Η επέκταση της υπάρχουσας αεροπορικής γραμμής Θεσσαλονίκης- Καλαμάτας έως τα Κύθηρα, αλλά και η ένταξη της στις γραμμές παροχής δημόσιας υπηρεσίας (άγονες) είναι το αντικείμενο της ερώτησης που κατέθεσε ο Βουλευτής της ΝΔ Α ΄Πειραιώς και Νήσων Κώστας Κατσαφάδος, στον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού.
Στην ερώτησή του, ο Βουλευτής τονίζει ότι επανειλημμένως η Δημοτική Αρχή των Κυθήρων έχει υποβάλλει σχετικό αίτημα στον εκάστοτε Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας σχετικά με την εν λόγω γραμμή, έτσι ώστε να γίνει πραγματικότητα η αεροπορική σύνδεση των Κυθήρων με τη Βόρεια Ελλάδα και τη Νότια Πελοπόννησο, γεγονός που θεωρείται ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του νησιού.
Ο κ. Κατσαφάδος επισημαίνει ότι με τις παρούσες κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες, τα Κύθηρα αποτελούν απαγορευτικό προορισμό για τη Βόρεια Ελλάδα λόγω του υψηλού κόστους μετακίνησης αλλά και της χιλιομετρικής απόστασης, ενώ τονίζει ότι τα τελευταία 10 περίπου χρόνια η Δημοτική Αρχή και οι τοπικοί φορείς, έχουν εργασθεί με συνέπεια και στρατηγικές κινήσεις για την προσέλκυση σημαντικών επενδύσεων που βοηθούν τόσο στην ανάπτυξη του τουρισμού, όσο και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Ο Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων αναφέρει ακόμη ότι τα εφαρμοζόμενα προγράμματα παροχής δημόσιας υπηρεσίας έχουν εκπονηθεί με κύριο στόχο την άρση της απομόνωσης των απομακρυσμένων – κυρίως νησιωτικών – περιοχών της Ελλάδας, ενώ κάνει λόγο για διακριτική μεταχείριση έναντι άλλων περιοχών της χώρας, φέροντας ως παράδειγμα την Σητεία όπου λειτουργούν 4 γραμμές παροχής δημόσιας υπηρεσίας όταν σε απόσταση 2 ωρών με το αυτοκίνητο υπάρχει ο Κρατικός Αερολιμένας Ηρακλείου.
Το κείμενο της ερώτησης του κ. Κατσαφάδου έχει ως εξής:
«Προς Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού
Υπ’ όψιν Αναπλ. Υπουργού Χρίστου Σπίρτζη
ΘΕΜΑ : Ένταξη στην Εκμετάλλευση Τακτικών Αεροπορικών Μεταφορών ΕΚ 1008/2008 και επέκταση της υπάρχουσας αεροπορικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Καλαμάτας, έως τα Κύθηρα.
Κύριε Υπουργέ,
Σύμφωνα με τα άρθρα 16, 17 και 18 του Κανονισμού (ΕΚ) αρ. 1008/2008 για την εκμετάλλευση τακτικών αεροπορικών γραμμών, έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας στο εσωτερικό της Ελλάδος.
Η τρέχουσα σύμβαση για την εκμετάλλευση των γραμμών αυτών γίνεται σύμφωνα με τις υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας, οι οποίες έχουν επιβληθεί για την εξυπηρέτηση αυτών των γραμμών και για τις οποίες δημοσιεύτηκε σχετική ενημερωτική ανακοίνωση στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (C321 της 4ης Νοεμβρίου 2011).
Η Δημοτική Αρχή των Κυθήρων έχει υποβάλει επανειλημμένως αιτήματα προς το Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού και προς τον εκάστοτε Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την ένταξη στο καθεστώς υποχρεώσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας αεροπορικής εκμετάλλευσης, σχετικά με την επέκταση της υπάρχουσας γραμμής Θεσσαλονίκης – Καλαμάτας, έως τα Κύθηρα, έτσι ώστε να γίνει πραγματικότητα η αεροπορική σύνδεση των Κυθήρων με την Βόρεια Ελλάδα & τη Νότια Πελοπόννησο, διασφαλίζοντας την ανάγκη επαρκούς εξυπηρέτησης, με συγκεκριμένα δρομολόγια που είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του νησιού.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, τα τελευταία 10 περίπου χρόνια, η Δημοτική Αρχή, η επαγγελματική κοινότητα που δραστηριοποιείται στο νησί και οι τοπικοί φορείς, έχουν εργασθεί με συνέπεια και στρατηγικές κινήσεις για την προσέλκυση σημαντικών επενδύσεων που βοηθούν, τόσο στην ανάπτυξη του τουρισμού, όσο και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Τα χρηματικά κεφάλαια δε, τα οποία έχουν επενδυθεί από το νησί στην Βόρεια Ελλάδα -στον τομέα της προβολής και της διαφήμισης, στη συμμετοχή σε εκθέσεις τουρισμού κ.α.- για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος, αποτελούν την έως τώρα μεγαλύτερη εξωτερική επένδυση στο σύνολό της, τα τελευταία 20 χρόνια.
Να σημειωθεί ότι, με της παρούσες κοινωνικό-οικονομικές συνθήκες, τα Κύθηρα αποτελούν απαγορευτικό προορισμό για τη Βόρεια Ελλάδα, καθώς η χιλιομετρική απόσταση και η γεωγραφική θέση του νησιού αποτρέπουν τον υποψήφιο επισκέπτη ή μόνιμο κάτοικο να μετακινηθεί από και προς τους προορισμούς της Δυτικής Πελοποννήσου και ιδιαίτερα της Βορείου Ελλάδος, καθώς το κόστος μετακίνησης είναι όχι μόνο δυσβάστακτο, αλλά και χρονοβόρο. Επιπλέον, η Καλαμάτα αποτελεί τον πλησιέστερο αερολιμένα από τα Κύθηρα, ενώ το κόστος είναι μηδαμινό, καθώς η μεταξύ τους απόσταση είναι μόλις 78 ναυτικά μίλια.
Τα εφαρμοζόμενα προγράμματα παροχής δημόσιας υπηρεσίας έχουν εκπονηθεί με κύριο στόχο την άρση της απομόνωσης των απομακρυσμένων – κυρίως νησιωτικών – περιοχών της Ελλάδας και τη στήριξη της περαιτέρω ανάπτυξής τους, έχοντας διασφαλίσει μέσω του νόμου (ΕΚ) 1008/2008 την αξιολόγηση και την επιβολή του μέτρου, προκειμένου να εξασφαλιστεί στο συγκεκριμένο δρομολόγιο, η ελάχιστη εξυπηρέτηση τακτικής αεροπορικής γραμμής που πληροί καθορισμένα κριτήρια συνέχειας, τακτικότητας, τιμολόγησης ή ελαχίστης μεταφορικής ικανότητας, την οποία ο αερομεταφορέας δεν επρόκειτο αλλιώς να αναλάβει εάν ελάμβανε αποκλειστικά υπόψη το εμπορικό συμφέρον του.
Σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων της 30ης Μαρτίου 2012 με αριθ. πρωτ Δ1/Β/10365/1346 κατακύρωσε στον αερομεταφορέα Astra Airlines την τακτική αεροπορική γραμμή Θεσσαλονίκης – Καλαμάτας χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος. Ειδικότερα, από τη Θεσσαλονίκη έχουν υποβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας προς Χίο, Σάμο, Κέρκυρα και Καλαμάτα, Λήμνο – Ικαρία .
Τέλος, πρέπει να καταστεί σαφές ότι υπάρχει διακριτική μεταχείριση έναντι άλλων περιοχών της χώρας, πχ στην Σητεία λειτουργούν 4 γραμμές παροχής δημόσιας υπηρεσίας και πιο συγκεκριμένα οι γραμμές: Αθήνα – Σητεία , Αλεξανδρούπολη- Σητεία, Πρέβεζα – Σητεία, Σητεία – Κάσος – Κάρπαθος – Ρόδος , όταν σε απόσταση 2 ωρών με το αυτοκίνητο υπάρχει ο Κρατικός Αερολιμένας Ηρακλείου το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, τόσο σε επιβατική κίνηση, όσο και αεροσκαφών καθ’ όλη την διάρκεια του έτους.
-Επειδή η επέκταση της υπάρχουσας γραμμής Θεσσαλονίκης – Καλαμάτας έως τα Κύθηρα αποτελεί ζήτημα κρίσιμης σημασίας για την εμπορική και τουριστική ανάπτυξη του νησιού,
-Επειδή δεν προκύπτουν περιορισμοί από την Ελληνική και κοινοτική νομοθεσία ούτε χρηματοοικονομικές πιστώσεις , αφού το ενδιαφέρον των Ελληνικών αερομεταφορών παραμένει σε υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού για την εν λόγω γραμμή και την επέκταση αυτής,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
- Τι πρόκειται να πράξει, προκειμένου να επεκταθεί η υπάρχουσα αεροπορική γραμμή Θεσσαλονίκης – Καλαμάτας έως τα Κύθηρα;
- Για ποιο λόγο, ενώ έχουν γίνει οι σχετικές αιτήσεις από το 2011, δεν έχει πραγματοποιηθεί ως τώρα η ένταξη της εν λόγω γραμμής στις γραμμές παροχής δημόσιας υπηρεσίας (άγονες);».
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου