ΟΜΙΛΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ Κ.Ο. ΚΑΙ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΛΑΚΩΝΙΑΣ
ΠΑΣΟΚ, ΛΕΩΝΙΔΑ ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΥ, ΣΤΗΝ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ
ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ, ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ:
«ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ,
ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»
Παρασκευή, 08 Μαΐου 2015
Κύριε Πρόεδρε,
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κύριοι Υπουργοί,
Δεν θα συνεχίσω στον τόνο της κυρίας Φωτίου. Το μόνο που
θέλω να της πω, επειδή μίλησε για τον Υπουργό, είναι ότι η γνώση
δεν καθορίζεται από τις ορέξεις καμίας κυβέρνησης και κανενός
αρμοδίου Υπουργείου ούτε Υπουργού. Η γνώση κατακτιέται. Είναι
δύναμη. Η ίδια η παιδεία έχει μέσα της αυτό το φιλοσοφικό να
φτιάχνει καλούς ανθρώπους, χαρακτήρες, πολιτισμούς. Ο
Υπουργός είναι άνθρωπος του πολιτισμού. Πιστεύω ότι σήμερα
ανέβασε τους τόνους πολύ περισσότερο απ’ ό,τι θα
έπρεπε σ’
αυτό το νομοσχέδιο.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Τα περισσότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε ως
πολίτες αυτής της χώρας θα είχαν πολύ πιο εύκολη λύση, αν
δίναμε την ανάλογη αξία στην παιδεία και δεν την υποβαθμίζαμε
τόσο, κυρία Φωτίου, ταυτίζοντάς τη με μία παιδεία χωρίς
εκπαίδευση, επειδή μας βολεύει.
Για μας, λοιπόν, οι στόχοι μίας κυβέρνησης με νωπή λαϊκή
εντολή πρέπει να είναι συγκεκριμένοι και να μην επαναφέρει στο
προσκήνιο τις παρακμιακές πρακτικές και τις ιδεοληψίες του
παρελθόντος. Είμαι πατέρας, όπως κι εσείς. Είμαι πολλά χρόνια
πανεπιστημιακός δάσκαλος και δεν «το πούλησα» ποτέ. Ποτέ! Να
ψαχτούμε και στο διαδίκτυο.
Η μεγάλη μου κόρη είναι στην Αγγλία δύο χρόνια, όπως
πολλά παιδιά των Ελλήνων πολιτών. Εγώ ήθελα, κύριε Υπουργέ,
από εσάς να μου πείτε – γιατί εγώ προσπάθησα, δεν τα κατάφερα,
«έβαλα πλάτη» – τι θα κάνουν όλα αυτά τα παιδιά. Ακόμη, να μου
πείτε και γιατί, εφόσον είμαστε μία τέτοια χώρα με καλά παιδιά, με
καλά μυαλά, όλο το πανεπιστημιακό μας υποκείμενο, όλα αυτά τα
χρόνια που προσπαθούμε και ξαναπροσπαθούμε, δεν έχει
καταφέρει να κάνει κάτι που έχουν κάνει οι άλλες χώρες της
Ευρώπης. Αυτά έπρεπε να συζητάμε τώρα.
Ναι, να συζητήσουμε, κύριε Υπουργέ, και έχετε δίκιο. Εγώ
κάνω και την αυτοκριτική μου. Από τις απολύσεις των
εκπαιδευτικών, των δημοτικών αστυνομικών, από τις απολύσεις
αυτών των πραγματικά αθώων ανθρώπων που ήταν οι σχολικοί
φύλακες δεν κέρδισε τίποτα η Ελλάδα. Και εμείς που ήμασταν εκεί
για να εφαρμόσουμε αυτούς τους επαίσχυντους νόμους χάσαμε.
Τι κέρδισα όντας στο Υπουργείο Εσωτερικών με το να
βλέπω κάθε μέρα από κάτω να περνάνε – κάθε μέρα και κάθε μέρα
- και να μην μπορώ να τους πω ότι έχετε δίκιο; Γιατί έπρεπε να
εφαρμοστεί ένα πρόγραμμα λάθος. Εμείς, όμως, έχουμε τη δύναμη
και λέμε «κάναμε λάθη».
Δεν συνάδει με εσάς αυτό που κάνατε εν κρυπτώ. Είχατε
κανένα λόγο; Φέρατε ένα νομοσχέδιο το οποίο έχει τα θετικά του,
όπως και τα άλλα νομοσχέδια. Παραδείγματος χάρη, το
νομοσχέδιο της κυρίας Διαμαντοπούλου, που πέρασε με
διακόσιους εβδομήντα τέσσερις Βουλευτές, είχε πολλά θετικά.
Όμως, άρχισε το ξήλωμα. Δεν τα είχε όλα καλά, αλλά είχε θετικά.
Δεν μπορεί να έκαναν διακόσιοι εβδομήντα πέντε Βουλευτές
λάθος. Διακόσιοι εβδομήντα τέσσερις Βουλευτές το ψήφισαν. Είχε
πολλούς νεωτερισμούς, είχε πολλά καλά, είχε και τα λάθη του.
Να μην επιμένουμε τώρα και στο άσυλο. Ποιο άσυλο τώρα!
Οποιοσδήποτε Έλληνας πολίτης, ένας πολίτης του κόσμου, που
είναι τα παιδιά μας, μπορεί να αρθρογραφήσει στα Μέσα Μαζικής
Ενημέρωσης, σε οποιοδήποτε εφημερίδα και σε οτιδήποτε.
Υπάρχουν χιλιάδες έντυπα. Είναι ανάγκη να πηγαίνει στο
πανεπιστήμιο; Αυτό ήταν για τους καθηγητάδες του 1850 που
υπήρχε μια συγκεκριμένη ρύθμιση ότι δεν πρέπει να λένε τη
γνώμη τους. Αυτό τώρα δεν είναι αναχρονιστικό; Καθόμαστε και
στηρίζουμε και μιλάμε για το άσυλο;
Πτώση της παραγωγικής βάσης από το «10» στο «9,5». Το
είχε φέρει, αν θυμάμαι καλά, και η Κουτσίκου.
Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων. Είχε θετικά. Εγώ δεν
είπα τίποτα, αλλά δεν ήθελε περισσότερη συζήτηση αυτό το θέμα;
Εγώ νομίζω ότι πρέπει να το συζητήσουμε περισσότερο. Έχει και
τα θετικά του στοιχεία αυτό. Δεν έχει μόνο αρνητικά.
Επίσης, για παράδειγμα, είναι και ο τρόπος που επιλέγονται
οι Διευθυντές των σχολείων. Από τη μία άκρη στην άλλη άκρη, εκεί
πήγαμε τώρα. Να το συζητήσουμε περισσότερο. Πλειοψηφία
είσαστε. Δεν σας έβιαζε τίποτα. Θα το περνάγατε. Να το
συζητήσουμε, όμως, περισσότερο, να έχει κάποια χαρακτηριστικά
αξιοκρατίας μέσα του.
Η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια πληρώνει την έλλειψη
αξιοκρατίας, την έλλειψη ισονομίας. Τα πληρώνει όλα αυτά, γι’
αυτό φτάσαμε μέχρι εδώ. Και εμείς είχαμε τη συνεισφορά μας σε
αυτό.
Δεν θέλω να μιλήσω για αυτά που είπε προηγουμένως ο
Υπουργός. Θα πω δυο πράγματα μόνο. Η Ελλάδα περνάει
δύσκολες στιγμές και πρέπει να βιαζόμαστε σε άλλα θέματα και όχι
σε αυτά. Μας έφαγε τώρα το θέμα – δεν θέλω να μπω στη
διαδικασία – αν ο Ξηρός είναι στη φυλακή ή όχι. Αυτό είναι το
πρόβλημα του ελληνικού λαού; Αυτό είναι το πρόβλημα σήμερα,
για τους διευθυντές;
Είπε ο Πρωθυπουργός το πρωί ότι δεν άλλαξε τους
Διοικητές των νοσοκομείων. Γιατί, μπορεί να τους αλλάξει; Εγώ
θέλω να τους αλλάξετε, θέλω να φέρετε κριτήρια αξιοκρατίας, να
δούμε ποιοι είναι οι Διοικητές των νοσοκομείων. Ο κ.
Κουρουμπλής έχει στείλει να παραιτηθούν. Θα πάμε στο ίδιο
μοντέλο; Εγώ σας λέω ότι δεν πρέπει να πάμε στο ίδιο μοντέλο.
Όμως δεν μπορείτε να τους αλλάξετε. Όχι να λέτε «δεν τους
αλλάξαμε», δεν μπορείτε να τους αλλάξετε. Το ότι δεν μπορεί η
Κυβέρνηση να αλλάξει, όμως, έναν ανίκανο διοικητή νοσοκομείου
είναι πρόβλημα. Το έχω ζήσει εγώ. Εκεί να το συζητήσουμε, να
πάμε στη θετική πλευρά.
Κάναμε διάφορους πειραματισμούς. Είπαμε θα πάρουμε
κομματικά στελέχη. Τα είχαμε κάνει τότε. Είμαι και παλιός στο
κουρμπέτι ξέρετε. Πήραμε τους διοικητές των νοσοκομείων. Είχα
κάνει και διοικητής νοσοκομείου. Δεν είχα κάνει με αξιοκρατία, με
τα κομματικά προσόντα είχα κάνει διοικητής του νοσοκομείου. Το
ξέρω αυτό. Μετά πήγαμε και βάλαμε κάποια κριτήρια. Δεν μας
βγήκε ούτε αυτό.
Ελάτε, λοιπόν, να συζητήσουμε κάποια πράγματα προς το
καλό. Όταν δεν πάνε καλά οι διοικητές των νοσοκομείων ο
Υπουργός δεν μπορεί να τους αλλάξει. Άλλο πάλι και τούτο. Δεν
είναι άσπρο μαύρο. Αυτό που βλέπει κανείς κάθε μέρα στα Μέσα
Μαζικής Ενημέρωσης είναι η σπασμένη βιτρίνα της χώρας. Στις 8
η ώρα θα δούμε πάλι τα ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία να λένε
για την κατάσταση στην Ελλάδα. Κι όλα αυτά γιατί;
Εσείς πρέπει να πετύχετε. Εμείς θέλουμε να πετύχετε. Διότι
αν αποτύχετε εσείς η χώρα θα αποτύχει. Σας το λέμε. Καταλάβετέ
το. Υπάρχουν άνθρωποι με καλές προθέσεις. Υπάρχουν
άνθρωποι που θέλουν να σας βοηθήσουν. Όχι όμως μ’ αυτό τον
τρόπο, διότι δεν πρέπει να είστε ανεύθυνοι στη λαϊκή εντολή. Η
λαϊκή εντολή ήταν σαφής: Μέσα στο ευρώ, με αλλαγή
προγράμματος. Αυτό λέει. Και εμείς θέλουμε μέσα στο ευρώ, με
αλλαγή προγράμματος και θα είμαστε κοντά σας.
Όσοι ενδιαφέρονται λοιπόν ειλικρινά για τη χώρα θα πρέπει
οι ίδιοι να στηρίζουν αξιοκρατικά τους θεσμούς με διαφάνεια και να
μάχονται γι’ αυτό και όχι να μάχονται για τη διατήρηση των
κεκτημένων.
Ευχαριστώ πολύ!
ΠΑΣΟΚ, ΛΕΩΝΙΔΑ ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΥ, ΣΤΗΝ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ
ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ, ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ:
«ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ,
ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»
Παρασκευή, 08 Μαΐου 2015
Κύριε Πρόεδρε,
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κύριοι Υπουργοί,
Δεν θα συνεχίσω στον τόνο της κυρίας Φωτίου. Το μόνο που
θέλω να της πω, επειδή μίλησε για τον Υπουργό, είναι ότι η γνώση
δεν καθορίζεται από τις ορέξεις καμίας κυβέρνησης και κανενός
αρμοδίου Υπουργείου ούτε Υπουργού. Η γνώση κατακτιέται. Είναι
δύναμη. Η ίδια η παιδεία έχει μέσα της αυτό το φιλοσοφικό να
φτιάχνει καλούς ανθρώπους, χαρακτήρες, πολιτισμούς. Ο
Υπουργός είναι άνθρωπος του πολιτισμού. Πιστεύω ότι σήμερα
ανέβασε τους τόνους πολύ περισσότερο απ’ ό,τι θα
έπρεπε σ’
αυτό το νομοσχέδιο.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Τα περισσότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε ως
πολίτες αυτής της χώρας θα είχαν πολύ πιο εύκολη λύση, αν
δίναμε την ανάλογη αξία στην παιδεία και δεν την υποβαθμίζαμε
τόσο, κυρία Φωτίου, ταυτίζοντάς τη με μία παιδεία χωρίς
εκπαίδευση, επειδή μας βολεύει.
Για μας, λοιπόν, οι στόχοι μίας κυβέρνησης με νωπή λαϊκή
εντολή πρέπει να είναι συγκεκριμένοι και να μην επαναφέρει στο
προσκήνιο τις παρακμιακές πρακτικές και τις ιδεοληψίες του
παρελθόντος. Είμαι πατέρας, όπως κι εσείς. Είμαι πολλά χρόνια
πανεπιστημιακός δάσκαλος και δεν «το πούλησα» ποτέ. Ποτέ! Να
ψαχτούμε και στο διαδίκτυο.
Η μεγάλη μου κόρη είναι στην Αγγλία δύο χρόνια, όπως
πολλά παιδιά των Ελλήνων πολιτών. Εγώ ήθελα, κύριε Υπουργέ,
από εσάς να μου πείτε – γιατί εγώ προσπάθησα, δεν τα κατάφερα,
«έβαλα πλάτη» – τι θα κάνουν όλα αυτά τα παιδιά. Ακόμη, να μου
πείτε και γιατί, εφόσον είμαστε μία τέτοια χώρα με καλά παιδιά, με
καλά μυαλά, όλο το πανεπιστημιακό μας υποκείμενο, όλα αυτά τα
χρόνια που προσπαθούμε και ξαναπροσπαθούμε, δεν έχει
καταφέρει να κάνει κάτι που έχουν κάνει οι άλλες χώρες της
Ευρώπης. Αυτά έπρεπε να συζητάμε τώρα.
Ναι, να συζητήσουμε, κύριε Υπουργέ, και έχετε δίκιο. Εγώ
κάνω και την αυτοκριτική μου. Από τις απολύσεις των
εκπαιδευτικών, των δημοτικών αστυνομικών, από τις απολύσεις
αυτών των πραγματικά αθώων ανθρώπων που ήταν οι σχολικοί
φύλακες δεν κέρδισε τίποτα η Ελλάδα. Και εμείς που ήμασταν εκεί
για να εφαρμόσουμε αυτούς τους επαίσχυντους νόμους χάσαμε.
Τι κέρδισα όντας στο Υπουργείο Εσωτερικών με το να
βλέπω κάθε μέρα από κάτω να περνάνε – κάθε μέρα και κάθε μέρα
- και να μην μπορώ να τους πω ότι έχετε δίκιο; Γιατί έπρεπε να
εφαρμοστεί ένα πρόγραμμα λάθος. Εμείς, όμως, έχουμε τη δύναμη
και λέμε «κάναμε λάθη».
Δεν συνάδει με εσάς αυτό που κάνατε εν κρυπτώ. Είχατε
κανένα λόγο; Φέρατε ένα νομοσχέδιο το οποίο έχει τα θετικά του,
όπως και τα άλλα νομοσχέδια. Παραδείγματος χάρη, το
νομοσχέδιο της κυρίας Διαμαντοπούλου, που πέρασε με
διακόσιους εβδομήντα τέσσερις Βουλευτές, είχε πολλά θετικά.
Όμως, άρχισε το ξήλωμα. Δεν τα είχε όλα καλά, αλλά είχε θετικά.
Δεν μπορεί να έκαναν διακόσιοι εβδομήντα πέντε Βουλευτές
λάθος. Διακόσιοι εβδομήντα τέσσερις Βουλευτές το ψήφισαν. Είχε
πολλούς νεωτερισμούς, είχε πολλά καλά, είχε και τα λάθη του.
Να μην επιμένουμε τώρα και στο άσυλο. Ποιο άσυλο τώρα!
Οποιοσδήποτε Έλληνας πολίτης, ένας πολίτης του κόσμου, που
είναι τα παιδιά μας, μπορεί να αρθρογραφήσει στα Μέσα Μαζικής
Ενημέρωσης, σε οποιοδήποτε εφημερίδα και σε οτιδήποτε.
Υπάρχουν χιλιάδες έντυπα. Είναι ανάγκη να πηγαίνει στο
πανεπιστήμιο; Αυτό ήταν για τους καθηγητάδες του 1850 που
υπήρχε μια συγκεκριμένη ρύθμιση ότι δεν πρέπει να λένε τη
γνώμη τους. Αυτό τώρα δεν είναι αναχρονιστικό; Καθόμαστε και
στηρίζουμε και μιλάμε για το άσυλο;
Πτώση της παραγωγικής βάσης από το «10» στο «9,5». Το
είχε φέρει, αν θυμάμαι καλά, και η Κουτσίκου.
Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων. Είχε θετικά. Εγώ δεν
είπα τίποτα, αλλά δεν ήθελε περισσότερη συζήτηση αυτό το θέμα;
Εγώ νομίζω ότι πρέπει να το συζητήσουμε περισσότερο. Έχει και
τα θετικά του στοιχεία αυτό. Δεν έχει μόνο αρνητικά.
Επίσης, για παράδειγμα, είναι και ο τρόπος που επιλέγονται
οι Διευθυντές των σχολείων. Από τη μία άκρη στην άλλη άκρη, εκεί
πήγαμε τώρα. Να το συζητήσουμε περισσότερο. Πλειοψηφία
είσαστε. Δεν σας έβιαζε τίποτα. Θα το περνάγατε. Να το
συζητήσουμε, όμως, περισσότερο, να έχει κάποια χαρακτηριστικά
αξιοκρατίας μέσα του.
Η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια πληρώνει την έλλειψη
αξιοκρατίας, την έλλειψη ισονομίας. Τα πληρώνει όλα αυτά, γι’
αυτό φτάσαμε μέχρι εδώ. Και εμείς είχαμε τη συνεισφορά μας σε
αυτό.
Δεν θέλω να μιλήσω για αυτά που είπε προηγουμένως ο
Υπουργός. Θα πω δυο πράγματα μόνο. Η Ελλάδα περνάει
δύσκολες στιγμές και πρέπει να βιαζόμαστε σε άλλα θέματα και όχι
σε αυτά. Μας έφαγε τώρα το θέμα – δεν θέλω να μπω στη
διαδικασία – αν ο Ξηρός είναι στη φυλακή ή όχι. Αυτό είναι το
πρόβλημα του ελληνικού λαού; Αυτό είναι το πρόβλημα σήμερα,
για τους διευθυντές;
Είπε ο Πρωθυπουργός το πρωί ότι δεν άλλαξε τους
Διοικητές των νοσοκομείων. Γιατί, μπορεί να τους αλλάξει; Εγώ
θέλω να τους αλλάξετε, θέλω να φέρετε κριτήρια αξιοκρατίας, να
δούμε ποιοι είναι οι Διοικητές των νοσοκομείων. Ο κ.
Κουρουμπλής έχει στείλει να παραιτηθούν. Θα πάμε στο ίδιο
μοντέλο; Εγώ σας λέω ότι δεν πρέπει να πάμε στο ίδιο μοντέλο.
Όμως δεν μπορείτε να τους αλλάξετε. Όχι να λέτε «δεν τους
αλλάξαμε», δεν μπορείτε να τους αλλάξετε. Το ότι δεν μπορεί η
Κυβέρνηση να αλλάξει, όμως, έναν ανίκανο διοικητή νοσοκομείου
είναι πρόβλημα. Το έχω ζήσει εγώ. Εκεί να το συζητήσουμε, να
πάμε στη θετική πλευρά.
Κάναμε διάφορους πειραματισμούς. Είπαμε θα πάρουμε
κομματικά στελέχη. Τα είχαμε κάνει τότε. Είμαι και παλιός στο
κουρμπέτι ξέρετε. Πήραμε τους διοικητές των νοσοκομείων. Είχα
κάνει και διοικητής νοσοκομείου. Δεν είχα κάνει με αξιοκρατία, με
τα κομματικά προσόντα είχα κάνει διοικητής του νοσοκομείου. Το
ξέρω αυτό. Μετά πήγαμε και βάλαμε κάποια κριτήρια. Δεν μας
βγήκε ούτε αυτό.
Ελάτε, λοιπόν, να συζητήσουμε κάποια πράγματα προς το
καλό. Όταν δεν πάνε καλά οι διοικητές των νοσοκομείων ο
Υπουργός δεν μπορεί να τους αλλάξει. Άλλο πάλι και τούτο. Δεν
είναι άσπρο μαύρο. Αυτό που βλέπει κανείς κάθε μέρα στα Μέσα
Μαζικής Ενημέρωσης είναι η σπασμένη βιτρίνα της χώρας. Στις 8
η ώρα θα δούμε πάλι τα ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία να λένε
για την κατάσταση στην Ελλάδα. Κι όλα αυτά γιατί;
Εσείς πρέπει να πετύχετε. Εμείς θέλουμε να πετύχετε. Διότι
αν αποτύχετε εσείς η χώρα θα αποτύχει. Σας το λέμε. Καταλάβετέ
το. Υπάρχουν άνθρωποι με καλές προθέσεις. Υπάρχουν
άνθρωποι που θέλουν να σας βοηθήσουν. Όχι όμως μ’ αυτό τον
τρόπο, διότι δεν πρέπει να είστε ανεύθυνοι στη λαϊκή εντολή. Η
λαϊκή εντολή ήταν σαφής: Μέσα στο ευρώ, με αλλαγή
προγράμματος. Αυτό λέει. Και εμείς θέλουμε μέσα στο ευρώ, με
αλλαγή προγράμματος και θα είμαστε κοντά σας.
Όσοι ενδιαφέρονται λοιπόν ειλικρινά για τη χώρα θα πρέπει
οι ίδιοι να στηρίζουν αξιοκρατικά τους θεσμούς με διαφάνεια και να
μάχονται γι’ αυτό και όχι να μάχονται για τη διατήρηση των
κεκτημένων.
Ευχαριστώ πολύ!
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου