Οφειλω να ενημερωσω τους αγαπητους συμπατριωτες οτι η μηνυτηρια αναφορα του Αγροτικου Συνδεσμου Αγ.Νικολαου για την καταστρεπτικη φωτια επροκειτο να τεθει στο αρχειο διοτι καποιοι αγαπητοι συμπατριωτες επισκεφθηκαν στο Γυθειο τον αρμοδιο Εισαγγελεα και τον διαβεβαιωσαν οτι η μηνυση ειχε υπερβολες και δεν επιθυμουσαν να συνεχισθει η διαδικασια,εκλιπαρωντας να σταματησει. Ολα αυτα για να μην υπαρξουν συνεπειες για το Δημο και τους εμπλεκομενους απο τα τοπικα διαμερισματα.
Δεν ξερω τι εκανε ο Εισαγγελεας Εφετων που θα εξεταζε το θεμα μετα τον Εισαγγελεα Πρωτοδικων αλλα μια και δημοσιοποιηθηκε το πορισμα για την φωτια στον Καλαμο,επρεπε να ειπωθει η αληθεια για την διαδικασια που αφορουσε τον τοπο μας.
Διευκρινιζω οτι η αναφορα ηταν κατα παντος υπευθυνου και δεν ειχε στοχο την τιμωρια οποιουδηποτε συμπατριωτη αλλα την αναζητηση του πορισματος για τα αιτια της φωτιας.Τωρα εαν ανεκυψαν ευθυνες για τη μη καθαρισμενα κτηματα,γι αυτο δεν φερει ευθυνη ο αναφερων Συνεταιρισμος και ο συντακτης της αναφορας.
Θεμιτο να θελεις να υπερασπισθεις τον εαυτο σου αλλα το προσωπικο κερδος εφημερο διοτι στην πραγματικοτητα μαλλον ευκολα (εξαρταται απο τι εχουν αποφανθει) θα μπορουσε να ξανακινηθει η διαδικασια απο ιδιωτη η ιδιωτες που δεν θα εκαναν πισω.
Υπενθυμίζω ότι έχει κατασκευασθεί με προδιαγραφές στην Σπάρτη και εγκαινιάσθηκε ''με τιμές και δόξες'' από τον τέως Υπουργό Εσωτερικών και νυν Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Προκόπη Παυλόπουλο και εν συνεχεία στελεχώθηκε από τον τότε Υπουργό κ. Χρ. Παπουτσή. Ερωτήματα: 1)Γιατί ποτέ δεν λειτούργησε και και ποιοί έχουν την ευθύνη; 2)Γιατί αναζητούνται άλλες χωροταξικές λύσεις με νέες δαπάνες διαμόρφωσης και επισκευής,ενώ για το συγκεκριμένο κτίριο είναι έτοιμο προς λειτουργία; 3)Αν όπως λέγεται το συγκεκριμένο κτίριο θεωρείται ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ τότε γιατί παρελήφθη,πόσο χρήματα δαπανήθηκαν και γιατί εκεί δεν γίνονται μετατροπές για την καταλληλότητα του. Πάντως ο Δήμος Ευρώτα και οι Κροκεές δεν προτίθεται για τέτοιου είδους λύσεις....και για περισσότερους τεκμηριωμένους λόγους που θα κατατεθούν αρμοδίως!!!! ********************* Υ.Γ :Διαβάστε το ενδιαφέρον άρθρο της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ 15 μονάδες για μετανάστες σε όλη την Ελλάδα Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΝΕΛΛΟΥ (Έντυπη Έκδοση Ελευθεροτυπία, Παρασκευή 20 Μαΐου 2011) Τη λειτουργία δεκαπέντε μονάδων πρώτης υποδοχής και κράτησης μεταναστών στο πλαίσιο της νεοσύστατης ομώνυμης υπηρεσίας ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Χρ. Παπουτσής, χωρίς όμως να δώσει χρονοδιάγραμμα.
Αλλωστε οι περισσότεροι χώροι είναι υπό διαμόρφωση και μετασκευή κτιρίων σε παλιά στρατόπεδα.
Οι περισσότεροι χώροι βρίσκονται στον Εβρο, στην Αττική, στα νησιά Σάμο και Χίο, ενώ στην ηπειρωτική χώρα έχει επιλεγεί μία περιοχή στο Ξηρόμερο Αιτωλοακαρνανίας και μία κοντά στη Σπάρτη.
Στην Αττική, οι τέσσερις από τους πέντε προβλεπόμενους χώρους υφίστανται και ο νέος χώρος κράτησης πρόκειται να γίνει στον Ασπρόπυργο. Από τα δύο κρατητήρια του Ελληνικού το πιο σύγχρονο θα μετατραπεί σε κέντρο πρώτης υποδοχής. Για να γίνει αντιληπτή μια τάξη μεγεθών τα κρατητήρια του Ελληνικού χωρούν συνολικά 200 άτομα.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι περιπτώσεις Ηγουμενίτσας και Ορεστιάδας όπου εξετάζονται προτάσεις ιδιωτών, στην πρώτη για κέντρο κράτησης εκτός της πόλης και στη δεύτερη για τη δημιουργία Πολυδύναμου Κέντρου, όπου θα συστεγάζονται Υπηρεσία Ασύλου, Κέντρο Πρώτης Υποδοχής, Διοίκηση του Frontex, οι υπηρεσίες της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ορεστιάδας και η Πυροσβεστική Υπηρεσία Ορεστιάδας. Οπως ανακοινώθηκε, όλα τα κέντρα θα λειτουργούν με σύγχρονες προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων και θα ληφθούν όλα τα μέτρα για την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.
Επίσης, σε συνεργασία με το ΥΠΕΚΑ και όπως ανακοίνωσε η υπουργός, Τίνα Μπιρμπίλη, θα δοθούν κίνητρα για έργα υποδομής στις περιοχές, με χρηματοδότηση είτε από το επιχειρησιακό πρόγραμμα Περιβάλλοντος είτε από το Πράσινο Ταμείο. Οι υπόλοιποι χώροι όπως ανακοινώθηκαν είναι:
**Λακωνία, Σπάρτη - Κέντρο Κράτησης.
**Χίος, Μερσινίδι - Κέντρο Κράτησης.
**Σάμος, Βαθύ - Κέντρο Πρώτης Υποδοχής.
**Αμυγδαλέζα - Κέντρο Πρώτης Υποδοχής Ανηλίκων.
**Ελληνικό, τα παλαιά κρατητήρια - Κέντρο Κράτησης.
**Ελληνικό, τα νέα κρατητήρια - Κέντρο Πρώτης Υποδοχής.
**Μονάδα Πέτρου Ράλλη - Κέντρο Κράτησης.
**Ασπρόπυργος - Κέντρο Κράτησης.
**Ροδόπη, Βένα - Κέντρο Κράτησης.
**Εβρος, Φυλάκιο - Κέντρο Κράτησης. Επίσης, αξιοποιείται παρακείμενη δημόσια έκταση για την εγκατάσταση λυόμενων κατασκευών που θα χρησιμοποιηθούν ως Κέντρο Πρώτης Υποδοχής.
**Αιτωλοακαρνανία, Στάνος, στρατόπεδο Ψαρογιάννη - Κέντρο Κράτησης.
**Εβρος, Καρωτή, πρώην στρατόπεδο Φιλιρίδη - Κέντρο Κράτησης.
Φαίνεται ότι για την ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου οι πυροσβεστικές υπηρεσίες της Χώρας κατηγοριοποιούνται σε πρωτοκλασσάτες και σε υπηρεσίες "ωχ καημένε τώρα". Αλλιώς δεν εξηγείται ότι από τα 7 οχήματα του Π.Κ. Κυθήρων λειτουργικό σήμερα είναι μετά βίας ουσιαστικά ΕΝΑ!!! Αλλιώς δεν εξηγείται ότι 6 επιστολές του τοπικού Δημάρχου προς 3 διαφορετικούς αρχηγούς του Π.Σ. έμειναν στα συρτάρια... και πολλά άλλα.... ΠΗΓΗ
Την Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου 2017 ο Θηροφύλακας της Κυνηγετικής Ομοσπονδίας Πελοποννήσου Τζώρτζης Αδάμ με περιοχή ευθύνης του Κυνηγετικού Συλλόγου Μολάων σε συνεργασία με τον θηροφύλακα του Συλλόγου Δεληγιάννη Γεώργιο κατά την άσκηση των καθηκόντων τους στην περιοχή «Ρειχέας» εντόπισαν ένα αγροτικό όχημα να κινείται σε χωματόδρομο. Προσπαθώντας να το ακολουθήσουν εισχώρησαν σε αδιέξοδο και κάνοντας αναστροφή για να φύγουν διαπίστωσαν ότι το όχημα ερχόταν προς το μέρος τους και μόλις πλησίασε ανάψαν τον φάρο του υπηρεσιακού οχήματος προκειμένου να σταματήσει και να μην πέσει πάνω τους. Από το αγροτικό όχημα το οποίο έκλεισε τον δρόμο κατέβηκε ένα άτομο το οποίο αναγνωρίστηκε από τους Θηροφύλακες, πλησίασε την πόρτα του οδηγού την οποία προσπάθησε να ανοίξει φωνάζοντας «τι κάνεις εδώ» και απειλώντας ότι θα σκοτώσει τον οδηγό Θηροφύλακα. Στην συνέχεια έριξε τέσσερεις – πέντε μπουνιές στο τζάμι του υπηρεσιακού οχήματος με αποτέλεσμα να το σπάσει τραυματίζοντας με τα θραύσματα τον Θηροφύλακα στο χέρι και στο πρόσωπο. Απειλώντας τον Θηροφύλακα, λέγοντας «Θα σε σκοτώσω εάν ξαναέρθεις εδώ», μπήκε στο αγροτικό όχημα, το έκανε στην άκρη και φωνάζοντας του είπε «σήκω και φύγε». Οι Θηροφύλακες ενημέρωσαν άμεσα το Α.Τ. Μολάων και μετέβηκαν στο Νοσοκομείο Μολάων για τις πρώτες βοήθειες. Το αστυνομικό τμήμα Μολάων στην συνέχεια προέβη στον εντοπισμό του δράστη και στην σύλληψή του στα πλαίσια του αυτοφώρου. Υπεβλήθη δε η σχετική μήνυση όπως προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις της Δασικής Νομοθεσίας και του Ποινικού Κώδικα και η υπόθεση έχει πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης. Ωστόσο, την επόμενη ημέρα που ο Θηροφύλακας πήγε στο νοσοκομείο για να λάβει την σχετική ιατρική γνωμάτευση, κατά την έξοδό του τον περίμενε ο αδερφός του δράστη, ο οποίος όρμησε εναντίον του και πιάνοντάς τον από τον γιακά εντός του υπηρεσιακού οχήματος τον χτυπούσε μπρος πίσω στο κάθισμα βρίζοντας και απειλώντας τον Θηροφύλακα από κοινού με την σύζυγό του. Ο αδερφός του δράστη συνελήφθη και οδηγήθηκε στο αυτόφωρο ενώ υπεβλήθη και μήνυση για εξύβριση εναντίον της συζύγου του. Είναι σαφές ότι η Κυνηγετική Ομοσπονδία Πελοποννήσου καταδικάζει απερίφραστα τέτοιου είδους συμπεριφορές τραμπουκισμού και σε κάθε περίπτωση ζητά την απονομή της δικαιοσύνης και την παραδειγματική τιμωρία όσων θέτουν σε κίνδυνο την σωματική ακεραιότητα και την ζωή των Θηροφυλάκων κατά την άσκηση των υπηρεσιακών τους καθηκόντων.
Λάβαμε και δημοσιεύουμε επιστολή διαμαρτυρίας του τ. Προέδρου του χωριού μας κ. Ιωάννη Τσαλαβούτα, σχετικά με τον πραγματικά άδικο χαμό του αδελφού του και καλού συγχωριανού μας, Γεωργίου Τσαλαβούτα. Παράλληλα ο τ. Πρόεδρος του χωριού μας, απευθύνει έκκληση προς κάθε κατεύθυνση έτσι ώστε να διορθωθούν άμεσα όλες οι ατέλειες και -οι εκ του αποτελέσματος- αστοχίες του συστήματος υγείας, που πιθανώς να στοίχησαν την ζωή του άτυχου συγχωριανού μας.
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ - ΕΚΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ ΚΑΘΕ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
«ΑΔΙΚΑ, ΑΔΙΚΑ, ΑΔΙΚΑ » έφυγε από κοντά μας ο Γιώργος Τσαλαβούτας. Γιατί; Απίστευτο. Μέσα στον παραλογισμό και την οδύνη μου ,θέλω να εκφράσω την αγανάκτηση αλλά και την αγωνία μου για την λειτουργία του συστήματος υγείας στο Νομό Λακωνίας. Αγωνία για το ποιος θα είναι το επόμενο θύμα. Δεν ξέρω ποιο είναι το κριτήριο όταν γίνεται ένα τροχαίο ατύχημα σε απόσταση 15 - 20 λεπτών από ένα «καλό» νοσοκομείο ,όπως φημολογείται , σαν αυτό της Τρίπολης, τελικά να αποφασιστεί και να δοθεί εντολή ο τραυματίας να διακομισθεί στο νοσοκομείο της Σπάρτης. Μήπως για συντομία;
Είναι καλύτερα εξοπλισμένο; Για οικονομικούς λόγους; Ίσως. Μήπως είναι καλύτερα και ασφαλέστερα να μεταφέρονται ακόμη παρακάτω στο νοσοκομείο των Μολάων ; Ποιος φορέας ή ποια διοίκηση δίνει αυτές τις εγκληματικές εντολές; Ποιός αποφασίζει; Δεν κάνω ειρωνικό σχόλιο αλλά ο πόνος είναι φριχτός. Γιατί; Ο αδερφός μου χάθηκε από ένα ασήμαντο τροχαίο. Ο Γιώργης μας! Πιστεύω πως χάθηκε λόγω μιας σειράς ατυχών γεγονότων. Χάθηκε ένας πασίγνωστος επαγγελματίας ,ένας πολύ αγαπητός άνθρωπος… ο Γιώργης.
Στις 21 / 12 / 2017 οδηγούσε το αγαπημένο του φορτηγάκι από την Σπάρτη προς την Τρίπολη και στις 14:55 στο 29,2 χμ. Ε. Οδού Τρίπολης – Σπάρτης ,(κοντά στο εστιατόριο «Αρδάμης») ,κάτω από περίεργες και αδιευκρίνιστες συνθήκες προσέκρουσε πλαγιομετωπικά στην άκρη του δρόμου. Μετά την επίσκεψη μου στο χώρο του δυστυχήματος και από την εμπειρία μου , καθώς και σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της τροχαίας, δεν είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα, ίσως το οδόστρωμα ήταν ολισθηρό και πιθανώς δεν φορούσε ζώνη. «Αδιευκρίνιστα αίτια», λέει έως τώρα η Τροχαία.
Θεωρώ πως εάν μεταφερόταν άμεσα σε ένα κατάλληλα εξοπλισμένο νοσοκομείο, με την απαιτούμενη υποστήριξη για τέτοιου είδους επείγοντα περιστατικά δεν θα συνέβαινε το μοιραίο ,το οποίο συνέβη –άκουσον άκουσον – μετά από 4,5 - 5 ώρες. Αναρωτιέμαι, αν ήταν σε ένα νοσοκομείο της Αθήνας μετά από 1,5 - 2 ώρες από την ώρα του συμβάντος, θα συνέβαινε αυτό; Κάποιοι όμως αποφάσισαν να τον γυρίσουν πίσω, προς την Σπάρτη. «Διοικητικά όρια»… επικαλούνται. Ντροπή! Αίσχος! Αυτό είναι το κριτήριο για να σωθεί μια ζωή ή περισσότερες ζωές;
Ο Γιώργος δεν είχε εξωτερικά τραύματα είχε όμως εσωτερική αιμορραγία, ήταν σε θέση να συζητά και να έχει επαφή με το περιβάλλον για ώρες. Πόσοι έχουν σωθεί τελικά γιατί έγιναν εσπευσμένα τα απαραίτητα; Είναι βέβαιο πως χάθηκε χρόνος. Παρέχει το Νοσοκομείο της Σπάρτης τις απαιτούμενες υπηρεσίες; Υπάρχει η απαιτούμενη υποδομή στους γιατρούς; Υπάρχει εντατική ή οτιδήποτε άλλο απαραίτητο; Ποιός θα έχει την επόμενη τύχη ; Κάτι πρέπει να αλλάξει ,χάνονται άδικα ζωές. Σήμερα ο Γιώργος , αύριο ποιος; Έχουμε παιδιά που οδηγούν καθημερινά στους δρόμους της Λακωνίας ή οπουδήποτε αλλού.
Κάνω έκκληση προς κάθε κατεύθυνση και σε όλους τους ανεύθυνους- υπευθύνους που κατέχουν σημαντικές θέσεις , σε όποιους έχει μείνει λίγο φιλότιμο να αλλάξουν αυτό το σύστημα σύμφωνα με την κοινή λογική. Τέτοια περιστατικά πρέπει να διακομίζονται σε νοσοκομεία με την απαραίτητη υποδομή. Προς την Τρίπολη; Προς την Αθήνα; Πάντως όχι ανάποδα όπως έγινε στην περίπτωση του αδερφού μου. Θα μας ακούσεις όμως κανείς; ΟΧΙ! Σίγουρα για εκείνους έγιναν όλα σωστά. Άρα τι ψάχνω;
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την Τροχαία Σπάρτης και τους γιατρούς για την προσπάθεια τους. Ευχαριστούμε τους περαστικούς οι οποίοι ήταν παρόντες στο συμβάν και όσους βοήθησαν με οποιοδήποτε τρόπο. Δυστυχώς, οι εντολές προς τους διασώστες ήταν συγκεκριμένες και δεν εισακουστήκαν οι εκκλήσεις των παραβρισκόμενων να μεταφέρουν το Γιώργο στο νοσοκομείο της Τρίπολης ,οπού πιθανώς , για να μην πω σίγουρα, να είχε αποφευχθεί το μοιραίο.
Η ΑΒΛΕΜΟΝ Ν.Ε ενημερώνει το επιβατικό
κοινό ότι λόγω της επικείμενης απεργίας της Π.Ν.Ο την Παρασκευή 12-01-18 το
δρομολόγιο της Παρασκευής του ΕΓ/ΟΓ ΙΟΝΙΣ θα εκτελεστεί το Σάββατο 13-01-18 ως
ακολούθως :
Gnome Rhone Ax2 φαίνεται και η μετατροπή που είχε κάνει συνδιάζοντας το πιρούνι και τον κινητήρα απο μια BMW R12. O παλιός κινητήρας βούλιαξε μαζί με τη βάρκα στην οποία βρισκόταν κάπου στου Λυκοδήμου.
Σε απόγνωση οι κάτοικοι μιλούν για έλλειψη αστυνόμευσης.
Εκτος απο τα καθημερινα σχεδον κρουσματα κλοπων στα σπιτια Χθές βράδυ και με περίσσιο θράσος “ανοιξαν” και δυο καταστήματα στην κεντρική πλατεία των Κροκεών καθώς δεν τους εμπόδισε ούτε ο φωτισμός.
Σύμφωνα με πληροφορίες του krokees.gr η κλοπή στο μίνι μάρκετ της πλατείας έγινε γύρω στις 04.30 και έγινε αντιληπτή από κάποιον περαστικό που ειδοποίησε τους ιδιοκτήτες και ήρθαν στα χέρια με τους διαρρήκτες. (Οι οποίοι ήταν 3 ρομα σύμφωνα πάντα με τις μαρτυρίες των ιδιοκτητών)
Το όχημα δε που χρησιμοποίησαν για τις κλοπές ήταν κλεμμένο και βρέθηκε μετά από λίγη ώρα στο Ξηροκάμπι.
Η ετήσια καθιερωμένη ενημέρωση του Δήμου Κυθήρων προς τα Σωματεία της Αττικής θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2018 μετά τις 6 το απόγευμα στην αίθουσα του Τριφυλλείου Ιδρύματος στην οδό Θεμιστοκλέους 5, στην Αθήνα.
Ο Δήμαρχος Κυθήρων με τους συνεργάτες του θα ενημερώσουν αναλυτικά τους Κυθηρίους και Αντικυθηρίους της Αττικής για όλες τις τρέχουσες εξελίξεις στο Δήμο και τα νησιά μας καθώς και τον προγραμματισμό της νέας χρονιάς.
Λόγω απεργίας της ΠΝΟ το δρομολόγιο της Παρασκευής 12/01/2018 του Ε/Γ-Ο/Γ "ΙΟΝΙΣ"απο Πειραιά δεν θα εκτελεστεί, αν και η Πλοιοκτήτρια Αιτερία κατέθεσε άιτημα προς το Υπουργείο για αλλαγή του δρομολογίου το οποίο δεν έγινε δεκτό. Θα ενημερωθείτε με Δελτίο Τύπου για την ημέρα που θα εκτελεστεί το δρομολόγιο.
Αντιδρασεις προκαλει στους Κροκεατες και στην ευρυτερη περιοχη δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για Hotspot, δηλαδή για δημιουργία χώρων μόνιμης εγκατάστασης των αλλοδαπών.
Μια τέτοια περίπτωση έχουμε και στις Κροκεές, και συγκεκριμενα ότι το πρώην ΚΤΕΟ Κροκεών έχει προταθεί ωστε να φιλοξενήσει τους παράτυπους αλλοδαπους που θα έρχονται στη Λακωνία, ο Πρόεδρος της τοπικής κοινότητας Κροκεών Σαράντος Γορανίτης, εξέδωσε ανακοίνωση και αναφερει :
«Σας καλούμε στις 10 του μηνός Ιανουαρίου του έτους 2018, ημέρα Τετάρτη και ώρα 19:00 στο Δημαρχείο Κροκεών για συζήτηση στο θέμα: «Κέντρο υποδοχής και φιλοξενίας των παράτυπα εισελθόντων αλλοδαπών (Έχει προταθεί από τη Δ/νση Αστυνομίας Λακωνίας ως τέτοιος χώρος, το κτίριο που στεγαζόταν το δημόσιο ΚΤΕΟ). Παρακαλούμε για τη συμμετοχή σας».
Το ταξίδι για την αναγέννηση
των Κυθήρων ξεκίνησε…
Τετάρτη, 10 Ιανουαρίου 2018.Την Τετάρτη 20 Δεκέμβριου 2017, στα γραφεία της Ελληνικής Εταιρίας
Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ), της παλαιότερης περιβαλλοντικής οργάνωσης (1951)
πανελλήνιας εμβέλειας, υπογράφηκε Μνημόνιο Συνεργασίας από τον Πρόεδρο της
Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων και Αντικυθήρων και Παναγιώτη Κομηνό και από τον
Πρόεδρο της ΕΕΠΦ κ. Νίκο Πέτρου.
Στόχος του Μνημονίου είναι η
δέσμευση και των δύο μερών για συστηματική συνεργασία, στο πλαίσιο μιας
στοχευόμενης προσπάθειας για την αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος των
Κυθήρων, μετά την καταστροφική πυρκαγιά του Αυγούστου 2017 που κατέκαψε περί τα
25.000 στρέμματα. Η προσπάθεια αυτή θα πραγματοποιηθεί μέσα από τη διαμόρφωση
και υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου Σχεδίου Δράσης.
Αξίζει να τονισθεί ότι το Σχέδιο
Δράσης δεν θα περιοριστεί μόνο σε ενέργειες αποκατάστασης. Ένα μεγάλο μέρος
του, θα αφιερωθεί στην εκπαίδευση, οργάνωση και δραστηριοποίηση διαφόρων
ηλικιακών ομάδων της κυθηραϊκής κοινωνίας στον τομέα της πρόληψης τέτοιων
καταστροφών. Επίσης το Σχέδιο Δράσης έχει και μια ιδιαίτερα σημαντική διάσταση,
που αφορά διάφορες παραμέτρους της βιώσιμης ανάπτυξης. Τα Κύθηρα παρουσιάζουν
τεράστιο οικολογικό ενδιαφέρον, αλλά προσφέρουν και σημαντικές δυνατότητες για
την ανάδειξη τοπικών προϊόντων, επανασυγκρότηση γεωργικών και κτηνοτροφικών
δραστηριοτήτων κ.α., ώστε να προκύψουν νέες και σύγχρονες ευκαιρίες κυρίως για
τους νέους και ίσως ακόμα και κάποιους απόδημους που μπορεί να θελήσουν να
επιστρέψουν στην πατρίδα τους κάτω από τέτοιες συνθήκες. Όλοι οι άξονες που
περιγράφονται στο Μνημόνιο θα συντονίζονται από ένα Κεντρικό Συντονιστικό
Όργανο καθώς επίσης και από Επιστημονική Επιτροπή η οποία έχει ήδη συγκροτηθεί
και θα υποστηρίζει εθελοντικά όλο αυτό το έργο.
Ο κ. Παναγιώτης Κομηνός ,
Πρόεδρος Επιτροπής Εγχωρίου Περιουσίαςσημείωσε τη μεγάλη ανάγκη για
ολοκληρωμένη αναπτυξιακή προσπάθεια στα Κύθηρα έτσι ώστε η τοπική κοινωνία να
μπορεί να απολαμβάνει αφενός ποιότητα ζωής και αφετέρου οικονομική ευμάρεια και
τόνισε τη σημασία της συνεργασίας με την ΕΕΠΦ που έχει σχεδόν 70 χρόνια
εμπειρία στον τομέα του περιβάλλοντος αλλά και περίπου 10 χρόνια ανάπτυξης
περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών στα Κύθηρα.
Ο Πρόεδρος της ΕΕΠΦ κος Νίκος
Πέτρου, αναφέρθηκε στην οικολογική μοναδικότητα των Κυθήρων, τις δυνατότητες
αξιοποίησης της ως πόλο ανάπτυξης τους και προσέλκυσης Ελλήνων αλλά και ξένων
τουριστών. Ευχαρίστησε ιδιαίτερα τον Δρ. Γιώργο Καρέτσο και τους συνεργάτες του
για την εθελοντική υποστήριξη όλου αυτού του κρίσιμου έργου για το νησί των
Κυθήρων με το πολύ μεγάλο οικολογικό ενδιαφέρον.
Ο καθηγητής Γρηγόρης Τσάλτας και
Πρόεδρος του Συντονιστικού Οργάνου, αναφέρθηκε στους όρους πρόληψη και
προφύλαξη που πρέπει να συνυπάρχουν.
Επίσης τόνισε ότι κάθε τέτοιο έργο για να θεωρείται ολοκληρωμένο θα πρέπει να
αποβλέπει στην ενσωμάτωση των τριών πυλώνων των Ηνωμένων Εθνών για την βιώσιμη
ανάπτυξη: Οικονομική αύξηση, Κοινωνική πρόοδος και Περιβαλλοντική προστασία.
Η κ. Αλέξια Νικηφοράκη, Γεν.
Γραμματέας της ΕΕΠΦ, αναφέρθηκεστη σύλληψη της ιδέας γι’ αυτό το έργο και στην ομόφωνη έγκριση της
εισήγησής της από το Δ.Σ. της ΕΕΠΦ καθώς και στους μακρόχρονους δεσμούς της
ΕΕΠΦ με τα Κύθηρα.
Ο Δρ. Γιώργος Καρέτσος, Δρ.
Δασικής Οικολογίας, Πρόεδρος του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ έκλεισε τον κύκλο των εισηγήσεων με ουσιαστικές
λεπτομέρειες για κάθε επιμέρους άξονα δράσεων, με έμφαση στην ενίσχυση της
τοπικής κοινωνίας.
Μετά τις εισηγήσεις ακολούθησε
συζήτηση με το ακροατήριο που απαρτιζόταν από εκπροσώπους των: Κυθηραϊκών Σωματείων,
Τριφύλλειο Ίδρυμα, ΚυθηραΪκός Σύνδεσμος Αθηνών, Εταιρία Κυθηραϊκών Μελετών,
Κυθηραϊκή Αδελφότητα Πειραιώς-Αθηνών και Κυθηραϊκο Ίδρυμα Πολιτισμού και
Ανάπτυξης.
Για περισσότερες πληροφορίες:
Αλέξια Νικηφοράκη
Γενική Γραμματέας
Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης
Τηλέφωνο: 210 6511481, 210 3224944, 6932 298933
Εmail: alexia.nikiforaki@gmail.com
Το "Ιόνιον" γεννήθηκε για το Ιόνιο, πρωτοταξίδεψε στο Αιγαίο, μετά στο Ιόνιο και ξαναεπέστρεψε στο Αιγαίο.
Για πολλά χρόνια το πλοίο έκανε δρομολόγια στα Κύθηρα.
Η διαφήμιση του τόνιζε "Σύνδεση Πελοποννήσου-Κρήτης και Κυκλάδες"
Δυο δρομολόγια την εβδομάδα για Κύθηρα-Κρήτη και τις επόμενες ημέρες Δυτικές Κυκλάδες.
Οι αναμνήσεις μας ταξιδεύουν με ρότα στη νοσταλγία και μας οδηγούν στις 30 Ιανουαρίου του 1971 στα Ναυπηγεία Ανδρεάδη (αργότερα Ναυπηγεία Hellenic General Enterprises).
Ήταν η ημέρα που γινόταν η καθέλκυσις του νεοναυπηγηθέντος Ε/Γ Ο/Γ ΙΟΝΙΟΝ, για λογαριασμό της Ναυτιλιακης εταιρείας των αφων Στρίντζη.
Οι καμπύλες της πλώρης και της πρύμνης μαρτυρούσαν ότι ο σχεδιασμός του πλοίου έγινε δια χειρός Χ. Μεσσήνη.
Ο ναυτιλιακος τύπος της εποχής έγραφε για το ΙΟΝΙΟΝ οτι επρόκειτο για άλλο ένα ελληνικό δημιούργημα σκαρί εντυπωσιακής εμφανίσεως.
Οι διαστάσεις του ήταν ολικό μήκος 86,70 μέτρα, μέγιστον πλάτος 14,50 μέτρα, βύθισμα 3,60 μέτρα , κόροι ολικής χωρητικοτητας 3350, 2 μηχανές stork werkspoor motor συνολικά 9400 bhp, ταχύτης 18 knots.
Το ΙΟΝΙΟΝ ξεκίνησε δρομολόγια στα τέλη Ιουλίου του 1972, τα πρώτα του δρομολόγια ήταν από Πειραιά κάθε Δευτέρα στις 10.00 για Πάρο - Νάξο, κάθε Τρίτη και Σάββατο για Σύρο - Ικαρία - Καρλόβασι - Βαθύ και κάθε Πέμπτη στις 12.00 για Πάτρα - Σάμη - Ιθάκη - Κέρκυρα.
Από το 1974 εως 1977 πραγματοποιεί δρομολόγια για Σύρο - Τήνο - Μύκονο - Άγιο Κήρυκο - Καρλόβασι - Βαθύ αλλά και για Πάτμο - Κάλυμνο - Κώ - Ρόδο.
Το 1977 αφήνει το Αιγαίο και κάνει δρομολόγια από Πάτρα για Σάμη και Ιθάκη.
Το 1978 είναι η χρονιά που το αγοράζει η Ναυτιλιακη εταιρεία των Σταθάκη - Μανούσου και από το καλοκαίρι του 1978 το ΙΟΝΙΟΝ δρομολογείται για Δυτικές Κυκλάδες Κύθνο - Σέριφο - Σίφνο - Μήλο καθώς και την Άγονη γραμμή της Πελοποννήσου με την Κρήτη, Πειραιά - Μονεμβασία - Νεάπολη - Αγία Πελαγία - Γύθειο - Καψάλι - Αντικύθηρα - Καστέλι.
Τα χρόνια περνούσαν... φτάνοντας την Τρίτη 6 Οκτωβρίου 1992, ήταν η ημέρα που η κακοτυχία χτύπησε το ΙΟΝΙΟΝ, το πλοίο προσάραξε στη θαλάσσια περιοχή Άκρας Γραμβούσας Κισσάμου Κρήτης με αποτέλεσμα την εισροή υδάτων σε αυτό, στο πλοίο επέβαιναν 48 επιβάτες και 39 μέλη του πληρώματος, στο γκαράζ του υπήρχαν 12 Ι.Χ. και 11 φορτηγά αυτοκίνητα.
Οι επιβάτες εγκατέλειψαν το πλοίο με σωσίβια λέμβο και παρελήφθησαν από αλιευτικά σκάφη τα οποία είχαν προσέλθει σε βοήθεια και τους μετέφεραν σώους στο Καστέλι, ενώ στο ΙΟΝΙΟΝ παρέμειναν 22 μέλη του πληρώματος κάνοντας προσπάθειες άντλησης των υδάτων.
Για την διάσωση των Ι.Χ και των φορτηγών αυτοκινήτων βοήθησε το Ε/Γ Ο/Γ Μάρθα το οποίο απέπλευσε από το Γύθειο και κατέπλευσε εκεί που ήταν λαβωμενο το ΙΟΝΙΟΝ, κατέβασε τον καταπέλτη του και πάνω στον καταπέλτη του Μάρθα έπεσε ο καταπέλτης του ΙΟΝΙΟΝ. Έτσι τα φορτηγά και τα Ι.Χ. πέρασαν από το γκαραζ του ενός πλοίου στο γκαραζ του άλλου.
Αφού ολοκληρώθηκε η επιχείρηση το ΙΟΝΙΟΝ έμεινε μόνο, εκεί μετά από λίγο καιρό ενέδωσε στα θέλγητρα της όμορφης θάλασσας κι εκείνη με τη σειρά της άνοιξε την τεράστια αγκαλιά της, το σφιχταγκάλιασε και το κρατά για πάντα κοντά της...