Παρασκευή 19 Μαρτίου 2021

Δημήτρης Νατσιός : Οι σύγχρονοι εικονομάχοι

Θα θυμούνται οι παλαιότεροι πως όταν εισερχόσουν σε ένα σχολείο ή έμπαινες σε μια αίθουσα διδασκαλίας, στους τοίχους αντίκριζες αναρτημένες ζωγραφιές ηρώων του Εικοσιένα ή ρητά, κυρίως από αρχαίους συγγραφείς και το Ευαγγέλιο. Όσοι τα προλάβαμε αυτά έχουμε ανεξίτηλα αποτυπωμένες στην μνήμη μας τις μορφές των αγωνιστών ή ακόμη θυμόμαστε το «γνώθι σαυτόν» και το «εαυτούς και αλλήλους και πάσαν την ζωήν ημών Χριστώ τω Θεώ παραθώμεθα». Όλα αυτά βέβαια εξοβελίστηκαν, όταν ξεκίνησε ο εξευρωπαϊσμός μας, όπως ευφυώς βαπτίστηκε η μετάλλαξη του Έλληνα σε γραικύλου. Και αν προβάλλεις την έξοχη παιδαγωγική τους αποστολή – θα αναφερθούμε παρακάτω- θα σε… σε αποστομώσουν με το εξής υψιπετές επιχείρημα οι ημιμαθείς τενεκέδες: «μα σε ποιον αιώνα ζούμε;». Μάλιστα. Δηλαδή, οι πατεράδες και οι παππούδες μας που ζούσαν στις αρχές του 20ου αιώνα ήταν βάρβαροι και απολίτιστοι και εμείς ξεχειλίζουμε από πολιτισμό και ευγένεια. Οι γιαγιάδες μας που τηρούσαν τις νηστείες, που έκαμαν μετάνοιες στην Παναγία, μπροστά στο ακοίμητο καντήλι της, ήταν μες στα σκοτάδια. (Συνήθιζε μια γιαγιά που έπινε καφέ με τις φιλενάδες της, να λέει: πάω να ετοιμάσω και τον «καφέ της Παναγίας μας». Και έπαιρνε το θυμιατό και θύμιαζε το εικόνισμά της και μοσχοβολούσε ο τόπος).

Οι γιαγιάδες μας που δεν ξαναπαντρεύονταν, όταν σκοτώνονταν οι λεβέντες άντρες τους στα πεδία των μαχών υπερασπιζόμενοι την πατρίδα και απελευθερώνοντας τα σκλαβωμένα αδέλφια τους, σαν την Ναταλία Μελά, σαν την προγιαγιά μου, που «χάθηκε», αγνοείτο, ο άντρα της στην Μικρά Ασία, το 1922, αυτές λοιπόν η αληθινές Ρωμιές ζούσαν σε «μεσαίωνες» και εμείς ζούμε στον αιώνα των φώτων. Δεν βλέπουμε γύρω μας τι γίνεται; Πολιτισμός με περίζωμα την ηθική ασχήμια είναι δυνατόν να υπάρξει; Ρωτούσε ο Αριστοτέλης στα «Πολιτικά» του: «Και τι το τέλος(=σκοπός) εκάστης κοινωνίας;». (1289α). Και απαντά ο ίδιος: «Ζην ευδαιμόνως και καλώς», που τα δυο τους συναιρούνται στην αρετή, το «ευ ζην». «Ουκ άρα τειχών ουδέ τριήρων, ουδέ νεωρίων δέονται οι πόλεις ει μέλλουσιν ευδαιμονήσειν, ουδέ πλήθους ουδέ μεγέθους άνευ αρετής», δηλαδή, οι πολιτείες δεν ευημερούν με καράβια και κτίσματα ούτε εξαιτίας του πλήθους και του μεγέθους τους, αλλά με την αρετή. (1295α).

Παιδεία της αρετής ήταν και η παιδεία της αρχαίας πόλης, κατόρθωμα που συνεχίστηκε για αιώνες σε τούτα εδώ τα χώματα, ως που κατέπεσαν πάνω της τα ξεσκλίδια της ψευτοπροοδευτικότητας, «για να κάνει τους Έλληνες ίσους στη συμφορά, να τους ισοπεδώσει στην δυστυχία». Ιω Γιαννόπουλου, «Πολιτεία και ήθος», Αθήνα 1983, σελ.221).

Και για να φτάσουμε από την παιδεία της αρετής στην παιδεία της… αρπαχτής, πλην των άλλων παραγόντων – έκπτωση του διδασκαλικού αξιώματος, διασυρμός του σχολικού βιβλίου-έπρεπε να αποσυρθούν από τις σχολικές αίθουσες και οι εικόνες των ανθρώπων που πραγμάτωσαν την αρετή: οι ήρωες και οι σοφοί. Μια ιδιότυπη εικονομαχία που κυριαρχεί στην παιδεία.



Γιορτάζουμε την Κυριακή της Ορθοδοξίας, την αναστήλωση των ιερών εικόνων. Είναι γνωστό πως τα τελευταία χρόνια τα γνωστά, σκοτεινά κέντρα των χριστομάχων, χρησιμοποιώντας το επιχείρημα του λεγόμενου ουδετερόθρησκου σχολείου, βάλθηκαν να αποκαθηλώσουν από τις σχολικές τάξεις, μετά τους ήρωες, και τις εικόνες.
Στα σχολικά βιβλία Γλώσσας, οι σύγχρονοι Εικονομάχοι, σχεδόν πέτυχαν τον εξοβελισμό της ορθόδοξης αγιογραφίας. Μετά βίας σ’ όλα τα βιβλία Γλώσσας του Δημοτικού θα συναντήσεις 5-6 εικόνες. (Ακόμη και στις εορταστικές ενότητες- Χριστούγεννα, Πάσχα -παρελαύνουν οι φραγκοζωγραφιές, κάρτες, αυγά και χιονάνθρωποι, ενώ δεν θα βρεις, για παράδειγμα, εικόνα της Γέννησης του Χριστού στο κεφάλαιο για τα Χριστούγεννα της Ε’ Δημοτικού).
Κατ’ αυτούς το λιτό, «ανεξίκακον και αθεάτριστον» της βυζαντινής αγιογραφίας, δεν συνάδει με την παιδική ηλικία. Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Χρησιμοποιώντας την εξαίρετη έκδοση της Ι. Μ. Τιμίου Προδρόμου Καρέας, «τι ξέρεις εσύ για τις εικόνες» σημειώνουμε, εν περιλήψει,  τα εξής:
Αν βάλουμε το παιδί να ζωγραφίσει π.χ. ένα δέντρο, εκείνο θα ακολουθήσει φυσικότατα τη βυζαντινή ζωγραφική. Θα ζωγραφίσει το δέντρο με κάθε του φύλλο χωριστά, ευδιάκριτα, τον κάθε καρπό ολόκληρο, συγκεκριμένο. Διότι το παιδί έχει έμφυτη την αίσθηση της ενότητας, ενώ η δυτική τέχνη, που έχει ως κύριο χαρακτηριστικό της την αποσπασματικότητα, του δημιουργεί διλήμματα. Το παιδί δηλαδή δεν μπορεί να δημιουργήσει κάτι μισό, π.χ. ένα σπίτι ή ένα βουνό μισό και το άλλο μισό να χάνεται μέσα στη σκιά. Στο παιδικό σχέδιο, όπως και το βυζαντινό, όλα φαίνονται, όλα παρατίθενται. Όλα τα φύλλα είναι πάνω στα δέντρα, τίποτε δεν είναι πεσμένο κάτω.

Επίσης το παιδί δεν δεσμεύεται από τους νόμους της οπτικής και της προοπτικής. Αν του πεις να ζωγραφίσει την οικογένειά του, θα ζωγραφίσει μεγαλύτερο τον πατέρα, λίγο μικρότερη τη μητέρα και τα παιδιά ακόμη μικρότερα. Θα ζωγραφίσει δηλαδή αξιολογικά, όπως κάνει και η βυζαντινή τέχνη. Έχουμε δει εικόνες στις οποίες το πρόσωπο που κυριαρχεί, ζωγραφίζεται μεγαλύτερο. (Η Θεοτόκος στην εικόνα της Γέννησης του Χριστού, ο Παύλος και ο Πέτρος στην εικόνα της Πεντηκοστής). Ζωγραφίζονται μεγαλύτεροι αξιολογικά, σύμφωνα με την πνευματική προοπτική.
Ένα άλλο σημείο ταυτίσεως παιδικού σχεδίου και βυζαντινού, είναι η «θέα των αθεάτων». Η βυζαντινή εικόνα ιστορεί, όχι μόνο τα θεατά, αλλά και τα αθέατα ακόμη, πράγμα που δεν μπορεί να το κάνει η δυτική φαινομενοκρατική τέχνη. Π.χ. στην εικόνα της ιάσεως του Παραλυτικού του Ευαγγελίου, εικονίζονται έξω από το σπίτι όσα διαδραματίζονται μέσα στο σπίτι, του οποίου οι άνθρωποι που μετέφεραν τον Παραλυτικό διέρρηξαν τη στέγη. Επειδή δεν ήταν δυνατόν να παρουσιαστούν καταλεπτώς τα γεγονότα, αν ζωγραφίζονταν μέσα στο σπίτι και θα παρέμεναν αθέατα, η βυζαντινή τέχνη βρίσκει αυτή τη λύση, τα παρουσιάζει σαν να διαδραματίζονται έξω. Ή σαν να γίνονται διάφανοι οι τοίχοι και να αποκαλύπτονται όλα.
Το ίδιο κάνει και το παιδί στη ζωγραφική του. Η θέα των αθεάτων είναι πολύ φυσική για το παιδί, γιατί μέσα του έχει μία ολοκληρωμένη θεώρηση του κόσμου, που δεν δεσμεύεται από τους νόμους της προοπτικής. Έτσι, αν το βάλεις να ζωγραφίσει το σπίτι του, το ζωγραφίζει σαν διάφανο. Οι άνθρωποι, τα έπιπλα, τα λουλούδια, είναι θεατά. Οι τοίχοι δεν εμποδίζουν τη θέα και της πιο μικρής λεπτομέρειας. Ή αν του πεις να ζωγραφίσει τη θάλασσα, θα τη ζωγραφίσει έτσι ώστε τα ψάρια όλα ναι είναι ορατά, όπως το κάνει και η βυζαντινή τέχνη στην εικόνα της Βάπτισης.
Είναι φανερό λοιπόν ότι η τέχνη αυτή είναι πολύ οικεία στο παιδί, δεν του δημιουργεί διλήμματα, δεν το κοντράρει και το ωριμάζει με τα μυστικά μηνύματα που του εμπνέει η αισθητική της: Ότι δηλαδή όλη η κτίση είναι δώρο του Δημιουργού. Όλα είναι καμωμένα «καλά λίαν». Όλα είναι συμφιλιωμένα μεταξύ τους, και το όλο και το επί μέρους, η ηρεμία, η ειρήνη και η αρμονία ξεχύνονται από τη συνύπαρξή τους. Και έτσι το δοξολογικό βίωμα κτίζεται μυστικά και υπαρξιακά στην παιδική ψυχή.

Δημήτρης Νατσιός

δάσκαλος-Κιλκίς

triklopodia.gr

Ένα απ΄τα πιο σπάνια ζώα στον κόσμο, μια Μεσογειακή φώκια, βρήκε ασφαλές καταφύγιο σε μια απ΄τις ωραιότερες παραλίες της Μάνης!

 Ένα απ΄τα πιο σπάνια ζώα στον κόσμο, μια Μεσογειακή #φώκια, βρήκε ασφαλές καταφύγιο σε μια απ΄τις ωραιότερες παραλίες της Μάνης!

"Την βόλτα της απόλαυσε μία αρσενική φώκια [Monachus monachus] πριν λίγες μέρες στην παραλία #Αλύπα, της Ανατολικής Μάνης
Αρχικά, οι κάτοικοι της περιοχής ανησύχησαν πως θα είναι νεκρή ή χτυπημένη αφού την είδαν ακίνητη στις λαλλούδες*, αλλά τελικά η αρσενική φώκια πιθανότατα ξεκουραζόταν μετά από «μάχες» που έδωσε με άλλα αρσενικά για τα θηλυκά της περιοχής!
Το λιμενικό ενημερώθηκε και πήγε άμεσα στο Νύφι, ενημέρωσε τις αρμόδιες οργανώσεις, οι οποίες πρότειναν να μην την πειράξει κανείς και πως θα φύγει μετά από λίγο, όπως και έγινε!
Οι γρατζουνιές που είχε στα πλευρά της είναι, προφανώς, από άλλα αρσενικά που διεκδικούσαν την ίδια θηλυκιά φώκια!
Πλέον απολαμβάνει τις βόλτες της ελεύθερη στις υπέροχες παραλίες της Μάνης!"
Κείμενο:
My Thalatta
/ Panagiotis Mavroutsos
Υποβρύχια φωτογραφία: MOm/Πάνος Δενδρινός
Φωτογραφία Αλύπα: Pepi Lagonika
Φωτογραφίες φώκιας από την Αλύπα: Ουρανία Μαυρούτσου
*Λαλλούδα: το ωοειδές λευκό βότσαλο στη μανιάτικη διάλεκτο
----------------------------------------
‼ ΕΙΔΑ ΦΩΚΙΑ! ΤΙ ΚΑΝΩ;
Αν συναντήσεις φώκια, είναι σημαντικό να γνωρίζεις τι πρέπει να κάνεις για να είσαι και εσύ και η φώκια ασφαλής.
​1. ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ: Μην πανικοβληθείς, μην κάνεις απότομες κινήσεις, μην προσπαθήσεις να πλησιάσεις το ζώο, σεβάσου τον ζωτικό του χώρο. Φυσικά σε καμία περίπτωση μην το σημαδεύσεις με ψαροτούφεκο.
Οι μεσογειακές φώκιες δεν είναι επιθετικά ζώα, αν αισθανθούν όμως ότι απειλούνται ή πανικοβληθούν μπορεί να γίνουν επιθετικά. Να θυμάσαι ότι μέσα στο νερό είναι ταχύτατες, ενώ η όραση και η ακοή τους λειτουργούν πολύ καλύτερα από του ανθρώπου.
Τήρησε τις αποστάσεις ασφαλείας για να μπορείς να παρατηρήσεις και να θαυμάσεις αυτό το υπέροχο ζώο ανενόχλητα!
​2. ΣΕ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΣΠΗΛΙΑ: Μην πανικοβληθείς, μην προσπαθήσεις να μπεις μέσα στη σπηλιά, όπου μπορεί να είναι μια μητέρα με το μικρό της, απομακρύνσου κολυμπώντας αργά και κοντά στα βράχια ώστε να μην κλείνεις την είσοδο της σπηλιάς και νιώσει το ζώο παγιδευμένο. Να θυμάσαι πάντοτε ότι οι φώκιες μέσα στο νερό και σε θαλασσινές σπηλιές βρίσκονται στο φυσικό τους περιβάλλον, οπότε το πιθανότερο είναι να μην πρόκειται για ζώα που χρειάζονται βοήθεια.
​Να θυμάσαι ότι οι φώκιες μέσα στο νερό και σε θαλάσσιες σπηλιές βρίσκονται στο φυσικό τους περιβάλλον, οπότε το πιθανότερο είναι να μην πρόκειται για ζώα που χρειάζονται βοήθεια.
​3. ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ: Πολλές φορές οι φώκιες βγαίνουν στη στεριά την περίοδο που αλλάζουν τρίχωμα ή και για να ξεκουραστούν, μπορεί όμως και να πρόκειται για ζώο που χρειάζεται βοήθεια.
• ΜΕΙΝΕ τουλάχιστον 30 μέτρα ΜΑΚΡΙΑ από το σημείο που βρίσκεται η φώκια και πάντα πίσω από τις προειδοποιητικές πινακίδες, κορδέλες, ή κώνους που πιθανόν να έχουν τοποθετήσει γύρω από το ζώο οι άνθρωποι του Λιμεναρχείου ή της Ομάδας Διάσωσης της MOm.
• ΜΗΝ κάνεις ΘΟΡΥΒΟΥΣ κοντά στη φώκια, μην πετάς άμμο, πέτρες και άλλα αντικείμενα προκειμένου να τραβήξεις την προσοχή της. Όπως κάθε άγριο ζώο, η φώκια χρειάζεται ησυχία, απόσταση και σεβασμό.
• ΜΗ ΒΡΕΧΕΙΣ τη φώκια. Αν είναι έξω από το νερό θέλει να παραμείνει στεγνή!
• ΜΗΝ ΤΑΙΖΕΙΣ ποτέ τη φώκια, είτε στη στεριά είτε στη θάλασσα!
• ΜΗΝ ΕΜΠΟΔΙΖΕΙΣ την πρόσβαση της φώκιας προς τη θάλασσα.
• ΜΗΝ ΑΦΗΝΕΙΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ να πλησιάσουν τη φώκια, μπορεί να τραυματιστούν καθώς η συμπεριφορά της φώκιας μπορεί να είναι απρόβλεπτη.
• ΤΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ ΖΩΑ θα πρέπει να ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΟΝΤΑΙ, καθώς μπορεί να είναι φορείς επικίνδυνων ασθενειών για τη μεσογειακή φώκια.
• ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕ με ΠΡΟΣΟΧΗ το μέγεθος και το χρώμα της, και αν φέρει στο σώμα της χαρακτηριστικά σημάδια ή έχει κάποιο σοβαρό τραυματισμό.
Επικοινώνησε με το πλησιέστερο Λιμεναρχείο ή Λιμενική Αρχή για να αναφέρεις το περιστατικό και ειδοποίησε ΑΜΕΣΑ τη ΜΟm καλώντας στο: 210 5222 888 και το 6942 494471.
Η MOm θα καταγράψει την πληροφορία, θα σε συμβουλέψει για το τι πρέπει να κάνεις και, αν είναι απαραίτητο, η Ομάδα Διάσωσης θα επέμβει άμεσα.
Ειδοποίησε άμεσα ακόμα και αν το ζώο είναι νεκρό. Η νεκροψία μιας φώκιας θα δώσει πολύτιμα στοιχεία για τη διάσωση άλλων φωκών.
Η Μεσογειακή φώκια είναι το υπ’αριθμόν 1 απειλούμενο θαλάσσιο θηλαστικό της Ευρώπης

Μιά άληθινή ίστορία τού Μαρτίου 1944 ,χωρίς τοπική δωδικία άνάγνωσης.,στό βορειότερο μέρος ένός μυθικού νησιού!

Γράφει ο κύριος Αναστάσιος Πήλιας

Διδάκτωρ Νομικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών


Μιά άληθινή ίστορία τού Μαρτίου 1944 ,χωρίς τοπική δωδικία άνάγνωσης.,στό βορειότερο μέρος ένός μυθικού νησιού!

Πολλοί ίσχυρίζονται ότι ή πανδημία άνοίγει τόν ψυχικό άσκό καί έρχονται στήν έπιφάνεια κρυμμένα μυστικά καί ντοκουμέντα ,πού ούτως ή άλλως είχε έλθει τό ίστορικό πλήρωμα ν'άποκαλυφθούν . Μιά ίστορία, 6 ήμέρες πρίν τήν σκυθρωπή παλιγγενεσία τής 25ης Μαρτίου 1944, 77 χρόνια ,άπό τήν άνοιξιάτικη νύκτα ένόςμικρού καταπράσινου χωριού. Μιά ίστορία πού ένας μικρούλης μέ τό κακό ίδίωμα, νά ρωτά συνεχώς,τούς μεγάλους γιά νά μαθαίνει, έμπέδωσε,άφού πρώτα έμποτίστηκε μέ άφθονο μουρινέλαιο τής έποχής, άπό τήν έπίμονη καί στοργική γιαγιά του,όρο αύστηρό άπ'αύτήν γιά νά τού τήν μάθει,μέ μόνη παραχώρηση τήν λήψη λίγων κομματιών πορτοκαλιού ,πού βγάζει άφονο τό χωριό,γιά νά φύγει ή πικρίλα τού μουρινέλαιου καί τής ίστορίας πού τούμαθε.
Μία άκαδημαικός ποιήτρια φημισμένη, άπαγγέλει,στήν ψυχή σου δέν φθάνει κανείς,ούτε διά ξηράς,ούτε διά θαλάσσης. Πόσο μέγα λάθος! Τήν πρκαναφερόμενη βραδυά, κάποιοι ""λεβέντες μέ μαύρη ψυχή""έστω καί άπό συγγνωστό λάθος τάραξαν τής ψυχής τήν γαλήνη, ένός νέου ζευγαριού, καί μιάς 10χρονης σγουρομάλλας όμορφης κόρης. Αποβιβάστηκαν μέ βενζινάκατο πού τούς άφησε καί έφυγε άπό άγνωστη άφετηρία τών άπέναντι άκτών, 20 τόν άριθμό, μέ μυστικότητα καί προφυλάξεις Εντεμπε τής έποχής ,μέ βαριά στρατιωτική έξάρτηση σ' ένα μέρος τού νησιού μέ πλησιωνυμία ,τυχαία ή όχι,μέ τό έπώνυμο τού περιώνυμου άρχηγού τους ...τού Κατσαρέα..(τής Λακωνίας, Μεσσηνίας καί άλλων πανέμορφων περιοχών πού δυσφορούσαν γιά τό λουλούδι πού καταπατούσε τά άγια χώματα τους)..στού Κατσαρά τό αύλάκι .
Σέ μία ώρα είχαν φθάσει στό Νιοχώρι,έκεί πού ό διαχρονικός ίστορικός ήλος τούς είχε πληροφορήσει. Η ώρα είναι 3 μετά τά μεσάνυχτα καί τά φαντάσματα τής ίστορίας,ζώνουν τό σπίτι πού κατά σύμπτωση είχε στήν μάνδρα του, 2 έξώπορτες . Ολη ή πανέμορφη φύση τού χωριού ήσύχαζε , καί ή κεντρική πόρτα τού σπιτιού ,παραβιάζε ται εύγενώς άπό τίς κλωτσιές τών δίμετρων λεβενταράδων. Οί δυστυχείς ίδιοκτήτες φορώντας τίς πυτζάμες τους , βλέπουν κάποι ους άγνωστους καί παράξενους νά τούς σημαδεύουν μέ τά όπλα τους! Πρίν προλάβουν νά ψελίσουν μιά λέξη, ό άνδρας μέ τά γένια ""τρώει τίς χονδρές του"",μέ τήν μικρή πού έχει τόν ψυχισμό του νά ούρλιάζει ,βλέποντας τόν πατέρα της αίμόφυρτο.Εύτυχώς γιά τήν τελική έκβαση τής ίστορίας ή νεαρά πού μεγάλωσε κοντά στόν Εθνικό κήπο τής Αθήνας μέ τούς εύκατάστατους γονείς της, πρίν έρθει τό 39 στό Νιοχώρι έχει παγωμένο αίμα, πιό κρύο καί άπό παγωμένο χιονάνθρωπο τού Νευροκοπίου Εχει δώσει έξετάσεις τό 41 στήν Αθήνα ,οταν βρέθηκε γιά λιγες μέρες, γιά τόν θάνατο άπό ήλεκτροπληξία άδελφού της Παναγιώτη Ζαντιώτη, βοηθώντας μέ τήν έκ θεού ,όπως καί ό μικρός άδελφός της Γεράσιμος, τής Αντίστασης, ύπερβολική δύναμη στά χέρια τους, νά έκμηδενίσουν 2 μεθυσμένους Γκεσταπίτες στήν Καλλιθέα ,πού μεθυσμένοι έσπαγαν τά παντα στό κατά στημα τού άδελφού της.

Αίτία νά εγκαταλείψουν τά ύπάρχοντα τους καί νά διαφύγουν στό νησί, άπαρχή τής οίκογενειακής οίκονομικής φαλκονέρας τους, ίδία μέ τόν θάνατο τού Παναγιώτη κυρίαρχου τού Φαληρικού όρμου.Ηταν ή ίδια πού στήν Αγία Αναστασία γενέθλιο τόπο της,άψήψισε τούς Ιταλούς καραμπινιέρους πού έπίτασσαν τά γαιδουράκια τών Καραβιτών πρός τό παζάρι τού Ποταμού,νά παραδώσει τό δικό της, μέ τό όπλο τού Ιταλού στόν κρόταφο της, άν καί ό Ριρής Τζωρτζόπουλος γραμματέας τής κοινότητας τήν ίκέτευε νά τό παραδώσει. Τελικά τήν πέρασαν γιά τρελή καί αύτή μόνη συνέχισε πρός Ποταμό. Οί άνδρες τού Κατσαρέα όταν κτύπησαν μέ τό ύποκόπανο τόν άνδρα της ,καί τού έσπασαν τό ρινικό διάφραγμα,(ίσόβιο παράσημο τους, κάνοντας λίγο ένρινη τήν άγγελική ψαλμωδία του) καί άπειλούσαν τό κοριτσάκι της, πού τόχε μονάκριβο(είχε φροντίσει γιά αύτό στήν Αθήνα τό 34 έπίορκος γιατρός) όρμησε ώς ύαινα ,αιφνιδιάζοντας τους, φωνάζοντας ( ,όχι στούς άδελφούς τού Αδελφοθέου Ιακώβου,άλλά τού Αδόλφου,) άν φέρεστε έτσι σ"ένα παππά καί τήν άδύναμη οίκογένεια του .....είστε άθηναικά γαλλικά....Τότε ό έπικεφαλής...είπε.. παππούλης είσαι; Γνωρίζεις τούς...τάδε τής Αντίστασης τού χωριού...;Η νεαρά παπαδιά τού άπαντά...ό παππάς είναι ποιμένας όλων.. ξεκουμπιστείτε...δέν βλέπετε κοντεύει νά χάσει όλο τό αίμα του. Από τούς πυροβολισμούς, όταν άρχικά περικύκλωσαν τό σπίτι, πρόλαβαν καί έφυγαν οί νεαροί τής Αντίστασης πού έκείνο τό βράδυ συνεδρίαζαν στό άπέναντι σπίτι τού εύργέτη Παναγιώτη Πουλάκη. Στό σπίτι τής κυράς Γρηγόρας πού είχε καί αύτό 2 έξωτερικές είσόδους σύμφωνα μέ ή τούς ήλους πληροφοριοδότες τους.. Ετσι διασώθηκε ό καλόκαρδος Θανάσης ό Τσουλής, ό συνεπώνυμος ξάδελφος τού παππά Κώστας, καί άλλοι νέοι τού όμορφου χωριού τραβώντας άλλοι πρός τά Κοντοσταύλια, καί άλλοι τραβώντας πρός τό ρέμα ,λίγο πιό κάτω άπό τόν σημερινό φούρνο τού χωριού.

Σέ λίγους μήνες ,οί καμπάνες τής λευτεριάς τής Ελλάδος θά κτυπούσαν στό πρώτο μέρος πού άπελευθερώθηκε στό μικρό μαγευτικό νησί τών Κυθήρων. Τό ήμερολόγιο στόν Αυλαίμονα έδειχνε 15 Σεπτεμβρίου 1944. Στίς 26 Σεπτεμβρίου 1944,δηλ..λίγες μέρες μετά στό Καψάλι πάταγε πόδι στό πρώτο έλληνικό έδαφος ό έκπρόσωπος τής κυβερνήσεως τού Καιρου Παναγ. Κανελλόπουλος. Τιμή καί δόξα σέ όσους είλικρινά στόχευαν στήν άπελευθέρωση τής γλυκυτάτης Πατρίδας άπό όποιοδήποτε μετερίζι γιά νά έκδιώξει ένωμέ να τούς ο ύ τ ι δ α ν ο ύ ς τής παγκόσμιας Ίστο ρίας. Σέ όλους τούς όπαδούς τής σύνθεσης καί τής ήθογραφίας τής έθνικής ίδέας,όπως πιστεύω καί πίστευαν καί οί δικοί μου.

Μιά μουσική ταπεινή άφιέρωση πρός όλες καί όλους πού δέν βρίσκονται στήν ζωή,άλλά όπως λέει τό τραγούδι σ'ένα σμαραγδένιο ύπνο. Ενας παγκόσμιος μουσικός ύμνος άπό τό 1860, έθνικής όμοψυχίας, όπως..οί διαφορετικές καί διαφορετικοί τού video καί τού άκολουθούμενου μεταφορικά ύμνου τής έθνικής ίδέας τής Έλλάδας τής έποχής μας ,τής προσδοκωμένης....""Χιονάτης μας""!!!!!

ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ:θα εκπροσωπήσω το σύνολο των Αρχών των Κυθήρων κατά την Θεία Λειτουργία που θα τελεστεί στο Κεντρικό Προσκύνημα του Νησιού μας την Κυριακή της Ορθοδοξίας.

Την προσεχή Κυριακή, Κυριακή της Ορθοδοξίας, η πανηγυρική Θεία Λειτουργία της Αναστηλώσεως των Ιερών Εικόνων λαμβάνει χώρα από αιώνων στην Μυρτιδιώτισσα, όπως είναι γνωστό. Μετά τις αποψινές ανακοινώσεις της ΓΓΠΠ αναφορικά με το υπό περιορισμούς άνοιγμα των Ναών από μεθαύριο, θα εκπροσωπήσω το σύνολο των Αρχών των Κυθήρων κατά την Θεία Λειτουργία που θα τελεστεί στο Κεντρικό Προσκύνημα του Νησιού μας την Κυριακή της Ορθοδοξίας.

Ο εορτασμός της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου, την προσεχή Πέμπτη, θα διεξαχθεί επίσης με ειδικά περιοριστικά μέτρα. Θα δημοσιευθεί το σχετικό πρόγραμμα.

Ελπίζω σύντομα να ξεπεράσουμε αυτή τη δοκιμασία και από του χρόνου να μπορούμε να τηρούμε και τα έθιμά μας χωρίς τον φόβο και κίνδυνο της πανδημίας!

ΚΚΕ:Για την παγκόσμια μέρα κατά του ρατσισμού και της ξενοφοβίας (21/3)

Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού και της Ξενοφοβίας, βρίσκει τους λαούς εν μέσω της συνεχιζόμενης πανδημίας του κορονοϊού που δε γνωρίζει σύνορα, εθνικότητα, χρώμα, και πλήττει με ιδιαίτερη ένταση τους φτωχούς και αποκλεισμένους. Η πραγματικότητα αυτή αναδεικνύει με μεγαλύτερη έμφαση ότι το κυνήγι του κέρδους είναι ασυμβίβαστο με την προστασία της υγείας των λαών, σε όλες τις καπιταλιστικές χώρες.

Τα βάρη της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης, η όξυνση των ανταγωνισμών και η αύξηση των κινδύνων νέων πολεμικών αναμετρήσεων, φέρνουν στο προσκήνιο την ανάγκη οι εργαζόμενοι όλων των χωρών να παλέψουν ενάντια στον κοινό αντίπαλο: το σύστημα της εκμετάλλευσης που γεννά τη μετανάστευση και την προσφυγιά, αναπαράγει το ρατσισμό και την ξενοφοβία.
Η ένταση της κρατικής καταστολής και του αυταρχισμού, ως συνέχεια της αντιλαϊκής πολιτικής, δεν κάνει διακρίσεις. Εφαρμόζεται με τον εγκλωβισμό στη χώρα μας και τη διαβίωση σε άθλιες συνθήκες χιλιάδων προσφύγων και μεταναστών, που τους απαγορεύουν να πάνε στις χώρες πραγματικού προορισμού τους λόγω της πολιτικής που έχουν εφαρμόσει όλες οι κυβερνήσεις μετατρέποντας τη χώρα σε φυλακή της ΕΕ. Η ενεργός συμμετοχή της αστικής τάξης της χώρας μας στους σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ, των ΗΠΑ, της ΕΕ, με στόχο τη γεωστρατηγική αναβάθμιση, την καθιστούν συνυπεύθυνη για το δράμα των ξεριζωμένων.
Εκατοντάδες χιλιάδες οικονομικοί μετανάστες ζουν και εργάζονται στη χώρα μας, με ελάχιστα ή ανύπαρκτα δικαιώματα, εκτεθειμένοι στην εργοδοτική και κρατική βία και αυθαιρεσία, όπως και οι αναγνωρισμένοι και τυπικά πρόσφυγες που η κυβέρνηση πετάει στο δρόμο. Οι απαράδεκτες, ταξικές διακρίσεις και αποκλεισμοί για την απόκτηση της ελληνικής ιθαγένειας, ενισχύονται. Αντίστοιχα και οι Έλληνες μετανάστες, που αναγκάστηκαν να ξενιτευτούν, έρχονται αντιμέτωποι με απαράδεκτες συνθήκες και σειρά διακρίσεων.
Οι απελάσεις και η καταστολή ενάντια στους ξεριζωμένους, η συνέχιση του εγκλωβισμού τους στην πρώτη χώρα άφιξης, η αυστηρή επιλογή, μόνο των απαραίτητων για τα μονοπώλια, μεταναστών και προσφύγων, χαρακτηρίζει και το νέο Σύμφωνο για τη Μετανάστευση και το Άσυλο της ΕΕ.
Στη χώρα μας, η καταδίκη της ναζιστικής εγκληματικής Χρυσής Αυγής, κάτω από την αποφασιστική συμβολή του εργατικού- λαϊκού κινήματος, μπορεί και πρέπει να μεταφραστεί σε απομόνωση κάθε φασιστικής και ακροδεξιάς συμμορίας, που διαδίδει το ρατσιστικό δηλητήριο.
Το ΚΚΕ τιμάει την Παγκόσμια Μέρα κατά του Ρατσισμού, παλεύοντας μέσα στο εργατικό-λαϊκό κίνημα, μέσα στο λαό, μαζί με τους πρόσφυγες και μετανάστες, για:
--Καμία διάκριση στα εργασιακά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά, υγειονομικά, προνοιακά και λοιπά δικαιώματα. Καθολική πρόσβαση στη δημόσια εκπαίδευση.
--Νομιμοποίηση των μεταναστών που ζουν υπό καθεστώς παρατυπίας. Άδειες παραμονής μακροχρόνιες, χωρίς παράβολα, πρόστιμα, πολύχρονες καθυστερήσεις.
--Ακύρωση των εξώσεων προσφύγων, παράταση των προγραμμάτων στέγασης σε διαμερίσματα, ξενοδοχεία σε συνθήκες αξιοπρεπούς διαβίωσης, άρση της διακοπής του μηνιαίου βοηθήματος. Για όσους επιθυμούν να παραμείνουν στην Ελλάδα, να ληφθούν άμεσα μέτρα στήριξης από το κράτος και όχι τις ΜΚΟ για τη σχεδιασμένη ένταξή τους στην εργασία και την κοινωνία.
--Κατάργηση των προβλέψεων για διαδικασίες ασύλου στην πρώτη χώρα υποδοχής και της Κοινής Δήλωσης ΕΕ- Τουρκίας. Μετακίνηση των προσφύγων και μεταναστών στις χώρες πραγματικού προορισμού τους και εκεί να αιτηθούν άσυλο.
--Να κλείσουν όλα τα hot spot στα νησιά του Αιγαίου, καμιά δομή πολύμηνου εγκλωβισμού, όπως και να ονομαστεί σε Αιγαίο και Έβρο. Άμεσος απεγκλωβισμός από τα νησιά. Οργάνωση διαδικασιών υποβολής ασύλου μέσα στην Τουρκία, με ευθύνη της ΕΕ και του ΟΗΕ. Στελέχωση των υπηρεσιών ασύλου προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες εξέτασης των αιτήσεων που έχουν γίνει, σύμφωνες με τη συνθήκη της Γενεύης, χορήγηση ταξιδιωτικών εγγράφων και αδειών διαμονής.
--Να μπουν εμπόδια σε μια σειρά ρατσιστικών στάσεων και πρακτικών που αναπαράγονται στο έδαφος της ανισοτιμίας των γυναικών, του διαφορετικού σεξουαλικού προσανατολισμού, της διαφορετικής θρησκείας, γλώσσας κλπ.
Η οργάνωση των εργαζομένων στα εργατικά συνδικάτα και τους μαζικούς συλλογικούς φορείς, η κοινή πάλη Ελλήνων, μεταναστών και προσφύγων, η ανάπτυξη της γνήσιας εργατικής- λαϊκής αλληλεγγύης, είναι ο ελπιδοφόρος δρόμος για τη διεκδίκηση των σύγχρονων αναγκών στη δουλειά, την υγεία, την εκπαίδευση, τον ελεύθερο χρόνο, τον αθλητισμό και πολιτισμό, ενάντια στην καπιταλιστική εκμετάλλευση και τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο, το ρατσισμό και την ξενοφοβία.

Μ. Αντωνάκος: «Εμβολιάστε τους εργαζομένους “πρώτης γραμμής” των Δήμων»

Τον εμβολιασμό κατά του Covid -19 των εργαζομένων «πρώτης γραμμής» των Δήμων, ζητά με ανάρτησή του στο facebook, ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Μοσχάτου – Ταύρου, κ. Μανώλης Αντωνάκος.

«Μήπως οι αρμόδιοι του Υπουργείου Υγείας και της Επιτροπής Λοιμωξιολόγων πρέπει να θέσουν σε προτεραιότητα εμβολιασμών και τους εργαζόμενους των Δήμων στις υπηρεσίες καθαριότητας, στις κοινωνικές υπηρεσίες (βοήθεια στο σπίτι κλπ) στα τεχνικά συνεργεία, στο πράσινο, αφού όλοι αυτοί οι άνθρωποι είναι στη πρώτη γραμμή για τη προστασία της δημόσιας υγείας??

Μέχρι τώρα κανείς εκ των αρμοδίων δεν έχει αναφερθεί στην Αυτοδιοίκηση!!!

Και δεν μιλώ για τους αιρετούς. Με αυτό το θέμα ας ασχοληθεί η ΚΕΔΕ.

Μιλώ για τους εργαζόμενους των Δήμων σε υπηρεσίες πρώτης γραμμής!!!»

Οι ανακοινώσεις των νέων μέτρων από τον Νίκο Χαρδαλιά


Τα νέα μέτρα

Απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 21.00 το βράδυ ως τις 05.00 το πρωί για όλη τη χώρα και όλη τη βδομάδα, αρχής γενομένης από αύριο, Σάββατο 20.03.2021.

Επαναλειτουργία κομμωτηρίων και καταστημάτων περιποίησης νυχιών από την Δευτέρα.

Επαναλειτουργία υπαίθριων αρχαιολογικών χώρων ως 3 άτομα -εκτός των οικογενειών- με υποχρεωτική μάσκα, στέλνοντας το SMS 6 και μόνο με τα πόδια ή με ποδήλατο, όχι με ΙΧ ή μηχανή.

Όλοι οι παραπάνω κανόνες ισχύουν και για τα πάρκα που επίσης ανοίγουν.

Τέλεση λειτουργίας στον καθεδρικό ναό κάθε μητρόπολης με 1 πιστό ανά 25 τ.μ. και όριο τους 20 πιστούς για την Κυριακή της Ορθοδοξίας, για την 25η Μαρτίου και τους δεύτερους χαιρετισμούς της Θεοτόκου. Θα διεξάγονται τεστ σε ιερείς και ψάλτες με ευθύνη της οικείας Μητρόπολης.

Τέλος, επιτρέπεται η ερασιτεχνική αλιεία για τους διαμένοντες σε παραθαλάσσιους δήμους, με μικρό σκάφος ή από την στεριά και με το SMS 6.


Δωρεάν rapid τεστ για όλους από τα φαρμακεία - Πόσα και πώς θα κάνουν οι πολίτες

Τη διενέργεια μαζικών δωρεάν rapid τεστ κορονοϊού από τα φαρμακεία ανακοίνωσε την Παρασκευή 19/03 ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, αρμόδιος για τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου, Άκης Σκέρτσος.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, περιλαμβάνεται η χορήγηση δωρεάν τεστ, που ο καθένας θα μπορεί να προμηθεύεται από τα φαρμακεία με τον ΑΜΚΑ του.

Θα μπορούν να γίνονται το λιγότερα 300.000 τέτοια τεστ κάθε εβδομάδα, με δυνατότητα κάθε πολίτης να κάνει ένα τεστ την εβδομάδα. Ο καθένας θα μπορεί να παίρνει δωρεάν έως τέσσερα το μήνα, ένα για κάθε εβδομάδα. Εκατομμύρια από αυτά τα τεστ θα είναι διαθέσιμα στα φαρμακεία από τα τέλη του μήνα.

newsbomb.gr

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ:Το να μιλάει ο κ. Μαγουλάς για ανοίκειες επιθέσεις είναι ο ορισμός της υποκρισίας.

Το να μιλάει ο κ. Μαγουλάς για ανοίκειες επιθέσεις είναι ο ορισμός της υποκρισίας. Της μεγαλύτερης υποκρισίας που έχει υπάρξει ποτέ στα κοινά του Δήμου μας. Ο κ. Μαγουλάς χαρακτήρισε το Δήμαρχο ως "μη εκλεγμένο" σε δημόσια συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής και δεν έχει ακόμα ανακαλέσει. Προσέβαλλε το 65% του τοπικού εκλογικού σώματος που εξέλεξε την Δημοτική Αρχή και το Δήμαρχο αλλά και το σύνολο των πολιτών που εκπροσωπεί ένας Δημαρχος. Δεν του αξίζει καμία άλλη απάντηση, ειδικά όσο αρνείται να ανακαλέσει τις απαραδεκτες μομφες του για τον Δήμαρχο και τις δημοκρατικές εκλογικές διαδικασίες.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΓΟΥΛΑΣ:ΑΝΟΙΚΕΙΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΟΝ ΑΝΔΡΕΑ ΜΑΡΙΑΤΟ. Είναι ΝΤΡΟΠΗ αυτό το δελτίο τύπου του Δήμου


Η ανοίκεια επίθεση στον καλό συνάδελφο Αρχιτέκτων, Αντρέα Μαριάτο μέσω του πρόσφατου Δελτίου Τύπου του Δήμου των Κυθήρων δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή από κανέναν. Πρέπει όλοι να μάθουμε το όνομα του συντάκτη αυτού του Δελτίου Τύπου. Αλλοίμονο αν αυτές είναι οι επίσημες θέσεις του Δήμου των Κυθήρων, του Δήμου όλων των Κυθηρίων και Αντικυθηρίων. Αλλοίμονο αν επιχειρεί ο επίσημος Δήμος να φιμώσει οποιοδήποτε καταξιωμένο επιστήμονα έχει αντίθετη άποψη από την δική του. Αλλοίμονο αν ο Δήμος επιχειρεί να φιμώσει τον οποιονδήποτε πολίτη. Αλλοίμονο αν η επιχειρηματολογία του Δήμου εξαντλείται στην λασπολογία και στην αποδόμηση προσωπικοτήτων. Είναι ΝΤΡΟΠΗ αυτό το δελτίο τύπου!  

Ταυτόχρονα, και επειδή τον τελευταίο καιρό παρατηρώ μια μεθοδευμένη προσπάθεια διαδικτυακού μπούλιγκ σε όποιον τολμήσει να έχει διαφορετική άποψη από την επίσημη του Δήμο, δηλώνω ρητά, πως είμαι ΑΠΕΝΑΝΤΙ, και θα αγωνιστώ με όλες μου τις δυνάμεις για την αποκατάσταση της ελευθερίας του λόγου σε αυτό τον μικρό τόπο.  

 

      Ο Δήμος Κυθήρων και Αντικυθήρων είναι πολλά περισσότερα από την καριέρα ενός πολιτικού.  

 

Νικόλαος Μαγουλάς 

Αρχιτεκτων Μηχανικός ΕΜΠ

Δημοτικός Σύμβουλος _ Πρώτα ο Άνθρωπος

Συνάντηση Εργασίας Χρ. Μπουτσικάκη με τον Πρόεδρο της ΓΣΕΒΕΕ - ΠΟΕΣΕ



 

Ο κ. Παναγιώτου Σαράντος Διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομού Αρκαδίας.Ειχε υπηρετήσει στο Π.Κ.Κυθήρων

Με απόφαση του Συμβουλίου Κρίσεων του  Πυροσβεστικού Σώματος τον Ιανουάριο του 2021 ο κ. Παναγιώτου Σαράντος ανάλαβε καθήκοντα Διοικητή Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομού Αρκαδίας.

Ο νέος διοικητής σε συνέντευξή του μίλησε για την πορεία του στο Πυροσβεστικό Σώμα και για τα συμβάντα που έχει κληθεί να αντιμετωπίσει τις λίγες εβδομάδες στην υπηρεσία της Αρκαδίας.

Να αναφέρουμε ότι ήδη το 2021 έχει σημειωθεί 52 αστικές πυρκαγιές σε σπίτια και έχουν κατασβεθεί πυρκαγιές σε δασικές εκτάσεις οι οποίες σε αρκετές περιπτώσεις έχουν προκληθεί από αμέλεια.

Ο κ. Παναγιώτου τα τελευταία χρόνια υπηρετούσε ως διοικητής στον 2ο Πυροσβεστικό Σταθμό Πειραιά, επίσης έχει υπηρετήσει στα Κύθηρα ως προϊστάμενος κλιμακίου, ως υποδιοικητής στο Γύθειο, αλλά και σε διάφορες υπηρεσίες της Αττικής και στο Αρχηγείο.

Η ιδιαίτερη μορφολογία του εδάφους της Περιφέρειας Πελοποννήσου και των μεγάλων δασικών όγκων της περιοχής την κατατάσσουν στις «δύσκολες» περιοχές της χώρας, αλλά η Πυροσβεστική Υπηρεσία βάσει και του επικαιροποιημένου σχεδίου αντιμετώπισης πυρκαγιών θα καταφέρει να αντεπεξέλθει σε ενδεχόμενα συμβάντα.

Ο κ. Παναγιώτου ανέφερε ότι είναι πολύ καλή η συνεργασία με όλους τους φορείς και ήδη έχει πραγματοποιήσει επισκέψεις στους δήμους του Νομού Αρκαδίας.

Ο διοικητής στη συνέχεια μίλησε για την πυρκαγιά στο Κεραστάρι που σημειώθηκε τις προηγούμενες εβδομάδες, που έκαψε 450 στρέμματα δασικής έκτασης, αλλά και για άλλα συμβάντα που απασχόλησαν το Σώμα τους 3 πρώτους μήνες του χρόνου.

Ο Διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομού Αρκαδίας έκανε έκκληση στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί ακόμα και αυτούς τους μήνες που επιτρέπεται η καύση στην ύπαιθρο.

¨Όλες οι πυρκαγιές, ξεκινούν από μικρές εστίες, έτσι πρέπει όλοι να το έχουμε αυτό στον νου. Όταν κάνουμε αγροτικές εργασίες και καύση κλαδιών θα πρέπει να παίρνουμε κάποια μέτρα, έτσι ώστε αν ξεφύγει η φωτιά να μπορέσουμε να την περιορίσουμε άμεσα, προού αυτή λάβει μεγάλες διαστάσεις¨

Τέλος, ο κ. Παναγιώτου έδωσε συμβουλές στους πολίτες για την αποφυγή πρόκλησης πυρκαγιάς από αμέλεια, τόσο στο σπίτι όσο και στην ύπαιθρο.

¨Οι πολίτες θα πρέπει να ενεργοποιηθούν, αυτοί βρίσκονται παντού, σε όλα τα χωριά, είναι οι πρώτοι που θα μας ειδοποιήσουν, είναι αυτοί που θα μας δώσουν τις πληροφορίες.¨

ArcadiaPortal.g

Τζώρτζης Αθανασιάδης: Η ανεξιχνίαστη δολοφονία του εκδότη της Βραδυνής

Τριάντα οκτώ χρόνια συμπληρώνονται σήμερα απο την δολοφονία του εκδότη της Βραδυνής, Τζώρτζη Αθανασιάδη. Οι θεωρίες γύρω απο την εκτέλεσή του.

Ηταν 19 Μαρτίου 1983 όταν ο εκδότης της εφημερίδας "Βραδυνή" Τζώρτζης Αθανασιάδης έπεφτε νεκρός απο τα πυρά αγνώστου μέσα στο γραφείο του, μια δολοφονία που ακόμα, 38 χρόνια μετά δεν έχει εξιχνιαστεί.

Ο Τζώρτζης Αθανασιάδης ήταν εκδότης και επιχειρηματίας, διευθυντής και κύριος μέτοχος των εφημερίδων «Βραδυνή» και «Ναυτεμπορική». Υπήρξε στενός φίλος και συνεργάτης του πρωθυπουργού και Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Καραμανλή, ιδρυτής και πρώτος πρόεδρος του ΟΠΑΠ, πρόεδρος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής και πρόεδρος της Ένωσης Ιδιοκτητών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών.

Τη νύχτα του Σαββάτου 19 Μαρτίου 1983, ο Αθανασιάδης δολοφονήθηκε μέσα στο γραφείο του στην «Βραδυνή», από έναν άνδρα που τον πυροβόλησε τρεις φορές. Μετά τη δολοφονία, μια γυναίκα τηλεφώνησε στην εφημερίδα και ανέφερε ότι την ευθύνη για την δολοφονία αναλαμβάνει η οργάνωση «Αντιστρατιωτική Πάλη». Η γυναίκα υπέδειξε το σημείο, όπου υπήρχε προκήρυξη της οργάνωσης, η οποία και βρέθηκε στη διασταύρωση των οδών Σταδίου και Αιόλου. Όμως, οργάνωση με τίτλο «Αντιστρατιωτική Πάλη» υπήρχε ήδη, και δραστηριοποιούνταν  ειρηνικά στο κίνημα εναντίον της υποχρεωτικής στράτευσης. Η οργάνωση διέψευσε την ανάμειξή της στην υπόθεση και ποτέ δεν προέκυψαν στοιχεία σε βάρος των μελών της.

Οι θεωρίες γύρω απο τη δολοφονία Αθανασιάδη δίνουν και παίρνουν. Σύμφωνα με αυτές, ο Αθανασιάδης δολοφονήθηκε από τον υπόκοσμο επειδή χρωστούσε λεφτά σε τοκογλύφους ή από ελληνική ή ξένη μυστική υπηρεσία που επιθυμούσε αναταραχή στο πολιτικό σκηνικό.

Τον Σεπτέμβριο του 1985, η Ασφάλεια Αττικής συνέλαβε τον πράκτορα της ΚΥΠ Ντάνο Κρυστάλλη, τον οποίο χειριζόταν απευθείας ο τότε διευθυντής Ασφαλείας της ΚΥΠ συνταγματάρχης Ιωάννης Αλεξάκης.

Στο σπίτι του Κρυστάλλη βρέθηκαν αδημοσίευτες προκηρύξεις της Αντιστρατιωτικής Πάλης. Ο Ντάνος Κρυστάλλης δήλωσε ότι ως «πράκτορας διείσδυσης», είχε έρθει με εντολή της ΚΥΠ σε επαφή με την τρομοκρατική οργάνωση και έτσι έπεσαν στα χέρια του οι προκηρύξεις. Το δικαστήριο κατέληξε ότι ο Κρυστάλλης δεν είχε πάρει μέρος στη δολοφονία του Αθανασιάδη.

news247.gr