Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2015

NEA ΠΟΡΕΙΑ ΟΡΑΜΑ ΚΑΙ ΕΡΓΟ.Η ΑΝΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ

"Το κτήριο του Γυμνασίου πριν αρκετές δεκαετίες, τότε μάλλον λειτουργούσε καλύτερα."
Συνεχίζεται η ταλαιπωρία των μαθητών των Σχολείων του νησιού και των οικογενειών τους.
Η μεταφορά των μαθητών δεν γίνεται από όλα τα χωριά του νησιού.
Πολλοί μαθητές και μαθήτριες δεν έχουν αρχίσει ακόμη μαθήματα.
Σε ένδειξη διαμαρτυρίας και συμπαράστασης, κάνουν αποχή από τα μαθήματα και οι μαθητές που μεταφέρονται!
Η Πολιτεία δια της Περιφέρειας και του Δήμου "νίπτει τας χείρας της".
Το πρόβλημα μάλλον, οι ενασχολούμενοι, το εκλαμβάνουν ως ευκαιρία προβολής τους.
Ανίκανοι να βρουν λύση, στέλνουν επιστολές, παραχωρούν συνεντεύξεις σε ραδιόφωνα και τηλεοπτικά δίκτυα.
Η πιό συμαντική εξέλιξη των τελευταίων ημερών για το πρόβλημα, ήταν η συνάντηση εκπροσώπων των μαθητών με τον κ. Χαρχαλάκη.
Ο κ. Δήμαρχος δέχτηκε τους μαθητές στο γραφείο του, όπως ανακοινώθηκε οι εκπρόσωποι των μαθητών αναγνώρισαν ότι τα προβλήματα στα Σχολεία με την έλλειψη καθηγητών καί την επιλεκτική μεταφορά των μαθητών, "εκφεύγουν των ουσιωδών αρμοδιοτήτων του Δήμου".
Μετά την συνάντηση ο κ, Δήμαρχος απέστειλε νέα επιστολή προς τους αρμοδίους και εξέδωσε Δελτίο Τύπου!
Μιά ακόμη επικοινωνιακού τύπου διαχείριση, με αστείες δικαιολογίες και ενέργειες, ενός σοβαρού προβλήματος από τον κ. Χαρχαλάκη.
Η τακτική αυτή έχει οδηγήσει σε απόγνωση γονείς και μαθητές των Κυθήρων.
"Το Ιστορικό  Σχολικό Συγκρότημα των Κυθήρων σήμερα χωρίς καθηγητές και χωρίς μεταφορά όλων των μαθητών."

Ασθενής μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Μολάων με αγροτικό

nosokomeio Molaon
Με αγροτικό αυτοκίνητο αναγκάστηκε να διακομιστεί στο νοσοκομείο Μολάων ένας 70χρονος τραυματίας, λόγωέλλειψης διαθέσιμου ασθενοφόρου στην περιοχή.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας pakialakonias.gr, σήμερα το πρωί στην περιοχή της Συκιάς ο 70 χρόνος τραυματίστηκε σε τροχαίο με το αυτοκίνητό του. Στο σημείο έφτασε αμέσως πυροσβεστικό κλιμάκιο από τους Μολάους και κλήθηκε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ. Ασθενοφόρο ωστόσο υπήρχε μόνο στη Σπάρτη, κι έτσι η μεταφορά του ηλικιωμένου έγινε με αγροτικό αυτοκίνητο.
Αντίστοιχο περιστατικό είχε σημειωθεί πριν ένα χρόνο περίπου, όταν γυναίκα που γλίτωσε από πνιγμό στην παραλία της Ελιάς είχε τοποθετηθεί, λόγω έλλειψης διαθέσιμου ασθενοφόρου, πάνω σε ξαπλώστρα παραλίας -αντί φορείου!- για να μεταφερθεί στο νοσοκομείο Μολάων με αγροτικό αυτοκίνητο.
Ο δήμαρχος Μονεμβασίας κ. Ηρακλής Τριχείλης είχε απευθύνει επιστολή στον τότε πρόεδρο του ΕΚΑΒ κ. Δημήτριο Παπαγιαννίδη, αναφέροντας με ιδιαίτερα καυστικό ύφος μεταξύ άλλων, ότι “μετά από αυτή τη νέα επαναστατική μέθοδο διακομιδής και με το δεδομένο ότι έχουμε πολλές ξαπλώστρες στις παραλίες, αλλά και αγροτικά αυτοκίνητα, δεν χρειάζεται πλέον να μπείτε στον κόπο να λειτουργήσετε τον τομέα ΕΚΑΒ στους Μολάους, ούτε να μεταφέρετε πληρώματα στην περιοχή μας, όπως επανειλημμένως σας έχουμε ζητήσει”.
Μάλιστα ο κ. Παπαγιαννίδης είχε αποστείλει τότε έγγραφο προς το ΕΚΑΒ Τρίπολης – Τομέα Σπάρτης, δίνοντας εντολή για άμεση κάλυψη των αναγκών του Κέντρου Υγείας Μολάων, διότι η περίοδος επέβαλλε αυξημένα μέτρα προστασίας των πολιτών και σύμφωνα με τον ίδιο “είναι αδιανόητο να μην καλύπτεται η περιοχή Μολάων από διασώστες καθ’ όλο το 24ωρο”.
Πηγή  http://www.laconialive.gr

ΑΝΤΩΝΑΚΟΣ.Ελλείψεις εκπαιδευτικών στο ΕΠΑΛ Νεάπολης Βοιών Λακωνίας

Οπως με ενημέρωσαν γονείς μαθητών του ΕΠΑΛ Νεάπολης Βοιών υπάρχουν κενά εκπαιδευτκού προσωπικού ειδικοτήτων Εμποροπλοιάρχων και Μηχανικών.
Ετσι μαθητές που μετακινούνται ακόμα και απο Μονεμβάσια δυστυχώς δεν κάνουν μαθήματα λόγω των ελλείψεων καθηγητών
Σε επικοινωνία μου με το Διευθυντή του Σχολείου επιβεβαίωσε ότι λείπουν ένας καθηγητής ειδικότητας Εμποροπλοιάρχων και ένας ειδικότητας Μηχσνικών Ε.Ν.
Ηδη διανύουμε το δεύτερο μήνα της σχολικής χρονιάς.Το υπουργείο Παιδείας οφείλει να καλύψει τα κενά σε όλα τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

ΒΑΤΙΚΑ."ΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ "

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ "ΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ " Την Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2015 παραμονή της εορτής του Μεγαλομάρτυρος Μυροβλήτου Αγίου Δημητρίου, ο Πολιτιστικός Σύλλογος της κοινότητας Κάμπου της δημοτικής Ενότητας Βοιών , "Ο Νεραντζιώνας " ,σε συνεργασία με την ενορία και την κοινότητα ,θα πραγματοποιήσουν περιφορά της Ιεράς Εικόνας του Αγίου υπό τους ήχους της Φιλαρμονικής Βοιών. Παρακαλούνται οι τοπικές αρχές ,φορείς και δημότες να τιμήσουν με την παρουσία τους την λατρευτική εκδήλωση. Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων . Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Καπετάν Χαράλαμπος Δερμάτης.

ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ.καθυστέρηση χαρακτηρισμού της περιοχής στα Βάτικα Λακωνίας ως πυρόπληκτη



ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΔ Α΄ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ερώτηση για την καθυστέρηση χαρακτηρισμού της περιοχής στα Βάτικα Λακωνίας ως πυρόπληκτη,  κατέθεσε ο Βουλευτής της ΝΔ Α’ Πειραιώς και Νήσων Κώστας Κατσαφάδος, στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Στην ερώτηση, ο Βουλευτής επισημαίνει ότι τρεις μήνες μετά την καταστροφική πυρκαγιά από την οποία έχασε τη ζωή του ένας άνθρωπος κι έγιναν στάχτη δεκάδες σπίτια, χιλιάδες λιόδεντρα και βοσκοτόπια, μέχρι σήμερα η περιοχή δεν έχει κηρυχθεί ως πυρόπληκτη προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για την αποκατάσταση των ζημιών και την αποζημίωση των πληγέντων, παρά το γεγονός ότι υπήρξε ρητή δέσμευση για τη λήψη μέτρων και την αντιμετώπιση των επιπτώσεων.
Ανάμεσα στις περιοχές που επλήγησαν από την πύρινη λαίλαπα ήταν το Φαρακλό, τα Καλλένια, το Λάχι, ο Άγιος Νικόλαος, το Μεσοχώρι, η Νεάπολη και ο Κάμπος.
Η ερώτηση του κ. Κατσαφάδου έχει ως εξής:
«Τον Ιούλιο του 2015, η Νεάπολη και τα Βάτικα Λακωνίας δοκιμάστηκαν από μια καταστροφική πυρκαγιά η οποία, μεταξύ των υλικών ζημιών, στοίχισε και μια ανθρώπινη ζωή.
Δεκάδες σπίτια, χιλιάδες λιόδεντρα και βοσκοτόπια έγιναν στάχτη. Κάτοικοι, καλλιεργητές, κτηνοτρόφοι και επαγγελματίες τουρισμού υπέστησαν ανυπολόγιστες ζημιές, με επιπτώσεις στο περιβάλλον, στην τοπική κοινωνία, στην οικονομία και την παραγωγή. Εκτιμάται ότι έχουν καεί 35.000 στρέμματα δασικών εκτάσεων και έχουν πληγεί 25.000 στρέμματα αγροτικών εκτάσεων, κυρίως ελαιοκαλλιέργειας. Ανάμεσα στις περιοχές που επλήγησαν από την πύρινη λαίλαπα ήταν το Φαρακλό, τα Καλλένια, το Λάχι, ο Άγιος Νικόλαος, το Μεσοχώρι, η Νεάπολη και ο Κάμπος.
Έχουν περάσει τρεις μήνες από τότε και παρότι, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε τις ημέρες εκείνες, υπήρξε ρητή δέσμευση, για τη λήψη μέτρων και την αντιμετώπιση των επιπτώσεων, παρουσία του τότε αναπληρωτή υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλη Αποστόλου, και εκπροσώπων της Περιφερειακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προκαλεί εντύπωση ότι μέχρι σήμερα η περιοχή δεν έχει κηρυχθεί ως πυρόπληκτη, προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για την αποκατάσταση των ζημιών και την αποζημίωση των πληγέντων.

Κατόπιν τούτων,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1.            Γιατί δεν έχει, μέχρι σήμερα, κηρυχθεί ως πυρόπληκτη η περιοχή; Πού οφείλεται αυτή η καθυστέρηση;
2.            Πότε πρόκειται να κηρυχθεί η περιοχή ως πυρόπληκτη και τι πρόκειται να πράξει το Υπουργείο για την αποκατάσταση των πληγών και την άμβλυνση των επιπτώσεων της πυρκαγιάς;
3.            Υπάρχει επίσημη καταγραφή της έκτασης των ζημιών;

Ο Ερωτών Βουλευτής                                                                                          
Κώστας Κατσαφάδος
Βουλευτής Α’ Πειραιώς & Νήσων

“Παύση πληρωμών κήρυξε στους αγρότες η κυβέρνηση”

Ουσιαστική “παύση πληρωμών” στον αγροτικό τομέα από τότε που ανέλαβε τη διακυβέρνηση του τόπου η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, καταγγέλλει ο βουλευτής ΝΔ Λακωνίας Θανάσης Δαβάκης, με παρέμβασή του στη βουλή.
Το γεγονός ότι ο αγροτικός κόσμος έχει να «δει» ενισχύσεις από τον ΟΠΕΚΕΠΕ όπως τις εξισωτικές του 2014 και 2013 και τα βιολογικά από το 2012, καθώς και αποζημιώσεις από τον ΕΛΓΑ, όπως τα ΠΣΕΑ 2011 και τον παγετό του 2015, όλο αυτό το χρονικό διάστημα και ιδιαίτερα σε μία περίοδο που η φορολογική λαίλαπα γι’ αυτούς πλησιάζει, αποτελεί πρωτοφανές και απαράδεκτο γεγονός”, σημειώνει ο βουλευτής, που επίσης στηλιτεύει το γεγονός πως η Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης Λακωνίας δεν μπορεί να ολοκληρώσει την τρίτη φάση της δακοκτονίας λόγω της μη καταβολής των αναγκαίων ποσών από το υπουργείο.
Η σχετική ερώτηση του κ. Δαβάκη προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης αναφέρει:
Σε απόγνωση βρίσκεται ο αγροτικός κόσμος της χώρας εξαιτίας των πολλών εκκρεμοτήτων που υπάρχουν στην καταβολή ενισχύσεων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ και αποζημιώσεων από τον ΕΛΓΑ, ενώ την ίδια στιγμή η κυβέρνηση ετοιμάζει να νομοθετήσει και να εφαρμόσει νέα επαχθή μέτρα που θα πλήξουν τον αγροτικό κόσμο, με τον έλληνα αγρότη να καλείται για ακόμη μία φορά να πληρώσει το βαρύ τίμημα της φοροκαταιγίδας που έρχεται.
Πρέπει να επισημανθεί ότι παρά το γεγονός ότι κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα ήταν προγραμματισμένες πληρωμές από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, όπως για παράδειγμα της ενιαίας ενίσχυσης για τα παρελθόντα έτη, της εξισωτικής του 2013 και 2014, καθώς και των βιολογικών των περιόδων 2012-2014, και παρά τις διαβεβαιώσεις που είχαμε λάβει για τήρηση του χρονοδιαγράμματος πληρωμών όπως αυτό μας είχε γνωστοποιηθεί σε προηγούμενη ερώτησή μας στη βουλή, ελάχιστες πληρωμές πραγματοποιήθηκαν.
Επιπρόσθετα, για τους λάκωνες παραγωγούς εκκρεμούν τέσσερα χρόνια μετά οι αποζημιώσεις του ΕΛΓΑ για τα ΠΣΕΑ 2011, καθώς επίσης και οι αποζημιώσεις από τον πρόσφατο παγετό του 2015, κάτι που προκαλεί τη δικαιολογημένη αγανάκτηση των δικαιούχων παραγωγών, ανησυχώντας παράλληλα μήπως χάσουν εντελώς τις αποζημιώσεις που δικαιούνται.
Παράλληλα εκκρεμούν ακόμη και οι πληρωμές που πρέπει να γίνουν κατά τους τελευταίους μήνες του 2015, όπως για παράδειγμα της εξισωτικής αποζημίωσης του 2015 αλλά και της βασικής ενίσχυσης 2015 στο πλαίσιο της νέας ΚΑΠ.
Οι λάκωνες αγρότες, αλλά και γενικότερα ο αγροτικός κόσμος της χώρας, επειδή δεν μπορεί να αντέξει για μεγάλο ακόμη χρονικό διάστημα τη στάση πληρωμών που έχει κηρύξει το δημόσιο στον αγροτικό τομέα, περιμένει ένα σαφές χρονοδιάγραμμα καταβολής αυτών των ενισχύσεων που θα τηρηθεί στο ακέραιο από την κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο.
Ερωτάται συνεπώς ο κ. υπουργός:
1. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα πληρωμών του ΟΠΕΚΕΠΕ για την εξισωτική του 2014 και του 2013, καθώς και για την καταβολή της ενιαίας ενίσχυσης παρελθόντων ετών;
2. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα πληρωμών του ΟΠΕΚΕΠΕ για τα προγράμματα βιολογικής γεωργίας και κτηνοτροφίας για τα έτη 2012-2014;
3. Πότε θα καταβληθεί η εξισωτική 2015;
4. Πότε θα πραγματοποιηθεί η πληρωμή της βασικής ενίσχυσης 2015; Εκκρεμεί ακόμα η διαδικασία για την οριστικοποίηση των ατομικών δικαιωμάτων;
5. Πότε θα ξεκινήσουν να πληρώνονται οι λάκωνες παραγωγοί που επλήγησαν από τον παγετό 2015 και ποιο το συνολικό ύψος των χρημάτων που θα δοθούν σε δικαιούχους παραγωγούς του νομού Λακωνίας;
6. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία για την πληρωμή των ΠΣΕΑ 2011 για τους λάκωνες αγρότες, που τέσσερα χρόνια μετά δεν έχουν λάβει ούτε ένα ευρώ από τις αποζημιώσεις που δικαιούνται;
7. Ποιο είναι συνολικά το ύψος των ενισχύσεων που εκκρεμούν να καταβληθούν στους λάκωνες αγρότες;”.

Όταν οι άλλοι ζητούν 40 εκ. ευρώ για να αναβαθμίσουν το αεροδρόμιό τους, εμείς ζητάμε τρένο στο Γύθειο!!!

Στις αρχές Οκτωβρίου, δόθηκε στη δημοσιότητα παλαιότερη εισήγηση της Αντιπεριφερειάρχου κας Ντίας Τζανετέα στο Περιφερειακό Συμβούλιο, για το χωροταξικό σχεδιασμό και την ανάπτυξη της Λακωνίας.

Το ειδικό βάρος της διαδικασίας αυτής δεν μας είναι γνωστό. Θα μπορούσε να πρόκειται π.χ. για ένα nonpaper ή για απλή διαδικαστική τοποθέτηση. Ωστόσο αν η εισήγηση αντικατοπτρίζει τις προγραμματικές θέσεις της Περιφέρειας για τη Λακωνία, ενισχύει τις θεσμικές μας επιφυλάξεις για την επάρκεια της μέσης Καλλικρατικής Περιφέρειας στο χωροταξικό και αναπτυξιακό σχεδιασμό της περιοχής ευθύνης της: Άποψή μας, παραμένει ότι για την Ελλάδα τουλάχιστον, ο αναπτυξιακός σχεδιασμός έπρεπε να έχει παραμείνει σε επίπεδο κεντρικής κυβέρνησης.  
Θα θέλαμε να διατυπώσουμε την άποψη και τα αντεπιχειρήματά μας για ορισμένα σημεία της εισήγησης αυτής, με αποκλειστικό στόχο να συμβάλλουμε στη συνθετική σκέψη της Περιφέρειας:

Λόγοι αστικής ευγένειας και πολιτικής συνέπειας, θα επέβαλλαν ίσως να δοθεί κάποτε ένα αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του λιμένα Γυθείου. Δεν γνωρίζουμε να έχει γίνει κάτι τέτοιο μετά τη θεωρητική ημερομηνία ολοκλήρωσης του Φεβρουάριου 2015. Το κρίσιμο αυτό έργο, έδειχνε απαξιωμένο πριν ολοκληρωθεί. Το μεγάλο μέγεθος των σύγχρονων κρουαζιερόπλοιων και ο ανταγωνισμός από το λιμάνι της Καλαμάτας ήταν η αχίλλειος πτέρνα του.

Ο λιμένας Καλαμάτας έχει δυσμενέστερα χαρακτηριστικά και προοπτικές. Ωστόσο έχει ήδη τη δυνατότητα συνδυασμένων μεταφορών, λόγω του αεροδρομίου και των αυτοκινητόδρομων της δυτικής και  της ανατολικής Πελοποννήσου. Οι αυτοκινητόδρομοι αυτοί φαίνεται να σχεδιάστηκαν ώστε να έχουν την Καλαμάτα... φυσιολογική αφετηρία και απόληξη. Κάθε συζήτηση επομένως για το Γύθειο ως "πύλη εισόδου", προϋποθέτει αντίστοιχα έργα και υποδομές και στην απ΄ εδώ πλευρά. Εντύπωση όμως προκαλεί η χρήση από την κα Τζανετέα στοιχείων αφίξεων κρουαζιέρας στο Γύθειο, μόνο για το 2013. Θα θέλαμε να του 2014/2015 και να γνωρίζουμε τα συγκριτικά με την Καλαμάτα, η οποία φέτος -μετά από χρόνια σκληρής δουλειάς- αναμένουμε να ανακοινώσει το δεύτερο κατά σειρά ιστορικό ρεκόρ αφίξεων κρουαζιέρας.