Κυριακή 17 Ιουλίου 2016

Φρικτή δολιοφθορά στη σκάλα που πριν λίγο καιρό τοποθέτησε ή Εγχώριος Περιουσία στο Καλάμι.

Το γεγονός κατήγγειλε ο Δήμαρχος κ. Χαρχαλάκης στο κοινωνικό δίκτυο ως εξής : 

 Ή βλακεία είναι ανίκητη. 
Πριν λίγο ενημερωθηκα ότι έγινε μία φρικτή δολιοφθορά στη σκάλα που πριν λίγο καιρό τοποθέτησε ή Εγχώριος Περιουσία στο Καλάμι. 
Ή σκάλα ήταν πολυετής απαίτηση της τοπικής κοινωνίας αλλά και των αρχών που κάθε χρόνο καλούνταν να συνδράμουν σε περιστατικά τραυματισμών. 
Ή αισχροτητα αυτή ΔΕΝ θα επικρατήσει γιατί δεν θα το επιτρέψουμε. Ο δημόσιος διάλογος με επιχειρήματα είναι θεμιτός. 
Οι υπουλες δολιοφθορές δημόσιας περιουσίας όμως είναι αλητεία και οι ένοχοι θα τιμωρηθούν παραδειγματικά. 
Πότε δεν θα επιτρέψουμε τη δικαιολογηση τέτοιων απαραδεκτων ενεργειών. 
Σε συνεργασία με την Εγχώρια Περιουσία κινησαμε ήδη την ποινική διαδικασία. Ντροπή σε όσους νομίζουν ότι αυτό είναι πράξη μαγκιας.
 η τοπική πρόεδρος του Μυλοποτάμου κ. Καλλιόπη Καρύδη διεπίστωσε και κατήγγειλε στον Δήμαρχο Κυθήρων ότι : Άγνωστοι είχαν ξεβιδώσει και αποσυνδέσει τα σιδερένια σκαλιά και επι πλέον είχαν κόψει και διασκορπίσει το υπόλοιπο σιδερένιο σκελετό της σκάλας, καταστρέφοντας οριστικά την εύκολη πρόσβαση προς την παραλία Καλάμι.

Χωρίς ΠΟΡΙΣΜΑ και υπό πίεση για ΠΥΛΩΝΕΣ έναν χρόνο μετά την πυρκαγιά στα ΒΑΤΙΚΑ

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΑΤΙΚΙΩΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ 
στην ΑΤΤΙΚΗ 

Πειραιάς, 17/7/2016

Πέρασε ένας χρόνος από την αποφράδα ημέρα της 17ης Ιουλίου του 2015 και την καταστροφική πυρκαγιά που ξέσπασε στα Βάτικα, κατακαίοντας 60.000 στρέμματα δασικών και αγροτικών εκτάσεων, 100.000 ελαιόδεντρα και δεκάδες κτίρια, κατά μήκος της έκτασης 4 Βατικιώτικων χωριών και της περιοχής της Νεάπολης. 



Η Ομοσπονδία των Βατικιώτικων Συλλόγων στην Αττική καταγγέλλει το γεγονός ότι έναν χρόνο μετά, οι Βατικιώτες δεν γνωρίζουν την αιτία που καταστράφηκε ο τόπος και οι περιουσίες τους, καθώς δεν έχουν λάβει γνώση του πορίσματος των αρμόδιων υπηρεσιών. Θεωρούμε την καθυστέρηση αυτή αδικαιολόγητη και απαξιωτική, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη πυρκαγιά κατεγράφη ως η μεγαλύτερη, πιθανότατα, των τελευταίων χρόνων στη χώρα μας.

Αισθανόμαστε, επίσης, την ευθύνη να στηλιτεύσουμε το γεγονός ότι ενώ το βραχυκύκλωμα ηλεκτροφόρων καλωδίων καταγράφεται ως μία από τις πιο συνήθεις αιτίες των δασικών πυρκαγιών, ο ΑΔΜΗΕ με τη σύγχρονη γνώμη του υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος, σχεδιάζει να εγκαταστήσει κατά μήκος της χερσονήσου του Μαλέα, έως τη Συκιά, εναέριο δίκτυο υψηλής τάσης, διακινδυνεύοντας την τελειωτική καταστροφή του τόπου μας.

Καλούμε τους αρμοδίους αφ’ ενός να συμπράξουν ώστε οι Βατικιώτες να μάθουν επιτέλους την αιτία της καταστροφικής πυρκαγιάς της 17ης Ιουλίου και αφ’ ετέρου, να αποτρέψουν τους όποιους σχεδιασμούς απειλούν τα Βάτικα.

Για το ΔΣ της Ομοσπονδίας των Βατικιώτικων Συλλόγων στην Αττική

Ο Πρόεδρος.................... Η Γραμματέας
Νίκος Αλειφέρης............. Καλλιόπη Λιβανού

Το Μήνυμα της Κυριακής 17-7-16 και Γραπτό Θείο Κήρυγμα

Τό Μήνυμα της Κυριακής (Ηχητικό μήνυμα) από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων
κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ 
ΚΥΡΙΑΚΗ Δ! ΜΑΤΘΑΙΟΥ 
ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Δ' ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
(17-7-16)



 

ΓΡΑΠΤΟΝ Θ.ΚΗΡΥΓΜΑ
ΚΥΡΙΑΚΗ Δ' ΜΑΤΘΑΙΟΥ
17-07-2016

«Σέ νυμφίε μου ποθῶ καί τοῦ πόθου Σου φίλτρον ἔχουσα ὑπέρ Σου τάς σάρκας μου τῷ πυρί παραδέδωκα».
Τά λόγια αὐτά ὁ ἱερός ὑμνωδός φαντάζεται νά λέει πρός τόν Κύριον κατά τήν ὥρα τοῦ μαρτυρίου της, ἡ σήμερον τιμωμένη Ἁγία Μεγαλομάρτυς Μαρίνα. 

Ἡ ἀγάπη της καί ὁ πόθος της πρός τό νυμφίο Χριστό ὁδήγησε τἠν Ἁγία Μαρίνα πρός τά ταπεινωτικά καί ὀδυνηρά μαρτύρια (γύμνωση, μαστίγωση, ἐκδορά τῶν σαρκῶν της) καί στόν δι' ἀποκεφαλισμοῦ θάνατό της. Μαρτύρια πού σήμερα φαντάζουν ἀβάσταχτα, πού γιά κείνην ὅμως ὑπῆρξαν ἀνώδυνα διότι ἦταν ἐνδεδυμένη μέ τή χάρη τοῦ Παναγίου Πνεύματος, μέ τήν πίστη στόν Χριστόν, μέ τήν ἀγάπη της γιά Αὐτόν καί μέ τόν πόθο της νά φτάσει ὅσο γίνεται πιό γρήγορα κοντά του, ἐγκαταλείποντας ἔτσι τόν πρόσκαιρο γιά νά ἀναπαυθεί στόν αἰώνιο κόσμο ὅπου «ἐστίν εὐφραινομένων ἡ κατοικία». 

Τέτοια ὑπῆρξε ἡ ἀγάπη της γιά τόν Χριστόν ὥστε ταύτισε τή ζωή της μέ τή δική Του. Γιατί αὐτό σημαίνει ἀγάπη: «Ἀγαπήσεις Κύριον τόν Θεόν σου καί τόν πλησίον σου ὡς σεαὐτόν». Καί εἶπε: πώς εἶναι δυνατόν Ἐκεῖνος ὁ ἀναμάρτητος νά κατέβει ἀπό τόν οὐρανό νά ταπεινωθεῖ, νά πάθει, νά σταυρωθεῖ καί νά θανατωθεῖ γιά μᾶς κι ἐγώ νά μήν δώσω τό αἷμα μου γι' Αὐτόν.

Τό μαρτύριο λοιπόν γιά τήν Ἁγία ἦταν ἕνα ἐλάχιστο δεῖγμα εὐγνωμοσύνης καί ἀγάπης πρός τόν Χριστόν. «Ὡς μύρον πολύτιμον τῷ νυμφίῳ Χριστῷ προσήγαγες τό σόν αἷμα καλλιπάρθενε», λέγει ὁ ἱερός ὑμνωδός, γι' αὐτό καί τήν γέμισε χαρά καί εὐχαρίστηση ἀντί πόνου καί λύπης.
«Τέτοια εἶναι ἡ δύναμη τῶν Μαρτύρων, λένε οἱ πατέρες, σαγηνεύει ὄχι μόνο τούς ἰδιῶτες ἀλλά καί τούς ἄρχοντες. Ἡ δύναμη αὐτή καταντροπιάζει τούς εἰδωλολάτρες, αὐτή προσβάλλει τήν πλάνη τους, αὐτή ἐξολοθρεύει τούς δαίμονες, αὐτή εἶναι ἡ εὐγένεια καί τό στεφάνι τῆς Ἐκκλησίας». 

Γιατί ὅμως πανηγυρίζουμε καί γιορτάζουμε τή μνήμη τῶν Ἁγίων μας; Γιά νά θυμηθοῦμε τά βασανιστήρια καί τόν θάνατο πού ὑπέστησαν καί νά γεμίσουμε λύπη; Ὄχι βέβαια. «Μή μόνον παραγινώμεθα πρός τούς μάρτυρας ἀλλά καί μιμώμεθα μάρτυρας. 

Τιμή γάρ μαρτύρων οὔ τό παραγενέσθαι πρός αὐτούς μόνον, ἀλλά καί πρό τούτου τό ζηλώσαι τήν ἀνδρείαν αὐτῶν», δηλαδή νά μήν ἐρχόμαστε μόνο πρός τούς μάρτυρες ἀλλά καί νά μιμούμαστε τούς μάρτυρες, γιατί τιμή τους δέν εἶναι νά ἐρχόμαστε μόνο πρός αὐτούς ἀλλά καί νά μιμούμαστε τήν ἀνδρεία τους. Δέν εἶναι λοιπόν τιμή νά προσερχόμαστε μόνο πρός τό ναό τοῦ τιμώμενου Ἁγίου καί τυπικά νά προσκυνᾶμε τήν εἰκόνα του καί νά μή μετέχουμε στό κοινό ποτήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας. 

Οἱ ἑορταστικές ἐκδηλώσεις ἔχουν σκοπό νά συγκινήσουν, νά παιδαγωγήσουν καί νά σωφρονίσουν τό λαό τοῦ Θεοῦ. «Μπορεῖ κανείς νά ὠφεληθεῖ ἀπό τούς μάρτυρες», λέγει ὁ ἱερός Χρυσόστομος, «καί ὡς πρός τήν ἀρετή καί ὡς πρός τήν περιφρόνηση τῶν παρόντων ἀγαθῶν. Γιατί ὅταν δεῖς αὐτούς νά περιφρονοῦν τή ζωή θά ἀποκτήσεις ὑψηλό φρόνημα καί θά περιγελάσεις τή ζωή τῶν ἀπολαύσεων, θά περιφρονήσεις τά χρήματα καί θά ἐπιθυμήσεις τήν οὐράνιά ζωή. Καί ἄν ἀντιμετωπίσεις ἀρρώστιες θά λάβεις ἀφορμή ἀπό τά παθήματά τους καί θά πάρεις μεγάλη ὑπομονή». 

Καί μιά ἄλλη ὠφέλεια εἶναι ἡ φροντίδα νά τούς μιμηθοῦμε. Σήμερα δέν καλούμαστε νά μαρτυρήσουμε γιά τήν πίστη μας. Καλούμαστε ὅμως νά δώσουμε μαρτυρία στόν κόσμο γι' αὐτήν. 

Καί μαρτυρία δίνουμε ὅταν ἔχουμε ζωντανό καί ἄσβεστο τόν πόθο πρός τόν Κύριο πού μᾶς κάνει νά μήν ντρεπόμαστε νά ὀμολογοῦμε ὅτι εἴμαστε συνειδητοί χριστιανοί, ὅτι προσερχόμαστε τακτικά πρός ἐκκλησιασμό, ὅτι μετέχουμε τῶν μυστηρίων τῆς ἐκκλησίας μας, ὅτι εἴμαστε ἕτοιμοι νά δεχθοῦμε ὁποιεσδήποτε προσβολές καί περιφρονήσεις γιά τό ὄνομά Του, ὅτι δέν ἐπιδιώκουμε τόν πλουτισμό, τήν ἄνετη καί μεγάλη ζωή καί τέλος ὅτι δέν ὑποχωροῦμε οὔτε σπιθαμή ἀπό τήν πίστη μας γιά νά τά ἔχουμε καλά μέ τόν κόσμο, διότι δέν μποροῦμε «δυσί κυρίοις δουλεύειν» οὔτε μποροῦμε νά εἴμαστε χλιαροί στήν πίστη μας διότι τούς χλιαρούς λέγει ὁ Κύριος «θά τούς ἐμμέσω». 

Ἡ τιμή τῶν Ἁγίων ἔχει καί ἄλλη μιά ὠφέλεια, κατά τόν Χρυσόστομο: «ὅσα δέν κατορθώνει ὁ πλοῦτος καί τό χρυσάφι», λέγει, «κατορθώνουν τά λείψανα τῶν μαρτύρων. Γιατί ὁ χρυσός οὔτε ἀσθένεια ἀπομάκρυνε ποτέ οὔτε θάνατο ἔδιωξε, ἐνῶ τά ὀστά τῶν μαρτύρων ἐπέτυχαν καί τά δύο». 

Ἅς ἐπικαλεσθοῦμε λοιπόν τίς πρεσβεῖες τῆς Ἁγίας Μεγαλομάρτυρος Μαρίνας πρός τόν οἰκτίρμονα Θεό καί ἅς τήν ἔχουμε ζωντανό παράδειγμα θείου ἔρωτος στό διάβα τῆς ζωῆς μας, διότι «Τῶν μαρτύρων ὁ θάνατος δέν εἶναι θάνατος ἀλλά ζωή πού δέν ἔχει τέλος».
ΑΜΗΝ.
/>                                                             Πρωτ. π. Παναγιώτης Μεγαλοκονόμος.
------------------------------------------- 
 Πηγή:  imkythiron.gr
-------------------------------------------

Η Αγία Μαρίνα η Μεγαλομάρτυς (17 Ιουλίου)





marina6-2-e1279320560592Η καλλιπάρθενος αγία Μαρίνα θεωρείται προστάτης των παιδιών και μάλιστα ειδική για τη θεραπεία όσων απ’ αυτά είναι άρρωστα και καχεκτικά ή έχουν ειδικές ανάγκες.
 Γέννηση και ανατροφή
Η παρθενομάρτυς Μαρίνα γεννήθηκε στη πόλη Αντιόχεια της Πισιδίας, γύρω στο έτος 270, όταν αυτοκράτορας ήταν ο Διοκλητιανός ή ο Κλαύδιος Καίσαρας. Οι γονείς της άνηκαν στην ανώτερη τάξη της περιοχής της Πισιδίας, ο πατέρας ήταν διακεκριμένος και σεβαστός από τους εθνικούς ιερέας των ειδώλων, λεγόταν δε Αιδέσιος.
Αμέσως μετά τη γέννηση της Μαρίνας, έφυγε από την παρούσα ζωή η μητέρα της. Έτσι ο πατέρας αναγκάστηκε να αναθέσει την ανατροφή της θυγατέρας του σε μία άλλη γυναίκα, η οποία την ανέλαβε για να την θηλάσει (ας μην ξεχνάμε ότι τότε δεν υπήρχαν βρεφικά γάλατα και εάν μια νέα μητέρα έφευγε από τη ζωή, το θηλασμό του βρέφους αναλάμβανε μια άλλη μητέρα).
Ασπάζεται την χριστιανική πίστη
Η γυναίκα στην οποία ο Αιδέσιος είχε εμπιστευτεί την ανατροφή της κόρης του ήταν χριστιανή. Έτσι και η μικρή Μαρίνα γαλουχήθηκε νωρίς στη νέα πίστη του Χριστού. Και σε ηλικία 12 ετών έλαβε το Βάπτισμα. Με αμείωτο ενδιαφέρον ποθούσε να μάθει καθετί πού είχε σχέση με τον Ιησού Χριστό.
O πατέρας της Αιδέσιος όταν πληροφορήθηκε ότι ήταν χριστιανή, τυφλωμένος από το φανατισμό της ειδωλολατρικής θρησκείας του, μίσησε το ίδιο το σπλάχνο του και αποκλήρωσε τη μοναχοκόρη του.
Το άνομο σχέδιο του επάρχου
Η Μαρίνα είχε γίνει πλέον 15 ετών. Ο Θεός δεν την είχε προικίσει μόνο με πλούσια ψυχικά χαρίσματα, αλλά και με σωματικό κάλλος εντυπωσιακό. Ο έπαρχος όμως Ολύβριος θέλησε και προσπάθησε να την πάρει για γυναίκα του επειδή ένιωσε μέσα του έρωτα γι’ αυτήν. Χωρίς καθυστέρηση λοιπόν της ανακοίνωσε ότι αποφάσισε να αναλάβει την προστασία της και σύντομα να την κάνει γυναίκα του.
Η νεαρή χριστιανή παρέμεινε σιωπηλή, ενώ μέσα της προσευχόταν θερμά, ζητώντας από τον Θεό να τη στηρίξει και να τη φωτίσει ώστε να φερθεί καθώς αρμόζει στις αφιερωμένες σ’ Εκείνον ψυχές.
Στην επιμονή του Ολυβρίου να λάβει απάντηση στην πρότασή του, εκείνη απάντησε πώς είναι αδύνατο να την αποδεχτεί. Η έκπληξη του επάρχου ήταν μεγάλη. Στην ερώτησή του γιατί ήταν αδύνατο, έλαβε τη σεμνή αλλά γεμάτη αποφασιστικότητα και παρρησία απάντηση: Διότι είμαι χριστιανή! Και μόνο το άκουσμα της λέξης «χριστιανή» ήταν αρκετό να κάνει τον έπαρχο εκτός εαυτού.
Αρχίζουν τα μαρτύρια της Αγίας
Για ένα μικρό διάστημα ο έπαρχος προσπάθησε, να πείσει τη νέα τούτη χριστιανή να αλλάξει γνώμη και να δεχθεί τον γάμο, τάζοντάς της τιμές, καλοπέραση και δόξα πλάι του. Εκείνη όμως, ενισχυόμενη από τον Κύριο, στον όποιο δεν έπαυσε να προσεύχεται μυστικά, επέμενε στην ομολογία της πίστεως στον Ιησού Χριστό.
Τότε την έστησε μπροστά σε δικαστήριο,  το οποίο ζήτησε επίσημα κατά το ρωμαϊκό δίκαιο να μάθει αν όντως ήταν χριστιανή. Η Μαρίνα ομολόγησε και εδώ με γενναιότητα και παρρησία τη χριστιανική της ιδιότητα, γεγονός πού κατέπληξε τους παρισταμένους, οι οποίοι έβλεπαν τόσο ηρωισμό και θάρρος σε μια νεαρή γυναίκα!
Εξαιτίας της ομολογίας της καταδικάστηκε στην ποινή της μαστίγωσης. Η καρτερικότητά της όμως και η αντοχή ήταν τέτοιες πού άφησε κατάπληκτους έπαρχο, αξιωματούχους και λαό. Έχοντας υψωμένο το βλέμμα της στον ουρανό, δεν έπαυσε να προσεύχεται, να επικαλείται τη βοήθεια του Κυρίου και τη στήριξή του για να υπομείνει με ανδρεία τις μαστιγώσεις.

Σάββατο 16 Ιουλίου 2016

Σεμπρεβίβα καινούργιο τραγούδι, εμπνευσμένο από τα αγαπημένα μας Κυθηρα - Πάνος Μπούσαλης, Αναστασία Μουτσάτσου

Το καινούργιο μου τραγούδι, εμπνευσμένο από τα αγαπημένα μας Κυθηρα

 Σεμπρεβίβα”  λέγεται το  νέο cd του Πάνου Μπούσαλη, περιέχει 15 τραγούδια και η κυκλοφορία  από τον Μετρονόμο. Συμμετέχουν η Αναστασία Μουτσάτσου, ο Γεράσιμος Ανδρεάτος , η παιδική χορωδία Δημήτρη Τυπάλδουκαι οι Ηλίας Βαμβακούσης, Σπύρος Καββάδας μαζί με κορυφαίους έλληνες δεξιοτέχνες μουσικούς. Σύμφωνα με πληροφορίες μας οι πρώτες παρουσιάσεις  θα γίνουν  στα Κύθηρα, τη Μονεμβασιά και στους πρόποδες του Ταΰγετου και προς το φθινώπορο θα ανηφορήσει και για την πρωτεύουσα.Και μας φαίνεται απόλυτα φυσιολογικό αφού η ”Σεμπρεβίβα” είναι , ένα λουλούδι πολύ μικρό, το οποίο φυτρώνει μόνο στα Κύθηρα. Ο λάκωνας τραγουδοποιός γνωστός για την αγάπη που έχει στο μέρος που γεννήθηκε, δε χάνει ευκαίρια ,μέσα από τα τραγούδια του, να προβάλει τη Λακωνία και να μας δίνει ερεθίσματα για να ψάξουμε και να μάθουμε τις πιο κρυφές πληροφορίες αυτού του τόπου.
Σέμπρεβίβα. Στίχοι Μουσική: Πάνος Μπούσαλης.
Πάνος Μπούσαλης, Αναστασία Μουτσάτσου. CD Σεμπρεβίβα: Μετρονόμος 2016
Χορωδία: Διαμάντη, Βέρα, Ισαβέλλα, Νίκος, Πάνος


 ΠΑΝΟΣ ΜΠΟΥΣΑΛΗΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

 Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979 και μεγάλωσε στο χωριό Νιάτα του Νομού Λακωνίας. Από την ηλικία των 7 ετών άρχισε να γράφει τα πρώτα του στιχάκια και κάποιες αυτοσχέδιες μελωδίες γεγονός που ώθησε τον πατέρα του να του πάρει την πρώτη του κιθάρα. Έκανε τα πρώτα του μουσικά βήματα στην Λακωνία, μαθητής του παραρτήματος του Απολλώνιου Ωδείου στην περιοχή. Πρώτος καθηγητής του στην κλασική κιθάρα ήταν ο Γιάννης Κονιδιτσιώτης. Τελείωσε το Λύκειο στη Θεσσαλονίκη όπου και άρχισε να γράφει τα πρώτα του ολοκληρωμένα τραγούδια και να συμμετέχει σε μουσικά σχήματα με φίλους και συμμαθητές του. Το 1998 εισάγεται στο Πολυτεχνείο του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θες/νίκης στη σχολή των Μηχανολόγων Μηχανικών. Παράλληλα με τις σπουδές του εμφανίζεται στις μουσικές σκηνές τις πόλης (Άλοθι, Funky, Inside, Ροδανθός, Café Chris κ.α) ενώ κάνει μαθήματα κιθάρας με τον κιθαριστή-συνθέτη Βαγγέλη Τσοτρίδη (κιθαρίστα των Ευοί Ευάν) και παρακολουθεί μαθήματα βυζαντινής μουσικής. Αποφοίτησε από το Πολυτεχνείο το 2005 και το 2006 εκπλήρωσε την στρατιωτική του θητεία. Το έτος 2007 εγκαθίσταται στην Αθήνα και αρχίζει η συνεργασία του με τον Παναγιώτη Μπερλή, (πρώην μέλος των Διάφανων Κρίνων) με τον οποίο δίνουν μια σειρά μουσικών παραστάσεων με τη συμμετοχή της ζωγράφου Αγγελικής Κούρκουλου. Γνωρίζει τον τραγουδοποιό Γιάννη Νικολάου και εμφανίζονται μαζί επί σκηνής. Την ίδια χρονιά συναντά τον μεγάλο συνθέτη Χρήστο Λεοντή και ερμηνεύει τα τραγούδια του σε διάφορες εκδηλώσεις (Ρίτσεια-Μονεμβασιά, Κ.Θ.Β.Ε , Ίδρυμα Αντρέα Λεντάκη, Ιανός, Μουσείο Μπενάκη κ.α) Μελοποιεί ποήματα του ποιητή Ανδρέα Παγουλάτου τα οποία παρουσιάζει μαζί με δικά του τραγούδια σε σειρά μουσικο-ποιητικών εκδηλώσεων με τη συμμετοχή σημαντικών ποιητών (Νάνος Βαλαωρίτης, Ανδρέας Παγουλάτος, Λίνος Ιωαννίδης, Χρύσα Προκοπάκη κ.α) και συνθετών-τραγουδοποιών-ερμηνευτών (Νότης Μαυρουδής, Μανώλης Μητσιάς, Αλκίνοος Ιωαννίδης κ.α) Στο ίδιο πλαίσιο συμμετέχει σε καλλιτεχνικές εκδηλώσεις – αφιερώματα στην προστασία του περιβάλλοντος. Την περίοδο 2007-2008 εμφανίζεται στο Cine Κεραμεικός δίπλα στους Μπάμπη Τσέρτο, Γιάννη Κούτρα, Νάντια Καραγιάννη, Αφεντούλα Ραζέλη, και τον καταξιωμένο συνθέτη Λίνο Κόκοτο ενώ συμμετέχει και σε συναυλίες του Λίνου Κόκοτου (Πολυχώρος Δήμου Αθηναίων, Ιανος, Δημοτικό Ωδείο Δράμας, Θεσσαλονίκη, Καρδίτσα,Τρίκαλα, Καβάλα κ.α). Στις αρχές του 2008 μαζί με φίλους μουσικούς παρουσιάζει αφιέρωμα στον ‘’Έλληνα μελωδό’’ Νίκο Ξυλούρη. Επιμελείται αφιερώματα στους Νικηφόρο Βρεττάκο, Γιάννη Ρίτσο και στην ελληνική σκηνική μουσική (Cafe Alavastron, Moνεμβασιά, Κροκεές Λακωνίας). Μελοποιεί Γιάννη Ρίτσο, Νικηφόρο Βρεττάκο, Κώστα Καρυωτάκη, Γιολάντα Πέγκλη και Λίνο Ιωαννίδη. Το ίδιο έτος αρχίζει την ηχογράφηση της πρώτης του δουλειάς. Κερδίζει το 2ο Βραβείο στο Φεστιβάλ Νέων Δημιουργών Κοζάνης 'Νικόλας Άσιμος' με το 'Χαρούμενο Τραγούδι'. Συνεργάζεται με τη Μαρία Φαραντούρη και τη Λιζέτα Καλημέρη Κυκλοφορεί η πρώτη του δισκογραφική δουλειά με τον τίτλο ''Γκέμμα'' και τη συμμετοχή του Αλκίνοου Ιωαννίδη και της Σοφίας Παπάζογου. 
Πηγή  http://www.ishow.gr/

 

Ώρες λειτουργίας Ιερού Προσκυνήματος Αγίας Μόνης Κυθήρων


Ολοκλήρωση της Συνάντησης Εργασίας - «Σχεδιάζοντας μαζί για τον τόπο μας: Ένα όραμα για τη φύση και τον πολιτισμό»



Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η συνάντηση εργασίας «Σχεδιάζοντας μαζί για τον τόπο μας: Ένα όραμα για τη φύση και τον πολιτισμό» που διοργάνωσε στην Αίθουσα του Κυθηραϊκού Συνδέσμου στη Χώρα Κυθήρων, στις 14 και 15 Ιουλίου 2016, το Μεσογειακό Ινστιτούτο για τη Φύση και τον Άνθρωπο (MedINA), υπό την αιγίδα του Δήμου Κυθήρων–Αντικυθήρων. Στη συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι των τοπικών αρχών, των παραγωγικών φορέων και της κοινωνίας των πολιτών. 





Η πρώτη μέρα ξεκίνησε με χαιρετισμό του Δημάρχου Ευστράτιου Χαρχαλάκη, ο οποίος τόνισε τη σημασία της σύζευξης φύσης και πολιτισμού, έκανε λόγο για την αναγκαιότητα της επιστημονικής προσέγγισης που μπορεί να προσφέρει το πρόγραμμα του MedINA και αναφέρθηκε στο ρόλο που μπορεί να έχει η Επιτροπή Εγχωρίου Περιουσίας σε τέτοιες προσπάθειες.


Ακολούθησε γνωριμία των συμμετεχόντων και των στελεχών του MedINA και καταγραφή των προσδοκιών για τη συνάντηση αλλά και για το μέλλον του τόπου. Η ανάγκη έρευνας, ενημέρωσης, εκπαίδευσης, επικοινωνίας και ανάληψης προσωπικής και συλλογικής δράσης καταγράφηκαν από αρκετούς συμμετέχοντες.




Στη συνέχεια η κα Λ. Μορδεχάι, υπεύθυνη επικοινωνίας, παρουσίασε τη φιλοσοφία της οργάνωσης, τους βασικούς άξονες δράσης και παραδείγματα έργων που έχει υλοποιήσει το MedINA έως τώρα. 

Ο κ. Γ. Μελισσουργός, υπεύθυνος προγράμματος, παρουσίασε τον σχεδιασμό του MedINA για τα Κύθηρα, ο οποίος εστιάζει στην προστασία και ανάδειξη της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς και στον σχεδιασμό παρεμβάσεων με πολύπλευρη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας και αναπτυξιακή διάσταση. 

Φιλαρμονική Ποταμού.Συναυλία για τον εορτασμό των 50 χρόνων από την ίδρυσή της!

Η Φιλαρμονική Ποταμού, με την υποστήριξη του Δήμου Κυθήρων, οργανώνει μια συναυλία για τον εορτασμό των 50 χρόνων από την ίδρυσή της! Σας προσκαλούμε την Τρίτη 26 Ιουλίου, στις 9: 00 μ.μ. στον προαύλιο χώρο του Δημοτικού Σχολείου Ποταμού! Η είσοδος είναι ελεύθερη.


ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ Π.Κ.ΚΥΘΗΡΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΤΗΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΓΥΘΕΙΟΥ

ΦΩΤΟ http://www.vachosradio.gr/
Μετά την ανάληψη των νέων καθηκόντων ο νέος Διοικητής Αντιπύραρχος κ.Χριστόδουλος Παπαμιχαήλ, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Γυθείου"Πύραρχος Κωνσταντίνος Καστρής" επισκέφτηκε το Π.Κ.Κυθήρων την Τετάρτη 13 Ιουλίου 2016.
Κατά την διάρκεια της επίσκεψης του στο νησί ο κ.Διοικητής συναντήθηκε με τον προιστάμενο Πυραγό του Π.Κ. κ. Κωνσταντίνου Λάζαρο,μετουςπυροσβέστες και τους εθελοντές ενημερώθηκε και συζήτησε υπηρεσιακά θέματα.
Στη διάρκεια της επίσκεψης του επίσης συναντήθηκε και με τον Δήμαρχο και τις τοπικές αρχές του νησιού.
Στη δύναμη του Πυροσβεστικού Κλιμακίου εντάχθηκαν 3 νέοι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης ενισχύοντας την δύναμη.

ADELIN 107,3 FM WEB TV ΚΥΘΗΡΑ

Το κλειστό από το 2015 Νεολιθικό Μουσείο του Διρού, πλήγμα για τον Τουρισμό, τον Πολιτισμό και την έρευνα | Κείμενο: Πάνος Α. Παπαδολιάς – Φωτογραφίες: Γ. Α. Παπαθανασόπουλος


2015 και η ανακάλυψη στο Διρό του «αγκαλιασμένου ζευγαριού» από τον Επίτιμο Έφορο Αρχαιοτήτων, Διευθυντή του Ανασκαφικού ΄Εργου Διρού και της ευρύτερης περιοχής, Πρόεδρο του Κέντρου Νεολιθικών Μελετών Διρού κύριο Γιώργο Παπαθανασόπουλο, δημιούργησε αίσθηση στη διεθνή επιστημονική κοινότητα αλλά, και πανελλαδική συγκίνηση. Τη στιγμή της επικοινωνιακής έκρηξης και της ευφορίας που προκάλεσε αυτή η ανακάλυψη, το Υπουργείο Πολιτισμού έρχεται να απαντήσει με κλείσιμο του Νεολιθικού Μουσείου του Διρού.….
Μοναδική στην Ευρώπη περίπτωση διπλής ταφής σε στάση εναγκαλισμού, το ζευγάρι του Διρού παραδομένο από κοινού στον Αιώνιο Ύπνο τα τελευταία 6000 χρόνια στάθηκε ένα νέο ερέθισμα για να αντιληφθούμε όλοι τη σημασία της έρευνας για τη Νεολιθική Κοινότητα του Διρού και την ανάγκη για επέκταση και εμβάθυνσή της. Η Αλεπότρυπα του Διρού για εκατοντάδες χρόνια υπήρξε σε όλη της την έκταση τόπος πολλαπλών δραστηριοτήτων, ίχνη των οποίων παρουσιάζονταν στο Νεολιθικό Μουσείο του Διρού το οποίο δημιουργήθηκε από τον κύριο Παπαθανασόπουλο το 1992.
Αυτό το ιστορικό και άκρως πολύτιμο Μουσείο παραμένει κλειστό εν όψει της ανέγερσης νέου στο ίδιο σημείο [δες το έγγραφο του Υπουργείο Παιδείας – Πολιτισμού & Θρησκευμάτων].
Πρόκειται για ένα πλήγμα πραγματικά για τον Τουρισμό της περιοχής και της Λακωνίας και όχι μόνον. Οι επιπτώσεις για την έρευνα και τον Πολιτισμό είναι εξίσου τεράστιες. Το ζήτημα της δημιουργίας ενός Νέου, σύγχρονου Μουσείου κανέναν δε θα μπορούσε να τον βρει αντίθετο. Όμως, το να κλείνει το υπάρχον Μουσείο χωρίς να υπάρχει σχεδιασμός, χρονοδιάγραμμα και πλάνο για την άμεση δημιουργία του νέου εγείρει πολλά ερωτήματα και δημιουργεί τεράστια ζητήματα. Πρώτα και κύρια αποστερεί τους επισκέπτες του Διρού από μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική / μουσειακή εμπειρία και βάζει χειρόφρενο στην εξέλιξη της έρευνας.
Είναι αίτημα της τοπικής κοινωνίας και της Λακωνίας. Το Μουσείο Νεολιθικού Πολιτισμού στο Διρό πρέπει να ξανανοίξει και όταν είναι ώριμες οι συνθήκες για τη δημιουργία νέας μουσειακής εγκατάστασης να προχωρήσουν όντως τα πάντα με σχέδιο και ….ρυθμό.
Ακούει κανείς;
Πηγή  http://www.lakonistas.gr/



Αιχμηρή ανακοίνωση ΚΚΕ κατά της δημοτικής αρχής Μονεμβασίας


«Η δημοτική αρχή του δήμου Μονεμβάσιας, απαντώντας σε αίτημα του κόμματός μας για παραχώρηση του χώρου στη θέση “Πλάκα” στη Μονεμβασιά προκειμένου να πραγματοποιηθεί ομιλία από τον περιφερειακό σύμβουλο του ΚΚΕ Νίκο Γόντικα με θέμα τις πρόσφατες διώξεις σε κατοίκους της περιοχής λόγω των αγώνων τους ενάντια στην εγκατάσταση ανεμογεννητριών, μας ενημερώνει ότι δεν μπορεί να μας παραχωρήσει το χώρο γιατί ανήκει στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο. Μέχρι εδώ καλώς. Το ΚΚΕ δεν έχει κανένα πρόβλημα να απευθυνθεί και στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο αφού δεν έχει αρμοδιότητα ο δήμος.
Όμως, η συνέχεια της απάντησης της δημοτικής αρχής είναι τουλάχιστον προκλητική: “…ανεξάρτητα από αυτό, δεν εγκρίνουμε την πραγματοποίηση συγκεντρώσεων των κομμάτων, πλην αυτών που γίνονται κατά την προεκλογική περίοδο, όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία”.
Η δημοτική αρχή κακώς συγκρίνει το ΚΚΕ με τα κόμματα που την στήριξαν. Αυτά μπορεί να εμφανίζονται στη Μονεμβασιά πριν από τις εκλογές και όλο τον άλλο χρόνο να τον περνούν στα βουλευτικά έδρανα “σφάζοντας” το λαό υλοποιώντας και ψηφίζοντας αντιλαϊκά μέτρα, μέτρα αποκλειστικά και μόνο υπέρ της κερδοφορίας του κεφαλαίου. Αυτό είναι το νόμιμο αλλά ανήθικο που κάνουν τα κόμματά του. Ευτυχώς όμως, ακόμα δεν έχουν βγάλει εκτός νόμου το ΚΚΕ, ούτε έχουν απαγορέψει τις δημόσιες συναθροίσεις.
Ως εκ τούτου θα θέλαμε να ενημερώσουμε τη δημοτική αρχή πως η συγκέντρωση του ΚΚΕ είναι νόμιμη και θα πραγματοποιηθεί κανονικά τη μέρα και την ώρα που έχει ανακοινωθεί.
Και, τελευταίο και βασικότερο, για να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους:
Η δημοτική αρχή αρνήθηκε τη νομική στήριξη σε κατοίκους του δήμου της που τους έσυρε στα δικαστήρια εταιρεία κατασκευής ανεμογεννητριών, απαιτώντας μάλιστα και τεράστια – εξαντλητικά πρόστιμα.
“Απαγορεύει” στο ΚΚΕ να κάνει συγκέντρωση στη Μονεμβασιά που καταγγέλλει την εταιρεία και τις διώξεις, αποκαλύπτει στο λαό της περιοχής πως και αυτή η κυβέρνηση τα δίνει όλα για την κερδοφορία των επιχειρηματιών χωρίς να κόπτεται για τα προβλήματα των κατοίκων, την καταστροφή του περιβάλλοντος κτλ.
Παίρνει λοιπόν σαφή θέση. Την καταγγέλλουμε και καλούμε το λαό της περιοχής να πάρει μαζικά μέρος στη συγκέντρωση του ΚΚΕ που θα γίνει κανονικά τη Δευτέρα, 18 Ιουλίου, ώρα 8.00′ μμ, στη θέση “Πλάκα” Μονεμβάσιας».

Πυρκαγιά μαίνεται στο 6 χλμ Αρεόπολης - Γυθείου.

Σε εξέλιξη πυρκαγιά στην περιοχή Κρόταφος.

Πυρκαγιά μαίνεται στο 6 χλμ. Αρεόπολης - Γυθείου στη περιοχή Κρόταφος. Στη περιοχή έχουν σπεύσει και επιχειρούν δυνάμεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Γυθείου και της Π.Υ. Αρεόπολης ενώ δυνατοί άνεμοι πνέουν στην περιοχή. Δεν τίθεται κίνδυνος για τα γύρο χωριά. Για νεότερες εξελίξεις θα ενημερωθείτε με νέα ανάρτηση
Πηγή  http://githio-click.gr/

Παρασκευή 15 Ιουλίου 2016

Με νέα χάραξη η ηλεκτρική σύνδεση Κρήτης – Πελοποννήσου

Με επιστολή του προς τον Βουλευτή κ. Σταύρο Αραχωβίτη, τον ΑΔΜΗΕ, την Ομοσπονδία Βατίκων, την Ένωση Επιχειρηματιών Μονεμβασίας, το «Λακωνικό Δίκτυο» και την ιστοσελίδα www.capemalea.eu, ο κ. Σπύρος Πετρολέκας, ενημερώνει για τις πρόσφατες εξελίξεις, όσον αφορά το θέμα της ηλεκτρικής σύνδεσης της Κρήτης με την Πελοπόννησο.
Συγκεκριμένα ο κ. Πετρολέκας αναφέρει τη νέα πρόταση χάραξης, όπως αυτή σχεδιάσθηκε από τον ΑΔΜΗΕ, ενώ παράλληλα καταθέτει την προτάσή του για βελτίωση ή τροποποίηση της ανωτέρω χάραξης.
Ολόκληρη η επιστολή έχει ως εξής:
«Έχουν παρέλθει σχεδόν τρεις μήνες από όταν εμφανίσθηκε «εν αιθρία» το σχέδιο της ΑΔΜΗΕ περί χωροθέτησης επίγειας γραμμής μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας από τον Υποσταθμό Μολάων έως το Ακρωτήριο Μαλέα, στο πλαίσιο σχετικής διασύνδεσης Κρήτης – Πελοποννήσου, όπως προβλέπεται στο σχετικό Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΔΠΑ) 2017-2026. Την 1-4-2016, με εισήγηση – παρέμβαση, κατέθεσα τις απόψεις μου επί του θέματος, οι οποίες συνοψίζονται στο ότι η συγκεκριμένη χάραξη παρουσιάζει σοβαρότατες, μη αναστρέψιμες περιβαλλοντικές επιπτώσεις για την περιοχή μας και αντιστρατεύεται το αναπτυξιακό μοντέλο που έχει επιλεγεί από την τοπική κοινωνία. Το ΔΠΑ 2017-2026 εγκρίθηκε από τον ΑΔΜΗΕ και προωθήθηκε στη ΡΑΕ. Εκείνη το έθεσε σε δημόσια διαβούλευση, στην οποία συμμετείχα με υποβολή υπομνήματος. Παράλληλα, την ίδια περίοδο σειρά φορέων (Δήμος, Περιφέρεια, Τοπικοί Σύλλογοι κ.ά.), με δημόσιες τοποθετήσεις τους, έλαβαν αρνητική στάση απέναντι στο εν θέματι έργο, ενώ ελήφθησαν πρωτοβουλίες για την εύρεση της βέλτιστης δυνατής λύσης του προβλήματος.
Μετά ταύτα, μου εστάλη από τον ΑΔΜΗΕ διάγραμμα υπ’ αριθμ. ΣΚ-22/24-6-2016, στο οποίο απεικονίζεται νέα πρόταση χάραξης της προαναφερόμενης γραμμής μεταφοράς (Υ/Γ Μολάων – Ακρωτήρι Μαλέα). Μελέτησα την πρόταση αυτή, και εκτιμώ ότι είναι βελτιωμένη έναντι της αρχικής, ωστόσο πιστεύω ότι χωρά περαιτέρω βελτίωση. Προς τούτο, με το παρόν έγγραφο, καταθέτω την πρότασή μου, η οποία επιβοηθητικά απεικονίζεται στον επισυναπτόμενο χάρτη, κλίμακας 1:75.000.
Κατ’ αρχήν, παραθέτω την πάγια άποψή μου ότι σε τέτοιας κλίμακας και σημασίας projects απαιτείται η εξέταση εναλλακτικών σεναρίων, τα οποία θα πρέπει να αξιολογούνται συγκριτικά βάσει οικονομικών, περιβαλλοντικών, κοινωνικών κλπ. κριτηρίων, ώστε στη συνέχεια να προκρίνεται η τεκμηριωμένη βέλτιστη λύση. Για παράδειγμα, στην προκείμενη περίπτωση, η κατάληξη του επίμαχου τμήματος (σημείο προσαιγιάλωσης) θα μπορούσε να τοποθετηθεί σε τρεις εναλλακτικές θέσεις: 1. Περιοχή Ελιάς, 2. Περιοχή Ελίκας, 3. Περιοχή Τσουμάλας. Στην περίπτωσή μας, δεν πραγματοποιήθηκε η εξέταση / αξιολόγηση κανενός εναλλακτικού σεναρίου.

Η πρότασή μου διαφοροποιείται σε σχέση με την τελευταία πρόταση του ΑΔΜΗΕ, κατά βάση, στα εξής τρία σημεία:
– Μετάθεση προς τα δυτικά του κομματιού της χάραξης από Βελιές έως Αγίους Αποστόλους, ακολουθώντας την Επαρχιακή Οδό Μολάοι – Νεάπολη. Ο βασικός λόγος για τη συγκεκριμένη διαφοροποίηση εστιάζεται στις σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις που εκτιμάται ότι θα έχει η πρόταση της ΑΔΜΗΕ, καθώς, στο σημείο αυτό, εκείνη διέρχεται από Περιοχές Απολύτου Προστασίας (Άγιος Νικόλαος, Λεμώνες, Κούνος), παραδοσιακούς οικισμούς (Άγιος Νικόλαος, Τέρια, Ελληνικό κ.ά.), Καταφύγιο Άγριας Ζωής, Προστατευόμενα Τοπία (Κούνος). Παράλληλα, η χάραξη που προτείνω δεν είναι ιδιαίτερα μεγαλύτερη σε μήκος, ενώ χαρακτηρίζεται ασφαλώς από πολύ μικρότερο κόστος υλοποίησης. Τούτο γιατί η πρόταση του ΑΔΜΗΕ θα απαιτήσει τη διάνοιξη νέων οδών (με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο τραυματισμού του ορεινού τοπίου, αλλά και αύξησης του κόστους), ενώ η πρότασή μου, ακολουθώντας την υφιστάμενη Επαρχιακή Οδό, ελαχιστοποιεί έως μηδενίζει τις απαιτούμενες, τεχνικές παρεμβάσεις.
– Μετάθεση σημείο προσαιγιάλωσης από περιοχή Κόρακα στην παράκτια ζώνη βόρεια της Τσουμάλας. Πρόκειται για μια σχετικά μικρής κλίμακας διαφοροποίηση, ωστόσο εκτιμάται ως αναγκαία, καθώς στην περιοχή του Κόρακα έχουν παρατηρηθεί ενδείξεις ύπαρξης απολιθωμάτων, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το τοπικό Γεωπάρκο δεν έχει ακόμα μελετηθεί πλήρως και οριοθετηθεί.
– Επέκταση υπόγειου κομματιού χάραξης, από τους Αγίους Αποστόλους (όπου τερματίζεται, στην πρόταση του ΑΔΜΗΕ) έως (τουλάχιστον) την περιοχή της Ελίκας.
Κλείνοντας, θα πρέπει να επισημάνω ότι η πρόταση που καταθέτω τίθεται, προφανώς, σε προκαταρκτικό στάδιο και, εφόσον γίνει αποδεκτή, θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο περαιτέρω επεξεργασίας και βελτιώσεων. Ήδη, μια πρώτη πρόταση βελτίωσης, που αφορά τη διέλευση της χάραξης από τους οικισμούς Βελιών, Ταλάντων, Αγίου Δημητρίου και Δαιμονιάς, περιλαμβάνεται στον επισυναπτόμενο χάρτη, με τον τίτλο «εναλλακτική πρόταση (2)».
Πηγή http://www.monemvasianews.gr/