Κυριακή 27 Ιουνίου 2021

ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΜΗΤΡ. ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ (27-6-2021)

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ (27-6-2021)

ΓΡΑΠΤΟΝ Θ. ΚΗΡΥΓΜΑ

     Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί,
    Σήμερα εἶναι ἡ μετά τήν Πεντηκοστή Κυριακή. Σήμερα εἶναι ἑορτή καί πανήγυρις μεγάλη. Σήμερα ἑορτάζουν οἱ Ἅγιοι Πάντες. Ποιοί εἶναι ὅμως οἱ Ἅγιοι Πάντες; Εἶναι ὅλοι οἱ γνωστοί καί ἄγνωστοι ἅγιοι, πού ἐμφανίσθηκαν μέσα στό χῶρο τῆς Ἐκκλησίας ἀπό τήν ἡμέρα τῆς ἵδρυσής της τήν ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς μέχρι τίς ἡμέρες μας. Εἶναι οἱ Πατριάρχες, εἶναι οἱ Προφῆτες, εἶναι οἱ Ἀπόστολοι, εἶναι οἱ Διδάσκαλοι καί Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, εἶναι οἱ Μάρτυρες, εἶναι οἱ Ὁμολογητές, εἶναι οἱ Ὅσιοι, εἶναι οἱ Ἀσκητές. Εἶναι ἄνδρες καί γυναῖκες, εἶναι μικρά παιδιά, εἶναι βασιλιᾶδες, εἶναι ἰδιῶτες, εἶναι στρατιωτικοί, εἶναι μορφωμένοι καί «ἀμόρφωτοι» κατά κόσμον, εἶναι ἀπό ὅλα τά ἐπαγγέλματα, ἀπό ὅλες τίς χῶρες καί τίς φυλές τοῦ κόσμου τούτου.


     Τήν προηγούμενη Κυριακή τῆς Πεντηκοστῆς ἑορτάσαμε τήν ἵδρυση τῆς Ἐκκλησίας μας διά τῆς καθόδου τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Σήμερα ἑορτάζομε τήν καρποφορία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τούς Ἁγίους τῆς Ἐκκλησίας μας. Γιατί, ὅμως, ἡ Ἐκκλησία μας ὀνομάζει ὅλους τούς Ἁγίους Μάρτυρες «μαρτύρων χορός ἁγίων»; Γιατί ὅλοι οἱ Ἅγιοι εἶχαν μέσα τους τό μαρτυρικό φρόνημα. Πάντοτε εἶχαν στήν καρδιά τους τήν ἀγάπη γιά τόν Χριστό, γι’ αὐτό καί ἔδιναν τό αἷμα τους, ὅπως συνέβη τήν περίοδο τῶν διωγμῶν. Ὑπῆρχε, ὅμως, καί τό «μαρτύριο τῆς συνειδήσεως», πού εἶχαν οἱ Ὅσιοι, πού ζοῦσαν στήν ἄσκηση καί στήν κακοπάθεια.
     Σήμερα, ὅμως, ἀκούσαμε στό Εὐαγγέλιο τό ἑξῆς: εἶπε ὁ Χριστός «Πᾶς ὅστις ὁμολογήσει ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὁμολογήσω κἀγὼ ἐν αὐτῷ ἔμπροσθεν τοῦ Πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς» (Ματθ. 10, 32). Αὐτό σημαίνει ὅτι ἡ ὁμολογία τῆς Πίστεως εἶναι ἕνα πολύ βασικό στοιχεῖο στήν ζωή τῶν Ἁγίων καί φυσικά στή ζωή τή δική μας. Πάντοτε κάθε ἡμέρα μέ τόν λόγο μας, μέ τήν παρουσία μας. Ἡ ὁμολογία ὅμως ἐμπεριέχει τρία στοιχεῖα : τήν ὀρθή πίστη, τόν ἐνάρετο βίο, δηλαδή τήν «ἐν Χριστῷ ζωή» καί τρίτο τήν ἱεραποστολή, τήν μετάδοση δηλαδή τῆς ἀλήθειας στόν ἄλλον. Ὅλα αὐτά τά στοιχεῖα τά εἶχαν στή ζωή τους οἱ Ἅγιοι Πάντες.
   


Ἅρα, ἀγαπητοί ἀδελφοί, ἀκολουθώντας τήν ἐντολή τοῦ Κυρίου μας «ἅγιοι γίνεσθε, ὅτι ἐγώ ἅγιος εἰμί», αὐτό δηλαδή πού ἔκαναν ὅλοι οἱ Ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας, νά μιμηθοῦμε κι ἐμεῖς ὅλους τούς Ἁγίους καί νά τούς παρακαλέσουμε νά πρεσβεύουν γιά μᾶς στόν Κύριό μας Ἰησοῦ Χριστό νά μᾶς στείλει τό ἔλεός Του, ὥστε νά εἰσέλθωμε στήν Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν. Ἀμήν.-

π.Διον. Μάλλιος

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ (ἠχητικό μήνυμα)

ΜΕ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ

Δίωξη της Ορθοδοξίας μέσα στην Ελλάδα; Με απόντα τον Άρειο Πάγο;



των Μιχαήλ Α. Βιδάλη, Ph.D.  και Αντωνίου Ανδρεάτου, Ph.D., Μελών I.H.A.

Ανησυχητικές διαστάσεις προσλαμβάνει το φαινόμενο διαφόρων περιστατικών βίας κατά Ορθόδοξων στόχων μέσα στην Ελλάδα.

Η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία αποτελεί τον κυριότερο στόχο θρησκευτικής βίας και εκδήλωσης θρησκευτικού μίσους στη χώρα μας με 504 περιστατικά (βανδαλισμοί εικόνων και εκκλησιών, διαρρήξεις, κλοπές, ιεροσυλίες, νεκροσυλίες, ληστείες, τοποθέτηση εκρηκτικών μηχανισμών και άλλα) το 2019, έναντι 564 καταγεγραμμένων περιστατικών μέσα στο έτος 2018.

Δύο μέλη του ΙΗΑ, ο Μιχαήλ Α. Βιδάλης και ο Αντώνιος Σ. Ανδρεάτος, καθώς και η Δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω Ζωή Π. Σπυροπούλου, απέστειλαν επιστολή προς τον αξιότιμο εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Β. Πλιώτα ζητώντας την παρέμβαση του με σχετική ενημέρωση εντός των προθεσμιών που καθορίζει ο νόμος. Το πλήρες κείμενο της επιστολής που απεστάλη έχει ως εξής:

«Αξιότιμε κύριε Εισαγγελέα:

Με μεγάλη έκπληξη διαπιστώσαμε ότι το έτος 2018 στην Ελλάδα, έλαβαν χώρα 564 καταγεγραμμένα περιστατικά βίας κατά Ορθοδόξων στόχων.  Ήτοι, το 95% του συνόλου των περιστατικών για το συγκεκριμένο έτος. Ενημερωτικά, μόλις δύο (2) περιστατικά θρησκευτικής βίας καταγράφηκαν κατά Μουσουλμανικών στόχων και είκοσι (20) κατά Ιουδαϊκών στόχων. Η λέξη-κλειδί είναι “καταγεγραμμένα”, καθώς η έκταση του συγκεκριμένου φαινομένου θρησκευτικού μίσους, εύλογα μας προϊδεάζει για περισσότερα περιστατικά τα οποία πιθανότατα δεν δηλώθηκαν επισήμως.


Ανατρέχοντας σε επίσημα στατιστικά στοιχεία άλλων ετών, διαπιστώνουμε ένα διαχρονικό modus operandi κατά των πιστών της Ελληνικής Ορθοδόξου Εκκλησίας. Ενδεικτικά, σύμφωνα με την Έκθεση περιστατικών εις βάρος χώρων θρησκευτικής σημασίας στην Ελλάδα για το έτος 2019, καταγράφηκαν 504 περιστατικά κατά Ορθοδόξων στόχων, πέντε (5) κατά Μουσουλμανικών στόχων και πέντε (5) κατά Ιουδαϊκών στόχων. Το 96% του συνόλου αφορά την Ορθόδοξη εκκλησία.

Από τα παραπάνω είναι προφανές ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι σταθερά ο κυριότερος αποδέκτης της θρησκευτικής βίας και εκδήλωσης θρησκευτικού μίσους στη χώρα μας. Για να κατανοηθεί η έκταση και η δριμύτητα του προβλήματος, ας σημειωθεί ότι το θρησκευτικό μίσος εκδηλώθηκε με τις εξής πράξεις: Βανδαλισμούς, διαρρήξεις, κλοπές, ιεροσυλίες, νεκροσυλίες, ληστείες, τοποθετήσεις εκρηκτικών μηχανικών και λοιπές βεβηλώσεις.

Θυμίζουμε το πρόσφατο συμβάν (11/03/2021) θρησκευτικού μίσους στο κέντρο της Αθήνας, όταν κύριος επιβαίνων σε μηχανή μικρού κυβισμού, προπηλακίστηκε γιατί μετέφερε εικόνα της Παναγίας σε κάδρο, η δε εικόνα βεβηλώθηκε πολυποίκιλα από “αγέλη” αριστερών και αναρχικών υπό τις ιαχές «Η Ελλάδα να πεθάνει, να ζήσουμε εμείς. Στο διάολο η οικογένεια, στο διάολο και η Πατρίς». Το συμβάν τεκμηριώθηκε επαρκώς σε βίντεο που εντοπίζεται στο Διαδίκτυο, όπου διακρίνονται ευκρινώς οι συμμετέχοντες με πρωταγωνίστρια γνωστή γυναίκα.

Συνακόλουθα, εύλογα προκύπτουν τα ακόλουθα ερωτήματα. Οι συγκεκριμένες πράξεις δεν αποτελούν προσβολή και εξύβριση των Θείων συγκεκριμένου δόγματος, ήτοι, τεκμηριωμένη εκδήλωση θρησκευτικού μίσους;

Επενέβησαν αυτεπάγγελτα ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, ή άλλη αρμόδια αρχή, ως όφειλαν; Τουλάχιστον αυτό δεν συνέβη, καθ’ όσον γνωρίζουμε.

Η Δικαιοσύνη επεμβαίνει άμεσα μόνον όταν θίγονται σπανιότερα, Μουσουλμανικοί ή Ιουδαϊκοί στόχοι; Μήπως οι Χριστιανοί στη χώρα θεωρούνται πολίτες “δεύτερης κατηγορίας” εφ’ όσον ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου δεν έχει τα ίδια αντανακλαστικά όπως όταν θίγονται άλλα θρησκευτικά δόγματα, αλλοδαποί ή αριστεροί;

Όπως πέρυσι έτσι και φέτος, η «Ένωση Αθέων» προκλητικά προσκάλεσε τα μέλη της σε συνεστιάσεις κρεατοφαγίας. Μάλιστα φέτος λόγω της «πανδημίας Covid-19» έλαβε χώρα μέσω τηλεδιάσκεψης. Η πρόσκληση της Οργάνωσης είναι η ακόλουθη:

«Πλησιάζουν οι ανοιξιάτικες διακοπές και ο SARS COV-2 παραμένει μέρος της ζωής μας. Σε αντίθεση με την εκκλησία που τον αντιμετωπίζει με ξόρκια και προσευχές ή με τους πιστούς που κατεβάζουν τις μάσκες προστασίας για να μεταλάβουν κόντρα σε κάθε λογική, προσαρμοζόμαστε στην πραγματικότητα και τηρούμε τα μέτρα ασφαλείας.

Σας προσκαλούμε λοιπόν για δεύτερη φορά σε Φανερό Τηλε-Δείπνο, μια ανοιχτή τηλεδιάσκεψη όπου θα ξαναβρεθούμε με παλιούς φίλους, θα γνωρίσουμε νέους και θα μιλήσουμε για την Ένωση Αθέων και τις δραστηριότητές της.

Ελάτε να γιορτάσουμε τον αναμενόμενο θρίαμβο της ζωής και της ανθρώπινης επιστήμης, που μας έχει ήδη δώσει εμβόλια χάρη στα οποία ελπίζουμε σύντομα να βρεθούμε ξανά και από κοντά.

Την Παρασκευή 30-04-2021 (γνωστή και με το ψευδώνυμο «Μεγάλη») στις 20:00 στο https://us02web.zoom.us/j/83006433330…

Φέτος η εκδήλωση περιλαμβάνει Διαγωνισμό Φανερού Εδέσματος με δύο κατηγορίες:

– Πιάτα με βάση κρέας/ψάρι/πουλερικά,

– Χορτοφαγικά πιάτα».

(Οι υπογραμμίσεις είναι των συντακτών της επιστολής).

Κάθε άνθρωπος έχει στο νομικό πολιτισμό μας το δικαίωμα να είναι άθεος ή ένθεος, όχι όμως να προσβάλλει, λοιδορεί και προκαλεί την αντίθετη άποψη και δη με τέτοιο παρανόμως φασιστικό modus-operandi. Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί λοιδορούνται και προσβάλλονται χυδαία από την Ένωση Αθέων («ξόρκια», «Ψευδώνυμο Μεγάλη» Παρασκευή, «Φανερό Τηλε-Δείπνο», κ.ο.κ.), διότι απλά γνωρίζουν ότι δεν θα διωχθούν από την Ελληνική Δικαιοσύνη.  Είναι ευνόητο ότι δεν θα αποτολμούσαν κάτι ανάλογο με την Μουσουλμανική νηστεία κατά την εορτή του Ραμαντάν. Δεν θα ενεργήσετε επιτέλους προκειμένου να τηρηθεί το Σύνταγμα και η νομιμότητα; Σας προσφέραμε όλα τα σχετικά στοιχεία, συνακόλουθα, πως προτίθεστε να αντιδράσετε;

Ισχύει ο νέος αντιρατσιστικός νόμος 4285/2014 ή μήπως και αυτός εφαρμόζεται επιλεκτικά; («Τιμωρείται όποιος δημόσια, προφορικά ή διά του Τύπου, μέσω του διαδικτύου ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο ή τρόπο, παροτρύνει, προκαλεί ή διεγείρει, σε βιαιοπραγίες ή μίσος κατά προσώπων ή ομάδες προσώπων που προσδιορίζονται με βάση τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία, τις γενεαλογικές καταβολές, την εθνική ή εθνοτική καταγωγή, τον γενετήσιο προσανατολισμό, την ταυτότητα φύλων».)

Η μη επέμβαση της Δικαιοσύνης, δεν τεκμηριώνει το ατιμώρητο τέτοιων έκνομων πράξεων μίσους, γεγονός που θα συμβάλλει στη διαιώνιση της συγκεκριμένης θρησκευτικής βίας ή μίσους, και στη γενεσιουργία επιθετικότερων παραβατικών συμπεριφορών, συμπεριλαμβανομένης της απώλειας ανθρώπινης ζωής;

Δεν πρέπει να διερευνηθεί ενδελεχώς το φαινόμενο που λαμβάνει επιδημικές διαστάσεις και από την αντιτρομοκρατική υπηρεσία, για ευνόητους λόγους; Οδεύουμε προς τη «Λιβανοποίηση» της χώρας μας;

Δεν καταστρατηγείται το Σύνταγμα που υποθετικά εγγυάται τη θρησκευτική ελευθερία (Άρθρο 13) και δη σε μία χώρα όπου επικρατούσα θρησκεία είναι η Χριστιανική (Άρθρο 3);

Γιατί κωφεύει η Δικαιοσύνη στη συστηματική και με δόλο καταστρατήγηση του Συντάγματος τα τελευταία έτη που τεκμηριώνεται και από επιφανείς νομικούς (Συνταγματολόγος Γεώργιος Κασιμάτης, παραιτηθείς Καθηγητής Νομικής ΔΠΘ Κωνσταντίνος Βαθιώτης,  Ειρηνοδίκης Αργυρώ Τέγουτζικ [σσ: η τελευταία σπεύδει να ξεκαθαρίσει ότι εκφράζει προσωπική άποψη], κ.ά.); Ποιοι είναι τελικά υπόλογοι και νομικά έκθετοι;

Το συγκεκριμένο status quo θεωρείται αποδεκτό για μία Δυτική “δημοκρατία”; Ή μήπως η «προοδευτικότητα» των κυβερνήσεων των τελευταίων ετών, που διαχρονικά αγνοεί τους πολίτες ή είναι σε δυσαρμονία με το λαϊκό αίσθημα, προϋποθέτει την αποδυνάμωση ή υποταγή του κυρίαρχου θρησκευτικού συναισθήματος χάριν των ολίγων άθεων, αναρχικών ή ακαδημαϊκών διεθνιστών; Αυτό τεκμαίρεται και από το γεγονός ότι η Κυβέρνηση στοχοποίησε και λοιδόρησε ιδιαίτερα τους Ορθοδόξους Χριστιανούς κατά την αποκαλούμενη πανδημία, κλείνοντας τους ιερούς ναούς επί μήνες, και στοχοποιώντας ποικιλοτρόπως ιερείς και πιστούς, όταν κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, οι άνθρωποι ήταν μάγουλο με μάγουλο στο μετρό, στριμωγμένοι σε super market, στη λαϊκή αγορά, κ.ο.κ. Ειρωνικά, δεν προβλέφθηκε κωδικός sms για εκκλησιασμό και απαγορεύτηκαν οι επισκέψεις στα κοιμητήρια που είναι αχανείς εκτάσεις σε εξωτερικούς χώρους. Όπως εύστοχα παρατηρεί και τεκμηριώνει ο Καθηγητής Ιωάννης Μάζης σε διάλεξη του, η Νέα Τάξη Πραγμάτων επιθυμεί να υποτάξει τον Χριστιανισμό και να αναδείξει τον Ισλαμισμό, ως βολικό όχημα προς επίτευξη των στόχων της. (Η παρούσα τοποθέτηση είναι διαθέσιμη στο Διαδίκτυο.)

Προκλητικό θεωρείται το γεγονός ότι τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας (ΜΜΕ) και ιδιαίτερα το δημοφιλές διαδίκτυο, έχουν αναδείξει κατά καιρούς το ανησυχητικό φαινόμενο του θρησκευτικού μίσους, συνεπώς, η Δικαιοσύνη δεν είναι υπόλογη για παράβαση καθήκοντος στο πλαίσιο του Συντάγματος;

Τέλος, ας αναφερθεί και το ακόλουθο ανησυχητικό συμβάν. Μία νεαρή “κυρία” καταγράφηκε ευκρινώς σε βίντεο, ανήμερα της επετείου των διακοσίων ετών της Ελληνικής παλιγγενεσίας και συγκεκριμένα το βράδυ, να σκίζει με μίσος αναρτημένη Ελληνική σημαία, να επιβιβάζεται σε όχημα μετά αυτής, και να αποχωρεί. Και αυτό το βίντεο κάνει το γύρο του διαδικτύου. Εν τέλει, λειτουργεί η Δικαιοσύνη στην Ελλάδα;

Όπως υποστηρίζει η κοινωνιολογία, όταν η Δικαιοσύνη σε μία κοινωνία δεν αντιδράει, προκύπτουν νομοτελειακά δύο τινά. Πρώτον, οι πολίτες χάνουν την εμπιστοσύνη τους στους θεσμούς. Και δεύτερον, οι Χριστιανοί θα πάρουν το νόμο στα «χέρια τους», προκειμένου να προστατεύσουν τόσο τον εαυτό τους όσο και να διασφαλίσουν το κατ’ επίφαση συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της ασφαλούς και ανεμπόδιστης συμμετοχής στην οργανωμένη συλλογική λατρεία.

Παρενθετικά, σύμφωνα με το δείκτη των «Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα» η Ελλάδα κατατάσσεται στην 24η  θέση από τα 27 κράτη της Ε.Ε. στην ελευθεροτυπία, κατά την περίοδο της αποκαλούμενης πανδημίας. Τα τελευταία έτη η εξουσία είναι σε πλήρη δυσαρμονία με το λαϊκό αίσθημα, οι δε Έλληνες πολίτες αρχίζουν να χάνουν την εμπιστοσύνη τους στο θεσμό της Δικαιοσύνης.

Όπως γνωρίζετε, είσαστε ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου από το 2019. Ενώ κατά την περίοδο 2013 – 2016, Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου ήταν η κυρία Ευτέρπη Κουτζαμάνη. Εν κατακλείδι, μήπως ο όποιος Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου διαχρονικά, de facto επιδεικνύει προκλητική άγνοια, ανοχή ή αδράνεια απέναντι στην τεκμηριωμένη επιδημία του θρησκευτικού μίσους και της θρησκευτικής βίας κατά Ορθοδόξων Χριστιανικών στόχων στην Ελλάδα;

Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες και την ενημέρωση ημών στα εκ του νόμου προβλεπόμενα χρονικά διαστήματα».

Ας ευχηθούμε να υπάρξει επιτέλους η οφειλόμενη αντίδραση της Δικαιοσύνης για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του φαινομένου, διαφορετικά, οι διεθνείς θεσμοί θα κληθούν να παρέμβουν…

Υ.Γ:  Η Δικαιοσύνη δεν έχει απαντήσει μέχρι τώρα στους τρεις προαναφερόμενους συγγραφείς.

https://professors-phds.com/2021/06/25/36196/

Σάββατο 26 Ιουνίου 2021

ΚΥΘΗΡΑ ΦΟΙΝΙΚΙΕΣ:ΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ¨Dynamo Kythira¨ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΧΩΡΟΘΕΤΗΘΕΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΑΙΟΛΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ

ΚΥΘΗΡΑ ΦΟΙΝΙΚΙΕΣ:ΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ¨Dynamo Kythira¨ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΧΩΡΟΘΕΤΗΘΕΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΑΙΟΛΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ

O Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας για την Παγκόσμια ημέρα κατά των ναρκωτικών

 


'Προσωπικά, δεν θα πάψω να επαναλαμβάνω ότι ο εφιάλτης αυτός έχει δρόμο διαφυγής. Τα ναρκωτικά είναι δρόμος με επιστροφή''

Κάθε ημέρα που αντικρίζουμε την ανατολή του ηλίου, οφείλουμε να αναλογιζόμαστε πως ό,τι βιώνουμε στην παρούσα ζωή συνιστά δωρεά του Πανάγαθου Θεού και γι' αυτό να Τον δοξάζουμε. Και ως έμπρακτη αναγνώριση και έκφραση της ευγνωμοσύνης μας για αυτή τη μεγάλη δωρεά, οφείλουμε να ζούμε την κάθε στιγμή μας αληθινά, στην πραγματική της διάσταση και υπόσταση, απελευθερωμένοι από ψευδαισθήσεις και κάθε είδους αλλοιώσεις της πραγματικότητας.

Με αυτές τις σκέψεις και επ' αφορμή της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας κατά των Ναρκωτικών, απευθύνω θερμή έκκληση προς όλους και ιδίως προς τους νέους ανθρώπους, να κλείσουν τα αυτιά τους στις "σειρήνες" που τους υπόσχονται ψεύτικους "παραδείσους" και να απορρίψουν τις πρόσκαιρες μα συχνά θανάσιμες ψευδαισθήσεις των ναρκωτικών ουσιών.

Κατανοώ πλήρως ότι το σοβαρό αυτό πρόβλημα που αποτελεί μάστιγα για τις σύγχρονες κοινωνίες, έχει βαθιές ρίζες και σύνθετα αίτια, και σίγουρα δε δύναται να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά με νουθεσίες, συστάσεις ή επιπλήξεις.

Για αυτό και το σημαντικότερο μήνυμα της σημερινής ημέρας, φρονώ πως πρέπει να έχει αποδέκτες όχι όσους βρίσκονται αντιμέτωποι με τον εφιάλτη των εξαρτήσεων, αλλά όλη την υπόλοιπη κοινωνία που συχνά παραμένει αμέτοχος θεατής της εξέλιξης του προβλήματος. Σήμερα είναι μια ιδανική ευκαιρία να προβληματιστούμε όλοι μας για τον ρόλο τον οποίο διαδραματίζουμε τόσο όταν συνάνθρωποί μας παρασύρονται στα σκοτεινά μονοπάτια των ναρκωτικών ουσιών, όσο και όταν πασχίζουν να επιστρέψουν έχοντας συνειδητοποιήσει το απατηλό των αναζητήσεών τους. Είμαστε άραγε εκεί για να τους δείξουμε το σωστό μονοπάτι όταν διαπιστώνουμε ότι παρεκκλίνουν της πορείας τους; Είμαστε εκεί για να τους απλώσουμε το χέρι και να ανοίξουμε την αγκαλιά μας όταν τους βλέπουμε να επιστρέφουν;

Ας δεσμευτούμε, με την ευκαιρία της σημερινής ημέρας, ότι εφεξής θα είμαστε πάντοτε εκεί για τον πλησίον μας, από τον χώρο της οικογένειας μέχρι την ευρύτερη κοινότητα στην οποία ζούμε, για να δίδουμε την καλή μαρτυρία της Ορθοδόξου Πίστεώς μας, προσφέροντας απεριόριστη και ανεπιφύλακτη αγάπη όπως μας δίδαξε ο Χριστός. Ας δείξουμε με το παράδειγμά μας ποιες είναι οι αξίες μας, αλλά και ποια είναι η αληθινή αξία της παρούσας ζωής!

Ως Ιερά Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας, δεν παύουμε να εργαζόμαστε και να αναλώνουμε όλες μας τις δυνάμεις στον αγώνα για την ταχύτερη δυνατή λειτουργία των δύο Κέντρων Απεξάρτησης, στη Μελβούρνη και στο Σύδνεϋ. Προσμένουμε με λαχτάρα την ευόδωση αυτού του ιερού αγώνα, ώστε να ανοίξουμε την αγκαλιά μας στους νέους της Ομογένειας και σε όλους ανεξαιρέτως τους συνανθρώπους μας οι οποίοι αναζητούν οδό διαφυγής από τον εφιάλτη των εξαρτήσεων.

Προσωπικά, δεν θα πάψω να επαναλαμβάνω ότι ο εφιάλτης αυτός έχει δρόμο διαφυγής. Τα ναρκωτικά είναι δρόμος με επιστροφή. Κι όπου είναι στενός, δύσβατος ή ανηφορικός, θα παλέψουμε με πίστη και ενότητα για να τον καταστήσουμε προσβάσιμο!

pentapostagma.gr

ΑΓΙΑ ΠΕΛΑΓΙΑ:ΦΩΤΑΓΩΓΗΘΗΚΕ ΚΑΙ ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΗΚΕ ΜΕ ΦΥΤΑ ΤO ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΕ ΤΗΝ ΟΨΗ ΤΟΥ ΟΙΚΙΣΜΟΥ.

Φωταγωγήθηκε το τοιχίο (προυπολογισμού 100.000 ευρώ με Φ.Π.Α.)με φωτιστικά υψηλής τεχνολογίας και χαμηλής κατανάλωσης (led) και καλλωπίστηκε με φυτά το έργο πού άλλαξε την όψη του οικισμού της Αγίας Πελαγίας όπως έχουμε ξαναπεί και σε παλαιότερα δημοσιεύματα μας.


Το τοιχίο βρισκόταν επί 25 ολόκληρα χρόνια σε ημιτελή κατάσταση,ενέχοντας και κινδύνους για τους διερχόμενους και τους πεζούς,αλλά και προσβάλλοντας τη δημόσια αισθητική σε έναν οικισμό όπου υπάρχει η μεγαλύτερη συγκέντρωση τουριστικών κλινών στο νησί


Την όλη εικόνα χαλάει το κτήριο όπου στεγαζόταν το παλιό τελωνείο της Αγίας Πελαγίας,ευχόμαστε γρήγορα να δούμε την μετατροπή του σε πολιτιστικό χώρο.

ADELIN 107,3 FM 












ΕΛ.ΑΣ:ΣΥΝΕΛΗΦΘΗ ΑΝΗΛΙΚΟΣ ΗΜΕΔΑΠΟΣ ΓΙΑ ΧΑΣΙΣΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ (99) ΣΤΟΝ ΠΟΛΥΓΥΡΟ

Συνελήφθη από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Πολυγύρου ένα άτομο για καλλιέργεια κάνναβης

Σε δύσβατο σημείο κοντά στο σπίτι του καλλιεργούσε 99 δενδρύλλια κάνναβης

Συνελήφθη χθες (25 Ιουνίου 2021) το μεσημέρι σε περιοχή της Θεσσαλονίκης, από αστυνομικούς της Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών του Τμήματος Ασφάλειας Πολυγύρου, ένας ανήλικος ημεδαπός, για καλλιέργεια δενδρυλλίων κάνναβης.

Ειδικότερα, μετά από συντονισμένες ενέργειες των αστυνομικών, εντοπίστηκε ο προαναφερόμενος ανήλικος και διαπιστώθηκε να καλλιεργεί σε αυτοσχέδιο θερμοκήπιο σε δύσβατο σημείο κοντά στο σπίτι του, συνολικά 99 δενδρύλλια κάνναβης ύψους έως 140 εκατοστών, τα οποία εκριζώθηκαν και κατασχέθηκαν.

Στον ίδιο χώρο βρέθηκαν επίσης και κατασχέθηκαν 894 γραμμάρια φυτικών αποσπασμάτων κάνναβης και 5 υπολείμματα ριζικών συστημάτων δενδρυλλίων κάνναβης.

Ο συλληφθείς, με τη δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος του, θα οδηγηθεί στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης.

Για την υπόθεση έχει αναρτηθεί βιντεοληπτικό υλικό στην επίσημη σελίδα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας στο facebook στον παρακάτω σύνδεσμο:

(2) ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΣΕΙΣΜΙΚΕΣ ΔΟΝΗΣΕΙΣ ΤΗΝ ΝΥΧΤΑ ΣΤΟ ΣΤΕΝΟ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ


Ημ/νία: 26/06/2021 02:39:33

Τοποθεσία: 14,3χλμ Βορειο-ανατολικά από Κύθηρα
Μέγεθος: 2,9 Ρίχτερ
Εστιακό Βάθος (χλμ): 10,0

Ημ/νία: 26/06/2021 02:39:31
Τοποθεσία: 16,2χλμ Βορειο-δυτικά από Κύθηρα
Μέγεθος: 3 Ρίχτερ
Εστιακό Βάθος (χλμ): 13,0

Αρχιεπίσκοπος για την ημέρα κατά των ναρκωτικών: Ψεύτικο καταφύγιο

 


"Τα ναρκωτικά υπήρξαν για πολλούς ανθρώπους ένα ψεύτικο καταφύγιο κατά τη διάρκεια της πανδημίας", δήλωσε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερωνυμος

Ἡ σημερινή παγκόσμια ἡμέρα κατά τῶν ναρκωτικῶν βρίσκει τή χώρα μας ἀλλά καί ὁλόκληρο τόν πλανήτη ἀντιμέτωπο μέ τήν προσπάθεια του νά ἐπανέλθει σέ μία κανονικότητα. Τά ναρκωτικά ὑπῆρξαν γιά πολλούς ἀνθρώπους ἕνα ψεύτικο καταφύγιο κατά τή διάρκεια τῆς πανδημίας καί φυσικά καμία κανονικότητα δέ μπορεῖ νά ἐπανέλθει καί νά ὑπάρξει ὅσο ἡ σκιά τῶν ἐξαρτήσεων πέφτει στίς ζωές τόσων συνανθρώπων μας. Παρόλες τίς ἀντιξοότητες ὅμως κάποιοι ἔκαναν τήν ὑπέρβαση καί ἐπέλεξαν τή ζωή, τή δημιουργία, τήν ἀγάπη καί τήν ἐλπίδα. Δέν ἀποδέχτηκαν ὡς νικητή τῆς καθημερινότητάς τους τόν φόβο καί τόν θάνατο καί θύμισαν σέ ὅλους μας πώς ἡ ἀνθρώπινη φύση κρύβει ἕνα ἀξιοθαύμαστο μεγαλεῖο. Αὐτόν τόν ἀγώνα καί αὐτήν τήν προσπάθεια  τιμοῦμε φέτος ἀλλά καί κάθε χρόνο, γιά νά δώσουμε ἐλπίδα σέ ἐκείνους πού τόλμησαν νά μείνουν καθαροί καί νά ἐμπνεύσουμε ἐκείνους πού θά τολμήσουν σύντομα μέ τή βοήθεια τοῦ Θεοῦ νά βαδίσουν τό μονοπάτι τῆς ἐλευθερίας καί τῆς ἀπεξάρτησης

ΒΑΤΙΚΑ:Το Παυλοπέτρι στο ΕΡΓΟ “INHERIT”

 


Η Περιφέρεια Πελοποννήσου, ως επικεφαλής εταίρος του έργου “INHERIT”, του προγράμματος “INTERREG MED”, προσπαθεί να ενημερώσει φορείς, ειδικές ομάδες και το κοινό, για να προωθήσει δραστηριότητες βιώσιμου τουρισμού στις ανεκμετάλλευτες περιοχές της Μεσογείου με φυσική κληρονομιά και ιδιαίτερου φυσικού κάλους, αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα την πίεση των εντατικών τουριστικών ροών λόγω εποχικότητας στους παράκτιους και θαλάσσιους τουριστικούς προορισμούς, «δημιουργώντας» παράλληλα νέες τουριστικές εμπειρίες.

Το Παυλοπέτρι ανήκει στις περιοχές INHERITURA (έννοια που εισάγει το INHERIT για να χαρακτηρίσει τις παράκτιες περιοχές της Μεσογείου που συνδυάζουν τουριστικό ενδιαφέρον και πλούσια φυσική κληρονομιά και στις οποίες εφαρμόζονται από κάτω προς τα πάνω μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος).

Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών: Πιο επίκαιρη από ποτέ

 


Η ψυχολόγος Γεωργία Κορδώνη γράφει για την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών και της Παράνομης Διακίνησής τους αλλά και για τις θεραπευτικές κοινότητες του ΚΕΘΕΑ.

Η 26η Ιουνίου καθιερώθηκε ως «Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών και της Παράνομης Διακίνησής τους» στις 7 Δεκεμβρίου του 1987 από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ με σκοπό να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη απέναντι στα ναρκωτικά.

Τα ναρκωτικά ως κατεξοχήν εθιστική ουσία έχουν πια ευρεία εξάπλωση, πλήττοντας συνήθως ευάλωτες ομάδες, όπως οι νέοι, αλλά και όλων των ηλικιών και κοινωνικών ομάδων άτομα.

Πώς δημιουργείται όμως ο εθισμός από τα ναρκωτικά και πού οφείλεται;

Αιτίες του εθισμού

Οι βασικές υποθέσεις, που έχουν διατυπωθεί για τον εθισμό είναι δύο. Η μια βασίζεται στην προσωπική επιλογή και η άλλη στην κληρονομικότητα. Σύμφωνα με την πρώτη θεωρία έχει δομηθεί και η νομική στάση της κοινωνίας απέναντι στη χρήση ναρκωτικών, καθώς η κατοχή τους είναι μια πράξη, που διώκεται. Η δεύτερη θεωρία, αυτή της κληρονομικότητας, βγάζει εκτός την προσωπική επιλογή του ατόμου, καθώς η κληρονομικότητα είναι κάτι που δεν μπορεί να ελέγξει και να παρέμβει το άτομο, αλλά που παραλαμβάνει έτοιμο. Σύμφωνα με την δεύτερη θεωρία, μπορεί να μην κατηγορείται το ίδιο το υποκείμενο που κάνει την χρήση, αλλά ταυτόχρονα του αφαιρείται και η δυνατότητα να αλλάξει την ροή της ζωής του. Καμία από τις δυο αυτές θεωρίες, ωστόσο, δεν δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις επιδράσεις της κοινωνίας και του οικογενειακού περιβάλλοντος

Αν κοιτάξουμε καλύτερα γύρω μας θα δούμε όμως ότι οι εξαρτήσεις είναι πολύ περισσότερο κοινωνικό φαινόμενο παρά προσωπική επιλογή ή αποτέλεσμα κληρονομικότητας. Κανένας από εμάς δεν επέλεξε το που, πως, από ποιους και κάτω από ποιες συνθήκες θα γεννηθεί. Και καθώς οι κοινωνικές συνθήκες που μεγαλώνει κανείς, όπως το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο, η φτώχεια, η ανεργία, το βιοτικό επίπεδο του τόπου διαμονής του, η σχέση των γονέων του με τους εθισμούς, το σχολείο ακόμα και οι πολιτικές συνθήκες της εποχής επηρεάζουν σημαντικά την προσωπικότητα του ατόμου είναι αμφίβολο κατά πόσο προσωπική επιλογή του ατόμου αποτελεί η χρήση ουσιών. Από την άλλη η κληρονομικότητα, ακόμη και αν υπάρχει, μπορεί να επηρεαστεί σημαντικά από τους παράγοντες του περιβάλλοντος του κάθε ατόμου. Το περιβάλλον έχει πολύ ισχυρή επίδραση στο άτομο, για αυτό και το θέμα της εξάρτησης δεν μπορεί παρά να είναι και ένα κοινωνικό φαινόμενο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το γεγονός πως οι εξαρτήσεις εγκαθίστανται πιο συχνά σε πληθυσμούς με υψηλά ποσοστά φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού.

Ένα ακόμη ενδιαφέρον παράδειγμα για το πώς οι κοινωνικές συνθήκες επηρεάζουν την εξάρτηση αλλά και την απεξάρτηση από τα ναρκωτικά αφορά τις γυναίκες, οι οποίες στη σημερινή κοινωνία φαίνεται να είναι ακόμη πιο ευάλωτες, λόγω των διακρίσεων που έχουν να αντιμετωπίσουν. Μια ακόμη ανισότητα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι γυναίκες χρήστριες ουσιών είναι και το δικαίωμα τους στην απεξάρτηση. Έχει παρατηρηθεί πως μόνο 1 στα 5 άτομα που φτάνουν να ζητήσουν θεραπεία και απεξάρτηση είναι γυναίκα. Και αυτό συμβαίνει διότι η κοινωνική κατακραυγή για μια εξαρτημένη γυναίκα είναι πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με έναν άντρα. Ειδικά στις περιπτώσεις που είναι μητέρες, φοβούνται πως θα χάσουν την επιμέλεια των παιδιών τους, καθώς δεν υπάρχουν ειδικές δομές που να τις υποστηρίζουν με την ανατροφή των παιδιών τους καθώς αυτές βρίσκονται σε θεραπεία.

Ο εθισμός σήμερα

Φέτος η Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών ίσως να είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Επίκαιρη όμως γιατί;

Ο πρώτος λόγος είναι πως η χρήση ουσιών έχει παρουσιάσει τεράστια αύξηση εδώ και 1,5 χρόνο που διανύουμε μια παγκόσμια πανδημία. Η παράνομη διακίνηση των ουσιών φαίνεται πως δεν εμποδίστηκε κατά την διάρκεια της πανδημίας, αλλά αντίθετα βρήκε τρόπο να αυξηθεί ακόμα και μέσα στο lockdown. Η αύξηση ξεκίνησε από το πρώτο lockdown τον Μάρτιο, παρουσίασε άνοδο 20% κατά το δεύτερο κύμα του κορονοϊού μεταξύ Σεπτέμβρη και Δεκέμβρη και κορυφώθηκε κατά το τρίτο κύμα.

Ο δεύτερος λόγος που κάνει την σημερινή ημέρα αρκετά επίκαιρη είναι οι αλλαγές που τέθηκαν υπό συζήτηση σχεδόν πριν δύο μήνες σχετικά με το Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕΘΕΑ). Οι αλλαγές αυτές ήταν ένα χτύπημα στα στεγνά κοινοτικά προγράμματα απεξάρτησης από τη χρήση ουσιών, καθώς το ΚΕΘΕΑ αντιμετωπίζει τη χρήση ουσιών χωρίς τη χορήγηση υποκαταστάτων, αλλά με την σημαντική συμβολή της οικογένειας και της κοινωνίας. Οι σημαντικές αλλαγές που τέθηκαν στο τραπέζι τελικά δεν πραγματοποιήθηκαν ύστερα από έντονη αντίδραση των εργαζομένων αλλά και μεγάλου μέρους της κοινωνίας. Αυτές αφορούσαν κυρίως τις θεραπευτικές κοινότητες, οι οποίες πήγαν να αντικατασταθούν από ξενώνες αλλά και συγχωνεύσεις προγραμμάτων. Δικαίως, λοιπόν, υπήρξαν τόσες αντιδράσεις, καθώς η ψυχοκοινωνική προσέγγιση των θεραπευτικών κοινοτήτων είναι ένα από το πιο σημαντικά μοντέλα διεθνώς για την επίτευξη της απεξάρτησης και την επανένταξη των εξαρτημένων χρηστών στην κοινωνία.

Η ψυχοσύνθεση του χρήστη ουσιών

Ωστόσο θα ήταν αδύνατο να μην αναφερθούν και οι προσωπικοί παράγοντες που κάνουν το άτομο ευάλωτο στην χρήση ουσιών. Ποια είναι η ψυχοσυναισθηματική κατάσταση του ατόμου, πού οι κοινωνικές συνθήκες βρίσκουν πρόσφορο έδαφος για να ανθίσει η εξάρτηση;

Ο Eckharte Tolle έχει πει “Οι εθισμοί ξεκινάνε με πόνο και τελειώνουν με πόνο”. Και αυτό φαίνεται να είναι αλήθεια.

Οι εξαρτήσεις, λειτουργούν σαν ένα βραχυπρόθεσμο επουλωτικό φάρμακο για τις πληγές των ανθρώπων. Η χρήση προσωρινά μουδιάζει τον ψυχικό πόνο, κάτι που ο πονεμένος άνθρωπος έχει πολύ ανάγκη, για να μην αντιμετωπίσει τα ανυπόφορα συναισθήματα, που του δημιουργεί η ζωή και η καθημερινότητα του.

Το πρόβλημα ξεκινάει, όταν τα συναισθήματα πόνου, θυμού η στενοχώριας καταπιέζονται, επειδή το άτομο ως παιδί δεν βρήκε πρόσφορο έδαφος να τα εκφράσει και κατ’ επέκταση μέχρι και την ενηλικίωση του ψάχνει τρόπους να τα καταλαγιάσει, για να μην έρθει αντιμέτωπος μαζί τους. Κοινό πολλών εξαρτημένων είναι η αίσθηση ότι είναι μόνοι, ότι δεν βρέθηκε κανείς για να μοιραστούν τα βαθύτερα συναισθήματα τους. Άλλοι αναφέρουν πως η χρήση τους κάνει να νιώθουν τη φροντίδα και τη θαλπωρή μια αγκαλιάς, που ποτέ δεν πήραν.

Το χειρότερο μέσα σε όλο αυτό είναι οι επικριτές σκέψεις και οι κατηγορίες, που στρέφει το άτομο -ο εξαρτημένος, στην προκειμένη περίπτωση- προς τον εαυτό του, μην μπορώντας να κάνει την σύνδεση των τραυματικών εμπειριών της ζωής του με τον εθισμό. Ο δρόμος του να κοιτάξει κανείς κατάματα τα δύσκολα συναισθήματα και να τα αποδεχτεί είναι δύσκολος, αλλά και ο μόνος, για να βγει κανείς από τον φαύλο κύκλο της εξάρτησης.

Κάτι ακόμη σημαντικό που αφορά τις εξαρτήσεις είναι πως το άτομο και ο κοινωνικός του περίγυρος ζητάνε βοήθεια, όταν είναι πια πολύ αργά και το άτομο έχει βουτήξει για τα καλά στον «βυθό» της εξάρτησης, αλλά και οι ίδιοι έχουν πια εξουθενωθεί. Ο εθισμός είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπίζεται σε πρώιμη φάση, για να έχει περισσότερες πιθανότητες να θεραπευτεί.

Για αυτό και για αντιμετωπιστεί το φαινόμενο του εθισμού από τα ναρκωτικά χρειάζεται οργανωμένη και συλλογική προσπάθεια από όλη την κοινωνία. Ενημέρωση, πρόληψη και κατάλληλη θεραπεία.

Μόνο αν το άτομο γνωρίζει τις σοβαρές επιπτώσεις των ναρκωτικών θα ζητήσει έγκαιρα βοήθεια. Μόνο αν υπάρξει ενημέρωση και πάψει η κοινωνική κατακραυγή θα κοιτάξουμε τον συνάνθρωπο μας με περισσότερη συμπόνια και θα του δώσουμε ένα χέρι βοηθείας.

Η εξάλειψη των ναρκωτικών απαιτεί συντονισμένες κινήσεις από την πολιτεία και αγώνα από όλους μας!

Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών: Πιο επίκαιρη από ποτέ

*Η Γεωργία Κορδώνη είναι Ψυχολόγος, Απόφοιτος Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και Εκπαιδευόμενη Σωματική Ψυχοθεραπεύτρια

www.news247.gr



Προγραμματική Σύμβαση ύψους 91.000.000 ευρώ για τα Κέντρα Πρόληψης από τις Εξαρτήσεις, υπεγράφη μεταξύ των Υπουργείων Υγείας, Εσωτερικών, την ΚΕΔΕ, τον ΟΚΑΝΑ και την ΕΕΤΑΑ.

 


Προγραμματική Σύμβαση ύψους 91.000.000 ευρώ για τα Κέντρα Πρόληψης από τις  Εξαρτήσεις, υπεγράφη μεταξύ των Υπουργείων Υγείας, Εσωτερικών, την ΚΕΔΕ, τον ΟΚΑΝΑ και την ΕΕΤΑΑ. 

Προγραμματική Σύμβαση ύψους 91.000.000 που διασφαλίζει τη λειτουργία των Κέντρων Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας, για την περίοδο 2021-2027 υπεγράφη από το Υπουργείο Υγείας, εκπροσωπούμενο από τον Υπουργό Βασίλη Κικίλια και την Υφυπουργό Ζωή Ράπτη, το Υπουργείο Εσωτερικών, εκπροσωπούμενο από τον Αν. Υπουργό Στυλιανό Πέτσα, από τον Οργανισμό Κατά των Ναρκωτικών (Ο.ΚΑ.ΝΑ.), εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. Αθανάσιο Θεοχάρη, την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Ε.), εκπροσωπούμενη από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. Δημήτριο Παπαστεργίου και την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α.), εκπροσωπούμενη από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Σπυρίδωνα Σπυρίδωνα.
Η παρουσίαση της Σύμβασης έγινε χθες 26/6 , στο Υπουργείο Υγείας, απο την Υφυπουργό Υγείας Ζωή Ράπτη, τον Πρόεδρο του Ο.ΚΑ.ΝΑ. κ. Αθανάσιο Θεοχάρη, τον Πρόεδρο της Κ.Ε.Δ.Ε., κ. Δημήτριο Παπαστεργίου και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ε.Ε.Τ.Α.Α. κ. Σπυρίδωνα Σπυρίδων.

Η Υφυπουργός Υγείας Ζωή Ράπτη  αφού ανεφέρθη  την πολύ καλή συνεργασία των Υπουργείων Υγείας και Εσωτερικών στο τομέα της πρόληψης από τις εξαρτήσεις δήλωσε : «τίποτα δεν μπορεί να υλοποιηθεί όμως, χωρίς την αποτελεσματική συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων: των Υπουργείων, των φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης, του ΟΚΑΝΑ, των εργαζομένων και όσων συνδράμουν με δωρεές την συλλογική αυτή προσπάθεια των Κέντρων Πρόληψης.
Για αυτό και θέλω να ευχαριστήσω θερμά όλους όσους εργάστηκαν για τη σύναψη της νέας Προγραμματικής Σύμβασης, ενός εργαλείου, που θα προσφέρει υπηρεσίες που σήμερα καθίστανται  πιο αναγκαίες από ποτέ.
Στο δύσκολο αυτό αγώνα είμαστε όλοι μαζί για να επανέλθουμε με ασφάλεια στην κανονικότητα, με σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή και αξία.
Το σύνθημά μας είναι: Κανένας μόνος απέναντι στην πανδημία, κανένας μόνος και μετά!»

 Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΕΤΑΑ Σπύρος Σπυρίδων δήλωσε:
Η ΕΕΤΑΑ συμβάλει  στην συλλογική αυτή θεσμική προσπάθεια αφ’ενός με την 35ετη εμπειρία των στελεχών της στα θέματα κοινωνικής πολιτικής, συμμετέχοντας ενεργά στην επιτροπή παρακολούθησης
και αφετέρου φροντίζει για την υλοποίηση της πολιτικής που χαράζει το ΥΠΕΣ που θα διαθέσει 45.000.000 δηλ το 50%  για την περίοδο 2021-2027 καθώς και η ΚΕΔΕ, ώστε έγκαιρα και υπεύθυνα να διασφαλιστούν οι απαραίτητες χρηματοδοτήσεις των κέντρων πρόληψης, μία σειρά δράσεων και γενικά η απαιτούμενη παρακολούθηση ώστε να λειτουργούν απρόσκοπτα παράγοντας απτά αποτελέσματα, σε μία περίοδο μάλιστα που λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης που είχε σοβαρό κοινωνικό αντίκτυπο, αλλά και της πρόσφατης πανδημίας, πολιτικές σαν κι αυτή που σήμερα παρουσιάζεται είναι περισσότερο χρήσιμες παρά ποτέ στο κοινωνικό σύνολο.

Τέλος,σημαντικό είναι και συγχρόνως καλό παράδειγμα άσκησης δημόσιας πολιτικής, ότι για το σχεδιασμό, την εξασφάλιση πόρων και υλοποίηση της, συνεργάζονται αρμονικά, με κανόνες και διακριτική υπευθυνότητα, δύο υπουργεία και τρείς θεσμικοί φορείς, και μέσω αυτών συμμετέχουν ενεργά η επιστημονική κοινότητα και οι τοπικές κοινωνίες. 

Καύσωνας 1987: Οι περισσότεροι νεκροί σε καιρό ειρήνης

 Ήταν 22 Ιουλίου όταν το θερμόμετρο άρχισε να ανεβαίνει επικίνδυνα σε πολλές περιοχές της χώρας. Στην Αθήνα το πρόβλημα ήταν εντονότερο λόγω του νέφους που ήταν τότε σε υψηλά επίπεδα.

Η θερμοκρασία έφτασε τους 44 βαθμούς. Το χειρότερο όμως ήταν η διάρκεια του καύσωνα. Για οχτώ συνεχείς ημέρες το θερμόμετρο δεν έπεφτε κάτω από τους 30 βαθμούς ούτε τη νύχτα.

Τις πρώτες ημέρες κανείς δεν φανταζόταν τι θα ακολουθούσε. Ακόμα και τα ρεπορτάζ των εφημερίδων ήταν ψύχραιμα παρόλο που στο πρωτοσέλιδο των Νέων στις 22.7.1987 διαβάζουμε ότι είχαν ήδη σημειωθεί οι τέσσερις πρώτοι θάνατοι.

«Ο καύσωνας συνέβαλε στον θάνατο 4 ατόμων δύο στην Αθήνα και δύο στον Βόλο που έπασχαν από καρδιοπάθεια, ενώ δεκάδες άλλα, μεγάλης κυρίως ηλικίας, μεταφέρθηκαν με καρδιοαναπνευστικά προβλήματα σε διάφορα νοσοκομεία».

Η ανησυχία δεν ήταν μεγάλη επειδή το πρόβλημα εντοπίστηκε κυρίως σε άτομα που είχαν ήδη προβλήματα υγείας. Τις επόμενες ημέρες όμως η κατάσταση ξέφυγε. Γέμισαν τα νεκροτομεία

Από την υψηλή θερμοκρασία στράβωσαν οι γραμμές του τρένου και διακόπηκε η κυκλοφορία του

Στις 23 Ιουλίου οι νεκροί είχαν αυξηθεί, αλλά ακόμα ο αριθμός δεν ήταν ανησυχητικός. «Θερίζει η Λάβρα» διαβάζουμε στο πρωτοσέλιδο.

Το πρόβλημα της ζέστης έκαναν χειρότερο οι διακοπές νερού και ρεύματος. Στις 25 Ιουλίου η χώρα βρισκόταν σε «κατάσταση έκτακτης ανάγκης».

Οι νεκροί είχαν φτάσει τους 300 και ο αριθμός συνέχιζε να αυξάνεται. Σοκαρίστικο είναι το ρεπορτάζ που αναφέρει ότι οι νεκροθάλαμοι των νοσοκομείων είχαν γεμίσει με αποτέλεσμα να μην υπάρχει χώρος για τους νεκρούς.

«Όπως έγινε γνωστό, τα στρατιωτικά νοσοκομεία διέθεσαν τους νεκροθαλάμους τους και ήδη μεταφέρονται σε αυτούς νεκροί από άλλα νοσοκομεία».

Οι υπάλληλοι των νεκροταφείων και των γραφείων τελετών δεν προλάβαιναν να θάβουν τους νεκρούς με αποτέλεσμα να μένουν ακόμα για 24ωρα άταφοι

Μία ημέρα μετά οι νεκροί τοποθετούνταν ακόμα και στα ψυγεία των βαγονιών των τρένων του ΟΣΕ σύμφωνα με το ρεπορτάζ (αρχική φωτο). Μετά την εβδόμη ημέρα του καύσωνα η θερμοκρασία άρχισε να πέφτει, αλλά αργά. Ο απολογισμός όμως ήταν τραγικός. Ο φονικός καύσωνας του 1987 άφησε πίσω του σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, 1300 νεκρούς, εκ των οποίων οι 1115 στην Αττική.

Ανεπίσημες πηγές αναφέρουν ότι οι νεκροί ξεπέρασαν τους 1.500, αλλά για πολιτικούς λόγους ο αριθμός δεν επιβεβαιώθηκε. Όποιος κι αν είναι ο πραγματικός αριθμός, ο καύσωνας του 1987 αποτελεί μέχρι σήμερα μια από τις μεγαλύτερες τραγωδίες της χώρας εν καιρώ ειρήνης.

Πηγή: mixanitouxronou.gr

ΒΑΤΙΚΑ:ΚΥΡΙΑΚΗ ¨ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ¨ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΦΑΡΑΚΛΟΥ


 

ΚΥΘΗΡΑ:ΨΗΤΟΠΩΛΕΙΟ ¨SOUVLIKE¨ ΣΤΑ ΑΡΩΝΙΑΔΙΚΑ.(video)

 

Μητροπολίτης Ναϊρόμπι Μακάριος: «Ούτε η Εκκλησία, ούτε η Πολιτεία δεν έχουν αυτό το δικαίωμα να επιβάλλουν υποχρεωτικά στον άνθρωπο να κάνει αυτό το… Διαβόλιο!

 


Μητροπολίτης Ναϊρόμπι Μακάριος:

«Δεν υπάρχει κανένας λόγος», είπε, «να δεχθούμε αυτό το εμβόλιο». 

Καταιγιστικός ήταν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναϊρόμπι, Μακάριος, μιλώντας στον Focus FM 103.6 και στον δημοσιογράφο Stefanos Damianidis.

«Δεν υπάρχει κανένας λόγος», είπε, «να δεχθούμε αυτό το εμβόλιο». 

«Η παρουσία αυτού του ιού είναι εξ’ ολοκλήρου μια απάτη από την αρχή, ένα ανθρώπινο κατασκεύασμα εναντίον της ανθρώπινης αξιοπρέπειας», ανέφερε μεταξύ άλλων.

«Ούτε η Εκκλησία, ούτε η Πολιτεία δεν έχουν αυτό το δικαίωμα να επιβάλλουν ( με το ζόρι ) στον άνθρωπο, να κάνει υποχρεωτικά αυτό το εμβόλιο», υπογράμμισε…

+++++++++++++++++++++

Για την απόφαση να κλείσουν οι εκκλησίες, αναρωτήθηκε «επιτρέπεται να κλείσουμε τους ναούς και οι πολιτικοί να συνεχίζουν τις πολιτικές τους συνάξεις; Γιατί έφταιξε η Εκκλησία, γιατί έφταιξε ο Χριστός, γιατί να καταδικάσουμε την Εκκλησία;».

Για τον ιερέα στα Ιωάννινα που κοινώνησε με πλαστικό κουτάλι, έκανε λόγο για «άρνηση της πίστεώς μας, προσβολή και βλασφημία…».

triklopodia.gr