Τετάρτη 20 Ιουλίου 2016

ΝΕΑΠΟΛΗ.Παρουσίαση της πρότασης ΑΔΜΗΕ για την ενεργειακή διασύνδεση

Σε σχετική με το θέμα δημόσια γνωστοποίηση προχώρησε ο Δήμαρχος Μονεμβασία κ. Ηρακλής Τριχείλης μέσω της ακόλουθης ανακοίνωσης:
«Τη Δευτέρα 25 Ιουλίου 2016 και ώρα 6.30 μ.μ. στο παλαιό Δημοτικό Σχολείο στο Βροντά της Δ.Κ. Νεάπολης, ο ΑΔΜΗΕ θα παρουσιάσει την πρόταση ηλεκτρικής διασύνδεσης Πελοποννήσου – Κρήτης.
Ο Δήμαρχος
Ηρακλής Τριχείλης»

Ο ΞΕΝΟΛΑΟΣ, ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΞΩΤΙΚΩΝ ΣΤΑ ΛΑΓΚΑΔΙΑ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ

Ξενολαό στην Κυθηραϊκή παράδοση λέμε το τάγμα των ξωτικών και των δαιμόνων, που κάνουν παρέλαση τις νύχτες στα λαγκάδια με μεγάλο θόρυβο και όργανα. Πολλοί ξωμάχοι πίστευαν ότι είδαν, ή άκουσαν την παρέλαση του ξενολαού. Μάλιστα έλεγαν ότι στο τέλος της πομπής ήταν ένας κουτσός δαίμονας, «το κουτσοδαιμόνιο» Αλλοίμονο σ’ αυτόν που έπεφτε πάνω τους! Θα έμενε παράλυτος, ή θα έχανε τη μιλιά του. Πώς δημιουργήθηκε στα Κύθηρα αυτή η παράδοση ανάμεσα στις τόσες άλλες; Φαίνεται ότι αυτή η παράδοση απηχεί την αλγεινή εντύπωση που άφησαν στον Κυθηραϊκό λαό οι συχνές επιδρομές των πειρατών. Είναι γνωστό ότι τα Κύθηρα δοκιμάστηκαν ιδιαίτερα, λόγω της γεωγραφικής θέσης τους ανάμεσα στην Κρήτη και την Πελοπόννησο, όπου οι πειρατές καραδοκούσαν. Εξ άλλου οι ακτές των Κυθήρων με τους βράχους, τις σπηλιές και τους αθέατους όρμους ήταν ιδανικά κρησφύγετα των πειρατών. Η πειρατική λαίλαπα άφησε τα ίχνη της στα Κύθηρα ιδιάτερα στην πανέμορφη πόλη του Αγίου Δημητρίου, τη βυζαντινή πρωτεύουσα, αλλά και σε τοπωνύμια όπως Τουρκοστάσι, Τουρκαύλακο κ.α. στις σχετικές παραδόσεις του λαού μας και σε αρχειακές μαρτυρίες. Ο απόηχος από την επιδρομή του Μπαρμπαρόσα και από τις αιφνιδιαστικές επιθέσεις των ξένων λήσταρχων, ιδίως από τη Μπαρμπαριά (Αλγέρι) δημιούργησαν την παράδοση του «ξενολαού» κι ακόμη ένα σωρό ιστορίες για εφόδους σε χωριά και σε μοναστήρια, για εξωτικές μελωδίες, περίεργους καλπασμούς και κραυγές μέσα στη νύχτα. Ο Κυθήριος Συνταγματολόγος Καθηγητής κ. Γιώργος Κασιμάτης μου έλεγε, ότι θυμάται στα παιδικά του χρόνια, την ημέρα του Αγίου Ηλία κάποιους χωριανούς να ντύνονται ξωτικά, να μουτζουρώνονται, να ζώνονται τα πιο θορυβώδη αντικείμενα, να κατεβαίνουν στα λαγκάδια και να παριστάνουν τον ξενολαό, διότι σύμφωνα με τις παλιές δοξασίες αυτή η ημέρα εθεωρείτο βαρειά και τη νύχτα οι παλαιοί άνθρωποι πίστευαν ότι ο ξενολαός τρέχει στα λαγκάδια των Κυθήρων.
Πηγή
Eleni Harou

ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΛΙΒΑΔΙΟΥ.Μειωμένη παραγωγή Ελαιολάδου για την ελαικομική περίοδο 2016-2017




ADELIN WEB TV."ΜΟΥΣΙΚΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ"ΠΕΤΡΟΣ ΤΣΟΛΑΚΟΣ 18-7-16


ΜΕΓΑΛΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΣΤΑ ΚΟΥΛΕΝΤΙΑ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΙΟΥΛΙΟΥ


ΟΤΑΝ ΧΑΡΑΖΕΙ ΣΤΑ ΚΟΥΛΕΝΤΙΑ
ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΜΟΡΦΑ ΓΛΕΝΤΙΑ
ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΜΟΡΦΑ ΓΛΕΝΤΙΑ
ΟΤΑΝ ΧΑΡΑΖΕΙ ΣΤΑ ΚΟΥΛΕΝΤΙΑ...


ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΙΟΥΛΙΟΥ 2016 Ο ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΟΥΛΕΝΤΙΩΝ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΣΤΟ ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΜΕ ΧΑΡΟΥΜΕΝΗ ΔΙΑΘΕΣΗ, ΠΟΛΥ ΚΕΦΙ, ΝΟΣΤΙΜΟΥΣ ΜΕΖΕΔΕΣ ΠΑΓΩΜΕΝΕΣ ΜΠΥΡΕΣ, ΚΑΙ ΛΑΧΕΙΟΦΟΡΟ ΑΓΟΡΑ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΔΩΡΑ !!! 

ΘΑ ΓΛΕΝΤΗΣΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΧΗΣΤΡΑ !
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΥΛΟΜΑΝΟΛΑΚΟΥ ΚΑΙ ΜΑΡΙΝΑ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
ΤΟΝ ΚΥΡΙΑΚΟ ΚΟΝΤΑΚΟ ΣΤΟ ΒΙΟΛΙ
ΤΟΝ ΘΟΔΩΡΗ ΚΟΝΤΑΚΟ ΣΤΟ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ
ΤΟΝ ΜΠΑΜΠΗ ΓΟΥΛΑ ΣΤΗΝ ΚΙΘΑΡΑ 
ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΛΙΚΤΡΑ ΜΑΝΩΛΗ ΑΓΓΕΛΑΚΗ


                                   ΤΟ Δ.Σ.
                                   ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΟΥΛΕΝΤΙΩΝ ΛΑΚΩΝΙΑΣ


ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΟΣΙΑΣ ΠΕΛΑΓΙΑΣ 22-23 ΙΟΥΛΙΟΥ


Καθαρά Κύθηρα

ονΤ περασμένο Οκτώβριο ασυνείδητος καπετάνιος από διερχόμενο πλοίο, άδειασε στη θαλάσσια περιοχή των Κυθήρων μεγάλη ποσότητα πετρελαίου με αποτέλεσμα να προκληθεί εκτεταμένη ρύπανση από πετρελαιοκηλίδα, που δεν περιορίστηκε φυσικά στη θάλασσα αλλά έφτασε μέχρι τις ακτές και τα σπίτια του πανέμορφου νησιού. Σήμερα μετά την ολοκλήρωση των εργασιών καθαρισμού τίποτα δεν μαρτυρά το οικολογικό έγκλημα. Όσοι επιλέξουν τα Κύθηρα για τις διακοπές τους θα βρουν πεντακάθαρες παραλίες αφού με αφορμή την πετρελαιοκηλίδα ο καθαρισμός επεκτάθηκε και στα αποτσίγαρα που θάβονται στην άμμο αλλά και σε όλα τα απορρίμματα που άφησαν πίσω τους οι περσινοί παραθεριστές.
Με εξειδικευμένο εξοπλισμό και έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό η Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος ΑΕ, πραγματοποίησε τις εργασίες καθαρισμού στις παραλίες Αγίας Πελαγίας, Μεταξούλας και Φούρνων, καθώς επίσης και τη συλλογή και μεταφορά των αποβλήτων προς τελική διάθεση. Επιπλέον, ανασυσκευάστηκαν και απομακρύνθηκαν και απόβλητα που είχαν συλλεχθεί και παραμείνει στο νησί εκτεθειμένα από προηγούμενες εργασίες.


Αναλυτικότερα στην περιοχή του λιμανιού της Αγίας Πελαγίας εκτός από την περισυλλογή των πετρελαιομένων υλικών ακτής, όπως άμμος και πέτρες, τόσο στην επιφάνεια όσο και κάτω από την επιφάνεια της παραλίας, πραγματοποιήθηκε και πλύσιμο με πιεστικό μηχάνημα των κροκάλων που είχαν πετρελαιωθεί καθώς και καθαρισμός των σκαφών που βρισκόταν στο λιμάνι και είχαν ρυπανθεί από την πετρελαιοκηλίδα, αφού υπήρχε ο κίνδυνος τα μολυσμένα σκάφη να μεταφέρουν τη μόλυνση στα αλιεύματα.
Στην παραλία της Αγίας Πελαγίας η άμμος κοσκινίστηκε ώστε να καθαριστεί από τα πισσώδη σφαιρίδια αλλά και από όλα τα κατάλοιπα που υπήρχαν στην παραλία. Στη βραχώδη περιοχή μετά την παραλία της Αγίας Πελαγίας ο καθαρισμός έγινε με χειρωνακτική εργασία ενώ τα βράχια ξεπλύθηκαν με πιεστικό μηχάνημα. Ανάλογες ήταν οι εργασίες καθαρισμού και στις παραλίες Μεταξούλας και Φούρνων και στα βράχια της σπηλιάς που βρίσκεται στην άκρη της παραλίας των Φούρνων.
Οι πετρελαιοκηλίδες αποτελούν μια από τις σοβαρότερες αιτίες ρύπανσης και καταστροφής της χλωρίδας και της πανίδας αλλά και οικονομικής καταστροφής των ψαράδων αν δεν αντιμετωπιστούν άμεσα. Πρόκειται πραγματικά για εγκληματική ενέργεια και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζονται πράξεις όπως του συγκεκριμένου πλοίου που προκάλεσε τη ρύπανση στα Κύθηρα.
Πηγή http://www.athensvoice.gr/

«Τα Κύθηρα ποτέ δε θα τα βρούμε» της Κατερίνας Μαριάτου

Τι να τα κάνω τα εξελιγμένα βιντεάκια και τα διαφημιστικά σποτ τίγκα στα aerial footage*, εκείνα που μας δείχνουν αδειανές τις παραλίες του νησιού, τραβηγμένες προφανώς μια ηλιόλουστη μέρα του χειμώνα, παραλίες απροσέγγιστες, αγνές, που κάνουν μάγια με την παρθενικότητά τους στον θεατή και του λένε: «έλα σε μένα», «ανακάλυψέ με», «ζήσε με», όταν, από πριν καλά καλά μπει η σεζόν, μαθαίνω ότι έχουν αρχίσει να διώχνονται οι ελεύθεροι κατασκηνωτές από τα σημεία του νησιού που φημίζονται για αυτό; Δεν αποτελεί φυσικά έκπληξη από τη στιγμή που, ήδη από πέρυσι, ο Δήμος το είχε θέσει ως σημαία της τουριστικής του πολιτικής (βλ. και παλιότερο άρθρο ). Όμως τώρα που συμβαίνει, ήρθε και η στιγμή που εξοργίζει.
Αμέσως μόλις πληροφορήθηκα ότι οι διωγμοί ξεκίνησαν, ενημέρωσα παρέα τεσσάρων φίλων μου, που ετοιμάζονταν να έρθουν στο νησί για τρεις εβδομάδες ελεύθερο κάμπινγκ στη λίμνη της Παλαιόπολης. Στενοχωρήθηκαν, αλλά όχι για πολύ. Αφού σκέφτηκαν τις εναλλακτικές τους, με πήραν πίσω τηλέφωνο και γελαστά μου τραγούδησαν: «τα Κύθηρα ποτέ δε θα τα βρούμε». Το ακύρωσαν, θα πάνε στα Ψαρά. (Και για την ιστορία, τους πρότεινα να επιμείνουν στην επιλογή των Κυθήρων, έστω νοικιάζοντας δωμάτιο, κάπου μακριά από τον α-φιλόξενο Αβλέμονα, όμως η απάντηση ήταν ρητή: δεν είναι το οικονομικό. Σιγά μην υποστούμε τόση ταλαιπωρία με το αυτοκίνητο και το πλοίο για να πάμε σε ενοικιαζόμενα…)
Είναι παράδοξο να το παίρνω τόσο προσωπικά, όταν ποτέ μου δεν επέλεξα αυτόν τον τρόπο παραθερισμού αλλά και ποτέ δε συνδέθηκα με συμφέροντα της τουριστικής βιομηχανίας. Το μόνο που δεν θέλω, είναι να μπω στην ατέλειωτη αντιπαράθεση αν οι κατασκηνωτές αφήνουν λεφτά στο νησί ή όχι. Η γνώμη μου είναι πως αφήνουν. Αλλά δεν αρκεί μόνο αυτό ώστε να αποφασίσει το νησί και ο Δήμος να δείξουν τουλάχιστον ανοχή απέναντί τους, αν όχι να τους καλωσορίζουν. Όσο για την καραμέλα της νομιμότητας, αυτή αποδεικνύει το ποιόν αυτού που την επικαλείται, ειδικά όταν το κάνει επιλεκτικά. Γιατί, δεν είδα καμμιά ανακοίνωση πως στα Κύθηρα απαγορεύεται η ανασφάλιστη εργασία! Ή ότι στον Δήμο Κυθήρων απαγορεύεται να οδηγείς χωρίς κράνος, ή να καπνίζεις σε κλειστούς και δημόσιους χώρους! Αυτοί, δεν είναι νόμοι; Και μάλιστα νόμοι με πραγματικό ανθρωπιστικό αντίκρισμα!
Θυμάμαι, όταν ήμουν μικρή, γύρω στα δώδεκα, πήγαινα μαζί με την κατά έξι χρόνια μεγαλύτερή μου αδερφή κάθε μέρα, ξημερώματα στην παραλία της Φυρρή-Άμμου στην Αγία Πελαγία. Μας άρεσε να βρισκόμαστε ήδη στο νερό τη στιγμή που ο ήλιος θα πρόβαλλε από τον ορίζοντα στα ανοιχτά του Κάβο Μαλλιά. Θυμάμαι πόσο σιγανά περπατούσαμε στην άμμο και πόσο προσπαθούσαμε να μην πλατσουρίζουμε με θόρυβο για να μην ξυπνήσουμε τους κατασκηνωτές που υπήρχαν πάντοτε στη Φυρρή-Άμμο και μαζί τους ακόμα και άνθρωποι με σκέτους υπνόσακους, που κοιμόντουσαν κάτω από το ξενοδοχείο «τ’ Αστέρια». Για εμάς δεν ήταν τουρίστες, ούτε –εννοείται- πελάτες. Ήταν οι μουσαφιραίοι μας. Και θέλαμε να περάσουν καλά, όπως όλοι οι μουσαφιραίοι που φιλοξενούσαμε κάθε καλοκαίρι στο σπίτι μας (πολλές φορές και στρωματσάδα) και έστησαν σιγά σιγά μια μικρή στρατιά εραστών του Τσιρίγου.
Δεκαετίες μετά από τα ειδυλλιακά καλοκαίρια της παιδικής ηλικίας, είμαστε όλοι βουλιαγμένοι στη μιζέρια της οικονομικής καθίζησης. Οπωσδήποτε μας λείπουν τα χρήματα. Και στους ξενοδόχους και τους παραθεριστές και σε όσους δεν έχουν ούτε για να βγουν έξω από την πόρτα τους. Όμως τα χρήματα, δεν είναι αυτοσκοπός και σίγουρα για αυτά δεν αξίζει να θυσιάζουμε την ουσία. Για αυτό και οι επαγγελματίες του κλάδου, από τους επιχειρηματίες μέχρι τους εμπνευστές της τουριστικής προβολής, είναι πλέον καιρός να κατανοήσουν πως ο τουρισμός δεν είναι μπίζνα, όπως εύκολα εννοείται. Είναι φιλοξενία. Και όσο πιο φιλόξενος είσαι, τόσο περισσότερα χρήματα κερδίζεις! – Παράδοξο; Και όμως, κανόνας… 

* (άσχετο, αλλά κάποια στιγμή, αυτή τη μόδα «έχω και drone, πάμε μια βόλτα;» που μας έχει γεμίσει πλάνα από τον ουρανό που πηγαίνουν πάνω-κάτω, πέρα δώθε, σαν να είσαι κολλημένος σε ένα χέρι που κάνει το σταυρό του, μήπως να τη «ψάχνανε» σκηνοθετικά λίγο περισσότερο οι ενδιαφερόμενοι; Και ο Ινιάριτου έχει ελικοπτεράκι, αλλά πού και πού κολλάει και κανένα προσγειωμένο πλάνο…)
Πηγή http://dragonerarossa.gr/

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΣΤΗΝ ΑΝΩ ΚΑΣΤΑΝΙΑ.27 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΟΠΩΣ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΜΑΣ
27 ΙΟΥΛΙΟΥ ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩ ΚΑΣΤΑΝΙΑ ΛΑΚΩΝΙΑΣ !!
ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΟΥΜΕ ΜΕ ΠΟΛΥ ΚΕΦΙ ΚΑΙ ΝΑ ΧΟΡΕΨΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΜΑΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΡΩΙ.
ΖΕΣΤΑ ΦΑΓΗΤΑ ΤΗΣ ΩΡΑΣ, ΚΑΛΟ ΚΡΑΣΙ, ΠΑΓΩΜΕΝΕΣ ΜΠΥΡΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΨΥΧΤΙΚΑ

Η Τουρκική Εισβολή στην Κύπρο

Η Τουρκική εισβολή στην Κύπρο με την κωδική ονομασία «Αττίλας» ξεκίνησε την αυγή της 20ης Ιουλίου 1974, με αποβατικές και αεροπορικές επιχειρήσεις. Συμμετείχαν συνολικά γύρω στους 40.000 άνδρες υπό τη διοίκηση του αντιστρατήγου Νουρετίν Ερσίν. Η ελληνική πλευρά πιάστηκε στον ύπνο και η αντίδρασή της εκδηλώθηκε με μεγάλη καθυστέρηση. Η Τουρκία υποστήριξε ότι δεν επρόκειτο για εισβολή, αλλά για «ειρηνική επέμβαση», με σκοπό την επαναφορά της συνταγματικής τάξης στην Κύπρο, που είχε καταλυθεί από το πραξικόπημα κατά του Μακαρίου (15 Ιουλίου 1974).
Τα τουρκικά αποβατικά σκάφη άρχισαν να αποβιβάζουν δυνάμεις ανενόχλητα στην περιοχή Πέντε Μίλι, οκτώ χιλιόμετρα δυτικά της Κερύνειας, λίγο μετά τις 5 το πρωί της 20ης Ιουλίου. Σχεδόν ταυτόχρονα, σμήνη τουρκικών αεροπλάνων άρχισαν τις επιθέσεις, συνεχώς και κατά κύματα κατά της ευρύτερης περιοχής της Κερύνειας και της Λευκωσίας, ενώ άλλα αεροσκάφη και ελικόπτερα επιχειρούσαν ρίψεις αλεξιπτωτιστών σε επίκαιρα σημεία. Οι κάτοικοι βρέθηκαν στο έλεος των εισβολέων. Άοπλοι πολίτες δολοφονήθηκαν, γυναίκες βιάστηκαν και αιχμάλωτοι στρατιώτες εκτελέστηκαν.
Η αντίδραση της ελληνικής πλευράς ήταν ανεξήγητα αργοπορημένη. Παρ’ ότι το ελληνικό Πεντάγωνο γνώριζε τις κινήσεις των Τούρκων, θεωρούσε ότι μπλοφάρουν. Μόλις στις 8:40 το πρωί δόθηκε επισήμως από την Αθήνα η εντολή εφαρμογής των πολεμικών σχεδίων, ενώ το ελληνικό ραδιόφωνο (το ΕΙΡΤ εν προκειμένω), μετέδωσε την είδηση γύρω στις 11 το πρωί. Η καθυστερημένη κινητοποίηση έδωσε τη δυνατότητα στους Τούρκους εισβολείς να παγιώσουν τις θέσεις τους και να δημιουργήσουν προγεφύρωμα από το Πέντε Μίλι της Κερύνειας προς τον Άγιο Ιλαρίωνα, έχοντας ως αντικειμενικό στόχο τη σύνδεσή του με τον τουρκοκυπριακό θύλακο της Λευκωσίας.

Τούρκοι αλεξιπτωτιστές
Οι μονάδες της Εθνικής Φρουράς και της ΕΛΔΥΚ, όταν κινητοποιήθηκαν άρχισαν να πολεμούν με ηρωική αυτοθυσία, χωρίς μάλιστα να διαθέτουν αεροπορική κάλυψη και σύγχρονο οπλισμό. Αριθμούσαν γύρω στους 12.000 άνδρες (ελληνοκύπριους και ελλαδίτες), υπό τη διοίκηση του ταξιάρχου Μιχαήλ Γεωργίτση, που είχε το γενικό πρόσταγμα στο πραξικόπημα κατά του Μακαρίου. Στο μεταξύ, άρχισε να κινητοποιείται και ο ελληνοκυπριακός ανδρικός πληθυσμός και να μετέχει στον άνισο αγώνα με ό,τι διέθετε ο καθένας, πυροβολώντας από τις στέγες των σπιτιών του κατά των εισβολέων αλεξιπτωτιστών.
Στην Αθήνα, η κυβέρνηση αιφνιδιασμένη από την εξέλιξη των γεγονότων αρχίζει να παρουσιάζει εικόνα διάλυσης. Κηρύσσει γενική επιστράτευση, η οποία εξελίσσεται σε φιάσκο, δείχνοντας την τραγική κατάσταση που βρισκόταν ο Ελληνικός Στρατός. Και να σκεφθεί κανείς ότι την Ελλάδα κυβερνούσαν οι στρατιωτικοί και ο Στρατός αν μη τι άλλο θα έπρεπε να βρισκόταν σε υψηλό επιχειρησιακό επίπεδο.
Ο Αμερικανός υφυπουργός Εξωτερικών Τζόζεφ Σίσκο, που βρίσκεται και πάλι στην Αθήνα ως εντολοδόχος του Κίσινγκερ, συναντάται στο Πεντάγωνο με το αρχηγό των Ενόπλων Δυνάμεων στρατηγό Μπονάνο. Ο παριστάμενος Δημήτριος Ιωαννίδης σε οργίλος ύφος απευθύνεται προς τον Σίσκο «Μας εξαπατήσατε... Ημείς θα κηρύξωμεν πόλεμον!» και αποχωρεί από τη σύσκεψη. Έκτοτε, τα ίχνη του αόρατου δικτάτορα χάνονται. Ο Σίσκο στη διάρκεια της ημέρας μάταια αναζητεί αρμόδιο για συνομιλίες.
Αργά το βράδυ, το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ εκδίδει το υπ’ αριθμόν 353 ψήφισμα, με το οποίο καλεί σε κατάπαυση του πυρός και σε αποχώρηση από την Κύπρο του «ξένου στρατιωτικού δυναμικού». Παρά την ομόφωνη έγκρισή του, αγνοείται από την Τουρκία, η οποία έχοντας την πρωτοβουλία των κινήσεων επείγεται να εφαρμόσει πλήρως τα σχέδια της. Γενικά, η διεθνής αντίδραση κατά του «Αττίλα» είναι  χλιαρή.

Τουρκική απόβαση
Την επομένη,21 Ιουλίου, οι μάχες στην Κύπρο συνεχίζονται με ιδιαίτερη σφοδρότητα. Στόχος των ελληνικών δυνάμεων στην Κύπρο είναι να αποκόψουν τον τουρκοκυπριακό θύλακο της Λευκωσίας από το προγεφύρωμα της Κερύνειας. Οι Έλληνες στρατηγοί απορρίπτουν εισήγηση για επέμβαση στην Κύπρο, προβλέποντας αποτυχία του σχετικού εγχειρήματος. Δύο ελληνικά υποβρύχια που πλέουν προς την Κερύνεια διατάσσονται να επιστρέψουν στην Ελλάδα.
Οι Τούρκοι εισβολείς, παρά την αριθμητική τους υπεροχή και την ποιοτική υπεροχή του οπλισμούς τους, αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα. Μάλιστα, από ασυνεννοησία η τουρκική αεροπορία βυθίζει το αντιτορπιλικό Κοτσατεπέ (D-354), το οποίο εξέλαβε για ελληνικό πλοίο και προκαλεί ζημιές σε άλλα δύο τουρκικά αντιτορπιλικά.
Την ίδια μέρα, σημειώνεται δραστηριοποίηση του αμερικανικού παράγοντα για την επίτευξη ανακωχής. Ο Σίσκο, που πηγαινοέρχεται μεταξύ Αθηνών και Άγκυρας, δεν βρίσκει κάποιον αρμόδιο στην Αθήνα να διαπραγματευτεί, καθώς  όλοι οι αρμόδιοι έχουν εξαφανιστεί. Την ευθύνη αναλαμβάνει τελικά ο αρχηγός του Ναυτικού, ναύαρχος Πέτρος Αραπάκης, ο οποίος σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Κίσινγκερ συμφωνεί η ανακωχή να ισχύσει από τις 4 το απόγευμα της 22ης Ιουλίου.
Στις 2 το πρωί της 22ας Ιουλίου, 12 ελληνικά μεταγωγικά τύπου Νοράτλας, που μετέφεραν καταδρομείς στο νησί, βάλλονται, κατά λάθος, από φίλια πυρά πλησίον του αεροδρομίου της Λευκωσίας, με αποτέλεσμα το ένα από αυτά να καταρριφθεί (4 μέλη του πληρώματος και 27 καταδρομείς έχασαν τη ζωή τους), ενώ άλλα δύο να πάθουν σοβαρές ζημιές. Την ίδια ημέρα, οι Τούρκοι εισβολείς εντείνουν τις επιχειρήσεις τους. Αποβιβάζουν άρματα μάχης και το μεσημέρι καταλαμβάνουν την πόλη της Κερύνειας.
Στις 4 το απόγευμα αρχίζει να τηρείται η ανακωχή κατά τα συμφωνηθέντα, η οποία όμως θα παραβιασθεί αρκετές φορές από τους εισβολείς. Σ’ αυτό το χρονικό σημείο, οι Τούρκοι ελέγχουν το 3% του Κυπριακού εδάφους, έχοντας δημιουργήσει ένα προγεφύρωμα, που συνδέει την Κερύνεια με τον τουρκοκυπριακό θύλακο της Λευκωσίας.


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/649#ixzz4Evcdo9tX

Προφήτης Ηλίας

Ένας από τους μεγαλύτερους προφήτες του Ισραήλ, που προείπε την έλευση του Χριστού στη Γη. Η μνήμη του γιορτάζεται από τη Χριστιανοσύνη στις 20 Ιουλίου.
Ο Ηλίας (Ελιγιαχού και Ελιγιά στα Εβραϊκά) καταγόταν από τη Θέσβη της περιοχής Γαλαάδ και έζησε τον 9ο π.Χ. αιώνα κατά την περίοδο της βασιλείας των Αχαάβ και Οχοζία. Ήταν γιος του Σωβάκ και ανήκε στη φυλή του Ααρών. Όταν γεννήθηκε, ο πατέρας του είδε μία θεία οπτασία. Δύο άνδρες λευκοφορεμένοι τον ονόμαζαν Ηλία, τον σπαργάνωναν με φωτιά και του έδιναν φλόγα να φάει. Τότε, ο πατέρας του πήγε στα Ιεροσόλυμα και περιέγραψε την οπτασία στους ιερείς. Εκείνοι του είπαν ότι ο γιος του θα γίνει προφήτης και θα κρίνει το Ισραήλ με δίκοπο μαχαίρι και φωτιά.
Ο Ηλίας άσκησε το προφητικό του χάρισμα επί 25 έτη. Προείπε την έλευση του Χριστού στη Γη, 816 χρόνια πριν από τη γέννησή του. Προικισμένος με θαυματουργή δύναμη, αγωνίστηκε με ζήλο και αυταπάρνηση για την εξύψωση της λατρείας του Γιαχβέ (Θεού), καταπολέμησε με πάθος την ειδωλολατρία και προσπάθησε με τον λόγο του να εξυγιάνει τον ηθικό βίο του λαού του. Ήταν τόσο μεγάλη η πίστη του, που κατέβασε τρεις φορές φωτιά από τον ουρανό, σταμάτησε τη βροχή και ανάστησε νεκρούς. Με τη φωτιά, μάλιστα, έκαψε τους στρατιώτες που είχε στείλει ο βασιλιάς Οχοζίας για να τον συλλάβουν.
Στο όρος Χωρήβ απέκτησε εμπειρία θεοφανείας (είδε τον ίδιο τον Θεό), διέσχισε τον Ιορδάνη με τη μηλωτή του και τέλος ανελήφθη στον ουρανό με πύρινο άρμα. Επίσης, παρέστη στη Μεταμόρφωση του Χριστού μαζί με τον Μωυσή.

Απολυτίκιο

Ο ένσαρκος Άγγελος, των Προφητών η κρηπίς, ο δεύτερος Πρόδρομος, της παρουσίας Χριστοῦ, Ηλίας ο ένδοξος, άνωθεν καταπέμψας, Ελισαίω την χάριν, νόσους αποδιώκει, και λεπρούς καθαρίζει, διο και τοις τιμώσιν αυτόν, βρύει ιάματα.

Λαογραφία

O Προφήτης Ηλίας, σχετίζεται από τους αγρότες με τα μετεωρολογικά φαινόμενα. Σχετική η παροιμία «Ο Αηλιάς κόβει σταφύλια και η Αγιά Μαρίνα σύκα». Τα ξωκλήσια του χτίζονται σε υψώματα και βουνοκορφές και πανηγυρίζονται με ιδιαίτερη πολυκοσμία κάθε χρόνο. Σε πολλά μέρη, ο πανηγυρισμός συνοδεύεται και με το άναμμα λατρευτικών πυρών, όπως στο ξωκλήσι του στην κορυφή του Ταϋγέτου. 
Σύμφωνα με τους λαογράφους, η λατρεία του προφήτη Ηλία στις κορυφές των βουνών θεωρείται κατάλοιπο της αρχαίας ελληνικής θρησκείας. Ο σημαντικός αυτός προφήτης της Παλαιάς Διαθήκης και άγιος του Χριστιανισμού ταυτίστηκε με τον Ήλιο, με τον οποίο έχει ηχητική ομοιότητα στο όνομα, και ο Ήλιος ταυτιζόταν εν μέρει με τον Δία, ο οποίος ως θεός των μετεωρολογικών φαινομένων, λατρευόταν σε κορυφές βουνών.

Το 1846 ο σπουδαίος γερμανός συνθέτης Φέλιξ Μέντελσον έγραψε το ορατόριο «Ηλίας» («Elias» στα γερμανικά) για το Φεστιβάλ του Μπέρμιγχαμ. Αφηγείται επεισόδια από τη ζωή του Προφήτη Ηλία, όπως περιγράφονται στα δύο πρώτα βιβλία των «Βασιλειών» της Παλαιάς Διαθήκης.


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/883#ixzz4EvZeJkWG

ΛΑΚΩΝΙΑ.Το Ντοκιμαντέρ “Ο Ασκός του Αιόλου” στο Γύθειο

Περιβαλλοντικός Πολιτιστικός Όμιλος Μάνης

Δελτίο Τύπου

Έχουμε την χαρά να φιλοξενήσουμε  την ομάδα παραγωγής

του ντοκιμαντέρ  < Ο Ασκός του Αιόλου > και τον Νασίμ Αλατρά.

Ένα ντοκιμαντέρ που γυρίστηκε στην Μάνη όπως και στην υπόλοιπη Λακωνία  και αναφέρεται στα προβλήματα που δημιουργούνται από την ανεξέλεγκτη και αυθαίρετη  εγκατάσταση των βιομηχανικών Ανανεώσιμων Πηγών Ενεργείας , που  χωρίς να λαμβάνουν υπ όψη τους

το Περιβάλλον ,

τις Ζώνες Ειδικής Προστασίας ,

τις περιοχές Νatoura 2000 ,

τις περιοχές πολιτισμικής κληρονομιάς,

τις περιοχές αρχαιολογικού ενδιαφέροντος ,

τις τουριστικές περιοχές  ,

τις περιοχές με πηγές , δασικές και ορνιθολογικού ενδιαφέροντος

και τελικά όλη την πανίδα και την χλωρίδα

συν το ανάγλυφο της περιοχής της Μάνης – για το οποίο είναι διάσημη παγκοσμίως – που καταστρέφεται από την διάνοιξη τεράστιων οδικών αξόνων και δρόμων που οδηγούν πάντα σε χώρους Αιολικών Πάρκων που έχουν ζητήσει άδειες εγκατάστασης .

Ποιοι λοιπόν είναι οι < Πράσινοι Επενδυτές >  ;

Όταν λέμε επενδυτής , εννοούμε κάποιον που βάζει τα χρήματα του για να δημιουργήσει  μια μονάδα παραγωγής  κάποιου προϊόντος και θέσεις εργασίας .

Ισχύει αυτό με τους συγκεκριμένους ;

Επιδοτούμενοι από τα χρήματα των φορολογουμένων , για την κατασκευή αυτών των πάρκων  [ αιολικών η φωτοβολταϊκών] συνεχίζουν οι πολίτες να τους πληρώνουν στους φουσκωμένους λογαριασμούς της ΔΕΗ …………………….

Σας καλούμε λοιπόν

Παρασκευή 29 / 7 /  2016

Στις 9 μ.μ.

Στην Πλατεία Ταχυδρομείου

Γύθειο

Να δούμε και να συζητήσουμε με τους δημιουργούς του ντοκιμαντέρ .   

ΠΕΡΙ.ΠΟΛ.Ο Μάνης

Πηγή http://www.report24.gr/