Κυριακή 28 Αυγούστου 2016

Το Μήνυμα της Κυριακής 28-8-16 και Γραπτό Θείο Κήρυγμα


Τό Μήνυμα της Κυριακής (ηχητικό μήνυμα)
από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ 
ΚΥΡΙΑΚΗ Ι' ΜΑΤΘΑΙΟΥ
(28-8-2016)



 




ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ 28-8-2016 

Ἡ θεραπεία τοῦ σεληνιαζομένου νέου

  
Στήν εὐαγγελική του αὐτή περικοπή ὁ Ἀπόστολος Εὐαγγελιστής Ματθαῖος μᾶς ἀναφέρει τό θαῦμα  τοῦ  Ἰησοῦ πρός ἕναν νέο, πού ἔπασχε ἀπό  τόν  δαιμονισμό. Ὁ διάβολος τόν εἶχε κυριεύσει ψυχή τε  καί σώματι καί μέ τίς πρεσβεῖες τοῦ πατέρα του πρός τόν Κύριο, ἡ θεραπεία του ἔγινε πράξη. Ἀπελευθερώθηκε ὁ νέος ἐκεῖνος  ἀπό τόν Σατανᾶ. 
          
Κι ἐδῶ πρέπει νά σταθοῦμε σέ κάποια  σημεῖα  τα ὁποία  εἶναι πολύ σημαντικά διότι μᾶς διδάσκουν τίς ἀλήθειες τοῦ εὐαγγελικοῦ μηνύματος. Τά σημεῖα αὐτά εἶναι  μέ τή σειρά τά παρακάτω. 
          
Οἱ στίχοι 14-15. Μέ τόν ἐρχομό τοῦ Κυρίου μας στήν συγκερκιμένη κομώπολη, ὁ πατέρας τοῦ δαιμονιζομένου ἀναγνώρισε στό πρόσωπο τοῦ Ἰησοῦ τόν ἀληθινό Σωτῆρα καί Κύριο τῶν πάντων.

Ἕνας τέτοιος πατέρας ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, εἶναι ὁ κάθε ἅγιος τῆς Ἐκκλησίας μας, πού παρακαλεῖ τόν Θεό γιά ἐμᾶς τά ἁμαρτωλά παιδιά του καί πρεσβεύει γιά τήν Σωτηρία μας. Ἄλλος πάλι τέτοιος πατέρας εἶναι ὁ πνευματικός μας, πού πρεσβεύει μέ τό πετραχείλι του στόν Κύριο, ὥστε  ὁ Κύριος νά πλύνει τίς ἁμαρτίες μας καί νά τίς σβήσει. Τό συμπέρασμα εἶναι: ὅπως ὁ νέος δέν ζήτησε  ἀπό μόνος  του νά θεραπευτεῖ  ἀπό τόν Ἰησοῦ, ἀλλά  μεσολάβησε ὁ  πατέρας του,  ἔτσι καί ἐμεῖς ἀδελφοί μου, δέν μποροῦμε  νά σωθοῦμε  ἀπό μόνοι μας χωρίς πνευματικό ἐξομολόγο ἀλλά καί χωρίς τίς πρεσβεῖες των ἁγίων μας.

Ὁ στίχος τώρα 17, πού «ἀγαναχτεῖ» ὁ Κύριος μέ τήν ἀπιστία τῶν Ἰσραηλιτῶν ἔχει βαθύ περιεχόμενο. Ἐνῶ ὁ Ἰσραηλιτικός λαός ἦταν ὁ ἐκλεχτός λαός τοῦ Θεοῦ πού θά προετοίμαζε τόν δρόμο γιά τό  Εὐαγγέλιο, ἀντίθετα ἔγινε λαός παράνομος καί δυσεβής ἀλλά καί δοῦλος τοῦ Σατανᾶ . Μήπως ὅμως ἀδελφοί μου καί ἐμεῖς οἱ λεγόμενοι ἄνθρωποι τῆς Ἐκκλησίας εἶναι λίγες οἱ φορές πού μέ τήν συμπεριφορά μας, καί τίς πράξεις μας δείχνουμε ὅτι εἴμαστε δοῦλοι τῆς ἁμαρτίας καί μέ τό κακό μας πρότυπο, γινόμαστε αἰτία νά μήν πλησιάζουν στήν Ἐκκλησία ἄλλοι ἄνθρωποι γιατί δέν θέλουν νά γίνουν σας καί μᾶς; 
          
Ἀναλογησθήκαμε ποτέ, γιατί  τά παιδιά  μας ἤ τά ἐγγόνια  μας δέν ἐκκλησιάζονται; 

Μήπως εἶδαν κάτι ψεύτικο στόν δικό μας ἐκκλησιασμό πού πίσω ἀπό τήν συνήθεια ἑνός νεκροῦ ἐκκλησιασμοῦ κρυβόταν ἕνας γονιός ἤ ἕνας παπποῦς ἤ μιά  γιαγιά γεμᾶτοι πάθη καί  ἀδυναμίες πού δίδασκε στούς ἀπογόνους του τό ἀκριβῶς ἀντίθετο ἀπό τό μήνυμα  τοῦ Εὐαγγελίου; 

Ἔτσι θά φθάσουμε στούς στίχους 21 ἕως 23. Αὐτό τό γένος τῶν δαιμόνων δέν βγαίνει, λέγει ὁ Χριστός, «εἰ μή ἐν προσευχῇ καί νηστείᾳ». 
          
Τί θά πεῖ ἀδελφοί μου, προσευχή; τί σημαίνει νηστεία; 
Ἄν το βράδυ διαβάζουμε ἁπλά μηχανικά μιά προσευχή ὅπως τό Ἀπόδειπνο χωρίς  νά σκιρτᾶ ἡ καρδιά μας γιά τον Χριστό, αὐτό εἶναι  προσευχή; 
          
Ἄν δέν τρώγουμε κρέας καί τυρί τήν Μ. Τεσσαρακοστή καί κουτσομπολεύμε ὅλη τήν πόλη, ὅλο τό νησί, ἤ τόν γειτονά μας, κατακρίνοντας τόν ἀδελφό μας, αὐτό λέγεται  νηστεία; 
Ἡ προσευχή ἀδελφοί μου, εἶναι συνομιλία μέ τον Θεό καί τούς Ἁγίους Του. 
          
Νηστεία εἶναι ἡ προσπάθεια νά σκοτώσουμε τον κακό μας ἑαυτό. Νά δικαιολογήσουμε  τόν ἀδελφό μας καί νά κρίνουμε τόν ἑαυτό μας.

Ἐμεῖς λοιπόν ἀδελφοί μου, μέ τίς πράξεις μας πράττουμε τό Εὐαγγέλιο στή ζωή μας, ὅπως θέλει ὁ Κύριος; 

Ἄς ἀπαντήσουμε  λοιπόν ἀδελφοί μου, στό ἐρώτημα αὐτό βλέποντας  ἀντίκρυ τόν καθρέφτη καί θά ἀνακαλύψουμε πολλές ἐλλείψεις μας ! 

Ἄς γίνει ὅμως αὐτό  αἰτία πνευματικῆς βελτιώσεως.
Εἴθε ἡ Χάρις του Κυρίου  νά εἶναι  μετά πάντων ἡμῶν.

π.Νικ.Ζουναρέλης 
------------------------------------
Πηγή:  imkythiron.gr
------------------------------------

Σάββατο 27 Αυγούστου 2016

ΧΕΛΩΝΑ ΚΑΡΕΤΑ ΚΑΡΕΤΑ ΒΡΕΘΗΚΕ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΕΛΑΓΙΑΣ

Τραυματισμένη χελώνα καρέτα καρέτα βρέθηκε σήμερα το μεσημέρι 27 Αυγούστου στην παραλία της Αγίας Πελαγίας απο την Μυρτώ Σουρή,και μεταφέρθηκε στην κτηνίατρο κ.Κατερίνα Σταθάτου στο Λιβάδι.
Σύμφωνα με την κυρία Σταθάτου η χελώνα έιναι τραυματισμένη στο μπροστινό δεξί πόδι,και σχεδόν ετοιμοθάνατη.Η άτυχη χελώνα φαίνεται πως παγιδεύτηκε σε (πετονιά,δίχτι,η πλαστικό) για πολύ καιρό και στην συνέχεια απελευθερώθηκε.Της χορηγήθηκε αντιβοίωση,υποδερμικά,στομαχικά και αντιφλεγμονικά, και θα μεταφερθεί στην Αθήνα γιατί δεν έιναι για απελευθέρωση.
Η κ.Σταθάτου ευχαριστεί το προσωπικό του Λιμεναρχείου που έδειξε το σωστό ενδιαφέρον και επικοινώνησε με τον Σύλλογο για την Προστασία της Θαλάσσιας Χελώνας ΑΡΧΕΛΩΝ,με τους οποίους έιναι σε επικοινωνία και η ίδια.
ADELIN 107,3 FM WEB TV   



Η Αγία Πελαγία! Φωτογραφία 50s του αείμνηστου Μανώλη Φατσέα "Φουριάρη"


 Πηγή
 Kosmas Megalokonomos.

Η 190η επέτειος από τη Μάχη του Πολυαράβου

Αναλυτικά το πρόγραμμα των εκδηλώσεων.
 Σάββατο 27 Αυγούστου 2016
11:00 - Επιμνημόσυνη δέηση στο χώρο του Πύργου Σταθάκου στη Ζεσφίνα - Κατάθεση στεφάνων. Παράθεση καφέ στην πλατεία των Κόκκινων Λουριών.
18:00 - Εσπερινός με αρτοκλασία στο Μοναστήρι Αγ. Γεωργίου στα Κονάκια.
Κυριακή 28 Αυγούστου 2016
07:00 - Έπαρση της σημαίας στο χώρο της θυσίας των Μανιατών.
10:30 - Προσέλευση επισήμων στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου στον Πολυάραβο.
10:40 - Επίσημη Δοξολογία χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μάνης κ.κ. Χρυσοστόμου.
11:00 - Επιμνημόσυνη δέηση στο χώρο του Ηρώου - Κατάθεση στεφάνων σύμφωνα με τη νομοθεσία - Σιγή ενός λεπτού στη μνήμη των ενδόξων νεκρών - Εκφώνηση του πανηγυρικού της ημέρας από τον συνταξιούχο καθηγητή, τέως Δήμαρχο Δυτικής Μάνης κ. Δημήτριο Γιαννημάρα.
12:00 - Παραδοσιακοί χοροί και τραγούδια στη βρύση του Πολυαράβου - Παράθεση παραδοσιακού γεύματος.

Ο Άγιος Φανούριος: ο βίος του- η εύρεση της εικόνας του-το έθιμο και η ευχή της φανουρόπιτας

Η γνήσια εικόνα του Αγίου Φανουρίου βρέθηκε στη Ρόδο γύρω στα 1355-1369 μ.Χ.
1. Γενικά για τη ζωή του
Ο Άγιος Φανούριος είναι από τους πιο αγαπητούς άγιους σε όλο τον ελληνικό λαό, που κάθε χρόνο τιμά και πανηγυρίζει την μνήμη του στις 27 Αυγούστου.
Αυτός ο τόσο αγαπητός άγιος θα μπορούσε να χαρακτηριστεί χωρίς αμφιβολία ως δώρο Θεού, διότι ήταν και παράμενε άγνωστος για πολλούς αιώνες και μόνο το1500 μ.Χ. βρέθηκε η Ιερή εικόνα του, που μας αποκάλυψε την ύπαρξή του την παρρησία του ενώπιον του Θεού, ο οποίος τον έχει χαριτώσει με τόσο μεγάλη θαυματουργική δύναμη.
Για την καταγωγή και τη ζωή του Αγίου Φανουρίου δεν υπάρχει τίποτε συγκεκριμένο, επειδή όλα τα στοιχεία της ζωής του χάθηκαν σε καιρούς ανωμαλίας.
Τα μόνα στοιχεία που έχομε αναφορικά με τον Άγιο είναι η εύρεση της εικόνας του, γύρω στα 1500 μ.Χ., σύμφωνα με τα συναξά­ρια, ή κατ’ άλλους γύρω στα 1355-1369 μ.Χ. Άλλοι υποστηρίζουν πως η εικόνα του Αγίου βρέθηκε στη Ρόδο και άλλοι στην Κύ­προ.
.
2. Η εύρεση της εικόνας
Επιστρέφομε στο παρελθόν, όταν οι Αγαρηνοί εξουσίαζαν τη Ρόδο και απο­φάσισαν να ξαναχτίσουν τα τείχη της πόλης, που βάρβαρα κατέστρεψαν και κατεδάφισαν στον πόλεμο λίγα χρόνια πριν.
.
Άρχισαν λοιπόν να στέλλουν εργάτες έξω απ’ το νότιο μέρος του φρουρίου και να μαζεύουν πέτρες απ’ τα μισογκρεμισμένα σπί­τια των κατοίκων, για να ξαναφτιάξουν τα νέα και ισχυρά τείχη της πόλης τους. Ξαφ­νικά μέσα στα χαλάσματα βρήκαν μια ωραιότατη, αλλά μισοχαλασμένη στη μια πλευρά εκκλησία κι εκεί μέσα βρήκαν ένα σωρό εικόνες, που απ’ την πολυκαιρία δεν ξεχώριζαν τις μορφές των Αγίων καθώς και τα γράμματα, που είχανε επάνω τους.
.
Μια μόνο καταπληκτική εικόνα ξεχώριζε απ’ όλες, που ο χρόνος δεν την άγγιξε και παρίστανε ένα νέο ντυμένο σαν στρατιώτης. Ο Μητροπολίτης της Ρόδου Νείλος έτρεξε αμέσως επί τόπου και διάβασε καθαρά το όνομα του Αγίου, που λεγόταν Φανούριος. Συγκινημένος ο Σεβασμιώτατος, για τη φανέρωση του Αγίου, παρατήρησε, πως ήταν ντυμένος σαν Ρωμαίος στρατιωτικός, κρα­τώντας στο αριστερό χέρι του ένα σταυρό και στο δεξιό μια αναμμένη λαμπάδα. Ο α­γιογράφος ακόμα ολόγυρα της εικόνας ζω­γράφισε σε δώδεκα παραστάσεις τα μαρτύρια, που υπόφερε ο Άγιος και, που εξιστορούν ολοφάνερα την όλη ζωή του.
.
Οι παραστάσεις αυτές είναι οι ακόλουθες:
.agios_fanourios_451
Α΄. Ο Άγιος παρουσιάζεται όρθιος μπροστά στο Ρωμαίο ανακριτή του και φαίνεται ν’ απολογείται με θάρρος και να υπερασπί­ζει την χριστιανική πίστη του.
.
Β΄. Οι στρατιώτες εδώ επεμβαίνουν και χτυ­πούν με πέτρες στο κεφάλι και στο στόμα τον Φανούριο, για ν’ αναγκασθεί να υποκύψει και ν’ αρνηθεί τον Κύριο.
.
Γ΄. Οι στρατιώτες έχουν εξαγριωθεί πια απ’ την επιμονή του Φανουρίου, γι’ αυτό τον έριξαν κάτω και τον χτυπούν τώρα άγρια με ξύλα και ρόπαλα, για να κάμψουν το ακμαίο ηθικό του.
Δ΄. Ο Φανούριος είναι στη φυλακή κι εκεί βασανίζεται με αποτρόπαιο τρόπο. Φαίνε­ται εντελώς γυμνός κι οι στρατιώτες ολόγυ­ρα του ξεσχίζουν τις σάρκες του με αιχμη­ρά σιδερένια εργαλεία. Ο Άγιος υπομένει αγόγγυστα το τρομερό μαρτύριό του.
Ε΄. Ο Φανούριος βρίσκεται και πάλι στη φυ­λακή και προσεύχεται στον θεό, για να τον ενισχύσει ν’ αντέξει μέχρι τέλους τα βασανι­στήρια.
.

Αγαπητέ κ. Δρίτσα τι θα γίνει με το Ε.Κ.Λ. του όρμου Βοιών ;;;;;


Αγαπητέ κ. Δρίτσα 
Στην σελίδα μας έφθασαν πληροφορίες που αναφέρουν ότι ήδη έχει καταρτιστεί από την αρμόδια ομάδα μελέτης του υπουργείου, νέο σχέδιο Ε.Κ.Λ. του όρμου Βοιών.

Σύμφωνα με τις προτάσεις του σχεδίου είναι να επιτρέπεται η προσέγγιση και η παραμονή το πολύ 2 πλοίων ημερησίως στην περιοχή του όρμου Βοιών και με μοναδικό σκοπό την αλλαγή πληρωμάτων η την παροχή προμηθειών.

Αναφερόμενοι σε παλαιότερη δήλωση σας, ενθυμούμεθα ότι είχατε πεί: "Οιοδήποτε μελλοντικό σχέδιο Ε.Κ.Λ., θα δοθεί σε δημόσια διαβούλευση των ενδιαφερομένων τομέων, περιφερειακών και δημοτικών αρχών, λιμενικών ταμείων, τοπικών φορέων και συλλόγων, κ.λ.π."

Παρόλα αυτά παρατηρούμε ότι από της αναλήψεως καθηκόντων του νέου λιμενάρχη της περιοχής, μάλλον δοκιμαστικά εφαρμόζεται το αναφερθέν σχέδιο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υπάρχει κάτι ακόμα σε επίσημο πεδίο.

Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε ότι είτε 1 είτε 2 είτε περισσότερα πλοία δεν σταματά η χρήση των αγκυρών τους και η συνέχιση της καταστροφής του βυθού και της Ποσειδωνίας, παρά τις στρεβλώσεις των αποτελεσμάτων του ΕΛΚΕΘΕ που επιχειρούνται, για να πιστούν οι αφελείς και οι μη γνωρίζοντες, από την ομάδα υποστήριξης του εγκλήματος κατά της θαλάσσιας φύσης της περιοχής.

Αγαπητέ κ. Δρίτσα στις τάξεις του υπουργείου σας υπάγονται χιλιάδες πλοίαρχοι και μηχανικοί του Ε.Ν. καθώς επίσης και πολλά στελέχη του Λιμενικού και της Ακτοφυλακής που προέρχονται από το Ε.Ν.
Όλοι αυτοί γνωρίζουν πολύ καλά ότι για τις αναφερθείσες δραστηριότητες {εάν πράγματι ο νέος Ε.Κ.Λ. αναφέρει μόνο αυτές...}, δεν υπάρχει ανάγκη αγκυροβολίας και υπάρχουν δυνατότητες να γίνουν είτε κατα την διάρκεια του διάπλου του διαύλου {On The Way..}, είτε απλά σταματώντας για ένα χρονικό διάστημα και ευρισκόμενο το πλοίο σε πλήρη ισχύ και δυνατότητα αλλαγής θέσης και προστασίας του σκάφους {λάντζας} που μεταφέρει το πλήρωμα η τα εφόδια.

Για αυτό λοιπόν νομίζουμε ότι εάν τελικά έχει αποπερατωθεί πλέον (ύστερα από αρκετή χρονική καθυστέρηση) ο νέος Ε.Κ.Λ. καλό θα ήταν να βγεί πιά σε δημόσια διαβούλευση για να σταματήσουν και οι ψιθυρισμοί και για να μην χρεώνεστε και με περιττές φημολογίες, αλλά και για να τελειώσει πια και η συνεχίζομενη καταστροφή αυτού του πανέμορφου τόπου που τόσα έχει υποστεί από την αναλγησία όλα αυτά τα τελευταία χρόνια.

Αναμένουμε λοιπόν μια υπεύθυνη απάντηση είτε από το υπουργείο σας είτε από την νέα λιμενική αρχή της Νεάπολης που ελπίζουμε να μην ακολουθήσει τα "λακουβωτά" βήματα της προηγούμενης.....
------------------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
------------------------------------------

Παρασκευή 26 Αυγούστου 2016

Κατανομή αρμοδιοτήτων των υπαλλήλων του Δήμου Κυθήρων.










Εκδήλωση για την ενέργεια με ομιλητή το Ν. Γόντικα στη Νεάπολη

ΝΕΑΠΟΛΗ. Τη Δευτέρα 29 Αυγούστου, στις 20.00, στο Λιμάνι της Νεάπολης απέναντι από το Ηρώο η Λαϊκή Συσπείρωση θα πραγματοποιήσει συγκέντρωση – συζήτηση για την Ηλεκτρική Ενέργεια.
Ομιλητής στην εκδήλωση στην οποία άλλωστε θα παρουσιαστούν και οι θέσεις της «Λαϊκής Συσπείρωσης» για την ενέργεια θα είναι ο Νίκος Γόντικας, Περιφερειακός Σύμβουλος του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση-πρόσκληση στην εκδήλωση έχει ως εξής:
«Το πλέγμα νόμων και επιδοτήσεων που διαμόρφωσαν οι ελληνικές κυβερνήσεις μετά τη συνθήκη του Μάαστριχτ, εξασφαλίζουν εγγυημένη μακροχρόνια κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας και βάζουν κυριολεκτικά «ενεργειακή θηλιά» στο λαιμό των λαϊκών νοικοκυριών.
Η εξασφάλιση ζεστού χρήματος μέσα από επιδοτήσεις για να φτιάξουν τις εγκαταστάσεις και η εγγυημένη προαγορά της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας σε τιμές πρόκληση (286,6 ευρώ/KWh για τα φωτοβολταϊκά και 88 ευρώ/MWh ) δημιούργησε στην περιοχή μας συμφόρηση «επενδυτών».
Οι αιτήσεις για άδειες εγκατάστασης Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ)στην Περιφέρεια Πελοποννήσου έφτασαν στο ύψος των συνολικών αναγκών της χώρας σε ηλεκτρική ενέργεια.
Από αιτήσεις συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 5000 MW έχουν αδειοδοτηθεί οι μισές (περίπου 2500) και εξετάζονται οι υπόλοιπες, με τη Λακωνία να συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Στο Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου, οι δυνάμεις της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΡΙΖΑ, των ΑΝΕΛ και των άλλων κομμάτων του Ευρωμονόδρομου, όπως κάνουν και σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο, βάζουν γερά πλάτη στην εξυπηρέτηση αυτών των συμφερόντων.
Με τις ΑΠΕ που έχουν ήδη εγκατασταθεί, η Περιφέρεια Πελοποννήσου και ειδικότερα η Λακωνία, είναι κορεσμένη ενεργειακά και αναζητούν τρόπους αποσυμφόρησης και διοχέτευσης της ηλεκτρικής ενέργειας.
Μία από τις λύσεις αποσυμφόρησης είναι και η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Πελοποννήσου, όπου οι διαδικασίες προχωράνε με εντατικούς ρυθμούς.
Είναι τεράστια τα ιδιωτικά συμφέροντα που παίζονται στην περιοχή μας, για αυτά σέρνονται συμπολίτες μας στα δικαστήρια, για αυτά ανεβαίνει ο αυταρχισμός και η τρομοκρατία.
Αυτά απειλούν τη ζωή μας, το περιβάλλον και την πολιτιστική κληρονομιά».
Πηγή  http://www.notospress.gr/

ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ! ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥ(4) ΚΑΙ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ


"ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΤΑ ΒΡΟΥΜΕ"

Σε προηγούμενη δημοσίευση γράψαμε για την ταινία του Γιώργου Τζαβέλα "Μια ζωή την έχουμε" όπου ο ήρωας οραματίζεται το νησί των Κυθήρων για να ζήσει την ιδανική ευτυχία. Όμως αυτό το πολυπόθητο ταξίδι δεν μπόρεσε να το πραγματοποιήσει ποτέ, αφού τελικά η ιδανική ευτυχία είναι στόχος ανέφικτος και το όνειρο της χαράς τόσο λεπτεπίλεπτο. Το ίδιο νόημα έχει και το γεμάτο νοσταλγία σύγχρονο τραγούδι "Τα Κύθηρα ποτέ δεν θα τα βρούμε" με μουσική του Γιώργου Κατσαρού και στίχο του Ηλία Λυμπερόπουλου
Κάτσε στην πέτρα του γιαλού
βάλε το χέρι αντήλιο
πάρε μια χούφτα θάλασσα
πάρε μια χούφτα ήλιο
και πλύνε μου το πρόσωπο
Τα Κύθηρα ποτέ δεν θα τα βρούμε
το χάσαμε το πλοίο της γραμμής
στα κύματα του Αιγαίου θα χαθούμε 
δυό κύματα που σβύσαμε και μεις.
(Φωτο Ρενάτα Πανταζιδου)
Πηγή 
Eleni Harou

Βρέθηκε ο σκελετός του Λιαντίνη στον Ταΰγετο - Τι λέει το γράμμα που άφησε στην κόρη του


Πριν 10 χρόνια +

Δημήτρης Νικολακάκος ή Λιαντίνης καθηγητής φιλοσοφίας. Γεννήθηκε στην Πολοβίτσα Λακωνίας στις 23 Ιουλίου 1942. Σπούδασε κλασσικές γνώσεις, Ίωνες φυσικούς και ανθρωπολογία. 

Ο Δημήτρης Λιαντίνης όπως ήθελε να λέγεται, χάθηκε απροειδοποίητα στα βουνά του Ταϋγέτου το 1998 σε ηλικία περίπου 54 ετών, προκαλώντας έκπληξη στο πανελλήνιο που παρακολουθούσε τις άκαρπες προσπάθειες ανεύρεσής του. Πολλοί πίστευαν πως αυτοκτόνησε, για λόγους κοινωνικής ευαισθησίας και εσωτερικής αξιοπρέπειας, μπροστά στη γενική φθορά των αξιών αλλά και της προσωπικής φυσικής φθοράς, που επρόκειτο να υποστεί λόγω της ηλικίας.

Την 1η Ιουνίου του 1998 ο Δημήτρης Λιαντίνης γνωστοποίησε μέσω επιστολής στην κόρη του την απόφαση του να δώσει τέλος στη ζωή του. Μάλιστα είχε δώσει εντολή στους οικείους του, να αποκαλύψουν το μέρος που θα πεθάνει μετά από 7 χρόνια. 

Η μητέρα του γνώριζε ότι είχε σκοπό να πεθάνει και του είχε ζητήσει να περιμένει μερικά χρόνια για να πεθάνει πρώτα αυτή, αλλά ο Λιαντίνης δεν το δέχτηκε.

Σύμφωνα με δελτίο τύπου της Αστυνομικής Διεύθυνσης Λακωνίας στην κορυφή του Ταϋγέτου στη θέση «Πόρτες» και ύστερα από αναφορές πολιτών βρέθηκε σκελετός ανδρός.

Το συνεργείο της APELA.gr ανέβηκε στο βουνό μαζί με την αστυνομία και άλλους για να καταγράψει τις ανεπανάληπτες αυτές εικόνες.

Το εύρημα ήταν ένας σκελετός ξαπλωμένος σε μια σπηλιά περίπου 1 μέτρο βάθος με την πλάτη προς τα κάτω και κοιτάζοντας τον ουρανό. Η σπηλιά ήταν σκεπασμένη με πέτρες, ενώ δίπλα βρέθηκαν τσιγάρα, στυλό, μία μισογεμάτη φιάλη αγιορείτικο κρασί, ένας φακός, τα ρούχα του σε όχι και τόσο καλή κατάσταση και μία σύριγγα με 2 αμπούλες πιθανόν με δηλητήριο.

Αργότερα έγινε εξέταση DNA όπου πιστοποίησε πως πρόκειται για τον Δημήτρη Λιαντίνη.


Το ημερολόγιο τότε έγραφε 11:00 Τετάρτη 6 Ιουλίου 2005



* Ο Δημήτρης Λιαντίνης άφησε ένα γράμμα στην κόρη του που γράφει:

«Διοτίμα μου, φεύγω αυτόθέλιτα, αφανίζομε όρθιος στιβαρός και υπερήφανος. Ετοίμασα ετούτη την ώρα, βήμα βήμα ολόκληρη τη ζωή μου που υπήρξε πολλά πράγματα. Αλλά πάνω απ’ όλα στάθηκε μια προσεκτική μελέτη θανάτου. 

Τώρα που ανοίγω τα χέρια μου και μέσα τους συντρίβω τον κόσμο, είμαι κατάφορτος με αισθήματα επιδοκιμασίας και κατάφασης. Πεθαίνω υγιής στο σώμα και στο μυαλό όσο καθαρό είναι το νωπό χιόνι στα όροι και το επεξεργασμένο γαλάζιο διαμάντι. Να ζήσεις απλά, θεμνόπρεπα και τίμια όπως σε δίδαξα. 

Να θυμάσαι ότι έρχονται χαλεποί καιροί για τις νέες γενεές. Κι είναι άδικο και μεγάλο παράξενο να χαρίζετε τέτοιο το δώρο της ζωής στους ανθρώπους και επίσης να ζουν στη ζάλη αυτού του αστείου παραλογισμού. 

Η τελευταία μου πράξη έχει το νόημα της διαμαρτύρησης για το κακό που ετοιμάζουμε εμείς οι ενήλικοι, στις αθώες νέες γενεές που έρχονται. Ζούμε την ζωή μας τρώγοντας τις σάρκες τους, ένα κακό αβυσσαλέο στη φρίκη του. Και η λύπη μου γι’ αυτό το έγκλημα με σκοτώνει. 

Να φροντίσεις να κλείσεις με τα χέρια σου τα μάτια της γιαγιάς Πολυτίμης όταν Πεθάνει. 

Αγάπησα πολλούς ανθρώπους αλλά περισσότερο τρεις, τον φίλο μου Αντώνη Δανασή, τον αδελφοπητό μου Δημήτρη Τσομπούκη και τον Παναγιώταρο τον συγγενή μου, γιο και πατέρα του Ηρακλή. Κάποια στοιχεία απ’ τα αρχεία μου τα κρατάω στην ιδιοκτησία ο Ηλία Αναγνώστου. 

Ν’ αγαπάς την μανούλα ως την τελευταία της ώρα, υπήρξε ένας υπέροχος άνθρωπος, για μένα, για σένα, για τους άλλους. Όμως γεννήθηκε με μοίρα για τις ιστορίσεις και το σπάνιο να  λάβει σύντροφο στη ζωή της, όχι απλά έναν άντρα, αλλά τον ποταμό και τον άνεμο. 

Το γράμμα του αποχαιρετισμού που τις έγραψα, το παίρνω μαζί μου. Σας αφήνω εσένα την μανούλα και τον Διγενή, το σπίτι μου δηλαδή που τους στάθηκα φύλο και στέμμα, γαίμα πες σε υψηλούς βαθμούς ποιότητας και τάξης. Η μεγαλύτερη δυνατή ανησυχία τρωπία να σώζεται αυτή τη σωφροσύνη και αυτή την τιμή. 

Θα δοκιμάσω να πορευθώ τον ακριβό θάνατο του Οιδίποδα, αν όμως δεν το αντέξω να υψωθώ στην αντρεία που εξισώνει αυτός ο τρόπος και βρεθεί ο νεκρόσμος σε τόπο όχι ασφαλή, να φροντίσετε με την μανούλα και τον Διγενή να τον κάψετε σε ένα από τα αποτεφρωτήρια της Ευρώπης. Έζησα έρημος και ισχυρώς.

Υ.Γ. Την μέρα που θα πέσω, έδωσα εντολή να στεφανωθούν οι μορφές του Σολομού στη Ζάκυνθο και του Λυκούργου στη Σπάρτη. 

Λιαντίνης»


Δείτε παρακάτω φωτογραφίες από την ανεύρεση του Λιαντίνη στον Ταΰγετο