Κυριακή 20 Μαρτίου 2016

Πρόσκληση για την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 21-03-2016


"ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ"ΛΙΒΑΔΙ ΚΥΘΗΡΑ 20/03/2016

Με συμμετοχή δεκάδων Κυθηρίων, προεξάρχοντα τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας κ. Σεραφείμ και παρόντος του ιερατείου του νησιού, τα Κύθηρα εόρτασαν με λαμπρότητα την Κυριακή της Ορθοδοξίας. Μετά την Πανυγηρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στην Ιερά Μονή Μυρτιδίων σήμερα 20 Μαρτίου,ακολούθησε η καθιερωμένη από το 1842 λιτάνευσις της Ιεράς,και Θαυματουργού Εικόνος της Μυρτιδιωτίσσης, από την Ιερά Μονή μέχρι τον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό στη Χώρα Κυθήρων, όπου και θα παραμείνει μέχρι τη Δευτέρα του Πάσχα, οπότε θα ξεκινήσει το δεκαπενθήμερο ταξίδι Της σε όλα τα χωριά των Κυθήρων για να επιστρέψει στο Θρόνο Της την Κυριακή των Μυροφόρων. Πλήθος κόσμου μέ τό Σεβασμιώτατο καί τους ἱερείς συνώδευσαν τήν αγία Εικόνα και με τη βοήθεια των Ιεροψαλτών καθ' όλη την ιερά πομπή εψάλλετο ὁ ειδικός για την περίπτωση αυτή ιερός κανών και αλλοι εκκλησιαστικοί υμνοι.Η Εικόνα και το πλήθος των πιστών ξεκίνησε από την Ιερά Μονή Μυρτιδίων το πρωί και το μεσημέρι έφθασε στον Ιερό Ναό Άγιου Γεωργίου στο Λιβάδι, οπου το απόγευμα έγινε ο κατανυκτικός εσπερινός της Κυριακής και στις 5 υπό τους ήχους της Φιλαρμονικής Κ υθήρων αναχώρησε η εικόνα για την Χώρα,όπου έφθασε και τοποθετήθηκε στο ειδικό βάθρο της, στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό του Εσταυρωμένου.Ο καλός ανοιξιάτικος καιρός ευνόησε την παρουσία και την προσέλευση των πιστών. Φωτορεπορτάζ-VIDEO  ADELIN 107,3 WEB TV ΚΥΘΗΡΑ.

Κυριακή της Ορθοδοξίας


Κυριακή της Ορθοδοξίας
Αγίου Λουκά Αρχιεπισκόπου Κριμαίας
Λόγος εις την Α' Κυριακή των Νηστειών 
Την πρώτη Κυριακή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής η Αγία μας Εκκλησία πανηγυρίζει το θρίαμβο της Ορθοδοξίας, της ορθής πίστεως, η οποία καταπάτησε όλες της αιρέσεις και στερεώθηκε για πάντα. Γι' αυτό η Κυριακή αυτή καλείται Κυριακή της Ορθοδοξίας. Οι αιρέσεις φάνηκαν ήδη απαρχής του χριστιανισμού. Οι ίδιοι οι  Απόστολοι του Χριστού προειδοποιούσαν τους συγχρόνους τους, και μαζί τους και εμάς, για τον κίνδυνο από τους ψευδοδιδασκάλους.
Ο  Άγιος Απόστολος Πέτρος στη Β' Καθολική επιστολή γράφει το εξής: «Εγένοντο δε και ψευδοπροφήται εν τω λαώ, ως και εν υμίν έσονται  ψευδοδιδάσκαλοι, οίτινες παρεισάξουσιν αιρέσεις απωλείας, και τον αγοράσαντα αυτούς δεσπότην αρνούμενοι, επάγοντες εαυτοίς ταχινήν απώλειαν, και πολλοί εξακολουθήσουσιν αυτών ταις ασελγείαις, δι' ους η οδός της αληθείας βλασφημηθήσεται» (Β' Πετ. 2, 1-2).
Ο Άγιος Παύλος, επιστρέφοντας στην Παλαιστίνη από την Ελλάδα, έκανε στάση στην Έφεσο. Εκεί στους χριστιανούς κατοίκους της πόλεως έλεγε: «Εγώ γαρ οίδα τούτο, ότι εισελεύσονται μετά την άφιξίν μου λύκοι βαροίς εις υμάς μη φειδόμενοι του ποιμνίου, και εξ υμών αυτών αναστήσονται άνδρες λαλούντες διεστραμμένα του αποσπάν τους μαθητάς οπίσω αυτών» (Πραξ. 20, 29-30).
Πολλοί τέτοιοι ψευδοδιδάσκαλοι και σχισματικοί υπήρχαν στους πρώτους αιώνες του χριστιανισμού. Μερικές αιρέσεις τάραζαν την Εκκλησία ολόκληρους αιώνες, όπως για παράδειγμα οι αιρέσεις του Αρείου, του Μακεδονίου, του Ευτηχούς, του Διοσκόρου, του Νεστορίου και επίσης η αίρεση της εικονομαχίας. Οι αιρέσεις αυτές προκάλεσαν πολλές διαταραχές στην Εκκλησία και την βασάνισαν πολύ. Υπήρχαν πολλοί ομολογητές και μάρτυρες που έχυσαν το αίμα τους υπερασπιζόμενοι την αληθινή πίστη στον αγώνα κατά των ψευδοδιδασκάλων και των αιρετικών.
Υπήρχαν επίσης και πολλοί και μεγάλοι ιεράρχες οι οποίοι και αυτοί υπέφεραν πολλούς διωγμούς και πολλές φορές εξορίστηκαν. Ο Άγιος Φλαβιανός, πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, για παράδειγμα,  σε μία σύνοδο υπό την προεδρία του Διοσκόρου, η οποία καλείται «λειστρική», χτυπήθηκε τόσο άγρια που μετά από τρεις ημέρες πέθανε.
Η τελευταία στη σειρά των αιρέσεων, η αίρεση της εικονομαχίας, ήταν αυτή που επέφερε τα περισσότερα βάσανα στην Ορθόδοξη Εκκλησία μας. Η αίρεση αυτή εμφανίστηκε για πρώτη φορά στα χρόνια του αυτοκράτορα Λέοντος του Ισαύρου, ο οποίος ανέβηκε στο θρόνο το 717. Ανέβηκε στο θρόνο με τη βοήθεια του στρατού όπου υπήρχαν πολλοί αντίπαλοι της προσκυνήσεως των αγίων εικόνων. Επειδή ήθελε να ευαρεστήσει το στρατό άρχισε σκληρό διωγμό κατά των εικονοφίλων.
Ο διωγμός αυτός συνεχίστηκε και στα χρόνια του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου του Κοπρωνύμου, ο οποίος διαδέχτηκε στο θρόνο τον Λέοντα. Η κόπρος σημαίνει τα κόπρανα. Ονομάστηκε Κοπρώνυμος διότι κατά την βάπτισή του μόλυνε την κολυμβήθρα. Οι δύο αυτοί αυτοκράτορες για πολλά χρόνια είχαν την εξουσία στα χέρια τους και προκάλεσαν πολλά δεινά στην Εκκλησία. Μετά από αυτούς υπήρχαν και άλλοι αυτοκράτορες εικονομάχοι, οι οποίοι συνέχισαν το έργο των προκατόχων τους και βασάνισαν την Εκκλησία επί ολόκληρα χρόνια.
Δεν μπορούμε να περιγράψουμε τα βάσανα που υπέφερε η Εκκλησία στα χρόνια της εικονομαχίας και ιδιαίτερα οι μοναχοί οι οποίοι βρίσκονταν στην πρώτη γραμμή του αγώνα των ιερών εικόνων. Οι αυτοκράτορες εικονομάχοι έκλεισαν πολλά μοναστήρια, πολλές εκκλησίες όπου υπήρχαν εικόνες τις έκαναν αποθήκες. Τους μοναχούς τους βασάνιζαν άγρια: τους έβγαζαν μάτια, τους έκοβαν μύτες, έσπαζαν εικόνες πάνω στο κεφάλι τους. Τους αγιογράφους με τα πυρακτωμένα σίδερα τους έκαιγαν τα δάκτυλα.
Μόνο, τότε, όταν στο θρόνο του Βυζαντίου ανέβηκε η αυτοκράτειρα Ειρήνη, σταμάτησε ο διωγμός αλλά όχι οριστικά. Το 787 η Ειρήνη συγκάλεσε την Ζ' Οικουμενική Σύνοδο, η οποία διατύπωσε την ορθόδοξη διδασκαλία περί της τιμητικής προσκύνησης των ιερών εικόνων. Αλλά και μετά τη σύνοδο υπήρχαν αυτοκράτορες εικονομάχοι, όπως, για παράδειγμα, ο Μιχαήλ και άλλοι. Η αίρεση αυτή συντρίφτηκε οριστικά μόνο επί της θεοσεβέστατης Αυγούστας Θεοδώρας, όταν το 842 συγκλήθηκε η τοπική σύνοδος στην Κωνσταντινούπολη η οποία επικύρωσε την ορθόδοξη διδασκαλία. Η σύνοδος αυτή αναθεμάτισε όλους αυτούς που τολμούν να λένε ότι η προσκύνηση των ιερών εικόνων είναι ειδωλολατρία και οι ορθόδοξοι χριστιανοί είναι ειδωλολάτρες.
Και εδώ οι αιρετικοί μας λένε ακριβώς αυτό το πράγμα. Τολμούν να αποκαλούν τις εικόνες μας είδωλα και εμάς ειδωλολάτρες. Και μέχρι που φτάνει το θράσος τους; Θα σας πω ένα περιστατικό που έγινε πρόσφατα σε μία πόλη της Σιβηρίας. Την ώρα  της λειτουργίας δύο βαπτιστές μπήκαν μέσα στην εκκλησία και άρχισαν εκεί να φωνάζουν ότι οι ορθόδοξοι είναι ειδωλολάτρες και οι εικόνες τους είδωλα. Τι ανοησία!
Πως τολμούν αυτοί να ανοίγουν το ακάθαρτο στόμα τους και να λένε αυτά τα λόγια που στάζουν δηλητήριο, αποκαλώντας μας ειδωλολάτρες και τις εικόνες μας είδωλα; Αυτό δείχνει πως δεν έχουν κατανοήσει σωστά την δεύτερη εντολή του Μωσαϊκού νόμου: «ου ποιήσεις σ' εαυτώ είδωλον ουδέ παντός ομοίωμα, όσα εν τω ουρανώ άνω και όσα εν τη γή κάτω και όσα εν τοις ύδασιν υποκάτω της γής. Ου προσκυνήσεις αυτοίς ουδέ μη λατρεύσεις αυτοίς» (Εξ. 20,4).
Τι σημαίνει αυτή η εντολή; Νομίζω ότι το νόημά της είναι ξεκάθαρο. Η εντολή αυτή απαγορεύει αντί να προσκυνάμε τον Ένα, Μοναδικό και Αληθινό Θεό να κατασκευάζουμε είδωλα και να τα προσκυνάμε. Όπως το έκαναν οι αρχαίοι λαοί: οι Ασσύριοι, οι Βαβυλώνιοι, οι Αιγύπτιοι, οι Έλληνες, οι Ρωμαίοι και άλλοι...
Αυτή είναι η ειδωλολατρία. Η δική μας όμως η προσκύνηση των ιερών εικόνων μοιάζει σε τίποτα  με την ειδωλολατρία; Ασφαλώς όχι. Τα είδωλα απεικόνιζαν κάτι που  δεν υπάρχει στην πραγματικότητα, που είναι καρπός φαντασίας. Οι δικές μας εικόνες εικονίζουν την πραγματικότητα. Πραγματικά, δεν ζούσε μεταξύ μας ο Κύριος Ιησούς Χριστός, τον Οποίον δοξάζουμε και τις εικόνες του Οποίου προσκυνάμε; Δεν ζούσε μεταξύ μας η Παναγία, την οποία ζωγράφισε ο Άγιος απόστολος και ευαγγελιστής Λουκάς; Την εικόνα του αυτή την ευλόγισε η ίδια η Θεοτόκος, λέγοντας ότι η χάρη της θα είναι πάντα μ' αυτή την εικόνα. Ξέρετε πόσα θαύματα γίνονται από τις εικόνες της Παναγίας.
Και οι άλλες εικόνες, δεν εικονίζονται σ' αυτές  πραγματικά πρόσωπα των αγίων του Θεού που ζούσαν εδώ πάνω στη γή; Οι εικόνες τους αυτές είναι τα πορτραίτα τους και με κανένα τρόπο δεν είναι είδωλα. Μόνο ασεβές και ακάθαρτο στόμα τολμά να λέει ότι οι εικόνες μας είναι είδωλα και εμείς είμαστε ειδωλολάτρες. Να σιωπήσουν οι ασεβείς διότι η Οικουμενική Σύνοδος απήγγειλε το ανάθεμα εναντίον τους.
Να το ξέρετε, να το θυμάστε και να μην συναναστρέφεστε με τους αιρετικούς. Να μην απομακρύνεστε από την Εκκλησία, μη σχίζετε το χιτώνα του Χριστού. Να θυμάστε ότι ο Χριστός στην αρχιερατική του προσευχή παρακαλούσε τον Πατέρα Του, λέγοντας: «ίνα πάντες έν ώσι, καθώς συ, πάτερ, εν εμοί καγώ εν σοι, ίνα και αυτοί εν ημίν έν ώσιν, ίνα ο κόσμος πιστεύσει ότι συ με απέστειλας» (Ιω. 17, 21). Ο Κύριος θέλει ενότητα της Εκκλησίας. Οι σχισματικοί, οι οποίοι βρίσκουν σφάλματα στη διδασκαλία της Εκκλησίας, απομακρύνονται απ' αυτήν και πιστεύουν ότι θα βρούν τη σωτηρία στις αιρετικές τους οργανώσεις.
Ξέρετε όμως τι έλεγαν οι μεγάλοι άγιοι για τους ανθρώπους που σχίζουν το χίτώνα του Χριστού; Ο Άγιος Κυπριανός, επίσκοπος Καρθαγένης, είπε ότι οι άνθρωποι οι οποίοι απομακρύνονται από την Εκκλησία και δεν έχουν κοινωνία μαζί της και μάρτυρες να είναι, ακόμα και με το αίμα τους, δεν καθαρίζουν την αμαρτία τους διότι η βαριά αυτή αμαρτία της διαίρεσης της Εκκλησίας δεν καθαρίζεται ούτε με το αίμα. Και ο άγιος ιερομάρτυρας Ιγνάτιος ο Θεοφόρος είπε ότι αυτός που προκαλεί σχίσμα στην Εκκλησία δε θα κληρονομήσει την βασιλεία του Θεού.
Όλοι οι αιρετικοί, όμως, είναι κήρυκες του σχίσματος. Ενώ ο απόστολος λέει: «Παρακαλώ δε υμάς, αδελφοί, σκοπείν τους τας διχοστασίας και τα σκάνδαλα παρά την διδαχήν ήν υμείς εμάθετε ποιούντας, και εκκλίνατε απ' αυτών» (Ρωμ. 16, 17). Και στην άλλη επιστολή του λέει το εξής: «εί τις υμάς ευαγγελίζεται παρ' ό παρελάβετε, ανάθεμα έστω» (Γαλ. 1, 9). Και όλοι οι αιρετικοί ευαγγελίζουν όχι αυτό που ευαγγελίζει η Ορθόδοξη Εκκλησία η οποία μας γέννησε πνευματικά.
Θυμηθείτε και τον λόγο του Κυρίου Ιησού Χριστού, ο Οποίος είπε στους αποστόλους και μέσω αυτών σε μας τους διαδόχους τους: «Ο ακούων υμών εμού ακούει, και ο αθετών υμάς εμέ αθετεί· ο δε εμέ αθετών αθετεί τον αποστείλαντά με» (Λκ. 10, 16).Τρομερά είναι αυτά τα λόγια του Κυρίου. Να τα θυμάστε πάντοτε. Να μην ξεχνάτε και αυτήν την ημέρα, την ημέρα του θριάμβου της ορθοδόξου πίστεως. Η πίστη αυτή διατυπώθηκε οριστικά στην Ζ' Οικουμενική Σύνοδο η οποία στερέωσε την Ορθοδοξία και καταπάτησε όλες τις αιρέσεις και τα σχίσματα.
Πάνω από χίλια χρόνια πέρασαν από τότε που έγινε η Ζ' Οικουμενική Σύνοδος και δεν έχουν ξαναγίνει Οικουμενικές Σύνοδοι.* Γιατί; Οι λόγοι είναι πολιτικοί. Δεν υπήρχε δυνατότητα να συγκληθούν. Αλλά να μην λυπόμαστε που δεν έγιναν άλλες και δεν γίνονται σήμερα οι Οικουμενικές Σύνοδοι. Αυτές οι επτά που έχουμε, τακτοποίησαν όλα τα ζητήματα και έλυσαν όλα τα προβλήματα που είχε η Εκκλησία με τις αιρέσεις και στερέωσαν την ορθόδοξη πίστη.
Θα πείτε πως σήμερα έχουμε πολλές καινούριες αιρέσεις και σχίσματα. Ναι, έχετε δίκαιο. Αλλά πρέπει να ξέρουμε πως οι καινούριες αυτές αιρέσεις δεν λένε τίποτε καινούριο αλλά επαναλαμβάνουν αυτά που ήδη έχουν πει οι παλαιοί αιρετικοί. Και όλες αυτές οι αιρέσεις αναθεματίστηκαν από την Ζ' Οικουμενική Σύνοδο. Γι' αυτό μας αρκούν οι αποφάσεις των επτά Οικουμενικών Συνόδων και ιδιαίτερα της Εβδόμης. Γι' αυτό και χαιρόμαστε και πανηγυρίζουμε σήμερα το θρίαμβο της Ορθοδοξίας τη οποία εξέφρασε και στερέωσε η Ζ' Οικουμενική Σύνοδος.
Ακριβώς γι' αυτό το λόγο ορίστηκε αυτή την ημέρα να ψάλλεται δοξολογία ως ευχαριστία στο Θεό για την στερέωση της Ορθοδοξίας. Και αυτή την δοξολογία θα ψάλλουμε τώρα.

* Έχει επικρατήσει- ίσως και μέσω προπαγάνδας- στην Ορθοδοξία να ομιλούμε γιά 7 Οικουμενικές Συνόδους. Ασφαλώς ο Άγιος δεν αγνοεί ή μειώνει τις άλλες δύο Οικουμενικές Συνόδους απλώς ακολουθεί το συνήθειο και τονίζει την μεγάλη σπουδαιότητα τις Εβδόμης.
Αγίου Λουκά Αρχιεπισκόπου Κριμαίας - Λόγοι και Ομιλίες τόμος Α'
Πηγή  http://www.impantokratoros.gr/

ΕΠΤΑΝΗΣΙΟΙ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ

Το εσώφυλλο του παλαιού Τριωδίου από το ναό του Θεολόγου.

Κατά το διάστημα 1901-1905 λειτούργησε στα Κύθηρα μεταβατικό Υποδιδασκαλείο για δημοδιδασκάλους και στεγάστηκε στο κτίριο της Βενετικής Καγγελαρίας στο Κάστρο. Σ' αυτό εφοίτησαν πολλοί Κυθήριοι, οι οποίοι υπηρέτησαν κατόπιν στη Δημοτική Εκπαίδευση εντός και εκτός Κυθήρων. Μεταξύ των σπουδαστών του Υποδιδασκαλείου Κυθήρων κατά το 1902 ήταν και ο Νικόλαος Παπαδάτος από την Κεφαλληνία. Στο εσώφυλλο του παλαιού κατανυκτικού Τριωδίου του ναού του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου στη Χώρα, ένα βιβλίο του 1869 από το τυπογραφείο του Φοίνικα στη Βενετία, υπάρχουν, κατά τη συνήθεια της εποχής, καλλιγραφικές σημειώσεις από διαφόρους, οι οποίοι κατά καιρούς εξυπηρέτησαν το ναό. Μεταξύ αυτών είναι και οι σημειώσεις δύο 7νησίων:
"Νικόλαος Παπαδάτος, Κεφαλλήν, μαθητής Υποδιδασκαλείου Κυθήρων. Τη 17/3/1902 ημέρα Κυριακή, ώρα 5η μ.μ. Ταύτα έγραψα εις την βίβλον επάνω δια να με ενθυμούνται, ή ζω ή αποθάνω"
"Αντώνιος Μαρούδας, Ζακύνθιος. Φίλος φίλτατος φιλτάτου, Νικολή του Παπαδάτου. Ώ αναγνώστα! Ψάλλε και δι ημάς έν Κύριε Ελέησον....."
Οι σημειώσεις αυτές που μας θυμίζουν παλαιά λευκώματα, ή σημειώσεις αντιγραφέων βυζαντινών χειρογράφων, δείχνουν την αιώνια πάλη του ανθρώπου με το χρόνο. Στη μνήμη λοιπόν αυτών των δύο νέων, που βρέθηκαν στα Κύθηρα άγνωστο κάτω από ποιές συνθήκες, αφιερώνω αυτή τη δημοσίευση


Πηγή Eleni Harou 

Το καλλιτεχνικότατο εξώφυλλο του βιβλίου που βγήκε από το απαράμιλλο τυπογραφείο της Βενετίας.
Η χειρόγραφη σημείωση των δύο 7νησίων.

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ.Δελτίο Τύπου - 19/3/2016


Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστου Σπίρτζη που δημοσιεύθηκε ήδη στη Διαύγεια, εγκρίθηκε η παράταση των συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας για τα άγονα αεροπορικά δρομολόγια από 1η Απριλίου 2016 μέχρι και 30 Σεπτεμβρίου 2016 χωρίς καμία μείωση ή αλλαγή επί των δρομολογίων και των αναδόχων αεροπορικών εταιρειών. Υπενθυμίζεται οτι οι υπάρχουσες συμβάσεις έληγαν στις 31 Μαρτίου και η παράταση επιτεύχθηκε μετά από ισχυρή και διαρκή πίεση των ενδιαφερόμενων Δήμων, τόσο μεμονωμένα όσο και συλλογικά μέσω της ΚΕΔΕ και των Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων. Τέλος, όλοι οι ενδιαφερόμενοι Δήμοι έχουν ζητήσει να υπάρξει διαβούλευση και συνεργασία για το νέο πλαίσιο των αγόνων γραμμών που θα ισχύσει από τον Οκτώβριο και για την επόμενη τετραετία πριν από τη λήψη οποιασδήποτε απόφασης.
Με την παράταση που δόθηκε επιτυγχάνεται η ομαλή τουριστική κίνηση προς τα νησιά μας για το ερχόμενο καλοκαίρι και αποδεικνύεται ότι η μεγάλη κινδυνολογία που εκφράστηκε για το θέμα πριν λίγους μήνες, δεν είχε καμία ουσιαστική βάση και έρεισμα.
Δείτε τη σχετική απόφαση εδώ:

Το μήνυμα της Κυριακής 20 - 3 - 16




Τό Μήνυμα της Κυριακής (Ηχητικό μήνυμα) από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων
κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ 
† ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
(20-03-2016)


------------------------------
Πηγή: imkythiron.gr
------------------------------

Σάββατο 19 Μαρτίου 2016

Η ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΟ «ΣΙΣΜΙΚ» 19 ΜΑΡΤΙΟΥ 1987

1987: Oταν η Eλλάδα πήγαινε για πόλεμο

Η έξοδος του Σισμίκ για έρευνες στο Αιγαίο ήταν η πρώτη φορά "μετά το 1974" που έφερε Ελλάδα και Τουρκία τόσο κοντά στον πόλεμο. Είκοσι τρία χρόνια μετά, οι ΕΙΚΟΝΕΣ μιλούν με γνωστούς και άγνωστους πρωταγωνιστές της επιτυχούς επιχείρησης και φέρνουν στο φως άγνωστα ντοκουμέντα.

Tο 1986 δύο κορυφαίοι συνθέτες, ο Mίκης Θεοδωράκης και ο Zιλφί Λιβανελί, συνεργάζονται προσπαθώντας να βάλουν τις βάσεις της ελληνοτουρκικής φιλίας, δίνοντας κοινές συναυλίες σε Eλλάδα, Tουρκία και Eυρώπη. Eλληνες και Tούρκοι τραγουδούν μαζί σε διαφορετική γλώσσα «σαν τον μετανάστη στη δική σου γη» ή στα τουρκικά «Kardesin duymaz» (δεν σε ακούει ο αδελφός σου).
Tο τραγούδι, όμως, παγώνει στα χείλη Eλλήνων και Tούρκων τους πρώτους μήνες του 1987 και επισκιάζεται από τα «τύμπανα πολέμου», που ηχούν πιο δυνατά με αφορμή πάλι το πιθανολογούμενο Eλντοράντο του Aιγαίου. H έξοδος αρχικά του Πίρι Ρέις για έρευνες στο Aιγαίο, εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, σημαίνει κόκκινο συναγερμό στην Aθήνα.
«Πριν καλά καλά ξημερώσει η 19η Mαρτίου 1987, το πορτοκαλί τηλέφωνο στο διαμέρισμά μου άρχισε να χτυπά. Πετάχτηκα από το κρεβάτι για να σηκώσω το ακουστικό. Δεν πρόλαβα να κοιτάξω το ρολόι μου, έξω ήταν ακόμα σκοτάδι. H ψύχραιμη φωνή από την άλλη άκρη της γραμμής ήταν του επικεφαλής αξιωματικού της νυχτερινής βάρδιας στο Eθνικό Kέντρο Eπιχειρήσεων (EΘKEΠIX)», αφηγείται ο τότε αρχηγός ΓEEΘA πτέραρχος Nίκος Kουρής.
«Kύριε αρχηγέ», ακούει, «το τουρκικό ερευνητικό πλοίο Πίρι Ρέις, που είχε βγει από τον όρμο Kέφαλος της Iμβρου από νωρίς, πέρασε από τη Λήμνο, τη Σαμοθράκη και τη Θάσο και τώρα βρίσκεται δώδεκα ναυτικά μίλια από τις ακτές του Aθω. Συνοδεύεται από το αντιτορπιλικό Adatepe και την κανονιοφόρο Akhisar. Στη διαδρομή το Πίρι Ρέις σταμάτησε πέντε φορές για έρευνα στον βυθό...».
Kάπως έτσι ξεκινά το χρονικό μιας προαναγγελθείσας κρίσης, που έχει σχεδόν τα ίδια στοιχεία με το 1976 και την περίφημη φράση του Aνδρέα Παπανδρέου "αρχηγού τότε της αξιωματικής αντιπολίτευσης" «βυθίσατε το Xόρα», το πλοίο το οποίο στη συνέχεια μετονομάστηκε σε Σισμίκ και πρωταγωνίστησε στην ελληνοτουρκική κρίση του 1987.
H φωνή του 81χρονου πτέραρχου Nίκου Kουρή είναι αργή και σταθερή. Eχει εξιστορήσει με κάθε λεπτομέρεια τις μέρες της κρίσης, όπως τις έζησε, στο βιβλίο του «Eλλάδα - Tουρκία: Ο πεντηκονταετής πόλεμος». Για να μείνουν στην ιστορία...
Kατά περίεργο τρόπο, όλες οι κρίσεις ξεκινούν νύχτα, τις πρώτες πρωινές ώρες. Tη νύχτα της Παρασκευής 6 Aυγούστου 1976 το τουρκικό σεισμογραφικό σκάφος Xόρα επιχείρησε έρευνες εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας. Nύχτα 30 προς 31 Γενάρη ξεκίνησε και η κρίση των Iμίων.
Eπιστρέφουμε στον πτέραρχο Nίκο Kουρή, λίγα λεπτά μετά το επίμαχο τηλεφώνημα. «Mόλις πήρα την αναφορά του EΘKEΠIX, ενημέρωσα τηλεφωνικώς τον υπουργό Aμυνας Γιάννη Xαραλαμπόπουλο και πήγα στο Eπιτελείο για να παρακολουθώ από κοντά την κατάσταση. Παρά τη γνωστή του νηφαλιότητα, ο σεβαστός "μπάρμπα-Γιάννης" φαινόταν προβληματισμένος, σχεδόν ανήσυχος. Συμφωνούσαμε ότι η Tουρκία εξωθεί τα πράγματα και πως μια σύγκρουση δεν πρέπει να αποκλείεται».
«Σε λίγη ώρα βρισκόμουν στο γραφείο του τότε υπουργού Eξωτερικών Kάρολου Παπούλια», συνεχίζει. «Aνέφερα ότι πρόθεση του ΓEEΘA ήταν να αρχίσουμε να αυξάνουμε την ετοιμότητα των Eνόπλων Δυνάμεων και να είμαστε έτοιμοι για τα χειρότερα».

Το 1932 η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος ίδρυσε Πρακτορείο στον Ποταμό.

Το 1932 η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος ίδρυσε Πρακτορείο στον Ποταμό. Η φωτο είναι από την ημέρα των εγκαινίων
Πηγή Eleni Harou

Έφτασε η Ώρα της Γης σε πάνω από 170 χώρες – Σε τι ωφελεί – Τι πέτυχε το 2015

Μια παγκόσμια δράση που γίνεται κάθε χρόνο με σκοπό ενημερώσει τους ανθρώπους για την κλιματική αλλαγήκαι να τους ενθαρρύνει να σβήσουν τα φώτα για 1 ώρα για να δείξουν ότι ενδιαφέρονται για το μέλλον του πλανήτη μας. Σάββατο 19 Μαρτίου 2016 20:30 – 21:30 καλείσαι να πάρεις μέρος στην Ώρα της Γης και να ενωθείς με τον υπόλοιπο πλανήτη για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Πάνω από 170 χώρες σε όλο τον πλανήτη ετοιμάζονται για την φετινή Ώρα της Γης. Πέρυσι, τα νούμερα ήταν εντυπωσιακά: 10.400 μνημεία σε όλο τον κόσμο έσβησαν τα φώτα, 379.000 δράσεις για το περιβάλλον έγιναν στο πλαίσιο της παγκόσμιας κινητοποίησης, 2,2 δισεκατομμύρια αναφορές του Earth Hour στο twitter… Στόχος φέτος είναι να σπάσουμε τα ρεκόρ, κάνοντας μια… ερωτική εξομολόγηση στον πλανήτη που αγαπάμε.Δεν είναι βέβαια μόνο η μία ώρα, είναι το παγκόσμιο μήνυμα που στέλνουμε και η δέσμευση που παίρνουμε για αλλαγές στη δική μας ζωή. Δηλώνουμε πως σεβόμαστε τις αντοχές του πλανήτη και πως είμαστε αποφασισμένοι να αφήσουμε αυτόν τον πλανήτη ανέπαφο για τις επόμενες γενιές. Δες στο βίντεο τι πέτυχε η Ώρα της Γης 2015.
Πώς ξεκίνησε το κίνημα της Ώρας της Γης;

Ξεκίνησε στις 31 Μαρτίου 2007 από το WWF Αυστραλίας, με πάνω από 2.2 εκατομμύρια άτομα και 2.000 επιχειρήσεις να σβήνουν τα φώτα τους.  Η Ώρα της Γης 2016 θα είναι η δέκατη χρονιά αυτής της παγκόσμιας καμπάνιας.
Τι πρέπει κανείς να κάνει;
Απλά να σβήσει τα φώτα για μια ώρα, την Ώρα της Γης, στέλνοντας έτσι το δικό του συμβολικό μήνυμα.
Δώσε φωνή στη Γη!
Ειδικά φέτος, μπορείς να δανείσεις το προφίλ σου στα κοινωνικά μέσα για λίγες μέρες στην Ώρα της Γης και να δώσεις έτσι φωνή στον πλανήτη μας! Συμπλήρωσε τη φόρμα εδώ.
Σε τι ωφελεί;
Στέλνουμε ένα ηχηρό μήνυμα στους πολιτικούς και τις κυβερνήσεις: «Νοιάζομαι για τον πλανήτη μου!» Φυσικά μια ώρα στο σκοτάδι δεν δίνει λύση στην κλιματική αλλαγή. Ωστόσο, εκατομμύρια άνθρωποι κλείνοντας μαζί τα φώτα στέλνουν ένα δυνατό μήνυμα.
Γιατί να συμμετέχω;
Επειδή εμείς οι ίδιοι κρατάμε το μέλλον στα χέρια μας! Υπάρχουν πολλά πράγματα που μας χωρίζουν: φύλο, εθνικότητα, φυλή, πολιτικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις. Όμως, στον αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή, δεν έχουν σημασία τα σύνορα – είμαστε όλοι πολίτες του πλανήτη Γη!
Πηγή http://www.aftodioikisi.gr/

ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΘΕΟΔΩΡΟΙ Η παράδοσις τους θέλει μαζί.

ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΘΕΟΔΩΡΟΙ

 Η παράδοσις τους θέλει μαζί.

      Στην Ελλαδική Εκκλησία οι Άγιοι Θεόδωροι τιμώνται 
μαζί το πρώτο Σάββατο των Νηστειών της 
Μεγάλης Τεσσαρακοστής, ημέρα μνήμης του δια κολλύβων
 θαύματος του Αγίου Θεοδώρου του Τήρωνος 
(υπάρχει μάλιστα η συνήθεια των πιστών να διαβάζονται 
κόλλυβα το Σάββατο αυτό, στις εκκλησιές και στα νεκροταφεία,
 θεωρώντας το ως Ψυχοσάββατο, κάτι που δεν υφίσταται στο 
Τυπικό της Εκκλησίας μας) και όχι στη μέρα μνήμης τους την
 8η Φεβρουαρίου για τον Άγιο Θεόδωρο τον Στρατηλάτη 
και την 17η Φεβρουαρίου για τον Άγιο Θεόδωρο τον Τήρωνα.
 Αυτό το βλέπουμε επίσης και  στην εντεταγμένη ακολουθία 
τους από το Τριώδιο, η οποία  ψάλλεται στους Ναούς κανονικά 
εκείνο το Σάββατο τῆς Α’ ἑβδομάδος τῶν Νηστειῶν.
                          Το δια κολλύβων Θαύμα 
               του Αγίου Θεοδώρου του Τήρωνος.
    Όταν έγινε βασιλιάς ο Ιουλιανός ο Παραβάτης (361-363)
 έκανε πολλά και διάφορα εναντίον των Χριστιανών και προσπάθησε
 να αναστήσει την παλαιά ειδωλολατρική θρησκεία των Ελλήνων. 
Στην εποχή του είχαν ουσιαστικά ξαναρχίσει οι διωγμοί των 
Χριστιανών και τα βασανιστήρια...
    Ο Ιουλιανός, γνώριζε πολύ καλά τα ήθη των Χριστιανών και
 ότι την πρώτη εβδομάδα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής τηρούν
 αυστηρή νηστεία και εξαγνίζονται μ' αυτή και τη θερμή προσευχή. 
Θέλησε, λοιπόν, να τους μιάνει με τις ειδωλολατρικές θυσίες.
 Γι' αυτό και κάλεσε τον έπαρχο της πόλεως και του ανέθεσε να 
επιβλέψει στην εκτέλεση της εξής εντολής του: Να σηκωθούν από 
την αγορά όλα τα τρόφιμα και να μην υπάρχουν σ' αυτήν παρά
 μόνον εκείνα πού θα ήταν ραντισμένα με το αίμα των θυσιών
 πού έγιναν στα είδωλα. Με τον τρόπο αυτό αναγκαστικά, 
ή θα αγόραζαν όλοι να φάνε και έτσι να γευθούν από τη θυσία 
προς τους θεούς, ή αν δεν υπακούσουν, να πεθάνουν από την πείνα.
    Ο έπαρχος έθεσε αμέσως σε εφαρμογή τη διαταγή του Ιουλιανού 
και αποσύρθηκαν από την αγορά τα τρόφιμα. Αντικαταστάθηκαν 
βέβαια από τα μιασμένα από τις θυσίες τρόφιμα. Φάνηκε έτσι προς 
στιγμήν ότι κέρδιζε ο διάβολος, ο υποκινητής και εμπνευστής και 
Πατέρας του Ιουλιανού. Ο Θεός όμως είναι και Παντοδύναμος
 και Πάνσοφος. Δεν άφησε ούτε εγκατέλειψε το λαό Του.
 Για τη σωτηρία του από τις μεθοδεύσεις του διαβόλου έστειλε το Μεγαλομάρτυρά Του Θεόδωρο, πραγματικά ως δώρο Θεού
 για να Τον δοξάσει με ένα θαύμα.

   Και παρουσιάζεται ο Άγιος στον Πατριάρχη Ευδόξιο 
(360-369) και του φανερώνει το σχέδιο του Ιουλιανού
 με τα έξης λόγια:
«Σήκω γρήγορα, Πατριάρχη, συγκέντρωσε το
 Χριστεπώννμο πλήρωμα, και διαφύλαξε το από
 τον μολυσμό των ειδώλων, παραγγέλοντάς το
 να μην αγοράσει κανείς από τα τρόφιμα που 
υπάρχουν στην αγορά».
Ο Πατριάρχης απορώντας είπε προς τον Άγιο:
«Πώς είναι δυνατόν, Κύριε μου, να γίνει αυτό; 
Διότι, οι μεν πλούσιοι μπορεί να το εφαρμόσουν 
γιατί έχουν τρόφιμα στις αποθήκες τους, οι φτωχοί
 όμως, που δεν θα έχουν ούτε μιας ημέρας τρόφιμα,
 τί θα κάνουν μπροστά σ' αυτή την ανάγκη»;

Κητώδες στην Αγία Πελαγία‏.Ινστιτούτο Κητολογικών Ερευνών Πέλαγος

Αγαπητέ κύριε Πολίτη,

Λάβαμε τόσο το βίντεο όσο και τις φωτογραφίες και σας ευχαριστούμε πολύ.
Θα σας είμαστε υπόχρεοι αν μας ενημερώσετε για την ύπαρξη τυχόν άλλων φωτογραφιών ή σχετικών πληροφοριών.
Το ζώο μοιάζει να είναι ένας φυσητήρας, αλλά μόνο μέρος του, αφού ίσως το υπόλοιπο να έχει κοπεί μετά από σύγκρουση με πλοίο.
Τους φυσητήρες τους μελετάμε εδώ και σχεδόν 20 χρόνια στην θάλασσα των Κυθήρων και γενικότερα στην Ελληνική Τάφρο και μάλιστα έχουμε φωτοταυτοποιήσει πάνω από 180 από αυτούς.
έχει ιδιαίτερη σημασία για μας να μάθουμε με βεβαιότητα αν πρόκειται για φυσητήρα και αν θα μπορέσουμε σε αυτήν την περίπτωση να συλλέξουμε κάποια δείγματα.
Αν σας ενδιαφέρει και έχετε χρόνο, στον παρακάτω σύνδεσμο του διαδικτυακού μας τόπου μπορείτε να απολάυσετε τα ντοκυμαντέρ που έχουμε γυρίσει για αυτά τα ζά στις ελληνικές θάλασσες:

Σας ευχαριστούμε και πάλι,
Αλέκανδρος Φραντζής



___________________________________________ 

Dr. Alexandros Frantzis 
Scientific director 
Pelagos Cetacean Research Institute 
Terpsichoris 21 
16671 Vouliagmeni, 
GREECE 
Tel.: +30-210-8960108 
e-mail: afrantzis@otenet.gr 
website: http://www.pelagosinstitute.gr 
___________________________________________