Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016

ΔΙΑΚΟΠΗ ΝΕΡΟΥ ΛΟΓΩ ΕΡΓΩΝ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΗΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ

Από την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου το μεσημέρι έως το Σάββατο 27 Φεβρουαρίου το πρωί θα πραγματοποιηθεί ΔΙΑΚΟΠΗ ύδρευσης στο ΔΙΑΚΟΦΤΙ λόγω εργασιών που πραγματοποιούνται στο κεντρικό δίκτυο ύδρευσης.


ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΟΝΑΧΟΥΣ ΤΟΥ ΜΑΛΕΑ


  Στις αρχές του 20ου αιώνα οι μονές του Κάβο Μαλέα φιλοξενούν μοναχούς που εκτός των άλλων δραστηριοτήτων ασχολούνται με την αγιογραφία, στο ξύλινο τέμπλο της Αγίας Ειρήνης στον Κάβο Μαλλιά διακρίνουμε εικόνες του αγιογράφου μοναχού Νέστορα Βασαλάκη, από τους Δαφνέδες του Ρεθύμνου αλλά και εξαιρετικές Αγιογραφίες σε ναούς στην ευρύτερη περιοχή όπως τον ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στα Βελανίδια (Ωραία Πύλη 1908) αλλά και στον Ιερό Ναό Αγίου Χαραλάμπους(παλιό Ναό) στην Έλικα (Ωραία Πύλη 1908) .
Ωραία Πύλη στον Ιερό Ναό Αγίου Χαραλάμπους(παλιό Ναό) στην Έλικα 


Τμήμα απο την Ωραία Πύλη στον Ιερό Ναό Αγίου Χαραλάμπους(παλιό Ναό) στην Έλικα 

Τμήμα απο την Ωραία Πύλη στον Ιερό Ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στα Βελανίδια 

Ωραία Πύλη στον Ιερό Ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στα Βελανίδια

Τμήμα απο την Ωραία Πύλη στον Ιερό Ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στα Βελανίδια
Ευχαριστώ πολύ τον καλό μου φίλο Πατέρα Μιχαήλ εφημέριο στον Ιερό Ναό Αγίου Χαραλάμπους στη Ελίκα για τις φωτογραφίες που μου έστειλε. 
Πηγή http://velanidia-baladis.blogspot.gr/

ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ: ΓΟΥΡΙΑ ΣΤΑ ΛΟΓΟΘΕΤΙΑΝΙΚΑ


Δίπλα στην πηγή της Γουρίας το δημόσιο πλυσταριό
Στα Κύθηρα υπάρχουν πολλές πηγές. Έχουν καταγραφεί από την ομάδα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του Γυμνασίου Κυθήρων 71 πηγές, αλλά λέγεται ότι είναι περισσότερες. Κάποιες από αυτές είναι σιδηρούχες μεγίστης θεραπευτικής αξίας σε μαγευτικές τοποθεσίες, όπως το σιδερόνερο του Πετρουνιού, η πηγή των Οχέλων, η πηγή των Μαγγάνων και οι πηγές της Παλιοβασκίνας στον Καραβά, που προκάλεσαν το ενδιαφέρον διακεκριμένων ειδικών επιστημόνων.
Η παλιά πηγή της Γουρίας είναι μια από τις πολλές της περιφέρειας των Λογοθετιανίκων. Οι άλλες είναι: Το Μικρό Πλατάνι, το Μεγάλο Πλατάνι, τα Βασιλικά, οι Βρύσες, τα Νησάκια, οι Μαγκουνάδες, η Γιούκαλη, ο Άγιος Λευτέρης, η Πλάκα ή Αυλάκι, η Βρύση του Παπά, του Λυκοδήμου και η Κομούνα. Η Γουρία είναι ένας γραφικός συνοικισμός στα Λογοθετιάνικα δίπλα στο Κουσουνάρι σε μια εύφορη περιοχή με το ναό του αγίου Δημητρίου και το κοιμητήριο. Από τη Γουρία κατάγονται οι πρόγονοι του ποιητή Γεωργίου Σουρή, οι οποίοι το 19ο αι. μετακινήθηκαν βορειότερα, στον Καραβά.
Πηγή Eleni Harou
Η βόρεια πύλη του ναού.

 Στο περιθύρωμα της νότιας πύλης η χρονολογία της ανακαίνισης και επαύξησης του ναού.
         ανακαίνισης και επαύξησης του ναού.
Η πελεκημένη πέτρα έγινε ποτίστρα για τα ζώα δίπλα στην πηγή της Γουρίας.

Ο άγιος Δημήτριος στη Γουρία κτίσμα του 18ου αι. με το κοιμητήριο. Εδώ είναι θαμένοι οι μακρινοί πρόγονοι του Γεωργίου Σουρή.
Το παράθυρο στην ημικυκλική αψίδα του βήματος.
H πηγή της Γουρίας στα Λογοθετιάνικα.


Πρωτοβουλία Ευσταθίου για δενδροφύτευση στα Βάτικα

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Ευστάθιος με έγγραφό του προς τη Δασική Υπηρεσία Λακωνίας γνωστοποιεί την πρόθεση της Ιεράς Μητροπόλεώς μας να συμβάλλει ακόμη περισσότερο στον περιορισμό των συνεπειών από τις καταστροφικές πυρκαγιές του περασμένου Καλοκαιριού στην περιοχή των Βατίκων. Συγκεκριμένα, ζητείται από τη Δασική Υπηρεσία η έγκρισή της για πραγματοποίηση δεντροφύτευσης στην καμένη περιοχή καθώς και η υπόδειξη του χώρου υλοποίησης της εν λόγω δράσης.
Ακολουθεί το ακριβές κείμενο του εγγράφου προς τη Δασική Υπηρεσία Λακωνίας:
Ὅλοι ἐνθυμούμαστε τίς μεγάλες πυρκαγιές τοῦ προηγούμενου Καλοκαιριοῦ στή γραφική περιοχή τῶν Βατίκων, οἱ ὁποῖες εἶχαν ὡς τραγικό ἀποτέλεσμα τήν ἀπώλεια μιᾶς ἀνθρώπινης ζωῆς, τήν ὁλοσχερῆ καταστροφή δεκάδων οἰκιῶν, τή μετατροπή μιᾶς σημαντικῆς ἀγροτολειβαδικῆς ἔκτασης σέ «κρανίου τόπο» καί τήν ἀμαύρωση τοῦ περικαλλοῦς φυσικοῦ περιβάλλοντος.
Ἡ Ἱερά Μητρόπολή μας, στήν προσπάθειά της νά συμβάλει ἀκόμη περισσότερο στόν περιορισμό τῶν συνεπειῶν τοῦ θλιβεροῦ αὐτοῦ γεγονότος, ἔχει ἀποφασίσει νά πραγματοποιήσει δενδροφύτευση στήν καμένη περιοχή.
Στό πλαίσιο αὐτό σᾶς παρακαλοῦμε ἀφενός νά ἐγκρίνετε τήν ὡς ἀνωτέρω πρωτοβουλία μας καί ἀφετέρου νά ἐπιλέξετε τόν ἀντίστοιχο χῶρο ὑλοποίησής της. Ἐμεῖς, ἀπό τήν πλευρά μας, ἔχουμε τή δυνατότητα νά εὐαισθητοποιήσουμε καί νά κινητοποιήσουμε τούς χριστιανούς μας, ὥστε νά εὐοδωθεῖ ἡ ὅλη προσπάθεια.
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
Πηγή www.flynews.gr/

ΣΤΟart – Χώρος Τέχνης της Εθνικής Ασφαλιστικής | 1-31/3 - ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΑΡΟΣ – "ΤΥΠΟ"


Μια επιλογή από το μεγάλο χαρακτικό έργο του Μανώλη Χάρου. Θα παρουσιαστούν λιθογραφίες, ξυλογραφίες, βαθυτυπίες, κ.α. καθώς και κάποιες εκδόσεις βιβλίων που περιέχουν χαρακτικά. 

Ενώ το ζωγραφικό έργο του Μανώλη Χάρου είναι γνωστό από διάφορες εκθέσεις , η χαρακτική του δουλειά δεν έχει εκτεθεί στην Ελλάδα παρά σπάνια, αποσπασματικά και πριν από αρκετά χρόνια. 

Η έκθεση οργανώνεται με την πολύτιμη βοήθεια της  Γιάννας Ανδρεάδη, εικαστικού, και στενής φίλης του Μ. Χάρου που ζει κυρίως στο Παρίσι. 

Εκτείνεται σε έργα μιας περιόδου 35 χρόνων και παρουσιάζει  μια πληθώρα εκδόσεων και τεχνικών χαρακτικής παραδοσιακών και πολύ σύγχρονων.

Σε συνεργασία με την Εθνική Ασφαλιστική
Εγκαίνια : Τρίτη 1 Μαρτίου, ώρα 20:00
Κοραή 4 εντός στοάς
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα – Παρασκευή 10:00- 20:00
Τηλ. 210 3252352, m. Πανεπιστήμιο
-------------------------
Πηγή: opanda.gr
-------------------------

Κινηματογράφος: η τέχνη της ομαδικότητας γράφουν η Μαρίνα Τριφύλλη και η Μυρτώ Τρακάδα

Νοέμβριος 2014: Ο λυκειάρχης μάς ανακοινώνει πως την Παρασκευή, τις 2 τελευταίες ώρες, θα έρθει να μας μιλήσει κάποιος κύριος Γιώργος Διδυμιώτης περί κινηματογράφου και άλλων τινων. Στους περισσότερους από μας ήταν άγνωστος. ‘‘Κλασική φιγούρα καλλιτέχνη’’ σκεφτήκαμε την πρώτη στιγμή που τον είδαμε. Ψηλός, με μακριά μαλλιά και ατημέλητο μούσι. Κινηματογραφιστής μάς είχαν πει πως ήταν. Δεν καταλάβαμε αμέσως τον ορισμό της λέξης˙ τελικά αποδείχθηκε πως ήταν μοντέρ, σκηνοθέτης και καμεραμάν: όλα σε ένα και μάλιστα σε ιδιαίτερα ελκυστικό συνδυασμό!
Ήρθε λοιπόν να μας παρουσιάσει το νέο του εγχείρημα: να δημιουργήσει μια κινηματογραφική ομάδα και να γυρίσει μια ταινία με το σχολείο μας. Η παρουσίαση που μας έκανε συμπεριλάμβανε λίγα λόγια για τον ίδιο και την δουλειά του, καθώς και προβολή ταινιών από προηγούμενα εργαστήρια που είχε οργανώσει. Ήταν κάτι πρωτόγνωρο για την σχολική μας κοινότητα –σκεφτήκαμε– αλλά ίσως και γενικότερα για το νησί μας. Μας δινόταν η ευκαιρία να γνωρίσουμε τον κόσμο του κινηματογράφου μέσα από την ματιά ενός ειδικού, ενός δημιουργού, ενός αληθινού δασκάλου. Αρκετοί μαθητές ανταποκριθήκαμε στο κάλεσμά του και γρήγορα σχηματίστηκε ομάδα και κανονίστηκαν οι πρώτες μας συναντήσεις.
untitled [1]
Στις συναντήσεις αυτές το ενδιαφέρον ήταν μεγάλο. Τα μαθήματα ήταν κυρίως θεωρητικά και περιλάμβαναν αναδρομή στην ιστορία του κινηματογράφου με προβολή ταινιών που σημάδεψαν την πορεία του, εισαγωγή στις βασικές έννοιες του ‘‘λεξικού’’ της τέχνης και ανάλυση των σταδίων παραγωγής μιας κινηματογραφικής ταινίας. Έγιναν εκτενέστερες αναλύσεις στο έργο σπουδαίων σκηνοθετών που απετέλεσαν σταθμούς στην ανάπτυξη του κινηματογράφου και μικρές αναφορές στην πρωτοποριακή τεχνοτροπία τους.
Με το ξεκίνημα, όμως, της πρακτικής αποτύπωσης της θεωρίας που είχαμε διδαχθεί, πολλά μέλη της ομάδας σταδιακά αποχώρησαν, ώσπου στο τέλος μείναμε περίπου 15 άτομα, ο πυρήνας της ομάδας. Σιγά-σιγά ξεκίνησε η προετοιμασία της κεντρικής ιδέας και του σεναρίου της ταινίας που θα γυρίζαμε, χωρίς όμως να σταματήσει η θεωρητική ανάλυση των θεμάτων που προέκυπταν. Η υπόθεση σχηματίστηκε μέσα από πολύωρες συζητήσεις, ανάλυση και επεξεργασία των διαφόρων ιδεών που είχαμε. Το σενάριο άργησε να πάρει την τελική του μορφή. Έπρεπε να αναπτυχθεί σύμφωνα με τις υποδείξεις του δασκάλου και να είναι σαφές και περιεκτικό. Έτσι, ένα απόγευμα του Μαρτίου (του 2015), 4 άτομα συνθέσαμε τον σκελετό στον οποίο θα στηριζόταν η ταινία. Έπειτα, η λεγόμενη σκαλέτα χωρίστηκε σε επιμέρους σκηνές και μοιράστηκε στα μέλη της ομάδας, ώστε να γίνει η αναλυτική συγγραφή του σεναρίου.
Επόμενο στάδιο το ντεκουπάζ. Σε αυτό το σημείο κλείσαμε τα μάτια και αφήσαμε την φαντασία μας ελεύθερη να δημιουργήσει. Αποτυπώσαμε τις σκέψεις μας για την σκηνική απεικόνιση του σεναρίου που είχαμε σκεφτεί, με σκοπό να έχουμε σαφείς οδηγίες στις οποίες θα στηριζόμασταν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Το σενάριό μας σιγά-σιγά ζωντάνευε και βλέπαμε τις αρχικές μας σκέψεις να παίρνουν συγκεκριμένη μορφή!
untitled [2]
Και κάπως έτσι φτάσαμε στα γυρίσματα, το πιο διασκεδαστικό στάδιο όλης της ταινίας. Χρειαστήκαμε 5 μέρες για να τα ολοκληρώσουμε. Οι πρόβες ήταν λίγες αλλά αποτελεσματικές. Τόσο τα παιδιά που εμφανίστηκαν στην ταινία όσο και εμείς, πίσω από την κάμερα, δουλέψαμε σκληρά για να πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Εκείνες τις 5 μέρες των γυρισμάτων κουραστήκαμε αλλά διασκεδάσαμε πολύ. Στα διαλείμματα παίζαμε διάφορα παιχνίδια για να χαλαρώσουμε και να ανακτήσουμε τις δυνάμεις μας, αλλά κυρίως την διαύγεια ώστε να συνεχίσουμε. Ευτυχώς, είχαμε πολλούς ντόπιους στο πλευρό μας, οι οποίοι μάς βοήθησαν παραχωρώντας το σπίτι τους ή διευκολύνοντάς μας, ο καθένας με τον τρόπο του.
Η πιο χρονοβόρα διαδικασία ήταν το μοντάζ. Μας πήρε σχεδόν … 4 μήνες να δώσουμε στην ταινία την τελική της μορφή. Τα απρόοπτα ήταν πολλά, κυρίως λόγω της έλλειψης πλάνων και των αναγκαίων ηχητικών λήψεων. Προς το τέλος του μοντάζ αναγκαστήκαμε να γυρίσουμε μια επιπλέον σκηνή. Και πώς γίνεται αυτό όταν η πρωταγωνίστρια έχει φύγει πια απ’ το νησί για την Θεσσαλονίκη; Ε, δεν πρόκειται να τα αποκαλύψουμε όλα σε μια σύντομη επισκόπηση της 15μηνης περιπέτειάς μας στον χώρο της κινηματογραφικής τέχνης! Παρ’ όλο που δεν την γυρίσαμε όπως ακριβώς θέλαμε, τελικά, αποδείχθηκε πως ήταν καθοριστική για τη ροή της ταινίας.
Όταν ολοκληρώνεις μια τέτοια πορεία δεν μπορείς να συγκρατήσεις ένα ξεφύσημα ανακούφισης και ικανοποίησης που … πήγαν όλα καλά. Και δεν ξεχνάς ποτέ ότι είτε 40 είτε 15 είτε 4κουβαλούσαμε πάντοτε την ιδέα του σχολείου˙ ήμασταν πάντα μια ομάδα, μικρή ή μεγάλη, που εκπροσωπούσε ολόκληρο το σχολείο μας.

ΣΗΜ.: Τις φωτογραφίες της ανάρτησης προσέφερε ο Μανώλης Δαπόντε.
Πηγή  http://dragonerarossa.gr/

Απάντηση Δήμου Κυθήρων στο Δ.Τ. της Νέας Πορείας Όραμα και Έργο




Το μένος συγκεκριμένων προσώπων κατά του θεσμού της Εγχωρίου Περιουσίας ήταν και είναι γνωστό στους πάντες. 

Η προηγούμενη δημοτική πλειοψηφία, πλήρως ανακολουθη έργων και λόγων, το 2012 επίμονα ζητούσε συρρίκνωση του εκλεκτορικού σώματος για την εκλογή της Εγχωρίου, αποκλείοντας μάλιστα ακόμα και τους Αντικυθήριους! Τότε έτσι την συνέφερε.
 

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΜΠΛΟΚΟΥ ΑΓΡΟΤΩΝ ΑΓΩΝΑ ΒΑΤΙΚΩΝ

:Η Πανλακωνική Συντονιστική Αγροτών στη συνεδρίαση που έγινε στο δημαρχείο Ευρώτα στις 24-2- 2016 αποφάσισε κλείσιμο επ' αόριστον του Διοικητηρίου Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας στη Σπάρτη την Παρασκευή 26-2-2016 . Καλούνται όλοι οι αγρότες και επαγγελματίες όλων των κοινωνικών ομάδων να συμμετέχουν και να στηρίξουν τον αγώνα διεκδίκησης ενός δίκαιου ασφαλιστικού και φορολογικού σχεδίου για όλους.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΡΟΤΩΝ ΜΟΛΑΩΝ ΠΑΚΙΩΝ


Η Παναλακωνική Συντονιστική Αγροτών στη συνεδρίαση που έγινε στη ΣΚΑΛΑ 24-2- 2016 αποφάσισε κλείσιμο επ' αόριστον του Διοικητηρίου περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας στη Σπάρτη την Παρασκευή 26-2-2016 . Καλούνται όλοι οι αγρότες να συμμετέχουν μαζικά. ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ Η ΚΟΡΌΙΔΑ .
ΕΠΙΒΑΛΕΤΕ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΟΛΩΝ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΜΑΣ ΑΦΑΝΙΣΟΥΜ.
Συγκεντρωνόμαστε όλοι στις 9 το πρωί πλησίον εισόδου Δημαρχείου Μολάων για μαζική αναχώρηση για Σπάρτη.
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΡΟΤΩΝ ΜΟΛΑΩΝ ΠΑΚΙΩΝ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΥΡΩΤΑ ΛΑΚΩΝΙΑΣ


Ο Αγροτικός Σύλλογος Ευρώτα καλεί όλους τους αγρότες του Δήμου Ευρώτα τη Τετάρτη 3/3/16 και ώρα 6.00 μμ σε γενική συνέλευση στο πνευματικό κέντρο Σκάλας . Θέμα της συνέλευσης είναι ο καθορισμός υποψηφίων για τις προσεχείς εκλογές του συλλόγου και η εγγραφή νέων μελών . 
Η παρουσία όλων των αγροτών κρίνετε απαραίτητη

το Δ.Σ του Συλλόγου

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΜΠΛΟΚΩΝ ΛΑΚΩΝΙΑΣ.ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τις 24/ 2/ 16 τα μπλόκα απο όλη την Λακωνία συναντηθήκαμε στο Δημαρχείο Ευρώτα. Αφού καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως η κυβέρνηση μας εμπαίζει συστηματικά και πως δεν είναι διατεθειμένη να υποχωρήσει στα δίκαια αιτήματα μας για να παραμείνει ο αγρότης στη γη του και στις καλλιέργειες του ,αλλά προτιμά να εμμένει στις δεσμεύσεις της στους δανειστείς και στα μνημόνια που συνυπέγραψε με την υποστήριξη και της μεγαλύτερης μερίδας της αντιπολίτευσης, αποφασίζουμε να κλιμακώσουμε τις κινητοποιήσεις μας . Απο την Παρασκευή 26/2/16 προχωράμε σε επ'αοριστον κλείσιμο του Διοικητηρίου Σπάρτης . Καλούμε τους πολίτες όλης της Λακωνίας και όλους τους επαγγελματικούς κλάδους σε συμπαράσταση . Τα αιτήματα των αγροτών ειδικά σε σχέση με το ασφαλιστικό είναι κοινά για όλους τους κλάδους ασφάλισης και επηρεάζουν όλους τους εργαζομένους ανεξαρτήτως του επαγγελματικού κλάδου που ανήκουν . Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΜΠΛΟΚΩΝ ΛΑΚΩΝΙΑΣ

ΒΑΤΙΚΑ.ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ !


Με την υπ’ αριθ. ΔΑΕΦΚ/οικ537/Α321/3-2-2016 απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστου Σπίρτζη, καθορίσθηκαν οι προθεσμίες και η διαδικασία χορήγησης στεγαστικής συνδρομής για ανακατασκευή, αυτοστέγαση, αποπεράτωση και επισκευή κτιρίων που έχουν πληγεί από την πυρκαγιά της 17ης Ιουλίου 2015 στη Δημοτική Ενότητα Βοιών του Δήμου Μονεμβασίας. Με την δημοσίευση της απόφασης αυτής μπορούν πλέον οι πληγέντες να προβούν στις νόμιμες διαδικασίες για τις επισκευές των κτιρίων τους ( έκδοση άδειας επισκευής, επιμέρους εργασίες κλπ ) και να λάβουν αντίστοιχα την στεγαστική συνδρομή που προβλέπεται ανάλογα με τις εργασίες που θα πραγματοποιήσουν, όπως αυτές αναλυτικά αναφέρονται στην απόφαση, σε κάθε στάδιο εργασιών. Αρμόδια Υπηρεσία για την περιοχή της Δημοτικής Ενότητας Βοιών είναι η Τ.Α.Σ Νομού Μεσσηνίας.

ΣΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ και πέρα από αυτά του Φοίβου Τσαραβόπουλου

Τα Κύθηρα είναι ένα νησί που ξέρει να κρύβει καλά τα μυστικά του˙ το δηλώνει, άλλωστε, και το ίδιο το όνομά του!
Πριν από λίγα χρόνια ξεκίνησε μια προσπάθεια να ξεκλειδώσουν τα μυστικά αυτά μέσω των μονοπατιών. Σε συνεργασία με το Κυθηραϊκό Ίδρυμα Πολιτισμού και Ανάπτυξης, η ομάδα της Paths of Greece έθεσε σε λειτουργία το πρόγραμμα Kythera Hiking το οποίο σκοπεύει να αναδείξει τις ιδιαίτερες φυσικές, ιστορικές και πολιτισμικές ομορφιές των Κυθήρων. Το νησί άρχισε ήδη να αναπτύσσεται ως πεζοπορικός προορισμός. Είναι όμως, πλέον, επιτακτική ανάγκη να διευρυνθεί το δίκτυο των πεζοπορικών διαδρομών, με ποιοτικά κριτήρια, και να συνοδευτεί από ακόμη περισσότερες δράσεις προβολής.
Στο πλαίσιο αυτό, σας αποστέλλω πρόσφατο δημοσίευμα και σας παρακαλώ να το κάνετε όσο το δυνατόν ευρύτερα γνωστό μέσω της σελίδας σας η οποία ασχολείται με θέματα ποιοτικής ανάπτυξης, καθώς επίσης κριτικής προσέγγισης της ιστορίας και του πολιτισμού των Κυθήρων.
Φοίβος Τσαραβόπουλος
(0)



PATHS OF GREECE
Μπορούν τα παραδοσιακά μονοπάτια της Ελλάδας να γίνουν πόλος έλξης τουριστών;
HuffPost Greece | Κατερίνα Νανοπούλου
(1)

Οι πολλοί, οι λίγοι, ο Ένας του παπα-Κώστα Λαγού

Γιατί δεν έρχεται στην εκκλησία περισσότερος κόσμος;
Γιατί είναι τόσο λίγοι αυτοί που εκκλησιάζονται;
Αυτά είναι τα πιο συνηθισμένα ερωτήματα που ακούω να μου απευθύνουν. Και αυτά ακριβώς τα ερωτήματα είναι που καταδεικνύουν το πρόβλημα της Εκκλησίας σήμερα˙ ότι επιμένουμε, δηλαδή, στα λάθος ερωτήματα. Οπότε ας προσπαθήσουμε να θέσουμε τα σωστά και να δούμε πώς θα εξελιχθεί το πράγμα.
2016.02.24 (1)
Κατ’ αρχάς, το σωστό ερώτημα δεν είναι γιατί δεν έρχονται πολλοί άνθρωποι στην Εκκλησία αλλάγιατί έρχονται κι αυτοί που έρχονται. Ναι, όπως το διαβάζετε. Η απορία μου δεν είναι γιατί εκκλησιάζονται τόσο λίγοι αλλά γιατί εκκλησιάζονται τόσο πολλοί. Νομίζω ότι, μετά από 2000 χρόνια εκκλησιαστικής ιστορίας, καλό είναι να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Για τον χριστιανό τα δικά του υλικά αγαθά δεν έχουν καμμία αληθινή αξία. Δεν νοείται διαχωρισμός άντρα και γυναίκας, Έλληνα και ξένου, ‘‘δικού μας’’ και ‘‘άλλου’’. Ο χριστιανός δεν επιζητεί να εξουσιάσει αλλά να υπηρετήσει τους συνανθρώπους του. Δεν είναι η υπερηφάνεια το ζητούμενο αλλά η ταπείνωση.
Ε, λοιπόν, αυτά δεν είναι πράγματα που θα ακολουθήσουν οι πολλοί˙ αντιθέτως, θα διώξουν τους πολλούς. Οπότε, εφ’ όσον βλέπουμε στον κόσμο να κυριαρχεί η αυτοπροβολή, το κυνήγι του χρήματος και της εξουσίας, θα έπρεπε να ανησυχούμε αν οι ναοί ήταν ασφυκτικά γεμάτοι. Θα σήμαινε ότι νερώνουμε την διδασκαλία του Χριστού και στην πράξη την καταργούμε, γι’ αυτό και δεν ενοχλούνται αρκετά αυτοί που θα έπρεπε να ενοχλούνται ώστε να απομακρύνονται από την Εκκλησία.
Η Εκκλησία δεν μετρά τη δύναμή της με αριθμούς. Αυτή είναι καθαρά δυτικότροπη και εκκοσμικευμένη θεώρηση επιτυχίας˙ και αντανακλά μια κρυφή δίψα για εξουσία που έχουν οι κληρικοί. Διότι η κοσμική εξουσία είναι κατ’ εξοχήν ποσοτικό μέγεθος: πόσοι πιστοί, πόσα χρήματα, πόσα ακίνητα, πόσα τιμαλφή, πόση επιρροή, πόσα υλικό, πόσο έργο. Ενώ στην Ορθοδοξία, αν μείνει έστω κι ένας πιστός στον κόσμο που να εκκλησιάζεται και να ποθεί την κοινωνία με τον Θεό, η Εκκλησία θριαμβεύει.
Αν ξαφνικά αποφασίσει όλος ο πλανήτης να βαπτιστεί και να εκκλησιάζεται τακτικά αλλά κανείς δεν έχει σκοπό να αναμετρηθεί με τις αδυναμίες του, την φιλαργυρία, τον αυτοθαυμασμό, τον εθνικισμό, την αρχομανία, την ζήλεια, την μαλθακότητα, την ποσοτική αντίληψη του κόσμου, αλλά ίσα-ίσα να θέλουν να τα δικαιώσουν, να τα κατοχυρώσουν και να τα διατρανώσουν όλα αυτά εντός της Εκκλησίας, τότε η Εκκλησία θα έχει αποτύχει πλήρως στο σκοπό της. Δεν είναι η Εκκλησία κόμμα για να μαζεύει ψηφοφόρους ούτε εμπορικό κατάστημα για να μαζεύει πελάτες. Και όταν ‘‘στρογγυλεύουμε’’ την διδασκαλία για να γίνουμε αρεστοί, τότε ούτε χριστιανούς κάνουμε ούτε κανέναν προσελκύουμε.
Σκοπός είναι αυτοί που θέλουν, πραγματικά, να μεταμορφωθούν ώστε να ακτινοβολούν αυτό το κάτι διαφορετικό που έφερε ο Χριστός. Δεν φτιάχνεις πρώτα το ψωμί και μετά βάζεις τη μαγιά αλλά πρώτα βάζεις τη μαγιά για να κάνεις το ψωμί.
Το ερώτημα, το πραγματικά κρίσιμο ερώτημα, είναι ‘‘πόσοι από αυτούς που εκκλησιάζονται μεταμορφώνονται;’’ Δεν ρωτάς αν το νοσοκομείο έχει πολλούς ασθενείς αλλά αν οι ασθενείς θεραπεύονται. Έτσι είναι και η Εκκλησία. Και εδώ μπαίνουν και άλλα ερωτήματα.
Θέλουμε κληρικούς πολλούς ώστε να καλύπτουμε κενά ή κληρικούς λίγους που να μπορούν να σηκώσουν πραγματικά το βάρος της ιερωσύνης και της αποστολής τους; Κληρικούς με πτυχία ή κληρικούς με αγιότητα; Θέλουμε παπά στην ενορία για το φολκλορικό του πράγματος ή γιατί έχουμε πραγματικά ανάγκη να λειτουργηθούμε;
Κι όλα αυτά οδηγούν στο τελευταίο: τι σημαίνει Θεός για μας; Κάποια υπερφυσική οντότητα που αν κάνουμε μια τελετή θα μας φέρει υγεία, βροχή, τύχη, πλούτη κλπ ή ο πραγματικός Πατέρας μας που τον εγκαταλείψαμε και περιμένει, με ορθάνοιχτη την αγκαλιά Του, να αποφασίσουμε ελεύθερα και συνειδητά να ακολουθήσουμε τον δύσκολο αλλά μοναδικό σωτήριο δρόμο της επιστροφής;
Πηγή  http://dragonerarossa.gr/

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΜΠΛΟΚΟ ΑΓΡΟΤΩΝ ΒΑΤΙΚΩΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ !

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΜΠΛΟΚΟ ΑΓΡΟΤΩΝ ΒΑΤΙΚΩΝ : Η Συντονιστική Επιτροπή του Μπλόκου Αγώνα Αγροτών Βατίκων μετά την συνάντηση των αγροτών με τον Πρωθυπουργό, καλεί την Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου και ώρα 7 μ.μ. όλους τους αγρότες, αγρότισσες και επαγγελματίες όλων των κοινωνικών ομάδων για ενημέρωση στο σημείο του μπλόκου στον Κάμπο.

T​o "Κου-Κλο Θέατρο Κρήτης" Στα Κύθηρα "Ο Ψαροτρομάρας" της Φρόσως Χατόγλου!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
​T​o "Κου-Κλο Θέατρο Κρήτης" συνεχίζει την περιοδεία του με επόμενο σταθμό τα Κύθηρα την Παρασκευή 4 Μαρτίου! Η παράσταση θα πραγματοποιηθεί στον Κυθηραϊκό Σύνδεσμο με ώρα έναρξης 19:00! Το έργο ονομάζεται "Ο Ψαροτρομάρας" της Φρόσως Χατόγλου! Ένα έργο κατάλληλο από 2 έως 92 χρονών! Γενική Είσοδος 6€


Λίγα λόγια για εμάς:
To “Κου-Κλο θέατρο Κρήτης” ξεκίνησε το ταξίδι του την δεκαετία του '80.
Με δεκάδες διαφορετικές παραστάσεις στην πλάτη του, ο θίασος πλέον πραγματοποιεί παραστάσεις στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό με βάση το Ηράκλειο της Κρήτης.  Πρόσφατα επισκεφθήκαμε την Κωνσταντινούπολη για παραστάσεις στην ομογένεια. Έχουμε ταξιδέψει σε κάθε σημείο της Κρήτης.  Πάτρα, Αθήνα, Βόρεια Εύβοια, Θήβα, Λήμνο, Χίο, Άγιο Ευστράτιο και σε πολλά άλλα μέρη.
Ήδη έχουν κανονιστεί παραστάσεις όπως Ελβετία, Σουηδία αλλά και Γερμανία!
Συνήθως σαν πρώτη σκέψη όταν ακούμε τη λέξη κουκλοθέατρο μας έρχεται η εικόνα από μία απλή κατασκευή κούκλας, μικρή, πίσω από ένα παραβάν.
Το κουκλοθέατρο μας όμως, είναι διαφορετικό και πρωτότυπο!
Με τα χρόνια και εν έτη 2015 πλέον η τέχνη αυτή, έχει εξελιχθεί από τον θίασο μας, με την τεχνική του μαύρου Θεάτρου (όπως το θέατρο της Πράγας), μεγάλων κατασκευών και κουκλών.

Η Σκηνή έχει μήκος 5 μέτρα και βάθος 3 μέτρα. Διάφορες τεχνικές χρησιμοποιούνται στην μορφή και στην κίνηση των κατασκευών, και κάθε κούκλα είναι ξεχωριστή για κάθε παράσταση. Ο ανθρώπινος παράγοντας εξαφανίζεται τελείως και η κίνηση φαίνεται μαγική στα μάτια ενός παιδιού ιδιαίτερα με το "φως του black light". Η παράσταση κρατάει μία ώρα με ζωντανούς διαλόγους γεμάτο γέλιο και μηνύματα για τα παιδιά!

Επίσης μέριμνά μας, είναι η επιλογή του κάθε έργου όπου θα ανεβάσουμε. Φέτος περιοδεύουμε με το έργο «Ο Ψαροτρομάρας» της Φρόσως Χατόγλου, ένα έργο πάντα επίκαιρο, διασκευασμένο ειδικά για παιδιά με πολύ προσοχή και μέριμνα. Μπορούν να το παρακολουθήσουν παιδιά από Νηπιαγωγείο έως και έκτη δημοτικού! Επίσης απευθύνεται και σε ενήλικες λόγω της τεχνικής και της πλοκής.
Παιδιά Παιδικού σταθμού, μπορούν να το παρακολουθήσουν λόγο των έντονων χρωμάτων και των κουκλών, όμως θα χρειαστεί από την μεριά των γονιών κατάλληλη προετοιμασία για  να κατανοήσουν καλύτερα την πλοκή του έργου! Είναι απόλυτα φιλικό μιας και έχει να κάνει με ψάρια και βυθό. Αρκετά οικείο για τις ηλικίες αυτές!


Λίγα λόγια για το έργο μας:

ΨΑΡΟ.jpg
«Συναγερμός στην Ψαροχώρα! Έρχεται ο Ψαροτρομάρας να ταράξει τα νερά της ήσυχης ζωής του βυθού! Όλα πρόκειται να αλλάξουν. Ένα τεράστιο παλάτι θα χτιστεί στα συντρίμμια των σπιτιών των ψαριών! Η γόπα, το λυθρίνι, το μπαρμπούνι και όλοι οι κάτοικοι του βυθού κάτι πρέπει να κάνουν! Θα μπορέσουν τα ψάρια μαζί με την φίλη τους την Γοργόνα να τον...ψαρέψουν;
Προσοχή όμως, γιατί και τα… κοράλλια έχουν αυτιά!
Ένα έργο που μιλάει για την δημοκρατία τη συνεργασία και την αλληλεγγύη!» 

Κάθε παιδί στο τέλος θα έχει ως δώρο μία χειροτεχνία από την παράσταση όπου θα μπορεί να παίξει κουκλοθέατρο στο σπίτι μαζί με τους γονείς.
Μερικά χρήσιμα λινκ:





-- 
Με εκτίμηση,

Κου-Κλο Θέατρο Κρήτης
Γιώργος Αναγνωστάκης 
τηλ: 6977 987248