Δε νομίζω ότι χρειάζεται να απαντήσει κανείς στα ΔΤ της μείζονος μειοψηφίας, η οποία δεν έχει ακόμα αντιληφθεί το ρόλο της μέσα στο ΔΣ και μη μπορώντας να απαντήσει επί της ουσίας στα επιχειρήματα και τα ντοκουμέντα της Δημοτικής Αρχής, χαρακτηρίζει οτιδήποτε δεν την συμφέρει ως "αλαζονεία και έπαρση". Φυσικά η άποψη αυτή είναι αποκλειστικά δική της αφού ο κόσμος έχει αντιληφθεί τόσο το μέγεθος και την έκταση των προβλημάτων που η μείζων μειοψηφία κληροδότησε στη νέα Δημοτική Αρχή και έχουν δημοσιευθεί με κάθε λεπτομέρεια, όσο και την σοβαρότατη προσπάθεια επίλυσής τους που λαμβάνει χώρα εδώ και 14 μήνες. Είναι προφανές ότι η μείζων μειοψηφία δεν είχε συνηθίσει ποτέ στο διάλογο και κυρίως στα επιχειρήματα, δεν ήξερε ότι για κάθε τί που έκανε, δημοσίευε ή ανέφερε υπάρχουν απαντήσεις. Είναι λογικό λοιπόν να μην επιθυμεί καμία ανακοίνωση και κανένα ΔΤ που μέσα από επιχειρήματα και ντοκουμέντα αποδομεί πολλές από τις ως θέσφατα θεωρούμενες θέσεις και πολιτικές της. Πώς αλλιώς να εξηγήσει κανείς την τόση απέχθεια που διαρκώς εκφράζει για τα "μακροσκελή δελτία τύπου του Δήμου". Αν κουράζεται στο διάβασμα ας μας πει μέχρι πόσες λέξεις επιθυμεί να είναι το ΔΤ και - έννοια της - εμείς θα το προσαρμόσουμε ανάλογα, δίνοντας και πάλι απαντήσεις και στοιχεία, ενημερώνοντας πάλι με αλήθεια τον κυθηραϊκό λαό.
Και μερικές επισημάνσεις:
Α) Το έργο "Βιολογικός Καθαρισμός Καψαλίου Κυθήρων" εντάχθηκε στον Άξονα Προτεραιότητας 2 στο Μέτρο 2 του Ε.Π. Αττικής 2000-2006 με κωδικό Ο.Π.Σ. 104262 στις 7 Ιουλίου 2006, με απόφαση του Γ.Γ. Περιφέρειας Αττικής κ. Χαράλαμπου Μανιάτη (3607/07-07-2006) και επί Δημαρχίας Αρτεμίου Καλλίγερου, ο οποίος και υπέγραψε το σχετικό πρωτόκολλο παραλαβής της απόφασης ένταξης του έργου. Αυτό έλειπε να θεωρηθεί το έργο αυτό έργο του κ. Κουκούλη! Παρέλαβε ο κ. Κουκούλης ένα ενταγμένο και χρηματοδοτημένο έργο και το ολοκλήρωσε. Εμείς παραλάβαμε ένα συμβασιοποιημένο έργο (κεντρικός δρόμος) και το ολοκληρώνουμε παρά τα άπειρα προβλήματα λόγω ελλιπούς προετοιμασίας που υπήρχαν. Παραλάβαμε έτοιμες τις μελέτες του ΧΥΤΑ και τις εντάξαμε στο ΠΕΠ και μάλιστα με προϋπολογισμό μεγαλύτερο του αρχικού κατά 2,2 εκατομμύρια. Ο ΒΙΟΚΑ στο Καψάλι λοιπόν είναι έργο χρηματοδοτημένο και ενταγμένο από το 2006 (πριν τις Δημοτικές Εκλογές του Οκτωβρίου).Τα στοιχεία είναι στο Δήμο για όποιον το επιθυμεί. Το ότι δεν υπήρχε συνεργασία του Δήμου με την Περιφέρεια τα τελευταία χρόνια είναι πασίγνωστο. Μετά τη λανθασμένη επιλογή της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής να διώξει από το νησί το έργο του Μάκρωνα (αποκρύπτοντας όλα τα στοιχεία του έργου και διαδίδοντας ότι το ποσό του 1.800.000€ αφορούσε μόνο στη γέφυρα, ενώ δεν ήταν αυτή η αλήθεια), η Περιφέρεια έκλεισε τις πόρτες, σε μία περίοδο που πολύ μικρότερα νησιά από τα Κύθηρα έλαβαν τεράστια ποσά σε χρηματοδότηση υποδομών και έργων. Η αλήθεια είναι αυτή και φυσικά δεν αρέσει στους προκατόχους μας. Για τον Περιφερειακό Δρόμο των Αντικυθήρων χρειάστηκε πολύμηνος αγώνας της Εγχωρίου Περιουσίας πριν 2 χρόνια για να χρηματοδοτηθεί από την Περιφέρεια. Ευτυχώς όμως αυτό άλλαξε. Τηρώντας πλήρως το πρόγραμμά μας, καταφέραμε να χτίσουμε μια νέα σχέση Περιφέρειας - Δήμου και να έχουμε χρηματοδοτήσει μέχρι σήμερα ένα μεγάλο αριθμό έργων που θα εκτελεστούν μέσα στην δημοτική θητεία με όλες τις νόμιμες διαδικασίες και όχι "στο πόδι" όπως είχαν συνηθίσει ορισμένοι.
Β) Η υποβάθμιση των συλλογικών οργάνων του Δήμου έχει ως μοναδικό υπαίτιο την παράταξη της μείζονος μειοψηφίας, στην οποία έχουν επιβληθεί από το Μάιο αυστηρότατες πειθαρχικές ποινές ακριβώς επειδή ερμήνευε τους Νόμους όπως εκείνη νόμιζε με αποτέλεσμα επί ένα ολόκληρο καλοκαίρι να προσπαθούμε να συνεννοηθούμε με την Αποκεντρωμένη Διοίκηση για τον τρόπο λειτουργίας του Δήμου. Για τα προβλήματα αυτά όμως η παράταξη αυτή δεν λέει τίποτε απολύτως, αφήνει το θέμα να περάσει γιατί δεν έχει τί ακριβώς να πει. Μη αντέχοντας προφανώς την αντικατάσταση μελών της στην Οικονομική Επιτροπή, προφασίστηκε παραβίαση του Κανονισμού και απείχε της διαδικασίας, στερώντας από την παράταξή της τη δεύτερη θέση μέσα στην Οικονομική Επιτροπή, που σύμφωνα με το Νόμο καλύφθηκε από σύμβουλο της πλειοψηφίας, διάταξη που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά σε όλους τους Δήμους της Χώρας! Άραγε οι ψηφοφόροι της γνωρίζουν ότι εκείνη επέλεξε να μην εκπροσωπείται επαρκώς μέσα στην Οικονομική Επιτροπή;
Γ) Τα περί μη τήρησης του Κανονισμού είναι έωλα και προσχηματικά. Ακόμα και τα μικρά παιδιά γνωρίζουν ότι μετα τις 12 το μεσημέρι θεωρείται απόγευμα. Δεν θα κάνουμε μαθήματα ωρολογίας στη μείζονα μειοψηφία. Αν ήθελε να γίνονται τα ΔΣ αποκλειστικά στις 18:00 γιατί δεν το προέβλεψε στον Κανονισμό που εκείνη ψήφισε; Έναν Κανονισμό που η ίδια συστηματικά προσπαθεί να παραβεί μετατρέποντας τα ΔΣ σε πεδίο ερωτήσεων επί παντός επιστητού και αγνοώντας ότι ο μέγιστος χρόνος των συζητήσεων προ των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης είναι 1 ώρα. Αλήθεια, αυτό δεν το γνώριζε όταν υπέβαλε στη Δημοτική Αρχή 10 και 12 ερωτήσεις και μάλιστα ερωτήσεις για τις οποίες απαιτείται προετοιμασία και ενημέρωση; Εκεί δεν είναι παραβίαση του Κανονισμού; Τα Δημοτικά Συμβούλια γίνονται για να συζητηθούν – με τους κανόνες που επιβάλει ο Κανονισμός Λειτουργίας του Σώματος – τα θέματα της ημερήσιας διάταξης και τυχόντα θέματα προ αυτής. Δεν γίνονται για να εκθέτουμε τις γενικές μας απόψεις επί παντός θέματος, ούτε για να υποβάλλεται σειρά ερωτημάτων προς τη Δημοτική Αρχή εις βάρος του χρόνου που πρέπει να δίδεται για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης. Το στάδιο της ενημέρωσης είναι προαιρετικό και όχι υποχρεωτικό, όπως προαιρετική είναι και η παρουσία του Δημάρχου στις συνεδριάσεις, αφού ο Δήμαρχος δεν είναι μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου, αλλά ασκεί την εκτελεστική εξουσία στο Δήμο ως μονοπρόσωπο όργανο άσκησης διοίκησης. Αντιλαμβάνομαι ότι η κάμερα συνιστά πρόκληση για ορισμένους, όμως όσοι αιρετοί πραγματικά επιθυμούν να ενημερωθούν, γνωρίζουν ότι ο Δήμαρχος, οι Αντιδήμαρχοι και όλες οι υπηρεσίες του Δήμου εξυπηρετούν κατά προτεραιότητα τους αιρετούς όπως προβλέπεται στο Νόμο και παρέχουν άμεσα όλα τα στοιχεία που ζητούνται. Τα Δημοτικά Συμβούλια έχουν συγκεκριμένες αρμοδιότητες και ρόλο και αυτόν θα επιτελέσουν.
Α) Το έργο "Βιολογικός Καθαρισμός Καψαλίου Κυθήρων" εντάχθηκε στον Άξονα Προτεραιότητας 2 στο Μέτρο 2 του Ε.Π. Αττικής 2000-2006 με κωδικό Ο.Π.Σ. 104262 στις 7 Ιουλίου 2006, με απόφαση του Γ.Γ. Περιφέρειας Αττικής κ. Χαράλαμπου Μανιάτη (3607/07-07-2006) και επί Δημαρχίας Αρτεμίου Καλλίγερου, ο οποίος και υπέγραψε το σχετικό πρωτόκολλο παραλαβής της απόφασης ένταξης του έργου. Αυτό έλειπε να θεωρηθεί το έργο αυτό έργο του κ. Κουκούλη! Παρέλαβε ο κ. Κουκούλης ένα ενταγμένο και χρηματοδοτημένο έργο και το ολοκλήρωσε. Εμείς παραλάβαμε ένα συμβασιοποιημένο έργο (κεντρικός δρόμος) και το ολοκληρώνουμε παρά τα άπειρα προβλήματα λόγω ελλιπούς προετοιμασίας που υπήρχαν. Παραλάβαμε έτοιμες τις μελέτες του ΧΥΤΑ και τις εντάξαμε στο ΠΕΠ και μάλιστα με προϋπολογισμό μεγαλύτερο του αρχικού κατά 2,2 εκατομμύρια. Ο ΒΙΟΚΑ στο Καψάλι λοιπόν είναι έργο χρηματοδοτημένο και ενταγμένο από το 2006 (πριν τις Δημοτικές Εκλογές του Οκτωβρίου).Τα στοιχεία είναι στο Δήμο για όποιον το επιθυμεί. Το ότι δεν υπήρχε συνεργασία του Δήμου με την Περιφέρεια τα τελευταία χρόνια είναι πασίγνωστο. Μετά τη λανθασμένη επιλογή της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής να διώξει από το νησί το έργο του Μάκρωνα (αποκρύπτοντας όλα τα στοιχεία του έργου και διαδίδοντας ότι το ποσό του 1.800.000€ αφορούσε μόνο στη γέφυρα, ενώ δεν ήταν αυτή η αλήθεια), η Περιφέρεια έκλεισε τις πόρτες, σε μία περίοδο που πολύ μικρότερα νησιά από τα Κύθηρα έλαβαν τεράστια ποσά σε χρηματοδότηση υποδομών και έργων. Η αλήθεια είναι αυτή και φυσικά δεν αρέσει στους προκατόχους μας. Για τον Περιφερειακό Δρόμο των Αντικυθήρων χρειάστηκε πολύμηνος αγώνας της Εγχωρίου Περιουσίας πριν 2 χρόνια για να χρηματοδοτηθεί από την Περιφέρεια. Ευτυχώς όμως αυτό άλλαξε. Τηρώντας πλήρως το πρόγραμμά μας, καταφέραμε να χτίσουμε μια νέα σχέση Περιφέρειας - Δήμου και να έχουμε χρηματοδοτήσει μέχρι σήμερα ένα μεγάλο αριθμό έργων που θα εκτελεστούν μέσα στην δημοτική θητεία με όλες τις νόμιμες διαδικασίες και όχι "στο πόδι" όπως είχαν συνηθίσει ορισμένοι.
Β) Η υποβάθμιση των συλλογικών οργάνων του Δήμου έχει ως μοναδικό υπαίτιο την παράταξη της μείζονος μειοψηφίας, στην οποία έχουν επιβληθεί από το Μάιο αυστηρότατες πειθαρχικές ποινές ακριβώς επειδή ερμήνευε τους Νόμους όπως εκείνη νόμιζε με αποτέλεσμα επί ένα ολόκληρο καλοκαίρι να προσπαθούμε να συνεννοηθούμε με την Αποκεντρωμένη Διοίκηση για τον τρόπο λειτουργίας του Δήμου. Για τα προβλήματα αυτά όμως η παράταξη αυτή δεν λέει τίποτε απολύτως, αφήνει το θέμα να περάσει γιατί δεν έχει τί ακριβώς να πει. Μη αντέχοντας προφανώς την αντικατάσταση μελών της στην Οικονομική Επιτροπή, προφασίστηκε παραβίαση του Κανονισμού και απείχε της διαδικασίας, στερώντας από την παράταξή της τη δεύτερη θέση μέσα στην Οικονομική Επιτροπή, που σύμφωνα με το Νόμο καλύφθηκε από σύμβουλο της πλειοψηφίας, διάταξη που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά σε όλους τους Δήμους της Χώρας! Άραγε οι ψηφοφόροι της γνωρίζουν ότι εκείνη επέλεξε να μην εκπροσωπείται επαρκώς μέσα στην Οικονομική Επιτροπή;
Γ) Τα περί μη τήρησης του Κανονισμού είναι έωλα και προσχηματικά. Ακόμα και τα μικρά παιδιά γνωρίζουν ότι μετα τις 12 το μεσημέρι θεωρείται απόγευμα. Δεν θα κάνουμε μαθήματα ωρολογίας στη μείζονα μειοψηφία. Αν ήθελε να γίνονται τα ΔΣ αποκλειστικά στις 18:00 γιατί δεν το προέβλεψε στον Κανονισμό που εκείνη ψήφισε; Έναν Κανονισμό που η ίδια συστηματικά προσπαθεί να παραβεί μετατρέποντας τα ΔΣ σε πεδίο ερωτήσεων επί παντός επιστητού και αγνοώντας ότι ο μέγιστος χρόνος των συζητήσεων προ των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης είναι 1 ώρα. Αλήθεια, αυτό δεν το γνώριζε όταν υπέβαλε στη Δημοτική Αρχή 10 και 12 ερωτήσεις και μάλιστα ερωτήσεις για τις οποίες απαιτείται προετοιμασία και ενημέρωση; Εκεί δεν είναι παραβίαση του Κανονισμού; Τα Δημοτικά Συμβούλια γίνονται για να συζητηθούν – με τους κανόνες που επιβάλει ο Κανονισμός Λειτουργίας του Σώματος – τα θέματα της ημερήσιας διάταξης και τυχόντα θέματα προ αυτής. Δεν γίνονται για να εκθέτουμε τις γενικές μας απόψεις επί παντός θέματος, ούτε για να υποβάλλεται σειρά ερωτημάτων προς τη Δημοτική Αρχή εις βάρος του χρόνου που πρέπει να δίδεται για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης. Το στάδιο της ενημέρωσης είναι προαιρετικό και όχι υποχρεωτικό, όπως προαιρετική είναι και η παρουσία του Δημάρχου στις συνεδριάσεις, αφού ο Δήμαρχος δεν είναι μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου, αλλά ασκεί την εκτελεστική εξουσία στο Δήμο ως μονοπρόσωπο όργανο άσκησης διοίκησης. Αντιλαμβάνομαι ότι η κάμερα συνιστά πρόκληση για ορισμένους, όμως όσοι αιρετοί πραγματικά επιθυμούν να ενημερωθούν, γνωρίζουν ότι ο Δήμαρχος, οι Αντιδήμαρχοι και όλες οι υπηρεσίες του Δήμου εξυπηρετούν κατά προτεραιότητα τους αιρετούς όπως προβλέπεται στο Νόμο και παρέχουν άμεσα όλα τα στοιχεία που ζητούνται. Τα Δημοτικά Συμβούλια έχουν συγκεκριμένες αρμοδιότητες και ρόλο και αυτόν θα επιτελέσουν.