Παρασκευή 25 Ιουνίου 2021

ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ:ΔΙΑΚΙΝΟΥΣΑΝ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΟΙ ΔΥΟ ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ

 


Στη σύλληψη δύο (02) αλλοδαπών ηλικίας 36 και 27 ετών, προέβησαν, μεσημβρινές ώρες χθες, στελέχη της Περιφερειακής Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών του Κ.Λ. Πειραιά (Π.Ο.ΔΙ.Ν./ΚΛΠ Πειραιά) σε συνεργασία με στελέχη της Διεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών και Λαθρεμπορίου του Αρχηγείου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., για παράβαση των νόμων “περί εξαρτησιογόνων ουσιών” Ν. 4139/13, “περί εισόδου υπηκόων τρίτων χωρών” Ν. 3386/05 σε συνδυασμό με τα άρθρα 187 και 45 του Π.Κ.

Ειδικότερα, κατόπιν συλλογής, ανάλυσης και αξιοποίησης πληροφοριών, αναφορικά με κατοχή, διακίνηση, αποθήκευση και πώληση ναρκωτικών ουσιών συγκεκριμένα κοκαΐνης, συνελήφθησαν οι προαναφερόμενοι αλλοδαποί, καθώς από κοινού διακινούσαν ποσότητες ναρκωτικών ουσιών στην ευρύτερη περιοχή της Καλλιθέας, της Νέας Σμύρνης καθώς και σε έτερες περιοχές της Αττικής, τις οποίες και απέκρυπταν στις οικίες όπου διέμεναν.

Κατόπιν εκτίμησης αποτελεσμάτων φυσικών επιτηρήσεων, διενεργήθηκε νομότυπη έρευνα στην οικία του 27χρονου, από τα προαναφερθέντα στελέχη, με τη συνδρομή του αστυνομικού σκύλου ανίχνευσης ναρκωτικών ουσιών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. “GIGOLO”, όπου συνολικά εντοπίστηκαν και κατασχέθηκαν τα κάτωθι:

-εξήντα (60) ανισοβαρείς πλαστικές συσκευασίες (δόσεις) συνολικού μεικτού βάρους πενήντα δύο γραμμαρίων και εξήντα οκτώ δεκάτων του γραμμαρίου (52,68 gr.) με ναρκωτική ουσία πιθανόν κοκαΐνη,

-μία (01) πλαστική συσκευασία περιέχουσα πιθανόν κοκαΐνη μεικτού βάρους εικοσιτεσσάρων γραμμαρίων και σαράντα επτά δεκάτων του γραμμαρίου (24,47 gr.)

-μία (01) πλαστική συσκευασία με άγνωστη λευκή ουσία μεικτού βάρους ενενήντα γραμμαρίων και είκοσι δεκάτων του γραμμαρίου (90,20gr.),

-μια (01) συσκευή κινητής τηλεφωνίας,

-μια (01) ζυγαριά ακριβείας και

-το χρηματικό ποσό των εξακοσίων ευρώ (600€).

Επιπρόσθετα, σε νομότυπη έρευνα που διενεργήθηκε στην οικία του 36χρονου, από τα προαναφερθέντα στελέχη, με τη συνδρομή έτερου αστυνομικού σκύλου ανίχνευσης ναρκωτικών ουσιών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. “BRUTUS”, εντοπίστηκαν και κατασχέθηκαν τα κάτωθι:

-μια (01) πλαστική συσκευασία με ύποπτη ναρκωτική ουσία πιθανόν κοκαΐνη, μεικτού βάρους πενήντα τριών γραμμαρίων και δέκα δεκάτων του γραμμαρίου (53,10gr.)

-μια (01) πλαστική συσκευασία με ύποπτη ναρκωτική ουσία πιθανόν κοκαΐνη , μεικτού βάρους δύο γραμμαρίων και ενός δεκάτου του γραμμαρίου (2,1gr.)

-μια (01) πλαστική συσκευασία με ύποπτη ναρκωτική ουσία πιθανόν κοκαΐνη, μεικτού βάρους πέντε δεκάτων του γραμμαρίου (0,5gr.)

-δύο (02) συσκευές κινητής τηλεφωνίας,

-μια (01) ζυγαριάς ακριβείας,

-το χρηματικό ποσό των δύο χιλιάδων τετρακοσίων πενήντα ευρώ (2.450€),

-μια (01) πλαστική σακούλα που περιείχε ένα κουτάλι με υπολείμματα ύποπτης ναρκωτικής ουσίας πιθανόν κοκαΐνης, μια (01) τηλεκάρτα με υπολείμματα ύποπτης ναρκωτικής ουσίας πιθανόν κοκαΐνης, ένα (01) ψαλίδι με υπολείμματα ύποπτης ναρκωτικής ουσίας πιθανόν κοκαΐνης, καθώς και πλήθος πλαστικών συσκευασιών,

-μια (01) πλαστική συσκευασία που περιείχε ένα κουζινικό σκεύος (μπρίκι) με υπολείμματα ύποπτης ναρκωτικής ουσίας πιθανόν κοκαΐνης και

-μια (01) πλαστική συσκευασία με υπολείμματα ναρκωτικής ουσίας πιθανόν κοκαΐνης που δεν δύναται να ζυγισθεί και να συλλεχθεί.

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά που διενεργεί την προανάκριση, κατασχέθηκαν οι ανευρεθείσες ναρκωτικές ουσίες, οι οποίες εν συνεχεία θα αποσταλούν στο Γενικό Χημείο του Κράτους, προκειμένου να διακριβωθεί το ακριβές βάρος και είδος αυτών, καθώς και ένα (01) δίκυκλο όχημα.

Τέλος, κατά την πληκτρολόγηση στο Εθνικό Σύστημα Πληροφοριών (SCHENGEN), για τον 27χρονο αλλοδαπό υφίσταται καταχώρηση μέτρου για απαγόρευση εισόδου ή διαμονής υπηκόων τρίτων χωρών σε έδαφος SCHENGEN.

«….Οι Μανιάται έκρουσαν τους κώδωνας των Εκκλησιών των και όλοι οι συναχθέντες Αρχιερείς, Ιερείς, άνδρες, γυναίκες, γέροντες και παίδες έδραμον κατά το Διρόν»

 


«….Οι Μανιάται έκρουσαν τους κώδωνας των Εκκλησιών των και όλοι οι συναχθέντες Αρχιερείς, Ιερείς, άνδρες, γυναίκες, γέροντες και παίδες έδραμον κατά το Διρόν»

Σαν σήμερα το έτος 1826 η μεγαλειώδης μάχη του Διρού. «Μάχη εν Δυρώ χωρίω τού Δήμου Μαλευρίου τής Επαρχίας Γυθείου και νίκη Ελλήνων, αρχηγηθέντων υπό τού Κ. Μαυρομιχάλη κατά Ιμβραήμ πασά» θα γράψει ο ιστορικός για να βρούμε κατόπιν αυτό το οποίο ακολούθησε της ανάκρουσης της καμπάνας από τον Πρωτοσύγγελο Ρηγανάκο και τον παπα-Πουλάκο.
Ο Ιμβραήμ, από την προηγούμενη ημέρα, και ενώ επιχειρούσε την δεύτερη επίθεσή του κατά τής Βέργας , αποβίβασε ταυτοχρόνως ισχυρές δυνάμεις στον Διρό, γιά να κτυπήσει τους Μανιάτες εκ των όπισθεν. Η ίδια πανωλεθρία περίμενε τον επαρμένο σερασκέρη και στο δεύτερο μέτωπο που άνοιξε στην καρδιά τής Μάνης, στον Διρό, όπου οι γυναίκες με τα δρεπάνια τού θερισμού, με πέτρες, με ξύλα, με τα δόντια και τα νύχια ακόμα, ξέσχισαν και θέρισαν στην κυριολεξία τις δυνάμεις του.
Οι τρομερές σκηνές άφθαστου ηρωισμού που έλαβαν χώρα στον Διρό και σ’ όλη την γύρω περιοχή, είναι απίστευτου ιστορικού και εθνικού μεγαλείου.
«…Οἱ γυναῖκες ἐν τῷ ἄμα, κάμανε μεγάλο θᾶμα. Ἀνασκουμπώνουν τὶς ποδιὲς καὶ βάνουν πέτρες στρογγυλές. Καύκαλα ἀνοίγουνε πολλὰ ἤ σκορποῦνε τὰ μυαλὰ καὶ ἀρπάζουν τὰ δραπάνια καὶ τοὺς κόβουν τὰ κεφάλια…
Η κόρη τού γέρο-Βοζίκη, Πανώρια, ενώ δύο Αιγύπτιοι είχον συλλάβει τον καταληφθέντα εις το χωράφι του πατέρα της, και προσπαθούσαν να τον δέσουν, απέκοψε τον λάρυγγα τού ενός με το δρεπάνι της και, με την βοήθειαν τού απαλλαγέντος, από τα χέρια τού Αιγυπτίου γέροντος, εσκότωσε και τον άλλον. Όλη η περιοχή εντός ολίγου εγέμισε από πτώματα τούρκων. Από τούς αποβιβασθέντας ελάχιστοι διεσώθησαν.»
Το σύνθημα… δόθηκε όταν «Οι Μανιάται έκρουσαν τους κώδωνας των Εκκλησιών των και όλοι οι συναχθέντες Αρχιερείς, Ιερείς, άνδρες, γυναίκες, γέροντες και παίδες έδραμον κατά το Διρόν …»
_______________
— [Κείμενο: Οι μάχες της Βέργας και του Διρού (http://ellinoistorin.gr/?p=4026)]
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
[Ἐπετειακό Ἑλληνικό Ἡμερολόγιο - http://ellinoistorin.gr/]

ΝΕΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ LED ΣΤΟΥΣ ΛΙΜΕΝΕΣ ΑΓΙΑΣ ΠΕΛΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΨΑΛΙΟΥ


Φωτογραφίες από το λιμάνι της Αγίας Πελαγίας.

ΝΕΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟΥΣ ΛΙΜΕΝΕΣ ΑΓΙΑΣ ΠΕΛΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΨΑΛΙΟΥ

Ολοκληρώθηκε με δαπάνη του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου ο νέος σύγχρονος φωτισμός στα Λιμάνια της Αγίας Πελαγίας και του Καψαλίου. Πλέον όλα τα λιμάνια του Δήμου μας διαθέτουν σύγχρονο και ασφαλή φωτισμό τύπου LED, σύμφωνο με τις προδιαγραφές ασφαλείας που ισχύουν για λιμένες και αλιευτικά καταφύγια. Η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός στο δημοτικό δίκτυο φωτισμού θα συνεχιστούν με στόχο την βελτίωση της ασφάλειας και την μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος σε σχέση με τον παλαιάς τεχνολογίας φωτισμό.



Ν.ΔΑΠΕΡΓΟΛΑΣ, «Η ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΜΕΤΑΠΑΤΕΡΙΚΗ ΠΛΑΝΗ»

 


τοῦ Νεκτάριου Δαπέργολα

Διδάκτορος Βυζαντινῆς Ἱστορίας

Πολύ συχνά ἀναφερόμαστε στό διαβόητο ἐνδοεκκλησιαστικό (;) ρεῦμα τῆς λεγόμενης «μεταπατερικότητας». Ὑπενθυμίζουμε ὅτι ὑπό τόν βλάσφημο αὐτό ὅρο οὐσιαστικά ἐννοεῖται μία ὁλοένα καί αὐξανόμενη τάση πού πρεσβεύει τόν ἐκκλησιαστικό «ἐκσυγχρονισμό» σέ βάρος τῶν Ἱερῶν Κανόνων καί τῶν Ἁγίων Πατέρων, οἱ ὁποῖοι (παρότι φυσικά κάτι τέτοιο συνήθως δέν ὁμολογεῖται ρητά) ἀντιμετωπίζονται ἐν πολλοῖς ὡς ξεπερασμένοι, μέ ἀποτέλεσμα τή διαμόρφωση μιᾶς νέας ἀναθεωρητικῆς «θεολογίας», δῆθεν προσαρμοσμένης στίς σύγχρονες ἀνάγκες καί τά προβλήματα τῆς σημερινῆς ἐποχῆς. Μέ κύριες πηγές ἐκπόρευσης τό ζοφερό Φανάρι, τήν αὐτοφερόμενη ὡς «Ἀκαδημία Θεολογικῶν Σπουδῶν» τοῦ Βόλου, τόν θεολογικό σύνδεσμο τοῦ «Καιροῦ», ἀρκετές ἑλλαδικές μητροπόλεις καί πλεῖστα ἄλλα ὅργανα (ἔντυπα, ἰστολόγια κλπ), ἡ ὁμάδα αὐτή ταυτίζεται πλήρως μέ τούς Οἰκουμενιστές (καθώς βέβαια εἴτε γιά μεταπατερικότητα μιλήσει κανείς, εἴτε γιά θεολογία τῶν κλάδων, εἴτε γιά Οἰκουμενισμό, ὅλα αὐτά ἀποτελοῦν ὄψεις ἀκριβῶς τῆς ἴδιας βαρύτατης πλάνης καί παναίρεσης).

Μιά πού πρίν ἀπό λίγες μόλις ἡμέρες ἑορτάσαμε τήν Πεντηκοστή καί τήν ἑορτή τοῦ Ἁγίου Πνεύματος (ἐνῶ καί τήν προηγούμενη Κυριακή εἴχαμε τιμήσει τή μνήμη τῶν Πατέρων τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου) καί ἐπίσης μιά πού βρισκόμαστε στό κέντρο μιᾶς ἀπίστευτης δογματικῆς καί ἐκκλησιολογικῆς ἐκτροπῆς καί στρέβλωσης (ἐξ αἰτίας ἤ μᾶλλον ἐξ ἀφορμῆς τῆς δῆθεν πανδημίας), δέν στερεῖται σημασίας μία ἀκόμη ἀναφορά στην κύρια πληγή (και πραγματική αἰτία ὅλων αὐτῶν). Παράλληλα μέ τή δῆθεν πανδημία ἄλλωστε, πολλαπλασιάζονται σταθερά οἱ φωνές και οἱ κινήσεις για ἐνώσεις «Ἐκκλησιῶν» καί εὑρύτερες ἐνώσεις θρησκειῶν μέσα στό πλαίσιο τῆς «Μεγάλης Ἐπανεκκίνησης» ἥ ὁποιασδήποτε ἄλλης δαιμονικῆς νεοεποχίτικης παγκόσμιας ἐξέλιξης πού βρίσκεται ante portas. Μέσα στό ἴδιο πλαίσιο πολλαπλασιάζονται καί οἱ φωνές κληρικῶν, πού ὑπεραμυνόμενοι τῶν «ἐκκλησιαστικῶν διαλόγων» μέ τόν Παπισμό, τίς ἄλλες αἱρέσεις, ἀλλά καί τίς ἄλλες θρησκεῖες, βρίσκουν σφάλματα στή διδασκαλία μεγάλων ἐκκλησιαστικῶν μας Πατέρων, ὅπως ὁ Ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς καί ὁ Ἅγιος Νικόδημος Ἁγιορείτης, ἐνῶ σέ ἄλλους δέν βρίσκουν μέν σφάλματα, ἀλλά τούς ἐρμηνεύουν διαστρεβλωτικά. Ἔχω ἀναφερθεῖ παλαιότερα μάλιστα καί σέ Ἑλλαδικό μητροπολίτη πού εἶχε φτάσει στό τραγικό σημείο νά μιλήσει μέχρι καί γιά διάλογο προσέγγισης καί…ἀγάπης πού εἶχε δῆθεν ἀναπτύξει στά τέλη τοῦ 8ου αἰώνα μέ ἐκπροσώπους τοῦ Ἰσλάμ ὁ ἐπίσης μέγας θεολόγος μας Ἅγιος Ἱωάννης ὁ Δαμασκηνός.

Ἡ ἀπόρριψη μέρους τῶν Ἱερῶν Κανόνων καί τῆς διδασκαλίας τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας μας, ἀλλά καί ἡ ἐπιλεκτική ἀμφισβήτηση τῶν Ἁγίων μας γενικότερα, εἶναι πράγματι βασικότατο γνώρισμα ὅλων τῶν μεταπατερικῶν οἰκουμενιστῶν. Αὐτή ἡ ἀμφισβήτηση/ἀπόρριψη πραγματοποιεῖται βάσει τῆς θέσης ὅτι καί οἱ Ἅγιοι ἦταν ἄνθρωποι πού ἔκαναν λάθη, ἄρα δέν μποροῦμε νά τούς ἐμπιστευόμαστε σέ ὅλα ὅσα δίδασκαν ἤ ἔπρατταν (θέσης πού πατᾶ μέν στήν ὀρθή ἄποψη ὅτι ὄντως κατά τήν Ὁρθοδοξία δέν ὑπάρχει ἀνθρωπίνως ἀλάθητο, περαιτέρω ὅμως τή χρησιμοποιεῖ διαστρεβλωτικά, μέ στόχο νά συμπληρώσει καί νά «δικαιώσει» τήν ἀναθεωρητική – καί βασικά ἀποδομητική – ψευδοθεολογία τῆς μεταπατερικότητας, ἐφ’ ὅσον ἀπό τή διδασκαλία τῶν Ἁγίων μας μποροῦμε πλέον νά…ἐπιλέγουμε ὅσα θέλουμε καί ὅσα συνάδουν μέ τόν χαλασμένο λογισμό μας).

Τό ἀποτέλεσμα εἶναι ἡ διαστρέβλωση τῶν ἐκκλησιαστικῶν Πατέρων σέ ὅσα ἔγραψαν ἐναντίον τοῦ Παπισμοῦ καί τῶν ἄλλων αἱρέσεων, ἀλλά καί ἄλλων θρησκειῶν, καθώς καί ὡς πρός τή μή κοινωνία μέ σχισματικούς, ἑτεροδόξους καί ἀλλοθρήσκους. Χαρακτηριστική λοιπόν ἡ προαναφερθεῖσα περίπτωση μέ τή διαστρέβλωση τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ, τοῦ ὁποίου ἡ γνώση γύρω ἀπό τό Ἰσλάμ καί ἡ προσπάθειά του νά πείσει τούς μωαμεθανούς τῆς ἐποχῆς του γιά τήν πλάνη τους καί νά τούς μεταστρέψει στήν ἀλήθεια, χαρακτηρίζεται σήμερα ἀπό κάποιους μεταπατερικούς ὡς…ἄνοιγμα καί διαθρησκειακός διάλογος σύγχρονου τύπου (δηλαδή ὡς συγκρητιστική προσέγγιση ἐπιπέδου Π.Σ.Ε.). Χαρακτηριστικό ἐπίσης τό συχνά προβαλλόμενο ψέμα ὅτι ὑπάρχουν Ἅγιοι πού δέχθηκαν τόν Παπισμό ὡς Εκκλησία (ἐνῶ φυσικά ἄν ζητήσει κανείς ἀπό τούς ἀνερυθρίαστα ψευδόμενους νά κατονομάσουν ἔστω καί ἕναν, ἀδυνατοῦν νά δώσουν ἀπάντηση). Ἡ ἀδυναμία ἀκριβοῦς ἀπάντησης σέ ὁτιδήποτε εἶναι ἄλλωστε κάτι πού γενικά χαρακτηρίζει τούς «μεταπατερικούς», ἐνῶ ἡ διαλεκτική τακτική τους βρίθει ἀπό ψεύδη, ἐπιλεκτικά ἀλλοιωμένες ἀλήθειες καί σοφίσματα, μέ τά ὁποῖα προσπαθοῦν (καί βεβαίως συχνά πετυχαίνουν) νά παρασύρουν καί νά πείσουν ἄτομα μηδενικῆς ἤ ἐλλιποῦς θεολογικής κατάρτισης.

Μέσα στό παραπάνω πλαίσιο, τή χειρότερη μεταχείριση ἀντιμετωπίζουν, ὅπως εἶναι φυσικό, Ἅγιοι τῆς Εκκλησίας μας πού πολέμησαν ἰδιαίτερα τόν Παπισμό καί τίς λοιπές αἱρέσεις (τεράστιος πράγματι ὁ κατάλογος ἀπό τόν Γρηγόριο Παλαμᾶ καί τόν Μάρκο Εὐγενικό ὥς τόν Ἰουστίνο Πόποβιτς, μέ πιό μισητούς πάντως ὅλων μᾶλλον τόν Νικόδημο Ἁγιορείτη καί τούς Κολλυβάδες). Τή διαστρέβλωση ὅμως δέν τή «γλίτωσαν» φυσικά οὔτε καί σύγχρονοι Ἅγιοι, πού δέν ἄφησαν μάλιστα συγγραφικό ἔργο πίσω τους καί συνεπῶς κάποια ἀπό τά λεγόμενά τους στάθηκε πολύ πιό εὔκολο νά παραχαραχθοῦν ἀπό τούς ἐπιτήδειους. Ὁ λόγος ἀσφαλῶς γιά τόν Ἅγιο Παΐσιο, τόν Ἅγιο Ἰάκωβο, κυρίως δέ τόν Ἅγιο Πορφύριο, τοῦ ὁποίου ὁ περίφημος πόθος γιά τήν ἔνωση τοῦ χριστιανικοῦ κόσμου παρερμηνεύθηκε βάναυσα. Ἐκεῖνο ὅμως πού φυσικά ἀποσιωπᾶται εἶναι ὅτι ὁ πόθος αὐτός (πού στήν πραγματικότητα βέβαια διακρίνει ὅλους τούς Ἁγίους μας) ἀφοροῦσε στήν ἐπιστροφή τῶν αἱρετικών στήν Ὀρθοδοξία καί ὄχι βεβαίως στήν ψευδοένωση μέ ἀναγνώριση καί δικαίωση τῆς πλάνης.

Παρά τίς ἐσκεμμένες ὅμως παρερμηνεῖες μέ τίς ὁποῖες βεβηλώνεται ἡ σεπτή μνήμη τῶν τριῶν νεοφανῶν Ἁγίων μας, ὑπάρχουν πολλές φράσεις καί διδασκαλίες τους (ἀλλά καί πολλά περιστατικά ἀπό τούς βίους τους) πού δείχνουν ξεκάθαρα πόσο καί οἱ τρεῖς θεωροῦσαν αἵρεση τόν Παπισμό καί τίς προτεσταντικές ψευδοεκκλησίες, ποιά στάση εἶχαν ἀπέναντι στούς αἱρετικούς ὡς πρόσωπα (στάση ἀγάπης, ἀλλά ὄχι δικαίωσης τῆς πλάνης τους – στάση δηλαδή πού εἶχε ὡς στόχο τήν ἐπιστροφή καί ὄχι τήν ἐμμονή τους στήν αἵρεση) καί ποιά στάση εἶχαν ἐπίσης ἀπέναντι στίς ἄλλες θρησκεῖες (τίς ὁποῖες θεωροῦσαν δαιμονικά ἀποκυήματα), καθώς καί στό ἐπί θύραις παγκόσμιο πανθρησκειακό νεοεποχίτικο τερατούργημα. Καί ἄν δέν μίλησαν ἀκόμη περισσότερο γιά τόν Οἰκουμενισμό, ὁφείλουμε νά λάβουμε ὑπ’ ὄψιν ὅτι τήν ἐποχή πού ἐκεῖνοι ζοῦσαν, ὅλα ὅσα συνέβαιναν στό οἰκουμενιστικό-νεοεποχίτικο πεδίο ἦταν ἐλάχιστα σέ σχέση μέ τίς σημερινές ἐξελίξεις. Π.χ. σέ μιά ἐποχή πού οἱ συμπροσευχές ἀποτελοῦσαν τήν ἐξαίρεση, γνωρίζουμε γι’ αὐτές καί τή θέση τοῦ Ἁγίου Παϊσίου (ὅπως φυσικά καί τήν ἐνεργή συμμετοχή του στήν διακοπή μνημόνευσης τοῦ τότε πατριάρχη Ἀθηναγόρα), ἀλλά καί ἐκείνη τῶν Ἁγίων Ἰακώβου καί Πορφυρίου (καί γιά τό πῶς ἀρνήθηκαν νά συμπροσευχηθοῦν μέ προτεστάντες καί παπικούς, ὅχι μόνο μάλιστα ἐντός ναοῦ – ὅπως συμβαίνει σήμερα κατά κόρον – ἀλλά ἀκόμη καί σέ ἐπίπεδο κοινῆς εὐχῆς πρό τοῦ φαγητοῦ). Τί θά ἔλεγαν δηλαδή αὐτοί οἱ Ἅγιοί μας σήμερα, πού οἱ συμπροσευχές τείνουν νά μεταβληθοῦν σέ κανόνα καί ἔχουν προχωρήσει σέ τόσο πλάτος καί βάθος τά πράγματα ὡς πρός τή δῆθεν «πάντων ἔνωσιν»; Ἀκόμη καί στά χρόνια πού ζοῦσαν ὅμως, μᾶς ἄφησαν παρακαταθήκη ἀρκετά πράγματα, ἀπολύτως καταδικαστικά γιά τήν Παναίρεση. Καί συνάμα ἀρκετές προειδοποιήσεις καί γιά τό μέλλον.

Τεράστιες εἶναι λοιπόν οἱ στρεβλώσεις τῶν «θεολόγων» πού τσαλαβουτοῦν μέσα στά θολά καί δυσώδη νερά τῆς «μεταπατερικότητας» καί ἐκκωφαντική ἡ βέβηλη παραχάραξη τῆς ζωῆς καί τῶν κειμένων τῶν Ἁγίων τῆς Ἐκκλησίας μας, μέ στόχο τή στήριξη τῆς ἐμφανῶς πλανεμένης «θεολογίας» τους. Τεράστια βεβαίως καί ἡ ζημιά πού κάνουν, καθώς οἱ περισσότεροι ἐξ αὐτῶν εἶναι γνωστά ἐκκλησιαστικά πρόσωπα (μητροπολίτες, προβεβλημένοι ἀπό τό σύστημα «πνευματικοί», καθηγητές θεολογικῶν σχολῶν κλπ) καί αὐτό ἐπηρρεάζει προφανῶς ἕνα μεγάλο μέρος τοῦ χριστεπωνύμου πληρώματος πού χαρακτηρίζεται ἀπό ἐλλειμματική γνώση ἤ καί πλήρη ἄγνοια γύρω ἀπό τά θέματα τῆς πίστεως. Ἀκόμη μεγαλύτερο συνεπῶς καί τό καθῆκον ὅσων γνωρίζουν, νά μήν ἀφήνουν ἀναπάντητες τίς αἱρετικές ἀπόψεις καί ξεκάθαρες βλασφημίες τους…

ΧΑΘΗΚΑΝ ΚΛΕΙΔΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΚΑΨΑΛΙ-ΧΩΡΑ (ΓΕΦΥΡΑΚΙ)


Έχουν χαθεί κλειδιά Toyota στο δρόμο από Καψάλι (γεφυράκι) μέχρι Χώρα...Σας παρακαλώ θερμά για μία κοινοποίηση.

Ευχαριστω εκ των προτέρων!!

Giorgos Polipathelis

ΚΙΝΗΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ-ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΡΑΓΚΑΣ (ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ)

 


Εγκαίνια γραφείων στο κέντρο της Αθήνας!


Το μεγάλο πάρτι των Ελεύθερων Ανθρώπων...

Εκατοντάδες μέλη, στελέχη, φίλοι και επιτροπές του «ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ» από όλη την Ελλάδα βρέθηκαν το απόγευμα της Πέμπτης (24/6) στο κέντρο της Αθήνας, στην πλατεία Καραϊσκάκη  προκειμένου να γιορτάσουν όλοι μαζί τα εγκαίνια των κεντρικών πολιτικών γραφείων του Κινήματος. Πρώτα έγιναν τα εγκαίνια στα γραφεία του Κινήματος στον 4ο όροφο του κτιρίου της οδού Δεληγιώργη 55-59 και ακολούθησε ένα πολύ μεγάλο πάρτι με μουσική και πλούσιο μπουφέ για τους εκατοντάδες φίλους του Κινήματος και του Γιώργου Τράγκα στην πλατεία Μεγάλου Αλεξάνδρου που βρίσκεται κάτω από τα γραφεία του Κινήματος. Η Ελληνική Αστυνομία και η ομάδα Δ.Ι.Α.Σ ήταν εκεί προκειμένου να διαφυλαχθεί η ασφάλεια των εκατοντάδων μελών του Κινήματος.

Με θερμοκρασία που άγγιζε τους 35-37 βαθμούς κελσίου έδωσαν το παρόν εκατοντάδες υποστηρικτές του Κ.ΕΛ.ΑΝ.  και υποψήφιοι βουλευτές  από  Θεσσαλονίκη,  Δράμα, Καβάλα, Πάτρα, Χίο, Σπάρτη, Τρίκαλα, Καλαμάτα, Κρήτη κ.α.

Επίσης δυναμική ήταν η παρουσία των υποστηρικτών του «ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ» από περιοχές της Αττικής, Νέο Ηράκλειο, Περιστέρι, Αιγάλεω, Άγιο Παντελεήμονα, Κηφισιά, Πεύκη, Πειραιά, Νίκαια Κορυδαλλό, Σαλαμίνα, Παγκράτι και όλες τις περιοχές του λεκανοπεδίου Αττικής.

Τον αγιασμό ετέλεσε ο ιερέας απεσταλμένος της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και ακολούθησε σύντομη ομιλία του Ιδρυτή και Προέδρου του Κινήματος Γιώργου Τράγκα. Σύμφωνα με όσα είπε αρχές φθινοπώρου θα πραγματοποιηθεί το 1ο Προσυνέδριο του Κ.ΕΛ.ΑΝ. σε ανοιχτό χώρο με συμμετοχή 3500 Τακτικών Μελών!


Απο το ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ


https://youtu.be/TDNtRR-iz3Y


https://youtu.be/LsowFVbLM_E
































ΕΚΤΑΚΤΟ:ENA NEO ΚΡΟΥΣΜΑ ΚΟΡΟΝΟΙΟΥ COVID-19 ΕΝΤΟΠΙΣΤΗΚΕ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ

Σύμφωνα με απόλυτα διασταυρωμένες πληροφορίες του σταθμού μας ένα νέο κρούσμα covid-19 εντοπίστηκε στο νησί μας .

Δεν συντρέχουν λόγοι ανησυχίας.

ADELIN 107,3 FM

ΚΡΙΤΩΝ ΑΡΣΕΝΗΣ:Αμοργός, Κίμωλος, Κύθηρα, Σίκινος και Τήνος, ανεμογεννήτριες παρά την ευρωπαϊκή ασπίδα προστασίας;

 


ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας

 

Θέμα: Αμοργός, Κίμωλος, Κύθηρα, Σίκινος και Τήνος, ανεμογεννήτριες παρά την ευρωπαϊκή ασπίδα προστασίας;

Η Αμοργός, η Κίμωλος, τα Κύθηρα, η Σίκινος και η Τήνος  βρίσκονται ανάμεσα στα 5 νησιά για τα οποία πρόσφατα η Europa Nostra, η ευρωπαϊκή φωνή της κοινωνίας των πολιτών αφοσιωμένη στην πολιτιστική και φυσική κληρονομιά, και ο εταίρος της, η  Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, τα ανακήρυξε ως ένα από τα 7 ‘Υπό Απειλή Μνημεία και Περιοχές Πολιτιστικής Κληρονομιάς στην Ευρώπη για το 2021’. «Το πολυφασματικό αυτό τοπίο βρίσκεται τώρα σε σοβαρό κίνδυνο, καθώς η ελληνική κυβέρνηση, αντί να το διαφυλάσσει με κάθε τρόπο, ενθαρρύνει τη μετατροπή του σε βιομηχανική ζώνη με Αιολικούς Σταθμούς Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας» αναφέρει το σκεπτικό της απόφασης. Κατά την ανακήρυξη των 5 νησιών στα 7 ευρωπαϊκά μνημεία σε κίνδυνο η Ευρωπαία Επίτροπος Έρευνας και Καινοτομίας κυρία Μαρίγια Γκαμπριέλ δήλωσε ότι “με την πρωτοβουλία αναδεικνύουμε την Ευρωπαϊκή πολιτιστική κληρονομιά που κινδυνεύει”.
 
Σύμφωνα με τον γεωπληροφοριακό χάρτη της ΡΑΕ υπάρχει ενεργή ‘Αίτηση σε αξιολόγηση’ για έργο Ισχύος 1,05 GW σε διάφορους Δήμους του Νοτίου Αιγαίου, ανάμεσά τους της Αμοργού, Σικίνου, Κιμώλου-Πολυαίγου. Επιπλέον, για την Αμοργό προβλέπονται δεκάδες Α/Γ στις κορυφογραμμές, με τις περισσότερες να βρίσκονται μαζεμένες στο ΒΑ άκρο, εντός του Ευρωπαϊκού Δικτύου Natura 2000. Βεβαίωση παραγωγού έχει δοθεί από τη ΡΑΕ για ακόμη ένα σύμπλεγμα 138 Α/Γ (317,5 MW) μαζί με άλλα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, πάνω από τα Κατάπολα, δίπλα στη Χώρα και πάνω από την Μονή της Παναγίας της Χοζοβιώτισσας. Για τα νησιά Τήνος και Κύθηρα -για τα οποία έχω αναφερθεί στην ολομέλεια με ξεχωριστές κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις- έχουν ήδη εκδοθεί άδεια εγκατάστασης για 3 Α/Γ, άδεια παραγωγής για 15 Α/Γ και άδεια παραγωγής 46 Α/Γ αντίστοιχα.

Ερωτάται o κ. Υπουργός:
  1. Δεσμεύεται να σταματήσει την περαιτέρω έκδοση αδειών αιολικών στα 5 προστατευόμενα νησιά μετά την ένταξή τους στα ‘7 Υπό Απειλή Μνημεία και Περιοχές Πολιτιστικής Κληρονομιάς στην Ευρώπη για το 2021’ λόγω των βιομηχανικών αιολικών πάρκων; 
  2. Με ποιον τρόπο έχει σεβαστεί την υπ’ αριθμόν 154/2019 ομόφωνη Απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου της από 26.11.2019 συνεδρίασης για αναστολή αδειοδοτήσεων και εργασιών για την εγκατάσταση αιολικών σταθμών μέχρι να υπάρξει νέο Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο αλλά και τις σχετικές Αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων; 

Ο ερωτών Βουλευτής

 

Κρίτων Αρσένης

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ


Συναντήθηκα με τον Πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά Θεόδωρο Καπράλο και τα μέλη της διοικητικής επιτροπής.

Συζητήσαμε για το πως μπορούμε τώρα που προχωρά η επανεκκίνηση της αγοράς να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο εργαζόμενους και επιχειρήσεις.
Να υλοποιήσουμε γρήγορα τα μέτρα στήριξης που έχει λάβει η κυβέρνηση.
Τους διαβεβαίωσα ότι είμαστε δίπλα τους ώστε να καλύψουμε το χαμένο εξαιτίας της πανδημίας έδαφος.
Να αξιοποιήσουμε παράλληλα το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας που αποτελεί την μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα, την οικονομία και τις επιχειρήσεις.

Μανώλης Χάρος & Παύλος Σάμιος – Κοινός Μύθος: Έκθεση στην Άνδρο



Το ξενοδοχείο Aneroussa Beach σας προσκαλεί στον Πολυχώρο του στο Μπατσί της Άνδρου, για τα εγκαίνια της έκθεσης των Παύλου Σάμιου και Μανώλη Χάρου, με τίτλο “Κοινός Μύθος”.

Στον Πολυχώρο του ξενοδοχείου ANEROUSSA στο Μπατσί της Ανδρου, παρουσιάζονται σε μία θερινή συνομιλία, σημαντικά έργα της διαδρομής δύο σπουδαίων ζωγράφων-δημιουργών του ΜΑΝΩΛΗ ΧΑΡΟΥ και του ΠΑΥΛΟΥ ΣΑΜΙΟΥ που έφυγε πολύ πρόσφατα από κοντά μας.

Ειδικά εφέτος, το 2021 και μετά την επώδυνη εμπειρία της πρόσφατης πανδημίας, η έκθεση «Κοινός Μύθος» εκφράζει την βαθιά επιθυμία όλων μας, καλλιτεχνών και οργανωτών, για σταθερή συνέχιση μιας δημιουργικής πορείας.

Σάμιος και Χάρος με ατομικά ατελιέ στο Παρίσι και την Αθήνα, έχουν εκτεθεί σε ανανεωτικά, διεθνή, εκσυγχρονιστικά και γόνιμα ρεύματα. Με το εικαστικό τους έργο δημιουργούν τον ΚΟΙΝΟ τους ΜΥΘΟ από υποδόριες ευαισθησίες και εσωτερικές αναζητήσεις, την αγάπη τους για το υγρό στοιχείο, το φως, την διαφάνεια, την θάλασσα, το τοπίο, τον άνθρωπο, την ένταση στο χρώμα, δημιουργώντας ένα έντονο προσωπικό ύφος.

Με το έργο τους ενεργοποιούν και αφυπνίζουν μέσα μας πολλαπλά κύτταρα από μνήμες, όνειρα, επιθυμίες και συνειρμούς. Έτσι όλοι, δημιουργοί και θεατές, αναδημιουργώντας τον ΚΟΙΝΟ μας ΜΥΘΟ, συμμετέχουμε σε μία μέθεξη που ολοκληρώνεται και γίνεται ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΙΚΗ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΣ, συνδέοντας τον ρεαλισμό με την μαγεία και την ομορφιά της ζωής.

Οι ίδιοι οι δημιουργοί με τις προσωπικές τους σκέψεις, παρουσιάζουν την δουλειά τους:

«…Οι εμπειρίες που κερδίζεις, εκείνα που βλέπεις, εκείνα που σου αρέσουν και εκείνα που αφήνεις, αλλάζουν κάθε τόσο και μαζί τους αλλάζεις κι εσύ. Αυτό αποτυπώνεται και στον καμβά. Η σπονδυλική στήλη παραμένει όμως. Περίπου τα ίδια χρώματα και ένα συνδετικό σχέδιο αυστηρό. Το χέρι πίσω από το πινέλο είναι πάντα το ίδιο. Η αίσθηση που το καθοδηγεί μεταλλάσσεται μόνο… τα έργα απευθύνονται σε εκείνους που δίνουν έμπνευση στα όνειρά μας, έτσι η τέχνη γίνεται πλέον διάλογος, γίνεται επικοινωνία…»
ΠΑΥΛΟΣ ΣΑΜΙΟΣ

«…Η δουλειά του καλλιτέχνη έχει νόημα όταν συμβαίνει σε παράλληλη σχέση και διάλογο, με το τι συμβαίνει γύρω του. Όλα τα έργα μου είναι εικόνες τις οποίες με κάποιο τρόπο έχω δει, δεν είναι ποτέ παραμύθια ή εικόνες μυθοπλασίας. Είναι εικόνες αναφοράς τις οποίες προσπαθώ να παγώσω. Η δουλειά του καλλιτέχνη έχει πάντα το στοιχείο της αναμέτρησης, με τα υλικά, με την αρχική ιδέα, με το χρόνο, με την ίδια την ιστορία την αντίληψη του κόσμου, των γεγονότων κλπ. περνά μέσα από την ανάλυση. Η τέχνη όμως σε πλησιάζει μέσα από την συγκίνηση. Δεν είναι το ζητούμενο να την καταλάβεις, πρέπει να την αισθανθείς….»
ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΑΡΟΣ

Η έκθεση παρουσιάζεται στον Πολυχώρο του ξενοδοχείου ANEROUSSA με στόχο την καθιέρωση και περαιτέρω ενίσχυση της “πολιτιστικής συν θήκης” στην Άνδρο με την παρουσίαση του έργου καταξιωμένων δημιουργών. Η συμμετοχή σε αυτήν των σημαντικών καλλιτεχνών ΠΑΥΛΟΥ ΣΑΜΙΟΥ και ΜΑΝΩΛΗ ΧΑΡΟΥ, τιμά με τον καλύτερο τρόπο τα 35 και πλέον χρόνια δυναμικής παρουσίας του ξενοδοχείου ANEROUSSA στην Άνδρο. Αποτελεί συνέχεια στην προσπάθεια για υλοποίηση δράσεων κοινωνικής ευθύνης, που πραγματοποιούνται τα τελευταία έξη χρόνια για όλη την καλοκαιρινή περίοδο στο ξενοδοχείο ANEROUSSA.

Βιογραφικά

Ο ΠΑΥΛΟΣ ΣΑΜΙΟΣ γεννήθηκε στην Αθήνα στις 28 Οκτωβρίου 1948 και πέθανε στις 4 Φεβρουαρίου 2021.

Από μικρός ασχολήθηκε με τη ζωγραφική και το σχέδιο βοηθώντας τον πατέρα του στο εργαστήριο παπουτσιών. Αγάπησε τη θρησκευτική ζωγραφική που τον κέρδισε από πολύ νωρίς και εργάστηκε στο εργαστήρι Αγιογραφίας του Διονύση Καρούσου μέχρι τα δεκαοκτώ του χρόνια. Παράλληλα, παρακολούθησε μαθήματα σχεδίου στο Εργαστήρι του Πάνου Σαραφιανού και φοίτησε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών. Καθηγητές του ήταν ο Νίκος Νικολάου στο Προκαταρκτικό και ο Γιάννης Μόραλης στο Εργαστήριο Ζωγραφικής. Σπουδαίος δάσκαλος του, επίσης, ήταν και ο Γιάννης Τσαρούχης, τον οποίο γνώρισε στο Παρίσι τη δεκαετία του `70. Την ίδια εποχή, ο Σάμιος ήταν στη μοναδική παρέα του Μαγεμένου Αυλού, όπου συναναστράφηκε τον Μάνο Χατζηδάκι.

Από το 1978 έως το 1992 έζησε και εργάστηκε στο Παρίσι.

Το 2000 διορίστηκε καθηγητής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, όπου ηγήθηκε του Εργαστηρίου Βυζαντινής Τέχνης και Παραδοσιακών Τεχνικών (Βυζαντινές Εικόνες, Εγκαυστική, Χειρόγραφα, Fresco). Η θητεία του ολοκληρώθηκε το 2016. O ίδιος έχει ζωγραφίσει με την τεχνική του fresco πολλές μικρές εκκλησίες.

Έχει πραγματοποιήσει 79 ατομικές εκθέσεις και έχει λάβει μέρος σε σημαντικές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Σημαντική ήταν η μεγάλη αναδρομική του έκθεση που φιλοξενήθηκε τον Νοέμβριο του 2014 στο Μουσείου Μπενάκη, με τίτλο “Ζωγραφική Απολογία”. Επίσης, από τις πιο σημαντικές εκθέσεις του των τελευταίων ετών ήταν η έκθεση του με τίτλο “Broken History-Σπασμένη Ιστορία”, που φιλοξενήθηκε το 2019 στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο.

Η τελευταία ατομική του έκθεση πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία τον Σεπτέμβριο – Οκτώβριο του 2020 στην γκαλερί Σκουφά, με τίτλο “Καφέ Παράδεισος”.

Ήταν παντρεμένος με τη Μαρία Ξανθάκου. Από τον πρώτο του γάμο απέκτησε δύο κόρες, την Πανδώρα και την Αφαία, οι οποίες ζουν στο Παρίσι.

Ο ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΑΡΟΣ γεννήθηκε στα Κύθηρα το 1960, σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στο École Nationale Supérieure des Beaux-Arts (ENSBA) στο Παρίσι (1978- 1982). Στη συνέχεια, συνέχισε τις μεταπτυχιακές σπουδές στην επικοινωνία εικόνας στο École Nationale Supérieure des Arts Décoratifs (1982-1983).

Το 1984 βραβεύτηκε για τα λιθογραφικά του έργα με το γαλλικό βραβείο “Prix des Fondations” από την ENSBΑ, (1984), ακολουθούμενο από το Βραβείο Ακαδημίας Αθηνών για καλλιτέχνες κάτω των 40, το 1988.

1999 προσκεκλημένος καλλιτέχνης στο Πανεπιστήμιο Princeton ΗΠΑ.

Ο Χάρος έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από τριάντα ατομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει επίσης συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις και διεθνείς events σε διάφορες πόλεις παγκοσμίως. Θεωρείται ένας από τους σημαντικούς σύγχρονους Έλληνες καλλιτέχνες της γενιάς του.

Έχει ασχοληθεί μετέχοντας ενεργά σε κοινωνικά δίκτυα, ως μέλος του ΔΣ του ΚΕΘΕΑ, εκλεγμένος ΔΣ στη τοπική αυτοδιοίκηση, κ.α.

Έργα του βρίσκονται σε μεγάλες ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, ΗΠΑ, καθώς και σε δημόσιες συλλογές Μουσείων και Βιβλιοθηκών εντός και εκτός Ελλάδας. Επίσης, έργα του εμφανίζονται σε οίκους δημοπρασιών στο Λονδίνο (Bonham’s, Sotheby’s κλπ.), στο Παρίσι κ.α.

culturenow.gr




Μετανάστευση ξένων συνταξιούχων και αγορές ακινήτων στα... Κύθηρα!

 


Ξεπερνούν τις προσδοκίες οι αιτήσεις για μεταφορά φορολογικής κατοικίας από συνταξιούχους του εξωτερικού. Ανάσα στα δημόσια έσοδα και στην αγορά ακινήτων από τις εξελίξεις. Μαζικές αγορές ακινήτων καταγράφονται στα Κύθηρα.

Κόντρα στους περιορισμούς της πανδημίας ή ακόμα και με ώθηση από τους περιορισμούς της πανδημίας, η Ελλάδα κεντρίζει το ενδιαφέρον ολοένα και περισσότερων συνταξιούχων του εξωτερικού, προκειμένου να μεταφέρουν τη φορολογική τους κατοικία στη χώρας μας.

Ασφαλείς πληροφορίες του Euro2day.gr αναφέρουν πως οι υπηρεσίες της ΑΑΔΕ έχουν δεχθεί περισσότερες από 200 αιτήσεις μόνο από συνταξιούχους του εξωτερικού, οι οποίοι θέλουν να φορολογούνται με 7% για το σύνολο του εισοδήματός τους που αποκτήθηκε στην αλλοδαπή, ενώ παρότι δεν υπάρχει σχετική υποχρέωση, επιλέγουν να αγοράσουν και σπίτια στην Ελλάδα.

Με τον τρόπο αυτό, τα κρατικά ταμεία εισπράττουν έξτρα έσοδα από πολλές πλευρές (φόρος εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, φόροι κατανάλωσης, εφόσον καταναλώνουν και μέρος του εισοδήματός τους στην Ελλάδα) και η αγορά ακινήτων δέχεται μια ακόμα τονωτική ένεση. Ενδεικτικό είναι πως σύμφωνα με πηγές με γνώση των εξελίξεων, τα Κύθηρα έχουν βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των αλλοδαπών συνταξιούχων, με 12 αγοραπωλησίες τους τελευταίους μήνες…

Οι επιδόσεις αυτές έρχονται να προστεθούν στα στοιχεία που δείχνουν περισσότερες από 60 αιτήσεις από φυσικά πρόσωπα, τα οποία θέλουν επίσης να μεταφέρουν τη φορολογική τους κατοικία στη χώρα μας, αλλά η μεταφορά αυτή, προκειμένου να οδηγήσει σε εφάπαξ φόρο 100.000 ευρώ ανά έτος ανεξαρτήτως εισοδήματος, προϋποθέτει επένδυση τουλάχιστον 500.000 ευρώ εντός τριετίας.

Η Ελλάδα έχει δημιουργήσει ένα πλέγμα κινήτρων μέσα από αλλεπάλληλες διατάξεις νόμου για τη μεταφορά της φορολογικής κατοικίας, είτε από «βαριά πορτοφόλια» του εξωτερικού, είτε από συνταξιούχους του εξωτερικού, για μισθωτούς και αυτοαπασχολούμενους οι οποίοι είτε έχουν φύγει από την Ελλάδα και θέλουν να επιστρέψουν ή αλλοδαπούς, ενώ η παλέτα συμπληρώθηκε πρόσφατα με διατάξεις για τα λεγόμενα family offices. Αυτές οι τελευταίες διατάξεις αναμένεται να ενεργοποιηθούν τις επόμενες εβδομάδες, με την έκδοση των σχετικών αποφάσεων και εγκυκλίων.

Το πλέγμα κινήτρων διαρθρώνεται ως εξής:

  1. Διαμένοντες μη κάτοικοι. Αφορά αλλοδαπούς φορολογικούς κατοίκους οι οποίοι μεταφέρουν τη φορολογική τους κατοικία στη χώρα μας με «διαβατήριο» σημαντικές επενδύσεις. Εφόσον επενδύσουν σε ακίνητα, μετοχές ή μερίδια νομικών προσώπων ή οντοτήτων με έδρα την Ελλάδα τουλάχιστον 500.000 ευρώ εντός τριετίας, εξασφαλίζουν φόρο κατ' αποκοπή 100.000 ευρώ για 15 έτη, ανεξάρτητα από το ύψος του εισοδήματος που αποκτήθηκε στην αλλοδαπή.
  2. Συνταξιούχοι εξωτερικού. Η μεταφορά της φορολογικής κατοικίας εξασφαλίζει αυτοτελή φόρο με συντελεστή 7% για το σύνολο του εισοδήματος που αποκτήθηκε στην αλλοδαπή. Με την καταβολή του φόρου εξαντλείται κάθε φορολογική υποχρέωση για το εισόδημα αυτό, ενώ τυχόν φόρος που έχει καταβληθεί στην αλλοδαπή για τα εισοδήματα που καλύπτονται από τον εναλλακτικό τρόπο φορολόγησης δεν εκπίπτει από τον φόρο που επιβάλλεται στην Ελλάδα.
  3. Επαναπατρισμός. Αφορά μισθωτούς ή αυτοαπασχολούμενους αλλά και Έλληνες που έφυγαν από την Ελλάδα και θέλουν να επιστρέψουν και να εργαστούν στη χώρα μας. Υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, απαλλάσσονται από τον φόρο εισοδήματος και την ειδική εισφορά αλληλεγγύης για το 50% του εισοδήματος που αποκτούν στην Ελλάδα για επτά χρόνια ενώ γλιτώνουν και από τα τεκμήρια κατοικίας και αυτοκινήτου.

Το πλαίσιο συμπληρώνεται με τα κίνητρα για τη δημιουργία εταιρειών ειδικού σκοπού διαχείρισης οικογενειακής περιουσίας. Τα family offices είναι νομικά πρόσωπα (πλην νομικών προσώπων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα), που ως αποκλειστικό σκοπό έχουν τη διαχείριση της οικογενειακής περιουσίας, των επενδύσεων και των χρηματικών ροών που κατέχουν είτε άμεσα είτε έμμεσα -δηλ. μέσω νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων- φυσικά πρόσωπα, τα οποία έχουν φορολογική κατοικία στην Ελλάδα, ώστε να διαμορφωθεί ένα διαφανές και οριοθετημένο πλαίσιο εξυπηρέτησης των αναγκών των φορολογικών κατοίκων της χώρας.

euro2day.gr

Έλενα Λάσκαρη