Κυριακή 4 Μαρτίου 2018

Ενωσις Αντικυθηρίων Αγιος Μύρων Συλλυπητήρια

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 
Το Δ.Σ της Ένωσης θέλει να εκφράσει τα θερμά συλλυπητήρια στους οικείους του Νικήτα Πάτερου που έφυγε από κοντά μας. 

Ήταν ένας υπέροχος άνθρωπος, αγαπητός σε όλους , για χρόνια μέλος του Δ.Σ της Ένωσης και πάντα αρωγός της Ένωσης και του τόπου καταγωγής του που τόσο πολύ αγαπούσε.


Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα τον σκεπάσει.


ΤΟ Δ.Σ

ΑΓΙΑ ΠΕΛΑΓΙΑ.Κάστρο Αγίου Γεωργίου Κολοκυθιάς.(ΦΩΤΟ)

Ερείπια βυζαντινού κάστρου και οικισμού στην κορυφή βραχώδους υψώματος, στη ΒΑ ακτή των Κυθήρων, πάνω από τον όρμο της Αγίας Πατρικίας και βόρεια του λιμανιού της Αγίας Πελαγίας.

Ιστορία

Είναι γνωστό πως ο Άγιος Γεώργιος Κολοκυθιάς ήταν η έδρα μιας από τις πέντε διοικητικές περιφέρειες στις οποίες είχαν χωρίσει τα Κύθηρα οι Ενετοί. Ο οικισμός προϋπήρχε από τη μεσοβυζαντινή περίοδο. Η θέση προσδιορίστηκε με ακρίβεια μόλις πρόσφατα.
Φαίνεται ότι οι Ενετοί δεν έκαναν επεμβάσεις. Η οχύρωση ανήκει στην κατηγορία των φρουρίων, τα οποία κατασκεύαζαν οι Βυζαντινοί σε καίρια σημεία προκειμένου να εγκαταστήσουν στρατιωτικά σώματα για τον έλεγχο και την προστασία του θαλάσσιου δρόμου του Μαλέα. Η ανέγερσή του δεν μπορεί να χρονολογηθεί με ακρίβεια. Από τα ακίνητα και τα κινητά ευρήματα στο χώρο μπορούμε να χρονολογήσουμε τη λειτουργία του χώρου ως οχυρού από τον 8ο έως τον 12ο αιώνα.

Η πληροφορία της κατοίκησης στον Άγιο Γεώργιο της Κολοκυθιάς κατά τον 11ο αιώνα, η οποία παραδίδεται σε ανώνυμο ενετικό χρονικό του 16ου αιώνα, αποτελεί ένα ακόμη τεκμήριο για την χρήση του χώρου την εποχή εκείνη.

Δομικά, Αρχιτεκτονικά, Οχυρωματικά Στοιχεία

Η θέση και η πρώιμη εγκατάλειψή της συνέτειναν στη διατήρηση της μορφής του φρουρίου, το οποίο συνιστά τυπικό παράδειγμα της οχυρωματικής αρχιτεκτονικής, πριν από την εξάπλωση της πυρίτιδας.

Το οχυρωματικό περίγραμμα ακολουθεί τη διαμόρφωση του εδάφους, έχει δηλαδή ακανόνιστο, ελλειπτικό σχήμα, με πολυγωνικό το καλύτερα σωζόμενο νοτιοδυτικό τμήμα της ακρόπολης. Η ανατολική πλευρά -τόσο στις γωνίες όσο και στο μέσον-, ενισχύθηκε με πεταλόσχημους πύργους, οι οποίοι διατηρούν, σε κάτοψη το σχήμα τους. Ίχνη θυρώματος εντοπίζονται στο νότιο πέρας της ανατολικής πλευράς.
Εντός του χώρου υπάρχει ο μονόχωρος ναός του Αγίου Γεωργίου αλλά όχι στην αρχική του μορφή.

Πηγές

  • ΜΑΡΙΝΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, «Η ΟΧΥΡΩΜΑΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΓΕΩΡΓΙΟ ΚΟΛΟΚΥΘΙΑΣ ΚΥΘΗΡΩΝ», Διεθνές Συνέδριο από την 25η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, Περιλήψεις-«Οχυρωματική Αρχιτεκτονική στην Πελοπόννησο 5-15 αι.», 2011
  • http://www.kastra.eu/
  • ΦΩΤΟ ADELIN 107,3 FM







ΚΥΘΗΡΑ.Η ΠΑΡΑΛΙΑ ΚΑΛΑΜΙΤΣΙ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΕΛΑΓΙΑ.(ΦΩΤΟ)

Η παραλία Καλαμίτσι βρίσκεται ανατολικά στα Κύθηρα κοντά στην Αγία Πελαγία  και αποτελεί μικρού μεγέθους παραλία. Αποτελείται από κόκκινο βότσαλο και αμμουδιά. Η πρόσβαση γίνεται από το παραθαλάσσιο χωριό Αγία Πελαγία, με κατεύθυνση προς την περιοχή Νέος κόσμος. Στην κορυφή της παραλίας υπάρχει το γραφικό εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου.
adelin 107,3 fm 















''Δημόσιος Οργανισμός ως Μέσο παραγωγής Δημόσιας Ωφέλειας. Μελέτη Βιωσιμότητας Μονάδας Τεχνητού Νεφρού. Σκοπιμότητα και Σχεδιασμός. Εφαρμογή στο Γενικό Νοσοκομείο-ΚΥ Κυθήρων ''.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
στη ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ.
Σάββατο 10-3-2018, ώρα 11:00
Σχολή Οικονομικών Διοικησης Παν. Πελ/ησου
Θέμα ''Δημόσιος Οργανισμός ως Μέσο παραγωγής Δημόσιας Ωφέλειας. Μελέτη Βιωσιμότητας Μονάδας Τεχνητού Νεφρού. Σκοπιμότητα και Σχεδιασμός. Εφαρμογή στο Γενικό Νοσοκομείο-ΚΥ Κυθήρων ''.

ΚΗΡΥΓΜΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Β' ΝΗΣΤΕΙΩΝ 4-3-2018

ΓΡΑΠΤΟΝ ΘΕΙΟΝ ΚΗΡΥΓΜΑ
therapeia paralytikou kapernaoum 1
 
Στό σημερινό Εὐαγγέλιο ἀκούσαμε γιά τήν θεραπεία τοῦ Παραλυτικοῦ τῆς Καπερναούμ.
Ὁ παράλυτος φαίνεται, πώς δέν ἦταν μόνο ἄρρωστος σωματικά. Ἦταν ἄρρωστος καί ψυχικά. Ἡ πραγματική αἰτία τῆς ἀρρώστιας τοῦ παραλυτικοῦ εἶναι ἡ ἁμαρτία, καί αὐτό διαβλέπει ὁ Χριστός. Εἶναι ἐνδεικτικό, ὅτι ὁ παραλυτικός δέν προσεγγίζει τόν Κύριο μέ τή θέλησή του. Ἐξαιτίας τῆς χρόνιας πάθησής του καί τῆς ἁμαρτωλότητάς του διακατέχεται ἀπό μιά βαριά δυσπιστία. Γι’ αὐτό ὁ Χριστός δέν προσέβλεψε στή δική του πίστη, ἀλλά στήν πίστη τῶν τεσσάρων φίλων του, πού μέ ἀγάπη τόν μετέφεραν : «Ἰδών ὁ Ἰησοῦς τήν πίστιν αὐτῶν» προχωρεῖ καί κάνει τό θαῦμα. Ἡ πίστη τῶν τεσσάρων φίλων ἔγινε ἀφορμή καί αἰτία νά θεραπεύσει τόν πέμπτον.
Δυστυχῶς, ὅταν μιλᾶμε γιά πίστη, πάντα τή συσχετίζουμε μέ τήν πίστη κάποιου συγκεκριμένου ἀνθρώπου. Ἀναζητοῦμε μιά προσωπική καί ἀτομική πίστη. Ποτέ, ὅμως, δέν ἀναζητοῦμε τήν πίστη τῆς κοινότητας, ὅπου κάποιος ἀνήκει καί ζεῖ. Δέν ἀναφερόμαστε στήν πίστη τῶν ἄλλων μελῶν τῆς οἰκογένειας, ἤ στήν πίστη τῆς Ἐκκλησίας, ὅπου ὑπάγεται. Ποτέ δέν μᾶς προβληματίζει ἡ Ἐκκλησιολογική διάσταση τῆς πίστης. Καί αὐτό εἶναι ἕνα πνευματικό σφάλμα.
Τό δρᾶμα δέν εἶναι ὅτι ὑπάρχουν ἄπιστοι μέσα στόν κόσμο. Αὐτό εἶναι καί φυσικό καί ἀναμενόμενο. Τί περιμένουμε ἀπό ἕνα ἁμαρτωλό κόσμο; Ἀσφαλῶς ἀπιστία καί ἄρνηση. Ὁ παραλυτικός πολύ φυσικά κουβαλοῦσε πάνω του, μαζί μέ τήν πάθηση καί τήν ἀπιστία, ἐξαιτίας τῆς ἁμαρτωλότητάς του. Τό δραματικό στοιχεῖο βρίσκεται στό γεγονός ὅτι συνήθως δέν ὑπάρχουν μερικοί φίλοι, κάποιοι συγγενεῖς, μιά κοινότητα πιστῶν καί μιά Ἐκκλησία πού νά πιστεύει γιά τή σωτηρία του, νά μεταφέρει τά ἀνθρώπινα σωματικά καί πνευματικά ράκη κοντά στό Χριστό γιά νά γίνει τό θαῦμα.
Εἶναι δεδομένο ὅτι πολύς κόσμος ζεῖ στήν ἀπιστία. Πρέπει ὅμως νά εἶναι δεδομένο, παράλληλα, ὅτι ἡ Ἐκκλησία πιστεύει καί προσεύχεται γιά τή σωτηρία τοῦ κόσμου. Ἡ πίστη, δέν εἶναι τόσο ἕνα προσωπικό καί ἀτομικό γεγονός, ὅσο μιά κοινοτική καί ἐκκλησιολογική ἐμπειρία. Μέσα στήν Ἐκκλησία, τήν πίστη τήν ζοῦμε ὄχι γιατί εἴμαστε καλύτεροι ἀπό τούς ἄλλους, ἀλλά γιατί εἴμαστε ζωντανά μέλη τοῦ ἁγίου Σώματός της, πού ἔχει Κεφαλή τόν ἴδιο τόν Χριστό, γιατί μετέχουμε στή ζωή τῶν Ἁγίων καί εἴμαστε τέκνα Θεοῦ καί κληρονόμοι τῆς αἰωνίου ζωῆς καί Βασιλείας, τῶν αἰωνίων ἀγαθῶν τοῦ Ἐπουρανίου Παραδείσου.
π. Φρ. Δ.