Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2016

ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΥ ΓΙΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ



Το θέμα της καταβολής οφειλών προς τους Δήμους από πολίτες ιδιοκτήτες ακινήτων λόγω προσκύρωσης ή ρυμοτομίας εκτάσεων για τη δημιουργία κοινόχρηστων χώρων, συζητήθηκε χθες στην Ολομέλεια της Βουλής, μετά από επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή ΝΔ Α’ Πειραιώς και Νήσων Κώστα Κατσαφάδου.

Κατά την ομιλία του, ο Βουλευτής εστίασε στην ανησυχία που έχει δημιουργηθεί στους δημότες του Πειραιά αλλά και άλλων δήμων, σχετικά με τις αποζημιώσεις που καλούνται να πληρώσουν λόγω των απαλλοτριώσεων που έχουν γίνει από οικείους δήμους για διάφορα έργα. 

 
Επικαλούμενος τον νόμο 5269/1931, ο κ. Κατσαφάδος τόνισε ότι οι δημότες των οποίων οι ιδιοκτησίες είναι κοντά σε χώρους που απαλλοτριώνουν οι δήμοι για να φτιάξουν πλατείες, πάρκα ή παιδικές χαρές, καλούνται να πληρώσουν το κόστος της απαλλοτρίωσης.

Ο Βουλευτής ανέφερε ότι είναι αδικία για τους πολίτες οι οποίοι ουδέποτε ρωτήθηκαν για το εάν ήθελαν την απαλλοτρίωση, ουδέποτε τους ενημέρωσαν για το κόστος αυτής, ενώ το ακίνητό τους δεν πήρε υπεραξία από την κατασκευή μιας μικρής πλατείας ή μιας μικρής παιδικής χαράς σε μία υποβαθμισμένη περιοχή.

Υποστήριξε δε, ότι στο παρελθόν, το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά με αποφάσεις του, είχε αναστείλει την είσπραξη των χρημάτων από τους κατοίκους, επικαλούμενο την οικονομική κρίση.

«Οι απαλλοτριώσεις που έχουν συντελεστεί από τους δήμους και έγιναν είτε από κοινοτικούς πόρους είτε από πόρους από το Πράσινο Ταμείο, το πρώην ΕΤΕΡΠΣ, κατά 70% επιστρέφονται στον δήμο. Οπότε, θεωρώ ότι είναι παράλογο δύο φορές να πληρώνουν, και το κράτος να δίνει πίσω τα χρήματα στους δήμους για κάποια έργα αυτού του χαρακτήρα, τα οποία έχουν γίνει, και το κράτος να ζητάει και από τους δημότες να πληρώσουν ξανά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κατσαφάδος.

Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Ιωάννης Τσιρώνης δεσμεύτηκε ότι θα γίνει εκ νέου συζήτηση με το Υπουργείο Οικονομικών για το σημερινό κόστος των απαλλοτριώσεων προκειμένου να επαναπροσδιοριστεί «γιατί δεν είναι δυνατόν να πληρώσει κάποιος τοκογλυφία, επειδή αμέλησαν κάποιοι δήμοι επί δεκαετίες. Αυτά τα τέλη, αυτά τα πρόστιμα, αυτές οι διαδικασίες πρέπει να έχουν όλες θεραπευτικό χαρακτήρα. Πρέπει να κάτσουμε να δούμε, λοιπόν, τι κοστίζει ή τι κόστισε η αναμόρφωση αυτής της πόλης, να κοιτάξουμε αυτή τη στιγμή η εισφορά σε γη και σε χρήμα να πηγαίνει 100% ανταποδοτικά και όχι τιμωρητικά για τον πολίτη.»
Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία του Κώστα Κατσαφάδου στην Ολομέλεια και η απάντηση του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Ιωάννη Τσιρώνη.

Πρακτικά Ολομέλειας της Βουλής
Συνεδρίαση Δευτέρας 15 Φεβρουαρίου 2016
Τώρα θα συζητηθεί η δεύτερη με αριθμό 513/9-2-2016 επίκαιρη ερώτηση δεύτερου κύκλου του Βουλευτή Α΄ Πειραιώς της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνου Κατσαφάδου προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σχετικά με την καταβολή οφειλών προς τους Δήμους από πολίτες ιδιοκτήτες ακινήτων, λόγω προσκύρωσης ή ρυμοτομίας εκτάσεων για τη δημιουργία κοινόχρηστων χώρων.
Τον λόγο έχει ο κ. Κατσαφάδος.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, η επίκαιρη ερώτησή μου γίνεται με αφορμή την ανησυχία και την αναστάτωση η οποία έχει δημιουργηθεί μεταξύ των δημοτών της πόλης του Πειραιά αλλά και σε δημότες άλλων δήμων, σχετικά με τις αποζημιώσεις που καλούνται να πληρώσουν λόγω των απαλλοτριώσεων που έχουν γίνει από οικείους δήμους για διάφορα έργα. 

Συγκεκριμένα, κατ’ εφαρμογή του ν. 5269/1931, δηλαδή ενός νόμου ο οποίος έγινε πριν από ογδόντα πέντε χρόνια, οι δημότες των οποίων οι ιδιοκτησίες είναι κοντά σε χώρους που απαλλοτριώνουν οι δήμοι για να φτιάξουν πλατείες, πάρκα ή παιδικές χαρές, λόγω της υπεραξίας την οποία παίρνουν, καλούνται να πληρώσουν το κόστος της απαλλοτρίωσης. 

Στον Πειραιά, όμως, αυτό συνέβη, κύριε Υπουργέ, σε πολύ φτωχές περιοχές, όπως είναι τα Καμίνια και η Παλιά Κοκκινιά. Αυτό, βέβαια, δεν προέκυψε τώρα, αλλά πριν από πάρα πολλά χρόνια. Μεγάλο μέρος των αποζημιώσεων αυτών, αν και καταβλήθηκαν από τον οικείο δήμο, τον Δήμο Πειραιά, κατ’ εφαρμογή δικαστικών αποφάσεων και προκειμένου να χορηγηθούν οι σχετικές άδειες εκτέλεσης εργασιών, εντούτοις δεν εισπράχτηκαν από τους υπόχρεους καταβολής τους, με συνέπεια σήμερα να υφίστανται βεβαιωμένες οφειλές προς τους ιδιώτες, που με τις προσαυξήσεις και τους τόκους έχουμε φτάσει σε εξωπραγματικά νούμερα.

Ενδεικτικά, θα σας αναφέρω, κύριε Υπουργέ, ότι ένα ακίνητο, το οποίο έχει αντικειμενική αξία 51.000 ευρώ στα Καμίνια και στην Παλιά Κοκκινιά σήμερα, η εμπορική του αξία είναι 25.000 ευρώ και αυτό που ζητάνε να πληρώσουν είναι 23.000 ευρώ.

Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι λόγω της οικονομικής κρίσης αυτό είναι αδύνατον, αλλά είναι και συνάμα άδικο, κύριε Υπουργέ. Είναι άδικο, γιατί αυτοί οι πολίτες ποτέ δεν ρωτήθηκαν, όταν έγινε η απαλλοτρίωση, αν την ήθελαν, ποτέ δεν τους είπαν ποιο θα ήταν το κόστος της απαλλοτρίωσης και, φυσικά, ποτέ δεν πήρε υπεραξία το ακίνητό τους, κατασκευάζοντας μία μικρή πλατεία ή μια μικρή παιδική χαρά σε μία υποβαθμισμένη περιοχή.

Αναγνωρίζοντας, λοιπόν, αυτήν την αδικία, το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά κατά το παρελθόν είχε βγάλει πάρα πολλές αποφάσεις προφασιζόμενο την οικονομική κρίση που έχει αναστείλει την είσπραξη όλων αυτών των χρημάτων απ’ όλους αυτούς τους κατοίκους που έχουν την περιουσία τους εκεί. Δεν λύνεται, όμως, το πρόβλημα. 

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Αν μου επιτρέπετε, είναι πολύ σημαντικό το θέμα, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Εντάξει, κύριε Βουλευτά, όλα σημαντικά είναι.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ: Έχει σχέση με όλους της δήμους της Ελλάδος.
Ωστόσο, πέραν των οικονομικών συνθηκών, το ζήτημα αποζημιώσεων των παρόδιων ιδιοκτητών εγείρει και μία σειρά άλλων επιπρόσθετων προβλημάτων. 

Συγκεκριμένα, στην πλειοψηφία των ανωτέρω χώρων, που μιλάμε –δηλαδή, πλατείες, πάρκα και παιδικές χαρές- γίνεται η εφαρμογή, όπως ξέρετε, του άρθρου 28 του ν. 1337∕1983 για την επέκταση των πολεοδομικών σχεδίων οικιστικής ανάπτυξης και σχετικές ρυθμίσεις.

Επιπλέον, θα πρέπει να λάβετε υπ’ όψιν σας ότι οι εν λόγω περιοχές, τουλάχιστον για τον Πειραιά, δεν είχαν καθόλου πράσινο και αυτό είναι μία βασική προϋπόθεση, για να μπορέσει το κράτος και η πολιτεία να φανεί αντάξια απέναντι στις υποχρεώσεις, τις οποίες έχει.

Τέλος, θα ήθελα να σας πω ότι οι απαλλοτριώσεις που έχουν συντελεστεί από τους δήμους και έγιναν είτε από κοινοτικούς πόρους είτε από πόρους από το Πράσινο Ταμείο, το πρώην ΕΤΕΡΠΣ, κατά 70% επιστρέφονται στον δήμο.

Οπότε, θεωρώ ότι είναι παράλογο δύο φορές να πληρώνουν, και το κράτος να δίνει πίσω τα χρήματα στους δήμους για κάποια έργα αυτού του χαρακτήρα, τα οποία έχουν γίνει, και το κράτος να ζητάει και από τους δημότες να πληρώσουν ξανά.

Αυτό ήθελα να σας πω και περιμένω την απάντησή σας, κύριε Υπουργέ. Καταλαβαίνετε ότι ένας νόμος, που έχει θεσπιστεί πριν από ογδόντα πέντε χρόνια για μία ιστορία, η οποία έχει γίνει πριν από είκοσι πέντε χρόνια, με τις σημερινές συνθήκες θα πρέπει να κάνουμε κάτι για να το διορθώσουμε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο για τρία λεπτά.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΙΡΩΝΗΣ  (Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Πραγματικά, είναι νευραλγικής σημασίας η ερώτηση του συναδέλφου. Θέλω, όμως, να θυμίσω, κατ’ αρχάς, το τυπικό μέρος της υπόθεσης για να το ακούνε και οι ακροάτριες και οι ακροατές. Ο ν. 5269∕1931 δεν είναι ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος, ο οποίος αφορά τα ρυμοτομούμενα ακίνητα. 

Υπάρχουν και άλλες νομοθετικές παρεμβάσεις. Θυμίζω το ’77, το ’48, το ’83 και το 2003.
Άρα, εδώ πέρα κλείνει ένα ζήτημα, πρώτα απ’ όλα, αν υπάρχει ή δεν υπάρχει ωφέλεια. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, υπάρχει πολλή μεγάλη ωφέλεια, ειδικά σε υποβαθμισμένες περιοχές, γιατί εκεί ακριβώς είναι που δημιουργήθηκε αυθαίρετη κατοικία και οι πολίτες και η πολιτεία οφείλουν να συνεισφέρουν –ο πολίτης που ωφελείται αλλά και η πολιτεία- ακριβώς για να υπάρχουν πόλεις με ρυμοτομικά σχέδια και να μην υπάρχουν αιθαιρετουπόλεις.

Το ζήτημα της ωφέλειας των παρόδιων ιδιοκτητών από τη δημιουργία κοινοχρήστου χώρου αποτελεί πλέον νομικό και πολεοδομικό τεκμήριο, το οποίο ωφελεί τον ιδιοκτήτη τον υπάρχοντα σε σχέση με τον άλλον που απαλλοτριώνεται η ιδιοκτησία του. Άλλωστε, αυτό έχει επιβεβαιωθεί και από το άρθρο 24 του Συντάγματος, που αναφέρει ότι το οικείο ρυμοτομικό σχέδιο προβλέπεται από τον νόμο, τη σχετική διοικητική πράξη, τη συμμετοχή των ιδιοκτητών, όταν η εφαρμογή του σχεδίου επιφέρει αύξηση της αξίας της ιδιοκτησίας του, παροδιότητα.

Δεδομένου, λοιπόν, ότι αυτήν τη στιγμή η τιμή μονάδας αποζημίωσης στις απαλλοτριωμένες περιοχές είναι αποτέλεσμα δικαστικής απόφασης και η δικαστική εξουσία είναι ανεξάρτητη από την εκτελεστική εξουσία, νομίζω ότι δεν μπορεί να τεθεί θέμα αυτήν τη στιγμή αν αυτές οι τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις καλώς ή κακώς εφαρμόζονται.

Το θέμα, το οποίο θα θίξω στη δευτερομιλία μου, είναι το κατά πόσο αυτή η δικαστική απόφαση σήμερα ουσιαστικά υλοποιείται. Υλοποίηση τι εννοώ; Είναι βαρύτατη η ευθύνη κάποιων δήμων ότι επί δεκαετίες δεν εισέπρατταν, γιατί αν είχαν εισπράξει τότε και όταν έπρεπε, δεν θα υπήρχε αυτό το πρόβλημα σήμερα.

Όσον αφορά το άλλο θέμα ότι οι πολίτες πληρώνουν διπλά, δεν πληρώνουν διπλά οι πολίτες. Ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι ο πολίτης πληρώνει την εισφορά, αλλά αυτή η εισφορά σπανιότατα επαρκεί για να καλύψει την απαλλοτρίωση.

Αυτό σημαίνει ότι αυτά τα χρήματα, τα οποία δίνει το Πράσινο Ταμείο ουσιαστικά είναι πλεονάζοντα χρήματα. Δεν είναι τα ίδια χρήματα που θα εισπράξει ξανά ο δήμος, είναι ουσιαστικά η διαφορά.
Με αυτή την έννοια, νομίζω ότι είναι διαφορετικό πράγμα το τι συνέβη σε αυτούς τους δήμους –και θα το πω στη δευτερομιλία μου- και διαφορετικό πράγμα το εάν καλώς ή κακώς υπάρχει αυτός ο θεσμός της αποζημίωσης σε εισφορά σε γη και σε χρήμα. Να μην ανατρέψουμε τα πράγματα.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ: Κύριε Υπουργέ, για να λέμε αλήθειες και για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Πιο ανταποδοτικό έργο ενός δήμου από το ανταποδοτικό έργο της αποχέτευσης δεν υπάρχει. Σας πληροφορώ, λοιπόν, ότι εάν γίνει ένα έργο αποχέτευσης και είναι μέσω ΕΣΠΑ ο δημότης δεν πληρώνει. 

Θα σας πω μια τακτική, την οποία εφήρμοζαν διάφοροι δήμοι και διάφοροι δήμαρχοι κατά το παρελθόν και σήμερα, τώρα που μιλάμε. Ξέρετε ότι εάν δεν προχωρήσει ο καταλογισμός στις οικονομικές υπηρεσίες, μετά από πέντε χρόνια παραγράφεται.

Εγώ, λοιπόν, αυτή τη στιγμή έρχομαι με αφορμή το θέμα, το οποίο έχει δημιουργηθεί στους κατοίκους των Καμινίων και της Παλιάς Κοκκινιάς. Σας ξαναλέω ότι από αυτούς δεν ρωτήθηκε κανένας, ούτε ήξερε το κόστος, το οποίο θα πληρώσει από την απαλλοτρίωση, την οποία έκανε ο δήμος εκείνη την εποχή.

Σας λέω ότι πρέπει να εκσυγχρονιστούμε και να φτιάξουμε κάποιες νέες διατάξεις που να προσαρμόζονται με το σήμερα. Δεν μπορεί κατ’ αρχάς ο δήμαρχος να κάνει ό,τι θέλει. Δεν μπορεί δηλαδή για άλλα έργα να πληρώνουν με ανταποδοτικότητα οι πολίτες, άλλα έργα να παραγράφονται μετά από πέντε χρόνια, σε άλλα να γίνονται καθυστερήσεις και στο τέλος να πληρώνουν το μάρμαρο. Και δεν είναι και πρακτικό το ζήτημα. 

Γι’ αυτούς τους κατοίκους, η εμπορική αξία δεν ξεπερνά τα 25.000 ευρώ των ακινήτων, τα οποία έχουν. Δεν ξέρω βέβαια τι παραπάνω αξία έδωσε η απαλλοτρίωση και το να δοθεί μια νησίδα πρασίνου και πόσο κοστολογείται αυτό. Όμως, σήμερα έχουν κληθεί να πληρώσουν και έχει δεσμευτεί η ακίνητη περιουσία τους, έχουν δεσμευτεί οι λογαριασμοί τους, έχουν δεσμευτεί τα πάντα και έχουν κληθεί να πληρώσουν πρόστιμα της τάξεως των 23.000 ευρώ. 

Εγώ, λοιπόν, με αφορμή το πρόβλημα των κατοίκων του Πειραιά, έρχομαι  και σας λέω κάτι ευρύτερο: Ότι πρέπει να μπει μια τάξη, ότι πρέπει να μπει ένας κανόνας, ο οποίος θα τηρείται απαρέγκλιτα από όλους τους δημάρχους και όχι να χρησιμοποιούμε τους νόμους κατά το δοκούν και όπου θέλουμε και όπου μπορούμε να εισπράττουμε και όπου δεν θέλουμε να μην εισπράττουμε, όπου είναι ευρωπαϊκά κονδύλια να μην υπάρχει ανταποδοτικότητα, όπου δεν ευρωπαϊκά κονδύλια να κάνουμε παραγραφή και ούτω καθ’ εξής.
Σας ευχαριστώ.  

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Κύριε Τσιρώνη, έχετε τον λόγο. 

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΙΡΩΝΗΣ(Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας): Κατανοώ και συμμερίζομαι την ανησυχία σας. Δεν θέλω να απαντήσω στο εάν η αποχέτευση καλύπτεται ανταποδοτικά από κάποια άλλα τέλη, γιατί ξέρετε ότι καλύπτεται. 

Ξέρετε ότι οι δημότες που συνδέονται σε ένα σύστημα αποχέτευσης πληρώνουν τις υπηρεσίες ύδρευσης –στην Αττική συγκεκριμένα την ΕΥΔΑΠ- και την πληρώνουν επί μακρόν. Υπάρχουν μέσα τέλη αποχέτευσης και άλλα τέλη, τα οποία καλύπτουν ακριβώς ανταποδοτικά αυτές τις δαπάνες.
Κανείς δεν λέει ότι τα έργα θα γίνονται τζάμπα ή ότι θα γίνονται από το κράτος, παρά το γεγονός ότι κατά την ταπεινή μας γνώμη ότι αυτά είναι δημόσια αγαθά και στα δημόσια αγαθά σίγουρα πρέπει και η πολιτεία να συνεισφέρει και να  μην είναι καθαρά «πληρώνω-αγοράζω», το οποίο δεν είναι δίκαιο ακριβώς για τους ασθενέστερους. 

Το νερό που αναφέρετε είναι ένα κοινό αγαθό και με αυτή την έννοια πρέπει να καλύπτεται και από τον καταναλωτή αλλά κυρίως και από την πολιτεία.
Στο δεύτερο ζήτημα, το οποίο ουσιαστικά θίξατε στη δευτερομιλία σας, το δίκαιο ή άδικο ενός προστίμου, νομίζω ότι θα ήμουν ο πλέον αναρμόδιος να απαντήσω, γιατί αφορά καθαρά το Υπουργείο Οικονομικών. 

Όπως είπα και πριν, γι’ αυτά τα ζητήματα αποφασίζουν τα δικαστήρια. Δεν είναι αρμοδιότητα του δικού μας Υπουργείου να λέμε εάν είναι δίκαια αυτά τα πρόστιμα, μεγάλα ή μικρά.
Παρόλα αυτά, θα έρθω στα λόγια σας, με κάποιες παρατηρήσεις σε σημεία για τα οποία πραγματικά έχετε δίκιο. Πρώτα από όλα, από τη ρυμοτόμηση δεν ωφελούνται μόνο οι παρόδιοι αλλά όλοι. 

Με αυτή την έννοια, εάν ξανανομοθετήσουμε –και είμαστε στη φάση να το κάνουμε- θα έπρεπε αυτό να μοιραστεί σε πολύ περισσότερους ανθρώπους. Είναι λοιπόν μια παρέμβαση, η οποία είναι στις σκέψεις μας. Και σας καλούμε και εσάς να συνδράμουμε όλοι θετικά προς αυτή την κατεύθυνση.
Το άλλο σημαντικό ζήτημα, το οποίο θίξατε έμμεσα, είναι ότι αυτά τα πρόστιμα εκτινάχθηκαν από την απίστευτη δύναμη του ανατοκισμού. Εάν είχαν εισπραχθεί στην ώρα τους αυτά τα πρόστιμα, θα ήταν τελείως διαφορετικές οι αξίες. 

Άρα, λοιπόν, είναι η στιγμή να συζητήσουμε πάλι με το Υπουργείο Οικονομικών, να δούμε τις πραγματικές αξίες γης σήμερα, το πόσο κοστίζουν σήμερα αυτές οι απαλλοτριώσεις, για να επαναπροσδιοριστούν. Παρά το ότι δεν είναι της αρμοδιότητάς μας, είμαστε θετικοί στο να το συζητήσουμε αυτό, γιατί δεν είναι δυνατόν να πληρώσει κάποιος τοκογλυφία, επειδή αμέλησαν κάποιοι δήμοι επί δεκαετίες. 

Το τελευταίο που θέλω να αναφέρω είναι ότι έχω ήδη πει σε αυτή την Αίθουσα ότι στον νέο νόμο για τα αυθαίρετα συζητάμε ακριβώς ότι αυτά τα τέλη, αυτά τα πρόστιμα, αυτές οι διαδικασίες πρέπει να έχουν όλες θεραπευτικό χαρακτήρα. Πρέπει να κάτσουμε να δούμε, λοιπόν, τι κοστίζει ή τι κόστισε η αναμόρφωση αυτής της πόλης, να κοιτάξουμε αυτή τη στιγμή η εισφορά σε γη και σε χρήμα να πηγαίνει 100% ανταποδοτικά και όχι τιμωρητικά για τον πολίτη. 

(Στο σημείο αυτό χτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υπουργού)
Νομίζω, λοιπόν –και τελειώνω με αυτό, κύριε Πρόεδρε- ότι αν στον διάλογο που θα ανοίξουμε για το θέμα των αυθαιρέτων μπουν αυτά τα ζητήματα –και σας καλούμε να συμμετάσχετε ενεργά, ξέρετε ότι έχει ξεκινήσει και ότι έχουμε μέσα όλους τους φορείς, Τεχνικό Επιμελητήριο, ΣΑΔ και τα λοιπά- θα φθάσουμε σε ένα σημείο win-win και για τους πολίτες και για εμάς ως πολιτεία.

Πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ Λακωνίας για τη δημόσια επαγγελματική τεχνική εκπαίδευση

Την κατάσταση της δημόσιας επαγγελματικής τεχνικής εκπαίδευσης στο νόμο μας είχε ως αντικείμενο η χθεσινή συνεδρίαση της νομαρχιακής επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ.
Από αυτήν προέκυψε ως συμπέρασμα ότι “οι δομές της δευτεροβάθμιας τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης αποτελούν ένα ολοκληρωμένο δίκτυο παροχής μόρφωσης για τους μαθητές του νομού. Βέβαια μετά από διαβούλευση με τους φορείς μπορούν να γίνουν αλλαγές στις ειδικότητες, καθώς επίσης η λειτουργία του τέταρτου έτους μεταλυκειακής κατάρτισης στα ΕΠΑΛ του νομού θα δώσει διέξοδο σε εκατοντάδες νέους”.
Όπως επίσης διαπιστώνει η ΝΕ του ΣΥΡΙΖΑ, “οι δομές των δημόσιων ΙΕΚ στο νομό υπολειτουργούν, είναι ασύνδετες με τις απαιτήσεις ανάπτυξης του νομού και οι ειδικότητές τους δεν εμπνέουν τους νέους. Επίσης οι δομές μαθητείας του ΟΑΕΔ έχουν πλήρως εγκαταλειφθεί και δεν ανταποκρίνονται στην αποστολή επανακατάρτισης των ανέργων και ένταξής τους σε ένα αναπτυξιακό σχέδιο απασχόλησης”.
Η ΝΕ συζήτησε ολοκληρωμένο σχέδιο ενίσχυσης και ανάπτυξης των δημοσίων ΙΕΚ και των σχολών μαθητείας του ΟΑΕΔ στο νομό, με σύγχρονες ευέλικτες ειδικότητες για τους νέους και τους ανέργους που μετά το λύκειο επιθυμούν να καταρτιστούν επαγγελματικά. Στο ίδιο πλαίσιο ζητά από την κυβέρνηση την ίδρυση και λειτουργία και σε άλλες λακωνικές περιοχές (πχ στο δήμο Ευρώτα) δημοσίων ΙΕΚ ή παραρτημάτων.
“Τα νέα σύγχρονα ΔΙΕΚ θα πρέπει να έχουν άμεση σύνδεση με την ανάπτυξη του νομού και την αγορά εργασίας, αλλά και την ενίσχυση και στήριξη του πρωτογενούς τομέα, της μεταποίησης και του τουρισμού”, σημειώνει ο ΣΥΡΙΖΑ Λακωνίας, που θεωρεί θετική την κατάργηση των διδάκτρων για τους σπουδαστές των ΙΕΚ από την κυβέρνηση, επιμένει στην αναγκαιότητα βελτίωσης του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας τους, στη διαφάνεια στις επιλογές διοίκησης και εκπαιδευτών, στη μείωση του απαραιτήτου αριθμού σπουδαστών για τη λειτουργία της ειδικότητας, στην πιστοποίηση των σπουδαστών χωρίς παράβολο και στις επιτροπές εξεταστών στην έδρα του νομού.
Καλεί δε τους φορείς της αυτοδιοίκησης, τους επιστημονικούς και επαγγελματικούς φορείς του νομού σε ανοικτή δημόσια διαβούλευση και συνεργασία για την υποβολή ολοκληρωμένου και ρεαλιστικού σχεδίου στο υπουργείο Παιδείας.
Πηγή http://www.laconialive.gr/

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΜΠΛΟΚΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ / ΦΟΡΕΙΣ ΠΟΥ ΤΑ ΑΠΑΡΤΙΖΟΥΝ / ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΛΛΑΔΑ

  • Προς Πρωθυπουργό κ.Τσίπρα και πολιτικούς Αρχηγούς
  •                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               ΑΘΗΝΑ 16 ΦΛΕΒΑΡΗ 2016
  • Μετά απο την μεγαλειώδη συγκέντρωση στο Σύνταγμα στις 18 Νοέμβρη , μετά απο αλλεπάλληλες συναντήσεις με τους εμπλεκόμενους Υπουργούς , μετά απο την Απεργιακή κινητοποίηση της 4 Φλεβάρη, μετά από 20 μέρες στους δρόμους μετά της υποδοχής με δακρυγόνα της 12 Φλεβάρη στην Αθήνα θεωρούμε ότι πλέον είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει άμεσα μια συνάντηση με τον Πρωθυπουργό.
  • Ο βασικός άξονας των αιτημάτων μας είναι το ασφαλιστικό όπου ζητάμε αυτόνομο ΟΓΑ, το φορολογικό μια και συνδέεται άμεσα με το ασφαλιστικό όπου ζητάμε αλλαγές στην υφιστάμενη νομοθεσία, το ξεκαθάρισμα των αγροτών (  μητρώο , κριτήρια κατά κύριο επάγγελμα) μιας και αυτό συνδέεται άμεσα και με το ασφαλιστικό αλλά και το φορολογικό. Τέλος εκτός απο κάποια επιμέρους θέματα θεωρούμε ότι σημαντικό είναι το κόστος παραγωγής και τα δάνεια των αγροτών ώστε επιτέλους να μπορούμε να παράγουμε,να έχουμε ρευστότητα και να είμαστε ανταγωνιστικοί.
  •  
  • ΑΙΤΗΜΑΤΑ

  • ΚΑΤΑ ΚΥΡΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΑΓΡΟΤΗΣ
  • Εμείς θεωρούμε ότι η έννοια του αγρότη πρέπει να καθορίζεται με κριτήριο την εγγραφή του στον ΟΓΑ. Ετσι και αλλιώς η εγγραφή στον ΟΓΑ απαιτεί 51% του εισοδήματος να είναι γεωργικό.Ο δε καθορισμός του 51% θα πρέπει να παίρνεται με μέσο όρο 5ετίας, έτσι περιλαμβάνονται χρονιές με ελάχιστη παραγωγή ( π.χ ελιές) ή φυσικές καταστροφές όπου ενας αγρότης για να ζήσει την οικογένειά του μπορεί να χρειαστεί να κάνει άλλες δουλειές όχι απαραίτητα γεωργική φύσης( π.χ σε τουριστικά μέρη).
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ
  • Αυτόνομος ΟΓΑ . Απαραίτητα ξεκαθάρισμα των δικαιούχων οι οποίοι δεν μπορούν παρά να είναι μονο αγρότες. Το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων του κράτους για τον ΟΓΑ καλύπτει ουσιαστικά το προνιακό κομμάτι του.Ας φτιαχτεί ενα άλλο ταμείο ή να ενσωματωθεί σε υφιστάμενα ταμεία , που να έχει καθαρά Προνιακό χαρακτήρα. Αν συμπεριληφθούν και το ποσοστό των παράνομων εργατών γής πιστεύουμε ότι θα έχει κερδοφορία.
  • Ειδικότερα ζητάμε 
  • Να παραμείνουν έως το 2020 οι 7 κατηγορίες ασφάλισης που ήδη υπάρχουν χωρίς αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του κόστους ασφάλισης.
  • Παράλληλα να ξεκινήσει άμεσα η εκπόνηση αναλογιστικής μελέτης για την οικονομική βιωσιμότητα του ΟΓΑ και βάσει αυτής να συζητήσουμε όποια διορθωτικά μέτρα μπορέι να χρειαστεί να παρθούν.
  •  ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΣΟΔΑ ΟΓΑ
  • 1. Εργάτες γης χωρίς χαρτιά ( υπολογίζονται σε πάνω απο 500.000)
  • 2. ΕΝΦΙΑ σε γεωργική γη που δεν παράγει.
  • 3. Οι μη κατα κύριο επάγγελμα αγρότες που είναι σε άλλο ασφαλιστικό φορέα αλλά έχουν γεωργικό εισόδημα να αποδίδουν κάποιο ποσοστό υπέρ ΟΓΑ 
  •  ΕΡΓΟΣΗΜΟ
  • 1. Για αγρότες που κάνουν και άλλες δουλειές πέρα των γεωργικών.Αν οι εισφορές τους ξεπερνούν την ετήσια εισφορά το ποσό να μεταφέρεται στην επόμενη (Πιστωτικό) 
  • 2.Ξεκαθάρισμα μεταξύ ΟΓΑ και επιθεώρηση εργασίας ( η οποία λειτουργεί με τον 1876/90)
  • 3.Δυνατότητα και μεταξύ οικογένειας 
  • 4. Χρήση των ΜΑΕ σαν μια βάση για υπολογισμό των απαιτούμενων ημερομίσθιων
  • 5. Να επεκταθεί η δυνατότητα εργοσήμου στους αλιεργάτες επίσης να μπορούν να εκδίδουν εργόσημα και οι συνεταιρισμοί .
  • 6. Να παρέχεται η δυνατότητα καταβολής του εργοσήμου και αθροιστικά ( π.χ για όλο τον χρόνο αντί τμηματικά)

  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ
  • Θεωρούμε ότι ενα βασικό μέλημα πρέπει να είναι ο σαφής προσδιορισμός του αγροτικού εισοδήματος. Σ'αυτό θα πρέπει και να υπολογιστούν σωστά τα πραγματικά έξοδα μιας αγροτικής εκμετάλλευσης σύμφωνα με διεθνή πρότυπα ( αποσβέσεις κεφαλαιών,φυτικό ,ζωικό κεφάλαιο κλπ)
  • Να παραμείνει και για τα επόμενα έτη ο συντελεστής 13% . Για εισοδήματα πέραν των 25.000 να υπάρχει κλιμακωτή αύξηση.
  • Η προκαταβολή φόρου να μείνει στο 27.5%
  • Αφορολόγητο στις 12.000ε
  • Αποσβέσεις μηχανημάτων να καλύπτουν όλο το ποσό. Και να υπάρξει αναγνώριση όλο του ποσού σαν έξοδο
  • Κατάργηση τεκμηρίων διαβίωσης 
  • Να παραμείνει το 12.000ε αφορολόγητο των επιδοτήσεων
  • Αφορολόγητο πετρέλαιο και μείωση αγροτικού ρεύματος( αξιοποίηση των ΜΑΕ )
  • Απαλλαγή τέλος επιτηδεύματος. Δεν είμαστε ελεύθεροι επαγγελματίες.
  • Μεταφορά παθητικού στο επόμενο έτος.
  • Απαλλαγή απο ΕΝΦΙΑ ,γής και μικρών εγκαταστάσεων
  • Ακύρωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο κρασί αλλά γενικότερα και σε κάθε αγροτικό προϊόν
  • ΦΠΑ
  • Να επανέλθει στο 13% για τα γεωργικά εφόδια . Βέβαια να υπάρξει πρόβλεψη για όποια αποθέματα( καταστημάτων) υπάρχουν που έχουν αγοραστεί με 23% 
  • Στίς χονδροειδείς ζωοτροφές 8%
  •  
  • ΚΟΣΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
  • Όπως προαναφέρθηκε , μείωση ΦΠΑ, αφορολόγητο πετρέλαιο,μείωση αγροτικού ρεύματος
  • Σημαντικό επίσης Η ΑΜΕΣΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΩΝ και ΑΠΟΖΗΜΕΙΩΣΕΩΝ. 
  • ΑΛΙΕΙΣ
  • Άμεσες αποζημιώσεις για καταστροφές απο θηλαστικά ( δελφίνια,φώκιες) στα δίκτυα και παραγάδια
  • Δικαίωμα στους παράκτιους αλιείς και τους κατα κύριο επάγγελμα δυνατότητα να ενταχτούν στον αλιευτικό τουρισμό.
  • Κατασκευή αλιευτικών καταφυγίων αναπαραγωγής ιχθύων
  • ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΙ 
  • Λύση επιλεξιμότητας βοσκοτόπων. Ουσιαστική προώθηση της ιδιαιτερότητας της Ελληνικής κτηνοτροφίας
  • ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΘΕΜΑΤΑ
  • Κόκκινα δάνεια. Άμεση επίλυση ( όχι πλειστηριασμοί ) 
  • ΕΛΓΑ . Προαιρετικός ή με μικρό ασφάλιστρο και επιπλέον ασφάλιστρο με επιλογή παροχών
  • Βιολογική γεωργία .Ανάπτυξη ,απόσυρση της προτεινόμενης ΚΥΑ, Παραμονή των βιολογικών αγορών ως έχουν. Άμεση καταβολή χρωστούμενων επιδοτήσεων.
  • Χρήση γής.Επιτέλους ξεκαθάρισμα
  • Άδειες χρήσης νερού.ΟΧΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
  • Να σταματήσουν να δίνονται επιδοτήσεις σε γήπεδα γκολφ ,αεροδρόμια κλπ
  • Κλείνοντας ενημερώνουμε ότι σκοπός μας ήταν να βάλουμε τις βάσεις αιτημάτων που σε μεγάλο βαθμό συγκλίνουν και με προτάσεις άλλων μπλόκων , για ενα δημιουργικό και ουσιαστικό διάλογο. 
  • Με τιμή

  • ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
  • ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ

  • ΜΠΛΟΚΑ
  • ΚΟΡΙΝΘΟΥ
  • Ισθμού
  • Αιγίου
  • ΑΡΚΑΔΙΑΣ
  • Διοδίων Νεστάνης
  • Βούρβουρα
  • ΛΑΚΩΝΙΑΣ
  • Λίμνης Γυθείου
  • Σκάλας
  • Βάτικων
  • Μολάων
  • Συκιάς
  • ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
  • Καλό νερό
  • ΗΛΙΕΙΑΣ
  • Μαραθειάς Αμαλιάδα
  • ΑΧΑΙΑΣ
  • Κάτω Αχαιάς
  • ΦΟΡΕΙΣ
  • Αγροτικός Σύλλογος Κορίνθου
  • Αγροτικός Σύλλογος Νεμέας
  • Ανεξάρτητος Αγροτικός Σύλλογος ''Μαντίνεια''
  • Αγροτικός Σύλλογος Αν.Μάνης 
  • Αγροτικός Σύλλογος Ευρώτα
  • Αγροτικός Σύλλογος Γαργαλιάνων
  • Αγροτικός Κτηνοτροφικός Συνεταιρισμός Αρκαδίας
  • Ενωση Βιοκαλλιεργητών Αρκαδίας
  • Αγροτικός Πολιτιστικός Σύλλογος Νέων Κανδύλας
  • Κτηνοτροφικός Σύλλογος Λακωνίας 
  • Αλιευτικός Σύλλογος Αν. Μάνης
  • ΣΥΝΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
  • ΚΡΗΤΗ 
  • Ενιαίος Αγροτικός Σύλλογος Ιεράπετρας





ΔΥΟ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ 13 ΚΑΙ 15 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ! ΠΡΟΣΟΧΗ !


Δύο Πυρκαγιές εκδηλώθηκαν στο Νησί μας το Σάββατο 13/2 και την Δευτέρα 15/2/2016.
Η πρώτη πυρκαγιά εκδηλώθηκε στην Παλαιόπολη το Σάββατο 13/2 και έκαψε περίπου ενάμιση στρέμμα χαμηλής βλάστησης.Με  την έγκαιρη επέμβαση του τοπικού Πυροσβεστικού Κλιμακίου με οχήματα και άνδρες,εθελοντών πυροσβεστών, και το Πυροσβεστικό όχημα του Δήμου η πυρκαγιά κατασβέστηκε άμεσα.
Η δεύτερη πυρκαγιά που ήταν και μεγαλύτερη εκδηλώθηκε την Δευτέρα 15/2 το πρωί στον Κάλαμο και έκαψε περίπου 7 στρέμματα χαμηλής δασικής βλάστησης.Η κινητοποίηση των πυροσβεστικών δυνάμεων υπήρξε άμεση και μεγάλη με 4 οχήματα και 6 άνδρες απο το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Κυθήρων με επικεφαλής τον Πυραγό κ.Κωνσταντίνου Λάζαρο προιστάμενο του Τοπικού Κλιμακίου. 
Στήν επιχείρηση κατάσβεσης συνέδραμαν 3 Εθελοντές Πυροσβέστες της τοπικής δύναμης,το πυροσβεστικό όχημα του Δήμου και η υδροφόρα,5 υπάλληλοι του Δήμου και 3 ιδιώτες.
Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα 2 πυρκαγίες που ευτυχώς δεν εξελίχθηκαν χάρις την έγκαιρη επέμβαση των πυροσβεστικών δυνάμεων μας κάνει να ανυσηχούμε και να προσέχουμε πάρα πολύ, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης όταν πρόκειται να κάνουμε ελεγχόμενη καύση κλαδιών και γεωργικών υπολειμμάτων στην ύπαιθρο, που λόγω της παρατεταμένης ανομβρίας και  υψηλών θερμοκρασιών για την εποχή ο κίνδυνος πρόκλησης πυρκαγιάς είναι πολύ μεγάλος.
ADELIN 107,3 FM ΚΥΘΗΡΑ[ ΦΩΤΟ ] ΕΛΕΝΗ ΣΤΑΘΗ -ΤΑΚΗΣ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016

ΔΙΑΚΟΠΗ ΝΕΡΟΥ ΛΟΓΩ ΕΡΓΩΝ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ "ΕΒΔΟΜΟΣ"


Αύριο 16/02/2016 θα γίνει διακοπή νερού στους οικισμούς Γουδιάνικα, Σκουλιάνικα, Τραβασαριάνικα από της 09:00 το πρωϊ μέχρι τις 16:00 το απόγευμα λόγω έργων στο δίκτυο ύδρευσης.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΕΥΡΩΤΑ ΜΕ ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΕΥΡΩΤΑ ΜΕ ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ. Με πρωτοβουλία του Δημάρχου Ευρώτα ξεκίνησε σήμερα 15/2/2016 στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Σκάλας το πρόγραμμα προληπτικής Ιατρικής για τους μαθητές. Η κινητή μονάδα Ιπποκράτης του Χαμόγελου του Παιδιού θα βρίσκεται στο χώρο του σχολείου,για εξετάσεις ευρέως φάσματος στους μαθητές των Δημοτικών Σχολείων του Δήμου Ευρώτα. Εκτός των εθελοντών γιατρών στο πρόγραμμα προληπτικής Ιατρικής συμμετέχουν και Ιατροί από τον Δήμο Ευρώτα.
Πηγή 

"ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΜΑΣΤΟΥ: ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ"

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 14 Φεβρουαρίου 2016
Θέμα: "ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΜΑΣΤΟΥ: ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ".
...η πρόληψη σώζει ζωές...
Σε συνέχεια του προγράμματος "Η πρόληψη σώζει ζωές", το Κέντρο Υγείας Αρεόπολης διοργάνωσε και φιλοξένησε για τρίτη φορά διημερίδα δωρεάν προληπτικού ελέγχου γυναικών με τίτλο «Καρκίνος Μαστού: Πρόληψη και Έγκαιρη Διάγνωση», σε συνεργασία με την Επιστημονική Μαστολογική Εταιρεία Ίαση – Στήριξη «Ε.Μ.Ε.Ι.Σ.», υπό την αιγίδα του Δήμου Ανατολικής Μάνης.
Στο πλαίσιο της διημερίδας, την Παρασκευή 12 και το Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2016, κλιμάκιο δεκατεσσάρων ιατρών, εξειδικευμένων στα νοσήματα του μαστού, πραγματοποίησε Υπερηχογράφημα Μαστών και κλινική εξέταση σε 534 γυναίκες από τη Μάνη και την ευρύτερη περιοχή των Νομών Λακωνίας και Μεσσηνίας.
Η άκρως τιμητική για το προσωπικό του Κέντρου Υγείας Αρεόπολης προσέλευση κάθε γυναίκας κατά το διήμερο αυτό, μεταφράζεται ως επιτυχημένη αφύπνιση του πληθυσμού ευθύνης και έμπρακτη ευαισθητοποίηση απέναντι στη φροντίδα της ατομικής Υγείας.
Το ηθικό μεγαλείο όσων συντέλεσαν στην διοργάνωση και την ολοκλήρωση αυτής της διημερίδας έκανε τις χορδές της αρμονίας του εθνικού συστήματος υγείας να σπάσουν και φυσικά όλοι εμείς δεν θα μείνουμε στο νέκταρ της παρούσας στιγμής, όχι επειδή πρέπει, αλλά γιατί αυτό προκύπτει από τις ανάγκες της εσχατιάς της ηπειρωτικής Ευρώπης, τη Μάνη, και έχοντας επίγνωση τόσο του ρόλου του επαγγελματία υγείας, όσο και του χρήστη των υπηρεσιών υγείας.
Το κλίμα στους χώρους του Κέντρου Υγείας διαμορφώθηκε από όλες εκείνες τις γυναίκες, οι οποίες αφιέρωσαν το χρόνο τους και απάντησαν στο κάλεσμά μας. Συσσωρευμένος ενθουσιασμός και ιδιαίτερα θετική ατμόσφαιρα χαρακτήρισαν τις διαδικασίες καθ’ όλη τη διάρκειά τους. Θερμές αντιδράσεις και αποτελεσματική αλληλεπίδραση ιατρών και εξεταζομένων, που αποτυπώθηκε στα σχόλια τα οποία λάβαμε.
Κατά την κατά πρόσωπο επαφή εξεταστών και εξεταζομένων επισημάνθηκε η αξία της επανάληψης του προληπτικού ελέγχου ανά τακτά κατά περίπτωση χρονικά διαστήματα και εκφράστηκαν απορίες και ανησυχίες από μέρους των εξεταζομένων, ενώ έγινε επιγραμματική αναφορά τόσο των κακοήθων, όσο και των καλοήθων παθήσεων του μαστού και των συμπτωμάτων τους. Σε όλες τις εξεταζόμενες επιδόθηκε έντυπο ενημερωτικό υλικό.
Εκτός από καθοδήγηση, στις γυναίκες εκείνες οι οποίες εξετάστηκαν και βρέθηκε ότι χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης, η συνέχιση της παρακολούθησης οργανώθηκε και δρομολογείται από κοινού, από τους γιατρούς του Κέντρου Υγείας Αρεόπολης και τους ειδικούς της «Ε.Μ.Ε.Ι.Σ.», ενώ τα ενδιαφέροντα ευρήματα που προέκυψαν από την ανάλυση των δεδομένων, θα ανακοινωθούν πολύ σύντομα σε ιατρικό συνέδριο.
Στο πλαίσιο της διημερίδας, πραγματοποιήθηκαν ομιλίες από τον Διευθυντή του Κέντρου Υγείας Αρεόπολης, κ. Ανάργυρο Μαριόλη και τον Προέδρο της «Ε.Μ.Ε.Ι.Σ.», κ. Γρηγόριο Ξεπαπαδάκη, οι οποίοι επεσήμαναν τις αλλαγές στις συμπεριφορές υγείας που επέφερε η οικονομική κρίση και την ολοένα αυξανόμενη επίπτωση του καρκίνου του μαστού.
Συγκεκριμένα, ο κ. Α. Μαριόλης, στην ιδιαιτέρως φορτισμένη ομιλία του, επεσήμανε ότι… «Αυτή η υπέροχη και σεμνή δουλειά να ζυμώνεις το ζυμάρι, να το φουρνίζεις και να το ψήνεις με χρώματα χρυσαφένια και να το προσφέρεις. Αν ο πολίτης κατορθώσει να αποκτήσει αυτή την απλή επίγνωση θα μετασχηματιστεί κι αυτή σ΄ ένα στοιχείο απέραντης ενέργειας, όπως είναι η δόμηση ενός ανθρώπινου χωριού, η αλλαγή των συνθηκών μέσα στις οποίες ζει η ανθρωπότητα ή η διαχείριση των προϊόντων που παράγει ο άνθρωπος: ψωμί, αλήθεια, κρασί, όνειρα». Ο κ. Γ. Ξεπαπαδάκης επικεντρώθηκε στη σημασία της ενημέρωσης όλων των γυναικών για τις μεθόδους έγκαιρης διάγνωσης και τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν ανάλογα με την ηλικία στην οποία βρίσκονται και σύμφωνα πάντα με τις διεθνείς ιατρικές οδηγίες.
Ακολούθησε τιμητική βράβευση του κ. Γ. Ξεπαπαδάκη, Χειρουργού Μαστού, Διευθυντή Κλινικής Μαστού ΡΕΑ & Προέδρου της Επιστημονικής Μαστολογικής Εταιρίας Ίαση-Στήριξη (Ε.Μ.Ε.Ι.Σ.) από τον Δήμαρχο Ανατολικής Μάνης, κ. Πέτρο Ν. Ανδρεάκο, για την ανεκτίμητη προσφορά του στον τομέα της υγείας στη Μάνη, μέσα σε έντονο συγκινησιακό κλίμα.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες αξίζουν στο Δήμο Ανατολικής Μάνης και ιδιαιτέρως στο Δήμαρχο κ. Π. Ανδρεάκο, για την έμπρακτη συνεισφορά τους στο έργο μας, στη Διοικήτρια του Γενικού Νοσοκομείου Λακωνίας κ. Ε. Παπαγεωργίου, καθώς και στη Διοίκηση της 6ης Υ.Πε. Πελοποννήσου, Ιονίων Νήσων, Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδας, για την αμέριστη στήριξή τους.
Τέλος, ξεχωριστές ευχαριστίες αξίζουν στην Επιστημονική Μαστολογική Εταιρεία Ίαση – Στήριξη «Ε.Μ.Ε.Ι.Σ.», στο προσωπικό της που προσήλθε, και ιδιαίτερα στον Πρόεδρό της κ. Γρηγόριο Ξεπαπαδάκη. Το να βλέπει κανείς με τα μάτια των εθελοντών ιατρών είναι κάτι υπέροχο.
Ιδιαίτερης μνείας χρήζουν όλες οι εθελόντριες και οι εθελοντές που συνέβαλαν στην επιτυχημένη υλοποίηση της διημερίδας.
Το Κέντρο Υγείας Αρεόπολης ευχαριστεί θερμά το σύνολο του κόσμου που με την ανταπόκρισή του έχει γίνει η κινητήριος δύναμη για την βελτίωση των δράσεών μας.


















ΕΚΤΑΚΤΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΒΛΑΒΗΣ ΥΔΡΕΥΣΗΣ


Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016

ΠΟΙΑ ΕΊΝΑΙ Η ΤΥΧΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΕΛΑΓΙΑ;Έργο αναγκαίο, χρήσιμο και όριμο! Γιατί δεν προχωράει;

ΑΚΟΥΜΕ ΓΙΑ ΕΡΓΑ 18 ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΩΝ!
ΠΟΙΑ ΕΊΝΑΙ Η ΤΥΧΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ 
ΠΕΛΑΓΙΑ; 
ΠΕΡΑΣΑΝ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΑΙΤΗΣΗ 
ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΦΑΚΕΛΟ.
 Αγία Πελαγία, ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος οικισμός του νησιού, εκτός από την μονάδα αφαλάτωσης, παραγωγής 500 κυβικών το εικοσιτετράωρο, χρηάζεται κατασκευή νέου εσωτερικού δικτύου ύδρευσης. Ένα έργο υποδομής που ελπίζουμε να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και να κατασκευασθεί σύντομα. Το αίτημα με πλήρη φάκελο έχει υποβληθεί!
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΝΗΣΩΝ
ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Δικαιούχος : Δήμος Κυθήρων
Πόλη: Κύθηρα
Ταχ. Διεύθυνση : Κύθηρα
Ημερομηνία :27/12/2013
Ταχ. Κώδικας : 80100
Αρ. Πρωτ. 4251
Πληροφορίες :Κώστας Στάθης

Τηλέφωνο :27360 31213

Fax :27360 31919

E-mail :kythira@otenet.gr
Προς:
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ Ε.Π.
«ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Ταχ. Δ/νση : Αεροπόρου Παπαναστασίου 34
Ταχ. Κώδικας : 115 27 Αθήνα
ΑΙΤΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Σε συνέχεια της με αρ. πρωτ. :111588/Π151/18-11-2013 Πρόσκλησης 2.17 της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Ε.Π. «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ» για την υποβολή προτάσεων στο πλαίσιο του Άξονα Προτεραιότητας 2, ΚΩΔΙΚΟΣ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ: 45 «ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΝΟΜΗ ΝΕΡΟΥ (ΠΟΣΙΜΟ ΝΕΡΟ)» του Ε.Π. «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ», το οποίο συγχρηματοδοτείται από το ΤΑΜΕΙΟ ΣΥΝΟΧΗΣ υποβάλλουμε πρόταση για την χρηματοδότηση της πράξης με τίτλο: «Κατασκευή εσωτερικού δικτύου ύδρευσης Αγίας Πελαγίας» και δημόσια δαπάνη 3.040.241,34 ευρώ.
Η πρόταση περιγράφεται αναλυτικά στο συνημμένο Τεχνικό Δελτίο Προτεινόμενης Πράξης και στα σχετικά συνοδευτικά έγγραφα.
Επιπρόσθετα βεβαιώνουμε υπεύθυνα ότι :
α) οι προβλεπόμενες δαπάνες της εν λόγω πράξης, ή μέρος αυτών, δεν έχουν τύχει ούτε θα τύχουν χρηματοδότησης από άλλα κοινοτικά ή εθνικά χρηματοδοτικά μέσα της τρέχουσας ή άλλης προγραμματικής περιόδου.
β) από την εν λόγω επένδυση-πράξη, με βάση τις υφιστάμενες κανονιστικές ρυθμίσεις, δεν δύναται να παραχθούν έσοδα για τους εξής λόγους (συνδυαστικά ή εναλλακτικά):
• δεν προβλέπεται η επιβολή (στους τυχόν χρήστες του έργου) τέλους εκμετάλλευσης ή προσαύξησης στο τυχόν ήδη υπάρχον εξαιτίας της συγκεκριμένης επένδυσης,
• η υπόψη επένδυση δεν στοχεύει στην προσέλκυση πρόσθετης ζήτησης,
• δεν προβλέπεται η οιαδήποτε παροχή υπηρεσιών έναντι πληρωμής
• άλλο.
Ο Νόμιμος Εκπρόσωπος Δικαιούχου
Ο Δήμαρχος
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΥΚΟΥΛΗΣ
Ο Νόμιμος Εκπρόσωπος Φορέα Λειτουργίας
(υπογραφή)
(υπογραφή)

ΚΑΒΟ ΜΑΛΕΑΣ.ΑΓΙΑ ΕΙΡΗΝΗ 1950

ΚΑΒΟ ΜΑΛΕΑΣ ΑΓΙΑ ΕΙΡΗΝΗ ,ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ 
ΦΩΤΟ Μπάμπης Μπαχτής www.facebook.com