Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2016

Ακυρώνονται οι κάτωθι πτήσεις της Olympic Air στις 5 Οκτωβρίου 2016

Λόγω της απεργίας που έχει κηρύξει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Πτυχιούχων Τηλεπικοινωνιακών Υπαλλήλων ΥΠΑ από ώρα 24:01 τοπική της Τρίτης 4 Οκτωβρίου έως ώρα 23:59 τοπική του Σαββάτου 8 Οκτωβρίου 2016, η Olympic Air αναγκάζεται να ακυρώσει 12 σκέλη πτήσεων την Τετάρτη, 5 Οκτωβρίου 2016, ως κάτωθι:
Ακυρώνονται οι κάτωθι πτήσεις της Olympic Air στις 5 Οκτωβρίου 2016:
· ΟΑ 030 Αθήνα – Λέρος
· ΟΑ 031 Λέρος – Αθήνα
· ΟΑ 056 Αθήνα – Κύθηρα
· ΟΑ 057 Κύθηρα – Αθήνα
· ΟΑ 062 Αθήνα – Πάρος
· ΟΑ 063 Πάρος – Αθήνα
· ΟΑ 064 Αθήνα – Πάρος
· ΟΑ 065 Πάρος – Αθήνα
· ΟΑ 092 Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια
· ΟΑ 093 Αστυπάλαια – Λέρος – Κάλυμνος – Κως
· ΟΑ 096 Ρόδος – Καστελλόριζο
· ΟΑ 097 Καστελλόριζο – Ρόδος
Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούνται οι επιβάτες όπως επισκέπτονται το site της Olympic Air www.olympicair.com ή καλούν στα κάτωθι τηλέφωνα 801 801 0101 (από σταθερό), 210 3550500 (από κινητό):
Κρατικός Αερολιμένας Κυθήρων 'Αλέξανδρος Αριστοτέλους Ωνάσης'

Μηδενί δίκην δικάσῃς πρίν ἀμφοῖν μῦθον ἀκούσῃς

Μέσα στην Εκκλησία αναπτύσσονται διαχρονικά τρεις τάσεις έναντι της υπερκείμενης  –συχνά εχθρικής κι ενίοτε αλλόπιστης–  πολιτικής εξουσίας. Η μία τάση συμπλέει με τις δημόσιες αρχές, αποκρύπτοντας και νομιμοποιώντας την βίαιη φύση τους, με κύριο σκοπό να προστατεύσει την Εκκλησία στην εγκόσμια διάστασή της ως θεσμό, δηλαδή ως εξουσιαστικό μόρφωμα. Πρόκειται για μια εκρηκτική ανάμειξη μεταφυσικής και πραγματισμού. Οι μεγαλύτερες εντάσεις σε αυτή την δυαρχική σχέση ανακύπτουν σε ζητήματα διοικήσεως, περιουσίας και χειρισμών, αλλ’ ουχί ουσίας. Η άλλη τάση ουδαμώς απασχολείται με την τρέχουσα πολιτική (θεωρώντας αυτήν ‘‘δευτέρας κατηγορίας’’ πραγματικότητα) για να διασώσει και να προαγάγει την Εκκλησία ως σώμα Χριστού. Η δε τρίτη προσπαθεί –με όλους τους συνεπαγομένους κινδύνους– να επικαιροποιήσει πολιτικά το ευαγγελικό μήνυμα αγωνιζόμενη, αντιστεκόμενη και θυσιαζόμενη απέναντι σε κάθε μορφής υλικό καταναγκασμό.
Το κείμενο του παπα-Ανυπόμονου, φίλου και συναγωνιστή του Άρη, ανήκει χωρίς αμφιβολία στην αντιστασιακή παράδοση της Εκκλησίας και ιδίως του στρώματος εκείνου των ιερωμένων που τελούν σε μια αδιάσπαστη ενεργή σχέση με τους πόθους και τις αγωνίες του λαϊκού τους ποιμνίου. Τα επόμενα κείμενα, του αντιλεγόμενου αρχιεπισκόπου της πρώτης Χούντας, επιχειρεί να ερμηνεύσει κατά τρόπον αμφίβολης εγκυρότητας την ευαγγελική παραγγελία «τα του Καίσαρος τω Καίσαρι».

2016-10-01-1-1
Αποσπάσματα από το βιβλίο του παπα-Ανυπόμονου
Κάποια ημέρα, από τις πρώτες που είχα καταταγεί στον ΕΛΑΣ και είχα ενταχθεί στον έφιππο ουλαμό –τους θρυλικούς μαυροσκούφηδες– σε συζήτησή μας με τον Άρη, έγινε ο εξής διάλογος:
«Πώς βλέπεις, Παπούλη μου, τους παπάδες; Μας αγαπούν, έ;…» με ρωτά ο Άρης, προσδοκών την απάντηση που θα τον ευχαριστούσε.
«Να σας ειπώ, Αρχηγέ μου», του απαντώ. Οι παπάδες, όλος ο εφημεριακός Κλήρος, κι εσάς αγαπούν και τον Αγώνα συντρέχουν, αλλά έχουν κι αυτοί προβλήματα πολλά, είναι και αδιαφώτιστοι. Οι Δεσποτάδες, άλλωστε, έφυγαν από τις Μητροπόλεις τους* [αναζητώντας ασφάλεια και άνεση στην Αθήνα ή την Θεσσαλονίκη] και οι παπάδες έχουν μείνει τελείως ακαθοδήγητοι… Θα πρέπει πρώτα να διαφωτισθούν και να οργανωθούν, για να γίνουν μία συμπαγής ομάδα και να συνεισφέρουν αποτελεσματικώτερα στον Αγώνα.»
«Σε λίγες μέρες, Παπούλη μου, περιμένω να έρθει στο Καρπενήσι ο Δεσπότης της Κοζάνης, ο Ιωακείμ, που έχει βγει αντάρτης στο βουνό. Δεν το ξέρεις;»
«Το ξέρω. Και χάρηκα πολύ, γιατί θέλουμε κι εμείς έναν Δεσπότη, που είμαστε αδέσποτοι!…»
«Πες μου, Παπούλη, τι θέλεις από μένα για να κάνεις κάτι;»
«Θέλω, Αρχηγέ μου, την άδειά σας και την εντολή σας για να περιοδεύσω σε ορισμένα χωριά της Φθιώτιδος και της επαρχίας Δομοκού, όπου γνωρίζω τους ιερείς. Να κουβεντιάσω μαζί τους και να τους ειπώ ό,τι πρέπει για τον εθνικοαπελευθερωτικό Αγώνα μας. Ελπίζω να έχω καλό αποτέλεσμα, ώστε να συγκαλέσουμε Ιερατικό Συνέδριο. Άλλωστε, προς αυτή την κατεύθυνση ενεργεί ήδη και ο παπα-Χολέβας στη Ευρυτανία.»
«Την άδειά μου την έχεις και το φύλλο πορείας θα έχεις. Να σου δώσω, όμως, κι έναν αντάρτη για συνοδό.»
«Ευχαριστώ, για την άδεια, αλλά συνοδό δεν θέλω.»
[…]
Όταν περιέγραφα στον Άρη τα καθέκαστα των διαφόρων ιερατικών προσυνεδριακών συσκέψεων και συνελεύσεων εν όψει του Ιερατικού Συνεδρίου στο Καρπενήσι κι έβλεπα το πρόσωπό του να φωτίζεται και να γελάει από ευχαρίστηση, τόλμησα και του είπα:
«Τώρα κι εσείς, Αρχηγέ μου, ελπίζω να ανταποκριθείτε στην προσφορά αυτών των φτωχών παπάδων.»
«Γιατί, αμφιβάλλεις;» με ρωτάει.
«Όχι, απλώς υπόμνηση σάς κάμω…»
«Θα δεις. Τώρα που θά ’ρθει ο Κοζάνης και θα γίνει το Συνέδριό σας, θα είναι εκεί και στελέχη από την Οργάνωση. Εγώ θα τους πω πόσο μεγάλη, πόσο τεράστια ωφέλεια προσφέρει στον Αγώνα μας η συνεργασία και η συμμετοχή των παπάδων και θα τους τονίσω ότι πρέπει κι εμείς να τους βοηθήσουμε εκεί όπου μπορούμε και ιδιαιτέρως στο θέμα του ψωμιού τους. Γι’ αυτό η Οργάνωση θα δηλώσει επίσημα και δημόσια ότι αναλαμβάνει την υποχρέωση να συμβουλεύει και να προτρέπει όλους τους οργανωμένους αγωνιστές να είναι συνεπείς και να αποδίδουν το ‘‘εφημεριακό δικαίωμα’’ στους εφημερίους τους. Μην ανησυχείς παπούλη μου. Αυτό θα γίνει και θα το δεις. Εδώ είμαστε και να μου λες τα παράπονα των παπάδων και αν με δεις να αδιαφορώ, φτύσε με.
Ένα μόνο έχω να σου πω: Αυτή η υπηρεσία που πρόσφερες στον Αγώνα δεν εξαγοράζεται με τίποτα. Ποτέ δεν θα μπορούσαμε εμείς, σαν οργάνωση του ΕΑΜ, να εξασφαλίσουμε την τόσο απαραίτητη για τον Αγώνα συνεργασία του Κλήρου. Όπως ξέρεις, οι περισσότεροι από εμάς είμαστε κομμουνιστές και ο πολύς κόσμος μάς θεωρεί και άθεους, παρ’ όλο που αυτό δεν είναι αλήθεια για όλους μας. Εσύ, παρά το λίγο διάστημα που βρίσκεσαι κοντά μας, θα το έχεις ήδη καταλάβει.»
Επεξήγηση περί του εφημεριακού δικαιώματος
Οι εφημέριοι ευρίσκοντο σε μία κατάσταση πολύ δυσάρεστη από πάσης πλευράς. Ζούσαν με λίγο σιτάρι και καλαμπόκι, που τους έδιδαν οι ενορίτες τους, ως ‘‘εφημεριακό δικαίωμα’’, γιατί τότε δεν εμισθοδοτούντο από το Δημόσιο, όπως συμβαίνει τώρα. Οι χωρικοί, όμως, λόγω της γενικής φτώχειας που εμάστιζε την κατεχόμενη χώρα μας, όσο περνούσε ο καιρός εγίνοντο όλο και πιο φειδωλοί στις υποχρεώσεις τους έναντι των ιερέων. Κι όταν ο παπάς παρεπονείτο σ’ έναν ενορίτη του, γιατί ακόμη δεν του έδωκε το εφημεριακό δικαίωμα, η απάντηση ήταν: «Και συ, παπά μου, μη με θάβεις όταν πεθάνω…»
Οι ιερείς δεν έπαιρναν μισθό εκείνη την εποχή, αλλά ζούσαν από την εις είδος προσφορά –το λεγόμενον ‘‘εφημεριακό δικαίωμα’’– των ενοριτών, πλείστοι των οποίων ηρνούντο να δώσουν ένα κόσκινο καλαμπόκι και άλλο τόσο σιτάρι για τον εφημέριό τους, επικαλούμενοι τη φτώχεια τους. Και είναι αλήθεια ότι όλοι, σχεδόν, ήσαν φτωχοί˙ αλλά τι να έκαμε και ο φτωχός ο παπάς;

* Ο Φθιώτιδος Αμβρόσιος παραγγέλλει με εγκύκλιό του προς τους Αιδεσιμωτάτους εφημερίους: «Εν συνεχεία προς ημετέραν τηλεγραφικήν διαταγήν, παραγγέλλομεν, όπως εξακολουθήσητε εργαζόμενοι συντόνως και εξακολουθούντες παν μέσον, ώστε να πεισθώσιν οι ευσεβείς ενορίται σας, ότι οφείλουσιν να παραδώσωσι τα τυχόν παρά αυτών κατεχόμενα όπλα εις τας Ιταλικάς αρχάς, διότι τούτο απαιτεί το συμφέρον των. Η απόκρυψις όπλων έχει λυπηροτάτας συνεπείας διά τους αποκρύπτοντας. Γνωρίζομεν δε υμίν, ότι αι Ιταλικαί αρχαί υπισχνούνται ιδιαιτέρας εις τρόφιμα αμοιβάς εις τους εφημερίους τους μέλλοντας να εργασθώσιν αποτελεσματικώτερον προς τον άνωθι σκοπόν.»

2016-10-01-1-2
Απόσπασμα από την επιστολή του αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου Κοτσώνη προς τον δικτάτορα Γεώργιο Παπαδόπουλο (6 Αυγ. 1969)
Αγαπητέ μου κ. Πρόεδρε,
πληροφορούμαι, ότι, συλλαμβανόμενοι αξιωματικοί, δέρονται ανηλεώς, εις δε τας Επαρχίας ο στρατιωτικός και ο χωροφύλαξ είναι το φόβητρον. Και διερωτώμαι: Δι’ αυτό έγινεν η Επανάστασις της 21ης Απριλίου; Διά να εγκατασταθή το Κράτος του χωροφύλακος; Αυτό είχε ποθήσει ο Ελληνικός Λαός; Αυτό το Κράτος θα αντικαταστήση ‘‘το Κράτος της συναλλαγής και της φαυλότητος’’; Κατ’ αυτόν τον τρόπον θα διαπαιδαγωγηθή ο Λαός, ίνα μεταβώμεν εις ‘‘την αληθή Δημοκρατίαν’’;
Η ωμή βία και το κράτος του χωροφύλακος οδηγούν όχι εις την Δημοκρατίαν αλλ’ είτε εις την δουλείαν, είτε εις την ανατροπήν. Ενόσω είναι ακόμη καιρός προλάβετέ την. Διότι και τα δύο οδηγούν εις τον όλεθρον της Ελλάδος. Διότι εάν μεν επιτύχητε την υποδούλωσιν του Λαού, δηλαδή ο Ελληνικός Λαός να αποκτήση φρόνημα δούλων, πράγμα αδύνατον, ‘‘του Έλληνος ο τράχηλος ζυγόν δεν υποφέρει’’, θα έχετε αποτύχει εις τον σκοπόν σας ως Επανάστασις, διότι ήλθατε, διά να μας σώσετε από το καθεστώς της δουλείας, αλλά και θα οδηγήτε την Ελλάδα εις τον όλεθρον. Διότι η Ελλάς, περιβαλλομένη από τόσους κινδύνους, έχει ανάγκην όχι απλώς αγωνιστών, αλλ’ εμψυχωμένων αγωνιστών. Και ως γνωστόν, οι δούλοι δεν πολεμούν. Εάν δε δεν κατορθώσετε να υποδουλώσετε τον Λαόν, κάποιαν στιγμήν, θα εκσπάση το ηφαίστειον, το οποίον όμως δεν θα ανατρέψη μόνον την Επανάστασιν της 21ης Απριλίου, αλλά θα καταστρέψη και θα καταβαραθρώση ολόκληρον την Ελλάδα.
Αγαπητέ μου κ. Πρόεδρε,
εν όσω υπάρχει ακόμη η δυνατότης, σώσατε την Επανάστασιν. Υπήρξατε ο αρχιτέκτων της, ως πιστεύεται, γίνετε τώρα και ο σωτήρ της. Μην την αφίσετε να εδραιωθή και να εκφυλισθή εις τρομοκρατικόν καθεστώς, στηριζόμενον επί των λογχών. Μην αποξενώσετε τον Λαόν από αυτήν. Η Ελλάς και ο Λαός της την χρειάζονται ακόμη, όχι όμως ως δυνάστην, αλλ’ ως φωτεινόν οδηγόν, ως εμψυχωτήν. Πρέπει, όπως λέγομεν, να κερδίσωμεν την νεολαίαν μας, αλλά πώς; κραδαίνοντας το ξίφος; Η νεολαία όμως, εις όλας τας εποχάς και πολύ περισσότερον εις την ιδικήν μας, κερδίζεται διά των ιδανικών. Ιδανικά όμως και ωμή βία ουδέποτε συνεφιλιώθησαν.
Γνωρίζω πόσον κουράζεσθε. Γνωρίζω με πόσα και πόσο μεγάλα προβλήματα της Ελλάδος απασχολείσθε. Παρά ταύτα, θα τολμήσω να σας είπω: αφίσατέ τα προς καιρόν κατά μέρος και επί τι διάστημα αφιερώσατε τα πολλά και μεγάλα σας τάλαντα, με τα οποία σάς επροίκισεν ο Θεός, εις το να σώσετε την Επανάστασιν της 21ης Απριλίου. Διότι η Επανάστασις έχει να αντιμετωπίση τον πλέον επικίνδυνον εχθρόν της, δηλαδή τον ίδιον τον εαυτόν της, ή μάλλον τον χωροφύλακα, ο οποίος εμφανίζεται ως εκπρόσωπός της. Εάν η Επανάστασις δεν σωθή από τον εχθρόν αυτόν, θα χάση τον Λαόν, οπότε αργά ή γρήγορα…
Αλλά, μη γένοιτο.
Απόσπασμα από την επιστολή παραιτήσεως του αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου Κοτσώνη προς την Διαρκή Ιερά Σύνοδον της Εκκλησίας της Ελλάδος (15 Δεκ. 1973)
Μοναδικός μου σκοπός ήτο να υπηρετήσω την Εκκλησίαν και μόνον, και δι’ αυτής το Έθνος, όπως ήμην πεπεισμένος ότι και οι κρατούντες Αξιωματικοί ως μοναδικόν σκοπόν είχαν να υπηρετήσουν την Πατρίδα και μόνον. Η ειλικρινής μου αύτη πρόθεσις και προσπάθεια, όπως υπηρετήσω την Εκκλησίαν εις την αποκάθαρσίν της και την βελτίωσιν των κατ’ αυτήν, διεβλήθη ευθύς εξ αρχής υπό των αντιπάλων της Επαναστάσεως ως ταύτισίς μου μετά των Στρατιωτικών. Λυπούμαι βαθύτατα διά την συσχέτισιν αυτήν, η οποία ουδεμίαν σχέσιν έχει προς την πραγματικότητα. Διότι πιστεύω ακραδάντως, ότι η Εκκλησία είναι και πρέπει να είναι πάντοτε υπεράνω οιωνδήποτε πολιτικών προσώπων ή ομάδων.
Διά τον λόγον τούτον, ότε την 18ην Δεκεμβρίου 1967 εις σχετικήν σύσκεψιν ο τότε Υπουργός των Εξωτερικών αείμνηστος Π.Πιπινέλης επρότεινε να γίνω Αντιβασιλεύς, απέρριψα ευθύς αμέσως και ασυζητητί την γενομένην πρότασιν. Η τότε, και συγκεκριμένως την 13ην Δεκεμβρίου 1967 και επί τινας ημέρας σημειωθείσα προσψπική ανάμιξίς μου εις την εκραγείσαν εθνικήν κρίσιν και οι όροι, τους οποίους έθεσα, ίνα ορκίσω Αντιβασιλέα και την διάδοχον προς την του κ. Κ.Κόλλια Κυβέρνησιν, αποτελούν την μόνην εξαίρεσιν αναμίξεώς μου εις τα πολιτικά, η οποία αποκλειστικόν και μοναδικόν σκοπόν είχε την αποφυγήν της αδελφοκτόνου αιματοχυσίας, την εξασφάλισιν της εθνικής μας ακεραιότητος και την αποτροπήν διασπάσεως της εθνικόφρονος μάζης του ελληνικού Λαού. Αν πάντως, παρά ταύτα, έστω και ακουσίως συνέβαλα εις την δημιουργίαν της εντυπώσεως περί συνταυτίσεως Εκκλησίας και επαναστατικής Κυβερνήσεως, παρακαλώ τον Θεόν εμέ μεν να συγχωρήση, αι δε συνέπειαί της να περιορισθούν εις το πρόσωπόν μου και μόνον και όχι εις το κύρος και το πνευματικόν έργον της Εκκλησίας.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ Τα προαναφερόμενα αποσπάσματα ελήφθησαν από τα βιβλία «Στο βουνό με τον Σταυρό, κοντά στον Άρη» και «Το δράμα ενός Αρχιεπισκόπου, 15 χρόνια από την κοίμησή του», τα οποία αποτελούν μέρος της νεότευκτης Μικρής Ορθόδοξης Βιβλιοθήκης, η οποία στεγάζεται στο κελλί 3 του μοναστηριακού συγκροτήματος της Παναγίας Μυρτιδιώτισσας.
Για την αντιγραφή: Δημ.Κουτραφούρης
http://dragonerarossa.gr/

Από την ημέρα των αποκαληυπτηρίων της προτομής του Στρατηγού Πάνου Κορωναίου 22 - 5 - 1911 από τον τότε πρωθυπουργό Ελευθέριο Βενιζέλο.

ΛΑΚΩΝΙΑ,Συνελήφθη για απάτη στους Μολάους

Ένας 52χρονος βούλγαρος συνελήφθη χθες το μεσημέρι στους Μολάους, γιατί όπως προέκυψε, παραθέτοντας ψευδή στοιχεία ως αληθή, απέσπασε από ηλικιωμένη χρήματα.
 http://www.laconialive.gr/

Απαγορεύεται έως το τέλος του μήνα η χρήση φωτιάς στην ύπαιθρο

 
Η Πυροσβεστική Υπηρεσία Σπάρτης υπενθυμίζει στους πολίτες ότι, λόγω αυξημένης επικινδυνότητας, απαγορεύεται η χρήση φωτιάς στην ύπαιθρο από την 1η Μαΐου έως τις 31 Οκτωβρίου.

ΛΑΚΩΝΙΑ.Παρουσίαση των έργων αποκατάστασης της Αγίας Σοφίας στην Άνω Πόλη Μονεμβασίας

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Λακωνίας, η Διεύθυνση Αναστήλωσης Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων και ο Δήμος Μονεμβασίας προσκαλούν όλους στην παρουσίαση των έργων “Αποκατάσταση του ιερού ναού Παναγίας της Οδηγήτριας ή Αγίας Σοφίας” και “Ανάδειξη περιοχής ναού Αγίας Σοφίας και κεντρικής πύλης”, που θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 7 Οκτωβρίου και ώρα 17.00′ στην Άνω Πόλη Μονεμβασίας.
Μετά την παρουσίαση των έργων θα ακολουθήσει μουσική εκδήλωση με το καλλιτεχνικό σχήμα “Night and Day” στην πλατεία του Ελκομένου στο κάστρο.
 http://www.laconialive.gr/

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2016

Πρόκληση του δημάρχου Άγκυρας που ζητά… μέχρι και τα Κύθηρα (φωτο)

Εκτός ελέγχου ο δήμαρχος της Άγκυρας, Melih Gokcej, δίνει συνέχεια στην τουρκική προκλητικότητα αναφορικά με τα νησιά του Αιγαίου.
Λίγα 24ωρα μετά την ανακίνηση του – ανύπαρκτου – ζητήματος της συνθήκης της Λωζάνης, ο δήμαρχος της Άγκυρας με μία εμπρηστική του τοποθέτηση διεκδικεί για την Τουρκία όλα τα νησιά του Αιγαίου, φτάνοντας μέχρι… την Εύβοια και τα Κύθηρα.
Ο Gokcej ανήρτησε στον λογαριασμό του στο Twitter χάρτη με όλα τα ελληνικά νησιά σε έντονο μπλε χρώμα και έγραψε:
«Εξαιτίας της Συνθήκης της Λωζάνης, τα μπλε νησιά που φαίνονται παρακάτω δόθηκαν στην Ελλάδα…Και υπάρχουν κάποιοι που ξεδιάντροπα λένε πως επρόκειτο για επιτυχία…»
 http://www.tribune.gr/

ΚΥΘΗΡΙΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΣΤΗΝ ΙΟΝΙΟ ΑΚΑΔΗΜΙΑ

Ως γνωστόν η περίπυστoς Ιόνιος Ακαδημία ιδρύθηκε το 1824 στην Κέρκυρα, στην πρωτεύουσα της Ιονίου Πολιτείας, στα πλαίσια του μεγαλεπήβολου και πρωτοποριακού εκπαιδευτικού προγράμματος του φιλέλληνα κόμη του Γκίλφορδ. Λειτούργησε 40 χρόνια και είναι το πρώτο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα στον Ελλαδικό χώρο με ανυπολόγιστη πνευματική ακτινοβολία. Ένα χρόνο μετά την Ένωση, το Δεκέμβριο του 1865 η Ακαδημία έκλεισε με Βασιλικό Διάταγμα. Πολλοί Κυθήριοι σπούδασαν στην Ιόνιο Ακαδημία, και στο Ιεροδιδασκαλείον της Κέρκυρας, όπως ο Αγαθάγγελος Καλλίγερος, ο Ηγούμενος των Μυρτιδίων και ο Κύριλλος Κεντρωτής, Ηγούμενος στον Εγκρεμνό και καθηγητής στο δευτερεύον σχολείο. Από τους τελευταίους χρονολογικά είναι ο Ιωάννης Δαρμάρος του Γεωργίου, διαπρεπής Κυθήριος δικηγόρος, ο οποίος έλαβε το πτυχίο της Νομικής Σχολής το 1864. Το πτυχίο του έχει τη σφραγίδα από το «Αρχοντείον της Παιδείας» δηλ. την Πρυτανική Αρχή με την υπογραφή του Πρύτανη Αντωνίου Πολυλά. Οι καθηγητές της Νομικής που υπογράφουν είναι ο Αναστάσιος Λαζαράτος, ο Σπυρίδων Μουστοξύδης, ο Όθων Πυλαρινός και ο Ιωάννης Βραχλιώτης. Ο Δαρμάρος από τα πλέον ευυπόληπτα άτομα της εποχής του, έζησε στα Κύθηρα εξασκώντας τη δικηγορική. Πέθανε το 1904 και ετάφη στο κοιμητήριο του Αγίου Μηνά στη Χώρα. Στην επιτύμβια πλάκα είναι χαραγμένο "ΕΔΩ ΤΙΜΩΝ ΤΗΝ ΑΡΕΤΗΝ ΣΕΒΟΜΕΝΟΣ ΤΟ ΘΕΙΟΝ ΕΝ ΗΡΕΜΙΑ ΕΛΗΞΕΝ ΤΟΝ ΕΥΣΕΒΗ ΤΟΥ ΒΙΟΝ"
Eleni Harou

ADELIN WEB TV.ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΠΑΝΟΥ ΚΟΡΩΝΑΙΟΥ


Τη Τετάρτη 5/10 θα ηχήσουν οι σειρήνες του πολέμου

Άσκηση ''Παρμενίων 2016''
Την Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2016, κατά την άσκηση «ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ- 2016», θα πραγματοποιηθεί σε όλη την Επικράτεια, δοκιμαστική ενεργοποίηση του συνόλου των σειρήνων συναγερμού Πολιτικής Άμυνας, όπως παρακάτω: Τοπική ώρα 11:00, σήμανση συναγερμού αεροπορικής επίθεσης για χρονική διάρκεια εξήντα (60) δευτερολέπτων (διακοπτόμενος ήχος διαφορετικής έντασης).

Τοπική ώρα 11:05, σήμανση λήξης συναγερμού, για χρονική διάρκεια εξήντα (60) δευτερολέπτων (συνεχής ήχος σταθερής έντασης).

Επίσης γνωστοποιείται στο κοινό, ότι η ενεργοποίηση των σειρήνων συναγερμού Πολιτικής Άμυνας, έχει καθαρά δοκιμαστικό σκοπό και επομένως δεν υπάρχει λόγος σύγχυσης ή ανησυχίας.

SOS για την χερσόνησο του Μαλέα:Στις 3000 οι υπογραφές

ΟΧΙ στους πυλώνες και τα δίκτυα υψηλής τάσης, ΟΧΙ στις ανεμογεννήτριες
Εμείς οι υπογράφοντες εκπέμπουμε S.O.S. για την περιοχή του Δήμου Μονεμβασίας, διότι απειλείται από τον σχεδιασμό του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ, εταιρεία θυγατρική της ΔΕΗ), ο οποίος προκρίνει την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Πελοπόννησο μέσω δικτύων υψηλής τάσης και πυλώνων κατά μήκος του Δήμου μας.
Λαμβάνοντας υπόψιν:
τις αρνητικές για τον συγκεκριμένο σχεδιασμό αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Μονεμβασίας και του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου
το κείμενο διαμαρτυρίας των δεκάδων κοινωνικών φορέων και συλλόγων που έχει αποσταλεί προς τα Υπουργεία και τις αρμόδιες υπηρεσίες
τις έντονες αντιδράσεις των δημοτών του Δήμου Μονεμβασίας κατά την πρόσφατη ενημέρωση από τους θεσμικούς φορείς του ΑΔΜΗΕ και του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Νεάπολη, 25 Ιουλίου 2016)
ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ προς πάσα κατεύθυνση τα εξής:
Ο «βιασμός» του ιστορικού τοπίου με δίκτυα και πυλώνες υψηλής τάσης, αλλά και τα αιολικά «πάρκα» που εξ αντικειμένου θα ακολουθήσουν (τα οποία αντιμάχεται χρόνια η τοπική κοινωνία), θα έχουν καταστροφικές συνέπειες για την υγεία των κατοίκων, την ποιότητα της ζωής τους, το περιβάλλον και την ήπια αγροτική και τουριστική οικονομία της περιοχής. Που ήδη έχει υποστεί μεγάλη καταστροφή από την πύρινη λαίλαπα της 17ης Ιουλίου του 2015.
Ο ενεργειακός εφοδιασμός της Κρήτης, εάν αυτό είναι το ζητούμενο, μπορεί κάλλιστα να εξυπηρετηθεί με ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ εντελώς της χερσονήσου του Μαλέα, που αποτελεί υπό κήρυξιν Περιφερειακό Πάρκο και «Τοπίο Διεθνούς Εμβέλειας».
Οι «πυλώνες» του φυσικού και πολιτιστικού αποθέματος της περιοχής του Δήμου Μονεμβασίας ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΥΠΑΡΞΟΥΝ με δίκτυα και πυλώνες υψηλής τάσης και ανεμογεννήτριες.
Δεν θα δεχθούμε την καταστροφή του τόπου μας.

 http://ant1south.gr/

Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016

BATIKA.ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΛΑΙΟΤΡΙΒΕΙΟΥ ΦΑΒΙΟΥ ΚΑΛΟΜΟΙΡΑ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΓΕΩΡΓΙΟ

Σύγχρονο ελαιοτριβείο Φαβίου Καλομοίρα  στον Άγιο Γεώργιο Βοϊών Λακωνίας ,(πανω στον κεντρικό δρόμο προς Ελαφόνησο)με έτος ίδρυσης το 1890. Αποτελεί μια οικογενειακή επιχείρηση από γενιά σε γενιά με παράδοση στον χώρο της ελιάς και του ελαιολάδου.
Με το πέρασμα των χρόνων ένα πράγμα παρέμεινε αναλοίωτο : η πίστη μας σε αρχές και αξίες και η μεγάλη αγάπη για τον τόπο μας και τη δουλειά μας .Έτσι , συνεχίζουμε σήμερα με το ίδιο μεράκι και με μεγάλη πείρα το έργο μας.
 
Ενημερώνουμε τους φίλους παραγωγούς ελαιολάδου ότι το ελαιοτριβείο μας διαθέτει  τα πιο υπερσύγχρονα ανοξείδωτα οικολογικά μηχανήματα 2 φάσεων, παραγωγής και τυποποίησης ελαιολάδου,Γερμανικής προέλευσης με όλες τις πιστοποιήσεις . Επίσης και φέτος για τους παραγωγούς που αναλαμβάνουν οι ίδιοι την μεταφορά ελαιοκάρπου και λαδιού το δικαίωμα του ελαιοτριβείου όπως και πέρυσι  είναι 7% από 9%  κατά δύο μονάδες πιο κάτω ,και για τους παραγωγούς που αδυνατούν να κάνουν την μεταφορά ελαιοκάρπου και λαδιού , την αναλαμβάνουμε εμείς, με δικαίωμα ελαιοτριβείου 'οπως και πέρυσι 11% από 12% , δηλαδή κατά μια μονάδα λιγότερο . Το ελαιοτριβείο μας σας εγγυάται την καλύτερη απόδοση με τα πιο υπερσύγχρονα μηχανήματα και την καλύτερη εξυπηρέτηση των ελαιοπαραγωγών. 

Ο χώρος μας πληρεί ολες τις προυποθέσεις που απαιτούνται για την σωστή επεξεργασία , αποθήκευση και τυποποίηση ελαιολάδου.
 
THL. 27340 47101 - 6974201345

ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΠΑΝΟΥ ΚΟΡΩΝΑΙΟΥ ΑΡΧΗΓΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟ ΤΟ 1866

Με αφορμή την συμπλήρωση των 150 ετών από το Ολοκαύτωμα του Αρκαδίου το 1866 ,ο δήμος Κυθήρων σε συνεργασία με την Παγκρήτια Ένωση που εκπροσώπησε ο πρόεδρος της Ένωσης κύριος Γεώργιος Μαριδάκης ,πραγματοποιήθηκε επετειακή εκδήλωση την Κυριακή 2 Οκτωβρίου, τιμώντας τον Κυθήριο Στρατηγό Πάνο Κορωναίο στην πλατεία του Ποταμού Κυθήρων που συμμετείχε στην εξέγερση της Κρήτης το 1866. Το πρόγραμμα της επετειακής εκδήλωσης είχε ως εξής:: Στις 14:30 πραγματοποιήθηκε επιμνημόσυνη δέηση από τον Αιδεσιμολογιώτατο Πατέρα Πέτρο Μαριάτο, ενώπιον της προτομής του Στρατηγού. Ακολούθησαν χαιρετισμοί του δημάρχου κυρίου Ευστράτιου Χαρχαλάκη , του εκπροσώπου του ΓΕΣ Υποστράτηγου κ.Ιωάννη Μακρή και του Προέδρου της Παγκρήτιας Ένωσης κ.Γεωργίου Μαριδάκη. Στη συνέχεια ακολούθησε κατάθεση στεφάνων , τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή και έγινε ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου από την φιλαρμονική Ποταμού υπό την διεύθυνση του κ.Παναγιώτη Λευθέρη. Τιμές απέδωσε Στρατιωτικό Άγημα του Στρατού Ξηράς από το ΚΕΜ Σπάρτης.
ADELIN 107,3 WEB TV ΚΥΘΗΡΑ
Μεγάλη στρατιωτική και πολιτική φυσιογνωμία ο Πάνος Κορωναίος. Γεννήθηκε το 1808 στην Κωνσταντινούπολη από Κυθήριους γονείς .Σε ηλικία 17 ετών κατατάχθηκε εθελοντικά στον τακτικό στρατό υπό τον Φαβιέρο στο Ναύπλιο και πήρε μέρος σε διάφορες μάχες. Ο Κορωναίος, έχοντας αποκτήσει πολύτιμη εμπειρία καθώς και πολλά τραύματα από τις μάχες, εισήλθε ως υπότροφος στη νεοϊδρυθείσα Σχολή Ευελπίδων με εισήγηση του Ιωάννη Καποδίστρια. Το 1831 ήταν μόλις 23 ετών όταν αποφοίτησε ανάμεσα στους οκτώ πρώτους της σχολής, με τον βαθμό του ανθυπολοχαγού του Πυροβολικού. Την 1η Δεκεμβρίου 1833 προήχθη σε υπολοχαγό και τοποθετήθηκε Υπασπιστής του Πυροβολικού Σώματος. Το 1837 έγινε λοχαγός και τοποθετήθηκε στο Ναύπλιο. Στην επανάσταση του 1843 τάχθηκε υπέρ των συνταγματικών ελευθεριών της Ελλάδας. Σύντομα εναντιώθηκε στο καθεστώς του Όθωνα και ετέθη από το Βασιλιά σε αργία δια απολύσεως από το 1853 έως το 1859. Έφυγε στο Παρίσι και ασχολήθηκε με στρατιωτικές μελέτες. Υπήρξε οργανωτής της Ναυπλιακής Επανάστασης το Φεβρουάριου του 1862 και ένας από τους ηγέτες της επανάστασης που κατέληξε στην εκθρόνισή του Όθωνα (Ο­κτώβριος του ίδιου χρόνου). Στους μήνες της Μεσοβασιλείας (1862 – 63) αναδείχτηκε ηγετικό στέλεχος της παράταξης των Ορεινών (του Κωνσταντίνου Κανάρη) και – ως υπουργός Στρατιωτικών – αντιμετώπισε τις εμ­φύλιες συγκρούσεις του Ιουνίου 1863 («Ιουνιανά»). Μετά την άνοδο του Γεωργίου Α’ στο θρόνο (Οκτώβριος 1863), ο Κορω­ναίος ανέλαβε διάφορα ανώτερα στρατιωτικά αξιώματα και το 1866 συμμετέσχε στην εξέγερση της Κρήτης. Κατά την περίοδο που ακολούθησε αναδείχτηκε σε σημαίνου­σα πολιτική φυσιογνωμία της χώρας (το 1868 εξελέγη βουλευτής Αττικής, το 1875, 1879 και 1885 βουλευτής Κυθήρων), ασκώντας παράλληλα και τα στρα­τιωτικά του καθήκοντα. Αποστρα­τεύτηκε το 1880 με το βαθμό του αντιστράτηγου του πυροβολικού και κατά τα τελευταία χρόνια της ζωής του πρωταγωνίστησε στην ίδρυση και δραστηριοποίηση πατριωτικών σωματείων και οργανώσεων. Έχει συγγράψει πολλές στρατιωτικές με­λέτες. Πέθανε στις 17 Νοέμβρη του 1899 στην Αθήνα.
Πηγή βιογραφικού από Παγκόσμιο Βιογραφικό Λεξικό.

Το Μήνυμα της Κυριακής 2-10-2016



Τό Μήνυμα της Κυριακής (ηχητικό μήνυμα) Από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ
ΚΥΡΙΑΚΗ Β! ΛΟΥΚΑ (2-10-2016)

Ανακοίνωση σχετικά με την καταλυτική ημερομηνία πληρωμών οικονομικού έτους 2016


Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2016

Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ ΣΤΟ ΛΟΥΒΡΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΒΕΡΟΛΙΝΟ

Ο πίνακας του Βερολίνου από τη συλλογή των Χοετζόλερν. Λέγεται ότι ο Βαττώ τον ζωγράφισε για λογαριασμό της Μ.Αικατερίνης και τελικά κατέληξε στον Πρώσσο βασιλιά.
 Ο πρώτος πίνακας του Βαττώ με θέμα την επιβίβαση για τα Κύθηρα, που εκτίθεται στο Λούβρο. Το καράβι αριστερά με το κοχύλι είναι σε σχήμα κρεβατιού, σύμβολο έρωτος.
Ο Βαττώ, ως γνωστόν ζωγράφισε δύο πίνακες με θέμα την επιβίβαση για τα Κύθηρα με κάποιες διαφορές ο ένας από τον άλλο. Ο πρώτος βρίσκεται στο Λούβρο και ο δεύτερος στο Βερολίνο. Ο βασιλιάς της Πρωσσίας, Φρειδερίκος ο Μέγας, απέκτησε το δεύτερο πίνακα από το φίλο και χορηγό του Βαττώ, Ζυλιέν ντε Ζυλιέν και τον τοποθέτησε στον Πύργο του στο Βερολίνο. Αυτό το έργο είναι συνδεδεμένο με την ιστορία της Πρωσσίας και των Πρωσσικών πύργων, καθώς και με την ιστορία του οίκου των Χοετζόλερν. Δύο φορές κινδύνευσε να φύγει από τη Γερμανία και σώθηκε ως εκ θαύματος. Την πρώτη φορά περί το 1882, όταν εμφανίστηκε ένας Γάλλος πρόθυμος να τον αγοράσει. Τη δεύτερη φορά το 1983, όταν οι απόγονοι του οίκου των Χοετζόλερν χρειάστηκαν χρήματα για επισκευές του οικογενειακού πύργου και σκέφτηκαν να πουλήσουν τον πίνακα για 15, ή κατ’ άλλους 20 εκατομμύρια μάρκα. Το Γερμανικό δημόσιο, για να μη χαθεί από τη Γερμανία αυτός ο πίνακας, που θεωρείται από τους πιο διάσημους στην ιστορία της τέχνης, τον αγόρασε και σήμερα βρίσκεται στο ανάκτορο Charlottenburg στο Βερολίνο.
 Eleni Harou