Παρασκευή 7 Ιουλίου 2017

ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΠΗΓΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΠΗΓΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Γύρω στα 1753 ο Ελβετός ποιητής από τη Ζυρίχη, Salomon Gessner έγραψε τα «Ειδύλλια» ένα έργο που αγαπήθηκε πολύ. Ένα από αυτά τα ειδύλλια με τίτλο «Ο πρώτος ναύτης» είναι ένας ύμνος για τα Κύθηρα, το νησί που ανέκαθεν τροφοδοτούσε τη φαντασία και τα όνειρα των Ευρωπαίων νοσταλγών. Ο Gessner χρησιμοποιεί το δημοφιλές ερωτικό μοτίβο του νησιού της Αφροδίτης και μας μεταφέρει σ’ ένα κλίμα αθωότητας και αγαθότητας, όπου κυριαρχεί το ειδυλλιακό περιβάλλον και η εξιδανικευμένη φύση. Η υπόθεση έχει ως εξής: Τα Κύθηρα ήταν, λέει, σε κάποια φάση ενωμένα με την απέναντι στεριά της Λακωνικής και με μια φοβερή γεωλογική αναστάτωση αποχωρίστηκαν και έγιναν νησί. Μια οικογένεια που βρέθηκε μετά την αποκοπή πάνω στο νησί με ένα πανέμορφο κοριτσάκι είχε μεγάλους δεσμούς με μια οικογένεια που έμεινε απέναντι με ένα πανέμορφο αγοράκι. Με απέραντη οδύνη έβλεπαν οι δύο οικογένειες τη θάλασσα που τους χώριζε. Οι διηγήσεις της οικογένειας που ζούσε στη στεριά για την οικογένεια που ζούσε στα Κύθηρα, φούντωσαν τον έρωτα του αγοριού για την κόρη των Κυθήρων, ώστε έβαλε σκοπό να βρει τρόπο να διαπλεύσει το στενό και να πάει να την συναντήσει. Έτσι έγινε ο πρώτος ναύτης και η κινητήριος δύναμις που γέννησε τη ναυτική τέχνη ήταν ο έρωτας για τη Μελίνδα, την πανέμορφη κοπέλα των Κυθήρων. Ο νεαρός έκανε ένα αυτοσχέδιο πλεούμενο, βρήκε ένα κοίλο κορμό δέντρου και μ’ αυτόν διέπλευσε το στενό. Οι νύμφες κι οι θαλάσσιες θεότητες χόρευαν και τραγουδούσαν γύρω από το πλοιάριο και τον οδήγησαν με επιτυχία στη γη των Κυθήρων που τον δέχτηκε με γλυκιά αναψυχή. Όταν έφθασε στα Κύθηρα, αφού περιπλανήθηκε μέσα σε οπωροφόρα δέντρα, κλήματα, γιασεμιά και δάση από μυρτιές, άνθη και τρεχούμενα νερά, βρήκε την κόρη των ονείρων του, την παντρεύτηκε, έκαναν παιδιά και οι απόγονοί του τελειοποίησαν τη ναυτική τέχνη.
Το 1797 ο Ρήγας Φερραίος τύπωσε στη Βιέννη το βιβλίο «Ηθικός Τρίπους» το οποίο περιλαμβάνει 3 έργα της Ευρωπαϊκής λογοτεχνίας σε μετάφραση: «Τα Ολύμπια» «Η βοσκοπούλα των Άλπεων» και «Ο πρώτος ναύτης» Τα δύο πρώτα τα μετέφρασε ο ίδιος ο Ρήγας. Το τρίτο το μετέφρασε ο Αντώνιος Κορωνιός από τη Χίο, που μαρτύρησε μαζί με το Ρήγα. Είναι η εποχή που ο Ν.Ελληνικός Διαφωτισμός επιδιώκει με μεταφράσεις Ευρωπαϊκών έργων να εισαγάγει στην Ελληνική πνευματική ζωή νέες ιδέες. Γιατί διάλεξε ο Ρήγας τον ύμνο στα Κύθηρα του Gessner για το βιβλίο του; Όπως λέει ο ίδιος, για τη φυσική απλότητα. Με κυρίαρχο θέμα τον έρωτα εξυμνείται η αρετή, η πρωτόγονη αθωότητα των ηρώων, η ευγενική και ανώτερη απλή αγροτική ζωή, που ερχόταν σε αντίθεση με τη διεφθαρμένη ζωή των μεγαλουπόλεων. Αυτά τα έργα που αγαπήθηκαν πολύ το 18ο αι. υποδηλώνουν τη λαχτάρα των ανθρώπων για μια επιστροφή στη φύση.

Eleni Harou

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 7/7/2017

Δελτίο Τύπου - 7/7/2017
Την Παρασκευή 7/7 ο Δήμαρχος κ. Χαρχαλάκης, συνοδευόμενος από τους Αντιδημάρχους κ. Κομηνό και κ. Ζαντιώτη και τον Προϊστάμενο Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Στάθη, επισκέφθηκαν το εργοτάξιο του υπό κατασκευή Χώρου Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων (ΧΥΤΥ) στη θέση "Λαχνός" και ενημερώθηκαν για την πορεία εκτέλεσης του έργου, που υλοποιείται με χρηματοδότηση από το Π.Ε.Π. Αττικής.
Οι υπεύθυνοι του έργου ενημέρωσαν τη Δημοτική Αρχή για τα υπό εκτέλεση έργα, με τα οποία το νησί μας επιλύει οριστικά και σε ορίζοντα πολλών δεκαετιών το σημαντικό ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων, που επηρεάζει άμεσα την καθημερινότητα όλων των πολιτών, μονίμων κατοίκων και επισκεπτών.

Στην περιοχή δημιουργείται μια υπερσύγχρονη μονάδα διαχείρισης απορριμμάτων, με
Στα τέλη του μήνα θα υπάρξει επίσκεψη στο χώρο και της Περιφερειάρχου Αττικής κας. Δούρου και των συνεργατών της.μονάδα κομποστοποίησης και παραγωγής βιοαερίου, που θα εντάξει το Δήμο μας στα σύγχρονα ευρωπαϊκά πλαίσια διαχείρισης απορριμμάτων, απομακρύνοντας οριστικά σημαντικά προβλήματα που παρατηρούνται σε άλλα νησιά και τουριστικές περιοχές.

Στη συνέχεια επισκέφθηκαν τη δεξαμενή στη θέση "Μαραθέας" όπου κατασκευάζονται οι βάσεις για την τοποθέτηση μεταλλικής δεξαμενής πόσιμου νερού 150 κυβικών που χρηματοδοτείται εξολοκλήρου από το πρόγραμμα Gwmed της Coca Cola.
Αντίστοιχες δεξαμενές θα τοποθετηθούν στον Κάλαμο και στα Αντικύθηρα με στόχο να ενισχύσουν το δίκτυο ύδρευσης σε περιοχές που παρατηρούνται προβλήματα κυρίως κατά τους θερινούς μήνες.
Η συνολική δαπάνη των 3 νέων αυτών δεξαμενών και των συνοδευτικών εργασιών θα υπερβεί τις 100.000€ και η επιβάρυνση του Δήμου είναι μηδενική.




ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ ...ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΡΝΑΡΟΣ...

ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΡΝΑΡΟΣ
Σήμερα το μεσημέρι κάλεσα στο γραφείο μου τους 3 συναδέλφους επικεφαλής των Δημοτικών Παρατάξεων (η πρόσκληση έγινε τηλεφωνικά από χτες) για να συζητήσουμε το θέμα που έχει δημιουργηθεί με την παντελώς απαράδεκτη προς τα Κύθηρα και Αντικύθηρα συμπεριφορά της ΛΑΝΕ. Στη συνάντηση, πέραν εμού, συμμετείχαν ο κ. Δημήτρης Λουράντος, ο κ. Μανόλης Χάρος και ο Αντιδήμαρχος κ. Παναγιώτης Ζαντιώτης.
Καταλήξαμε στα εξής:

1. Θεωρούμε την συμπεριφορά της ΛΑΝΕ κατά τις τελευταίες εβδομάδες άκρως υποτιμητική σε σχέση με τη συμβατική της υποχρέωση να εξυπηρετεί απρόσκοπτα τα νησιά μας. Η διαρκής έκδοση δελτίων τύπου που μεταθέτουν το πρόβλημα από τη μία εβδομάδα στην άλλη ούτε επιλύει το ζήτημα, ούτε προοπτική δίνει.
2. Καλούμε άμεσα το αρμόδιο Υπουργείο να επιβάλει τα νόμιμα στη ΛΑΝΕ εφαρμόζοντας ό,τι προβλέπεται στις περιπτώσεις αυτές.
3. Εντέλλουμε το Νομικό Σύμβουλο του Δήμου να προβεί άμεσα σε κάθε δυνατή νομική ενέργεια κατά παντός υπευθύνου για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Προς τούτο θα κατατεθεί άμεσα μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθυνού ενώπιον της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιώς.
4. Αιτούμαστε από το αρμόδιο Υπουργείο άμεσο διαχωρισμό της γραμμής του Πειραιά από τις γραμμές του Γυθείου και της Καλαμάτας, ώστε να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός και να μην δημιουργούνται μονοπωλιακές καταστάσεις με δυσάρεστα αποτελέσματα. Η σύνδεση των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με τον Πειραιά, το Γύθειο, την Καλαμάτα και την Κίσσαμο αποτελεί αναγκαιότητα που δεν δεχόμαστε ούτε να υποβαθμιστεί ούτε να καταργηθεί, όμως ο διαχωρισμός των γραμμών και των σχετικών προκηρύξεων είναι προϋπόθεση για την ανάπτυξη της περιοχής μας στα επόμενα χρόνια και σε αυτό θα επιμείνουμε.
5. Οι καθημερινές συνδέσεις του νησιού μας ακτοπλοϊκώς με τη Νεάπολη και αεροπορικώς με την Αθήνα δεν μπορούν να υποκαταστήσουν πλήρως τις υπόλοιπες περιφερειακές ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Ωστόσο η διαφημιστική προβολή του Δήμου πρέπει να κατευθυνθεί προς τις περιοχές εκείνες που συνδέονται σταθερά και απρόσκοπτα με το νησί προκειμένου να περιοριστούν οι απώλειες. Πιστεύουμε τέλος ότι το νησί μας, με το κάλλος και τους ανθρώπους που διαθέτει, έχει όλες τις προϋποθέσεις ώστε να συνεχίσει στα επόμενα έτη την ανοδική τουριστική του ανάπτυξη (παραμερίζοντας τη φετινή ατυχή συγκυρία με τη μηχανική βλάβη του Κορνάρος που επουδενί δεν θα καθορίσει πλέον το μέλλον του τόπου μας!) με τρόπο ποιοτικό και βιώσιμο, που θα σέβεται το ανθρωπογενές περιβάλλον και τους περιβαλλοντικούς πόρους, και θα αναδεικνύει την μοναδική τοπική κουλτούρα του Τσιρίγου σε κάθε επίπεδο.
Η ΛΑΝΕ με τη συμπεριφορά της δημιουργεί τεράστια προβλήματα στο νησί μας εν μέσω θερινής περιόδου, για τα οποία οφείλει να λογοδοτήσει τόσο στις αρμόδιες Αρχές όσο και - κυρίως - στον Κυθηραϊκό Λαό που πλεόν παύει να κάνει ανεκτή τη συμπεριφορά αυτή.

Γιατί καθυστερεί η παράδοση του δρόμου Νεάπολη - Άγιος Φωκάς Μονεμβασίας ?


Γιατί καθυστερεί η παράδοση του δρόμου Νεάπολη - Άγιος Φωκάς Μονεμβασίας ?
Ο Μανώλης Αντωνάκος ,δικαίως ερωτά και εκφράζει την αγωνία του ,καθώς και κάτοικοι της περιοχής των Βατίκων ανυπομονούν ,καθώς πέρασε ο Ιούνιος και κοντεύουμε στα μισά του Ιουλίου.
Πρόκειται για σημαντικό έργο ανάπτυξης ,ιδιαίτερα για την περιοχή των Βατίκων που φέρνει πιο κοντά την Μονεμβασιά με την Νεάπολη, το σταυροδρόμι Ελαφονήσου Κυθήρων με τις ομορφότερες παραλίες και ένα σπάνιας ομορφιάς Σπήλαιο στην Καστανιά.
Η δήλωση του κυρίου Αντωνάκου :
"Υπάρχει κάποιος λόγος η φταίει η καλοκαιρινή ραστώνη;
Ας τελειώνουν οι αρμόδιοι με το θέμα. Ηδη διανύσσαμε τη πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου.Οι καθυστερήσεις δεν βοηθούν ούτε τη τουριστική ανάπτυξη της περιοχής ούτε εξυπηρετούν τους συμπατριώτες στις μετακινήσεις τους από και προς Νεάπολη- Μονεμβάσια.
Με την ευκαιρία τι γίνεται με το πεπαλαιωμένο τμήμα Μονεμβάσια Αγιος Φωκάς;
Ας υπάρξει μια επίσημη ανακοίνωση της Αντιπεριφέρειας η και του Δήμου.Καλό θα ήταν!"


Δημήτρης Καρύδης: Η κυβέρνηση εξαπάτησε Κυθήριους και Αντικυθήριους με τη διακοπή της Ακτοπλοϊκής σύνδεσης


Με μια σκληρή δήλωσή του, ο πρώην βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Δ. Καρύδης κατηγορεί την κυβέρνηση για εξαπάτηση των Κυθηρίων και των Αντικυθηρίων, στο μείζον θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης, υπενθυμίζοντας τη μη εφαρμογή του Νόμου, βάσει του οποίου έπρεπε άμεσα να είχε αντικατασταθεί το «Βιτσέντζος Κορνάρος» με άλλο πλοίο. Ιδού τι αναφέρει:
«Δεν έχει προηγούμενο ο παχυδερμισμός και η εξοργιστική αδιαφορία που επιδεικνύει ενάμισι μήνα τώρα το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας απέναντι στους κατοίκους των Κυθήρων και των Αντικυθήρων, και τους ταξιδιώτες που θέλουν να μεταβούν στο νησί.
Μέσα στην καρδιά της τουριστικής περιόδου δεν υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με τον Πειραιά, το Γύθειο και την Κρήτη, γεγονός με τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις για τα δύο νησιά.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας σφυρίζει αδιάφορα, αντί να εφαρμόσει το Νόμο 2932/2001, αντικαθιστώντας άμεσα το πλοίο και επιβάλλοντας τις κυρώσεις που προβλέπονται στους υπεύθυνους, στην πιο ακριβή γραμμή δημόσιας υπηρεσίας.
Πέρασε ο Ιούνιος και όπως όλα δείχνουν, δυστυχώς, θα περάσει και ο Ιούλιος χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση.
Κατά τα άλλα, οι κάτοικοι των Κυθήρων και των Αντικυθήρων, ζουν με τον πιο βάρβαρο τρόπο στο πετσί τους μια ακόμη καραμπινάτη απάτη των ΣυριζΑνελ, που υπόσχονταν ότι θα δημιουργήσουν Ενιαίο Δημόσιο φορέα στην Ακτοπλοΐα… για να μην κάνουν οι εταιρείες ότι θέλουν, ειδικά στις άγονες γραμμές!
Η κοροϊδία και η εξαπάτηση δεν έχει όριο».

Λ.Α.Ν.Ε.ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΝΕΚΤΕΛΕΣΤΑ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΝΑΡΟΣ ΕΩΣ 17/07/2017

Χανιά 07/07/2017

 

 


 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ





 H ΛΑΝΕ ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι το Ε/Γ-Ο/Γ ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ παραμένει στην περιοχή του λιμένα Πειραιά σε κατάσταση απαγόρευσης απόπλου λόγω μη αποκατάστασης τεχνικής βλάβης.

Ως εκ τούτου τα δρομολόγια του πλοίου από 07/07/2017 έως 17/07/2017 πρωί θα

παραμείνουν ανεκτέλεστα.

ΕΟΡΤΗ ΟΣΙΟΥ ΘΩΜΑ ΕΝ ΜΑΛΕΩ

ΕΟΡΤΗ ΟΣΙΟΥ ΘΩΜΑ ΕΝ ΜΑΛΕΩ
7 Ιουλίου .Χρόνια Πολλά στους Βατικιώτες και στους εορτάζοντες !
Ο ασκητής Όσιος Θωμάς ο εν τω Μαλεώ
Στον επιβλητικό και απόκρημνο τόπο του τρικυμιώδους περάσματος του ακρωτηρίου Μαλέα (ή αλλιώς καβο-Μαλιά, στην περιοχή που έχει μείνει γνωστή και ως "μικρό Άγιον Όρος", λόγω των πολλών ασκητών που είχε τη Χάρη να φιλοξενήσει ο τόπος), πριν από δέκα περίπου αιώνες, η σπουδαία μορφή της ορθοδοξίας μας, ο Όσιος Θωμάς ο εν τω Μαλεώ, με καταγωγή που χάνεται πιθανώς στην οικογένεια των Παλαιολόγων, απαρνούμενος τα σπουδαία στρατιωτικά του αξιώματα, τις ανθρώπινες τιμές, δόξες και πλούτη, ενδύθηκε το απέριττο σχήμα του μοναχού και έζησε, σαν άλλος Πρόδρομος, τη λιτή ασκητική ζωή στους κυματόδαρτους βράχους του Μαλέα, σε σπηλιές που μοιάζουν με αετοφωλιές. Τα πνευματικά ύψη, στα οποία αξιώθηκε να φθάσει ο Όσιος, με την προσευχή, τη νηστεία και την αυστηρή άσκηση, ελκύοντας τη χάρη του Θεού, γίνονταν αισθητά στο κόσμο μέσω των θαυματουργικών του ενεργειών. Τα συναξάρια αναφέρουν πως έβγαλε δαιμόνια από ανθρώπους, θεράπευε χωλούς και τυφλούς που προσέτρεχαν σ' αυτόν και πως διά της προσευχής του επέτρεψε ο Θεός να αναβλύσει νερό από βράχο, τον οποίο "επαλάμησε" ή "εράβδισε" ο Όσιος, σαν άλλος Μωϋσής. Τούτο δε το νερό αναβλύζει από τότε έως και σήμερα αδιάκοπα, ενώ τα θαυμαστά σημεία που μαρτυρούν άνθρωποι που θεραπεύτηκαν ακόμα και στις μέρες μας από αρρώστιες μέσω αυτού, δεικνύουν πως πρόκειται για αγίασμα, αναβλύζον με τη χάρη του Θεού διά των προσευχών του Οσίου, ως ένδειξη της ζωντανής πίστης μας και προς ενίσχυση του φρονήματός μας. Η παράδοση επίσης αναφέρει ότι οι κάτοικοι από τα Κύθηρα, απέναντι από τον τόπο όπου ασκήτευε ο Όσιος, έβλεπαν μια στήλη πυρός στο σημείο άσκησής του.



Ιερά Μητρόπολη Μονεμβασίας και Σπάρτης

Πέμπτη 6 Ιουλίου 2017

Δημοτική Οδοποιία Κυθήρων: έργα και αναπτυξιακός προγραμματισμός

Μέσα στο πρώτο μισό της θητείας μας προγραμματίσαμε και ολοκληρώσαμε πολύ σημαντικά έργα οδοποιίας. Είναι γνωστό ότι το οδικό δίκτυο του νησιού είναι τεράστιο και ως εκ τούτου ο Δήμος δεν έχει τη δυνατότητα να επιλύσει όλα τα προβλήματα του δικτύου οδοποιίας. Έτσι, η οικονομική συνδρομή της Περιφέρειας είναι απαραίτητη. Παράλληλα, το μεγάλο δίκτυο της αγροτικής οδοποιίας συντηρείται πλέον από ετήσια σύμβαση παροχής υπηρεσίας που έχει άκρως θετικά αποτελέσματα.



Το έργο του Κεντρικού Δρόμου (Αρωνιάδικα, Δόκανα-Καρβουνάδες) ολοκληρώθηκε χάρη στην επίλυση πολλών ζητημάτων αδειοδότησης που υπήρχαν κατά την έναρξη εκτέλεσής του. Το έργο χρηματοδοτήθηκε από την Περιφέρεια Αττικής και η δημοπρασία είχε γίνει το 2014. Με ενέργειες της Δημοτικής Αρχής οι παρόδιοι ιδιοκτήτες επέτρεψαν τη διαπλάτυνση του δρόμου σε φάρδος σχεδόν 8 μέτρων και τους ευχαριστούμε θερμά.

Προχωρήσαμε σε εκτεταμένες ασφαλτοστρώσεις οδών σε οικισμούς και περιοχές μείζονος ενδιαφέροντος, σε παραλίες καθώς και στον κεντρικό δρόμο:

  • Κεντρικός Δρόμος (Περιφέρεια)
  • Κεντρικός δρόμος (Φατσάδικα)
  • Καλαδί
  • Κακή Λαγκάδα
  • Φυρή Άμμος
  • Συνδετήρια οδός Νέου Νοσοκομείου
  • Άγ. Γεράσιμος ΤΚ Ποταμού
  • Παλαιόπολη (περιοχή νέων κατοικιών)
  • Βιαράδικα
  • Λουραντιάνικα
  • Άνω Λιβάδι
  • Είσοδος οικισμού Φρατσίων (Πρυτανείο)
  • Ξερονιάματα ΤΚ Κυθήρων
  • Πίσω Γιαλός Καψαλίου
  • Περιφερειακός Λιμένος Ποταμού Αντικυθήρων
  • Γερακάρι
  • Δρυμώνας
  • Βάνης – Μυρτίδια
  • Περιφερειακός Λιβαδίου
  • Αγία Πελαγία – Αγία Αναστασία με χρηματοδότηση 220.000€ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Το έργο έχει δημοπρατηθεί και θα ξεκινήσει σύντομα, μετά την δικαστική απεμπλοκή του έργου λόγω εργολαβικών προσφυγών στη Δικαιοσύνη. Είναι άκρως σημαντικό έργο που οι κάτοικοι αναμένουν πολλά χρόνια καθώς ο δρόμος αυτός είναι σε πολύ κακή κατάσταση. Με το ποσό αυτό θα ασφαλτοστρωθεί τμήμα μήκους περίπου 850 μέτρων.
Στις 6 Ιουλίου δημοπρατήθηκε στον Πειραιά ένα νέο μεγάλο έργο δημοτικής οδοποιίας προϋπολογισμού 310.000€ με χρηματοδότηση από ίδιους πόρους, το οποίο έλαβε εκπτωση 44%, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση μεγάλων χρηματικών ποσών για το Δήμο μας. 

Θα γίνουν ασφαλτοστρώσεις δρόμων στην Αγία Πελαγία, τα Αρωνιάδικα, τον Ποταμό, τα Λογοθετιάνικα, τα Χριστοφοριάνικα, τα Περλεγκιάνικα, τα Ντουριάνικα, τα Ζαγκλανικιάνικα, τον Όσιο Θεόδωρο, τα Φριλιγκιάνικα, τη Φελωτή, τα Μητάτα, τις Καρβουνάδες, τα Γουδιάνικα, το Κάτω Λιβάδι, τον Κάλαμο και το Στραπόδι, σε συνεργασία με τους τοπικούς Προέδρους που υπέδειξαν τα σημεία. Με το έργο αυτό δίδεται βάρος σε περιοχές που δεν είχαν συμπεριληφθεί στο αντίστοιχο έργο του 2016 και επιλύονται πολυετή ζητήματα στον τομέα της οδοποιίας. 

Η Δημοτική Αρχή συνεχίζει τη μόνη σωστή πολιτική στον τομέα της εκτέλεσης των έργων αυτών που είναι η συγκέντρωση ιδίας φύσεως έργων σε μία μελέτη και μία δημοπρασία, επιτυγχάνοντας σημαντικές εκπτώσεις και μειώνοντας τη γραφειοκρατία, σε αντίθεση με το παρελθόν όπου οι αποσπασματικές αναθέσεις (κατατμήσεις) ανά Τοπική Κοινότητα δεν πέτυχαν τα αναμενόμενα αναπτυξιακά αποτελέσματα.

ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΟΔΟΠΟΙΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

Χάρη στην ισχυρή μας διεκδίκηση και τα ευήκοα ώτα της ηγεσίας της Περιφέρειας, πετύχαμε τη χρηματοδότηση μεγάλων αναπτυξιακών οδικών έργων για το Δήμο μας. Τα έργα αυτά έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για πρώτη φορά, είναι ενταγμένα στον Προϋπολογισμό της Περιφέρειας και ο Δήμος μας ολοκληρώνει τις μελέτες και τις αδειοδοτήσεις που απαιτούνται ώστε να γίνουν προγραμματικές συμβάσεις και να δημοπρατηθούν μέσα στην τρέχουσα θητεία.

  • Ανακατασκευή Γέφυρας Μάκρωνα και Παράλληλες Οδικές Εργασίες Νήσου Κυθήρων με προϋπολογισμό 1.800.000€. Το έργο θα δημοπρατηθεί από την Περιφέρεια. Αποτελεί χρόνιο αίτημα των κατοίκων της Τ.Κ. Μητάτων καθώς θα επιλύσει το πρόβλημα διέλευσης της παλαιάς γέφυρας στον Μάκρωνα, ενώ θα βελτιωθεί μεγάλο τμήμα του οδικού δικτύου. Η μελέτη αυτή είναι παλαιά και η εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου είχε απορριφθεί από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή με αποτέλεσμα η τότε (2013) εξασφαλισμένη χρηματοδότηση να απωλεσθεί για το νησί μας. Η δική μας Δημοτική Αρχή αξιοποιεί κάθε υπάρχουσα μελέτη γιατί κάθε έργο που γίνεται είναι κέρδος για τον τόπο μας!
  • Επισκευή και Συντήρηση Δημοτικής Οδοποιίας Νήσου Κυθήρων με προϋπολογισμό 2.000.000€. Πρόκειται για έργο μεγάλης αναπτυξιακής σημασίας για το νησί μας. Προβλέπεται η διαπλάτυνση και ασφαλτόστρωση των οδών προς Μελιδόνι, από Διακοπουλιάνικα προς Προγκί και Αγ. Ιωάννη Γερακαρίου, από Αγία Πελαγία προς Αγία Αναστασία καθώς και το υπόλοιπο τμήμα των 800 μέτρων προς την Κακή Λαγκάδα. Ο Δήμος μας έχει λάβει όλες τις εγκρίσεις που απαιτούνται και απομένει η αποστολή της μελέτης από την Περιφέρεια και η υπογραφή της Προγραμματικής Σύμβασης ώστε να δημοπρατηθεί το έργο από το Δήμο μας.
  • Οδός Μόρμορη Αβλέμωνα με προϋπολογισμό 500.000€. Αφορά την βελτίωση και ασφαλτόστρωση του δρόμου «Μόρμορη» που αποτελεί πολυετές αίτημα των κατοίκων του Αβλέμωνα και της Παλαιόπολης καθώς συνδέει τις περιοχές με το Λιμάνι Διακοφτίου και το Αεροδρόμιο με άμεση όδευση χωρίς να παρεμβάλλονται άλλοι οικισμοί. Απομένει η περιβαλλοντική αδειοδότηση που καθυστέρησε λόγω της ανάρτησης των δασικών χαρτών, ώστε στη συνέχεια να προχωρήσει η προγραμματική σύμβαση και να δημοπρατηθεί το έργο από το Δήμο μας.
  • Επικαιροποίηση Μελέτης «Διαπλάτυνση και Συντήρηση Επαρχιακού Οδικού Δικτύου Νήσου Κυθήρων» με προϋπολογισμό 60.000€. Θα δημοπρατηθεί από την Περιφέρεια. Στόχος είναι να επικαιροποιηθεί με νέα δεδομένα παλαιά υπάρχουσα μελέτη που αφορά το σύνολο του κεντρικού οδικού άξονα των Κυθήρων, ώστε στη συνέχεια να επιλεγούν σημεία άμεσης παρέμβασης (π.χ. παρακάμψεις οικισμών).
  • Βελτίωση βατότητας και τσιμεντόστρωση Περιφερειακού Δρόμου Ποταμού Αντικυθήρων με προϋπολογισμό 285.000€. Το έργο είναι ενταγμένο στον Προϋπολιγισμό της Περιφέρειας από το 2014 μετά από αίτημα του τότε προέδρου της Εγχωρίου Περιουσίας (και νυν Δημάρχου) κ. Χαρχαλάκη προς τον τότε Αντιπεριφερειάρχη κ. Κατσικάρη, αίτημα που αργότερα υποστηρίχθηκε και από τον κ. Κουκούλη. Το έργο δεν έχει δημοπρατηθεί ακόμα καθώς λόγω υπαγωγής του νησιού των Αντικυθήρων στο δίκτυο περιβαλλοντικής προστασίας NATURA 2000 απαιτείται εξειδικευμένη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Ευελπιστούμε να επιλυθεί το θέμα εντός του έτους για να προχωρήσει η διαδικασία της Προγραμματικής Σύμβασης.
Με τα μεγάλα αυτά έργα οδοποιίας αναπτύσσονται οι περιοχές και βελτιώνεται η οδική ασφάλεια στο νησί μας. Είναι έργα που δεν γίνονται από τη μία μέρα στην άλλη, αλλά απαιτούν προσεκτική μελέτη και σχεδιασμό, σωστή τεχνοκρατική υποστήριξη, εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις που πολλές φορές καθυστερούν ακόμα και πέραν του έτους. Η Δημοτική Αρχή έχει αποδείξει όμως ότι μπορεί να φέρει στο νησί χρηματοδοτήσεις σημαντικών έργων καθώς εργάζεται σωστά και μεθοδικά, απαλλαγμένη από μικροπολιτικές σκοπιμότητες και μικροσυμφέροντα και βάζοντας πάνω από όλα το γενικό καλό του νησιού.
-----------------------------------------
Πηγή: kainourgiamera.gr
-----------------------------------------

Στα Κύθηρα ο Αν. ΥΠΑΑΤ, Γ. Τσιρώνης, εκπροσωπώντας την κυβέρνηση στα εγκαίνια διαμόρφωσης του οικισμού Μητάτων

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα,  05 Ιουλίου 2017
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Στα Κύθηρα ο Αν. ΥΠΑΑΤ, Γ. Τσιρώνης, εκπροσωπώντας την κυβέρνηση
στα εγκαίνια διαμόρφωσης του οικισμού Μητάτων
Ο Αν Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιάννης Τσιρώνης, εκπροσώπησε την κυβέρνηση την Τρίτη 4 Ιουλίου στα Κύθηρα, κατά την τελετή εγκαινίων του έργου «Διαμόρφωση και Αναβάθμιση Κοινόχρηστων Χώρων Οικισμού Μητάτων – Διαμόρφωση και Αναβάθμιση Νοτίου Ορίου» που χρηματοδοτήθηκε από το Μέτρο 7 του Προγράμματος «Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας, 2014-2020» και υλοποιήθηκε από τον Δήμο Κυθήρων. Στα εγκαίνια παρέστη επίσης ο Πρέσβης της Αυστραλίας στην Ελλάδα, John Griffin, ο Δήμαρχος Κυθήρων, Ευστράτιος Χαρχαλάκης, ο εκπρόσωπος της Τ.Κ Μητάτων, Γιώργος Σκλάβος, καθώς και φορείς της περιοχής.
Ο Αν. Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιάννης Τσιρώνης, δήλωσε σχετικά:
«Τα έργα υποδομής σε ορεινές και νησιωτικές περιοχές, είναι απόλυτα αναγκαίος παράγοντας για να αναστραφεί ο φαύλος κύκλος εγκατάλειψης και να έχουμε μια βαθμιαία επιστροφή των ανθρώπων στις ρίζες τους και μια τόνωση του πρωτογενή τομέα. Ευχαριστώ πολύ τον Δήμαρχο για την θερμή υποδοχή και για την γόνιμη συνεργασία που είχαμε επ’ ευκαιρία των εγκαινίων».
minagric.g

Αναπτυξιακή Δήμου Κυθήρων - Πρόσληψη πέντε ( 5 ) ατόμων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου διάρκειας τριών (3) μηνών για πυρασφάλεια .



ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΕΒ.ΜΗΤΡ.ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ


Ερώτηση για τα υπέρογκα ποσά που ζητούν εταιρείες πνευματικών δικαιωμάτων από ξενοδοχεία

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΔ , Ά ΠΕΙΡΑΙΩΣ & ΝΗΣΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ερώτηση στους Υπουργούς Πολιτισμού και Τουρισμού για την αναστάτωση που έχει δημιουργηθεί στα ξενοδοχεία από τα υπέρογκα ποσά που ζητούν εταιρείες πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων για τη χρήση της τηλεόρασης στις τουριστικές μονάδες, κατέθεσε ο Βουλευτής Α’ Πειραιώς και Νήσων Κώστας Κατσαφάδος.
Οι ιδιοκτήτες ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, όπως αναφέρει ο Βουλευτής, καταγγέλλουν ότι τα τελευταία δέκα και πλέον χρόνια, βρίσκονται αντιμέτωποι με μια υπέρμετρα υψηλή τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών των δικαιούχων πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων, η οποία έχει γίνει αποδεκτή από τον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΟΠΙ).
Παράλληλα, επισημαίνουν ότι οι εν λόγω εταιρείες ζητούν επιπλέον και την καταβολή αναδρομικών μέχρι και 5 χρόνια πίσω, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο ακόμα και η οικονομική βιωσιμότητα  των ελληνικών ξενοδοχείων.
Ο κ. Κατσαφάδος μεταξύ άλλων ρωτά τους αρμόδιους Υπουργούς γιατί δεν έχει κατατεθεί ακόμη στη Βουλή το νομοσχέδιο για τα πνευματικά δικαιώματα, από τη στιγμή που η δημόσια διαβούλευση έχει ολοκληρωθεί από τον Ιανουάριο του 2016, καθώς και για το τι πρόκειται να πράξουν για να λυθεί το πρόβλημα με τις υψηλές απαιτήσεις των εταιρειών πνευματικών δικαιωμάτων.
Η ερώτηση του κ. Κώστα Κατσαφάδου έχει ως εξής:
«Το ζήτημα των πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων έχει απασχολήσει τα τελευταία χρόνια την επικαιρότητα, ιδιαίτερα δε από την πλευρά των χρηστών που διαμαρτύρονται για καταχρηστικές συμπεριφορές σε βάρος τους από τους Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης (ΟΣΔ) και ζητούν εναγωνίως να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο.
Στο πνεύμα αυτό, αναστάτωση έχει προκληθεί στους κόλπους των ξενοδόχων με τα υπέρογκα ποσά που ζητούν εταιρίες πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων για τη χρήση της τηλεόρασης στις τουριστικές μονάδες.
Όπως αναφέρουν, τα τελευταία δέκα και πλέον χρόνια, οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις βρίσκονται αντιμέτωπες με μια υπέρμετρα υψηλή τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών των δικαιούχων πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων, την οποία έχουν ανακοινώσει και έχει γίνει αποδεκτή από τον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΟΠΙ).
Οι εταιρείες πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων ζητούν επιπλέον και την καταβολή αναδρομικών μέχρι και 5 χρόνια πίσω, γεγονός που καταλήγει σε απαίτηση για τεράστια ποσά, που βάζουν σε κίνδυνο ακόμα και την οικονομική βιωσιμότητα  των Ελληνικών ξενοδοχείων.
Επειδή, εν μέσω όλων αυτών των δυσμενών συνθηκών της ελληνικής αγοράς και επιχειρηματικότητας, είναι επιτακτική η ανάγκη να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση, προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα των ανεπίτρεπτα υψηλών (συσσωρευτικά) απαιτήσεων των εταιρειών δικαιούχων πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων προς τους ξενοδόχους,
Επειδή, δυο χρόνια τώρα, το μόνο που κάνει η Κυβέρνηση είναι να πηγαινοφέρνει στη Βουλή ένα νομοσχέδιο για τα πνευματικά δικαιώματα,
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1.       Πότε πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για τα πνευματικά δικαιώματα; Γιατί καθυστέρησε η κατάθεσή του στη Βουλή, ενώ είχε ολοκληρωθεί η δημόσια διαβούλευση από τον Ιανουάριο του 2016; Για ποιο λόγο αποσύρθηκε από τη Βουλή το νομοσχέδιο που είχε κατατεθεί το καλοκαίρι;
2.       Τι πρόκειται να πράξουν, προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα των ανεπίτρεπτα υψηλών συσσωρευτικά απαιτήσεων των εταιρειών δικαιούχων πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων προς τους ξενοδόχους; Υπάρχει πρόβλεψη στο επικείμενο σχέδιο νόμου για τον καθορισμό ενός πλαισίου μεταξύ των δυο πλευρών;
Πειραιάς 6 Ιουλίου 2017

Ο Ερωτών Βουλευτής                                                                                           
Κώστας Κατσαφάδος
Βουλευτής Α’ Πειραιώς & Νήσων



ΔΥΟ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΦΑΤΣΕΑ

Παράκληση στους Τσιριγώτες για κοινοποίηση. Είμαι προσωπικά στη διάθεση όλων για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή επιπλέον πληροφόρηση στο τηλ. 6974307940
Με την ευκαιρία θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους συμμετείχαν μέχρι τώρα και συνεχίζουν να μετέχουν στις έρευνες και ιδιαίτερα τα μέλη του Παραρτήματος Κυθήρων της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης που αποτελεί ένα κόσμημα για το νησί μας

Η ΠΟΛΥΚΥΜΑΝΤΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ



Η  ΠΟΛΥΚΥΜΑΝΤΗ  ΙΣΤΟΡΙΚΗ   ΠΛΕΥΣΗ  ΤΗΣ   ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ  ΑΠΟ
ΤΟ  ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟ  ΠΑΥΛΟΠΕΤΡΙ  ΣΤΑ  ΕΠΤΑΝΗΣΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ  ΕΛΛΑΔΑ
ΣΤΙΣ  6  ΙΟΥΛΙΟΥ  ΤΟΥ  1850,  ΜΕΤΑ  ΑΠΟ  ΧΙΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ  ΞΕΝΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΑΦΙΕΡΩΝΕΤΑΙ
ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΟΥ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥ ΛΑΟΓΡΑΦΟΥ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ
ΤΖΩΡΤΖΗ ΑΝΩΜΗΤΡΗ (ΦΩΤ. ΔΕΞΙΑ), ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΣΤΗΝ
ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΑΟΓΡΑΦΗΣΗ  ΤΗΣ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ Ν.Α. ΕΛΛΑΔΑΣ
του Συγγραφέα – Πανεπιστημιακού  Δρ. Κωνσταντίνου Σπ. Μέντη
Παυλοπέτρι Ελαφονήσου: Η Αρχαιότερη Βυθισμένη Πόλη στον Κόσμο
Η Ιστορία του Σμιγοπέλαγου νησιού, ένα βαθυγάλαζο μονοπάτι που σε σεργιανάει στους μανταλωμένους θησαυρούς των βυθών που τους αγγίζει το γαλανοφόρετο μαγνάδι του Μύθου, στα μαγευτικά απύθμενα της Ελληνικής προϊστορίας, που αχούνε μέσα τους οι φωνές των θεών, στα άγνωρα Κυανέμβολα πολυδρόμια, που τα σκεπάζουν οι γαλαζόλευκοι αφροί και στα ιριδένια ακρογιάλια που τα χρυσίζει του χρόνου η ροδοσυγνεφιά.
Η εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα κτίστηκε με τη πρωτοβουλία της γνωστής Μανιάτικης οικογένειας των Γρηγοράκηδων το 1858 και ανακαινίστηκε το 1862. Μία επιγραφή γράφει: «κτήτορες Πασχάλης Γερακάρης και Φλωρούσα Δραγονίτσα σύζυγός του».
ΑΠΟ ΤΟΝ  ΙΣΤΟΡΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΟΔΗΓΟ ΤΗΣ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ: https://elafonisos.inspacetime.gr
Ηλ. Πηγές; https://elafonisos.inspacetime.gr/tour/ekklisies/agios-spyridonas, elafonissos.gr,  http://www.elafonissos.gr
Η προϊστορική πόλη της Ελαφονήσου βρίσκεται βυθισμένη σε τιρκουάζ θαλάσσια χρώματα – μεταξύ νησίδων – και το νεκροταφείο του φωλιάζει σε τροπικούς αμμόλοφους και σπάνιους κέδρους, μεταξύ μιας σμαραγδένιας θάλασσας, ενός καναλιού και μιας γραφικής και προστατευόμενης λίμνης (Νatura 2000 και Rasmar), στην τροπική παραλία της Πούντας,  ανατολικά του καναλιού για το πέρασμα στη Σμιγοπέλαγη Ελαφόνησο και αποτελεί σπάνιο Παγκόσμιο Μνημείο Σύνθεσης Φυσικού και Πολιτιστικού  Περιβάλλοντος.
ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΣΜΙΓΟΠΕΛΑΓΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΘΑΥΜΑ ΤΗΣ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΠΛΑΣΜΑ ΤΟΥ ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΟ ΟΙΚΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΠΕΤΡΙΟΥ
Το Παυλοπέτρι συνδυάζει όλες τις πρώτες φάσεις και αποχρώσεις του Ελληνικού Πολιτισμού  (Εποχή Χαλκού, Μεσοελλαδικό πολιτισμό, Μινωικό Πολιτισμό, Μυκηναϊκό Πολιτισμό, επιρροές Κυκλαδίτικου Πολιτισμού κ.α.). Ο λαμπρός αυτός πολιτισμός της εποχής του Χαλκού, έθεσε τις βάσεις της κοινωνικής, οικονομικής και οικιστικής οργάνωσης και μεταλαμπαδεύτηκε σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου. Ο σπάνιος πολιτισμός του Παυλοπετρίου διήνυσε δυο χιλιετίες και το τέλος του σημαδεύτηκε από βιβλικές καταστροφές.
Στο Παυλοπέτρι  κείται το Αρχαιότερο Βυθισμένο Παλάτι Ηγεμόνων στον κόσμο
Αρκετοί  Ηγήτορες του Παυλοπετρίου, που προηγήθηκαν κατά χιλιετίες του Μενέλαου και του Αγαμέμνονα, διοργάνωναν οικονομικές δραστηριότητες με τα Κύθηρα, την Κρήτη, τις Κυκλάδες, την Εύβοια και τις άλλες σημαντικές περιοχές του τότε γνωστού κόσμου. Το Παυλοπέτρι μαζί με τα Κύθηρα έλεγχαν ένα από τα σπουδαιότερα Προϊστορικά περάσματα του τότε Γνωστού Κόσμου.
Η πρώτη ψηφιακά αναπαριστώμενη υδρόλυτη προϊστορική πόλη στον κόσμο
Το 2011 το Παυλοπέτρι έγινε η πρώτη ψηφιακά αναπαριστώμενη υδρόλυτη προϊστορική πόλη και η τρισδιάστατη απεικόνιση του προβλήθηκε για πρώτη φορά διεθνώς στις 9 Οκτωβρίου 2011, ημέρα Κυριακή και  ώρα  20.00, από το BBC (https://www.youtube.com/watch?v=XA7bAUp-hiI) .
Χωρίς Αρχαιολογικό Μουσείο,  η Αρχαιότερη Βυθισμένη Πόλη στον Κόσμο
Οι Άγγλοι, οι τελευταίοι κατακτητές της Ελαφονήσου, παρέδωσαν με υποδειγματικό τρόπο τα προϊστορικά αρχαιολογικά ευρήματα ... που από τότε παραμένουν στα «αζήτητα» (βλ. BSA 1969). Αντ’ αυτού το Ελληνικό Κράτος, νοίκιαζε τον αρχαιολογικό χώρο του Παυλοπετρίου, αντί πινακίου φακής, για πολλές δεκαετίες με αποτέλεσμα να καταστραφούν αρκετοί τάφοι της εποχής του χαλκού. Οι νέες έρευνες (από το Πανεπιστήμιο του Νότιγχαμ κ.α.) εμπλούτισαν τα προϊστορικά αρχαιολογικά ευρήματα της Ελαφονήσου.
Αγκυροβόλιο πλοίων στην αρχαιότερη βυθισμένη πόλη του κόσμου, στον όρμο των Βατίκων
Αποτελεί ασύγγνωστη πολιτιστική και οικολογική καταστροφή που ταλανίζει ολόκληρη την Ν.Α. Ελλάδα.
ΣΥΝΤΟΜΟ  ΙΣΤΟΡΙΚΟ  ΤΗΣ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ
Η Ελαφόνησος  διαθέτει ένα λαμπρό και σπάνιο προϊστορικό πολιτισμό, την Αρχαιότερη Βυθισμένη Πόλη στον Κόσμο στο Παυλοπέτρι, αρκετούς πρωτοελλαδικούς οικισμούς και γενικά ένα σπάνιο πολιτισμικό και φυσικό περιβάλλον.
Ακόμη και ο νεώτερος προϊστορικός και κλασσικός πολιτισμός της Ελαφονήσου κοσμείται με Μνημεία και περίοπτους ναούς,  αμαξήλατους δρόμους κ.α.
Η μυθολογική και ιστορική της διαδρομή συνδέεται με την Κυθήρεια και Σμιγοπέλαγη Αφροδίτη,  το Γλαύκο, το Σειληνό, τις Χάριτες, την Οδύσσεια, τους Φοίνικες, τους Κίλικες, τον Πάρι και την Ωραία Ελένη, τον Πελοποννησιακό Πόλεμο και την κατάληψη από τους Αθηναίους, τον Θουκυδίδη, τους Ρωμαίους, το Βυζάντιο, τα Κάστρα και τις Βίγλες, την πειρατεία, τον Δον Κιχώτη, τις Βενετοτουρκικές Ναυμαχίες, τους Πορτολάνους, τη διάσωση του Θ. Κολοκοτρώνη και του Λ. Κατσώνη, τη Ναυαρχία του Α. Μιαούλη, τις ναυτικές βάσεις του Αγώνα, τον Κόχραν, τον Καποδίστρια, την απόφαση στο Σαρακήνικο-Ελαφονήσου για την Ναυμαχία του Ναβαρίνου και την απελευθέρωση της Ελλάδας και πολλά άλλα.
ΤΑ ΧΙΛΙΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΞΕΝΟΚΡΑΤΙΑΣ  ΤΗΣ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ
Μετά την καταστροφή της από τους Σαρακηνούς στα μέσα του 9ου αι. περιήλθε το 1207 στην κατοχή του Μ. Βενιέρη, το 1316 στο Λέοντα Κασιμάτη, το 1364 στους Ενετούς, το 1385 στον οίκο Βενιέρη, το 16ο αι. στους Ενετούς, το 1715 στους Τούρκους και το 1797 στους Γάλλους με την συνθήκη του Καμποφόρμιο. Το 1800 με τη συνθήκη της Κωνσταντινούπολεως αναγνωριζόταν η Επτάνησος Πολιτεία, που συμπεριλάμβανε και την Ελαφόνησο στα Επτάνησα, όπως ρητά ανέφερε και το  ψήφισμα της νομοθετικής Συνέλευσης, στις 22 Ιανουαρίου του1804.
Το 1807 η Ελαφόνησος περιήλθε πάλι στην κατοχή των Γάλλων και το 1809 στην κατοχή των Άγγλων.
Η απελευθέρωση του Πρώτου κατοικημένου Επτανησιακού νησιού - της Ελαφονήσου -
στις 6 Ιουλίου του 1850   και   η συμβολή της Μάνης στο ιστορικό αυτό γεγονός.
Το 1828 ο Καποδίστριας προέβη στην  de facto προσάρτηση της Ελαφονήσου στην Ελλάδα.
Ακολούθησε   Αγγλοελληνική διένεξη που κορυφώθηκε (μαζί και με μία σειρά άλλων γεγονότων) το 1849 - 1850.  Οι Άγγλοι απέκλεισαν  Ελληνικά λιμάνια  (γεγονότα γνωστά ως Παρκερικά) και το θέμα απασχόλησε τη Γαλλική Εθνοσυνέλευση και τη Ρωσία που μέσω του Περσιάνι διαμήνυσε ότι προστατεύει (μαζί με τη Γαλλία) τας νήσους Ελαφόνησον και Σαπιέντζα.  Τέλος στις 6 Ιουλίου του 1850, ο υπουργός των εξωτερικών Ανδρέας Λόντος, υπέγραψε σύμβαση με την Αγγλία με την οποίαν  η Ελαφόνησος και η Σαπιέντζα ενώνοντο οριστικά με την Ελλάδα.
Ήταν μάλιστα το πρώτο κατοικημένο νησί των Επτανήσων που απελευθερωνόταν από τους Άγγλους..    αλλά και το πρώτο Κυθηραϊκό νησί που αποκτούσε της ανεξαρτησία του.
Σημαντική ήταν και η συμβολή της Μάνης στην απελευθέρωση της Ελαφονήσου, διότι ο Τζανετάκης (από τη  ξακουστή οικογένεια των Γρηγοράκηδων) ίδρυσε το 1837 το συνοικισμό της Ελαφονήσου - παρότι το νησί ανήκε στους Άγγλους - και αυτό τον ισχυρισμό προέβαλαν κυρίως οι Ελληνικές κυβερνήσεις για να διεκδικήσουν το Λαφονήσι.
Την Ιστορική αυτή επέτειο της ένωσης της Ελαφονήσου με την Ελλάδα γιόρτασε για πρώτη φορά  η Ελαφόνησος και ο Σμιγοπέλαγος Πολιτισμός της περιοχής στις 6 Ιουλίου του 2003, μετά από 153 ολόκληρα χρόνια, με το Προεδρικό Διάταγμα 54/2003.
ΤΟ  ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ
Η  Ιστορική Επέτειος της Ελαφονήσου αποτελεί πλάτεμα των κρουνών της Επτανησιακής, Μανιάτικης και Λακωνικής ιστορικής μνήμης και συνείδησης, Παιάνα για τη Νηρηιδική Κοιτίδα του Μινωικού, Κυκλαδίτικου και Μυκηναϊκού Πολιτισμού, ψηλάφισμα και προανάκρουσμα νίκης για το Θαλασσοκεντρικό, Νησοστέφανο και Σμιγοπέλαγο Πολιτισμό του Νοτου, πυξίδα για τα  άγνωρα Κυανέμβολα  πολυδρόμια του Νότου και γεωπολιτισμικό προπομπό για μια Νησοστέφανη Συμπολιτεία των Σμιλεμένων και Γλυκοθώρητων Βατίκων, της Σμιγοπέλαγης Ελαφονήσου και των Πελαγοθώρητων Κυθήρων και Αντικυθήρων.
ΔΡ.    Κ. ΜΕΝΤΗΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ “ Η  ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΣ”  ΤΟ 2003
ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ  ΤΗΣ ΘΕΣΠΙΣΗΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ      ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΚΑΤΟΙΚΗΜΕΝΟΥ ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 153 ΧΡΌΝΙΑ!!
(Βλ.  2003: «Το Χρονικό για την Καθιέρωση της Ιστορικής Επετείου», εφημ. Η Ελαφόνησος, Πειραιάς, Μάρτιος – Απρίλιος,  σ. 1 και 2).
“ Η Ιστορική πλεύση της  Ελαφονήσου στον Κυθηραϊκό και Επτανησιακό Χώρο περιγράφεται λεπτομερώς στο πρώτο Ιστορικό βιβλίο της Ελαφονήσου και του Σμιγοπέλαγου Πολιτισμού
( «Ελαφονήσι το Σμιγοπέλαγο Νησί», Μέντης Κων/νος, Πειραιάς 1993 σελ. 46-97 ).
Στο βιβλίο αυτό παρέχονται αρκετά ιστορικά στοιχεία και αναφέρεται ρητά - για πρώτη φορά - η 6η Ιουλίου ως Ιστορική επέτειος της Ελαφονήσου (σελ. 96-97), όπως επίσης και ότι η Ελαφόνησος αποτελεί το πρώτο κατοικημένο νησί των Επτανήσων που ενώθηκε με την Ελλάδα.
Οι Ιστορικές αυτές αποκαλύψεις απασχόλησαν Επιστημονικά Συνέδρια, το Λακωνικό, τον Επτανησιακό, τον Ημερήσιο τύπο και τον τύπο του Εξωτερικού, την Τηλεόραση  και το θέμα έφθασε μέχρι τη Βουλή με την υπ’ αρ. 474/07.07.2000 ερώτηση του Βουλευτή Αθανάσιου Δαβάκη.
Η 6η Ιουλίου του 2000, βρήκε την Ελαφόνησο να μη γιορτάζει την 150η επέτειό της και τα δημοσιεύματα πλήθαιναν. Για την αποκατάσταση της Ιστορικής αλήθειας ο Δρ. Μέντης Κ. απέστειλε προς όλους τους αρμόδιους φορείς και προς τον τύπο πάνω από 2000 επιστολές και σχετικά έγγραφα.
Η ιστορική αυτή εκκρεμότητα για τον τόπο μας προκάλεσε το ενδιαφέρον της πολιτικής ηγεσίας. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κος Κων/νος Στεφανόπουλος αντιμετώπισε με ιδιαίτερη ευαισθησία το θέμα (έστειλε προσωπική επιστολή στο Δρ. Μέντη Κ.), όπως επίσης και ο Υπουργός Πολιτισμού κος Πάγκαλος και ο Πρωθυπουργός κος Κων/νος Σημίτης με το υπ’ αρ. πρωτ. Κ 4771/12-7-2000  έγγραφο  του πολιτικού του γραφείου συνέστησε να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία.
Στη συνέχεια είχαμε την  υπ’ αριθ. 85/2000 ομόφωνη απόφασή της Κοινότητας της Ελαφονήσου, την υπ’ αριθ. 29/12.3.2001 ομόφωνη απόφασή του Νομαρχιακού Συμβουλίου της Λακωνίας, την προώθηση του θέματος στο Υπουργείο των Εσωτερικών, τη Δ 486/23.8.2002 γνωμοδότηση του Συμβουλίου Επικρατείας (που καθυστέρησε δυο περίπου χρόνια, λόγω του πολέμου στο Ιράκ), την πρόταση του υφυπουργού των Εσωτερικών, της Δημόσιας Διοίκησης και της Αποκέντρωσης κου Λάμπρου Παπαδήμα και τέλος την  έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος 54/2003 (ΦΕΚ 59/Α/7.3.2003), με το οποίο αίρεται τελικά μια ανεπίτρεπτη ιστορική εκκρεμότητα για την Ελαφόνησο, για τα Κύθηρα και για τα Επτάνησα.
Το Προεδρικό Διάταγμα  54/2003 (ΦΕΚ 59/Α/7.3.2003) καθιερώνει την 6η Ιουλίου ως Δημόσια τοπική εορτή της Ελαφονήσου (Ιστορική Επέτειο της Ελαφονήσου). Η απόφαση αυτή [... που μόνο ανιστόρητοι και επίορκοι θα επιχειρούσαν να αμφισβητήσουν!!...]  έχει ιδιαίτερη ιστορική σπουδαιότητα για την Ελαφόνησο, για τα Κύθηρα,  για τα Επτάνησα και για το Σμιγοπέλαγο πολιτισμό του Νότου για τους εξής λόγους:
Με την εφαρμογή του Π.Δ. 54/2003:
Γιορτάστηκε το 2003 για πρώτη φορά στην ιστορία της Ελαφονήσου η Δημόσια Τοπική της Επέτειος. Γιορτάστηκε  για πρώτη φορά  η Απελευθέρωση του πρώτου Κυθηραϊκού Νησιού. Γιορτάστηκε  για πρώτη φορά η Απελευθέρωση του πρώτου κατοικημένου νησιού των Επτανήσων. «Γιορτάστηκε» επίσης κι’ ένα σπάνιο Ιστορικό γεγονός: «Η καθιέρωση μιας Νησιώτικης Ιστορικής Επετείου μετά από 153 ολόκληρα χρόνια που αποτελεί μοναδικό φαινόμενο στα Ιστορικά χρονικά  της Χώρας μας»!!

Δελτίο Τύπου Ερώτησης του Γιώργου Αμυρά για τα Κύθηρα

Γιώργος Αμυράς
Βουλευτής Β΄ Αθήνας – Το Ποτάμι                                                              
Αθήνα, 06.07.2017                                              
                                        
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ταξίδι στα Κύθηρα
Εδώ κι ένα μήνα το μόνο ταξίδι στα Κύθηρα που μπορεί να γίνει με καράβι από τον Πειραιά είναι μέσα από τη φαντασία του επίδοξου αλλά ατυχήσαντα επισκέπτη. Το πλοίο Βιτσέντζος Κορνάρος της εταιρίας ANEK LINES έχει να φανεί στα Κύθηρα από τις 10 Ιουνίου και παραμένει μυστήριο εάν και πότε θα ξεκινήσει.
Το θέμα αναδεικνύει με ερώτηση που κατέθεσε σήμερα στη Βουλή ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού Γιώργος Αμυράς προς  τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή και τον καλεί να απαντήσει για ποιο λόγο επιτρέπει την ακτοπλοϊκή απομόνωση των Κυθήρων.
Ο κ. Αμυράς ζητά επίσης να μάθει αν ο κ. Κουρουμπλής έχει υπολογίσει τις οικονομικές συνέπειες από την αντικειμενική αδυναμία των τουριστών να επισκεφθούν το νησί και αν προτίθεται να κάνει κάτι για να ξανακούσουν οι ντόπιοι τους γνώριμους ήχους της άφιξης του καραβιού.



Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:    





Γιώργος Αμυράς
Βουλευτής Β΄ Αθήνας – Το Ποτάμι                                                              
Αθήνα, 06.07.2017                                      
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ
ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Εν μέσω τουριστικής περιόδου τα Κύθηρα έχουν «πεταχτεί» εκτός του παιχνιδιού καθώς το μοναδικό καράβι που συνδέει ακτοπλοϊκώς τον Πειραιά με τα Κύθηρα παραμένει ακούνητο εδώ κι ένα μήνα, από τις 10 Ιουνίου.
Το καράβι Βιτσέντζος Κορνάρος της εταιρίας ANEK LINES δεν εκτελεί δρομολόγια είτε λόγω συνεχών βλαβών είτε λόγω της εργασιακής αναστάτωσης που έχει προκληθεί από τη μη πληρωμή του προσωπικού.
Οι επιπτώσεις του ακτοπλοϊκού αποκλεισμού των Κυθήρων είναι παραπάνω από εμφανείς στα τουριστικά έσοδα του νησιού αλλά προκαλεί και σοβαρά προβλήματα στην καθημερινότητα των ντόπιων  και την οικονομική δραστηριότητα, εμπορεύματα δεν πάνε και δεν έρχονται, μετακινήσεις ασθενών κι ευάλωτων ομάδων δεν γίνονται.
Με δύο λόγια, τέλειος αποκλεισμός.






Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

1.     Για ποιο λόγο επιτρέπετε την ακτοπλοϊκή απομόνωση των Κυθήρων;
2.     Έχετε υπολογίσει τις οικονομικές συνέπειες από την αντικειμενική αδυναμία των τουριστών να επισκεφθούν το νησί;
3.     Τι προτίθεστε να κάνετε για να ξανακούσουν οι ντόπιοι τους γνώριμους ήχους της άφιξης του καραβιού;    





                                                                                                 Ο ερωτών βουλευτής

             Γιώργος Αμυράς, Β’ Αθήνας