Παρασκευή 13 Απριλίου 2018

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ.ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΕΝΟΨΕΙ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΥΡΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ


Προχωρά ο διαγωνισμός για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Πελοποννήσου

Στη γραμμή αφετηρίας εισήλθε σήμερα ένα έργο υποδομής κομβικής σημασίας για την εθνική οικονομία, η διασύνδεση της Κρήτης με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ), με τη δημοσιοποίηση των τευχών δημοπράτησης για τους διαγωνισμούς για την κατασκευή του υποθαλάσσιου καλωδίου που θα συνδέσει την Πελοπόννησο με την Κρήτη τους δυο τερματικούς σταθμούς.
Αυτό σημειώνεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με την οποία υπενθυμίζεται ότι η πρώτη φάση της διασύνδεσης της Κρήτης, έργο συνολικού προϋπολογισμού 324 εκατ. ευρώ, που σχεδιάζεται να συγχρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2014-20, θα υλοποιηθεί από τον Ανεξάρτητο Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ).
Μάλιστα, όπως υπογραμμίζεται, ο ΑΔΜΗΕ υπό το νέο ιδιοκτησιακό του καθεστώς (με δημόσιο έλεγχο και την State Grid Corporation of China ως στρατηγικό επενδυτή) επιτάχυνε σημαντικά τις διαδικασίες.
Όπως αναφέρει το υπουργείο, η ολοκλήρωση του σχεδίου, που αναμένεται εντός του 2020, όχι μόνο θα συνδράμει αποφασιστικά στην ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού της Κρήτης, αλλά και θα οδηγήσει σε μεγάλη ελάφρυνση των καταναλωτών όλης της χώρας από τις χρεώσεις Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) που, λόγω της μη διασύνδεσης της Κρήτης, επιβαρύνονται κατά μέσο όρο με 300 εκατ. ευρώ ετησίως.
Ο ΑΔΜΗΕ προκηρύσσει διεθνή ανοιχτό διαγωνισμό, με τη χρήση ηλεκτρονικού πλειστηριασμού για το έργο «Μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος υποβρυχίων και υπογείων καλωδίων δυο κυκλωμάτων για τη διασύνδεση της Κρήτης με το ΕΣΜΗΕ». Το κριτήριο ανάθεσης θα είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, με βάση αποκλειστικά τη χαμηλότερη τιμή. Το έργο έχει «σπάσει» σε τρία τμήματα, με στόχο την προώθηση του ανταγωνισμού και την επίτευξη των βέλτιστων οικονομικών και τεχνικών όρων για το κάθε τμήμα. Ξεχωριστός διαγωνισμός θα διενεργηθεί για την κατασκευή νέου τερματικού σταθμού στη νοτιοανατολική Πελοπόννησο και την επέκταση του υφιστάμενου υποσταθμού στην περιοχή των Χανίων.
Γ. Σταθάκης: «Η διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου θα συμβάλει στην εξοικονόμηση 215 εκατ. ευρώ ετησίως»
Όπως σημείωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης «η διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου θα συμβάλει στη δραστική μείωση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας στην Κρήτη, στη βελτίωση του οικολογικού της αποτυπώματος και στην εξοικονόμηση 215 εκατ. ευρώ ετησίως, κυρίως από τον περιορισμό των χρεώσεων ΥΚΩ».
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης πρόσθεσε από την πλευρά του, ότι «ο Διαχειριστής θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την ολοκλήρωση του έργου μέσα στο 2020 που είναι επιβεβλημένη. Και τούτο διότι το έτος αυτό λήγουν οι εξαιρέσεις που προβλέπει η νομοθεσία της Ε.Ε. για τα όρια εκπομπής ρύπων στις ηλεκτροπαραγωγικές μονάδες σε αυτόνομα συστήματα, όπως αυτό της Κρήτης. Η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου, σε συνδυασμό με την «μεγάλη διασύνδεση» Κρήτης-Αττικής θα διασφαλίσουν την επάρκεια και την αξιοπιστία του εφοδιασμού της Κρήτης σε βάθος χρόνου».
ΠΗΓΗ https://www.flynews.gr

ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΒΡΥΣΗΣ ΤΡΙΦΥΛΛΙΑΝΙΚΩΝ


ΛΑΚΩΝΙΑ.Καταγγέλλουν καταστροφή της ζώνης του Ευρώτα κοντά στη Σπάρτη (ΦΩΤΟ)

Για παρεμβάσεις που παραμορφώνουν και διαμελίζουν το φυσικό περιβάλλον του Ευρώτα γίνεται λόγος σε κείμενο (συνοδεία φωτογραφικού υλικού) που αναρτήθηκε στο eurotas.wordpress.com. Μεταξύ άλλων αναφέρονται τα εξής:
«Πριν ακόμα αρχίσει ουσιαστικά η κατασκευή του φαραωνικού έργου της νέας “εισόδου” της Σπάρτης, οι μπουλντόζες έχουν φροντίσει να δώσουν ένα δείγμα, μεταβάλλοντας σε κρανίου τόπο ένα μεγάλο κομμάτι του παρόχθιου δάσους του Ευρώτα».
Επίσης, στο κείμενο υπογραμμίζεται ότι η συγκεκριμένη εικόνα θα «ήταν αδιανόητη σε οποιοδήποτε μέρος το οποίο (έστω κι αν δεν είχε “όνομα”, όπως Σπάρτη και Ευρώτας) διέθετε ανθρώπους και πολιτικές αρχές που σέβονταν -έστω και στο ελάχιστο- τη φύση, τους ανθρώπους, τον πολιτισμό, την ιστορία, την προοπτική του τόπου, που σέβονταν κάπως τον εαυτό τους. Και οι άλλοι, οι λεγόμενοι τοπικοί άρχοντες, πολιτικοί, “υπεύθυνοι” και λοιποί “φορείς”, κάνουν -στην καλύτερη περίπτωση- τους αδιάφορους».
Τέλος, το κείμενο καταλήγει ως εξής: «Αυτό το θλιβερό θέαμα δεν είναι παρά η αρχή της καταστροφής, η οποία όχι απλά θα επεκταθεί αλλά θα γίνει μη αναστρέψιμη, θάβοντας αυτόν τον ιστορικό και παραδεισένιο τόπο κάτω από μπάζα, τσιμέντα και άσφαλτο».
Φωτο: eurotas.wordpress.com
http://lakonikos.gr