Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2017

Δασικοί Χάρτες – SOS του Ανδρέα Μαριάτου

Κυθήριοι (Don’t?) Panic!
Το δασολόγιο είναι απαραίτητο σε μια σύγχρονη διοίκηση. Η χώρα μας, όπως και όλες οι ευρωπαϊκές χώρες είχε υποχρέωση (εδώ και πολλά χρόνια) να ταξινομήσει σε διαδραστική βάση δεδομένων όλα τα γεωχωρικά δεδομένα (κατά INSPIRE). Από φέτος όμως τα πρόστιμα άρχισαν να έρχονται και επομένως μόλις τώρα θορυβήθηκαν οι χρυσοπληρωμένοι διοικητικοί των υπουργείων. Αποτέλεσμα είναι αυτά τα ασύνδετα αρχεία όπου η κάθε υπηρεσία ανεβάζει φύρδην μίγδην δεδομένα απίστευτης προχειρότητας. Το ότι το δασολόγιο δεν είναι πχ συνδεδεμένο με το κτηματολόγιο, με τις υπηρεσίες δόμησης και οτι οι τελευταίες ποτέ δεν απέκτησαν ψηφιακή βάση για τα όρια των οικισμών οδηγεί μαθηματικά το εγχείρημα στο χάος. Το βάρος μεταφέρεται φυσικά στο σύνηθες κορόιδο, τον πολίτη, που πληρώνει σε χρόνο και χρήμα την απραγία δεκαετιών. Όμως ετούτη τη φορά πρόκειται για ανοιχτό πόλεμο – και μακροχρόνιο (εδώ ακόμα δεν έχουν συσταθεί οι επιτροπές που θα κρίνουν τις αντιρρήσεις…).
Το τι πραγματικά σημαίνει για το νησί μας αυτή η σκανδαλώδης διαδικασία, χρειάζεται πολύ χώρο και χρόνο για να παρουσιαστεί. Εκτός από την προχειρότητα της ψηφιοποίησης, οι δασικοί χάρτες έγιναν χωρίς καν να ληφθούν υπόψιν τα όρια των οικισμών εντός των οποίων έχουν χαρακτηριστεί οι δασικές εκτάσεις από το 1987! Άρα πρέπει να γίνουν ενστάσεις ακόμα και για οικόπεδα στο ρυμοτομικό της Αγίας Πελαγίας! Αν συμπεριλάβουμε τις εκτός σχεδίου περιοχές, έχουμε ΧΙΛΙΑΔΕΣ περιπτώσεις εκτάσεων για τις οποίες θα πρέπει να γίνουν ενστάσεις. Εκτός από το τεράστιο κόστος για τα παράβολα, υπάρχει και τεράστιο κρυφό γραφειοκρατικό κόστος για τα αυτονόητα και για τα θεσμοθετημένα εδώ και δεκαετίες. Το μόνο σίγουρο είναι οτι το να αρχίσουμε όλοι να κάνουμε ενστάσεις είναι ανόητο. Υπολογίζω απώλεια εκατοντάδων χιλιάδων ή εκατομμυρίων ευρώ από το νησί.
Σε αυτό πρέπει να ενωθούμε, να δώσουμε απάντηση από σύσσωμη την κοινωνία μας.

Καλώ άμεσα την Εγχώριο και τον Δήμο :
Να συμβουλέψουν τους συμπολίτες μας να μην βιαστούν να προχωρήσουν σε αντιρρήσειςπριν ξεκαθαρίσει το τοπίο και αποφασιστούν οι θεσμικές συλλογικές δράσεις.
Να συνδιοργανώσουν 2 ανοιχτές συνελεύσεις :
Η πρώτη πρέπει να γίνει ΑΜΕΣΑ (εντός 3-4 ημερών) και να έχει ως ΜΟΝΟ σκοπό την παρουσίαση και την  αποκάλυψη του τι ακριβώς συμβαίνει. Ήδη οι μηχανικοί (και ιδίως οι τοπογράφοι) του νησιού έχουμε πληθώρα από σημαντικά στοιχεία και παραδείγματα.
Η δεύτερη συνέλευση να γίνει μια εβδομάδα αργότερα, αφού θα δοθεί χρόνος σε μια επιτροπή που θα συσταθεί ειδικά για το συγκεκριμένο ζήτημα με τη νομική υπηρεσία των ΟΤΑ, να προτείνουν συγκεκριμένο πλαίσιο συλλογικής δράσης.
.


.
Για να διευκολύνω την κατανόηση του προβλήματος από πολλούς που προσπαθούν να δουν τι γίνεται με τις περιουσίες τους αλλά δεν είναι εξοικειωμένοι με το εχθρικό τεχνικό και γραφειοκρατικό περιβάλλον της ιστοσελίδας της Ανάρτησης του Δασικού Χάρτη, αναφέρω σύντομα κάποια πράγματα:
Ξεκλειδώθηκε σήμερα η δυνατότητα (κάνοντας κλικ στο κουμπί ( i ) και μετά σε οποιοδήποτε σημείο του χάρτη) να εμφανίζεται στο πινακάκι αριστερά η συντομογραφία του χαρακτηρισμού της έκτασης :dasiko-1
Σύμφωνα με το υπόμνημα αλλά και με την απόφαση της ανάρτησης, οι περιπτώσεις όπου έχει κυρίως νόημα η υποβολή ένστασης είναι οι ΔΔ και ΑΔ, αυτές δηλαδή που δεν είναι τελεσίδικες και τελειώνουν σε Δ ( διότι το Δ στο τέλος σημαίνει οτι στην πρόσφατη φωτοερμηνεία είναι δασικό και  «Σε περίπτωση ασυμφωνίας μεταξύ του θεματικού περιεχομένου του δασικού χάρτη και του ιστορικού ορθοφωτοχάρτη, τότε υπερισχύει ο πρώτος.»)

Σημεία κλειδιά:
1. –   Τελεσιδικία
Επισημαίνεται ότι η διαδικασία τού άρθρου 14 ν.998/1979, από την ανάρτηση του οικείου δασικού χάρτη παύει να ισχύει και οι επιτροπές τού άρθρου 10 του ιδίου νόμου καθίστανται αναρμόδιες για το χαρακτηρισμό εκτάσεων ως δάση, δασικών, χορτολιβαδι κών, βραχωδών ή πετρωδών. Για τις περιπτώσεις που έχουν υποβληθεί αιτήσεις στα οικεία Δασαρχεία για εφαρμογή του άρθρου 14 ν. 998/1979, καθώς και για τις υποθέσεις που εκκρεμούν στις επιτροπές τού άρθρου 10 παρ. 3 στην ανωτέρω διαδικασία, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αντιρρήσεις κατά τού περιεχομένου τού αναρτημένου δασικού χάρτη (περίπτωση ε’ εξαίρεσης καταβολής ειδικού τέλους).Δεν θα υπάρχει πλέον η γνωστή διαδικασία υποβολής αίτησης για χαρακτηρισμό. Δηλαδή, μετά το δίμηνο, δεν προβλέπεται διαδικασία αλλαγής, θα ισχύει ότι θα λέει ο χάρτης!
.
2. – Για την υποβολή αντίρρησης :
…είναι υποχρεωτική η συμπλήρωση των γεωγραφικών συντεταγμένων των κορυφών τού πολυγώνου/γεωτεμαχίου της έκτασης της οποίας αμφισβητείται ο χαρακτήρας και η μορφή, καθώς και το εμβαδόν της. Άρα απαιτείται σύγχρονο τοπογραφικό.
…συμπληρώνονται, επίσης, τα στοιχεία των εμπραγμάτων ή ενοχικών δικαιωμάτων, που θεμελιώνουν το έννομο συμφέρον του ενδιαφερόμενου στην έκταση, άρα οι προφορικές διαθήκες κλπ πιθανόν σημαίνουν απώλεια δικαιώματος ένστασης, απαιτείται η προσκόμιση τίτλου ιδιοκτησίας, (συμβόλαιο, διαθήκη κα).
Για εκτάσεις εντός όλων των οικισμών (είτε οριοθετημένων, είτε με ρυμοτομικό σχέδιο) δεν καταβάλεται παράβολο αλλά επιπλέον απαιτείται βεβαίωση της αρμόδιας υπηρεσίας δόμησης.
     Δηλαδή, για να τα βάλουμε όλα μαζί, μέσα σε 2 μήνες πρέπει να κάνουμε εισαγωγή τοπογράφων από όλες της χώρες της οικουμένης. Πρέπει να έρθουν κοντέινερ και 50 εποχιακοί υπάλληλοι στα συμβολαιογραφεία/υποθηκοφυλακεία. Πρέπει να φτιάξουμε υπηρεσία δόμησης γιατί η συγκεκριμένη, όχι απλά δεν κατέχει να δώσει τις εκατοντάδες (ή χιλιάδες) βεβαιώσεις που απαιτούνται, αλλά ούτε που είναι τα Κύθηρα δεν καλοξέρει.
.
3. – Γραφειοκρατία.
Τέλος, αν νομίσατε οτι τουλάχιστον θα γίνουν όλα ψηφιακά… Τα αποδεικτικά στοιχεία που επικαλείται ο ενδιαφερόμενος, στα οποία περιλαμβάνονται αυτά που αποδεικνύουν την καταβολή τού ειδικού τέλους καθώς και τη θεμελίωση του έννομου συμφέροντος επί της έκτασης που αφορά η αντίρρηση, αποστέλλονται εντός της ανωτέρω προθεσμίας υποβολής της σε έντυπη μορφή στο αντίστοιχο Σ.Υ.Α.Δ.Χ., στις παρακάτω διευθύνσεις: Δασαρχείο Πειραιά, Αγ. Διονυσίου 5, 18545 Πειραιάς. Άρα εκτός από όλα τα δικαιολογητικά για την ηλεκτρονική υποβολή απαιτείται ΚΑΙ έντυπη υποβολή.
.
    Υπάρχουν πολλά άλλα θέματα αλλά καθώς τα δεδομένα αλλάζουν διαρκώς, αυτά μπορούν να αναλυθούν μόνο σε ζωντανή συζήτηση. Εύχομαι πραγματικά αυτή να γίνει όπως επιτάσσουν οι συνθήκες.
 http://dragonerarossa.gr/

Στη μνήμη ενός συντρόφου ΓΡΑΦΕΣ ΦΙΛΩΝ ΤΟΥ ΝΩΝΤΑ από την Ελευσίνα και τα Κύθηρα

Είχαμε φτιάξει συνθηματικό για την Άλλη ζωή
ένα τραγούδι – σημάδι αλληλοαναγνώρισης.
Σφυρίζω τώρα τον σκοπό με την κρυφή ελπίδα
ότ’ είμαστε ήδη νεκροί χωρίς να το γνωρίζουμε.
* από τα «Xenia» του Eugenio Montale
Οι Φίλοι γράφουν για τον συνεργάτη, τον συμπατριώτη, τον συμπαίκτη, τον σύντροφο Νώντα, για τον αγωνιστή, τον εργάτη, τον πολίτη, τον φίλο. Ζήτησα λίγα λόγια απ’ τον καθένα χωρίς καμμία επιτήδευση, για να νοιώσουμε, μες στην σύνθεση των διαφορετικών όψεων, τις πτυχές εκείνες που χάναμε απ’ την πληθωρική του παρουσία.
Τον γνώριζα απ’ τα παλιά˙ μας ένωναν πολλά: η Ελευσίνα και τα Κύθηρα, η Αριστερά, το ρεμπέτικο και η πατρική αγωνία. Γιατί ο Νώντας, εκτός απ’ όλα τ’ άλλα, υπήρξε, τα τελευταία χρόνια, υποδειγματικός πατέρας για τα πνευματικά του παιδιά. Κι ήταν παρηγοριά κι απόλαυση να τον ακούς και να μοιράζεσαι μαζί του τις γονικές του μέριμνες κι εμπειρίες.
Και μια ανάμνηση πολιτική: Όταν η σημερινή κυβερνώσα παράταξη απαλλάχθηκε από τις ενοχλητικές εκ των έσω φωνές για να συνεχίσει απερίσπαστη το αμφίβολο έργο της, εκείνος υιοθέτησε τον χαρακτηρισμό που αποδόθηκε στους αποδιοπομπαίους και μου ζήτησε πολύ σοβαρά με το πικρό του χιούμορ να υπογράφει εδώ, στη Ντραγκονέρα μας, ως ‘‘Αριστερό Βαρίδι’’.
Τα κείμενα που ακολουθούν δεν γράφτηκαν και δεν πρέπει να διαβαστούν ως επικήδειοι. Είναι τεκμήρια μνήμης και αντίδωρα φιλίας για κάποιον ωστόσο που ήθελε κι άξιζε την ζωή, όχι την μνήμη. Φωτίζουν σε κάποιο βαθμό τον εκλιπόντα κι εξίσου τον καθένα που γράφει για τον δικό του Νώντα.
Αλλά ας μην πω άλλα˙ κι ας μιλήσουν οι φίλοι μας…
%ce%bc%ce%b1%ce%b6%ce%b5%cf%8d%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b1%cf%82-%cf%84%ce%b1-%ce%b4%ce%af%cf%87%cf%84%cf%85%ce%b1
ΑΥΤΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ Ο ΜΙΚΡΟΣ, Ο ΜΕΓΑΣ – ΤΟΥ ΝΩΝΤΑ Ο ΚΟΣΜΟΣ!
του Θοδωρή Δρίτσα
Συνήθως, ο Νώντας ήταν που με υποδεχόταν όταν ερχόμουν στα Κύθηρα. Και με τριγύριζε με το αγροτικό του σε όλες τις περιοδείες στο νησί. Κι ο Νώντας ήταν τις περισσότερες φορές που με ξεπροβόδιζε όταν έφευγα.
Όταν το σούρουπο της Τρίτης, στο λιμάνι του Πειραιά, τον ξεπροβοδίσαμε εμείς, μαζί με το Γιώργο Γαβρίλη, τον Τάκη Χατζηπέρο, την Ελένη Σταματάκη, τον Χρήστο Φωτιάδη και άλλους, για το τελευταίο του ταξίδι στα Κύθηρα, αισθάνθηκα ότι αυτό είναι άδικο. Ανισότιμο.
Γιατί εκείνος, σεμνός, τρυφερός και ταυτόχρονα πληθωρικός, δεν έχανε στιγμή να μας χαρίζει ερεθίσματα σπουδαία. Ερεθίσματα σκέψης και προβληματισμού. Ερεθίσματα δράσης και ανταπόκρισης σε ανάγκες ανθρώπων. Ερεθίσματα μεγαθυμίας. Ερεθίσματα συναισθημάτων.
Κι εμείς, το σούρουπο της Τρίτης, στο λιμάνι του Πειραιά, δεν είχαμε να του χαρίσουμε τίποτα! Λίγα λουλούδια μόνο, έναν καημό και ένα δάκρυ…
Δύσκολο, μα πολύ δύσκολο να αποχωριζόμαστε το Νώντα Βέζο. Απουσία απ’ αυτές που δεν θα την παραδεχτούμε ποτέ. Δεν θα εξοικειωθούμε. Διόλου τυχαίο.
Δεν ήταν μόνο ένας έντιμος άνθρωπος της καθημερινής βιοπάλης. Δεν ήταν μόνο ένας αγωνιστής της Αριστεράς, της Δικαιοσύνης, της Αξιοπρέπειας, του Ουμανισμού, της Δημοκρατίας και της Ελευθερίας. Ήταν και ένας λαϊκός διανοούμενος, ένας οραματιστής, ένας καλλιτέχνης.
Ήθελε να αλλάξει τον κόσμο. Το ήθελε πολύ. Και ήξερε πόσο δύσκολο είναι αυτό. Πατούσε γερά στη γη αν και θαλασσινός, μαθημένος στις φουρτούνες. Ήξερε… Και αυτό τον έκανε σπουδαίο και σημαντικό για όλους μας. Αυτό τον έκανε να επιμένει αλλά και να κατανοεί και να σέβεται. Αυτή ήταν η ομορφιά του. Η ομορφιά ενός κομμουνιστή που έζησε σ’ έναν κόσμο σκληρής ατομικής ανταγωνιστικότητας. Πριν ακόμα γεννηθεί ο δικός του κόσμος.
Λένε πως η ολοκλήρωση του κάθε ανθρώπου μετριέται με την αρμονική σύνθεση της ατομικής, της κοινωνικής και της πολιτικής του παρουσίας και ακτινοβολίας. Πενήντα τέσσερα χρόνια, ο Νώντας, στον απίστευτα ζωογόνο ιστορικό άξονα Ελευσίνας – Κυθήρων, τίμησε τα βιώματά του, την ύπαρξή του, την οικογενειακή και κοινωνική του παράδοση, τις παραδόσεις και της Ελευσίνας και των Κυθήρων. Τίμησε την Ιστορία του. Και την ιστορία των αγαπημένων του ανθρώπων.
Αγαπημένε σύντροφε και φίλε μου, θρηνώ σε. Θα σε κρατήσουμε φυλακτό και αποσκευή πολύτιμη στην υπόλοιπη διαδρομή μας. Σε αγαπήσαμε γιατί μας κέρδισες και έτσι κερδίσαμε εμείς από σένα. Δεν ξέρω αν μπορέσαμε να σου το δείξουμε αυτό. Το ελπίζω.
Αθηνά, κουράγιο! Νώντα Βέζο, λεβέντη, Ζορμπά των Κυθήρων, είναι βέβαιο πως θα μείνεις στη συντροφιά μας. Αρνούμαι να σε αποχωριστώ…
%ce%bd%cf%8e%ce%bd%cf%84%ce%b1%cf%82

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΜΑΝΗΣ.ΤΕΛΕΣΙΓΡΑΦΟ


Άδεια Φύτευσης Αμπέλων

Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2017

ΤΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΥΡΗΜΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΣΕ Ο ΚΟΥΣΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΩΝ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ;(ΒΙΝΤΕΟ)

Απόσπασμα από την εκπομπή του Νίκου Μάνεση «60′ Ελλάδα» στον ALPHA. Στο μικρό αυτό απόσπασμα της εκπομπής παρουσιάζεται καταγγελία για αρχαιοκαπηλεία του Ζακ Υβ Κουστώ στο ναυάγιο των Αντικυθήρων.

Υπενθυμίζουμε ότι στο ναυάγιο αυτό έχει βρεθεί το συγκλονιστικότερο μέχρι στιγμής, εύρημα αρχαίας τεχνολογίας, το οποίο ανατρέπει και αναθεωρεί τα όσα νομίζαμε μέχρι στιγμής για τον αρχαίο κόσμο.
Τι άλλο άραγε εξίσου σημαντικό να αφαίρεσε ο Κουστώ από το ναυάγιο;
Υπενθυμίζουμε επίσης και τον ύποπτο ρόλο του Κουστώ ο οποίος έχει κατηγορηθεί στο παρελθόν για το γεγονός ότι πόντιζε ισραηλινές αρχαιότητες ανοικτά της Κρήτης για να παρουσιάσουν στην συνέχεια τον πολιτισμό των Μινωϊτών ως εβραϊκό, στα πλαίσια των γνωστών πρακτικών ,των «διαφόρων κέντρων», που προσπαθούν διακαώς με διάφορες ανθελληνικές ψευδοθεωρίες (Ινδοευρωπαίοι, Το αλφάβητο είναι Φοινικικό κ.λ.π.) να παραχαράξουν την Ιστορία και να υποβαθμίσουν τον Ελληνικό Πολιτισμό ,εμφανίζοντας τον ως ένα πολιτισμό δανεικό από την Ανατολία!

Σύμφωνα με σχόλιο αναγνώστη:
Εάν ο Κουστώ άρπαξε κάτι το πολύ σημαντικό (καί, ναί, ήταν αρκετά έξυπνος να καταλάβει τί αξία είχε ό,τι έπιανε στα χέρια του), αυτό δεν ήταν ούτε άγαλμα, ούτε αγγείο, ούτε τίποτε παρόμοιο. Ήταν ένα μηχάνημα ίσης σημασίας με τον Μηχανισμό. Ήταν η "καλίμπρα" του Μηχανισμού. Καί, αποκλείεται οι Ρωμαίοι άρχοντες που άρπαξαν τον Μηχανισμό, ν' άφησαν την καλίμπρα στη θέση της. Στο ναυάγιο βρισκόντουσαν καί τα δύο μηχανήματα παρέα. Είμαι 1000% σίγουρος.
Βλέπεις, σε τέτοιους μηχανισμούς είναι οπωσδήποτε απαραίτητο το συνοδευτικό ρυθμιστικό μηχάνημα
Πχ, πώς θέτανε τις παρούσες τιμές των άστρων, ώστε σε τρέχοντα χρόνο ο Μηχανισμός να συνεχίσει να δείχνει τις σωστές θέσεις τους; Σκέψου ότι: αν άφηναν τον Μηχανισμό ακίνητο, ώστε να ρυθμίσουν όλα τα γρανάζια, ώσπου να τελειώσουν (υπολογίζω πως τους έπαιρνε κανένα τέταρτο τουλάχιστον), η Σελήνη (δηλ. ο δίσκος της στον Μηχανισμό) είχε ήδη προχωρήσει - είχε ήδη φύγει μπροστά από τη θέση ρύθμισης, σε παρατηρήσιμο βαθμό. Οπότε, ή την άφηναν τελευταία, ή, αν γιά τεχνικές δυσκολίες αναγκαζόντουσαν να τη ρυθμίσουν πρώτη, έπρεπε να υπάρχει η καλίμπρα, ώστε να τους πεί πόσο είναι το σφάλμα - καί να ρυθμίσουν τη Σελήνη με "compensation" (προπορεία εξουδετέρωσης του σφάλματος).
Το κακό είναι πως, οι "επίσημες" έρευνες γιά τον Μηχανισμό είναι (επιεικώς) πολύ μέτρια δουλειά. (Εξαιρώ τις όμορφες Φιλολογίνες του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, που εμφανίζονται καί στο ντοκυμανταίρ. Διότι, από τη μεριά της επιστήμης τους, κάνανε αρκετά.) Κανείς δεν κάθησε να κάνει ανάλυση σε βάθος. Καί φυσικά, δεν πέρασε κανενός ...επιστήμονα απ' το μυαλό ότι ο Μηχανισμός χρειάζεται "αδελφό" μηχάνημα γιά καλίμπρα.
Την ανάλυση αυτή την έκανα εγώ, γι' αυτό έγραψα τα παραπάνω. Ίσως κάποια μέρα τη δημοσιεύσω κατά ένα μέρος.
ΠΗΓΗ http://amfipolinews.blogspot.gr/

Ερώτηση βουλευτή Λακωνίας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Λεωνίδα Γρηγοράκου προς τον υπουργό Υγείας σχετικά με τη λειτουργία Περιφερειακού Ιατρείου Ελαφονήσου Λακωνίας. Τρίτη, 21/2/2017

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΣ
   ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ  Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ  

                                                                21 Φεβρουαρίου 2017
 Α.Π. : 3638/21-2-2017                                        
     ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Υγείας, κ. Ανδρέα Ξανθό

ΘΕΜΑ: «Λειτουργία Περιφερειακού Ιατρείου Ελαφονήσου Λακωνίας»

Στο δυναμικό του Περιφερειακού Ιατρείου Ελαφονήσου, το οποίο διοικητικά ανήκει στο Κέντρο Υγείας Νεάπολης Λακωνίας, συμπεριλαμβάνεται μόνο η διευθύντρια ιατρός του. Τέσσερις διαδοχικές  προκηρύξεις για κάλυψη της θέσης αγροτικού ιατρού, απέβησαν άκαρπες. Η τελευταία ήταν πριν δύο μήνες, όπου παρουσιάστηκε αρχικά αγροτικός ιατρός για να αποχωρήσει σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η μοναδική ιατρός του περιφερειακού ιατρείου αδυνατεί να καλύψει τις ανάγκες των 750 μόνιμων κατοίκων του νησιού, το οποίο το χειμώνα, υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες, αποκόπτεται από τη στεριά, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την ασφάλεια των κατοίκων. Ως δημοφιλής τουριστικός προορισμός, το καλοκαίρι η Ελαφόνησος αυξάνει τον πληθυσμό της σε 7.500 με 8.000 κατοίκους. Χωρίς αγροτικό ιατρό, το καλοκαίρι η παροχή ιατρικών υπηρεσιών στο νησί θα μπορούσε να χαρακτηριστεί από ανεπαρκής έως σχεδόν ανύπαρκτη.
Τα προηγούμενα χρόνια, μέσω του χαρακτηρισμού της ως «άγονης περιοχής», η Ελαφόνησος και οι ανάλογου τύπου απομακρυσμένες περιοχές, είχαν καταφέρει να εξασφαλίσουν την κάλυψη της θέσης αγροτικού ιατρού. Σ’ αυτό συνέβαλε η παροχή κινήτρων μοριοδότησης προς τους υποψήφιους αγροτικούς ιατρούς, καθώς και η καθιέρωση της θητείας του αγροτικού ιατρού ως υποχρεωτικής πριν την απόκτηση ειδικότητας.  
  
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
Σε τι ενέργειες προτίθεται να προχωρήσει προκειμένου να αποκατασταθεί η εν λόγω δυσλειτουργία του Περιφερειακού Κέντρου Ελαφονήσου Λακωνίας;


Ο Ερωτών Βουλευτής


Λεωνίδας Γρηγοράκος

Συγκοινωνιακή σύνδεση των νησιών του Ιονίου

Συνάντηση πραγματοποίησαν την Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου η Πρόεδρος κ. Ελένη Κονοφάου και η Γενική Γραμματέας, της Ένωσης Επτανησίων Ελλάδας, κ. Μαρία Γραμματικού με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Νεκτάριο Σαντορινιό. Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκαν θέματα που αφορούν τη συγκοινωνιακή σύνδεση των νησιών του Ιονίου.



Συγκεκριμένα συζητήθηκε η σύνδεση των νησιών μέσω των υδροπλάνων. Ο Υφυπουργός ενημέρωσε την Ε.Ε.Ε. ότι μετά την αδειοδότηση των υδατοδρομίων Κερκύρας και Παξών, έχει προχωρήσει σημαντικά και η αδειοδότηση του υδατοδρομίου Πατρών και έτσι σύντομα μπορεί να υπάρξουν ουσιαστικά βήματα ώστε να είναι εφικτή και αυτή η σύνδεση. Επιπλέον ο κ. Σαντορινιός, πρόσθεσε ότι με νομοθετική ρύθμιση που προωθείται, θα προχωρήσει και η αδειοδότηση υδατοδρομίων για τα υπόλοιπα Ιόνια νησιά.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, εκτενής συζήτηση έγινε και για τα δρομολόγια των πλοίων του τρέχοντος έτους και τη σύνδεση των μικρότερων νησιών με τα μεγαλύτερα ή και τα λιμάνια της ηπειρωτικής χώρας. Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διαβεβαίωσε τις εκπροσώπους της Ε.Ε.Ε. ότι γίνονται συντονισμένες και επίμονες προσπάθειες για την ρύθμιση των προβλημάτων των συνδέσεων και ιδιαίτερα την συγκοινωνία της Ιθάκης αλλά και της άγονης γραμμής των Διαποντίων νήσων.

Ο κ Σαντορινιός ανέλυσε τις πρωτοβουλίες που έχει λάβει η ηγεσία του Υπουργείου αλλά και ο ίδιος προσωπικά για τον επανασχεδιασμό όλου του ακτοπλοϊκού δικτύου και για τον συντονισμό των συνδυασμένων μεταφορών, οι οποίες κλιμακώνονται με την σύσταση συμβουλίου για τις επιβατικές μεταφορές των νησιών, σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. Η σύσταση του Συμβουλίου, τόνισε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, θα γίνει σύντομα και εντάσσεται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του Υπουργείου που πρόκειται να έρθει άμεσα προς ψήφιση και σκοπό έχει έναν εξορθολογισμένο σχεδιασμό των αεροπορικών και ακτοπλοϊκών μεταφορών έτσι ώστε τα νησιά να έχουν επαρκή συγκοινωνία καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Τέλος, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής δήλωσε ευχαριστημένος από την συνάντηση και την ενημέρωση που έλαβε για την κατάσταση των νησιών και δήλωσε διατεθειμένος για συνέχιση της επικοινωνίας με σκοπό την καλύτερη αντιμετώπιση των αναγκών του Ιονίου.
 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΝΩΣΗΣ ΕΠΤΑΝΗΣΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

Τι συμβαίνει επιτέλους με τη "Μυρτιδιώτισσα"; Νέα εν πλω βλάβη

Θλιβερό αλλά πραγματικό γεγονός. Μία ακόμα βλάβη εν πλω και καθυστερήσεις περίμεναν σήμερα τους ταξιδιώτες του οχηματαγωγού πλοίου «Μυρτιδιώτισσα», που εκτελούσε το δρομολόγιο Βόλος-Σποράδες.
Το πλοίο, το οποίο είχε αποπλεύσει στις 8:30 από το λιμάνι τουΒόλου, ενώ πλησίαζε στο λιμάνι της Σκιάθου, στο ύψος της Μεγάλης Άμμου ακινητοποιήθηκε λόγω μηχανικής βλάβης και οι επιβάτες ενημερώθηκαν ότι θα καθυστερήσει η αποβίβασή τους.
Πληροφορίες από τη Σκιάθο αναφέρουν ότι υπήρξε πρόβλημα στο πηδάλιο του πλοίου, το οποίο αποκαταστάθηκε λίγο μετά το μεσημέρι και η «Μυρτιδιώτισσα» κατέπλευσε στο λιμάνι της Σκιάθου όπου έγινε κανονικά η αποβίβαση των επιβατών, ενώ στη συνέχεια ακολουθήθηκε το δρομολόγιο προς Σκόπελο και Αλόννησο, αλλά με καθυστέρηση.
Φωτό: Ευρωκίνηση
ΠΗΓΗ http://www.thetoc.gr/