ΦΩΤΟ Sakis Mpakris |
Το "Ιόνιον" γεννήθηκε για το Ιόνιο, πρωτοταξίδεψε στο Αιγαίο, μετά στο Ιόνιο και ξαναεπέστρεψε στο Αιγαίο.
Για πολλά χρόνια το πλοίο έκανε δρομολόγια στα Κύθηρα.
Η διαφήμιση του τόνιζε "Σύνδεση Πελοποννήσου-Κρήτης και Κυκλάδες"
Δυο δρομολόγια την εβδομάδα για Κύθηρα-Κρήτη και τις επόμενες ημέρες Δυτικές Κυκλάδες.
Οι αναμνήσεις μας ταξιδεύουν με ρότα στη νοσταλγία και μας οδηγούν στις 30 Ιανουαρίου του 1971 στα Ναυπηγεία Ανδρεάδη (αργότερα Ναυπηγεία Hellenic General Enterprises).
Ήταν η ημέρα που γινόταν η καθέλκυσις του νεοναυπηγηθέντος Ε/Γ Ο/Γ ΙΟΝΙΟΝ, για λογαριασμό της Ναυτιλιακης εταιρείας των αφων Στρίντζη.
Οι καμπύλες της πλώρης και της πρύμνης μαρτυρούσαν ότι ο σχεδιασμός του πλοίου έγινε δια χειρός Χ. Μεσσήνη.
Ο ναυτιλιακος τύπος της εποχής έγραφε για το ΙΟΝΙΟΝ οτι επρόκειτο για άλλο ένα ελληνικό δημιούργημα σκαρί εντυπωσιακής εμφανίσεως.
Οι διαστάσεις του ήταν ολικό μήκος 86,70 μέτρα, μέγιστον πλάτος 14,50 μέτρα, βύθισμα 3,60 μέτρα , κόροι ολικής χωρητικοτητας 3350, 2 μηχανές stork werkspoor motor συνολικά 9400 bhp, ταχύτης 18 knots.
Το ΙΟΝΙΟΝ ξεκίνησε δρομολόγια στα τέλη Ιουλίου του 1972, τα πρώτα του δρομολόγια ήταν από Πειραιά κάθε Δευτέρα στις 10.00 για Πάρο - Νάξο, κάθε Τρίτη και Σάββατο για Σύρο - Ικαρία - Καρλόβασι - Βαθύ και κάθε Πέμπτη στις 12.00 για Πάτρα - Σάμη - Ιθάκη - Κέρκυρα.
Από το 1974 εως 1977 πραγματοποιεί δρομολόγια για Σύρο - Τήνο - Μύκονο - Άγιο Κήρυκο - Καρλόβασι - Βαθύ αλλά και για Πάτμο - Κάλυμνο - Κώ - Ρόδο.
Το 1977 αφήνει το Αιγαίο και κάνει δρομολόγια από Πάτρα για Σάμη και Ιθάκη.
Το 1978 είναι η χρονιά που το αγοράζει η Ναυτιλιακη εταιρεία των Σταθάκη - Μανούσου και από το καλοκαίρι του 1978 το ΙΟΝΙΟΝ δρομολογείται για Δυτικές Κυκλάδες Κύθνο - Σέριφο - Σίφνο - Μήλο καθώς και την Άγονη γραμμή της Πελοποννήσου με την Κρήτη, Πειραιά - Μονεμβασία - Νεάπολη - Αγία Πελαγία - Γύθειο - Καψάλι - Αντικύθηρα - Καστέλι.
Τα χρόνια περνούσαν... φτάνοντας την Τρίτη 6 Οκτωβρίου 1992, ήταν η ημέρα που η κακοτυχία χτύπησε το ΙΟΝΙΟΝ, το πλοίο προσάραξε στη θαλάσσια περιοχή Άκρας Γραμβούσας Κισσάμου Κρήτης με αποτέλεσμα την εισροή υδάτων σε αυτό, στο πλοίο επέβαιναν 48 επιβάτες και 39 μέλη του πληρώματος, στο γκαράζ του υπήρχαν 12 Ι.Χ. και 11 φορτηγά αυτοκίνητα.
Οι επιβάτες εγκατέλειψαν το πλοίο με σωσίβια λέμβο και παρελήφθησαν από αλιευτικά σκάφη τα οποία είχαν προσέλθει σε βοήθεια και τους μετέφεραν σώους στο Καστέλι, ενώ στο ΙΟΝΙΟΝ παρέμειναν 22 μέλη του πληρώματος κάνοντας προσπάθειες άντλησης των υδάτων.
Για την διάσωση των Ι.Χ και των φορτηγών αυτοκινήτων βοήθησε το Ε/Γ Ο/Γ Μάρθα το οποίο απέπλευσε από το Γύθειο και κατέπλευσε εκεί που ήταν λαβωμενο το ΙΟΝΙΟΝ, κατέβασε τον καταπέλτη του και πάνω στον καταπέλτη του Μάρθα έπεσε ο καταπέλτης του ΙΟΝΙΟΝ. Έτσι τα φορτηγά και τα Ι.Χ. πέρασαν από το γκαραζ του ενός πλοίου στο γκαραζ του άλλου.
Αφού ολοκληρώθηκε η επιχείρηση το ΙΟΝΙΟΝ έμεινε μόνο, εκεί μετά από λίγο καιρό ενέδωσε στα θέλγητρα της όμορφης θάλασσας κι εκείνη με τη σειρά της άνοιξε την τεράστια αγκαλιά της, το σφιχταγκάλιασε και το κρατά για πάντα κοντά της...
-------------------------------------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης με πληροφορίες από nautilia.gr
-------------------------------------------------------------
ΦΩΤΟ http://www.arxipelagos.com