Κυριακή 31 Μαΐου 2015

ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ ΣΤΟ ΜΑΛΕΑ ΚΑΙ ΣΤΟ "ΜΙΚΡΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ"{ ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ}

To ακρωτήριο Μαλέας βρίσκεται στο νοτιότερο άκρο της Πελοποννήσου και λογχίζει τη Μεσόγειο.O πέτρινος φάρος του κατασκευάστηκε το 1883 με ύψος πύργου 15 μέτρα και εστιακό ύψος 40 μέτρα. Το όνομα του ομώνυμου ακρωτηρίου κατά τον Κούρτιο είναι Φοινικικό,για τον δε Στράβωνα(Μαλέαν η Μαλέαι ήν υιός Πελασγού). Στις μέρες μας είναι γνωστός κι ως καβο-Μαλιάς ή Ξυλοχάφτης επειδή πολλά πλοία βυθίστηκαν πλησίον του κάβου.

Ο διάπλους του Μαλέα εγκυμονούσε πολλούς κινδύνους ώστε να έχει καταστεί ο εφιάλτης των ναυτιλομένων. Για τις φουρτούνες του ο Στράβων αναφέρει:"Μαλέαν δε κάμψας επιλάθου των οίκαδε",που σημαίνει σαν αποφασίσεις να περάσεις τον Μαλέαν ξέχασε πως έχεις οικογένεια.
Η διαδρομή προς το φάρο.
Η διαδρομή ξεκινάει από το χωριό Βελανίδια που είναι χτισμένο σε μια ρεματιά στις πλαγιές του όρους Κριθίνα. Κατευθυνθείτε ΝΑ από τα σκαλιά που διασχίζουν το χωριό. Σο τέλος συνεχίστε στο μονοπάτι που «τραβερσάρει» την πλαγιά για να αποφύγει ένα ρέμα. Ύστερα από 1,5 χιλιόμετρο θα φτάσετε στην εκκλησία της Παναγίας της Δεκαπεντρίστρας και θα ακολουθήσετε τον χωματόδρομο που ξεκινάει από εκεί. Σε 1,5 χιλιόμετρο σας οδηγεί στα εκκλησάκια του Αγίου Θωμά και του Αγίου Μύρωνα. Από εκεί με ανατολική πορεία προς την θάλασσα ξεκινάει το μονοπάτι το οποίο μέσα σε ένα επιβλητικό τοπίο έχοντας θέα στο πέλαγος φθάνει στον φάρο του Μαλέα.
Πηγή .faroi.com/gr/maleas_gr
Φωτό ADELIN 107,3 WEB TV ΚΥΘΗΡΑ.
Με το συνεργείο του τηλεοπτικού καναλιού 4Ε Γιά τα γυρίσματα της εκπομπής "ΣΤΟ ΤΟΠΟ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ"30/5/2015



Σάββατο 30 Μαΐου 2015

ADELIN WEB TV ΚΥΘΗΡΑ"ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ"31/5/15


ΚΥΘΗΡΑ.Διακόφτι παλιό λιμάνι

{Φωτό Μανώλης Σοφίος} Η φωτό βρίσκεται στο Hotel "ΝΟΤΑΡΑΣ"Διακόφτι

ΟΡΙΣΜΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΙΑΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΒΙΒΛΙΑΡΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ


Περιπέτειες Κρανιδιωτών ναυτικών στη θάλασσα των Κυθήρων (Τέλη 18ου αι.)

Στο Τοπικό Αρχείο Κυθήρων σώζονται δέσμες εγγράφων με γενικό τίτλο «Prove di Fortuna e Processi sopra li Naufraggi», οι οποίες ανήκουν χρονικά στο δεύτερο μισό του 18ου αιώνα και συγκεκριμένα στην περίοδο 1767-1792 [1]. Πρόκειται για ανέκδοτο υλικό, πλούσιο σε ειδήσεις για τη ναυ­τιλιακή κίνηση στην περιοχή των Κυθήρων. Γενικότερα όμως παρέχει άφθονες πληροφορίες για τους κινδύνους που αντιμετώπιζαν οι ναυτικοί στα ταξίδια τους. Ανάλογα έγγραφα υπάρχουν και σε άλλα αρχεία των βενετο­κρατούμενων εκείνη την περίοδο νησιών, καθώς και στην ίδια τη Βενετία [2]. Σύμφωνα με τα έγγραφα αυτά κάθε καπετάνιος ή ιδιοκτήτης πλοίου που ναυάγησε ή έπαθε ζημιές, ήταν υποχρεωμένος μέσα σε εικοσιτέσσερις ώρες να παρουσιασθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες του τόπου όπου συνέβη το ατύχη­μα και σε περίπτωση που βρισκόταν στο εξωτερικό, στις προξενικές αρχές, για να αναφέρει τις ζημιές που έπαθε το ίδιο το πλοίο ή το φορτίο του (ναυάγιο, βλάβη, πυρκαγιά), καθώς και τα αίτια που τις προξένησαν (καιρι­κές συνθήκες, πειρατές ή κουρσάροι).

Κύθηρα

Οι Μανιάτες Των Κυθήρων – Η Περίπτωση Του Σταμάτη Κονόμου


Η σχέση μεταξύ Λακωνίας και Κυθήρων ήταν πάντα στενή. Η μικρή γεωγραφική απόσταση του νησιού από τον νομό Λακωνίας έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην ιστορία και των δύο τόπων. Από τα αρχαία χρόνια, τα Κύθηρα, αποτελούσαν το μάτι της Σπάρτης στην Μεσόγειο θάλασσα. Οι κάτοικοι του νησιού οι οποίοι δεν ήταν πολλοί σε αριθμό υπάγονταν στην τάξη των περίοικων. Κατά τα βυζαντινά χρόνια το νησί πολλές φορές διοικήθηκε από Λάκωνες διοικητές όπως τον Ευδαιμονογιάννη, τον Νοταρά και άλλους. Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμα και σήμερα πολλοί κάτοικοι του νησιού έχουν παραδόσεις ότι κατάγονται από την Λακωνία.
Φυσικά δεν θα μπορούσε σε αυτήν την διατοπική σχέση να λείπει και η Μάνη. Το νησί των Κυθήρων είναι με καθαρό καιρό

Παρασκευή 29 Μαΐου 2015

Naval Warfare ΚΥΘΗΡΑ 1975


USS Belknap (CG-26)


Figure 1: USS Belknap (CG-26) in the Kithira Strait off of Greece on October 1975. View from the Soviet ship Krasny Krim ( a Kashin class DDG). Photograph courtesy of Eugene Ivkin. Click on photograph for larger image.


Figure 2: USS Belknap (CG-26) in the Kithira Strait off of Greece on October 1975. View from the Soviet ship Krasny Krim ( a Kashin class DDG). Photograph courtesy of Eugene Ivkin. Click on photograph for larger image.

εμείς και τα κύθηρα

Η 2η Κοινότητα Ανιχνευτών Πάτρας έχει μια ιδιαίτερη σχέση με τα Κύθηρα. Έχει στο παρελθόν πραγματοποιήσει 4 κατασκηνώσεις στο νησί: το 1986, '89, '96 και '97. xytra.jpg (51483 bytes)Τέσσερεις γενιές Ανιχνευτών της 2ης Κοινότητας έχουν να θυμούνται περιπέτειες ωραίες, αναμνήσεις ζωηρές από το μαγευτικό αυτό νησί. Στο σταυροδρόμι των θαλασσών παίξαμε με τα στοιχεία της γης και της θάλασσας, γελάσαμε γύρω από την πυρά, συνεργαστήκαμε με κέφι και ενθουσιασμό για ένα κοινό αποτέλεσμα, εξερευνήσαμε το περίεργα γαλήνιο περιβάλλον με την τόσο συγκλονιστική ιστορία. Λατρέψαμε ένα νησί που -αν και φιλόξενο- έχει τον τρόπο να παραμένει απόμακρο από τον επισκέπτη, το εξερευνήσαμε με ζήλο και μας συνάρπασε η πρωτογενής έρευνα των ιστορικών, πολιτιστικών, γεωλογικών και οικολογικών χαρακτηριστικών του.
Σχετικές είναι και οι πολλές εργασίες των Ανιχνευτών μας (που έχουν κατά καιρούς παρουσιαστεί στις Ανιχνευτικές Πολιτιστικές Ενημερώσεις) για το Λοιμοκαθαρτήριο των Κυθήρων, για την Λαογραφία και Αρχιτεκτονική του νησιού, για την Κάτω Χώρα (παλιά ενετική πόλη που διασώζεται μέχρι σήμερα) του Μυλοποτάμου, για τα ιστορικά μοναστήρια και τα ξωκλήσια, για τα ιδιαίτερα ήθη και έθιμα. Τα σημαντικά μας ευρήματα από τις ανασκαφές στο λόφο της Χώρας των Κυθήρων με τα απολιθωμένα οστά προϊστορικών ζώων παρουσιάστηκαν πρόσφατα στο βιβλίο του διδάκτορα Αντώνη Μπαρτσιώκα με τίτλο "Παλαιοντολογία των Κυθήρων" που εκδόθηκε το 1998 από την Εταιρεία Κυθηραϊκών Μελετών.
Κάθε φορά όμως που το ταξίδι μας στα Κύθηρα τελείωνε άφηνε σε όλους την αίσθηση ότι, όσα και αν κάναμε, όσα και αν είδαμε, αφήσαμε πολλά ανεξερεύνητα. Είναι τόσο δυσανάλογα του μεγέθους του νησιού τα ενδιαφέροντά του που δεν τα προλάβαμε όλα …ΠΗΓΗ .proskopos.com

Θα κλείσει το ΚΕΕΜ Σπάρτης; Θύελλα αντιδράσεων από την τοπική κοινωνία…

00000000000000

Ένα Θέμα που Ανοίγει το Report24…

Δεν απάντησε με ακρίβεια ο Τέρενς Κουικ αν θα κλείσει το ΚΕΕΜ Σπάρτης…

Ένα θέμα που πέρασε στα ψιλά, επιδερμικά.. και αφήνει μεγάλο προβληματισμό… είναι το θέμα του ΚΕΕΜ Σπάρτης.

Σύμφωνα με τον κεντρικό σχεδιασμό της Κυβέρνησης έχει τεθεί θέμα με το να παραμείνουν μόνο 4 κέντρα νεοσυλλέκτων από τα συνολικά 13 που υπάρχουν στην Ελλάδα.

Όπως δήλωσε ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Νικόλαος Τόσκας προ ημερών σε

εξέλιξη βρίσκεται μελέτη για την αναδιάρθρωση όλης της δομής των ενόπλων δυνάμεων σημειώνοντας ότι στο πλαίσιο αυτό, εξετάζεται παράλληλα «η μετεξέλιξη ορισμένων στρατοπέδων εκπαίδευσης, για τα οποία υπάρχουν πολλά ερωτηματικά ως προς την αναγκαιότητα τους».

Όπως ανέφερε ο Νικόλαος Τόσκας, από τα 13 συνολικά κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων που υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα, στην πραγματικότητα 3 – 4 είναι αναγκαία, συμπληρώνοντας ότι στόχος της ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας είναι, όσα θα παραμείνουν σε λειτουργία να καλύπτουν καλύτερα τις επιχειρησιακές ανάγκες της χώρας, ενώ θα γίνει προσπάθεια να ενισχυθούν οι μονάδες που βρίσκονται σε περιοχές, που αντιμετωπίζουν απειλή εξ ανατολών.

Κατά την επίσκεψη του Υπουργού Επικρατείας κ Τέρενς Κουικ στην Σπάρτη και σε ερώτηση Δημοσιογράφου αν θα υπάρξει πρόβλημα με το ΚΕΕΜ Σπάρτη ο κ. Κουίκ δεν έδωσε μια σαφή απάντηση αν είναι στο σχεδιασμό να κλείσει ή όχι.

«Για το θέμα των στρατοπέδων ανά την Ελλάδα, δεν ξέρω εάν θα ανοίξει θέμα για το ΚΕΕΜ της Σπάρτης. Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας είναι η ενίσχυση των συνόρων»… ήταν η απάντηση του Υπουργού με την Ντία Τζανετέα να τονίζει με έμφαση… «Πάνω απ’ το πτώμα μας θα το πάρετε».

Ο σχολιασμός του Υπουργού ήταν αμέσως… «Προτιμώ να μη βλέπω πτώματα στον Έβρο».!!!

Ένα θέμα που αν μη τι άλλο… ανοίγει πολλές συζητήσεις… και αφήνει μεγάλο προβληματισμό στην Σπάρτη…

Ένα θέμα που πρέπει να σταθεί από πάνω όλη η κοινωνία της Σπάρτης..

Ρεπορτάζ
Γιάννης Παυλάκος
πηγή .report24.gr

19η Συνεδρίαση Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής - Λήψη Απόφασης για το Αγκυροβόλιο κόλπου Βοιών

Το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής πρόκειται να συνεδριάσει την Πέμπτη 4 Ιουνίου 2015 και ώρα 15:30 στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού (Αναστάσεως 2 και Τσιγάντε, Παπάγου-Χολαργός).
Τα θέματα Ημερήσιας Διάταξης επισυνάπτονται.

Α/Β 1198 Κύθηρα, μεταφορά "ανταρτόπληκτων"...1948

 Στην φωτογραφία* παραπλεύρως απεικονίζεται το αποβατικόν αρμάτων "Κύθηρα" (Α/Β 1198,  L-185), στο λιμάνι της Σύμης στις 15 Μαΐου του 1948. Το Μάρτιο του 1948 ο ελληνικός εμφύλιος πόλεμος, στην πιο κρίσιμη καμπή του, θα δει ένα νέο είδος επιχειρήσεων: "μεταφορά ανταρτόπληκτων"[1]. Έτσι, το συγκεκριμένο σκάφος συμμετείχε σε επιχείρηση μεταφοράς "ανταρτόπληκτων" από το Σκλήθρον Πηλίου, από όπου και η δεύτερη φωτογραφία.
Το Σκλήθρο[2] είναι χτισμένο στο κατάφυτο Μαυροβούνι ανάμεσα στον Κίσσαβο και το Πήλιο.

ΑΓΟΝΗ ΓΡΑΜΜΗ



Στα τελευταία του (τέλος δεκαετίας του 1970) την γραμμή Κυπαρίσσι-Γέρακα-Μονεμβάσια-Νεάπολη-Γύθειο-Καστέλλι την έκανε ο ΚΑΝΑΡΗΣ, ο οποίος παραδόξως δεν έπιανε στα Κύθηρα. Οι παλαιότεροι θα θυμούνται και το ΙΟΝΙΟΝ που έκανε το δρομολόγιο Πειραιάς- Κυπαρίσσι-Γέρακας -Μονεμβάσια-Νεάπολη-Αγ. Πελαγία-Γύθειο- Αγ. Πελαγία-Αντικύθηρα-Κίσαμο, κάποτε προσέγγιζε και το Καψάλι Κυθήρων άλλα από το 1992 νομίζω η προσέγγιση καταργήθηκε. Στα μέσα της δεκαετίας του 90 η γραμμή καταργήθηκε γιατί τα χωριά της Λακωνίας Κυπαρίσσι- Γέρακας και Μονεμβάσια απέκτησαν πρόσβαση από τη στεριά με νέους δρόμους. Μετά ήρθε το ΘΗΣΕΥΣ, για λίγο ο ΠΗΓΑΣΟΣ και τελικά το ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ.
Στην φωτογραφία μας η "πρώτη" του Κανάρη στο λιμάνι Κισάμου. Το Κανάρης ήταν ένα από τα 4 πλοία που μας έδωσαν οι Ιταλοί, τα άλλα ήταν Καραϊσκάκης, Κολοκοτρώνης, Μιαούλης, από αυτά και το Μιαούλης είχε έλθει στο λιμάνι μας!!

πηγή http://sadentrepese.blogspot.gr

Πρόσκληση Υποβολής Προσφορών για την Αποπεράτωση τοιχίου παραλιακής οδού Αγίας Πελαγίας


ΚΥΘΗΡΑ.Αγία Πελαγία 1963

Φωτό Χρήστος Πολίτης {Αρχείο adelin 107,3 fm}

Κύθηρα: Νέες έρευνες στο θρυλικό ναυάγιο (!) του Ελγίνου



Ο δρ Δημήτρης Κουρκουμέλης θα βουτήξει με την ομάδα του στον υγρό τάφο του «Μέντορα»
Σε ένα από τα σημαντικότερα ναυάγια των ελληνικών θαλασσών επιστρέφουν οι αρχαιολόγοι αυτό το καλοκαίρι. Το πλοίο «Μέντωρ», που βυθίστηκε έξω από τα Κύθηρα μεταφέροντας μάρμαρα του Παρθενώνα για λογαριασμό του λόρδου Ελγιν, μπαίνει και πάλι στο «στόχαστρο» των επιστημόνων που θα το ανασκάψουν με την ελπίδα να αποκαλύψουν τα μυστικά του!

Σπαρτιάτης από σήμερα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας

Με μια σεμνή τελετή στο δημοτικό πνευματικό κέντρο «Ευάγγελος Φιλιππόπουλος» η Αυτού Εξοχότης Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλος ανακηρύχθηκε σήμερα επίτιμος δημότης Σπάρτης, βάσει ομόφωνης απόφασης του δημοτικού συμβουλίου.
Η εκδήλωση ξεκίνησε στις 12 το μεσημέρι, αμέσως μετά τις εκδηλώσεις των «Παλαιολογείων», παρουσία επισήμων, αντιπροσωπείας από την Κύπρο και πλήθους κόσμου. Με την άφιξή του στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σπάρτης ο ΠτΔ ξεναγήθηκε στο Αρχείο Νικηφόρου Βρεττάκου.

Π. Υ. Γυθείου "Πύραρχος Κωνσταντίνος Καστρής" "ΠΥΡΑΝΘΟΣ ΠΟΛΗ 2015"

Φωτογραφία του χρήστη Π. Υ. Γυθείου "Πύραρχος Κωνσταντίνος Καστρής".
Η Υπηρεσία μας σε συνεργασία με το Α.Τ. Γυθείου, Κ.Υ. Γυθείου και την Ε.Ο.Δ. Λακωνίας, διεξήγαγε νυχτερινή άσκηση επέμβασης και διάσωσης σε πυρκαγιά ξενοδοχειακού συγκροτήματος στο κέντρο της πόλης του Γυθείου. Σενάριο Άσκησης
Στις 28 Μαϊου 2015 και περί ώρας 21:00 το κέντρο επιχειρήσεων της Υπηρεσίας μας λαμβάνει τηλεφωνική κλήση για πυρκαγιά στο ξενοδοχειακό συγκρότημα «ΛΑΡΥΣΣΙΟΝ» στο κέντρο της πόλης του Γυθείου.
Δεν υπάρχει διαθεσιμότητα σε κλημακοφόρο όχημα.
Βαθμός δυσκολίας (λόγω ώρας, κτηρίου και σεναρίου) υψηλός
Κίνηση πόλης μέτρια
Πληρότητα ξενοδοχείου 60%
Κατάσταση κατάρτισης υπαλλήλων για αντιμετώπιση πυρκαγιάς μέτρια

Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΤΟΛΟΥ

  Το Σεπτέμβριο  του 1944 άρχισε η επιστροφή  του Πολεμικού Στόλου στην Ελλάδα, από τη Χάϊφα. Η επιχείρηση είχε την κωδική ονομασία «ΜΑΝΝΑ».
    Στη χαρμόσυνη αυτή αποστολή, πήραν μέρος φυσικά όλα τα πλοία του Ελληνικού Στόλου με επικεφαλής τον «Αβέρωφ» {Κυ­βερνήτης ο Πλοίαρχος θ. Κουντουριώτης), που προοριζόταν για τη Ναυτική Βάση του Πειραιά. Η παλαίμαχος ναυαρχίδα είχε ήδη προσορμισθεί από το Πορτ Σάιντ στο λιμάνι της Αλεξάνδρειας και φόρτωνε με­γάλες ποσότητες τροφίμων και φορτηγών αυτοκινήτων, καθώς και εφοδίων κάθε εί­δους.

           Η αποβίβαση των συμμαχικών  στρατευμάτων  στο Καψάλι Κυθήρων, όπως απαθανατίστηκε  από τον ντόπιο  φωτορεπόρτερ  Εμμανουήλ  Σοφιό. ( Αρχείο   του δημοσιογράφου Παναγιώτη Βασιλ. Κουτουζή).

Κυθηρα.Καψάλι δεκαετία '30.Το ατμόπλοιο "Μαρια Λ."

πηγή
Nikos Desillas

ΚΥΘΗΡΑ.25η Μαρτίου 1976.

Πηγή Eleni Harou facebook.com