Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΡΟΤΩΝ ΔΗΜΟΥ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ

Συνάδελφοι αγρότες, μετά την απόφαση της κυβέρνησης να φέρει προς ψήφιση στο κοινοβούλιο ένα ασφαλιστικό και φορολογικό νομοσχέδιο, το οποίο θα οδηγήσει στο αφανισμό, όχι μόνο εμάς τους αγρότες, αλλά και άλλες κοινωνικές ομάδες, βγήκαμε στους δρόμους για σαράντα ημέρες, συμμετέχοντας σε κινητοποιήσεις που είχαν σαν αποτέλεσμα την προσωρινή αναβολή της ψήφισης των συγκεκριμένων νομοσχεδίων.
Ο κ. πρωθυπουργός στο διάλογο που έκανε με εκπροσώπους των αγροτών, δεσμεύτηκε για αφορολόγητο και για μειωμένες ασφαλιστικές εισφορές με μεταβατικότητα. Ακόμα όμως και σε αυτά τα λιγοστά που ο κ. πρωθυπουργός δεσμέυτηκε, εμείς διαπιστώνουμε ασάφειες όπως π.χ. το ύψος του αφορολόγητου, τη φορολόγηση των επιδοτήσεων, την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών κ.ά. Επιπλέον δεν έχουμε πάρει απαντήσεις στα αιτήματα μας που αφορούν το αγροτικό ρεύμα, το αφορολόγητο πετρέλαιο, τον υψηλό ΦΠΑ στα αγροτικά εφόδια, το εργόσημο, τα “κόκκινα” δάνεια στις τράπεζες και το καθεστώς που θα ισχύσει στις γεωτρήσεις μας. Στόχος της κυβέρνησης είναι να φέρει τα δύο επίμαχα νομοσχέδια προς ψήφιση στη βουλή έως το τέλος Μαρτίου.
Επομένως, η συνέχιση του αγώνα είναι επιτακτική, προκειμένου να έχουμε ελπίδες να μείνουμε στη γη μας, εμείς και τα παιδιά μας και να συνεισφέρουμε πραγματικά στην οικονομία της χώρας, η οποία χωρίς τον πρωτογενή τομέα είναι ανύπαρκτη.
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ, μαζί με τους άλλους παραγωγικούς κλάδους για μια τίμια και αξιοπρεπή διαβίωση.
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ, εμποδίζοντας την αύξηση των αυτοκτονιών που ξεπερνούν τις 10.000 μέχρι σήμερα, λόγω της οικονομικής κρίσης.
ΜΑΧΟΜΑΣΤΕ, να μην φεύγουν τα παιδιά μας στο εξωτερικό, αναζητώντας μια καλύτερη μοίρα.
ΖΗΤΟΥΜΕ δικαιοσύνη για την ατιμωρησία όλων εκείνων που οδήγησαν τη χώρα σε αυτό το αδιέξοδο και ζητούν τώρα από εμάς το λογαριασμό για τα λάθη των υπευθύνων.
ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ να μην μείνετε αυτή τη φορά αμέτοχοι και θεατές των εξελίξεων από τους καναπέδες των σπιτιών σας, νομίζοντας πως άλλοι θα παλέψουν για σας και τα παιδιά σας, και ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ να βρεθούμε στην Αθήνα, προκειμένου να εμποδίσουμε την ψήφιση των νομοσχεδίων που θα αποτελέσουν την ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ για όλους μας.
Η συμμετοχή είναι υποχρέωση ΟΛΩΝ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΡΟΤΩΝ ΔΗΜΟΥ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ

ΚΑΘΑΡΟΔΕΥΤΕΡΑ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ


Τα παλιά χρόνια αυτή την ημέρα καθάριζαν τα μαγειρικά σκεύη και τα πιατικά με αλουσία, αλισίβα, δηλ. ζεστό νερό με στάχτη και τα υπολείμματα των φαγητών της Τυρινής, αφού μείνουν στο τραπέζι όλη νύχτα, τα ρίχνουν στα ζώα. Καθαρή Δευτέρα σημαίνει έξοδο στην εξοχή, στη θάλασσα καιρού επιτρέποντος, σε συγγενικά και φιλικά σπίτια, ή συγκέντρωση των χωριανών στην πλατεία ή σε μια λέσχη με ξηροφαγία, κρασί από την «καλοκαρδούσα» με τα ποτήρια «κούμουλα» χορό, τραγούδι, πειράγματα. Στα Πιτσινιάνικα χόρευαν τον «Απανωχορό» και στην περιοχή των Φριλιγκιανίκων τραγουδούσαν ένα αστείο τραγούδι αξιοποιώντας τα παρωνύμια της περιοχής, που έχουν σχέση με τα σαρακοστιανά εδέσματα: 
ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΟΠΟΛΗ ΕΚΑΝΑ ΖΕΥΓΑΡΙ
Στην Παλιόπολη έκανα ζευγάρι και μου φέρανε καλό χαμπάρι
Λιώ τα βούιδα μου και βγαίνω πάνω και στο πρόβγαλμα τα βάνω πάνω.
Απ’ αλάργα είδα το χιονίτη κι έφυγα ντελέγκου για το σπίτι.
Ζεστασιά σαν μπήκα στην καμάρα απ’ το τζάκι κι από τον ξυλάρα.
Γύρω στο σοφρά όλοι για δείπνο, δόξα τω Θεώ κι απέ για ύπνο.
Ξημερώνει Καθαροδευτέρα, σαρακοστιανή πέρα για πέρα.
Μυρωδάτος σαν Εγγλέζος λόρδος πρώτος έφτασε ο γέρο Σκόρδος.
Ήρθε ο Λίμπινας κι ο Καλιτσούνης και ο Λαζανάς κι ο Μακαρούνης.
Ο Πλαγιόμανας κι ο Πιπεράδας κι ο Ρεβύθης και ο γέρο Φάβας.
Να κι ο Αλατζάς και ο Ξυδάτος στα σαράντα θα’ ρθει ο Λαμπρινάκος.
Πιάστε το χορό μικροί μεγάλοι, να ‘μαστε καλά του χρόνου πάλι

Πηγή Eleni Harou

Συνελήφθη 55χρονος φυγόποινος στην Αρεόπολη

Συνελήφθη σήμερα (10/3/2016) το μεσημέρι στην Αρεόπολη Λακωνίας, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Αρεόπολης, ένας 55χρονος Έλληνας φυγόποινος.
Ειδικότερα, σε βάρος του 55χρονου εκκρεμούσε απόφαση του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Γυθείου, για απάτη και επικίνδυνη σωματική βλάβη.
Πηγή http://www.newsbomb.gr/

Το έθιμο του χαρταετού – Ποιος είναι ο συμβολισμός του και πότε ξεκίνησε?

Ο χαρταετός που πετάμε την Καθαρά Δευτέρα, δεν είναι απλώς ένα ακόμα παιχνίδι, που ίπταται στον αέρα εδώ και χιλιάδες χρόνια.
Το πέταγμά του στα ύψη και ο χορός του με τον άνεμο, ψηλά στον καταγάλανο ουρανό, υποδηλώνει την ανάταση, την κάθαρση της ψυχής μετά το διονυσιακό ξεφάντωμα της Αποκριάς. Μολονότι ο χαρταετός πρωταγωνιστεί στα δικά μας Κούλουμα, θα πρέπει να θυμηθούμε ότι πατρίδα του είναι η μακρινή Ανατολή.

Η ιστορία του χαρταετού έχει βαθιές ρίζες στην αρχαία Κίνα ξεπερνώντας τα 2.400 χρόνια ζωής. Αρχικά, βέβαια, υλικό κατασκευής των χαρταετών δεν υπήρξε το χαρτί, αλλά το ξύλο. Οι λαοί της Ανατολής χρησιμοποιούσαν τους χαρταετούς σε μαγικές τελετές, θρησκευτικές εκδηλώσεις και σε τελετουργίες για τον εξορκισμό του κακού. Πίστευαν ότι όσο ψηλότερα ανεβεί ο αετός τόσο πιο τυχεροί θα είναι.

Ο αυτοκράτορας της Κίνας Γουέν Χσουν έκανε πειράματα πτήσεων με αετούς φτιαγμένους από μπαμπού, χρησιμοποιώντας για επιβάτες τους κρατούμενούς του. Οι τυχεροί που επιζούσαν κέρδιζαν την ελευθερία τους.
 Μια από τις πιο εντυπωσιακές γιορτές με χαρταετούς που ‘‘χορεύουν’’ στους αιθέρες πραγματοποιείται εδώ και χιλιάδες χρόνια στη Βόρεια Ινδία, για την υποδοχή της άνοιξης, με εντυπωσιακές τελετές που έχουν τις ρίζες τους στην ινδουιστική μυθολογία. Για τον ίδιο λόγο, στη Λαχώρη του Πακιστάν κάθε Φεβρουάριο γίνονται πανηγυρικές εκδηλώσεις, που επανα- φέρουν στη μνήμη παγανιστικές συνήθειες του παρελθόντος.

Αλλά και στην ελληνική αρχαιότητα, ο χαρταετός δεν ήταν άγνωστος. Αναφέρεται ότι ο αρχιμηχανικός Αρχύτας του Τάραντα -4ος αι. π. Χ.- χρησιμοποίησε στην αεροδυναμική του τον αετό, ενώ υπάρχει και ελληνικό αγγείο της κλασικής εποχής με παράσταση κόρης, η οποία κρατά στα χέρια της μια μικρή λευκή σαΐτα (είδος αετού) με το νήμα της, έτοιμη να την πετάξει.

Πιθανότατα βέβαια, τα πειράματα ή τα παιχνίδια των Αρχαίων Ελλήνων με τους “αετούς” θα πρέπει να γίνονταν με πανί τουλάχιστον ως το Μεσαίωνα, καθώς η χώρα μας δεν διέθετε σε αφθονία το χαρτί.
Πολύ αργότερα ο Μάρκο Πόλο γυρίζοντας από τα ταξίδια του, φέρνει το χαρταετό στην Ευρώπη του Μεσαίωνα, όπου τον περιγράφει και για τις επικίνδυνες επανδρωμένες πτήσεις του.

Τα «προχωρημένα» έθιμα του Τυρνάβου

Το ξακουστό καρναβάλι του Τύρναβου θεωρείται το μεγαλύτερο και πιο οργανωμένο Καρναβάλι της Κεντρικής Ελλάδας, προσελκύοντας κάθε χρόνο κόσμο από όλη την Ελλάδα. Η πόλη του Τυρνάβου βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τη Λάρισα και είναι χτισμένη δίπλα στον Τιταρήσιο ποταμό.
Το καρναβάλι του Τύρναβου αποτελεί ένα έθιμο με ιστορία τουλάχιστον 100 ετών, που στη μακρόχρονη πορεία του γνώρισε αλλεπάλληλες επιθέσεις από τις κυβερνήσεις, αφού θεωρούσαν ότι έβλαπτε τα χρηστά ήθη και έθιμα της εποχής. Αφορμή φυσικά το περίφημο «Μπουρανί» που συνδέεται με την αρχή της Άνοιξης, τη γονιμότητα και τη βλάστηση.
Όσοι επισκέπτονται τον Τύρναβο τις μέρες της Αποκριάς έχουν την ευκαιρία να ζήσουν τη Μεγάλη Παρέλαση των Αρμάτων, καθώς και το παραδοσιακό «Μπουρανί» που γίνεται την Καθαρά Δευτέρα. Όλα αυτά συνοδεία του περίφημου ντόπιου τσίπουρου!
Το «Μπουρανί» στον Τύρναβο κλείνει τον κύκλο των καρναβαλικών εκδηλώσεων και έρχεται να αναταράξει το μονότονο ρυθμό της καθημερινότητας στην πόλη.
Είναι ένα λαϊκό πανηγύρι, μια αναβίωση ενός αρχαίου διονυσιακού τελετουργικού, στην ουσία η γιορτή του φαλλού, που συμβολίζει την αναπαραγωγή και την ευτεκνία.
Οι κάτοικοι της πόλης πηγαίνουν στο εξωκλήσι του Προφήτη Ηλία στα βόρεια της πόλης σ’ έναν ελεύθερο ευρύ χώρο.
Η πορεία γίνεται σε πομπή, της οποίας προηγούνται διάφορες ομάδες (θίασοι) μεταμφιεσμένων ή μη (μόνον ανδρών), οι οποίοι κουβαλούσαν όλα τα απαραίτητα για τη λειτουργία. Όταν η πόλη έφθανε στο χώρο του Προφήτη Ηλία εκεί κάθε ομάδα έστρωνε στο έδαφος διάφορα φαγητά και μια μεγάλη φιάλη σε σχήμα «φαλλού» γεμάτη με κρασί ή με κράμα ούζου ή τσίπουρου με νερό. Παράλληλα άναβαν φωτιά πάνω στην οποία παρασκευάζονταν το «Μπουρανί», μια χορτόσουπα από σπανάκι και ξύδι για να νοστιμίζει.
Αφού γινόταν το Μπουρανί που είχε την μορφή σούπας σερβιριζόταν στους «μυουμένους» ως μέθεξη -συμμετοχή στα δρώμενα- και έτσι άρχιζε ο χορός και τα τραγούδια, οι αστεϊσμοί και τα πειράγματα με άσεμνες βασικά εκφράσεις. Πολλοί από τους άντρες που συμμετείχαν σ’ αυτό το τελετουργικό κρατούσαν στα χέρια τους φαλλούς σαν σκήπτρα και ήταν κατασκευασμένα από ξύλο ή πηλό ή ακόμα και από ψωμί και που αποτελούσαν το κυριότερο τελετουργικό σύμβολο. Στο έθιμο αυτό συμμετείχαν αυστηρά μόνο άντρες ενώ οι γυναίκες απείχαν, ίσως για λόγους σεμνοτυφίας λόγω των φερόμενων φαλλικών συμβόλων. Γυναικόπαιδα όμως παρακολουθούσαν τα δρώμενα καθώς επίσης και πλήθη επισκεπτών από διάφορα μέρη της Ελλάδας.
Όταν τελείωνε το βράσιμο του «Μπουρανί» όλοι μετέβαιναν δίπλα στις όχθες του Τιταρήσιου κι εκεί έτρωγαν και έπιναν εξακολουθώντας τα άσεμνα πειράγματα και τραγούδια. Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι το έθιμο αυτό είναι κατάλοιπο των βακχικών τελετών που διατηρήθηκε στους αιώνες και αναβιώνει ακόμα και σήμερα δείχνοντας την προσήλωση των Τυρναβιτών στα έθιμα και τις παραδόσεις.
Πηγή  http://www.newsbeast.gr/
Δείτε φωτογραφίες από την αναβίωση του εθίμου...



Πρόγραμμα αποκριάτικων εκδηλώσεων του Δήμου Μονεμβασίας

Σάββατο 12/3Νεάπολη12.00′Κατασκευή χαρταετών για παιδιά στον αύλειο χώρο των νεόκτιστων νηπιαγωγείων Νεαπόλεως.
ΜονεμβάσιαΑποκριάτικη γιορτή με μουσική σε συνεργασία με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του δημοτικού σχολείου Μονεμβασίας στο χώρο του σχολείου.
Κυριακή 13/3Ασωπός16.00′Αποκριάτικο καρναβάλι.
Μονεμβάσια12.00′Θεατρικό δρώμενο στο Κάστρο. Βενετσιάνικες φιγούρες θα περιπλανηθούν για ακόμη μια φορά στη Μονεμβάσια. Μνήμες του παρελθόντος θα ζωντανέψουν στα μονοπάτια του κάστρου.
16.00′Αποκριάτικο παιδικό πρόγραμμα με συμμετοχή ακροβατών και ταχυδακτυλουργών στην κεντρική πλατεία Μονεμβασίας και σε περίπτωση βροχής στην αίθουσα εκδηλώσεων του γυμνασίου.
Νεάπολη12.00 ‘Αποκριάτικο καρναβάλι
13.15′Αποκριάτικο παιδικό πρόγραμμα με ακροβάτες και ταχυδακτυλουργούς. Σε περίπτωση βροχής η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων των νεόκτιστων νηπιαγωγείων Νεαπόλεως στις 12.15′ μμ.
Καθαρά ΔευτέραΠούντα Βοιών11.00′Προσφορά σαρακοστιανών εδεσμάτων και πέταγμα χαρταετού στην παραλία.
Τη διοργάνωση των εκδηλώσεων έχει το Νομικό Πρόσωπο Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης, Πολιτισμού και Αθλητισμού Δήμου Μονεμβασίας, με τη συνεργασία πολιτιστικών και αθλητικών συλλόγων, των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και των κατά τόπους δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων.

7 Μαρτίου 1970. Ο αποκριάτικος χορός του Συνδέσμου.

7 Μαρτίου 1970. Ο αποκριάτικος χορός του Συνδέσμου.
Πηγή Eleni Harou

ΣΙΓΟΥΡΑ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΥΘΥΝΕΤΑΙ.

Μόλις λίγα εικοσιτετράωρα από την έκδοση του Δελτίου Τύπου του Δήμου Κυθήρων με θέμα "Ανακαίνιση δημοσίων χώρων υγιεινής" βλέπε εδώ [http://adelinfm.blogspot.gr/2016/03/832016.html] το οποίο αναρτήθηκε στη σελίδα του radio Adelin μας εστάλησαν από δημότη των Κυθήρων ,φωτογραφίες από τον χώρο των WC στη Χώρα, οι οποίες απεικονίζουν την σημερινή κατάσταση. Λέγοντας επί λέξη, κοιτάξτε την πολυδιαφημισμένη επισκευή στην κατάσταση που βρίσκονται σήμερα,είναι εικόνα εγκατάλειψης και βρωμιάς. Πραγματικά είναι εικόνα που είναι απαράδεχτη. Δεν μπορούμε να μιλάμε για υγιεινή όταν η βρωμιά είναι εμφανής και σίγουρα η δυσοσμία έντονη. Όντως διακρίνονται οι εργασίες συντήρησης που έχουν γίνει,αλλά ένας τέτοιος χώρος απαιτεί συνεχή επίβλεψη σε θέμα καθαριότητας, έλεγχος της καλής λειτουργίας,επισκευή και αποκατάσταση των ζημιών ,διότι αν μη τι άλλο είναι υποβάθμιση για όλους και εικόνα ντροπής σε ένα τουριστικό πολυδιαφημισμένο προορισμό.Να σταθούμε όμως και στην αναισθησία κάποιων που προκαλούν ζημιές και δεν σέβονται τις όποιες προσπάθειες που γίνονται για προσφορά συνθηκών υγιεινής που είναι αναγκαίες.


ΑΠΟ ΤΑ ΑΓΝΩΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ: Η ΡΙΖΑ-ΖΕΡΒΙΑΝΙΚΑ ΣΤΟ ΜΥΛΟΠΟΤΑΜΟ


(Στη μνήμη του σεβαστού μου παπα Μανώλη Ζερβού)
Η Ρίζα είναι ένας μικρός οικισμός κοντά στο Μυλοπόταμο στους πρόποδες του βουνού Μερμηγκάρη. Από τα μέσα του 18ου αι. αναφέρεται σαν ενορία με 9-10 οικογένειες με το επώνυμο Ζερβός γύρω από το ναό του αγίου Γεωργίου. Ο υπάρχων ναός χτίστηκε το 1755 από τον Παναγιώτη Ζερβό ποτέ Ιωάννου και τον εξάδελφό του Νικόλαο Ζερβό ποτέ Μιχαήλ μάλλον στη θέση προϋπάρχοντος ναού που αναφέρεται σε κατάλογο του 1697. Η κτητορική επιγραφή πάνω από την είσοδο γράφει « Ο ΘΕΙΟΣ ΚΑΙ ΠΑΝΣΕΠΤΟΣ ΟΥΤΟΣ ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΟΙΚΟΔΟΜΗΘΗ ΕΚ ΒΑΘΡΩΝ ΓΗΣ ΥΠΟ ΕΞΟΔΟΥ ΚΑΙ ΚΟΠΟΥ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΖΕΡΒΟΥ ΠΟΤΕ ΙΩΑΝΝΟΥ ΚΑΙ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΖΕΡΒΟΥ ΠΟΤΕ ΜΙΧΑΗΛ ΚΑΤΑ ΤΟ ΑΨΝΕ ΙΟΥΛΙΟΥ Λ …………)
Πηγή
Eleni Harou

O Δήμαρχος και οι συνεργάτες του επισκέφθηκαν την Τ.Κ. Μυλοποτάμου στο πλαίσιο των διαρκών επαφών τους με τους δημότες.

Δελτίο Τύπου - 11/3/2016
Το απόγευμα της Πέμπτης 10 Μαρτίου ο κ. Δήμαρχος και οι συνεργάτες του επισκέφθηκαν την Τ.Κ. Μυλοποτάμου στο πλαίσιο των διαρκών επαφών τους με τους δημότες. Η συνάντηση έγινε στο κατάστημα ο ΠΛΑΤΑΝΟΣ της Εκπροσώπου της Τ.Κ. κας. Καλλιόπης Καρύδη, η οποία διατηρεί ένα εξαιρετικό επίπεδο συνεργασίας με την Δημοτική Αρχή και έχει ενδιαφέρουσες προτάσεις για την τοπική της κοινότητα και τον τομέα του τουρισμού. Έγινε συνοπτική αναφορά στις μέχρι σήμερα παρεμβάσεις στην Τοπική Κοινότητα (ενδεικτικά αντικατάσταση πινακίδων, αγροτική οδοποιία, επισκευή λακούβων, πυρασφάλεια, επισκευή αντλιοστασίων Αραίων και Μυλοποτάμου, καθαρισμός δρόμου Λιμνιώνα, νέα γεώτρηση στα Σκουλαντριάνικα, συντήρηση στις υποδομές του Σπηλαίου κ.λπ). Παράλληλα έγινε αναφορά στις μεγάλες και κοπιώδεις προσπάθειες της Δημοτικής Αρχής για την οριστική επίλυση χρονιζόντων προβλημάτων (για τα οποία η πολυετής στασιμότητα τα κατέστησε άκρως δισεπίλυτα) όπως η νομιμοποίηση των λιμανιών, η τακτοποίηση των κληροδοτημάτων καθώς και τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει το Σπήλαιο Μυλοποτάμου, για τα οποία η προηγούμενη Δημοτική Αρχή ήταν ενήμερη από το 2007 και δεν έπραξε τα δέοντα αναφορικά με τα απαιτούμενα από την αρμόδια Εφορεία Σπηλαιολογίας προκειμένου το Σπήλαιο να λειτουργεί με νόμιμη άδεια λειτουργίας όπως τα αξιοποιημένα Σπήλαια στην υπόλοιπη Χώρα. Επιπλέον αναφέρθηκε το μεγάλο έργο της επισκευής των δεξαμενών και ο κ. Δήμαρχος ενημέρωσε ότι σύντομα θα δημοσιευθεί το σχετικό φωτογραφικό υλικό από το οποίο αποδεικνύεται η απαράδεκτη κατάσταση στην οποία ευρίσκονταν οι δεξαμενές και αντλιοστάσια και κυρίως τα ευρήματα εντός αυτών (μεγάλη συγκέντρωση λάσπης και αλλότριων αντικειμένων, εκτεταμένες σκουριές κ.λπ.). 
Η συζήτηση έγινε πολύ έντονη όταν από μέρος των κατοίκων τέθηκε το θέμα της λειτουργίας των τουαλετών στο Λιμνιώνα καθώς και το ζήτημα της νέας γεώτρησης στα Σκουλαντριάνικα, για την οποία συγκεκριμένοι δημότες διατηρούν επιφυλάξεις αναφορικά με το ενδεχόμενο να επηρεαστούν τα νερά στο Καμάρι. Ο κ. Δήμαρχος και οι Αντιδήμαρχοι ανέφεραν ότι η διαδικασία αδειοδότησης των 4 νέων γεωτρήσεων ήταν πολυετής και ξεκίνησε από την προηγούμενη δημοτική αρχή με υποχρέωση της νέας να σεβαστεί τόσο την ώριμη διαδικασία που παρέλαβε όσο και τον κόπο που κατεβλήθη για την έκδοση των αδειών για την οποία απαιτήθηκαν σχεδόν 5 χρόνια γραφειοκρατίας. Ο κ. Δήμαρχος και οι Αντιδήμαρχοι τόνισαν ότι η λειτουργία των τουαλετών στο Λιμνιώνα αλλά και στο Καμάρι προϋποθέτει προσωπικό για την καθημερινή τους καθαριότητα (τουλάχιστον κατά το καλοκαίρι), το οποίο λόγω του αυστηρού περιορισμού προσλήψεων δεν μπορεί να αναλάβει ο Δήμος, ενώ σε αντίστοιχες περιπτώσεις ετήσιας λειτουργίας των δημοτικών WC σε άλλους οικισμούς, συνδράμουν στον τομέα αυτό οι τοπικοί σύλλογοι και φορείς. Οι τουαλέτες θα λειτουργήσουν μόνο εάν η καθαριότητα αναληφθεί από τους τοπικούς φορείς όπως γίνεται στα Μητάτα και τον Καραβά, όπου πρόσφατα ολοκληρώθηκαν και οι σχετικές εργασίες ανακαίνισης των εκεί δημοτικών WC. Αναφορικά με τη νέα γεώτρηση έγινε σαφές εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής ότι οι ελάχιστες αντιδράσεις που υπάρχουν δεν μπορούν να αναστείλουν τις εγκεκριμένες και αδειοδοτημένες πράξεις της Δημοτικής Αρχής αν δε συνοδεύονται από επιστημονικά τεκμηριωμένη έκθεση ειδικών επιστημόνων που να αποδεικνύει ότι η συγκεκριμένη γεώτρηση θα επηρεάσει αρνητικά το νερό στο Καμάρι. Η Δημοτική Αρχή θα απευθυνθεί στο ΙΓΜΕ, ωστόσο οι μελέτες αξιοποίησης και σωλήνωσης της νέας γεώτρησης θα προχωρήσουν κατά προτεραιότητα και χωρίς καμία απολύτως καθυστέρηση καθώς το 
πρόβλημα της ύδρευσης λόγω της πρωτοφανούς λειψυδρίας είναι τεράστιο και η παροχή πόσιμου ύδατος προέχει κάθε άλλης εκτίμησης ή θεωρίας. Στην περίπτωση που για το συγκεκριμένο θέμα οι αντιδράσεις παραμείνουν, ο κ. Δήμαρχος τόνισε ότι η Εκπρόσωπος της Τοπικής Κοινότητας έχει το δικαίωμα από το Νόμο να ζητήσει τη διενέργεια τοπικού δημοψηφίσματος, το αποτέλεσμα του οποίου είναι υποχρεωτικά σεβαστό από τις Αρχές. 
Επισημάνθηκαν επίσης τα προβλήματα στο κτίριο της πρώην Οικοκυρικής Σχολής, στην οποία ωστόσο ο Δήμος δεν έχει κάποια άμεση εμπλοκή καθώς είναι κληροδότημα ειδικής διαχείρισης, καθώς και το θέμα της αξιοποίησης του Κάστρου της Κάτω Χώρας, όπου λόγω της ύπαρξης μη απαλλοτριωμένων ιδιοκτησιών δεν μπορεί να προωθηθεί άμεσα. 
Τέλος, αναφέρθηκε ότι κατά το 2016 θα γίνουν συγκεκριμένες παρεμβάσεις στην Τοπική Κοινότητα σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό, ενώ ο κ. Δήμαρχος ενημέρωσε τους κατοίκους ότι μέσα στο 2016 θα έχει ολοκληρωθεί η επικαιροποίηση και η αδειοδότηση της μελέτης για την ανάπλαση της Κάτω Χώρας Μυλοποτάμου, που υπάρχει εδώ και περίπου 10 χρόνια χωρίς να έχει μέχρι σήμερα αξιοποιηθεί. Το έργο θα ενταχθεί στον προϋπολογισμό του 2017 και θα χρηματοδοτηθεί με ίδιους πόρους του Δήμου. Στον τομέα της τουριστικής προβολής τονίστηκε η ιδιαίτερη αξία και θέση του Μυλοποτάμου, τα αξιοθέατα του οποίου προβάλλονται σε όλες τις νέες τουριστικές δράσεις και ενέργειες του Δήμου μας.
Αλληλογραφία για το Σπήλαιο: http://www.kythira.gr/downloads/cave_1.pdf