Σάββατο 30 Δεκεμβρίου 2017

ΚΥΘΗΡΑ.Φάρος Μουδαρίου - 1904

Φάρος Μουδαρίου - 1904

Από σκανάρισμα κάδρου.

Φωτογράφος: Άγνωστος

Παναγία Μυρτιδώτισσα:Επιστολή διαμαρτυρίας προς τον δήμαρχο για τον Phylax!

Π. Φάληρο, 28/12/017 "Αξιότιμε κύριε Χατζηδάκη,
Ως εφημέριος του Ιερού Ναού Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης Παλαιού Φαλήρου, σάς γράφω αυτήν την επιστολή, σχετικά με το άγαλμα «PHYLAX» που τοποθετήθηκε στον δήμο Παλαιού Φαλήρου. Πρόκειται για ένα θέμα μείζονος σημασίας, που έχει απασχολήσει πολύ τη δημοσιότητα τις τελευταίες ημέρες, καθώς και το ποίμνιο του οποίου ηγούμαι.



Δεν θα αναφερθώ στην αισθητική του συγκεκριμένου έργου τέχνης, η οποία μπορεί να είναι και αμφιλεγόμενη. Θα αναφερθώ, όμως, στο πνεύμα που αποπνέει το συγκεκριμένο άγαλμα σε κάθε περαστικό που το αντικρύζει. Πρόκειται για ένα άγαλμα το οποίο θίγει το ορθόδοξο φρόνημα και προσβάλλει τη χριστιανική πίστη. Γνωρίζουμε όλοι ότι ένα άγαλμα τοποθετείται σε έναν δημόσιο χώρο προκειμένου να τιμήσει ένα πρόσωπο για την προσφορά του ή να εμπνεύσει ένα ιδεώδες στους πολίτες.

Το συγκεκριμένο άγαλμα, κύριε Δήμαρχε, ποιο πρόσωπο τιμά για την προσφορά του; Αυτό που απεικονίζει είναι ένας δαίμονας, ανεξάρτητα από το παραπλανητικό όνομα «PHYLAX» (φύλακας, δηλαδή) που ο γλύπτης του έδωσε. Είναι ένας δαίμονας, στρατιώτης του σατανά, που όχι μόνο δεν πρέπει να τιμάται αλλά πρέπει να χλευάζεται και να περιφρονείται, ως πλάσμα βλάσφημο προς τον ίδιο τον Τριαδικό Θεό.

Κι από την άλλη πλευρά, ποιο ιδεώδες προσπαθεί να εμπνεύσει στους πολίτες; Τον εγωισμό ή τον φθόνο που εμφωλεύει σε κάθε όργανο του σατανά;

Αναφέρατε σε συνέντευξή σας ότι και στην αρχαιότητα οι κάτοικοι των ελληνικών πόλεων συνήθιζαν να στήνουν αγάλματα-φύλακες των πόλεών τους. Ξεχνάτε, όμως, ότι στην αρχαία Ελλάδα δεν ήταν γνωστός ο αληθινός Θεός. Από την έλευση του Ιησού Χριστού και μετά, ο αληθινός Θεός και οι δικοί Του στρατιώτες είναι αυτοί που πραγματικά μπορούν να προστατεύσουν μία πόλη. Και οι δικοί Του στρατιώτες σε καμία περίπτωση δεν είναι νυχτεριδόμορφα τέρατα, σαν αυτό που εσείς τοποθετήσατε στο Παλαιό Φάληρο.

Αυτά τα τέρατα μόνο από σατανολάτρες αναγνωρίζονται, προσκυνούνται, και λατρεύονται. Άλλωστε, κύριε Δήμαρχε, από πότε η ποιότητα και η έννοια ενός δημιουργήματος είναι συνάρτηση του χρονικού πλαισίου στο οποίο συνηθιζόταν να υπάρχει; Οτιδήποτε ανήκει στην αρχαιότητα είναι και αποδεκτό; Το μόνο κριτήριο ποιότητας που έχετε είναι η παλαιότητα; Αναφέρετε, ακόμη, το βιογραφικό του καλλιτέχνη που το δημιούργησε. Και σάς ξαναρωτώ: το βιογραφικό ενός καλλιτέχνη είναι το εχέγγυο για την ποιότητα των δημιουργημάτων του; Το γεγονός ότι έχουν φιλοξενηθεί έργα του σε αξιόλογες εκθέσεις ανά τον κόσμο δεν αναιρεί το αντίχριστο μήνυμα που το έργο του «PHYLAX» φέρει.

Άλλωστε, όπως κι εσείς θα έχετε παρατηρήσει, όλες οι αντιδράσεις γι΄ αυτό το έργο δεν σχετίζονται με την καλλιτεχνική του διάσταση αλλά με την πνευματική.

Δεν γνωρίζω πόσο κόστισε η δημιουργία και η τοποθέτηση αυτού του αγάλματος. Γνωρίζω, όμως, ότι το πνευματικό κόστος που αναλαμβάνετε απέναντι στον Θεό και τη συνείδηση του απλού πολίτη είναι μεγάλο. 

Η χώρα μας, είναι μια χώρα ελληνορθόδοξη, χριστοκεντρική. Τέτοια δημιουργήματα σε δημόσιους χώρους προκαλούν αντιδράσεις στους πολίτες, όπως, άλλωστε, θα έχετε πληροφορηθεί από έγκριτες ιστοσελίδες του διαδικτύου και του τύπου γενικότερα. Και οι αντιδράσεις από το λόγια φτάνουν στην πράξη. Όταν, λοιπόν, οι κάτοικοι έρχονται αντιμέτωποι με τον δήμαρχο στον οποίο εμπιστεύτηκαν την ψήφο τους στις εκλογές, αντιλαμβάνεστε ότι πέρα από το πνευματικό, επωμίζεστε κι ένα πολιτικό κόστος.

Κύριε Δήμαρχε, με την παρούσα επιστολή κρούω τον κώδωνα του κινδύνου για εσάς και τους συνεργάτες σας οι οποίοι συνέβαλαν σε όλο αυτό το εγχείρημα. Η τοποθέτηση του «καλλιτεχνικού» αυτού έργου σας καθιστά συμμέτοχο στη βλασφημία και συνένοχο με τον σατανά. Κατεδαφίστε το. Και τότε θα έχετε στο πλευρό σας τον Τριαδικό Θεό αλλά και κάθε πολίτη με ορθόδοξη συνείδηση και πίστη. Και, πιστέψτε με, είμαστε πολλοί."

Με εκτίμηση,
ο εφημέριος του Ι.Ν. Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης Π. Φαλήρου

π. Πατάπιος Αργυρός
------------------------------------------
Πηγή: paliofaliron.blogspot.gr
------------------------------------------

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ, ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΘΕΣΗ ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΤΗΛΕΕΛΕΓΧΟΥ - ΤΗΛΕΧΕΙΡΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ




ΒΑΤΙΚΑ.π.Παναγιώτης Αρώνης ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

Θερμά ευχαριστούμε την Πρόεδρο κυρία Φρώσω Σαλέμη και τα μέλη του Συνδέσμου των Νεαπολιτών για την ευγενική και σημαντική προσφορά προς το Ίδρυμά μας ειδών διατροφής. Ο Σύνδεσμος προκειμένου να συγκεντρώσει αυτά τα χρήματα για την αγορά των τροφίμων, πραγματοποίησε στον Πειραιά, φιλανθρωπικό παζάρι. Διπλά τους ευχαριστούμε για την πρωτοβουλία τους αυτή, ευχαριστούμε όλους τους συμμετέχοντες και τους ευχόμαστε όλα τα καλά του Θεού! Η στήριξή σας μας δίνει δύναμη σε χρεωκοπημένους καιρούς να συνεχίζουμε....

EYXEΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΠΥΡΟ ΣΠΥΡΙΔΩΝ

ΣΠΥΡΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ
Μέλος της Εθνικής Αντιπροσωπίας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή των Περιφερειών.
1ος Αντιπρόεδρος της Επιτροπής COTER.

www.spyridon.gr

Παρασκευή 29 Δεκεμβρίου 2017

ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΝΕΡΟΥ ΣΤΙΣ ΟΧΕΛΛΕΣ

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ
ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΝΕΡΟΥ ΣΤΙΣ ΟΧΕΛΛΕΣ
Τη σύμβαση για την ολοκλήρωση των μελετών, αδειοδοτήσεων και τευχών δημοπράτησης για το έργο συλλογής νερού στη θέση "Όχελλες" της Τ.Κ. Λογοθετιανίκων, υπέγραψε ο Δήμαρχος Κυθήρων κ. Ευστράτιος Χαρχαλάκης, σύμφωνα με το Νόμο 4412/2016.
Στο έργο περιλαμβάνονται:

- Η κατασκευή έργου συλλογής νερού - φράγματος στη θέση "Όχελλες" ύψους 4,6 μέτρων και μήκους 43 μέτρων
- Αντλιοστάσια και Δεξαμενές
- Αγωγοί μεταφοράς του νερού μέχρι τη δεξαμενή του Ποταμού στη θέση "Άγιος Ηλίας"
- Η/Μ εργασίες
Για την ένταξη του έργου σε πρόγραμμα χρηματοδότησης, απαιτείται η σύνταξη πλήρους Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων κατηγορίας Α2 (12 παραδοτέα) καθώς και Τεύχη Δημοπράτησης και Διακήρυξη (6 παραδοτέα). Το σύνολο των μελετών αυτών θα κοστίσει 24.753,79€ και καλύπτεται εξολοκλήρου από ίδιους πόρους του Δήμου (ανταποδοτικά έσοδα ύδρευσης).
Η υδρογεωλογική μελέτη για το έργο εκπονήθηκε το 2012 από τους Γεωλόγους Μάρκο Μεγαλοοικονόμο και Μαρία Τσιμπίδου.
Το έργο αποτελεί μία από τις προτεραιότητες της Δημοτικής Αρχής η οποία, μετά την ολοκληρώση των μελετών και αδειοδοτήσεων, θα επιδιώξει την ένταξη του είτε στο ΕΣΠΑ είτε σε άλλο χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Stratos Charchalakis

ΚΥΘΗΡΑ.Το πρώτο πλεύρισμα πλοίου σε Αγία Πελαγία.12/4/1965

ΛΑΚΩΝΙΑ.ΗΤΑΝ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ ... ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ !

ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ 1943. Η ΣΦΑΓΗ 39 ΣΤΟΥΣ ΜΟΛΑΟΥΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ. Ο «ΜΙΚΡΟΣ ΜΕΛΙΓΑΛΑΣ»!


Για πρώτη φορά ο ΕΛΑΣ κτυπά πόλη ή χωριό, και για πρώτη φορά το ΕΑΜ/ΕΛΑΣ/ΟΠΛΑ ρίχνει τα θύματα σε ΚΑΤΑΒΟΘΡΑ. 39 Μολαϊτες αφού βασανίστηκαν άγρια, εσφάγησαν και ρίχτηκαν σε μιά καταβόθρα του Πάρνωνα, την «Τρύπα του Ταράτσα». Οι περισσότεροι, ενώ ήταν ακόμη ζωντανοί! Το μαζικό αυτό αυτό απάνθρωπο έγκλημα έγινε ενώ ο λαός υπέφερε την τρίτη εορταστική περίοδο Χριστουγένων και και Πρωτοχρονιάς υπό κατοχή και στερήσεις!


Τη σφαγή των Μολαϊτών την ονομάζω «Μικρό Μελιγαλά», γιατί εκτός από τη ρίψη των θυμάτων σε καταβόθρα υπάρχουν και άλλα σοβαρά κοινά σημεία, τα οποία περιέχονται κατωτέρω στην περιγραφή του εγκλήματος.

Ακολουθεί περιγραφή της τραγωδίας.
«Τις τελευταίες ημέρες του Οκτωβρίου 1943 με την επίθεση του ΕΛΑΣ ενατίον της Πατριωτικής Οργάνωσης ΕΣ (Ελληνικός Στρατός) του ίλαρχου Τηλέμαχου Βρετάκου στην Παλιόχωρα της Καλαμάτας, τη σύλληψή του και τη δολοφονία του μαζί με άλλους αξιωματικούς και αντάρτες του, επικρατεί το ΕΑΜ/ΕΛΑΣ/ΚΚΕ στην Πελοπόννησο. Ακολουθεί η Α΄ Παμπελοποννησιακή Συνέλευση στη Στρέζοβα όπου κηρύσσεται και επισήμως η Κόκκινη Τρομοκρατία με το σύνθημα «να ξεπατωθεί η αντίδραση». Κτίζεται ο «Ελεύθερος Μωριάς», το «κράτος» του ΕΑΜ, και ξεφυτρώνουν παντού Στρατόπεδα Κρατουμένων του ΕΑΜ, «Λαϊκά Δικαστήρια», βία και εκτελέσεις.
Η πρώτη αντίδραση έρχεται από τη Σπάρτη. Ο αδελφός του νεκρού Βρετάκου, κρατούμενος κι αυτός σε Στρατόπεδο του Ταϋγέτου, δραπετεύει, καταφεύγει στους Γερμανούς της Σπάρτης και ζητά όπλα με τα οποία σε ελάχιστο χρόνο δημιουργεί το αντικομμουνιστικό τάγμα Λεωνίδας με πάνω από 1000 οπλίτες και αξιωματικούς.
Ακολουθεί η συγκρότηση μιάς ομάδος 18 επίλεκτων μελών της κοινωνίας της μικρής κωμόπολης των Μολάων, «η Επιτροπή Εθνικού Αγώνος». Απευθύνονται στους Γερμανούς και με 200 περίπου ιταλικά τουφέκια που τους δίνουν οπλίζουν 150 Μολαϊτες με στόχο να κρατήσουν το ΕΑΜ/ΕΛΑΣ/ΟΠΛΑ μακριά από τους Μολάους.
Η αντίδραση του ΕΑΜ/ΕΛΑΣ/ΟΠΛΑ ήταν άμεση και εξαιρετικά βίαιη. Στις 28 Δεκεμβρίου 1943 ο ΕΛΑΣ Πάρνωνος επιτίθεται στους Μολάους και σε λίγες ώρες μπαίνει στην πόλη. Την επομένη στήνεται «Λαϊκό Δικαστήριο» και απαγγέλλεται η προαποφασισμένη θανατική ποινή σε 40 άτομα, εκ των οποίων στη συνέχεια απαλλάσσεται ο ένας.
Τό πρωϊνό της 30ης Δεκεμβρίου 1943, ἕνα ἀπόσπασμα ἀνταρτῶν παρέλαβε τούς 32 ἀπό τούς καταδικασθέντες. Δεμένους ἀνά δύο μέ καλώδια, τούς ἀνέβασαν σ᾽ ἕνα παλιό φορτηγό καί τούς πῆγαν στόν Πάρνωνα, στό χωριό Ἅγιος Δημήτριος τοῦ Ζάρακα. Ἐκεῖ τούς ἔκλεισαν στό σχολεῖο γιά νά περάσει ἡ νύχτα. Ἡ τελευταία σκηνή τῆς τραγωδίας καί τοῦ ἀπαίσιου ἐγκλήματος γράφτηκε τήν ἑπομένη, τήν 31η Δεκεμβρίου 1943, παραμονή Πρωτοχρονιᾶς, τῆς τρίτης καί τελευταίας πού πέρασε ἡ Ἑλλάδα ὑπό Κατοχή. Ἡ πομπή τῶν 32 μελλοθανάτων, μεταξύ τῶν ὁποίων ἦταν ἡ «ἀφρόκρεμα καί ὁ κορμός τῆς ἀστικῆς τάξης» τῆς μικρῆς πόλης τῶν Μολάων, ξεκίνησε γιά τό τελευταῖο σκέλος τοῦ μαρτυρικοῦ ταξιδιοῦ. Ἀπό τόν Ἅγιο Δημήτριο, προχώρησαν βορειοανατολικά 2-3 χιλιόμετρα, στή βορινή πλαγιά τοῦ βουνοῦ Κουμαριά καί στόν δρόμο πρός τό μικρό χωριό Γκιότσαλι. Προορισμός τους ἦταν ἕνα βάραθρο μέ τό ὄνομα «Τρῦπα τοῦ Ταράτσα», στήν τοποθεσία Πλακούρα.
Παραλείπω ὅλες τίς προσβολές πού δέχτηκαν στήν ἀνθρώπινή τους ἀξιοπρέπεια καί τίς ἀνατριχιαστικές πράξεις βίας πού ὑπέστησαν οἱ μελλοθάνατοι, ὅταν ἔφθασαν ἐκεῖ. Ἀρκεῖ νά ἀ-ναφερθεῖ τό τέλος τους. Οἱ φονιάδες ὅταν κόρεσαν τόν σαδισμό τους, τούς ἔρριξαν γυμνούς στήν Τρῦπα πού εἶχε ἄνοιγμα περίπου 1 μέτρο καί βάθος 39 μέτρα. Κάποιοι τυχεροί ἦταν ἤδη νεκροί ἀπό τίς μαχαιριές, ἀλλά εἶναι βέβαιο ὅτι πολλοί ρίχτηκαν ζωντανοί, ἀφοῦ οἱ μαρτυρίες ἀνθρώπων τῆς περιοχῆς ὁμιλοῦσαν γιά γοερές κραυγές καί ἀπεγνωσμένες ἐκκλήσεις γιά βοήθεια νά βγαίνουν ἀπό τήν Τρῦπα. Αὐτήν τήν τύχη σίγουρα εἶχε ὁ ἱερέας τῶν Μολάων Νικόλαος Καρυτσιώτης, τόν ὁποῖον ἔρριξαν πρῶτο καί ὑπό τίς λοιδορίες τους.
Ὅτι πολλά ἀπό τά θύματα ρίχτηκαν στήν Τρῦπα ζωντανά ἀναφέρει στό βιβλίο του καί ὁ τότε διοικητής τοῦ 8ου συντάγματος τοῦ ΕΛΑΣ, λοχαγός Δημ. Καραγιαννάκος, ὁ ὁποῖος γιά λίγες ἡμέρες ἔλλειπε ἀπό τή θέση του. Γράφει: «...Ἑτοιμαζόμουν νά ἐπιστρέψω στούς Μολάους ὅταν ἔμαθα τό συνταρακτικό γεγονός τοῦ φόνου 50 Μολαϊτῶν. Κι ἀκόμη χειρότερα. Διαδόθηκε ὅτι τούς ἔριχναν ζωντανούς σέ μία Τρῦπα. Ἄλλοι ἔλεγαν πώς τούς ἔσφαζαν καί στή συνέχεια τούς ἔριχναν στήν Τρῦπα...».
Σέ λίγες ἡμέρες οἱ κομμουνιστές συνέλαβαν καί τούς ὑπόλοιπους 7 πού εἶχαν ἀποφασίσει νά δολοφονήσουν. Τούς 5 ἐξ αὐτῶν τούς μετέφεραν στήν «Τρῦπα τοῦ Ταράτσα» καί ἐκεῖ τούς θανάτωσαν μέ τόν ἴδιο τρόπο ὅπως καί τούς 32 πρώτους. Τούς δυό τελευταίους, ἕναν πατέρα μέ τό παιδί του, τούς ἐκτέλεσαν ἔξω ἀπό τό κοντινό χωριό Γεράκι.
Στό βιβλίο τοῦ Μολαΐτη Δημητρίου Π. Ἀνδριτσάκη, «ΜΝΗΜΕΣ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΟΥΝ», ὑπάρχει ἐκτεταμένη περιγραφή τῶν σχετικῶν γεγονότων γύρω ἀπό τούς Μολάους καί τήν ἐπαρχία Ἐπιδαύρου Λιμηρᾶς γιά ὁλόκληρη τήν περίοδο 1941-44. Λεπτομέρειες τῆς μάχης τῶν Μολάων καί τῶν φρικτῶν ἐγκλημάτων πού ἀκολούθησαν στήν πόλη καί ἰδιαίτερα τῆς ἀνθρώπινης παρα-φροσύνης πού συνετελέσθη στήν «Τρῦπα τοῦ Ταράτσα». Περιγράφει ἀκόμη τήν ἀνάσυρση τῶν ὀστῶν τῶν θυμάτων πού ἔλαβε χώρα 28 χρόνια ἀργότερα, τό 1971 καί τῶν στοιχείων τοῦ ἐγκλήματος πού ἦρθαν ἔτσι στό φῶς. Ἡ ἀνακομιδή ἔγινε μέ ἔξοδα καί τήν προσωπική φροντίδα δυό μεταναστῶν ἀδελφῶν ἀπό τήν Καλιφόρνια, πού ὁδηγήθηκαν ἀπό τήν ἐπιθυμία τους νά βγάλουν ἀπό τήν «Τρῦπα τοῦ Ταράτσα» τά ὀστᾶ τοῦ πατέρα τους, τοῦ Σταμάτη Καναβάρου ἀπό τά Πάκια.
Στήν Τρῦπα τότε βρέθηκαν 39 κρανία, μόνο 2 περισσότερα ἀπό τά 37 θύματα τῶν κομμουνιστῶν, ὅλα ἄθικτα, χωρίς ἴχνος πυροβολισμοῦ ἤ χαριστικῆς βολῆς. Αὐτό εἶπαν οἱ γυναῖκες πού ἔπλυναν τά ὀστᾶ. Τά δυό ἐπιπλέον κρανία καί σκελετοί, πολύ πιθανόν ἦταν ἕνα τοῦ Ταράτσα, πού ἔδωσε καί τό ὄνομά του στήν Τρῦπα καί ἑνός ἀγνώστου. Αὐτό διαψεύδει τή φήμη πού καλλιέρ-γησαν κάποιοι ἀριστεροί, ὅτι στήν Τρῦπα ἔριχναν ἀνθρώπους καί οἱ παρακρατικοί τῆς δεξιᾶς.
Κάτι ἀντίστοιχο ἔχει συμβεῖ καί μέ τό ἔγκλημα τῆς «Πηγάδας τοῦ Μελιγαλᾶ». Κάποιοι ἱστοριογράφοι τῆς Ἀριστερᾶς, γιά νά ἐλαττώσουν τόν ἀριθμό τών εκτελεσθέντων από τον ΕΛΑΣ, ἔ¬χουν γράψει ὅτι δῆθεν στήν Πηγάδα ρίχτηκαν καί οἱ νεκροί ἀντάρτες τοῦ ΕΛΑΣ!
Ἡ «Τρῦπα τοῦ Ταράτσα» μπορεῖ νά ἦταν πρόβα γιά τήν «Πηγάδα τοῦ Μελιγαλᾶ», ἀφοῦ ὑπάρχει σοβαρή ὑποψία ὅτι μερικοί τουλάχιστον ἀπό τούς σφαγεῖς, ἀντάρτες τοῦ 8ου συντάγματος τοῦ ΕΛΑΣ μέ καταγωγή ἀπό τά χωριά τοῦ Πάρνωνα, συμμετεῖχαν καί στίς δυό αὐτές μαζικές σφαγές. Ἀπό τούς σφαγεῖς στήν «Τρῦπα τοῦ Ταράτσα» γνωστοί ἔγιναν μόνο 2-3 ἀντάρτες ἀπό τόν κοντινό Ἅγιο Δημήτριο. Οἱ συγκεκριμένοι σφαγεῖς εἶναι γνωστό ὅτι ἐπέζησαν, γιατί δικάστηκαν ἀργότερα, ἄρα ἦταν καί στόν Μελιγαλά. Ἄν ἦταν καί ἐκεῖ σφαγεῖς μαζί μέ τούς ὑπόλοιπους σφαγεῖς τῆς «Τρύπας τοῦ Ταράτσα» καί μέ ἄλλους πού ὑπηρετοῦσαν στή Διμοιρία τοῦ 8ου πού ἔσφαζε στήν «Πηγάδα τοῦ Μελιγαλᾶ», εἶναι ἄγνωστο μέχρι σήμερα.
Παρότι τά θύματα ἦταν πολύ λιγότερα στήν «Τρῦπα τοῦ Ταράτσα», τά δυό ἐγκλήματα μοιάζουν σέ πολλές πτυχές τους. Θεωρῶ βέβαια ὅτι τό πρῶτο ἦταν σαφῶς φρικτότερο, γιατί πολλοί ρίχτηκαν στό στενό βάραθρο ζωντανοί. Τουλάχιστον στήν Πηγάδα, ἐκτός ὀλίγων ἴσως περιπτώσεων, τά θύματα ρίπτονταν μετά τήν θανάτωσή τους, ἔστω καί μέ παρόμοιες φρικιαστικές μεθόδους βασανισμοῦ καί σφαγῆς.
Ὅμως ἡ μεγάλη ὁμοιότητα μεταξύ τῶν ἐγκλημάτων στούς Μολάους καί τόν Μελιγαλά, ἀπορέει ἀπό κάτι βαθύτερο. Ἀπό τήν ἴδια ἀπάνθρωπη ψυχρότητα καί τόν ἴδιο ἀποτρόπαιο ὑπολογισμό πού ἔδειξαν οἱ δολοφόνοι πού ἔφεραν εἰς πέρας αὐτά τά «ἰδιαζόντως εἰδεχθῆ» μαζικά ἐγκλήματα. Καί στίς δυό περιπτώσεις, τά θύματα κρατήθηκαν γιά ἡμέρες, μεταφέρθηκαν ἀπό τόπο σέ τόπο, βασανίστηκαν, γδύθηκαν, λοιδωρήθηκαν ἀπό συμπατριῶτες τους καί ξένους, πρίν σφαγοῦν μέ ἄγριο καί ἀπάνθρωπο τρόπο. Οἱ δολοφόνοι τους, ἠθικοί καί φυσικοί, δέν ἔκαναν ἕνα βῆμα πίσω, δέν δίστασαν. Ἀναρωτιέται κανείς, ποῦ βρέθηκε τόσο μῖσος; Ἦταν ἄραγε ταξικό ἤ πολιτικό;
Ἡ Τραγωδία τῶν Μολάων καί τό ἔγκλημα στήν «Τρῦπα τοῦ Ταράτσα» ἔχουν καί άλλες πρωτιές, τουλάχιστον γιά τήν Πελοπόννησο. Ἦταν ἡ πρώτη ἐπίθεση τοῦ ΕΛΑΣ ἐναντίον κατοίκων πόλεως ἤ χωριοῦ πού ὁπλίσθηκαν γιά νά κρατήσουν μακριά τό ΕΑΜ/ ΕΛΑΣ. Ἀκολούθησε τό Βαλτέτσι, τό Ἀραχναῖο, τό Ἀγγελόκαστρο καί ἄλλα. Ἦταν καί ἡ πρώτη φορά πού οἱ σφαγεῖς τοῦ ΕΑΜ/ ΕΛΑΣ ἔριξαν τά θύματα, νεκρά ἤ μισοζώντανα, σέ Τρῦπα ἤ καταβόθρα. Θά ἀκολουθήσουν ἡ «Τρῦπα στό Κακοβούνι» στόν Φενεό τῆς Κορινθίας, ἡ «καταβόθρα τοῦ Ζάρακα» κοντά στό Σοφικό, τό ξεροπήγαδο τῆς Ἀγνάντας στή Νέα Ἐπίδαυρο, τά ξεροπήγαδα κοντά στά χωριά Λίμνες Ἀργολίδος καί Ἁγιονόρι Κορινθίας καί φυσικά ἡ «Πηγάδα τοῦ Μελιγαλᾶ». Νά πιστέψει κανείς ὅτι ὅλα αὐτά ἔγιναν μετά ἀπό ἀποφάσεις τοπικῶν παραγόντων τοῦ ΕΑΜ/ΕΛΑΣ/ΚΚΕ, χωρίς σχεδιασμό καί καθοδή¬γηση κεντρικῶν ὀργάνων αὐτῶν τῶν ὀργανώσεων; Δέν νομίζω!".
ΥΓ// Υπάρχει άλλη μία σχέση μεταξύ των δύο μαζικών εγκλημάτων του ΚΚΕ, στους Μολάους και στον Μελιγαλά. Επικεφαλής του ΕΑΜ στην περιοχή των Μολάων, και βασικό μέλος του Λαοδικείου που απεφάσισε ποιοί και πως θα εκτελεστούν, ήταν ο φοιτητής Νομικής Γκίκας Φράγκος. Μετά τη Βάρκιζα,για να αποφύγει τους παρακρατικούς αντικομμουιστές (που σύμφωνα με την Αριστερή ιστοριογραφία δεν κυνηγούσαν εγκληματίες αλλά όλους «τους Δημοκρατικούς πολίτες ανεξαρτήτως φύλλου και ηλικίας»), το ΚΚΕ τον έστειλε στο στρατόπεδο Μπούλκες στη Γιουγκοσλαβία. Στο τέλος του 1947 επέστρεψε στην Ελλάδα μαζί με άλλα στελέχη, ένας των οποίων ήταν ο δικηγόρος Βασίλης Μπράβος από τον Μελιγαλά, μέλος της τριμελούς Επιτροπής που απεφάσισε ποιοί κρατούμενοι στο Μπεζεστένι θα εκτελεστούν στην Πηγάδα. Ο Ζαχαριάδης ανεκήρυξε τον Φράγκο στρατηγό και τον τοποθέτησε «μέραρχο» Πελοποννήσου, ενών τον Μπράβο τον τοποθέτησε «επιτελάρχη» του. Οι δυό τους είχαν γίνει καλοί φίλοι στο Μπούλκες, και σίγουρα θα αντήλλασσαν και ιστορίες από τα κατορθώματά τους.
Καθ’οδόν για την Πελοπόννησο, στη Φωκίδα, έπεσαν σε ενέδρα του Ελληνικού Στρατού και σκοτώθηκαν.
Η τραγωδία των Μολάων εκτός από το έργο του Μολαϊτη Δημητρίου Π. Ἀνδριτσάκη, περιέχεται και στον Α’ Τόμο του έργου μου «ΑΘΩΩΝ ΑΙΜΑ, «Ελεύθερος Μωριάς» 1943-44».
Παρακαλώ στην αναμετάδοση των γεγονότων αυτών, ιδιαίτερα στους νεώτερους που βομβαρδίζονται από τα ΜΜΕ με την ψευδεπίγραφη ιστορία του ΚΚΕ και των οργανώσεών του.
Η πολιτική κατευνασμού και λήθης που οι δημοκρατικοί Έλληνες ακολουθήσαμε για 65 και πλέον χρόνια είχε αντίθετα αποτελέσματα. Βοήθησε την Αριστερά να επιβάλει την προπαγάνδα της ως Ιστορία και να δημιουργήσει μόνιμη διαίρεση!
Για τη μνήμη των αθώων συνελλήνων θυμάτων του ΚΚΕ!
ΠΗΓΗ 
 Melpomeni Sachla https://www.facebook.com/

Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου 2017

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 1943 - 2017 ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΝΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΙΜΗΣ ΣΤΟΥΣ 39 ΕΘΝΟΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΩΝ ΜΟΛΑΩΝ

Την προσεχή Κυριακή 31η Δεκεμβρίου 2017 όλοι οι δρόμοι οδηγούν στην πανέμορφη αλλά και τόσο μαρτυρική κωμόπολη των Μολάων Λακωνίας για να δηλώσουμε και φέτος –όπως κάθε χρόνο, τα τελευταία χρόνια-, το ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ στους 39 Εθνομάρτυρες, τη φυσική ηγεσία των Μολάων, οι οποίοι κυριολεκτικά κατακρεουργήθηκαν από ανθρωπόμορφα κτήνη στην διαβόητη Τρύπα του Ταράτσα, κατακρεουργήθηκαν γιατί αντιστάθηκαν στους συμμορίτες, δεν έσκυψαν το κεφάλι στην επιδίωξή τους να γίνει ο Τόπος μας σοβιετική επαρχία και "κομμουνιστικός παράδεισος"…
Το πρωί στις 9.30πμ το ετήσιο θρησκευτικό μνημόσυνο στον Ι.Ν. Γεννήσεως του Κυρίου Μολάων και στη 1.00 το μεσημέρι το τρισάγιο στον τόπο τής θυσίας τους και προσκλητήριο Πεσόντων, στην Τρύπα τού Ταράτσα, κοντά στον Αγ.Δημήτριο Ζάρακος…
[οι φωτογραφίες από παλαιότερη εκδήλωση μνήμης και τιμής και το εξώφυλλο τού σχετικού συγκλονιστικού βιβλίου τού Καθηγ.Ιατρικής κ.Δημ.Ανδριτσάκη "ΜΝΗΜΕΣ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΟΥΝ. Το Χρονικό της Μάχης των Μολάων, γεγονότα και αλήθειες"]


 ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΗΜΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ

ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ ΕΠΛΕΕ ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΤΗΣ ΠΕΜΠΤΗΣ Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΟΡΒΕΡΤΑ "ΜΠΑΦΡΑ"


Σε μία κίνηση με ισχυρό συμβολισμό προέβη η Άγκυρα. Η τουρκική κορβέτα «Μπάφρα» έττασε τα ξημερώματα της Πέμπτης στο Κάβο Ντόρο και έκανε αβλαβή διέλευση από τα ελληνικά χωρικά ύδατα ανάμεσα στην Εύβοια και την Άνδρο. Το τουρκικό πολεμικό πλοίο συνέχισε με νότια πορεία και λίγο πριν τις 11 το πρωί της Πέμπτης έπλεε ανατολικά των Κυθήρων.


Σχετικά κοντά στο τουρκικό πολεμικό πλοίο κινείται το νορβηγικό γεωτρύπανο «Deep Sea Metro II» που έχουν νοικιάσει οι Τούρκοι. Το πρωί της Πέμπτης το πλωτό γεωτρύπανο βρισκόταν δυτικά των Κυθήρων, χωρίς να είναι γνωστό αν η τουρκική κορβέτα «Μπάφρα» πλέει κοντά του για να το συνοδεύσει μέχρι την Κωνσταντινούπολη όπου αναμένεται να καταπλεύσει στις 31 Δεκεμβρίου, ή αν ο πλους του τουρκικού πολεμικού στο κεντρικό Αιγαίο είναι ανεξάρτητος από την έλευση του «Deep Sea Metro II». 


Η Τουρκία προτίθεται να χρησιμοποιήσει το νορβηγικό γεωτρύπανο για έρευνες στην κυπριακή Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη από τις αρχές του 2018, θέλοντας να δείξει ότι δεν αναγνωρίζει τις έρευνες της Κυπριακής Δημοκρατίας για εντοπισμό υδρογονανθράκων.
ΠΗΓΗ http://www.protothema.gr

Συνεχίζονται με επιτυχία οι εκδηλώσεις «Χριστούγεννα στο χωριό των παραμυθιών» στη Βαμβακού Λακωνίας.(ΦΩΤΟ)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Συνεχίζονται με επιτυχία οι εκδηλώσεις
«Χριστούγεννα στο χωριό των παραμυθιών»
στη Βαμβακού Λακωνίας.

Με μεγάλη συμμετοχή παιδιών και ενηλίκων ξεκίνησαν οι εκδηλώσεις «Χριστούγεννα στο χωριό των παραμυθιών» στη Βαμβακού Λακωνίας. Στην καρδιά του Πάρνωνα μέσα σε ένα χριστουγενιάτικο περιβάλλον λειτουργούν 7 χειροποίητα θεματικά πάρκα που καλλιεργούν τη φαντασία και το νόημα των ημερών.

Οι επισκέπτες έχουν τη χαρά να δουν:
1.    Το πάρκο των χιονανθρώπων κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από κορμούς δέντρων.
2.    Το σπίτι των μαγισσών όπου έχουν χρησιμοποιηθεί δύο μεγάλα ομοιώματα μαγισσών, 50 κούκλες χειροποίητες καθώς και παλιά αντικείμενα που έχουν αξιοποιηθεί με τον καλύτερο τρόπο, για να δώσουν έναν πλήρη παραμυθιακό χαρακτήρα και έμπνευση για νέα παραμύθια.
3.    Τη φάτνη της γέννησης όπου οι μάγοι και η Αγία Οικογένεια έχουν αγιογραφηθεί με βάση όλα τα ιστορικά-θρησκευτικά πρότυπα τς παράδοσής μας.
4.    Το καλλιτεχνικό εγαστήρι με δημιουργίες παιδιών με βασικό θέμα «τα Χριστούγεννα μέσα απ’ την τέχνη».
5.    Το έλκηθρο φυσικού μεγέθους και οι τάρανδοι όπου μπορούν οι επισκέπτες να φωτογραφίζονται.
6.    Το δέντρο των καλικάντζαρων όπου αποτελείται από κούκλες, φυσικά υλικά και παραδοσιακά εργαλεία που συντηρούν το μύθο του δωδεκαήμερου.
7.    Το εργαστήρι του Καραγκιόζη με τρεις φωτεινούς μπερντέδες όπου παρουσιάζονται σκηνές από παραδοσιακές παραστάσεις του Καραγκιόζη, όπως «Το Στοιχειωμένο Δεντρί» και «Ο Μέγας Αλέξανδρος και το Καταραμένο Φίδι».
8.    Ένα εντυπωσιακό χειροποίητο έκθεμα είναι τα κόκκινα πουλιά που στολίζουν το χωριό από το Σταθμό Συγκινήσεως μέχρι την Ακαδημία Ποίησης και Παραμυθιού.
9.    Την είσοδο της Ακαδημίας Ποίησης και Παραμυθιού κοσμεί ένας υπερμεγέθης καλικάντζαρος με τον κουμπαρά του.
10.  Σε όλο το χωριό έχουν τοποθετηθεί πινακίδες με σοφές ρήσεις και αποσπάσματα ποιημάτων που αφορούν το παραμύθι και την ποίηση.

Τις ημέρες αυτές συνεχίζονται τα γυρίσματα της κινηματογραφικής ταινίας μεγάλου μήκους «η Βαμβακού».
Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς θα ακουστούν στα δρομάκια του χωριού από ομάδες παιδιών τα πρωτοχρονιάτικα κάλαντα.
Οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να ξεναγηθούν για να ανακαλύψουν την ιστορία του χωριού μέσα από παραδόσεις, ποιήματα και παραμύθια.
Τις όλες δράσεις πλαισιώνουν παραμυθάδες που αφηγούνται χριστουγεννιάτικα παραδοσιακά παραμύθια καθώς και ο θίασος σκιών «Τα παραμύθια του Καραγκιόζη» παρουσιάζοντας την Χριστουγεννιάτικη παράσταση «Τα Κάλαντα του Καραγκιόζη».

Μπορείτε να ενημερώνεστε και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο

Στόχος των όλων προσπαθειών μας είναι να δημιουργηθεί στη Βαμβακού το Παγκόσμιο Κέντρο Μύθων και Παραμυθιών.

Ακαδημία Ποίησης και Παραμυθιού «Η Βαμβακού»
Τ: 6983642825, 6976491598

















ΚΥΘΗΡΑ.Αγ Πελαγία 58-60

TO ΣΑΒΒΑΤΟ 30-12 Η ΝΕΚΡΩΣΙΜΟΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΜΙΧΑΛΗ ΜΕΓΑΛΟΚΟΝΟΜΟΥ

Ευχαριστούμε θερμά για την συμπαράσταση όλων στις δύσκολες αυτές στιγμές της οικογένειάς μας. Η νεκρώσιμος ακολουθία θα τελεσθεί το Σάββατο 30-12-2017 στις 12.00 το μεσημέρι στον ιερό ναό Ιλαριωτίσσης Ποταμού


Lia Megalokonomou

ΛΑΚΩΝΙΑ.Ορκίστηκε ο νέος δήμαρχος Ευρώτα


Στο δημοτικό κατάστημα Σκάλας του δήμου Ευρώτα ορκίστηκε σήμερα Τετάρτη παρουσία των τοπικών αρχών ο νέος δήμαρχος κ. Δήμος Βέρδος κι ανέλαβε επίσημα τα νέα του καθήκοντα.
Οι ιερείς οι οποίοι εκπροσώπησαν την ιερά μητρόπολη Μονεμβασίας και Σπάρτης στην προσφώνησή τους εξέφρασαν στο νέο δήμαρχο την αναγκαιότητα ενότητας και σύμπνοιας προς όφελος της τοπικής κοινωνίας. Ταυτόχρονα σύσσωμοι οι παρευρισκόμενοι ευχήθηκαν καλή επιτυχία στο έργο του.
Στην αντιφώνησή του ο κ. Βέρδος, αφού ευχαρίστησε όλους για την παρουσία τους, διαβεβαίωσε ότι θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να ανταποκριθεί στις ανάγκες και τις προσδοκίες των δημοτών, ενώ υπογράμμισε ότι θα συνεχίσει το όραμα του απελθόντος δημάρχου για έναν δήμο σύγχρονο και ανθρώπινο.
http://laconialive.gr

ΕΦΥΓΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΩΗ Ο ΣΥΓΧΩΡΙΑΝΟΣ ΜΑΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΕΓΑΛΟΚΟΝΟΜΟΣ


Ο ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΑΣ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΤΑ ΘΕΡΜΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΥΠΗΤΗΡΙΑ  ΣΤΟΥΣ ΟΙΚΕΙΟΥΣ ΤΟΥ...

Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου 2017

ΛΑΚΩΝΙΑ. Ο Δήμος Ευρώτα πραγματοποιεί εθελοντική αιμοδοσία την Τετάρτη 3 Ιανουαρίου 2017

Συνεπής στο ραντεβού του με τις δράσεις προληπτικής ιατρικής ο Δήμος Ευρώτα πραγματοποιεί εθελοντική αιμοδοσία την Τετάρτη 3 Ιανουαρίου 2017 από τις 5:00μ.μ. έως τις 7:00μ.μ. στοΠνευματικό Κέντρο Σκάλας με την υποστήριξη του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού του Γενικού Νοσοκομείου Σπάρτης.
Ο Δήμος Ευρώτα απευθύνει κάλεσμα στους εθελοντές αιμοδότες να συνδράμουν την προσπάθεια όπως κάνουν κάθε φορά. Άλλωστε η εθελοντική αιμοδοσία αποτελεί πράξη αγάπης και φροντίδας προς τον συνάνθρωπο και αφορά όλους μας.
Στον χώρο της αιμοδοσίας θα βρίσκεται για τον Δήμο Ευρώτα η γιατρός και Αντιδήμαρχος Ευρώτα κα.Γεωργία Αθανασοπούλου. η οποία και έχει την ευθύνη και την εποπτεία της όλης διαδικασίας.

1956 περίπου. Ποταμός - Κοντολιάνικα 4-1

Το Πράσινο Νησί της Επιστήμης


Τη στιγμή που στα Αντικύθηρα συντελείται μια επιστημονική επανάσταση (Έρευνες στο Ναυάγιο, επίγειες αρχαιολογικές έρευνες, Ορνιθολογικός Σταθμός, Παρατηρητήριο Κλιματικής Αλλαγής), η "αντιπρόταση" ορισμένων είναι.... να γίνει στο νησί μια ΦΥΛΑΚΗ καθώς θεωρούν ότι όλα τα παραπάνω δεν προσφέρουν τίποτα στον τόπο.
Στην ουσια θελουν να γινει το νησι ενα συγχρονο Αλκατραζ!!! Πόσο πιο χαμηλά θα πέσουν στην προσπάθειά τους να διατηρήσουν έστω και ένα ελάχιστο επίπεδο δημοσιότητας και ανοχής;;; Πιστεύουν στα αλήθεια ότι αυτά που γράφουν πείθουν έστω και ΕΝΑΝ άνθρωπο πάνω στο νησί;;;

Δεν έχουν ακόμα καταλάβει ότι τα πράγματα ΑΛΛΑΞΑΝ;;; Φυσικά, αν όλα αυτά προέρχονταν από τους "δικούς τους", όχι απλά θα τα στήριζαν, αλλά θα τα έβαζαν στα πρωτοσέλιδά τους!!! Αυτό είναι το πλέον λυπηρό όλων!!!
Τουλάχιστον ας ξεκινήσουν από ορισμένα στοιχειώδη μαθήματα ορθογραφίας και συντακτικού... θα ήταν μια καλή αρχή...

ΕΜΕΙΣ ΟΥΤΕ ΠΤΟΟΥΜΕΘΑ ΟΥΤΕ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΠΟΡΕΙΑ!!! ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣ ΤΑ ΜΠΡΟΣ ΑΦΗΝΟΝΤΑΣ ΠΙΣΩ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΚΑΙ ΟΣΟΥΣ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ...
-------------------------------------------
Στράτος Χαρχαλάκης
-------------------------------------------

Δημοτική Κοινότητα Νεάπολης-ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Η Δημοτική Κοινότητα Νεάπολης σας καλεί στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας το Σάββατο 6 Ιανουαρίου 2018
που θα γίνει στην Αίθουσα Εκδηλώσεων στο Μουσείο Ναυτικής Παράδοσης Νεάπολης μετά τον καθαγιασμό των θαλασσίων Υδάτων.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΟΡΤΗΣ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ
Ώρα 07:00π.μ.: Όρθρος και εν συνεχεία η Θεία Λειτουργία.
Ώρα 10:00π.μ.: Άφιξη επισήμων στον Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος.
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ: Τελετή Μεγάλου Αγιασμού-
Καθαγιασμός Θαλασσίων Υδάτων.

Δήμος Κυθήρων - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ