Κυριακή 24 Απριλίου 2016

ΤΑ ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΣΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ.Δημήτρης Λουράντος Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Κυθήρων

Μετά από αρκετά παράπονα φοιτητών και σπουδαστών αλλά και γονέων από τα Κύθηρα που μετακινούνται από και προς το νησί μας, είχα και την προσωπική εμπειρία και των δύο μου παιδιών, με το πλοίο ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ. 

Το πρακτορείο της Νεάπολης, αλλά και το πρακτορείο των Κυθήρων, αρνείται να εκδώσει φοιτητικά εισιτήρια.


Ελπίζω αυτό να γίνεται από λάθος.


Όπως και να έχει όμως, η μετακίνηση των σπουδαστών και φοιτητών σε ΟΛΑ τα πλοία της ακτοπλοΐας στην ελληνική επικράτεια είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ μειωμένη ως προς το κόστος του εισιτηρίου κατά 50%.

Γι αυτό ενημερώνω όλους τους φοιτητές και σπουδαστές να ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ να παραλάβουν εισιτήρια που δεν είναι φοιτητικά και να απαιτούν την έκδοση φοιτητικών εισιτηρίων, με την επίδειξη της φοιτητικής τους ταυτότητας (πάσο), αλλιώς να προσφεύγουν στις λιμενικές αρχές.

Παραθέτω τους νόμους και την απόφαση, που καθιστούν υποχρεωτική την έκδοση φοιτητικού εισιτηρίου :

  • ΦΕΚ Β 1728/2013
  • ΦΕΚ Β 1129/2014
  • Αριθμ. απόφ. 2251.2.12/01/15
  • ΦΕΚ B 1557 – 23.07.2015
Το πλοίο ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ είναι αυτό που πραγματικά εξυπηρετεί τον τόπο μας, όλα αυτά τα χρόνια της συγκοινωνιακής αβεβαιότητας και είμαστε ευγνώμονες γι` αυτό.

Η τήρηση όμως της νομιμότητας είναι άλλο πράγμα και πρέπει να ακολουθείται κατά γράμμα.

Δημήτρης Λουράντος
Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Κυθήρων

Μαστορόπουλος: Συγκοινωνιακή απομόνωση της νοτιοανατολικής Λακωνίας


Πριν λίγες μέρες, με χαρά παρακολουθήσαμε τα εγκαίνια του νέου δρόμου ταχείας κυκλοφορίας, που συνδέει πλέον τη Σπάρτη με την εθνική οδό Αθηνών – Καλαμάτας στη θέση Λεύκτρο.
Η ασφαλέστερη και γρηγορότερη σύνδεση της Λακωνίας με το κέντρο, αλλά και όλη την Πελοπόννησο, είναι γεγονός, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ανάπτυξη και την προοπτική της περιοχής μας.
Όμως για εμάς τους κατοίκους της νοτιοανατολικής Λακωνίας, με την ευκαιρία αυτή, είναι πιστεύω η στιγμή, να διεκδικήσουμε ομόθυμα και αποφασιστικά την οριστική άρση της συγκοινωνιακής μας απομόνωσης, που εκτός των άλλων, ταλαιπωρεί χρόνια τώρα μια αξιοπρόσεχτη περιοχή, η οποία μπορεί και πρέπει να έχει λαμπρό μέλλον.
Για να γίνει τούτο χρειάζεται να συμβάλουν όλοι οι αρμόδιοι, ώστε να εκπονηθούν οι σχετικές μελέτες και να ενταχθούν προς υλοποίηση, στη νέα Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, η παράκαμψη της Σκάλας και η παράκαμψη του Βλαχιώτη (για το Βλαχιώτη από ότι γνωρίζω ήδη έχει εκπονηθεί μελέτη).
Δεν χρειάζεται να επισημάνω την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις πόλεις αυτές, με τον κυκλοφοριακό φόρτο να επιβαρύνει πρώτα τις ίδιες και τους κατοίκους τους, αλλά ταυτόχρονα να κρατάει δέσμια μια ολόκληρη περιοχή, να δυσκολεύει τις μετακινήσεις και μεταφορές και να ακυρώνει την προοπτική στην τουριστική ανάπτυξη.
Ο νέος δρόμος που φέρνει πιο κοντά τη Σπάρτη στην Αθήνα, την Τρίπολη, την Καλαμάτα, την Ολυμπία κλπ κάνει ακόμη μεγαλύτερη την ανάγκη της περιοχής μας να έρθει πιο κοντά στη Σπάρτη με έναν αξιοπρεπή δρόμο, που νομίζω τον δικαιούμαστε.
H παράκαμψη της Σκάλας και του Βλαχιώτη (με δεδομένο ότι η παράκαμψη της Σπάρτης, από Σκούρα μέχρι το στρατόπεδο αναμένεται να παραδοθεί εντός του 2016), θα πρέπει να αποτελέσει την κορυφαία διεκδίκηση για την περιοχή μας, εν όψει του νέου ΕΣΠΑ
Προορισμοί όπως η Μονεμβασία, τα Βάτικα, η Ελαφόνησος, πόλεις όπως οι Μολάοι και η Νεάπολη, παραγωγικές περιοχές όπως η δημοτική ενότητα Ασωπού, τόποι ιδιαίτερου φυσικού κάλλους όπως ο Ζάρακας, οι απλοί πολίτες, ο παραγωγικός ιστός, αλλά και οι επισκέπτες της πανέμορφης περιοχής μας, απαιτούν να μη χαθεί και αυτή η ευκαιρία.
Ίσως να μην έχουμε άλλη.
Μετά τιμής
Νεκτάριος Μαστορόπουλος
report24.gr

ADELIN WEB TV.ΚΥΘΗΡΑ."Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΠΑΘΩΝ"


Το Μήνυμα της Κυριακής 24-4-16 και Γραπτό Θείο Κήρυγμα

Τό Μήνυμα της Κυριακής (Ηχητικό μήνυμα) από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ  
†ΣΤ' ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ
(24-04-2016)


 
Κυριακή τῶν Βαΐων (24-4-2016)

ΓΡΑΠΤΟΝ ΘΕΙΟΝ ΚΗΡΥΓΜΑ
Ἡ θριαμβευτική εἴσοδος τοῦ Ἰησοῦ στά Ἱεροσόλυμα.

Στή σημερινή εὐαγγελική περικοπή τοῦ Ἀποστόλου καί Εὐαγγελιστοῦ Ἰωάννου, ἀδελφοί μου, περιγράφει τό ἱερόν Εὐαγγέλιον τήν θριαμβευτική εἴσοδο τοῦ Κυρίου στήν Ἱερουσαλήμ πού διψοῦσε ν΄ἀκούσει ἐδῶ καί αἰῶνες, ἕνα γνήσιο κήρυγμα πού νά ἀναπτερώνει τίς προσδοκίες τῶν εὐλαβῶν ἰσραηλιτῶν γιά τήν σωτηρία. 

Καί αὐτό τό περίμενε ἀπό τό ἀληθινό καί γνήσιο πρόσωπο τοῦ Μεσσία, ἀντίθετα πρός τά μέχρι τότε συγκεχυμένα μηνύματα τῶν Γραμματέων καί Φαρισαίων, πού ὁδηγοῦσαν τόν λαό τοῦ Ἰσραήλ στήν πλάνη καί τό πνευματικό σκοτάδι. 

Ὁ Κύριός μας, πού εἶναι τό φῶς τοῦ κόσμου, ἀφοῦ πρῶτα ἀνέστησε ἐκ νεκρῶν τόν φίλο καί μαθητή Του Λάζαρο στή Βηθανία ἦλθε μετά ἐπί πώλου ὄνου - ὅπως ἐπροφήτευσε ἐδῶ καί αἰῶνες ὁ Προφήτης Ζαχαρίας - στήν Ἱερουσαλήμ γιά νά διαλύση τό σκότος, καί τήν πλάνη τοῦ διαβόλου μέ τήν σταυρική του πορεία πρός τόν Γολγοθᾶ καί τήν τριήμερή Του Ἀνάσταση. 

Ἦλθε γιά νά δώσει τό φῶς σωματικά, ἀλλά καί ψυχικά, σ' αὐτούς πού διψοῦσαν γιά Θεογνωσία. Θέλησε νά διορθώση τούς Νομοδιδασκάλους καί Φαρισαίους, πού στήν πραγματικότητα ἦταν περισσότερο τυφλοί ἀπό ὅλους τούς ἄλλους, καθώς δέν ἀναγνώρισαν στό προσωπό τοῦ Μεσσία, πού ἀνέφεραν οἱ Γραφές, τόν Κύριό μας Ἰησοῦ Χριστό. 

Ἐνῶ ὁ ἁπλοϊκός λαός τοῦ Ἰσραήλ, καί μαζί του σύμπασα ἡ ἀνθρωπότης, χαίρει καί ἀγάλλεται διότι σήμερον τήν βαϊφόρο ἐτούτη ἡμέρα θά ἀναγνωρίσει τόν ἀληθινό Μεσσία «τόν μέλλοντα λυτροῦσθαι τόν Ἰσραήλ», τόν νέον Ἱσραήλ τῆς Χάριτος, πού δέν εἶναι ἄλλος ἀπό τήν ἁγία μας Ἐκκλησία. 

Καί ὁ Κύριος, ὅπως λέγει καί ὁ Ζαχαρίας, ἦλθε ἐπάνω σέ ἕνα πουλάρι, ὄχι ὅπως οἱ τύραννοι καί κατακτητές, ἀλλά ὡς ὁ καλός ποιμήν, πού ἦλθε γιά νά σώσει τό ἀπολωλός πρόβατο, ὡς ὁ μέγας διάκονος καί ὡς ὁ συμφιλιωτής τοῦ ἀνθρώπου μέ τόν Θεό. 

Ἄς τρέξωμε, λοιπόν, κοντά του, ἀγαπητοί μου Χριστιανοί, ὅλοι ἐμεῖς ὡς πρόβατα ἀπολωλότα καί νά ξέρουμε καλά ὅτι κοντά του θά βροῦν οἱ ψυχές μας ἀνάπαυση, καθώς μᾶς εἶπε Ἐκεῖνος: « οἱ κουρασμένοι καί πεφορτισμένοι ἐλᾶτε κοντά μου καί οἱ ψυχές σας θά βροῦν ἀνάπαυσι». 

Ἄς τόν ὑποδεχθοῦμε λοιπόν, ἀδελφοί μου, μέ μόνα στολίδια τά Βαΐα τῶν ἀρετῶν καί τῆς εὐγνωμοσύνης τῆς μετανοημένης καρδιᾶς μας καί τήν ἐν Χριστῷ μεταξύ μας ἀγάπη. Ἀμήν. 

π.Ν.Ζουναρέλης 
--------------------------------
Πηγή:  imkythiron.gr
--------------------------------

Η Ένωση Επτανησίων Ελλάδας παρουσιάζει τη μουσικοθεατρική παράσταση «Στης Πλάκας τις ανηφοριές»

 
Η Ένωση Επτανησίων Ελλάδας παρουσιάζει τη μουσικοθεατρική παράσταση
«Στης Πλάκας τις ανηφοριές»
(με αφορμή την 152η επέτειο της Ένωσης των Επτανήσων με την Ελλάδα)
23 Μαϊου 2016, ημέρα Δευτέρα και ώρα 21:00
Ένα μεγάλο αφιέρωμα στα μπελκάντο της Αθήνας: από την επτανησιακή και την αθηναϊκή καντάδα στην οπερέτα, το ταγκό και το αρχοντορεμπέτικο.

Οι ωραιότερες επτανησιακές και αθηναϊκές καντάδες και τα τραγούδια του κρασιού μάς μεταφέρουν νοερά στην εποχή του ρομαντισμού, στα καντούνια και στις ρούγες του Ιονίου και στην παλιά Αθήνα, «Στης Πλάκας τις ανηφοριές».
Η Χορωδία Λυρικών Καλλιτεχνών της Ένωσης Επτανησίων Ελλάδας, πλαισιωμένη από το ιδιαίτερο ηχόχρωμα της Μαντολινάτας του Ιονίου, μπαίνει στον συναυλιακό χώρο τραγουδώντας και κάνοντας σερενάδα στους θεατές, κι έπειτα κατευθύνεται στη σκηνή γύρω από ένα τραπέζι με κρασί, σ’ ένα σκηνικό που αναβιώνει εικόνες της παλιάς πλακιώτικης ταβέρνας.

Εκεί, «στην παλιά ταβέρνα με τη λατέρνα και το σκουμπρί», θα υποδεχθεί την παλιοπαρέα ο θρυλικός «Μπαρμπαγιάννης κανατάς», τον οποίο υποδύεται ο βαθύφωνος Χρήστος Αμβράζης. O κάπελας κερνά κρασί τους χορωδούς και τους καλεί στο «Γλέντι μας» τραγουδώντας «Θα το πιείς ένα ποτήρι, θα το πιείς», «Κελαηδήστε, ωραία μου πουλάκια», «Εις τον αφρό της θάλασσας», «Λίγα λουλούδια αν θέλεις στείλε μου», «Ετίναξε την ανθισμένη αμυγδαλιά», «Δυο γλυκά ματάκια» και άλλα πολλά.
Όμως απόψε η παρέα έχει πολλές εκπλήξεις και εκλεκτούς καλεσμένους: τη μεγάλη ντίβα «Ριρίκα», που υποδύεται η μεσόφωνος Ελένη Βουδουράκη και που ήταν η καλύτερη «Κάρμεν» της εποχής, αλλά και τον «Πρίγκηπα», τον τενόρο Αντώνη Κορωναίο, τον καλύτερο «Δούκα» του Ριγκολέτου. Πώς είναι δυνατόν δυο καλλιτέχνες της όπερας να τραγουδούν καντάδες του κρασιού; Ο Δούκας τούς τραγουδά «Εγώ θα κόψω το κρασί» και η Κάρμεν «Μια κομψή μαντάμ σαν κι εμένα», αλλά η χορωδία όλα τα καταφέρνει, απαντώντας: «Ακόμα ένα ποτηράκι».

Κι αυτή η γυναίκα - διαόλου κάλτσα τσιγκλάει τον Μπαρμπαγιάννη κανατά να θυμηθεί τον «Συνταγματάρχη» σ’ ένα ερωτικό παιχνίδι γεμάτο «Τικ τακ», προκαλώντας τη ζήλια του Δούκα, που επιστρατεύει τη γλύκα της φωνής του: «Τι μάτια, τι όμορφα μάτια».

Όμως επειδή η καντάδα, η όπερα και ο έρωτας είναι άσχημο μικρόβιο, οι καλλιτέχνες καλούν στην παρέα έναν διάσημο συνθέτη της εποχής να δώσει λύσεις μαγικές. Τον υποδύεται ο μαέστρος Παναγής Μπαρμπάτης, ο οποίος θυμάται στο πιάνο τον Αττίκ, τον Σουγιούλ, τον Χαιρόπουλο και όλους τους «παλιούς». Αλλά θα πρέπει να παίξει και όπερα για τους καλλιτέχνες και… ναι, να στείλει το καράβι του ερωτοχτυπημένου Πρίγκηπα στο λιμάνι της Κάρμεν, παίζοντας το «Είσαι το λιμάνι μου».

Ωστόσο ο μαέστρος φυλά τη μεγαλύτερη έκπληξη! Παρουσιάζει στη σκηνή έναν ιδιαίτερο καλεσμένο, τον μεγάλο λαϊκό τροβαδούρο της εποχής Μπάμπη Τσέρτο, ο οποίος θυμάται τον σπουδαίο Νίκο Γούναρη και τα αρχοντορεμπέτικα του Μιχάλη Σουγιούλ. Και τότε το «Γλέντι μας» κορυφώνεται.

Κι επειδή... ναι, όλα οφείλονται στους γλυκούς ήχους του μαντολίνου και της κιθάρας… Ναι, «Απόψε την κιθάρα μου», «Στης νύχτας τη σιγαλιά», «Στης Πλάκας τις ανηφοριές».
Τα κείμενα, την ενορχήστρωση και τη σκηνοθεσία υπογράφει ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Ένωσης Επτανησίων Ελλάδας Παναγής Μπαρμπάτης.

Συντελεστές: Χορωδία Λυρικών Καλλιτεχνών, Ορχήστρα Ποικίλης Μουσικής και Μαντολινάτα του Ιονίου της Ένωσης Επτανησίων Ελλάδας

Πρωταγωνιστούν: Αντώνης Κορωναίος (τενόρος), Ελένη Βουδουράκη (μεσόφωνος), Χρήστος Αμβράζης (βαθύφωνος), Μπάμπης Τσέρτος (λαϊκός τροβαδούρος).

Μουσική διεύθυνση, ενορχήστρωση, κείμενα, σκηνοθεσία: Παναγής Μπαρμπάτης
Σκηνοθετική επιμέλεια - χορογραφίες: Μαρία Θωμοπούλου

ΕΝΩΣΗ ΕΠΤΑΝΗΣΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ Ε.Ε.Ε:


http://www.enosieptanision.gr/

Σάββατο 23 Απριλίου 2016

ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΩΝ ΒΑΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.


Από την Κυριακή των Βαΐων αρχίζει ουσιαστικά η Μεγάλη Εβδομάδα ή Εβδομάδα των Παθών.  Κατά την σημερινή ημέρα εορτάζεται η ανάμνηση της θριαμβευτικής εισόδου του Ιησού Χριστού στα Ιεροσόλυμα όπου, κατά τους Άγιους Ευαγγελιστές, οι Ιουδαίοι Τον υποδέχθηκαν κρατώντας βάια ή βάγια (κλάδους φοινίκων) και απλώνοντας στο έδαφος τα φορέματά τους ζητωκραύγαζαν «Ωσαννά, ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου». 
Ήθη και Έθιμα

Σε ανάμνηση της θριαμβευτικής εισόδου του Χριστού στα Ιεροσόλυμα, όλοι οι Ναοί στολίζονται με κλαδιά από βάγια, από φοίνικες δηλαδή ή από άλλα νικητήρια φυτά, όπως δάφνη, ιτιά, μυρτιά και ελιά. 
Μετά τη Λειτουργία μοιράζονται στους πιστούς. Στις φωτό από την Εκκλησία της Παναγίας στο Ναύπλιο όπου από νωρίς του Σαββάτου του Λαζάρου κυρίως γυναίκες ετοιμάζουν τα βάγια μέσα σε καλάθια για να είναι έτοιμα την Κυριακή.

Η Εκκλησία μας καθιέρωσε ήδη από τον 9ο αιώνα το έθιμο αυτό μια και όπως αναφέρει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης «όχλος πολύς…έλαβον τα βαΐα των φοινίκων και εξήλθον εις υπάντησιν αυτώ».


Σημειώνεται ότι στις πρώτες Εκκλησίες εορτάζονταν η μνήμη αυτή με αναπαράσταση του γεγονότος. Συγκεκριμένα στους Αγίους Τόπους κατά τον 4ο αιώνα ο Επίσκοπος ξεκινώντας με πομπή από το Όρος των Ελαιών εισέρχονταν στα Ιεροσόλυμα επί «πώλου όνου» περιστοιχιζόμενος από τον κλήρο ενώ οι πιστοί προπορεύονταν κρατώντας κλάδους φοινίκων.


Στους βυζαντινούς χρόνους τελούνταν ο λεγόμενος «περίπατος του Αυτοκράτορα» όπου η πομπή ξεκινούσε από τα ανάκτορα στην οποία συμμετείχε ο αυτοκράτορας κρατώντας την Εικόνα του Χριστού πλαισιωμένος από το ιερατείο όπου και κατέληγε στην Αγιά Σοφιά. Της αυτοκρατορικής αυτής πομπής προηγούνταν ο λαμπαδάριος ο οποίος έψελνε «Εξέλθατε έθνη και θεώσασθε σήμερον τον βασιλέα των ουρανών…».


Σύμφωνα με την μαρτυρία του Βαλσαμώνα στο τέλος της Εορτής ο μεν Αυτοκράτορας διένειμε ιδιόχειρα βάγια και Σταυρούς, ο δε Πατριάρχης κεριά για την Μεγάλη Εβδομάδα.


Ο ΑΓΙΟΣ ΓΙΩΡΓΗΣ Ο ΔΡΑΚΟΝΤΟΚΤΟΝΟΣ

Ο Άγιος Γιώργης σε Βυζαντινή τοιχογραφία από το φερώνυμο ναό στο Μέσα Βούργο.
Ο ΑΓΙΟΣ ΓΙΩΡΓΗΣ Ο ΔΡΑΚΟΝΤΟΚΤΟΝΟΣ
Ο κατεξοχήν άγιος της Ρωμιοσύνης, η έκφραση της ελευθερίας και της παλικαριάς. Η εσωτερική και εξωτερική λεβεντιά του αγίου παραπέμπει στα ωραιότερα πρότυπα του Ελληνικού λαού, στον Ηρακλή, στο Μεγαλέξανδρο, στο Διγενή, στον Ερωτόκριτο στον Καραϊσκάκη, τον κατεξοχήν τροπαιοφόρο ήρωα μέσα στους άλλους φημισμένους πολέμαρχους του ιερού αγώνα. Ο μύθος της δρακοντοκτονίας ήταν άγνωστος στο συναξάρι και στην εικόνα του αγίου μέχρι το 12ο αι που ο άγιος απεικονιζόταν σαν απλός στρατιωτικός άγιος. Μετά το 12ο αι. συνδέθηκε με τον πανάρχαιο μύθο της δρακοντοκτονίας, ο οποίος έγινε δεκτός από την επίσημη θρησκεία, πέρασε στα αγιολογικά κείμενα, καθιερώθηκε και συνετέλεσε ώστε να γίνει τόσο δημοφιλής ο άγιος Γιώργης. Εξ άλλου πολλά στοιχεία των αρχαίων Ελληνικών μύθων πέρασαν σε χριστιανούς αγίους και επιβιώσανε στα αγιολογικά κείμενα. Από το μύθο του Απόλλωνα που σκότωσε τη Δράκαινα στους Δελφούς, μέχρι τον Ηρακλή που απελευθέρωσε την Ησιόνη και τον Περσέα που λύτρωσε την Ανδρομέδα ο Ελληνικός λαός δείχνει πόσο θαυμάζει και τιμά τη λεβεντιά, την αντρειωσύνη και τις ιπποτικές αρετές. Ανέκαθεν στη μορφή του αγίου Γεωργίου ο δοκιμασμένος Ελληνικός λαός έβλεπε τον ελευθερωτή από τις δυνάμεις του κακού γι αυτό και τον απεικόνιζαν στις σημαίες τους.


Πηγή  Eleni Harou
Βυζαντινή τοιχογραφία του αγίου Γεωργίου από το ναό του Αγίου Βλάση στα Κύθηρα.
Ο Γεώργιος Καραϊσκάκης, από τους δημοφιλέστερους ήρωες της Επανάστασης πάλαιψε όπως ο άγιος Γιώργης με τις δυνάμεις του κακού.
Μεταβυζαντινή εικόνα του αγίου Γεωργίου από το μουσείο Μπενάκη, έργο του Εμμανουήλ Τζάννε. (17ος αι.) Η μπέρτα του αγίου, "το αναπετάριν" κυματίζει και συμβολίζει την γενναιότητα και την ορμή του παλικαριού.
Η παράσταση του Μεγαλέξανδρου έφιππου με το κοντάρι στην ένταση της μάχης της Ισσού, παραπέμπει σε εικόνες του αγίου Γεωργίου.



Ε/Γ-Ο/Γ ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ .ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σας ενημερώνουμε οτι"κατά την διάρκεια"των Εορτών του Πάσχα θα πραγματοποιηθούν και έκτακτα δρομολόγια προκειμένου να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.Σας ευχόμαστε Καλό Πάσχα !

Ο πάτερ Ηλίας του Ποταμού στο θέρος - Κύθηρα 1985

Εκτεταμένη αστυνομική επιχείρηση για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας στην Περιφέρεια Πελοποννήσου

Συνελήφθησαν πενήντα εννέα (59) άτομα, προσήχθησαν εκατόν σαράντα (140) και έγινε έλεγχος σε εννιακόσια δύο (902)

Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι σε επτακόσια δεκατρία (713) οχήματα, ενώ βεβαιώθηκαν συνολικά τριακόσιες δεκαεννέα (319) παραβάσεις

Εξιχνιάστηκε μία περίπτωση κλοπής στην Αργολίδα και μία περίπτωση κλοπής στη Λακωνία

Οι αστυνομικοί έλεγχοι στοχεύουν στην πρόληψη και στην καταστολή της εγκληματικότητας, αλλά και στην εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας των πολιτών

Στο πλαίσιο αντιμετώπισης της εγκληματικότητας, καθώς και της διαμόρφωσης ασφαλών συνθηκών διαβίωσης των πολιτών, πραγματοποιήθηκε χθες (23.4.2016), εκτεταμένη αστυνομική επιχείρηση στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.

Η επιχείρηση οργανώθηκε και υλοποιήθηκε από τις Διευθύνσεις Αστυνομίας Αργολίδας, Αρκαδίας, Κορινθίας, Λακωνίας και Μεσσηνίας, σύμφωνα με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Πελοποννήσου.

Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης, έγιναν έλεγχοι σε εννιακόσια δύο (902) άτομα, εκ των οποίων επτακόσια τέσσερα (704) ήταν ημεδαποί και εκατόν ενενήντα οκτώ (198) ήταν αλλοδαποί, καθώς και σε επτακόσια δεκατρία (713) οχήματα.

Επιπλέον, προσήχθησαν εκατόν σαράντα (140) άτομα, από τα οποία ογδόντα (80) ήταν ημεδαποί και εξήντα (60) ήταν αλλοδαποί, ενώ συνελήφθησαν πενήντα εννέα (59) άτομα.

Πιο αναλυτικά συνελήφθησαν:

  • Ένας (1) αλλοδαπός στην Αργολίδα, για παράβαση της νομοθεσίας για τα όπλα.

  • Δύο (2) ημεδαποί στην Αργολίδα, για κλοπή ηλεκτρικής ενέργειας.

  • Τρεις (3) ημεδαποί και ένας (1) αλλοδαπός στην Αργολίδα, για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

  • Δύο (2) ημεδαποί και ένας (1) αλλοδαπός στην Αργολίδα, για παραβάσεις του Υγειονομικού Κανονισμού.

  • Τρεις (3) αλλοδαποί στην Αργολίδα, οι οποίοι διέμεναν παράνομα στη χώρα και σε βάρος τους θα κινηθεί η διοικητική διαδικασία επιστροφής τους.

  • Ένας (1) ημεδαπός στην Αρκαδία, για παράνομο υπαίθριο εμπόριο.

  • Ένας (1) ημεδαπός στην Αρκαδία, για παράβαση της νομοθεσίας περί προστασίας των δημοσίων κτημάτων.

  • Ένας (1) ημεδαπός στην Αρκαδία, για παραβάσεις της νομοθεσίας για τα όπλα και του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

  • Δύο (2) ημεδαποί στην Αρκαδία, για παράβαση της νομοθεσίας περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας.

Πρόσκληση για την συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπης της 27-4-2016


ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ – ΤΙ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ – ΤΑ ΕΘΙΜΑ

Σήμερα Σάββατο,   η εκκλησία γιορτάζει  την  Ανάσταση του φίλου του Χριστού,  Λαζάρου.
Το όνομα «Λάζαρος» είναι εξελληνισμένος τύπος του εβραϊκού Ελεάζαρ.
Ο Λάζαρος, ο επονομαζόμενος Δίκαιος και Τετραήμερος, ήταν αδελφός της Μάρθας και της Μαρίας (η γυναίκα που άλειψε με μύρο τα πόδια του Ιησού λίγες ημέρες πριν από τη σταύρωση και στη συνέχεια τα σπόγγισε με τα μαλλιά της), με τις οποίες ζούσε στη Βηθανία, κοντά στα Ιεροσόλυμα. Στο σπίτι τους είχε φιλοξενηθεί επανειλημμένα ο Χριστός, όταν περνούσε από την περιοχή, με κατεύθυνση προς την Ιερουσαλήμ.
Κατά την Καινή Διαθήκη (Ιωάννου ια’ 1-44), μια μέρα ο Λάζαρος αρρώστησε βαριά και πέθανε. Οι αδελφές του ειδοποίησαν τον Ιησού ότι ο φίλος του ασθενεί βαρέως, αλλά εκείνος καθυστέρησε να έλθει. Στους μαθητές του είπε ότι ο φίλος του κοιμήθηκε και ότι θα μεταβεί στη Βηθανία για να τον ξυπνήσει. Όταν έφθασε στη Βηθανία με τους μαθητές του, η Μαρία του παραπονέθηκε ότι αν ερχόταν εγκαίρως δεν θα πέθαινε ο αδελφός της.
Όταν έφθασε στο μνημείο ο Ιησούς, δάκρυσε και διέταξε να βγάλουν την ταφόπλακα. Τότε ύψωσε τα μάτια του στον ουρανό, ευχαρίστησε τον Θεό και Πατέρα και με μεγάλη φωνή είπε: «Λάζαρε δεύρο έξω!»( Λάζαρε, βγές έξω). Αμέσως βγήκε έξω τυλιγμένος με τα σάβανα ο τετραήμερος νεκρός μπροστά στο πλήθος που παρακολουθούσε και ο Ιησούς ζήτησε να του λύσουν τα σάβανα και να πάει σπίτι του. (Ιωαν. ια΄,44).
Η αρχαία παράδοση λέγει ότι τότε ο Λάζαρος ήταν 30 χρονών και έζησε άλλα 30 χρόνια. Τελείωσε το επίγειο βίο του στην Κύπρο το έτος 63 μ.Χ. και ο τάφος του στην πόλη των Κιτιέων έγραφε: «Λάζαρος ο τετραήμερος και φίλος του Χριστού».
Το έτος 890μ.Χ. μετακομίσθηκε το ιερό λείψανό του στην Κωνσταντινούπολη από τον αυτοκράτορα Λέοντα το σοφό, ο οποίος συνέθεσε τα ιδιόμελα στον εσπερινό του Λαζάρου: Κύριε, Λαζάρου θέλων τάφον ιδείν, κλπ
Η Ανάσταση του Λαζάρου επέτεινε το μίσος των Εβραίων που μόλις την έμαθαν ζήτησαν να σκοτώσουν τον Λάζαρο και το Χριστό.

ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ

ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ
Μέσα στην ευχάριστη ατμόσφαιρα των Πασχαλινών γιορτών, στο νησί μας θα αρχίσει να λειτουργεί ξανά το Μουσείο του.
Το στολίδι στην είσοδο της πρωτεύουσας του νησιού μας ανοίγει τις πύλες του. 
Τα εγκαίνια, σύμφωνα με την πρόσκληση, θα γίνουν το Σάββατο 7 Μαίου στις 12 το μεσημέρι, από τον Υπουργό Πολιτισμού κ. Αριστείδη Μπαλτά.
Πέρασαν δέκα χρόνια από τότε που έκλεισε για το κοινό το μουσείο. 
Μετά τον μεγάλο σεισμό του 2006, οι ζημιές ήταν τέτοιες, ώστε το κτήριο χαρακτηρίστηκε επικίνδυνο. 
Ξεκίνησε μαραθώνια προσπάθεια εξεύρεσης πόρων για την επισκευή του κτηρίου και την εκ νέου λειτουργία του Μουσείου.
Σήμερα πλήρως ανακαινισμένο πραγματικό στολίδι το Μουσείο μας, φιλοξενεί σημαντικότατα αρχαιολογικά ευρήματα.
Για να φτάσουμε στην ημέρα των εγκαινίων, εκτός των εργασιών επισκευής του κτηρίου, εργάστηκαν με αποτελεσματικότητα, για την μεταφορά των αρχαίων και την τελική μορφή του χώρου, οι άνθρωποι της εφορείας αρχαιοτήτων με επικεφαλής την προισταμένη κ. Στέλλα Χρησουλάκη .
Ελπίζουμε να μην αγνοηθούν οι προσπάθειες όσων εργάστηκαν για την ολοκλήρωση αυτού του όμορφου έργου, κυρίως οι πετυχημένες ενέργειες του τέως Δημάρχου Θόδωρου Κουκούλη και η κρίσιμη απόφαση του τέως Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου με την οποία το έργο εντάχθηκε και χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ. 
Το νησί μας έχει μέγαλο διάστημα να ζήσει τέτοιο ευχάριστο γεγονός, εγκαίνια αξιόλογου έργου, αφού στο άλλο μεγάλο έργο του νησιού μας, το Νέο Νοσοκομείο δεν έγιναν ποτέ εγκαίνια.

Παρασκευή 22 Απριλίου 2016

«Η 21η Απριλίου στη Λακωνία και στην Ελλάδα»

Με μεγάλη επιτυχία -από κάθε άποψη- πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 20/4, στη Σκάλα, η εθνική και λαϊκή εκδήλωση με θέμα «Η 21η Απριλίου στη Λακωνία και στην Ελλάδα» που διοργάνωσαν ο Πατριωτικός Σύνδεσμος Λακωνίας και οι εκδόσεις «Αδούλωτη Μάνη».
Στην κατάμεστη από κόσμο αίθουσα, άνθρωποι κάθε ηλικίας με εξαιρετικό ενδιαφέρον -για την αλήθεια και την Ελλάδα, όπως τονίστηκε χαρακτηριστικά- παρακολούθησαν την προβολή ντοκουμέντων, τις ομιλίες των Γιάννη Λυμπέρη, Γιώργου Λουκάκου και Γιώργου Δημακόγιαννη, καθώς και το μανιάτικο ποιητικό χαιρετισμό του Πέτρου Κασιδόκωστα-Ασπαλαθρού. Τέλος, απόλαυσαν το καλλιτεχνικό πρόγραμμα με το λαϊκό τραγουδιστή Κώστα Χαλουλάκο (που ήρθε από την Αμερική ειδικά για την εκδήλωση!) και της παρέας Λακώνων μουσικών που τον συνόδευσαν στην ορχήστρα.
www.lakonikos.gr/







ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ Επιστολή προς το Υπουργείο Ναυτιλίας για το πλοίο ΒΙΤΣΕΝΤΣΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ

Συνοδεύοντας τα «ξενιτεμένα» του Γιώργου Διδυμιώτη

Ήταν 5 το πρωί. Νύχτα ακόμη. Ο Γιάννης άνοιξε την πύλη του μουσείου και το φορτηγό βγήκε σιγά-σιγά με την όπισθεν. Είχα στήσει την κάμερα και κοιτούσα μέσα από το βιζέρ αυτή τη μοναδική στιγμή, το φορτηγό να αφήνει το Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά και να ξεκινά το ταξίδι στα Κύθηρα. Μέσα στην καρότσα του ήταν όλα τα αρχαία που επιτέλους επέστρεφαν στον τόπο τους• στο ολοκαίνουργιο Αρχαιολογικό Μουσείο Κυθήρων.

Πάνω από 650 εκθέματα ταξίδεψαν στην εθνική οδό, μέχρι τη Νεάπολη. Κι εμείς από πίσω, με την κάμερα στο χέρι, προσπαθούσαμε να καταγράψουμε το ταξίδι των αρχαίων σαν ένα road movie στην ελληνική ύπαιθρο. Ξημέρωμα στην Νεμέα και μετά ομίχλη. Σε όλη τη διαδρομή μάς συνόδευαν περιπολικά που άλλαζαν από νομό σε νομό. Μου έκανε εντύπωση το ότι οι αλλαγές γίνονταν χωρίς στάση, σαν σκυταλοδρομία. Δε θυμάμαι να έχω κάνει πλάνα αστυνομικών στο παρελθόν• τουλάχιστον, όχι για καλό σκοπό. Κι όμως, ένας από τους συνοδούς αστυνομικούς όχι μόνο ήταν κοντά μας συνοδεύοντας το φορτηγό αλλά ρωτούσε με έντονο ενδιαφέρον για τα ευρήματα και το μουσείο. Έδειχνε τέτοιο ενδιαφέρον που δεν μπορούσα να μη σκεφτώ ότι ούτε στο νησί δε βρήκα κάποιον να ρωτάει τόσα πολλά για το μουσείο μας.
Φτάσαμε στη Νεάπολη και μας είπαν ότι λόγω κακοκαιρίας το καράβι θα φύγει από το Παλιόκαστρο. Ο οδηγός του φορτηγού δεν ήξερε τι σημαίνει αυτό και ρώτησε μόνο αν είναι μακρυά. Δεν ήξερε ότι θα οδηγήσει σε έναν τόσο κακοτράχαλο δρόμο, τόσο κοντά στο γκρεμό, με χαλάζι, λάσπη και το κύμα να φτάνει ως τις ρόδες του φορτηγού. Το έκανε, τα κατάφερε και έφτασε στο πολυπόθητο Πορφυρούσα. Να είναι καλά ο μάγκας. Τα αρχαία του Τσιρίγου μπήκαν στο πλοίο με ασφάλεια. Βγήκαμε στο πέλαγος. Το Τσιρίγο πλησίαζε ενώ η Πελοπόννησος μάς αποχαιρετούσε με ένα μεγάλο ουράνιο τόξο. Κάτω στο αμπάρι του πλοίου ήταν οι αρχαιολόγοι – συνοδοί με το φορτηγό. Σαν γονείς που μετέφεραν μια κινητή θερμοκοιτίδα με τα μωρά τους και δεν ήθελαν να την αφήσουν από τα μάτια τους. Η περιπέτεια έδειχνε να τελειώνει όταν φτάσαμε στο Διακόφτι. Επιτέλους, Τσιρίγο. Κρίμα που η κάμερα δεν μπορεί να γράψει τις μυρωδιές του νησιού.
Πήραμε το δρόμο για τη Χώρα. Η άφιξη στο μουσείο ήταν συγκινητική. Λίγοι εργάτες κι εθελοντές περίμεναν υπομονετικά στο κρύο να δουν το φορτηγό να φτάνει και να βοηθήσουν στο κουβάλημα. Να καλωσορίσουν τα αρχαία που επέστρεφαν στον τόπο τους. Αγκαλιές μεταξύ συναδέρφων, συνεργατών και φίλων, δάκρυα χαράς για το νέο μουσείο και αμέσως δουλειά. Να τα βάλουμε όλα μέσα γιατί βραδιάζει πια και μπορεί να βρέξει πάλι. Και από αύριο, με το καλό, αρχίζει η τοποθέτηση. Η αίσθηση καθήκοντος τούς στεγνώνει τα δάκρυα στο πι και φι. Είναι τρελλοί αυτοί οι αρχαιολόγοι, σκέφτομαι…

Μια βδομάδα περίπου κράτησε το στήσιμο. Μόνο για φαγητό και ύπνο έφευγαν. Δουλειά και πάλι δουλειά, σαν μυρμήγκια. Τους χάρηκα. Ίσως γιατί έβλεπα με τι στοργή μιλούσαν για το Τσιρίγο, το μουσείο, τα αρχαία. Με πόση αγνή αγάπη μιλούσαν για έναν τόπο που δεν ήταν ο τόπος τους αλλά τον γνώρισαν μέσω της δουλειάς. Αντίθετα με τους ντόπιους πολιτικάντηδες που με αφορμή το μουσείο του τόπου τους βρήκαν αφορμή να πουλήσουν λαϊκισμό και γκρινιάζανε πως ‘‘το μουσείο είναι μικρό και δε χωράει την ένδοξη ιστορία μας’’. Σάμπως ήξεραν και κάτι άλλο να πουν; Όμως, ας τους αφήσουμε στην άκρη. Δε θα αλλάξουν.
Ας μείνουμε στο όμορφο μουσείο μας και τους ανιδιοτελείς αρχαιολόγους, αρχιτέκτονες, συντηρητές, κουβαλητές και ντόπιους εργάτες κι εθελοντές. Ας κρατήσουμε την αγωνία τους να είναι το μουσείο ένας τόπος φωτεινός και λειτουργικός και όχι μια σκοτεινή αποθήκη. Και τη χαρά τους να τοποθετούν το κάθε εύρημα στη σωστή του θέση με βάση ένα προγραμματικό σχεδιασμό.
Σκέφτηκα πόσες ακόμα πτυχές κρύβει η επιστήμη της αρχαιολογίας• αυτή η θαυμάσια δουλειά. Σκέφτηκα ότι είναι τόσο δύσκολο να κάνει κάποιος μια ταινία και να αναδείξει την αγωνία και τη λαχτάρα αυτών των ανθρώπων. Κάποιες στιγμές πίστεψα πως η κάμερα δεν μπορούσε να καταγράψει όλη αυτή την ατμόσφαιρα. Μα τι μπορεί να καταγράψει επιτέλους η ρημάδα;
Πηγή  http://dragonerarossa.gr/

Συνοπτική κατάσταση Προϋπολογισμού Λιμενικού Ταμείου 2016