Τρίτη 18 Απριλίου 2017

Ερώτηση για την απαγόρευση δόμησης στην Ύδρα

Ερώτηση στον Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού για την αναστάτωση που έχει προκαλέσει στους κατοίκους της Ύδρας η απαγόρευση δόμησης στο νησί σε οικόπεδα εντός των οικισμών του με την αιτιολογία ότι έχουν μνημειακό χαρακτήρα, κατέθεσε ο Βουλευτής ΝΔ Α’ Πειραιώς και Νήσων Κώστας Κατσαφάδος. 


Στην ερώτησή του ο κ. Κατσαφάδος, κάνει σαφές ότι η λογική του νομοθέτη του 1962, στην οποία βασίζονται αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, ήταν να προστατεύσει τον υφιστάμενο οικισμό όπως αυτός ήταν τότε, ωστόσο, όπως τονίζει, «55 χρόνια μετά, ο οικισμός της Ύδρας έχει μεταβληθεί και κατά συνέπεια καθίσταται αδύνατη η εφαρμογή του εν λόγω νόμου».

Ο Βουλευτής επικαλούμενος τις αποφάσεις του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου που βασίστηκε κυρίως στην υπουργική απόφαση του 1962 και τον Αρχαιολογικό νόμο που αφορά την προστασία των αρχαιοτήτων και της πολιτιστικής κληρονομιάς, αναφέρει ότι η δόμηση επιτρέπεται μόνο εάν αποδεικνύεται ότι στο συγκεκριμένο ακίνητο προϋπήρχε κτίσμα. Αυτό, όπως τονίζει, έχει επιφέρει αναστάτωση στους κατοίκους της Ύδρας, καθώς δεν έχει αποσαφηνισθεί από τις υπηρεσίες ποιο οικόπεδο θεωρείται δομημένο και ποιο όχι. 

Ο κ. Κατσαφάδος αναφέρει ακόμη ότι η σύγχυση που επικρατεί, έχει ως αποτέλεσμα την άτυπη διακοπή οικοδομικών εργασιών στο νησί, οπουδήποτε και όχι μόνο στα αδόμητα οικόπεδα.

Η ερώτηση του κ. Κατσαφάδου έχει ως εξής: 

«Κύριε Υπουργέ,

Σε απόγνωση και πλήρη σύγχυση έχουν περιέλθει οι κάτοικοι της Ύδρας, καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας, βασιζόμενο σε όλες τις Υπουργικές Αποφάσεις και τα νομοθετήματα που έχουν εκδοθεί και αφορούν συνολικά το νησί της Ύδρας, και κυρίως την Υπουργική Απόφαση του 1962 και τον Αρχαιολογικό Νόμο 3028/2002 «Περί προστασίας των Αρχαιοτήτων και της εν γένει πολιτιστικής κληρονομιάς» που διέπει την Ύδρα, θεώρησε ολόκληρο τον οικισμό της Ύδρας ως ένα ενιαίο μνημειακό σύνολο!

Ειδικότερα, με τις υπ’ αριθμ. 978/2012, 2270/2014, 3349/2014 και 4781/2014 αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και τις υπ’ αριθμ. 284/2015 και 248/2016 γνωμοδοτήσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, δεν επιτρέπεται η δόμηση σε οικόπεδα εντός των μνημειακού χαρακτήρα οικισμών της Ύδρας και της Χώρας Πάτμου, σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ. 2 περ. α’ του Ν. 3028/2002, εφόσον δεν αποδεικνύεται τεκμηριωμένα η ύπαρξη σε αυτά προϋφιστάμενου κτίσματος. Η λογική του νομοθέτη του 1962 ήταν να προστατεύσει τον υφιστάμενο οικισμό όπως αυτός ήταν τότε, ωστόσο σήμερα, 55 χρόνια μετά, ο οικισμός της Ύδρας έχει μεταβληθεί και κατά συνέπεια, καθίσταται αδύνατο, η εν λόγω απόφαση να βρει εφαρμογή στο παρόν οικιστικό περιβάλλον. 

Επισημαίνεται ότι στο σκεπτικό των αποφάσεων του Σ.τ.Ε. αναφέρεται: «... η δόμηση επιτρέπεται μόνο εφ’ όσον αποδεικνύεται τεκμηριωμένα ότι στο συγκεκριμένο ακίνητο προϋπήρχε κτίσμα..» (ΣτΕ 978/2012) και «...την ύπαρξη προϋφισταμένου κτίσματος εντός του υπό ανοικοδόμηση ακινήτου…» (ΣτΕ 3349/2014). Δηλαδή σύμφωνα με την διατυπωθείσα στις ως άνω αποφάσεις ερμηνευτική λύση, η απαγόρευση δόμησης αφορά σε εν όλω αδόμητα οικόπεδα και όχι σε αδόμητο τμήμα δομημένων κατά τ’ άλλα οικοπέδων. Χρειάζεται να αποσαφηνισθεί από τις υπηρεσίες ποιο οικόπεδο θεωρείται δομημένο; Το οικόπεδο που έχει σήμερα ή είχε στο παρελθόν κτίσμα, και ποιο θεωρείται αδόμητο; Αυτό που ουδέποτε στο παρελθόν είχε κτίσμα;

Δυστυχώς οι υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού αδυνατούν να θέσουν τη διάκριση μεταξύ δομημένης και αδόμητης ιδιοκτησίας. Θεωρούν ότι η έννοια ''αδόμητη ιδιοκτησία'', στην οποία γίνεται αναφορά στις αποφάσεις του Σ.τ.Ε αφορά και τον κήπο ή το κενό κτίσματος σε τμήμα του οικοπέδου, όταν σε αυτό υπάρχει κτίριο. 

Ως αποτέλεσμα, είναι να έχουμε επί της ουσίας μια άτυπη διακοπή οικοδομικών εργασιών στο νησί σε ό,τι αφορά τις νέες οικοδομές, οπουδήποτε γίνονται και όχι μόνο στα αδόμητα οικόπεδα. Και πού επιτρέπεται η δόμηση; Όταν αποκαλύπτονται ερείπια ακόμα και χωρίς να στοιχειοθετείται η μορφή και το μέγεθος του κτιρίου και χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι ισχύουσες διατάξεις των παραδοσιακών οικισμών; Ποια θα είναι η μορφή του κτιρίου τότε; Αυτήν που θα δώσουν οι Υπηρεσίες; Και αν ναι, με τι κριτήρια; Εν τέλει έχει ήδη καταργηθεί από τις Υπηρεσίες σας το ισχύον διάταγμα των παραδοσιακών οικισμών; 

Παράλληλα, αβέβαιο είναι το μέλλον όλων των υφιστάμενων ‘’νέων’’ οικοδομών που έχουν ανεγερθεί από το 1962 (!) έως σήμερα, αφού οι γνωμοδοτήσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους ερμηνεύοντας τις σχετικές αποφάσεις του Σ.τ.Ε, καταλήγουν στο ότι ‘’..η Διοίκηση δύναται να τις ανακαλέσει οποτεδήποτε..’’. 

Όπως γίνεται αντιληπτό, οι εν λόγω απόφασεις, έχουν δημιουργήσει πληθώρα προβλημάτων στους κατοίκους και την οικονομία του νησιού, καθότι «παγώνουν» ουσιαστικά τον οικοδομικό κλάδο, ο οποίος αποτελεί τη μεγαλύτερη πηγή εισοδήματος των κατοίκων. 

Στην ίδια κατεύθυνση, ο Δήμος Ύδρας με την υπ’ αριθμ. 160/4-10-2016 ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου εξέφρασε την έντονη αντίθεσή του σε οποιεσδήποτε τετελεσμένες αποφάσεις και αλλαγές στο οικοδομικό καθεστώς που ισχύει για τον Δήμο, ενώ σε συνάντηση που είχε με το Υπουργείο Πολιτισμού υπήρξε η δέσμευση ότι θα δημιουργηθεί, υπό την αιγίδα του Υπουργείου ομάδα εργασίας, προκειμένου να εξετάσει το θέμα. Μάλιστα, ο Δήμος κλήθηκε να ορίσει και εκπροσώπους του σε αυτήν, το οποίο έγινε με σχετική απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου. 

Επειδή όλα αυτά έχουν δημιουργήσει αβεβαιότητα σε πλήθος πολιτών, με δομημένες ή αδόμητες ιδιοκτησίες, οι οποίοι προφανώς βρίσκονται σε απόγνωση για το αν η ιδιοκτησία τους είναι οικοδομήσιμη ή όχι, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Τι πρόκειται να πράξει το Υπουργείο, προκειμένου να λύσει το πρόβλημα που έχει προκύψει; Προτίθεται να προβεί σε νομοθετική ρύθμιση, προκειμένου να επικαιροποιήσει τη νομοθεσία;
2. Σε τι στάδιο βρίσκεται η συγκρότηση της εν λόγω ομάδας εργασίας; Πότε αναμένεται να ξεκινήσει τις εργασίες της;
3. Στο μεσοδιάστημα, προτίθεται να δώσει κάποια ερμηνευτική οδηγία προς τις Υπηρεσίες του, ώστε να έχουν μια κατεύθυνση για το πώς θα διαχειριστούν τα αιτήματα των πολιτών; 

Πειραιάς 18 Απριλίου 2017

Ο Ερωτών Βουλευτής 



Κώστας Κατσαφάδος
Βουλευτής Α’ Πειραιώς και Νήσων 

Δευτέρα 17 Απριλίου 2017

Εβδομάδα της Διακαινησίμου

Έτσι λέγεται η εβδομάδα που αρχίζει από την Κυριακή του Πάσχα και λήγει την Κυριακή του Θωμά ή Αντίπασχα. Η κάθε μέρα της αναφέρεται ως εξής:
  • Δευτέρα της Διακαινησίμου
  • Τρίτη της Διακαινησίμου
  • κ.ο.κ.
Πιθανότατα πήρε αυτή την ονομασία, επειδή άρχιζε η περίοδος πνευματικής αναγέννησης και ανακαίνισης για τους πιστούς, που είχαν βαπτισθεί τη νύχτα του Μεγάλου Σαββάτου. Μέχρι την Κυριακή του Θωμά, οι νεοβαπτισθέντες φορούσαν λευκά ενδύματα, εξ’ ου και «Λευκή Εβδομάς».
Την Εβδομάδα της Διακαινησίμου επιτρέπεται η «κατάλυσις εις πάντα» (επιτρέπεται κάθε είδους τροφή), ενώ κατά τους παλαιότερους χρόνους απαγορεύονταν η εργασία και τα δημόσια θεάματα (ιπποδρομίες κ.λ.π.) καθ’ όλη τη διάρκειά της.
Στο Βυζάντιο, ο εορτασμός ήταν λαμπρός και μεγαλοπρεπής. Ο αυτοκράτωρ καλούσε σε γεύμα τους φτωχούς, ενώ την Πέμπτη της Διακαινησίμου εδέχετο τον κλήρο και πρόσφερε γεύμα στον Πατριάρχη. Επίσης, τις μέρες αυτές ο ανώτατος άρχων απέλυε από τις φυλακές τους κατάδικους για ελαφρά εγκλήματα.
Την Παρασκευή της Διακαινησίμου, η εκκλησία εορτάζει τη Ζωοδόχο Πηγή σε ανάμνηση των εγκαινίων από τον αυτοκράτορα Λέοντα Α’ (5ος αιώνας) του ομωνύμου θαυματουργού Ναού που βρίσκεται στην Κωνσταντινούπολη. Σήμερα, ο ναός ονομάζεται Μπαλουκλή, από τους Τούρκους και τους Κωνσταντινουπολίτες (από τα μικρά ψάρια που υπάρχουν στην πηγή του, μπαλούκ=ψάρι). Την ημέρα αυτή γιορτάζουν ο Ζώης, η Ζωή, ο Ζήσης, ο Ζήσιμος και η Πηγή.

Έθιμα της Εβδομάδας της Διακαινησίμου

Δευτέρα της Διακαινησίμου

  • Στα Γιαννιτσά Πέλλας αναβιώνουν οι «Κουνιές». Σε επίκαιρα σημεία της πόλης στήνονται κούνιες, στις οποίες αιωρείται όποιος το επιθυμεί για το «καλό», υπέρ υγείας και πλούσιας σοδειάς.
  • Στην Καστανούσα Σερρών και τις Κρηνίδες Καβάλας αναβιώνει το ποντιακό πασχαλινό έθιμο των «αυγομαχιών». Οι διαγωνιζόμενοι έχουν στη διάθεσή τους από τριάντα αβγά έκαστος και νικητής αναδεικνύεται αυτός που θα έχει τα λιγότερα σπασμένα αυγά.
  • Στην Αράχωβα διεξάγεται ο παραδοσιακός αγώνας των γερόντων. Άνδρες μεγάλης ηλικίας ξεκινούν έναν αγώνα σε ανηφορικό δρόμο, από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου μέχρι τον λόφο. Πίσω τους ακολουθούν χορευτικά συγκροτήματα που τους συνοδεύουν, ενώ ακολουθούν και άλλες δοκιμασίες και αγωνίσματα, που ονομάζονται «κλέφτικα», όπως το σήκωμα της πέτρας.
  • Στο Κτικάδο Τήνου στρώνουν το «Τραπέζι της Αγάπης», ένα γιορταστικό τραπέζι με πασχαλινά εδέσματα.
  • Στην Ρεντίνα αναβιώνουν τα «Μπαϊράκια». Οι κάτοικοι βγάζουν σε λιτανεία τα λάβαρα και οι πιστοί πλειοδοτούν σε χρήματα για να έχουν την τιμή να τα κρατήσουν.
  • Στην περιοχή Πλαστήρα της Καρδίτσας τελείται τη δεύτερη μέρα του Πάσχα ένα πανάρχαιο θρησκευτικό έθιμο, «τα σίγνα»(από την λατινική λέξη «Signum» που σημαίνει κυρίως σημείο, σφράγισμα, σήμαντρο, σημαία, εικόνα.Το τελετουργικό του, που περιλαμβάνει τόσο τη λιτάνευση εικόνων και λαβάρων όσο και το «σφράγισμα» των δέντρων που είναι κοντά στα εξωκκλήσια της διαδρομής.Για τα «σφραγισμένα» δένδρα, τα οποία δεν πείραζε πλέον κανείς, οι παλαιότεροι κάτοικοι του χωριού πίστευαν ότι τους προστάτευαν από τα κακά πνεύματα.
  • Σε πολλά χωριά τη δεύτερη μέρα της Λαμπρής μετά την εκκλησία συνηθίζουν τα ρίχνουν τα αβγά κάτω από έναν βράχο. Στο χωριό Μαργαρίτα της Εδεσσας πιστεύουν ότι αν μια χρονιά δεν ρίξουν κόκκινα αβγά στο βράχο η σοδειά τους θα καταστραφεί.

Τρίτη της Διακαινησίμου

  • Στα Μέγαρα, στην πλατεία της εκκλησίας του Αγίου Ιωάννη του Γαλιλαίου (ή Χορευταρά), μετά τη Θεία Λειτουργία στήνεται γλέντι με τα μέλη των λαογραφικών συλλόγων να χορεύουν τον Χορό της Τράτας. Χορεύεται αποκλειστικά από γυναίκες και πήρε το όνομά του από τη χαρακτηριστική κίνηση που κάνουν οι χορευτές και θυμίζει τράτα.
  • Στην Ιερισσό της Χαλκιδικής αναβιώνει το έθιμο «Του μαύρου νιου τ' αλώνι». Μετά την επιμνημόσυνη δέηση, οι πρεσβύτεροι αρχίζουν τον χορό. Σιγά - σιγά πιάνονται όλοι οι κάτοικοι και συχνά ο χορός έχει μήκος τετρακόσια μέτρα. Τραγουδούν και χορεύουν όλα τα πασχαλινά τραγούδια και τελειώνουν με τον Καγκελευτό χορό, που είναι η αναπαράσταση της σφαγής 400 Ιερισσιωτών από τους Τούρκους, κατά την Επανάσταση του 1821.
  • Στα Λιμενάρια της Θάσου διατηρείται και στις μέρες μας το πανάρχαιο έθιμο «Για βρεξ’ Απρίλη μου». Οι κάτοικοι της κοινότητας και οι επισκέπτες το γιορτάζουν με δημοτικούς χορούς, ενώ σε μεγάλα τσουκάλια μαγειρεύεται κρέας με ρύζι, που στη συνέχεια μοιράζεται στους συγκεντρωμένους.
  • Στις Ελευθερές Καβάλας αναβιώνουν τα παραδοσιακά «Μαζίδια». Πρόκειται για ένα έθιμο που χρονολογείται από τα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Οι πιστοί μεταφέρουν εν πομπή τα εικονίσματα από τη βυζαντινή εκκλησία του Αγίου Ταξιάρχη, την παλαιότερη εκκλησία της περιοχής, στα «Μαζίδια», όπου βρίσκεται το γραφικό εξωκλήσι των Αγίων Ραφήλ, Ειρήνης και Νικολάου Στη συνέχεια, στην πλατεία του παλιού, παραδοσιακού οικισμού, στήνεται μεγάλο γλέντι. Το χορό αρχίζει ο ιερέας και ακολουθούν οι κάτοικοι του χωριού, που χορεύουν και τραγουδούν τρία συγκεκριμένα τραγούδια, που διασώθηκαν με το πέρασμα των χρόνων.

Πέμπτη της Διακαινησίμου

  • Στο χωριό Βώλακα της Τήνου, στο καθολικό ξωκλήσι της Παναγίας Καλαμάν, μετά τη Θεία Λειτουργία, γίνεται λαμπρό πανηγύρι, με μουσική και πασχαλινούς μεζέδες.
  • Στη Καλή Βρύση Δράμας περιφέρεται η εικόνα της Αναστάσεως για την προστασία του χωριού από κάθε κακό και ιδιαίτερα από το χαλάζι που είναι εξαιρετικά επικίνδυνο για την παραγωγή την ανοιξιάτικη περίοδο.
  • ΠΗΓΗ https://www.sansimera.gr/

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΠΕΥΘΥΝΕΙ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΒΑΤΙΚΙΩΤΕΣ Η ΟΜΑΔΑ ΒΑΤΙΚΙΩΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΟΜΟΓΕΝΩΝ ΜΕ ΘΕΜΑ " ΒΑΤΙΚΙΩΤΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ"


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΠΕΥΘΥΝΕΙ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΒΑΤΙΚΙΩΤΕΣ 
Η ΟΜΑΔΑ ΒΑΤΙΚΙΩΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΟΜΟΓΕΝΩΝ ΜΕ ΘΕΜΑ
" ΒΑΤΙΚΙΩΤΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ"
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΒΑΤΙΚΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΤΡΙΤΗ 18/4/2017 ΚΑΙ ΩΡΑ 20.00 ΣΤΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΛΙΜΗΡΑ ΜΑΡΕ
ΣΚΟΠΟΣ
Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ ΣΥΜΠΟΣΙΟΥ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ
ΤΗ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΒΑΤΙΚΙΩΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΩΝ
ΕΠΙΣΗΣ ΘΑ ΚΑΤΑΤΕΘΟΥΝ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΙΩΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΒΑΤΙΚΙΩΤΕΣ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ
ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΜΠΡΑΚΤΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΒΑΤΙΚΑ
΄΄ΑΦΡΟΔΙΣΙΑΣ΄΄

Κολυμβητικός διάπλους Κυθήρων - Αντικυθήρων ;;;



Κυριακή 16 Απριλίου 2017

ΕΝΩΣΗ ΕΠΤΑΝΗΣΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ «Καντάδα στο μπαλκόνι της»

Αθήνα 15/4/2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 Η ΕΝΩΣΗ ΕΠΤΑΝΗΣΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ, στηρίζοντας στις προσπάθειες της νέας γενιάς που σκοπό έχουν να μεταδώσουν την παραδοσιακή μουσική παράδοση στην εποχή του διαδικτύου και της παγκοσμιοποίησης, διαδίδοντας με τον τρόπο αυτό την κουλτούρα και τον πολιτισμό της χώρας μας και στις επόμενες γενιές, στέκεται αρωγός στην νέα δισκογραφική πρόταση του ερμηνευτή της νέας γενιάς Κεφαλονίτη Άγγελου Ανδρεάτουσε μια καλλιτεχνική σύμπραξη με το παραδοσιακό μουσικό σχήμα «Νέα γενιά κανταδόρων» των μουσικών συνόλων  της  Ένωσης Επτανησίων Ελλάδας και παρουσιάζει σε πρώτη προβολή από το ομότιτλο CD το τραγούδι,
«Καντάδα στο μπαλκόνι της»

 Μια καντάδα γεμάτη από αυθεντικό επτανησιακό άρωμα και πλήθος μοναδικών συναισθημάτων που ταξιδεύουν τον ακροατή στα γαλαζοπράσινα νερά του Ιονίου. Τα δέκα (10) τραγούδια που περιέχονται στο CD αποτελούν μια μουσική συνάντηση απόσύγχρονες επτανησιακές καντάδες που εναρμονίζουν το παραδοσιακό μακρινό παρελθόν με το σύγχρονο παρόν των νέων κανταδόρων των Επτανήσων πετυχαίνοντας να μας μεταφέρουν νοερά, στα καντούνια και τις ρούγες του Ιονίου Πελάγους. Η επικείμενη έκδοσή του, αποτελεί μέρος των δράσεων της Ε.Ε.Ε. η οποία συγχαίρει τονΆγγελο Ανδρεάτο για την πρωτοβουλία του αυτή.
 Συνοδοιπόρος  σε αυτό το ξεχωριστό ακουστικό εγχείρημα, στέκεται η συνθετική συμβολή του κορυφαίου δημιουργού Σαράντη Αλιβιζάτου, ο οποίος γράφει και υπογράφει τους στίχους, σε μουσική Άγγελου Ανδρεάτου και ενορχήστρωση του κορυφαίου μουσικού  Λάμπρου Ανυφαντή. Τη μουσική περιπλάνηση του παραδοσιακού μουσικού σχήματος «Νέα γενιά κανταδόρων» της Ε.Ε.Ε. έχει αναλάβει ο Λάμπρος Ανυφαντής στο μαντολίνο και τη μαντόλα, ο Διονύσης Πομόνης στην κιθάρα, με τονΣπύρο Κωστή στο ακορντεόν, παρασυρμένοι μαγικά σε μια μουσική πανδαισία, από τη μελωδική φωνή της νέας αλλά πολλά υποσχόμενης ερμηνεύτριας Ολγιάνας Πανίτσα, η οποία συνοδεύει τον Άγγελο Ανδρεάτο στο τραγούδι.

 Το  Δ.Σ. της Ε.Ε.Ε. ως λάτρης της μουσικής παράδοσης των Επτανήσων και πιστεύοντας ότι η μουσική ενώνει τις καρδιές των ανθρώπων, σας εύχεται Χρόνια Πολλά και μελωδικά με την «Καντάδα στο μπαλκόνι της», που μπορείτε να απολαύσετε πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:

Γραφείο Τύπου ΕΝΩΣΗΣ ΕΠΤΑΝΗΣΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Τηλ. Επικοινωνίας: 2106017441/6946259240
Email: info@enosieptanision.gr

Ευχές από την Ένωση Βιοκαλλιεργητών Π.Ε. Λακωνίας


Καλό Πάσχα από Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο


**ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΕΛΑΓΙΑ **16/04/2017 (ΦΩΤΟ)



 Με λαμπρότητα και υπό την μαγευτική λάμψη των πυροτεχνημάτων,έλαμψε το Άγιο Φως .Χριστός Ανέστη εκ νεκρών θανάτω θάνατον πατήσας και εν της μνήμασι ζωή χαρισάμενος !!! Χρόνια Πολλά !! Με υγεία, αγάπη,και ελπίδα !! 
RADIO ADELIN 107.3 FM ΚΥΘΗΡΑ !





















Σάββατο 15 Απριλίου 2017

ΑΦΙΞΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΜΕΓΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 15 ΑΠΡΙΛΙΟΥ (ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ)



 Με τις πρέπουσες τιμές και με κάθε επισημότητα αφίχθει το Μεγάλο Σάββατο 15 Απριλίου και ώρα 21.30 στον Κρατικό Αερολιμένα Κυθήρων "Αλέξανδρος Αριστοτέλους Ωνάσης "  το 'Αγιο Φώς,απο τον Πανάγιο Τάφο των Ιεροσολύμων,με ειδική πτήση της εταιρείας Global Aviation και κυβερνήτη τον κ.Μάλαμα,ίστερα απο αίτημα της Δημοτικής Αρχής.Το Άγιο Φώς παρέλαβε ο Δήμαρχος Κυθήρων κ.Χαρχαλάκης και στη συνέχεια με συγκίνηση και ευλάβεια το παρέδωσε στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας κ. Σεραφείμ στον ιερό κλήρο, στους εκπροσώπους των Στρατιωτικών,Αστυνομικών ,Πυροσβεστικών και Λιμενικών αρχών και φορέων.Στη συνέχεια ο Μητροπολίτης μας και οι αρχές κατευθύνθηκαν στην αίθουσα αφίξεων όπου το συγκεντρωμένο πλήθος του κόσμου ανέμενε με ανυπομονησία να λάβει το Άγιο Φώς, όπου και τελέσθη ευχαριστήριος δέηση. Το Ανέσπερο Φως μεταφέρθηκε στον Μητροπολιτικό Ναό του Εσταυρωμένου στη Χώρα και σε όλες τις ενορίες του νησιού για την θεία λειτουργία της Ανάστασης .Το Αναστάσιμο Φως ας είναι ευλογία να φωτίσει της καρδιές όλων μας και να χαρίσει αγάπη και υγεία !! 
Περισσότερο ρεπορτάζ στο video που θα ακολουθήσει.
RADIO ADELIN 107.3 FM ΚΥΘΗΡΑ







ΤΟ ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ και ΠΑΣΧΑΛΙΟΣ ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ




ΠΑΣΧΑΛΙΟΣ ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ (ὑπ' ἀριθ. 157/2017)
Πρός
Τόν Ἱερόν Κλῆρον καί

τόν Χριστώνυμον Λαόν
τῆς καθ΄ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων
«Σήμερον χαρά πανταχοῦ τῆς οἰκουμένης καί εὐφροσύνη πνευματική. 
Σήμερον καί τῶν Ἀγγέλων ὁ δῆμος καί πασῶν τῶν ἄνω Δυνάμεων ὁ χορός 
διά τήν τῶν ἀνθρώπων σωτηρίαν ἀγάλλονται... 
Σήμερον ἡμῶν τά λαμπρά νικητήρια γέγονεν»
(Ἁγ.Ἰωάννου Χρυσοστόμου Ε.Π.Ε. 36,74.76)

 
Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί καί Συλλειτουργοί,
Ἀδελφοί μου Χριστιανοί, Τέκνα μου ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
Μέ τήν Χάριν καί τήν εὐλογίαν τοῦ Ἀναστάντος Κυρίου καί Θεοῦ ἡμῶν ἑορτάζομεν εὐφροσύνως καί πανηγυρικῶς τήν λαμπροφόρον ἡμέραν τῆς Ἐγέρσεως τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ, τήν «ἑορτῶν ἑορτήν καί πανήγυριν πανηγύρεων», τήν ἁγίαν Ἀνάστασιν τοῦ Θείου Λυτρωτοῦ μας .

«Σήμερα χαρά κυριαρχεῖ εἰς ὅλην τήν οἰκουμένην καί πνευματική εὐφροσύνη. Σήμερα ἀγάλλονται καί ὁ ἱερός δῆμος τῶν ἁγίων Ἀγγέλων καί ὁ χορός ὅλων τῶν Οὐρανίων Δυνάμεων διά τήν σωτηρίαν τῶν ἀνθρώπων...Σήμερα ἔχουν συντελεσθῆ τά λαμπρά νικητήρια μας» μέ τόν θρίαμβον τῆς Ἀναστάσεως , διασαλπίζει πανευφρόσυνα ὁ χρυσορρήμων ἅγιος Ἰωάννης Ἀρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως. «Ἐννόησε, ἀγαπητέ, πόσο μεγάλη εἶναι ἡ χαρά, τονίζει ὁ Ἱερός Χρυσόστομος, ἀφοῦ καί οἱ οὐράνιες δυνάμεις ἑορτάζουν μαζί μας. Χαίρονται διά τά ἰδικά μας ἀγαθά. Ἄν καί εἶναι ἰδική μας ἡ χαρά , πού ἔδωσε ὁ Κύριος, ὅμως εἶναι καί ἰδική τους χαρμονή καί ἀγαλλίασις... Ἑορτή τῆς γῆς καί τοῦ Οὐρανοῦ. Ἄγγελοι χαίρουν καί Ἀρχάγγελοι καί ὁ Θεῖος Δημιουργός ὅλων τῶν ἐπουρανίων Δυνάμεων συνεορτάζει μαζί μας» (Ε.Π.Ε. 36,76.152).

«Ἄς ἑορτάσωμεν αὐτήν τήν λαμπράν καί μεγίστην ἑορτήν τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου, συμβουλεύει ὁ Θεῖος Χρυσόστομος. Ἄς τήν ἑορτάσωμεν μέ λαμπρότητα καί θεοσέβεια. Διότι ἀνέστη ὁ Κύριος καί συνανέστησε μαζί μέ τόν ἑαυτόν του ὅλην τήν Οἰκουμένην. Αὐτός ἀνέστη καί ἔθραυσε τά δεσμά τοῦ θανάτου» (Ε.Π.Ε. 36,158).

Ἀκολούθως, ὁ ἱερός αὐτός Πατήρ, ἀναφερόμενος εἰς τήν ἀλλαγήν καί τήν πνευματικήν μεταμόρφωσιν τοῦ κόσμου ἐν Χριστῷ Ἀναστάντι , προσθέτει καί τά ἑξῆς: «Μετά τήν σάρκωσιν τοῦ Μονογενοῦς Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ καί μετά τήν Θείαν Οἰκονομίαν ἀπέβαλαν τήν θηριωδίαν των οἱ ἄνθρωποι καί ἐπανῆλθαν εἰς τήν ἀρχικήν των εὐγένειαν, ἤ καλύτερα ἀνέβησαν εἰς ἀγγελικήν ἀρετήν. Πρίν ἀπό τόν Χριστό οἱ πόλεις ἦσαν γεμᾶτες ἀσέβεια. Σήμερα καί ἡ ἔρημος ἀσκεῖ τήν ἀρετή καί καλύβες Μοναχῶν ὑπάρχουν εἰς μίμησιν τῆς Ἀγγελικῆς Πολιτείας, καί εἰς τά φαράγγια ὑπάρχουν Μοναχοί, οἱ ὁποῖοι ἀπηρνήθησαν τήν παροῦσα ζωή τῆς ἁμαρτίας» (ΕΠ.Ε. 27,590).

Ἡ Ἀνάστασις τοῦ Θεανθρώπου Κυρίου μας ἔφερε τήν συνανάστασιν ὅλης τῆς κτίσεως. «Ἀνεστήθη ὁ Κύριος, καί συνανέστησε μέ τόν ἑαυτόν Του τήν οἰκουμένην. Καί Ἐκεῖνος μέν ἀνεστήθη μέ τό νά θραύση τά δεσμά τοῦ θανάτου. Ἀνέστησε δέ ἡμᾶς μέ τό νά σπάση τίς ἁλυσίδες τῶν ἁμαρτημάτων μας»(Ε.Π.Ε. 36,82).

Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί καί Συλλειτουργοί,
Ἀδελφοί μου Χριστιανοί,
Ἡ τρισμέγιστη καί πανίερη ἑορτή τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ εὑρίσκεται εἰς τήν κορυφήν τῆς πυραμίδος τῆς Ἁγίας ἡμῶν Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Ἡ Ἀναστάσιμη χαρά καί εὐφροσύνη εἶναι ἀνεκλάλητη καί ἀπερίγραπτη, πηγαία καί ἀστείρευτη. «Χαρᾶς τά πάντα πεπλήρωται, τῆς Ἀναστάσεως τήν πεῖραν εἰληφότα», ψάλλει ὁ ἱερός ὑμνωδός, τό στόμα τῆς Ἐκκλησίας. Χαρά ἁγιοπνευματική, ἐσωτερική καί λυτρωτική. Χαρά Ἀγγελική καί πανανθρώπινη. Χαρά καί εἰρήνη πνευματική. Εἶναι καρποί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καί οἱ δύο αὐτές ἀρετές.

Ἡ κορυφαία ἑορτή τῆς Ἀναστάσεως ἑορτάζεται φαιδρῶς καί θεοσεβῶς καί ὄχι μέ ἐπιφανειακό καί κοσμικό τρόπο. Ἡ Ἀνάστασις τοῦ Χριστοῦ, ἡ ὁποία προμηνύει καί προεξαγγέλλει τήν κοινήν ἀνάστασιν τοῦ ἀνθρωπίνου γένους, πανηγυρίζεται μέ πνευματική ἔξαρσι καί τήν προσωπική μας συνανάστασι. Ἀνάστασις ἀπό τήν πτῶσι τῆς ἁμαρτίας. Ἀνάστασις μέ καθημερινή ἀνοδική πορεία καί προσανάβασι εἰς τήν κλίμακα τῶν χριστιανικῶν ἀρετῶν. Ἀνάστασις καί ἀνόρθωσις ἀπό τήν τελματώδη κατάστασι τῆς ἀσεβείας, τῆς ἀκηδίας καί τῆς πλάνης εἰς τά ζητήματα πίστεως καί εὐσεβείας, ὀρθοδοξίας καί ὀρθοπραξίας. Ἀνάστασις καί ἀνύψωσις εἰς τήν σφαῖραν τοῦ πνεύματος καί τῆς ἁγιότητος.

Ἡ ἀληθινή καί αὐθεντική χαρά τῆς Ἀναστάσεως εἶναι συνυφασμένη μέ τήν θεία λυτρωτική χαρά , μέ τήν χαρά τῆς ἀπολυτρώσεως τοῦ κόσμου ἀπό τήν κυριαρχία τοῦ διαβόλου, ἀπό τόν φόβο τοῦ θανάτου, ἀπό τόν βαρύ κλοιό τῆς ἁμαρτίας καί ἀπό τήν ἀποπνικτική ἀτμόσφαιρα τῆς φθορᾶς καί τῆς ἠθικῆς καί πνευματικῆς σήψεως. «Χαίρετε λαοί καί ἀγαλλιᾶσθε. Ἄγγελος ἐκάθισεν εἰς τόν λίθον τοῦ μνήματος ˙ αὐτός ἡμᾶς εὐηγγελίσατο εἰπών ˙ Χριστός ἀνέστη ἐκ νεκρῶν, ὁ Σωτήρ τοῦ κόσμου, καί ἐπλήρωσε τά σύμπαντα εὐωδίας. Χαίρετε λαοί καί ἀγαλλιᾶσθε» ψάλλει πανηγυρικά ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία.

Ἡ Ἀνάστασις τοῦ Χριστοῦ καί ἡ γνήσια Ἀναστάσιμη χαρά βιώνονται ἀληθῶς μέσα εἰς τήν Θεία Λατρεία καί τήν πνευματική ἀγκάλη τῆς Μιᾶς καί Μόνης τοῦ Χριστοῦ Ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας μας. Ὁ Θεῖος Λυτρωτής μας Ἰησοῦς Χριστός εἶναι ἡ Ἁγία Κεφαλή τοῦ πανιέρου Σώματος τῆς Ἐκκλησίας, ὁ Ἀρχηγός τῆς Πίστεως καί τῆς σωτηρίας μας καί ὁ αἰώνιος Κυβερνήτης καί σοφός οἰακοστρόφος τοῦ Θείου σκάφους της. Ἡ Ἀνάστασις τοῦ Σωτῆρος μας Χριστοῦ χαρίζει τό Θεῖο Φῶς, τήν θεόσδοτη χαρά, τήν θεία εἰρήνη, τήν θεοδίδακτη διπλῆ ἀγάπη, πρός τόν Θεόν καί τόν συνάνθρωπο, καί ὅλα τά ὑπερκόσμια καί ἀνεκλάλητα ἀγαθά τῆς ἐπουρανίου Βασιλείας.

Ἡ χαρά, ἡ εἰρήνη καί ἡ ἀγάπη τοῦ Ἀναστάντος Κυρίου μας γαληνεύουν τίς καρδιές, γεφυρώνουν τό χάσμα τῶν σχέσεων μέ τούς συνανθρώπους μας, γκρεμίζουν τό φράγμα πού διαχωρίζει ἐχθρούς καί φίλους καί ἑνώνουν τίς ψυχές μέ τόν Χριστό καί διά τοῦ Χριστοῦ.

Ἀδελφοί μου,
«Χριστοῦ τήν Ἀνάστασιν προσκυνοῦντες οὐ παυόμεθα ˙ Αὐτός γάρ ἡμᾶς ἔσωσεν ἐκ τῶν ἀνομιῶν ἡμῶν».
Εὔχομαι πατρικῶς καί ὁλοκαρδίως νά προσκυνοῦμε μέ βαθειά εὐλάβεια καί πίστι ἀκατάπαυστα τήν Ἀνάστασιν τοῦ Κυρίου καί Θεοῦ μας, νά λατρεύουμε ἐν πνεύματι καί ἀληθείᾳ τόν Ἀναστάντα Βασιλέα καί Θεόν ἡμῶν καί νά ἔχουμε ἀναφαίρετη τήν Ἀναστάσιμη Χαρά, εἰρήνη καί εὐφροσύνη, μή ἐπηρεαζόμενοι ἀπό τά διχαστικά μηνύματα τῶν ἡμερῶν μας, ἀλλά ψάλλοντες εἰλικρινῶς καί ἀπό καρδίας τόν Ἀναστάσιμο ὕμνο : «Τήν Ἀνάστασίν Σου Χριστέ Σωτήρ, Ἄγγελοι ὑμνοῦσιν ἐν οὐρανοῖς, καί ἡμᾶς τούς ἐπί γῆς καταξίωσον, ἐν καθαρᾷ καρδίᾳ Σέ δοξάζειν».

Εἰς ὅλους τούς οἰκείους καί συγγενεῖς σας, εἰς ὅλους τούς ἀγαπητούς μας συμπολίτες , εἰς τούς προσφιλεῖς ναυτικούς μας, οἱ ὁποῖοι ταξιδεύουν εἰς τάς ἐγγύς καί μακράν θαλάσσας, καί εἰς τούς ἁπανταχοῦ τῆς γῆς ὁμογενεῖς Κυθηρίους καί Ἀντικυθηρίους ἐκφράζω τίς διάπυρες Ἀναστάσιμες εὐχές καί κομίζω τίς θεῖες εὐλογίες τοῦ Ἀναστάντος Θείου Λυτρωτοῦ μας.
Καί ἐπί τούτοις διατελῶ,
Διάπυρος πρός Κύριον εὐχέτης σας
Ὁ Μητροπολίτης
†Ὁ Κυθήρων Σεραφείμ
-------------------------------------
Πηγή: imkythiron.gr
-------------------------------------

ΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΕΠΙΤΑΦΙΟΥ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΚΥΘΗΡΩΝ


PhotoCerigo 
Μοναδικές στιγμές έζησαν οι κάτοικοι και οι πολλοί επισκέπτες των Κυθήρων το βράδυ της Μ. Παρασκευής κατά την περιφορά του Ιερού Επιταφίου στην πρωτεύουσα του νησιού, τη Χώρα.
Προεξάρχοντος του Μητροπολίτου Κυθήρων και Αντικυθήρων κ. Σεραφείμ, ο Επιτάφιος του Μητροπολιτικού Ιερού Ναού του Εσταυρωμένου λιτανεύθηκε στα γραφικά σοκάκια της Χώρας και για πρώτη φορά ανήλθε μέχρι το επιβλητικό βενετσιάνικο Κάστρο, το "μάτι του Αιγαίου" όπως το αποκαλούσαν οι Ενετοί που το έκτισαν το 1502.
Εκεί τελέστηκε δέηση στην είσοδο του Ναού της Μυρτιδιώτισσας, όπου η Θαυματουργός Εικόνα της Παναγίας φυλάχθηκε για σχεδόν 2 αιώνες για το φόβο των πειρατών.
Οι στιγμές ήταν ιστορικές καθώς για πρώτη φορά μετά από σχεδόν 200 χρόνια, η Μυρτιδιώτισσα επέστρεψε στο Κάστρο των Κυθήρων, λιτανευόμενη μαζί με τον Ιερό Επιτάφιο αφού από την Κυριακή της Ορθοδοξίας μέχρι τη Νέα Δευτέρα παραμένει στον Μητροπολιτικό Ναό και μετά από "Γύρα" 15 ημερών σε όλο το νησί, επιστρέφει στο Θρόνο Της, στο Ιερό Προσκύνημα των Μυρτιδίων, την Κυριακή των Μυροφόρων.
Όλα τα σπίτια στη Χώρα ήταν φωτισμένα και στην είσοδό τους υπήρχε η εικόνα της Παναγίας με κανδήλι και θυμίαμα όπως απαιτεί το τοπικό έθιμο.
Στην Ιερά Ακολουθία του Επιταφίου και στη Λιτανεία έλαβαν μέρος οι τοπικές αρχές με επικεφαλής το Δήμαρχο κ. Ευστράτιο Χαρχαλάκη, ενώ ο Σεβασμιώτατος κ. Σεραφείμ απηύθυνε ευχές για Καλή Ανάσταση και δήλωσε την ικανοποίησή του για την άνοδο του Επιταφίου στο Φρούριο των Κυθήρων, ευχόμενος να καθιερωθεί το νέο αυτό τοπικό έθιμο.
Κατανυκτικά και με μεγάλη συμμετοχή πιστών που κατακλύζουν το νησί, λιτανεύθηκαν και οι επιτάφιοι στις άλλες ενορίες των Κυθήρων, αλλά και στα ακριτικά Αντικύθηρα.
Το βράδυ του Μ. Σαββάτου κλήρος και λαός, θα υποδεχθούν στον Κρατικό Αερολιμένα Κυθήρων "Αλέξανδρος Αριστοτέλους Ωνάσης" το Άγιο Φως που θα φτάσει στο νησί με ειδική πτήση της εταιρείας Global Aviation.
Φωτογραφίες: Photo Cerigo - Βαλέριος Καλοκαιρινός
ΠΗΓΗ http://www.romfea.gr