Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2021

ΛΑΚΩΝΙΑ 1941:Νεοζηλανδοί σύμμαχοι οδεύουν προς Κρήτη μέσω Μονεμβασίας .

ΣΤΑΥΡΟΣ ΧΡΙΣΤΑΚΟΣ:

1941

Νεοζηλανδοί σύμμαχοι οδεύουν προς Κρήτη μέσω Μονεμβασίας .
Μια εντυπωσιακή φωτογραφία της Μονεμβασίας που δεν είχε κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα . Μου την έστειλε ο Νίκος Σταυρόπουλος από την Παλιά Μονεμβάσια ( ξενοδοχείο ΑΝΕΜΑ ) ο οποίος την έχει από προσωπική συλλογή βετεράνου
Αν όλα πάνε καλά και επανέλθουμε στην κανονικότητα θα προσπαθήσουμε να οργανώσουμε μια έκθεση με παλιές φωτογραφίες της Μονεμβάσιας και της ευρύτερης περιοχής .
Υπάρχει αρκετό υλικό , θα ζητήσουμε από γνωστές οικογένειες της Μονεμβασίας την βοήθεια τους , από τις τοπικές εφημερίδες ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ και ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ της ΕΝΩΣΗΣ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΤΩΝ , φωτογράφους της Λακωνίας και από κάθε πρόσφορη πηγή .
Η έκθεση θα δώσει την δυνατότητα στους κατοίκους , επισκέπτες και φίλους της Μονεμβασίας και κυρίως στη νέα γενιά να γνωρίσει την σύγχρονη ιστορία της περιοχής μας .

ΜΟΥΔΑΡΙ:Ένας από τους μεγαλύτερους φάρους στην Ελλάδα με άπλετη θέα στο Λακωνικό κόλπο (Βίντεο)

Από τον κάβο Μαλέα μέχρι το ακρωτήριο Ταίναρο - Απολαύστε τον κατασκευασμένο επί Αγγλοκρατίας φάρο του Μουδαρίου στα Κύθηρα και το περίφημο σηματόρειο.

Κατασκευασθείς το 1857 επί Αγγλοκρατίας (Ιόνιο Κράτος, προτεκτοράτο της Μεγάλης Βρετανίας 1815 – 1864), ο φάρος του Μουδαρίου στα Κύθηρα, είναι από τους μεγαλύτερους των ελληνικών θαλασσών.

Βρίσκεται στο βορειότερο μέρος του νησιού, στο ακρωτήριο Σπαθί. Έχει ύψος 25μ. και εστιακό ύψος 110 μ. Πρωτολειτούργησε την ίδια χρονιά με πηγή ενέργειας το πετρέλαιο, είχε λευκό χαρακτηριστικό με μία αναλαμπή ανά 60 δευτερόλεπτα και φωτοβολία 20 ναυτικών μιλίων.

Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ο φάρος παρέμεινε σβηστός και στα πλαίσια ανασυγκρότησης του Φαρικού Δικτύου, επαναλειτούργησε το 1945 με πηγή ενέργειας το πετρέλαιο. Το 1984 ο φάρος ηλεκτροδοτήθηκε και λειτουργεί ως επιτηρούμενος από το προσωπικό της Υπηρεσίας Φάρων του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.

Το «σηματόρειο» ή «σηματολόγιο» που βρίσκεται κοντά στο φάρο είναι κτίριο που παρείχε πληροφορίες σε όσα πλοία διέρχονταν την περιοχή. Χτίστηκε το 1903 με δαπάνη της Αγγλικής Υπηρεσίας Φάρων. Η πληροφόρηση γινόταν με τη χρήση σημαιών.

Σημείο εξαιρετικής θέας, σας επιτρέπει με καλό καιρό να δείτε όλο το Λακωνικό κόλπο, από τον κάβο Μαλέα μέχρι το ακρωτήριο Ταίναρο.

Απολαύστε το σχετικό βίντεο του G. Traveller:

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΟΥΡΑΝΤΟΣ:Στο πωροκοπείο των Μυρτιδίων

 


Γράφει ο Γιώργος Λουράντος:

Στο πωροκοπείο των Μυρτιδίων

Κοντά στο Ι.Π Παναγίας Μυρτιδιώτισσας των Κυθήρων υπάρχει μικρό σκάμμα εξόρυξης πωρολίθου, το οποίο η δραστήρια επιτροπή του Προσκυνήματος προσπαθεί να ξεθάψει και, εάν είναι δυνατό, να αξιοποιήσει.
Η παράδοση λέει πως από αυτό το πωροκοπείο (όπως στα Κύθηρα λέμε το λατομείο του πωρόλιθου), με τη βοήθεια της Θεοτόκου, βγήκαν ακέραιοι οι κίονες που βρίσκονται εντός του ναού χωρίς κανένας να σπάσει κατά την εξαγωγή, την επεξεργασία και την τοποθέτησή τους.
Από αυτό το πωροκοπείο, επίσης, προέρχονται τα πωριά του καλλιτεχνικότατου κωδωνοστασίου αλλά και τα πωριά εκείνα με τα οποία μάστορες μοναδικοί, άσημοι τεχνίτες, αλλά με καλαισθησία και γούστο, στόλισαν το μοναστήρι μας.






ΕΛ.ΑΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑ:(10) ¨ΓΛΑΣΤΡΑΚΙΑ ΦΟΥΝΤΩΤΑ¨ ΜΕΣΑ ΣΕ ΝΤΟΥΛΑΠΑ ΕΚΡΥΒΑΝ ΟΙ ΗΜΕΔΑΠΟΙ ΚΑΙ ΣΥΝΕΛΗΦΘΗΣΑΝ

 


Συνελήφθησαν δύο άτομα για ναρκωτικά στην Αργολίδα

Σε βάρος τους σχηματίσθηκε δικογραφία για τα ναρκωτικά

Κατασχέθηκαν, μεταξύ άλλων, -10- δενδρύλλια κάνναβης και πάνω από -100- γραμμάρια κάνναβης

Συνελήφθησαν, χθες (29.1.2021) το πρωί, σε τοπικές κοινότητες των Δήμων Ναυπλιέων και Άργους-Μυκηνών Αργολίδας, από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Ναυπλίου, δύο (2) ημεδαποί, 35χρονος και 34χρονη, αντίστοιχα, για παράβαση της νομοθεσίας για τα ναρκωτικά.

Ειδικότερα, χθες (29.1.2021) το πρωί , ύστερα από κατάλληλη αξιοποίηση στοιχείων, αστυνομικοί του Τμήματος Ασφάλειας Ναυπλίου, με τη συνδρομή του αστυνομικού σκύλου ανίχνευσης ναρκωτικών ουσιών Αργολίδας, πραγματοποίησαν έρευνες σε οικίες τους, σε τοπικές κοινότητες των Δήμων Ναυπλιέων και Άργους-Μυκηνών Αργολίδας, όπου βρήκαν συνολικά και κατέσχεσαν:

  • ποσότητες κάνναβης, συνολικού βάρους -102- γραμμαρίων,
  • -3- δενδρύλλια κάνναβης, ύψους έως -50- εκατοστά,
  • -7- δενδρύλλια κάνναβης, ύψους έως -50- εκατοστά, τα οποία καλλιεργούσε σε γλάστρες, εντός ειδικά διαμορφωμένης ντουλάπας και
  • εξοπλισμό εσωτερικής καλλιέργειας δενδρυλλίων κάνναβης (λάμπες, ανεμιστήρες, ψηφιακά θερμόμετρα κ.ά.).

Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου, ενώ η αστυνομική έρευνα και το προανακριτικό έργο, διενεργούνται από το Τμήμα Ασφάλειας Ναυπλίου.



ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΑΓ.ΠΕΛΑΓΙΑΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ¨Aqua Jewel¨



 Έκτακτη ενημέρωση:

Το πλοίο Aqua Jewel θα προσεγγίσει σήμερα 31/01/21 στο λιμάνι της Αγίας Πελαγίας.

«Μέντωρ»: Νέα και σημαντικά ευρήματα από την υποβρύχια αρχαιολογική έρευνα του ιστορικού ναυαγίου

 Βρέθηκαν ξύλινα και μεταλλικά εξαρτήματα του πλοίου καθώς και προσωπικά αντικείμενα των  επιβατών

Σημαντικά ήταν και φέτος τα αποτελέσματα της υποβρύχιας αρχαιολογικής έρευνας στο ιστορικό ναυάγιο ΜΕΝΤΩΡ, το μπρίκι ιδιοκτησίας του Λόρδου Έλγιν, το οποίο βυθίσθηκε λόγω κακοκαιρίας στον όρμο του Αγίου Νικολάου στα Ν.Α. Κύθηρα το 1802 ενώ μετέφερε μέρος των αρχαιοτήτων που είχαν αφαιρεθεί από την ομάδα του Έλγιν από τον Παρθενώνα, την Ακρόπολη και άλλα αρχαία μνημεία των Αθηνών.

Συγκεκριμένα, όπως ενημερώνει με ανακοίνωσή του το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, στο διάστημα 4/9/20 έως 21/9/20 διενεργήθηκε η συστηματική υποβρύχια αρχαιολογική έρευνα της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων στο ιστορικό ναυάγιο ΜΕΝΤΩΡ στα Κύθηρα, υπό την διεύθυνση του αρχαιολόγου, Δρ. Δημήτρη Κουρκουμέλη. Κατά τη φετινή υποβρύχια ανασκαφική έρευνα, συνεχίσθηκε η διερεύνηση και ανασκαφή της τομής που είχε ήδη αρχίσει το 2019, στο δυτικό όριο του σωζόμενου σκαριού του πλοίου. Στον χώρο της τομής εντοπίσθηκαν πολλά ξύλα, τόσο από το πέτσωμα του πλοίου, όσο και τμήματα νομέων. Τα τμήματα αυτά ήταν διάσπαρτα και χωρίς συγκεκριμένη διάταξη, που μαρτυρούν τη γενικότερη καταστροφή που συντελέσθηκε στο χώρο του ναυαγίου κατά τη βύθισή του, όσο και κατά τις μετέπειτα διεργασίες ναυαγιαιρεσίας. Η εικόνα της καταστροφής του πλοίου ήταν ιδιαίτερα έντονη, καθώς τμήματα των νομέων βρέθηκαν να έχουν παγιδευτεί κάτω από βράχια, ενδεικτικό και της σφοδρότητας του κυματισμού που προκαλούν στην περιοχή κυρίως οι νότιοι άνεμοι και οι οποίοι επηρεάζουν το πυθμένα σε μεγάλο βάθος.

Στον χώρο της τομής εντοπίσθηκαν, όπως και κατά την προηγούμενη ανασκαφική περίοδο το 2019, ένας σημαντικός αριθμός ξύλινων και μεταλλικών αντικειμένων που σχετίζονται κατά κύριο λόγο με τον εξαρτισμό του ενός εκ των δύο ιστών του πλοίου. Ξύλινοι διαμπερείς κύλινδροι που χρησίμευαν για την κύλιση της κεραίας του κεντρικού ιστίου στον ιστό, ξύλινοι κύλινδροι που απέτρεπαν την περιτύλιξη των σχοινιών, ξύλινες δέστρες για την πρόσδεση των σχοινιών, τροχαλίες διαφόρων μεγεθών, μονές ή διπλές, ορισμένες από τις οποίες σώζουν ακόμα τμήματα των σχοινιών πρόσδεσής τους (από το χώρο του ναυαγίου έχουν ανελκυσθεί μέχρι σήμερα 35 τροχαλίες ακέραιες ή τμήματά τους, από συνολικά περίπου τις 120 που απαιτούνται για τον εξαρτισμό ενός πλοίου των διαστάσεων του Μέντορα). Γενικά, από τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαιώνεται, ότι ο χώρος που ανασκάφθηκε συμπίπτει με τη θέση του ενός εκ των δύο ιστών του πλοίου (ο Μέντωρ ήταν ένα δικάταρτο μπρίκι) και κατά πάσα πιθανότητα του πρυμναίου, αφού ορισμένα από τα ξύλινα εξαρτήματα συνδέονται με τον εξαρτισμό της κεραίας της πρύμνης του πλοίου. Ακόμα κατά τη φετινή έρευνα, δόθηκε η ευκαιρία να ανελκυσθούν και να φωτογραφηθούν τρισδιάστατα, δύο τμήματα νομέων του πλοίου. Οι νομείς αυτοί, δεν ήταν στη θέση τους και είχαν μετακινηθεί κατά την θραύση του πλοίου, μετά, δε, τη φωτογράφηση επανατοποθετήθηκαν στην τομή.

Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα ήταν, επίσης, και τα άλλα κινητά ευρήματα που ανελκύσθηκαν. Εντοπίσθηκαν για πρώτη φορά τμήματα δερμάτων υποδημάτων, πόρπες υποδημάτων και ζωνών και άλλα μικροαντικείμενα, όπως ένα μικρό νόμισμα/μάρκα που χρησιμοποιούταν κυρίως σε χαρτοπαίγνια. Είναι γνωστό από τις μαρτυρίες, τόσο του πληρώματος, όσο και των επιβαινόντων, ότι κατά τη διάρκεια του ατυχήματος, απώλεσαν το σύνολο των προσωπικών τους αντικειμένων, συμπεριλαμβανομένων και των ενδυμάτων τους. Η μαρτυρία αυτή επιβεβαιώνεται από τα φετινά ευρήματα της ανασκαφής. Πέραν των ανωτέρων ανελκύσθηκαν επίσης και διάφορα άλλα μικροαντικείμενα, όπως δύο πιόνια σκακιού (τα προηγούμενα χρόνια είχαν βρεθεί και άλλα έξι πιόνια σκακιού πιθανώς από το ίδιο σύνολο), νομίσματα και θραύσματα μαγειρικών και άλλων σκευών.

Στην υποβρύχια έρευνα του 2020 συνολικά συμμετείχαν 18 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων και επιστημονικών εξειδικεύσεων, όπως αρχαιολόγοι, θαλάσσιοι βιολόγοι, εκπαιδευτές καταδύσεων, τοπογράφοι/μηχανικοί, συντηρητές αρχαιοτήτων, τεχνικοί βυθού και συγκεκριμένα οι: Ανδρέας Σωτηρίου, Θεοτόκης Θεοδούλου, Σταυρούλα Βραχιονίδου, Αλέξανδρος Τούρτας, Πάνος Αθανασόπουλος, Κώστας Τοκμακίδης, Κίμων Παπαδημητρίου, Γιάννης Ίσσαρης, Βασίλης Τσιαϊρης, Ελπίδα Καραδήμου, 'Αρης Μιχαήλ, Χρύσα Φουσέκη, Ειρήνη Μάλλιου, Σπύρος Μουρέας, 'Αγγελος Μαγγλής, Αντώνης Μπουτάτης, Μανουήλ Κουρκουμέλης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ:25 χρόνια από την προδοτική νύχτα των Ιμίων.


25 χρόνια από την προδοτική νύχτα των Ιμίων. Από τη νύχτα, που αν την είχαμε χειριστεί διαφορετικά, σήμερα ούτε γκρίζες ζώνες θα υπήρχαν, ούτε η Τουρκία θα έκανε ό,τι θέλει στην Ανατολική Μεσόγειο.
25 χρόνια από την θυσία τριών Ελλήνων ηρώων.
Ας είναι η μνήμη τους αιώνια και η δική μας στάση τελείως διαφορετική σε ανάλογα περιστατικά.

Έλληνας καπετάνιος ξεφτίλισε Τούρκους και εθνοφοβικούς ρίχνοντας στεφάνι στα Ίμια (video)!

 


Γκρέμισε την υποκρισία και απέδωσε τιμές στους ήρωες!

Προκαλεί αποτροπιασμό η μαζική συγκάλυψη από όλα τα φιλοκυβερνητικά μέσα, της θυσίας των ηρώων μας στα Ίμια: Ο υποπλοίαρχος Χριστόδουλος Καραθανάσης, ο υποπλοίαρχος Παναγιώτης Βλαχάκος και ο αρχικελευστής Έκτορας Γιαλοψός όμως τιμήθηκαν από τα καθαρά χέρια του καπετάν Νικόλα! Στα χέρια του καπετάνιου ήταν τα χέρια όλων των Ελλήνων που κρατούσαν το στεφάνι για τους ήρωες μας!Των Ελλήνων που βροντοφωνάζουν: Την πατρίδα ουκ ελάττω παραδώσω!

Ο καπετάνιος λοιπόν έκανε αυτό που δεν τολμά να κάνει το γελοίο κρατίδιο που λυμαίνεται το Έθνος. Για να είμαστε δίκαιοι, μόνο ο Πάνος Καμμένος τόλμησε ως υπουργός εθνικής άμυνας και κατέθετε κάθε χρόνο στεφάνι στον τόπο θυσίας των ηρώων. Τότε μάλιστα ο ελληνικός στρατός επανήλθε στα Ίμια όπως είχαν αποκαλύψει και οι τούρκοι με σειρά δημοσιευμάτων οργής. 

Ο Πάνος Καμμένος είναι κι αυτός που κοινοποίησε στο Twitter το βίντεο με την απόδοση τιμών στον τόπο της θυσίας.

Σήμερα σιωπή. Εκκωφαντική σιωπή που έσπασε η τράτα του καπετάν Νικόλα, μεταφέροντας τον χτύπο της καρδιάς των Ελλήνων στον τόπο θυσίας των ηρώων

ΠΗΓΗ https://www.newsbreak.gr/


Γενικό Λύκειο Κυθήρων :Αρνητικά όλα τα ¨rapid test¨στους διδάσκοντες του σχολείου μας

Σήμερα Κυριακή 31 Ιανουαρίου υποβλήθηκαν σε διαγνωστικό rapid test για τον COVID-19 οι διδάσκοντες του σχολείου μας.

Ευχαριστούμε θερμά το κλιμάκιο του Γενικού Νοσοκομείου Κυθήρων που πρόθυμα ήρθε στο σχολείο για την διεξαγωγή του τεστ.
Τα αποτελέσματα των τεστ ήταν όλα αρνητικά!

Εκδόθηκε η νέα ΚΥΑ για την λειτουργία των Εκκλησιών – Τσουχτερό πρόστιμο στην μη τήρηση των μέτρων

 


 “Κομμένη” στα δύο είναι και πάλι η Ελλάδα μετά την αύξηση των ενεργών κρουσμάτων που παρατηρήθηκε τις τελευταίες ημέρες. Η επαναφορά του χάρτη υγειονομικής ασφάλειας (κίτρινες & κόκκινες περιοχές) βρίσκεται σε ισχύ από το πρωί του  Σαββάτου – Τι αναφέρει η νέα ΚΥΑ για τις Εκκλησίες

Όλες τις λεπτομέρειες για τα μέτρα που ισχύουν σε όλη την Επικράτεια καθώς επίσης και για την λειτουργία των Εκκλησιών, αποσαφηνίζει η νέα ΚΥΑ η οποία δημοσιεύθηκε το βράδυ του Σαββάτου

Τι αναφέρει αναλυτικά η ΚΥΑ – 1.500€ το πρόστιμο σε περίπτωση μη τήρησης των μέτρων

– Ο μέγιστος αριθμός ατόμων που επιτρέπεται να παρίστανται εντός του χώρου λατρείας προκύπτει από την τήρηση της αναλογίας ενός (1) ατόμου ανά είκοσι πέντε (25) τ.μ επιφάνειας με ελάχιστη απόσταση δύο (2) μέτρων μεταξύ τους προς όλες τις κατευθύνσεις και χωρίς υπέρβαση πάντως του ανωτάτου ορίου των πενήντα (50) ατόμων ως προς τις περιοχές που εντάσσονται στο επίπεδο επιτήρησης (κίτρινες περιοχές) και των εννέα (9) ατόμων ως προς τις περιοχές που εντάσσονται στο επίπεδο αυξημένου κινδύνου (κόκκινες περιοχές).

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΚΥΑ ΕΔΩ (Αρχείο PDF)

Στον υπολογισμό της αναλογίας ατόμων/τετραγωνικων μέτρων του προηγούμενου εδάφιου, περιλαμβάνεται αποκλειστικά και μόνο η επιφάνεια του κύριου/ωφέλιμου χώρου που εξυπηρετεί τις λατρευτικές ανάγκες και δεν συμπεριλαμβάνονται οι επιφάνειες τυχόν άλλων όμορων κυρίων χώρων του ακινήτου που εξυπηρετούν δραστηριότητες μη λατρευτικές (π.χ χώροι σεμιναρίων και αναγνωστηρίων), τυχόν βοηθητικών χώρων (π.χ. γραφείων, αποθηκών), χώρων υγιεινής κοινοχρήστων κλπ.

-Κατά νόμο ο υπεύθυνος θρησκευτικός λειτουργός οφείλει να προχωρήσει στην εσωτερική διαμόρφωση του χώρου λατρείας ώστε να είναι αμέσως διακριτές οι θέσεις που μπορούν να καταλάβουν οι προσερχόμενοι και να τηρούνται ο μέγιστος επιτρεπτός αριθμός τους καθώς και η απόσταση των δύο (2) μέτρων μεταξύ τους προς όλες τις κατευθύνσεις.

-Στις εισόδους των χώρων λατρείας υπάρχουν υποχρεωτικά δυο σταθμοί αντισηπτικών προς χρήση των προσερχόμενων. Η υγιεινή των χεριών με αντισηπτικό είναι υποχρεωτική κατά την είσοδο στο χώρο λατρείας.

-Με ευθύνη του κατά νόμο υπεύθυνου θρησκευτικού λειτουργού εφαρμόζεται σύστημα ελεγχόμενης εισόδου προσώπων στο χώρο λατρείας, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να τηρείται η απόσταση των δύο (2) μέτρων μεταξύ τους. Ο εφαρμόζων το σύστημα ελέγχου αναμονής στις εισόδους των χώρων λατρείας φέρει υποχρεωτικά όλα τα απαραίτητα μέσα προστασίας του (π.χ. μάσκα, γάντια).

– Ο φυσικός αερισμός των χώρων λατρείας είναι υποχρεωτικός καθ’ όλη την διάρκεια λειτουργίας τους, εφόσον το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες. Σε περίπτωση χρήσης τεχνητού κλιματισμού, πρέπει να εξασφαλίζεται ταυτόχρονα και φυσικός αερισμός με ανοικτές πόρτες και παράθυρα, εφόσον το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες.

-Εφόσον κάποιος παρουσιάσει συμπτώματα ασθένειας, θα πρέπει να απομακρύνεται με ευθύνη του κατά νόμο υπεύθυνου θρησκευτικού λειτουργού από τον χώρο λατρείας, τηρώντας τις απαραίτητες προφυλάξεις. Εφόσον δεν είναι δυνατή η άμεση απομάκρυνσή του, πρέπει να απομονωθεί προσωρινά μέχρι την ασφαλή απομάκρυνσή του, αποφεύγοντας την επαφή με άλλα άτομα. Για τον σκοπό αυτό πρέπει να έχει προβλεφθεί ειδικός χώρος με εξαερισμό, μάσκες, χαρτομάντηλα, πλαστική σακούλα για απόρριψη αυτών και αντισηπτικό χεριών.

– Ο κατά νόμο υπεύθυνος θρησκευτικός λειτουργός οφείλει να ενημερώνει με κάθε πρόσφορο τρόπο (ανάρτηση σε ιστοσελίδα, ανακοίνωση κ.λπ.) και σε κάθε περίπτωση να αναρτά σε εμφανές σημείο της εισόδου του χώρου λατρείας: α) τις ώρες κατά τις οποίες τελούνται λειτουργίες, λατρευτικές συνάξεις, ιεροπραξίες και κάθε είδους θρησκευτικές τελετές β) τις ώρες κατά τις οποίες είναι ανοικτός ο χώρος λατρείας για την πραγματοποίηση κατ’ ιδίαν προσευχής και γ) τον συνολικό αριθμό ατόμων που μπορούν να παρευρίσκονται ταυτοχρόνως στον χώρο λατρείας.

– Οι ως άνω υποχρεώσεις καταλαμβάνουν και τις Ιερές Μονές, τα Μοναστήρια, τα Ησυχαστήρια και τους λοιπούς χώρους εγκαταβίωσης εντός της Επικράτειας. 0 αριθμός επισκεπτών που μπορούν να δέχονται ημερησίως (χωρίς διανυκτέρευση) δεν μπορεί να υπερβαίνει την αναλογία ένα (1) άτομο ανά είκοσι πέντε (25) τ.μ. του Καθολικού της Ιεράς Μονής ή του κεντρικού χώρου λατρείας του Μοναστηριού ή του χώρου εγκαταβίωσης, με ανώτατο όριο τα πενήντα (50) άτομα ως προς τις περιοχές που εντάσσονται στο επίπεδο επιτήρησης και τα εννέα (9) άτομα ως προς τις περιοχές που εντάσσονται στο επίπεδο αυξημένου κινδύνου.

-Οι απαγορεύσεις επισκέψεων και όλα τα αναγκαία προληπτικά μέτρα που αφορούν στις Ιερές Μονές της Αθωνικής Πολιτείας, αποφασίζονται από τον Διοικητή του Αγίου Ορους, κατόπιν προηγούμενης ενημέρωσης της Ιεράς Κοινότητας. Με την ως άνω απόφαση του Διοικητή ορίζεται, εφεξής, ο αριθμός των εισερχομένων ημερησίως επισκεπτών, εντός των ορίων που αναφέρονται ανωτέρω. Ο Διοικητής εποπτεύει την ορθή τήρηση όλων των μέτρων προστασίας, είτε αυτά λαμβάνονται από τον ίδιο τοπικά είτε λαμβάνονται σε επίπεδο Επικράτειας.

– Σε περίπτωση τέλεσης λειτουργίας, λατρευτικής σύναξης, ιεροπραξίας, μυστηρίου και κάθε είδους θρησκευτικής τελετής σε υπαίθριους χώρους, ισχύουν τα θεσπισθέντα προληπτικά μέτρα υγιεινής για την αποφυγή μετάδοσης του COVID-19 και οι σχετικοί κανόνες περί δημοσίων, υπαίθριων συναθροίσεων.

-Αναστέλλεται σε όλη την επικράτεια η διεξαγωγή κάθε είδους θρησκευτικών τελετών, οποιοσδήποτε θρησκείας ή δόγματος, που πραγματοποιούνται μέσω της διενέργειας πομπής εκτός των χώρων θρησκευτικής λατρείας.

Το διοικητικό πρόστιμο που προβλέπεται για την μη τήρηση των μέτρων παραμένει τσουχτερό και ανέρχεται στο ποσό των 1.500 ευρώ

Στο κόκκινο επίπεδο Β οι εξής περιοχές:

– η Περιφερειακή Ενότητα της Αττικής (πλην των νήσων Αττικής)

-η Περιφερειακή Ενότητα Λέσβου

-ο δήμος Εορδαίας της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης

-οι δήμοι Θηβαίων και Τανάγρας της Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας

-ο δήμος Σπάρτης της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας

-ο δήμος Χαλκιδέων και ο οικισμός Ρομά της δημοτικής Ενότητας Δυστίων του δήμου Κύμης-Αλιβερίου της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας

-ο δήμος Νέας Προποντίδας της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής

-ο δήμος Πατρέων της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας

-ο δήμος Θήρας της Περιφερειακής Ενότητας Θήρας

-η Περιφερειακή Ενότητα Μυκόνου

https://www.vimaorthodoxias.gr/

ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ TTV ΚΥΘΗΡΑ:Καναβάλι Ποταμού Κύθηρα 01.03.1987

 

ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ "ΑΓΙΩΝ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΤΑ "ΣΠΑΡΤΗΣ-ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΤΟΥ ADELIN FM

Φωτογραφίες adelin fm Κύθηρα.

Η Ιερά Μονή Αγίων Τεσσαράκοντα Μεγαλομαρτύρων είναι κτισμένη σε μία περιοχή με σπάνιο φυσικό κάλλος, η οποία διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις για ησυχαστική ζωή, μία ζωή, που συγκινεί και εμπνέει τους Μοναχούς.

Σε απόσταση 15΄ βορειοανατολικά από τη νέα Μονή βρίσκεται η παλαιά Μονή, κτισμένη σε μια φυσική χαράδρα δίπλα στα ήρεμα νερά του χειμάρρου Σωφρόνη (σε απόσταση 20΄από τη Σπάρτη).

Πρόκειται για μία ολόκληρη μοναστική πολιτεία με κελλιά για τους Μοναχούς, διαδρόμους ανάμεσα στα κελλιά, Ναό (Καθολικό), αποθήκες για τα τρόφιμα, Τραπεζαρία των Μοναχών («Τράπεζα») και άλλους μοναστηριακούς χώρους.

Σύμφωνα με την κτητορική επιγραφή, η οποία σώζεται μέσα στο σπηλαιώδη Ναό του παλαιομονάστηρου, η Μονή κτίστηκε το έτος 1305 επί βασιλείας του Αυτοκράτορος του Βυζαντίου Ανδρονίκου του πρεσβύτερου (1283-1328):Ανηγέρθη εκ βάθρων και ανιστορήθη ο θείος ναός των αγίων ενδόξων μεγάλων μαρτύρων Τεσσαράκοντα δια συνεργίας και πόθου Γερμανού ιερομονάχου και Γρηγορίου μοναχού και Θεοδοσίου μοναχού επί της βασιλείας των ευσεβεστάτων βασιλέων Ανδρονίκου και Ειρήνης και Μαρίας , μητρός των Παλαιολόγων έτει ΩΙΓ’.
Όπως προαναφέραμε, ο Ναός (το Καθολικόν) είναι σπηλαιώδης. Πρόκειται δηλ. για ένα φυσικό σπήλαιο διαμορφωμένο περίτεχνα σε Ναό.

Στο βάθος του σπηλαίου είναι τοποθετημένη η Αγία Τράπεζα, ενώ όλες οι επιφάνειες είναι αγιογραφημένες από το σπουδαίο Λακεδαιμόνιο αγιογράφο Κωνσταντίνο Μανασσή, όπως αναφέρει σχετική σωζόμενη επιγραφή.

Το σύνολο των τοιχογραφιών είναι αξιόλογο, η θεματολογία εκτεταμένη και τα χρώματα πλούσια, ζεστά και κατανυκτικά. Ξεχωρίζει για τη σπάνια εκφραστικότητά του το Μαρτύριο των Αγίων Τεσσαράκοντα.

Η παλαιά Μονή μάλλον κτίστηκε, για να φιλοξενήσει προϋπάρχουσα μοναστική Αδελφότητα και είναι απίθανο να ακολουθήθηκε η αντίθετη πορεία, δηλ. κάποιος ενάρετος ασκητής να ζούσε αρχικά μόνος και στη συνέχεια να προσείλκυσε κοντά του πλήθος μαθητών.Η μόνη πρόσβαση, που είχε η Παλαιά Μονή προς τον έξω κόσμο, ήταν ένα μονοπάτι με κατεύθυνση προς δυσμάς. Επειδή το μονοπάτι αυτό ήταν στενό και δύσβατο, για τον ανεφοδιασμό της Μονής σε τρόφιμα κι άλλα αναγκαία κατασκευάστηκε εξαρχής μία αποθήκη στη θέση της σύγχρονης Μονής, όπου άλλωστε βρίσκονταν και τα μοναστηριακά κτήματα, αμπέλια, ελαιώνες κ.α., καθώς και ο σταύλος των ζώων Έτσι με την πάροδο των ετών η περιοχή αυτή εξελίχθηκε σε Μετόχι αρχικά της Παλαιάς Μονής και στη συνέχεια κατέληξε να γίνει η νέα Μονή, η οποία αντικατέστησε την Παλαιά.

Η αντικατάσταση αυτή επεβλήθηκε εκ των πραγμάτων για τους εξής τρεις κυρίως λόγους: 1) πολλές φορές εξαιτίας των πλημμυρών που προκαλούσαν τα όμβρια ύδατα αλλά και εξαιτίας άλλων δυσμενών καιρικών συνθηκών (χαλάζι, πάγος) απειλούνταν άμεσα οι καλλιέργειες της Μονής και ως εκ τούτου ήταν επιβεβλημένη η επί τόπου παρουσία περισσοτέρων του ενός αδελφών της Μονής. Έτσι σιγά – σιγά κτίστηκαν κι άλλα κελλιά και μοναστηριακά οικοδομήματα και εν ολίγοις πραγματοποιήθηκε συν τω χρόνω αξιόλογη και αποφασιστικής σημασίας επέκταση του Μετοχίου. 2) Μπορούμε να υποθέσουμε ότι οι ραγδαίες βροχοπτώσεις παρέσυραν πέτρες, ξύλα και χώμα, καταπνίγοντας και καταχώνοντας την Παλαιά Μονή. Αν κρίνουμε μάλιστα από την υπάρχουσα κατάσταση του Παλαιομονάστηρου μία τέτοια εκδοχή είναι πιθανή, αν όχι αληθής. 3) Κακοποιά στοιχεία, όπως οι Αλβανοί, ανάγκασαν τους Μοναχούς να εγκαταλείψουν την προσφιλή τους Μονή.

Ως αποτέλεσμα αυτής της πραγματικότητας λοιπόν προέκυψε η νέα Μονή. Με τα παλαιότερα και αρχαιότερα αλλά και τα νεώτερα κτίριά της. Με εκείνα που είναι σύγχρονα της αρχικής εγκαταστάσεως των Μοναχών στη νέα Μονή και με τα μεταγενέστερα. Τα πρώτα είναι κατά κανόνα θολωτά επιμήκη οικοδομήματα με πολύ παχείς τοίχους (1 μ.). Ενδιαφέρον παρουσιάζει η παλαιά τραπεζαρία της νέας μονής, η οποία ήταν αγιογραφημένη. Επίσης ο φώκος (focus: εστία), ένα κυκλικό οικοδόμημα με ένα τεράστιο τζάκι στη μέση, όπου οι μοναχοί κάθονταν επάνω στα κτιστά καθίσματα εφαπτόμενα στους τοίχους και ζεσταίνονταν εκ περιτροπής. Ο φώκος ή φωτάναμμα των Αγίων Σαράντα αποτελεί σπάνια περίπτωση και το γεγονός αυτό επισημαίνεται και στη σχετική βιβλιογραφία.Τέλος στη νότια πλευρά τής Μονής και συγκεκριμένα στο ανατολικό άκρο της πτέρυγας υπήρχε πύργος τετραόροφος εφοδιασμένος με πολεμοθυρίδες (πιθανότατα καταχύστρες, από όπου χυνόταν καυτό λάδι στους επιδρομείς) και σκοπιές. Ήταν ένα είδος άκροπόλεως της Μονής, απ” όπου οι Μοναχοί αμύνονταν κατά των Αλβανών επιδρομέων. Σήμερα σώζονται οι τρεις από τους τέσσερις ορόφους, εκ των οποίων ο τρίτος έχει μετατραπεί σε Μουσείο της Μονής.

Το Καθολικό της νέας Μονής είναι Ναός σταυροειδής με τρούλο. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η τοιχοδομία του Ναού, η οποία σε γενικές γραμμές είναι απλή. Τεμάχια πλακών από άλλους Ναούς ή μαρμάρων της κλασικής αρχαιότητος ή τέλος μαρμάρινες πλάκες ενεπίγραφες ή άλλες με ανάγλυφες διακοσμήσεις είναι εντοιχισμένες στους εξωτερικούς τοίχους του Καθολικού.

Αμυδρός, μυστηριώδης και κατανυκτικός είναι ο εσωτερικός φωτισμός του Ναού, τον οποίο ένας περιορισμένος αριθμός μικρών παραθύρων έχει κατορθώσει να δημιουργήσει. Οι αγιογραφίες του Ναού αποτελούν ένα θαύμα της βυζαντινής ζωγραφικής και αγγίζουν τα όρια της υψηλής τέχνης. Σύμφωνα με την κτητορική επιγραφή του καθολικού, η οποία αναφέρει ως κτήτορες τον ιερομόναχο Κυπριανό, ηγούμενο της Μονής καί τους Μοναχούς Παρθένιο και Θεοδόσιο, τις αγιογραφίες εξετέλεσε ο περίφημος εκ Ναυπλίου καταγόμενος αγιογράφος Γεώργιος Μόσχος. Εντυπωσιάζουν τον επισκέπτη – προσκυνητή το πλήθος των θεμάτων, ο πλούτος των χρωμάτων, η βαθιά έκφραση αλλά και η χάρη στη στάση και την κίνηση των εικονιζόμενων αγίων και τέλος η ισορροπία και η αρμονία των πολυπρόσωπων συνθέσεων. Εδώ θα δει κανείς όλο το θεματολόγιο της βυζαντινής τέχνης: Οσίους και Οσίες, Μάρτυρες, Σκηνές Μαρτυρίων, Σκηνές από τη ζωή του Ιησού Χριστού (Χριστολογικός Κύκλος) τους 24 οίκους των Χαιρετισμών, θέματα με δογματικό και λειτουργικό περιεχόμενο και άλλα πρωτότυπα θέματα που η καλλιτεχνική ιδιοφυϊα του Γ. Μόσχου μπόρεσε να συλλάβει. Εντυπωσιακό τέλος είναι το ξυλόγλυπτο τέμπλο και ο επίσης ξυλόγλυπτος Αρχιερατικός θρόνος με τα υπέροχα διακοσμητικά θέματα και τις εμφανείς επιδράσεις της τεχνοτροπίας μπαρόκ σε μερικά σημεία.Δίπλα ακριβώς από το Καθολικό της Μονής βρίσκεται το παρεκκλήσιο της Ζωοδόχου Πηγής (Παναγίας της Χρυσοπηγής) και έξω από τον περίβολο της Μονής, σε απόσταση 300 μέτρων περίπου ο κοιμητηριακός Ναός, αφιερωμένος στους Αγίους Πάντες.

Η Ιερά Μονή των Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων από την ίδρυσή της ακόμη είχε προσελκύσει την εύνοια του Οικουμενικού Πατριαρχείου και είχε κινήσει το ενδιαφέρον Μητροπολιτών και Επισκόπων. Έτσι, το Οικουμενικό Πατριαρχείο, εκτιμώντας τις αρετές των μοναχών της και αναγνωρίζοντας ότι η Μονή εκπληρώνει με συνέπεια και ευσυνειδησία τον προορισμό της, την ανακήρυξε σταυροπηγιακή Μονή και της προσέφερε παρά πολλά προνόμια. Από τότε πολλά άλλα μοναστήρια άρχισαν να προσαρτώνται στη Μονή για να μπορούν να εκπληρώνουν τον προορισμό τους χωρίς εμπόδια, τα οποία προέβαλλαν οι μουσουλμάνοι Τούρκοι κατακτητές, και πολλές αφιερώσεις κτημάτων επακολούθησαν. Συνολικά τέσσερα (4) πατριαρχικά σιγγίλια απελύθησαν κατά καιρούς, τα οποία διασφάλιζαν τη σταυροπηγιακή αξία της Μονής. Το τέταρτο μάλιστα απελύθη επί της πατριαρχίας του Γρηγορίου Ε΄.

Αλλά και σουλτανικά φιρμάνια εκδόθηκαν, τα οποία επιδαψίλευσαν στη Μονή εξαιρετικά προνόμια και γενικά οι Σουλτάνοι ποτέ δεν υστέρησαν σε εκδηλώσεις εύνοιας προς τη Μονή. Το πιο σπουδαίο από αυτά τα έγγραφα, τα οποία είχε στην κατοχή της η Μονή είναι ο Αχταναμές (διαθήκη) του Μωάμεθ, ιδρυτή τής θρησκείας του Μωαμεθανισμού. Αυτή τη διαθήκη την είχε συντάξει ο Μωάμεθ αρχικά για τη Μονή του Σινά και με αυτή παραχωρούσε στην Εκκλησία και τους λειτουργούς της, Επισκόπους, Ιερείς, Μοναχούς και Ασκητές πλήρη ελευθερία στην εξάσκηση των θρησκευτικών τους καθηκόντων, τους απάλλασσε από κάθε είδους φορολογία και στρατιωτική υποχρέωση και επιπλέον υποχρέωνε τους μουσουλμάνους να τους προστατεύουν από όσους τους ενοχλούσαν. Ο Αχταναμές βοήθησε πράγματι τη Μονή σε δύσκολες ημέρες. Η παράδοση αναφέρει ότι η Μονή χρησιμοποίησε τον Αχταναμέ για να αμυνθεί απέναντι στις αρπακτικές διαθέσεις των Τούρκων διοικητών, υπαλλήλων αλλά και πάσης φύσεως επιδρομέων, οι οποίοι ενοχλούσαν τη Μονή και τους μοναχούς, ζητώντας χρήματα, τρόφιμα κα.

Για να απαλλαγούν λοιπόν οι Μοναχοί μία για πάντα από τις ενοχλήσεις των Τούρκων, κρέμασαν τον Αχταναμέ πάνω από την εξωτερική θύρα της Μονής και τοποθέτησαν μπροστά του καντήλι που έκαιγε συνεχώς. Οι Τούρκοι, βλέποντας τον Αχταναμέ με την ιερή απεικόνιση του χεριού τού Μωάμεθ προσκυνούσαν με ευλάβεια και έφευγαν χωρίς άλλες απαιτήσεις.

Στη Μονή σώζονται επίσης αξιόλογα ιερά κειμήλια, όπως ξυλόγλυπτοι σταυροί, άγια δισκοπότηρα, αργυρές λειψανοθήκες με ανάγλυφες διακοσμήσεις, άμφια, ευαγγελιστάρια, κηροπήγια, ασημένιοι δίσκοι, χειρόγραφοι συναξαριστές, αρχαίες εικόνες και μία μαρμάρινη κολυμβήθρα, όπου τελούσαν το Μεγάλο αγιασμό των Θεοφανείων.

Επίσης εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η Βιβλιοθήκη της Μονής, η οποία διαθέτει πολυάριθμους χειρόγραφους κώδικες.

Μεγάλη και ανεκτίμητη υπήρξε η προσφορά της Μονής στον υλικό και πνευματικό αγώνα του Έθνους κατά την παλιγγενεσία του 1821. Η Μονή ανέπτυξε πολύπλευρη δράση και στον τομέα της Παιδείας (μορφωμένοι αδελφοί της Μονής δίδασκαν τα γράμματα σε φτωχά παιδιά των γύρω χωριών και επιπλέον τους παρείχαν τροφή και αναγκαία είδη) στον τομέα του καταρτισμού των υποψηφίων κληρικών, της διενέργειας συσσιτίων, της καταβολής λύτρων για την εξαγορά αιχμαλώτων, της γενναίας οικονομικής ενισχύσεως και συνδρομής του Αγώνα, της παροχής εφοδίων και τροφίμων στους αγωνιστές( χιλιάδες οκάδες σιτάρι, αιγοπρόβατα κ.α.). Γι΄αυτό το λόγο και η Μονή έχαιρε της εκτιμήσεως και της ευγνωμοσύνης όλων. Είναι μάλιστα χαρακτηριστική η μεγάλη αφοσίωση σε αυτήν του σπουδαίου οπλαρχηγού και ηγέτη της Επαναστάσεως Θεοδώρου Κολοκοτρώνη.πηγή .immspartis.gr 





ΜΥΚΟΝΟΣ:KOKAINH ΚΡΥΜΜΕΝΗ ΜΕΣΑ ΣΕ ¨ΛΟΥΤΡΙΝΟ ΑΡΚΟΥΔΑΚΙ¨ΔΙΑΚΙΝΟΥΣΑΝ (2) ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ

Στη σύλληψη δυο αλλοδαπών ηλικίας 43 και 32 ετών, προέβησαν πρώτες πρωινές ώρες χθές στελέχη του Γραφείου Δίωξης Ναρκωτικών του Λιμεναρχείου Μυκόνου, κατόπιν αξιοποίησης πληροφοριών της Λιμενικής Αρχής Μυκόνου και σε συνεργασία με το τμήμα Γενικών Υποθέσεων της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών Θεσσαλονίκης, για κύκλωμα διακίνησης ναρκωτικών ουσιών.

Συγκεκριμένα ο ανωτέρω 43χρονος προμηθευόταν ναρκωτικές ουσίες από έτερα άτομα στην Αθήνα τις οποίες και μετέφερε για την περαιτέρω διακίνηση τους στη Μύκονο. Στο πλαίσιο συντονισμένων αστυνομικών ελέγχων, οι ανωτέρω αλλοδαποί εντοπίστηκαν να εξέρχονται την 29-01-2021 από Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο στο λιμένα της Μυκόνου, ο 43χρονος με Ι.Χ.Ε όχημα ενώ η 32χρονη ως πεζή. Στη συνέχεια αμφότεροι τέθηκαν υπό διακριτική επιτήρηση. Πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, στελέχη του Γραφείου Δίωξης Ναρκωτικών με τη συνδρομή χειριστή συνοδού σκύλου ανίχνευσης ναρκωτικών ουσιών της Λιμενικής Αρχής Μυκόνου, ακινητοποίησαν αμφότερους τους αλλοδαπούς οι οποίοι κινούνταν με Ι.Χ.Ε. όχημα κατευθυνόμενοι προς το λιμένα Μυκόνου. Μετά από ενδελεχή έλεγχο διαπιστώθηκε η μεν 32χρονη να μεταφέρει επιμελώς κρυμμένα εντός λούτρινου παιχνιδιού, τρεις (03) νάιλον συσκευασίες με ποσότητα κοκαΐνης, σε μορφή βράχου, τριακοσίων δέκα επτά γραμμαρίων και τριάντα πέντε δεκάτων του γραμμαρίου (317,35γρ), ο δε 43χρονος να μεταφέρει και αυτοβούλως παραδίδει τέσσερις (04) αυτοσχέδιες ισοβαρείς νάιλον συσκευασίες, περιέχουσες λευκή σκόνη κοκαΐνης συνολικού βάρους τριών γραμμαρίων και δέκα οκτώ δεκάτων του γραμμαρίου (3,18γρ).

Προανάκριση διενεργείται από τη Λιμενική Αρχή Μυκόνου, ενώ κατασχέθηκαν συνολικά, ένα (01) Ι.Χ.Ε. όχημα, τρία (03) κινητά τηλέφωνα και το χρηματικό ποσό των εξακοσίων ευρώ (600€).

Τό Μήνυμα τῆς Κυριακῆς (ἠχητικό μήνυμα) ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων & Ἀντικυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΥΡΙΑΚH ΙΕ' ΛΟΥΚΑ (31-01-2021)

ΓΡΑΠΤΟΝ Θ. ΚΗΡΥΓΜΑ
Ἡ ἐπίσκεψη τοῦ Θεοῦ καί ἡ ἀλλοίωση τοῦ ἀνθρώπου

     Ἡ σημερινή Εὐαγγελική περικοπή, ἀδελφοί μου, ἀναφέρεται στό περιστατικό τοῦ Ζακχαίου. Ἕνας ἄνθρωπος γεμᾶτος ἀπό συμβιβασμούς, ἰδιοτέλεια καί φιλαργυρία ἄκουσε πώς ἀπό τά μέρη του θά περνοῦσε ὁ Ἰησοῦς. (Ὅλο τό γεγονός μᾶς τό περιγράφει ὁ Εὐαγγελιστής Λουκᾶς μέ τόση πιστότητα, ἀλλά καί μέ τόσο ἁπλῆ – καί περίτεχνη – ἐνάργεια, ὥστε νά νομίζουμε πώς ἤμασταν παρόντες).
   


 Ἦταν ἡ μεγάλη περιέργεια τοῦ Ζακχαίου πού τόν ἔσπρωξε νά μεταβεῖ, καί μάλιστα τρέχοντας, στόν δρόμο ἀπ’ ὅπου ὁ Χριστός θά περνοῦσε. Ἤ μήπως ὄχι; Μήπως, δηλαδή, ἐκτός ἀπό τήν περιέργεια καί κάτι ἄλλο φώλιαζε μέσα στό βάθος τῆς ψυχῆς του; Μήπως αὐτό τό θεόσδοτο στοιχεῖο, πού τό λέμε «συνείδηση», ἦταν μιά σπίθα ἀνθρωπιᾶς κρυμμένη μέσα στίς στάχτες μιᾶς ἁμαρτωλῆς ζωῆς;

     Ζήτησε λοιπόν ὁ κοντόσωμος Ζακχαῖος νά δεῖ τόν Ἰησοῦ. Νά δεῖ «τίς ἐστίν».
     Ἀνέβηκε σέ μιά συκομορέα (πρόκειται γιά ἕνα δένδρο ὄχι συνηθισμένο, αἰωνόβιο, ἕνα εἶδος σύκου, πού ὅταν κόψεις τά φύλλα του ἀναδίδεται ἕνα γαλακτοειδές κολλῶδες ὑγρό). Ἀπό ‘κεῖ θά περνοῦσε ὁ Κύριος.
     Καί ὁ Παντογνώστης Σωτῆρας μας δέν τόν περιφρόνησε: Καλώντας τον μέ το ὄνομά του νά κατεβεῖ, «αὐτοπροσκλήθηκε» λέγοντας του «σήμερον ἐν τῷ οἴκω σου δεῖ με μεῖναι» . Σήμερα πρόκειται νά μείνω στό σπίτι σου.
     Ὁ Ζακχαῖος ἀπόκτησε φτερά! Ἔτρεξε, τά ἑτοίμασε ὅλα...Κι ἐνῶ οἱ περισσότεροι, οἱ δῆθεν καθαροί, «διεγόγγυζον ὅτι παρά ἁμαρτωλῷ ἀνδρί εἰσῆλθε καταλῦσαι», ὁ καρδιογνώστης Κύριος συνέτρωγε μέ τόν κοινωνικά ἀπόβλητο.
     Δέν ἀναφέρει ὁ Λουκᾶς ἄν ὁ Χριστός ὑπέδειξε ἤ ὑπενθύμισε στόν Ζακχαῖο τήν ἀνάγκη μετανοίας. Ἄλλωστε ὁ τελευταῖος ἦταν πιά ἄλλος ἄνθρωπος: Ἡ ἀλλοίωση του ἀπό τό ξεχείλισμα τῆς ἀγάπης τοῦ Διδασκάλου, εἶχε ἀναποδογυρίσει τό εἶναι του. Ἡ μετάνοια του ἦταν πέρα ἀπό τά «ἡμίση» τῶν ὑπαρχόντων του. Πέρα καί ἀπό τήν δέσμευση γιά ἀποκατάσταση «εἰς τό τετραπλοῦν» τῶν ἀδικημένων ἀπό αὐτόν. Ἐπειδή, ἡ ἀλλαγή εἶχε γίνει βαθιά μέσα του, ριζική καί ὁριστική!... Πόσο δέν μᾶς διδάσκει, Χριστιανοί μου, τό περιστατικό μέ τόν Ζακχαῖο! Μᾶς διδάσκει τήν μετάνοια. Μᾶς διδάσκει τήν καλοπροαίρετη περιέργεια. Νά ψάξουμε – πάντα νά ψάχνουμε – τί εἶναι γιά μᾶς ὁ Χριστός. Ποιό εἶναι τό θέλημα Του...
     Μά, πάνω ἀπ’ ὅλα, μᾶς μαθαίνει νά Τοῦ ἔχουμε ἐμπιστοσύνη. Καί ὅτι οἱ ἁμαρτίες μας, ἡ ἀκαταστασία μας δέν θά Τόν ἐμποδίσουν νά ‘μπεῖ στό σπίτι τῆς ψυχῆς μας, ἄν ἐκεῖ διακρίνει ἔστω καί μιά σπίθα μετανοίας...

Πρωτ. π.Π.Μαριᾶτος