Πέμπτη 10 Ιουνίου 2021
Η Εγκύκλιος της Συνόδου για τα υποχρεωτικά self test
Αύριο Παρασκευή 11/6 και ωρα7:30π.μ. Όρθρος και θεία λειτουργία στο ξωκλήσι του Αγίου Νικολάου (καλαμίτσι).
Ι.Ν.Αγίας Πελαγίας Κυθήρων Κυθηρων
Αύριο Παρασκευή 11/6 και ωρα7:30π.μ. Όρθρος και θεία λειτουργία στο ξωκλήσι του Αγίου Νικολάου (καλαμίτσι).εορτή αποστόλων Βαρθολομαίου και Βαρνάβα,Παναγίας Άξιον Εστί και Αγίου Λουκά επισκόπου Συμφερουπολεως του ιατρού.
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Η ΣΦΑΓΗ ΤΟΥ ΔΙΣΤΟΜΟΥ10/6/1944: Το φρικιαστικό έγκλημα των Ναζί
Σαν σήμερα πριν 74 χρόνια σημειώθηκε στο Δίστομο ένα από τα πιο φρικιαστικά εγκλήματα των Ναζί στην Ελλάδα.
Στις 10 Ιουνίου του 1944, ο 26χρονος τότε Φριτς Λάουτενμπαχ, λοχαγός των SS του 2ου λόχου του 1ου τάγματος του 7ου τεθωρακισμένου Συντάγματος, έλαβε διαταγή να μετακινήσει τον λόχο του από την Λειβαδιά προς τα χωριά Δίστομο, Στείρι και Κυριάκι με σκοπό τον εντοπισμό ανταρτών στην δυτική πλευρά του Ελικώνα.
Σαν δόλωμα οι Γερμανοί είχαν δύο επιταγμένα Ελληνικά φορτηγά γεμάτα με άνδρες των SS μεταμφιεσμένους σε χωρικούς, που προπορεύονταν της κύριας φάλαγγας. Ταυτόχρονα ο 10ος και 11ος λόχος του 3ου τάγματος από την Άμφισσα κατευθυνόταν προς το Δίστομο για να συναντήσουν τον 2ο λόχο.
Οι τρεις λόχοι συναντήθηκαν χωρίς να έχουν εντοπίσει αντάρτες εκτός από 18 παιδιά που κρύβονταν σε γύρω στάνες. Έξι από τα παιδιά που προσπάθησαν να δραπετεύσουν εκτελέστηκαν. Οι Γερμανοί μπήκαν στο Δίστομο και εκφοβίζοντας τους χωρικούς έμαθαν ότι υπήρχαν αντάρτες στο Στείρι.
Ο 2ος λόχος κατευθύνθηκε προς τα εκεί και έπεσε σε ενέδρα των ανταρτών του 11ου λόχου του 3ου τάγματος του 34ου συντάγματος του ΕΛΑΣ. Η μάχη του Στειρίου ήταν σκληρή και κράτησε περίπου μέχρι τις δύο το μεσημέρι αναγκάζοντας τους Γερμανούς σε οπισθοχώρηση.
Αν και από το χωριό Δίστομο τα Γερμανικά στρατεύματα δεν δέχθηκαν κάποια πρόκληση, για λόγους αντεκδίκησης ο 2ος λόχος του 8ου Συντάγματος της 4ης Αστυνομικής Τεθωρακισμένης Μεραρχίας Γρεναδιέρων των Ες Ες άρχισε την σφαγή όσων κατοίκων έβρισκαν στο χωριό.
Η μανία τους ήταν τόσο μεγάλη, ώστε δεν ξεχώριζαν από το μακελειό ούτε τα γυναικόπαιδα ούτε τους ηλικιωμένους. Τον ιερέα του χωριού τον αποκεφάλισαν, βρέφη εκτελέστηκαν και γυναίκες βιάστηκαν πριν θανατωθούν. Η σφαγή σταμάτησε μόνον όταν νύχτωσε και αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στην Λειβαδιά, αφού πρώτα έκαψαν τα σπίτια του χωριού.
Οι εκτελέσεις συνεχίστηκαν και κατά την επιστροφή των Γερμανών στην βάση τους, καθώς σκότωναν όποιον άμαχο έβρισκαν στον δρόμο τους. Οι νεκροί του Δίστομου έφτασαν τους 228, εκ των οποίων οι 117 γυναίκες και 111 άντρες, ανάμεσά τους 53 παιδιά κάτω των 16 χρόνων.
Η μαρτυρία του απεσταλμένου του Διεθνούς Ερυθρού Σταυρού Eλβετού George Wehrly ο οποίος έφτασε στο Δίστομο μετά λίγες μέρες μιλάει για 600 νεκρούς στην ευρύτερη περιοχή, με πτώματα να κρέμονται ακόμα και απο δέντρα περιμετρικά του δρόμου που οδηγεί στο χωριό.
Τις 24 Ιουνίου 1944, οι Γερμανοί επανήλθαν και έκαψαν τα σπίτια και τις θημωνιές στα αλώνια του Στειρίου, χωρίς ανθρώπινες απώλειες αφού οι κάτοικοι του είχαν προλάβει να κρυφτούν σε γειτονικές δύσβατες περιοχές του χωριού.
Ο λοχαγός των SS Fritz Lautenbach είναι ο άνθρωπος που εκτέλεσε την εντολή για τη σφαγή του Διστόμου, ο οποίος και μετά το τέλος της συνέταξε ψευδή αναφορά που ανέφερε ότι οι άνδρες του δέχθηκαν επίθεση “με όλμους, αυτόματα όπλα και τουφέκια από τη μερία του Διστόμου”.
Η αναφορά του Lautenbach αμφισβητήθηκε αμέσως καθώς ο Georg Koch, πράκτορας της μυστικής υπηρεσίας o οποίος συνόδευε επίσης το τάγμα, υπέβαλλε ξεχωριστή αναφορά κατά την οποία βεβαίωσε ότι το τάγμα στην πραγματικότητα έπεσε σε ενέδρα πολλά μίλια έξω από το Δίστομο.
Στην ανάκριση που ακολούθησε υπερασπίστηκε τις επιλογές του λέγοντας ότι προτίμησε συνειδητά να ακολουθήσει το πνεύμα των διαταγών, παρά το γράμμα. Σημειώνεται ότι στο στρατοδικείο που ακολούθησε, δεν κλήθηκε κανένας Έλληνας μάρτυρας.
Ένας από τους επκεφαλής που θεωρήθηκε επίσης υπεύθυνος για την σφαγή στο Δίστομο, ο Hans Zampel , μετά το τέλος του πολέμου συνελήφθη στην Γαλλία και εκδόθηκε στην Ελλάδα. Στην πορεία ζητήθηκε η μεταφορά του στην Γερμανία για τις εκεί έρευνες όπου και παρέμεινε.
Μέλη του ίδιου συντάγματος είχαν πραγματοποιήσει ένα μήνα μόλις πριν, την Σφαγή της Κλεισούρας με 273 αμάχους νεκρούς, ανάμεσα τους παιδιά και βρέφη.
star.gr με πληροφορίες από τη Wikipedia
Της Αναλήψεως του Κυρίου σήμερα - Μεγάλη εορτή για την Ορθοδοξία
Ανάληψη του Κυρίου: Η Ανάληψη του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, 40 ημέρες μετά την Ανάστασή Του, γιορτάζεται σήμερα, Πέμπτη 10 Ιουνίου από την Ορθόδοξη Εκκλησία.
Δεσποτική εορτή, που αναφέρεται στην ανάβαση του Χριστού στους ουρανούς και θεωρείται στην εκκλησιαστική παράδοση ως η ολοκλήρωση της αποστολής του Κυρίου επί της Γης. Η Ανάληψη εορτάζεται από την Εκκλησία την 40η ημέρα από την Ανάσταση του Κυρίου (10 Ιουνίου 2021).
Σχετικά με την Ανάληψη του Κυρίου
«Ὁ Κύριος ἀνελήφθη εἰς οὐρανούς, ἵνα πέμψῃ τὸν Παράκλητον τῶ κόσμω, οἱ οὐρανοὶ ἡτοίμασαν τὸν θρόνον αὐτοῦ, νεφέλαι τὴν ἐπίβασιν αὐτοῦ, Ἄγγελοι θαυμάζουσιν, ἄνθρωπον ὁρῶντες ὑπεράνω αὐτῶν, ὁ Πατὴρ ἐκδέχεται, ὃν ἐν κόλποις ἔχει συναϊδιον, Τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιον κελεύει πᾶσι τοὶς Ἀγγέλοις αὐτοῦ, Ἄρατε πύλας οἱ ἄρχοντες ἡμῶν, Πάντα τὰ ἔθνη κροτήσατε χείρας. ὅτι ἀνέβη Χριστός, ὅπου ἣν τὸ πρότερον».
Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός μετά την λαμπροφόρο Ανάστασή Του από τους νεκρούς, δεν εγκατέλειψε αμέσως τον κόσμο, αλλά συνέχισε για σαράντα ημέρες να εμφανίζεται στους μαθητές Του (Πράξ.1,3). Αυτές οι μεταναστάσιμες εμφανίσεις Του προς αυτούς είχαν πολύ μεγάλη σημασία. Έπρεπε οι πρώην δύσπιστοι και φοβισμένοι μαθητές να βιώσουν το γεγονός της Αναστάσεως του Διδασκάλου τους και να αποβάλλουν κάθε δισταγμό και ψήγμα απιστίας για Εκείνον.
Την τεσσαρακοστή λοιπόν ημέρα, σύμφωνα με το Ευαγγέλιο του Λουκά, ο Κύριος τους μαθητές του «εξήγαγε έξω έως τη Βηθανία», στο όρος των Έλαιών όπου συνήθως προσηύχετο. «Και αφού σήκωσε τα χέρια του, τους ευλόγησε». (Λουκά 24,50) και «ευλογώντας τους, εχωρίσθηκε απ' αυτούς και εφέρετο πρός τα πάνω, στον ουρανό» μέχρι που τον έχασαν από τα μάτια τους. Και μετά αφού Τον προσκύνησαν επέστρεψαν στην Ιερουσαλήμ με χαρά μεγάλη και έμεναν συνεχώς στο ναό υμνολογώντας και δοξολογώντας το Θεό.
Ο ευαγγελιστής Μάρκος, περιγράφοντας πιο λακωνικά το θαυμαστό και συνάμα συγκινητικό γεγονός, αναφέρει πως μετά από την ρητή αποστολή των μαθητών σε ολόκληρο τον κόσμο κηρύττοντας και βαπτίζοντας τα έθνη, «ανελήφθη εις τον ουρανόν και εκάθισεν εκ δεξιών του Θεού. Εκείνοι δε εξελθόντες εκήρυξαν πανταχού, του Κυρίου συνεργούντος και τον λόγον βεβαιούντος δια των επακολουθούντων σημείων» (Μαρκ.16,19-20).
Αυτή η ευλογία είναι πια η αρχή της Πεντηκοστής. Ο Κύριος ανέρχεται για να μας στείλει το παράκλητο Πνεύμα, όπως λέγει το τροπάριο της εορτής: «Ανυψώθηκες στη δόξα, Χριστέ Θεέ μας, αφού χαροποίησες τους μαθητές σου με την επαγγελία του Αγίου Πνεύματος και βεβαιώθηκαν από την ευλογία σου».
Η Ανάληψη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού αποτελεί αναμφίβολα το θριαμβευτικό πέρας της επί γης παρουσίας Του και του απολυτρωτικού έργου Του. «Ανελήφθη εν δόξη» για να επιβεβαιώσει την θεία ιδιότητά Του στους παριστάμενους μαθητές Του. Για να τους στηρίξει περισσότερο στον τιτάνιο πραγματικά αγώνα, που Εκείνος τους ανάθεσε, δηλαδή τη συνέχιση του σωτηριώδους έργου Του για το ανθρώπινο γένος.
Ο Κύριος Ιησούς Χριστός ανήλθε στους ουρανούς, αλλά δεν εγκατέλειψε το ανθρώπινο γένος, για το οποίο έχυσε το τίμιο Αίμα Του. Μπορεί να κάθισε στα δεξιά του Θεού στους ένδοξους ουρανούς, όμως η παρουσία Του εκτείνεται ως τη γη και ως τα έσχατα της δημιουργίας. Άφησε στη γη την Εκκλησία Του, η οποία είναι το ίδιο το αναστημένο, αφθαρτοποιημένο και θεωμένο σώμα Του, για να είναι το μέσον της σωτηρίας όλων των ανθρωπίνων προσώπων, που θέλουν να σωθούν. Νοητή ψυχή του σώματός Του είναι ο Θεός Παράκλητος, «το Πνεύμα της αλήθείας» (Ιωάν. 15,26), ο Οποίος επεδήμησε κατά την αγία ημέρα της Πεντηκοστής σε αυτό, για να παραμείνει ως τη συντέλεια του κόσμου.
Η σωτηρία συντελείται με την οργανική συσσωμάτωση των πιστών στο θεανδρικό Σώμα του Χριστού. Αυτό εννοούσε, όταν υποσχόταν στους μαθητές Του: «ιδού εγώ μεθ’ υμών ειμί πάσας τας ημέρας έως της συντελείας του αιώνος» (Ματθ.28,20).
Ευαγγελική περικοπή (Λουκά 24: 36-53)
«36 Ταῦτα δὲ αὐτῶν λαλούντων αὐτὸς ὁ Ἰησοῦς ἔστη ἐν μέσῳ αὐτῶν καὶ λέγει αὐτοῖς· Εἰρήνη ὑμῖν. 37 πτοηθέντες δὲ καὶ ἔμφοβοι γενόμενοι ἐδόκουν πνεῦμα θεωρεῖν. 38 καὶ εἶπεν αὐτοῖς· Τί τεταραγμένοι ἐστέ, καὶ διατί διαλογισμοὶ ἀναβαίνουσιν ἐν ταῖς καρδίαις ὑμῶν; 39 ἴδετε τὰς χεῖράς μου καὶ τοὺς πόδας μου, ὅτι αὐτὸς ἐγώ εἰμι· ψηλαφήσατέ με καὶ ἴδετε, ὅτι πνεῦμα σάρκα καὶ ὀστέα οὐκ ἔχει καθὼς ἐμὲ θεωρεῖτε ἔχοντα. 40 καὶ τοῦτο εἰπὼν ἐπέδειξεν αὐτοῖς τὰς χεῖρας καὶ τοὺς πόδας. 41 ἔτι δὲ ἀπιστούντων αὐτῶν ἀπὸ τῆς χαρᾶς καὶ θαυμαζόντων εἶπεν αὐτοῖς· Ἔχετέ τι βρώσιμον ἐνθάδε; 42 οἱ δὲ ἐπέδωκαν αὐτῷ ἰχθύος ὀπτοῦ μέρος καὶ ἀπὸ μελισσίου κηρίου, 43 καὶ λαβὼν ἐνώπιον αὐτῶν ἔφαγεν. 44 εἶπε δὲ αὐτοῖς· Οὗτοι οἱ λόγοι οὓς ἐλάλησα πρὸς ὑμᾶς ἔτι ὢν σὺν ὑμῖν, ὅτι δεῖ πληρωθῆναι πάντα τὰ γεγραμμένα ἐν τῷ νόμῳ Μωϋσέως καὶ προφήταις καὶ ψαλμοῖς περὶ ἐμοῦ. 45 τότε διήνοιξεν αὐτῶν τὸν νοῦν τοῦ συνιέναι τὰς γραφάς, 46 καὶ εἶπεν αὐτοῖς ὅτι Οὕτω γέγραπται καὶ οὕτως ἔδει παθεῖν τὸν Χριστὸν καὶ ἀναστῆναι ἐκ νεκρῶν τῇ τρίτῃ ἡμέρᾳ, 47 καὶ κηρυχθῆναι ἐπὶ τῷ ὀνόματι αὐτοῦ μετάνοιαν καὶ ἄφεσιν ἁμαρτιῶν εἰς πάντα τὰ ἔθνη, ἀρξάμενον ἀπὸ Ἱερουσαλήμ. 48 ὑμεῖς δέ ἐστε μάρτυρες τούτων. 49 καὶ ἰδοὺ ἐγὼ ἀποστέλλω τὴν ἐπαγγελίαν τοῦ πατρός μου ἐφ' ὑμᾶς· ὑμεῖς δὲ καθίσατε ἐν τῇ πόλει Ἱερουσαλήμ ἕως οὗ ἐνδύσησθε δύναμιν ἐξ ὕψους. 50 Ἐξήγαγε δὲ αὐτοὺς ἔξω ἕως εἰς Βηθανίαν, καὶ ἐπάρας τὰς χεῖρας αὐτοῦ εὐλόγησεν αὐτούς. 51 καὶ ἐγένετο ἐν τῷ εὐλογεῖν αὐτὸν αὐτοὺς διέστη ἀπ' αὐτῶν καὶ ἀνεφέρετο εἰς τὸν οὐρανόν. 52 καὶ αὐτοὶ προσκυνήσαντες αὐτὸν ὑπέστρεψαν εἰς Ἱερουσαλὴμ μετὰ χαρᾶς μεγάλης, 53 καὶ ἦσαν διὰ παντὸς ἐν τῷ ἱερῷ αἰνοῦντες καὶ εὐλογοῦντες τὸν Θεόν. Ἀμήν».
Αποστολικόν Ανάγνωσμα (Πραξ. 1: 1-12)
«1 Τὸν μὲν πρῶτον λόγον ἐποιησάμην περὶ πάντων, ὦ Θεόφιλε, ὧν ἤρξατο ὁ Ἰησοῦς ποιεῖν τε καὶ διδάσκειν 2 ἄχρι ἧς ἡμέρας ἐντειλάμενος τοῖς ἀποστόλοις διὰ Πνεύματος ἁγίου οὓς ἐξελέξατο ἀνελήφθη· 3 οἷς καὶ παρέστησεν ἑαυτὸν ζῶντα μετὰ τὸ παθεῖν αὐτὸν ἐν πολλοῖς τεκμηρίοις, δι' ἡμερῶν τεσσαράκοντα ὀπτανόμενος αὐτοῖς καὶ λέγων τὰ περὶ τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ. 4 καὶ συναλιζόμενος παρήγγειλεν αὐτοῖς ἀπὸ Ἱεροσολύμων μὴ χωρίζεσθαι, ἀλλὰ περιμένειν τὴν ἐπαγγελίαν τοῦ πατρὸς ἣν ἠκούσατέ μου· 5 ὅτι Ἰωάννης μὲν ἐβάπτισεν ὕδατι, ὑμεῖς δὲ βαπτισθήσεσθε ἐν Πνεύματι ἁγίῳ οὐ μετὰ πολλὰς ταύτας ἡμέρας. 6 οἱ μὲν οὖν συνελθόντες ἐπηρώτων αὐτὸν λέγοντες· Κύριε, εἰ ἐν τῷ χρόνῳ τούτῳ ἀποκαθιστάνεις τὴν βασιλείαν τῷ Ἰσραήλ; 7 εἶπε δὲ πρὸς αὐτούς· Οὐχ ὑμῶν ἐστι γνῶναι χρόνους ἢ καιροὺς οὓς ὁ πατὴρ ἔθετο ἐν τῇ ἰδίᾳ ἐξουσίᾳ, 8 ἀλλὰ λήψεσθε δύναμιν ἐπελθόντος τοῦ ἁγίου Πνεύματος ἐφ' ὑμᾶς, καὶ ἔσεσθέ μου μάρτυρες ἔν τε Ἱερουσαλὴμ καὶ ἐν πάσῃ τῇ Ἰουδαίᾳ καὶ Σαμαρείᾳ καὶ ἕως ἐσχάτου τῆς γῆς. 9 καὶ ταῦτα εἰπὼν βλεπόντων αὐτῶν ἐπήρθη, καὶ νεφέλη ὑπέλαβεν αὐτὸν ἀπὸ τῶν ὀφθαλμῶν αὐτῶν. 10 καὶ ὡς ἀτενίζοντες ἦσαν εἰς τὸν οὐρανὸν πορευομένου αὐτοῦ, καὶ ἰδοὺ ἄνδρες δύο παρειστήκεισαν αὐτοῖς ἐν ἐσθῆτι λευκῇ, 11 οἳ καὶ εἶπον· Ἄνδρες Γαλιλαῖοι, τί ἑστήκατε ἐμβλέποντες εἰς τὸν οὐρανόν; οὗτος ὁ Ἰησοῦς ὁ ἀναληφθεὶς ἀφ'ὑμῶν εἰς τὸν οὐρανὸν, οὕτως ἐλεύσεται, ὃν τρόπον ἐθεάσασθε αὐτὸν πορευόμενον εἰς τὸν οὐρανόν. 12 Τότε ὑπέστρεψαν εἰς Ἱερουσαλὴμ ἀπὸ ὄρους τοῦ καλουμένου ἐλαιῶνος, ὅ ἐστιν ἐγγὺς Ἱερουσαλὴμ, σαββάτου ἔχον ὁδόν.».
ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ
«Βλέπετε αυτή τη κοινή για μας εορτή και ευφροσύνη, την οποία ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός εχάρισε με την ανάσταση και ανάληψή του στους πιστούς; Επήγασε από θλίψη.
Βλέπετε αυτή τη ζωή, μάλλον δε την αθανασία; Επιφάνηκε σε μας από θάνατο.
Βλέπετε το ουράνιο ύψος, στο οποίο ανέβηκε κατά την ανύψωσή του ο Κύριος και την υπερδεδοξασμένη δόξα που δοξάσθηκε κατά σάρκα; Το πέτυχε με τη ταπείνωση και την αδοξία. Όπως λέγει ο απόστολος γι' αυτόν, «εταπείνωσε τον εαυτό του γενόμενος υπήκοος μέχρι θανάτου, και μάλιστα σταυρικού θανάτου, γι' αυτό κι' ο Θεός τον υπερύψωσε και του χάρισε όνομα ανώτερο από κάθε όνομα, ώστε στο όνομα του Ιησού να καμφθεί κάθε γόνατο επουρανίων και επιγείων και καταχθονίων και να διακηρύξει κάθε γλώσσα ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο Κύριος σε δόξα Θεού Πατρός».(Φιλιπ. 2: 8-11).
Εάν λοιπόν ο Θεός υπερύψωσε το Χριστό του για το λόγο ότι ταπεινώθηκε, ότι ατιμάσθηκε, ότι πειράσθηκε, ότι υπέμεινε επονείδιστο σταυρό και θάνατο για χάρη μας, πως θα σώσει και θα δοξάσει και θα ανυψώσει εμάς, αν δεν επιλέξωμε τη ταπείνωση, αν δεν δείξουμε τη προς τους ομοφύλους αγάπη, αν δεν ανακτήσωμε τις ψυχές μας δια της υπομονής των πειρασμών, αν δεν ακολουθούμε δια της στενής πύλης και οδού, που οδηγεί στην αιώνια ζωή, τον σωτηρίως καθοδηγήσαντα σ' αυτήν; «διότι, και ο Χριστός έπαθε για μας, αφήνοντάς μας υπογραμμό (παράδειγμα), για να παρακολουθήσουμε τα ίχνη του». (Α' Πέτρ. 2:21).
Η ενυπόστατος Σοφία του υψίστου Πατρός, ο προαιώνιος Λόγος, που από φιλανθρωπία ενώθηκε μ' εμάς και μας συναναστράφηκε, ανέδειξε τώρα εμπράκτως μια εορτή πολύ ανώτερη και από αυτή την υπεροχή. Γιατί τώρα γιορτάζουμε τη διάβαση, της σ' αυτόν ευρισκομένης φύσεώς μας, όχι από τα υπόγεια προς την επιφάνεια της γης, αλλά από τη γη προς τον ουρανό του ουρανού και προς τον πέρα από αυτόν θρόνο του δεσπότη των πάντων.
Σήμερα ο Κύριος όχι μόνο στάθηκε, όπως μετά την ανάσταση, στο μέσο των μαθητών του, αλλά και αποχωρίσθηκε από αυτούς και, ενώ τον έβλεπαν, αναλήφθηκε στον ουρανό και εισήλθε στ' αληθινά άγια των αγίων «και εκάθησε στα δεξιά του Πατρός πάνω από κάθε αρχή και εξουσία και από κάθε όνομα και αξίωμα, που γνωρίζεται και ονομάζεται είτε στον παρόντα είτε στον μέλλοντα αιώνα».(Εφ. 1:20)
Γιατί λοιπόν στάθηκε στο μέσο τους κι' έπειτα τους συνόδευσε; «Τους εξήγαγε, λέγει, έξω έως τη Βηθανία», αλλά «και αφού σήκωσε τα χέρια του, τους ευλόγησε». (Λουκά 24:50). Το έκαμε για να επιδείξει τον εαυτό του ολόκληρο σώο και αβλαβή, για να παρουσιάσει τα πόδια υγιή και βαδίζοντα σταθερά, αυτά που υπέστησαν τα τρυπήματα των καρφιών, τα ομοίως επί του σταυρού καρφωμένα χέρια, την ίδια τη λογχισμένη πλευρά, αν έφεραν πάνω τους, τους τύπους των πληγών, προς διαπίστωση του σωτηριώδους πάθους.
Εγώ δε νομίζω ότι δια του «στάθηκε στο μέσο των μαθητών» δεικνύεται και το ότι αυτοί στηρίχθηκαν στη πίστη προς αυτόν, με αυτή τη φανέρωση και ευλογία του. Γιατί δεν στάθηκε μόνο στο μέσο όλων αυτών, αλλά και στο μέσο της καρδιάς του καθενός, γιατί από εκείνη την ώρα οι απόστολοι του Κυρίου έγιναν σταθεροί και αμετακίνητοι.
Στάθηκε λοιπόν στο μέσο τους και τους λέγει, «ειρήνη σε σας», τούτη τη γλυκιά και σημαντική και συνηθισμένη του προσφώνηση. Την διπλή ειρήνη, προς το Θεό που είναι γέννημα της ευσέβειας και αυτή που έχουμε οι άνθρωποι μεταξύ μας. Και καθώς τους είδε φοβισμένους και ταραγμένους από την ανέλπιστη και παράδοξη θέα, γιατί νόμισαν ότι βλέπουν πνεύμα - φάντασμα, αυτός τους ανέφερε πάλι τους διαλογισμούς της καρδιάς των, και αφού έδειξε ότι είναι αυτός ο ίδιος, πρότεινε τη διαβεβαίωση δια της εξετάσεως και ψηλαφήσεως. Ζήτησε φαγώσιμο, όχι γιατί είχε ανάγκη τροφής, αλλά για επιβεβαίωση της αναστάσεώς του.
Έφαγε δε μέρος ψητού ψαριού και μέλι από κηρύθρα, που είναι και αυτά σύμβολα του μυστηρίου του. Δηλαδή ο Λόγος του Θεού ένωσε στον εαυτό του καθ' υπόσταση τη φύση μας, που σαν ιχθύς κολυμπούσε στην υγρότητα του ηδονικού και εμπαθούς βίου, και την καθάρισε με το απρόσιτο πυρ της Θεότητός του. Με κηρύθρα δε μελισσιού μοιάζει η φύση μας γιατί κατέχει το λογικό θησαυρό τοποθετημένο στο σώμα σαν μέλι στη κηρύθρα. Τρώγει από αυτά ευχαρίστως γιατί καθιστά φαγητό του τη σωτηρία του καθενός από τους μετέχοντας της φύσεως. Δεν τρώει ολόκληρο, αλλά μέρος «από κηρύθρα μέλι» επειδή δεν πίστευσαν όλοι και δεν το παίρνει μόνος του, αλλά προσφέρεται από τους μαθητές, γιατί του φέρνουν μόνο τους πιστεύοντες σ' αυτόν, χωρίζοντάς τους από τους απίστους.
Κατόπιν τους υπενθύμισε τους λόγους του πριν το πάθος, που όλοι πραγματοποιήθηκαν. Τους υποσχέθηκε να τους στείλει το άγιο Πνεύμα, τους είπε να καθίσουν στην Ιερουσαλήμ μέχρι να λάβουν δύναμη από ψηλά. Μετά τη συζήτηση ο Κύριος τους έβγαλε από το σπίτι και τους οδήγησε έως τη Βηθανία και αφού τους ευλόγησε, όπως αναφέραμε, αποχωρίσθηκε από αυτούς και ανυψώθηκε προς τον ουρανό, χρησιμοποιώντας νεφέλη σαν όχημα και ανήλθε ενδόξως στους ουρανούς, στα δεξιά της μεγαλοσύνης του Πατρός, καθιστώντας ομόθρονο το φύραμά μας.
Καθώς οι Απόστολοι δεν σταματούσαν να κοιτάζουν τον ουρανό, με τη φροντίδα των αγγέλων πληροφορούνται ότι έτσι θα έλθει πάλι από τον ουρανό και «θα τον ιδούν όλες οι φυλές της γης, να έρχεται πάνω στις νεφέλες του ουρανού». (Ματθ. 24: 30). Τότε οι μαθητές αφού προσκύνησαν από το Όρος των Ελαιών, από όπου αναλήφθηκε ο Κύριος, επέστρεψαν στην Ιερουσαλήμ χαρούμενοι, αινώντας και ευλογώντας το Θεό και αναμένοντες την επιδημία του θείου Πνεύματος.
Όπως λοιπόν εκείνος έζησε και απεβίωσε, αναστήθηκε και αναλήφθηκε, έτσι κι' εμείς ζούμε και πεθαίνουμε και θα αναστηθούμε όλοι. Την ανάληψη όμως δεν θα πετύχουμε όλοι, αλλά μόνο εκείνοι για τους οποίους ζωή είναι ο Χριστός και ο θάνατος είναι κέρδος, όσοι προ του θανάτου σταύρωσαν την αμαρτία δια της μετανοίας, μόνο αυτοί θα αναληφθούν μετά την κοινή ανάσταση σε νεφέλες προς συνάντηση του Κυρίου στον αέρα. (Α' Θεσ. 4:17).
Ας έρθουμε στο υπερώο μας, στο νου μας προσευχόμενοι, ας καθαρίσουμε τους εαυτούς μας για να πετύχουμε την επιδημία του Παρακλήτου και να προσκυνήσουμε Πατέρα και Υιό και άγιο Πνεύμα, τώρα και πάντοτε και στους αιώνες των αιώνων. Γένοιτο».
Ἀπολυτίκιον
Ἦχος δ’.
Ἀνελήφθης ἐν δόξῃ, Χριστὲ ὁ Θεὸς ἡμῶν, χαροποιήσας τοὺς Μαθητάς, τὴ ἐπαγγελία τοῦ ἁγίου Πνεύματος, βεβαιωθέντων αὐτῶν διὰ τῆς εὐλογίας, ὅτι σὺ εἰ ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ, ὁ λυτρωτὴς τοῦ κόσμου.
Κοντάκιον
Ἦχος πλ. δ΄.
Τὴν ὑπὲρ ἡμῶν πληρώσας οἰκονομίαν, καὶ τὰ ἐπὶ γῆς ἑνώσας τοῖς οὐρανίοις, ἀνελήφθης ἐν δόξῃ Χριστὲ ὁ Θεὸς ἡμῶν, οὐδαμόθεν χωριζόμενος, ἀλλὰ μένων ἀδιάστατος, καὶ βοῶν τοῖς ἀγαπῶσί σε· Ἐγώ εἰμι μεθ’ ὑμῶν, καὶ οὐδεὶς καθ’ ὑμῶν.
Πηγή πληροφοριών: Ορθόδοξος Συναξαριστής
Τετάρτη 9 Ιουνίου 2021
Δεκάδες εκατομμύρια ευρώ δίδονται για την κουνουποκτονία και το κουνούπι και η σκνίπα πήγαιναν και πηγαίνουν σύννεφο.
Δεκάδες εκατομμύρια ευρώ δίδονται για την κουνουποκτονία
και το κουνούπι και η σκνίπα πήγαιναν και πηγαίνουν σύννεφο.
«Γίναμε άλογα από τα τσιμπήματα των κουνουπιών» φώναζε πριν πέντε χρόνια ο Δήμαρχος Άργους-Μυκηνών και Πρόεδρος της ΠΕΔ Πελοποννήσου τότε που ήταν Περιφερειάρχης ο Τατούλης.
«Παίζει παιχνίδια με την υγεία των πολιτών ο Νίκας» φωνάζει σήμερα ο Τατούλης.
Αυτά και άλλα στελέχη της ΝΔ, εντός και εκτός της γαλάζιας πολυκατοικίας που πότε αγαπιούνται και πότε μαλώνουν, παίζουν παιχνίδια στις πλάτες των λαϊκών στρωμάτων στη Πελοπόννησο.
Αφού συρρίκνωσαν τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, ιδιωτικοποίησαν ακόμα και τον έλεγχο και την επίβλεψη του όποιου προγράμματος κουνουποκτονίας, αφού όπως προκλητικά οι ίδιοι δηλώνουν «παρεμβαίνουν για να αναδειχθούν ανάδοχοι κουνουποκτονίας της προτίμησής τους» βρίζονται πάνω στα αποκαΐδια της δικής τους πολιτικής. Μόνη τους έγνοια είναι ποιος θα πάρει ή θα διαχειριστεί τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για την κουνουποκτονία στη Πελοπόννησο.
Επειδή είναι σίγουρο ότι, αν υπάρξει εμπλοκή με ενστάσεις στο διαγωνισμό που ακόμα δεν έχει βγει στον αέρα, θα έχουμε ανάδοχο μετά τον Σεπτέμβρη, είναι ανάγκη να παρέμβουν τώρα οι Δημοτικές Αρχές, έστω και στο και πέντε.
Να πάρουν τώρα με συνοπτικές διαδικασίες τα εντομοκτόνα, να οργανώσουν συνεργεία κουνουποκτονίας από εθελοντές αγρότες-κατοίκους αλλά και αυτοαπασχολούμενους, να δράσουν άμεσα, γιατί αν είναι τώρα δύσκολη η κατάσταση με τα κουνούπια, θα γίνει αφόρητη τους επόμενους μήνες.
Επειδή κάθε χρόνο θα έχουμε τα ίδια και χειρότερα είναι ανάγκη τουλάχιστον ο έλεγχος και η επίβλεψη της κουνουποκτονίας να γίνεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας που πρέπει να στελεχωθούν και να ενισχυθούν.
Η ιδιωτικοποίηση τέτοιων υπηρεσιών και έργων όπως της κουνουποκτονίας, της δακοκτονίας, της μεταφοράς των μαθητών κλπ. είναι η ρίζα του κακού. Διατίθενται κάθε χρόνο δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε ιδιώτες, σε αναπτυξιακές, σε ΜΚΟ και ΚοινΣΕΠ και η ζωή των πλατειών λαϊκών στρωμάτων γίνεται κάθε χρόνο και πιο αβίωτη.
ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 10 ΙΟΥΝΙΟΥ
Δε θα επιτρέψουμε τη νομοθέτηση της “εργασιακής ζούγκλας” που οραματίζονται.
Ρ/Σ ADELIN FM:ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΣΤΟΝ ΜΑΝΟ ΤΡΙΦΥΛΛΗ
Ευχαριστούμε θερμά τον κύριο Μάνο Tριφύλλη δημοτικό σύμβουλο της παράταξης ¨Κύθηρα Αντικύθηρα Μένουμε Εδώ¨για το μεγάλο του ενδιαφέρον και την συμπαράσταση του σχετικά με την υπόθεση της άνανδρης δολιοφθοράς -επίθεσης με καυστικό υγρό κατά των (2) οχημάτων των ιδιοκτητών του Ρ/Σ ADELIN FM την νύχτα της Κυριακής 06/06.2021
ΕΛΕΝΗ ΧΑΡΟΥ:Ο εξοπλισμός ενός κουρείου στα Κύθηρα το 19ο αι.
Στα παλιά μπαρμπέρικα επικρατούσε μια χαλαρή και ευχάριστη ατμόσφαιρα. Οι εκλεκτοί πελάτες εμπιστεύονταν τα μυστικά τους στο μπαρμπέρη, που έπρεπε απαραιτήτως να έχει δύο σπουδαία προσόντα. Να είναι εχέμυθος και να συμφωνεί πάντα με τον πελάτη.
Οι παλιοί μπαρμπέρηδες ήταν οι εξομολόγοι, τα φιλαράκια, οι διασκεδαστές. Δουλεύοντας τα ξυριστικά σύνεργα, ή τα σύνεργα του κουρέματος έλεγαν διασκεδαστικές ιστορίες, έκαναν πειράγματα και δημιουργούσαν ευχάριστη ατμόσφαιρα.
Εδώ στην παλιά Χώρα Κυθήρων είχε πολλά μπαρμπέρικα με κορυφαίο ανάμεσά τους το κουρείο του αξέχαστου Αντζόλου Πετρόχειλου με τη σχολαστική καθαριότητα και την ψυχαγωγία που προσέφερε στον κάθε πελάτη. Τα αστεία του και οι φάρσες του άφησαν εποχή.
Σε ένα ινβεντάριο στα Κύθηρα του 1863 αναφέρονται τα παρακάτω εργαλεία κουρείου:
Δέκα ξυράφια
Δύο ψαλίδια
Τέσσαραις λεγιέναις από τενεκέδαις
Τρεις τενεκέδαιςς του νερού
Δύο καθρέπται στρογγυλοί
Ένα πιθάρι του νερού
Ένας τροχός διά τα ξυράφια
Ένα χαλκωματάκι παλαιόν
Δεκαπέντε μπόλιαιες βαμπακεραίς
Τέσσαρα λουριά των ξυραφίων
Δύο παλιαίς καθήγκλαις
Ένα μικρόν κιβώτιον μικρότατον
Τέσσαραις τανάλιαις των οδόντων
Μία θήκη ξυραφίων
Δύο βρούτσαις των μαλιών
Θα πρέπει να υπενθυμίσομε ότι την εποχή εκείνη ο κουρέας έκανε χρέη οδοντιάτρου. Η εποχή του κουρέα-χειρουργού ξεκινά από το Μεσαίωνα. Οι κουρείς έκαναν αφαίμαξη, βεντούζες, άνοιγαν αποστήματα, σταματούσαν αιμορραγίες, έβγαζαν δόντια κ.τ.λ.
(28) ΧΑΣΙΣΟΔΕΝΤΡΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΣΕ ΣΕ ΚΑΜΟΥΦΛΑΡΙΣΜΕΝΟ ΧΩΡΟ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΧΑΛΚΙΔΑ
ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ:
Στη σύλληψη 61χρονου ημεδαπού προέβησαν, μεσημβρινές ώρες σήμερα, στελέχη του Γραφείου Ασφάλειας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Χαλκίδας για παράβαση του νόμου 4139/2013 “περί εξαρτησιογόνων ουσιών και άλλες διατάξεις” όπως ισχύει και του νόμου 2168/1993 “περί όπλων”.
Ειδικότερα, μετά από αξιοποίηση πληροφοριών, εντοπίστηκε ο 61χρονος από τα ανωτέρω στελέχη, στην παλαιά γέφυρα Χαλκίδας, να έχει στην κατοχή του ποσότητα ακατέργαστης κάνναβης, μικτού βάρους πέντε γραμμαρίων (5gr).
Ακολούθησε νομότυπη έρευνα στην οικία του ημεδαπού και στον αύλιο χώρο αυτής, όπου βρέθηκαν τα κάτωθι:
-ένα κιλό (1kg) ακατέργαστης κάνναβης εντός νάιλον συσκευασίας,
-είκοσι οκτώ (28) δενδρύλλια διαφόρων υψών,
-ένα (01) όπλο,
-εκατόν δύο (102) φυσίγγια
-μια (01) ζυγαριά ακριβείας και
-ένα (01) κινητό τηλέφωνο.
Από την οικεία Λιμενική Αρχή που διενεργεί την προανάκριση, κατασχέθηκαν τα ανωτέρω ευρήματα.
Η ενεργοποίηση της «Αλβανικής Μαφίας» και στο …Μέτωπο Πάτρας -Ζακύνθου
H σύγκρουση «επιγόνων» μετά τη διάλυση – το 2018 – του δικτύου προστασίας 1.000 νυχτερινών κέντρων, λεσχών, οίκων ανοχής αλλά και διαφθοράς στην ΕΛ.ΑΣ. Οι νέες μεθοδεύσεις της «αλβανικής μαφίας», η οποία μετά τη δολοφονία του ποινικολόγου Μιχάλη Ζαφειρόπουλου το 2017 επανέρχεται δριμύτερη.
Οι διαμάχες Ελλήνων ποινικών στον «άξονα» Αθήνα – Πάτρα – Ζάκυνθος για τους ελέγχους νυχτερινών κέντρων, αλλά και πολλών μορφών λαθρεμπορίου, όπου υπάρχει και εμπλοκή επίορκων αστυνομικών, και τέλος η αναδιανομή του «φέουδου» της Βορειοανατολικής Αττικής (κυρίως στις περιοχές Ν. Φιλαδέλφεια, Ν. Ιωνία, Ν. Ηράκλειο κ.ά.) είναι σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ. και όπως αποκαλύπτει «Το Βήμα» τα τέσσερα «μέτωπα» στο εγχώριο οργανωμένο έγκλημα που προκαλούν τα αλλεπάλληλα «συμβόλαια θανάτου».
Με σαφείς ενδείξεις ότι οι δολοφονίες, καταμεσής του δρόμου, από τουλάχιστον 20-25 Έλληνες και αλλοδαπούς πληρωμένους εκτελεστές μπορεί να συνεχιστούν, αφού οι διαμάχες μεταξύ των εγκληματικών φατριών, αντί να λύνονται, διευρύνονται.
Με ενδείξεις, σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη της λεωφόρου Κατεχάκη, ότι επιχειρείται δυναμική παρέμβαση στον «κόσμο της νύχτας» και νεαρών αλλοδαπών ποινικών που μέχρι τώρα ήταν σε περιφερειακούς ρόλους. Με το τέλος της καραντίνας να λειτουργεί… εκτονωτικά για τις εκκρεμότητες των συμμοριών που αφορούν όχι μόνο τις εκβιάσεις αλλά και το λαθρεμπόριο καυσίμων, ναρκωτικών και σειρά ύποπτων επενδύσεων σε εστιατόρια, αρτοποιεία κ.ά.
Η μάχη των φατριών για την αρχηγία
Το μέτωπο αυτό φέρεται να προκαλεί και τη μεγαλύτερη ανησυχία στην ΕΛ.ΑΣ. και είναι αυτό που έχει οδηγήσει στη δολοφονία των ιδιωτών (ορισμένοι με ποινικό παρελθόν) Μανώλη Καραγιάννη, Παναγιώτη Σιτοκωνσταντίνου, Δημήτρη Μάλαμα, Κώστα Ασημακόπουλου, Δημήτρη Καπέ, όπως και σε απόπειρες δολοφονίας άλλων ατόμων από το καλοκαίρι του 2018 μέχρι πρόσφατα. Μάλιστα η ΕΛ.ΑΣ. ερευνά το ενδεχόμενο και η αποτρόπαια εν ψυχρώ δολοφονία – στις αρχές Απριλίου στον Αλιμο – του δημοσιογράφου Γιώργου Καραϊβάζ να σχετίζεται με το ίδιο ποινικό «σύστημα».
Σύμφωνα με στελέχη της ΕΛ.ΑΣ., «οι εν λόγω εγκληματικές ενέργειες (σ.σ.: πλην Καραϊβάζ) συνδέονται μεταξύ τους και σχετίζονται με διαμάχες που ανέκυψαν μετά τη δολοφονία του πρώην αστυνομικού των ΕΚΑΜ Σπύρου Παπαχρήστου τον Μάιο του 2018.
Ο τελευταίος είχε σειρά «επαφών» με σημαντικά στελέχη της ΕΛ.ΑΣ., πολιτικούς παράγοντες επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αλλά και ορισμένους ποινικούς. Αρχικά επιχειρήθηκε να υπάρξει εκδικητική επίθεση για τη δολοφονία του, ενώ στη συνέχεια προέκυψαν συγκρούσεις μεταξύ ιδιωτών – κυρίως στα δυτικά προάστια -, οι οποίοι ήθελαν να έχουν τον κύριο πλέον ρόλο στο δίκτυο εισπράξεων ποσού της τάξης του 1 εκατ. ευρώ μηνιαίως από 1.000 «μαγαζιά» της Αττικής, αλλά και στη Μύκονο και σε άλλα θέρετρα, σε συνεργασία με ορισμένους επίορκους αστυνομικούς.
Πρόκειται για τα δεδομένα μυστικής έρευνας της ΕΥΠ την περίοδο 2016-2017 που οδήγησε προσφάτως σε δίωξη σε βάρος 19 ατόμων (πρώην στελεχών της ΕΛ.ΑΣ., δικηγόρων κ.ά.) με την κατηγορία χρηματισμού κρατικών υπαλλήλων. Κάτι που αμφισβητείται από τους κατηγορουμένους».
Ετσι, σύμφωνα με τα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ., άρχισαν δολοφονίες γιατί κάποιοι ιδιώτες ήθελαν αυτοί να αναλάβουν τα ηνία του παράνομου «δικτύου» και υπήρξαν πληροφορίες σε αντιπάλους τους ότι σχεδίαζαν την εξόντωσή τους και ότι είχαν στρατολογήσει συνεργάτες τους κ.λπ.
Η ενεργοποίηση της «αλβανικής μαφίας»
Το δεύτερο σημείο που προκαλεί μεγάλη ανησυχία στην ΕΛ.ΑΣ. είναι η επανενεργοποίηση της «αλβανικής μαφίας», η οποία φαίνεται να σχετίζεται με την εν ψυχρώ δολοφονία ενός 32χρονου αλβανού ποινικού πριν από μία εβδομάδα σε κατάστημα στα Σεπόλια.
Το θύμα της εγκληματικής επίθεσης είχε κατηγορηθεί ως ανήλικος για δολοφονία, είχε ενταχθεί από την περίοδο 2005-2006 στην αλβανική μαφία, ενώ η ΕΛ.ΑΣ. διέθετε πληροφορίες ότι χρησιμοποιήθηκε από Έλληνες ποινικούς σε ένα-δύο συμβόλαια θανάτου που είχαν καταγραφεί προ δεκαετίας.
Τα τελευταία χρόνια φαίνεται να είχε γίνει «στόχος» δύο διαφορετικών συμμοριών Αλβανών οι οποίες την περίοδο 2006-2008 είχαν σκοτώσει 11 ανθρώπους, είχαν τραυματίσει άλλους 13, ενώ μέλη τους είχαν προβεί παλαιότερα σε απαγωγές, ληστρικές επιθέσεις και άλλες εγκληματικές ενέργειες. Εναντίον του 32χρονου είχαν γίνει τέσσερις ένοπλες επιθέσεις και είχε τραυματιστεί την περίοδο 2007-2021.
Ωστόσο η ΕΛ.ΑΣ, πλέον, εξετάζει ως βασικό σενάριο η αιματηρή επίθεση στα Σεπόλια να σηματοδοτεί την επανενεργοποίηση τμήματος της αλβανικής μαφίας που συνδέθηκε με τη δολοφονία του δικηγόρου Μιχ. Ζαφειρόπουλου το φθινόπωρο του 2017 στην οδό Ασκληπιού, όπως και με άλλες αιματηρές επιθέσεις και ληστείες στο κέντρο της Αθήνας καθώς και με τρεις δολοφονίες ομοεθνών τους εντός φυλακών.
Τα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. φοβούνται ότι οι συγκεκριμένοι αλλοδαποί ποινικοί – ορισμένοι είναι φυλακισμένοι – έχουν πάλι την άνεση κινήσεων να προχωρήσουν σε νέο κύκλο επιθέσεων που θα αυξήσουν τον αριθμό των συμβολαίων θανάτου εντός και εκτός Αττικής.
Το κύκλωμα Πάτρα – Ζάκυνθος
Το τρίτο μέτωπο που έχει «βάση» στην Πάτρα και στη Ζάκυνθο φέρεται να σχετίζεται με τη δολοφονία του 39χρονου πυγμάχου από την Πάτρα Τάσου Μπερδέση (φωτογραφία) αλλά και με εκείνη πριν από έναν μήνα του επιχειρηματία Διονύση Κορφιάτη στη Ζάκυνθο.
Καθότι και στις δύο περιπτώσεις φαίνεται να υπάρχει «γέφυρα» ποινικών με την Αθήνα, ενώ στα κυκλώματα στην Πάτρα και στο «Φιόρο του Λεβάντε» φαίνεται να υπάρχει εμπλοκή πολλών επίορκων αστυνομικών που έρχονται σε επαφές με ηθικούς και φυσικούς αυτουργούς.
Ο 39χρονος πυγμάχος είχε συλληφθεί το 2006 μαζί με άλλα 25 άτομα στο πλαίσιο της έρευνας για κυκλώματα της νύχτας που δρούσαν στην Πάτρα, είχε κατηγορηθεί για απόπειρα ανθρωποκτονίας, το 2013 φέρεται να είχε υποβοηθήσει στην υπόθαλψη στην Αθήνα κακοποιών από την Πάτρα που είχαν προχωρήσει σε εκδικητικές δολοφονικές επιθέσεις.
Επίσης το 2015 κατηγορήθηκε για μέλος συμμορίας κακοποιών (με εννέα συνολικά μέλη) από τα δυτικά προάστια που πουλούσε προστασία στην Αθήνα και στην Κορινθία. Ωστόσο οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. έχουν σαφείς ενδείξεις ότι η δολοφονία του συνδέεται με επεισόδια και διενέξεις που είχε τα τελευταία χρόνια σε νυχτερινά κέντρα στην Πάτρα με ποινικούς της περιοχής που ασχολούνταν με εκβιάσεις, ληστείες κ.λπ.
Οι διάδοχοι του… «Κεφάλα»
Το τέταρτο μέτωπο αφορά τη δολοφονία – στα μέσα Μαΐου έξω από καντίνα στη Μεταμόρφωση – 58χρονου ιδιώτη με το ψευδώνυμο «Κεφάλας» που θεωρείται ότι πουλούσε «προστασία» σε νυχτερινά κέντρα στη Βορειοανατολική Αττική, και κυρίως σε περιοχές ανάμεσα στη λεωφόρο Κηφισίας και στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας. Σε αυτή την περίπτωση η ΕΛ.ΑΣ. έχει περισσότερες ενδείξεις για τους οργανωτές της επίθεσης, οι οποίοι φαίνεται να στόχευαν στη δολοφονική «απόσυρση» του 58χρονου προκειμένου να αναλάβουν αυτοί τον έλεγχο της περιοχής. Κάτι που ήδη φαίνεται να έχουν επιχειρήσει