Δευτέρα 17 Μαΐου 2021

Γράφει ο Δρ. Κ. Βαρδάκας : “στην ΠΟΛΗ θα πάμε και θα χορέψουμε τσάμικο έξω από την ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ” π. Ανανίας Κουστένης.


 ” βρε σεις ΧΡΙΣΤΟΣ και Ελλάδα είναι Όλα τα Λεφτά”

Παρελήφθη υπό Αγγέλων για να γιορτάσει με τους φίλους του Νεομάρτυρες και ήρωες  ως πρέπει τα 200 χρόνια της Επανάστασης του 21.

‘Ήταν και το καλύτερο δώρο του Ουρανού στον νέο Πατρό – Κοσμά του Ελληνισμού.

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας


Η  ανοικτή αγκάλη για ΧΡΙΣΤΟ και Ελλάδα βρίσκεται ήδη στον Ουρανό και ψέλνει το ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ

Κοιμήθηκε  το Σάββατο 15 Μαΐου 2021 ο π. Ανανίας Κουστένης.

Είμαστε άραγε φτωχότεροι;

Κατηγορηματικά Όχι, είμαστε τώρα πλουσιότεροι γιατί συγκεντρώθηκε πλούσιος καρπός παρρησίας και προσευχής στα Ουράνια σκηνώματα.

Δεκαετίες τον συναντούσαμε στις ηχογραφήσεις των εκρηκτικών εκπομπών του στον Ραδιοφωνικό σταθμό της Εκκλησίας της Ελλάδος , όταν αγαθή συγκυρία σε κοντινή ώρα συμμετείχαμε επί χρόνια σε άλλη εκπομπή.

Τότε δεν υπήρχε Διαδίκτυο, αλλά ραδιοφωνική συχνότητα εκκλησιαστική που ένωνε τους απανταχού Ορθοδόξους στα πέρατα της γης.

Τον άκουγες και πετούσες μέσα στην Ιστορία και εισερχόσουν δωρεά στο Πνεύμα της Πατερικής Παράδοσης.

Έγγραφες κασέτες επί κασετών για να διαφυλάξεις αυτόν τον θησαυρό και να τον ξανακούσεις μαζί με τα παιδιά σου.

Με τις εκπομπές του Γέροντα μεγαλώσαμε τα παιδιά μας  και τώρα αυτά βλάστησαν μέσα στα αγκάθια της εποχής μας και έβγαλαν ανθούς ελληνοχριστιανικούς.

Τι έλεγε ο νεότερος Ομολογητής  του Ελληνισμού;

Ακούστε τι έλεγε από τις αρχές της δεκαετίας του 90:

– ” η Ελλάδα μπήκε  στην Μεγάλη Παρασκευή της”

– ” έρχεται νέα τουρκοκρατία, βαρβαροκρατία”

– ” οφείλουμε να επιβιώσουμε , να γίνουμε πνευματικό μπαρούτι και αντίστοιχες  βόμβες για  να τις πυροδοτήσουμε”

-” στην ΠΟΛΗ θα πάμε και θα χορέψουμε τσάμικο έξω από την ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ”

Και άλλα πολλά …

Ας πάμε όμως να τον δούμε να λειτουργεί στο Ιερό Θυσιαστήριο στο εκκλησάκι του ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ στο Γηροκομείο της Εκκλησίας της Ελλάδος στον λόφο του Στρέφη.

Εκεί κοντά στην βαθιά ακόμα νύχτα κατά τις 4 π.μ ξεκινούσε τον Όρθρο και η εκκλησία ήταν ήδη γεμάτη με κόσμο όλων των τάξεων και των αποχρώσεων που τον περίμεναν.

Οικογένειες με τα παιδάκια τους πήγαιναν τα άγρια χαράματα για να αγιάσουν την Κυριακή τους.

Με το που έμπαινε ο Γέροντας τους έλεγε:

– γιατί βρε ταλαιπωρείται τα μικρά, εμείς είμαστε αλήτες και ξενύχτιδες, αυτά τι φταίνε.

Όποιος παρακολούθησε την Λειτουργία του παπά Ανανία γινόταν χαρούμενος σαν μικρό παιδί.

Πολλά τα περιστατικά από αυτά τα συμβάντα των ημιαγρυπνιών εκείνων των Κυριακών.

Κάποιος με  προβλήματα άγνωστος του πήγε να λάβει αντίδωρο από τον Γέροντα και αυτός του έσφιξε το χέρι και του είπε πώς τα θα λύσει με τρεις λέξεις.

Κάποιον τον προσφώνησε με άλλο όνομα και του είπε ” Κάπτεν Γιάννη αντρίζου”

Αυτή την στιγμή που μάθαμε την αναχώρηση του Γέροντα ότι γράφουμε , τα γράφουμε με  ιδιαίτερη συγκίνηση για αυτό και ασύντακτα.

Η Ελλάδα έβγαλε πολλούς Πατέρες, αλλά είχε τον Πάτερα των Πατέρων για εφεδρεία σε αυτούς τους δύσκολούς καιρούς για να τον χρησιμοποιήσει ως την καταλληλότερη πρεσβεία στο Ουράνιο Θυσιαστήριο.

Εκεί πάνω ο Γέροντας και αγλαόκαρπος γόνος της ηρωικής Δημητσάνας, που έφτιαχνε στους μύλους της το μπαρούτι του 21, θα συναντήσει τους φίλους του , τον Ιωάννη τον Καποδίστρια, τον Θεοδωράκη , τον Νικηταρά τον Τουρκοφάγο, τον Ρήγα Φεραίο, τον Πατρό – Κοσμά και τόσους άλλους  για να γιορτάσει ως πρέπει  τα 200 χρόνια της επανάστασης του 21 και ότι άλλο έπεται.

Ήταν ο Όσιος Γέροντας μέσα στην ξεραήλα των ημερών μας ο νέος Πατρός Κοσμάς.

ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ

 https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com

ΣΤΩΜΕΝ καλώς

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

   Σύντομο βιογραφικό από τις εκδόσεις Αρμός

Ο Αρχιμανδρίτης Ανανίας Κουστένης είναι μια πνευματική μορφή του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας.

Γεννήθηκε το έτος 1945 στην Δημητσάνα Αρκαδίας και ακολούθησε τον δρόμο του μοναχισμού, για να δοθεί στον Θεό και τον άνθρωπο.

Έλαβε ανθρωπιστική παιδεία με σπουδές στην Θεολογία και την Βυζαντινή Φιλοσοφία του Πανεπιστημίου Αθηνών, αξιοποιώντας τις γνώσεις του στην υπηρεσία των ανθρώπων.

Έχει μεταφράσει τον Ρωμανό τον Μελωδό και η πνευματική του δραστηριότητα είναι ανεξάντλητη.

Ο λόγος του είναι ένας λόγος τιμής και αρχοντιάς, θαλπωρής και παραμυθίας, ελπίδας και χάριτος.

Είναι ένας λόγος που εμπνέει και ενθουσιάζει, που διδάσκει και ξεκουράζει και που ενώνει τον Θεό με τον άνθρωπο.

Ο π. Ανανίας Κουστένης, όπως ο Θεοφάνης, μας παίρνει απαλά από το χεράκι και μας υψώνει πνευματικά και ψυχικά, φέρνοντας στην καρδιά το φως και την δροσιά της άνοιξης.

Είναι η λεβέντικη και συνάμα ταπεινή ελληνική ψυχή με την αστείρευτη καλοσύνη και την αφειδώλευτη αγάπη.

Γι’ αυτό και η μετάφραση του Θεοφάνους δεν είναι απλώς η απόδοση της “Χρονογραφίας” στην Νέα Ελληνική.

Είναι κατάθεση ψυχής, είναι ταξίδι στον Βυζαντινό κόσμο, είναι προσφορά στην πνευματική μας κληρονομιά!

.triklopodia.gr


Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ


 ΑΓΙΑ ΠΕΛΑΓΙΑ:

Δεν υπήρξε νικητής στην άσφαλτο !

Φίδι γάτα 0-0
Το ένα φοβήθηκε το άλλο και επήλθε ειρήνη..











ΑΜΕΣΕΣ ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ ΣΕ ΜΑΝΗ, ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ, ΕΛΑΦΟΝΗΣΟ

Το υδατοδρόμιο στην Κυλλήνη είναι βήμα ανάπτυξης για όλη την Ηλεία!…Άμεσες οι εξελίξεις και για άλλα υδατοδρόμια σε Πελοπόννησο και Δυτική Ελλάδα!

Η κατάθεση του φακέλου για την ίδρυση του υδατοδρομίου Κυλλήνης στις αρχές Μαΐου στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, είναι έργο που φέρει από πίσω του την υπογραφή και επιτυχημένη συνεργασία πολλών μερών.

Η ένωση των Hellenic Seaplanes και Ελληνικά Υδατοδρόμια έχει αναλάβει τον ρόλο του συμβούλου για τη σύνταξη και οργάνωση του τεχνικού φακέλου του υδατοδρομίου της Κυλλήνης ενώ τόσο η δημοτική όσο και η λιμενική αρχή με πρωτεργάτες τον Δήμαρχο Ανδραβίδας-Κυλλήνης, κ. Ιωάννη Λέντζα και τον Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου, κ. Ιωάννη Βαρβαρέσο βρίσκονται σε άμεση επαφή με τις δύο εταιρείες για την από κοινού σχεδίαση όλων των βημάτων που απαιτούνται για την αδειοδότηση και τη μετέπειτα κατασκευή και διαχείριση του υδατοδρομίου.   

κυβέρνηση δεν θα μπορούσε να μην έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στις συντονισμένες ενέργειες που σημειώνονται καθώς αποτελεί σταθερά αρωγός στην προσπάθεια της ανάπτυξης και ενίσχυσης του δικτύου υδατοδρομίων στην Ελλάδα.

Έγινε το πρώτο μεγάλο βήμα στην Ηλεία!

Για τις θετικές εξελίξεις στο θέμα της αδειοδότησης του υδατοδρομίου της Κυλλήνης τοποθετήθηκε με δηλώσεις του ο Βουλευτής Ν. Ηλείας, κ. Ανδρέας Νικολακόπουλος:  

«Ο Νομός Ηλείας μπαίνει πλέον στον χάρτη των υδατοδρομίων της χώρας , μετά και την κατάθεση του τεχνικού φακέλου στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου της Κυλλήνης, και αυτή είναι μία πάρα πολύ θετική εξέλιξη, η οποία σαφώς μας ικανοποιεί και αποτελεί την απαρχή και για άλλες ανάλογες παρεμβάσεις. Πρόκειται για ένα έργο ανάπτυξης, στο οποίο πίστεψα από την πρώτη στιγμή και επικεντρώθηκαν οι ενέργειές μου σε αυτή την κατεύθυνση και σαφώς σήμερα είμαι ιδιαίτερα ευτυχής που οι παρεμβάσεις και οι πιέσεις έφεραν αποτελέσματα.

Έχω συνεργαστεί στενά και με τον Δήμαρχο Ανδραβίδας-Κυλλήνης κ. Γιάννη Λέντζα αλλά και με άλλους Δημάρχους της Ηλείας για αυτό το θέμα.

Με το υδατοδρόμιο της Κυλλήνης έγινε το πρώτο μεγάλο βήμα και θα είναι ένα από τα πρώτα υδατοδρόμια που θα λειτουργήσουν στην χώρα. Πλέον ανοίγει ο δρόμος για την δημιουργία και άλλου υδατοδρομίου στην Ηλεία. Εργάζομαι σε αυτή την κατεύθυνση και πιστεύω ότι σύντομα θα έχουμε θετική εξέλιξη».

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, κ. Νικόλας Χαραλάμπους ανέφερε σχετικώς:

Η Κυλλήνη με την άφιξη των υδροπλάνων άρα και την προσθήκη μίας ακόμα σημαντικής μεταφορικής επιλογής αναβαθμίζει την ελαστικότητα μετακίνησης των ντόπιων, ισχυροποιεί τις εμπορικές ευκαιρίες που ανοίγονται στις τοπικές επιχειρήσεις ενώ παράλληλα δημιουργεί ευκαιρίες ανάπτυξης νέων τουριστικών προϊόντων, όπως ο περιηγητικός τουρισμός με υδροπλάνο, που συνδέεται άρρηκτα με τον τουρισμό κρουαζιέρας που ήδη το λιμάνι της Κυλλήνης φιλοξενεί επιτυχώς εδώ και χρόνια.  

Hellenic Seaplanes: Το πρόγραμμα πτήσεων σε Ιόνιο, Πελοπόννησο και Δ. Ελλάδα

Η έντονη κινητικότητα γύρω από τις αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων συμπλέει με την ετοιμότητα και το σχεδιασμό που ακολουθεί η Hellenic Seaplanes αναφορικά με την πτητική λειτουργία της και το πρόγραμμα πτήσεων που θα ακολουθήσει.

Ειδικότερα η αεροπορική εταιρεία έχει εντάξει στο πλάνο της, πτήσεις με τα αεροσκάφη της στην Πάτρα, στα υπάρχοντα υδατοδρόμια των Ιονίων νήσων, στα υδάτινα πεδία προσθαλάσσωσης και αποθαλάσσωσης υδροπλάνων που αφορούν τα υπόλοιπα νησιά των Επτανήσων και προχωρά στον υπολογισμό του αριθμού των ταξιδιών που θα πραγματοποιούνται ημερησίως στον εκάστοτε προορισμό.

Παράλληλα, η Hellenic Seaplanes προχωρά τον πτητικό της σχεδιασμό και για άλλες περιοχές με περίοπτη θέση να έχουν τα υδατοδρόμια στην Πελοπόννησο, στο Μεσολόγγι και στη Ναύπακτο.

Η Πελοπόννησος σε πρώτο πλάνο!

Αναφορικά με το δίκτυο υδατοδρομίων που δημιουργείται στην Πελοπόννησο, πρόσφατα κατατέθηκε στο αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών και ο τεχνικός φάκελος του υδατοδρομίου της Καλαμάτας ενώ διαμορφώνονται οι συνθήκες ώστε να δρομολογηθούν οι διαδικασίες αδειοδότησης και για τα υδατοδρόμια στη Δυτική και Ανατολική Μάνη, στη Μονεμβασιά, στην Ελαφόνησο, ενώ θετικά νέα έρχονται και από την Αρκαδία καθώς στο προσεχές διάστημα θα κατατεθεί και ο φάκελος του υδατοδρομίου της Λίμνης Τάκα.

Στην Ηλεία, τα αισιόδοξα μηνύματα για την ανάπτυξη των υποδομών του νομού δεν σταματούν στο υδατοδρόμιο της Κυλλήνης καθώς η αντίστροφη μέτρηση έχει ξεκινήσει και για το υδατοδρόμιο στη Λίμνη Καϊάφα.

Συγκεκριμένα, η επικείμενη συνάντηση μεταξύ της ένωσης των εταιρειών Hellenic Seaplanes και Ελληνικά Υδατοδρόμια με τον Δήμαρχο Ζαχάρως, κ. Κώστα Αλεξανδρόπουλο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΤΑΔ Α.Ε. (Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου), κ. Στέφανο Βλαστό θα φέρει εξελίξεις σχετικά με την εκκίνηση των διαδικασιών αδειοδότησης του υδατοδρομίου στη λίμνη.

dimotikiagoratislakonias.gr

ΔΗΜΟΣ ΕΥΡΩΤΑ:ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ RAPID TESTS 18-05



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ RAPID TESTS 18-05
Ενημερώνουμε τους δημότες μας ότι κλιμάκιο του ΕΟΔΥ θα διενεργήσει δωρεάν ελέγχους ταχείας ανίχνευσης Covid-19 στο Δημαρχείο του Δήμου Ευρώτα στη Σκάλα, αύριο Τρίτη 18 Μαΐου, από τις 8.30 π.μ έως τις 11.00 π.μ.
Οι πολίτες που ενδιαφέρονται να ελεγχθούν, θα πρέπει να γνωρίζουν τον ΑΜΚΑ τους ή τον Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας, καθώς και τον αριθμό του κινητού τους τηλεφώνου, στο οποίο θα αποσταλεί το αποτέλεσμα του rapid test.
Παρακαλούνται οι προσερχόμενοι να τηρούν όλα τα προβλεπόμενα υγειονομικά μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό.
Δήμος Ευρώτα

Ένα μικρό αφιέρωμα στο ΜΑΡΘΑ


 Ένα μικρό αφιέρωμα στο ΜΑΡΘΑ

Το F/B «ΜΑΡΘΑ» ναυπηγήθηκε από τον Μοίρα το 1968 στο Πέραμα με σκοπό να αποτελέσει ανοιχτό Ε/Γ-Ο/Γ για τη γραμμή του Αργοσαρωνικού.
Στην πορεία αποφασίστηκε το πλοίο να γίνει κλειστό Ε/Γ-Ο/Γ για να μπορεί να ταξιδεύει με μεγαλύτερη ευελιξία.
Δρομολογήθηκε στην γραμμή Κυλλήνη Ζάκυνθο στα μέσα του 1968. Ήταν το πρώτο πλοίο κλειστού τύπου στην γραμμή για την Ζάκυνθο.
Το 1969 μεταφέρθηκε στον Αργοσαρωνικό στο δρομολόγιο Πειραιά-Αίγινα-Μέθανα-Πόρο-Ύδρα-Ερμιόνη-Σπέτσες-Λεωνίδιο και επιστροφή, αλλα σύντομα επαναφέρεται στην γραμμή Κυλλήνη Ζάκυνθος.
Το 1973 δρομολογήθηκε ο «ΠΡΩΤΕΥΣ» και ο τότε υπουργός έβγαλε από το δρομολόγιο το «ΜΑΡΘΑ» για λόγους ανταγωνιστικους. Έτσι το «ΜΑΡΘΑ» βρέθηκε να κάνει δρομολόγια Ραφήνα-Στύρα, Ραφήνα-Μαρμάρι και Ραφήνα-Κάρυστο , μόνο όμως για λίγο, γιατί σύντομα ξαναγύρισε στην γραμμή Κυλλήνη – Ζάκυνθος. Παρέμεινε στη γραμμή μέχρι το 1989 που αντικαταστάθηκε από το «ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΟΙΡΑΣ»
Το 1981 μετασκευαζεται στη τελική μορφή του μεγαλώνοντας κατά αρκετά μέτρα το σκαρί.
Το 1989 μεταπηδά στην γραμμή Νεάπολη-Κύθηρα-Αντικύθηρα και Γύθειο-Κύθηρα, η οποία έμελλε να είναι και η τελευταία γραμμή που εξυπηρέτησε,.
Το 1996 παροπλίζεται οριστικά στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, μετά από κατάσχεση του ΟΛΠ.
Το 2014 μεταφέρθηκε σε διαλυτήριο πλοίων στα παράλια της Αλιάγας στην Τουρκία, με την βοήθεια του ρυμουλκού.
Δείτε το ιστορικό πλοίο (1:29.30) στην ταινία ¨Η Χρυσομαλλούσα» του Τώνη Λυκουρέση το 1978

Απειλούνται και πάλιν αγωνισταί Ιεράρχαι


Γράφει ὁ κ. Γεώργιος Τραμπούλης, θεολόγος

Ἡ τέλεση δεύτερης θείας Λειτουργίας τήν ἡμέρα τοῦ Μεγάλου Σαββάτου στίς 10μ.μ., μετά ἀπό ἀπαίτηση τῆς Πολιτείας καί τήν συμμόρφωση τοῦ Ἀρχιεπισκόπου καί τῆς ΔΙΣ ἀποτελεῖ παράβαση τῶν Ἱερῶν Κανόνων καί ἀπόδειξη τῆς ἄνευ ὅρων ὁλοκληρωτικῆς ὑποταγῆς τῆς Ὀρ­θόδοξης Ἐκκλησίας τῆς Ἑλ­λάδος στήν πολιτική ἐξουσία.

Μήπως καί ἡ ἀπόφαση τῆς ΔΙΣ νά ἐγκαλέση τούς Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες Κυθήρων κ. Σεραφείμ καί Αἰτωλοακαρνανίας κ. Κοσμᾶ, μέ τό αἰτιολογικό γιά ἐκδήλωση ἀπειθαρχίας, ἔγινε μετά ἀπό ἀπαίτηση τοῦ Καίσαρος; Καί ἄν ναί, γιατί ἡ ἐκκλησιαστική διοίκηση συμμορφώθηκε μέ τίς ἀπαιτήσεις του, τήν στιγμή πού οἱ δύο Ἱεράρχες ἔπραξαν σύμφωνα μέ τούς Ἱερούς Κανόνες καί τήν διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας καί ὄχι μέ τίς ὑποδείξεις τῆς πολιτικῆς ἡγεσίας; Μήπως ὁ διωγμός ἄξιων ποιμένων, ὅπως συνέβη στήν Μυτιλήνη καί στίς Σέρρες ἔγιναν μετά ἀπό ἐντολή τῆς κυβερνήσεως; Τά ἐρωτήματα πού τίθενται εἶναι, ἀπό πότε ἡ ΔΙΣ διοικεῖ τήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος μέ παροπλισμένη τήν ΙΣΙ καί ἀπό πότε οἱ ἀποφάσεις τῆς ΔΙΣ δεσμεύουν ὅλους τούς Μητροπολίτες τῆς Ἐκκλησίας;


Ὁ ἅγιος Νικόδημος ἑρμηνεύοντας τόν ΞΗ΄ Κανόνα τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων σημειώνει ὅτι “Νά μή γίνωνται δύω λειτουργίαι ἐν μιᾷ ἡμέρᾳ εἰς μίαν καί τήν αὐτήν τράπεζαν. «Οὐκ ἔξεστιν ἐν μιᾷ τραπέζῃ κατά τήν αὐτήν δύω λειτουργίας εἰπεῖν, οὐδέ ἐν τῇ αὐτῇ τραπέζῃ, ἐν ᾗ ὁ Ἐπίσκοπος ἐλειτούργησε, τόν Πρεσβύτερον ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ λειτουργῆσαι»· ὅπερ παραβαίνουσιν οἱ παπισταί. Ἀλλά καί οἱ ἡμέτεροι ἱερεῖς, οἱ δύω φοραῖς λειτουργοῦντες, τάχα διά παρρησίαν, βαρέως ἁμαρτάνουν, καί ἄς παύσουν εἰς τό ἑξῆς τό ἄτοπον τοῦτον.

Μοναδικός σκοπός τῆς πολιτικῆς ἐξουσίας ὁ πλήρης ἔλεγχος τῶν ἐκκλησιαστικῶν πραγμάτων

Ἡ ὑποταγή τῆς Ἐκκλησίας στήν Πολιτεία καί ἡ μετατροπή της σέ δημόσια ὑπηρεσία (ἀφοῦ αὐτή ἀποφασίζει πόσοι πιστοί θά λειτουργοῦνται καί τί ὥρα θά γίνεται ἡ θεία Λειτουργία) συν­ιστᾶ, σύμφωνα μέ τήν Ὀρθόδοξη διδασκαλία, κατάλυση κάθε ἔννοιας ἐσωτερικῆς αὐτοτέλειας καί διοικητικῆς αὐτονομίας τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ σώματος, κάτι τό ὁποῖο οἱ Ἅγιοι Πατέρες πάντοτε πολέμησαν. Στήν ἐποχή μας ὅμως, ἐποχή μειοδοσίας τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως καί τῶν Ἱερῶν Κανόνων, δυσ­τυχῶς πρῶτοι ἀποδέχθηκαν τίς αὐθαίρετες ἐπεμβάσεις τῆς Πολιτείας τόσο ὁ Ἀρχιεπίσκοπος κ. Ἱερώνυμος ὅσο καί οἱ περισσότεροι τῶν Ἐπισκόπων.

Καί ἐνῶ ὁ Ὀρθόδοξος Τύπος εἶχε καταγγείλει ἄμεσα τήν ἀντικανονική ἀπόφαση τῆς ΔΙΣ νά ἐπικαλεσθῆ λόγους οἰκονομίας γιά τήν μετάθεση τῆς τελετῆς τῆς Ἀναστάσεως, ὅταν ὁ Καταστατικός Χάρτης τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ὁρίζει μέ σαφῆ τρόπο ὅτι οἱ ἀποφάσεις γιά “λόγους οἰκονομίας”ἀπαιτοῦν σύγκληση τῆς Ἱεραρχίας καί αὐξημένη πλειοψηφία, ἡ ΔΙΣ καί πάλι ἐκκώφευσε καί προέβη σέ ἀντικανονική πράξη. Πράξεις πού καταδεικνύουν ὅτι ἡ μεγαλύτερη συμφορά γιά τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος εἶναι τό γεγονός ὅτι ἡ πλειοψηφία τῆς Ἱεραρχίας ἀποδεικνύεται κατώτερη τῶν περιστάσεων, ἀφοῦ ἐπιτρέπει στήν Πολιτεία νά ἀποφασίζη γιά θέματα ἀμιγῶς ἐκ­κλησιαστικά, τά ὁποῖα ἀφοροῦν ὄχι μόνον στήν διοίκηση ἀλλά καί στόν λατρευτικό βίο τῆς Ἐκκλησίας. Θέματα πού ἡ ἐπίλυσή τους ἀνήκει στήν ἀποκλειστική ἁρμοδιότητα τῆς Ἐκ­κλησίας στά πλαίσια τῶν ρυθμίσεων πού προβλέπονται ἀπό τούς Ἱερούς Κανόνες καί τήν διδασκαλία της.

Στό δελτίο τύπου τῆς Ἱερᾶς Σύνοδος μεταξύ τῶν ἄλλων σημειώνεται ὅτι “έλαβε σοβαρά υπ’ όψη τους ισχύοντες περιορισμούς της κυκλοφορίας και επιθυμώντας την καλύτερη ποιμαντική εξυπηρέτηση των πιστών, οι οποίοι δεν πρέπει επ’ ουδενί να στερηθούν την συμμετοχή στην χαρά της Αναστάσεως, απεφάσισε ομόφωνα κάνοντας χρήση της οικονομίας της Εκκλησίας, όπως φανερώνεται στην πλούσια παράδοσή Της, την προσαρμογή της ώρας τελετής της Αναστάσεως στις 9.00 μ.μ. του Μεγάλου Σαββάτου. Η Τελετή θα πραγματοποιηθεί στο προαύλιο των Ιερών Ναών, σύμφωνα με την παράδοση, και θα ακολουθήσει η Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία εντός του Ιερού Ναού.

Δέν συγχωρεῖται ὁποιαδήποτε ὑποχωρητικότης, προέχει τό θέλημα τοῦ Θεοῦ

Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος καί οἱ Ἱεράρχες, ἄγνωστον γιά ποιούς λόγους ὠθούμενοι ἤ πιεζόμενοι, κάνοντας χρήση τῆς Οἰκονομίας τῆς Ἐκκλησίας, ἀποδέχθηκαν τήν πρόταση τῆς Πολιτείας πού θέλει τόν ἰό τοῦ covid πρίν τίς 11μμ. νά εἶναι ἀκίνδυνος καί μετά τίς 11μμ. ἐπικίνδυνος γιά τήν δημόσια ὑγεία. Ἡ Πολιτεία ἀποδεικνύεται τελικά ὄχι μόνον ἀνεύθυνη καί ἐπικίνδυνη κρατώντας τούς Ναούς κλειστούς καθ’ ὅλη τήν περίοδο τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς τήν στιγμή πού τά κομμωτήρια καί τά super market ἦταν ἀνοικτά, ἀλλά καί προσ­βάλλει τήν νοημοσύνη τῶν Πιστῶν, ἐπιβάλλοντας μέ τό ἔτσι θέλω τήν τέλεση τῆς θείας Λειτουργίας τῆς Ἀναστάσεως τρεῖς ὧρες νωρίτερα. Κάτι τό ὁποῖο ἐπιβεβαιώνει καί ἐνισχύει τήν ἄποψη ὅτι μοναδικός σκοπός τῆς πολιτικῆς ἐξουσίας εἶναι ὁ πλήρης ἔλεγχος τῆς διοικήσεως τῶν ἐκκλησιαστικῶν πραγμάτων, ἀλλά καί τῆς ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς τῶν Πιστῶν.

Καί ἐνῶ ἡ Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας μεταθέτει τήν ὥρα τελετῆς τῆς θείας Λειτουργίας τῆς Ἀναστάσεως, παίρνοντας “σοβαρά υπ’ όψη τους ισχύοντες περιορισμούς της κυκλοφορίας”, ὁ Μητροπολίτης Βαρσοβίας καί πάσης Πολωνίας μέ ἐπιστολή του ἔκανε λόγο γιά τίς αὐθαίρετες καί πραξικοπηματικές ἐπεμβάσεις τῆς Πολιτείας στά ἐσώτερα ζητήματα τῆς Ἐκκλησίας. Ἆραγε πῶς εἶναι δυνατόν ἕνας ξένος Ἱεράρχης νά ἐπικαλῆται “πληροφορίες, αἱ ὁποῖαι καταφθάνουν εἰς ἡμᾶς ἀπό τήν Ἑλλάδα, διά τό κλείσιμον τῶν Ἱ. Ναῶν, διά τήν παρεμπόδισιν προσελεύσεως εἰς τήν Θ. Εὐχαριστίαν, διά τήν ποινικήν δίωξιν Ἱερωμένων, Μητροπολιτῶν τε καί Κληρικῶν” καί οἱ Ἕλληνες Ἱεράρχες νά κάνουν “χρήση της Οικονομίας της Εκκλησίας, όπως φανερώνεται στην πλούσια παράδοσή Της”. Ὅμως ἡ ἐκκλησιαστική ἱστορία ἔχει ἀποδείξει ὅτι καμμία δύναμη δέν μπορεῖ νά ὑποχρεώση τήν Ἐκκλησία νά παραβῆ τούς Κανόνες καί τήν διδασκαλία της, ὅταν οἱ Ἱεράρχες της εἶναι ἀνυποχώρητοι καί περιφρουροῦν τήν διδασκαλία της.

Ὁ τρόπος μέ τόν ὁποῖο χειρίσθηκε ἡ Πολιτεία τόν ἑορτασμό τοῦ Πάσχα ἐπιβεβαιώνει τίς παρατηρήσεις τοῦ μακαριστοῦ Καθηγητῆ Κωνσταντίνου Μουρατίδη εἴκοσι πέντε χρόνια πρίν, ὅταν οἱ τότε Πρωθυπουργός καί Ἀρχιεπίσκοπος μεθόδευαν τήν ὑποδούλωση τῆς Ἐκκλησίας στό χουντικό Σεραφειμικό κατεστημένο”, σημειώνοντας ὅτι Τά ἀνωτέρω ἀποτελοῦν ἀμάχητο τεκμήριο τῆς συνεχοῦς, αὐθαίρετης ἐπεμβάσεως τῆς Πολιτείας εἰς τήν διοίκηση τῆς Ἐκκλησίας, τήν ἐν πολλοῖς κατάλυση τοῦ αὐτοδιοικήτου αὐτῆς καί δι’ αὐτῆς διαμόρφωση τοῦ συστήματος τῆς νόμῳ κρατούσης Πολιτείας! Μέ βάση τό σύστημα αὐτό ἡ Πολιτεία ρυθμίζει διά τῆς νομοθετικῆς αὐτῆς ἐξουσίας (στήν παροῦσα περίσταση μέ Κοινές Ὑπουργικές Ἀποφάσεις) τά τῆς διοικήσεως τῆς Ἐκκλησίας καί γενικώτερα μέ δυνατότητες αὐθαίρετης ἐπεμβάσεως ἀκόμα καί εἰς τά sacra interna τῆς Ἐκκλησίας, ὅπως συνέβη ἰδίᾳ κατά τήν τελευταία εἰκοσαετία”.

Ὅμως οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας τονίζουν ὅτι ἡ ὁποιαδήποτε συναλληλία μέ τό κράτος ὑφίσταται ὅσο δέν παραβιάζεται τό θέλημα τοῦ Θεοῦ. Ὅταν ὅμως ὁ Καίσαρας ὑπερβαίνει τά ἐσκαμμένα καί ἀπαιτεῖ τήν ὑποταγή στό θέλημά του, ἡ Ἐκκλησία δικαιοῦται νά μή σιωπᾶ καί νά ἀντιδρᾶ. Καμμία ὑποχώρηση δέν δικαιολογεῖται καί κανένας συμβιβασμός δέν εὐλογεῖται. Ὅταν ἡ πίστη εἶναι πού κινδυνεύει, τότε δέν συγχωρεῖται ὁποιαδήποτε ὑποχωρητικότητα, προέχει τό θέλημα τοῦ Θεοῦ. Κανείς δέν εἶναι τόσο ἄφρων, γιά νά νομίζη ὅτι μπορεῖ νά συμβιβασθῆ μέ τόν Καίσαρα προδίδοντας τόν Χριστό. Ἐνῶ οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας τονίζουν ὅτι στά ζητήματα τῆς πίστεως δέν ἐπιτρέπεται καμία οἰκονομία”, πῶς ἡ ΔΙΣ ἐπέτρεψε παράβαση Ἱερῶν Κανόνων καί μάλιστα Οἰκουμενικῶν Συνόδων χάριν οἰκονομίας;

Ἡ ΔΙΣ ἀντί νά προστατεύση τούς δύο Ἱεράρχες πού εἶχαν τό θάρρος νά κάνουν αὐτά πού ὁρίζει ἡ Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας, ζητεῖ “ἀπό τήν Συνοδική Ἐπιτροπή ἐπί τῶν Δογματικῶν καί Νομοκανονικῶν Ζητημάτων τόν σχηματισμό φακέλλων καί τήν ὑποβολή εἰσηγήσεων περί τῶν ἑπομένων ἐνεργειῶν Αὐτῆς σχετικῶς πρός τίς ἐπιστολές καί λοιπές ἐνέργειες τῶν Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτῶν Κυθήρων κ. Σεραφείμ καὶ Αἰτωλίας καὶ Ἀκαρνανίας κ. Κοσμᾶ”.

Θά προτρέπαμε τόν Προκαθήμενο καί τούς Ἱεράρχες νά μή ἐπαναλάβουν τά ὀλέθρια ἐγκλήματα τῆς ἐποχῆς τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Σεραφείμ Τίκα, ὅπου ἐκδίωξε τούς 12 ἄξιους Μητροπολίτες τῆς Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας. Ὁ μακαριστός Καθηγητής Μουρατίδης εἶχε σημειώσει τότε ὅτι «Ἡ ἀδίστακτη αὐτή πνευματική δολοφονία 12 Μητροπολιτῶν προκάλεσε, ὅπως ἄλλοτε ἦταν φυσικό, θύελλα διαμαρτυριῶν τόσο ἀπό τούς ἄξιους τῆς ἀποστολῆς τους Μητροπολίτες, ὅσο καί ἀπό τόν πιστό Λαό, παρὰ τὸ γεγονός, ὅτι τὰ πάντα τὴν ἐποχὴ ἐκείνη “τἄ σκιαζε ἡ φοβέρα καὶ τὰ πλάκωνε ἡ σκλαβιά τῆς τυραννίας τοῦ δικτάκτορα Ἰωαννίδη» (τότε δικτακτορία, τώρα κέλυφος δημοκρατίας;), θά ἦταν πράξη “αὐτοκτονίας τῆς Ἱερᾶς Συνόδου”, ἐάν ἐπαναλαμβανόταν ἡ ἴδια διαστροφή, μέ πιθανή ἐφαρμογή τοῦ ἀντικανονικοῦ λεγομένου “νόμου Κακλαμάνη”, ὡς μία διάδοχος συν­­έχεια τοῦ παλαιοῦ ἐκτρώματος.

Ορθόδοξος Τύπος

aktines