Παρασκευή 26 Μαρτίου 2021

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΨΕΚΑΣΜΟΥ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΚΟΥΝΟΥΠΙΩΝ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ


 

ΕΛ.ΑΣ:ΕΚΡΥΒΕ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΙΚΑΡΙΑ ΧΑΣΙΣ ΚΑΙ ΟΠΛΑ



Συνελήφθη ημεδαπός στην Ικαρία, για κατοχή, καλλιέργεια και διακίνηση ναρκωτικών ουσιών, καθώς και για παράνομη οπλοκατοχή

Κατασχέθηκαν μεταξύ άλλων, -3.941- περίπου γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης (χασίς), -273- φυτά κάνναβης, κυνηγητικό όπλο, (2) αεροβόλα όπλα και πιστόλι

Συνελήφθη, χθες (23-03-2021) στην Ικαρία, μετά από οργανωμένη επιχείρηση του Αστυνομικού Τμήματος Αγίου Κηρύκου, ημεδαπός, σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία για κατοχή, καλλιέργεια και διακίνηση ναρκωτικών ουσιών, καθώς και για παράβαση της νομοθεσίας για τα όπλα.

Ειδικότερα, μετά από κατάλληλη αξιολόγηση και αξιοποίηση στοιχείων , πραγματοποιήθηκε έρευνα παρουσία δικαστικού λειτουργού στην οικία του συλληφθέντα, κατά τη διάρκεια της οποίας βρέθηκαν σε χώρους αυτής και κατασχέθηκαν:

  • -273- φυτά κάνναβης, ύψους από -3- έως -40- εκατοστά,
  • -3.941- γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης (χασίς),
  • κυνηγετικό όπλο,
  • -2- αεροβόλα όπλα,
  • πιστόλι,
  • φυσίγγια διαφόρων τύπων και
  • το χρηματικό ποσό των -530- ευρώ.

Κατά τη διερεύνηση της συγκεκριμένης υπόθεσης προέκυψε ότι, ο δράστης καλλιεργούσε τα φυτά κάνναβης και κατείχε την ακατέργαστη κάνναβη (χασίς), με σκοπό την περαιτέρω διάθεση ναρκωτικών σε τρίτους έναντι χρηματικής αμοιβής, ενώ όπως διαπιστώθηκε, για την κατοχή των όπλων και των φυσιγγίων δεν πληρούταν προβλεπόμενες από τη νομοθεσία προϋποθέσεις.

Την προανάκριση διενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Αγίου Κηρύκου Ικαρίας.

ΤΑ ΟΣΤΑ ΤΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ

ΤΑ ΟΣΤΑ ΤΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ

Το 1930, κατόπιν αιτήματος των Αρκάδων, ο πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος μεταφέρει τα οστά του Κολοκοτρώνη, που μέχρι τότε βρίσκονταν στην Αθήνα στο Α' Νεκροταφείο, στην Τρίπολη.
Τοποθετήθηκαν τότε τα κόκαλα του ήρωα σε ένα άρμα και η ιερή πομπή ξεκίνησε από την Αθήνα για την Τριπολιτσά, συνοδεία του πρωθυπουργού και άλλων επισήμων.
Από όπου περνούσε η πομπή, πλήθος κόσμου γονατιστοί υποδέχονταν τον ήρωα, που πατούσε σε όλη τη διαδρομή πάνω σε άνθη και δαφνόφυλλα. Δεν υπήρχαν μάτια που δεν έκλαψαν, δεν υπήρχε ψυχή που να μη ράγισε…
Έφτασαν λοιπόν στην Τρίπολη που σείονταν από τις επευφημίες του λαού και τις τιμητικές ομοβροντίες των κανονιών. Στο ναό του Αγίου Βασιλείου έγινε τρισάγιο για την ανάπαυση της ψυχής του αγωνιστή και όλη την ημέρα μέχρι το πρωί της επομένης συνέρρεε ο Λαός στην εκκλησία για να προσκυνήσει το ιερό κειμήλιο του Έθνους που το φρουρούσε όρθιο άγημα ενόπλων Ευζώνων. Την επομένη τα οστά τοποθετήθηκαν σε κρύπτη κάτω από το μαρμάρινο μνημείο των πεσόντων του 1821, που βρίσκεται στην πλατεία Άρεως της Τρίπολης.
Τον Απρίλιο του 1941 η Πατρίδα σκλαβώνεται από τις δυνάμεις του άξονα και η Τρίπολη βρίσκεται κάτω από ιταλική κατοχή. Διοικητής της ιταλικής φρουράς ήταν κάποιος Φεστούτσι, ο οποίος απαγόρευσε ρητά τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου.
Την διαταγή, όμως, των δυνάμεων κατοχής έγραψε στα παλιά του τα παπούτσια ένας έμπορος της πόλης, που ήταν και δήμαρχός της, ο ηρωικός Ιωάννης Τσουτσάνης, ο οποίος τίμησε την 25η Μαρτίου του 1942, όσο πιο λαμπρά μπορούσε, με πανηγυρικούς λόγους, τραγούδια και με κατάθεση στεφάνων στο μνημείο των ηρώων.
Το έμαθε ο Ιταλός διοικητής και για να εκδικηθεί τον δήμαρχο που παράκουσε την εντολή, του στέλνει το βράδυ της ίδιας ημέρας στρατιώτες να βεβηλώσουν το μνημείο. Σπάνε λοιπόν οι Ιταλοί στρατιώτες την κρύπτη και πετούν τα οστά του ήρωα στην πλατεία…
Το συμβάν έτυχε να δει ένας υπάλληλος της δημαρχίας που αργά το βράδυ αψηφώντας την απαγόρευση κυκλοφορίας ειδοποιεί τον δήμαρχο για το ανοσιούργημα.
Αμέσως ο δήμαρχος ντύνεται και ξεκινά για την πλατεία. Δεν λογάριασε ούτε τη ζωή του ούτε ότι θα άφηνε ορφανά τα τέσσερα παιδιά του. Από κοντά και το ανήλικο παιδί του, ο δεκατριάχρονος Γιώργος που μάταια προσπαθούσε ο πατέρας του με φωνές και απειλές να τον πείσει να μη τον ακολουθήσει.
Μέσα σε τρομερή καταιγίδα και παίρνοντας όλες τις προφυλάξεις για να μη γίνουν αντιληπτοί, φτάνουν στην πλατεία και καθώς το σκοτάδι ήταν πηχτό ψάχνουν τυφλά με τα χέρια μέσα στις λάσπες κοντά στο μνημείο για να βρουν τα κόκαλα του ήρωα. Βρήκαν τέσσερα – πέντε από αυτά. Τα έβαλαν σε ένα τσουβάλι από ζάχαρη που είχαν μαζί τους, τα έφεραν στο σπίτι, τα έπλυναν, τα αρωμάτισαν και το ξημέρωμα της επομένης μέρας πήγαν και πάλι στο μνημείο, για να μαζέψουν ό,τι είχε απομείνει από τον ήρωα. Απεκατέστησαν την κρύπτη και τοποθέτησαν πάλι τα οστά του Κολοκοτρώνη στη θέση τους.
Έξαλλος τότε ο Φεστουτσι βρίσκει τον δήμαρχο στην πλατεία και παρουσία του κόσμου τον χαστουκίζει, για να τον ταπεινώσει για την αυθάδειά του. Φορτισμένος ο γενναίος δήμαρχος από ό,τι συνέβη γυρνά στον Ιταλό διοικητή και του απαντά, όπως ξέρει το γένος του: «Μάζεψε τα χέρια σου, Ιταλέ, γιατί ο πόλεμος δεν κρίθηκε ακόμη. Μάζεψε τα μη χρειαστεί να 'ρθεις σε εμένα για να σωθείς…». Θα τον κρέμαγε τον δήμαρχο ο Ιταλός, αν δεν τον έσωζε η απίστευτη περιφρόνησή του για τον θάνατο...
Έκτοτε το 1971 στην πλατεία του Άρεως στην Τρίπολη στήθηκε ανδριάντας του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη. Και από το 1993 τα οστά βρίσκονται στην βάση του μνημείου αυτού, σε ειδική κρύπτη, για να θυμίζουν στο γένος μας ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερη αξία από την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ...
______
Ο Γιώργος Τσουτσάνης, το παιδί του δημάρχου, έγινε ένας πολύ επιτυχημένος επιχειρηματίας και ζει σήμερα στο Λουτράκι.





Κυθηραϊκή Αδελφότητα Πειραιώς-Αθηνών:Διαδικτυακή Ξενάγηση Live Streaming



Διαδικτυακή Ξενάγηση Live Streaming

Η Κυθηραϊκή Αδελφότητα Πειραιώς-Αθηνών, διοργανώνει διαδικτυακή ξενάγηση, στο Μουσείο Κοτσανά, Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας την Κυριακή 28 Μαρτίου 2021 και ώρα 11.30 π.μ.
Οι έμπειροι Μουσειοπαιδαγωγοί του Μουσείου είναι έτοιμοι να μας συνοδεύσουν σε ένα ταξίδι στον συναρπαστικό κόσμο της Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας κινούμενοι σε πραγματικό χρόνο στον χώρο της έκθεσης.
Η διάρκεια της ζωντανής ξενάγησης είναι 60 λεπτά.
Για όσους ενδιαφέρονται το αντίτιμο της συμμετοχής ανέρχεται στα 5€, και πρέπει να γίνουν τα ακόλουθα βήματα:
Α) Κατάθεση στην Εθνική Τράπεζα «ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΩΣΤΑ ΚΟΤΣΑΝΑ» στο λογαριασμό GR 9201104510000045148032480.
Στην κατάθεση θα πρέπει να αναγράφονται τα εξής:
• Επίθετο και όνομα καταθέτη
• Σύλλογος Κυθηραϊκής Αδελφότητας Πειραιά
• ΑΕΤ 28/3/21
Β) Αφού γίνει η κατάθεση θα στείλετε το e- mails σας στο kmichal@primedu.uoa.gr, ή artemis.papadimitriou@hotmail.com για να παραλάβετε το σύνδεσμο (link), για τη συμμετοχή σας.
Δεκτές συμμετοχές μέχρι 22/3/2021.
Το Διοικητικό Συμβούλιο

Δρ.ΜΙΧΑΛΑΚΑΚΗ ΚΑΛΥΨΩ:¨ΑΣΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΤΑΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ¨8ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ελληνικη Παιδαγωγικη&Εκπαιδευτικη Ερευνα














 

ΕΞΕΤΑΣΗ RAPID-TEST στην Μονεμβασία την ΣΑΒΒΑΤΟ 27 ΜΑΡΤΙΟΥ 2021

 

ΕΞΕΤΑΣΗ RAPID-TEST στην Μονεμβασία την ΣΑΒΒΑΤΟ 27 ΜΑΡΤΙΟΥ 2021

Ο Δήμος Μονεμβασίας σε συνεργασία με το Γενικό Νοσοκομείο Μολάων θα πραγματοποιήσουν το Σάββατο 27 Μαρτίου 2021 , ΩΡΑ 10.00 πμ εξέταση rapid - test στο Αγροτικό Ιατρείο Μονεμβασίας .
Η εξέταση είναι ανοιχτή για όσους το επιθυμούν .
Για καλύτερη εξυπηρέτηση σας μπορείτε να εγγράφεστε στην λίστα συμμετοχής που υπάρχει στο ΚΕΠ Μονεμβασίας ( Τηλέφωνα 2732360031 και 2732360032 ) ώστε να ενημερωθείτε τηλεφωνικά και να μην έχετε αναμονή . Υπάρχει φυσικά και η δυνατότητα να έρθετε το ΣΑΒΒΑΤΟ το πρωί από ώρα 10.00 π.μ. και μετά χωρίς προηγούμενη επικοινωνία .
Για κάθε πληροφορία , διευκρίνηση μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας .
Σταύρος Χριστάκος
Αντιδήμαρχος Δ.Ε. Μονεμβασίας
Τηλ. 6981 820 172

Κέντρο Υγείας Νεάπολης Λακωνίας:Aνοιξε η πλατφόρμα εμβολιασμού και για τους συμπολίτες μας από 70 ετών και άνω.

Ενημερώνουμε τους συμπολίτες μας ότι από σήμερα 26/3/2021,

άνοιξε η πλατφόρμα εμβολιασμού και για τους συμπολίτες μας από 70 ετών και άνω.
Οι εμβολιασμοί στο Κ.Υ. Νεάπολης, συνεχίζονται καθημερινά.
Έως χθες έχουν λάβει έστω και μια δόση κάποιου εμβολίου 1.537.000 Έλληνες και Έλληνίδες, και πλήρως εμβολιασμένοι είναι 502.000.
Στον κόσμο έχουν λάβει έστω και μια δόση, 490.000.000 άνθρωποι...
Εμβολιαζόμαστε, τηρούμε τα μέτρα και προχωρούμε.

Πέμπτη 25 Μαρτίου 2021

ΑΙΣΧΟΣ,ΝΤΡΟΠΗ,ΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ... ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΘΝΟΜΗΔΕΝΙΣΤΕΣ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ...


 Ένα μεγάλο πανό κατά της 25ης Μαρτίου και του συμβολισμού της ελληνικής σημαίας ανήρτησε ομάδα αντιεξουσιαστών στα κάστρα της Θεσσαλονίκης, απέναντι από τους Κήπους του Πασά.


Στο πανό, έγραψαν με μαύρα γράμματα: «Ότι μισούμε βρίσκεται εδώ σε 9 λωρίδες και 1 σταυρό ξεφτίλες πατριώτες».

Θανάσης Κ. : Εμείς και το 1821 (και οι εθνομηδενιστές που το λιθοβολούν)



Του Θανάση Κ. Η Ιστορία δεν είναι μόνο “καταγραφή γεγονότων”. Δεν είναι ερμηνευτικά σχήματα για την κατανόηση του τι έγινε και γιατί… Είναι αυτό που βιώνει κάθε λαός ως “συλλογική ταυτότητα”.

Είναι αυτό που βρίσκεται στο “συλλογικό του υποσυνείδητο” και καθορίζει το χαρακτήρα του,

Είναι ο τρόπος που βιώνουμε σήμερα το ποιοί είμαστε και πού πάμε.

Είναι οι “μύθοι” που πλάθουμε για τον εαυτό μας, είναι οι “μισές αλήθειες” μέσα στις οποίες κρύβουμε τις τύψεις μας, είναι τα προσχήματα που επικαλούμαστε για τα σημερινά μας σφάλματα.



Όλα αυτά δεν ανήκουν στο μακρινό παρελθόν. Ο τρόπος που “ζούμε” και “αναπαριστούμε” ως λαός την Ιστορία μας διαμορφώνει το ποιοί είμαστε σήμερα και που πάμε από δω και μπρός…

Κι αυτή η – βιωματική -πλευρά της Ιστορίας ενός λαού, ο τρόπος που “ζει” και την αναπαράγει από γενιά σε γενιά, είναι η πιο δυναμική.

Γιατί τα γεγονότα συμβαίνουν μόνο μια φορά και δεν τα μαθαίνουμε ποτέ πλήρως. Αλλά ο απόηχος των γεγονότων, και τα βιώματα γεννιούνται συνεχώς στις επόμενες γενιές, μετασχηματίζονται συνεχώς και καθορίζουν τους λαούς και τη μοίρα τους.

Ιδιαίτερα εδώ στην Ελλάδα που παράγομε περισσότερη Ιστορία απ’ όσο μπορούμε να αφομοιώσουμε εμείς οι ίδιοι. Και περισσότερη παράδοση και βιώματα απ’ όσο μπορούν να αφομοιώσουν οι επόμενες γενιές…

Ο τρόπος που βιώνουν οι νεώτεροι Έλληνες την Ιστορίας τους κινήθηκε “ως εκκρεμές” από το ένα άκρο στο άλλο:

Από τον θαυμασμό για το “αρχαίο κλέος” που κυριαρχούσε μέχρι πριν δύο  γενιές, στην προσπάθεια απόλυτης απαξίωσης της Ιστορίας μας! Παλαιότερης και – κυρίως – σύγχρονης.

Παλαιότερα “ωραιοποιούσαμε” την Ιστορία μας. Τώρα την λιθοβολούμε!

Παλαιότερα η “προγονολατρία” ήταν μια νευρωτική αντίδραση ενός λαού που προσπαθούσε να βρει στο “ευκλεές παρελθόν” του το “βάλσαμο” για την τωρινή μιζέρια του. Και ταυτόχρονα συνέτριβε εκ των προτέρων κάθε ανορθωτική προσπάθεια. Αν έχεις τέτοιους προγόνους, πού πας να συγκριθείς μαζί τους; Θα είσαι πάντα ανάξιος συνεχιστής τους…

Τώρα από την προγονολατρία περάσαμε στο ακριβώς αντίθετο: στον “εθνομηδενισμό”: Προσπαθούν να μας πείσουν ότι όλο αυτό που βιώνουμε ως Ιστορία είναι μια σειρά από “κατασκευασμένους μύθους”, μια αλληλουχία από “αυτο-δοξαστικά ψέματα” που πρέπει να τα απορρίψουμε. Αν δεν πρέπει και να ντρεπόμαστε γι’ αυτά…

Η κακομοιριά επέστρεψε από άλλο δρόμο: Αυτή τη φορά δεν είμαστε “ανάξιοι απόγονοι ένδοξων προγόνων”. Αλλά ανόητοι συνεχιστές “ενός ένδοξοι παρελθόντος που δεν υπήρξε ποτέ”!

Και στη μία και στην άλλη περίπτωση, μιζέρια , αυτό-λύπηση, κατάθλιψη.

Μάταιος ο κόπος τους, όμως:

Γιατί το ιδρυτικό γεγονός της νεο-Ελληνικής Ιστορίας είναι πολύ πρόσφατο για να θαφτεί και πολύ μεγάλο για να μπει σε τέτοια “πολιτικώς ορθά καλούπια”

Η Επανάσταση του 1821 είναι μοναδική από πολλές απόψεις:

–Ήταν αληθινή Επανάσταση, προετοιμαζόταν ως τέτοια επί επτά χρόνια και ξεκίνησε σε πολλά διαφορετικά σημεία ταυτόχρονα. Δεν ήταν μια εξέγερση που ξεκίνησε τυχαία και γενικεύτηκε αργότερα.

–Δεν ήταν η πρώτη ούτε η μόνη του “υπόδουλου Γένους”. Στα τετρακόσια περίπου χρόνια της Τουρκοκρατίας υπήρξαν 124 εξεγέρσεις, άλλες μεγαλύτερες, άλλες μικρότερες. Όλες πνίγηκαν στο αίμα. Μέχρι που ήλθε η τελευταία και καλά προετοιμασμένη…

Δεν έγινε σε ευνοϊκές διεθνείς συνθήκες. Αντίθετα, ξεκίνησε στο χειρότερο
“διεθνές περιβάλλον”: όταν στην Ευρώπη επικρατούσαν οι Αυτοκρατορίες μετά το τέλος των Ναπολεοντείων Πολέμων και την “παλινόρθωση” των μοναρχιών, έχοντας ως διακηρυγμένο στόχο τους να καταπολεμήσουν τους “δίδυμους δαίμονες” του Εθνισμού και της Δημοκρατίας.

Και τότε…ξεσηκώθηκαν οι Έλληνες να αποτινάξουν το ζυγό μιας Αυτοκρατορίας και να φτιάξουν Ελεύθερη και Δημοκρατική Πατριδα! Ψηφίζοντας μάλιστα τα πρώτα δημοκρατικά συντάγματα που εκθείαζαν όσα οι αυτοκρατορίες της Ευρώπης τότε μισούσαν…

–Την επανάσταση των Ελλήνων δεν την υποκίνησαν ούτε την στήριξαν ξένες δυνάμεις. Οι περισσότερες δεν ήθελαν να ακούσουν γι’ αυτήν, όπως διαπίστωσαν οι ίδιοι οι Επαναστάτες όταν πήγαν στο Συνέδριο της “Ιεράς Συμμαχίας” στο  Λαίμπαχ (Λουμπλιάνα – Ιανουάριος-Μάϊος του 1821).

Το Συνέδριο αυτό μάλιστα αντί να στηρίξει τους Επαναστάτες αποκήρυξε τις επαναστάσεις και εξέφρασε την “αλληλεγγύη” του στο Σουλτάνο.

Οι Έλληνες Επαναστάτες δεν είχαν κανένα διεθνές “έρεισμα” όταν ξεκινούσαν. Δημιούργησαν όμως ισχυρά ερείσματα στην πορεία. Και με τις στρατιωτικές επιτυχίες τους, στα πρώτα τέσσερα χρόνια, αλλά και ως κίνημα συμπάθειας υπέρ τους μετά τις θηριωδίες των Οθωμανών.

–Την επιτυχή έκβαση της Ελληνικής Επανάστασης βοήθησε καθοριστικά η παρέμβαση των τριών στόλων στο Ναβαρίνο, το 1827. Αλλά αυτό έγινε γιατί οι Επαναστάτες είχαν πλήρως επικρατήσει στο Μοριά και στη Ρούμελη, από το 1821 ως το 1824, γιατί ο Σουλτάνος τότε ζήτησε τη βοήθεια της Αιγύπτου προσφέροντάς του ως “αντάλλαγμα” την Κρήτη, γιατί ο Ιμπραήμ με τα αιγυπτιακά στρατεύματα όταν αποβιβάστηκε στην Μεσσηνία κατανίκησε τους διχασμένους επαναστάτες, αλλά δεν κατάφερε να τους καθυποτάξει. Κι αφότου εκδιώχθηκε μετά το Ναβαρίνο, οι Έλληνες όχι μόνο άντεξαν αλλά και διεύρυναν τα όρια της περιορισμένης αυτονομίας που τους προσφέρθηκε αρχικά. Και αργότερα διεύρυναν και τα σύνορά τους εκδιώκοντας τους Τούρκους.

Η Θεωρία των Διεθνών Σχέσεων πάντα θεωρεί καθοριστικούς τους διεθνείς συσχετισμούς. Οι Έλληνες επαναστάτες δεν τους υπολόγισαν αρχικά. Τους δημιούργησαν στη συνέχεια

Όταν βρέθηκαν μόνοι τους, τόλμησαν! Όπου μπορούσαν, νίκησαν και επικράτησαν. Όταν έχαναν και πιέζονταν, άντεξαν. Κι όταν άρχισαν να σηκώνονται ξανά στα πόδια τους, συνέχισαν να πολεμάνε και να κερδίζουν.

–Κι άλλες επαναστάσεις βοηθήθηκαν καθοριστικά από ξένες επεμβάσεις υπέρ των επαναστατών. Η Αμερικανική Επανάσταση, για παράδειγμα είχε την στήριξη των Γάλλων (με εκστρατευτικό σώμα και στόλο) και των Ισπανών (με στόλο αποκλεισμού). Η συμβολή Γάλλων (και Ισπανών) στην Αμερικανική Επανάσταση ήταν συνεχής, αποφασιστική, υπήρξε καθόλου “στιγμιαία” (όπως το Ναβαρίνο) και πολύ πιο καθοριστική για την τελική “έκβαση”. Κανείς, όμως, δεν διανοήθηκε να μειώσει τη σημασία της Αμερικανικής Επανάστασης (όπως κάνουν κάποιοι δικοί μας για την Ελληνική).   

* Υπήρξαν πολλές επαναστάσεις και δημιουργήθηκαν πολλά εθνικά κράτη τον 19ο Αιώνα. Η Ελληνική επανάσταση είναι η δεύτερη ιστορικά (μετά τη Σερβική) αλλά η πρώτη που ολοκληρώνεται επιτυχώς και η πρώτη που συγκροτεί ανεξάρτητο κυρίαρχο κράτος (η Σερβία αναγνωρίστηκαν ως “ηγεμονία” φόρου υποτελής στην Υψηλή Πύλη και αναγνωρίστηκαν διεθνώς ως ανεξάρτητο κυρίαρχο κράτος μόλις το 1878!)

* Η Ελληνική Επανάσταση, έχει κι ένα ακόμα μοναδικό στοιχείο. Δημιουργεί τεράστιο κύμα αλληλεγγύης στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες – και εκείθεν του Ατλαντικού. Ο Λόρδος Βύρων, ο Βίκτωρ Ουγγώ και ο Ντελακρουά δεν είναι “μεμονωμένες” περιπτώσεις. Ακόμα και πρόσωπα όπως ο Ουίλλιαμ Ουάσιγκτων, ανιψιός του πρώτου Προέδρου των ΗΠΑ Τζώρτζ Ουάσιγκτων, έρχεται και πολεμά στην Ελλάδα, όπου σκοτώνεται.

Ακόμα κι όταν κάποια αιματηρά γεγονότα “θόλωσαν” προς στιγμήν την εικόνα των επαναστατών (όπως η σφαγή που ακολούθησε την Άλωση της Τριπολιτσάς), η ευρωπαϊκή κοινή γνώμη συνέχισε να στηρίζει και να βοηθά τους επαναστάτες. Όχι μόνο γιατί αυτό ήταν “μεμονωμένο περιστατικό”. Όχι απλώς γιατί δεν είχε “συνέχεια”. Όχι μόνο γιατί τα εγκλήματα των Οθωμανών κατά των Ελληνικών πληθυσμών ήταν πολύ πιο γενικευμένα και ασύγκριτα βαρύτερα…

Παρά την αντίθετη πολιτική των περισσότερες ευρωπαϊκών κυβερνήσεων τότε και παρά τις λυσσαλέες προσπάθειες της τουρκικής διπλωματίας και της τουρκικής προπαγάνδας που εξαγόραζαν τότε αδρά
“φίλους και επιρροή”, η κοινή Γνώμη της Ευρώπης τότε κατάλαβε. Όσα δεν καταλαβαίνουν κάποιοι δικοί μας σήμερα.

Και στήριξε την Επανάσταση του 1821, που κάποιοι δικοί μας σήμερα
“λιθοβολούν”.

* Η Επανάσταση του 1821 δεν ήταν “ταξική” (αν και είχε αναμφίβολα και κοινωνικές διαστάσεις). Ήταν παλλαϊκός ξεσηκωμός (όπως δεν ήταν, για παράδειγμα, το Risorgimento στην Ιταλία, την ίδια εποχή).

Από το 1821 ως το 1830 καταστράφηκε όλος ο κοινωνικός ιστός της κοινωνίας και όλες οι υποδομές της οικονομίας. Αλλά η επανάσταση άντεξε.

* Δεν έγινε λόγω… “καθημερινότητας”. Γιατί η καθημερινότητα των επαναστατών ήταν εφιαλτική επί 9 ολόκληρο χρόνια. Αλλά δεν τους λύγισε. (Αν και τους δίχασε, κάποιες στιγμές…)

Το 1821 δεν μπαίνει εύκολα σε “καθιερωμένα ερμηνευτικά σχήματα”. Κι είναι όντως, πολύ μεγάλο για να το συντρίψουν οι μυλόπετρες της “πολιτικής ορθότητας”.   

Σήμερα κάποιοι προσπαθούν να… ξαναγράψουν την Ιστορία. Όχι για να ανακαλύψουν την “αλήθεια”. Αλλά για να την “προσαρμόσουν” στα μικρά μέτρα της κακομοιριάς, της εθνικής μοιρολατρίας και της παθολογικής ηττοπάθειας. Που συστηματικά καλλιεργούν

Δεν θέλουν να μας “εξηγήσουν” καλύτερα τι έγινε τότε.

Θέλουν να μας πείσουν ότι… “κακώς έγινε”!

Κι όταν θα ήμασταν “καλύτερα” λέει, αν συνεχίζαμε να ζούμε “μαζί” με τους Οθωμανούς. Δηλαδή υπόδουλοι στους Οθωμανούς.

Μάταιος ο κόπος τους.

Αυτό που έγινε τότε το ξέρουμε βαθιά μέσα μας.

Κι αυτό που θέλουν οι εθνομηδενιστές να συμβεί τώρα ΔΕΝ θα γίνει ΠΟΤΕ!

dailypost.gr