφορά των ατομικών ερασιτεχνικών αδειών αλιείας

– Αυστηροποίηση ποινών από 2.000 ευρώ την πρώτη φορά, 4.000 ευρώ την επόμενη και κατάσχεση σκάφους και αλιευτικών εργαλείων την 3η.

Οι θέσεις της ΠΑΝΕΠΕΣ δημιουργεί κλίμα “εμφυλίου” στη θάλασσα

Θα προτιμούσαμε να δούμε προτάσεις που να βάζουν τάξη στα εσωτερικά προβλήματα των επαγγελματιών αλιέων και όχι να διχάζουν τους ανθρώπους της θάλασσας, γιατί όπως ήδη γνωρίζουν, υπάρχουν μεταξύ αυτών, ορισμένα άτομα που πωλούν ψάρια χωρίς άδεια ή παραστατικά.

Αυτοί δεν είναι ερασιτέχνες, είναι παράνομοι αλιείς που φοροδιαφεύγουν (είτε δεν έχουν κάνει έναρξη επαγγέλματος, είτε δεν εκδίδουν παραστατικά) σε ένα εντελώς διάτρητο σύστημα, το οποίο αδυνατεί καν να ελέγξει το «πόθεν έσχες» των ψαριών που έχει στο ψυγείο του ένα εστιατόριο ή ένα ιχθυοπωλείο.

Επίσης θα θέλαμε να δούμε προτάσεις που θα ζητούσαν ελέγχους και λιμενικά σκάφη στη θάλασσα, στελέχωση των λιμενικών αρχών και των ειδικών φορολογικών αρχών, ώστε να καταστεί εφικτός ο αυστηρότερος έλεγχος στις ακτές μας, των ψαράδων και των επιχειρήσεων που αγοράζουν και μεταπωλούν ψάρια χωρίς παραστατικά.

Είναι παράλογο ενώ υπάρχουν ήδη πολύ αυστηροί κανόνες και θεσμικό πλαίσιο, να ζητάμε και άλλους . Όποιες και αν είναι οι απαγορεύσεις, θα αφορούν πάλι τους ερασιτέχνες, όχι τους παράνομους αλιείς. Μη ζητάμε λοιπόν να κόψετε την μοναδική ψυχαγωγική απασχόληση – αντίδοτο στη σκληρή καθημερινότητα όλα τα χρόνια της κρίσης, για χιλιάδες Έλληνες, κυρίως συνταξιούχους με μικρά βαρκάκια που έχουν την δυνατότητα να ψαρέψουν καθημερινά.

Η πρότασή σας λοιπόν ακούγεται σαν να ζητάτε απαγόρευση των Ι.Χ. αυτοκινήτων ως φάρμακο για την καταπολέμηση πειρατικών ταξί, επιδιώκοντας αποκλειστικά και μόνο την προστασία των αυτοκινητιστών ταξί!

Οποιαδήποτε μορφή απαγόρευσης αφορά μόνο τους νόμιμους πολίτες οι παράνομοι θα συνεχίσουν να με κάθε τρόπο να παρανομούν. Τέλος να αναφέρουμε ότι ιπποδύναμη και η δυνατότητα μετακίνησης ουδεμία σχέση έχει με την αλιευτική δυνατότητα ενός σκάφους, που μπορεί για να αναψυχή να ταξιδεύει ελεύθερα στο Αιγαίο. Για το θέμα της πιστοποίησης ιπποδύναμης, δεν θα διαφωνήσει κανείς, εφόσον θα είναι καθολικό τόσο στα ερασιτεχνικά όσο και στα επαγγελματικά σκάφη.

Τέλος, η συνεισφορά εν γένει της ερασιτεχνικής αλιείας αντιστοιχεί σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ όπως και κατεπέκταση ΦΠΑ, ασφαλιστικές εισφορές και έσοδα για το ελληνικό κράτος συντηρώντας χιλιάδες άμεσα εργαζόμενους (ναυπηγεία, εισαγωγείς σκαφών, ναυτιλιακών οργάνων, μηχανών θαλάσσης, ηλεκτρονικού εξοπλισμού, οργανισμούς λιμένων και λιμενικά ταμεία, ειδών αλιείας, παροχής υπηρεσιών, καταστήματα λιανικής σε όλη την Ελλάδα) αλλά και έμεσα (καύσιμα, τρόφιμα, ναυτικό τουρισμό).


Ακολουθεί αυτούσιο (χωρίς να επέμβουμε στο κείμενο, ούτε καν για τονισμό των λέξεων) το έγγραφο που στάλθηκε στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, προς την κ. Αραμπατζή:

ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΩΝ ΠΑΡΑΚΤΙΩΝ ΕΠΕΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΑΛΙΕΥΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΑΛΙΕΙΑ .

Προς : ΥΠΑΑΤ ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

ΚΟΙΝ: 1) Γ/ΔΣΗ ΑΛΙΕΙΑΣ
2) γραφειο κυριας υφυπουργου
Νεαπολη Λακωνιας 10 /01 /2021
Αρ .πρ 67
Πληρ: 6980383122

Η ερασιτεχνικη αλιεια είναι μια δραστηριοτητα η οποια ασκειται από Ελληνες πολιτες όχι για βιοπορισμο αλλα για λογους αναψυχης .

Πανω από 200.000 σκαφη δραστηροποιουνται σε ολο τον Ελληνικο θαλασσιο χωρο με μια πληθωρα αλιευτικων εργαλειων και πρακτικων εκ των οποιων το 90% είναι καθαρα επαγγελματικα αλιευτικα εργαλεια .

Με βαση την ισχυουσα νομοθεσια η ποσοτητα των επιτρεπομενων αλιευματων είναι ανα επιβαινοντα στο σκαφος , αθροιστικα όμως είναι πολλαπλασια του συνολου των αλιευματων της επαγγελματικης αλιειας . Ο λογος αυτος και μονο επιβαλλει την αντιμετωπιση της ερασιτεχνικης αλιειας υπο το πρισμα των νομοθετηματων που διεπουν την επαγγελματικη αλιεια . Δεν είναι απλα μια δραστηριοτητα αλλα μια ουσιαστικη συνεκμεταλλευση των θαλασσιων αποθεματων τα οποια όχι μονο πληττονται καθημερινα από την υπεραλιευση αλλα αρκετα από αυτά είναι υπο καταρευση .

Τα σκεπτικο της απαγορευσης των δυχτιων από τους ερασιτεχνες κατά την διαβουλευση του σχεδιου 589 Ε.Κ και η τελικη του μορφη με την υπογραφη του Ε.Κ 1967 / 2006 ηταν να ελαχιστοποιηθει η ασκουμενη πιεση στα ιχθυαποθεματα και φυσικα να μειωθει η απωλεια της βιοποικιλοτητας που ηταν υποχρεωση της Ε.Ε που απορεει από τις διεθνεις συμβασεις που εχουν υπογραφει .

Πιο συγκεκριμενα :
1) Η συμβαση του Ριο που εγινε υπο τον Ο.Η.Ε στις 03/06/1992 και που επικυρωθηκε με το νομο 2204/1994 φεκ 59 Α 1994.

2) Η συμβαση Ραμσαρ που υπογραφει στις 02/ο2/1971 και που επικυρωθηκε με το νομνο 191/ 1974.

3) Η συμβαση της Βερνης που υπογραφει στις 19/08/1975 τεθηκε σε ισχυ την 901/03/2002 και επικυρωθηκε με το νομο 1335/1983.

4) Η συμβαση CITES που επικυρωθηκε με το νομο 1055/1992 .
Στο πλαισιο μιας προληπτικης προσεγγισης επρεπε να παρθουν μετρα προστασιας της βιοποικιλοτητας και φυσικα των απειλουμενων ειδων από δραστηριοτητες που εχουν αθροιστικα καταστροφικες συνεπειες . Ετσι με παρεμβασεις της Συνομοσπονδιας αλιεων Ελλαδας κατεστει δυνατον και με την συμφωνη γνωνη της Επιτροπης να απαγορευτει ένα επαγγελματικο αλιευτικο ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΠΟ τους ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΤΑ ΔΥΧΤΙΑ .
Λογο της συζητησης που γινεται στη χωρα σχετικα με την επικειμενη νομοθετηση για την ερασιτεχνικη αλιεια θεωρουμε ότι εκτος των δεκαδων παραμβασεων μας που μεχρι τωρα εχουν γινει για το συγκεκριμενο θεμα εχουμε υποχρεωση κοινωνικη , ιστορικη , πολιτικη αλλα και συντεχνιακη να καταθεσουμε δημοσια πλεον για άλλη μια φορα τις θεσεις μας που εχουν ως εξης :

1) Να υπαρξει πραγματικη καταγραφη των ερασιτεχνικων σκαφων στο συνολο τους καταγραφοντας ταυτοχρονα την ιπποδυναμη του κάθε ενός χωριστα όπως και την χωρητικοτητα τους .
Αιτιολογια : Αυτό ζητηται γιατι πρεπει να γνωριζουμε ποιος είναι ο πραγματικος αριθμος των σκαφων , η συνολικη ιπποδυναμη και η συνολικη χωρητικοτητα ώστε να μπορεσουμε να εκτιμησουμε επ ακριβως την αλιευτικη ικανοτητα και την αλιευτικη προσπαθεοια του στολου των ερασιτεχνικων σκαφων και τις επιπτωσεις που εχει στους αλιευτικους πορους και τα θαλασσια οικοσυστηματα .

2) Ενταξη της ερασιτεχνικης αλιειας σε καθεστως ελεγχου αλιευτικης προσπαθειας . Μεγιστη ιπποδυναμη και χωρητηκοτητα για τα ερασιτεχνικα σκαφη .

Αιτιολογια : Η ερασιτεχνικη αλιεια συμετεχει στην εκμεταλευση των αλιευθτικων πορων εχοντας ένα συμαντικο μεριδιο από αυτους πολαπλασιο λογο του τεραστιου αριθμου των σκαφων της από την παρακτια επαγγελματικη αλιεια . Ενας μεγαλος αριθμος ειδων κινδυνευει με εξαφανιση λογο της υπεραλιευσης αλλα και παραγοντων που εχουν να κανουν με την υποβαθμιση των υδατων από ανθρωπογενεις παρεμβασεις . Πρεπει να διατηρηθουν τμηματα των οικοσυστηματων που δεν εχουν ακομα πληγει ,στην αρχικη τους κατασταση . Αυτά τα οικοσυστηματα ευρισκονται σε καπως απομακρυσμενες περιοχες στις οποιες δεν μπορουν να φτασουν ουτε οι επαγγελματιες λογο του περιορισμου των ιπποδυναμεων και της χωρητηκοτητας των σκαφων τους. Σε αυτές τις περιοχες όμως φτανουν τα ερασιτεχνικα σκαφη τα οποιια διαθετουν τεραστιες ιπποδυναμεις και μεγαλες χωρητηκοτητες που επιτρεπουν στους επιβαινοντες να παραμενουν στη θαλασσα περαν από την μια ημερα και να καλυπτουν τεραστιες αποστασεις πηγαινοντας σε οποιο αλιευτικο πεδιο θελουν . Με την απογραφη και με ορισμο ενός πλαφον θα υπαρχει δυσκολια στα μεγαλα ταξιδια και εκ των πραγματων αυτά τα οικοσυστηματα θα αντεξουν και αν εχουν πληγει σε καποιο βαθμο συντομα θα ανακαμψουν .

3) Καταργηση ολων των επαγγελματικων αλιευτικων εργαλιων και πρακτικων.
Ατιολογια : Τα δυχτια καταργηθηκαν από τους ερασιτεχνες στο πλαισιο της μειωσης της πιεσης στα ιχθυαποθεματα και της απωλειας της βιοποικιλοτητας που υπαρχει , λογο του ότι από τον μεγαλο αριθμο των ερασιτεχνικων σκαφων ασκειται πραγματικη υπεραλιευση με τηγν χρηση επαγγελματικων αλιευτικων εργαλειων . Φανταστηται 200.000 σκαφη να ριχνουν στην θαλασσα από 100 αγκιστρια την ημερα θα εχουμε κάθε ημερα 20.000.000 αγκιστρια με ότι αυτό συνεπαγεται για τους ιχθυοπληθυσμους . Σημετρα ριχνουν πανω από 1000 το κάθε σκαφος σε κάθε περιοχη της θαλασσιας επικρατειας . Επισεις οι συρτες βυθου που δουλευουν στα βαθια νερα εχουν δημιουργησει σοβαρο προβλημα στους γεννητορες των μεγαλων θηρευτων όπως είναι οι Ροφοι οι Σφυριδες οι Βλαχοι οι Συναγριδες τα Φαγκρια και δεκαδες αλλα ειδη που στηριζουν τα παρακτια αποθεματα μετα την ωοτοκια όταν τα νεαρα ψαρια αναζητουν ζεστα και ρηχα νερα για να αναπτυχθουν .

4) Μειωση των ημερων εργασιας στην θαλασσα . Να δινονται αδειες για ερασιτεχνικη αλιεια μονο την Τεταρτη και το Σαββατοκυριακο απαγορευμενης απολυτως της νυχτερινης ερασιτεχνικης αλιειας .
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ : Οσες λιγοτερες ημερες ασκειται η ερασιτεχνικη τοσο λιγοτερη πιεση θα ασκηται στα θαλασσια οικοσυστηματα και θα δωθει η δυνατοτητα σε οσα από αυτά αντιμετωπιζουν προβλημα να μπορεσουν με αυτή την αναπαυλα να ανακαμψουν . Η απαγορευση της νυχτερινης αλιειας εχει να κανει με επαγγελματικες αλιευτικες εραγσιες ( για καλαμαρια νυχτερινο ψαροντουφεκο ) και επειδη μειωνεται η δυνατοτητα ελεγχου από τις δομες που είναι επιφορτισμενες με αυτή την αρμοδιοτητα ( Λιμενικο ).

5) Προσδιορισμος μεγιστου βαρους αλιευματων ανα σκαφος
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ : Κάθε σκαφος πρεπει να εχει την δυνατοτητα να αλιευση μεχρι 3 κιλα την ημερα που ασκει την ερασιτεχνικη αλιεια με ανοχη συν πλην 10% πραγμα που επιβεβαιωνει τον μη βιοποριστικο χαρακτηρα της δραστηριοτητας η ένα ψαρι πανω από τρια κιλα μονο .Γιώρ

6) Θεσπιση ημερολογιου καταγραφεις αλιευματων κάθε φορεα που θα διενεργηται ερασιτεχνικη αλιευτικη δραστηριοτητα .
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ :Με αυτό τον τροπο θα δημιουργηθει μια βαση επιστημονικων δεδομενων για την ερασιτεχνικη αλιεια πραγμα που θα οδηγει σε χαραξη ορθολογικης πολιτικης που θα βασιζεται σε πραγματικα στοιχεια και όχι σε αφορισμους

7) Στα ερασιτεχνικα σκαφη κατά την διαρκεια της δραστηριοτητας θα πρεπει να επιβαινουν μονο οι πλοιοκτητες και κανεις άλλος .
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ :΅Στο πλαισιο της ισης μεταχειρησης με τα επαγγελματικα αλιευτικα σκαφη ζηταμε να εφαρμοστει αυτό και επι πλεον γιατι ανθρωποι που επιβαινουν και δεν είναι ιδιοκτητες του σκαφουε αυξανουν την αλιευτικη ικανοτητα του ερασιτεχνικου σκαφους .

8) ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ της εμποριας των αλιευματων που προερχονται από την ερασιτεχνικη αλιεια .
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ : Η εκμεταλευση αλιευτικων πορων ( Ε.Κ 26/2004 και 1261/ 2006) και η εμπορια αλιευτικων προιοντων γινεται μονο από επαγγελματικα αλιευτικα σκαφη που είναι καταχωρημενα στο Κοινοτικο Αλιευτικο Μητρωο και διαθετουν Α.Μ.Α.Σ. Επισεις η εμπορια αλιευτικων προιοντων που δεν εχουν αλιευθει από επαγγελματικο σκαφοε είναι ουσιαστικα αθεμιτος ανταγωνισμος .

9) Κατά τον αποπλου των σκαφων της ερασιτεχνικης αλιειας να δινεται αναγγελια αποπλου και καταπλου μια ωρα πριν .
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ : Αυτό το μετρο επιβαλλεται ώστε σε περιπτωση δειγματοληπτικων ελεγχων να υπαρχει η δυανατοτητα πραγματοποιησης . Επι πλεον θα υπαρχει καταγραφει των ενεργων σκαφων των εργαλιων που χρησημοποιουν αλλα και των αλιευματων σε ποσοτητα, ειδος και μεγαθος .

10) Επαναφορα της ατομικης ερασιτεχνικης αδειας αλιειας .
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ : Η ατομικη αδεια αλιειας είναι αστυνομικης φυσεως και εκδιδεται με βαση τον Γενικο Κανονισμο Λιμενα και σαν σκοπο εχει την δυνατοτητα επιβιβασης του ιδιοκτητη στο αλιευτικο επεγγελματικο η ερασιτεχνικο . Είναι αστυνομικο εγγραφο που συμβαλει στον ελεγχο .

11) Οι ποινες από παρανομη ερασιτεχνικη αλιεια πρεπει να ξεκινουν από 2000 ευρω σε πρωτη παραβαση σε υποτροπη 4000 ευρω και σε τριτη υποτροπη στο ιδιο ετος κατασχεση ολων των μεσων ( σκαφος και αλιευτικα εργαλεια ). Πρεπει να θεσμοθετηθει η αναρχη παρανομη και λαθραια αλιεια όπως προβλεπεται από τους Ε.Κ 1224/2009 ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΙΚΟ 404 /2011
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ : Οι ποινες για την παρανομη ερασιτεχνικη αλιεια δεν πρεπει να είναι προσχηματικες αλλα Δρακοντιες ώστε να λειτουργουν αποτρεπτικα στην ασκηση της

Η Πανελληνια Ενωση Πλοιοκτητων Παρακτιων Επαγγελματικων αλιευτικων Σκαφων εχοντας πληρη συναισθηση της ευθυνης των επαγγελματιων ψαραδων απαναντι στις επομενες γενιες και στο δικαιωμα τους για προσβαση στην θαλασσα και φυσικα στα προιοντα της σας καταθετει αυτές τις προτασεις ελπιζοντας να λαβεται υπ οψιν σας όχι το προσορινο συμφερον καποιων αλλα το δικαιωμα των επομενων γενεων . Οσο σκληρες και αν φαινονται αποτελουν την λυση . Ολοι μαζι επαγγελματιες διοικηση ερασιτεχνες εμποροι και γενικα ολοι οι εμπλεκομενοι πρεπει να εχουμε ως μεγιστο καθηκων να μπορει αυτή η πηγη να φερνει συνεχως προιοντα εστω και αν κατι χανουμε στην προσπαθεια αυτή.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΛΙΒΑΝΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΠΗΓΗ boatfishing.g

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ RAPID TESTS ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΕΥΡΩΤΑ


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ RAPID TESTS ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΕΥΡΩΤΑ

Ο Δήμος Ευρώτα συνεχίζοντας την προσπάθεια ελέγχου των κρουσμάτων κορωνοϊού στην περιοχή μας, διοργανώνει σε συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), δωρεάν έλεγχο ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου (rapid test). Κλιμάκιο του ΕΟΔΥ θα βρίσκεται για 3 ημέρες στην περιοχή μας και πιο συγκεκριμένα:
Σήμερα 15/01 15:00-18:00 στο Δημαρχείο του Δήμου Ευρώτα στη Σκάλα.
Το Σάββατο 16/01 9:00-12:00 στο Δημαρχείο (Σκάλα), 12:00- 15:00 στον καταυλισμό Ρομά και 15:00- 18:00 στο Βλαχιώτη (κεντρική πλατεία).
Την Κυριακή 17/01 10:00-12:00 στον Βρονταμά (Δημοτικό ιατρείο).
Όσοι πολίτες το επιθυμούν, ελεύθερα και χωρίς ραντεβού ,μπορούν να προσέλθουν προκειμένου να υποβληθούν δωρεάν σε ανώδυνο τεστ ταχείας ανίχνευσης.
Από Δευτέρα 18/01 θα διενεργηθούν rapid tests και στα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου μας.➡

Κορωνοϊός: Στα 500 ευρώ το πρόστιμο σε όσους παραβιάζουν τα περιοριστικά μέτρα

Το πρόστιμο για μη τήρηση των μέτρων έναντι του κορωνοϊού αυξάνεται στα 500 ευρώ, από 300 που ήταν ως τώρα, όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη συζήτηση σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών στη Βουλή.. 

Ο κ. Μητσοτάκης διευκρίνισε ότι η κυβέρνηση αντιμετώπισε το 2020 πολλές κρίσεις, όπως το μεταναστευτικό, η Τουρκία, η πανδημία, οι οικονομικές επιπτώσεις. «Αντιμετωπίσαμε με τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα, με τη στήριξη και την αρωγή της κοινωνίας» είπε, επιμένοντας στην ανάγκη να πορευτούμε ενωμένοι και με ατομική υπευθυνότητα, όχι με επίκληση της ευθύνης που αποτελεί άλλοθι…

«Αδύνατο να πετύχουμε αν καθένας δεν κάνει αυτό που του αναλογεί, ατομική υπευθυνότητα προτιμώ, ατομική στάση αδελφή ελευθερίας. Θα επιμένουμε στη σταδιακή χαλάρωση. Η έννοια της ατομικής υπευθυνότητας είναι πιο σημαντική από ποτέ» ανέφερε μεταξύ άλλων και επισήμανε πως λίγες ατομικές συμπεριφορές κάνουν μεγάλη ζημιά και αναγκαζόμαστε στη λήψη μέτρων.

cnn.gr

ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ TTV ΚΥΘΗΡΑ:Πισάδικο Κανδύλη 2 Κύθηρα 1992 Μανώλης Πράπας

 

Ιερώνυμος: Το Ισλάμ δεν είναι θρησκεία, είναι πολιτικό κόμμα

Tην άποψη πως το Ισλάμ δεν είναι θρησκεία αλλά πολιτικό κόμμα εξέφρασε ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, Ιερώνυμος.

«Το Ισλάμ, οι πολίτες του, δεν είναι θρησκεία, είναι πολιτικό κόμμα, είναι πολιτική επιδίωξη και οι άνθρωποί του είναι άνθρωποι του πολέμου» υποστήριξε ο προκαθήμενος της Εκκλησίας προσθέτοντας: «Είναι οι άνθρωποι της εξαπλώσεως, αυτό είναι χαρακτηριστικό του Ισλάμ».

Στη συνέχεια, αναφερόμενος στον Μωάμεθ Πορθητή, είπε πως είχε συμβούλους Έλληνες, ενώ έπρεπε να ενώσει όλη τη χριστιανική κοινότητα και να την αναθέσει στον Πατριάρχη, κι έτσι επελέγη ο Γεννάδιος Σχολάριος.

Μιλώντας σε εκπομπή του Open, για τον ρόλο της Εκκλησίας στην Επανάσταση του 1821, ο αρχιεπίσκοπος αναφέρθηκε και στον κομβικό ρόλο που έπαιξε η Εκκλησία στον εθνικό αγώνα για την ελευθερία.

Ο κ. Ιερώνυμος περιέγραψε περιστατικά που αφορούν τον Αθανάσιο Διάκο και μίλησε για τους κληρικούς που συμμετείχαν στον πόλεμο της Ανεξαρτησίας. Εξήγησε ακόμα γιατί υπήρχαν σταυροί σε όλες τις σημαίες της Επανάστασης και πρόσθεσε πως «δεν υπήρχε κανένα σημαδάκι επαναστάσεως που δεν ξεκίνησε από κάποιον κληρικό».

https://www.zougla.gr/

ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ : Η ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΑΠΕΙΛΕΙΤΑΙ ΚΑΙ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΑΣ ΑΣΦΥΚΤΙΑ.

Μαζί μέ ὁλόκληρη τήν ἀνθρωπότητα, ὁ ὀρθόδοξος λαός μας ἐξουθενωμένος μετά τήν οἰκονομική κρίση, βρίσκεται ἀπό τόν Μάρτιο τοῦ 2020 σέ μιά ἰδιόμορφη κοινωνική, οἰκονομική καί πνευματική αἰχμαλωσία ἐξ αἰτίας τοῦ κορωνοϊοῦ πού ἀπασχολεῖ ὅλον τόν πλανήτη.

Οἱ ἐκκλησίες μας κλειστές. Οἱ θεμελιώδεις ἀρχές τῆς πίστεώς μας καί τῆς λειτουργικῆς μας ζωῆς στό σύνολό τους-ἡ μετοχή μας στά ἄχραντα Μυστήρια, ἡ τέλεση τῶν μυστηρίωντοῦ Βαπτίσματος καί τοῦ Γάμου.- βρίσκονται σέ ἀπαγόρευση.

Ἔπαυσε ἡ προσευχή στά σχολεῖα καί ὁ ἐκκλησιασμός τῶν παιδιῶν, οἰ ἐθνικές γιορτές ἐξαφανίστηκαν. Ἡ οἰκονομική καί ἡ κοινωνική ζωή νεκρώθηκε, αὐξήθηκε ἡ χρήση ψυχοφαρμάκων. Οἱ ἐλευθερίες τῶν ἀνθρώπων παραδίδονται ἀμαχητί.

Εἴδαμε σέ ἕναν τοῖχο – γραμμένο ἀπό κάποιον «φιλόσοφο τοῦ δρόμου» – ἕνα σύνθημα πού μᾶς προβλημάτισε : «τί νά τήν κάνω τήν ὑγεία χωρίς ἐλευθερία καί δικαιοσύνη;».

Θά θέλαμε καί ἐμεῖς σάν Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν νά καταθέσουμε τούς προβληματισμούς μας.

Ἐπιστημονική σύγχυση καί ἀβεβαιότητα.

Ἡ ἀνθρωπότητα ἔγκλειστη ἀναμένει τή λύτρωσή της, ἡ ὁποία κατά τούς κρατοῦντες θά ἔρθει μόνο μέ τό πολυδιαφημισμένο ἐμβόλιο. Ὅμως:

Δέν ὑπάρχει σύγκλιση ἀπόψεων στήν ἐπιστημονική κοινότητα ὄχι μόνον ὅσον ἀφορᾶ στά ἄμεσα μέτρα ἀντιμετώπισης τοῦ κορωνοϊοῦ (μάσκα, lockdown κλπ) άλλά καί ὅσον ἀφορᾶ στήν ἀποτελεσματικότητα καί τίς πιθανές παρενέργειες τῶν ἕως τώρα διαθεσίμων ἐμβολίων.

Γιά νά δοκιμαστεῖ σωστά ἕνα ἐμβόλιο χρειάζεται περίπου μία δεκαετία. Σήμερα τό ἐμβόλιο τῆς γρίπης μετά ἀπό τόσα χρόνια κλινικῆς ἐμπειρίας ἔχει μόνον 40%-60% ἀποτελεσματικότητα.

Ἐνῶ οἱ τωρινές διαβεβαιώσεις γιά σύντμηση τοῦ ἀπαιτουμένου χρονικοῦ διαστήματος σέ λιγότερο ἀπό ἕνα χρόνο[1] παραπέμπουν μᾶλλον σέ τεχνικές μάρκετινκ.

Ὅταν θά πρέπει τήν εὐθύνη παρενεργειῶν νά τήν πάρει ἐνυπόγραφα ὁ ἴδιος ὁ ἐμβολιαζόμενος ποῦ βρίσκεται πλέον ἡ εὐθύνη τῶν ἐπιστημόνων ἀλλά καί τῆς ἴδιας της Πολιτείας γιά τούς πιθανούς κινδύνους βλάβης τῆς ὑγείας τῶν πολιτῶν ἤ ἀκόμη καί τῆς ἀπωλείας ζωῆς;

Ἐνῶ ἀκολουθήθηκαν κατεπείγουσες διαδικασίες γιά νά ἀδειοδοτηθοῦν τά ἐμβόλια, καμία ἀντίστοιχη προσπάθεια δέν γίνεται γιά τήν εἰσαγωγή τοῦ ἀρκούντως ἀποτελεσματικοῦ φαρμάκου μονοκλωνικῶν ἀντισωμάτων, τή στιγμή πού χάνονται ζωές.

Βαθμός ἀξιοπιστίας καί ἐμπιστοσύνης πρός τήν πολιτεία καί τά ΜΜΕ. Ἔχει κλονίσει τήν ἐμπιστοσύνη μας στούς πολιτειακούς φορεῖς:

Τό γεγονός ὅτι προβάλλεται ἀπό τά ΜΜΕ μέ ἀδιαλλαξία καί ὑπερβάλλοντα ζῆλο ἡ μία μόνο ἄποψη καί μέ τρόπο πού ἀπαξιώνει ἀπολύτως ὁποιαδήποτε ἄλλη.

Τά δυό μέτρα καί σταθμά πού ἐπιβάλλει ἡ πολιτεία. Ἀπό τήν μία κλείνει τίς ἐκκλησίες, ἀπαγορεύει τίς λιτανεῖες καί τίς παρελάσεις, τόν Ἁγιασμό τῶν ὑδάτων καί τή ρίψη τοῦ Σταυροῦ στή θάλασσα.

Ἐπεμβαίνει ὁ εἰσαγγελέας καί ἐπιβάλλει δυσβάστακτες κυρώσεις σέ ὅσους παρέκκλιναν ἔστω καί στό κατ’ ἐλάχιστον ἤ ἐξέφρασαν διαφορετική ἄποψη ἀπό τήν ἐπίσημη κυβερνητική.

Ἀπό τήν ἄλλη, ἐπιτρέπει κατ΄ἐπιλογήν ἀπίστευτο συνωστισμό ὅπως π.χ. στά σοῦπερ μάρκετ (ἰδιαίτερα τίς γιορτινές ἡμέρες) στή γιορτή τοῦ Πολυτεχνείου, στή δίκη τῆς Χρυσῆς Αὐγῆς κλπ.

Τό γεγονός ὅτι δεκαετίες ὁλόκληρες βλέπουμε τίς κυβερνήσεις τῆς χώρας μας νά φτωχοποιοῦν τόν ἑλληνικό λαό συσσωρεύοντας τελικά δυσθεώρητα χρέη στίς πλάτες του, μέ ἀποκορύφωμα τήν ὑποδούλωσή του σέ «ἑταίρους» μέσω τῶν Μνημονίων.

Μήπως τώρα, ξαφνικά μέ τήν πανδημία καί τό ἐμβόλιο τό Κράτος μεταστράφηκε καί ξεχειλίζει ἀπό ἐνδιαφέρον γιά ἐμᾶς;

Νομικοί προβληματισμοί.

Ὁ ἐμβολιασμός, ὡς ἰατρική πράξη δέν μπορεῖ νά εἶναι ὑποχρεωτικός γιατί ἀπαιτεῖται συναίνεση τοῦ ἐμβολιαζομένου .

Ἡ Σύμβαση γιά τά Ἀνθρώπινα Δικαιώματα καί τή Βιοϊατρική, (σύμβαση τοῦ Ὀβιέδο), τήν ὁποία ἔχει κυρώσει καί ἡ Ἑλλάδα, ἀναφέρει στό ἄρθρο 5 ὅτι ὁποιαδήποτε ἰατρική ἐπέμβαση γίνεται μόνο μέ τήν ἐλεύθερη συναίνεση τοῦ ἐνδιαφερομένου προσώπου, κατόπιν προηγούμενης σχετικῆς ἐνημέρωσής του ὡς πρός τό σκοπό καί τή φύση τῆς ἐπέμβασης, καθώς καί ὡς πρός τά ἐπακόλουθα καί κινδύνους πού αὐτή συνεπάγεται.

Γιά νά ξεπεραστεῖ αὐτό τό ἐμπόδιο, γίνεται προσπάθεια, νά καθιερωθεῖ ὑποχρέωση ἐμβολιασμοῦ γιά τή συμμετοχή σέ βασικές κοινωνικές δραστηριότητες.

Δηλαδή νά γίνει ἔμμεσα ὑποχρεωτικό τό ἐμβόλιο, ἀφοῦ ἐκεῖνος πού δέν θά ἔχει τήν πιστοποίηση ἐμβολιασμοῦ, δέν θά μπορεῖ νά ἐργαστεῖ, νά ταξιδέψει, νά εἰσέλθει σέ ὑπηρεσίες, στούς ναούς κ.λπ.

Ἡ κατεύθυνση αὐτή ἔχει σαφῆ ἀντισυνταγματικό προσανατολισμό, ἀφοῦ οὐσιαστικά προσβάλλει τήν ἀξία τοῦ ἀνθρώπου (ἄρ. 2 Σ.), προσβάλλει βασικά δικαιώματα στόν πυρήνα τους (ἐλευθερίας, θρησκευτικῆς ἐλευθερίας κλπ) καί εἶναι ἀντίθετη πρός τό δικαίωμα τῆς ἐλεύθερης ἀνάπτυξης τῆς προσωπικότητας καί μάλιστα σέ σχέση μέ τό εὐαίσθητο ζήτημα τῆς ὑγείας :

Καθένας ἔχει δικαίωμα στήν προστασία τῆς ὑγείας καί τῆς γενετικῆς του ταυτότητας. Νόμος ὁρίζει τά σχετικά μέ τήν προστασία κάθε προσώπου ἔναντι τῶν βιοϊατρικῶν παρεμβάσεων (ἄρ.5, παρ. 5 Σ).

Ἐνεργώντας ἔτσι ἡ πολιτεία δέν λαμβάνει ὑπόψη ἄλλες ἠπιότερες λύσεις γιά τή διαφύλαξη τῆς δημόσιας ὑγείας (συνταγματική ἀρχή τῆς ἀναλογικότητας, .ἄρ.25 παρ. 1 Σ). Στά ἀνθρώπινα δικαιώματα ἐντάσσεται καί ἡ λεγομένη ἀρχή τῆς ἰσότητας( ἄρ.4 Σ). Σύμφωνα μέ αὐτήν:

«…ὅποιος δημόσιος ἤ ἰδιωτικός φορέας προβεῖ σέ διακρίσεις μέ βάση προσωπικά δεδομένα ὅπως εἶναι φυλή, θρησκεία, χρῶμα, ἰατρικά δεδομένα, κλπ ὀφείλει ἀποζημίωση γιά ὑλική καί γιά ἠθική βλάβη».

Ἑπομένως τό ἄρ. 4 Σ δέν ἐπιτρέπει τή διάκριση σέ ἐμβολιασμένους καί μή ἐμβολιασμένους ἀπέναντι στήν ἀπόλαυση τῶν δικαιωμάτων, ἀτομικῶν καί κοινωνικῶν καί ἄρα ὁ ἀποκλεισμός τῶν μή ἐμβολιαζομένων ἀπό συμμετοχή σέ βασικές κοινωνικές δραστηριότητες εἶναι καθαρά ἀντισυνταγματικός.

Μέ τήν ἔμμεση ὑποχρέωση ἐμβολιασμοῦ, παραβιάζεται οὐσιωδῶς ἡ ratio (πνεῦμα σκοπός) τῆς Συμβάσεως τοῦ Ὀβιέδο, ἀφοῦ οὐσιαστικά ὁ πολίτης, χωρίς τήν ἀπαραίτητη ἐνημέρωση καί κυρίως χωρίς τή βούλησή του, ἀναγκάζεται νά «συναινέσει» γιά νά ἐπιβιώσει, γιά νά μή χάσει τήν ἐργασία του ἤ γιά νά μπορεῖ νά συμμετέχει σέ βασικές κοινωνικές δραστηριότητες, ὅταν μάλιστα ὑπάρχει ἀκόμα καί στούς ἰατρούς πλημμελής ἕως καθόλου ἐνημέρωση γιά τό ἐν λόγῳ ἐμβόλιο καί τίς τυχοῦσες παρενέργειές του.

Πνευματική Διάσταση.

Βλέποντας ὅσα συμβαίνουν στίς μέρες μας, δέν μποροῦμε νά μένουμε ἀδιάφοροι σέ αὐτά πού εἶπε προφητικά ὁ ἅγιος Παΐσιος καί γράφτηκαν στίς σελίδες 185-186 τοῦ βιβλίου «Πνευματική Ἀφύπνιση»[2]:

«Σιγά σιγά μετά τήν κάρτα καί τήν ταυτότητα, δηλαδή τό «φακέλωμα», θά προχωρήσουν πονηρά στό σφράγισμα. Μέ διάφορα πονηρά μέσα θά κάνουν ἐκβιασμούς γιά νά δέχονται οἱ ἄνθρωποι τό σφράγισμα στό μέτωπο ἤ στό χέρι. Θά στριμώξουν τά πράγματα καί θά ποῦν: «Μόνο μέ τίς κάρτες θά κινεῖσθε· τά χρήματα θά καταργηθοῦν».

Στή σελ 181 τοῦ ἴδιου βιβλίου: «Τώρα πάλι παρουσιάστηκε μία ἀρρώστια, γιά τήν ὁποία βρέθηκε ἕνα ἐμβόλιο πού θά εἶναι ὑποχρεωτικό καί, γιά νά τό κάνει κανείς, θά τόν σφραγίζουν». Τά λόγια αὐτά εἰπώθηκαν ὅπως σημειώνουν οἱ μοναχές τήν περίοδο 1981-1994. Δηλ. τό λιγότερο πρίν 26 χρόνια, ὅταν δέν ὑπῆρχε στόν ὁρίζοντα οὔτε ὑποψία εἴτε γιά γρίπη εἴτε γιά τόν κορωνοϊό καί τά ἐμβόλιά του.

Εἶναι αὐτό τό ἐμβόλιο γιά τό ὁποῖο κάνει λόγο ὁ ἅγιος Παΐσιος ἤ ἀναφέρεται σέ ἄλλο; Εἴτε εἶναι αὐτό εἴτε ἄλλο καί μόνο ὁ θόρυβος πού γίνεται γιά τό συγκεκριμένο ἐμβόλιο, μᾶς δημιουργεῖ ὑποψίες ὡς πρός τήν ἀθωότητά του καί μᾶς φέρνει στό νοῦ τό λόγο τοῦ Κυρίου:

«Καί προσελθόντες οἱ Φαρισαῖοι καὶ Σαδδουκαῖοι πειράζοντες ἐπηρώτησαν αὐτὸν σημεῖον ἐκ τοῦ οὐρανοῦ ἐπιδεῖξαι αὐτοῖς. 2 ὁ δὲ ἀποκριθεὶς εἶπεν αὐτοῖς· ὀψίας γενομένης λέγετε· εὐδία· πυρράζει γὰρ ὁ οὐρανός· 3 καὶ πρωΐ· σήμερον χειμών· πυρράζει γὰρ στυγνάζων ὁ οὐρανός. ὑποκριταί, τὸ μὲν πρόσωπον τοῦ οὐρανοῦ γινώσκετε διακρίνειν, τὰ δὲ σημεῖα τῶν καιρῶν οὐ δύνασθε γνῶναι;»(Ματθ. ιστ΄, 1-3).

Ὁ ἁγιορείτης ἱερομόναχος Γέρων Εὐθύμιος ἀπό τήν ἔρημο τῆς Καψάλας μᾶς προτρέπει νά μήν κάνουμε τό ἐμβόλιο. Ὅσον ἀφορᾶ τήν γενικότερη κατάσταση, ἔγραψε χαρακτηριστικά: «Ἄν ζοῦσε σήμερα ὁ Ἅγιος Παΐσιος εἶναι ἀδιανόητο νά τόν βλέπαμε μέ μάσκα καί γάντια, νά ἔχη στήν τσέπη του τό μπουκάλι μέ τό οἰνόπνευμα καί νά ἀποφεύγη τούς ἀνθρώπους ἤ νά τούς μιλᾶ ἀπό ἀπόσταση.

Εἶναι βέβαιο ὅτι θά εἰρήνευε τούς ἀνθρώπους καί θά βοηθοῦσε νά ἀποβάλλουν τόν φόβο καί πιό πολύ θά ἐλυπεῖτο γιά τό κλείσιμο τῶν Ἐκκλησιῶν. Εἶναι ἀταίριαστος αὐτός ὁ φόβος γιά τούς χριστιανούς πού ἐμπνέονται ἀπό τό παράδειγμα τοῦ Θεανθρώπου καί ἀπό τούς Μάρτυρες τῆς πίστεώς μας».

Ἡ πονηρία αὐτῶν πού διαμορφώνουν τήν καθημερινότητά μας εἶναι φανερή. Τώρα σχεδιάζουν νά καθιερώσουν «ψηφιακό πιστοποιητικό» (μήπως ἕνα εἶδος ἠλεκτρονικῆς ταυτότητας;) γιά ὅσους ἐμβολιάζονται. Ὅσοι δέν θά τό ἔχουν «δέν θά μποροῦν νά πᾶνε οὔτε μέχρι τό περίπτερο» δήλωσε ἡ βουλευτής κ. Μπακογιάννη. Ταυτόχρονα περιορίζεται, μέ ἀφορμή τόν κορωνοϊό, ἡ χρήση τῶν μετρητῶν. Πορευόμαστε πρός τήν πλήρη κατάργησή τους, ὅπως ἀκριβῶς τό γράφει ὁ ἅγιος : «Μόνο με τίς κάρτες θά κινεῖσθε· τά χρήματα θά καταργηθοῦν».

Ἔχουν προηγηθεῖ καί ἄλλα μέσα ἐλέγχου , ὅπως ὁ ΑΜΚΑ, μέσῳ τοῦ ὁποίου ἡ πορεία τῆς ὑγείας καί τῆς ἐργασίας μας παρακολουθεῖται διαρκῶς. Χωρίς τόν ΑΜΚΑ ἐμποδίζονται ἡ μισθοδοσία, ἡ χορήγηση συντάξεων, ἡ προσφυγή στή δικαιοσύνη κλπ.

Ἀλλά τώρα χωρίς τό ψηφιακό πιστοποιητικό ἀπειλεῖται ἡ συμμετοχή τοῦ πολίτη σέ κάθε δραστηριότητα, ὅπως ὑπονόησε ὁ πρωθυπουργός. Ἄρα μέ τό ψηφιακό πιστοποιητικό ἐμβολίου καί τήν πιθανή ἐξαφάνιση τῶν μετρητῶν προχωροῦμε σέ μεγαλύτερη στέρηση τῶν ἐλευθεριῶν μας, ἐνῷ συμβαίνει καί κάτι ποιοτικά διαφορετικό.

Μέσῳ τοῦ πιστοποιητικοῦ σοῦ ἐπιβάλλουν ἔμμεσα νά δεχθεῖς μιά ἰατρική πράξη, ἕνα ἐμβόλιο πού συνιστᾶ μία παρέμβαση στό σῶμα σου. Σέ ἐξοικειώνουν στό νά παραδίδεις τό σῶμα σου γιά νά ἔχεις δικαίωμα στήν ἐπιβίωση.

Βλέπουμε ὅτι ἐν μέσῳ COVID ὁ Ὑπουργός Ψηφιακῆς Διακυβέρνησης

Κος Πιερακάκης ἐμφανίζεται σέ ἐκπομπή[3] μαζί μέ τόν Κο Θεοφάνη Τάση (Καθηγητή Σύγχρονης Πρακτικῆς Φιλοσοφίας) νά μιλάει γιά κατασκευή «ὑπερανθρώπων» μέ «σωματική, αἰσθηματική, ἠθική καί διανοητική ἀναβάθμιση στό σταυροδρόμι τῆς φιλοσοφίας, ἀνθρωπολογίας, νευροεπιστημῶν, πληροφορικῆς, μοριακῆς βιολογίας καί γενετικῆς».

Τό (κάθε) ἐμβόλιο σήμερα χαρακτηρίζεται ὡς «μία μορφή πρωτόγονης ἀναβάθμισης» μπροστά στήν ἐξέλιξη πού ἔρχεται μέσῳ ἐμφυτευμάτων. Γιατί ἄραγε ἐπιλέχτηκε αὐτή ἡ χρονική στιγμή, κατά την ὁποία ὅποιος ἄλλος μιλήσει γιά παγκοσμιοποίηση, ἐμφυτεύματα, τσιπάκια κλπ θεωρεῖται γραφικός ἤ συνωμοσιολόγος;

Δέν ἀμφισβητοῦμε τήν ἐπικινδυνότητα τοῦ κορωνοϊοῦ. Ὅμως, θεωροῦμε τόν κίνδυνο αὐτόν πολύ μικρότερο ἀπό τόν κίνδυνο νά ἀποκοποῦμε ἀπό τά Ἱερά Μυστήρια, νά βάλουμε σέ δεύτερη μοίρα τήν πνευματική ζωή, νά χάσουμε τήν ἐλευθερία μας καί τό δικαίωμά μας στόν κοινωνικό διάλογο ἀκόμα καί ἀμφισβητώντας.

Ὑπό τήν ἀπειλή τοῦ κορωνοϊοῦ, ἡ σωματική ὑγεία διεκδικεῖ ἠθικά, νομικά, ἀκόμα καί θρησκευτικά γιά κάποιους, τό πρωτεῖο τῶν ἀγαθῶν, ὥστε νά ὀφείλουμε γιά χάρη της νά παρακάμψουμε ὅλα τά ἄλλα.

Τήν ἐλευθερία μας, τή θεία λατρεία, τήν ἐργασία μας. Ὅμως γιά Χριστιανούς καί Ἕλληνες, διαχρονικά προτάσσονται τῆς ὑγείας, πού δέν τήν ὑποτιμοῦμε, ἡ πίστη καί ἡ ἐλευθερία.

Τέλος, θά ἦταν μεγάλη παράλειψη νά μήν ἀναφερθοῦμε στήν ἐκκλησιαστική – λειτουργική – πνευματική σύγχυση τῶν ἡμερῶν.

Πολύς ὁ λόγος γιά τό ἄν ἡ Θεία Κοινωνία μεταδίδει τόν ἰό! Ἄν καί ἡ συντριπτική πλειψηφία τῶν Ἱερέων καί Ἀρχιερέων ἀρνεῖται ὡς βλάσφημη τήν ἀντίληψη περί μεταδόσεως τοῦ ἰοῦ, ἔχει ἀνοίξει συζήτηση περί ἐναλλακτικῶν τρόπων μετάδοσης τῆς Θείας Κοινωνίας.

Αὐτό δίνει μιά εἰκόνα τῆς ἀντίχριστης περιρρέουσας ἀτμόσφαιρας ἐν μέσῳ τῆς ἔμμεσης ἀπειλῆς ὑποχρεωτικοῦ ἐμβολιασμοῦ, πού δέν πείθει ὅτι ὅλα γίνονται γιά τό καλό μας.

Συμπέρασμα.

Μετά ἀπό τίς παραπάνω διαπιστώσεις, πρός τό παρόν τουλάχιστον καί ὑπό αὐτές τίς συνθῆκες, παραμένουμε ἐπιφυλακτικοί ἀπέναντι στό ἐμβόλιο.

Παρακολουθοῦμε «τά σημεῖα τῶν καιρῶν» ὅπως μᾶς λέει ὁ ἅγιος Παΐσιος ὄχι μέ ἄγχος, ἀλλά μέ τήν «καλή ἀνησυχία» καί προσευχόμαστε γιά τήν ἐξ ὕψους φώτιση καί τήν πνευματική πεῖρα πού θά δοθεῖ «τοῖς νήφουσι».

Ἐπίσης ὁ ἅγιος προλέγοντας τίς μελλοντικές δυσκολίες τόνιζε: «Μόνο μέ καλή πνευματική ζωή θά τά βγάλωμε πέρα». «Ἐπέτρεψε ὁ Θεός γιά τίς ἁμαρτίες μας αὐτήν τήν μεγάλη δοκιμασία…».

«…Ἔχουμε ἀνάγκη ἀπό εἰλικρινῆ μετάνοια, ὑπομονή ἀνεξάντλητη, προσευχή ἀδιάλειπτη, ἡ ὁποία ἐνισχύει τήν Πίστη μας».[4] καί καλό θά εἶναι νά θυμόμαστε ὅτι ὁ Ἅγιος προκειμένου νά μᾶς ἐνισχύσει πνευματικά στό χειρόγραφο κείμενό του «Σημεῖα τῶν καιρῶν» προτάσσει ἕνα δίστιχο αἰσιοδοξίας:

«Μετά τήν μπόρα τή δαιμονική, θά ἔρθει ἡ λιακάδα ἡ θεϊκή».

Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν

ΠΗΓΗ https://www.triklopodia.gr/