Δευτέρα 27 Ιουλίου 2020

ΣΥΝΕΛΗΦΘΗΣΑΝ ΣΤΗΝ ΝΕΑΠΟΛΗ ΛΑΚΩΝΙΑΣ 4 ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ ΓΙΑ ΛΗΣΤΕΙΑ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Συνελήφθησαν άμεσα τέσσερα άτομα για ληστεία στη Λακωνία
Σε βάρος τους σχηματίσθηκε δικογραφία για ληστεία και παράβαση της νομοθεσίας περί αλλοδαπών
Συνελήφθησαν, χθες (24.7.2020) το απόγευμα, στη Νεάπολη Λακωνίας, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Βοιών, τέσσερις (4) αλλοδαποί, δύο (2) 19χρονοι, 23χρονος και 24χρονος, για ληστεία.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο της αστυνομικής διερεύνησης, που διενεργήθηκε από το Αστυνομικό Τμήμα Βοιών, προέκυψε ότι οι ανωτέρω, προχθές (23.7.2020) και πρώτες πρωινές ώρες, σε τοπική κοινότητα του Δήμου Μονεμβασίας Λακωνίας, εισήλθαν σε οικία αλλοδαπού και με τη χρήση βίας, τον ακινητοποίησαν και του αφαίρεσαν μία τσάντα, η οποία περιείχε το χρηματικό ποσό των -500- ευρώ και διάφορα προσωπικά έγγραφα, ενώ στη συνέχεια τράπηκαν σε φυγή.
Μετά από οργανωμένη αστυνομική επιχείρηση του Αστυνομικού Τμήματος Βοιών, σε τοπική κοινότητα του Δήμου Σπάρτης, εντόπισαν και προσήγαγαν τους δράστες και στη συνέχεια συνελήφθησαν.
Επιπλέον, όπως διαπιστώθηκε οι κατηγορούμενοι είχαν εισέλθει και διέμεναν παράνομα στη Χώρα μας.
Οι συλληφθέντες θαoδηγηθούν στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Γυθείου, ενώ η αστυνομική έρευνα και το προανακριτικό έργο συνεχίζονται από το Αστυνομικό Τμήμα Βοιών, για την εξακρίβωση της τυχόν συμμετοχής του στη διάπραξη παρόμοιων αδικημάτων.

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ.Την Τρίτη 28/7/2020 θα κατατεθεί η μηνυτήρια αναφορά του Δήμου Κυθήρων για την πυρκαγιά του 2017


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Την Τρίτη 28/7/2020 θα κατατεθεί η μηνυτήρια αναφορά του Δήμου Κυθήρων για την πυρκαγιά του 2017, υπό το πρίσμα των νέων στοιχείων που έχουν δημοσιοποιηθεί τις τελευταίες ημέρες.
Η κατάθεση θα γίνει στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά, οδός Σκουζέ, μεταξύ 11:30-12:30.
Stratos Charchalakis

Σύσταση υπηρεσίας δόμησης στα Κύθηρα



Σύμφωνα με τον Καλλικράτη (Ν.3852/2010), οι Πολεοδομίες που ανήκαν στις πρώην Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις καταργήθηκαν και στις θέσεις τους δημιουργήθηκαν Υπηρεσίες Δόμησης (ΥΔΟΜ) στην έδρα κάθε Δήμου. Ο Νομοθέτης, αναγνωρίζοντας τη μεγάλη δυσκολία των μικρών κυρίως Δήμων για την δημιουργία αυτόνομων ΥΔΟΜ σε κάθε Δήμο, προέβλεψε στο άρθρο 95 παρ. 3 του Ν.3852/2010 τα εξής: «Ο δήμος της έδρας του νομού παρέχει, επίσης, διοικητική υποστήριξη για την έκδοση οικοδομικών αδειών». Με βάση την πρόβλεψη αυτή, ο Δήμος Κυθήρων (όπως και σχεδόν όλοι οι Δήμοι της Π.Ε. Νήσων Αττικής πλην των Δήμων Σαλαμίνας και Πόρου), εξυπηρετούνται από την ΥΔΟΜ του Δήμου Πειραιά (Δήμος της έδρας του Νομού) καθώς έχουν δοθεί διαδοχικές παρατάσεις στην ισχύ της συγκεκριμένης πρόβλεψης. Η τελευταία παράταση δόθηκε με το άρθρο 376 Ν.4700/2020 και ισχύει μέχρι 31-10-2020, μετά από αίτημα που υπέβαλε ο Δήμος μας προς το Υπουργείο Εσωτερικών.
Η Δημοτική Αρχή και προσωπικά ο Δήμαρχος κ. Ευστρ. Χαρχαλάκης κατέβαλαν τεράστια προσπάθεια το 2014-5 προκειμένου να επιλυθεί σειρά προβλημάτων αναφορικά με την έκδοση αδειών δόμησης στα Κύθηρα και μετά από παρεμβάσεις προς το Δήμαρχο Πειραιά κ. Γιάννη Μώραλη, τα περισσότερα μείζονα προβλήματα αντιμετωπίστηκαν. Επιπλέον, θα πρέπει να καταστεί σαφές ότι για τη σύσταση και λειτουργία αυτόνομης ΥΔΟΜ στο Δήμο Κυθήρων απαιτούνται νέες προσλήψεις μηχανικών (Πολιτικός Μηχανικός ΠΕ, Αρχιτέκτων Μηχανικός ΠΕ κ.λπ.) οι οποίες δεν εξαρτώνται από τη θέληση του εκάστοτε Δημάρχου αλλά από τις κεντρικές κυβερνητικές αποφάσεις του Υπουργείου Εσωτερικών. Η Δημοτική Αρχή από το 2014 μέχρι σήμερα παγίως και σταθερά αιτείται προς τα αρμόδια κυβερνητικά όργανα την έγκριση προσλήψεων μόνιμου προσωπικού. Αυτό αποδεικνύεται κυρίως από την 05/2016 απόφαση του Δ.Σ. (ΑΔΑ: 7Α5ΧΩΛΨ-9ΚΤ) όπου η Δημοτική Αρχή πρότεινε προς το ΥΠΕΣ την μόνιμη πρόσληψη δέκα (10) υπαλλήλων στο Δήμο, ανάμεσα στους οποίους και οι απαραίτητες ειδικότητες για τη σύσταση αυτόνομης Τεχνικής Υπηρεσίας και ΥΔΟΜ όπως εξάλλου ρητά μνημονεύεται στην εν λόγω απόφαση. Ωστόσο, η Κυβέρνηση, ενέκρινε το 2017 μόνο τρεις (3) προσλήψεις οι οποίες συμπεριλήφθηκαν στην προκήρυξη 10Κ/2018 του ΑΣΕΠ και ολοκληρώνονται αυτήν την περίοδο (σχεδόν 2 χρόνια μετά τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ). Έτσι καθίσταται σαφές ότι η σύσταση αυτόνομης ΥΔΟΜ στο νησί υπερβαίνει την θέληση ενός Δημάρχου ή μιας Δημοτικής Αρχής καθώς συναρτάται άμεσα με τις αποφάσεις που λαμβάνει η Κυβέρνηση για τις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού αλλά και με την πραγματική οικονομική δυνατότητα του Δήμου για την κάλυψη της μισθοδοσίας του νέου μόνιμου προσωπικού που πρέπει να γίνεται υποχρεωτικά και αποκλειστικά από τους ΚΑΠ (Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι), οι οποίοι από το 2014 μέχρι σήμερα έχουν μειωθεί άνω του 60% για την περίπτωση του Δήμου Κυθήρων με βάση τα επίσημα οικονομικά στοιχεία.
Η τελευταία παράταση της ισχύος του άρθρου 95 παρ.3 του Ν.3852/2010 μέχρι 31-10-2020 κρίθηκε απαραίτητη προκειμένου να μπορέσουν οι μικροί, επαρχιακοί, νησιωτικοί και ορεινοί κυρίως Δήμοι να ασκήσουν τις αρμοδιότητες των ΥΔΟΜ με βάση τις προβλέψεις του άρθρου 4 παρ. 2 του Ν.4674/2020, που προβλέπει τα ακόλουθα: «Οι ΟΤΑ α΄ βαθμού, που κατά τη δημοσίευση του παρόντος ασκούν τις αρμοδιότητες των υπηρεσιών δόμησης σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 95 του ν. 3852/2010, μπορούν να συμβάλλονται με προγραμματική σύμβαση για τη διοικητική τους υποστήριξη για θέματα που άπτονται αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών αυτών, με την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης, τους Αναπτυξιακούς Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τα Δίκτυα Δήμων. Στην περίπτωση αυτή, η αρμοδιότητα έκδοσης της τελικής διοικητικής πράξης ασκείται από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας Δόμησης και, σε περίπτωση έλλειψης Προϊστάμενου για οποιονδήποτε λόγο, από τον Δήμαρχο. Αποφασιστικές ή γνωμοδοτικές αρμοδιότητες, οι οποίες προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία για τα μονομελή ή συλλογικά αιρετά όργανα ασκούνται από τον οικείο δήμο». Πρέπει να σημειωθεί ότι η σχετική πρόβλεψη είχε συζητηθεί διεξοδικά και από το Δήμαρχό μας κ. Χαρχαλάκη κατά τις συναντήσεις του προ μηνών τόσο με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών όσο και με τον Πρόεδρο της ΕΕΤΑΑ, καθώς αποτελούσε πολυετές αίτημα των υποστελεχωμένων Δήμων, ενώ είχε τεθεί και στα συλλογικά όργανα της ΚΕΔΕ όπου ο Δήμαρχος Κυθήρων μετέχει υπό την ιδιότητα του Προέδρου της Επιτροπής Νήσων.
Το παραπάνω άρθρο δεν προβλέπει την άσκηση αρμοδιοτήτων δόμησης από Αναπτυξιακές Εταιρείες όπως η ΑΝΚΥ. Διότι η ΑΝΚΥ ούτε Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι ούτε Δίκτυο Δήμων. Είναι ανώνυμη εταιρεία Ο.Τ.Α. κατά την έννοια του άρθρου 252 του Ν.3463/2006 και μάλιστα ο Νόμος απαγορεύει ρητά την απευθείας χρηματοδότησή της από το Δήμο ή το ευρύτερο Δημόσιο (άρθρο 252 παρ. 3 β του ν. 3463/2006, όπως το  τελευταίο εδάφιο της περ.β΄ προστέθηκε με το άρθρο 16 Ν.4483/2017, ΦΕΚ Α 107/31.7.2017- βλ. και άρθρο 229 παρ.3 Ν.4635/2019,ΦΕΚ Α 167/30.10.2019). Συγκεκριμένα, το άρθρο 16 του Ν.4483/2017 προβλέπει τα ακόλουθα: «Οι αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες Ο.Τ.Α. δεν ανήκουν στους φορείς του δημοσίου τομέα, δεν επιχορηγούνται άμεσα ή έμμεσα από Ο.Τ.Α., δεν υλοποιούν αυτοδιοικητικές αρμοδιότητες και δεν ανήκουν σε Ο.Τ.Α. κατά την έννοια της επίτευξης αυτοδιοικητικού σκοπού».
Συνεπώς, ακόμα και αν η ΑΝΚΥ επιτρεπόταν να ασκήσει αρμοδιότητες ΥΔΟΜ (που δεν επιτρέπεται κατά τα ανωτέρω καθώς η ΥΔΟΜ συνιστά αυτοδιοικητική αρμοδιότητα και δεν γίνεται να ασκηθεί από Αναπτυξιακές του άρθρου 252), είναι δεδομένο ότι δεν θα μπορούσε να το πράξει καθώς δεν διαθέτει έσοδα και συνεπώς της είναι αδύνατον να καλύψει τη μισθοδοσία 5-6 υπαλλήλων που απαιτούνται κατ΄ ελάχιστον για τη σωστή λειτουργία μιας ΥΔΟΜ και η οποία υπερβαίνει τις 150.000€ το χρόνο μαζί με όλες τις επιβαρύνσεις και τις ασφαλιστικές εισφορές. Πρόκειται για ένα μεγάλο ποσό που η ΑΝΚΥ δεν έχει καμία δυνατότητα να αποκτήσει καθώς – πέραν των υπερφίαλων σκοπών του Καταστατικού της που ουδέποτε εφαρμόστηκαν και ούτε μπορούν να εφαρμοστούν – ουσιαστικά συστάθηκε με αποκλειστικό σκοπό την διαχείριση του Σπηλαίου Μυλοποτάμου και του Camping, που όμως αμφότερα έχουν περιέλθει πλέον στο μοναδικό νόμιμο διαχειριστή τους που είναι η Επιτροπή Εγχωρίου Περιουσίας και έτσι η ΑΝΚΥ βρίσκεται σε διαδικασία εκκαθάρισης και θα κλείσει οριστικά.
Είναι προφανές ότι η πολεοδομική εξυπηρέτηση των Κυθήρων θα πρέπει να αναβαθμιστεί και να είναι ολοκληρωμένη και διαφανής. Είτε σε λίγους μήνες είτε αργότερα, είναι δεδομένο ότι ο Δήμος Πειραιά θα παύσει να εξυπηρετεί άλλους Δήμους σε πολεοδομικά θέματα και οι Δήμοι της Π.Ε. Νήσων θα πρέπει να αυτονομηθούν στον συγκεκριμένο τομέα.
Βέλτιστη λύση προς αυτή τη κατεύθυνση είναι η αξιοποίηση της νέας διάταξης του άρθρου 2 του N.4674/2020 που δίδει την δυνατότητα σε ΟΤΑ να συστήσουν Αναπτυξιακούς Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ήτοι ανώνυμες εταιρείες ειδικού σκοπού, οι οποίες λειτουργούν υπέρ του δημοσίου συμφέροντος, συμπράττουν από κοινού με τους ΟΤΑ στην υλοποίηση της αναπτυξιακής πολιτικής σε δημοτικό, διαδημοτικό, περιφερειακό ή ευρύτερο χώρο, ανάλογα με τις καταστατικές τους προβλέψεις και έχουν ως σκοπό ιδίως την επιστημονική, συμβουλευτική και τεχνική υποστήριξη των ΟΤΑ και των ενώσεών τους, την υποστήριξη και εφαρμογή της αναπτυξιακής πολιτικής των δήμων και των περιφερειών, την ωρίμανση έργων υποδομής και την υλοποίηση πολιτικών κοινωνικής συνοχής, ψηφιακής σύγκλισης και αειφόρου ανάπτυξης. Σύμφωνα με τη ρητή πρόβλεψη του άρθρου 4 παρ. 2 του ίδιου νόμου οι ΟΤΑ α` βαθμού, που ασκούν τις αρμοδιότητες των υπηρεσιών δόμησης σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 95 του N.3852/2010, μπορούν να συμβάλλονται με προγραμματική σύμβαση για τη διοικητική τους υποστήριξη για θέματα που άπτονται αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών αυτών, με τους Αναπτυξιακούς Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Στην περίπτωση αυτή, η αρμοδιότητα έκδοσης της τελικής διοικητικής πράξης ασκείται από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας Δόμησης και, σε περίπτωση έλλειψης Προϊστάμενου για οποιονδήποτε λόγο, από τον Δήμαρχο. Αποφασιστικές ή γνωμοδοτικές αρμοδιότητες, οι οποίες προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία για τα μονομελή ή συλλογικά αιρετά όργανα ασκούνται από τον οικείο Δήμο. Προφανή πλεονεκτήματα αυτής της επιλογής είναι η διευκόλυνση της λειτουργίας ΥΔΟΜ από τον Δήμο μας μέσω του Αναπτυξιακού Οργανισμού, η εξασφάλιση της βιωσιμότητας του Οργανισμού αυτού (σε αντίθεση με την ΑΝΚΥ) εφόσον προβλέπεται να λαμβάνει ως αντάλλαγμα των παρεχόμενων υπηρεσιών αμοιβή μέσω της προγραμματικής σύμβασης και η ευκολία στελέχωσης, αφού ρητώς προβλέπεται για τους Αναπτυξιακούς Οργανισμούς η σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου (άρθρο 2 παρ. 5 β του ν. 4674/2020), οι οποίες πληρώνονται άμεσα και χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες. Τα ανωτέρω καθιστούν τους Αναπτυξιακούς Οργανισμούς την πλέον ενδεδειγμένη λύση για τη λειτουργία ΥΔΟΜ και εξ αυτού του λόγου προβλέφθηκαν από το Νομοθέτη.
Προς το σκοπό αυτό οι 8 Δήμοι της Π.Ε. Νήσων θα αποφασίσουν τη συγκρότηση του εν λόγω Αναπτυξιακού Οργανισμού με αποφάσεις των Δημοτικών τους Συμβουλίων. Εν συνεχεία θα συσταθεί ο Οργανισμός ως Α.Ε., θα συγκροτηθεί το Δ.Σ. αυτής και θα επιλεγεί με απόφαση του Δ.Σ. ο Γενικός Διευθυντής και ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών. Εν συνεχεία μεταξύ εκάστου ΟΤΑ και του Οργανισμού θα συναφθεί η προαναφερθείσα προγραμματική σύμβαση με αντικείμενο την λειτουργία της ΥΔΟΜ από τον Αναπτυξιακό Οργανισμό, η οποία, μετά την έγκριση νομιμότητας, μπορεί να αρχίσει να λειτουργεί. Ως εκ τούτου το μακροχρόνιο πρόβλημα της ΥΔΟΜ, φαίνεται ότι μπορεί να βρει επιτέλους τη λύση του εντός ευλόγου για τις περιστάσεις χρόνου. 

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ

Συμβολή εἰς τήν Διαβούλευσιν διά τήν Ὑπαίθρια Ἀγορά (Παζάρι) Ποταμοῦ - Κυθήρων


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ
Τ.Κ. 801 00 Κ Υ Θ Η Ρ Α
ΤΗΛ.:2736031202 & 2736038359
FAX :2736031202 

Ἐν Κυθήροις τῇ 21ῃ Ἰουλίου 2020
Ἀριθ. Πρωτ.: 431 


Πρός
Τόν Δῆμον Κυθήρων & Ἀντικυθήρων
Ἐνταῦθα

Θέμα : Συμβολή εἰς τήν Διαβούλευσιν διά τήν Ὑπαίθρια Ἀγορά (Παζάρι) Ποταμοῦ - Κυθήρων. 


Κύριε Δήμαρχε,
Λαβόντες ὑπ’ ὄψιν τήν «Δημόσια Διαβούλευση ἐπί τοῦ Σχεδίου Κανονισμοῦ Λειτουργίας Κυριακάτικης Ὑπαίθριας Ἀγορᾶς (Παζάρι) Ποταμοῦ Κυθήρων» ἐγένετο ἀναφορά καί συζήτησις εἰς τήν Ἱερατικήν μας Σύναξιν τοῦ τρέχοντος μηνός Ἰουλίου (21-7-2020).
Ἐν πρώτοις συγχαίρομεν διά τό ἄρτιον καί συγκεκροτημένον Σχέδιον Κανονισμοῦ Λειτουργίας τῆς «Κυριακάτικης Ὑπαίθριας Ἀγορᾶς (Παζάρι) Ποταμοῦ Κυθήρων». Μόνον ἡ ὥρα ἐνάρξεως τῆς λειτουργίας της ἄς μήν εἶναι ἡ 9η πρωϊνή, ὅπως ὁρίζει τό ἄρθρον 5, Ἡμέρες καί ὧρες λειτουργίας, παράγρ.2, ἀλλά μετά τό πέρας τῆς Θείας Λειτουργίας διά νά διευκολύνωνται πωλοῦντες καί ἀγοράζοντες διά τόν Κυριακάτικον ἐκκλησιασμόν. (Ἐννοοῦμεν τούς Ὀρθοδόξους Χριστιανούς συμπολίτας μας). Ἄλλωστε καί τό Προεδρικό Διάταγμα τῆς 26-3-1927 διατάσσει ὅτι : «ἐγκρίνομεν, ὅπως ἐν τῇ Κοινότητι Ποταμοῦ Κυθήρων τελῆται κατά Κυριακάς ἐμπορική ἀγορά», χωρίς νά καθορίζῃ ὥραν ἐνάρξεως καί ὥραν λήξεως.

Βεβαίως, ἡ ἐγκάρδιος εὐχή ἐμοῦ καί τοῦ Ἱερατείου τῆς νήσου μας εἶναι μέ τήν συναίνεσιν καί κατανόησιν τῶν συμπατριωτῶν μας νά μετετίθετο διά τό Σάββατον, ἀφοῦ πλέον ἡ ἡμέρα τοῦ Σαββάτου εἶναι ἡμέρα ἀργίας διά τά Δημόσια Καταστήματα καί τάς Ὑπηρεσίας καί εἰς ὅλην σχεδόν τήν Ἑλληνικήν Ἐπικράτειαν τά «παζάρια» γίνονται τήν ἡμέραν τοῦ Σαββάτου. Αὐτό διεκήρυττε καί ὁ φλογερός Διδάχος τοῦ Γένους μας ἅγιος Ἱερομάρτυς καί Ἰσαπόστολος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός καί αὐτή ἦταν ἡ αἰτία τῆς καταδιώξεώς του ἀπό τούς Ἑβραίους καί τοῦ μαρτυρικοῦ του θανάτου, τό ὅτι ἦταν ἀντίθετος σφόδρα διά τό παζάρι τῆς Κυριακῆς. Καί θά ἔμενε ἡ Κυριακή ὡς ἡμέρα ἐκκλησιαστικῆς ἀργίας, ἀναπαύσεως καί Θείας Λατρείας, ὅπως τήν ὁρίζει ἡ μακραίωνη Παράδοσις τῆς Ἐκκλησίας μας, ἀλλά καί τό Ἑλληνικό Σύνταγμα (ἄρθρα 5, παράγρ.1 καί 21, παράγρ.3). Ἐάν, ὅμως, μία τοιαύτη τολμηρή σκέψις καί ἀπόφασις δέν εἶναι ἀκόμη ὥριμη, ἄς μετατεθῇ τοὐλάχιστον κατά μίαν ὥραν ἡ ὥρα ἐνάρξεως λειτουργίας της, ἤτοι μετά τήν 10ην πρωϊνήν.
Ἐκ τοῦ Ἀρχιερατικοῦ ἡμῶν καθήκοντος καί τοῦ Ἱερατικοῦ χρέους παρακινούμενοι καταθέτομεν, Ἐπίσκοπος καί Ἱερεῖς, τήν ἐν θέματι πρότασιν ἡμῶν.
Καί ἐπί τούτοις διατελοῦμεν,
Μετά τιμῆς καί εὐχῶν 

Ὁ Μητροπολίτης
†Ὁ Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ

ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΑΡΕΟΠΟΛΗΣ.18η ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ



Σας ενημερώνουμε ότι την Τετάρτη 29 Ιουλίου 2020 και ώρα 17:00 -20:00, το Κέντρο Υγείας Αρεόπολης διοργανώνει τη 18ηΕθελοντική Αιμοδοσία, σε συνεργασία με το Τμήμα Αιμοδοσίας της Νοσηλευτικής Μονάδας Σπάρτης Γενικού Νοσοκομείου Λακωνίας. 
Η Εθελοντική Αιμοδοσία θα πραγματοποιηθεί στο Κλειστό Γυμναστήριο Αρεόπολης, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ομαλή διαδικασία, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας των εθελοντών αιμοδοτών.Το Κέντρο Υγείας Αρεόπολης εξακολουθεί να έχει πλήρη συναίσθηση της ευθύνης του για την ασφάλεια του αίματος και των αιμοδοτών, αλλά και για τα αποθέματα αίματος της χώρας και καλεί όλους τους εθελοντές αιμοδότες να δείξουν την αλληλεγγύη τους και να προσφέρουν το πιο πολύτιμο δώρο ζωής προς τους συνανθρώπους μας που το έχουν ανάγκη.Να είμαστε εκεί για τον άλλο... να μοιραστούμετη ζωή! 
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΑΡΕΟΠΟΛΗΣ
 Dr. Ανάργυρος Δ. Μαριόλης

Ο τουρκικός επεκτατισμός

 
Ο τουρκικός επεκτατισμός
To 1937 o Χίτλερ, σε δημόσια εμφάνισή του, ανέφερε την «θεωρία του ζωτικού χώρου», ισχυριζόμενος ότι η Γερμανία, για να ζει άνετα, χρειάζεται νέες περιοχές, ιδεολόγημα, που αποτέλεσε τη βάση για τις επιχειρήσεις προσάρτησης νέων εδαφών, με παραπέρα συνέπεια, τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Το 2001 ο γερμανοτραφής Καθηγητής Νταβούτογλου, στο βιβλίο του, «Το στρατηγικό βάθος», υποστήριξε ανερυθρίαστα, ότι η Τουρκία, σε τριάντα χρόνια, θα είναι 150 εκατομμύρια και, συνεπώς, έχει ανάγκη «ζωτικού χώρου». Οι ιδέες του Νταβούτογλου, γοήτευσαν τον φιλόδοξο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ανερχόμενο τότε αστέρα στην τουρκική πολιτική σκηνή. Ο Καθηγητής έγινε μέντοράς του και, μερικά χρόνια αργότερα, τον είδαμε Υπουργό Εξωτερικών και αργότερα Πρωθυπουργό.
Η Τουρκία του Ερντογάν, τα τελευταία χρόνια :
· Υλοποιεί τεράστιο εξοπλιστικό πρόγραμμα με πυραύλους S400 και αεροσκάφη F 35
· Κατασκευάζει στο Ακούγιου πυρηνικό εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας
· Επεμβαίνει κατ’ επανάληψη στην Συρία και έχει προσαρτήσει εδάφη
· Μπαινοβγαίνει στο Ιράκ κατά το δοκούν
· Χρησιμοποιεί υβριδικά τους μετανάστες στον Έβρο και στα νησιά, απειλώντας την Ελλάδα και εκβιάζοντας την Ευρώπη.
· Αλωνίζει στην ΑΟΖ της Κύπρου και στα αδειοδοτημένα οικόπεδα, μην υπολογίζοντας την ΕΕ και τις χώρες, που έχουν πάρει δικαιώματα εξόρυξης
· Προαναγγέλλει γεωτρήσεις εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας
· Απειλεί την Ελλάδα για νησιωτικούς χώρους, που υποστηρίζει ότι, δήθεν, κατέχουμε παρανόμως
· Απειλεί με casus belli στην τυχόν επέκταση των χωρικών μας υδάτων από 6 σε 12 μίλια.
· Μπολιάζει τον τουρκικό λαό με την ιδέα της «γαλάζιας πατρίδας», που εφηύρε
· Υπογράφει, με μια Λιβύη σε εμφύλια σύρραξη, συμφωνία καθορισμού θαλασσίων ζωνών, κατά παράβαση των κανόνων Διεθνούς Δικαίου
· Υπογράφει την Συμφωνία του Βερολίνου για κατάπαυση του πυρός στην Λιβύη, την οποία, στην συνέχεια, παραβιάζει για να επιβάλει την παρουσία του στην Μεσόγειο, ενισχύοντας τον σύμμαχό του Σάρατζ, ο οποίος περνά στην αντεπίθεση. 

· Προκαλεί επεισόδιο ανοιχτά της Λιβύης, με γαλλικό πολεμικό πλοίο, που συμμετείχε σε αποστολή του ΝΑΤΟ για την διασφάλιση του εμπάργκο, για να αποφύγει τον έλεγχο.
· Μετατρέπει το σύμβολο του Χριστιανισμού, την Αγιά Σοφιά, σε τζαμί, προσβάλλοντας και προκαλώντας όλον τον δυτικό κόσμο.

Ας μην λησμονούμε, ότι την ναζιστική Γερμανία, οι τότε μεγάλες δυνάμεις την εκκόλαψαν, κάποιοι με στήριξη και χρηματοδότηση, πιστεύοντας, εσφαλμένα, όπως αποδείχθηκε, ότι θα μπορούσαν να συνεργαστούν μαζί της ή και να την χρησιμοποιήσουν και κάποιοι με κατευνασμό και υποχωρήσεις. Όμως, όταν το φίδι έσπασε το τσόφλι, τους δάγκωσε όλους, φίλους, συνεργάτες και εχθρούς και προκάλεσε μια από τις μεγαλύτερες καταστροφές στην ιστορία της ανθρωπότητας.
Έτσι και την Ερντογανική Τουρκία, του «ζωτικού χώρου» και της παρανομίας : Κάποιοι τη στηρίζουν ή συνεργάζονται μαζί της, άλλοι την χρηματοδοτούν και την ανέχονται και κάποιοι άλλοι προσπαθούν να την κατευνάσουν. Η Τουρκία όμως πλέον επιτίθεται και προσβάλλει τους πάντες. Το αν θα ακολουθήσουν οι καταστροφές ουδείς μπορεί να το πει, η ιστορία όμως, συνήθως, επαναλαμβάνεται.

Μήπως κάποιος θα πρέπει να θυμίσει στον δυτικό κόσμο, που ευθύνεται για την ενίσχυση της Τουρκίας, την Βιέννη, τις πολιορκίες της, το 1529 και το 1683, τον Καρά Μουσταφά Πασά και τον Σουλειμάν τον Α΄ τον Μεγαλοπρπρεπή; Διότι η μνήμη τους και κοντή είναι και επιλεκτική .
Σε κάθε όμως περίπτωση εμείς, θα αντισταθούμε στο παράνομο, στο ανήθικο, στο εξευτελιστικό και στο πιστόλι στο κρόταφο, είτε μόνοι, είτε και μετά πολλών.

Ως Έλληνες! 


Νίκος Μανωλάκος
Αντιστράτηγος ε.α., Επίτιμος Δκτης ΑΣΔΕΝ,
Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων ΝΔ