Με το Αρχαιολογικό Μουσείο Κυθήρων έτοιμο να ανοίξει τις πόρτες του, συλλογίζομαι την αγάπη των ανθρώπων για τ’ αρχαία. Για τον Έφηβο και το Μηχανισμό, τον αρχαϊκό λέοντα και την πήλινη πλάκα με τις γραμματικές ασκήσεις ενός μαθητή δυο χιλιάδων και βάλε ετών, για τα χάλκινα ειδωλία του αείμνηστου Σακελλαράκη απ’ τον Αϊ-Γιώργη στο Βουνό, για το γήινο ανάθημα των άγνωστων νεολιθικών συγγενών μας στη γη που τους φιλοξένησε, τον τέλεια απλό και υπέροχα απέριττο κρατήρα της 6ηςπ.Χ. χιλιετίας από τις Σπηλίες, μαρτυρία πρώτης κατοίκησης του νησιού. Τ’ αγαπούμε ως τεκμήρια αληθινής ζωής, όχι ως άριστα τέχνεργα, ούτε ως επικουρικά επιχειρήματα τουριστικής προσέλκυσης. Όχι για να αποπληρώσουμε κανένα χρέος. Αλλά παρόμοια όπως οι συγγενείς περιμένουν να γυρίσει απ’ την ξενιτειά ο άνθρωπός τους. Παρόμοια όπως ποτίζουμε, με τη φροντίδα που αρμόζει σε αγαπημένα πλάσματα, τα δεντράκια στην αυλή του σπιτιού μας. Όπως προσκυνούμε τις εικόνες, όχι το ξύλο και τη μπογιά, αλλά τον αόρατο ακροατή όπου μεταβαίνει η προσευχή μας. Όπως θαυμάζουμε και απορούμε κάτω από τον έναστρο ουρανό του καλοκαιριού ή όπως σαστίζουμε ενώπιον ενός ωραίου νεανικού σώματος που δεν θα γίνει ποτέ δικό μας κι ωστόσο το αγαπούμε. Γιατί ποιότητα ζωής δεν είναι η αύξηση των εισοδημάτων αλλά η δύσκολη συναίσθηση του ποιοι είμαστε, τι μας αναλογεί από τον Κόσμο, πώς μπορούμε να κρατήσουμε τη μνήμη ζωντανή και πώς μπορούμε να ζήσουμε με δικαιοσύνη και αγάπη. Δηλαδή, με πληρότητα.
Θα θυμίσω το επεισόδιο του Οδυσσέα στην Ωγυγία. Η Καλυψώ τού προσέφερε το απόλυτο δώρο, αθανασία κι ευδαιμονία, μα εκείνος επέλεξε τον επικίνδυνο νόστο, τον ‘‘αποθρώσκοντα καπνό’’ του οίκου του και τελικά το θάνατο στην πατρίδα. Εμείς πρέπει να διαλέξουμε εάν πατρίδα μας θα είναι ένας τόπος από όπου διαρκώς -ευδαιμονικά και ανόητα- θα λείπουμε ή εάν θα είναι ο τρόπος συμφιλίωσης με την ταυτότητά μας, ελληνική, χριστιανική, νεωτερική, ευρωπαϊκή ή όποια άλλη επιλέξουμε ως κοινωνία να ενστερνιστούμε. Αλλά να το επιλέξουμε ενσυνείδητα και έμπρακτα. Όχι επιδεικτικά ή παραμυθητικά –ψευτοπαραδοσιακοί και ψευτομοντέρνοι, ψευτοχριστιανοί και ψευτοελληνίζοντες– στην αγκαλιά της πλανεύτρας θεάς να αναπολούμε τους γλυκούς καρπούς μιας κληρονομιάς πολυδιαφημισμένης και περιλάλητης, αλλά ξένης σ’ εμάς και κατ’ ουσίαν άγνωστης, με ολότελα ξεραμένες τις ρίζες.
Πρέπει λοιπόν να διαλέξουμε. Τα ευχαριστήρια νομίσματα από το Παντικάπαιο (στην Ταυρική) και την Εβουσία, τη Μασσαλία, την Καρχηδόνα και τη Φαναγόρεια, τις Συρακούσες, την Μίλητο και την πτολεμαϊκή Αίγυπτο μπορούν να μας ‘‘σώσουν’’, τα ελεητικά ευρώ απ’ την Ουάσινγκτον, το Λονδίνο, τις Βρυξέλλες ή το Βερολίνο όχι.
Εντάχθηκε η υποθαλάσσια σύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου
Σαράντα δύο έργα, συνολικού ύψους 5,6 δισ. ευρώ, έχει επιλέξει η Ελλάδα, για να ενταχθούν στο σχέδιο Γιούνκερ, όπως ανέφερε στη Βουλή ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, απαντώντας σε ερωτήσεις του βουλευτή της ΝΔ Κωστή Χατζηδάκη και της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Βασίλη Κεγκέρογλου.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου, ήδη, το αμέσως προσεχές διάστημα, θα επικεντρωθεί στη διαμόρφωση δύο βασικών «μπουκέτων» έργων: - Στην ανάπτυξη ενός δικτύου νέων μαρίνων, σε συνδυασμό με έργα αναβάθμισης και περαιτέρω αξιοποίησης υφισταμένων. - Στον εντοπισμό και ομαδοποίηση δημοσίων κτιρίων που χρήζουν ενίσχυσης και αναβάθμισης (στατικής, ενεργειακής, λειτουργικής, αισθητικής). Πάντως, σύμφωνα με την προεπιλογή που έχει γίνει από το υπουργείο Οικονομίας, η λίστα περιλαμβάνει τους εξής τομείς και κατηγορίες έργων: - 20 ενεργειακά έργα εκτιμώμενου προϋπολογισμού 2.172.550.000 ευρώ. Τα έργα που έχουν συμπεριληφθεί, αφορούν στο υποθαλάσσιο καλώδιο ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτη-Πελοπόννησος (μέσω Μολάων), στον τερματικό σταθμό LNG Β. Ελλάδας-Αλεξανδρούπολη (PCI), σε υβριδικούς σταθμούς (ηλιακοί-αιολικοί), μικρά υδροηλεκτρικά, αξιοποίηση γεωθερμικής ενέργειας σε υδροπονικό θερμοκήπιο, ανάπτυξη δικτύων διανομής στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Στερεάς Ελλάδας και υλοποίηση 190 ομοειδών έργων μικρών ανεμογεννητριών, τα οποία ανήκουν σε 120 διαφορετικά επενδυτικά σχήματα. - Πέντε έργα του τομέα υποδομών και μεταφορών εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1.445.000.000 ευρώ. Αφορούν στην ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων, στη νότια επέκταση του περιφερειακού Υμηττού, έργα προαστιακού σιδηροδρόμου, ανάπτυξη του λιμένα Λαυρίου και την υποθαλάσσια οδική ζεύξη Πέραμα-Σαλαμίνα. - Από τον κλάδο του τουρισμού έχουν προεπιλεγεί τρία έργα συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 112.000.000 ευρώ για έργο ιαματικού τουρισμού, μετατροπή του TAE KWON DO σε συνεδριακό κέντρο και τον εκσυγχρονισμό του χιονοδρομικού κέντρου Παρνασσού. - Από τον τομέα πληροφορικής και επικοινωνιών έχουν επιλεγεί πέντε έργα συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 920.000.000 ευρώ. Αφορούν στο Εθνικό Ευρυζωνικό Σχέδιο (NGA Plan), πρόσβαση στο ίντερνετ με υψηλής και υπερ-υψηλής ταχύτητας συνδέσεις, ευφυείς μεταφορές και τον τομέα «έξυπνα κτίρια για την έξυπνη πόλη». - Τέσσερα έργα από τον επενδυτικό τομέα της έρευνας, ανάπτυξης και καινοτομίας, συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 594.000.000 ευρώ. Αφορούν στη δημιουργία από το Ε.ΚΕ.Β.Ε. «Φλέμιγκ» της "Βιοτεχνόπολης" ενός καινοτόμου cluster βιοτεχνολογίας, προμήθεια και εξοπλισμό νέου σύγχρονου ωκεανογραφικού σκάφους από το ΕΛΚΕΘΕ, δημιουργία από την Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ του κόμβου καινοτομίας P4SEEN για την εξατομικευμένη ιατρική, πρόγραμμα αντικατάστασης των κινητήρων των πλοίων ακτοπλοΐας με κινητήρες Yροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) και την ανάπτυξη αντίστοιχων λιμενικών υποδομών. - Οι ιδιωτικές βιομηχανικές επενδύσεις είναι πέντε, συνολικού προϋπολογισμού 349.000.000 ευρώ για την ίδρυση νέων βιομηχανικών μονάδων, επαναλειτουργία και τεχνολογική αναβάθμιση υφιστάμενων.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Σύσκεψη προετοιμασίας υποβολής υποψηφιότητας των Δήμων της ΠΕ Νήσων Αττικής στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα CLLD/LEADER
Σήμερα στην έδρα της ΠΕ Νήσων ο Αντιπεφερειάρχης κ. Παναγιώτης Χατζηπέρος σε συνεργασία με την αναπτυξιακή Ανατολικής Πελοποννήσου ΠΑΡΝΩΝΑΣ Α.Ε. συγκάλεσε σύσκεψη για την προετοιμασία υποβολής υποψηφιότητας του Δικτύου των Δήμων της ΠΕ Νήσων Αττικής στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα CLLD/LEADER. Παρίσταντο οι Δήμαρχοι Αγκιστρίου κ. Αθανασίου, Αίγινας κ. Μούρτζης, Πόρου κ. Δημητριάδης, Κυθήρων κ. Χαρχαλάκης και εκπρόσωποι των Δημάρχων Σαλαμίνας, Σπετσών, Τροιζηνίας και Ύδρας, της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής (ΠΕΔΑ) καθώς και εκπρόσωποι τοπικών κοινωνικών φορέων. Έγινε γόνιμη συζήτηση για την άμεση υλοποίηση του Δικτύου Συνεργασίας Δήμων ΠΕ Νήσων Αττικής και μία πρώτη προσέγγιση για τις προϋποθέσεις των προς ένταξη έργων. Ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων κ. Παναγιώτης Χατζηπέρος τόνισε την ανάγκη να κινητοποιηθούν και να ενημερωθούν οι τοπικές κοινωνίες και να τεθεί χρονοδιάγραμμα των περαιτέρω ενεργειών. Διαβεβαίωσε, τέλος, τους Δημάρχους για την αμέριστη συμπαράσταση της Περιφέρειας Αττικής σε κάθε στάδιο της προετοιμασίας τους για τη συμμετοχή στο Δίκτυο, ώστε ο φορέας να τύχει της μέγιστης δυνατής επιλεξιμότητας στη διεκδίκηση κονδυλίων από το πρόγραμμα CLLD/LEADER. Ο εκπρόσωπος του Πάρνωνα κ. Μαρίνης Μπερέτσος τόνισε τη σημασία της ισόρροπης συμμετοχής Αγροτικών, Αλιευτικών, Εμπορικών, Περιβαλλοντικών, Πόλιτιστικών και Κοινωνικών φορέων (Σύλλογοι γυναικών , νέων, ΑΜΕΑ, ΚοινΣΕπ) στο μετοχικό κεφάλαιο του Δικτύου καθώς και στην Επιτροπή Διαχείρισης Προγράμματος. Τέλος, αποφασίστηκε η συγκρότηση Επιτροπής Καταστατικού για την οριστικοποίησή των όρων του, μέχρι τις 20 Απριλίου.
ΒΑΤΙΚΑ αναρτώ την απάντηση στον Ηρακλή Τριχείλη (Δήμαρχο Μονεμβασίας) μετά την απρόκλητη,υβριστική και συκοφαντική επίθεση που δέχθηκα συμμετέχοντας σε ερώτημα-αναφορά για την εκτέλεση του έργου του βιολογικού καθαρισμού Νεάπολης.Δεν θα απασχολούσα τους φίλους μου με ένα τέτοιο θέμα αλλά αυτές οι επιθέσεις δεν μπορούν να μένουν αναπάντητες:
Χωροθέτηση Αντλιοστασίου Βιολογικού Καθαρισμού Νεάπολης Απάντηση στο δελτίο τύπου του κ.Ηρακλή Τριχείλη
Νεάπολη Λακωνίας, 3 Απριλίου 2016 ------------------- Με λύπη διαπιστώνουμε ότι η διανυκτέρευση του κ.Τριχείλη στη Νεάπολη δεν τον κάνει μετριοπαθή στις αντιδράσεις του όταν ελέγχεται για θέματα της περιοχής, το αντίθετο μάλιστα, χάνει την ψυχραιμία του, υβρίζει και συκοφαντεί ελλείψει επιχειρημάτων. Το ήθος, η ευγένεια αλλά και η αξιοπρέπεια δεν μας επιτρέπει να ακολουθήσουμε στον ολισθηρό αυτόν δρόμο τον υπογράφοντα και πιθανόν συντάκτη του ατυχούς δελτίου τύπου που σκοπίμως συγχέει επώνυμες με ανώνυμες αναφορές, επώνυμους με άγνωστες κινήσεις πολιτών και την εξέλιξη ή όχι του έργου για άλλους λόγους (πιθανά μελλοντικά προβλήματα της εργολαβίας) με την αναφορά μας. Πρωταρχικό μέλημα όλων εμάς που υπογράψαμε την από 18-11-2015 αναφορά προς τις Αρχές (συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα) είναι η ολοκλήρωση και παράδοση του σημαντικού έργου του βιολογικού καθαρισμού της Νεάπολης, λειτουργικού και ωφέλιμου για τον τόπο μας. Αυτό δεν σημαίνει ότι επιτρέπονται «εκπτώσεις» στην περιβαλλοντική αδειοδότησή του και συγκεκριμένα να εκτελεσθεί χωρίς την απαραίτητη από τον νόμο περιβαλλοντική μελέτη που δικαιολογεί την τελικώς επιλεγείσα χωροθέτηση του κεντρικού αντλιοστασίου στην παραλία της Νεάπολης, αντί των αρχικά προβλεπομένων μικροτέρων και περισσοτέρων φρεατίων. Κύριε Τριχείλη, είναι ανεπίτρεπτη η κατασκευή ενός τέτοιου κεντρικού αντλιοστασίου (τύπου βιομηχανικής μονάδας-χαβούζας με καμινάδες) στην κεντρική προβλήτα του λιμένος της Νεάπολης έναντι του μνημείου των πεσόντων ηρώων - στο ιστορικό κέντρο της κωμόπολης, όπως ανεπίτρεπτη θα ήταν η κατασκευή του και σε οποιοδήποτε άλλο σημείο του κεντρικού παραλιακού μετώπου της Νεάπολης. Ένα τέτοιο αντλιοστάσιο θα κατασκευαζόταν ποτέ στο Πασαλιμάνι ή στην Πλατεία Συντάγματος ή στην Πλατεία Αριστοτέλους ή στο ιστορικό κέντρο/κεντρική παραλία οποιασδήποτε πόλης της Ελλάδας; Φυσικά ΟΧΙ, είναι αδιανόητο! Το κεντρικό αυτό αντλιοστάσιο στην καρδιά του ιστορικού κέντρου της Νεάπολης προκαλεί, ήδη από τώρα, οπτική ρύπανση και υποβάθμιση της περιοχής και κανένας δεν μπορεί να μας διαβεβαιώσει για τις οσμές, τους θορύβους και τυχόν κραδασμούς που θα επιφέρει η λειτουργία ενός τέτοιου τερατουργήματος. Φυσικά κ.Τριχείλη και δεν υπογράφετε κάποιο έγγραφο ως άτομο-μονάδα αλλά ούτε και δεσμεύετε την προσωπική σας περιουσία με την οποία να εγγυάστε την ομαλή και σωστή λειτουργία του κεντρικού αυτού αντλιοστασίου που στη χειρίστη των περιπτώσεων θα έπρεπε να κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου υπόγειο σύμφωνα πάντα με την υπ’αριθμόν 59/2014 απόφαση από το πρακτικό 7/23-7-2014 συνεδρίασης του Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μονεμβασιάς. Φροντίσατε όμως να το κάνετε και υπέργειο με την αιτιολογία που ακούγεται ότι τεχνικά δεν γινόταν και ότι βρέθηκε θάλασσα (στο Ντουμπάϊ κτίζονται ουρανοξύστες στη θάλασσα) και φημολογείται ότι για να καλύψετε το τμήμα που εξέχει της στάθμης του εδάφους θα προβείτε σε δενδροφύτευση για να γίνει ευπαρουσίαστο. Εφόσον είναι τόσο καλαίσθητο προς τι η δενδροφύτευση; Κύριε Τριχείλη, μπορεί να μην έχουμε εξειδικευμένες τεχνικές γνώσεις αλλά θα ήταν προτιμότερη η ύπαρξη μικρών φρεατίων χωρίς καμινάδες επί του κεντρικού παραλιακού μετώπου (εφόσον η κατασκευή τους σε κάποια άλλα σημεία θα ήταν ανέφικτη) που δεν θα ξεπερνούσαν τη στάθμη του εδάφους και τα οποία θα ήταν λειτουργικότερα και διαχειρίσιμα ως προς τον περιορισμό και αποφυγή οσμών, θορύβων και κραδασμών. Το περίεργο της όλης υπόθεσης είναι το γεγονός ότι όλα ή σχεδόν όλα τα λύματα της Νεάπολης ακόμη και από τα υψηλότερα σημεία της κωμόπολης θα συγκεντρώνονται στο κεντρικό αντλιοστάσιο που ευρίσκεται σε μηδενικό υψόμετρο και στη συνέχεια θα διοχετεύονται (μεταφέρονται) στον τόπο επεξεργασίας που ευρίσκεται σε μεγαλύτερο υψόμετρο. Κύριε Τριχείλη, σωστά καυχιέστε για το έργο που εκτελείτε, μετά από προσπάθειες δεκαετιών των παρελθόντων δημοτικών αρχών, αλλά για την συγκεριμένη επιλογή της χωροθέτησης του κεντρικού αντλιοστασίου που κάνατε εσείς, φταίνε πάλι και ως συνήθως οι προηγούμενοι;;; Κύριε Τριχείλη, αναρωτιόμαστε σε περίπτωση δυσλειτουργίας του αντλιοστασίου θα εμφανίζεται και ‘Ο ΑΧΟΡΤΑΓΟΣ’ που μαζί με το αντλιοστάσιο-χαβούζα και τις καμινάδες του θα συμβάλλουν στην ανάπλαση της παραλίας και κατά συνέπεια στην τουριστική προβολή και ανάδειξη της Νεάπολης, ιδιαίτερα του ιστορικού κέντρου της, και εν γένει της περιοχής των Βατίκων; Τόσα χρόνια ακούμε για ανάπλαση και κατασκευή κεντρικής πλατείας στη Νεάπολη στο συγκεκριμένο χώρο, αφού ο χώρος αυτός είναι η καρδιά - το κέντρο της Νεάπολης και αντί πλατείας… αντλιοστάσιο. Κύριε Τριχείλη, ως απολογούμενος, μπορεί να λέτε ό,τι θέλετε για την υπεράσπισή σας αλλά δεν μπορείτε να υβρίζετε και να συκοφαντείτε, βαπτίζοντάς μας μεταξύ άλλων και «Σύγχρονους Εφιάλτες» επειδή ανησυχούμε για τον τόπο μας και ρωτάμε εάν εφαρμόζεται ο νόμος και μάλιστα ρωτάμε βάζοντας φαρδιά πλατιά την υπογραφή μας, όπως πράττουμε και με το παρόν κείμενο, ενώ αυτοί που πράγματι είναι εφιάλτες δεν υπογράφουν αλλά κρύβονται, εκβιάζουν και δρουν ανενόχλητα μέσα στη νύχτα και στο σκοτάδι. Κύριε Τριχείλη, από πουθενά δεν προκύπτει στην από 18-11-2015 αναφορά μας ότι επιθυμούμε την ακύρωση του έργου του βιολογικού καθαρισμού και σας επισημαίνουμε και πάλι ότι θέλουμε την ολοκλήρωση του έργου πάντα όμως σύμφωνα με το Νόμο και δεν προβαίνουμε σε καμία ενέργεια με σκοπό την ακύρωσή του όπως μας καταλογίζετε στο από 23-3-2016 δελτίου τύπου που δημοσιεύσατε. Εν ευθέτω χρόνω, ο καθένας από εμάς θα επιλέξει εάν θα αναζητήσει την χρηματική ικανοποίηση της ηθικής βλάβης που υπέστη από αυτήν την συμπεριφορά σας.
ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΕΣ
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ του Δημητρίου ΒΑΡΒΑΡΕΣΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ του Διονυσίου ΚΑΤΣΑΔΩΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ του Κων/νου ΛΙΑΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ του Μιχαήλ ΜΑΝΑΚΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ του Παναγιώτη ΜΑΝΑΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ του Ιωάννη ΠΕΡΙΒΟΛΑΡΗΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΗΣ του Γεωργίου ΣΑΡΑΝΤΙΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ του Κων/νου ΤΣΑΒΔΑΡΙΔΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ του Ηλία
ΔΗΜΟΣΙΟ Ξεκίνησε το σχέδιο «Μείωση της ταλαιπωρίας του πολίτη» - Καταργούνται τα «άχρηστα» δικαιολογητικά ΠΟΛΙΤΗΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑΚΑΤΑΡΓΗΣΗΔΗΜΟΣΙΟ 04/04/2016 - 11:57 Αξιολόγηση:1 1 2 3 4 5 (1Ψήφος) Ξεκίνησε το σχέδιο «Μείωση της ταλαιπωρίας του πολίτη» - Καταργούνται τα «άχρηστα» δικαιολογητικά Share Like us Tweet Follow us Plus One Την καταγραφή όλων των διαδικασιών και των δικαιολογητικών που απαιτούνται για τις συναλλαγές των πολιτών και των επιχειρήσεων με στόχο την απλούστευση και τον ανασχεδιασμό των διοικητικών διαδικασιών προβλέπει εγκύκλιος του Υπουργείου Εσωτερικών. Ειδικότερα σύμφωνα με την εγκύκλιο το Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης μέσω της Διεύθυνσης Απλούστευσης Διαδικασιών και Παροχής Υπηρεσιών Δημοσίου, έχει ως επιχειρησιακούς στόχους την αξιολόγηση, βελτίωση και επιτάχυνση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, μέσω της εκπόνησης καινοτόμων δράσεων καθώς και τη διαμόρφωση πολιτικών για την απλούστευση και σύντμηση των διοικητικών διαδικασιών. «Απλούστευση διαδικασιών» είναι η συνεχής και συστηματική αναθεώρηση των νομοθετικών και γενικότερα των κανονιστικών ρυθμίσεων και διοικητικών πρακτικών που καθορίζουν τις διοικητικές διαδικασίες, ώστε να είναι συμβατές με τις αρχές της καλής νομοθέτησης και της αποτελεσματικής λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών προς εξυπηρέτηση του πολίτη και της επιχείρησης. Η πολυπλοκότητα των διοικητικών διαδικασιών πέραν της ταλαιπωρίας που συνεπάγεται για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, αλλά και για τους ίδιους τους υπαλλήλους, παρεμποδίζει τη δημιουργία και την εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων, αποθαρρύνει την ανάληψη πρωτοβουλιών και αποτελεί εμπόδιο στην αύξηση της απασχόλησης και στην ανάπτυξη της οικονομίας γενικότερα. Η απλούστευση του πολυδαίδαλου κανονιστικού πλαισίου που καθορίζει τις διοικητικές διαδικασίες, είναι ένα από τα σταθερά επαναλαμβανόμενα αιτήματα των πολιτών και των επιχειρήσεων, η ικανοποίηση του οποίου αποτελεί επιτελικό και διαρκή στόχο της Με την παρούσα εγκύκλιο δίνονται οι βασικές κατευθύνσεις ως προς τη διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθούν οι φορείς/υπηρεσίες, για την απλούστευση και τον ανασχεδιασμό των οικείων διοικητικών διαδικασιών.
Γράφει ο Σπύρος Πετρολέκας και συνυπογράφω. Ενδεικτικό της προχειρότητας του σχεδιασμού της χάραξης είναι ότι από το συνοδευτικό της 1ης Πρόσκλησης σχέδιο (με τον κωδικό «ΣΚ2»), απουσιάζει η απεικόνιση του οικισμού Λάχι!....
Προ ολίγων ημερών, ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) δημοσίευσε δύο Προσκλήσεις σε μειοδοτικούς Διαγωνισμούς Ανοικτής Διαδικασίας, για την ανάδειξη Αναδόχων στη Παροχή Υπηρεσιών, με τα εξής αντικείμενα:
1. Σύνταξη Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου: «Διασύνδεση του Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας της νήσου Κρήτης με το Ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας μέσω Εναλλασσόμενου ρεύματος (Ε.Ρ.)», συνολικού προϋπολογισμού εβδομήντα χιλιάδων ΕΥΡΩ (€ 70.000,00), πλέον Φ.Π.Α. και
2. Αποτύπωση εδάφους με τη μέθοδο σάρωσης LIDAR και ψηφιακή φωτογράφηση μέσω αεροσκάφους ή ελικοπτέρου, με γεωαναφορά στο Ελληνικό Γεωδαιτικό Σύστημα Αναφοράς (ΕΓΣΑ’87), για τη μελέτη εγκατάστασης δικτύων Εναερίων – Υπογείων Γραμμών Μεταφοράς 150kV μήκους 46Km περίπου και ζώνη σάρωσης έως 300m (150m εκατέρωθεν του άξονα όδευσης), με συνολικό προϋπολογισμό Εβδομήντα Χιλιάδων ΕΥΡΩ (€ 70.000,00), πλέον Φ.Π.Α.
Τα παραπάνω αντικείμενα πρόκειται να εκπονηθούν επί τη βάσει Μελέτης χάραξης των ανωτέρω Γραμμών Μεταφοράς, η οποία συντάχθηκε και εγκρίθηκε από τη Διεύθυνση Έργων Μεταφοράς του ΑΔΜΗΕ (σχετ. συνοδευτικό σχέδιο Τευχών Προκήρυξης της 1ης εκ των προαναφερομένων Προσκλήσεων, με κωδικό «ΣΚ2»,κλίμακας1:25.000).
Περιγραφή– Χαρακτηριστικά Έργου
Η μεταφορά του ρεύματος στο τμήμα «Μολάοι –Τσουμάλα» ξεκινάει από τον υφιστάμενο υποσταθμό Μολάων και, μέσω υπόγειας καλωδίωσης μήκους ≈ 7 χιλιομέτρων, καταλήγει στον τερματικό πυλώνα Συκιάς. Στη συνέχεια, μέσω εναέριας γραμμής μεταφοράς (υψηλής τάσης – 150 kV) μήκους ≈ 41 χιλιομέτρων, καταλήγει σε τερματικό σταθμό στην περιοχή της «Τσουμάλας», νότια της Νεάπολης. Κατόπιν, για μήκος ≈ 1 χιλιομέτρου, οδεύει υπόγεια μέχρι την παραλία, όπου, τέλος, μέσω υποβρύχιας καλωδίωσης, μεταφέρεται στην Κρήτη.
ΙστορικόΈργου
Το 2006, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) ανέθεσε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Μελέτη Σκοπιμότητας για τη διασύνδεση (σε επίπεδο μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος) όλων των νησιών του Αιγαίου και της Κρήτης, με την ηπειρωτική Ελλάδα. Το 2008, από τη Δ/νση Διαχείρισης Νήσων της ΔΕΗ εκπονήθηκε αντίστοιχη Μελέτη Σκοπιμότητας μόνο για τη διασύνδεση της Κρήτης. Το 2011, ολοκληρώθηκε από τη ΡΑΕ, τη ΔΕΣΜΗΕ (Διαχειριστής Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας) και τη ΔΕΗ, η Μελέτη ανάπτυξης του ηλεκτρικού συστήματος της Κρήτης και διασύνδεσής του με το σύστημα της ηπειρωτικής Ελλάδας. Τέλος, το 2016, ολοκληρώθηκε από τον ΑΔΜΗΕ η Μελέτη χάραξης που προαναφέρθηκε.Με βάση τα παραπάνω στοιχεία, καταθέτω στη συνέχεια τις απόψεις μου, που επικεντρώνονται στο μέρος του συνολικού project που αφορά τη χάραξη της Γραμμής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας στο τμήμα «Μολάοι – Τσουμάλα». Κατά την εκτίμησή μου, η χάραξη του συγκεκριμένου τμήματος εκπονήθηκε προδήλως πρόχειρα, με αμιγώς οικονομικά κριτήρια, χωρίς να ληφθεί υπ’ όψιν το τοπικό περιβαλλοντικό – πολιτισμικό – κοινωνικό στάτους, κάτι που προκύπτει από σειρά δεδομένων, όπως είναι οι μηδενικές εναλλακτικές διαδρομές που εξετάσθηκαν, η μηδενική μέριμνα ενημέρωσης της τοπικής κοινής γνώμης κλπ. Ως άμεση συνέπεια των ανωτέρω, εκτιμώ ότι ενδεχόμενη εφαρμογή της συγκεκριμένης χάραξης ισοδυναμεί με «έγκλημα» στην ευαίσθητη περιοχή της Μονεμβάσιας – Καβομαλιά. Το εννοώ, και θα προσπαθήσω να το αιτιολογήσω στη συνέχεια….
- Η χάραξη, στο πρώτο κομμάτι της, διασχίζει εγκάρσια (από βορρά προς νότο) τον ορεινό όγκο «Σουμάνι
– Λαχανιά – Χαλκού», ακριβώς απέναντι από την Καστροπολιτεία της Μονεμβάσιας. Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια περιοχή έκτασης ≈ 40.000 στρ. που ανήκει στο δίκτυο Natura 2000 (Ζώνη Ειδικής Προστασίας GR2540007), εξαιρετικής σπουδαιότητας για την ανάπαυση – φωλεοποίηση πλήθους σπάνιων μεταναστευτικών ειδών ορνιθοπανίδας. Το εγκεκριμένο ΣΧΟΟΑΠ Μονεμβάσιας (ΦΕΚ 231/ΑΑΠ/2013) χαρακτηρίζει την περιοχή αυτή ως Περιοχή Ειδικής Προστασίας, όπου απαγορεύεται πλήρως η δόμηση. Παράλληλα, ο Δήμος προωθεί την κήρυξη του Κάστρου της Μονεμβάσιας ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, κάτι που αναμένεται να επηρεάσει άμεσα το καθεστώς προστασίας της εν λόγω ορεινής περιοχής, καθώς βρίσκεται σε άμεση οπτική επαφή με το Κάστρο. Τέλος, το υπό επικαιροποίηση Περιφερειακό Πλαίσιο Πελοποννήσου χαρακτηρίζει το τοπίο της περιοχής ως Τοπίο Διεθνούς Εμβέλειας.
- Στο δεύτερο κομμάτι της η χάραξη οδεύει παράλληλα με την παραλιακή ζώνη, σε κοντινή απόσταση από τους οικισμούς Νόμια, Άγιος Στέφανος, Φούτια, Καλύβες, Άγιος Φωκάς. Η περιοχή αυτή χαρακτηρίζεται από υψηλές προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης, με το σύνολο των ορεινών οικισμών να πληρούν τις προϋποθέσεις χαρακτηρισμού τους ως Παραδοσιακοί, ενώ, και εδώ – όπως και στο πρώτο κομμάτι της χάραξης, βορειότερα – έχει άμεση οπτική επαφή με την Καστροπολιτεία της Μονεμβάσιας.
- Στο τελευταίο κομμάτι της, η χάραξη διασχίζει το ανατολικό μέρος του ορεινού όγκου του «Κούνου», τον ορεινό όγκο του «Μαλέα», διέρχεται σε σχετικά κοντινή απόσταση από τους οικισμούς Άνω και Κάτω Καστανιά, Φαρακλό, Παραδείσι, Λάχι, Άγιος Νικόλαος, πριν καταλήξει στην παραλιακή περιοχή της «Τσουμάλας».Επισημαίνω,ότι,ειδικάγιατοτρίτοκομμάτιτηςχάραξης,ηΜελέτηέχειπροβλέψει καιεναλλακτικήδιαδρομή,ηοποίααπότηνπεριοχήτουοικισμούτηςΆνωΚαστανιάς,αντίνακινηθεί νότιαπρος«Τσουμάλα»,κινείταιανατολικάπροςτηνπαραλιακήπεριοχή«Βαρκό». Τα περιβαλλοντικά– αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της περιοχής που επηρεάζεται και από το τρίτο κομμάτι της χάραξης είναι εξόχως σημαντικά.
Το Ι.ΚΤΕΟ ΦΟΙΒΟΣ (ΛΑΚΩΝΙΑΣ) είναιΤΟ ΝΕΟ ΥΠΕΡΣΥΓΧΡΟΝΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΤΕΟ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΛΑΚΩΝΙΑΣκαι λειτουργεί στη Σκάλα Λακωνίας, στο 2ο χλμ Ε.Ο. Σκάλας – Σπάρτης.
Πρόκειται για ένασύγχρονο κτίριοσχεδιασμένο και κατασκευασμένο με τρόπο που να πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις που καθιστούν τον έλεγχο του οχήματός σας απόλυτα αξιόπιστο, ασφαλή, στον ελάχιστο δυνατό χρόνο και σε ένα ευχάριστο περιβάλλον.
Εκτός από το χώρο ελέγχου και τα γραφεία διοίκησης, υπάρχει και οχώρος αναμονής, απ’ όπου μπορείτε να έχετε και οπτική επαφή με το όχημά σας την στιγμή που πραγματοποιείται ο έλεγχος. Η αίθουσα αναμονής άνετη και φιλόξενη δημιουργεί τις προϋποθέσεις για αξιοπρεπή παραμονή των ιδιοκτητών οχημάτων στο χώρο και ταυτόχρονα να παρακολουθούν όλα τα στάδια τεχνικού ελέγχου.
Επιπλέον, οι εγκαταστάσεις είναι ειδικά διαμορφωμένες ώστε να διευκολύνεται η πρόσβαση τωνατόμων με ειδικές ανάγκεςκαι να είναι δυνατή η καλύτερη εξυπηρέτησή τους.
Μεδύο αυτόματες γραμμές ελέγχου (μία για επιβατικά Ι.Χ. / φορτηγά μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους και μία για ΜΟΤΟ),με εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίαςπου παρέχουνυψηλής ποιότητας ελέγχους, με προσωπικό ανωτάτης εκπαίδευσης και πιστοποιημένοαπό τους αρμόδιους φορείς, σε άνετο και φιλικό περιβάλλον, ελέγχουμε αξιόπιστα και παρέχουμε πληροφορίες για την κατάσταση του οχήματος στον ιδιοκτήτη, χωρίς ταλαιπωρία και καθυστερήσεις.
Πλεονεκτήματα του Ι.ΚΤΕΟ ΦΟΙΒΟΣ (ΛΑΚΩΝΙΑΣ):
Εύκολη και άμεση πρόσβαση στο Ι.ΚΤΕΟ.
Τεχνικός έλεγχος με σύγχρονο και πιστοποιημένο εξοπλισμό.
Άνετες συνθήκες αναμονής.
Φιλικό προσωπικό το οποίο εξηγεί και περιγράφει σε κάθε πελάτη τη συνολική εικόνα του οχήματός του.
Οι παλαιοί άνθρωποι στα Κύθηρα που γνώριζαν πολύ καλά ό, τι έχει σχέση με τα 3 κυριότερα Κυθηραϊκά προϊόντα, δηλ. το λάδι, το μέλι και το κρασί, συνήθιζαν να λένε:
«Λάδι από την κορφή, κρασί από τη μέση και μέλι από τον πάτο» Αυτή η φράση εξηγείται ως εξής: Στο πιθάρι που έμπαινε το λάδι, το εκλεκτότερο ήταν πάνω πάνω. Εξ αυτού και η λέξη απανωλαδέα, δηλαδή το πιο φίνο. Παλιότερα που δεν υπήρχαν οι διαχωριστήρες στα λιοτρίβια, κάτω κάτωστα πιθάρια κατακάθιζαν τα πατάλαδα (η μούργα) με τα οποία έκαναν σαπούνι.
Όσο για το κρασί που έβαζαν στα βαρέλια, ήξεραν ότι το πάνω πάνω δεν ήταν το καλύτερο, διότι δεν ήταν καλά «ψημένο» Όσο κατεβαίνει στο βαρέλι το κρασί, φτιάχνει και γίνεται τέλειο στη γεύση. Όσο πλησιάζομε τον πάτο του βαρελιού, το κρασί «βαραίνει» λόγω της οξείδωσης από τον αέρα που υπάρχει στο κενό του βαρελιού. Είναι το λεγόμενο «σώσμα» που προορίζεται για ξύδι.
Το μέλι πάλι καθώς βγαίνει από το μελιτοεξαγωγέα έχει πολλά κομματάκια κερί, τα οποία σαν ελαφρότερα βγαίνουν στην επιφάνεια. Έτσι το μέλι πάνω πάνω στο δοχείο δεν είναι το καθαρότερο. Όσο πλησιάζομε στον πάτο το μέλι γίνεται διαυγέστερο.
Η ενίσχυση των υποδομών των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών της Πελοποννήσου μέσα από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Πελοποννήσου αποτέλεσε το αντικείμενο συνεργασίας μεταξύ του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Πέτρου Τατούλη και του Αρχηγού της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας κ. Ιωάννη Καρατζιά στην έδρα της Περιφέρειας στην Τρίπολη την Πέμπτη 31 Μαρτίου 2016.
«Συνδράμουμε αποφασιστικά στο επίπεδο των υποδομών και του εξοπλισμού της Πυροσβεστικής από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε την ευθύνη της Περιφέρειας» δήλωσε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, εξαίροντας το έργο, τη συνεισφορά και την αυτοθυσία των πυροσβεστών.
Ο κ. Τατούλης εξέφρασε την ιδιαίτερη ικανοποίησή του για το εξαιρετικό επίπεδο συνεργασίας των δύο δομών και τόνισε ότι η Περιφέρεια θα συνεχίσει να συνδράμει το έργο της Πυροσβεστικής.
Ο Αρχηγός της Πυροσβεστικής κ. Καρατζιάς από την πλευρά του ευχαρίστησε τον Περιφερειάρχη για το ενεργό του ενδιαφέρον, αλλά και τη συνεχή συνδρομή της Περιφέρειας στις ανάγκες της Πυροσβεστικής υπηρεσίας και ζήτησε τη συνεργασία της στην ενημέρωση των πολιτών για την πρόληψη εκδήλωσης πυρκαγιών.
διέρρηξε επιβατηγό όχημα και αφαίρεσε χρήματα.Ένας 23χρονος βούλγαρος συνελήφθη το πρωί του Σαββάτου σε τοπική κοινότητα του δήμου Μονεμβασίας,καθώς διέρρηξε επιβατηγό όχημα και αφαίρεσε χρήματα.
Επίσκεψη στον εθελοντικό πυροσβεστικό σταθμό δήμου Ευρώτα πραγματοποίησε την Τετάρτη 30 Μαρτίου ο νέος περιφερειακός διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Πελοποννήσου, αρχιπύραρχος Χαράλαμπος Χιόνης.
Αφού ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις του σταθμού, εξέφρασε τις ευχαριστίες του στους εθελοντές για την προσπάθεια που καταβάλλουν και τους παρότρυνε να συνεχίσουν με τον ίδιο ζήλο. Η διοίκηση και οι εθελοντές τού ευχήθηκαν από την πλευρά τους καλή επιτυχία στα νέα του καθήκοντα.
Τον περιφερειακό διοιηκητή συνόδευαν ο πύραρχος Αθανάσιος Κολυβήρας και ο διοικητής της ΠΥ Γυθείου, πυραγός Ευάγγελος Γεωργάκης. Στη συνάντηση παρευρέθη και ο αντιδήμαρχος Ευρώτα Δήμος Βέρδος.
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η εθελοντική ιατρική αποστολή στα Κύθηρα της ΟΜΑΔΑΣ ΑΙΓΑΙΟΥ που έγινε το διήμερο 2 και 3 Απριλίου μετά από αίτημα της Δημοτικής Αρχής. Οι εξετάσεις πραγματοποιήθηκαν στους υπερσύγχρονους χώρους του Νέου Νοσοκομείου σε συνεργασία με τη Διοίκηση και το προσωπικό του που πάντοτε σε αντίστοιχες περιστάσεις συνδράμουν με θέρμη τα εθελοντικά ιατρικά κλιμάκια. Η ΟΜΑΔΑ ΑΙΓΑΙΟΥ πραγματοποιεί αντίστοιχες ετήσιες εθελοντικές επισκέψεις από το 1995 σε συνολικά 50 ακριτικά νησιά και περιοχές της Πατρίδας μας, καλύπτοντας όλα τα έξοδα μετάβασης και διαμονής με ίδιους πόρους και χωρίς καμία επιβάρυνση των τοπικών κοινωνιών. Παράλληλα έχει συνδράμει στον τομέα των υποδομών χρηματοδοτώντας μέσω των χορηγών της σημαντικά έργα σε πολλά νησιά του Αιγαίου, όπως μονάδες αφαλάτωσης, γήπεδα, παιδικές χαρές, αθλητικές εγκαταστάσεις, οχήματα, ασθενοφόρα κ.λπ. τα οποία αποτελούν μια μεγάλη ανακούφιση για τους μικρούς νησιωτικούς Δήμους που πασχίζουν να επιτελέσουν τα καθήκοντά τους μέσα σε συνθήκες κρίσης και έλλειψης πόρων και προσωπικού. Κατά το διήμερο 2 και 3 Απριλίου εξετάστηκαν συνολικά περισσότερα από 300 άτομα σε 5 ιατρικές ειδικότητες που λείπουν από το νησί, ωστόσο δεν κατέστη δυνατόν να εξεταστούν περισσότερα περιστατικά λόγω έλλειψης χρόνου. Οι συμμετέχοντες στην αποστολή εξήραν το υψηλό επίπεδο των υποδομών του Νοσοκομείου μας, ωστόσο τόνισαν ότι η πλήρης στελέχωσή του με ιατρικό προσωπικό ειδικοτήτων απαιτεί διαρκή πίεση προς την πολιτική ηγεσία, καθώς τα κενά είναι χιλιάδες σε ολόκληρη την Ελλάδα, ακόμα και σε πολύ μεγάλα νοσοκομεία. Την Κυριακή το πρωί επισκέφθηκαν το Νοσοκομείο ο Δήμαρχος κ. Ευστράτιος Χαρχαλάκης, ο Αντιδήμαρχος κ. Γιώργος Κομηνός, ο Πρόεδρος του Δ.Λ.Τ. κ. Παναγιώτης Ζαντιώτης και ο Πρόεδρος της Τ.Κ. Μητάτων κ. Γιώργος Σκλάβος, που ευχαρίστησαν θερμά τους εθελοντές για την μεγάλη τους προσφορά στον τόπο μας. Ο Δήμαρχος τους προσκάλεσε να εντάξουν και τα Αντικύθηρα στις ερχόμενες δράσεις τους το προσεχές Φθινόπωρο και η ανταπόκριση ήταν άμεση. Ο Δήμος Κυθήρων νοιώθει την ανάγκη να ευχαριστήσει θερμότατα την ΟΜΑΔΑ ΑΙΓΑΙΟΥ με όλους της τους εθελοντές καθώς και τη Διοίκηση και το προσωπικό του Νοσοκομείου Κυθήρων που μέσα από τη συνεργασία και τον εθελοντισμό προσέφεραν και προσφέρουν σημαντικές υπηρεσίες στο νησί και τους κατοίκους του.