Πέμπτη 25 Μαΐου 2017

ΠΟΡΦΥΡΑ, ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΚΟΧΥΛΙ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ

Το παλαιότατον όνομα των Κυθήρων κατά τον Πλίνιον είναι Πορφυρίς και Πορφυρούσα «..δια το κάλλος των εν αυτη πορφυρων» διότι στα παράλια των Κυθήρων την αρχαία εποχή υπήρχαν άφθονα κοχύλια, από τα οποία έβγαζαν την πορφυρά βαφή, που έδινε βαθύ κόκκινο χρώμα και ήταν τόσο πολύτιμη, ώστε προοριζόταν μόνο για βασιλείς και αξιωματούχους. Η πορφύρα θεωρήθηκε ευγενές χρώμα, σύμβολο των θεών και των βασιλιάδων. Σύμφωνα με την παράδοση η πορφύρα ανακαλύφθηκε από το σκύλο του Ηρακλή που έφαγε τέτοια κοχύλια και το στόμα του βάφτηκε κόκκινο. Αυτά τα κοχύλια έχουν ένα αδένα, μια μικρή φουσκίτσα με την πολύτιμη χρωστική ουσία, που ήταν για τους αρχαίους η πιο ακριβή βαφή, ισάξια με το χρυσάφι. Αυτό τον αδένα τον αφαιρούσαν τσακίζοντας το κοχύλι ενόσω ήταν ακόμα ζωντανό. Οι Φοίνικες, που εμπορεύονταν την πορφύρα, λέγεται ότι οργάνωσαν στα Κύθηρα, στην περιοχή του Αυλαίμονα και της Σκανδειας, περιώνυμα εργαστήρια επεξεργασίας της πορφύρας.
Eleni Harou

Της Αναλήψεως

Ἐκ δεξιᾶς κάθισας πατρικῆς Λόγε,
Μύσταις παρασχὼν πίστιν ἀσφαλεστέραν.
Βιογραφία
«Ὁ Κύριος ἀνελήφθη εἰς οὐρανούς, ἵνα πέμψῃ τὸν Παράκλητον τῶ κόσμω, οἱ οὐρανοὶ ἡτοίμασαν τὸν θρόνον αὐτοῦ, νεφέλαι τὴν ἐπίβασιν αὐτοῦ, Ἄγγελοι θαυμάζουσιν, ἄνθρωπον ὁρῶντες ὑπεράνω αὐτῶν, ὁ Πατὴρ ἐκδέχεται, ὃν ἐν κόλποις ἔχει συναϊδιον, Τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιον κελεύει πᾶσι τοὶς Ἀγγέλοις αὐτοῦ, Ἄρατε πύλας οἱ ἄρχοντες ἡμῶν, Πάντα τὰ ἔθνη κροτήσατε χείρας. ὅτι ἀνέβη Χριστός, ὅπου ἣν τὸ πρότερον».

Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός μετά την λαμπροφόρο Ανάστασή Του από τους νεκρούς, δεν εγκατέλειψε αμέσως τον κόσμο, αλλά συνέχισε για σαράντα ημέρες να εμφανίζεται στους μαθητές Του (Πράξ.1,3). Αυτές οι μεταναστάσιμες εμφανίσεις Του προς αυτούς είχαν πολύ μεγάλη σημασία. Έπρεπε οι πρώην δύσπιστοι και φοβισμένοι μαθητές να βιώσουν το γεγονός της Αναστάσεως του Διδασκάλου τους και να αποβάλλουν κάθε δισταγμό και ψήγμα απιστίας για Εκείνον.

Την τεσσαρακοστή λοιπόν ημέρα, σύμφωνα με το Ευαγγέλιο του Λουκά, ο Κύριος τους μαθητές του «εξήγαγε έξω έως τη Βηθανία», στο όρος των Έλαιών όπου συνήθως προσηύχετο. «Και αφού σήκωσε τα χέρια του, τους ευλόγησε». (Λουκά 24,50) και «ευλογώντας τους, εχωρίσθηκε απ' αυτούς και εφέρετο πρός τα πάνω, στον ουρανό» μέχρι που τον έχασαν από τα μάτια τους. Και μετά αφού Τον προσκύνησαν επέστρεψαν στην Ιερουσαλήμ με χαρά μεγάλη και έμεναν συνεχώς στο ναό υμνολογώντας και δοξολογώντας το Θεό.

Ο ευαγγελιστής Μάρκος, περιγράφοντας πιο λακωνικά το θαυμαστό και συνάμα συγκινητικό γεγονός, αναφέρει πως μετά από την ρητή αποστολή των μαθητών σε ολόκληρο τον κόσμο κηρύττοντας και βαπτίζοντας τα έθνη, «ανελήφθη εις τον ουρανόν και εκάθισεν εκ δεξιών του Θεού. Εκείνοι δε εξελθόντες εκήρυξαν πανταχού, του Κυρίου συνεργούντος και τον λόγον βεβαιούντος δια των επακολουθούντων σημείων» (Μαρκ.16,19-20).

Αυτή η ευλογία είναι πια η αρχή της Πεντηκοστής. Ο Κύριος ανέρχεται για να μας στείλει το παράκλητο Πνεύμα, όπως λέγει το τροπάριο της εορτής: «Ανυψώθηκες στη δόξα, Χριστέ Θεέ μας, αφού χαροποίησες τους μαθητές σου με την επαγγελία του Αγίου Πνεύματος και βεβαιώθηκαν από την ευλογία σου».

Η Ανάληψη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού αποτελεί αναμφίβολα το θριαμβευτικό πέρας της επί γης παρουσίας Του και του απολυτρωτικού έργου Του. «Ανελήφθη εν δόξη» για να επιβεβαιώσει την θεία ιδιότητά Του στους παριστάμενους μαθητές Του. Για να τους στηρίξει περισσότερο στον τιτάνιο πραγματικά αγώνα, που Εκείνος τους ανάθεσε, δηλαδή τη συνέχιση του σωτηριώδους έργου Του για το ανθρώπινο γένος.

Ο Κύριος Ιησούς Χριστός ανήλθε στους ουρανούς, αλλά δεν εγκατέλειψε το ανθρώπινο γένος, για το οποίο έχυσε το τίμιο Αίμα Του. Μπορεί να κάθισε στα δεξιά του Θεού στους ένδοξους ουρανούς, όμως η παρουσία Του εκτείνεται ως τη γη και ως τα έσχατα της δημιουργίας. Άφησε στη γη την Εκκλησία Του, η οποία είναι το ίδιο το αναστημένο, αφθαρτοποιημένο και θεωμένο σώμα Του, για να είναι το μέσον της σωτηρίας όλων των ανθρωπίνων προσώπων, που θέλουν να σωθούν. Νοητή ψυχή του σώματός Του είναι ο Θεός Παράκλητος, «το Πνεύμα της αλήθείας» (Ιωάν. 15,26), ο Οποίος επεδήμησε κατά την αγία ημέρα της Πεντηκοστής σε αυτό, για να παραμείνει ως τη συντέλεια του κόσμου.

Η σωτηρία συντελείται με την οργανική συσσωμάτωση των πιστών στο θεανδρικό Σώμα του Χριστού. Αυτό εννοούσε, όταν υποσχόταν στους μαθητές Του: «ιδού εγώ μεθ’ υμών ειμί πάσας τας ημέρας έως της συντελείας του αιώνος» (Ματθ.28,20).

Ευαγγελική περικοπή (Λουκά 24: 36-53)

«36 Ταῦτα δὲ αὐτῶν λαλούντων αὐτὸς ὁ Ἰησοῦς ἔστη ἐν μέσῳ αὐτῶν καὶ λέγει αὐτοῖς· Εἰρήνη ὑμῖν. 37 πτοηθέντες δὲ καὶ ἔμφοβοι γενόμενοι ἐδόκουν πνεῦμα θεωρεῖν. 38 καὶ εἶπεν αὐτοῖς· Τί τεταραγμένοι ἐστέ, καὶ διατί διαλογισμοὶ ἀναβαίνουσιν ἐν ταῖς καρδίαις ὑμῶν; 39 ἴδετε τὰς χεῖράς μου καὶ τοὺς πόδας μου, ὅτι αὐτὸς ἐγώ εἰμι· ψηλαφήσατέ με καὶ ἴδετε, ὅτι πνεῦμα σάρκα καὶ ὀστέα οὐκ ἔχει καθὼς ἐμὲ θεωρεῖτε ἔχοντα. 40 καὶ τοῦτο εἰπὼν ἐπέδειξεν αὐτοῖς τὰς χεῖρας καὶ τοὺς πόδας. 41 ἔτι δὲ ἀπιστούντων αὐτῶν ἀπὸ τῆς χαρᾶς καὶ θαυμαζόντων εἶπεν αὐτοῖς· Ἔχετέ τι βρώσιμον ἐνθάδε; 42 οἱ δὲ ἐπέδωκαν αὐτῷ ἰχθύος ὀπτοῦ μέρος καὶ ἀπὸ μελισσίου κηρίου, 43 καὶ λαβὼν ἐνώπιον αὐτῶν ἔφαγεν. 44 εἶπε δὲ αὐτοῖς· Οὗτοι οἱ λόγοι οὓς ἐλάλησα πρὸς ὑμᾶς ἔτι ὢν σὺν ὑμῖν, ὅτι δεῖ πληρωθῆναι πάντα τὰ γεγραμμένα ἐν τῷ νόμῳ Μωϋσέως καὶ προφήταις καὶ ψαλμοῖς περὶ ἐμοῦ. 45 τότε διήνοιξεν αὐτῶν τὸν νοῦν τοῦ συνιέναι τὰς γραφάς, 46 καὶ εἶπεν αὐτοῖς ὅτι Οὕτω γέγραπται καὶ οὕτως ἔδει παθεῖν τὸν Χριστὸν καὶ ἀναστῆναι ἐκ νεκρῶν τῇ τρίτῃ ἡμέρᾳ, 47 καὶ κηρυχθῆναι ἐπὶ τῷ ὀνόματι αὐτοῦ μετάνοιαν καὶ ἄφεσιν ἁμαρτιῶν εἰς πάντα τὰ ἔθνη, ἀρξάμενον ἀπὸ Ἱερουσαλήμ. 48 ὑμεῖς δέ ἐστε μάρτυρες τούτων. 49 καὶ ἰδοὺ ἐγὼ ἀποστέλλω τὴν ἐπαγγελίαν τοῦ πατρός μου ἐφ' ὑμᾶς· ὑμεῖς δὲ καθίσατε ἐν τῇ πόλει Ἱερουσαλήμ ἕως οὗ ἐνδύσησθε δύναμιν ἐξ ὕψους. 50 Ἐξήγαγε δὲ αὐτοὺς ἔξω ἕως εἰς Βηθανίαν, καὶ ἐπάρας τὰς χεῖρας αὐτοῦ εὐλόγησεν αὐτούς. 51 καὶ ἐγένετο ἐν τῷ εὐλογεῖν αὐτὸν αὐτοὺς διέστη ἀπ' αὐτῶν καὶ ἀνεφέρετο εἰς τὸν οὐρανόν. 52 καὶ αὐτοὶ προσκυνήσαντες αὐτὸν ὑπέστρεψαν εἰς Ἱερουσαλὴμ μετὰ χαρᾶς μεγάλης, 53 καὶ ἦσαν διὰ παντὸς ἐν τῷ ἱερῷ αἰνοῦντες καὶ εὐλογοῦντες τὸν Θεόν. Ἀμήν».

Αποστολικόν Ανάγνωσμα (Πραξ. 1: 1-12)

«1 Τὸν μὲν πρῶτον λόγον ἐποιησάμην περὶ πάντων, ὦ Θεόφιλε, ὧν ἤρξατο ὁ Ἰησοῦς ποιεῖν τε καὶ διδάσκειν 2 ἄχρι ἧς ἡμέρας ἐντειλάμενος τοῖς ἀποστόλοις διὰ Πνεύματος ἁγίου οὓς ἐξελέξατο ἀνελήφθη· 3 οἷς καὶ παρέστησεν ἑαυτὸν ζῶντα μετὰ τὸ παθεῖν αὐτὸν ἐν πολλοῖς τεκμηρίοις, δι' ἡμερῶν τεσσαράκοντα ὀπτανόμενος αὐτοῖς καὶ λέγων τὰ περὶ τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ. 4 καὶ συναλιζόμενος παρήγγειλεν αὐτοῖς ἀπὸ Ἱεροσολύμων μὴ χωρίζεσθαι, ἀλλὰ περιμένειν τὴν ἐπαγγελίαν τοῦ πατρὸς ἣν ἠκούσατέ μου· 5 ὅτι Ἰωάννης μὲν ἐβάπτισεν ὕδατι, ὑμεῖς δὲ βαπτισθήσεσθε ἐν Πνεύματι ἁγίῳ οὐ μετὰ πολλὰς ταύτας ἡμέρας. 6 οἱ μὲν οὖν συνελθόντες ἐπηρώτων αὐτὸν λέγοντες· Κύριε, εἰ ἐν τῷ χρόνῳ τούτῳ ἀποκαθιστάνεις τὴν βασιλείαν τῷ Ἰσραήλ; 7 εἶπε δὲ πρὸς αὐτούς· Οὐχ ὑμῶν ἐστι γνῶναι χρόνους ἢ καιροὺς οὓς ὁ πατὴρ ἔθετο ἐν τῇ ἰδίᾳ ἐξουσίᾳ, 8 ἀλλὰ λήψεσθε δύναμιν ἐπελθόντος τοῦ ἁγίου Πνεύματος ἐφ' ὑμᾶς, καὶ ἔσεσθέ μου μάρτυρες ἔν τε Ἱερουσαλὴμ καὶ ἐν πάσῃ τῇ Ἰουδαίᾳ καὶ Σαμαρείᾳ καὶ ἕως ἐσχάτου τῆς γῆς. 9 καὶ ταῦτα εἰπὼν βλεπόντων αὐτῶν ἐπήρθη, καὶ νεφέλη ὑπέλαβεν αὐτὸν ἀπὸ τῶν ὀφθαλμῶν αὐτῶν. 10 καὶ ὡς ἀτενίζοντες ἦσαν εἰς τὸν οὐρανὸν πορευομένου αὐτοῦ, καὶ ἰδοὺ ἄνδρες δύο παρειστήκεισαν αὐτοῖς ἐν ἐσθῆτι λευκῇ, 11 οἳ καὶ εἶπον· Ἄνδρες Γαλιλαῖοι, τί ἑστήκατε ἐμβλέποντες εἰς τὸν οὐρανόν; οὗτος ὁ Ἰησοῦς ὁ ἀναληφθεὶς ἀφ'ὑμῶν εἰς τὸν οὐρανὸν, οὕτως ἐλεύσεται, ὃν τρόπον ἐθεάσασθε αὐτὸν πορευόμενον εἰς τὸν οὐρανόν. 12 Τότε ὑπέστρεψαν εἰς Ἱερουσαλὴμ ἀπὸ ὄρους τοῦ καλουμένου ἐλαιῶνος, ὅ ἐστιν ἐγγὺς Ἱερουσαλὴμ, σαββάτου ἔχον ὁδόν.».

ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ

«Βλέπετε αυτή τη κοινή για μας εορτή και ευφροσύνη, την οποία ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός εχάρισε με την ανάσταση και ανάληψή του στους πιστούς; Επήγασε από θλίψη.

Βλέπετε αυτή τη ζωή, μάλλον δε την αθανασία; Επιφάνηκε σε μας από θάνατο.

Βλέπετε το ουράνιο ύψος, στο οποίο ανέβηκε κατά την ανύψωσή του ο Κύριος και την υπερδεδοξασμένη δόξα που δοξάσθηκε κατά σάρκα; Το πέτυχε με τη ταπείνωση και την αδοξία. Όπως λέγει ο απόστολος γι' αυτόν, «εταπείνωσε τον εαυτό του γενόμενος υπήκοος μέχρι θανάτου, και μάλιστα σταυρικού θανάτου, γι' αυτό κι' ο Θεός τον υπερύψωσε και του χάρισε όνομα ανώτερο από κάθε όνομα, ώστε στο όνομα του Ιησού να καμφθεί κάθε γόνατο επουρανίων και επιγείων και καταχθονίων και να διακηρύξει κάθε γλώσσα ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο Κύριος σε δόξα Θεού Πατρός».(Φιλιπ. 2: 8-11).

Εάν λοιπόν ο Θεός υπερύψωσε το Χριστό του για το λόγο ότι ταπεινώθηκε, ότι ατιμάσθηκε, ότι πειράσθηκε, ότι υπέμεινε επονείδιστο σταυρό και θάνατο για χάρη μας, πως θα σώσει και θα δοξάσει και θα ανυψώσει εμάς, αν δεν επιλέξωμε τη ταπείνωση, αν δεν δείξουμε τη προς τους ομοφύλους αγάπη, αν δεν ανακτήσωμε τις ψυχές μας δια της υπομονής των πειρασμών, αν δεν ακολουθούμε δια της στενής πύλης και οδού, που οδηγεί στην αιώνια ζωή, τον σωτηρίως καθοδηγήσαντα σ' αυτήν; «διότι, και ο Χριστός έπαθε για μας, αφήνοντάς μας υπογραμμό (παράδειγμα), για να παρακολουθήσουμε τα ίχνη του». (Α' Πέτρ. 2:21).

Η ενυπόστατος Σοφία του υψίστου Πατρός, ο προαιώνιος Λόγος, που από φιλανθρωπία ενώθηκε μ' εμάς και μας συναναστράφηκε, ανέδειξε τώρα εμπράκτως μια εορτή πολύ ανώτερη και από αυτή την υπεροχή. Γιατί τώρα γιορτάζουμε τη διάβαση, της σ' αυτόν ευρισκομένης φύσεώς μας, όχι από τα υπόγεια προς την επιφάνεια της γης, αλλά από τη γη προς τον ουρανό του ουρανού και προς τον πέρα από αυτόν θρόνο του δεσπότη των πάντων.

Σήμερα ο Κύριος όχι μόνο στάθηκε, όπως μετά την ανάσταση, στο μέσο των μαθητών του, αλλά και αποχωρίσθηκε από αυτούς και, ενώ τον έβλεπαν, αναλήφθηκε στον ουρανό και εισήλθε στ' αληθινά άγια των αγίων «και εκάθησε στα δεξιά του Πατρός πάνω από κάθε αρχή και εξουσία και από κάθε όνομα και αξίωμα, που γνωρίζεται και ονομάζεται είτε στον παρόντα είτε στον μέλλοντα αιώνα».(Εφ. 1:20)

Γιατί λοιπόν στάθηκε στο μέσο τους κι' έπειτα τους συνόδευσε; «Τους εξήγαγε, λέγει, έξω έως τη Βηθανία», αλλά «και αφού σήκωσε τα χέρια του, τους ευλόγησε». (Λουκά 24:50). Το έκαμε για να επιδείξει τον εαυτό του ολόκληρο σώο και αβλαβή, για να παρουσιάσει τα πόδια υγιή και βαδίζοντα σταθερά, αυτά που υπέστησαν τα τρυπήματα των καρφιών, τα ομοίως επί του σταυρού καρφωμένα χέρια, την ίδια τη λογχισμένη πλευρά, αν έφεραν πάνω τους, τους τύπους των πληγών, προς διαπίστωση του σωτηριώδους πάθους.

Εγώ δε νομίζω ότι δια του «στάθηκε στο μέσο των μαθητών» δεικνύεται και το ότι αυτοί στηρίχθηκαν στη πίστη προς αυτόν, με αυτή τη φανέρωση και ευλογία του. Γιατί δεν στάθηκε μόνο στο μέσο όλων αυτών, αλλά και στο μέσο της καρδιάς του καθενός, γιατί από εκείνη την ώρα οι απόστολοι του Κυρίου έγιναν σταθεροί και αμετακίνητοι.

Στάθηκε λοιπόν στο μέσο τους και τους λέγει, «ειρήνη σε σας», τούτη τη γλυκιά και σημαντική και συνηθισμένη του προσφώνηση. Την διπλή ειρήνη, προς το Θεό που είναι γέννημα της ευσέβειας και αυτή που έχουμε οι άνθρωποι μεταξύ μας. Και καθώς τους είδε φοβισμένους και ταραγμένους από την ανέλπιστη και παράδοξη θέα, γιατί νόμισαν ότι βλέπουν πνεύμα - φάντασμα, αυτός τους ανέφερε πάλι τους διαλογισμούς της καρδιάς των, και αφού έδειξε ότι είναι αυτός ο ίδιος, πρότεινε τη διαβεβαίωση δια της εξετάσεως και ψηλαφήσεως. Ζήτησε φαγώσιμο, όχι γιατί είχε ανάγκη τροφής, αλλά για επιβεβαίωση της αναστάσεώς του.

Έφαγε δε μέρος ψητού ψαριού και μέλι από κηρύθρα, που είναι και αυτά σύμβολα του μυστηρίου του. Δηλαδή ο Λόγος του Θεού ένωσε στον εαυτό του καθ' υπόσταση τη φύση μας, που σαν ιχθύς κολυμπούσε στην υγρότητα του ηδονικού και εμπαθούς βίου, και την καθάρισε με το απρόσιτο πυρ της Θεότητός του. Με κηρύθρα δε μελισσιού μοιάζει η φύση μας γιατί κατέχει το λογικό θησαυρό τοποθετημένο στο σώμα σαν μέλι στη κηρύθρα. Τρώγει από αυτά ευχαρίστως γιατί καθιστά φαγητό του τη σωτηρία του καθενός από τους μετέχοντας της φύσεως. Δεν τρώει ολόκληρο, αλλά μέρος «από κηρύθρα μέλι» επειδή δεν πίστευσαν όλοι και δεν το παίρνει μόνος του, αλλά προσφέρεται από τους μαθητές, γιατί του φέρνουν μόνο τους πιστεύοντες σ' αυτόν, χωρίζοντάς τους από τους απίστους.

Κατόπιν τους υπενθύμισε τους λόγους του πριν το πάθος, που όλοι πραγματοποιήθηκαν. Τους υποσχέθηκε να τους στείλει το άγιο Πνεύμα, τους είπε να καθίσουν στην Ιερουσαλήμ μέχρι να λάβουν δύναμη από ψηλά. Μετά τη συζήτηση ο Κύριος τους έβγαλε από το σπίτι και τους οδήγησε έως τη Βηθανία και αφού τους ευλόγησε, όπως αναφέραμε, αποχωρίσθηκε από αυτούς και ανυψώθηκε προς τον ουρανό, χρησιμοποιώντας νεφέλη σαν όχημα και ανήλθε ενδόξως στους ουρανούς, στα δεξιά της μεγαλοσύνης του Πατρός, καθιστώντας ομόθρονο το φύραμά μας.

Καθώς οι Απόστολοι δεν σταματούσαν να κοιτάζουν τον ουρανό, με τη φροντίδα των αγγέλων πληροφορούνται ότι έτσι θα έλθει πάλι από τον ουρανό και «θα τον ιδούν όλες οι φυλές της γης, να έρχεται πάνω στις νεφέλες του ουρανού». (Ματθ. 24: 30). Τότε οι μαθητές αφού προσκύνησαν από το Όρος των Ελαιών, από όπου αναλήφθηκε ο Κύριος, επέστρεψαν στην Ιερουσαλήμ χαρούμενοι, αινώντας και ευλογώντας το Θεό και αναμένοντες την επιδημία του θείου Πνεύματος.

Όπως λοιπόν εκείνος έζησε και απεβίωσε, αναστήθηκε και αναλήφθηκε, έτσι κι' εμείς ζούμε και πεθαίνουμε και θα αναστηθούμε όλοι. Την ανάληψη όμως δεν θα πετύχουμε όλοι, αλλά μόνο εκείνοι για τους οποίους ζωή είναι ο Χριστός και ο θάνατος είναι κέρδος, όσοι προ του θανάτου σταύρωσαν την αμαρτία δια της μετανοίας, μόνο αυτοί θα αναληφθούν μετά την κοινή ανάσταση σε νεφέλες προς συνάντηση του Κυρίου στον αέρα. (Α' Θεσ. 4:17).

Ας έρθουμε στο υπερώο μας, στο νου μας προσευχόμενοι, ας καθαρίσουμε τους εαυτούς μας για να πετύχουμε την επιδημία του Παρακλήτου και να προσκυνήσουμε Πατέρα και Υιό και άγιο Πνεύμα, τώρα και πάντοτε και στους αιώνες των αιώνων. Γένοιτο».

Ἀπολυτίκιον
Ἦχος δ’.
Ἀνελήφθης ἐν δόξῃ, Χριστὲ ὁ Θεὸς ἡμῶν, χαροποιήσας τοὺς Μαθητάς, τὴ ἐπαγγελία τοῦ ἁγίου Πνεύματος, βεβαιωθέντων αὐτῶν διὰ τῆς εὐλογίας, ὅτι σὺ εἰ ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ, ὁ λυτρωτὴς τοῦ κόσμου

Κοντάκιον
Ἦχος πλ. δ΄.
Τὴν ὑπὲρ ἡμῶν πληρώσας οἰκονομίαν, καὶ τὰ ἐπὶ γῆς ἑνώσας τοῖς οὐρανίοις, ἀνελήφθης ἐν δόξῃ Χριστὲ ὁ Θεὸς ἡμῶν, οὐδαμόθεν χωριζόμενος, ἀλλὰ μένων ἀδιάστατος, καὶ βοῶν τοῖς ἀγαπῶσί σε· Ἐγώ εἰμι μεθ’ ὑμῶν, καὶ οὐδεὶς καθ’ ὑμῶν.

http://www.saint.gr/

Ανακοίνωση Δήμου Κυθήρων σχετικά με όρια των οικισμών της Ανάρτησης Δασικών Χαρτών

Τετάρτη 24 Μαΐου 2017

Κεραυνοί Φούρκα κατά Τζανετέα: “Η ηγεσία θέλει τόλμη, αποφασιστικότητα και εντιμότητα”

Ο λόγος γίνεται για την αντιπεριφερειάρχη Λακωνίας, που ως νομαρχιακή σύμβουλος, αντινομάρχης και αναπληρώτρια νομάρχης την 19/4/2010, επί νομαρχιακής θητείας μου, συμμετείχε σε συνεδρίαση του νομαρχιακού συμβουλίου Λακωνίας για τη λήψη απόφασης αναφορικά με τη σύναψη προγραμματικής σύμβασης μεταξύ υπουργείου Πολιτισμού και νομαρχιακής αυτοδιοίκησης Λακωνίας για το νέο αρχαιολογικό μουσείο Σπάρτης. Με την προγραμματική σύμβαση η ΝΑ Λακωνίας αναλάμβανε την υποχρέωση χρηματοδότησης και σύνταξης της σχετικής μελέτης, το κόστος της οποίας προεκτιμούταν σε ποσό 1.200.000,00 ευρώ βάσει των πινακίων του ΥΠΕΧΩΔΕ. Σημειωτέο ότι η εν λόγω απόφαση ήταν ομόφωνη και η πίστωση εξασφαλισμένη.
Ακολούθως και περί τα τέλη του 2010, η ΝΑ Λακωνίας, όπως είχε δεσμευτεί, ολοκλήρωσε τη σύνταξη της σχετικής προμελέτης. Μάλιστα, την τελευταία παρέδωσα, ως αποχωρών νομάρχης, στην τελετή παράδοσης – παραλαβής (το Δεκέμβριο 2010) στον περιφερειάρχη Πελοποννήσου και στην αντιπεριφερειάρχη Λακωνίας παρουσία περιφερειακών συμβούλων. Απέμενε, λοιπόν, να ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση εκπόνησης της οριστικής μελέτης, που όριζε η προγραμματική σύμβαση.
Τον Απρίλιο 2011 ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου σε συνάντηση φορέων δεν αρνήθηκε την ύπαρξη προμελέτης, ανακοίνωσε ωστόσο την πρόθεσή του να προβεί αρχικά στη διεξαγωγή διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού και στη συνέχεια στην εκπόνηση της οριστικής μελέτης του μουσείου.
Έκτοτε, ακούσαμε πολλά για το νέο αρχαιολογικό μουσείο Σπάρτης από τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου και την αντιπεριφερειάρχη Λακωνίας, αλλά αρχιτεκτονικό διαγωνισμό και οριστική μελέτη δεν είδαμε.
Και έπειτα από επτά χρόνια σκανδαλώδους αδιαφορίας και ολοσχερούς τελμάτωσης, ξαφνικά την 27/3/2017 συνεκλήθη από την αντιπεριφερειάρχη Λακωνίας σύσκεψη φορέων για το μείζον θέμα του μουσείου Σπάρτης. Στη σύσκεψη η αντιπεριφερειάρχης απευθυνόμενη στους παρευρισκόμενους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Πολιτισμού ζήτησε να πληροφορηθεί εάν στο υπουργείο είχε ποτέ κατατεθεί οριστική μελέτη για το νέο αρχαιολογικό μουσείο Σπάρτης. Επακόλουθο και αναμενόμενο ήταν να λάβει αρνητική απάντηση. Άλλωστε, δεν ισχυρίστηκε ποτέ κανείς την ύπαρξη μελέτης, αλλά προμελέτης, που έχει διαφορά. Είναι προφανής η προσπάθεια της αντιπεριφερειάρχη να δημιουργήσει εντυπώσεις, αναρωτιέμαι όμως είναι τόσο ασθενική η μνήμη της ώστε να μη θυμάται την προμελέτη που παρέλαβε το Δεκέμβριο του 2010; Αλήθεια πόση υποκρισία για να καλύψει την ανεπάρκειά της;
Εκτός αν η αντιπεριφερειάρχης εννοούσε ότι δε βρήκε έτοιμη την οριστική μελέτη και εξασφαλισμένη πίστωση, ώστε να περιοριστεί στη δημοπράτηση, την κατασκευή και εν τέλει την εγκαινίαση του νέου μουσείου Σπάρτης, όπως έγινε με άλλα έργα και συγκεκριμένα με το λιμάνι Γυθείου, το μουσικό σχολείο Σπάρτης, το 2ο δημοτικό σχολείο Σπάρτης, την παράκαμψη Σπάρτης, το δρόμο Άγιος Φωκάς – Νεάπολη, το δρόμο Γύθειο – Αρεόπολη και το δρόμο Γκοριτσά – Γεράκι.
Δυστυχώς η αδιαφορία και η ανικανότητα που έχει επιδείξει η αντιπεριφερειάρχης Λακωνίας κατά τη θητεία της είχε αποτέλεσμα να χαθούν πολλά σημαντικά για το νομό έργα, πέραν του μουσείου Σπάρτης. Ειδικότερα, στην προ καλλικρατική περίοδο, υπήρχαν έργα ενταγμένα σε προγράμματα χρηματοδότησης, δηλαδή έργα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, που τελικά δεν υλοποιήθηκαν. Συγκεκριμένα:
· Το τουριστικό καταφύγιο Γυθείου, προϋπολογισμού 2.300.000,00 ευρώ, ήταν ενταγμένο στο τομεακό πρόγραμμα του ΕΟΤ με οριστική μελέτη και ώριμο για δημοπράτηση.
· Ο δρόμος Σπάρτη – Γύθειο με παράκαμψη Βασιλακίου και Αιγιών, από το 2008 ήταν ενταγμένο στο τομεακό πρόγραμμα του ΥΠΕΧΩΔΕ (κατόπιν προσωπικής παρέμβασης του τότε υπουργού κ. Σουφλιά) με συνολικό προϋπολογισμό 45.000.000,00 ευρώ, για μελέτη και κατασκευή. Το 2010 το αφήσαμε σε φάση οριστικής μελέτης.
· Το φράγμα Κελεφίνας ήταν ενταγμένο στο πρόγραμμα “Αλέξανδρος Μπαλτατζής” του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης με συνολικό προϋπολογισμό 25.000.000,00 ευρώ, για μελέτη και κατασκευή. Επίσης, το αφήσαμε σε φάση οριστικής μελέτης.
· Το κλειστό κύκλωμα άρδευσης ΤΟΕΒ Τυρνάσου ενταγμένο στο πρόγραμμα “Αλέξανδρος Μπαλτατζής” με συνολικό προϋπολογισμό 13.500.000,00 ευρώ, για μελέτη και κατασκευή.
· Το κλειστό κύκλωμα μεταφοράς νερού στις εφάλμυρες περιοχές Γλυκόβρυσης και Ασωπού, προϋπολογισμού 45.000.000,00 ευρώ, έργο δημοπρατημένο και με ανάδοχο.
· Η νέα γέφυρα Ευρώτα στη Σκάλα ήταν ενταγμένη στο Ταμείο Μολυβιάτη με προϋπολογισμό 2.500.000,00 ευρώ.
Αλήθεια τι πραγματικά συνέβη στις προαναφερόμενες περιπτώσεις και η Λακωνία έχασε 130.000.000,00 ευρώ περίπου;
Επιπλέον, αναρωτιέμαι τι απέγινε με:
· Το 6ο δημοτικό σχολείο Σπάρτης, για το οποίο από κοινού η ΝΑ Λακωνίας με το δήμο Σπαρτιατών είχαν αγοράσει οικόπεδο και συντάξει μελέτη;
· Το νεοκλασικό Τριτάκη, η αγορά του οποίου πραγματοποιήθηκε για τη στέγαση του Ψηφιακού Μουσείου διασώζοντας ταυτόχρονα ένα εκ των ελαχίστων νεοκλασικών κτιρίων της Σπάρτης; Το Ψηφιακό Μουσείο, που ήταν ενταγμένο στο πρόγραμμα Κοινωνία της Πληροφορίας με προϋπολογισμό 1.080.000 ευρώ, όχι μόνο δεν προχώρησε, αλλά η εγκληματική αδιαφορία από πλευράς αντιπεριφερειάρχη είχε αποτέλεσμα την κατάρρευση της οροφής του κτιρίου. Πλήρης ανικανότητα!
Τι έγινε με άλλες μελέτες έργων, που βρίσκονταν σε διαφορετικά στάδια εξέλιξης; Ειδικότερα:
Σε φάση οριστικής μελέτης ήταν τα έργα:
· Παράκαμψη Βλαχιώτη, προϋπολογισμού 11.000.000,00 ευρώ
· Βελτίωση δρόμου Γκαγκανιά – Μολάοι, προϋπολογισμού 4.500.000,00 ευρώ
· Τεχνητός ύφαλος Μονεμβάσιας, και μάλιστα σε μία εποχή που δεν είχε εκδηλωθεί αντίστοιχο ενδιαφέρον από άλλη περιοχή της Πελοποννήσου
ενώ σε φάση προμελέτης ήταν τα έργα:
· Παράκαμψη Ασωπού – Παπαδιανίκων
· Παράκαμψη Κότρωνα
· Λιμάνι Παλαιοκάστρου Νεάπολης
· Νέα είσοδος Σπάρτης, που σκόπιμα την αναφέρω τελευταία, γιατί πληροφορήθηκα ότι βρίσκεται σε εξέλιξη.
Αναμφισβήτητα είναι θεμιτό και λογικό μια νέα αυτοδιοικητική αρχή να χαράξει δική της στρατηγική πολιτική για την ανάπτυξη του τόπου αναπροσαρμόζοντας ίσως τις προτεραιότητές της προς διαφορετική κατεύθυνση. Ύστερα όμως από έξι και πλέον χρόνια, εξακολουθώ να διερωτώμαι ποια ήταν τα νέα εκείνα έργα που αποτέλεσαν προτεραιότητα για την υφιστάμενη περιφερειακή αρχή; Η απάντηση που τελικά δίνω είναι δυστυχώς ΚΑΝΕΝΑ!
Ειλικρινά λυπάμαι που έφτασα στο σημείο να καταγγέλλω τούτα, όμως δεν ανέχομαι άλλο ψέματα που αποσκοπούν στην απόκρυψη της ανικανότητας και της ανεπάρκειας κάποιων. Και επειδή ίσως η ενέργειά μου αυτή αποδοθεί σε πολιτική φιλοδοξία, υπενθυμίζω ότι η ενασχόλησή μου με τα αυτοδιοικητικά και την πολιτική εν γένει έχει ολοκληρωθεί, κάτι που επανειλημμένα έχω ξεκαθαρίσει.
Κλείνοντας, ευελπιστώ η επιστολή μου να προβληματίσει τους πολίτες και να βοηθήσει να αντιληφθούν ποιοι στάθηκαν εμπόδιο στην αναπτυξιακή πορεία της Λακωνίας. Και αυτοί έχουν όνομα, με πρώτο να προβάλλει αυτό της αντιπεριφερειάρχη Λακωνίας λόγω του κρίσιμου θεσμικού της ρόλου.
Κώστας Φούρκας
πρώην νομάρχης Λακωνίας
ΥΓ: Και επειδή με το τελευταίο αναπτυξιακό έργο της Λακωνίας, το δρόμο ταχείας κυκλοφορίας Λεύκτρο – Σπάρτης, εμφανίστηκαν πολλοί νονοί, επιφυλάσσομαι σε μεταγενέστερο χρόνο να δημοσιοποιήσω το ακριβές ιστορικό του έργου.http://laconialive.gr/

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΥ Κας ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΙΟΥΝΙΟΣ 2017


Ιερείς της Λέσβου….εθελοντές πυροσβέστες (ΦΩΤΟ)


Οι 3 Ιερείς είναι εθελοντές πυροσβέστες εδώ και αρκετά χρόνια

Οι 3 Ιερείς είναι εθελοντές πυροσβέστες εδώ και αρκετά χρόνια, με την άδεια και ευλογία του Μητροπολίτη Μυτιλήνης συμμετέχουν ενεργά σε κάθε φωτιά που εκδηλώνεται στην Λέσβο.

Μάλιστα οι ιερείς εθελοντές πυροσβέστες έδωσαν το παρόν στην άσκηση ΔΙΑ-ΠΥΡΟΣ 2017 της Πυροσβεστικής που πραγματοποιήθηκε στην περιοχή Θόλος Αχλαδερής …και έδειξαν «ετοιμοπόλεμοι» για οπού εκδηλωθεί φωτιά..

Να σημειώσουμε ότι προκειμένου να διαπιστωθεί η επιχειρησιακή ετοιμότητα όλων των εμπλεκομένων στη δασοπυρόσβεση φορέων, πραγματοποιήθηκε άσκηση δασικής πυρκαγιάς μεγάλης έκτασης, σε πραγματικές συνθήκες στα τρία μεγαλύτερα νησιά της αρμοδιότητάς μας τη Λέσβο, τη Χίο και τη Σάμο με την κωδική ονομασία «ΔΙΑ-ΠΥΡΟΣ 2017», το πρωί της Παρασκευής 19 Μαϊου 2017.
ΠΗΓΗ http://www.lesvospost.com

Γενικό Λύκειο Κυθήρων Έκτακτη αλλαγή στο πρόγραμμα των εξετάσεων.

Έκτακτη αλλαγή στο πρόγραμμα των εξετάσεων.
Στο πρόγραμμα των προαγωγικών εξετάσεων προέκυψε η εξής αλλαγή:
Η Α΄ τάξη θα γράψει 
Την Τρίτη 30 Μαΐου Α΄ βάρδια Θρησκευτικά και
Την Πέμπτη 1 Ιουνίου Α΄ βάρδια μαθήματα Επιλογής
Οι μαθήτριες και οι μαθητές θα ενημερωθούν για την αλλαγή και στο σχολείο.

ΠΗΓΗ Γενικό Λύκειο Κυθήρων 


ΠΟΤΑΜΟΣ 1960



O ντελάλης του χωριού Ποταμός, στα αριστερά, παρακολουθεί έναν περιοδεύων "αρκουδιάρη" της εποχής. 60'ς ???
(Άγνωστο ©)

ΠΗΓΗ Tasos Sakellariou

ΛΑΚΩΝΙΑ-«Περιβαλλοντικές ημέρες στον Δήμο Ευρώτα: Σκέψου Οικολογικά το περιβάλλον σε χρειαζεται»

«Περιβαλλοντικές ημέρες στον Δήμο Ευρώτα: Σκέψου Οικολογικά το περιβάλλον σε χρειαζεται»
Για δεύτερη συνεχή χρονιά ο Δήμος μας συμμετέχει ενεργά στον θεσμό πλέον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Περιβαλλοντος
European Green Week 2017στοχεύοντας στην οικολογική συνείδηση των νέων παιδιών του Δήμου μας .
Το KEAN – Κύτταρο Εναλλακτικών Αναζητήσεων Νέων σε συνεργασία με την δομή των Κεντρων Δημιουργικης Απασχολησης Παιδιων του Δήμου Ευρώτα (ΚΔΑΠ) σας προσκαλούν στις περιβαλλοντικές δράσεις της Εκδήλωσης «Περιβαλλοντικές ημέρες στον Δήμο Ευρώτα: Σκέψου Οικολογικά το περιβάλλον σε χρειαζεται» που θα διεξαχθούν στα πλαίσια της συμμετοχής τους στον θεσμό “Green Week” της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (European Commission) και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Ιουνίου.
H “Green Week” διοργανώνεται κάθε χρόνο από τη Γενική Διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το Περιβάλλον και αποτελεί βασικό γεγονός στην ετήσια ατζέντα συζήτησης για την πολιτική του περιβάλλοντος.
Στα πλαίσια των Εκδηλώσεων πρόκειται να διεξαχθούν εκπαιδευτικές δραστηριότητες και δράσεις περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης για παιδιά και νέους.
Μέσα από την δραστηριότητα «Παίζουμε & Μαθαίνουμε με το Planetbook» μικροί και μεγάλοι θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα περιβάλλοντος συμμετέχοντας στο περιβαλλοντικό παιχνίδι «Planetbook» - το πρώτο επιδαπέδιο παιχνίδι για το Περιβάλλον, που περιλαμβάνει 700 ερωτήσεις γνώσεων.
Επιπλέον οι μικροί μας φίλοι θα εξοικειωθούν με τα ανακυκλώσιμα υλικά και θα αντιληφθούν ότι η ανακύκλωση είναι ο σωστός τρόπος διαχείρισης των απορριμμάτων μέσα από την συμμετοχή τους στο Εργαστήριο Ανακύκλωσης «Μαθαίνω & Ανακυκλώνω».
Το πρόγραμμα των δράσεων της Εκδήλωσης «Περιβαλλοντικές ημέρες στον Δήμο Ευρώτα: Σκέψου Οικολογικά το περιβάλλον σε χρειάζεται» έχει ως εξής:
1. 29.05.2017 17:30-20:00 «Υιοθετήστε ένα φυτό - Φύτευση για την δημιουργία κήπου» στον Βοτανικό Κήπο του Ιπποκράτη, Σκάλα.
2. 30.05.2017 17:30-20:00 «Παίζουμε & μαθαίνουμε με το Planetbook» στην Βιοκλιματική Πλατεία Πηγών, Σκάλα.
3. 31.05.2017 17:30-20:00 «Προστατεύουμε τις θαλάσσιες χελώνες σε παραλία και θάλασσα» στην Βιοκλιματική Πλατεία Πηγών, Σκάλα.
4. 01.06.2017 17:30-19:30 Βιωματικό Εργαστήριο Ανακύκλωσης «Reduce- Reuse- Recycle» στην Βιοκλιματική Πλατεία Πηγών, Σκάλα.
5. 01.06.2017 19:30-20:30 Παράσταση Καραγκιόζη στην Βιοκλιματική Πλατεία Πηγών, Σκάλα.
6. 02.06.2017 17:30-20:00 Ημερίδα : «Το περιβάλλον μέσα από τα μάτια των παιδιών» στην Βιοκλιματική Πλατεία Πηγών, Σκάλα.
Ομιλητές:
• Ο Δήμαρχος Δ. Ευρώτα κ. Γρυπιώτης Ι.
• Ο εκπρόσωπος του γραφείου μελετών της εταιρείας Utopia Landscapes, κ. Τσερπέλης Αν., Αρχιτέκτων
• Εκπαιδευτικός του ΚΔΑΠ Δ. Ευρώτα κ. Γκίνη Γ.
• Παρουσιάσεις από τα παιδιά του ΚΔΑΠ Δ. Ευρώτα
7. 04.06.2017 Ολοήμερη Εκπαιδευτική Εκδρομή στο Πάρκο Αντώνης Τρίτσης –Παρακολούθηση 2 διαδραστικών περιηγήσεων του Πάρκου Αντώνης Τρίτσης, στο Ίλιον Αττικής
Σας περιμένουμε όλους με σκοπό να κάνουμε τον Δήμο Ευρώτα πιο πράσινο μαθαίνοντας για το φυσικό περιβάλλον και συμβάλλοντας στην διατήρηση και προστασία του!

6ο Ιατρικό Συνέδριο στη Μονεμβασία

Μετά την επιτυχία των πρώτων πέντε εκδηλώσεων, πραγματοποιείται  από την Ελληνική Εταιρεία Λιπιδιολογίας Αθηροσκλήρωσης και Αγγειακής Νόσου (ΕΕΛΙΑ), η 6η Επιστημονική Εκδήλωση στη Μονεμβασία,  από τις 25-28 Μαΐου 2017, με θέμα: «Παράγοντες κινδύνου και καρδιαγγειακή νόσος. Μονεμβασιά 2017»
Η εκδήλωση τελεί υπό την αιγίδα του Ιατρικού Συλλόγου Λακωνίας και σκοπός του σεμιναρίου είναι να ενημερώσει για τις νεότερες εξελίξεις στα θέματα που σχετίζονται με την αρτηριοσκλήρυνση, τις επιπλοκές και την πρόληψή της, καθώς και με το ευρύτερο φάσμα της καρδιαγγειακής νόσου. Το σεμινάριο αυτό απευθύνεται σε όλες τις ειδικότητες που εμπλέκονται στην αντιμετώπιση της αρτηριοσκλήρυνσης και των συνεπειών της.
Ο κ. Δημήτριος Ρίχτερ, Πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Λιπιδιολογίας, Αθηροσκλήρωσης και Αγγειακής Νόσου και ο κ. Ιωάνης Λεκάκης, Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής, μιλώντας στο monemvasianews.gr, εξέφρασαν τις ευχαριστίες τους τόσο στο Δήμο Μονεμβασίας όσο και στον Ιατρικό Σύλλογο Λακωνίας,  για τη βοήθεια που προσέφεραν στη διοργάνωση του σεμιναρίου, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες που όλοι αντιμετωπίζουμε, θα προσπαθήσουμε να έχουμε ένα δυναμικό και ωφέλιμο τριήμερο. Η ενεργή συμμετοχή σας και το 2017, μας τιμά και αποτελεί το αναμφισβήτητο κριτήριο για την επιτυχία του στόχου μας».

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Πέμπτη 25 Μαΐου 2017
16:30 Εγγραφές
16:30-18:30 Προσυνεδριακή Εκδήλωση
Πρόεδρος: Κ. Τεντολούρης
Συζήτηση Κλινικών Περιπτώσεων
Μικτή δυσλιπιδαιμία σε ασθενή με προδιαβήτη
Γ. Γκουμάς
Ασταθής αρτηριακή υπέρταση σε αγχώδη ασθενή
Δ. Σταμάτης
18:30-19:00 Έναρξη-Προσφωνήσεις
Πρόεδρος: Ι. Λεκάκης
19:00-20:00 Διάλεξη
«Προσεγγίζοντας το Εικονοστάσιο Ανωνύμων Αγίων του Γιάννη Ρίτσου»
Μ. Κουντούρη
20:00-21:00 Διάλεξη
Mονεμβασιά:
– Η κληρονόμος της Αρχαίας Σπάρτης
– Η ανεξάρτητη πόλη-στήριγμα του Βυζαντίου
– Η υπερδύναμη της Μεσογείου
Ν. Mαστορόπουλος
Παρασκευή 26 Μαΐου 2017
09:00-12:00 Στρογγυλό Τραπέζι
Αγγειακή Νόσος
Πρόεδροι: Κ. Βέμμος, Γ. Υφαντή
Σφυροβραχιόνιος δείκτης ως έκφραση γενικευμένης αθηροσκλήρωσης
Στ. Μοσχονά
Προλαμβάνοντας το διαβήτη στα άκρα
Ε. Μαυροκεφάλου
Η θέση της σιλοσταζόλης στην περιφερική αρτηριοπάθεια
Γ. Υφαντή
Διαχείριση της καρωτιδικής νόσου
Κ. Βέμμος
12:00-12:30 Διάλειμμα
12:30-14:30 Στρογγυλό Τραπέζι
Δυσλιπιδαιμίες το 2017
Πρόεδροι: Δ. Ρίχτερ, Π. Νιχογιαννόπουλος
Μικτή δυσλιπιδαιμία. Έχουν θέση οι φιβράτες;
Γ. Γκουμάς
Εζετιμίμπη. Σε ποιούς και πότε;
Α. Παπαμιχαήλ
Συνδυασμένη αντιυπερτασική θεραπεία το 2017
Δ. Σταμάτης
Λιπίδια το 2017. Που βρισκόμαστε;
Δ. Ρίχτερ
14:30-17:00 Μεσημβρινή διακοπή
17:00-19:00 Στρογγυλό Τραπέζι
Σακχαρώδης Διαβήτης
Πρόεδροι: Κ. Μακρυλάκης, Θ. Αποστόλου
Θεραπεία διαβητικού υπό κορτιζόνη
Κ. Μακρυλάκης
Ενέσιμες θεραπείες για τον ασθενή με ΣΔ τύπου 2: GLP-1 RA ή βασική ινσουλίνη;
Μ. Μπριστιάνου
Μη αλκοολική λιπώδης νόσος του ήπατος και ΣΔ
Σ. Μπούσμπουλας
Η σημασία του αριθμού και της κατανομής των γευμάτων στο Σ.Δ.
Χ. Δημοσθενόπουλος
19:00-20:00 Διάλεξη
Πρόεδρος: K. Mακρυλάκης
Η στεφανιαία νόσος στον διαβητικό ασθενή. Προληπτικές
και θεραπευτικές στρατηγικές
Α. Μελιδώνης
20:00-21:15 Δορυφορικό Συμπόσιο Νοvartis
Καρδιακή Ανεπάρκεια και Διαβήτης: Προβληματισμοί και Λύσεις στην Κλινική Πρακτική
Συντονιστής: Ι. Λεκάκης
Προκλήσεις και Θεραπευτικές Επιλογές στη διαχείριση του ασθενή με ΣΔΤ2: 10 χρόνια κλινικής εμπειρίας με Βιλνταγλιπτίνη
Κ. Μακρυλάκης
Η πρακτική διαχείριση της καρδιακής ανεπάρκειας με μειωμένο κλάσμα εξώθησης: Νέες κατευθύνσεις και λύσεις
Κ. Αζναουρίδης
Οι ARNIs σαν νέα προοπτική στην αντιμετώπιση της καρδιακής ανεπάρκειας με μειωμένο κλάσμα εξώθησης. Συζήτηση κλινικών περιστατικών
Α. Αναδιώτης
Σάββατο 27 Μαΐου 2017
09:00-10:00 Στρογγυλό Τραπέζι
Υπέρταση και καρδιαγγειακή νόσος
Πρόεδροι: Ε. Ανδρεάδης, Δ. Σταμάτης
Αρτηριακή υπέρταση και Αγγειακό Εγκεφαλικό Επεισόδιο
Ε. Ανδρεάδης
Αρτηριακή υπέρταση και καρδιακή ανεπάρκεια με διατηρημένο κλάσμα εξώθησης
Β. Κατσή
10:00-12:00 Συζήτηση Κλινικών Περιστατικών
Πρόεδροι: Ι. Λεκάκης, Δ. Σταμάτης
Τα πολλά πρόσωπα του ασθενή με κολπική μαρμαρυγή και στεφανιαία νόσο
Δ. Ρίχτερ
Τα πολλά πρόσωπα του ασθενή με νεφρική νόσο
Θ. Αποστόλου
Τα πολλά πρόσωπα του ανευρύσματος κοιλιακής αορτής
Γ. Υφαντή
Τα πολλά πρόσωπα του δυσλιπιδαιμικού ασθενή
Λ. Ραλλίδης
12:00-12:15 Διάλειμμα
12:15-12:30 Διάλεξη
Πρόεδρος: Ι. Λεκάκης
Επίδραση του περιβάλλοντος στα καρδιαγγειακά νοσήματα
Δ. Τούσουλης
12:30-14:30 Δορυφορικό Συμπόσιο ΜSD
Σύγχρονη αντιμετώπιση των καρδιομεταβολικών
νοσημάτων
Προεδρείο: Δ. Ρίχτερ, Κ. Μακρυλάκης
– Δυσλιπιδαιμία
Ακάλυπτες θεραπευτικές ανάγκες στην υπολιπιδαιμική αγωγή
Λ. Ραλλίδης
Διαχείριση ασθενή με υπερλιπιδαιμία με βάση τις επικαιροποιημένες ευρωπαϊκές κατευθυντήριες οδηγίες και η εφαρμογή τους στην καθημερινή κλινική πράξη
Χ. Βλαχόπουλος
– Σακχαρώδης Διαβήτης
Οι βασικές αρχές της αντιδιαβητικής αγωγής σύμφωνα με τις πρόσφατες κατευθυντήριες οδηγίες (ADA, ΕΔΕ, 2017)
Κ. Μακρυλάκης
Διαχείριση διαβητικού ασθενή με βάση τις σύγχρονες κατευθυντήριες Οδηγίες
Σ. Μπούσμπουλας
Ανασκόπηση / Συζήτηση / Κλείσιμο
Δ. Ρίχτερ Χ. Βλαχόπουλος Λ. Ραλλίδης Κ. Μακρυλάκης, Σ. Μπούσμπουλας
14:30-17:30 Μεσημβρινή διακοπή
17:30-19:00 Στρογγυλό Τραπέζι σε συνεργασία με την Ελληνική Ιατρική Εταιρεία Παχυσαρκίας
Διλήμματα στην ιατρική
Πρόεδροι: Λ. Λαναράς, Δ. Σταμάτης
Κολπική μαρμαρυγή το 2017, Ποια είναι η καλύτερη προσέγγιση
Γ. Ανδρικόπουλος
Φαρμακευτική αγωγή της παχυσαρκίας. Έχει θέση σήμερα;
Μ. Μπριστιάνου
Αναστολέας PCSK9 μετά τη Fourier
Υπέρ, Χ. Βλαχόπουλος
Κατά, Λ. Ραλλίδης
19:00-19:30 Διάλεξη
Πρόεδρος: Γ. Ανδρικόπουλος
Φλεβοθρόμβωση και πνευμονική εμβολή.
Σύγχρονη αντιμετώπιση
Ι. Λεκάκης
19:30-20:00 Διάλεξη
Πρόεδρος: Α. Σπανός
Αντιθρομβωτική διαστρωμάτωση κινδύνου στη στεφανιαία νόσο. Ο ρόλος των στατινών
Σ. Ρόκας
20:00-20:30 Δορυφορική Διάλεξη Mylan
Πρόεδρος: Λ. Λαναράς
Ασθενής με μεικτή δυσλιπιδαιμία. Οφέλη που προκύπτουν από το συνδυασμό φαινοφιμπράτης – σιμβαστατίνης
Χ. Βλαχόπουλος
Κυριακή 28 Μαΐου 2017
09:00-12:00 Προβολή video-Παρουσιάσεις
Αντιαιμοπεταλιακή αγωγή: χρησιμότητα, ενδείξεις χορήγησης, κίνδυνοι
Η. Αβραμόπουλος
Καρδιολογικές Παθήσεις Κολπική Μαρμαρυγή
Γ. Ανδρικόπουλος
Ταξινόμηση, διάγνωση και αρχές αντιμετώπισης των ταχυκαρδιών
Π. Μάργος
Δυσλιπιδαιμία. Αντιμετώπιση υπερλιπιδαιμίας: Τι λένε οι Ευρωπαϊκές και τι οι νεότερες Αμερικάνικες Οδηγίες
Λ. Ραλλίδης
Λίπη και στατίνες: τι έχει αλλάξει
Σ. Ευσταθίου
Aξιολόγηση συμμετεχόντων
Πρόεδροι-Ομιλητές
Κ. Αζναουρίδης
Επιμελητής Β, Α΄Καρδιολογική κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών, Γ.Ν. Αθηνών «Ιπποκράτειο»
Α. Αναδιώτης
Επιμελητής Α΄ ΕΣΥ, Καρδιολογική Κλινική, Γ.Ν. Κωνσταντοπούλειο Νέας Ιωνίας-Πατησίων
Ε. Ανδρεάδης
Παθολόγος, Διευθυντής, Δ΄ Παθολογικό Τμήμα, Ιατρείο Υπέρτασης, Γ.Ν. Αθηνών «Ο Ευαγγελισμός»
Γ. Ανδρικόπουλος
Διευθυντής, Α΄ Καρδιολογική Κλινική και Εργαστήριο Ηλεκτροφυσιολογίας/Βηματοδότησης, «Ερρίκος Ντυνάν» Hospital Center
Θ. Αποστόλου
Διευθυντής, Νεφρολογικό Τμήμα, Γ.Ν. Αθηνών «Ο Ευαγγελισμός»
Κ. Βέμμος
Παθολόγος, Πρόεδρος ΔΣ του Ελληνικού Οργανισμού Εγκεφαλικών
Χ. Βλαχόπουλος
Αναπληρωτής Καθηγητής Καρδιολογίας, Α΄Καρδιολογική κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών, Γ.Ν. Αθηνών «Ιπποκράτειο»
Γ. Γκουμάς
Αναπληρωτής Διευθυντής, Β΄ Καρδιολογική Κλινική, «Ευρωκλινική» Αθηνών
Χ. Δημοσθενόπουλος
MMedSci, SRD, Κλινικός Διαιτολόγος – Βιολόγος, Προϊστάμενος Διαιτολογικού Τμήματος, Γ.Ν.Α. «Λαϊκό»
Β. Κατσή
Επιμελήτρια Β΄, Γ.Ν. Αθηνών «Ιπποκράτειο»
Μ. Κουντούρη
Καθηγήτρια Φιλόλογος, Διευθύντρια Γενικού Λυκείου Μονεμβασίας
Λ. Λαναράς
Παθολόγος – Διαβητολόγος, Συντονιστής Διευθυντής Παθολογικής Κλινικής, Υπεύθυνος Διαβητολογικού Ιατρείου, ΓΝ Λαμίας
Ι. Λεκάκης
Καθηγητής Καρδιολογίας, Διευθυντής, Β΄ Πανεπιστημιακή Καρδιολογική Κλινική, Πανεπιστημιακό Γ.Ν. «Αττικόν»
Κ. Μακρυλάκης
Αναπληρωτής Καθηγητής Παθολογίας, Α΄Προπαιδευτική Παθολογική Κλινική, Διαβητολογικό Κέντρο Γ.Ν. Αθηνών «Λαϊκό»
Ν. Μαστορόπουλος
Εκπαιδευτικός στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μολάων, πρώην δήμαρχος Μονεμβασίας
Ε. Μαυροκεφάλου
Επιμελήτρια Α΄, Δ΄Παθολογικό Τμήμα, Γ.Ν. Αθηνών «Ο Ευαγγελισμός»
Α. Μελιδώνης
Συντονιστής Διευθυντής, Α’ Παθολογικό Τμήμα και Διαβητολογικό Κέντρο, Γ.Ν. Πειραιά «Τζάνειο»
Στ. Μοσχονά
Επιστημονικός συνεργάτης, Αγγειοπαθολογικό Ιατρείο και Ιατρείο Διαβητικού Ποδιού, Γ.Ν. Αθηνών «Ο Ευαγγελισμός»
Σ. Μπούσμπουλας
Διευθυντής ΕΣΥ Γ΄ Παθολογικό Τμήμα, Υπεύθυνος Διαβητολογικού Κέντρου Γ.Ν. Νίκαιας Πειραιά «Αγ. Παντελεήμων»
Μ. Μπριστιάνου
Παθολόγος με εξειδίκευση στο Διαβήτη, Διευθύντρια Παθολογικής Κλινικής, Υπεύθυνη Ιατρείου Διαβητικού Ποδιού, ΓΝ Λαμίας
Π. Νιχογιαννόπουλος
Καθηγητής Καρδιολογίας ΕΚΠΑ, Ιατρική Σχολή, Α΄Καρδιολογική Κλινική Ιπποκράτειο ΓΝΑ καί Professor of Cardiology Imperial College London, NHLI Hammersmith Hospital
Α. Παπαμιχαήλ
Καρδιολόγος, Διευθυντής, Δ΄Καρδιολογική Κλινική, ΙΑΣΩ GENERAL
Λ. Ραλλίδης
Αναπληρωτής Καθηγητής Καρδιολογίας, Β΄ Πανεπιστημιακή Καρδιολογική Κλινική, Πανεπιστημιακό Γ.Ν.
«Αττικόν»
Δ. Ρίχτερ
Διευθυντής, Καρδιολογική Κλινική, «Ευρωκλινική» Αθηνών
Σ. Ρόκας
Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών, Διευθυντής Καρδιολογικής Κλινικής, Νοσοκομείο METROPOLITAN
Α. Σπανός
Καρδιολόγος, Συντονιστής Διευθυντής Καρδιολογικών Κλινικών ΝΝΑ, Διευθυντής ΔΥΓ/ ΓΕΝ
Δ. Σταμάτης
Διευθυντής, Καρδιολογικό Τμήμα, Ε.Α.Ν. Πειραιά «Μεταξά»
Κ. Τεντολούρης
Αναπληρωτής Καθηγητής Καρδιολογίας, Α΄Καρδιολογική κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών, Γ.Ν. Αθηνών «Ιπποκράτειο»
Δ. Τούσουλης
Καθηγητής Καρδιολογίας, Διευθυντής, Α΄Καρδιολογική Κλινική, Γ.Ν. Αθηνών «Ιπποκράτειο»
Γ. Υφαντή
τ. Διευθύντρια, Δ΄Παθολογικό Τμήμα και Αγγειοπαθολογική Μονάδα, Γ.Ν. Αθηνών «Ο Ευαγγελισμός»

ΠΗΓΗ http://www.monemvasianews.gr