Σάββατο 8 Ιουλίου 2017

Εν αναμονή αποφάσεων για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Πειραιά – Κύθηρα – Κρήτη

Μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να ληφθούν αποφάσεις για την ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς – Κύθηρα – Αντικύθηρα – Κίσσαμος καθώς το επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος», όπως αναφέρεται στην τελευταία ανακοίνωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας, «παραμένει στην περιοχή του λιμένα Πειραιά σε κατάσταση απαγόρευσης απόπλου λόγω μη αποκατάστασης τεχνικής βλάβης. Ως εκ τούτου τα δρομολόγια του πλοίου από 07/07/2017 έως 17/07/2017 πρωί θα παραμείνουν ανεκτέλεστα».
Όπως επισημαίνεται σε ρεπορτάζ του Διονύση Βυθούλκα στο tovima.gr και σύμφωνα με πληροφορίες, έχει δοθεί διορία στην πλοιοκτήτρια εταιρεία ως τις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας να έχει προτείνει εναλλακτική λύση, δηλαδή ένα άλλο πλοίο που θα εκτελεί το δρομολόγιο όσο το «Βιτσέντζος Κορνάρος» παραμένει ακινητοποιημένο.
Μια από τις προτάσεις που εξετάζονται είναι η δρομολόγηση άλλου πλοίου από το Γύθειο που να συνδέει Κύθηρα – Αντικύθηρα και Κίσσαμο, ωστόσο στο υπουργείο αναζητείται τρόπος για την άμεση εξεύρεση πλοίου που να εκτελεί το δρομολόγιο του «Βιτσέντζος Κορνάρος», δηλαδή τη σύνδεση τού Πειραιά με τα Κύθηρα και την Κρήτη.
ΤΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ Η ΛΑΝΕ
Από την πλευρά της, η Λασιθιώτικη Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία υποστήριξε την Πέμπτη ότι υπάρχει σοβαρή ζημιά στον στροφαλοφόρο άξονα και η ανεύρεση νέου, η μεταφορά του, η προσαρμογή και τοποθέτηση απαιτεί χρόνο τουλάχιστον δύο μηνών.
Επιπλέον υπογράμμισε ότι έκανε προσπάθεια για ανεύρεση άλλου πλοίου για το υπόλοιπο διάστημα ισχής της σύμβασης (έως 31-10-2017) όμως οι προσπάθειες δεν καρποφόρησαν. Ωστόσο, συνεχίζονται ακόμα και στο εξωτερικό.
Επιπροσθέτως σημειώνει ότι το γεγονός της βλάβης που προέκυψε δεν μπορούσε να προβλεφθεί και μάλιστα εν μέσω θερινής περιόδου και παράλληλα δεν διαθέτει άλλο πλοίο, ενώ η οικονομική ζημιά τόσον από τα έξοδα της αποκατάστασης της βλάβης όσο και από την απώλεια εσόδων από μισθώματα και εισιτήρια της θερινής περιόδου είναι τεράστια.
ΑΜΕΣΗ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΖΗΤΑ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ
Πριν από λίγες ημέρες ο δήμαρχος Κυθήρων Ευστράτιος Χαρχαλάκης απέστειλε εκ νέου επιστολή προς τον Υφυπουργό Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριο Σαντορινιό στην οποία ανέφερε ότι «το 1/3 της θερινής περιόδου έχει παρέλθει και το πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος» παραμένει ακινητοποιημένο στο Πέραμα λόγω βλάβης, χωρίς καμία ορατή προοπτική επισκευής της κύριας μηχανής του. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία που υποχρεούται βάσει δημοσίας συμβάσεως να εξυπηρετεί τα νησιά μας, με διαρκή δελτία Τύπου μεταθέτει την ακινησία του πλοίου από εβδομάδα σε εβδομάδα με αποτέλεσμα η αβεβαιότητα να έχει μετατραπεί σε απόλυτη οργή, καθώς οι ακυρώσεις κρατήσεων είναι εκατοντάδες, η οικονομική ζημία ανεπανόρθωτη και η δυσφήμιση του τόπου μας μεγάλη. Η ΛΑΝΕ δεν ενημερώνει για την ουσία του προβλήματος αλλά περιορίζεται στην ανακοίνωση του ανεκτέλεστου των δρομολογίων μεταθέτοντας διαρκώς την ημερομηνία δήθεν επαναφοράς του πλοίου στη γραμμή. Η συμπεριφορά αυτή συνιστά απόλυτο εμπαιγμό που ουδείς – Υπουργείο, Δήμος, φορείς και κάτοικοι – δύναται να ανεχθεί. Ο Μάιος χάθηκε. Ο Ιούνιος χάθηκε. Δεν είναι δυνατόν να χαθούν τουριστικά ο Ιούλιος και ο Αύγουστος. Η κατάσταση στην τοπική κοινωνία είναι πλέον εκρηκτική.»

Και συνεχίζει αναφέροντας ότι «τα Κύθηρα ζουν από τον τουρισμό. Η σύνδεσή τους με την Κρήτη, τον Πειραιά, την Καλαμάτα και το Γύθειο δεν είναι πολυτέλεια ή πάρεργο, αλλά ζωτικότατης σημασίας και πρέπει να αποκατασταθεί ει δυνατόν αύριο το πρωί. Η ΛΑΝΕ οφείλει είτε να βρει άμεσα άλλο πλοίο είτε να εγκαταλείψει πάραυτα τη γραμμή, καθώς η συμπεριφορά αυτή είναι πέραν κάθε ανεκτής λογικής. Αντιλαμβανόμαστε ότι και η ίδια η εταιρεία έχει οικονομική απώλεια από την κατάσταση αυτή, όμως το μείζον είναι η επαναφορά της συγκοινωνιακής ομαλότητας στην περιοχή με κάθε δυνατό τρόπο και μέσο».
Για το θέμα κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή, προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή, ο βουλευτής με Το Ποτάμι Γιώργος Αμυράς, ο οποίος επισημαίνει «Εδώ και ένα μήνα το μόνο ταξίδι στα Κύθηρα, που μπορεί να γίνει με καράβι από τον Πειραιά είναι μέσα από τη φαντασία του επίδοξου, αλλά ατυχήσαντα επισκέπτη. Το πλοίο Βιτσέντζος Κορνάρος της εταιρίας ANEK LINES έχει να φανεί στα Κύθηρα από τις 10 Ιουνίου και παραμένει μυστήριο, εάν και πότε θα ξεκινήσει» και καλεί τον υπουργό να απαντήσει, για ποιο λόγο επιτρέπει την ακτοπλοϊκή απομόνωση των Κυθήρων.
Ο κ. Αμυράς ζητά, επίσης, να μάθει αν ο κ. Κουρουμπλής έχει υπολογίσει τις οικονομικές συνέπειες από την αντικειμενική αδυναμία των τουριστών να επισκεφθούν το νησί και αν προτίθεται να κάνει κάτι, για να ξανακούσουν οι ντόπιοι «τους γνώριμους ήχους της άφιξης του καραβιού».
Πηγή: tovima.gr

Ο Εορτασμός του Αγίου Παϊσίου


Νεάπολη. Βυτιοφόρο με καύσιμα έσπειρε τον τρόμο στην παραλιακή.

Σύμφωνα με ενημέρωση από πολίτη της Νεάπολης εχθές το βράδυ (7-7-2017) βυτιοφόρο το οποίο μετέφερε καύσιμα  πέρασε με μεγάλη ταχύτητα τον παραλιακό δρόμο πηγαίνοντας στο λιμάνι ώστε να προλάβει το νυχτερινό δρομολόγιο για τα Κύθηρα.
Αρκετός κόσμος που βρισκόταν εκείνη την στιγμή στο παραλιακό δρόμο , τρόμαξε από την μεγάλη ταχύτητα του βυτιοφόρου  καθώς και άνθρωποι που καθόντουσαν στα καταστήματα πετάχτηκαν από τον τρόμο και από τύχη δεν είχαμε κάποιο ατύχημα.
Ίσως θα έπρεπε αυτό το περιστατικό να προβληματίσει του υπευθύνους και να σκεφτούν επιτέλους τον περιφερειακό δρόμο μέχρι το Παλιόκαστρο.
Πρέπει να καταλάβουν ότι η Νεάπολη είναι τουριστικός προορισμός και όχι λιμάνι όπου σταθμεύουν 40-50 αυτοκίνητα μπροστά στο γραφείο έκδοσης εισιτηρίων προκαλώντας αρκετά προβλήματα.

 http://www.spartavoice.gr

ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ


Κ.Ο. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ

Αθήνα, 07 Ιουλίου 2016

Α.Π. 7024/7.7.2017

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Τον Υπουργό Εσωτερικών, κ. Παναγιώτη Σκουρλέτη
Την Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής
Αλληλεγγύης, κ. Έφη Αχτσιόγλου

ΘΕΜΑ: «Αποκλεισμός χιλιάδων παιδιών από τους παιδικούς σταθμούς»

Σύμφωνα με όσα έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας μέχρι και σήμερα, για άλλη μια χρονιά, πάνω από 40.000 παιδιά μένουν εκτός δωρεάν φιλοξενίας σε δημοτικούς και ιδιωτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς. Και όλα αυτά παρά τις συνεχείς κυβερνητικές εξαγγελίες που προσπαθούσαν να πείσουν ότι κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2017-2018 δεν θα μείνει κανένα παιδί άνω των τριών ετών εκτός προσχολικής αγωγής.
Τα αποτελέσματα για τη δράση «Εναρμόνιση Επαγγελματικής και Οικογενειακής Ζωής 2017-2018», που οργανώνεται από τον αυτοδιοικητικό φορέα ΕΕΤΑΑ, ανακοινώθηκαν πριν από τρεις ημέρες. Όσοι από τους υποψηφίους κατάφεραν να μπουν στον ιστότοπο (eetaa.gr) που αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα λόγω υπερφόρτωσης, μπορούσαν να δουν εάν οι αιτήσεις τους έγιναν δεκτές. Σύμφωνα με ανακοίνωση του φορέα, οι δικαιούμενοι Voucher, δηλαδή του κουπονιού με το οποίο εξοφλείται η συνεισφορά του γονέα στον δημοτικό ή ιδιωτικό σταθμό που θα βρει θέση, είναι 92.231 έναντι 84.800 της τελευταίας χρονιάς. Επίσης, οι έγκυρες υποψηφιότητες ήταν φέτος 132.982, ενώ το 2016 ανέρχονταν σε 121.569.
Στην πραγματικότητα, φέτος κρίθηκαν έγκυρες οι αιτήσεις για 132.982 παιδιά, αλλά εγγράφονται τα 92.231. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μένουν εκτός δωρεάν φιλοξενίας 40.751 βρέφη και νήπια. Πέρυσι οι έγκυρες αιτήσεις ήταν 121.569 και τα κουπόνια 84.800, άρα έμεναν εκτός σχεδόν 37.000.
Σύμφωνα με την ΕΕΤΑΑ, ο αριθμός των ωφελουμένων μπορεί τελικά να αυξηθεί τον Σεπτέμβριο. Αυτό θα συμβεί μέσω της «ανακατανομής των Voucher που δεν θα χρησιμοποιηθούν, με στόχο να καλυφθούν όλες οι διαθέσιμες θέσεις των δομών». «Έτσι πιστεύουμε ότι ο συνολικός αριθμός των ωφελούμενων θα προσεγγίσει τις 100.000 έναντι 91.000 της περσινής χρονιάς», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση της ΕΕΤΑΑ. Πρόκειται για μια επανάληψη του φαινομένου που παρατηρήθηκε πέρυσι και το οποίο είχε ως συνέπεια χιλιάδες παιδιά να ξεκινήσουν τη φοίτησή τους τον Οκτώβριο αντί για την 1η Σεπτεμβρίου.
Από ό, τι φαίνεται η κοινωνική ευαισθησία της κυβέρνησης εξαντλείται για πολλοστή φορά σε κούφιες επικοινωνιακές εξαγγελίες.
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
  1. Για ποιο λόγο, την στιγμή των αποτελεσμάτων ανακοινώνονται 92.231 κουπόνια, ενώ το κράτος ισχυρίζεται, πως διαθέτει κονδύλια για 100.000;
  2. Αν, πότε και με ποιό τρόπο θα διασφαλίσετε πόρους για την κάλυψη των παιδιών που έμειναν εκτός παιδικών σταθμών;

  1. Πότε ακριβώς θα κριθούν οι αιτήσεις των σχεδόν 500 δικαιούχων, κυρίως αγροτών, που δεν μπόρεσαν ακόμη να υποβάλλουν φορολογική δήλωση, για να συμμετάσχουν στη διαδικασία και σύμφωνα με την ΕΕΤΑ η εξέτασή τους θα γίνει αργότερα;

Οι ερωτώντες βουλευτές:

Λεωνίδας Γρηγοράκος

Εύη Χριστοφιλοπούλου

Πρόσκληση για την συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπης της 11-07-2017



Και επίσημα Hope Spot ο Όρμος Βατίκων!

“ Εδώ διαβιούν θαλάσσια είδη που θεωρούνται εξαιρετικά σημαντικά σε ολόκληρο τον κόσμο και που αποτελούν είδη- σύμβολα ”

ΝΕΑΠΟΛΗ. Στο πλαίσιο μιας προσπάθειας προστασίας και αποκατάστασης των θαλασσών κατοχυρώθηκε η ένταξη του όρμου που φιλοξενεί πανίδα και χλωρίδα που χρήζει προστασίας στο πρόγραμμα «Σημεία Ελπίδας» του Οργανισμού Mission Blue.

 

Το Ελληνικό Παράρτημα της ARCH πέτυχε την κατοχύρωση του Όρμου των Βατίκων ως «hope spot» του Οργανισμού Mission Blue. Η μετατροπή του Όρμου σε Σημείο Ελπίδας δικαιολογείται τόσο από την ύπαρξη θαλάσσιων ειδών που χρήζουν προστασίας όσο και θαλάσσιου οικοσυστήματος που μπορεί να τα συντηρήσει. Απώτερος στόχος η δημιουργία ενός παγκόσμιου δικτύου Θαλάσσιων Προστατευόμενων Περιοχών για την αποκατάσταση των θαλασσών της γης.

Τα καλά νέα
Σε ανάρτηση στη σελίδα του Συλλόγου Τουλίπα Γουλιμή στο facebook διαβάσαμε πως την υιοθεσία της 13ης φωλιάς του Νερατζιώνα θα αναλά το Greek Chapter of ARCH International και η Barabra Jean Euser. Αυτό θα συμβεί μάλιστα με την αφορμή της ανάδειξης του Όρμου των Βατίκων σε Hope Spot από τον Οργανισμό Mission Blue.

Το χρονικό
Σύμφωνα με την Barbara Euser, Πρόεδρο του Ελληνικού Παραρτήματος της ARCH, τo Ελληνικό Παράρτημα της ARCH (Συμμαχία για την Αποκατάσταση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς) υπέβαλλε φάκελο υποψηφιότητας έτσι ώστε ο Όρμος της Νεάπολης (VATIKA BAY) να ενταχθεί στο πρόγραμμα των Σημείων Ελπίδας (Hope Spots) του Οργανισμού Mission Blue.

O οργανισμός αυτός αποσκοπεί στο να γίνει πραγματικότητα η επιθυμία της Δρ. Sylvia Earle, να υπάρξει δηλαδή ευρεία στήριξη για την δημιουργία ενός παγκόσμιου δικτύου Θαλάσσιων Προστατευόμενων Περιοχών- επονομαζόμενων Hope Spots- αρκετά μεγάλου έτσι ώστε να προστατευτούν και να αποκατασταθούν οι θάλασσες , η γαλάζια καρδιά της Γής. Αυτή την στιγμή, λιγότερο από το 4% των θαλασσών χαίρει κάποιας μορφής προστασίας. Στόχος του Mission Blue είναι μέχρι το 2020 να προστατευτεί το 20% των θαλασσών.

Σύμφωνα με το προσωπικό του Οργανισμού Mission Blue «Τα δίκτυα των θαλάσσιων προστατευόμενων περιοχών προστατεύουν την βιοποικιλότητα διατηρώντας την σε καλή κατάσταση, αποθηκεύουν διοξείδιο του άνθρακα, παράγουν οξυγόνο που αποτελεί πηγή ζωής, προστατεύουν κρίσιμης σημασίας οικοσυστήματα και εννοούν την ανάπτυξη δραστηριοτήτων όπως ο οικοτουρισμός με χαμηλό αντίκτυπο στο περιβάλλον. Κάνουν καλό στις θάλασσες και κατ’επέκταση κάνουν καλό σε εμάς. Μας ρωτούν συχνά : Πόση προστασία θα μπορούσε να θεωρηθεί αρκετή; Εμείς απαντούμε με μια άλλη ερώτηση: Πόσο μεγάλο κομμάτι της καρδιάς σου πρέπει να προστατέψεις»;

Για να θεωρηθεί μία θαλάσσια περιοχή επιλέξιμη για hope spot πρέπει να διαθέτει θαλάσσια είδη που χρήζουν προστασίας και ένα θαλάσσιο οικοσύστημα που μπορεί να τα συντηρήσει. Ο Όρμος των Βατίκων πληρεί όλα αυτά τα χαρακτηριστικά.

Στον Όρμο των Βατίκων υπάρχουν λιβάδια Ποσειδωνίας. Το χλωροφύκος Poseidonia Oceanica θεωρείται ο πνεύμονας της θάλασσας γιατί μετατρέπει το διοξείδιο του άνθρακα σε οξυγόνο που χρειάζονται όλοι οι θαλάσσιοι οργανισμοί για να επιβιώσουν. Τα λιβάδια Ποσειδωνίας προστατεύουν τον γόνο. Το δίθυρο μαλάκιο Pinna Nobilis, η γνωστή σε εμάς πίνα, προστατευόμενο είδος από την Ευρωπαϊκή Ένωση ζεί στις παρυφές των λειβαδιών της Ποσειδωνίας. Δυστυχώς η Ποσειδωνία έχει υποστεί μεγάλη ζημία στον Όρμο των Βατίκων από τις άγκυρες μεγάλων πλοίων που τα αφήνουν να αγκυροβολούν εκεί.

Στον Όρμο των Βατίκων διαβιούν θαλάσσια είδη που θεωρούνται εξαιρετικά σημαντικά σε ολόκληρο τον κόσμο και αποτελούν είδη- σύμβολα. Τέτοια είδη είναι η μεσογειακή φώκια (monachus monachus) που ζεί στον Όρμο των Βατίκων και αναπαράγεται στα Κύθηρα και η θαλάσσια χελώνα caretta caretta που γεννά τα αυγά της στις παραλίες του Όρμου των Βατίκων. 

Το περασμένο έτος που ήταν και το πρώτο έτος εφαρμογής του προγράμματος καταγραφής των σημείων ωοτοκίας της θαλάσσιας χελώνας στην περιοχή, οι εθελοντές του Περιβαλλοντικού Συλλόγου Τουλίπα Γουλιμή εντόπισαν πάνω από 100 φωλιές. Στον Όρμο υπάρχουν και κητώδη θηλαστικά όπως δελφίνια και φάλαινες. Η παρουσία τους είναι τόσο σημαντική που τον Ιούλιο του 2016 ο Αλέξανδρος Φραντζής από το Ινστιτούτο Κητωδών Πέλαγος πρότεινε μία θαλάσσια περιοχή έκτασης 2.612 τετραγωνικών χιλιομέτρων ως θαλάσσια NATURA . Η έκταση αυτή περιλαμβάνει και τον Όρμο των Βατίκων.
---------------------------------------
Πηγή: notospress.gr
---------------------------------------

Γιατί δεν κάηκε ολόκληρη η Μάνη…


Σε ποιους οφείλονται ευχαριστίες για όσα και όσους γλίτωσαν από την πυρκαγιά που έπληξε τη Μάνη το προηγούμενο Σαββατοκύριακο.

Είναι γεγονός πως οι πρώτες αντιδράσεις στην καταστροφή είναι η οργή και ο θυμός, η αναζήτηση ευθυνών. Οι άνθρωποι που είδαν τις φλόγες στα σπίτια και τα χωράφια τους, οι κάτοικοι της Μάνης που κινδύνευσαν και έχασαν τις περιουσίες τους ξέρουν πως, δίπλα σε αυτούς που έφταιξαν για όσα συνέβησαν υπάρχουν κι αυτοί που συνέβαλαν καθοριστικά για να σωθούν όσα σώθηκαν.



Στον περιορισμό της φωτιάς που έπληξε τη Μάνη από το Σάββατο το μεσημέρι έως τη Δευτέρα το πρωί και κύρια, κατά τη διάρκεια 12 εφιαλτικών ωρών από την Κυριακή το μεσημέρι ως τα ξημερώματα της Δευτέρας που η φωτιά, ανεξέλεγκτη κατέστρεφε ό,τι άγγιζε, πάλεψαν με αυτοθυσία:

Οι Πυροσβέστες, επαγγελματίες και εθελοντές. Όταν επιρρίπτουμε ευθύνες στην Πυροσβεστική είναι σαφέστατα αναγκαίο να διαχωρίζουμε την Πυροσβεστική από τους Πυροσβέστες! Διότι οι Πυροσβέστες πάλεψαν με ελλιπή εξοπλισμό, λίγοι ενάντια σε μια πύρινη λαίλαπα, με κίνδυνο της ζωής τους. Μην ξεχνάμε και τον τραυματισμό του Πυροσβέστη που δυστυχώς σημειώθηκε την Κυριακή.

Οι εθελοντές του Συλλόγου «Γαία» Δυτικής Μάνης. Οι εθελοντές βρέθηκαν στον Κότρωνα και το Σκουτάρι την Κυριακή και πάλεψαν για να περιορίσουν, να ελέγξουν, να προστατέψουν όποιον και ό,τι μπορούσαν από τις καταστροφικές φλόγες.

Η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης-Παράρτημα Λακωνίας. Τα μέλη της βρέθηκαν την Κυριακή στη φλεγόμενη Μάνη και πάλεψαν μαζί με τους κατοίκους της με θάρρος και τόλμη αν και οι συνθήκες ήταν εξαιρετικά αντίξοες και το ηθικό δύσκολα μπορούσε να κρατηθεί ακμαίο…

Οι Μανιάτες που με τις υδροφόρες τους συνέβαλλαν στον περιορισμό της φωτιάς την Κυριακή λίγο μετά τα μεσάνυχτα συνδράμοντας το έργο του Δήμου Ανατολικής Μάνης και της Πυροσβεστικής.

Και όσοι ανώνυμοι δεν μπορούν να κατηγοριοποιηθούν και να ομαδοποιηθούν παραπάνω αλλά αφιέρωσαν εαυτόν στη διάσωση της Μάνης…
--------------------------
Πηγή: notospress.gr
--------------------------

4η εθελοντική αιμοδοσία από την Αθλητική Ένωση Κάστρο Μονεμβασίας

Η Αθλητική Ένωση Κάστρο Μονεμβασίας, απευθύνει πρόσκληση σε όλους τους κατοίκους, για να συμμετάσχουν στην 4η εθελοντική αιμοδοσία, την Τετάρτη 12 Ιουλίου 2017, στις 6:00 το απόγευμα, στην αίθουσα του ΚΕΠ Μονεμβασίας.



Η πρόσκληση απευθύνεται σε όλο τον πληθυσμό ηλικίας 18-65 και κυρίως στους νεαρούς συμπολίτες μας, ώστε όπως αναφέρεται «όλοι δυναμικά να εκπροσωπήσουμε τη σπουδαιότητα της εθελοντικής προσφοράς χωρίς κίνητρο».

Στην σχετική ανακοίνωση τονίζεται, ότι οι καθημερινές ανάγκες αίματος είναι τεράστιες και η εθελοντική προσφορά είναι ο μοναδικός τρόπος κάλυψης των αναγκών αυτών, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά: «Είναι πολύ σημαντικό να δωρίσουμε λίγο από το χρόνο μας για να αποτελέσουμε και εμείς ένα κρίκο στην αλυσίδα της καθημερινής εισροής αίματος στα νοσοκομεία της χώρας, που διασφαλίζουν τη δυνατότητα φροντίδας των αρρώστων».

Στόχος της ΑΕ Κάστρο είναι να διατηρήσει την τράπεζας αίματος, ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των συμπολιτών μας, σε περίπτωση ανάγκης μετάγγισης αίματος.Η νέα τράπεζα αίματος ήδη διαθέτει το αίμα με μεγάλη προσοχή και με καθαρά κοινωνικά κριτήρια, όπου πραγματικά υπάρχει ανάγκη.

Η διαδικασία της αιμοδοσίας είναι απλή, ανώδυνη και ασφαλής. Διαρκεί 5-10 λεπτά της ώρας μόνο και δεν απαιτεί καμία ιδιαίτερη προετοιμασία. Ο όγκος του αίματος που προσφέρεται είναι μόνο το 1/20 του συνολικού όγκου αίματος του ανθρώπινου οργανισμού και η αναπλήρωσή του, γίνεται μόλις σε 10 λεπτά!

Η εθελοντική αιμοδοσία είναι υποστήριξη της ανθρώπινης ζωής, είναι συμμετοχή και ένδειξη αγάπης και αλτρουισμού. Η εθελοντική αιμοδοσία σώζει ζωές.

Για να δηλώσετε συμμετοχή ή για οποιαδήποτε απορία μπορείτε να απευθυνθείτε στα παρακάτω τηλέφωνα:

Παναγιώτης Κουράκος: 6977228728
Σταύρος Μπαρμπάγιαννης: 2732061575
ΚΕΠ Μονεμβασίας: 2732061111
Γεωργία Γκουβούση: 2732061444
Γεωργία Κακκάβα: 6937107125

----------------------------------------
Πηγή: monemvasianews.gr
----------------------------------------

Συνάντηση Αναπληρωτή Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Γιάννη Τσιρώνη με το διοικητικό συμβούλιο των Βιοκαλλιεργητών Κυθήρων


Συζήτηση επερώτησης Βουλευτού Β΄ Πειραιά της Ένωσης Κεντρώων κυρίας Θεοδώρας Μεγαλοοικονόμου προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με θέμα: «Άμεσος κίνδυνος να χαθεί η τουριστική περίοδος για το πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος»


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΜΗ΄
Παρασκευή 7 Ιουλίου 2017

.................................................. .....
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα συζητηθεί τώρα η τέταρτη με αριθμό 1076/20-6-2017 επίκαιρη ερώτηση δεύτερου κύκλου της Βουλευτού Β΄ Πειραιά της Ένωσης Κεντρώων κυρίας Θεοδώρας Μεγαλοοικονόμου προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με θέμα: «Άμεσος κίνδυνος να χαθεί η τουριστική περίοδος για το πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος», το οποίο συνιστά επιδοτούμενη γραμμή».



Στην επίκαιρη ερώτηση θα απαντήσει ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, κ. Νεκτάριος Σαντορινιός.
Κυρία συνάδελφε, έχετε τον λόγο για δύο λεπτά.

ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, καλημέρα σας. Γνωρίζετε ότι έχω υποβάλλει δύο ερωτήσεις σχετικά με αυτό το θέμα, μια αυτή που απαντάτε, η 1076 στις 20 Ιουνίου και άλλη μια, η 892 -η ίδια ερώτηση- στις 25 Μαΐου. 

Το πρόβλημα με το «Βιτσέντζος Κορνάρος» είναι πάρα πολύ παλιό. Όπως ξέρετε, είναι επιδοτούμενη γραμμή -με τον αριθμό 2252-1.3.2001/1053 συμβάσεις - όπως λέει εδώ, ανάθεσης- και ξεκινά στις αρχές Ιουνίου τα δρομολόγια για τη θερινή περίοδο.
Ωστόσο, είχε βγει μια ανακοίνωση το πλοίο ότι θα είχε μια επισκευή μέχρι τις 2 Ιουνίου, πριν του Αγίου Πνεύματος, και άρα όλοι περίμεναν ότι θα έκανε τα δρομολόγια του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος, που ξεκινούσε από τις 3 ως τις 5 Ιουνίου. 

Ξαφνικά, ανακοινώνεται ότι δεν θα κάνει δρομολόγια, χάνεται το τριήμερο αυτό, οπότε αναβάλλεται και η πρόσβαση από την Κρήτη, όπου είχαν κλείσει πάρα πολλά δρομολόγια να έρθουν, τουριστικά πούλμαν κ.λπ., και έκανε ένα δρομολόγιο στις 11 Ιουνίου -εγώ αμφέβαλλα αν θα το έκανε, πιστεύω ότι το έκανε για τα μάτια του κόσμου- μέχρι το Καστέλι. Έμεινε, όμως, εκεί, δεν μπορούσε να επανέλθει, ξανάρχεται στον Πειραιά, ξαναμένει στον Πειραιά, αναβάλλονται όλα τα δρομολόγια και έχουμε ένα πλοίο φάντασμα. Οπότε, χάνεται ο Μάιος, που πήγε για επισκευή, ενώ είχε όλο το τετράμηνο το χειμώνα να κάνει την επισκευή του, χάνεται και όλος ο Ιούνιος -και μάλιστα το τριήμερο όλοι είχαν ανοίξει τα μαγαζιά τους και περίμεναν και τα ξενοδοχεία να δουλέψουν- και χάνεται και ο Ιούλιος.

Τώρα, λοιπόν, δεν μπορεί να επισκευαστεί και δεν μπορούν να κάνουν τίποτα. Και δεν ξέρουν τι να κάνουν τα καταστήματα και τα ξενοδοχεία. Μάλιστα, έμαθα πρόσφατα ότι όσους εποχικούς υπαλλήλους είχαν προσλάβει είτε στην εστίαση είτε στα ξενοδοχεία, τους απολύουν. Τους πλήρωσαν ήδη δύο μήνες χωρίς να τους χρησιμοποιήσουν. 

Τώρα, λοιπόν, τι θα γίνει; Δεν ξέρουμε. Ευτυχώς εξυπηρετούνται με το μικρό πλοιάριο, που είναι Νεάπολη-Κύθηρα. Όμως, αυτό δεν εξυπηρετεί. Το ξέρετε. 

Πείτε τους τι πρόκειται να γίνει. Πείτε τους τουλάχιστον, «Κλείστε τα μαγαζιά σας», «Μην πληρώνετε εφορία», «Μην έχετε έξοδα». Χρησιμοποιούν air condition με τον καύσωνα κ.λπ.. Δεν ξέρουν τι να κάνουν. Περιμένουν την απάντηση τη δική σας, κύριε Υπουργέ. 
Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Ευχαριστώ, κυρία συνάδελφε.
Κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο για τρία λεπτά.

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κυρία Μεγαλοοικονόμου, πιστέψτε με, και η δική μας αγωνία είναι η ίδια με αυτήν την αγωνία που έχετε κι εσείς.

Βέβαια, είπατε ότι θα μπορούσε να κάνει τον χειμώνα την επισκευή. Όμως, οι συγκοινωνιακές ανάγκες, ιδιαίτερα για τα νησιά, είναι πιο σημαντικές τον χειμώνα και το ξέρετε.

Η εταιρεία είχε κάνει αίτημα, προκειμένου να κάνει την προβλεπόμενη ακινησία της για τη συντήρηση και η οποία ήταν από 2/5/2017 έως 1/6/2017. Με νεότερο αίτημά της ζήτησε παράταση, όπως είπατε, μέχρι 8/6/2017. Αυτή είναι η ακινησία, η οποία προβλέπεται από τον ν. 2932 και είναι και σαφώς λιγότερη από αυτήν που μπορεί να πάρει ένα πλοίο. Αυτή που δικαιούται ένα πλοίο είναι εξήντα ημέρες. Επομένως, το θέμα της ακινησίας και το κομμάτι του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος είναι δικαιολογημένα.

Από εκεί και πέρα, όπως γνωρίζετε και όπως είπατε κι εσείς, στις 11/6/2017 και ενώ πήγε στην Κίσσαμο, μας αναφέρθηκε μηχανική βλάβη οπότε και έπρεπε να απαγορευθεί ο απόπλους, πρώτον, για να αποκατασταθεί η βλάβη και, δεύτερον, για να προσκομιστεί βεβαιωτικό διατήρησης της κλίμακας από τον νηογνώμονα που παρακολουθεί το πλοίο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ο ιταλικός νηογνώμονας RINA.

Στις 16 Ιουνίου και ενώ είχε γυρίσει το πλοίο, ανέφερε ότι στο δοκιμαστικό κατάπλου του πλοίου παρουσιάστηκε εκ νέου βλάβη στην κεντρική και κύρια μηχανή και απαγορεύθηκε η συνέχιση των δρομολογίων, γιατί δεν μπορούσε να λειτουργήσει. Εμείς αμέσως ζητήσαμε από την εταιρεία να δώσει πλοίο αντικατάστασης. Όπως γνωρίζετε, βέβαια, τόσο το λιμάνι των Αντικυθήρων -κυρίως- αλλά και της Κισσάμου, δεν είναι εύκολα λιμάνια για να μπορεί να πάει οποιοδήποτε πλοίο. Είναι και χαμηλά τα βάθη, είναι και συγκεκριμένος ο κύκλος ελιγμού

Ταυτόχρονα και μετά την απάντηση που μας έδωσε η εταιρεία, ζητήσαμε μήπως μπορεί να κάνει ένα δρομολόγιο Πειραιά-Κύθηρα-Σούδα, το οποίο και αυτό δεν μπόρεσε να γίνει.
Επομένως, στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε, στην οποία ήσασταν κι εσείς, είπαμε ότι θα προχωρήσουμε σε όλες τις περαιτέρω ενέργειες. Και όντως αυτό κάναμε. Δηλαδή, ζητήσαμε να έλθει η εταιρεία, προκειμένου να μας παρέχει συγκεκριμένες εξηγήσεις. Αυτό έγινε χθες, μετά την παρέλευση των πέντε ημερών. Η εταιρεία ήλθε και μας είπε ότι αυτήν τη στιγμή βρίσκεται σε αναζήτηση πλοίου αντικατάστασης, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό. Εμείς της δώσαμε μια μικρή προθεσμία, προκειμένου να φέρει πλοίο αντικατάστασης. 

Σε κάθε άλλη περίπτωση, η διαδικασία των νόμιμων κυρώσεων θα ακολουθηθεί. Και από εκεί και πέρα, αν χρειαστεί, θα πάμε και σε σύγκληση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, προκειμένου να τροποποιήσουμε τα δρομολόγια σε συνεννόηση και με τον Δήμαρχο Κυθήρων, αλλά και με εσάς, τους Βουλευτές -γιατί ξέρετε ότι σε αυτό είμαστε όλοι μαζί- προκειμένου να μπορέσουμε να βοηθήσουμε ίσως και από το Γύθειο τα Κύθηρα.
Πιστεύω ότι εντός του μήνα θα βρούμε μια οριστική λύση, τουλάχιστον σε ό,τι έχει να κάνει μέχρι τις 31.10.2017 οπότε και λήγει η δρομολογιακή περίοδος. Από εκεί και πέρα, στις άγονες γραμμές, που θα προκηρύξουμε τώρα, θα προσέξουμε κάπως καλύτερα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Ευχαριστώ, κύριε Υπουργέ.
Ορίστε, κυρία συνάδελφε, έχετε τον λόγο για τρία λεπτά.

ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Κύριε Υπουργέ, σας καταλαβαίνω, έχετε και εσείς τα δίκια σας, γιατί σ’ αυτή την άγονο γραμμή δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Εγώ λόγω καταγωγής το ζω επί έτη. Αυτό είναι το πλοίο-φάντασμα, οπότε δεν συμβαίνει μόνο επί των μερών σας, συνέβαινε και επί προηγουμένων κυβερνήσεων. Δεν ήταν ποτέ συνεπέστατο, οπότε μην του ξαναδώσετε επιδότηση.

Το θέμα, όμως, δεν είναι αυτό. Το θέμα είναι ότι έχασαν Μάιο, Ιούνιο, θα χάσουν τον Ιούλιο και ίσως να χάσουν και τον Αύγουστο. Αν κατέβετε στα Κύθηρα -ελάτε να σας φιλοξενήσω και στο σπίτι μου- θα διαπιστώσετε ότι μέχρι 20 Αυγούστου είναι η σεζόν. 

Αν μάλιστα πάτε τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, ούτε πουλί πετούμενο δεν θα βρείτε.
Ο δήμος έχει χάσει τα τέλη παρεπιδημούντων. Δεν θα πάρει τέλη. Όλα τα ξενοδοχεία αρχίζουν και απολύουν. Μην τους πάει κανένα ΣΔΟΕ ή κανένα ΙΚΑ να τους κάνει έλεγχο. 
Επιφυλάσσομαι για τη σωματική τους ακεραιότητα. Σας το λέω. Είναι τόσο εξαγριωμένοι που ή θα τους βάλουν να ψωνίσουν ή θα τους τα πάρουν. Δεν ξέρω τι θα γίνει. Χάριν αστειότητος το λέω. Καταλαβαίνετε τι λέω; Έχασαν μία ολόκληρη σεζόν.

Μου είπατε για τον χειμώνα. Τι να μετακινηθούν τον χειμώνα; Μερικοί ηλικιωμένοι είναι που πάνε από τα Κύθηρα στον Πειραιά για να μείνουν στα παιδιά τους. Δεν έχουν τίποτε άλλο να κάνουν. Ούτε φορτηγά περνάνε. Σας το λέω εκ πείρας, γιατί πολλοί Βουλευτές Α΄ Πειραιά εκλέγονται στον Δήμο Κυθήρων, ανήκουν τα Κύθηρα στον Πειραιά, αλλά τα Κύθηρα δεν έχουν καμία σχέση με τον Πειραιά. Το είχε κάνει τότε ο Βενιζέλος, γιατί τα Κύθηρα ήταν τότε τόπος εξορίας και η γυναίκα του η Έλενα ήθελε να τα δείξει πιο πολιτισμένα και τα ενέταξαν στον Πειραιά.

Τον χειμώνα δεν πηγαίνει κανένας στα Κύθηρα, μόνο το καλοκαίρι. Αφού, λοιπόν, δεν υπάρχει αυτή η διασύνδεση, έχει χαθεί η σεζόν, το καταλαβαίνετε; Πονάω που το λέω. Χάθηκε γι’ αυτούς τους ανθρώπους η σεζόν. Κάντε κάτι, ώστε να δουλέψουν τουλάχιστον τον Αύγουστο. Το λέω, γιατί εγώ δεν θα πάω διακοπές στα Κύθηρα. Εμένα, άμα με δουν να κατεβαίνω είτε από το αεροπλάνο ή από το καράβι, θα με πετάξουν στη θάλασσα, σας το λέω.
Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Ο κύριος Υπουργός έχει τον λόγο.

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟΣ (Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής): Κυρία συνάδελφε, όπως σας είπα, καταλαβαίνω απόλυτα το πρόβλημα και πιστέψτε με έχουμε και εμείς προσπαθήσει να βρούμε εναλλακτικό πλοίο. Αυτό, όμως, που είναι πραγματικότητα και το είχαμε πει και στη σύσκεψη, είναι ότι δεν μπορεί να είναι οποιοδήποτε πλοίο, διότι η θάλασσα δεν είναι προστατευμένη, επομένως χρειάζονται ειδικά πλοία κατηγορίας Β΄, όπως ταξινομούνται, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν και ταυτόχρονα να είναι μικρά και να έχουν μικρό βάθος.

Επομένως, καταλαβαίνετε, ότι δεν υπάρχουν πολλά μικρά πλοία στην Ελλάδα και όσα υπάρχουν αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε κάποιες γραμμές.

Γίνεται μια συστηματική προσπάθεια και πιστέψτε με ακόμη και αυτή τη στιγμή που μιλάμε οι υπηρεσίες προσπαθούν να βοηθήσουν προς αυτήν την κατεύθυνση. Σε κάθε περίπτωση και κάποια πλοία που έχουν προταθεί, δυστυχώς, δεν θα είναι έτοιμα πριν το τέλος του Ιουλίου.

Εγώ μεγάλη αισιοδοξία ότι τον Αύγουστο θα αποκατασταθεί το πρόβλημα. Σε κάθε περίπτωση, όμως, πρέπει να τη δούμε ξανά τη γραμμή αυτή και είστε ευπρόσδεκτη –το ξέρετε άλλωστε- να το συζητήσουμε και να δούμε πώς μπορούμε να βελτιώσουμε τη συγκοινωνιακή λειτουργία, τη συγκοινωνία των Κυθήρων.

Πρέπει να πούμε κάτι, όμως. Ότι το πλοίο το οποίο κάνει τη γραμμή από Νεάπολη έχει αυξήσει τις δρομολογιακές γραμμές και βοηθά προς αυτήν την κατεύθυνση του να μην είναι αποκλεισμένα τα Κύθηρα και να μη λέμε «τα Κύθηρα ποτέ δεν θα τα δούμε». Ταυτόχρονα η εταιρεία, η οποία είναι θυγατρική άλλης ναυτιλιακής εταιρείας -ας μην πούμε ονόματα-, έχει ήδη ανακοινώσει ότι σε όσα φορτηγά θέλουν από Χανιά να μεταβούν στα Κύθηρα δίνει δωρεάν εισιτήρια προς Πειραιά και από εκεί για οδική μετάβαση.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Σας ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ.
------------------------------------------------------------------------------------------

Παρασκευή 7 Ιουλίου 2017

Η Κατασκευή εσωτερικού δικτύου ύδρευσης Αγίας Πελαγίας σην 23η συνεδρίαση του Περιφερειακού συμβουλίου Αττικής


Προκήρυξη 13ου Διεπιστημονικού Προγράμματος Εκπαίδευσης Νέων Επιστημόνων με θέμα "Νησιωτικότητα, Περιβάλλον και Ανάπτυξη: Θαλάσσιες μεταφορές και ενέργεια"







ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΠΗΓΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΠΗΓΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Γύρω στα 1753 ο Ελβετός ποιητής από τη Ζυρίχη, Salomon Gessner έγραψε τα «Ειδύλλια» ένα έργο που αγαπήθηκε πολύ. Ένα από αυτά τα ειδύλλια με τίτλο «Ο πρώτος ναύτης» είναι ένας ύμνος για τα Κύθηρα, το νησί που ανέκαθεν τροφοδοτούσε τη φαντασία και τα όνειρα των Ευρωπαίων νοσταλγών. Ο Gessner χρησιμοποιεί το δημοφιλές ερωτικό μοτίβο του νησιού της Αφροδίτης και μας μεταφέρει σ’ ένα κλίμα αθωότητας και αγαθότητας, όπου κυριαρχεί το ειδυλλιακό περιβάλλον και η εξιδανικευμένη φύση. Η υπόθεση έχει ως εξής: Τα Κύθηρα ήταν, λέει, σε κάποια φάση ενωμένα με την απέναντι στεριά της Λακωνικής και με μια φοβερή γεωλογική αναστάτωση αποχωρίστηκαν και έγιναν νησί. Μια οικογένεια που βρέθηκε μετά την αποκοπή πάνω στο νησί με ένα πανέμορφο κοριτσάκι είχε μεγάλους δεσμούς με μια οικογένεια που έμεινε απέναντι με ένα πανέμορφο αγοράκι. Με απέραντη οδύνη έβλεπαν οι δύο οικογένειες τη θάλασσα που τους χώριζε. Οι διηγήσεις της οικογένειας που ζούσε στη στεριά για την οικογένεια που ζούσε στα Κύθηρα, φούντωσαν τον έρωτα του αγοριού για την κόρη των Κυθήρων, ώστε έβαλε σκοπό να βρει τρόπο να διαπλεύσει το στενό και να πάει να την συναντήσει. Έτσι έγινε ο πρώτος ναύτης και η κινητήριος δύναμις που γέννησε τη ναυτική τέχνη ήταν ο έρωτας για τη Μελίνδα, την πανέμορφη κοπέλα των Κυθήρων. Ο νεαρός έκανε ένα αυτοσχέδιο πλεούμενο, βρήκε ένα κοίλο κορμό δέντρου και μ’ αυτόν διέπλευσε το στενό. Οι νύμφες κι οι θαλάσσιες θεότητες χόρευαν και τραγουδούσαν γύρω από το πλοιάριο και τον οδήγησαν με επιτυχία στη γη των Κυθήρων που τον δέχτηκε με γλυκιά αναψυχή. Όταν έφθασε στα Κύθηρα, αφού περιπλανήθηκε μέσα σε οπωροφόρα δέντρα, κλήματα, γιασεμιά και δάση από μυρτιές, άνθη και τρεχούμενα νερά, βρήκε την κόρη των ονείρων του, την παντρεύτηκε, έκαναν παιδιά και οι απόγονοί του τελειοποίησαν τη ναυτική τέχνη.
Το 1797 ο Ρήγας Φερραίος τύπωσε στη Βιέννη το βιβλίο «Ηθικός Τρίπους» το οποίο περιλαμβάνει 3 έργα της Ευρωπαϊκής λογοτεχνίας σε μετάφραση: «Τα Ολύμπια» «Η βοσκοπούλα των Άλπεων» και «Ο πρώτος ναύτης» Τα δύο πρώτα τα μετέφρασε ο ίδιος ο Ρήγας. Το τρίτο το μετέφρασε ο Αντώνιος Κορωνιός από τη Χίο, που μαρτύρησε μαζί με το Ρήγα. Είναι η εποχή που ο Ν.Ελληνικός Διαφωτισμός επιδιώκει με μεταφράσεις Ευρωπαϊκών έργων να εισαγάγει στην Ελληνική πνευματική ζωή νέες ιδέες. Γιατί διάλεξε ο Ρήγας τον ύμνο στα Κύθηρα του Gessner για το βιβλίο του; Όπως λέει ο ίδιος, για τη φυσική απλότητα. Με κυρίαρχο θέμα τον έρωτα εξυμνείται η αρετή, η πρωτόγονη αθωότητα των ηρώων, η ευγενική και ανώτερη απλή αγροτική ζωή, που ερχόταν σε αντίθεση με τη διεφθαρμένη ζωή των μεγαλουπόλεων. Αυτά τα έργα που αγαπήθηκαν πολύ το 18ο αι. υποδηλώνουν τη λαχτάρα των ανθρώπων για μια επιστροφή στη φύση.

Eleni Harou

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 7/7/2017

Δελτίο Τύπου - 7/7/2017
Την Παρασκευή 7/7 ο Δήμαρχος κ. Χαρχαλάκης, συνοδευόμενος από τους Αντιδημάρχους κ. Κομηνό και κ. Ζαντιώτη και τον Προϊστάμενο Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Στάθη, επισκέφθηκαν το εργοτάξιο του υπό κατασκευή Χώρου Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων (ΧΥΤΥ) στη θέση "Λαχνός" και ενημερώθηκαν για την πορεία εκτέλεσης του έργου, που υλοποιείται με χρηματοδότηση από το Π.Ε.Π. Αττικής.
Οι υπεύθυνοι του έργου ενημέρωσαν τη Δημοτική Αρχή για τα υπό εκτέλεση έργα, με τα οποία το νησί μας επιλύει οριστικά και σε ορίζοντα πολλών δεκαετιών το σημαντικό ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων, που επηρεάζει άμεσα την καθημερινότητα όλων των πολιτών, μονίμων κατοίκων και επισκεπτών.

Στην περιοχή δημιουργείται μια υπερσύγχρονη μονάδα διαχείρισης απορριμμάτων, με
Στα τέλη του μήνα θα υπάρξει επίσκεψη στο χώρο και της Περιφερειάρχου Αττικής κας. Δούρου και των συνεργατών της.μονάδα κομποστοποίησης και παραγωγής βιοαερίου, που θα εντάξει το Δήμο μας στα σύγχρονα ευρωπαϊκά πλαίσια διαχείρισης απορριμμάτων, απομακρύνοντας οριστικά σημαντικά προβλήματα που παρατηρούνται σε άλλα νησιά και τουριστικές περιοχές.

Στη συνέχεια επισκέφθηκαν τη δεξαμενή στη θέση "Μαραθέας" όπου κατασκευάζονται οι βάσεις για την τοποθέτηση μεταλλικής δεξαμενής πόσιμου νερού 150 κυβικών που χρηματοδοτείται εξολοκλήρου από το πρόγραμμα Gwmed της Coca Cola.
Αντίστοιχες δεξαμενές θα τοποθετηθούν στον Κάλαμο και στα Αντικύθηρα με στόχο να ενισχύσουν το δίκτυο ύδρευσης σε περιοχές που παρατηρούνται προβλήματα κυρίως κατά τους θερινούς μήνες.
Η συνολική δαπάνη των 3 νέων αυτών δεξαμενών και των συνοδευτικών εργασιών θα υπερβεί τις 100.000€ και η επιβάρυνση του Δήμου είναι μηδενική.




ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ ...ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΡΝΑΡΟΣ...

ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΡΝΑΡΟΣ
Σήμερα το μεσημέρι κάλεσα στο γραφείο μου τους 3 συναδέλφους επικεφαλής των Δημοτικών Παρατάξεων (η πρόσκληση έγινε τηλεφωνικά από χτες) για να συζητήσουμε το θέμα που έχει δημιουργηθεί με την παντελώς απαράδεκτη προς τα Κύθηρα και Αντικύθηρα συμπεριφορά της ΛΑΝΕ. Στη συνάντηση, πέραν εμού, συμμετείχαν ο κ. Δημήτρης Λουράντος, ο κ. Μανόλης Χάρος και ο Αντιδήμαρχος κ. Παναγιώτης Ζαντιώτης.
Καταλήξαμε στα εξής:

1. Θεωρούμε την συμπεριφορά της ΛΑΝΕ κατά τις τελευταίες εβδομάδες άκρως υποτιμητική σε σχέση με τη συμβατική της υποχρέωση να εξυπηρετεί απρόσκοπτα τα νησιά μας. Η διαρκής έκδοση δελτίων τύπου που μεταθέτουν το πρόβλημα από τη μία εβδομάδα στην άλλη ούτε επιλύει το ζήτημα, ούτε προοπτική δίνει.
2. Καλούμε άμεσα το αρμόδιο Υπουργείο να επιβάλει τα νόμιμα στη ΛΑΝΕ εφαρμόζοντας ό,τι προβλέπεται στις περιπτώσεις αυτές.
3. Εντέλλουμε το Νομικό Σύμβουλο του Δήμου να προβεί άμεσα σε κάθε δυνατή νομική ενέργεια κατά παντός υπευθύνου για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Προς τούτο θα κατατεθεί άμεσα μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθυνού ενώπιον της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιώς.
4. Αιτούμαστε από το αρμόδιο Υπουργείο άμεσο διαχωρισμό της γραμμής του Πειραιά από τις γραμμές του Γυθείου και της Καλαμάτας, ώστε να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός και να μην δημιουργούνται μονοπωλιακές καταστάσεις με δυσάρεστα αποτελέσματα. Η σύνδεση των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με τον Πειραιά, το Γύθειο, την Καλαμάτα και την Κίσσαμο αποτελεί αναγκαιότητα που δεν δεχόμαστε ούτε να υποβαθμιστεί ούτε να καταργηθεί, όμως ο διαχωρισμός των γραμμών και των σχετικών προκηρύξεων είναι προϋπόθεση για την ανάπτυξη της περιοχής μας στα επόμενα χρόνια και σε αυτό θα επιμείνουμε.
5. Οι καθημερινές συνδέσεις του νησιού μας ακτοπλοϊκώς με τη Νεάπολη και αεροπορικώς με την Αθήνα δεν μπορούν να υποκαταστήσουν πλήρως τις υπόλοιπες περιφερειακές ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Ωστόσο η διαφημιστική προβολή του Δήμου πρέπει να κατευθυνθεί προς τις περιοχές εκείνες που συνδέονται σταθερά και απρόσκοπτα με το νησί προκειμένου να περιοριστούν οι απώλειες. Πιστεύουμε τέλος ότι το νησί μας, με το κάλλος και τους ανθρώπους που διαθέτει, έχει όλες τις προϋποθέσεις ώστε να συνεχίσει στα επόμενα έτη την ανοδική τουριστική του ανάπτυξη (παραμερίζοντας τη φετινή ατυχή συγκυρία με τη μηχανική βλάβη του Κορνάρος που επουδενί δεν θα καθορίσει πλέον το μέλλον του τόπου μας!) με τρόπο ποιοτικό και βιώσιμο, που θα σέβεται το ανθρωπογενές περιβάλλον και τους περιβαλλοντικούς πόρους, και θα αναδεικνύει την μοναδική τοπική κουλτούρα του Τσιρίγου σε κάθε επίπεδο.
Η ΛΑΝΕ με τη συμπεριφορά της δημιουργεί τεράστια προβλήματα στο νησί μας εν μέσω θερινής περιόδου, για τα οποία οφείλει να λογοδοτήσει τόσο στις αρμόδιες Αρχές όσο και - κυρίως - στον Κυθηραϊκό Λαό που πλεόν παύει να κάνει ανεκτή τη συμπεριφορά αυτή.

Γιατί καθυστερεί η παράδοση του δρόμου Νεάπολη - Άγιος Φωκάς Μονεμβασίας ?


Γιατί καθυστερεί η παράδοση του δρόμου Νεάπολη - Άγιος Φωκάς Μονεμβασίας ?
Ο Μανώλης Αντωνάκος ,δικαίως ερωτά και εκφράζει την αγωνία του ,καθώς και κάτοικοι της περιοχής των Βατίκων ανυπομονούν ,καθώς πέρασε ο Ιούνιος και κοντεύουμε στα μισά του Ιουλίου.
Πρόκειται για σημαντικό έργο ανάπτυξης ,ιδιαίτερα για την περιοχή των Βατίκων που φέρνει πιο κοντά την Μονεμβασιά με την Νεάπολη, το σταυροδρόμι Ελαφονήσου Κυθήρων με τις ομορφότερες παραλίες και ένα σπάνιας ομορφιάς Σπήλαιο στην Καστανιά.
Η δήλωση του κυρίου Αντωνάκου :
"Υπάρχει κάποιος λόγος η φταίει η καλοκαιρινή ραστώνη;
Ας τελειώνουν οι αρμόδιοι με το θέμα. Ηδη διανύσσαμε τη πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου.Οι καθυστερήσεις δεν βοηθούν ούτε τη τουριστική ανάπτυξη της περιοχής ούτε εξυπηρετούν τους συμπατριώτες στις μετακινήσεις τους από και προς Νεάπολη- Μονεμβάσια.
Με την ευκαιρία τι γίνεται με το πεπαλαιωμένο τμήμα Μονεμβάσια Αγιος Φωκάς;
Ας υπάρξει μια επίσημη ανακοίνωση της Αντιπεριφέρειας η και του Δήμου.Καλό θα ήταν!"


Δημήτρης Καρύδης: Η κυβέρνηση εξαπάτησε Κυθήριους και Αντικυθήριους με τη διακοπή της Ακτοπλοϊκής σύνδεσης


Με μια σκληρή δήλωσή του, ο πρώην βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Δ. Καρύδης κατηγορεί την κυβέρνηση για εξαπάτηση των Κυθηρίων και των Αντικυθηρίων, στο μείζον θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης, υπενθυμίζοντας τη μη εφαρμογή του Νόμου, βάσει του οποίου έπρεπε άμεσα να είχε αντικατασταθεί το «Βιτσέντζος Κορνάρος» με άλλο πλοίο. Ιδού τι αναφέρει:
«Δεν έχει προηγούμενο ο παχυδερμισμός και η εξοργιστική αδιαφορία που επιδεικνύει ενάμισι μήνα τώρα το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας απέναντι στους κατοίκους των Κυθήρων και των Αντικυθήρων, και τους ταξιδιώτες που θέλουν να μεταβούν στο νησί.
Μέσα στην καρδιά της τουριστικής περιόδου δεν υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με τον Πειραιά, το Γύθειο και την Κρήτη, γεγονός με τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις για τα δύο νησιά.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας σφυρίζει αδιάφορα, αντί να εφαρμόσει το Νόμο 2932/2001, αντικαθιστώντας άμεσα το πλοίο και επιβάλλοντας τις κυρώσεις που προβλέπονται στους υπεύθυνους, στην πιο ακριβή γραμμή δημόσιας υπηρεσίας.
Πέρασε ο Ιούνιος και όπως όλα δείχνουν, δυστυχώς, θα περάσει και ο Ιούλιος χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση.
Κατά τα άλλα, οι κάτοικοι των Κυθήρων και των Αντικυθήρων, ζουν με τον πιο βάρβαρο τρόπο στο πετσί τους μια ακόμη καραμπινάτη απάτη των ΣυριζΑνελ, που υπόσχονταν ότι θα δημιουργήσουν Ενιαίο Δημόσιο φορέα στην Ακτοπλοΐα… για να μην κάνουν οι εταιρείες ότι θέλουν, ειδικά στις άγονες γραμμές!
Η κοροϊδία και η εξαπάτηση δεν έχει όριο».

Λ.Α.Ν.Ε.ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΝΕΚΤΕΛΕΣΤΑ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΝΑΡΟΣ ΕΩΣ 17/07/2017

Χανιά 07/07/2017

 

 


 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ





 H ΛΑΝΕ ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι το Ε/Γ-Ο/Γ ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ παραμένει στην περιοχή του λιμένα Πειραιά σε κατάσταση απαγόρευσης απόπλου λόγω μη αποκατάστασης τεχνικής βλάβης.

Ως εκ τούτου τα δρομολόγια του πλοίου από 07/07/2017 έως 17/07/2017 πρωί θα

παραμείνουν ανεκτέλεστα.

ΕΟΡΤΗ ΟΣΙΟΥ ΘΩΜΑ ΕΝ ΜΑΛΕΩ

ΕΟΡΤΗ ΟΣΙΟΥ ΘΩΜΑ ΕΝ ΜΑΛΕΩ
7 Ιουλίου .Χρόνια Πολλά στους Βατικιώτες και στους εορτάζοντες !
Ο ασκητής Όσιος Θωμάς ο εν τω Μαλεώ
Στον επιβλητικό και απόκρημνο τόπο του τρικυμιώδους περάσματος του ακρωτηρίου Μαλέα (ή αλλιώς καβο-Μαλιά, στην περιοχή που έχει μείνει γνωστή και ως "μικρό Άγιον Όρος", λόγω των πολλών ασκητών που είχε τη Χάρη να φιλοξενήσει ο τόπος), πριν από δέκα περίπου αιώνες, η σπουδαία μορφή της ορθοδοξίας μας, ο Όσιος Θωμάς ο εν τω Μαλεώ, με καταγωγή που χάνεται πιθανώς στην οικογένεια των Παλαιολόγων, απαρνούμενος τα σπουδαία στρατιωτικά του αξιώματα, τις ανθρώπινες τιμές, δόξες και πλούτη, ενδύθηκε το απέριττο σχήμα του μοναχού και έζησε, σαν άλλος Πρόδρομος, τη λιτή ασκητική ζωή στους κυματόδαρτους βράχους του Μαλέα, σε σπηλιές που μοιάζουν με αετοφωλιές. Τα πνευματικά ύψη, στα οποία αξιώθηκε να φθάσει ο Όσιος, με την προσευχή, τη νηστεία και την αυστηρή άσκηση, ελκύοντας τη χάρη του Θεού, γίνονταν αισθητά στο κόσμο μέσω των θαυματουργικών του ενεργειών. Τα συναξάρια αναφέρουν πως έβγαλε δαιμόνια από ανθρώπους, θεράπευε χωλούς και τυφλούς που προσέτρεχαν σ' αυτόν και πως διά της προσευχής του επέτρεψε ο Θεός να αναβλύσει νερό από βράχο, τον οποίο "επαλάμησε" ή "εράβδισε" ο Όσιος, σαν άλλος Μωϋσής. Τούτο δε το νερό αναβλύζει από τότε έως και σήμερα αδιάκοπα, ενώ τα θαυμαστά σημεία που μαρτυρούν άνθρωποι που θεραπεύτηκαν ακόμα και στις μέρες μας από αρρώστιες μέσω αυτού, δεικνύουν πως πρόκειται για αγίασμα, αναβλύζον με τη χάρη του Θεού διά των προσευχών του Οσίου, ως ένδειξη της ζωντανής πίστης μας και προς ενίσχυση του φρονήματός μας. Η παράδοση επίσης αναφέρει ότι οι κάτοικοι από τα Κύθηρα, απέναντι από τον τόπο όπου ασκήτευε ο Όσιος, έβλεπαν μια στήλη πυρός στο σημείο άσκησής του.



Ιερά Μητρόπολη Μονεμβασίας και Σπάρτης