Κυριακή 3 Μαΐου 2015

ΝΕΑΠΟΛΗ :: “ΒΑΤΙΚΙΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΖΩΗΣ 2015” ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Σάββατο 02-05-2015 το απόγευμα στη Νεάπολη ο  “ΒΑΤΙΚΙΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΖΩΗΣ 2015” 0 τέταρτος κατα σειρά  αγώνας  με την σημετοχή 350 και πλέον   αθλητών όλων των ηλικιών  είναι πλέον θεσμός στα Βάτικα. Υπό την αιγίδα του Νομικού Προσώπου του Δήμου Μονεμβασιάς  και με την βοήθεια πολλών εθελοντών ,στην αθλητική εκδήλωση συμμετείχαν εκτός από Βατικιώτες μικροί μεγάλοι ,  από όλο τον δήμο Μονεμβασιάς , Νομό Λακωνίας και ξεπέρασε και τα σύνορα της Λακωνίας. Σημαντική συμμετοχή των παιδιών Α.Μ.Ε.Α. που πραγματικά έδωσαν το στίγμα τι σημαίνει Αγώνας Ζωής !! Πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες. Περισσότερο ρεπορτάζ στο βίντεο που ακολουθεί.ADELIN 107,3 FM ΚΥΘΗΡΑ


ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ......


Πριν λίγο διάβασα την δήλωση του επικεφαλής του Δημοτικού Συνδυασμού "Κύθηρα-Αντικύθηρα Νέο Ξεκίνημα Ενωμένοι Πολίτες".

Είναι αλήθεια ότι αυτή η συνεχής ασάφεια και αβεβαιότητα για τα υποχρεωτικά προγραμματισμένα δρομολόγια του πλοίου προκαλεί μια δικαιολογημένη αγανάκτηση αλλά συγχρόνως και μια σημαντική απώλεία πόρων για ένα μεγάλο αριθμό επαγγελματιών του νησιού.



Στο σημείο όμως αυτό χρειάζεται ψυχραιμία. Δηλαδή δεν είναι αυτός λόγος για να διακοπεί η σύνδεση, που με τόσο κόπο και προσπάθειες κρατήθηκε, με τον Πειραιά ακτοπλοϊκώς. Διότι κάτι τέτοιο θα σήμαινε και τον οριστικό θάνατο του έστω κάποιου τουριστικού ρεύματος που υπάρχει, και δη με ξένους επισκέπτες οι οποίοι σαν βασικό σημείο εκκίνησης τοους θεωρούν τον Πειραιά, αφού έχουν αναλώσει κάποιο διάστημα στα αξιοθέατα της Αθήνας.


Ως γνωστόν η πλειονότητα των ξένων επισκεπτών φθάνει στην Ελλάδα μέ αεροπλάνο και εν συνεχεία σχεδιάζει την περαιτέρω διαδρομή του.


Σε προηγούμενο δημοσίευμα μας είχαμε τονίσει ότι μέσω Λακωνίας είναι πολύ μικρός ο αριθμός ξένων τουριστών που φθάνει τελικά στο νησί. Άρα η ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά, καθώς και όποια κλειστά πακέττα έχουν επιτευχθεί και βασίζονται σε αυτή την σύνδεση, είναι τα μόνα που μπορούν να τροφοδοτήσουν με ξένους επισκέπτες το νησί.


Από την άλλη, και λόγω 40χρονης εμπειρίας στο ναυτιλιακό τομέα και ιδιαίτερα τον τεχνικό, θα ήθελα να ενημερώσω ότι ένα πλοίο 40ετίας είναι απόλυτα φυσιολογικό να παρουσιάζει συχνά μηχανικά προβλήματα λόγω δυσκολίας ευρέσεως γνησίων ανταλλακτικών και λόγω φυσικά της πολυετούς φθοράς των λειτουργούντων μηχανημάτων του.


Οπωσδήποτε το πρόβλημα έγκειται στο ότι έχει χαθεί η αξιοπιστία του πλοίου, και δη των διαχειριστών του, λόγω των προηγούμενων αδιακιολόγητων αναβολών και ακυρώσεων και έτσι όταν πράγματι συμβαίνει μια μηχανική βλάβη τίθεται εν αμφιβόλω και προκαλεί δυσπιστία.


Πρόσφατα οι τοπικοί σύλλογοι επαγγελματιών επήραν κάποιες αποφάσεις αλλά μόνον για απλή διαμαρτυρία. Ουσιαστικά όμως αυτό, η επίπληξη δηλαδή, μοιάζει σαν να λές σε ένα θηρίο μαθητή σου, "Κοίτα να είσαι καλό παιδί και μην το ξανακάνεις" , και με το που φεύγει από την τάξη βουτάει μια πέτρα και σου.. σπάει το τζάμι.....


Έχω τονίσει επανειλημμένα ότι αυτό δεν αρκεί. Χρειάζεται δικαστική προσφυγή με στοιχεία και απαιτούμενη αποζημίωση για διαφυγόντα κέρδη. Ένας η περισότεροι νομικοί (από έναν η περισότερους συλλόγους η ιδιώτες) μπορούν σύμφωνα με τον νόμο να τεκμηριώσουν τις απαιτήσεις αυτές και κάθε φορά να γίνονται απαιτητές από την υπεύθυνη εταιρεία.


Όπως έχει γίνει ευρέως γνωστό το πρόβλημα είναι εις γνώση του αναπληρωτή υπουργού ναυτιλίας κ. Δρίτσα, αλλά και όπως είναι γνωστό αυτή την εποχή τα προβλήματα της κυβερνητικής ομάδας και όλου του Ελληνικού λαού είναι πολύ πιο σοβαρά και ορισμένα θέματα έχουν ξεθωριάσει.


Απλά για πληροφορία σας εάν υπάρξει έγγραφη δικαστική προσφυγή τότε σε περίπτωση βλάβης δημιουργείται ανεξάρτητη τεχνική επιθεώρηση (εκτός κρατικών μηχνισμών - επιθεώρηση πλοίων κ.λ.π} η οποία γνωμοδοτεί εάν πράγματι υπήρξε μηχανική βλάβη που να δικαιολογεί την μη εκτέλεση δρομολογίου. Στην περίπτωση αυτή όλα τα διεκδικούμενα πρέπει να καλυφθούν από την ασφάλεια του πλοίου μαζί με την αποζημιώση για την αποκατάσταση της βλάβης.


Βέβαια η πρόσληψη νομικού και όλες αυτές οι διεργασίες απαιτούν και κάποια χρήματα, αλλά "χωρίς παρά δεν έχει παγιαβλάκι*" που λένε και οι Μυτιλινιοί.....


Επίσης δεν σημαίνει ότι επειδή μια αγελάδα είναι ανάποδη και παλάβωσε ότι πρέπει να χύσουμε όλο το γάλα των αγελάδων για να την εκδικηθούμε.....
----------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
----------------------------

Δήλωση κ. Δ. Λουράντου σχετικά με το θέμα της ακτοπλοϊας από Πειραιά

Η Δημοτική παράταξη της οποίας ηγούμαι θα εκδώσει ανακοίνωση τη Δευτέρα για την απο εδώ και πέρα στάση της σχετικά με την απαράδεκτη συνέχιση των καταστροφικών για το νησί μας πρακτικών της εταιρίας ΛΑΝΕ.

Ως απλός Δημοτικός Σύμβουλος του Δήμου Κυθήρων, δηλώνω ότι θεωρώ ανεπιθύμητη την παραπάνω εταιρία και τα πλοία της στη γραμμή μας και με όλη την επίγνωση ευθύνης, την καλώ να δηλώσει επίσημα την παραίτησή της από τη γραμμή την οποία έτσι κι αλλιώς δεν εξυπηρετεί.

Σε όλους τους τόνους δηλώνω ότι προτιμώ να διακοπεί οριστικά η σύνδεση του νησιού με τον Πειραιά αν γίνεται με αυτόν τον τρόπο..
----------------------------
Δημήτρης Λουράντος
----------------------------

ADELIN WEB TV ΚΥΘΗΡΑ "ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ"3/5/15


Σάββατο 2 Μαΐου 2015

Ο Δήμος Κυθήρων εκφράζει τις θερμότατες ευχαριστίες του προς ολόκληρη την ομάδα και τους υποστηρικτές της Σύμπλευσης

Φωτογραφία του Stratos Charchalakis.
Η πολυμελής εθελοντική ιατρική ομάδα της Σύμπλευσης επισκέφθηκε το Σάββατο 2 Μαΐου τα Αντικύθηρα και παρείχε δωρεάν εξειδικευμένες ιατρικές εξετάσεις στους κατοίκους του νησιού με ιατρούς 12 ειδικοτήτων. Την ομάδα υποδέχθηκαν ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας και οι κάτοικοι, τους ξενάγησαν στο Ναό του Αγ. Μύρωνος και σε άλλα αξιοθέατα και πριν την αναχώρησή τους ο Πρόεδρος της Δημ. Κοινότητας παρέθεσε γεύμα, όπου τους δώρησε μία πλακέτα με το Μηχανισμό των Αντικυθήρων εκ μέρους του Δήμου και του Δημάρχου.
Το απόγευμα του Σαββάτου ο Δήμαρχος κ. Χαρχαλάκης είχε την ευκαιρία να συναντήσει από κοντά την ομάδα στον Αβλέμωνα όπου και κατέπλευσαν προερχόμενοι από τα Αντικύθηρα για διανυκτέρευση.

Διάπλους 2015: Αφήσαμε μόνο επτά κατοίκους χωρίς ιατρική εξέταση

Φωτογραφία του χρήστη Symplefsi.
Ο τελευταίος σταθμός του διάπλου της +πλευσης, τα Αντικύθηρα, υποδέχθηκε τους εθελοντές και τα φουσκωτά της ομάδας το πρωί του Σαββάτου.
Από το τοπικό ιατρείο, όπου οι γιατροί της ομάδας εξέτασαν τους κατοίκους, πέρασαν 16 άτομα, ενώ άλλοι δύο εξετάστηκαν κατ’ οίκον.
Ετσι, καλύφθηκε η μεγάλη πλειοψηφία του ντόπιου πληθυσμού, που αριθμεί μόλις 25 άτομα.
Η +πλευση δώρισε στα Αντικύθηρα ενημερωτικές πινακίδες για ιστορικά αξιοθέατα του νησιού, προκειμένου να ενισχύσει την τουριστική προβολή τους, κατόπιν αιτήματος της κοινότητας.
Από την πλευρά της, η κοινότητα ξενάγησε τα μέλη της +πλευσης στα αξιοθέατα των Αντικυθήρων και το μεσημέρι ακολούθησε γεύμα για τους εθελοντές.
Στην +πλευση απενεμήθη από τον πρόεδρο της κοινότητας του νησιού και αναμνηστική πλακέτα με θέμα τα Αντικύθηρα, από τον Δήμο των Κυθήρων, για την προσφορά της ομάδας στο νησί.
Νωρίς το απόγευμα, τα φουσκωτά και οι εθελοντές της +πλευσης πήραν τον δρόμο της επιστροφής, έχοντας ολοκληρώσει με επιτυχία όλες τις προγραμματισμένες δράσεις ιατρικών υπηρεσιών, προσφοράς εκπαιδευτικού και τεχνολογικού εξοπλισμού στα σχολεία, ενημερωτικών και εκπαιδευτικών διαδραστικών παρουσιάσεων, αλλά και χορηγιών σημαντικών έργων υποδομής στα νησιά που επισκέφτηκε φέτος.
http://symplefsi.org/…/05/02/sail-2015-antikithira-10th-da

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΛΑΝΕ 02.05.2015


Το καθεστώς της Εγχωρίου Περιουσίας στα Επτάνησα

Το καθεστώς της Εγχωρίου Περιουσίας στα Επτάνησα, ανάγεται στην περίοδο της Αγγλοκρατίας και συνιστά έναν από τους παλαιότερους με διαχρονική παρουσία θεσμούς της Ελλάδος, πολύ παλαιότερο από την ίδρυση του Ελληνικού Κράτους.
Με τη συνθήκη των Παρισίων το 1815, η Επτάνησος αναγνωρίσθηκε ως ελεύθερο και ανεξάρτητο κράτος καλούμενο «Ηνωμένον Κράτος των Ιονίων Νήσων» και περιήλθε υπό την προστασία του Βρετανικού Στέμματος. Το νέο αυτό κράτος είχε Γενική Διοίκηση με έδρα την Κέρκυρα και τοπικές κυβερνήσεις με επικεφαλής «επάρχους» και «επαρχιακά συμβούλια». Δηλαδή κάθε μία νήσος αποτελούσε, τρόπον τινά, αυτοτελή μονάδα ομοσπονδιακού κράτους, η δε δημόσια περιουσία ανήκε κατά κυριότητα σε κάθε μία νήσο ξεχωριστά (δηλαδή το τεκμήριο κυριότητας δεν ήταν όπως είναι σήμερα υπέρ του Δημοσίου), διοικούμενη από τους επιτόπιους άρχοντες, με υποχρέωση εισφοράς μέρους από τα αντίστοιχα εισοδήματα στο Γενικό Ταμείο της Ιονίου Πολιτείας. Η περιουσία αυτή της κάθε νήσου ονομαζόταν «επιχώριος» ή «εγχώριος» περιουσία. Αυτά προκύπτουν από το «Σύνταγμα του Ηνωμένου Κράτους των Ιονίων Νήσων» του έτους 1817, με το οποίο είχε

ΜΕΙΩΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΤΕΛΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΠΑΘΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΚΥΘΗΡΩΝ!

ΜΕΙΩΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΤΕΛΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΠΑΘΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΚΥΘΗΡΩΝ!
diavgeia.gov.gr

ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΚΥΘΗΡΩΝ!

ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΚΥΘΗΡΩΝ!
diavgeia.gov.gr

Με το ποσό των 9.000€ ενισχύει η Περιφέρεια Αττικής τις φετινές πολιτιστικές εκδηλώσεις του Δήμου Κυθήρων, για το ερχόμενο καλοκαίρι

Με το ποσό των 9.000€ ενισχύει η Περιφέρεια Αττικής τις φετινές πολιτιστικές εκδηλώσεις του Δήμου Κυθήρων, για το ερχόμενο καλοκαίρι, ύστερα από πρόταση και αίτημα της Δημοτικής Αρχής. Θερμές ευχαριστίες, στην Περιφερειάρχη, τον Αντιπεριφερειάρχη και την εντεταλμένη Σύμβουλο για τον Πολιτισμό.
patt.gov.gr

.ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ...

ΕΤΣΙ ΘΑ ΣΕ ΘΥΜΌΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ!!! ΠΙΟ ΦΤΩΧΟΣ Ο ΑΥΛΑΙΜΟΝΑΣ ΣΗΜΕΡΑ..... Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΣΕ ΑΝΑΠΑΥΣΕΙ....
.ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ!

Ποια Λακωνία θέλουμε;;; Ποιά Νεάπολη μας ερέσει και ποια Νεάπολη θα μας ζήσει;

Γέμισε ο όρμος Βοιών με ιστιοφόρα.... μόνο που δεν υπήρχε χώρος γαι να δέσουν με αποτέλεσμα να ντανιαστούν.... αντίστοιχα το ίδιο συμβαίνει και στο επιβατηγό λιμάνι της Ελαφονήσου όπου μερικά σκαριά διώχουν τους επισκέπτες υψηλού τουρισμού....

Εικόνα με δεμένα ντάνα τα ιστιοφόρα στην Νεάπολη από το vistivatika.gr

Σύνταξη σχεδίου κανονιστικής απόφασης για την παροχή κινήτρων για την ανάπτυξη νεανικής επιχειρηματικότητας στο Δήμο Κυθήρων.





«Κατεπείγουσα ρύθμιση για τη μεταφορά ταμειακών διαθεσίμων των Φορέων Γενικής Κυβέρνησης προς επένδυση στην Τράπεζα της Ελλάδος»




ΤΑ ΤΣΙΡΙΓΩΤΙΚΑ ΑΜΑΝΑΤΙΑ

Φωτογραφία της Eleni Harou.
Αμανάτια στα Κύθηρα λέμε τα δέματα που στέλνομε κάπου. Άλλοτε που δεν υπήρχαν οργανωμένες μεταφορικές στο νησί, ο καθένας προσπαθούσε να βρει και να αγγαρέψει κάποιον ταξιδιώτη και να τον φορτώσει ένα δέμα για να το μεταφέρει στον Πειραιά, ή στην Αθήνα, όπου, όλοι οι Κυθήριοι είχαν και κάποιο δικό τους. Αυτή τη δουλειά κάποτε την έκαναν επί πληρωμή οι αμανατατζήδες, οι οποίοι μάζευαν τα αμανάτια στο λιμάνι και τα μετέφεραν σε απίθανες δ/νσεις, καμιά φορά ανεπιτυχώς, διότι δεν εύρισκαν τον παραλήπτη. Και να σκεφθεί κανείς ότι το καλάθι, ή το δέμα πολλές φορές είχαν ευπαθή φαγώσιμα, όπως βρασμένους αστακούς και αυτά επέστρεφαν στα Κύθηρα όζοντα απαίσια! Πολλοί Κυθήριοι, όταν επρόκειτο να ταξιδέψουν το έκρυβαν από γνωστούς και φίλους για να γλυτώσουν τα αμανάτια. Κάποτε ένας Τσιριγώτης έψαχνε επειγόντως κάποιον που να ταξιδεύει για να στείλει στην κόρη του στην Αθήνα καλούδια Τσιριγώτικα και ο αθεόφοβος δεν βρήκε άλλον και τα φόρτωσε του Δεσπότη που ταξίδευε! Τα Τσιριγώτικα αμανάτια άφησαν εποχή. Όλοι μας έχομε μια εμπειρία, όλοι είμαστε παθόντες και όλοι έχομε να διηγηθούμε κι από μια σχετική ξεκαρδιστική ιστορία. Ο Κυθήριος ποιητής Πάνος Φύλλης που με τόση επιτυχία εκφράζει τον ψυχισμό των Κυθηρίων, ήταν κι αυτός ένα θύμα με τα αμανάτια την εποχή που σπούδαζε και ανεβοκατέβαινε στον Πειραιά. Το χαριτωμένο ποίημά του «Ταξιδιωτικά μαρτύρια» τα λέει όλα. Το έγραψε με αφορμή το ποίημα του άλλου Κυθήριου λυρικού ποιητή Σοφοκλή Καλούτση «Ύμνος στα Κύθηρα» στο οποίο ο Καλούτσης γράφει για την αρχαία θεά των Κυθήρων, την Αφροδίτη που «..σαν και πρώτα θα καλεί στ’ άλσους της μέσα το γρασίδι τα νέα ζευγάρια για φιλί, για ένα στα Κύθηρα ταξίδι»
ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΜΑΡΤΥΡΙΑ
Μάθανε δα οι χωριανοί, πως θε να φύγω την Τετράδη
Και νάσου σπίτι η Φωτεινή μ’ ένα ροϊ γεμάτο λάδι.
«Πάρ’ του Γρηγόρη τούτο δα, μου λέει, λεβέντη μου να ζήσεις,
Δεσ’ το στην κόφα επαδά κι έχε το νου σου μην το χύσεις»
Και φέρνει ο γέρο κυρ Μηνάς φασκομηλέα ένα τσουβάλι
Και λέει «κειδά που θα περνάς δός το του γιου μου του Μιχάλη»
Και μάνι μάνι κουνιστή η μαυλιδόνα η Στρατούλα
«για τη λαλά τη σεβαστή λίγα μποζόνια και μια γούλα»
Έφτυσα αίμα ώσπου να βγω στον Πειραιά με τα’ αμανάτια
Κι ώσπου τα σπίτια τους να βρω έρεψα, γίνηκα κομμάτια.
Κι ύστερα λέει ο Σοφοκλής για «ένα στα Κύθηρα ταξίδι»
Αμ’ δε γελιέται ο Παναγής, αφού προχτές μου βγήκε ξίδι

ΚΡΥΟΒΡΥΣΗ !! ΕΝΑ ΟΜΟΡΦΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΒΟΙΩΝ

 Παίρνοντας τον δρόμο από Νεάπολη λίγο πριν την Παντάνασσα δεξιά ανηφορίσαμε για ένα πανέμορφο χωριό την Κρυόβρυση !! Στα στενά δρομάκια εικόνες που βγαίνουν θαρρείς, από μια  άλλη εποχή. Στις άκρες καθισμένοι γυναίκες ,άνδρες, απολάμβαναν το καφεδάκι τους, σε αυτοσχέδια παγκάκια στολισμένα με πολύχρωμα λουλούδια σε κάθε λογής γλάστρα. Μυρουδιές από την πλούσια βλάστηση και χρώματα του Μάη ξεκούραζαν το βλέμμα. Λίγο πιο πάνω από το χωριό το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία ! Τι να πει κανείς για την αρχιτεκτονική του ,για το μοναδικό του τέμπλο βαμμένο στο γαλάζιο της θάλασσας και στολισμένο με χειροποίητα ξυλόγλυπτα στολίδια. Το καντήλι του Αγίου αναμμένο πάντα, περιμένει τον περαστικό ταξιδιώτη .Τι να πει κανείς για την θέα ,απλώνεται το μάτι μέχρι κάτω στον Πλατανιστό, στον γερμανικό παρατηρητήριο και φτάνει έως απέναντι στο ακρωτήρι του Ταίναρου. Αν καμιά φορά σας φέρει ο δρόμος η ακόμα κι αν επιδιώξετε να επισκεφτείτε το όμορφο χωριό Κρυόβρυση, μην παραλείψετε να προσκυνήσετε τον Προφήτη Ηλία .Ο τόπος ,η θέα το σημείο θα σας αποζημιώσει!!ADELIN 107,3 FM ΚΥΘΗΡΑ














Μιχάλης Στραλεκ τη δεκαετια του ΄80 Ποταμός


πηγή φωτό
Maria Schina.facebook.com

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΥΘΗΡΩΝ


ADELIN WEB TV ΚΥΘΗΡΑ.Αναπτυξιακή Κυθήρων.Α.Ε.ΗΜΕΡΙΔΑ 30/4/15