Στο κτήριο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιώτικης πολιτικής έλαβε χώρα σήμερα 1-8-17 το έκτακτο συμβούλιο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.
Στο συμβούλιο συζητήθηκε ευρέως το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Κυθήρων και Αντικυθήρων με την ηπειρωτική Ελλάδα (Πειραιά) και Κρήτη.
Στην όλη συζήτηση παρευρέθη και ο Δήμαρχος Κυθήρων ο οποίος χωρίς να μασάει τα λόγια του σε έντονη και σκληρή γλώσσα απευθύνθηκε προς τον εκπρόσωπο της ναυτιλιακής εταιρείας Λ.Α.Ν.Ε., χαρακτηρίζοντας πρωτοφανή και ανεπίτρεπτη την κατάσταση, που δημιούργησε η ανευθυνότητα και αμέλεια της εν λόγω εταιρείας, εις βάρος των κατοίκων, των επαγγελματιών αλλά και των επισκεπτών των νησιών την κρισιμώτερη τουριστική περίοδο της χρονιάς.
Σε παραίνεση του κ. Σακέλλη, προέδρου των Ελλήνων ακτοπλόων, του "τι να τον κάνετε τον Πειραιά ;;;", απάντησε ο κ. Δήμαρχος κάνοντας του ένα ακόμα μικρό μάθημα γεωγραφίας και αυτοδιοίκησης, καθώς φάνηκε ότι ο κ. Σακέλλης μάλλον ήταν αδύνατος στα μαθητικά του χρόνια στα συγκεκριμμένα θέματα και μαθήματα.
Εξαιρετικός αρωγός και υπερασπιστής των θεμάτων της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Κυθήρων-Αντικυθήρων υπήρξε ο εκπρόσωπος της ΚΕΔΕ, δήμαρχος Μήλου, κ. Γεράσιμος Δαμουλάκης, ο οποίος υποστήριξε σθεναρά τις θέσεις του δημάρχου Κυθήρων και επί πρόσθετα πρότεινε την απευθείας σύνδεση των Δυτικών Κυκλάδων με Κύθηρα και Αντικύθηρα.
Από το συμβούλιο απαιτήθηκε η μόνιμη και διαρκής λύση, μετά τις αποτυχημένες και ζημιογόνες, για τους κατοίκους αλλά και για το κράτος, προσπάθειες των τελευταίων ετών με "Ρομίλντα" και "Κορνάρος". Μια λύση με ναυτιλιακή εταιρεία που να έχει φερεγγυότητα και αξιοπιστία αλλά και ανταπόκριση στις άμεσες ανάγκες ακτοπλοϊκής εξυπηρέτησης των νησιών.
Τελικά παρότι υπήρξαν κάποιες αόριστες υποσχέσεις (και πιθανόν ενδοακτοπλοϊκά ανταγωνιστικά "πυροτεχνήματα, για λόγους οικονομικούς σε άλλες γραμμές), ουδείς άλλος παρουσιάστηκε να διεκδικήσει την επιδοτούμενη ακτοπλοϊκή γραμμή πλην της εταιρείας "ΑΒΛΕΜΩΝΑΣ Ν.Ε", με το πλοίο "ΙΟΝΙΣ".
Σύμφωνα με περαιτέρω πληροφορίες υπήρξε πλήρης συμφωνία όσον αφορά τις δρομολογιακές διαδρομές και τα τιμήματα, με μόνη εκκρεμότητα την σύνθεση και τον χαρακτηρισμό του πλοίου ως ημερόπλοιο η μη, και με υπόσχεση ότι πολύ σύντομα θα υπάρξει οριστική απόφαση από το Σ.Α.Σ. προς τους πλοιοκτήτες του "ΙΟΝΙΣ".
Εφόσον επέλθει η οριστική απάντηση θα χρειαστεί, όπως έχουμε γράψει και σε προηγούμενο άρθρο μας, κάποιο διάστημα για ορισμένες προσαρμογές του πλοίου και μικρές βελτιώσεις, για την τελική του δρομολόγηση.
Έτσι ευελπιστούμε ότι τουλάχιστον στα σαράντα της Παναγίας, εορτή της προστάτιδος του νησιού, θα έχουμε πλέον σταθερή και μόνιμη ακτοπλοϊκή πολλαπλή σύνδεση.
--------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
--------------------------------
Στο συμβούλιο συζητήθηκε ευρέως το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Κυθήρων και Αντικυθήρων με την ηπειρωτική Ελλάδα (Πειραιά) και Κρήτη.
Σε παραίνεση του κ. Σακέλλη, προέδρου των Ελλήνων ακτοπλόων, του "τι να τον κάνετε τον Πειραιά ;;;", απάντησε ο κ. Δήμαρχος κάνοντας του ένα ακόμα μικρό μάθημα γεωγραφίας και αυτοδιοίκησης, καθώς φάνηκε ότι ο κ. Σακέλλης μάλλον ήταν αδύνατος στα μαθητικά του χρόνια στα συγκεκριμμένα θέματα και μαθήματα.
Εξαιρετικός αρωγός και υπερασπιστής των θεμάτων της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Κυθήρων-Αντικυθήρων υπήρξε ο εκπρόσωπος της ΚΕΔΕ, δήμαρχος Μήλου, κ. Γεράσιμος Δαμουλάκης, ο οποίος υποστήριξε σθεναρά τις θέσεις του δημάρχου Κυθήρων και επί πρόσθετα πρότεινε την απευθείας σύνδεση των Δυτικών Κυκλάδων με Κύθηρα και Αντικύθηρα.
Από το συμβούλιο απαιτήθηκε η μόνιμη και διαρκής λύση, μετά τις αποτυχημένες και ζημιογόνες, για τους κατοίκους αλλά και για το κράτος, προσπάθειες των τελευταίων ετών με "Ρομίλντα" και "Κορνάρος". Μια λύση με ναυτιλιακή εταιρεία που να έχει φερεγγυότητα και αξιοπιστία αλλά και ανταπόκριση στις άμεσες ανάγκες ακτοπλοϊκής εξυπηρέτησης των νησιών.
Τελικά παρότι υπήρξαν κάποιες αόριστες υποσχέσεις (και πιθανόν ενδοακτοπλοϊκά ανταγωνιστικά "πυροτεχνήματα, για λόγους οικονομικούς σε άλλες γραμμές), ουδείς άλλος παρουσιάστηκε να διεκδικήσει την επιδοτούμενη ακτοπλοϊκή γραμμή πλην της εταιρείας "ΑΒΛΕΜΩΝΑΣ Ν.Ε", με το πλοίο "ΙΟΝΙΣ".
Σύμφωνα με περαιτέρω πληροφορίες υπήρξε πλήρης συμφωνία όσον αφορά τις δρομολογιακές διαδρομές και τα τιμήματα, με μόνη εκκρεμότητα την σύνθεση και τον χαρακτηρισμό του πλοίου ως ημερόπλοιο η μη, και με υπόσχεση ότι πολύ σύντομα θα υπάρξει οριστική απόφαση από το Σ.Α.Σ. προς τους πλοιοκτήτες του "ΙΟΝΙΣ".
Εφόσον επέλθει η οριστική απάντηση θα χρειαστεί, όπως έχουμε γράψει και σε προηγούμενο άρθρο μας, κάποιο διάστημα για ορισμένες προσαρμογές του πλοίου και μικρές βελτιώσεις, για την τελική του δρομολόγηση.
Έτσι ευελπιστούμε ότι τουλάχιστον στα σαράντα της Παναγίας, εορτή της προστάτιδος του νησιού, θα έχουμε πλέον σταθερή και μόνιμη ακτοπλοϊκή πολλαπλή σύνδεση.
--------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
--------------------------------