Νομάρχης Πεζοπουλος και μητροπολιτης ο Προκοπιος Καλιοντζης, μητροπολίτης Γυθειου και τοποτηρητής Κυθηρων.
Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2017
Υποδοχη του νομαρχη στα κυθηρα στης 12 αυγουστου 1940
Νομάρχης Πεζοπουλος και μητροπολιτης ο Προκοπιος Καλιοντζης, μητροπολίτης Γυθειου και τοποτηρητής Κυθηρων.
Είκοσι και πλέον χρόνια στα ερτζιανά των Κυθήρων ο Adelin FM έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ενημέρωση και την ψυχαγωγία.
ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ.ΑΝΑΘΕΣΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Είκοσι και πλέον χρόνια στα ερτζιανά των Κυθήρων ο Adelin FM έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ενημέρωση και την ψυχαγωγία.
ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ.Το πρώτο ουσιαστικό βήμα με στόχο τη συστηματική επαναπροσέλκυση της κρουαζιέρας στα Κύθηρα.
Μετά από διαρκείς και συντονισμένες ενέργειες της Δημοτικής Αρχής, εντάχθηκε στο
Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) με απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Αλέξη Χαρίτση (ΑΔΑ: 6ΤΘΜ465ΧΙ8-43Ν), με το ποσόν των 124.000,00 Ευρώ (με το ΦΠΑ) το έργο «Υλοποίηση Υποδομών για την Εφαρμογή Σχεδίου Ασφάλειας Λιμενικής Εγκατάστασης Καψαλίου Κυθήρων» και φορέα υλοποίησης το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο (MIS: 2017ΣΕ18900044 09 55).
Πρόκειται για το πρώτο ουσιαστικό βήμα με στόχο τη συστηματική επαναπροσέλκυση της κρουαζιέρας στα Κύθηρα. Το έργο περιλαμβάνει την υλοποίηση των απαραίτητων υποδομών για την εφαρμογή του Σχεδίου Ασφάλειας Λιμενικής Εγκατάστασης (ΣΑΛΕ) στο Λιμένα Καψαλίου, το οποίο έχει συνταχθεί σύμφωνα το Διεθνή Κώδικα Ασφάλειας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ISPS Code). Στο έργο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, περιμετρική περίφραξη, κεντρική πύλη, σύστημα παρακολούθησης, εξοπλισμός ασφαλείας, κέντρο ελέγχου, φυλάκιο κλπ, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές και διεθνείς απαιτήσεις, στο Λιμένα Καψαλίου.
Το ζήτημα της εφαρμογής Σχεδίου Ασφάλειας Λιμένος στο Καψάλι δεν είναι καινούργιο. Προέκυψε μετά την ψήφιση του Κανονισμού 725/2004 των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων «για τη βελτίωση της ασφάλειας στα πλοία και τις λιμενικές εγκαταστάσεις». Ο Κανονισμός αυτός ενσωματώθηκε στο Εθνικό Δίκαιο με το Νόμο 3622/2007.
Για την υποχρέωση εγκατάστασης υποδομών ασφάλειας στο Λιμένα Καψαλίου, το Λιμενικό Ταμείο Κυθήρων ενημερώνεται αρχικά με έγγραφο του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στις 4/10/2005. Έκτοτε η αλληλογραφία από το αρμόδιο Υπουργείο προς τα Λιμενικά Ταμεία της Χώρας ήταν διαρκής.
- Το αρμόδιο Υπουργείο ενημερώνει τον Ιούνιο του 2008 με εξαιρετικά επείγον έγγραφό του το Δ.Λ.Τ. Κυθήρων για την «αναγκαιότητα επίσπευσης των διαδικασιών ανάδειξης αναδόχου και εκπόνησης μελετών ΑΑΛΕ και ΣΑΛΕ». Το Δ.Λ.Τ. ενημερώνει το Λιμεναρχείο Νεάπολης και το αρμόδιο Υπουργείο ότι δεν έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες εκπόνησης των μελετών ασφάλειας λιμενικής εγκατάστασης.
- Το 2009 κατανέμεται με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας Αναστάσιου Παπαληγούρα, πίστωση ύψους 10.000€ με δικαιούχο το Δ.Λ.Τ. Κυθήρων για την εκπόνηση της μελέτης αξιολόγησης ασφάλειας λιμένων, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
- Μετά από συνεχή όχληση του αρμόδιου Υπουργείου και των Λιμενικών Αρχών, το Δ.Λ.Τ. Κυθήρων προκηρύσσει στις 25/06/2009 μειοδοτικό διαγωνισμό «για την ανάδειξη αναδόχου για την Αξιολόγηση Ασφάλειας Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ΑΑΛΕ) και Σχεδίου Ασφάλειας Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ΣΑΛΕ)», προϋπολογισμού 22.000 € με το Φ.Π.Α. Ωστόσο ο διαγωνισμός ακυρώθηκε «λόγω σοβαρών παραλείψεων στη διακήρυξη» σύμφωνα με έγγραφο του Δ.Λ.Τ. Κυθήρων στις 9/7/2009 και δεν επαναπροκηρύχθηκε.
- Το Δ.Λ.Τ. Κυθήρων δεν συνέχισε τη διαδικασία, παρά τις διαρκείς οχλήσεις του Υ.Ε.Ν., το οποίο με έγγραφό του στις 27/7/2013 προειδοποιεί το Δ.Λ.Τ. Κυθήρων για «μη συμμόρφωση με διατάξεις για την βελτίωση της ασφάλειας στις λιμενικές εγκαταστάσεις», αναφέροντας ότι η μη συμμόρφωση αυτή «συνιστά λόγο κίνησης διαδικασίας παράβασης σε βάρος της Χώρας μας από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής».
- Το 2012 η τότε διοίκηση του Δ.Λ.Τ. ανέθεσε στην εταιρεία CTM HELLAS την εκπόνηση μελέτης για την προσέλκυση κρουαζιεροπλοίων στα Κύθηρα, ωστόσο η μελέτη αυτή δεν κατέστη δυνατόν να πληρωθεί λόγω μη θεώρησης του σχετικού εντάλματος από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Η νέα διοίκηση του Δ.Λ.Τ. ανέθεσε εξαρχής όλη τη διαδικασία η οποία ολοκληρώθηκε το 2015 με την παράδοση «Εισηγητικής Έκθεσης για την προσέλκυση κρουαζιεροπλοίων στα Κύθηρα», η οποία ωστόσο συνιστά μια καθαρά θεωρητική προσέγγιση του ζητήματος.
- Η νέα διοίκηση του Δ.Λ.Τ., ήδη από τις αρχές του 2015, έθεσε ως προτεραιότητά της την ολοκλήρωση του Σχεδίου Ασφάλειας Λιμενικής Εγκατάστασης (ΣΑΛΕ) για το λιμένα Καψαλίου καθώς και τον ορισμό Υπευθύνου Ασφάλειας Λιμένος (ΥΑΛΕ) που αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου ο Λιμένας Καψαλίου να χαρακτηριστεί επίσημα ως λιμένας υποδοχής διεθνών πλόων και προέβη στις σχετικές αναθέσεις εκπόνησης των μελετών.
- Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας στις 23/1/2017 με εμπιστευτικό έγγραφό του, αποδέχεται το ΣΑΛΕ που εκπόνησε το Δ.Λ.Τ. Κυθήρων και έκρινε ότι αυτό πληροί όλες τις προϋποθέσεις του Ν.3622/2007 και του Κανονισμού 725/2004 ΕΚ.
- Χάρη στη διαρκή συνεργασία της Δημοτικής Αρχής με το αρμόδιο Υπουργείο και προσωπικά με τον Υφυπουργό κ. Νεκτάριο Σαντορινιό, επιτεύχθηκε η ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με 124.000€ του έργου υλοποίησης των υποδομών ασφάλειας στο Λιμένα Καψαλίου. Το Δ.Λ.Τ. Κυθήρων θα προβεί στην έκδοση των τευχών δημοπράτησης του έργου σε συνεργασία με το Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης Νησιωτικών Δήμων της Π.Ε. Νήσων, προκειμένου το έργο να δημοπρατηθεί εντός του 2018.
Παράλληλα με τα ανωτέρω, το Λιμενικό Ταμείο προβαίνει μέχρι το τέλος του έτους στην ανάθεση της γενικής συντήρησης και ανακαίνισης των δύο βασικών λιμενικών κτηρίων στο νησί (Καψαλίου και Διακοφτίου) προκειμένου αυτά να παραδοθούν πλήρως ανακαινισμένα μέσα στους επόμενους μήνες.
Επιπλέον, εντός του 2018, το Λιμενικό Ταμείο θα προβεί στη δημοπράτηση των μελετών για σειρά λιμενικών έργων στο νησί. Οι μελέτες έχουν προϋπολογισμό 75.000€ με το Φ.Π.Α. και αφορούν στις επισκευές των λιμένων Πλ. Άμμου, Αγ. Πατρικίας, Καψαλίου καθώς και στην μελέτη τοποθέτησης του ναύδετου στο Καψάλι, για την πρόσδεση κρουαζιεροπλοίων.
Τέλος, σε τελική φάση βρίσκεται η διαδικασία νομιμοποίησης των λιμανιών των Κυθήρων και Αντικυθήρων, μια εξαιρετικά σοβαρή εκκρεμότητα πολλών ετών, καθώς εγκρίθηκαν τα οριστικά σχέδια από την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου, προκειμένου στη συνέχεια να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία έκδοσης των σχετικών αποφάσεων.
Για όλα τα παραπάνω, αξίζουν συγχαρητήρια τόσο στη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου, προσωπικά στον Πρόεδρό του και Αντιδήμαρχο κ. Παναγιώτη Ζαντιώτη, στις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου, στον Τοπογράφο κ. Γιώργο Συρμαλή, στον Τεχνικό Σύμβουλο του Δήμου κ. Μπογιατζή και την αρμόδια υπάλληλο κα. Άννα Μπουρνά, που επί σειρά μηνών εργάστηκαν αθόρυβα, προκειμένου να υπάρξει ένα σαφές πλαίσιο αναβάθμισης των λιμενικών μας υποδομών.
Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) με απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Αλέξη Χαρίτση (ΑΔΑ: 6ΤΘΜ465ΧΙ8-43Ν), με το ποσόν των 124.000,00 Ευρώ (με το ΦΠΑ) το έργο «Υλοποίηση Υποδομών για την Εφαρμογή Σχεδίου Ασφάλειας Λιμενικής Εγκατάστασης Καψαλίου Κυθήρων» και φορέα υλοποίησης το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο (MIS: 2017ΣΕ18900044 09 55).
Πρόκειται για το πρώτο ουσιαστικό βήμα με στόχο τη συστηματική επαναπροσέλκυση της κρουαζιέρας στα Κύθηρα. Το έργο περιλαμβάνει την υλοποίηση των απαραίτητων υποδομών για την εφαρμογή του Σχεδίου Ασφάλειας Λιμενικής Εγκατάστασης (ΣΑΛΕ) στο Λιμένα Καψαλίου, το οποίο έχει συνταχθεί σύμφωνα το Διεθνή Κώδικα Ασφάλειας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ISPS Code). Στο έργο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, περιμετρική περίφραξη, κεντρική πύλη, σύστημα παρακολούθησης, εξοπλισμός ασφαλείας, κέντρο ελέγχου, φυλάκιο κλπ, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές και διεθνείς απαιτήσεις, στο Λιμένα Καψαλίου.
Το ζήτημα της εφαρμογής Σχεδίου Ασφάλειας Λιμένος στο Καψάλι δεν είναι καινούργιο. Προέκυψε μετά την ψήφιση του Κανονισμού 725/2004 των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων «για τη βελτίωση της ασφάλειας στα πλοία και τις λιμενικές εγκαταστάσεις». Ο Κανονισμός αυτός ενσωματώθηκε στο Εθνικό Δίκαιο με το Νόμο 3622/2007.
Για την υποχρέωση εγκατάστασης υποδομών ασφάλειας στο Λιμένα Καψαλίου, το Λιμενικό Ταμείο Κυθήρων ενημερώνεται αρχικά με έγγραφο του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στις 4/10/2005. Έκτοτε η αλληλογραφία από το αρμόδιο Υπουργείο προς τα Λιμενικά Ταμεία της Χώρας ήταν διαρκής.
- Το αρμόδιο Υπουργείο ενημερώνει τον Ιούνιο του 2008 με εξαιρετικά επείγον έγγραφό του το Δ.Λ.Τ. Κυθήρων για την «αναγκαιότητα επίσπευσης των διαδικασιών ανάδειξης αναδόχου και εκπόνησης μελετών ΑΑΛΕ και ΣΑΛΕ». Το Δ.Λ.Τ. ενημερώνει το Λιμεναρχείο Νεάπολης και το αρμόδιο Υπουργείο ότι δεν έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες εκπόνησης των μελετών ασφάλειας λιμενικής εγκατάστασης.
- Το 2009 κατανέμεται με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας Αναστάσιου Παπαληγούρα, πίστωση ύψους 10.000€ με δικαιούχο το Δ.Λ.Τ. Κυθήρων για την εκπόνηση της μελέτης αξιολόγησης ασφάλειας λιμένων, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
- Μετά από συνεχή όχληση του αρμόδιου Υπουργείου και των Λιμενικών Αρχών, το Δ.Λ.Τ. Κυθήρων προκηρύσσει στις 25/06/2009 μειοδοτικό διαγωνισμό «για την ανάδειξη αναδόχου για την Αξιολόγηση Ασφάλειας Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ΑΑΛΕ) και Σχεδίου Ασφάλειας Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ΣΑΛΕ)», προϋπολογισμού 22.000 € με το Φ.Π.Α. Ωστόσο ο διαγωνισμός ακυρώθηκε «λόγω σοβαρών παραλείψεων στη διακήρυξη» σύμφωνα με έγγραφο του Δ.Λ.Τ. Κυθήρων στις 9/7/2009 και δεν επαναπροκηρύχθηκε.
- Το Δ.Λ.Τ. Κυθήρων δεν συνέχισε τη διαδικασία, παρά τις διαρκείς οχλήσεις του Υ.Ε.Ν., το οποίο με έγγραφό του στις 27/7/2013 προειδοποιεί το Δ.Λ.Τ. Κυθήρων για «μη συμμόρφωση με διατάξεις για την βελτίωση της ασφάλειας στις λιμενικές εγκαταστάσεις», αναφέροντας ότι η μη συμμόρφωση αυτή «συνιστά λόγο κίνησης διαδικασίας παράβασης σε βάρος της Χώρας μας από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής».
- Το 2012 η τότε διοίκηση του Δ.Λ.Τ. ανέθεσε στην εταιρεία CTM HELLAS την εκπόνηση μελέτης για την προσέλκυση κρουαζιεροπλοίων στα Κύθηρα, ωστόσο η μελέτη αυτή δεν κατέστη δυνατόν να πληρωθεί λόγω μη θεώρησης του σχετικού εντάλματος από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Η νέα διοίκηση του Δ.Λ.Τ. ανέθεσε εξαρχής όλη τη διαδικασία η οποία ολοκληρώθηκε το 2015 με την παράδοση «Εισηγητικής Έκθεσης για την προσέλκυση κρουαζιεροπλοίων στα Κύθηρα», η οποία ωστόσο συνιστά μια καθαρά θεωρητική προσέγγιση του ζητήματος.
- Η νέα διοίκηση του Δ.Λ.Τ., ήδη από τις αρχές του 2015, έθεσε ως προτεραιότητά της την ολοκλήρωση του Σχεδίου Ασφάλειας Λιμενικής Εγκατάστασης (ΣΑΛΕ) για το λιμένα Καψαλίου καθώς και τον ορισμό Υπευθύνου Ασφάλειας Λιμένος (ΥΑΛΕ) που αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου ο Λιμένας Καψαλίου να χαρακτηριστεί επίσημα ως λιμένας υποδοχής διεθνών πλόων και προέβη στις σχετικές αναθέσεις εκπόνησης των μελετών.
- Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας στις 23/1/2017 με εμπιστευτικό έγγραφό του, αποδέχεται το ΣΑΛΕ που εκπόνησε το Δ.Λ.Τ. Κυθήρων και έκρινε ότι αυτό πληροί όλες τις προϋποθέσεις του Ν.3622/2007 και του Κανονισμού 725/2004 ΕΚ.
- Χάρη στη διαρκή συνεργασία της Δημοτικής Αρχής με το αρμόδιο Υπουργείο και προσωπικά με τον Υφυπουργό κ. Νεκτάριο Σαντορινιό, επιτεύχθηκε η ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με 124.000€ του έργου υλοποίησης των υποδομών ασφάλειας στο Λιμένα Καψαλίου. Το Δ.Λ.Τ. Κυθήρων θα προβεί στην έκδοση των τευχών δημοπράτησης του έργου σε συνεργασία με το Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης Νησιωτικών Δήμων της Π.Ε. Νήσων, προκειμένου το έργο να δημοπρατηθεί εντός του 2018.
Παράλληλα με τα ανωτέρω, το Λιμενικό Ταμείο προβαίνει μέχρι το τέλος του έτους στην ανάθεση της γενικής συντήρησης και ανακαίνισης των δύο βασικών λιμενικών κτηρίων στο νησί (Καψαλίου και Διακοφτίου) προκειμένου αυτά να παραδοθούν πλήρως ανακαινισμένα μέσα στους επόμενους μήνες.
Επιπλέον, εντός του 2018, το Λιμενικό Ταμείο θα προβεί στη δημοπράτηση των μελετών για σειρά λιμενικών έργων στο νησί. Οι μελέτες έχουν προϋπολογισμό 75.000€ με το Φ.Π.Α. και αφορούν στις επισκευές των λιμένων Πλ. Άμμου, Αγ. Πατρικίας, Καψαλίου καθώς και στην μελέτη τοποθέτησης του ναύδετου στο Καψάλι, για την πρόσδεση κρουαζιεροπλοίων.
Τέλος, σε τελική φάση βρίσκεται η διαδικασία νομιμοποίησης των λιμανιών των Κυθήρων και Αντικυθήρων, μια εξαιρετικά σοβαρή εκκρεμότητα πολλών ετών, καθώς εγκρίθηκαν τα οριστικά σχέδια από την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου, προκειμένου στη συνέχεια να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία έκδοσης των σχετικών αποφάσεων.
Για όλα τα παραπάνω, αξίζουν συγχαρητήρια τόσο στη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου, προσωπικά στον Πρόεδρό του και Αντιδήμαρχο κ. Παναγιώτη Ζαντιώτη, στις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου, στον Τοπογράφο κ. Γιώργο Συρμαλή, στον Τεχνικό Σύμβουλο του Δήμου κ. Μπογιατζή και την αρμόδια υπάλληλο κα. Άννα Μπουρνά, που επί σειρά μηνών εργάστηκαν αθόρυβα, προκειμένου να υπάρξει ένα σαφές πλαίσιο αναβάθμισης των λιμενικών μας υποδομών.
Είκοσι και πλέον χρόνια στα ερτζιανά των Κυθήρων ο Adelin FM έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ενημέρωση και την ψυχαγωγία.
ΛΑΚΩΝΙΑ.Στη Μονεμβασία ο Αμερικανός πρέσβης
Στη Μονεμβασία ευρίσκεται, σύμφωνα με πληροφορίες του monemvasianews.gr, ο πρέσβης της Αμερικής στην Αθήνα κ. Τζέφρεϋ Πύατ.
Ο κ. Πύατ συνοδευόμενος από τη σύζυγό του, έφτασε στο Κάστρο Μονεμβασίας την Πέμπτη(23/11) το απόγευμα, για ολιγοήμερες διακοπές.
Ευχόμαστε στον κ. Πύατ να απολαύσει τη διαμονή του στην ιστορική καστροπολιτεία, ενώ παράλληλα αισθανόμαστε ιδιαίτερη χαρά, μια και βλέπουμε ότι η μοναδικότητα και η ιδιαίτερη φυσιογνωμία του Κάστρου, σαγηνεύει και συγκινεί τον κάθε επισκέπτη.
ΦΩΤΟ: Αλέξης Στελλάκης
Είκοσι και πλέον χρόνια στα ερτζιανά των Κυθήρων ο Adelin FM έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ενημέρωση και την ψυχαγωγία.
Δελτίο Τύπου Δήμου Κυθήρων - 24/11/2017- Εγκρίσεις μελετών για σημαντικά αναπτυξιακά έργα
Το Δ.Σ. αποδέχθηκε που χρηματοδοτούνται από την Περιφέρεια Αττικής και θα δημοπρατηθούν εντός του 2018. Συγκεκριμένα:
α) προς παραλία Μελιδονίου,
β) από Αγία Πελαγία προς Αγία Αναστασία,
γ) Διακοπουλιάνικα – Προγκί – Άγιος Ιωάννης Γερακαρίου και
δ) προς παραλία Κακής Λαγκάδας.
Ο Δήμος Κυθήρων ανέλαβε ήδη από το φθινόπωρο του 2014 (δηλαδή αμέσως μόλις ανέλαβε καθήκοντα η νέα Δημοτική Αρχή) την σύνταξη μελετών οδοποιίας, την αποτύπωση, αδειοδότηση και κάθε άλλη διαδικασία που απαιτείται για τους δρόμους αυτούς, συγκροτώντας μετά από μεθοδική και τεχνοκρατική δουλειά φακέλους πλήρους ωριμότητας, με αποτέλεσμα τη χρηματοδότηση ενός πολύ σημαντικού έργου οδοποιίας στο νησί μας, που λύνει προβλήματα δεκαετιών και αίρει την απομόνωση συγκεκριμένων περιοχών, όπως των οικισμών Διακοπουλιάνικα, Προγκί και Γερακάρι.
Αποδέχθηκε τη μελέτη του έργου «Ανακατασκευή Γέφυρας Μάκρωνα και Παράλληλες Οδικές Εργασίες Νήσου Κυθήρων», που χρηματοδοτείται με 1.800.000€ από την Περιφέρεια Αττικής και θα δημοπρατηθεί εντός του 2018 από την Περιφέρεια. Πρόκειται για έργο μεγάλης σημασίας όχι μόνο για την Τ.Κ. Μητάτων, αλλά για όλο το νησί, αφού με την κατασκευή της καινούργιας προεντεταμένης γέφυρας Μάκρωνα, ενισχύεται η οδική ασφάλεια και διευκολύνεται η πρόσβαση από και προς τις τουριστικές περιοχές της Παλαιοπόλεως και του Αβλέμωνα, που σήμερα είναι δυσχερής κυρίως για μεγάλα οχήματα και τουριστικά λεωφορεία (από το συγκεκριμένο σημείο).
Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου εγκρίθηκε στις 15/7/2008 από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της Περιφέρειας Αττικής. Η έγκριση της οριστικής μελέτης του έργου έγινε με την απόφαση 61/2009 της Νομαρχιακής Επιτροπής Υποδομών της Νομαρχίας Πειραιά. Το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, με την 387/2011 ομόφωνη απόφασή του ενέκρινε την πρόταση ένταξης του έργου στο Π.Ε.Π. Αττικής (ΕΣΠΑ), στη Θεματική Προτεραιότητα «Περιφερειακές – Τοπικές Οδοί».
Η προηγούμενη Δημοτική Αρχή απέρριψε την εκτέλεση του έργου θέτοντας άλλες προτεραιότητες, με αποτέλεσμα να χαθεί για το νησί μια μεγάλη χρηματοδότηση και να μην εκτελεστεί ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο που η τοπική κοινωνία και οι κάτοικοι των Μητάτων ζητούν επί πολλά χρόνια.
Η νέα Δημοτική Αρχή από την πρώτη στιγμή ζήτησε την ένταξη του έργου στον Προϋπολογισμό της Περιφέρειας, κάτι που επιτεύχθηκε χάρη στη σύμφωνη γνώμη της Περιφερειάρχου κας. Δούρου και του Αντιπεριφερειάρχη κ. Χατζηπέρου, που έθεσαν το συγκεκριμένο έργο ως μια από τις σημαντικότερες αναπτυξιακές προτεραιότητες της Περιφέρειας στα Κύθηρα. Επισημαίνεται ότι το ποσόν των 1.800.000€ προκύπτει με βάση τις επίσημες τιμές του Υπ. Υποδομών και συμπεριλαμβάνει: 18% εργολαβικό όφελος, 15% απρόβλεπτα, 24% Φ.Π.Α., δαπάνες αρχαιολογικής εποπτείας και αναθεώρηση, που προβλέπονται στην κείμενη νομοθεσία για όλα τα δημόσια έργα.
Αποδέχθηκε τη Μελέτη Τευχών Δημοπράτησης Καλλιτεχνικού Διαγωνισμού για την «Ανέγερση Μνημείου Σφουγγαράδων στα Αντικύθηρα», που χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Αττικής με 74.400€. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή Μνημείου που θα τιμά τους Συμιακούς σφουγγαράδες που το 1900-1901 ανακάλυψαν και ανέλκυσαν το περίφημο Ναυάγιο των Αντικυθήρων, προσφέροντας τους ανεκτίμητους αυτούς αρχαιολογικούς θησαυρούς στο Έθνος.
Το έργο θα εκτελεστεί με Πανελλήνιο Δημόσιο Καλλιτεχνικό Διαγωνισμό, μεταξύ των μελών του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, σύμφωνα με την ειδική νομοθεσία που διέπει τα καλλιτεχνικά έργα και προβλέπει την απόδοση χρηματικού επάθλου στους συμμετέχοντες που θα προκριθούν στις τρεις πρώτες θέσεις, ο πρώτος εκ των οποίων θα αναλάβει και την κατασκευή του Μνημείου.
Το Δ.Σ. αποδέχθηκε τη δωρεάν παραχώρηση χρήσης ακινήτου (οικοπέδου) στη θέση «Πηλούς» της Τ.Κ. Φρατσίων από την Εγχώριο Περιουσία, στο οποίο ο Δήμος προτίθεται να κατασκευάσει Κλειστό Γυμναστήριο. Ήδη υπάρχει σχετική αλληλογραφία με τη Γ.Γ. Αθλητισμού η οποία έχει αποστείλει στο Δήμο μας αρχικές τεχνικές προδιαγραφές που θα πρέπει να μετατραπούν σε πλήρεις τεχνικές μελέτες και τεύχη δημοπράτησης.
Τέλος το Δ.Σ. ενέκρινε την εκπροσώπηση του Δήμου στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση ITS TT Warsaw 2017 που γίνεται στη Βαρσοβία της Πολωνίας και στην οποία ο Δήμος μας συμμετέχει αδαπάνως με αυτόνομο booth στο περίπτερο του Ε.Ο.Τ. μετά την αποδοχή σχετικού αιτήματος του Δημάρχου από την αρμόδια Υπουργό κα. Έλενα Κουντουρά.
Είκοσι και πλέον χρόνια στα ερτζιανά των Κυθήρων ο Adelin FM έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ενημέρωση και την ψυχαγωγία.
ΑΔΜΗΕ: Τροποποίηση του σχεδιασμού της διασύνδεσης Κρήτης-Πελοποννήσου
ΑΔΜΗΕ: Τροποποίηση του σχεδιασμού της διασύνδεσης Κρήτης-Πελοποννήσου
Σε σχέση με τις ενστάσεις μικρής μερίδας της κοινής γνώμης της Λακωνίας αναφορικά με την Φάση Ι της διασύνδεσης της Κρήτης (Πελοπόννησος-Κρήτη) που εστιάζονται στο εναέριο τμήμα της γραμμής μεταφοράς, μήκους 27,5 χλμ. που διέρχεται από τη χερσόνηση του Μαλέα, ο ΑΔΜΗΕ διευκρινίζει τα εξής:
Οταν η νέα διοίκηση ανέλαβε καθήκοντα στα τέλη του Ιουνίου και ενημερώθηκε για τις αντιδράσεις, κάλεσε σε διαβούλευση εκπροσώπους των κατοίκων και διερεύνησε εξαντλητικά όλες τις εναλλακτικές λύσεις που θα ελαχιστοποιούσαν το μήκος του εναερίου τμήματος επί της χερσονήσου Μαλέα.
Λύσεις όπως η πλήρης υπογειοποίηση της γραμμής μεταφοράς ή η εναλλακτική χάραξη θα οδηγούσαν σε δυο τουλάχιστον χρόνια καθυστέρηση στην ηλέκτριση της γραμμής, που προγραμματίζεται να γίνει εντός του 2020.
Με δεδομένο ότι αποτελεί αδήριτη ανάγκη να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα για να μην τεθεί σε κίνδυνο η ενεργειακή επάρκεια της Κρήτης λόγω της παύσης λειτουργίας ορισμένων συμβατικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής συνεπεία της εφαρμογής των νέων κοινοτικών ρυθμίσεων για τις εκπομπές ρύπων στο τέλος του 2019, ο ΑΔΜΗΕ κατέληξε σε συγκεκριμένες ενέργειες τροποποίησης του σχεδιασμού του έργου, οι οποίες μεγιστοποιούν την όδευση του υπογείου τμήματος της γραμμής μεταφοράς στη Χερσόνησο του Μαλέα και βελτιώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του εναερίου τμήματος.
Πιο συγκεκριμένα, το συνολικό μήκος της εναέριας γραμμής μειώνεται κατά 3,7 χλμ., σε 23,8 χλμ. από 27,5 χλμ, που ήταν αρχικά και αντικαθίσταται από νέα υπόγεια γραμμή μεταφοράς μήκους 4,5 χλμ. περίπου. Ετσι, το υπόγειο τμήμα της γραμμής μεταφοράς στη Πελοπόννησο αυξάνεται σε 14 χλμ, ενώ καταργούνται 10 ιστοί και ένας πυλώνας, μειώνοντας σημαντικά την όχληση για τους κατοίκους της περιοχής. Αυτό επιτυγχάνεται περαιτέρω με την τοποθέτηση των πυλώνων σε μεγαλη απόσταση από τις ορεινές κοινότητες και οικισμούς. Επιπροσθέτως, ο ΑΔΜΗΕ προχώρησε στην αντικατάσταση 15 πυλώνων με ισάριθμους ιστούς όπου ήταν τεχνικά εφικτό, κάτι που οδηγεί σε καλύτερο οπτικά αποτέλεσμα και μικρότερη κατάληψη χώρου.
Με τις ενέργειες αυτές, ο ΑΔΜΗΕ αποδεικνύει έμπρακτα ότι δεν αδιαφορεί για τις θέσεις μέρους των πολιτών της Λακωνίας. Προτεραιότητα του ωστόσο, αναγκαστικά παραμένει η έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου που είναι απολύτως απαραίτητο για το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας και για την περιβαλλοντική αναβάθμιση της χώρας καθώς θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση της ρύπανσης από τους συμβατικούς σταθμούς. Επιπλέον, η ολοκλήρωση του έργου το 2020 θα οδηγήσει άμεσα σε περιορισμό των χρεώσεων ΥΚΩ στους λογαριασμούς του ρεύματος των καταναλωτών όλης της χώρας της τάξης των 150 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, δηλαδή σε μείωση κατά 50% των ΥΚΩ που χρεώνονται λόγω της μη διασύνδεσης της Κρήτης και ανέρχονται σήμερα σε 300 εκατ. ευρώ.
--------------------------------------------------------------------------
Λαλέλα Χρυσανθοπούλου - Σύμβουλος επικοινωνίας
ΑΔΜΗΕ Α.Ε.
Δυρραχίου 89 & Κηφισσού
104 43 Αθήνα
Tel: : +30 210 5192602
M: +30 693 261 78 25
e-mail : l.chryssanthopoulou@admie.gr, lalelac@hotmail.com
Σε σχέση με τις ενστάσεις μικρής μερίδας της κοινής γνώμης της Λακωνίας αναφορικά με την Φάση Ι της διασύνδεσης της Κρήτης (Πελοπόννησος-Κρήτη) που εστιάζονται στο εναέριο τμήμα της γραμμής μεταφοράς, μήκους 27,5 χλμ. που διέρχεται από τη χερσόνηση του Μαλέα, ο ΑΔΜΗΕ διευκρινίζει τα εξής:
Λύσεις όπως η πλήρης υπογειοποίηση της γραμμής μεταφοράς ή η εναλλακτική χάραξη θα οδηγούσαν σε δυο τουλάχιστον χρόνια καθυστέρηση στην ηλέκτριση της γραμμής, που προγραμματίζεται να γίνει εντός του 2020.
Με δεδομένο ότι αποτελεί αδήριτη ανάγκη να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα για να μην τεθεί σε κίνδυνο η ενεργειακή επάρκεια της Κρήτης λόγω της παύσης λειτουργίας ορισμένων συμβατικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής συνεπεία της εφαρμογής των νέων κοινοτικών ρυθμίσεων για τις εκπομπές ρύπων στο τέλος του 2019, ο ΑΔΜΗΕ κατέληξε σε συγκεκριμένες ενέργειες τροποποίησης του σχεδιασμού του έργου, οι οποίες μεγιστοποιούν την όδευση του υπογείου τμήματος της γραμμής μεταφοράς στη Χερσόνησο του Μαλέα και βελτιώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του εναερίου τμήματος.
Πιο συγκεκριμένα, το συνολικό μήκος της εναέριας γραμμής μειώνεται κατά 3,7 χλμ., σε 23,8 χλμ. από 27,5 χλμ, που ήταν αρχικά και αντικαθίσταται από νέα υπόγεια γραμμή μεταφοράς μήκους 4,5 χλμ. περίπου. Ετσι, το υπόγειο τμήμα της γραμμής μεταφοράς στη Πελοπόννησο αυξάνεται σε 14 χλμ, ενώ καταργούνται 10 ιστοί και ένας πυλώνας, μειώνοντας σημαντικά την όχληση για τους κατοίκους της περιοχής. Αυτό επιτυγχάνεται περαιτέρω με την τοποθέτηση των πυλώνων σε μεγαλη απόσταση από τις ορεινές κοινότητες και οικισμούς. Επιπροσθέτως, ο ΑΔΜΗΕ προχώρησε στην αντικατάσταση 15 πυλώνων με ισάριθμους ιστούς όπου ήταν τεχνικά εφικτό, κάτι που οδηγεί σε καλύτερο οπτικά αποτέλεσμα και μικρότερη κατάληψη χώρου.
Με τις ενέργειες αυτές, ο ΑΔΜΗΕ αποδεικνύει έμπρακτα ότι δεν αδιαφορεί για τις θέσεις μέρους των πολιτών της Λακωνίας. Προτεραιότητα του ωστόσο, αναγκαστικά παραμένει η έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου που είναι απολύτως απαραίτητο για το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας και για την περιβαλλοντική αναβάθμιση της χώρας καθώς θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση της ρύπανσης από τους συμβατικούς σταθμούς. Επιπλέον, η ολοκλήρωση του έργου το 2020 θα οδηγήσει άμεσα σε περιορισμό των χρεώσεων ΥΚΩ στους λογαριασμούς του ρεύματος των καταναλωτών όλης της χώρας της τάξης των 150 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, δηλαδή σε μείωση κατά 50% των ΥΚΩ που χρεώνονται λόγω της μη διασύνδεσης της Κρήτης και ανέρχονται σήμερα σε 300 εκατ. ευρώ.
--------------------------------------------------------------------------
Λαλέλα Χρυσανθοπούλου - Σύμβουλος επικοινωνίας
ΑΔΜΗΕ Α.Ε.
Δυρραχίου 89 & Κηφισσού
104 43 Αθήνα
Tel: : +30 210 5192602
M: +30 693 261 78 25
e-mail : l.chryssanthopoulou@admie.gr, lalelac@hotmail.com
Είκοσι και πλέον χρόνια στα ερτζιανά των Κυθήρων ο Adelin FM έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ενημέρωση και την ψυχαγωγία.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ.Γιατί άραγε θυμώνει ο Δήμαρχος;
Ειλικρινά χαίρομαι που με διαβάζει ο Δήμαρχος, εγώ δυστυχώς δεν μπορώ να διαβάσω αυτά που γράφει γιατί με έχει μπλοκάρει!
Από την άλλη λυπάμαι πραγματικά για την αντίδραση του!
Δεν έχω κάνει ποτέ τέτοια προσπάθεια, να παρουσιάσω, το άσπρο μαύρο, ΠΟΤΕ!
Έχω πολλές φορές αναφέρει ότι εμείς ως Δημοτική Αρχή συνεχίσαμε και ολοκληρώσαμε ότι βρήκαμε από τους προκατόχους μας!
Θα τα αναφέρω και τώρα ανάπλαση στο Λιβάδι, δρόμος από Παναγία Οδηγήτριας προς Πενταρμενά, Βιολογικός Καψαλίου!
Και στα τρία έργα η κατασκευή ξεκίνησε επί των ημερών μας και ολοκληρώθηκαν επί των ημερών μας.
Τα δύο πρώτα τα δημοπρατήσαμε εμείς στο Δήμο, το τρίτο η τότε κρατική περιφέρεια.
Στο δικαστήριο όμως υπερασπιζόμενος την τιμή και την υπόληψή μου δεν χρειαζόταν να πω πότε εντάχθηκε ένα έργο, αλλά στόχος μου ήταν να πείσω τους δικαστές ότι με την δράση μας δεν υποβαθμίσαμε το περιβάλλον.
Γιαυτό αναφέρθηκα στα έργα που είχαν σχέση με το περιβάλλον!
Και πράγματι το θεμελιώσαμε, μάλιστα υπάρχουν και φωτογραφίες από τον Αγιασμό που κάναμε κατά την έναρξη των εργασιών, είμαστε από πάνω κατά την κατασκευή του, το παραλάβαμε, και λειτουργήσαμε αυτό το χρήσιμο έργο.
Που είναι το μεμπτό;
Γιατί άραγε θυμώνει ο Δήμαρχος;
Μιχάλης Πρωτοψάλτης
Από την άλλη λυπάμαι πραγματικά για την αντίδραση του!
Δεν έχω κάνει ποτέ τέτοια προσπάθεια, να παρουσιάσω, το άσπρο μαύρο, ΠΟΤΕ!
Έχω πολλές φορές αναφέρει ότι εμείς ως Δημοτική Αρχή συνεχίσαμε και ολοκληρώσαμε ότι βρήκαμε από τους προκατόχους μας!
Θα τα αναφέρω και τώρα ανάπλαση στο Λιβάδι, δρόμος από Παναγία Οδηγήτριας προς Πενταρμενά, Βιολογικός Καψαλίου!
Και στα τρία έργα η κατασκευή ξεκίνησε επί των ημερών μας και ολοκληρώθηκαν επί των ημερών μας.
Τα δύο πρώτα τα δημοπρατήσαμε εμείς στο Δήμο, το τρίτο η τότε κρατική περιφέρεια.
Στο δικαστήριο όμως υπερασπιζόμενος την τιμή και την υπόληψή μου δεν χρειαζόταν να πω πότε εντάχθηκε ένα έργο, αλλά στόχος μου ήταν να πείσω τους δικαστές ότι με την δράση μας δεν υποβαθμίσαμε το περιβάλλον.
Γιαυτό αναφέρθηκα στα έργα που είχαν σχέση με το περιβάλλον!
Και πράγματι το θεμελιώσαμε, μάλιστα υπάρχουν και φωτογραφίες από τον Αγιασμό που κάναμε κατά την έναρξη των εργασιών, είμαστε από πάνω κατά την κατασκευή του, το παραλάβαμε, και λειτουργήσαμε αυτό το χρήσιμο έργο.
Που είναι το μεμπτό;
Γιατί άραγε θυμώνει ο Δήμαρχος;
Μιχάλης Πρωτοψάλτης
Είκοσι και πλέον χρόνια στα ερτζιανά των Κυθήρων ο Adelin FM έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ενημέρωση και την ψυχαγωγία.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις
(
Atom
)