Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2019
ΣΧΟΛΗ ΟΔΗΓΩΝ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΩΤΗΡΧΟΣ. Ξεκινανε τα μαθηματα οδηγησης και στα Κυθηρα.
Είκοσι και πλέον χρόνια στα ερτζιανά των Κυθήρων ο Adelin FM έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ενημέρωση και την ψυχαγωγία.
Τό Μήνυμα τῆς Κυριακῆς (ἠχητικό μήνυμα) ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΥΡΙΑΚΗ Θ' ΛΟΥΚΑ (17-11-2019)
Είκοσι και πλέον χρόνια στα ερτζιανά των Κυθήρων ο Adelin FM έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ενημέρωση και την ψυχαγωγία.
ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ (181/2019)
ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ
(ὑπ’ ἀριθ. 181/2019)
(ὑπ’ ἀριθ. 181/2019)
Πρός
Τόν Ἱερόν Κλῆρον καί
τόν Χριστώνυμον Λαόν
τῆς καθ΄ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων
Τόν Ἱερόν Κλῆρον καί
τόν Χριστώνυμον Λαόν
τῆς καθ΄ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων
«Ὀρθοδοξίας ὁ φωστήρ, Ἐκκλησίας τό στήριγμα καί διδάσκαλε…
Γρηγόριε θαυματουργέ, Θεσσαλονίκης τό καύχημα, κῆρυξ τῆς χάριτος…»
(Ἀπολυτίκιον Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ)
Γρηγόριε θαυματουργέ, Θεσσαλονίκης τό καύχημα, κῆρυξ τῆς χάριτος…»
(Ἀπολυτίκιον Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ)
Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί καί Συλλειτουργοί,
Εὐλαβεῖς Χριστιανοί, Τέκνα μου ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,
Εὐλαβεῖς Χριστιανοί, Τέκνα μου ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,
Εἰρηνική, εὐλογημένη καί εὔδρομος ἡ Ἁγία Τεσσαρακοστή τῶν Χριστουγέννων.
Ἀνοίγεται ἡ ἱερή αὐτή περίοδος τοῦ πνευματικοῦ ἀγῶνος τῆς νηστείας τῆς Ἁγίας Τεσσαρακοστῆς τῶν Χριστουγέννων μέ τίς εὐχές καί τίς εὐλογίες τοῦ μεγάλου Νηπτικοῦ Πατρός καί Μυστικοῦ Θεολόγου τῆς Ἁγίας μας Ἐκκλησίας, τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου Ἀρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης τοῦ Παλαμᾶ, τόν ὁποῖον ἑώρτασε ὁ Ὀρθόδοξος Χριστιανικός κόσμος τήν 14ην Νοεμβρίου ἐ.ἔ.
Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς, ἀναφερόμενος εἰς τόν ἀγῶνα τῆς καθαρᾶς προσευχῆς, σέ συνδυασμό μέ τήν νηστεία καί τήν ἀγρυπνία, ἀφοῦ κατά τήν ἀσκητική παράδοσι μέ τήν νηστεία, τήν ἀγρυπνία καί τήν προσευχή δίδονται τά οὐράνια χαρίσματα, γράφει τά ἀκόλουθα στόν σχετικό λόγο του:
Ἀνοίγεται ἡ ἱερή αὐτή περίοδος τοῦ πνευματικοῦ ἀγῶνος τῆς νηστείας τῆς Ἁγίας Τεσσαρακοστῆς τῶν Χριστουγέννων μέ τίς εὐχές καί τίς εὐλογίες τοῦ μεγάλου Νηπτικοῦ Πατρός καί Μυστικοῦ Θεολόγου τῆς Ἁγίας μας Ἐκκλησίας, τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου Ἀρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης τοῦ Παλαμᾶ, τόν ὁποῖον ἑώρτασε ὁ Ὀρθόδοξος Χριστιανικός κόσμος τήν 14ην Νοεμβρίου ἐ.ἔ.
Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς, ἀναφερόμενος εἰς τόν ἀγῶνα τῆς καθαρᾶς προσευχῆς, σέ συνδυασμό μέ τήν νηστεία καί τήν ἀγρυπνία, ἀφοῦ κατά τήν ἀσκητική παράδοσι μέ τήν νηστεία, τήν ἀγρυπνία καί τήν προσευχή δίδονται τά οὐράνια χαρίσματα, γράφει τά ἀκόλουθα στόν σχετικό λόγο του:
«Πολλές φορές ἔχουμε μιλήσει γιά τό
γεγονός ὅτι μέ τίς θεῖες ἐντολές καθαρίζεται ἡ ψυχή ἀπό τά πάθη καί
βοηθεῖται στήν καθαρή προσευχή. Οἱ αἰσθήσεις κινοῦνται ἀπό ἐξωτερικές
ἐνέργειες, ἀλλά ὅταν στρεφόμαστε πρός τά ἐσωτερικά εἰρηνεύουν τά πάθη
καί ὑψωνόμαστε πρός τά πνευματικά.
Ἐκεῖνοι πού προσεύχονται πραγματικά πρέπει νά εἶναι ἀπερίσπαστοι καί νά ἔχουν ἀποτινάξει τή σχέση τους μέ τά πράγματα τοῦ κόσμου, γιατί ἔτσι μποροῦν νά πετύχουν καθαρή καί χωρίς ἐνοχλήσεις προσευχή. Ὅταν ἀσχολούμαστε μέ ἐσωτερική δίψα γιά νά πετύχουμε τήν καθαρή προσευχή, χρειαζόμαστε τόν κόπο πού προξενεῖται ἀπό τή νηστεία καί τήν ἀγρυπνία. Ἔτσι νεκρώνεται ἡ ἁμαρτητική τάση τοῦ σώματος, καί οἱ λογισμοί πού κινοῦν τά πάθη γίνονται ἀσθενέστεροι. Αὐτός ὁ ἀγώνας προξενεῖ ἀρχικά τήν ἱερή κατάνυξη καί κάνει τόν Θεό αἰσθητό ὡς σπλαχνικό Πατέρα καί εὐήκοο πρός τήν παράκληση τοῦ πιστοῦ.Σύμφωνα μέ τόν Δαβίδ : «Καρδιά συντετριμμένη καί ταπεινωμένη δέν θά τήν περιφρονήσει ὁ Θεός». Καί κατά τόν ἅγιο Γρηγόριο τόν Θεολόγο : «μέ τίποτε ἄλλο δέν τιμᾶται ὁ Θεός τόσο ὅσο μέ τήν κακοπάθεια». Γι’ αὐτό καί ὁ Κύριος δίδαξε στό Εὐαγγέλιο ὅτι ἔχει σπουδαῖα ἀποτελέσματα ἡ προσευχή πού συνδυάζεται μέ τή νηστεία.
Οἱ ἄνθρωποι συνήθως εὐχαριστοῦνται νά ἀσχολοῦνται μέ τά μάταια καί δέν γνωρίζουν τίποτε ἀπολύτως περί προσευχῆς. Ἐκεῖνοι ὅμως πού καταξιώθηκαν νά ἔχουν δίψα γιά τήν προσευχή γνωρίζουν ὅτι δέν εἶναι ὁ ἀγώνας αὐτός μιά φαντασιώδης προσπάθεια, οὔτε κάτι πού ἄλλοτε ὑπάρχει καί ἄλλοτε ὄχι. Ἔχουν τήν ἐμπειρία ὅτι ἡ προσευχή φέρνει στόν ἄνθρωπο ἀσταμάτητη ἐνέργεια, προκαλούμενη ἀπό τή θεία χάρη πού ἐγκαθίσταται καί μένει ριζωμένη μέσα στήν ψυχή. Γίνεται μέσα στόν ἄνθρωπο τό θαῦμα νά αἰσθάνεται τήν προσευχή σάν πηγή πού γεννᾶ εὐφροσύνη ἱερή. Ἡ προσευχή προσελκύει πρός τό μέρος της τόν νοῦ, τόν ἀπομακρύνει ἀπό τά πολυειδή καί ὑλικά φαντάσματα, τόν βοηθᾶ νά ἀδιαφορεῖ πρός καθετί τό σωματικό πού διέρχεται μέσα ἀπό τίς ἡδονές καί φθάνει στούς λογισμούς, προσελκύοντας ἔτσι τόν ἄνθρωπο πρός τήν ἐμπαθή ἡδονή. Ὁ ἀγωνιζόμενος γιά τήν καθαρή προσευχή αἰσθάνεται τήν ψυχή του νά ἀποβάλλει τίς σαρκικές πονηρές ὀρέξεις καί ἀνεβαίνει μαζί μέ αὐτήν πρός τά πάνω. Μέ τόν ἀγώνα αὐτό ὅλος ὁ ἄνθρωπος γίνεται πνεῦμα, σύμφωνα μέ αὐτό πού ἔχει γραφεῖ : «Αὐτός πού ἔχει γεννηθεῖ ἀπό τό Πνεῦμα εἶναι πνεῦμα». Ὅλα αὐτά γίνονται φανερά μέ τήν πείρα. Ἡ ἀληθινή προσευχή πρός τόν Θεό μέ τήν ἀδιάλειπτη μνήμη τοῦ Θεοῦ δίνει κατάλληλο τόπο στήν ψυχή, γιά νά ὑποδεχθεῖ τήν χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ὁ Κύριος λέει γιά τόν Πατέρα ὅτι : «Θά δώσει Πνεῦμα Ἅγιο σέ ὅσους τόν παρακαλοῦν ἡμέρα καί νύχτα».
Τά 40 σκαλοπάτια τῆς ἁγίας περιόδου τῆς Τεσσαρακοστῆς τῶν Χριστουγέννων τά ἀνεβαίνουμε μέ τήν νηστεία καί τόν πνευματικό ἀγῶνα. Ὅμως, ὅ ἅγιος Γρηγόριος ἐτόνισε ὅτι ἡ ψυχή καθαρίζεται ἀπό τά πάθη μέ τίς θεῖες ἐντολές καί βοηθεῖται στήν καθαρή προσευχή. Προσευχή καί νηστεία. Νηστεία καί προσευχή. «Τοῦτο τό γένος (τῶν δαιμόνων) οὐκ ἐκπορεύεται, εἰ μή ἐν προσευχῇ καί νηστείᾳ», μᾶς διεβεβαίωσε ὁ ἴδιος ὁ Κύριος καί Θεός μας.
Πολλές φορές οἱ πονηροί δαίμονες μᾶς παρουσιάζουν ἀνιαρή καί ἀνούσια τήν νηστεία. Καί τό πετυχαίνουν αὐτό, ὅταν ἡ νηστεία μας εἶναι στεγνή καί τυπολατρική. Ὅταν δέν τηροῦμε μέ προθυμία τίς θεῖες ἐντολές, ὅταν δέν ἔχουμε ταπείνωση καί καθαρή προσευχή, ὅταν δέν μετανοοῦμε καί δέν ἐξομολογούμεθα, ὅταν δέν κοινωνοῦμε καί δέν συμμετέχουμε στή λατρευτική ζωή τῆς Ἐκκλησίας μας, ὅταν δέν μελετᾶμε τόν λόγον τοῦ Θεοῦ, τόν νόμο τοῦ Ἱεροῦ Εὐαγγελίου, ὅταν δέν ἀγαπᾶμε ἀληθινά τόν Θεόν καί τούς συνανθρώπους μας.
Ἐκεῖνοι πού προσεύχονται πραγματικά πρέπει νά εἶναι ἀπερίσπαστοι καί νά ἔχουν ἀποτινάξει τή σχέση τους μέ τά πράγματα τοῦ κόσμου, γιατί ἔτσι μποροῦν νά πετύχουν καθαρή καί χωρίς ἐνοχλήσεις προσευχή. Ὅταν ἀσχολούμαστε μέ ἐσωτερική δίψα γιά νά πετύχουμε τήν καθαρή προσευχή, χρειαζόμαστε τόν κόπο πού προξενεῖται ἀπό τή νηστεία καί τήν ἀγρυπνία. Ἔτσι νεκρώνεται ἡ ἁμαρτητική τάση τοῦ σώματος, καί οἱ λογισμοί πού κινοῦν τά πάθη γίνονται ἀσθενέστεροι. Αὐτός ὁ ἀγώνας προξενεῖ ἀρχικά τήν ἱερή κατάνυξη καί κάνει τόν Θεό αἰσθητό ὡς σπλαχνικό Πατέρα καί εὐήκοο πρός τήν παράκληση τοῦ πιστοῦ.Σύμφωνα μέ τόν Δαβίδ : «Καρδιά συντετριμμένη καί ταπεινωμένη δέν θά τήν περιφρονήσει ὁ Θεός». Καί κατά τόν ἅγιο Γρηγόριο τόν Θεολόγο : «μέ τίποτε ἄλλο δέν τιμᾶται ὁ Θεός τόσο ὅσο μέ τήν κακοπάθεια». Γι’ αὐτό καί ὁ Κύριος δίδαξε στό Εὐαγγέλιο ὅτι ἔχει σπουδαῖα ἀποτελέσματα ἡ προσευχή πού συνδυάζεται μέ τή νηστεία.
Οἱ ἄνθρωποι συνήθως εὐχαριστοῦνται νά ἀσχολοῦνται μέ τά μάταια καί δέν γνωρίζουν τίποτε ἀπολύτως περί προσευχῆς. Ἐκεῖνοι ὅμως πού καταξιώθηκαν νά ἔχουν δίψα γιά τήν προσευχή γνωρίζουν ὅτι δέν εἶναι ὁ ἀγώνας αὐτός μιά φαντασιώδης προσπάθεια, οὔτε κάτι πού ἄλλοτε ὑπάρχει καί ἄλλοτε ὄχι. Ἔχουν τήν ἐμπειρία ὅτι ἡ προσευχή φέρνει στόν ἄνθρωπο ἀσταμάτητη ἐνέργεια, προκαλούμενη ἀπό τή θεία χάρη πού ἐγκαθίσταται καί μένει ριζωμένη μέσα στήν ψυχή. Γίνεται μέσα στόν ἄνθρωπο τό θαῦμα νά αἰσθάνεται τήν προσευχή σάν πηγή πού γεννᾶ εὐφροσύνη ἱερή. Ἡ προσευχή προσελκύει πρός τό μέρος της τόν νοῦ, τόν ἀπομακρύνει ἀπό τά πολυειδή καί ὑλικά φαντάσματα, τόν βοηθᾶ νά ἀδιαφορεῖ πρός καθετί τό σωματικό πού διέρχεται μέσα ἀπό τίς ἡδονές καί φθάνει στούς λογισμούς, προσελκύοντας ἔτσι τόν ἄνθρωπο πρός τήν ἐμπαθή ἡδονή. Ὁ ἀγωνιζόμενος γιά τήν καθαρή προσευχή αἰσθάνεται τήν ψυχή του νά ἀποβάλλει τίς σαρκικές πονηρές ὀρέξεις καί ἀνεβαίνει μαζί μέ αὐτήν πρός τά πάνω. Μέ τόν ἀγώνα αὐτό ὅλος ὁ ἄνθρωπος γίνεται πνεῦμα, σύμφωνα μέ αὐτό πού ἔχει γραφεῖ : «Αὐτός πού ἔχει γεννηθεῖ ἀπό τό Πνεῦμα εἶναι πνεῦμα». Ὅλα αὐτά γίνονται φανερά μέ τήν πείρα. Ἡ ἀληθινή προσευχή πρός τόν Θεό μέ τήν ἀδιάλειπτη μνήμη τοῦ Θεοῦ δίνει κατάλληλο τόπο στήν ψυχή, γιά νά ὑποδεχθεῖ τήν χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ὁ Κύριος λέει γιά τόν Πατέρα ὅτι : «Θά δώσει Πνεῦμα Ἅγιο σέ ὅσους τόν παρακαλοῦν ἡμέρα καί νύχτα».
Τά 40 σκαλοπάτια τῆς ἁγίας περιόδου τῆς Τεσσαρακοστῆς τῶν Χριστουγέννων τά ἀνεβαίνουμε μέ τήν νηστεία καί τόν πνευματικό ἀγῶνα. Ὅμως, ὅ ἅγιος Γρηγόριος ἐτόνισε ὅτι ἡ ψυχή καθαρίζεται ἀπό τά πάθη μέ τίς θεῖες ἐντολές καί βοηθεῖται στήν καθαρή προσευχή. Προσευχή καί νηστεία. Νηστεία καί προσευχή. «Τοῦτο τό γένος (τῶν δαιμόνων) οὐκ ἐκπορεύεται, εἰ μή ἐν προσευχῇ καί νηστείᾳ», μᾶς διεβεβαίωσε ὁ ἴδιος ὁ Κύριος καί Θεός μας.
Πολλές φορές οἱ πονηροί δαίμονες μᾶς παρουσιάζουν ἀνιαρή καί ἀνούσια τήν νηστεία. Καί τό πετυχαίνουν αὐτό, ὅταν ἡ νηστεία μας εἶναι στεγνή καί τυπολατρική. Ὅταν δέν τηροῦμε μέ προθυμία τίς θεῖες ἐντολές, ὅταν δέν ἔχουμε ταπείνωση καί καθαρή προσευχή, ὅταν δέν μετανοοῦμε καί δέν ἐξομολογούμεθα, ὅταν δέν κοινωνοῦμε καί δέν συμμετέχουμε στή λατρευτική ζωή τῆς Ἐκκλησίας μας, ὅταν δέν μελετᾶμε τόν λόγον τοῦ Θεοῦ, τόν νόμο τοῦ Ἱεροῦ Εὐαγγελίου, ὅταν δέν ἀγαπᾶμε ἀληθινά τόν Θεόν καί τούς συνανθρώπους μας.
Ἀγαπητοί μου ἀδελφοί,
Ἡ προσευχή εἶναι θεῖο καί οὐράνιο
δώρημα καί ὅπλο καί μέ τήν σύμπραξι τοῦ ἁγίου μέσου τῆς νηστείας
μεγαλουργεῖ καί ἐπιτελοῦνται θαύματα.
Προσευχή διά τόν προσωπικόν μας πνευματικό ἀγῶνα. Προσευχή διά τήν οἰκογένειά μας, τούς οἰκείους, φίλους καί συγγενεῖς. Προσευχή διά τήν νεολαία μας, τήν μαθητιῶσα, φοιτητιῶσα καί στρατευομένη. Προσευχή διά τήν ἀποφυγή τῶν χιλιάδων ἐκτρώσεων κατ’ ἔτος. Προσευχή διά τήν πολύπαθη κοινωνία μας καί διά τό μαρτυρικό ἔθνος μας. Προσευχή διά τήν εἰρήνη τοῦ σύμπαντος κόσμου καί ὁλοκλήρου τῆς οἰκουμένης. Προσευχή διά τήν ἀρραγῆ ἑνότητα τῆς Ἁγίας τοῦ Χριστοῦ Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας μας, ἡ ὁποία κλονίζεται ἔπειτα ἀπό τίς ἀπρόσμενες ἐξελίξεις τῆς ἀναγνωρίσεως τῆς Αὐτοκεφαλίας τῆς ἐκ τῶν σχισματικῶν, καθῃρημένων καί ἀχειροτονήτων «ἐπισκόπων» συγκροτηθείσης «νέας Ἐκκλησίας» τῆς Οὐκρανίας. Εἶναι πολύ θλιβερό νά πιέζωνται φορτικῶς ὑπό ἰσχυρῶν πολιτικῶν παραγόντων ἐκκλησιαστικοί ἡγέται καί ἐκεῖνοι νά ἀσκοῦν πιέσεις εἰς τάς κατά τόπους Αὐτοκεφάλους Ὀρθοδόξους Ἐκκλησίας καί νά γίνεται ἔτσι τελικῶς τό θέλημα τοῦ «Καίσαρος» καί ὄχι τοῦ Τρισαγίου Θεοῦ. Τό ἀποτέλεσμα εἶναι νά παραβιάζωνται καταφώρως οἱ Θεῖοι καί Ἱεροί Κανόνες, νά διασαλεύεται ἡ κανονική τάξις τῆς Ἁγίας ἡμῶν Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας καί νά προκαλεῖται μέγα ἐκκλησιολογικό πρόβλημα, τό ὁποῖο μόνον πανορθοδόξως, διά Πανορθοδόξου Συνόδου εἶναι δυνατόν νά ἐπιλυθῇ.
Λυπούμεθα, διότι εἴμεθα ἀναγκασμένοι ἐκ λόγων συνειδήσεως νά ἐπισημαίνωμεν τήν κανονικήν αὐτήν ἀταξίαν καί ἀνωμαλίαν μέχρι τῆς ἱεροκανονικῆς διευθετήσεως τοῦ σοβαροτάτου καί λίαν κρισίμου αὐτοῦ κανονικοῦ καί ἐκκλησιολογικοῦ ζητήματος, τό ὁποῖον ἀνεστάτωσε καί κρατεῖ εἰς παρατεταμένην ἀγωνίαν καί ἀνησυχίαν σύμπαν τό Χριστεπώνυμον Ὀρθόδοξον Πλήρωμα, τόν Ἱερόν Κλῆρον καί τόν Χριστώνυμον Λαόν. Μόνον μέ διάπυρες προσευχές καί εἰλικρινῆ μετάνοιαν θά διευθετηθῇ Ἁγιοπνευματικῶς τό ἀνθρωπίνως δυσεπίλυτον καί ἀκανθῶδες Οὐκρανικόν αὐτό ζήτημα.
Ταπεινῶς καί εἰλικρινῶς εὔχεται ἡ κατά Κύθηρα καί Ἀντικύθηρα Τοπική μας Ἐκκλησία ὑπέρ εἰρηνεύσεως καί καταστάσεως τοῦ πληρώματος τῆς Ἁγιωτάτης ἡμῶν Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καί εἰδικώτερον ὑπέρ τῆς ὡς τάχιον ἀποκαταστάσεως τῆς εἰρήνης, τῆς εὐσταθείας καί τῆς ἑνότητος εἰς τόν μαρτυρικόν Ἱερόν Κλῆρον καί τόν Λαόν τῆς Κανονικῆς ὑπό τόν Μητροπολίτην Κιέβου καί πάσης Οὐκρανίας κ.Ὀνούφριον Ἐκκλησίας.
Ἐπί δέ τούτοις, εὐχόμενοι εὐλογημένην, εἰρηνικήν καί καλλίκαρπον τήν Ἁγίαν Τεσσαρακοστήν τῶν Χριστουγέννων ἐπί πάντα τόν Ἱερόν Κλῆρον καί τόν εὐλογημένον Λαόν τῆς Θεοσώστου ἡμῶν Ἐπαρχίας Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων, διατελοῦμεν,
Προσευχή διά τόν προσωπικόν μας πνευματικό ἀγῶνα. Προσευχή διά τήν οἰκογένειά μας, τούς οἰκείους, φίλους καί συγγενεῖς. Προσευχή διά τήν νεολαία μας, τήν μαθητιῶσα, φοιτητιῶσα καί στρατευομένη. Προσευχή διά τήν ἀποφυγή τῶν χιλιάδων ἐκτρώσεων κατ’ ἔτος. Προσευχή διά τήν πολύπαθη κοινωνία μας καί διά τό μαρτυρικό ἔθνος μας. Προσευχή διά τήν εἰρήνη τοῦ σύμπαντος κόσμου καί ὁλοκλήρου τῆς οἰκουμένης. Προσευχή διά τήν ἀρραγῆ ἑνότητα τῆς Ἁγίας τοῦ Χριστοῦ Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας μας, ἡ ὁποία κλονίζεται ἔπειτα ἀπό τίς ἀπρόσμενες ἐξελίξεις τῆς ἀναγνωρίσεως τῆς Αὐτοκεφαλίας τῆς ἐκ τῶν σχισματικῶν, καθῃρημένων καί ἀχειροτονήτων «ἐπισκόπων» συγκροτηθείσης «νέας Ἐκκλησίας» τῆς Οὐκρανίας. Εἶναι πολύ θλιβερό νά πιέζωνται φορτικῶς ὑπό ἰσχυρῶν πολιτικῶν παραγόντων ἐκκλησιαστικοί ἡγέται καί ἐκεῖνοι νά ἀσκοῦν πιέσεις εἰς τάς κατά τόπους Αὐτοκεφάλους Ὀρθοδόξους Ἐκκλησίας καί νά γίνεται ἔτσι τελικῶς τό θέλημα τοῦ «Καίσαρος» καί ὄχι τοῦ Τρισαγίου Θεοῦ. Τό ἀποτέλεσμα εἶναι νά παραβιάζωνται καταφώρως οἱ Θεῖοι καί Ἱεροί Κανόνες, νά διασαλεύεται ἡ κανονική τάξις τῆς Ἁγίας ἡμῶν Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας καί νά προκαλεῖται μέγα ἐκκλησιολογικό πρόβλημα, τό ὁποῖο μόνον πανορθοδόξως, διά Πανορθοδόξου Συνόδου εἶναι δυνατόν νά ἐπιλυθῇ.
Λυπούμεθα, διότι εἴμεθα ἀναγκασμένοι ἐκ λόγων συνειδήσεως νά ἐπισημαίνωμεν τήν κανονικήν αὐτήν ἀταξίαν καί ἀνωμαλίαν μέχρι τῆς ἱεροκανονικῆς διευθετήσεως τοῦ σοβαροτάτου καί λίαν κρισίμου αὐτοῦ κανονικοῦ καί ἐκκλησιολογικοῦ ζητήματος, τό ὁποῖον ἀνεστάτωσε καί κρατεῖ εἰς παρατεταμένην ἀγωνίαν καί ἀνησυχίαν σύμπαν τό Χριστεπώνυμον Ὀρθόδοξον Πλήρωμα, τόν Ἱερόν Κλῆρον καί τόν Χριστώνυμον Λαόν. Μόνον μέ διάπυρες προσευχές καί εἰλικρινῆ μετάνοιαν θά διευθετηθῇ Ἁγιοπνευματικῶς τό ἀνθρωπίνως δυσεπίλυτον καί ἀκανθῶδες Οὐκρανικόν αὐτό ζήτημα.
Ταπεινῶς καί εἰλικρινῶς εὔχεται ἡ κατά Κύθηρα καί Ἀντικύθηρα Τοπική μας Ἐκκλησία ὑπέρ εἰρηνεύσεως καί καταστάσεως τοῦ πληρώματος τῆς Ἁγιωτάτης ἡμῶν Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καί εἰδικώτερον ὑπέρ τῆς ὡς τάχιον ἀποκαταστάσεως τῆς εἰρήνης, τῆς εὐσταθείας καί τῆς ἑνότητος εἰς τόν μαρτυρικόν Ἱερόν Κλῆρον καί τόν Λαόν τῆς Κανονικῆς ὑπό τόν Μητροπολίτην Κιέβου καί πάσης Οὐκρανίας κ.Ὀνούφριον Ἐκκλησίας.
Ἐπί δέ τούτοις, εὐχόμενοι εὐλογημένην, εἰρηνικήν καί καλλίκαρπον τήν Ἁγίαν Τεσσαρακοστήν τῶν Χριστουγέννων ἐπί πάντα τόν Ἱερόν Κλῆρον καί τόν εὐλογημένον Λαόν τῆς Θεοσώστου ἡμῶν Ἐπαρχίας Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων, διατελοῦμεν,
Μετά πατρικῶν εὐχῶν
Ὁ Μητροπολίτης
Ὁ Μητροπολίτης
†Ὁ Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ
Είκοσι και πλέον χρόνια στα ερτζιανά των Κυθήρων ο Adelin FM έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ενημέρωση και την ψυχαγωγία.
Στις 17 Νοέμβρη τιμούμε την εξέγερση του Πολυτεχνείου, την κορύφωση των αντιδικτατορικών κινητοποιήσεων που οδήγησε στην πτώση της αμερικανοκίνητης χούντας των Συνταγματαρχών.
Στις 17 Νοέμβρη τιμούμε την εξέγερση του Πολυτεχνείου, την κορύφωση των αντιδικτατορικών κινητοποιήσεων που οδήγησε στην πτώση της αμερικανοκίνητης χούντας των Συνταγματαρχών.
Θυμόμαστε και τιμούμε τους αγώνες και τις θυσίες των αγωνιστών του Πολυτεχνείου, της Νομικής και όλων όσοι υπέστησαν διώξεις, φυλακίσεις και βασανιστήρια από το χουντικό καθεστώς. Ο αγώνας τους για την Παιδεία, την Ελευθερία και την Κοινωνική Δικαιοσύνη αποτελεί σημείο αναφοράς για την ιστορία του τόπου μας.
Σαράντα έξι χρόνια μετά, η εξέγερση του Νοέμβρη δεν είναι μια μακρινή
ανάμνηση αλλά αποτελεί για εμάς πολύτιμη παρακαταθήκη που μας θυμίζει
ότι με τη δράση μας μπορούμε να αναμετρηθούμε και να ανατρέψουμε
καθεστώτα που μοιάζουν ακλόνητα. Αντλούμε δύναμη και έμπνευση από τον
αντιδικτατορικό αγώνα, ιδίως σήμερα που ζούμε την άνοδο του πολιτικού
και κοινωνικού αυταρχισμού διεθνώς και στη χώρα μας.
Οι φετινές εκδηλώσεις για την επέτειο του Πολυτεχνείου γίνονται σε συνθήκες κυβερνητικής αυθαιρεσίας και καταστολής, καθώς αστυνομικοί παραβιάζουν αναίτια το πανεπιστημιακό άσυλο, κακοποιούν φοιτητές και φοιτήτριες μέσα στη σχολή τους και τους συλλαμβάνουν έξω από το σπίτι τους. Την ίδια στιγμή, γινόμαστε μάρτυρες μιας συστηματικής προσπάθειας συκοφάντησης των δημόσιων Πανεπιστημίων και αναθεώρησης της ιστορίας.
Θα τιμήσουμε τους εξεγερμένους του Πολυτεχνείου, τους νεκρούς, τους εξόριστους και τους φυλακισμένους, συνεχίζοντας τον αγώνα τους για Ελευθερία, Δημοκρατία, και Κοινωνική Δικαιοσύνη.
Οι φετινές εκδηλώσεις για την επέτειο του Πολυτεχνείου γίνονται σε συνθήκες κυβερνητικής αυθαιρεσίας και καταστολής, καθώς αστυνομικοί παραβιάζουν αναίτια το πανεπιστημιακό άσυλο, κακοποιούν φοιτητές και φοιτήτριες μέσα στη σχολή τους και τους συλλαμβάνουν έξω από το σπίτι τους. Την ίδια στιγμή, γινόμαστε μάρτυρες μιας συστηματικής προσπάθειας συκοφάντησης των δημόσιων Πανεπιστημίων και αναθεώρησης της ιστορίας.
Θα τιμήσουμε τους εξεγερμένους του Πολυτεχνείου, τους νεκρούς, τους εξόριστους και τους φυλακισμένους, συνεχίζοντας τον αγώνα τους για Ελευθερία, Δημοκρατία, και Κοινωνική Δικαιοσύνη.
Σταύρος Αραχωβίτης
Είκοσι και πλέον χρόνια στα ερτζιανά των Κυθήρων ο Adelin FM έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ενημέρωση και την ψυχαγωγία.
Εδώ Πολυτεχνείο! Η ιστορία ενός ραδιοφωνικού σταθμού
46 χρόνια πίσω στον χρόνο! Φοιτητές που φορούσαν ακουστικά, έπιαναν μικρόφωνο, μετέδιδαν επαναστατικά κομμάτια μιας άλλης εποχής και ξεσήκωναν τον κόσμο κατά της χούντας των συνταγματαρχών. Κάτι σαν ραδιόφωνο, κάτι σαν DJs άλλης διάστασης… Πόσοι από εμάς (ειδικά τους μεγαλύτερους) δεν εμπνευστήκαμε από το ραδιόφωνο αυτό που μεγαλούργησε στα μεσαία κύμματα;
Σήμερα, στην επέτειο του Πολυτεχνείου, αναδημοσιεύουμε την αληθινή ιστορία για τον “πομπό” των φοιτητών που έδωσαν έμπνευση και θάρρος στον λαό, να προχωρήσει!
Εδώ Πολυτεχνείο! Η ιστορία ενός ραδιοφωνικού σταθμού
Μπορεί τα ψευδώνυμα Sunrise, Be One, Seven Up, Peter N1, T-Rex να
μη σας φέρνουν κάτι συγκεκριμένο στον νου, όμως οι κάτοχοί τους έχουν
γράψει τη δική τους ιστορία σ’ ένα μεγάλο κεφάλαιο που συνοψίζεται στη
φράση «Εδώ Πολυτεχνείο». Με δύο κατσαβίδια και μία πένσα, τρεις 25ρηδες, ο Πέτρος, ο Τάσος και ο Γιώργος, είναι οι «πειρατές» που έφτιαξαν σε χρόνο-ρεκόρ τον πομπό του Πολυτεχνείου.Είναι
Νοέμβρης του 1973 και ήδη στην Αθήνα δεκάδες νεαροί ραδιοερασιτέχνες
κάνουν τα πρώτα τους βήματα ως «καβαλάρηδες» στα AM αλλά και στα FM. O
Πέτρος με το ψευδώνυμο Peter N1, ο Τάσος-Be One, ο Σταμάτης-Seven Up, ο
Γιάννης-Sunrise μαζεύονται κάθε απόγευμα σε μια πολυκατοικία στη Νέα
Ιωνία, στο διαμέρισμα του Σταμάτη-Seven Up, και κατασκευάζουν τους
πρώτους πειρατικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς των Αθηνών που εκπέμπουν στα
μεσαία.
Η τεχνογνωσία τους είναι αρκετά καλή για την εποχή αν σκεφτεί κανείς
ότι παλεύουν με τους πυκνωτές και τις λυχνίες από το 1965, πάντα κάτω
από τα μάτια και τα αφτιά της αστυνομίας σε μια αυστηρά συντηρητική
εποχή. Είναι τα χρόνια του «γύψου» και οι «καβαλάρηδες των μεσαίων»
μόλις έχουν τελειώσει το στρατιωτικό τους. Κανείς από αυτούς δεν
φανταζόταν ότι θα χρειαζόταν να μεταλαμπαδεύσει την τεχνογνωσία του σε
κάποιους άλλους νεαρούς που ταμπουρώθηκαν στο κτίριο της οδού Πατησίων,
ύψωσαν το ανάστημά τους και αναζήτησαν φωνή για να συσπειρώσουν και να
βγάλουν τον υπόλοιπο ελληνικό λαό από τη σιωπή της επταετίας.
Μία εβδομάδα πριν από τη 17η Νοεμβρίου στα μεσαία κύματα ίσα που ακούγονται τα πρώτα μηνύματα από έναν στοιχειώδη, μικρής ισχύος πομπό που έχει στηθεί πρόχειρα στο κτίριο των Χημικών στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Λίγες ημέρες αργότερα, στις 15 του μήνα, οι νεαροί «πειρατές» των AM αναλαμβάνουν δράση. Ήρθε η ώρα να κάνουν το καθήκον τους απέναντι στην επόμενη γενιά των σχεδόν συνομήλικων τους που αντιστέκονται σθεναρά στο κράτος των συνταγματαρχών. Ο Peter N1, ο Τάσος-Be One, ο Σταμάτης-Seven Up και ο Γιάννης-Sunriseπιάνουν δουλειά. Τη φορά αυτή δεν θα μεταδώσουν τραγούδια από τον αέρα, αλλά φωνές, κραυγές αγωνίας, αντίστασης και προβληματισμού.
Με γρήγορους ρυθμούς οι ραδιοπειρατές μαζεύουν ανταλλακτικά, λάμπες, πυκνωτές ελαίου, μετασχηματιστές και μέσα σε δύο ώρες έχουν στήσει τον πρώτο σταθμό στους 1.050 χιλιόκυκλους στο κτίριο της Σχολής Μηχανολόγων: «Εδώ Πολυτεχνείο, εδώ Πολυτεχνείο. Σας μιλά ο ραδιοφωνικός σταθμός των ελεύθερων αγωνιζόμενων φοιτητών, των ελεύθερων αγωνιζόμενων Ελλήνων.
Εκπέμπουμε σε 1.050 χιλιόκυκλους. Μεταδίδουμε μήνυμα συμπαράστασης προς τους φοιτητές και τους εργαζόμενους που αγωνίζονται κλεισμένοι στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο…» Η αρχή έγινε, και η αρχή είναι καθώς λένε το ήμισυ του παντός.
Μία εβδομάδα πριν από τη 17η Νοεμβρίου στα μεσαία κύματα ίσα που ακούγονται τα πρώτα μηνύματα από έναν στοιχειώδη, μικρής ισχύος πομπό που έχει στηθεί πρόχειρα στο κτίριο των Χημικών στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Λίγες ημέρες αργότερα, στις 15 του μήνα, οι νεαροί «πειρατές» των AM αναλαμβάνουν δράση. Ήρθε η ώρα να κάνουν το καθήκον τους απέναντι στην επόμενη γενιά των σχεδόν συνομήλικων τους που αντιστέκονται σθεναρά στο κράτος των συνταγματαρχών. Ο Peter N1, ο Τάσος-Be One, ο Σταμάτης-Seven Up και ο Γιάννης-Sunriseπιάνουν δουλειά. Τη φορά αυτή δεν θα μεταδώσουν τραγούδια από τον αέρα, αλλά φωνές, κραυγές αγωνίας, αντίστασης και προβληματισμού.
Με γρήγορους ρυθμούς οι ραδιοπειρατές μαζεύουν ανταλλακτικά, λάμπες, πυκνωτές ελαίου, μετασχηματιστές και μέσα σε δύο ώρες έχουν στήσει τον πρώτο σταθμό στους 1.050 χιλιόκυκλους στο κτίριο της Σχολής Μηχανολόγων: «Εδώ Πολυτεχνείο, εδώ Πολυτεχνείο. Σας μιλά ο ραδιοφωνικός σταθμός των ελεύθερων αγωνιζόμενων φοιτητών, των ελεύθερων αγωνιζόμενων Ελλήνων.
Εκπέμπουμε σε 1.050 χιλιόκυκλους. Μεταδίδουμε μήνυμα συμπαράστασης προς τους φοιτητές και τους εργαζόμενους που αγωνίζονται κλεισμένοι στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο…» Η αρχή έγινε, και η αρχή είναι καθώς λένε το ήμισυ του παντός.
Ο Πέτρος Πολλάτος πατάει σήμερα τα 65 του χρόνια και είναι ο 25χρονος τότε ραδιοπειρατής Peter N1: «Μέσα σε δύο ώρες είχαμε στήσει έναν σταθμό-καμπάνα. Είχαμε όλα τα μηχανήματα γιατί βγαίναμε παράνομα αρκετοί από εμάς ήδη από το 1965». Η λειτουργία του σταθμού διήρκεσε 34 ώρες, από τις 5.00 μ.μ. της Πέμπτης 15 Νοεμβρίου έως τις 3.00 π.μ. του Σαββάτου 17 Νοεμβρίου. Οσοι είχαν τα κότσια έκαναν αναμετάδοση του προγράμματος των φοιτητών μέσα από τις δικές τους συχνότητες.
«Εγώ τους έκανα αναμετάδοση στα FM από τους 96,6 και να φανταστείς ότι τότε υπήρχαν ελάχιστοι δέκτες FM» θυμάται ο κ. Πολλάτος -τεχνικός της ΕΡΤ σήμερα- και εξηγεί ότι κάποιοι από αυτούς που έκαναν αναμετάδοση του προγράμματος του Πολυτεχνείου συνελήφθησαν από το χουντικό καθεστώς.
«Θυμάμαι έναν φίλο, τον Παναγιώτη, που είχε το ισχυρότερο μηχάνημα αναμετάδοσης, τον μπουζουριάσανε και τον πήγανε κατευθείαν στον Κορυδαλλό στο ίδιο κελί με τον τότε βουλευτή του Κέντρου Γεώργιο Μαύρο».
Ο κ. Πολλάτος συνεχίζει να περιγράφει τα τελευταία λεπτά της ιστορικής νύχτας: «Μια ώρα πριν γίνει η επίθεση ήμασταν ακόμα μέσα… Όταν έγινε έντονη η φημολογία ότι θα μπούνε μέσα, εγώ με τον Τάσο φύγαμε τρέχοντας από την πίσω αριστερή πόρτα του Πολυτεχνείου. Φοβηθήκαμε γιατί ήμασταν οι μεγαλύτεροι και ήμασταν στοχοποιημένοι και ως πειρατές. Θα μας τραβούσαν άσχημα… Οι φοιτητές δεν πίστευαν ότι θα μπούνε μέσα τα τανκς».
Λίγο μετά, παύση… η πόρτα πέφτει… ο ήχος από τις ερπύστριες θα μείνει χαραγμένος για πάντα στη μνήμη…
Για λίγο ακόμα ο εκφωνητής συνεχίζει: «…Αυτή τη στιγμή πιστεύουμε πως κάθε στρατιώτης κάθε αξιωματικός που αγαπάει την Ελλάδα δεν θα σηκώσει το χέρι του, δεν θα χύσει αίμα πατριωτικό, αίμα αδελφικό…» Τα υπόλοιπα πέρασαν στην Ιστορία, χύθηκαν τόνοι μελάνης περί πολιτικών μηνυμάτων και έγιναν αναλύσεις επί αναλύσεων, χωρίς ποτέ κανείς να ασχοληθεί με το αυθόρμητο, το στιγμιαίο, το ανθρώπινο, αυτό που έγινε πίσω από τα μικρόφωνα.
«Ο σταθμός μας δεν θα σταματήσει να μεταδίδει μέχρι το πρωί. Ο μόνος ελεύθερος σταθμός μετά από έξι χρόνια δικτατορίας… Αγαπητοί ακροατές που μας ακούτε, θα διακόψουμε για λίγο τη μετάδοση των ειδήσεων. Μόλις μάθουμε νέα, θα σας… Θα επικοινωνήσουμε και πάλι μαζί σας. Μείνετε στους δέκτες σας στο ίδιο μήκος κύματος». Θυμηθείτε, η Ιστορία γράφτηκε στους 1.050 στα μεσαία…
πηγη: http://radiopeiratis.blogspot.gr/
Είκοσι και πλέον χρόνια στα ερτζιανά των Κυθήρων ο Adelin FM έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ενημέρωση και την ψυχαγωγία.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις
(
Atom
)