Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2020

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΧΟΛΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΤΗΣ Ι.Μ.ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ


Αίσιο τέλος για την περιπέτεια του «ΑEOLOS»Στα Βάτικα οδηγήται τελικά

Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια του φορτηγού πλοίου μετά από ημέρες αγωνίας, καθώς δύο ρυμουλκά κατάφεραν να προσδεθούν στο «ΑΕOLOS» που έπλεε ακυβέρνητο εδώ και ημέρες ανοιχτά του ακρωτηρίου Μαλέα.

Η κατάσταση βρίσκεται πλέον υπό έλεγχο, με τα ρυμουλκά Vernicos Sifnos και Alexander 5 να οδηγούν πλέον το πλοίο προς τα Βάτικα στη Νεάπολη.
Όπως είπε στο CNN Greece νωρίτερα ο Δημήτρης Βερνίκος, ιδιοκτήτης της εταιρείας των ρυμουλκών, μόλις «σπάσει» ο καιρός και διαπιστωθεί το πρόβλημα που αντιμετωπίζει το πλοίο θα ρυμουλκηθεί στον Πειραιά.
«Φαίνεται ότι έχει χάσει το πηδάλιό του» είπε ο ίδιος, που συμμετείχε στην επιχείρηση διάσωσης από το Alexander 5.
ΠΗΓΗ  cnn.gr/news










Πολιτική Προστασία: Έρχονται προσλήψεις χειριστών μηχανημάτων στους δήμους


Δυνατότητα πρόσληψης τετραμηνιτών χειριστών μηχανημάτων έργου με διαδικασία αντίστοιχη με αυτή των δασοπυροσβεστών θα έχουν από εδώ και στο εξής οι δήμοι.
Η σχετική πρόβλεψη, όπως είπε ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς στην ΚΕΔΕ, υπάρχει στο νομοσχέδιο: «Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις», που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση (άρθρο 54, παρ.2: 
Για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών, στις κατ’ εξαίρεση, στο εδάφιο β΄ της παρ. 1 του άρθρου 206 του ν. 3584/2007 (Α΄ 143), προβλεπόμενες περιπτώσεις πρόσληψης από τους Ο.Τ.Α. προσωπικού με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου διάρκειας που δεν υπερβαίνει τους τέσσερις (4) μήνες σε συνολικό διάστημα δώδεκα (12) μηνών, περιλαμβάνονται και οι χειριστές μηχανημάτων έργου.).
Όπως είπε ο κ. Χαρδαλιάς οι προσλήψεις θα μπορούν να γίνονται οποιαδήποτε περίοδο του έτους ανάλογα με τις ανάγκες και τα σχετικά αιτήματα των δήμων, δηλαδή είτε χειμερινή είτε θερινή.
Να σημειωθεί ότι με το νομοσχέδιο μεταξύ άλλων:
-Συστήνονται Περιφερειακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (ΠΕ.Σ.Ο.Π.Π.), τα οποία λειτουργούν σε συνεχή και αδιάλειπτη βάση και συγκροτούνται σε επίπεδο περιφέρειας με Απόφαση του περιφερειάρχη. Παράλληλα σε κάθε περιφέρεια λειτουργεί Αυτοτελής Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας, υπαγόμενη απευθείας στον περιφερειάρχη.
-Συστήνονται Τοπικά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.) σε κάθε δήμο, τα οποία συνδράμουν στην εκπλήρωση των σκοπών της επιχειρησιακής αποστολής του ΠΕ.Σ.Ο.Π.Π.. Τα Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π. ενεργοποιούνται σε όλες τις φάσεις του κύκλου καταστροφής και συγκροτούνται με απόφαση του δημάρχου. Παράλληλα στους δήμους συστήνεται Αυτοτελές Τμήμα Πολιτικής Προστασίας, υπαγόμενο απευθείας στο δήμαρχο.
 dimotikiagoratislakonias.gr

Σε δημόσια διαβούλευση το ν/σ για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς


Σημαντικές αλλαγές στο νομικό πλαίσιο λειτουργίας που διέπει τους συνεταιρισμούς της χώρας φέρνει το νομοσχέδιο που κατατέθηκε από την κυβέρνηση προς δημόσια διαβούλευση τέλος Δεκεμβρίου.
Σημειώνεται πως το νομοσχέδιο για τους συνεταιρισμούς αποτέλεσε προεκλογική δέσμευση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και συμπεριλήφθηκε στον μπλε φάκελο που παρέδωσε στον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μάκη Βορίδη κατά την ανάληψη των καθηκόντων του.
Μεταξύ άλλων, μέσω του σχεδίου νόμου που έχει αναρτηθεί στη Διαύγεια και θα τίθεται προς διαβούλευση έως και την επόμενη Τρίτη, 14 Ιανουαρίου, θα παρέχονται αυξημένες δυνατότητες στα μέλη των αγροτικών συνεταιρισμών ώστε, μέσω των διατάξεων του Καταστατικού που εκείνα θα ορίσουν, να διαμορφώσουν το κατάλληλο γι’ αυτούς πλαίσιο λειτουργίας του Αγροτικού Συνεταιρισμού ως ιδιωτικής και αυτόνομης επιχειρήσεως, η οποία θα έχει πρόσβαση σε όλες τις επιχειρηματικές δραστηριότητες που δεν αλλοιώνουν τον αγροτικό χαρακτήρα της.
Παράλληλα, θα δίδεται η δυνατότητα συμμετοχής ιδιωτών επενδυτών στο Διοικητικό Συμβούλιο των αγροτικών συνεταιρισμών σε ποσοστό μέχρι 35%. Σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό μέσω αυτής της κίνησης θα ενισχυθεί η θέση των Συνεταιρισμών έναντι του ανταγωνισμού, καθώς επιτρέπει την είσοδο αυξημένων κεφαλαίων με σκοπό να μπορέσουν αυτοί να σταθούν δίπλα στους μεγάλους παίχτες της ελληνικής αγοράς.
Σε 10 έναντι 20 που ισχύει μέχρι σήμερα θα ανέρχεται ο ελάχιστος αριθμός των προσώπων που απαιτούνται για την ίδρυση ενός συνεταιρισμού, ενώ σε περιοχές με λιγότερους από 3.500 κατοίκους δεν θα υπάρχει αριθμητικός περιορισμός.
Επίσης, απλοποιείται η διαδικασία ίδρυσης Αγροτικών Συνεταιρισμών, καθώς οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να υποβάλλουν μία διοικητική πράξη που εκδίδεται από το αρμόδιο Υπουργείο και όχι με δικαστική απόφαση όπως προέβλεπε μέχρι τώρα ο νόμος.
Σύμφωνα με διάταξη του νομοσχεδίου προβλέπεται το «πάγωμα» για μια πενταετία των διώξεων που αντιμετωπίζουν μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των Συνεταιρισμών που τελούν υπό εκκαθάριση, εξυγίανση ή πτώχευση και αφορούν την μη καταβολή εισφορών ή/και φόρων στο δημόσιο. Υπογραμμίζεται ωστόσο, ότι η παραπάνω διάταξη δεν αφορά περιπτώσεις που αντιμετωπίζουν δίωξη για υπεξαίρεση και κατάχρηση όπως επίσης και οφειλές προς τραπεζικά ιδρύματα.
Τέλος, σε ό,τι έχει να κάνει με τους «συνεταιρισμούς-φαντάσματα» όπως είχε σημειώσει σε πρόσφατη συνέντευξή του ο κ. Βορίδης, έχει δοθεί ήδη η εντολή εκκαθάρισης του μητρώου των συνεταιρισμών, στο οποίο σήμερα συμπεριλαμβάνονται περί τους 6.000 συνεταιρισμοί. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μετά την ολοκλήρωση της διαδικασία αναμένεται να προκύψουν 5.000 από τους οποίους οι 800 είναι αυτή τη στιγμή ενεργοί.
Έχει τονίσει παράλληλα ότι σε πραγματικά μεγέθη οικονομίας οι ισχυροί συνεταιρισμοί ανέρχονται σε 60, σημειώνοντας ωστόσο ότι υπάρχουν αρκετοί μικρομεσαίοι συνεταιρισμοί για τους οποίους υπάρχει προοπτική.
 dimotikiagoratislakonias.gr

ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ:¨Το δίμηνο της απραξίας ξεκινάει! ¨


Το δίμηνο της απραξίας ξεκινάει!
Εύχομαι κατ’ αρχήν σε όλους τους φίλους αναγνώστες, υγεία και πρόοδο την νέα χρονιά.
Με την είσοδο του νέου χρόνου, ξεκινούν τα γνωστά προβλήματα με την συγκοινωνία των νησιών μας.
Για τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα σε λίγες ημέρες, από τις 11 Ιανουαρίου διακόπτεται η καθημερινή πορθμειακή σύνδεση με την απέναντι στεριά την Νεάπολη Βοιών.
Το πλοίο ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ που εκτελεί, ανελλιπώς, δύο επιδοτούμενα δρομολόγια την εβδομάδα για τα Αντικύθηρα και καθημερινά δρομολόγια για τα Κύθηρα, διακόπτει τα δρομολόγια του, για δυο μήνες.
Η εξέλιξη αυτή είναι καταστροφική για την οικονομία, τους επαγγελματίες των Κυθήρων και γενικότερα για όσους έχουν ενδιαφέρον για τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα.
Σε μιά περίοδο που πάει να ανακάμψει η οικονομία του νησιού, μετά την δεκαετή απραξία, η οικοδομική δραστηριότητα αναθερμένεται, σημαντικά έργα είναι σε εξέλιξη, επενδυτικό ενδιαφέρον υπάρχει, σταματάει το πλοίο που εξυπηρετεί καθημερινά τον κύριο όγκο της επιβατικής και εμπορικής κίνησης.
Κλείνει η πόρτα εισόδου και εξόδου!
Είναι ανάγκη να αντιδράσουμε, να προσπαθήσουμε!
Παρακαλώ τους φορείς των νησιών μας, να διεκδικήσουν από το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας, να σταματήσει η καθιερωμένη χειμερινή απομόνωση των νησιών μας.
Να ζητήσουν να μην διακοπεί η σύνδεση των Κυθήρων με την Νεάπολη και να παραταθεί η επιδοτούμενη γραμμή των Αντικυθήρων μέχρι τέλος Φεβρουαρίου όπως έγινε και στις άλλες επιδοτούμενες γραμμές.
Είναι ένα πρόβλημα που δυσκολεύει όλους μας, ας προσπαθήσουμε λοιπόν ενωμένοι κάτι θα πετύχουμε.

Δεν ρυμουλκήθηκε σε όρμο της Λακωνίας το «AEOLOS» - Παραμένει ακυβέρνητο ανατολικά των Αντικυθήρων


Στη θαλάσσια περιοχή ανατολικά των Αντικυθήρων εξακολουθεί να πλέει ακυβέρνητο από τη Δευτέρα 6 Γενάρη, το φορτηγό πλοίο «ΑEOLOS», λόγω απώλειας του πηδαλίου, καθώς οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν στη θαλάσσια περιοχή δεν επέτρεψαν στα δύο ρυμουλκά που έφθασαν από χθες στο σημείο, τη ρυμούλκησή του στον όρμο Βάτικα Νεάπολης Βοιών. 
Σήμερα το μεσημέρι, στο σημείο όπου βρίσκεται το πλοίο κατέπλευσε και τρίτο ρυμουλκό και, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, αν το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες αύριο το πρωί αναμένεται να ξεκινήσει εκ νέου επιχείρηση ρυμούλκησης.
Το πλοίο «AEOLOS», με 22 άτομα αλλοδαπό πλήρωμα, είχε αποπλεύσει από τον λιμένα Ντιλισκελεσί στην Τουρκία, με προορισμό τον λιμένα Σαν Νίκολας στην Αργεντινή, έμφορτο με 19.273,42 μ.τ. σιδηρομετάλλευμα.
(Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)