Τετάρτη 6 Μαίου και ώρα 20:30 Στο πρώτο μέρος της εκπομπής μας και ώρα 20:30 στο studio ο Δημήτρης Κοντολέων Επικεφαλής της Ελάσσων Μειοψηφίας του Δήμου Κυθήρων. Στο δεύτερο μέρος της εκπομπής μας ο νέος Αντιπεριφερειάρχης Λακωνίας κύριος Θεόδωρος Βερούτης, και άλλες τηλεφωνικές επικοινωνίες με εκλεκτούς καλεσμένους Διαδικτυακά μας ακούτε πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο: http://live24.gr/radio/generic.jsp?sid=2565
«Η Ελαφόνησος βρίσκεται στο νοτιοανατολικό άκρο της Πελοποννήσου
και αποτελεί το μοναδικό νησιωτικό Δήμο της Λακωνίας. Οι 800 μόνιμοι
κάτοικοί του βασίζονται, για την κάλυψη των αναγκών τους, στη συχνή
ακτοπλοϊκή συγκοινωνία του νησιού με την Πούντα. Ιδιαίτερα δε τους
καλοκαιρινούς μήνες, η συγκεκριμένη διασύνδεση αποτελεί το μόνο τρόπο
μετάβασης των τουριστών στην Ελαφόνησο, δραστηριότητα που συντηρεί, κατά
κύριο λόγο, το νησί.
Με το βλέμμα στην επόμενη μέρα και ενώ η κοινωνία και η εθνική οικονομία
χρειάζονται άμεσα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης, η Κυβέρνηση δηλώνει
απούσα από τις ανάγκες των νησιών και των κατοίκων τους.
Συγκεκριμένα, οι πρόσφατες ακτοπλοϊκές Συμβάσεις που το Υπουργείο
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ενέκρινε, δεν εξασφαλίζουν τη σταθερή
και συχνή διασύνδεση των νησιών με την ενδοχώρα, γεγονός που δημιουργεί
επιπρόσθετη ανασφάλεια στους κατοίκους τους, τόσο σχετικά με τη
μετακίνηση των πληθυσμών και τη δυνατότητα μετάβασης τουριστών, όσο και
για την απρόσκοπτη συνέχιση της τροφοδοσίας τους. Η απουσία ενός
ολοκληρωμένου σχεδιασμού για ένα ειδικό ακτοπλοϊκό δίκτυο που θα
στηρίζει τα νησιά, θα προσφέρει ασφάλεια στους κατοίκους και θα δίνει
λύσεις για την επόμενη μέρα, φαίνεται ότι δεν εντάσσεται στις
κυβερνητικές προτεραιότητες, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πολλά
προβλήματα, που το επόμενο διάστημα, μετά την καραντίνα, θα ενταθούν
ιδιαίτερα.
Στην περίπτωση της Ελαφονήσου, κατά τη προηγούμενη δρομολογιακή περίοδο
εκτελούνταν τους χειμερινούς μήνες, από και προς Ελαφόνησο, 14
δρομολόγια την ημέρα και σχεδόν τα διπλάσια τους θερινούς. Εν μέσω όμως
κορονοιού, η Ελαφόνησος είδε την ακτοπλοϊκή της σύνδεση να συρρικνώνεται
σημαντικά, αφού τον μήνα Μάρτιο εκτελούνταν μόνο 8 δρομολόγια ημερησίως
και την πλειοψηφία των ημερών του Απριλίου, 4. Στα παραπάνω, ήρθε ως
χαριστική βολή η πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου Ναυτιλίας για επιδότηση
μόνο δυο δρομολογίων την ημέρα, όπου σε συνδυασμό με τα εν ισχύ
περιοριστικά μέτρα για τις ακτοπλοϊκές μετακινήσεις, έχουν φέρει την
Ελαφόνησο στο όριο της απομόνωσης.
Έτσι, με απόφαση της Κυβέρνησης, για τις επόμενες 14 εβδομάδες, η νέα
κατάσταση αναφορικά με τη διασύνδεση του νησιού, διαμορφώνεται σε δυο
επιδοτούμενα δρομολόγια μόνο την ημέρα, που πρακτικά, σύμφωνα με το
πρωτόκολλο ανώτατου αριθμού επιβίβασης λόγω Covid- 19, μεταφράζεται στη
μετακίνηση μόνο 6 ατόμων με το πλοίο «Αγιαννάκης» και μόνο 18 με το
πλοίο «Ελαφόνησος». Μάλιστα, ο νέος σχεδιασμός είναι τόσο πρόχειρος,
ώστε δεν έχει συμπεριληφθεί η ανάγκη για μετακίνηση από και προς το νησί
τις απογευματικές ώρες, αφού τα νέα δρομολόγια θα πραγματοποιούνται
μόνο στις 8π.μ/8.30π.μ και 12.30μ.μ./13.00μ.μ, δημιουργώντας άμεσα
προβλήματα στους μαθητές της Γ’ Λυκείου του νησιού που θα πηγαίνουν
καθημερινά στο Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο Νεάπολης.
Η Ελαφόνησος, οι κάτοικοι, η λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων, οι
υπηρεσίες του νησιού, οι εργαζόμενοι, οι επιχειρήσεις και ο αγροτικός
κόσμος βρίσκονται σε απόγνωση και αναστάτωση, την ώρα που περίμεναν την
συνδρομή της Κυβέρνησης για να επανεκκινήσει η ζωή και η οικονομία του
νησιού.
Επειδή, η επόμενη μέρα απαιτεί σχεδιασμένες πολιτικές για τη στήριξη της κοινωνίας, της οικονομίας και των νησιών,
Επειδή, η οικονομική και κοινωνική ζωή του νησιού είναι οργανωμένη με
τρόπο που καθορίζεται από τη γειτνίαση της με την Νεάπολη και την
υπόλοιπη Λακωνία.
Επειδή, τα 2 ημερήσια δρομολόγια δεν καλύπτουν την επιστροφή στην
κανονικότητα, τόσο για λόγους υγείας (όπως επισκέψεις σε ιατρούς,
νοσοκομεία κα), όσο και για την εξυπηρέτηση των καθημερινών αναγκών των
κατοίκων (τροφοδοσία, υπηρεσίες, εκπαιδευτικό προσωπικό, κτλ),
Επειδή, ήδη οι επιστολές της Δημάρχου Ελαφονήσου, που έχουν κοινοποιηθεί
στα αρμόδια Υπουργεία, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την εξέλιξη
της ζωής στο νησί, Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Με βάση ποιο σκεπτικό επιλέχθηκε η επιδότηση μόνο δυο δρομολογίων
την ημέρα για το νησί της Ελαφονήσου, και μάλιστα μόνο σε πρωινές ώρες;
2. Σε ποιες άμεσες ενέργειες σκοπεύει να προβεί το Υπουργείο, ώστε να
δοθεί λύση για την απρόσκοπτη μετακίνηση των κατοίκων και για την
εξυπηρέτηση των αναγκών του νησιού;»
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗ ΜΕΙΖΟΝΑ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ Με αφορμή την τελευταία
ανάρτηση της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας σχετικά με τα νομικά
πρόσωπα του Δήμου, ο Δήμαρχος κ. Χαρχαλάκης δήλωσε τα ακόλουθα:
"Το γεγονός ότι το ΥΠΕΣ εξέδωσε και δημοσίευσε στις 30.04.2020 την υπ’
αρ.99 εγκύκλιό του, με τίτλο «Περαιτέρω διευκρινίσεις επί θεμάτων
αναφορικά με τη διοίκηση και λειτουργία των Νομικών Προσώπων των
Ο.Τ.Α.», προκειμένου να παράσχει οδηγίες προς του Δήμους της Χώρας σε
συνέχεια, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, των «πλείστων σχετικών
ερωτημάτων» των οποίων κατέστη αποδέκτης, αρκεί για να αντιληφθεί κανείς
ότι ο Δήμος Κυθήρων δεν είναι ο μόνος Δήμος που αντιμετωπίζει ζητήματα
στη συγκρότηση και λειτουργία των νομικών του προσώπων, εξαιτίας της
εφαρμογής των νέων διατάξεων και, αφετέρου ότι τα πράγματα στην πράξη
δεν είναι τόσο «απλά» όπως τα εκλαμβάνει η παράταξη της μείζονος
μειοψηφίας. Η διοίκηση του Δήμου και η στελέχωση των νομικών του
προσώπων δεν εξαντλούνται σε απαρίθμηση άρθρων νόμων από διάφορες
ιστοσελίδες στο διαδίκτυο γιατί αν τα θέματα ήταν τόσο απλά, ούτε
δικηγόροι θα απαιτούνταν στους Δήμους, ούτε ερμηνευτικές εγκύκλιου, ούτε
νομολογία κ.λπ. Αν η παράταξη της μείζονος μειοψηφίας σκόπευε να
διοικήσει το Δήμο μέσα από την αναζήτηση νόμων στο google, τότε
αντιλαμβανόμαστε όλοι την εικόνα που θα παρουσίαζε σήμερα ο Δήμος μας.
Εξάλλου, ο δικός μας Δήμος έχει πληρώσει πανάκριβα στο πρόσφατο παρελθόν
την εμμονή ορισμένων στο να πράττουν αυτοβούλως και να μη δέχονται ότι
για τέτοια ζητήματα απαιτείται η γνώση ειδικών, κυρίως νομικών. Η μη
στελέχωση των νέων διοικήσεων των νομικών προσώπων του Δήμου μέχρι
σήμερα, δεν οφείλεται ούτε σε παράλειψη της Δημοτικής Αρχής, ούτε σε
άγνοια, ούτε σε σκόπιμη καθυστέρηση, αλλά σε σοβαρά νομικά κενά που
ανέκυψαν ήδη από τον Οκτώβριο του 2019 λόγω των διαρκών αλλαγών στη
νομοθεσία και εξαιτίας των οποίων πολλοί Δήμοι υπέβαλαν ερωτήματα στο
ΥΠΕΣ, που ακόμα δεν έχουν διευκρινιστεί στο σύνολό τους. Συνεπώς, οι
σημερινές διοικήσεις λειτουργούν νομιμότατα όπως προβλέπεται στο Νόμο,
μέχρι να αντικατασταθούν από τις νέες, όποτε αυτό γίνει, δηλαδή όταν το
ΥΠΕΣ διευκρινίσει πλήρως τα ανακύψαντα νομοτεχνικά κενά. Σε κάθε
περίπτωση είναι προφανές ότι άλλο πράγμα είναι η «κατάθεση προτάσεων»
και η «προσπάθεια για ένα καλύτερο αύριο» και άλλο η ανεπέρειστη
κριτική".
Κατσαφάδος: Δίνουμε
λύση στα προβλήματα του αεροδρομίου Κυθήρων
Αναβαθμίζουμε
το τουριστικό προϊόν
Ένα
έργο που καθυστερούσε
για τρία ολόκληρα χρόνια και αφορούσε προβλήματα του αεροδρομίου των
Κυθήρων, επιτέλους λύνεται. Μετά από συνεργασία του Κώστα Κατσαφάδου,
βουλευτή ΝΔ στην Α’ Πειραιώς και Νήσων, με τον Υπουργό Μεταφορών και
Επικοινωνιών Κώστα Καραμανλή και τον Διοικητή της
Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Γεώργιο Δριτσάκο, συμφωνήθηκε και η ΥΠΑ
προχωρά:
1.
Σε άμεσες ενέργειες
για την επαναλειτουργία του κεντρικού συστήματος κλιματισμού με νέο
μηχανισμό στο αεροδρόμιο Κυθήρων. Ένα έργο που βρισκόταν σε εκκρεμότητα
από το 2017. Συγκεκριμένα οι εργασίες του κεντρικού κλιματιστικού
συστήματος θα αρχίσουν από τα μέσα Μαΐου 2020 και
το έργο θα παραδοθεί (εγκατασταθεί - λειτουργήσει) στο τέλος Μαΐου.
2.
Παράλληλα θα
τοποθετηθεί άμεσα κλιματιστική μονάδα στον Πύργο Ελέγχου του
αεροδρομίου Κυθήρων, για να μπορέσουν οι υπάλληλοι της ΥΠΑ να εργάζονται
σε συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας, την ώρα μάλιστα που επιτελούν ένα
σημαντικό έργο.
3.
Τέλος βρίσκεται
σε εξέλιξη το έργο επισκευής στεγάστρων εισόδου αεροσταθμού, και
αιθρίου κεντρικής αίθουσας και κλείσιμο ημιυπαιθρίου χώρου για
δημιουργία αμαξοστασίου πυροσβεστικών οχημάτων.
O
Κώστας Κατσαφάδος
σε δήλωσή του τόνισε : «Μέσα σε αυτήν την πρωτόγνωρη και πολυεπίπεδη
κρίση εξαιτίας της πανδημίας , η κυβέρνηση συνεχίζει παράλληλα την
προσπάθεια της να δίνει λύσεις σε προβλήματα που συσσωρεύτηκαν τα
προηγούμενα χρόνια. Τρία χρόνια μετά λύνουμε ένα ακόμη
πρόβλημα με συνεννόηση και αποφασιστικότητα. Και θέλω να ευχαριστήσω
τόσο τον αρμόδιο Υπουργό Κώστα Καραμανλή, όσο και το Διοικητή της ΥΠΑ
Γιώργο Δριτσάκο, γιατί δίνουν άμεσα λύση και με υλοποιήσιμο
χρονοδιάγραμμα σε ένα ακόμη πρόβλημα που ταλαιπωρούσε για
χρόνια τους κατοίκους των Κυθήρων αλλά και τους επισκέπτες του νησιού. Η
αναβάθμιση των υποδομών, η λειτουργία του κλιματισμού του αεροδρομίου, η
επισκευή των στεγάστρων, συντελούν στην τουριστική αξιοποίηση των
Κυθήρων και στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής
επιβατών και εργαζομένων».
Μέσα στις ιδιαίτερες συνθήκες (λόγω covid-19) που καλούνται να
λειτουργήσουν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, ο Δήμος Μονεμβασίας μέσω
της Β’ βάθμιας Σχολικής Επιτροπής, ενεργοποίησε νέες συνδέσεις
ευρυζωνικότητας στο σύνολο των σχολικών μονάδων Γυμνασίων Και Λυκείων. Αναγνωρίζοντας τις αυξημένες ανάγκες επικοινωνίας σε τηλεφωνία και
διαδίκτυο, φρόντισε πριν την επανέναρξη των σχολικών μονάδων, να δώσει
νέες ψηφιακές λύσεις ενεργοποιώντας επιπλέον υπηρεσίες διαδικτύου ώστε
να διευκολύνει τις ανάγκες που γέννησε η νέα πραγματικότητα στη
διδασκαλία. Η δράση αυτή είναι ανεξάρτητη από την αναβάθμιση ταχυτήτων που «τρέχει» παράλληλα το Σχολικό Δίκτυο.
Δελτίο Τύπου "Απάντηση στον κο Χαρχαλάκη" Κύθηρα 04/05/2020
O κος Χαρχαλάκης επιστρέφοντας στις παλιές του συνήθειες επιχειρεί μέσα σε λίγες ώρες να απαξιώσει όλη την αντιπολίτευση. Κανείς άλλος στα Κύθηρα δεν γνωρίζει διοίκηση και νόμους, κανείς άλλος δεν είναι ικανός, μόνο αυτός! Κανείς άλλος δεν μπορεί να έχει προτάσεις, κανείς άλλος δεν μπορεί να προσπαθεί για ένα καλύτερο αύριο.
Θα θέλαμε να θυμίσουμε όμως στον κύριο Χαρχαλάκη πως ο Κυθηραϊκός λαός
στις πρόσφατες εκλογές έδωσε πλειοψηφία στις παρατάξεις του συνθέτουν
την δημοτική αντιπολίτευση. Αυτή την εντολή σεβόμαστε και για αυτή την
εντολή αγωνιζόμαστε κ θα συνεχίσουμε να το κάνουμε είτε αρέσει του
κυρίου Χαρχαλακη είτε όχι." Τώρα όσο αφορά τις σχολικές επιτροπές
και τους παιδικούς σταθμούς δεν θα εμπλακούμε σε νόμους και εγκυκλίους
όπως κάνει ο κος Χαρχαλάκης, η παράθεση των οποίων τον μόνο σκοπό που
εξυπηρετεί είναι να θολώνει τα νερά. Αν κάποιος από τους αναγνώστες θέλει να εμβαθύνει ας διαβάσει στο site https://www.kodiko.gr/…/document_navi…/43235/nomos-3463-2006 από τον νόμο 3463/2006 τα άρθρα 240 243 244 με όλες τις αλλαγές από τον 4674/2020. Ενα μόνο ερώτημα θέτουμε: Πως άλλοι Δήμοι άλλαξαν όλες τις επιτροπές με την ανάληψη του νέου ΔΣ? Αυτοί δεν υπόκεινται στους ιδίους νόμους? Κανένας νόμος δεν απαγόρευε την αλλαγή των επιτροπών τον Σεπτέμβρη του 2019. Απλά σε μια πιθανή μελλοντική αλλαγή του νόμου προσαρμόζεις την επιτροπή στα νέα δεδομένα. Τόσο απλά.
Από την Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής ανακοινώνεται ότι σύμφωνα με την 165457/6557/29-07-1981 (άρθρο 1) Απόφαση Υπουργού Γεωργίας, απαγορεύεται
η εφαρμογή μελισσοτοξικών φυτοπροστατευτικών προϊόντων (φυτοφαρμάκων)
κατά τη διάρκεια της ανθοφορίας των καλλιεργειών. Επίσης σύμφωνα με το με το άρθρο 45 του νόμου 4036/2012 σε όποιον
χρησιμοποιεί γεωργικά φάρμακα χωρίς να τηρεί τα αναγραφόμενα στη
συσκευασία ή την ετικέτα τους, επιβάλλεται πρόστιμο από τριακόσια (300)
έως τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ. Επιπλέον σύμφωνα με το άρθρο 46 του
νόμου 4036/2012 σε όποιον αρνείται ή παρακωλύει τη διενέργεια ελέγχων
από εξουσιοδοτημένα ελεγκτικά όργανα ή αρνείται την παροχή πληροφοριών ή
παρέχει ψευδείς ή ανακριβείς πληροφορίες, επιβάλλεται φυλάκιση
τουλάχιστον ενός (1) έτους.
Λαμβάνοντας ως δεδομένη την αναμενόμενη έναρξη της ανθοφορίας των
εσπεριδοειδών στις πρώιμες περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας
κατά το επόμενο δεκαήμερο και συνεκτιμώντας τις ανάγκες φυτοπροστασίας
εφιστούμε την προσοχή στην χρήση γεωργικών φαρμάκων. Κυρίως πρέπει να
έχουμε υπόψη ότι:
Κατά την περίοδο της πλήρους άνθησης ο ψεκασμός με φυτοφάρμακα
δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από εκείνα που λύνει. Κι αυτό επειδή
πολλά φυτοφάρμακα,
τα περισσότερα εντομοκτόνα είναι μελισσοτοξικά . Όταν λοιπόν ψεκάζουμε με αυτά
κατά την άνθηση σκοτώνουμε τις μέλισσες και έχουμε διπλή ζημιά. Και την
παραγωγή των ίδιων μελισσών χάνουμε και μειώνεται η φυτική παραγωγή
(αναλόγως την καλλιέργεια) αφού για το δέσιμο των καρπών βασικός
συντελεστής είναι η μέλισσα ως επικονιαστής.
Οι μέλισσες θανατώνονται: όταν πετούν μέσα σε νέφος ψεκαστικού υγρού ή
σκόνης, όταν περπατούν σε επιφάνειες που ψεκάστηκαν με πολύ τοξικό
εντομοκτόνο και όταν παίρνουν δηλητηριασμένη τροφή (νέκταρ) ή νερό.
Επεμβάσεις με σκόνες προκαλούν μεγαλύτερες ζημιές γιατί το φυτοφάρμακο
βρίσκεται στον αέρα επί περισσότερο χρόνο από ότι τα υγρά διαλύματα.
Μετά τον ψεκασμό όταν τα φυτά είναι ακόμα βρεγμένα από το ψεκαστικό υγρό
ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος. Μεγάλος κίνδυνος υπάρχει και όταν οι
μέλισσες πάρουν νέκταρ στο οποίο υπάρχει εντομοκτόνο. Το νέκταρ περιέχει
εντομοκτόνο όταν ψεκαστούν απευθείας τα άνθη. Υπάρχει περίπτωση όμως να
έχει μεταφερθεί στο νέκταρ εντομοκτόνο με την κυκλοφορία των χυμών των
φυτών όταν το εντομοκτόνο είναι διασυστηματικό.
Συμπερασματικά ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τις μέλισσες είναι ο ψεκασμός ή
σκόνισμα κατά τις ώρες της μεγάλης κινητικότητας των μελισσών σε
ανθισμένες καλλιέργειες ή σε ανθισμένα ζιζάνια.
Ακόμα και όταν ψεκάζουμε κατά την άνθιση με φυτοφάρμακα που θεωρούνται
μη μελισσοτοξικά πάλι δημιουργούμε προβλήματα, δεδομένου ότι το
ψεκαστικό υγρό μπορεί να ξεπλύνει τη γύρη. Ειδικότερα :
1. Στη Δενδροκομία σπανίως επέμβαση με φυτοφάρμακα πρέπει οπωσδήποτε να
συμπέσει με πλήρη άνθηση της καλλιέργειας. Δεν επιτρέπονται ψεκασμοί στα
εσπεριδοειδή με σκευάσματα που έχουν σήμανση στην ετικέτα τους για
επικινδυνότητα στις μέλισσες, από τη στιγμή που το ποσοστό της
ανθοφορίας (ανοιχτών λουλουδιών) φθάσει το 5-10%
2. Από το σημείο αυτό έναρξης της ανθοφορίας και μέχρι της ολοκλήρωσής
της απαγορεύονται οι ψεκασμοί στην καλλιέργεια των εσπεριδοειδών με
σκευάσματα που έχουν σήμανση στην ετικέτα τους για επικινδυνότητα στις
μέλισσες.
3. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις όταν υπάρχει σοβαρή προσβολή από αφίδες
(μελίγκρες) και άλλες εντομολογικές προσβολές , οι παραγωγοί μπορούν να
ψεκάζουν υπό προϋποθέσεις και με σκευάσματα που θα συστήσουν οι γεωπόνοι
που προμηθεύονται τα γεωργικά φάρμακα.
Στους μελισσοκόμους υπενθυμίζουμε την υποχρέωσή τους σύμφωνα με την παρ.
3 της Υπουργικής Απόφασης που προαναφέραμε, για απομάκρυνση των
μελισσοσμηνών από τις ανθισμένες καλλιέργειες σε περίπτωση ανάγκης
εφαρμογής ψεκασμών. Σε περίπτωση που δεν τα απομακρύνουν φέρουν και την
ευθύνη για τις ζημιές που θα υποστούν. Επιπλέον στα πλαίσια της καλής
συνεργασίας των μελισσοκόμων με τους παραγωγούς η τοποθέτηση των
μελισσοσμηνών σε αγροκτήματα θα πρέπει να γίνεται μετά από συνεννόηση με
τον ιδιοκτήτη του κτήματος. Ακόμη για διευκόλυνση της επικοινωνίας, οι
κυψέλες πρέπει να φέρουν τον κωδικό αριθμό που τους έχει χορηγηθεί μέσω
του οποίου , μπορούν από τηλέφωνο στην ΔΑΟΚ να εντοπίσουν το τηλέφωνο
του μελισσοκόμου.
Σας παρέχουμε τα ανωτέρω στοιχεία εν όψει της άνθησης των εσπεριδοειδών
και για τα οποία κυρίως ισχύουν για την Περιφερειακή Ενότητα μας και
παρακαλούμε για την ενημέρωση των παραγωγών των περιοχών σας. Ψεκασμοί
στα εσπεριδοειδή όπου είναι αναγκαίο μπορούν να γίνονται από το στάδιο
του κλειστού μπουμπουκιού και μέχρι την έναρξη της ανθοφορίας στο 5-10%
των ανθέων .
Θέμα: Δρομολόγια Ε/Γ-Ο/Γ της Πορθμειακής γραμμής Ελαφονήσου – Πούντας
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ, Στον
μοναδικό Νησιωτικό Δήμο Ελαφονήσου του Νομού Λακωνίας, που βρίσκεται
στο Νότιο-ανατολικό άκρο της Πελοποννήσου και ο οποίος, πέραν του
νησιωτικού χαρακτήρα του, διατηρεί και ηπειρωτικό τμήμα στα διοικητικά
όρια του, διαμένουν περίπου 800 μόνιμοι κάτοικοι, οι οποίοι, με ατομική
και συλλογική συναίσθηση ευθύνης, απέδειξαν την ωριμότητά τους στην
τήρηση των κατευθύνσεων, οδηγιών και συμμόρφωσης στους κανόνες που έθεσε
η Πολιτεία προς όφελος της Δημόσιας Υγείας. Ωστόσο η αυριανή μέρα
και κάθε επόμενη τρέχοντος μήνα, δεδομένων των 14 εβδομαδιαίων
δρομολογίων (2 ανά ημέρα) και συνδυαστικά με το πρωτόκολλο ανώτατου
αριθμού επιβίβασης κοινού, ήτοι 6 άτομα για το “Αγιαννάκης” που θα
εκτελεί το ένα δρομολόγιο και 18 άτομα για το “Ελαφόνησος” που θα
εκτελεί το 2ο δρομολόγιο της ημέρας, εναλλάξ, οδηγεί αναμφισβήτητα σε
σύγχυση, ανασφάλεια και ολοκληρωτικό εγκλωβισμό. Με την παρούσα,
παρακαλούμε θερμά όπως αξιολογήσετε τις κάτωθι παραμέτρους, στο πλαίσιο
της σταδιακής άρσης των περιοριστικών μέτρων και της επιστροφής στη νέα
κανονικότητα, με γνώμονα, αφενός τη Δημόσια Υγεία, όπου κανείς δεν
διαπραγματεύεται, αφετέρου τις τοπικές ιδιαιτερότητες, ανάγκες και
ιδιομορφίες της καθημερινότητας των δημοτών μας :
Στην
Ελαφόνησο υφίσταται Γυμνάσιο με προσαρτημένη την Α’ Λυκειακή και
στελεχώνεται από εκπαιδευτικούς που μεταβαίνουν καθημερινά (και καθ’ όλη
τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων) στο νησί, καθότι είτε διαμένουν
μόνιμα εκτός νήσου είτε διατίθενται και σε άλλες εκπαιδευτικές μονάδες,
οι οποίοι από την 18η Μαΐου στο σύνολο τους καλούνται να τηρήσουν το
εκπαιδευτικό τους ωράριο,
Οι μαθητές της Γ’ Λυκείου μεταβαίνουν
στο Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο της Νεάπολης, ενώ κάποιοι εξ αυτών
παραμένουν εκεί για φροντιστηριακές δραστηριότητες, και οι οποίοι από
την 11η Μαΐου θα πρέπει να εφαρμόσουν το εκπαιδευτικό ωράριο
προσέλευσης,
Υπηρεσίες, όπως η Εφορεία, το Λιμεναρχείο, το
Ειρηνοδικείο, το Υποθηκοφυλακείο, Τράπεζες, Νοσοκομεία, Ιατρικά και
Διαγνωστικά Κέντρα, Οργανισμοί Κοινής Ωφέλειας(πχ ΔΕΗ) και πολλά άλλα,
εδρεύουν στην Νεάπολη, στους Μολάους και στην Σπάρτη (εντός Νομού
Λακωνίας), και καθότι έχουν σωρευτεί αδιεκπεραίωτες εργασίες και
υποχρεώσεις, κυρίως ιατρικής φύσης που έχουν πλέον μετατραπεί σε
επείγουσες, θα υπάρξει καθολική αδυναμία είτε προσέγγισης σε αυτές είτε
επιστροφής των μόνιμων κατοίκων στο τόπο διαμονής τους, λόγω του
ανώτατου αριθμού επιβατών, των ανελλιπών δρομολογίων και ελλείψει
εναλλακτικού τρόπου διανυκτέρευσης (λειτουργεί ένα ξενοδοχείο στην
Σπάρτη),
Στο ηπειρωτικό τμήμα της Ελαφονήσου, ήτοι Πούντα
-Παυλοπέτρι -Λίμνη Στρογγύλη, υφίστανται πολλές ιδιοκτησίες αγροτικού
χαρακτήρα που χρήζουν επίβλεψης,
Στο νησιωτικό τμήμα της
Ελαφονήσου υφίστανται επιχειρήσεις που άρχεται η επαναλειτουργία τους,
κάποιες την 4η Μαΐου και κάποιες την 18η Μαΐου, και θα πρέπει οι
ιδιοκτήτες να μεταβαίνουν καθημερινά για την κατά τόπο οργάνωσή τους,
Ο
ανεφοδιασμός των ελαχίστων καταστημάτων τροφίμων, του μοναδικού ATM της
Τράπεζας Alpha Bank και του ενός και μόνον φαρμακείου, δεν δύναται να
προσαρμοστεί χρονικά, λόγω των αποστάσεων και του όγκου εργασίας των
προμηθευτών, στα δύο δρομολόγια όπως αυτά έχουν προκαθοριστεί, με
αποτελέσματα να ενέχεται ο κίνδυνος αποκλεισμού μας από αγαθά πρώτης και
επιβεβλημένης ανάγκης,
Η αναμονή της επόμενης φάσης και η
επανεκκίνηση της οικονομίας, τόσο σε τοπικό όσο και εθνικό επίπεδο,
αναγνωρίζουμε ότι είναι μέγα ζητούμενο και Κυβερνητικό στοίχημα. Ωστόσο,
προκειμένου να μην απολεσθεί ούτε μία ημέρα εκ της λειτουργίας των
επιχειρήσεων (καταλυμάτων και εστίασης), όπως αναμένεται να αποφανθούν
οι αρμόδιοι φορείς, θα πρέπει να προγραμματισθούν και υλοποιηθούν
εργασίες συντήρησης, προετοιμασίας και αποκατάστασης των τοπικών
επιχειρήσεων,
Η ύδρευση του Δήμου Ελαφονήσου υποστηρίζεται κατά
το ήμισυ από υποθαλάσσιο αγωγό και αντίστοιχη γεώτρηση, εγκατεστημένη
στα χερσαία διοικητικά όρια μας, όπου και απαιτείται σχεδόν καθημερινή
εποπτεία της λειτουργίας της, ενώ η Υπηρεσία Καθαριότητας στελεχώνεται
από μόνιμο υπάλληλο (οδηγό απορριμματοφόρου) που μεταβαίνει καθημερινά
από την Νεάπολη.
Από τα ανωτέρω, ενδεικτικά αναφερόμενα,
προκύπτει ότι το νησί της Ελαφονήσου είναι “συνδεδεμένο” με την
ηπειρωτική στεριά, τόσο όσον αφορά στα διοικητικά όρια του, όσο και στην
ικανοποίηση των λοιπών αναγκών των Δημοτών -Μονίμων κατοίκων του, καθώς
η προσέγγιση γίνεται οδικώς κατά το μεγαλύτερο μέρος και ακτοπλοϊκώς
από την Πούντα (απόσταση περί του μισού μιλίου από την απέναντι στεριά).
Κύριε Υπουργέ, Για
τους προαναφερθέντες λόγους και μεταφέροντας την αγωνία των μοναδικών
Νησιωτών του Ν. Λακωνίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου, αιτούμεθα : -Την
κατάργηση του ανώτατου αριθμού επιβατών, καθώς τα πλοία που
δραστηριοποιούνται είναι, αφενός μεν ανοικτού και όχι κλειστού τύπου
οχηματαγωγά, αφετέρου δε διαφορετικής δυναμικής, -Την επαύξηση της
επιχορήγησης κατά τουλάχιστον 10 ακόμη δρομολόγια τις καθημερινές
(Δευτέρα έως Παρασκευή) και συγκεκριμένα στις 7.30 πμ, 10.30 πμ, 13.30
μμ και 16.30 μμ ώρες εκτέλεσης αυτών από το λιμάνι της Ελαφονήσου, -Την
τροποποίηση της ώρας δρομολόγησης των πλοίων κατά το Σαββατοκύριακο,
ήτοι 8.30 πμ και 14.30 μμ (έναντι 8.30 πμ και 12.30 μμ) και -Τη
συμμετοχή των απόψεων του Δήμου Ελαφονήσου στον καθορισμό των
δρομολογίων του Ιουνίου και των επόμενων μηνών, εάν και εφόσον προκύψει
αίτημα τροποποίησης των υπολοίπων εγκεκριμένων δρομολογίων εκ των
δραστηριοποιούμενων ή έτερων εταιρειών. Γνωρίζοντας το υψηλό
αίσθημα ευθύνης της Πολιτείας και αναγνωρίζοντας τις υπερβάσεις και το
έργο που έχει επιτευχθεί στο σύνολο των συναρμόδιων φορέων, προσβλέπουμε
στη θετική ανταπόκριση των αιτημάτων του Δήμου Ελαφονήσου και
ευελπιστούμε στη στήριξη της τοπικής κοινωνίας και στην εξεύρεση λύσης
στα πρακτικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ακτοπλοϊκή γραμμή
Ελαφόνησος- Πούντα, όπου ναι μεν δεν ήταν βιώσιμη κατά τον μήνα Απρίλιο
και προφανώς δεν θα είναι βιώσιμη και κατά τον τρέχοντα μήνα, αλλά η
εύρυθμη λειτουργία της καθίστατο νευραλγική και προαπαιτούμενη για την βιωσιμότητα του τόπου. Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων.
ΠΡΙΝ 100 ΧΡΟΝΙΑ 1η φωτογραφία: Οι ανεμόμυλοι του Ποταμού από το αρχείο του Στράτη Θεοδωρακάκη του αείμνηστου Μαέστρου μας.
2η φωτογραφία: Οι δασκάλες και μαθήτριες του Παρθεναγωγείου Ποταμού στο
προαύλιο του σχολείου, με φόντο τους ανεμόμυλους. Η φωτογραφεία ανήκει
σε φίλο μου που θα την δει.... ας συμπληρώσει τα ονόματα των
διδασκαλισσών.
Από αυτές τις
φωτογραφίες εμπνεύστηκα το κεφάλαιο "Η Μυλωνού" του βιβλίου μου "Κόρη
της Μοίρας - Η γιαγιά η Μηνού". Μικρό απόσπασμα παραθέτω. -Μη
γνοιάζεσαι, μάνα. Ούλα θα τα προσέχω. Πιλάλησε το μουλάρι και πήρε τον
δρόμο για το Μεγάλο Χωριό. Έκοψαν μέσα από χωράφια και μονοπάτια και
βρέθηκαν μπροστά στους δύο ανεμόμυλους του Ποταμού, βόρεια και ακριβώς
πάνω από τον κύριο όγκο των οικοδομών. Στο ψηλότερο σημείο της περιοχής
ήταν το μυλοστάσι κι ένα γύρω μήτε δέντρο, μήτε άλλο κτίριο έστεκε. Ο
ανεμόμυλος του Κυρ – Ανέστη, ήταν ο πιο καινούργιος και ο πιο ψηλός από
τους δύο. Είχε δέκα πανιά δεμένα στη φτερωτή του, που τον γύριζαν
νωχελικά, ενώ ο άλλος είχε οκτώ αντένες και ισάριθμα πανιά. Εκεί
ξεφόρτωσε ο Μηνάς τον Ερμή, δίχως ο μυλωνάς να φανερωθεί. -Κυρ –
Ανέεεστηηη… Πού ‘σαι; Έσυρε φωνή ο Μηνάς. Μα ο μυλωνάς παρέμενε
άφαντος. Με τα πολλά έσπρωξε τη μισάνοιχτη θύρα να περάσει στα ενδότερα…
και τότε φανερώθηκε γυναίκα, στητή και ομορφοκαμωμένη. Αλευρωμένη από
πάνω ίσα με κάτω, δίχως να κατορθώνει το ατημέλητο ντύσιμό της να κρύβει
τη ζωηράδα των τριάντα της χρόνων.
Κύριε Πρωθυπουργέ, με τον εξαιρετικό τρόπο που όλες οι υπηρεσίες της χώρας λειτούργησαν τέλεια και μπόρεσαν να επιβληθούν αυτά τα μέτρα κατά την περίοδο της καραντίνας, με τον ίδιο τρόπο και με τον ίδιο ζήλο πρέπει να πραγματοποιηθούν όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να επιβληθεί ο νόμος ως προς την προσβασιμότητα για όλους σε όλους τους χώρους, όπως ακριβώς ορίζει κι ο οικοδομικός κανονισμός που ισχύει νόμιμα στο κράτος μας από την 1-1-2020. Επίσης στον τομέα της πολιτικής προστασίας η ίδια τακτική θα πρέπει να οδηγήσει άμεσα σε
καίριες παρεμβάσεις για τις οποίες έχω αποστείλει παλαιότερα επιστολή στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, για την εφαρμογή σχεδίων διάσωσης ανθρώπων με αναπηρία κι ηλικιωμένων σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και φυσικών καταστροφών, με το συντονισμό κρατικών υπηρεσιών
και ομάδων έμπειρων εθελοντών διασωστών, πριν θρηνήσουμε πολλά θύματα από αυτές τις κοινωνικές ομάδες στους επικείμενους σεισμούς, πυρκαγιές και πλημμύρες.
ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ Ευχαριστώ θερμά
την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
και προσωπικά τον Υπουργό κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, για την άμεση
ανταπόκρισή του στο αίτημά μου για έκτακτη επιδότηση της γραμμής
Νεάπολη-Κύθηρα (που δεν είναι επιδοτούμενη) για όσο διάστημα διαρκεί η
πανδημική κρίση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα του τοπικού
πλοίου (που επιδοτείται μόνο για τη γραμμή Κύθηρα-Αντικύθηρα 2 φορές την
εβδομάδα). Με τη σύμβαση που υπεγράφη χτες 2/5, το τοπικό πλοίο
ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ θα επιδοτηθεί για όλο το Μάιο για 3 δρομολόγια
Νεάπολη-Κύθηρα κάθε εβδομάδα
Ο Δήμος Κυθήρων, με υψηλό αίσθημα ευθύνης, ενημερώνει για τις μέχρι
σήμερα ενέργειές του σχετικά με την αντιμετώπιση της πρώτης φάσης της
πανδημίας του κορωνοϊού Covid-19 καθώς και των μέτρων για την αποτροπή
της εξάπλωσής του. 1. Από την πρώτη στιγμή εφαρμόστηκαν όλα τα
προβλεπόμενα μέτρα ασφάλειας στις υπηρεσίες του Δήμου, σύμφωνα με τις
σχετικές ΠΝΠ και εγκυκλίου των Υπουργείων Εσωτερικών και Υγείας.
Ενδεικτικά: εξυπηρέτηση των δημοτών μόνο με ηλεκτρονικά μέσα και χωρίς
αυτοπρόσωπη παρουσία, τήρηση των οδηγιών υγιεινής και απολύμανσης,
προσαρμογή της λειτουργίας των συλλογικών οργάνων στις νέες συνθήκες,
απολύμανση δημοτικών ακινήτων και σχολείων, χορήγηση υλικού ατομικής
υγιεινής στους υπαλλήλους με τη συνδρομή της Περιφέρειας, χορήγηση
αδειών ειδικού σκοπού κ.λπ. 2. Διαμοίραση υλικού ατομικής υγιεινής στις δημόσιες υπηρεσίες του νησιού με τη συνδρομή της Περιφέρειας. 3. Επέκταση προγράμματος απολύμανσης σε πλατείες και κοινόχρηστους χώρους (επιπλέον των σχολείων και των δημοτικών κτιρίων). 4. Απαγόρευση λειτουργίας παιδικών χαρών, χώρων άθλησης και Gym Parks. 5. Ματαίωση όλων των πολιτιστικών και κοινωνικών εκδηλώσεων.
6. Συνεχής συνεργασία με την Αστυνομία και το Λιμενικό, ενημέρωση
επιβατών και ταξιδιωτών με ειδικά έντυπα στα Ελληνικά και Αγγλικά,
συνεχής εποπτεία της τήρησης των αυστηρών περιοριστικών μέτρων για το
σύνολο του πληθυσμού. Σημειώνεται ότι στην επιτήρηση των περιοριστικών
μέτρων, αρμοδιότητα έχει το προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ. και η συμβολή του Δήμου
είναι καθαρά επικουρική. 7. Υπενθυμίζεται ότι ο Δήμαρχός μας κ.
Χαρχαλάκης, υπό την ιδιότητά του και ως Προέδρου της Επιτροπής Νήσων της
ΚΕΔΕ, ήταν εκ των πρώτων που ζήτησαν από την Κυβέρνηση τον περιορισμό
μετακίνησης πολιτών προς τα νησιά, τόσο με πλοία όσο και με αεροπλάνα
και βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τους αρμόδιους Υπουργούς για κάθε
ανακύπτον σοβαρό ζήτημα που αφορά στην πανδημία. 8. Μεταφορά υγειονομικού υλικού στα Αντικύθηρα σε συνεργασία με το Νοσοκομείο και ενημέρωση των κατοίκων.
9. Καθημερινή ουσιαστική συνεργασία με τη Διοίκηση και το προσωπικό του
Νοσοκομείου Κυθήρων. Ουσιαστική συμβολή του Δήμου μας στην οργάνωση των
ειδικών χώρων για τον πρώτο έλεγχο πιθανών κρουσμάτων κορωνοϊού.
10. Ενίσχυση του Κοινωνικού Παντοπωλείου με την προμήθεια μεγάλης
ποσότητας τροφίμων και ειδών υγιεινής για τους δικαιούχους, με δαπάνες
του Δήμου. Η προμήθεια θα επαναληφθεί για όσο απαιτηθεί από τις
συνθήκες. 11. Παροχή μέσων ηλεκτρονικής επικοινωνίας και
τηλεδιάσκεψης στο Γηροκομείο Κυθήρων με δαπάνη του Δήμου μας, για την
επικοινωνία των τροφίμων με τους συγγενείς τους για όσο διάστημα δεν
επιτρέπονται οι επισκέψεις. 12. Ενίσχυση του Αστυνομικού Τμήματος
με δύο (2) νέα περιπολικά οχήματα μετά από ενέργειες του Δημάρχου προς
τον Αρχηγό της ΕΛ.ΑΣ. Το προσωπικό του Α/Τ έχει αναλάβει έναν δύσκολο
ρόλο σε ό,τι αφορά την εφαρμογή των αναγκαίων περιοριστικών μέτρων και η
με κάθε τρόπο ενίσχυσή του σε σύγχρονα μέσα είναι προτεραιότητα. Τα
οχήματα θα αναβαθμίσουν τις επιχειρησιακές ικανότητες του Α/Τ σε μόνιμη
βάση και όχι μόνο στην περίοδο της υγειονομικής κρίσης. 13.
Αίτημα προς το ΥΕΝ για έκτακτη επιδότηση του τοπικού πλοίου ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ
προκειμένου να συνεχίσει τα (μη επιδοτούμενα) δρομολόγια Νεάπολη-Κύθηρα.
Το αίτημα έγινε δεκτό από τον αρμόδιο Υπουργό κ. Γιάννη Πλακιωτάκη και η
σχετική σύμβαση υπογράφτηκε το Σάββατο 2/5 για τρία (3) επιδοτούμενα
δρομολόγια την εβδομάδα καθ’ όλο το μήνα Μάιο στη γραμμή Νεάπολη-Κύθηρα
(το τμήμα Κύθηρα-Αντικύθηρα είναι το μόνο επιδοτούμενο για το
συγκεκριμένο πλοίο 2 φορές την εβδομάδα). Πρόκειται για μία άκρως θετική
εξέλιξη που εξασφαλίζει ένα σταθερό επίπεδο ακτοπλοϊκής εξυπηρέτησης με
το πλησιέστερο λιμάνι, μέχρι την οριστική ομαλοποίηση της κατάστασης.
14. Συνεχίστηκαν και συνεχίζονται κανονικά τα δημοτικά έργα στο νησί
καθώς και οι δημοπρασίες. Μια ενδεχόμενη διακοπή των δημοτικών έργων θα
είχε τεράστιες αρνητικές συνέπειες στην τοπική κοινωνία καθώς από τον
κλάδο αυτό συντηρούνται δεκάδες οικογένειες στο Δήμο μας. Απαγορεύθηκε η
μετάβαση συνεργείων από την ηπειρωτική χώρα και τα περισσότερα έργα
συνεχίζονται απρόσκοπτα με τα τοπικά συνεργεία. 15. Συνεχίστηκε
και κατά τους μήνες της κρίσης, το υψηλό επίπεδο παροχής ανταποδοτικών
υπηρεσιών προς τους πολίτες στους τομείς της καθαριότητας, της ύδρευσης
και του φωτισμού, καθώς δεν υπήρξαν προβλήματα ή αστοχίες παρά την
δυνατότητα που είχε το προσωπικό για λήψη αδειών ειδικού σκοπού. Κατά
τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο, ο Δήμος μας απέστειλε περίπου 45 τόνους
ανακυκλώσιμων υλικών προς το ειδικό εργοστάσιο επεξεργασίας στον
Ασπρόπυργο. 16. Για το φετινό καλοκαίρι δεν θα λειτουργήσει το
δημοτικό Camping στο Καψάλι προκειμένου να ενισχυθεί η λειτουργία των
πληττόμενων ξενοδοχείων και ιδιωτικών καταλυμάτων. Εξάλλου η λειτουργία
του Camping για φέτος θα ήταν εξαιρετικά ζημιογόνα για το Δήμο καθώς οι
χώρες προέλευσης των περισσότερων εκ των χρηστών του είναι πληττόμενες
από την πανδημία (Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία κ.λπ.) και δεν θα επιτραπεί η
μετάβαση πολιτών των χωρών αυτών στη Χώρα μας, τουλάχιστον με τα
σημερινά δεδομένα. 17. ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΠΛΗΤΤΟΜΕΝΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ: Το
Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε ομόφωνα με την 31/2020 απόφασή του και σε
εφαρμογή του άρθρου 37 της από 20-03-2020 ΠΝΠ, την απαλλαγή από τα
αναλογούντα τέλη (κοινοχρήστων χώρων, καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού)
για όσες επιχειρήσεις και επιτηδευματίες πλήττονται λόγω της πανδημίας
και οι ΚΑΔ τους ανήκουν στη σχετική λίστα των ΚΑΔ που ανέστειλαν
υποχρεωτικά τη δραστηριότητά τους. Η Δημοτική Αρχή, σε συνεργασία με την
ΚΕΔΕ, έχει θέσει στην Κυβέρνηση σειρά προτάσεων και μέτρων με στόχο την
ανακούφιση όλων των πληττόμενων επαγγελματιών και ιδιωτών, κάτι που θα
πρέπει να νομοθετηθεί από το Κράτος. Πρέπει να διευκρινιστεί ότι στο
ζήτημα της μείωσης/απαλλαγής τελών και της οικονομικής ή άλλης ενίσχυσης
των πληττόμενων δημοτών λόγω της πανδημίας, οι Δήμοι υλοποιούν τις
κεντρικές κυβερνητικές αποφάσεις και δεν μπορούν να αποφασίζουν
αυτοβούλως καθώς η είσπραξη των δημοτικών εσόδων προβλέπεται στο Νόμο
και η οποιαδήποτε αλλαγή θα πρέπει να προκύπτει μόνο με νομοθετική
παρέμβαση. Η Δημοτική Αρχή αντιλαμβάνεται πλήρως ότι το 2020 θα είναι
μια δύσκολη χρονιά για όλους και θα συνεχίσει να ασκεί τη μέγιστη δυνατή
πίεση προς την Κυβέρνηση για την λήψη όσο το δυνατόν πιο ουσιαστικών
μέτρων ανακούφισης των πολιτών και κυρίως όσων πλήττονται άμεσα.
Σε κάθε περίπτωση, ενημερώνουμε ότι ο Δήμος Κυθήρων δεν διαθέτει
κοινωνική υπηρεσία, ούτε σχετικό προσωπικό. Μέχρι σήμερα δεν έχει
υποβληθεί στο Δήμο μας κανένα αίτημα συνδρομής που να αφορά ευπαθές ή
ηλικιωμένο ή άτομο που χρήζει φροντίδας, είτε μέσω της Κοινωνικής
Υπηρεσίας του Νοσοκομείου, είτε από άλλο φορέα. Ο Δήμος Κυθήρων έχει
δημιουργήσει την δομή του Κοινωνικού Παντοπωλείου, από την οποία
ωφελούνται σε τακτική βάση 63 οικογένειες και συνολικά 120 συμπολίτες
μας. Επισημαίνεται ότι εξακολουθεί να ισχύει και μετά τις 4 Μαΐου
χωρίς καμία αλλαγή η απαγόρευση μετάβασης στα Κύθηρα και Αντικύθηρα
κάθε πολίτη που δεν είναι μόνιμος κάτοικος των δύο νησιών με βεβαίωση
του TAXIS. Συνεπώς οι συμπατριώτες μας που κατοικούν στην ηπειρωτική
χώρα δεν επιτρέπεται να μεταβούν στα νησιά μέχρι νεωτέρας, σύμφωνα με
τις κυβερνητικές αποφάσεις. Παρακαλούμε όλους τους κατοίκους του
νησιού για πιστή τήρηση των μέτρων ατομικής υγιεινής και όλων των λοιπών
μέτρων προκειμένου να μην απαιτηθεί να ληφθούν νέα περιοριστικά μέτρα
από την Κυβέρνηση, καθώς ο κίνδυνος του κορωνοϊού δεν έχει παρέλθει.
Διαβάστε ένα συνταρακτικό θαύμα για το πως η Θεία Κοινωνία
θεράπευσε μια καρκινοπαθή, αλλά και το μοναδικό τρόπο που ένας ιερέας
«απάντησε» στους γιατρούς για τα …μικρόβια και τις μεταδιδόμενες
ασθένειες την ώρα της Θείας Κοινωνίας.
Η θεία Μετάληψη είναι το «φάρμακο της αθανασίας και αντίδοτο κατά του
θανάτου», όπως το ονομάζει ο άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος γύρω στο 110
μ.Χ., το οποίο η Εκκλησία εξαρχής θεωρεί ότι είναι το ίδιο το Σώμα και
το Αίμα του Χριστού, στο οποίο έχει μεταβληθεί μυστηριωδώς το ψωμί και
το κρασί. Μια κυρία της ενορίας μας, γιατρός στο επάγγελμα, έπασχε εδώ και δώδεκα χρόνια από καρκίνο του στομάχου. Έκανε αδιάκοπα εμετούς και μύριζε τόσο απαίσια, που πολύ δύσκολα
μπορούσε να μείνει κάποιος κοντά της. Βρισκόταν στα τελευταία της». « Της είχαν αφαιρέσει την κηδεμονία των παιδιών της, την είχαν διώξει
από τη δουλειά της και ο σύζυγος της την είχε εγκαταλείψει. Η ίδια όμως είχε αποδεχθεί την αρρώστια της με ταπείνωση και καρτερία, σαν αληθινή χριστιανή». « Τις τελευταίες τις ώρες ζήτησε το άγιο Ευχέλαιο και τη θεία Κοινωνία. Και το θαύμα έγινε! Αφού τελέσθηκε το Ευχέλαιο και η άρρωστη κοινώνησε, σταμάτησαν οι εμετοί και σιγά-σιγά χάθηκε η αφόρητη δυσοσμία. Οι γιατροί βεβαίωσαν, με μεγάλη τους κατάπληξη πως είχε γίνει καλά. Τα κουταλάκια και η λαβίδα Υπάρχουν χριστιανοί που φοβούνται να μεταλάβουν για να μην κολλήσουν
μικρόβια! Αν ήταν έτσι, δεν θα ζούσε κανένας από τους ιερείς, καθώς στο
τέλος καταλύουν το περιεχόμενο του αγίου ποτηρίου, από το οποίο
κοινωνούν συχνά εκατοντάδες πιστοί με χιλιάδες αρρώστιες. Κι όμως, κανένας ιερέας δεν έπαθε ποτέ τίποτα. Το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου είναι «πυρ καταναλίσκον». Ένα από τα πολλά περιστατικά που αποδεικνύουν περίτρανα την αλήθεια αυτή είναι και το ακόλουθο: Όταν ο Μητροπολίτης Χίου Παντελεήμων Φωστίνης (†1962) ήταν
ιεροκήρυκας Αττικής, πήγε κάποτε να λειτουργήσει στο φθισιατρείο της
«Σωτηρίας». Εκεί του έφεραν οι νοσοκόμοι μια πιατέλα με πολλά κουταλάκια. – Τι τα φέρατε αυτά; τους ρώτησε. – Μας είπαν οι γιατροί να κοινωνήσετε μ’ αυτά τους ασθενείς, αρχίζοντας από τους πιο ελαφρά και προχωρώντας στους πιο βαριά. – Δεν χρειάζονται αυτά, απάντησε με πίστη ο ιερέας. Έχω την αγία λαβίδα. Πραγματικά, στη θεία λειτουργία κοινώνησε κανονικά τους ασθενείς και ύστερα πλησίασε στην ωραία πύλη για να καταλύσει. Το έκανε αυτό για να τον βλέπουν όλοι, και να μάθουν οι γιατροί ότι η θεία Κοινωνία είναι φωτιά που καίει τα πάντα. Πηγή: Βασιλοπούλου Χαραλάμπους αρχιμανδ., Θαύματα που είδαν τα μάτια μου, εκδ. «Ορθοδόξου Τύπου». Από το βιβλίο « Θαύματα και Αποκαλύψεις από τη Θεία Λειτουργία» εκδ. Ι. Μονής Παρακλήτου. σελ. 149
Μετά
από επικοινωνία του Κώστα Κατσαφάδου Βουλευτή της ΝΔ στην Α’ Πειραιώς
και Νήσων με τον Υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη και τον Υφυπουργό
Πολιτικής Προστασίας Νίκο Χαρδαλιά
δόθηκε λύση στη μετακίνηση των πολιτών του Δήμου Τροιζηνίας – Μεθάνων
όπως και των νησιών του Αργοσαρωνικού.
Συγκεκριμένα
οι πολίτες της δήμου Τροιζηνίας - Μεθάνων θα μπορούν να πηγαίνουν στον
Πόρο για την εξυπηρέτηση τους σε διοικητικά και άλλα ζητήματα που
αφορούν τις σχέσεις τους με
την Πολιτεία.
Παράλληλα
όλοι οι κάτοικοι των νησιών του Αργοσαρωνικού θα μπορούν να
μετακινούνται για θέματα εργασίας αλλά και για ιατρικούς λόγους, φτάνει
να έχουν μαζί τους τα απαραίτητα έγγραφα.
Σε
δήλωσή του ο Κώστας Κατσαφάδος τόνισε «Θέλω να ευχαριστήσω του Υπουργό
Εμπορικής Ναυτιλίας κ Πλακιωτάκη και τον Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας κ
Χαρδαλιά για την άμεση ανταπόκριση
τους στο δίκαιο αίτημα των κατοίκων Τροιζηνίας - Μεθάνων που σε αυτή τη
δύσκολη περίοδο έμειναν σπίτι σεβόμενοι τις αποφάσεις της Πολιτείας.
Συνεχίζουμε και μένουνε ασφαλείς ώστε να κερδίσουμε και αυτή τη μάχη»
Επισημαίνεται
ότι εξακολουθεί να ισχύει και μετά τις 4 Μαΐου χωρίς καμία αλλαγή η
απαγόρευση μετάβασης στα Κύθηρα και Αντικύθηρα κάθε πολίτη που δεν είναι
μόνιμος κάτοικος των δύο νησιών με βεβαίωση του TAXIS. Συνεπώς
οι συμπατριώτες μας που κατοικούν στην ηπειρωτική χώρα ΔΕΝ επιτρέπεται
να μεταβούν στα νησιά μέχρι νεωτέρας, σύμφωνα με τις κυβερνητικές
αποφάσεις. Παρακαλούμε όλους τους κατοίκους του νησιού για
πιστή τήρηση των μέτρων ατομικής υγιεινής και όλων των λοιπών μέτρων
προκειμένου να μην απαιτηθεί να ληφθούν νέα περιοριστικά μέτρα από την
Κυβέρνηση, καθώς ο κίνδυνος του κορωνοϊού δεν έχει παρέλθει.