Ένα πολύ γοητευτικό παραμύθι λέει ότι κάποτε τα Κύθηρα ήταν ενωμένα
με την απέναντι στεριά της Λακωνικής και σε μια φοβερή γεωλογική
αναστάτωση αποκοπήκανε και έγιναν νησί. Με την αποκοπή αυτή
αποχωρίστηκαν και δύο αγαπημένες οικογένειες. Η οικογένεια που έμεινε
στη Λακωνία είχε ένα πανέμορφο αγόρι. Η οικογένεια που βρέθηκε πάνω στα
Κύθηρα είχε ένα πανέμορφο κοριτσάκι που το φώναζαν Μελίνδα. Με θλίψη οι
δύο οικογένειες έβλεπαν τη θάλασσα που τους χώριζε. Σιγά σιγά οι διηγήσεις της οικογένειας που ζούσε στην ξηρά, φούντωσαν
τον έρωτα του αγοριού για την κόρη των Κυθήρων, ώστε έβαλε σκοπό, να
βρει τρόπο να διαπλεύσει το στενό, για να πάει να την συναντήσει. Ο
νεαρός έκανε ένα αυτοσχέδιο πλεούμενο, με το οποίο κατόρθωσε να φτάσει
στη γη των Κυθήρων με συντροφιά τις νύμφες της θάλασσας που χόρευαν και
τραγουδούσαν γύρω του. Όταν πάτησε στα Κύθηρα, αφού περιπλανήθηκε μέσα
σε δάση από μυρτιές, κλήματα, γιασεμιά, οπωροφόρα δέντρα και τρεχούμενα
νερά, βρήκε την κόρη των ονείρων του, τη Μελίνδα και την παντρεύτηκε.
Έτσι ο νεαρός έγινε ο πρώτος ναύτης και η κινητήριος δύναμις που γέννησε
τη ναυτική τέχνη ήταν ο έρωτας για τη Μελίνδα, την πανέμορφη κόρη των
Κυθήρων… eleniharou.gr
Μια ακόμα πυρκαγιά σημειώθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής 3/7 μεταξύ των περιοχών Γούβες και Άγιος Ανδρέας Δ. Ευρώτα. Στην επιχείρηση κατάσβεσης συμμετείχαν πυροσβεστικά οχήματα και
πυροσβέστες του Εθελοντικού Πυροσβεστικού Σταθμού Μυρτέας, οι οποίοι με
τη συνδρομή πυροσβεστικού αεροσκάφους και τοπικών παραγόντων, έθεσαν τη
φωτιά υπό έλεγχο. lakonikos.gr/
ΓΥΘΕΙΟ. Οι Ομοσπονδιακοί Θηροφύλακες του Νομού Λακωνίας έγιναν
αποδέκτες κάποιων καταγγελιών την προηγούμενη εβδομάδα, που ανέφεραν ότι
στην περιοχή της Τ.Κ. Παλαιόβρυσης του Δήμου Ανατολικής Μάνης είναι
τοποθετημένες συρματοθηλιές (βρόγχοι), οι οποίες προορίζονταν για την
σύλληψη αγριόχοιρων. Οι καταγγελίες επίσης ανέφεραν ότι σε αυτές τις
θηλιές είχαν πιαστεί ακόμη και κυνηγετικά σκυλιά! Έτσι, το πρωινό της Δευτέρας 29ης Ιουνίου οι Ομοσπονδιακοί
Θηροφύλακες σε συνεργασία με τους Δασοφύλακες του Δασαρχείου Γυθείου, με
τους οποίους υπάρχει άριστη συνεργασία εδώ και χρόνια, έσπευσαν στην
περιοχή αυτή, ανακάλυψαν τις συρματοπαγίδες και έθεσαν την περιοχή υπό
παρακολούθηση. Κάποιες ώρες αργότερα εμφανίστηκε ο κάτοχός τους και
άρχισε να τις ελέγχει. Άμεσα προέβησαν στην σύλληψη του ατόμου αυτού (αλβανικής καταγωγής),
το οποίο και παραδέχτηκε τις παράνομες πράξεις του υποδεικνύοντας τους
ταυτόχρονα και άλλες θηλιές τις οποίες είχε τοποθετήσει και οι
Θηροφύλακες δεν είχαν καταφέρει να ανακαλύψουν! Ακολουθήθηκε αυτόφωρη
διαδικασία, κατάσχεση των πειστηρίων της παράνομης θήρας και η υποβολή
της σχετικής δικογραφίας στο Δασαρχείο Γυθείου. notospress.gr
Συνελήφθη ένα (1) άτομο για κλοπή και για παράβαση της νομοθεσίας για τα όπλα
Συνελήφθη, (2.7.2020) το απόγευμα,
στη Σκάλα Λακωνίας, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Ευρώτα,
48χρονος αλλοδαπός, γιατί λίγες ώρες νωρίτερα, σε τοπική κοινότητα του
Δήμου Ευρώτα, αφαίρεσε από οικία τσαντάκι μέσης ημεδαπού, το οποίο
περιείχε χρήματα και προσωπικά έγγραφα, μέρος των οποίων βρέθηκαν και
αποδόθηκαν στον παθόντα. Επιπλέον, στην κατοχή του 48χρονου βρέθηκε και κατασχέθηκε ένα (1) αναδιπλούμενο μαχαίρι, συνολικού μήκους -19- εκατοστών.
ΝΑΙ ΣΤΟ ΠΑΖΑΡΙ, ΜΑ ΟΧΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ Με αφορμή την δημόσια
ανοικτή διαβούλευση που γίνεται για το παζάρι του Ποταμού την Κυριακή
και του σχεδίου κανονισμού του, ως προσωπική άποψη, καταθέτω τα
κατωτέρω. Επειδή: 1. Η Κυριακή για τους Ορθοδόξους
Χριστιανούς είναι η κατεξοχήν μέρα του Κυρίου (του Θεού), και αυτό οχι
τέσσε-ρις αιώνες, αλλά πολλούς αιώνες τώρα. (σημ. Πως γίνεται η
Κυριακή: α. να δηλώνεται ως ημέρα αργίας; β. συνάμα να γίνονται
αγοραπωλησίες (δηλ. εργασία); και γ. συνάμα να γράφεται ότι η ημέρα αυτή
έχει και χριστιανικό χαρακτήρα (και μάλιστα όταν λαμβάνει χώρα την ώρα
της Θ. Λειτουργίας); (βλ. το έγγραφο Διακήρυξις προς τους Κυθηρίους το 1961. http://adelinfm.blogspot.com/2020/06/1961.html).
2. Ο Ποταμός αναφέρεται και ως "χωριό της Κυράς" (δηλ. της Παναγιάς). (σημ.
Όταν προσδίδουμε μία τέτοια προσωνυμία στο χωριό οφείλουμε (τουλάχιστον
οι ντόπιοι ενορίτες) να τιμούμε το Πανάγιο αυτό πρόσωπο την ημέρα
εκείνη. Πώς; Προστρέ- χοντας στον Ναό της (την Ιλαριώτισσα) και
ασπαζόμενοι την αγία εικόνα της, ευχαριστώντας την και παρακαλώντας την
για τα προβλήματα μας τα προσωπικά, τα οικογενειακά, αλλά και του τόπου,
και τα κοινά. Κατά δεύτερον, τιμούμε αυτούς που καθιέρωσαν την
προσωνυμία αυτή, και έτσι είμαστε συνεπείς με αυτά που γράφουμε και λέμε
περί παραδόσεως.
3. Η γενικότερη ευημερία, η ανάπτυξη και η πρόοδος ενός τόπου δεν έχει ως μοναδική προϋπόθεση το χρήμα. (σημ.
Για την ανάπτυξη ενός τόπου σε όλα τα επίπεδα απαιτείται (είναι
απολύτως απαραίτητο) και ένα πνεύμα αγάπης και σεβασμού μεταξύ των
κατοίκων. Η αγάπη αυτή θα φέρει την συνεργασία, την οικονομική προσφορά
(δωρεές), τον εθελοντισμό, την συνεννόηση και όλα τα άλλα καλά, ή όπως λέμε στην εκκλησιαστική γλώσσα, όλες τις ευλογίες του Θεού. Όλα
τα παραπάνω επίσης, θα φέρουν και τα κοινά δημόσια έργα που όλοι (πρώτα
οι ντόπιοι) θα χαρούν.
Λόγω των παραπάνω θεωρώ ότι: 1. Το Κυριακάτικο παζάρι όπως ονομάζεται, ακόμη και ως έκφραση, δεν είναι συνεπής. Θεωρώ ότι είναι ατυχής και ασύμφωνη. Γιατί;
Διότι Κυριακή και παζάρι (για τους χριστιανούς εννοώ) είναι δύο
ξεκάθαρα αντίθετα πράγματα (βλέπε τους λόγους του Αγίου πατρο-Κοσμά του
Αιτωλού στο θέμα αυτό
https://www.dogma.gr/diafora/o-patrokosmas-gia-tin-argia-tis-kyriakis/105316/).
2. Το χωριό της Κυράς πιστεύω ακράδαντα ότι θα
ευημερήσει και θα αναπτυχθεί σε όλα τα επίπεδα, όταν εμπιστευθεί το
πρόσωπο της Παναγιάς, ως προστάτιδάς του.
3. Τρόποι και
λύσεις για την συνέχιση και αύξηση του γραφικού και όμορφου αυτού
παζαριού, θα υπάρξουν και θα ευοδωθούν όταν γίνουν σεβαστά τα παραπάνω.
Διερωτώμαι: Γιατί το παζάρι να μην γίνει Σάββατο; Έτσι δεν
γίνεται και στις μεγάλες πόλεις (λαϊκές κτλ.); Όταν καθιερώθηκε η
Κυριακή για παζάρι, το Σάββατο ήταν εργάσιμη ημέρα. Σήμερα δεν συμβαίνει
κάτι τέτοιο. Έτσι: και το παζάρι θα έχει όλα αυτά τα όμορφα
χαρακτηριστικά του, και η Κυριακή θα φυλάσσεται ως Ημέρα Κυρίου, και οι
πωλητές (που ουσιαστικά εργάζονται) θα μπορούν να ξεκουράζονται με τις
οικογένειες τους την Κυριακή και να παίρνουν δύναμη για μια πιο
αποδοτική εργασιακά εβδομάδα.
Θα σφραγίσω τα παραπάνω με
την διδαχή του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού που απευθύνεται προς όλους τους
ορθοδόξους χριστιανούς και προσωπικά στον καθένα μας: « Πρέπει
καί ημείς νά εργαζώμεθα τάς έξ (έξι) ημέρας διά ταύτα τά μάταια, γήϊνα
καί ψεύτικα πράγματα, καί τήν Κυριακήν νά πηγαίνωμεν εις τήν εκκλησίαν
καί νά στοχαζώμεθα τάς αμαρτίας μας, τόν θάνατον, τήν κόλασιν, τόν
παράδεισον, τήν ψυχήν μας οπού είνε τιμιωτέρα από όλον τόν κόσμον, καί
όχι νά πολυτρώγωμεν, νά πολυπίνωμεν καί νά κάμνωμεν αμαρτίας. Oύτε νά εργαζώμεθα καί νά πραγματευώμεθα τήν Κυριακήν.
Εκείνο τό κέρδος οπού γίνεται τήν Κυριακήν είνε αφωρισμένο καί
κατηραμένο, καί βάνετε φωτιά καί κατάρα εις τό σπίτι σας καί όχι
ευλογίαν καί ή σέ θανατώνει ο Θεός παράκαιρα, ή τήν γυναίκα σου, ή τό
παιδί σου, ή τό ζώον σου ψοφά, ή άλλον κακόν σου κάμνει. Όθεν,
αδελφοί μου, διά νά μή πάθετε κανένα κακόν, μήτε ψυχικόν μήτε σωματικόν,
εγώ σάς συμβουλεύω νά φυλάγετε τήν Κυριακήν, ωσάν οπού είνε αφιερωμένη
εις τόν Θεόν».
Με εκτίμηση και με την ευχή και την ελπίδα να ληφθούν τα παραπάνω υπ΄ όψιν στον Σχέδιο Κανονισμού Λειτουργίας του Παζαρίου,
παπα - Παύλος Καλλίκας
υ.γ.
Συγχαίρω τον Δήμο που υλοποίησε για αυτό το θέμα της υπαίθριας αγοράς
του Ποταμού την δημόσια ανοικτή διαβού-λευση, δίνοντας έτσι την ευκαιρία
σε όλους τους Κυθήριους να εκφράσουν ελεύθερα την άποψη τους.